Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Saturday, December 11, 2010

PERJUANGAN MENENTANG KEMUNGKARAN INSAN MUNAFIK DAN PENGORBANAN SRI KANDI

Segalanya telah tersurat dan tersirat. Tiada siapa menyangka surat yang di tulis oleh seorang gadis biasa berusia 28 tahun ketika itu mengenai Perihal Salahlaku Timbalan Perdana Menteri setebal 19mukasurat bertarikh 5 hb Ogos 1997 akhirnya telah mengundang satu ledakan Hiroshima yang tiada siapa dapat menduganya yang akhirnya telah membawa kepada satu perubahan besar kepada senario politik tanahair negara.Itulah takdir namanya. Kun Fa Ya Kun apabila Allah mengatakan jadi maka jadilah ia tanpa siapa dapat menghalangnya

Apakah mungkin seorang gadis biasa yang tidak memegang sebarang jawatan dalam tampuk kepimpinan mahupun parti apatah lagi bukannya datang dari keluarga yang berpengaruh mampu mengoncang kedudukan seorang TPM yang begitu terkenal bukan sahaja di Malaysia bahkan di persada dunia .

Namun ketajaman mata penanya dan fakta fakta serta bukti bukti yang dilampirkan telah mengundang satu suasana paling kontroversi pernah berlaku di dalam negara mahupun kepada penulis surat keramat itu.

Demonstrasi di sana sini,rakyat yang hilang hala tuju dek kerana propaganda insan munafik menjadi ganas , keadaan tidak terkawal , negara berada diambang kehancuran apatah lagi dengan kemelut ekonomi yang begitu meruncing dan desakan serta tekanan dari Amerika menambahkan lagi keadaan huru hara ketika itu. Index saham jatuh keparas terendah 200 index berbanding sebelumnya iaitu 1400index. Tidak pernah berlaku di dalam sejarah 150syarikat yang tersenarai di papan kedua bursa saham akhirnya gulung tikar. Kadar peratusan pinjaman rumah dan kereta mencecah belasan peratus.

Mujurlah ayahanda Mahathir mengambil pelbagai tindakan drastik bagi menyelamatkan keadaan diantaranya dengan perlantikan Tun Daim sebagai Menteri Kewangan bagi menstabilkan keadaan dimana dalam tempoh 6 bulan sahaja index kembali pulih ke paras 600 index dan seterusnya mengheret si pengkhianat kemuka pengadilan dan akhirnya si pengkhianat terhumban 6 tahun ke dalam penjara. Itu adalah sebahagian rentetan peristiwa bersejarah yang sukar di lupa oleh rakyat yang hidup di zaman tersebut apatah lagi kepada penulis pena perihal salahlaku TPM ketika itu, kerana terlalu banyak pengalaman yang begitu pahit , sedih dan ngeri yang harus di tanggung bersendirian demi sebuah perjuangan dan kasihnya sri kandi kepada agama, bangsa dan negara.
Dipendekkan cerita hikayat Al Anwar Al Sheikh Al Karut sesungguhnya si penulis surat keramat tersebut telah mengalami pelbagai trauma , kepayahan, kepedihan yang tidak mampu ditanggung oleh mana mana gadis sebaya dengannya ketika itu mahupun belia ataupun di kalangan orang politik sendiri.Inilah yang dinamakan Perjuangan Sri Kandi demi agama, bangsa dan negara yang tercinta. Tapi siapalah tahu apa yang dialami oleh sri kandi dalam menegakkan kebenaran dan jihad yang agung ini demi kepentingan ummah. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul sedangkan ramai di atas sana yang memegang pelbagai jawatan raksasa hanya tahu mendabik dada seolah olah lembu punya susu sapi mendapat nama .

Sesungguhnya bukanlah sri kandi ingin mendabik dada namun perjuangan ini tidak dapat dinilaikan atau dibandingkan sama sekali dengan wang ringgit. Bayangkan kalau si pengkhianat menjadi PM ketika itu apa akan jadi pada negara? Negara dan ummah akan hancur , anasir kuasa asing mungkin akan bermaharajalela , negara hilang berbillion ringgit dalam sekelip mata. Namun alhamdulilah mengapa allah memilih saya di antara berjuta manusia untuk berjuang dengan jihad yang hebat ini yang tiada tolok bandingnya di alaf siber.Ini bukan kata kata saya, tapi datangnya dari seorang ulamak tersohor Indonesia Ustaz ArRahman Al Hafiz bahawa jihad ini amat mulia iaitu menentang kemungkaran seorang pemimpin ketika dia sedang berkuasa.

Amin, amin berkat doa ibu dan rakyat jelata akhirnya yang benar terbela dan yang berdosa  telah kepenjara. Terselamatlah bumi Malaysia dari kehancuran manusia durjana.Selama sepenggal negara tenang, aman tanpa demonstrasi tanpa sandiwara kerakusan politik dan Parti Keadilan telah hampir-hampir berkubur ketika itu, namun setelah dia dibebaskan negara kembali lagi berada dalam zon bahaya ketika ini di kala sidurjana bermaharajalela. Maka kerajaan harus dan WAJIB mengambil kira dengan teliti, berhati hati dan perlu lebih tegas tanpa lewa walaupun seketika.Apatah lagi di kala semua sultan menjadi murka sehingga perkataan penderhaka telah terkeluar dari mulut Yang Teramat Mulia Sultan Perak baru baru ini, Ampun Tuanku, patik merafak sembah menjunjung kasih bersetuju dengan pendapat tuanku, sesiapa yang menyerang HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DI ANGGAP PENDERHAKA. Segala serangan fitnah di internet dan blog harus dipantau dan dipadam seperti yang dipraktikkan diArab Saudi agar rakyat tidak terpengaruh dan celaru. Harus ada badan khusus untuk memantau serangan siber ini.

.


PAHIT MAUNG DAN PELBAGAI KEPAYAHAN YANG DIALAMI.

Telah ditangkap polis di rumah kawan saya arwah Dr Ristina pada 17hb ogos 1997 selepas 2 minggu surat saya dikeluarkan atas arahan sipenderhaka kepada KPN ketika itu Tan Sri Rahim Noor.

Saya telah didera secara mental sepanjang malam dari  pukul 12 hingga kesubuh tanpa henti
dengan cara yang pernah dilakukan kepada pelampau komunis 40tahun yang lampau. Ini disahkan sendiri oleh DSP Aziz di dalam mahkamah yakni cara dan teknik penderaan mereka keatas saya. Namun alhamdulilah Allah memberi kekuatan dalaman yang hebat dan maksimum untuk saya terus konsisten hingga ke subuh.

Pukul 7 pagi saya diheret kepejabat saya didanau kota setapak seperti seorang
penjenayah dan saya telah dimalukan didepan kakitangan saya. Segala perkakasan computer saya dirampas dan tidak pernah dipulangkan hingga kehari ini.

Saya telah dibawa semula ke bukit aman selepas itu untuk didera sekali lagi
sehinggalah saya dibebaskan keesokan harinya setelah dijamin oleh kakak saya
Norlia ali.

Bala tidak berakhir di situ, namun saya terus berada dalam cengkaman polis hampir
selama setahun sebelum surat saya setebal 19muka surat dimasukkan semula dalam buku 50dalil tulisan arwah Khalid Jefrey. Cengkaman yang dimaksudkan ialah dimana hampir setiap minggu saya diambil oleh pihak polis di rumah kakak saya untuk di soal siasat setiap pergerakan saya. Fikiran saya ketika itu benar benar ditahap yang paling derita, stress yang dasyhat. Trauma ditangkap dan didera masih belum luput dari ingatan. Saya dilarang bertemu dengan sesiapa ataupun membuat panggilan telepon.Setiap pergerakan diekori dan perbualan dirakam. Mereka akan memaki hamun saya sekiranya saya cuba mendapatkan mana mana pandangan ahli politik ketika itu. Bayangkan setahun hidup seperti penjara sebelum akhirnya surat keramat saya diterima oleh Dr Mahathir setelah bukti bukti kukuh diperolehi dari Tan Sri Musa Hassan sepanjang 6 bulan menjalankan penyiasatan dan akhirnya anwar dipecat pada 2hb sept 1998 setahun selepas penderitaan yang dahsyat yang dialami oleh sri kandi.

Saya juga telah terpaksa menghadirkan diri selama 100 hari di mahkamah
Sebagai saksi utama kepada pihak pendakwa dan sekali lagi saya berhadapan dengan keadaan yang paling huru hara dengan lautan manusia terutamanya golongon reformasi menanti dengan keadaan yang paling bahaya dan mencemaskan.

Saya di ludah, dicarut, dimaki hamun,, dibaling batu, dibaling telur dan tin minuman dengan pelbagai perkataan yang paling kesat dan hina. Siapa lah yang tahu trauma yang paling dasyhat saya alami ketika itu. Tidak ada pemuda umno , wanita umno atau mana mana ahli umno yang berjuta ramainya datang memberi sokongan moral kepada saya.TIDAK ADA .Kalau ada pun hanyalah rakan rakan baik dan sahabat seperjuangan yang kebetulan ahli Umno. Inilah yang menyedihkan saya di mana segelintirnya  sibuk mengambil kesempatan untuk merebut pelbagai jawatan yang kosong ketika itu sedangkan saya dibiarkan terkontang kanting menghadapi keadaan yang paling kritikal, paling hina, paling bahaya diantara hidup dan mati ketika itu kerana rangsangan reformasi yang anti Mahathir dan saya begitu meluap luap.Walau apa pun kekecewaan saya pada parti keramat ini namun ianya tidak menghalang prinsip saya bahawa umno adalah parti keramat dato nenek moyang saya yang telah berjuang untuk agama, bangsa dan negara lebih lebih lagi dalam menjaga kepentingan dan hak istimewa orang melayu terpelihara zaman berzaman tanpa menindas hak dan kebajikan kaum lain.Apakah mungkin saya menderhaka kepada sumpah keramat pejuang pejuang pahlawan melayu di masa lampau yang telah bertumpah darah untuk mendapatkan apa yang kita nikmati hari ini.? Tidak sekali, sekalipun kalau tertakdir saya bertukar haluan di masa hadapan, namun parti keramat ini tetap didaulatkan dan dimuliakan.Ia adalah bagi saya perlanggaran perderhakaan terhadap nilai perjuangan di masa lampau sekiranya ia diserang penuh kezaliman sehingga mengenepikan norma norma batasan orang melayu yang tau mengenang budi menghargai dan menghormati .Maka ayuh marilah bersama kita memperbaiki apa saja kelemahan dan kesilapan kita selama ini supaya kita tak lupa diri dan tidak mengkhianati anak bangsa sendiri maupun tersasar dari landasan perjuangan dan prinsip mendaulatkan sistem berperlembagaan di bumi bertuah ini.

