Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Thursday, April 21, 2011

ASSALAMMUALAIKUM,APA KHABAR SEMUA, MAAF DAH LAMA TAK MENULIS,SIBUK YG AMAT

Assalammualaikum, apa khabar semua, di harap anda semua berada dalam rahmat dan hidayah dari yg maha esa siapa yg benar siapa yg salah, teruskan doa tanpa henti, saya baru saje habis baca yasin di malam jumaat yg mulia ni, sedekah kan buat rasululah dan keluarga, pada arwah bapa, bonda,keluarga, agama, bangsa dan negara.

Dah lama saya tak menulis, kerana terlalu sibuk yg amat dipanggil berceramah disana sini di seluruh negara terutama membantu bn berkempen di sarawak, tak disangka sambutan penduduk sarawak ke atas saya di luar jangkaan mereka menjerit-jerit memangil nama saya, bertepuk sorak tanpa henti dan menyahut hampir kebanyakan ayat saya dengan semangat juang yg berkobar kobar seolah olah mcm saya pulak calun disitu.diantara kawasan yg menang di mana saya turut serta membantu seperti di demak laut,masin mulut saya , dimana saya kata inshaalah dr hazlan menang dan bakal Yb, akhirnya diizinkan oleh Allah, begitu juga di sibu, kg nangka,dalam keadaan hujan lebat orang ramai tak berganjak mendengar ceramah saya dan alhamdulilah dr anuar menang disitu.Amin, amin pertolongan allah pada yg benar walau kami di fitnah yg amat dahsyat oleh dajal dajal diakhir zaman.

pengalaman yg tak dapat saya lupakan ketika menyeberangi sungai dengan bot kecil, ditengah malam yg gulita untuk pergi ke kampung pendalaman dimana dibawahnya dikatakan beribu buaya bahkan baru dua bulan membaham seorang imam dan kanak kanak 12 tahun mengikut cerita orang disitu. kecut perut saya mendengarnya, tetapi demi tutuntutan perjuangan menegakkan kebenaran , saya hanya bertawakal pada allah semoga perjalanan kami dilindungi.

Aljurb begitu gigil untuk bertembung dengan saya setelah pengalaman perit dia di kerdau dahulu, dimana mana kawasan yg sepatutnya kami bertembung sijuburin memendekkan ceramah hanya 15 minit sebelum bergegas pulang.Siputar alam mcm tu lah dah nak masuk kubur pun masih nak buat kerja terkutuk dan menghuru harakan negara, dia peduli apa,kot mana pun dia anak beranak tetap kaya raya , kalau tak mana datang duit hidup dimahligai yg berjuta ringgit dengan segala perabut mewah di banglo disegambut tu,kata konon bila berhenti hanya proton cabuk, tapi poorah, cakap mcm lidah biawak .Namun tanpa diduga saya satu kapalterbang dengan dia serta isteri munafik dia tu , dah 12 tahun tak bertembung muka , akhirnya didepan mata, tapi sisepat kering tunduk setunduk tunduknya, mungkin malu dek isu video seks laki dajalnya dengan pelacur tapi saya sempat menghemburkan satu perkataan yg tepat dengan sidajal lalu dia tunduk saje takut dimaki seterusnya .Apa pun penyokong tegarnya nak kutuk saya, saya tak peduli, yg penting saya tau saya dipihak yg benar lagi benar.

Dato najib, saiful dan saya dah pun bersumpah laknat didepan ribuan manusia menafikan semua fitnah dajal yg melampau, tapi mereka terus memfitnah, maka tak kan saya ampunkan perbuatan mereka itu didunia dan diakhirat, biarlah mereka terima hukum karma dari allah.Kenapa si dajal sampai hari ni takut sangat nak bersumpah laknat, sedangkan ketika rasululah difitnah oleh kaum nasrani, beliau juga telah masuk kedalam masjid dan memegang mushraf yakni alquran sambil melafazkan waulahi, wabilahi, wataulahi, so kenapa pulak nak dikeji dan dipertikaikan sumpah kami.Lu pikir lah sendiri, kalau hati dah hitam kerana dek dosa dan hati serta lidah yg jahat, maka sudah pasti tidak diberi hidayah oleh Allah swt.