Berbalik kepada cerita perjuangan saya ketika itu nyawa saya seolah olah dihujung tanduk. Siapakah yang tahu, namun kebesaran dan kekuasaaan Allah mengatasi segalanya. Allah masih menyayangi saya sebagai pejuang dan sri kandi negara.Saya masih dalam lindungan Yang Maha Esa hingga kehari ini. Berkat doa ibu melalui tahjud setiap malam dan pengorbanan saya untuk bangun seawal4 pagi setiap hari sebelum kemahkamah bagi mengerjakan pelbagai solat dan bacaan ayatul kursi 170x sekali duduk mengambil masa hampir 1 jam setengah sebagai perlindungan saya menghadapi musuh musuh yang begitu agresif apatah lagi pelbagai bomoh dari pelbagai negara telah dibawa oleh setan yang tak tau dari mana datangnya untuk mensihirkan saya dan saksi saksi yang lain ketika itu dengan taburan pelbagai tangkal, garam, kemiyan , tahi besi dalam kandang saksi untuk melemahkan dan mencelarukan saya ketika itu, maka pergantungan saya kepada Allah harus dan wajib secara total kerana kebesaran ayatul kursi yang meliputi 7 petala langit dan 7 petala bumi itu amat besar mukjizatnya dan fadilatnya apatah lagi dalam keadaan menghadapi 13 peguam defendan yang paling berpengaruh dan dan paling berpengalaman di tanah air seperti arwah Fernando, Karpal singh, Gubachan singh, Sulaiman Abdullah, Aziz Druse, Zulkifli Nordin dan lain lain. Apakah mungkin saya mampu mematahkan mereka 13 orang hanya dalam masa 3 jam dan tidak sampai satu hari tanpa pertolongan Allah dan mukjizat ayatul kursi.Tapi bukan pertolongan pemimpin umno mahupun ahli umno walaupun hanya sekadar sokongan moral.Inilah yang mengecewakan dan menyedihkan saya hingga ke hari ini sedangkan saya berjuang demi agama, bangsa dan negara tapi dipandang remeh oleh parti pemerintah sedangkan simunafik ditemani dek lautan penyokong setiap hari kemahkamah.Bukan pangkat dan gelaran yang dicari tapi sekurang kurangnya penghargaan terima kasih kepada sri kandi kerana jihad ini adalah perjuangan yang menuntut tahap ketahanan mental yang tinggi, kekuatan dalaman yang tidak berbelah bahagi, masa , tenaga dan keselamatan diri yang mengundang risiko yang cukup tinggi antara HIDUP dan MATI.

Selepas hukuman dijatuhkan pada simunafik, nasib yang malang terus menimpa, persepsi masyarakat menjadi terlalu negatif kepada saya akibat propaganda cerita karut dan fitnah jahat oleh simunafik dan orang orang kanannya bagi menggugat kredibiliti saya sebagai saksi utama kepada kerajaan. Diantara fitnah yang begitu menghiris hati saya apabila keluar cerita diinternet kononnya saya telah diupah oleh DrMdan Tun Daim sebanyak 7 juta untuk membuat fitnah sedangkan saya tidak menerima walaupun sesen dibelah 7 dari mereka. Saya melakukannya di atas dasar perjuangan dan jihad demi negara dan ummah. Masyarakat mencemuh saya dan rakan perniagaan melarikan diri 100batu dari saya. Begitulah nilai perjuangan yang begitu hebat yang harus saya bayar demi kasihnya saya kepada agama , bangsa dan Negara saya.

Kereta merz saya yang baru dibeli ketika itu telah dibakar dan dimana mana saya tinggal saya telah diburu oleh gangster-gengster upahan dan menyebabkan saya terpaksa berpindah 7 kali dalam setahun. Hidup seperti orang nomad ketika itu , sentiasa berpindah randah.

Pernah satu ketika mereka menghantar kepala kucing yang dipotong dan masih berdarah didepan pintu rumah saya dengan perkataan Kau akan mampus dalam masa 3 hari Begitulah hebatnya ancaman bunuh buat saya ketika itu.

Beberapa kali peluru hidup telah dihantar kepejabat sayadi dalam sampul surat dengan ancaman bunuh.

 Ketika saya membantu kerajaan berkempen terutama di seluruh Kedah ketika pilihanraya 1999pernah bom jangka juga telah diletak di tempat saya berceramah. Mujurlah naluri hati saya kuat meminta pihak polis memeriksanya dan akhirnya mereka terjumpa dan cerita ini telah keluar didada akhbar ketika itu. Alhamdulilah Allah melindungi saya kalau tidak mungkin saya akan mengalami nasib yang sama seperti Benazir Bhutto. Namun siapalah yang tahu penderitaan dan pengorbanan saya ketika itu?

Dengan segala luahan hati melalui pelbagai pengalaman ngeri yang penuh kontroversi bagi menyelamatkan bumi bertuah ini maka terpulanglah kepada rakyat dan pemimpin hari ini untuk menilai pengorbanan dan jihad yang cukup agung dan besar ini oleh sri kandi yang tiada ternilai dengan wang ringgit sekiranya si munafik tidak dicantas dan terus merampas tampuk kepimpinan dengan rakusnya. NAUZUBILAH MINZALIK.

Saya berhasrat menerbitkan satu filem dokumentari khas dan web tv mengenai perkara ini dibuat dengan begitu teliti dengan fakta fakta yang sahih dan benar belaka demi generasi muda hari ini dan rakyat seluruhnya mengetahui akan perkara sebenar sebelum pemikiran mereka diracuni oleh sipenderhaka menjelang pilihanraya 2013. Bahkan masih ramai rakyat diluar sana yang masih tidak tahu mengapa sipenderhaka dipecat, dibicarakan dan dipenjarakan. Mereka sering dimomokkan dengan cerita konspirasi . Maka persepsi jahat ini haruslah ditangani dan dikikis dari minda rakyat yang tidak berdosa melalui penerbitan filem dokumentari khas .Hanya fakta kebenaran akan dipaparkan.

Tiada siapa yang lebih layak menceritakan dan menerbitkan dokumentari khas ini selain dari saya kerana sayalah pencetus kepada jihad ini dan saya lah juga yang tahu pelbagai rahsia dan kronologi rentetan peristiwa paling bersejarah ini yang telah berjaya mengundang 76 negara membuat liputan khas keseluruh dunia ketika itu.

KANDUNGAN PAPARAN DALAM FILEM DOKUMENTARI ITU NANTI MELIBATKAN SEMUA SKOP INSIDEN BERSEJARAH DIANTARANYA:-

Mengapa dan apa yang menyebabkan saya mengambil langkah yang cukup drastik untuk membuat lapuran salahlaku Timbalan Perdana Menteri setebal 19mukasurat ketika itu beserta gambar dan bukti.
Tiada unsur konspirasi kerana Dr M tidak mengenali saya langsung ketika itu
Bahkan surat saya telah dibuang ke dalam tong sampah kerana ketaksuban Dr M terhadap si munafik yang amat tinggi. Hanya selepas setahun setelah pelbagai bukti dikumpul oleh pihak polis barulah surat saya dianggap sebagai aset penting dimahkamah dan mempunyai kredibiliti yang cukup tinggi. Penting bagi rakyat dan generasi hari ini untuk mengetahuinya kerana ia adalah sebahagian yang telah termaktub di dalam sejarah politik Malaysia yang penuh warna warni dan kontroversi.

Slot-slot insiden yang menunjukkan bagaimana saya telah ditangkap oleh 50polis seperti seorang penjenayah dan bagaimana saya telah didera sepanjang malam. Bagaimana ketahanan mental saya ketika itu dalam menghadapi situasi yang paling getir dan menakutkan demi agama, bangsa dan negara.
Insiden bagaimana pelbagai usaha membunuh saya oleh pembunuh pembunuh upahan dan salah satu insiden dimana saya telah dikejar oelh gangster-gengster yang amat menakutkan dan saya terpaksa meninggalkan kereta saya ditempat pembuangan sampah di setapak dan terpaksa berlari menyorok dibawah meja disebuah kedai cina apabila insiden kejar mengejar berlaku. Alahamdulilah tauke cina itu bekerjasama dengan saya dengan menafikan kehadiran saya dikedainya pada kumpulan penjahat tersebut.
Insiden penting bagaimana azmin merayu saya menarik balik pertuduhan saya dengan menawarkan sejumlah wang yang cukup lumayan di rumah dan di restoran seri melayu sebelum memberi kata dua kepada saya bahawa sekiranya saya berdegil maka dalam masa 48 jam saya akan ditangkap polis kerana dia mendakwa anwar begitu rapat dengan KPN ketika ituTan Sri Rahim Noor . Mujur saya berdegil demi agama dan ummah yang akhirnya membawa kepada penangkapan saya pada 17hb Ogos 1997.
Babak babak temubual ekslusif dengan semua orang kanan anwar yang telah meninggalkannya sepertiSenator ezam, anuar shhari, Dato Seri Zahrain, Peguam utama dia Zulkifli Nordin, Dato nalllakarupan, roslan kassim,  Chandra muzaffar dan ramai lagi.Amat penting kerana banyak lagi cerita sensasi yang rakyat perlu tahu siapa sipenderhaka ini yang sebenarnya.Dato Nalla ada segala rahsia.

Mengenai penerbitan web tv atau internet tv saya rasa sudah sampai masanya UMNO patut lebih proakktif dan agresif selari dengan ledakan teknologi maklumat dizaman siber .,kerana generasi muda hari ini gemar pada cerita cerita sensasi dan benar bagi  mengalihkan pandangan kepada blog blog cebisan yang banyak sebagai alternatif bagi mengisi hawa telinga dan informasi mereka , sebab itulah berdasarkan statistik pengunjung web tv mereka telah mencecah 7 juta orang satu angka yang cukup besar untuk meracuni pemikiran rakyat dan membakar hati dan perasaan mereka sedangkan kita tidak melakukan serangan balas, serangan saraf bagi mematahkan fitnah jahat mereka. Kita banyak bertenang dan kadangkala syok sendiri sedangkan 6 negeri sudah pun jatuh ketangan pembangkang sebelum ini hasil perang saraf mereka dengan menggunakan teknolojiMujurlah Perak dapat dirampas kembali. Jadi bangunlah kita semua sebelum segalanya terlambat menjelang 2013 takut kain kita terlondeh ditengah jalan sebelum kita sempat membetulkan keadaan.

KANDUNGAN PAPARAN DI DALAM INTERNET TV NANTI MELIPUTI PELBAGAI ASPEK BERITA YANG TELUS, PANAS, SENSASI, BENAR LAGI NYATA

1) Akan ada kumpulan paparazzi untuk mencari sampai ke lubang cacing setiap lapuran salah laku Ahli Yang Berhormat samaada dalam bentuk bukti mahupun reaksi spontan mereka.Tak kiralah dari kerajaan ataupun pihak lawan, kita harus adil dalam menegakkan kebenaran. Pergerakan mereka akan diburu di lobi parlimen, atau dimana sahaja dan saksi saksi kejadian juga turut membantu memberi keterangan.Macam rancangan Melodi Politiklah Contoh apabila Dato Nalla membuat kenyataan didalam akhbar maka perlu ada susulan kenapa Nalla tak henti henti menyerang bekas rakan baiknya. Rakyat boleh melihat lingguk orang berbohong atau bercakap benar melalui (body language ) mereka Jangan sama sekali isu yang panas seperti itu mati begitu sahaja. Apabila bukti bukti saham bernilai puluhan juta dikemukakan oleh anuar shari kepunyaan shamsidar sepatutnya ada paparazzi yang akan memburu shamsidar  dan juga reaksi wan azizah, tidakkah beliau cemburu? Mengikut fakta anuar shaari wan azizah sering mengadu kepadanya betapa hancurnya hati beliau bila mengetahui hubungan suaminya dengan shamsidar.
KITA HARUS DAN WAJIB BUNUH HIPOKRASI MEREKA, SAMAADA KITA MATI ATAU MEREKA MATI DARI SEGI KERJAYA POLITIK DAN MARUAH DIRI.