Apa pun buat penyokong setia saya terimakasih yg tidak terhingga di atas nasihat, sokongan, serta doa.Alhamdulilah, moga allah terus melindungi bumi bertuah ini dari dajal diakhir zaman dan pengkhianat negara seperti an war aljurb.

Temui anda di lain lembaran.

87 comments:

Anonymous said...

Wahhh, kak ummi jumpa bini dia.... apelah nasib dia.... buat apa ada laki tapi dia sendiri tau laki dia mcm tu...

HarakahX said...

Go umi go..

Anonymous said...

syabas ummi, aku tabik kat hang sbb hang memang berani.

Anonymous said...

lame dh tunggu kak ummi punye new post...akhirnya terubat juga rindu di hati...ape pun semoga dilindungi Allah selalu...

Anonymous said...

SUDAH TIBA MASANYA UMI, UMI PERLU GUNAKAN BAHASA YG LEMBUT DAN BERSOPAN. SAYA MENGERTI BENAR YG UMI TERLALU TERSEKSA DENGAN TINDAKAN2 LAWAN-LAWAN UMI ITU, BERTAHUN-TAHUN LAMANYA.

TULISAN UMI AKAN LEBIH MENARIK JIKA UMI DAPAT MENGGUNAKAN THE PROPER MALAY TO CONVEY YR VIEWS.

masmerah

KELI OH KELI said...

semoga negara kita Malaysia terus aman dan damai...ayuh kita pertahankan!

cermin2mirror said...

ALHAMDULILLAH..
Saya juga baru saja habis membaca yasin dan mendoakan kesejahteraan 1malaysia.Tak lupa juga saya doakan kesejahteraan untuk UMI sekeluarga.
Dari ALLAH kita datang dan kepada ALLAH jua kita memohon.Semoga perjuangan kita di berikan rahmat olih ALLAH SWT.
ameen

Zek said...

Lamanya Cik Ummi tak menulis didalam blog.

Peminat suka membaca entri Cik Ummi kerana power gila. Hanya seorang insan ini sahaja yang betul-betul berani menggodam Al Juburi ini kerana menegakkan kebenaran.

Ucapan Cik Ummi di hadapan persatuan India Muslim di blog Minag Jinggo sangat jelas dan terang. Happy sangat mendengarnya. Teman dah salinkan dalam tape untuk disebarkan kepada mereka yang tidak ada internet.

Nak tanya, buku bila nak diterbitkan?

cintakan tanahairku said...

teruskan berjuang srikandi ku.. lawan tetap lawan...

Anonymous said...

Saya tabik kat Ummi..! U have been very consistent dengan perjuangan U..

Mmmm.. I love a strong-willed woman. Apakan daya.., saya dah ader isteri... kalau tak.., tentu saya ajak Ummi kawin ngan saya... (saya hensem jugak...)

Take care....
Go..! Go Ummi Go...!!

pemerhati said...

syabas k.umi...sy sgt mengagumi kamu! mm..si juburi tu..baik x payah ada laki drp dpt laki jahanam macam tu..malu nya jadi anak bini dia.

Anonymous said...

Saya terus menyokong Ummi dalam mendedahkan kebenaran demi bangsa dan negara. Ummi telah melalui pengalaman yg amat pahit lebih 13 tahun lalu. Thank you so much for letting out the truths. Those who refuse to see the truth about what had happened will forever be lost in their own denials.

Noor Faiza said...

Syabas Ummi! Semoga Allah bersamamu setiap waktu. Amiin.

Arab said...

syabas ummi.. keberanian ummi begitu terserlah, saya sangat kagum, kami di pulau pinang mengharapkan ummi dpt datang ke sini untuk membongkar kisah si lahanat tu...

Pro Ummi said...

Rindu rasanya dah lama tak tatap tulisan Ummi,syabas Ummi Aljuburin dah gigil skrng nie,satu persatu tembelangnya dah terbongkar,kita tunggu dan lihat apa lgi wayang si aljuburin nie nak buat....

p/s apa kata kita suruh NGO siasat kekayaan aljuburin...dia heboh nak siasat kekayaan org tp dia pun sama...dr mana dia dpt duit????????

Pengikut Nabi Muhamad said...

Teruskan perjuangan kak Ummi...semoga Allah membalas hamba2Nya yang ikhlas menegakkan agama

Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama) Nya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat Lagi Maha Perkasa (Hajj:40)

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka bersifat yang demikian ialah orang-orang yang berjaya. ( surah Ali Imran : 104 )

Anonymous said...

Penyokong2 hamba Allah itu bukan menyokong dia. Tetapi mempergunakan dia untuk kepentingan politik masing2. Sama ada dia sedar ataupun tidak Allah sahaja yang tahu.

Selagi UMNO yang berkuasa di bumi Melayu ini selagi itulah mereka tidak senang. Dendam mereka pada sikap buruk ahli UMNO menyebabkan mereka tidak peduli lagi apa cara pun mahu digunakan.

Ahli UMNO, jagalah akhlak dan perbaiki kekurangan diri. Jangan pedulikan orang yang dalam hatinya penuh rasa dendam. Apa yang penting anda sendiri mahu berubah.

Jangan pandang sebelah mata maklumat yang saya beri ini.

ZM

Anonymous said...

idea paling giler..APA KATA UMMI MASUK BERTANDING TENTANG ANWAR DI KUBU KUAT NYA NEXT PRU!!! MENANG ATAU KALAH TAK PENTING..YANG PENTING KASI ANWAR KENCING DALAM SELUAR!!!!

Khalid Al-Walid said...

Semoga Allah sentiasa bersama saudari Ummi...saya antara hamba2 Allah mendoakan agar Allah kurniakan kejayaan dlm menegakkan kebenaran dan menghapuskan kebathilan Anwar, keluarganya dan para pengikutnya....agar dijauhi bala Allah.....Amin Ya Robbal'alaminn...

Anonymous said...

All the very best to you Ummi. Like you, i've been waiting for this very moment for people out there to realise and know who Anwar Ibrahim really is. Like you, i've been waiting for 13 years for someone to come out and tell the truth about Anwar Ibrahim.

Anwar and his cronies including Wan Azizah and Nurul Izzah owe the people of Malaysia an explanation and an apology...


Khalidalwaleed
Singapura

Anonymous said...

teruskan usaha saudari utk mendedahkan siapa sebenarnya si dajjal anwar tu demi negara tercinta

Anonymous said...

Salam kak umi... lama tak update yer... teruskan perjuangan mu...

Teddybear Cute said...

Teruskan perjuangan kak Umi.

Anonymous said...

Pada semua ahli PKR,
Cepat lari lintang-pukang tinggalkan Al Juburi kalau tak mau malu besar.
Sikit hari lagi berita penuh kebenaran Al Juburi keluar. Sape yang masih tinggal akan teramat malu, sebab duduk bawah jubok ketua yang teramat keji. Ibarat orang yg tak ade akal langsung. Otak dok di lutut.
Aku rasa Azmin finally pun cabut ikut DAP. Mamat yg warak sikit pun cabut pi PAS. Woi.. tinggai Al Juburi anak beranak terkantoi.
Lari cepat!! Lompat katak ooiii!!

Anonymous said...

Teruskan perjuangan. Saya doakan semoga awak success. Sama-sama kita berjuang supaya negara kita tidak dihancurkan oleh pengikut2 pemimpin yg perangai macam kaum Nabi Luth. - Huzir -

Anonymous said...