2)Akan ada slot YB Cemerlang atau YB Temberang bagi memudahkan tahap penilaian
KPI tampuk kepimpinan Najib, samaada YB benar-benar menjalankan tugas mereka atau sekadar menjadi mat gebang yang pandai bermain kata kata . Rakyat akan terus memaklumkan salah laku mana-mana YB samaada dari pihak kerajaan mahupun pembangkang samaada melalui sms atau berhubung terus dengan pihak kami. Rakyat juga berhak menjadi pelapur, pendakwa dan hakim dalam kewarasan penilaian sesuatu isu supaya suasana telus itu lebih praktikal.

Perlu ada slot Najib disana sini satu program realiti untuk menunjukkan kepada rakyat jelata betapa tugas seorang PM melangkaui batasan seorang manusia yang menuntut kesabaran, kesungguhan bekerja, ketahanan mental,kesuntukan masa untuk keluarga dan benar benar berkorban demi agama, bangsa dan Negara.
Banyak lagi bahan-bahan ilmiah dan sensasi yang rakyat ingin tahu  dalam turut membantu kerajaan dan tampuk kepimpinan memerangi dakyah hipokrasi dan pembohongan dan fitnah jahat pihak pembangkang agar tampuk kepimpinan hari ini dapat memimpin dengan lebih lancar, telus, bermaruah dan berdaya maju.

157 comments:

Anonymous said...

Subhanallah..

si cantek yang simple!! said...

wlaupon sye tidak berpengatahuan dlm politk(baru 18 thn),ttp saye doakan anda slalu drahmati dan dberkati dlm setiap langkah dan perjuangan anda..aminnn..InsyaAllah.

Abu Muhammad el-Merbawiy said...

Saya mendoakan segala bentuk kemunafikan, konspirasi, bantuan loby Yahudi, kekufuran, kebejatan Melayu-Islam, kehaprakan masyarakat Melayu-Islam akan cepat runtuh dan berkubur. Kemablikan sinar gemilang Melayu Islam dan bangsa-bangsa bukan Melayu yang baik dan cendekia. Mudah-mudahn Malaysia di Rahmati Allah swt.

Ameen Ya Rabba al-'Alameen.
Suka sekali ajak adik Umi sekali menyertai Kafilah Solehah dan Islahiah.

Anonymous said...

Semoga Malaysia terus dipelihara daripada kehancuran. amin...

Unknown said...

Teruskan perjuangan anda demi agama, bangsa dan negara.
sya linkan blog anda dgn blog saya http://suara1umno.blogspot.com

Unknown said...

Salam Akak Ummi Hafilda ...

Saya perlu memanggil saudari sebagai kakak memandangkan beza umur bahawasanya saya lebih muda dari saudari.

Minta izin linkkan blog srikandi7 ini bersama dengan blog kami.

Blog kami telah banyak membuat pendedahan mengenai pengkhianat yang bernama Anwar Ibrahim dan saudari dijemput untuk menjengah blog kami.

Bersabarlah dengan cacian dan hinaan apabila saudari sudah aktif dalam dunia blogging ini. Cacian dan sumpah seranah pasti akan menimpa diri saudari dari penyokong tegar Anwar Ibrahim.

Salam Perjuangan ... MELAYU ATAS PAGAR

anakbangsa said...

umi,UMNO ni parti keramat yg berperanan membela agama ,bangsa dan negara.Yg mengecewakan kebanyakan rakyat adalah ahli2 nya yg dilantik memegang amanah mendaulatkan bangsa malangnya mereka yg mejahanamkan bangsa.lihatlah pd ahli kabinet yg dilantik DS Najib.Ada antara mereka ahli UMNO tp dgn takbur mereka memperlekehkan sokongan akar umbi yg mengundi mereka.sepatutnya mereka ini yg harus dipersalahkan bukannya parti ini.mereka dibutakan mata dan hati dgn kesenangan dunia .bersabarlah umi sebagaimana saiful bukhari bersabar dlm menghadapi dugaan.sentiasalah berdoa sesungguhnya itulah senjata kita yg paling anpuh.berdoalah dan jgn sesekali berhenti dari berjuang.doa saya bersama kamu dan mereka yg teraniaya.

Anonymous said...

teruskan perjuangan mu yang succi ini. bagi saya ianya suci dalam menegakkan kebenaran dan mencegah kemungkaran. Kita perang bersama untuk memastikan generasi baru tidak terpedaya dengan dakyah yang penuh dengan tipu muslihat dan kepalsuan. Manusia yang rakus dan gila ke putrajaya ini harus dihentikan angan-angan ini supaya negara tidak hancur dan jatuh ke tangan penderhaka negara.

Anonymous said...

Salam ummi,
saya cadangkan janganlah pamer gambar tidak menutup aurat....nanti masyarakat mempersoalkan kredibiliti dan niat ikhlas ummi

Maklumlah kadang2 org mudah judge by the books, lebih2 lagi wanita tak bertudung selalu dikaitkan dgn kurang islamik

Anonymous said...

terus kan perjuangan anda. saya sekeluarga menyokong dari belakang.

zaty, pahang.

Bustanul Bey said...

Salam Kak Ummi,

Sesungguhnya perjuangan Kak Ummi adalah perjuangan yg mulia. Ketika kejadian pada 1998 dahulu, saya baru berumur 18 thn & masih belajar lagi. Ramai kwn2 saya terpengaruh dgn cerita konspirasi tersebut, boleh dikatakan hanya saya & seorang lagi kwn saya yg tk terpengaruh dgn cerita konspirasi tersebut. Mungkin disebabkan pengaruh karisma Tun Dr. M yg mengalir kuat dlm darah saya kot. Tetapi yg pastinya, momokkan konspirasi pada ketika itu amat sukar utk saya nafikan krn bukti yg kurang dilampirkan oleh media ketika itu.

Tetapi Alhamdulillah, setelah 13 thn berlalu, saya percaya sedikit demi sedikit Allah telah menunjukkan kpd kita siapa Anwar Ibrahim dimata Kak Ummi. Saya juga percaya Allah telah memakbulkan doa Kak Ummi selama ini.

Berbalik kpd soal perjuangan, saya percaya kita berkongsi pendirian yg sama dimana saya amat bersetuju bahawa perjuangan ini merupakan jihad menentang kemunafikan. Amatlah tidak bertanggungjawab Kak Ummi, sekira membiarkan kemunafikan bermaharajalela yg mana pasti akan menyebabkan negara akan terjerumus kelembah yg hina dek oleh sikap & perbuatan manusia munafik tersebut & juga kita yg membiarkan perkara tersebut terjadi walaupun jelas mengetahuinya.

Berbalik kpd soal tiada sokongan moral oleh pemimpin2 parti UMNO ketika itu amatlah dikesali. Inilah sifat org Melayu yg amat dikesali, dahulu sampailah sekarang. Benarlah apa yg Tun Dr. M pernah katakan, MELAYU MUDAH LUPA, UMNO yg menjadi wadah perjuangan Melayu juga sudah terlupa teras perjuangannya. Sebab itulah org Melayu ketika ini berada dlm keadaan yg kucar kacir krn Melayu & UMNO yg mudah lupa. Kita sebagai org Melayu yg sayangkan bangsanya & agamanya harus bangkit mengingatkan anak bangsa kita supaya sedar dari manakah kita dtg & kemanakah kita pergi.

Akhir sekali, sekalung tahniah saya ucapkan kpd Kak Ummi atas inisiatif ini bagi menyedarkan anak bangsa kita. Sesungguhnya idea internet tv tersebut amat bernas sekali, malah saya menyokong 100% inisiatif tersebut. Walaupun Kak Ummi tidak mengenali saya, sedikit sebanyak saya mengenali Kak Ummi melalui dari salah seorang kaum keluarga arwah ayah saya yg mengenali agak dekat dgn keluarga Kak Ummi. Malah kakak saya yg pernah tinggal dgn saudara sebelah arwah ayah saya pun pernah pergi kenduri perkahwinan keluarga Kak Ummi ketika tahun 80an dahulu, malah gambar perkahwinan tersebut masih lagi disimpan oleh kakak saya. Jika dikaitkan kisah2 yg terjadi sebelum pemecatan DSAB spt yg telah diceritakan melalui keluarga Kak Ummi kpd saudara arwah ayah saya, maka tidak hiaranlah kejadian tersebut mempunyai asas kebenarannya. Cuma pada mulanya kita tidak mempercayainya, tetapi setelah didedahkan ianya mempunyai perkaitan & kebenaran, Alhamdulillah syukur kehadirat Ilahi yg Maha Benar & Maha Agung.....

Bustanul Bey said...

Salam Kak Ummi,

Sesungguhnya perjuangan Kak Ummi adalah perjuangan yg mulia. Ketika kejadian pada 1998 dahulu, saya baru berumur 18 thn & masih belajar lagi. Ramai kwn2 saya terpengaruh dgn cerita konspirasi tersebut, boleh dikatakan hanya saya & seorang lagi kwn saya yg tk terpengaruh dgn cerita konspirasi tersebut. Mungkin disebabkan pengaruh karisma Tun Dr. M yg mengalir kuat dlm darah saya kot. Tetapi yg pastinya, momokkan konspirasi pada ketika itu amat sukar utk saya nafikan krn bukti yg kurang dilampirkan oleh media ketika itu.

Tetapi Alhamdulillah, setelah 13 thn berlalu, saya percaya sedikit demi sedikit Allah telah menunjukkan kpd kita siapa Anwar Ibrahim dimata Kak Ummi. Saya juga percaya Allah telah memakbulkan doa Kak Ummi selama ini.

Berbalik kpd soal perjuangan, saya percaya kita berkongsi pendirian yg sama dimana saya amat bersetuju bahawa perjuangan ini merupakan jihad menentang kemunafikan. Amatlah tidak bertanggungjawab Kak Ummi, sekira membiarkan kemunafikan bermaharajalela yg mana pasti akan menyebabkan negara akan terjerumus kelembah yg hina dek oleh sikap & perbuatan manusia munafik tersebut & juga kita yg membiarkan perkara tersebut terjadi walaupun jelas mengetahuinya.

Berbalik kpd soal tiada sokongan moral oleh pemimpin2 parti UMNO ketika itu amatlah dikesali. Inilah sifat org Melayu yg amat dikesali, dahulu sampailah sekarang. Benarlah apa yg Tun Dr. M pernah katakan, MELAYU MUDAH LUPA, UMNO yg menjadi wadah perjuangan Melayu juga sudah terlupa teras perjuangannya. Sebab itulah org Melayu ketika ini berada dlm keadaan yg kucar kacir krn Melayu & UMNO yg mudah lupa. Kita sebagai org Melayu yg sayangkan bangsanya & agamanya harus bangkit mengingatkan anak bangsa kita supaya sedar dari manakah kita dtg & kemanakah kita pergi.