Berani kerana benar. Gue pun tabik spring sama lu Umi...

aku said...

perjuangan yang telah pun bermula....sejak berbelas tahun dahulu....diteruskan...bersama angkatan baru dan lama....kerana Allah S.W.T....atas nama suatu kebenaran dan keadilan....

kalimah Allah tidak mereka pertahankan...malah dikuarkan segala macam hujah yang keliru serta mengelirukan...dan mereka turut mempertikaikan...sumpah laknat....yang meminta laknat daripada Allah sekiranya yang bersumpah itu tidak berkata benar....dengan kesaksiaannya adalah Allah S.W.T.....

mereka dengan angkuh meletakkan 'ilmu' serta 'amal' mereka lebih tinggi daripada keimanan terhadap Allah yang Maha Besar...Maha Esa...hanya kerana nikmat dunia dan kuasa.....

apakah mereka fikir mereka sebagai makhluk itu boleh terlepas daripada pengadilan Allah S.W.T yang Maha Mengetahui...Maha Adil...Pemilik...Pencipta...?

tidak mungkin sama sekali....tunggu sahajalah masa dan ketikanya....kerana Allah S.W.T itu Maha Berkuasa....

semoga tiap hati yang 'bersama'...untuk kebenaran dan keadilan....demi kerana Allah S.W.T....atas landasan perjuangan untuk agama Islam, negara dan bangsa.....diberikan perlindungan dan rahmat daripada Ilahi....dan sentiasa dipermudahkan urusan dunia akhirat.....

wallahu'alam

Anonymous said...

teruskan perjuangan suci mu ini...

Yaakob said...

teruskan perjuangan kak umai menantang anwar al-juburi al-omagai. hanya kak umi sajalah yg dpt melawan anwar al-juburi. idup kak umi....

Yaakob said...

teruskan perjuangan kak umai menantang anwar al-juburi al-omagai. hanya kak umi sajalah yg dpt melawan anwar al-juburi. idup kak umi....

zed said...

ummi nampak gaya ketaksuban penyokong2 anwar sgt tebal sehingga menidakkan video yg satu tu... apa la sempitnya fikiran diorang tu...

dgr cite byk lagi video nk didedahkan? betul ke?

cempaka80 said...

Tahniah Ummi kerana membantu kemenangan BN. Semoga sentiasa dirahmati Allah...

Anonymous said...

Lama tak dengar cerita pasai Ummi,sibuk berkempen kat Sarawak rupanya...Teruskan usaha untuk membongkar siapa sebenarnya Al-Juburin yang sentiasa dipuji oleh mereka yang masih menyangka dia pemimpin unugerah tuhan,siapa lagi nak memuji setinggi langit kalau bukan bininya...

Anonymous said...

Lama tak dengar cerita pasai Ummi,sibuk berkempen kat Sarawak rupanya...Teruskan usaha untuk membongkar siapa sebenarnya Al-Juburin yang sentiasa dipuji oleh mereka yang masih menyangka dia pemimpin unugerah tuhan,siapa lagi nak memuji setinggi langit kalau bukan bininya...bila nak buat ceramah kat Kepala Batas,Seberang Perai? Pasti ramai yang nak mendengar ceramah Ummi...

Anonymous said...

Kak Umi..

Teruskan membongkar kebenaran...biar hancur terus parti PKR yang diterajui pengkhianat nie...

Anonymous said...

Kak Umi...bila buku nak release?

Anonymous said...

how about PAS? for once i wanna know ur perspective on Pas, please.... TQ

Anonymous said...

Kebenaran tlh terbukti berkat solat hajat perdana Pas n Pkr n org2 Islam yg mahukan kebenaran..Allah sudah makbulkan doa kita agar kebenaran ditunjukkan. Alhamdulillah. Terimalah dgn hati terbuka keputusan yg kita hajatkn dr Allah. ANWAR adalah lelaki Y...

Puteri Watan

Anonymous said...