Akhir sekali, sekalung tahniah saya ucapkan kpd Kak Ummi atas inisiatif ini bagi menyedarkan anak bangsa kita. Sesungguhnya idea internet tv tersebut amat bernas sekali, malah saya menyokong 100% inisiatif tersebut. Walaupun Kak Ummi tidak mengenali saya, sedikit sebanyak saya mengenali Kak Ummi melalui dari salah seorang kaum keluarga arwah ayah saya yg mengenali agak dekat dgn keluarga Kak Ummi. Malah kakak saya yg pernah tinggal dgn saudara sebelah arwah ayah saya pun pernah pergi kenduri perkahwinan keluarga Kak Ummi ketika tahun 80an dahulu, malah gambar perkahwinan tersebut masih lagi disimpan oleh kakak saya. Jika dikaitkan kisah2 yg terjadi sebelum pemecatan DSAB spt yg telah diceritakan melalui keluarga Kak Ummi kpd saudara arwah ayah saya, maka tidak hiaranlah kejadian tersebut mempunyai asas kebenarannya. Cuma pada mulanya kita tidak mempercayainya, tetapi setelah didedahkan ianya mempunyai perkaitan & kebenaran, Alhamdulillah syukur kehadirat Ilahi yg Maha Benar & Maha Agung.....

Bustanul Bey said...

Salam Kak Ummi,

Sesungguhnya perjuangan Kak Ummi adalah perjuangan yg mulia. Ketika kejadian pada 1998 dahulu, saya baru berumur 18 thn & masih belajar lagi. Ramai kwn2 saya terpengaruh dgn cerita konspirasi tersebut, boleh dikatakan hanya saya & seorang lagi kwn saya yg tk terpengaruh dgn cerita konspirasi tersebut. Mungkin disebabkan pengaruh karisma Tun Dr. M yg mengalir kuat dlm darah saya kot. Tetapi yg pastinya, momokkan konspirasi pada ketika itu amat sukar utk saya nafikan krn bukti yg kurang dilampirkan oleh media ketika itu.

Tetapi Alhamdulillah, setelah 13 thn berlalu, saya percaya sedikit demi sedikit Allah telah menunjukkan kpd kita siapa Anwar Ibrahim dimata Kak Ummi. Saya juga percaya Allah telah memakbulkan doa Kak Ummi selama ini.

Berbalik kpd soal perjuangan, saya percaya kita berkongsi pendirian yg sama dimana saya amat bersetuju bahawa perjuangan ini merupakan jihad menentang kemunafikan. Amatlah tidak bertanggungjawab Kak Ummi, sekira membiarkan kemunafikan bermaharajalela yg mana pasti akan menyebabkan negara akan terjerumus kelembah yg hina dek oleh sikap & perbuatan manusia munafik tersebut & juga kita yg membiarkan perkara tersebut terjadi walaupun jelas mengetahuinya.

Berbalik kpd soal tiada sokongan moral oleh pemimpin2 parti UMNO ketika itu amatlah dikesali. Inilah sifat org Melayu yg amat dikesali, dahulu sampailah sekarang. Benarlah apa yg Tun Dr. M pernah katakan, MELAYU MUDAH LUPA, UMNO yg menjadi wadah perjuangan Melayu juga sudah terlupa teras perjuangannya. Sebab itulah org Melayu ketika ini berada dlm keadaan yg kucar kacir krn Melayu & UMNO yg mudah lupa. Kita sebagai org Melayu yg sayangkan bangsanya & agamanya harus bangkit mengingatkan anak bangsa kita supaya sedar dari manakah kita dtg & kemanakah kita pergi.

Akhir sekali, sekalung tahniah saya ucapkan kpd Kak Ummi atas inisiatif ini bagi menyedarkan anak bangsa kita. Sesungguhnya idea internet tv tersebut amat bernas sekali, malah saya menyokong 100% inisiatif tersebut. Walaupun Kak Ummi tidak mengenali saya, sedikit sebanyak saya mengenali Kak Ummi melalui dari salah seorang kaum keluarga arwah ayah saya yg mengenali agak dekat dgn keluarga Kak Ummi. Malah kakak saya yg pernah tinggal dgn saudara sebelah arwah ayah saya pun pernah pergi kenduri perkahwinan keluarga Kak Ummi ketika tahun 80an dahulu, malah gambar perkahwinan tersebut masih lagi disimpan oleh kakak saya. Jika dikaitkan kisah2 yg terjadi sebelum pemecatan DSAB spt yg telah diceritakan melalui keluarga Kak Ummi kpd saudara arwah ayah saya, maka tidak hiaranlah kejadian tersebut mempunyai asas kebenarannya. Cuma pada mulanya kita tidak mempercayainya, tetapi setelah didedahkan ianya mempunyai perkaitan & kebenaran, Alhamdulillah syukur kehadirat Ilahi yg Maha Benar & Maha Agung.....

Anonymous said...

time kasih kak umi..saya puas bace kenyataan akak. saya harap akak terus berjuang demi kedaulatan org melayu dan malaysia..ALLAHUAKBAR..!!!

ieda said...

anwar ibrahim dianugerahkan dgn kepetahan berbicara.kemudian dianugerahkan lagi dgn isteri yg tampil sgt islamic.maka bagi org2 yg enggan membuka mata & minda,amat mudah untuk memberi sokongan tanpa usul periksa.
ummi...ikhlaskan diri dan jiwa dalam perjuangan ini.biarlah ia berlandaskan agama.sentiasa mohon bantuan dan petunjuk Allah.andai kebenaran yg ummi tonjolkan maka kebenaranlah yg akan menang suatu hari nanti.

Diary Kayangan said...

salam. saya mengikuti dan mengkagumi Umi Hafilda sejak bertahun dulu. ketabahan, kekuatan dan semangat yg benar2 memaut hati ini. insyaAllah, Allah akan membantu setiap niat baik hambaNya. teruskan langkah dan jangan sesekali mengalah, Allah tetap ada untuk setiap kebenaran biarpun lambat tiba waktunya. Alhamdulillah, perjalanan itu kini kian hampir. insyaAllah.

BR
Farhana Sairuji

Anonymous said...

NAMA SAYA IALAH TOMTOMBAK77
pada masa itu ditahun 1999, sy masih seornag pelajar di UiTM. gelombang kemarahan rakyat pada Dr. M dan anda sgt membuak2. kata mereka Anwar adalah pejuang yg islamik dan pejuang masa hadapan bagi umat melayu dan umat islam seluruh dunia.
malangnya saya tidak mempercayai karisma anwar ini, saya juga adalah pejuang UMNO yg yakin akan keputusan Tun M menyingkirkan Anwar.
saya terpaksa berdebat pagi petang dan malam untuk mempertahankan keputusan menyingkirkan Anwar.
pelbagai fitnah dilemparkan kepada anda dan TunM.

sy memnag dari dulu tidak pernak megkagumi Si Anwar ini, dan semasa beliau merasmikan satu majlis kalau tak salah saya maal hijrah beliau tersadung kakinya ketika menaiki pentas dan hampir2 jatuh. saya masih ingat peristiwa itu. dgn peristiwa itu sy percaya beliau memang tidak layak digelar pemimpin umat melayu dan islam.

awak teruskan perjuangan awak, dan sentiasalah menjaga tingkah laku dan tatasusila sebagai wanita islam. saya doakan anda sentiasa dilindungi Allah sekiranya anda dipihak yang benar.

Anonymous said...

saya doakan anda diberi petunjuk oleh Allah, menjadi muslimah yang beriman, terjauh dari sifat munafik. Buah nangka pun basanya orang bungkus untuk dapatkan buah yang berkualiti, inikan manusia ....

sha said...

Saya masih ingat begitu huru-haranya keadaan pada masa tu, pening... saya berada di IPT pada masa itu dan semua pelajar diingatkan agar berjaga-jaga, jangan join reformasi. Saya juga dalam keadaan ketakutan apabila berada di kelompok ramai. Ia memberi kesan yang amat mendalam & sehingga kini saya amat membenci demonstrasi terbuka. Membuat keadaan huru-hara, jalan sesak, polis sekat jalan sana-sini. Negara kita selama ni kan aman damai, kenapa mesti nak dihuru-harakan?
K.Ummi, Allah tetap bersama orang-orang yang benar, saya cukup simpati dengan kehidupan k.ummi. seusia 28thn sepatutnya menikmati sebuah kehidupan yang bermakna, membina segala impian & kerjaya... namun ia hancur begitu sahaja...

Anonymous said...

Apa yang you katakan 13 tahun lalu sudah terbukti benar akhirnya pada hari ini

Pendedahan oleh laman web WikiLeaks bahawa pihak risikan Australia dan Singapura yang Anwar Ibrahim terlibat dengan aktiviti liwat

BMF said...

salam buat Ummi Hafilda.

teruskan perjuangan Ummi! kami pejuang-pejuang BMF bersatu bersama kamu untuk menentang sipengkhinat malayu dan islam!

kami akan keluar membantu kamu tanpa kamu sedari. kami memantau sipengkhianat malayu - Anwar Ibrahim dan kami juga memantau parti perkauman cina - DAP!

bila tiba masanya, sipengkhinat melayu ini akan merasai perjuangan kami menentang mereka!

semuga Ummi sentiasa di bawah perlindungan, rahmat dan diberkati Allah selalu. amin

.. BMF ..

syahir@ said...

i'm only 23 years old.....& ketika k'jadian tu b'laku sy br sek rendah...xtau pape pn,tnye jgk mak...mak pesan "adik nt besar berpijakla d'bumi nyata"...sy pn seorg yg ssh nk p'caya klu xde fakta..smpi la ke hari ni,sy rs ape yg kak Ummi buat 1 pengorbanan yg besar sbnrnye..i'm proud of u...moga kite sentiasa d'lindungi Allah...sekarang tinggal kita sbg rkyat je harus sedar + b'fikir rasional...

Anonymous said...

salam..ummi
boleh saya tahu bagaimana pula reaksi anak DSAI (nurul izzah)? adakah dia tahu keadaan sebenar bapanya? mengapa dia masih mempertahankan bapanya sekiranya dia mengetahui perangai sebenar bapanya?

Anonymous said...

Assalamualaikum Ummi, Semuga Allah melindungimu dan syabas diatas perjuangan anda. Saya yakin ummi akan berjaya. Insya Allah. Sedangkan Nabi Muhammad berjuang selama 23 tahun (13tahun di Mekah dan 10 tahun di Madinah). Anda MESTI teruskan perjuangan Ummi demi Ummah. Jika Tun Dr Mahathir saya samakan seperti Bendahara Tun Perak dan Bendahara Tun Mutahir. Maka bagi Ummi jadilah seperti seperti Siti Khadijah isteri Rasullullah. Anwar Ibrahim dengan teori konspirasinya. Tonjolkan dan dedahkan HIPOKRASI Anwar & Azizah dan Azmin & Shamsidar. Ummi Masa semakin suntuk. Melayu telah diasak dari segenap penjuru. Bangkitlah wahai bangsaku. The best defense is attack. Sebelum PRU 13 mari kita telanjangkan Anwar dan konco2nya. Mari kita desak kerajaan agar lebih tegas. Saya berkeyakinan Anwar akan jadi seperti Thaksin. Dia akan lari keluar negara setelah didapati bersalah. Itu adalah pasti. Dia akan jadi Thaksin Malaysia. Jika Raja Petra boleh lolos. Tidak mustahil Anwar akan jadi sepertinya.
Doa saya sentiasa untuk anda. Jadilah wanita Muslimah dan Allah akan memudahkan urusanmu. Amin.
DARI SAYA AMBIA

Anonymous said...