Kebenaran tlh terbukti...yakinlah dgn petunjuk Allah ini...

Anonymous said...

syabas ummi.. semoga Allah akan terus memberimu kekuatan dalam melakukan keikhlasan dalam menegakkan kebenaran.

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH...inilah yg dikatakan Tuhan Maha Adil..setiap kejadian itu ada hikmahnya...setiap doa dan solat hajat itu insyaallah akan dimakbulkanNYA. Siapa sangka akan muncul seorg sri kandi yg akan menentang kemungkaran...Allah telah memberikan kekuatan dan Hidayah buatmu Ummi. Teruskan pejuanganmu. Semoga kemungkaran akan terbukti jua akhirnya...Ameen

ddinbunga said...

walaikumsalam, biar sibuk dan letih asalkan negara selamat.

Anonymous said...

Ada dua orang sahaja yang Anwar tak berani nak lawan , pertama Ummi Hafilda, kedua Datuk Eskay. Ini kerana kedua-duanya merupakan pemegang rahsia besar Anwar yang tak boleh disangkal.

kak embun said...

Memang sah Binatang Jalang si Aljuburi.

Anonymous said...

kak umi rakyat bs mau tau video laki2 'y'siapa yg belakon,yg bolih jd saksi ialah istirinya,perempuan &bini2 org,org2 yg penah di liwat sb mereka tau kontol pelakon tu ha..haa

Anonymous said...

Pertemuan tersebut adalah khendak dari ALLAH.ada hikmah disebaliknya.
Moga mereka bertaubat sebelum ajal.Pertemuan tak dirancang semua khendakNya.

hang lekiu said...

apa perkataan yang hang boh kat sepat kering tu sampai dia takl bolih nk angkat dagu tu?cerita la sikit kami nk dengaq..anyway,tahniah atas perjuangan hang..

Que Eizqandar said...

salam kak umi,
sebetulnya sy baru 1st time tgk blog kak umi. mmg dari tahun 1998 sy tau kemunculan kak umi dgn kes2 anwar. dan ketika itu jujur sy katakan sy percaya semua kata2 anwar. maklumlah ketika tu umur sy baru 19 tahun dan pelajar IPT. sy pernah membenci semua musuh2 anwar ketika itu termasuk kak umi. walau bagaimana pun alhamdulillah sy x pernah menyertai sebarang tunjuk perasaan jalanan yg sy kira ketika itu amat tidak beretika, cuma sy menyokong anwar dr jauh ketika itu. tp setelah lebih 10 tahun berlalu, sy melihat semakin hari semakin kebenaran menghampiri. hari ini tergerak untuk sy melihat blog kak umi hanya sekadar pemerhati pd awalnya. tp ALLAH maha besar. entah kenapa tiba2 hati sy sayup mendengar luahan dan kebenaran dr kak umi. kini hati sy tertutup terus untuk menyokong insan bernama anwar ibrahim...sy rasa mcm nak berjumpa kak umi untuk memberi sokongan dan mengenali kak umi secara lebih dekat. tp sy faham dgn kes2 yg akan dilalui, kak umi pasti sibuk. sy mendoakan kebenaran akn terbukti jua...kuat kan semangat mu kak. ALLAH sentiasa bersama pd org yg benar...amin yarabbal'alamin

Anonymous said...

entahla kak umi..tired sgtttt dgn kospirasi anwar ni..hadoi!thank u..kerana bersabar dlm memberitahu umum tentang org jahat tu.

AL said...

Teruskan perjuangan Ummi. Jangan berhenti sampai si jubri tu dihapuskan. Alangkah baiknya kalau dia anak beranak berambus dari negara tercinta ini.

Anonymous said...