Askum....

terima kasih kerana menjadi seorang srikandi yang hebat.....
perjuangan belum selesai,
selepas anwar, kita ada bersusun mereka2 yang keji untuk memusnahkan alif, ba, ta (agama, bangsa, tanah air) kita....

saya tak mampu berblog,

tapi saya mampu menyokong ^^

p/s : 1st post da 22 komen, wow ^^

panji perak

Anonymous said...

Bersabarlah. Rasulullah s.a.w juga berdepan dengan keadaan sama yang dihadapi anda. Namun Baginda berjaya dengan sabar dan berjuang atas dasar kebenaran. Masyarakat kita memang suka mencemuh dari berfikir dengan waras. Allah s.w.t akan bersama anda..InsayAllah Taala.

Anonymous said...

Teruskan perjuanganmu wahai Srikandi7. Demi untuk Agama, Bangsa & Negara saya akan menyokong. Link ni akan disebarkan kepada kengkawan.

Anonymous said...

salam kak ummi...

smg Allah sentiasa berada bersama dgn niat2 murni n jihad kak ummi nih..amin..

teruskan perjuangan kak ummi..

Anonymous said...

salam...buat umi.. hnya anda & hanya Allah yg lbh tahu apa yg berada dlm hati anda..buat anwar juga hanya dia & Allah s.w.t yg lbh mengetahui kebenarannya...bg sy, umat yg hatinya jujur & bersih akan sentiasa di uji oleh Allah s.w.t...umi sudah melepasi ujian itu..dan anwar sehingga kini masih lagi di uji oleh Allah s.w.t...tidak kira walau siapa pn mereka..jagalah perlakuan dan batas2 sendiri..bkn semua yg kita suarakan itu benar..hanya Allah yg lbh mengetahui dan hanya Dia yg menghukum umatnya ..salamualaikum...

Betty Latif @ BL said...

salam..
alhamdulillah kpd Allah s.w.t..
semakin hari,kita boleh nampak siapa sebenarnya anwar ibrahim..
biarpun masih ada yg cuba menafikannya dan cuba memutarbelitkan fakta,sy percaya Allah itu Maha Besar,ketika Rasulullah s.a.w menyebarkan agama Islam pun,bkn semua nya memeluk Islam..kita biarkan si luncai terjun dgn berapa byk labu yg die suka..
anwar dan sy tidak rapat,secara peribadinya,malahan beliau tak knl siapa sy..tp sy knl siapa dia(siapa yg x knl siapa dia kn??) dan cerita2 peribadinya..(sekali lg,siapa pula yg xtahu kn??)..
Allah telah lama menunjukkan bhwa anwar bkn pihak yg benar.spt yg kita tahu,seantero dunia mendoakan dia ketika dia dipecat..di Mekah,tanah suci,tmpt berdoa plg makbul..lihatlah apa yg berlaku pd dia..x pernah aman hidupnya..as scripted??haha..nonsense!ini petunjuk bg mereka yg 'celik'..
tunjukkanlah bukti,bersumpah muhabalah lah jika anda benar!!

dan,memakai tudung atau tidak,bkn kayu ukur tggi rndhnya moral,akal,mental seseorang..kita sedia maklum,bkn sedikit yg memakai tudung,berpurdah,memakai kopiah,bergelar haji melakukan perkara yg bkn2,cthnya spt seorg yb pas..(ooppss!)..
igt!bkn hak kita menentukan dosa pahala seseorng itu,krn kita bkn tuhan..menegur itu boleh,tp jgn smpi mencaci,menghina.silap2 anda pula yg berdosa krn menyakiti hati sesama saudara seagama..jenuh pula nk mencarinya untuk meminta maaf atas keterlanjuran kata2 kita tadi..

wallahualam..

ptd-kokak said...

kepada yang pro- pak syeikh &pak jangoat, memang mereka akan kata pendedahan ini dengan kata-kata nista. Biarlah kebenaran terlihat di akhirat kalau tak didunia ini. Anwar kini dalam serba salah, segala rahsia korupsi, jumlah harta & salah laku liwat dia kini dalam gengaman CIA & yahudi. Jadi, dia kena ikut segala arahan untuk jatuhkan kerajaan pimpinan umat Islam di Malaysia ini. Wallahualam.

Anonymous said...

Salam bahagia Kak Ummi. Sebenarnya semasa huru-hara berlaku dulu orang-orang UMNO sendiripun terjerat. Maklumlah ia melibatkan dua pemimpin besar yang disegani. Apa lagi dengan perwatakan DSAI yang nampak macam bagus je. Masa tu orang Tun Mahathir dan DSIA kebingungan. Dalam politik percaturannya kena tepat. Kalau tidak masing-masing akan tertiarap. Itulah sebab orang-orang UMNO nampak macam tak bagi sokongan. Hari ini saya yakin, sebaik sahaja kak Ummi membongkar segala rahsianya, kak Ummi akan mendapat sokongan yang luar biasa. Jadi bersabarlah. Pengorbanan kak Ummi akan tetap mendapat balasan setimpal di sisi Tuhan. Amin.

GameNews said...

yeahhh keep fighting!!

Anonymous said...

DAH LAMA XDENGAR CRITA UMMI HAFILDA ALI...ASYIK AZWAN ALI N AZMIN ALI JE YG MENGGEGAR SBELUM NI...NAH, SKARANG, UMMI HAFILDA PULA YG AKAN MENGGEGAR NEGARA DEMI PERTAHANKAN MARUAH KELUARGA, AGAMA, BANGSA DAN NEGARA...TERUSKAN!!! PENDEDAHAN MCM NI AMAT PERLU...AYUH BG SOKONGAN PD KAK UMMI HAFILDA...

Anonymous said...

TO SRIKANDI 7;

WELCOME TO CYBER WORLD...
KEEP ON FIGHTING

TO
BRO A.B.I
WELCOME SG BULOH PENITENTIARY,AGAIN

Anonymous said...

slm srikandi ku..
kegagalan bukan tradisi,
kejayaan bukan warisan.
ketenangan yg d cari,
terima kasih ats pengorbanan.

Anonymous said...

Salam ummi,saya akan terus menyokong perjuangan saudari dalam menentang segala unsur negetif dlam mempertahankan kedaulatan negara,agama dan bangsa dari dikhianati oleh bangsa itu sendiri,mereka ibarat bagaikan musang berbulu ayam,walaupun ada dikalangan mereka kononnya berpengetahuan dalam bidang agama,kita kian terhimpit,sedarlah..bangunlah..kesucian agama kita mula di permain-mainkan.Allah Maha Besar....!!!!!!!!!...Tamingsari.

Al Johary said...

Cik Umi, saya pernah mendengar ceramah saudari di Raban Lenggong Perak bersama dengan Dato Khairuddin Abu Hassan (suami Umi Aida). Ramai juga yang datang mendengar ceramah saudari pada malam itu.

Bagi mereka yang taksub dengan Anwar, mereka beri alasan untuk tidak percaya. Seperti juga saudara Saiful Bukhari serta ahli keluarganya yang pada satu ketika begitu taksub pada Anwar.

Tetapi satelah dirinya sendiri menjadi mangsa barulah dia dan ahli keluarganya sedar siapa Anwar sebenarnya.

Saya tidak hairan kerana Anwar memang seorang pemidato yang hebat. Dengar ceramah dia boleh cair dibuatnya. Maka tak hairanlah Dr. Chandra, Ezam, Roslan Kassim, Anuar Shaari, Dato Shahrin, Zahid Md Arif dan ramai lagi terpengaruh dengan kehebatan ucapannya.

Setelah mereka sedar, mereka belah dan tinggalkannya.

Kebanyakan penyokong Anwar sekarang adalah orang muda-muda. Maka sedang sahaja diratahnya.

harmoni said...

salam ummi.
teroskan perjuangan anda.
semoga Allah memberkati perjuangan org org yg benar.
rmi yg masih tak sedar tentang hal ini.
semoga maruah ,"Tanah Melayu" terbela.

ya insun said...

Betoi sangat kata Zahid Md Arif cucu Allahyarham Tun Ghaffar Baba.
Anwar akan berbohong apabila dia buka mulut. Semua kata-kata yang keluar dari mulutnya adalah pembohongan belaka.

Kesian pemimpin2 PAS. Anwar dah jual mereka macam nilai kacang putih saja. Masih nak sokong dia lagi. Apa punya orang. Tak boleh fikir sendiri. Sepatut sekarang mereka dah belah dan tinggalkan Anwar dengan DAP.

Anonymous said...

Umi, betulkah pemimpin PAS seperti Mohd Sabu dan Mahfuz Omar dah tahu awal lagi pasal perangai Anwar ini?

jiwakita said...

salam.....

salam perjuangan buat kak Umie!!!

saya masih tetap percaya DSAI
adalah seperti didakwa dulu dan kini...tidak terpesong sedetikpun
akan kehebatan yg ditonjokkannya...

kerna sehebat dan sebijak contohnya
YB Zul Nordinpun boleh tertipu oleh
DSAI...saya sedikit sesekalipun tidak!!!.

mohd adrenal said...

salam sdri ummi,
1) Allah pilih sdri utk menunjukkan pd dunia siapa DSAI sebenarnya
2) Memang ramai yg tertipu & mengambil masa hmpir 10 tahun utk tembelangnya pecah & diterima oleh mrk yg prnah taksub pdnya
3) Jgn putus asa utk tegakkan kbenaran demi bangsa Melayu & agama islam
4) Pengkhianat tidak akan selamat
5) kali ini insyAllah perjuangan sdri akan mdpat sokongan & bantuan bbanding 13 thn dulu..

DOTT said...

may god bless u, srikandi malaysia.. :)

Anonymous said...

assalamualaikum kak ummi,
luluh hati tatkala membaca rentetan dr kisah 13 tahun lalu...tp saya yakin kak ummi punye pegangan yang teguh demi menegakkan agama,bangsa dan negara kita...semoga kak ummi di redhai sepanjang perjalanan ini... aminnnn....

melayurayadaily said...

sdr. Ummi H, saya telah menulis tentang semangat cintakan bangsa,agama dan negara melebihi segalanya dan mendapat sambutan hangat. Artikel tersebut di http://melayurayadaily.blogspot.com/ Blog Ummi telah saya pautkan di melayurayadaily sebagai blog idola.

Saya mohon jika tiada halangan linkan blogog saya kelaman blog sdr. Selamat berjuang.

Anonymous said...

SDRI Ummi sila buka http://melayurayadaily.blogspot.com

Anonymous said...

Malaysia memerlukan 100 lagi insan seperti anda ...

Anonymous said...

saudari telahpun diberikan ruang untuk menjelaskan apa yang selama ini tidak mampu diluahkan atas dasar keterbatasan sumber.saya harap peluang ini dapat digunakan untuk merungkai persoalan2 yang dibangkitkan oleh kawan dan juga lawan seperti farihah ahmad.seperkara lagi ,gunakanlah kata diri yang lebih merendah diri seperti saya dan bukannya srikandi ataupun sesuatu yang kedengaran seperti meninggi diri kerana ianya lebih elok sebegitu.selamat berjuang semoga dirahmati allah..