Bila aku melihat/mendengar video road show anda aku begitu kagum, bermula dengan pengakuan orang gaji bernama aton hinggalah anwar aljub di hukum penjara, memang hebat dan semasa menonton video tersebut aku rasa terharu dan sebak, syabas srikandi UMMI HAFILDA ALI, bila nak mai ke PERLIS???? dan kalu pergi buat roadshows ngan Tun Mahathir kirim salam aku kepadanya kerana beliaulah seorang insan yang paling ku sayangi selain Nabi Muhammad s.a.w, kedua ibupadaku dan keluargaku yang tercinta.

Anonymous said...

sedia mendengar pada 12/5 .. di tempat kami..

samadlelong said...

Dari mula saya menonton video roadshows Ummi Hafilda bermula maklumat dari Pembantu rumah bernama Aton, kemudian Azizan (pemandu), kondo datuk Nallaaa, tulisan surat setebal 22 muka kepada Tun M, Tun M tidak percaya, analwar paksa t.t SD, Anda kena tahanan rumah 1 tahun, keluar buku 50 dalil, analwar didakwa di Mahkamah dan dihukum penjara, syabas Ummi Hafilda Ali, aku kagum dengan perjuagan anda dan andalah Serikandai sebenar penyelamat Malaysia. Akhirnya di penghujung rakaman video tersebut air mataku terjatuh ke bumi bertunah ini, syabas sekali lagi buat Ummi dan kalau pergi buat roadshows lagi sampaikan salam sayang aku kepada Ayahnda Tun Mahathir yang amat aku kasihi.

Anonymous said...

syabas umi, jangan takut untuk menegakkan kebenaran..lambat laun, pasti dia tersungkur..

Anonymous said...

bila nak dedahkan lagi anwar punya cd tu? tak nak ikut macam dato eskay ker kak UMI. lihat bagaimana anwar tolak kata bukan dia walaupun dia dah bersumpah dengan alquran. so bila akak nak buat pendedahan pulak? Nallap karuppan pun bila nak dedahkan? Nak explain kat kaki PAS..lagi x caya kalau dok p cerita ajer.

Anonymous said...

sekiranya u ingin musnahkan kebatilan ada baiknya u amalkan sembahyang hajat dan bacaan yasin 40 malam dengan jemaah seramai 40 orang, insyaalah kebatilan yang u berhasrat musnahkan itu akan hancur.

Tentera Fisabilillah said...

Allah akan sentiasa bersama kita dipihak yang benar. Perjuangan menentang puaka sesat ini perlu diteruskan oleh kita bagi menyelamatkan jutaan rakyat Islam dan Melayu di Malaysia.

YAZZIED's YAHYA said...

org bersalah mmg akan tunduk...
org yg benar akan berjalan seperti biasa n xperlu risau...kita di pihak yang benar...wlupun xbuat sumpah laknat...mahkluk tu ttp akan di laknat...tgu je 'bala' dari tuhan untkmu wahai 'Pelaku'

Anonymous said...

Bila peluru berpandu nak dilancarkan ? Kami tak sabar nak tengok siapa yang kena.AWANG KD

Anonymous said...

Kak Um, jom gempur Permatang Pauh. YB Ariff Shah, pastikan bulan Jun depan kita booking kak Umi.... Serang kubu kuat AlJ*****in!!

Mullah TTDI said...

Salam Umi Hafilda

Teruskan perjuangan yang suci ini... Go Umi go.....

AJSsabah said...

Slmt sejatera. Napa lama tak da article baru umi.? Kami ne jauh tak dapat hadir cerama2 umi. So tak dapat mklumt dari umi.. Sy cadangkan setiap cerama umi tu d videokan dan muatkan dlm blog ini utk tatapan dan penilaian peminat yg jauh. Selamat. bai...

Anonymous said...

Teruskan perjuangan Ummi.Terima Kasih kerana sudi ceramah di Bagan Serai hari tu

Anonymous said...

Teruskan perjuangan Ummi.Terima Kasih kerana sudi ceramah di Bagan Serai hari tu

Anonymous said...