IPOH MALAY said...

mohon kak ummi update blog selalu yer..

Anonymous said...

Assalamualaikum kak ummi,
Saya sgt kagum dgn perjuangan kak ummi, terus memperjuangkan hak kita sbgi manusia. Allah itu maha besar, segala permintaan yg kita mohon dgn seikhlas hati sudah pasti akn dimakbulkan Allah SWT. Kami semua disini akan terus menyokong kak ummi dan saya akn doakan keselamatan kak ummi.

Abdul Hayee said...

Wow baru satu hari dah mendapat hampir 4000 hits.

Blog Cik UMI bakal menjadi popular selepas ini.

Teruskan perjuangan menegak kebenaran.

Assalamualaikum!

Anonymous said...

UMI please clarify all the elegations made by FARIHAH AHMAD (12 Dec. 9.21AM)

Thank you.

Anonymous said...

Teruskan perjuangann ....

mat saga said...

assalamualaikum umi....

tengok kat paper utusan pasal interview umi hari tu.... ada gambar umi..... umi makin cantik laaa....
umi masih solo lagi kee....

mesti umi kesepian kan... kalau umi perlukan teman email la saya... dbi3383@gmail.com... saya sentiasa sudi temankan umi....

Anonymous said...

Iya Ummi

Hapuskan pengkhianat bangsa cap 3 ayam ni..

bukak cerita diaorang supaya rakyat sedor

Anonymous said...

Jika anda di pihak yang benar, Insya Allah, segala hidayah, keberkatan & kemenangan pasti bersama anda kerana Allah Maha Mengetahui, Menyayangi & Berkuasa...Allahu Akbar!!!

adf55650 said...

Terima kasih Umi.
Telah 10 tahun saya menanti Umi bersuara.
Saya telah menganali Anwar sejak 1973 semasa di Yayasan Anda. Memang sy mengkagumi beliau sehinggalah beliau menjadi TPM.
Peristiwa 1998 membuatkan sy beada dlam dilema. Saya benar2 kebingungan apabila Dr. M beriya2 mempertahankan Anwar ketika itu. Pada waktu itu saya bersama2 dengan orang yang mencemuh Umi. Tetapi selepas Dr. M menyatakan pendirian beliau mengenai kebenaran yang Umi ketengahkan saya mula menyorot kembali kenangan semasa mengenali Anwar. Bukan mudah untuk meyakinkan seseorang yg berpendirian tegas seperti Dr. M. Sedikit demi sedikit saya nampak kebenaran Umi.
Sejak itu saya mula rasa bersalah kepada Umi dan ingin sgt meminta maaf. Dengan adanya ruang ini saya memohon ampun dan maaf kepada Umi Hafilda binti Ali. Harap Umi rela memaafkan saya.
10 tahun saya saya menanti Umi bersuara sebab saya yakin Umi dipihak yang benar.
Saya yakin Umi ada lagi rahsia yang belum didedahkan. Teruskan Umi demi kebenaran. Ratuan ribu malah jutaan rakyat yg sayangkan Malaysia sentiasa bersama-sama mendoakan Umi.

nurazuwa said...

Assalamualaikum Kak Ummi Hafilda,

Terima kasih kerana memulakan langkah menyelamatkan bumi Malaysia ini. Saya doakan semoga Allah memurahkan rezeki dan memberi kebahagian kepada Ummi sekeluarga.

Pada tahun 1997, saya juga merasai suasana huru hara reformasi oleh penyokong kuat Anwar. Lebih-lebih lagi saya tinggal di kawasan di mana Anwar ditahan. Ketika itu saya baru berumur 20 tahun. Mengingat kembali peristiwa tersebut, terus terang adalah susah untuk mempercayai salah laku seks Anwar lebih-lebih lagi penampilan mereka sekeluarga yang cukup islamik. Namun ketika itu, saya hanya melihat kepada keruntuhan ekenomi yang memang saya fikir (ketika itu) adalah berpunca dari Anwar. Saya amat tahu Tun Mahathir amat menyanyangi Anwar, masakan hendak menjatuhkannya tiba2. Saya tahu kerana saya mengikuti politik dari remaja lagi. Pernah juga bergaduh dengan abang (dulu-dulu) kerana tidak mahu tidur semata-mata hendak tunggu keputusan pilihanraya. Haha.

Apa yang buat saya tidak percaya dengan Anwar ialah satau ketika dulu (before 1997) pernah sekali Tun bercuti panjang dan melantik anwar sebagai pemangku. Ketika itu ada masalah di Kedah (Kedah rasanya), dan cukup panas hati bila lihat anwar tidak buat apa2. Sehingga kini terpahat di minda dia hanya duduk dikerusi dan isteri serta anak2 disekelilingnya ketika itu. Seolah2 Malaysia adalah kepunyaan kami sekeluarga. Tapi saya dapat rasakan, Tun hanya hendak menguji anwar ketika itu. Dan anwar gagal!

Saya harap Kak Ummi kuatkan semangat dan sentiasa berada dibawah lindungan-Nya. Semoga sejahtera selalu dan jaga diri baik2.

Selamat maju jaya!!

Anonymous said...

slm srikandiku..
Kagum dgn Dr. Mahathir Mohamad,
Terima Kasih Umi Hafilda Ali..
Harap jwp dkwaan Farihah Ahmad,
Semoga brtaubat Azmin Ali.

Anonymous said...

salam umi..selamat berjaya dan semoa saudari istiqomah dalam perjuaan demi agama, bangsa dan tanah air

Anonymous said...

Salam Umi dan semua bloggers.

Ini adalah penantian yg ditunggu2. Lama saya mencari kisah Umi di alam cyber. Maklumlah 1998, masih lagi student di ITM/UiTM. Keyakinan saya tidak pernah tergugat walaupun satu ketika saya rasa saya adalah golongan minoriti yg tak percaya Anwar di konspirasi oleh Dr M dan anda.

Alhamdulillah. Ini saat yg ditunggu. Kata2 yg datang dari insan yg mencetuskan semua kegusaran ini.

Berdiam diri membawa persepsi kita di pihak yg salah, walhal "monster" yg sebenar masih berleluasa menjaja fitnah kesana kemari.

Teruskan perjuangan Srikandi7. Kami berdoa dan berada dibelakang saudari.

Hari ni melalui alam cyber, ramai akan menjadi rakan perjuangan anda.

Kalau dulu masyarakat terkeliru kerana info hanya melalui akhbar perdana dan "monster" berjaya menjatuhkan akhbar2 perdana sebgai teori konspirasi.

Salam,
Peneroka

WakJ Zoner said...

Salam ziarah Kak Ummi

Welcome to da "CLUB"...mohon link blog wak di sini yer.

salam perjuangan..

Wak J
http://ulatdankulat.blogspot.com

Pakteh said...

Salam perjuangan dari pakteh

Anwar diserang bertalu-talu daripelbagai arah. Doa dan sumpah saiful sudah menunjukkan kesannya keatas Anwar..

Tahniah atas kecekalan anda...

http://www,betoika.blogspot.com

blogenstarz said...

SALAM

Tempatkan blog saya diblog anda.
Semoga ianya berjaya berjuang bersama !

http://blogenstarz.blogspot.com

matatelinga said...

Salam Srikandi7,

Syabas dan penghargaan tertinggi di atas keberanian, perjuangan dan pengorbanan puan. Semoga sentiasa dilindungi Allah swt, dan mendapat rahmat dariNya. Amin.

kuburkan si keparat anwar ibrahim pru13 ni!!! said...

salam perjuangan utk umi hafilda..truskn perjuangn utk bongkarkn salah laku n penyelewengan moral geng2 anwar si pengkhianat agama n bngsa!!ape kate umi pkai tudung ttp sume rmbut..kn lg bgs..lgpon tu kn tuntutan agama..:-)

Anonymous said...

Subhanallah.. Si munafik patut sedar dr terus berbuat kejahatan kpd kaum sendiri malah negara sendiri.. Saya berdoa semoga negara islam ini sntiasa sejahtera dan seluruh umat islam berada dalam lingkungan keselamatan.. Amiin.. Saya menyokong perjuangan anda dari belakang..

eddy said...

Salam Srikandi Malaysia.

Unsung Malaysian heroine, budi dan jasa Ummi kepada Bangsa, ugama dan negara hanya Tuhan Yang Maha Kuasa sahaja boleh balas.

Banyak bersabar saudari. The truth will always and finally prevail.

saudi126 said...

Saya yakin allah bersama pihak yang benar dan ikhlas memperjunagkan agama bangsa dan negara.Dedah kanlah apa yang tinggal sebelum 2013 kerana ramai penyokong yang buta hati dan akal berada di luar sana.Mereka tidak sedar itulah dajjal sebenarnya.

Alia S. said...

Takbir all Malaysian people!!

wak said...

tahniah dgn kbenaran dan kberanian smuga hijrah 1432 bangsa n umat kita trus tselamat dgn pndedahan.mendoakan smuga sdri dberikan kkuatan diri.amiin....

Anonymous said...

terima kasih ummi kerana mendedahkan segalanya...sekarang saya baru sedar siapa dia anwar ibrahim

Groom said...

Saya baru saja bertemu dan membaca blog saudara...rasa mcm nak menangis dan saya tak dapat nak bayang bagaimana tabahnya saudari sebagai seorang wanita mampu berdepan dengan segala dugaan ini...Saya berdoa semoga saudari sentiasa tabah dan dilindungi Allah s.w.t. Amin..

AHBZ said...

MAHA SUCI ALLAH
SEGALA PUJI BAGI ALLAH
MAHA BESAR ALLAH

Dengan pendedahan ini, saya kira seluruh rakyat Malaysia yang berfikiran waras sudah kenal siapa Anwar dan Azmin Ali sebenarnya. Mereka tidak layak untuk menjadi pemimpin negara ini.

Kesihan kepada mereka yang masih menjadi penyokongnya kerana mereka menjadi penyokong kepada orang yang tidak layak untuk diberi sokongan langsung.

Saya percaya mereka tahu siapa Anwar sebenarnya. Tetapi kerana mengharapkan habuan yang dijanjikan oleh Anwar sekiranya dia berkuasa maka mereka teruskan juga memberi sokongan kepadanya.

Pintu untuk Anwar menjadi PM sudah tertutup rapat. Jalan yang terbaik untuknya ialah BERTAUBATLAH kerana pintu taubat tidak tertutup selagi nyawa dikandung badan. Ia tertutup apabila sudah nazak.

Jadi Anwar kasihanilah isteri, anak-anak, kaum keluarga. Mohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia yang telah ditipu. Mohon maaf kepada Tun Dr. Mahathir yang telah menyayangimu sehingga melantik kamu jadi Timbalan Perdana Menteri. Mohon maaf juga pada Haji Saiful Bukhari Azlan. Saya amat yakin doanya telah dimakbulkan oleh ALLAH.

Bawalah isteri, anak-anak kamu ke tanah suci Mekah dan bertaubatlah disana.

Dengarlah nasihat ku ini.

Anonymous said...

salam,
sedikit masa dulu saya pun tidak percaya kepada dakwaan anwar ni aljuburi seperti yang digelar oleh mat sabu, namun sekarang telah berpusing 180 darjah. teruskan pembongkaran anda dan Allah bersama anda jika anda dipihak yang benar.

ABT said...

Assalamualaikum Srikandi7
Sekalung tahniah kerana keberanian menegakkan kebenaran dan menghancurkan kemunkaran dan kemunafikan.
Saudari layak memakai gelaran ini. Andalah sebenar-benarnya anugerah kepada perjuangan ABT yang dilaung-laungkan pejuang terdahulu negara tercinta ini.
Diharapkan projek webtv akan menjadi kenyataan dalam masa terdekat
Bravo.Amin

Dot said...

assalamu'alaikum umi,

anti bohmau ucapkan tahniah di atas penampilan umi yg penuh bersejarah ni. anti bohmau antara orang pertama mendapat salinan surat pengakuan umi & azizan 1998 dulu & agak terkejut mengetahui kisah umi semasa study di UK 95-97. sukar utk mempercayai pada mulanya tapi no. i/c umi & azizan ada disertakan. tak mungkin cerita dongeng!

teruskan perjuangan dgn mendedahkan segala kepincangan pengkhianat negara no1 itu!!!

mohon pautkan blog anti bohmau:
http://antibohmau.blogspot.com/

salam perjuangan...

Anonymous said...

Boleh x sesiapa beritahu... betul ke tidak semasa berlakunya krisis kewangan tahun 97/98. DSAI yg merupakan Menteri Kewangan ketika itu telah bersetuju untuk menerima dana bantuan dr IMF.... Jika tidak Malaysia terpaksa menurut segala perintah dan arahan IMF dalam pengurusan ekonomi ketika itu. Mujur TunM telah memecatnya sebelum perkara itu berlaku.... betul x fakta ini???? pernah terdengar dulu....

iszwanawen said...

THank You very much Ummi.. for you contribution toward our country..
u shud noe dat we really appreciate n will always supporting u

KhairuL Najmi said...

assalammualaikum kak umi,
sye bngge ngn akak..bngge sgt2..akak brani kedpan dlm keadaan rakyat MALAYSIA msih keliru dngn politik yg dimainkan oleh DSAI..ape2 pn sye doakan kjhtraan akak..jauhkan akk dari kecaman dari org2 yg hnya pndai lontar batu sorok tgn..hee..to all blogger jd follower sye k..

najmizone91.blogspot.com

teruskan pjangan mu..

Neilkie69 said...

Salam perjuangan buat Ummi,

Siapa Farihah Ahmad? Apa sumbangan Farihah pada Agama, Bangsa dan Negara? Manusia yang seperti ini lah yang wujud dalam Ummah yang digelar sebagai Munafik. Hati yang telah digelapkan, Imam hanya dipars tapak kaki dan otak hanya bertaklid pada puaknya sendiri. Kaum ini telah wujud sejak zaman kerasulan Nabi Muhammad s.a.w lagi dan inilah warisan daripada puak itu. Semuga Allah berikan hidayah pada hambaNya ini sebelum pintu toubat masih lagi terbuka. Semoga Ummi lebih tabah lagi...Amin

Anonymous said...

Keapada @Neilkie69 dan peng-komen lain yang budiman..

Apa yang saya perhatikan ialah:

1.Farihah Ahmad hanya bertanya soalan berdasarkan fakta yang dia baca, dia belum menuduh kak Ummi apa-apa lagi..

2.Apa yang disampaikan oleh Kak Ummi seperti hadis2 itu adalah benar, cara kak umi jawab soalan Farihah pun baik-baik shj. Cuma apa yang sayangnya ialah, kak ummi selalu bercerita tentang agama serta amalan kak ummi seperti bermunajat, baca yassin, dan sebagainya.. tetapi masih tidak cukup jika aurat tidak ditutup dengan baik. Kan lebih manis jika kak ummi tutup aurat, tutup ikut syariat islam tahu.. no more selendang.. Itu sahaja harapan saya. Wassalam

Anonymous said...

Sokong Farihah. Sila jawab jangan buat dekk jer. Dah lama anda tenggelam tiba-tiba timbul balik. Anda orang yang keberapa tak taulah yang mengata macam2 pada DSAI & PR. Bukan taknak percaya tuduhan liwat tu tapi bila lawyer nak suruh DR yang bebas "CHECK BONTOT" orang yang mengaku kena liwat tu tak diberi check pulak oleh hakim. Yang anehnya selepas DSAI dipenjara selepas tuduhan yang dibuat oleh anda dan konco2 DR.M Pakatan Rakyat yang diketuai DSAI berupaya menang besar dalam pilihanraya yang lalu. Sedangkan anda tenggelam. Mungkin anda "baru" mendapat arahan dari "seseorang" untuk sama tumpang semangkuk membelash DSAI & PR kerana pilihanraya hampir tiba. Wallahualam. Masalahnya surat kabar 'arus perdana' tidak akan menyiarkan jawapan balas daripada Azmin Ali & DSAI kepada tuduhan dan fitnah anda itu. Kalau anda berani dan 'srikandi' suruhlah ketua2 editor s/khabar keluarkan jawapan balas dari mereka berdua. tapi saya rasa anda tidak akan berani.

Suria Zain said...

Salam Aunty,

Saya dan keluarga sentiasa menyokong dan mendoakan kesejahteraan aunty. Moga perjuangan aunty suatu hari nanti akan jelas terbukti di mata semua masyarakat khususnya yang menentang perjuangan aunty.Semoga aunty tabah dalam menghadapi dugaan yang mendatang.Syabas aunty!

Saiful Bahraine said...

semuga ana dirahmati oleh Ada sentiasllah swt.Anda dalam ingatan doaku.

Anu warbrokutan said...

ANWAR BODOH!ANWAR BODOH!ANWAR AL JUBUR!I.KAK UMI KAU IBARAT TUN FATIMAH.....DULU KINI DAN SELAMANYA..

zek said...

MOHD AZHAR TALIB

UMI dah jawab Farihah dengan panjang lebar. Bacalah.

Mudah sahaja kalau kamu ikhlas untuk mencari kebenaran. Jumpa dengan Dato Nalla habis cerita.

Tun Dr. Mahathir pun pada mulanya tidak mahu percaya tetapi setelah beliau menerima semua keterangan yang sah, yang terang dan yang nyata dari pihak polis dan menemuramah sendiri beberapa orang mangsa akhirnya beliau percaya.

Memang tak hairan saudara tak percaya sebab saya pun begitu juga pada mulanya. Tetapi yang HAQ pasti berdiri dan yang BATIL pasti jatuh.

Lawyer Garang said...

salam umi, congratz finally u hv chose d right method to expose more n more abt anwar + his gangs...

yes, writing in blog will share yr stories w others especially those were "unfold"

alhamdulillah sertai perjuangan bersama kami "bloggers"

i have link your blog at my blog
http://lydiausm72.blogspot.com

if u visit my blog, u can see on the right side links..., semua bloggers berani mati going agst pakatan, especially anwar ibrahim!

salam perjuangan, if u wanna communicate w me pls email me -
lydiausm72@yahoo.com.au

nanti kita bole meet up n i can help u to improvise settings of your blog, nampak lebih menarik sbb i yakin your blog can get HITS!

Anonymous said...

Ada orang yang kerana ketaksubannya kepada pemimpin kesayangannya akan menutup mata dan telinganya daripada melihat dan mendengar kebenaran daripada orang lain. Hiduplah dia dalam kejahilan.

Anonymous said...

tahniah ummi, tahniah dari kami sekeluarga.

kg. sagil

Zek Al Johari said...

Tidak ada orang yang tidak membuat kesilapan. Dulu disebabkan faktor umur dan keadaan keliling (environment) memanglah kita susah nak berfikir secara rasional. Kita telah dibuai oleh emosi yang telah dibakar oleh Anwar.

Umur kita sudah bertambah dan cara berfikir juga sudah berubah. Dan keadaan juga sudah berubah. Dulu kita nampak Anwar itu betul belaka. Kentutnya pun kita cium bawa wangi sebab kita rasa dia orang yang terinaya. Kita amat percaya bahawa dia telah difitnah dengan begitu hebat sekali.

Kebenaran akan menjelma juga akhirnya.

Jadi kepada mereka yang telah mengutuk dan mengumpat UMI dan ada keinginan hendak memohon maaf kepadanya eloklah dinyatakan nama yang sebenar menunjukkan keikhlasan kita. Bukan menggunakan nama samaran.

Anonymous said...

nama betul malu bebb. nnt org kg dgn member seme tauu. glamer la plak nnt. ummi baik orgnya, dia bleh maapkann ekk ummi. cayang ummi. ummmuahh...

sudin

LUKMAN MOIDIN said...

betul ummi..Sy amat setuju..UMNO parti keramat tetapi malangnya mempunyai Ketua Bahagian,,Ketua Pemuda, Ketua Wanita, Ketua Puteri dan ahli-ahli yang AMAT LEMAH dan tidak tahu bersyukur. Sy banyak hantar surat, sms kepada mrk,,tapi tak pernah dijawab atau dibalas, seingat sy dulu masa Tun M jadi PM, setiap surat pasti dijawab.. Anda sy iktiraf sebagai PEJUANG BANGSA dan PENYELAMAT NEGARA.. tapi seperti kekesalan anda kepada pendokong UMNO,,memang pun mrk sibuk kejar jawatan dan jaga periku nasi dari menjadikan jawatan mrk sebagai landasan untuk berjihad...

Anonymous said...

Sy juga ambil kesempatan mohon maaf pada Ummi krn terpengaruh semasa Anuar dipecat,, sy percaya penuh siapa Anuar bukan kerana Ummi Hafilda,,,tetapi suatu ketika Allah SWT telah 'membuka' petunjukNYA untuk melihat "siapa Anuar" dan "siapa Mahathir" yg ketika itu sgt saya benci kerana asik mendengar cercaan dari Pemimpin PAS yang sering mghina Tun M.. Ummi,,anda harus sedarkan penyokong PAS.. mrk pun taksub kpd ularmak mereka hingga tak tahu menilai kebenaran.

hisyam said...

to Anonymous December 13, 2010 6:48 AM:

Betul ANWAR dah setuju utk ambil LOAN dr IMF..salah satu perancangan ANWAR nak jd PM..natijahnya pengurusan ekonomi dan pentadbiran negara di kawal oleh IMF...Michel Camdessus, Managing Director of the International Monetary Fund from January 1987 to February 2000 adalah sahabat baik ANWAR..so bayangkan betapa liciknya ANWAR tatapi ALLAH S.W.T lebih sayangkaan kita...ALhamdulililah!!!!

Dikesempatan ini saya ingin memohon kemaafan dari UMMI HAFILDA kerena pernah membenci yg teramat sangat terhadap beliau suatu ketika dahulu...

ahbiza said...

Kalau ada daripada pengunjung blog ini yang masih ragu, sila jumpa Dato Nallakarupan. Dia boleh clearkan semua keraguan yang bersarang dalam fikiran anda.

Tak percaya ajak rakan2 dan berjumpa dengannya. Segala bukti yang anda perlukan ada dalam simpanannya. Tapi kalau anda takut untuk melihat kebenaran kerana masih sayangkan Anwar terserah. Yang rugi anda kerana rela diri terus ditipu.