Salam kak ummi,

Saya sokong usaha kak ummi mengadakan satu gerakan hancurkan Pakatan Rakyat a.k.a Penipu Rakyat (PR) yang diketuai sang munafik berlagak poyo bodoh sombong syok sendiri bernama Anwar Ibrahim. Teruskan usaha akak hapuskan PR geng setan ni dari memerintahkan bumi malaysia yang tercinta ni...

Allahuakhbar!!!

Anonymous said...

mana pi ni ummi...langsung x update ni.....apa cerita baru ni???

eitaDZ said...

umi, saya anak jati sarawak.. idola saya adalah tun. mmg dari DSAI jadi timbalan saya secara peribadi mmg ada satu perasaan yang menyampah terhadap dia...nenek pesan mata lelaki kalau liar semacam dan mulut terlalu petah berkata jangan mudah percaya coz dia mmg lelaki yang durjana.. mayb im hv 6sense ... DSAI ni sebenarnya tak laku sikit pun kat sarawak terutama di kampung saya di KAPIT.. we hear but we not listen..ada we all kisah kat dia?? NOPE at all...maybe dia ingat we all kat kawasan pendalaman dan gaya kami mundur but sedar ler DSAI we rich n we bijak serta moden...we can watch video dia dan semua kempen bodohnya tu... huhh?? kita guna asess stalite la utk online..TM tak main ler...i masih ingat wajah dia yang mencuka marah bila diajukan soalan ttg video dan perempuan simpanan @ sundal belaannya yang mengaku dia adalah ORANG ISLAM BANGSA MELAYU..peliknya dan ironi ramai rakan kenalan saya dari semenanjung yang sering menggangap kami golongan iban atau dayak ni low moral tapi ...saya suka nak petik salah satu dialognya ttg rasuah dan komisen...DSAI kata..jika polis terima duit RM50 ditangkap atas kesalahan menerima rasuah tetapi jika najib buat deal dan dapat 50juta masuk dalam poket kita sebut komisen coz dia pemimpin...so what about HIM??? DSAI yang dok mencarut memaki dalam kempen dia tu kita nak sebut dia STILL ADA MORAL KER??? Bila dah memaki then senang nak pakai ayat dalam QURAN utk cover... kalau cerita ANU dalam botol disiarkan bukan main org dok kata filem tu tak elok ditayangkan kerana akan membuatkan ramai yg akan terikut..habis dari tahun 1998 till now asyik perkataan LIWAT saja didengar dalam berita... ceta wayang tu maybe tak semua dapat watch it coz kena berbelanja to tonton but kes liwat sana sini setia dipaparkan pada jam 8mlm free lagi tu...hurmmmmmm..mmg betul like u said kita ORANG MELAYU ni mudah percaya pada SURFACE tapi isi dan inti patinya jarang kita nak nilai...sundal belaan DSAI bertudung now so siapa berani nak prasangka erk??? lain ler if cinadoll yang mmg dah budaya dia pakai baju ala2 lady gaga.... lady gaga pun kalau terkangkang kat depan warong mamak sure org ramai akan kata dia tengah buat kerja dia biasa ler artis..hehehehe tapi kalau kes liwat ni mmg kerja ahli politik versi DSAI ker??? pengikutnya saya raguiler agaknya semuanya kaki tibai belakang gak kot..tapi tak berani nak bertopengkan agama so utk terus hidup ngan maruah yg mulia walau kufur maka mereka bertopengkan DSAI..kesian dia kan dok terpekik terlolong nak tegakkan kebenaran demi pengikut2nya yang kufur itu..tetapi lagi kesian negok wajah dia kena sindir masa dia kat KAPIT hari tu....kalau dia faham bahasa iban masa tu mesti dia akan meraung2 dengar suara kutukan orang kat situ utk menyambut dia...

Anonymous said...

Anwar ibrahim tu tak takut mati ke? Bila di soal di kubur nanti.. Kenapa la orang melayu kita macam ni.. malu la..

Anonymous said...

terima kasih kerana datang ke nibong tebal. anu ar memang takut nak saman nalakaruppan, umi dan eska takut rahsia pecah

Shahriza Mahmud said...

SALUTE!

Anonymous said...

ASAALAMULAIKUM KAK UMMI...TERUSKAN PERJUANGAN USAH MENOLEH LAGI.....SESUNGGUHNYA MASA TERLALU SINGKAT...SEMOGA PERJUANGAN KA UMMI SENTIASA MENDAPAT RAHMAT DAN PERLINDUNGAN DARI ALLAH S.W.T DAN KAMI PUN SENTIASA MEMANJAT DOA AGAR KAK UMI SENTIASA DILINDUNGI DAN MENDAPAT RAHMATNYA.....AMIN

peluang usaha said...

salut denganperjuangan UMi. semangat

zihan said...

salam, saya dh lama tak baca entry umi. musykil jgk, knp yer?

Anonymous said...

what happen UMMI . u have stop writing. our friend dah pergi sampai ke Jakarta. Takkan nak biarkan dia buat begini kat negara kita yang dicintai? Hambat dia sampai ke lubang cacing. Kami sentiasa dibelakang ummi. we all LOVE u. The Great UMMI. The greta Iron Lady. Tak de seorang wanita yang berani macam UMMI. teruskan perjuangan mu itu.

Kidid said...

Assalam adik Ummi,

Saya amat mengagumi perjuangan adik Ummi setelah sekian lama, dan saya simpati diatas dugaan dan pengorbanan yang adik Ummi telah lalui. Namun terpanggil saya untuk menyampaikan harapan agar adik Ummi dapat menggunakan bahasa yang lembut dan berkepribadian tinggi agar segala penyampaian dan perjuangan adik Ummi lebih diberkati Allah. Saya doakan semoga adik Ummi dibimbing Allah sentiasa dan diberkatiNya.

Zulhairi said...

Teruskan berjuang umi..saya saksikan sendiri ceramah umi tempohari di taman air biru pasir gudang.. ditempat yang sama kemudiannya nurul izzah datang .. teruk die kene sembur dengan orang tempatan .. ceramah die langsung takde isi .. balik balik 4 saksi... saya sentiasa doakan awak agar terus tabah dan semoga kebenaran mengatasi kebatilan

Anonymous said...

salam ummi, selamat hari raya. teruskan perjuangan ummi.. rindu nak baca ur blog.

Anonymous said...

Assalam Ummi. Akk sian kat Ummi.. Banyak cabaran untuk Ummi . Semoga Allah sentiasa melindungi Ummi Dan Ibu. Akk rasa Azwan yg dah kena jampi..
Kalau boleh amalkan Yassin 7 mubin...

Anonymous said...

alahh..ckp org len nabi xngaku umat..yg engko xpkai tdung ,nabi mengaku umat lahh???nk beribadat pon bgtau kt org..solat xkan diterima jika membuka aurat...kcuali muslimah yg soleh..

Unknown said...

Ameen, semoga perjuangan you berjaya!

Unknown said...

I discovered your ceramah on youtube. Somehow I was mesmerized by your courage to speak up. Amen! Semoga berjaya.

Anonymous said...

Berjuang untuk kebenaran, kami akan terus sokong.

aLynd@ said...

wasalam... kak ummi...
sya amat mngagumi prjuangan kak ummi.

Anonymous said...

Kak Umi,

Teruskan perjuangan kak umi utk lenmyapkan petualang negara tu. dia memang tak layak jadi pemimpin.

Anonymous said...

kak ummi sungguh berani...cayalah...

YuRi said...

salam ummi...dh bersawang nih...nk tau crite baru...

Anonymous said...

tahniah ummi atas langkah tegas terbaru yang saya baca dlm The Star Online - "Thursday January 19, 2012:
Ummi Hafilda’s brother makes a statutory declaration"! [http://thestar.com.my/news/story.asp?file=%2F2012%2F1%2F19%2Fnation%2F10290575&sec=nation]