Itu sebab walau bagaimana pun dicabar supaya Anwar kemukakan saman malu terhadap Dato Nalla GUARANTEE Anwar tidak akan lakukan. Semua rahsia salahlaku Anwar berada padanya. Tanya YB EZAM MOHD NOR. Dia dah tengok sendiri.

askma56 said...

Cik Ummi,Kejahatan (Iblis) ibarat api,maka jgnlah ada rasa marah (api) dlm diri sekiranya ingin menentang kejahatan. Api yg ditambah dgn api akan menyemarakkan lg api yg sedia ada.Maka seeloknya tentanglah kemungkaran dgn rasa kasih kerana orng yg terjebak melakukn demikian adalah jahil namun dia tetap insan yg perlu diberi pertunjuk.

coolhand said...

...inilah yg dikatakan matlamat menghalalkan cara...sebagaimana politikus menghamburkan kata janji sumpah setia perjuangan hanya demi sebuah posisi yg bernama 'kuasa', sebagaimana capitalist melanggar menyembelih apa sahaja demi mengejar keuntungan...maka beruntunglah mereka yang sedar dan tidak terpengaruh dengan kemanisan dunia...

Bunny said...

Umi,
Teruskan perjuangan mu yang mulia ini untuk agama, bangsa dan negara. Pada pandangan saya episode ini telah sampai ke penghujungnya dan insyallah kemenangan akan berpihak kepada kita.So please dont you ever give up fighting.

Bunny

changkatlobak said...

kasihan.

teruskan perjuangan

ZZalie74 said...

Salam...

Saya mendoakan agar niat mrni anda mendapat keberkatan.

Bagi saya jika Anuar itu adalah orang yang benar maka suda lama dia menjadi PM. Pandangan saya janganlah Anuar nak bela orang melayunegara jika dia bersengkongkol untuk menjatuhkan orang melayu di Pulau Pinang...

Anonymous said...

assalamualaikum wbt ,

meskipun pada waktu 1999 saya berusia 6 tahun tetapi mungkin kerana sikap kredibiliti Tun M yang saya sangat sayang membuatkan saya merasakan apa yang Tun M lakukan pastinya ada sebab disebaliknya

jadi , di sini saya ingin perkatakan bahawa ternyata langkah tun M memecat Datuk Anwar ( layakkah dia ?) adalah sesuatu langkah yang progresif dan bagus bagi menjamin kesejahteraan negara daripada diperintah oleh PENGKHIANAT BANGSA !

kepada Farihah Ahmad dan penyokong kepada statement dia , mungkin mata kamu semua masih lagi rabun dan masih lagi teraba-raba yang mana kebenaran yang mana kepalsuan
DOWN WITH PAKATAN !!

by : papaii

Anonymous said...

salam..
kalau anda memperjuang kn agama islam,knapa anda masih tidak mnutup aurat...sdangkan pkara 2 wajib bg org islam,..anda kata anda bermunajat kpada ALLAH.tp msih mlangar perintah ALLAH S.W.T

Ahmad Syukri Bin Ahmad said...

Teruskan perjuangan UmmiHafilda!

Anonymous said...

ANON 1:46

Aku setuju jika Umi tutup aurat

Tapi bukan bermakna yang tak tutup aurat itu tidak punya hak untuk menegakkan agama. Mungkin dia belum lagi terbuka hatinya(cepat cepatlah ya terbuka hatinya), tapi yang lain lainnya aku tengok lebih elok dari sesetengah yang berketayap, berserban dan berjubah labuh ...

UMI ... AKU YAKIN ANDA DI PIHAK BENAR

Anonymous said...

suatu masa dahulu, saya cukup menyampah dan meluat melihat wajah ummi hafilda apatah lagi mendengar namanya....tapi hari ini dan saat ini saya amat mengkagumimu......dan hari ini saya lebih menyampah dgn wajah alsyeikh aljuburi apatah lagi bila mendengar namanya dan hidup penuh kebohongan. semoga Allah menunjukkan kebenarannyaa secepat mungkin....

Anonymous said...

ada yg digelar pak sheikh pun main jubor jantan org x bising pun?

Anonymous said...

umi !

kalau umi terasa amat kecewa dengan pendokong pendokong UMNO yang kononnya memperjaungkan bangsa dan agamanya, aku juga turut merasakan kekecewwn umi itu ...

sebagai ahli UMNO aku sudah tidak merasakan adanya semangat perjuangan dikalangan sebahagian besar pemimpin pemimpin dan pendokong pendokong UMNO selain dari mahu memenuhkan kantong seluar

yakinlah, inilah antara menyebabkan rakyat menolak bn dalam pru12 yang lalu, bukan benci pada bn tapi benci dan marahkan kepada segelintir pemimpin bn terutama UMNO, apatah lagi bila ditambah dengan perencah dari pembangkang, semakin berseleralah rakyat memamah bn/UMNO

aku bukan nak memburukkan UMNO, tapi itulah hakikatnya, kerana sayanglah maka aku menyuarakan pandangan ini dengan harapan ada kesedaran sedikit dari kalangan mereka,

Pembangkang pada aku, sekadar jadi tukang check bolehlah, untuk memerintah, jauhkan lah...

aku yang lebih cenderong ke kumpulan "the third force"
perjuangan belum selesai

blogenstarz said...

Salam perjuangan
Semoga anda mandapat ketenangan



Pls.Linkkan blog i

http://blogenstarz.blogspot.com

manjbp70@hotmail.com said...

GERHANA POLITIK MELAYU (Part 1)
oleh : manjbp70@hotmail.com

Usman Awang kata
Melayu itu orang bijaksana
Budi bahasa tidak terkira
Adab sopan hormat sesiapa
DAP dan PKR punya angkara
Raja dan Sultan sanggup dihina
Rukun Melayu terbang entah ke mana

Rukun Islam lima perkara
Melayu tak amal sepenuhnya
Solat itu tiang agama
Rutin yang hanya
melepaskan batok di tangga

Pakatan Rakyat punya pemecahbelah
Lahir dek sakit hati
kerana nak perintah
Tambah malang
Bila UMNO dok berbalah
Nafsu marah depa dok tarah
Iblis dan syaitan ikut dok syarah
Akhirnya Melayu Islam semakin parah
Yang tak rasional sokong tak tentu arah

Pemimpin salah mereka kata betul
Pemimpin betul mereka kata salah
Pemimpin BAHLOL pun mereka sembah
Fanatik punya pasal mufti pun kena belasah

Lupakah wahai Melayu budiman
Lembut engkau jangan dibiarkan
Tanah ini tanah bertuah
Sudah terantuk baru tengadah

Mana pergi jihad kita
Mana pergi keberanian Hang Tuah
Mana hilang perjuangan dan wadah
Ini masa mematah hujah

Sudah 53 tahun BN &UMNO memerintah
Sistem Kewangan Islam tak siapa bantah
Negara diiktiraf dan makin gagah
Namun pembangkang
Tetap kata salah
Kerja pemimpin Pakatan Rakyat
Dok caci dan tabur fitnah
Nafsu puak-puak ni lagi serakah

Melayu berharta
lupa zakat lupa segala
Pemimpin ego, rakyat tak diutama
8 Mac, tsunami melanda
Sekurang-kurangnya beringat sama
Allah tentukan nasib bangsa
Beramal bertakwa nescaya terpelihara
Gerhana politik pengajaran berharga

Usman Awang kata
Melayu itu berani jika bersalah
Kecut dan takut kerana benar
Kerajaan Perpaduan PAS dok syarah
Demi kebaikan kafir mereka mengalah
Maruah Islam sanggup disanggah

Usman Awang kata
Melayu di Tanah Semenanjung
luas maknanya
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Arab dan Pakistani semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Lalu terfikir aku
Mengapa ini berlaku
Hebat tang mana bangsamu ?
Bijasanakah keturunanmu ?
Sehingga ramai mengaku Melayu ?

Sejarah tidak mungkin berbohong
Tanah keramat ini
Dinoda penjajah yang rakus memerah
Merampas hak dan juga maruah
Beratus tahun Melayu jadi sampah
Melayu tak akan hilang
Kata Hang Tuah
Mungkin betul, mungkin salah

Kata Tun
Melayu Mudah Lupa
Dibela diangkat ke mata dunia
Oleh pemimpin yang tak megenal lelah
Kegemilangan bangsa sudah terserlah
Walau beratus tahun dijajah
Yang bukan Melayu sanggup berhijrah
Mengangap diri cukup bertuah
………
Sedang bangsa sendiri
memandang rendah
Pemimpin UMNO yang berjasa
dianggap bersalah
Pemimpin UMNO diiktiraf dunia
dianggap rasuah
Kata Usman Awang
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi

Sejarah Melaka 1511
Tak kan tak ingat lagi ?
Melayu berbalah kuasa dicari
Kerana hasad dan juga dengki
Pengkhianat Melaka
Adalah bangsa sendiri !!
Sampai kiamat ke dok lagu ni ?

Dari kekejaman Chin Peng
Serta nafsu binatang Bintang Tiga
Nenek moyang bangun membela

Dari runtuhan sejarah Melaka
Tun Mahathir bangunkan Putrajaya
Tamadun Melayu diakui dunia

Dari tamadun yang hilang
Tun bina mercutanda bangsa
Hingga kemakmuran jelas terasa

Dari sejarah penjajahan yang lama
Kita mampu menghulurkan segala
Bosnia dan Palestin hormat kat kita

Di saat bangsa Arab masih leka
UMNO membela umat Islam sedunia
Wahai pembangkang Melayu..
Hina sangatkah pemimpin kita ?

bersambung...

manjbp70@hotmail.com said...

GERHANA POLITIK MELAYU (PART 1)
Oleh : manjbp70@hotmail.com
Puisi ini pernah dideklamasikan di hadapan Negarawan Tun Dr Mahathir

Usman Awang kata
Melayu itu orang bijaksana
Budi bahasa tidak terkira
Adab sopan hormat sesiapa
DAP dan PKR punya angkara
Raja dan Sultan sanggup dihina
Rukun Melayu terbang entah ke mana

Rukun Islam lima perkara
Melayu tak amal sepenuhnya
Solat itu tiang agama
Rutin yang hanya
melepaskan batok di tangga

Pakatan Rakyat punya pemecahbelah
Lahir dek sakit hati
kerana nak perintah
Tambah malang
Bila UMNO dok berbalah
Nafsu marah depa dok tarah
Iblis dan syaitan ikut dok syarah
Akhirnya Melayu Islam semakin parah
Yang tak rasional sokong tak tentu arah

Pemimpin salah mereka kata betul
Pemimpin betul mereka kata salah
Pemimpin BAHLOL pun mereka sembah
Fanatik punya pasal mufti pun kena belasah

Lupakah wahai Melayu budiman
Lembut engkau jangan dibiarkan
Tanah ini tanah bertuah
Sudah terantuk baru tengadah

Mana pergi jihad kita
Mana pergi keberanian Hang Tuah
Mana hilang perjuangan dan wadah
Ini masa mematah hujah

Sudah 53 tahun BN &UMNO memerintah
Sistem Kewangan Islam tak siapa bantah
Negara diiktiraf dan makin gagah
Namun pembangkang
Tetap kata salah
Kerja pemimpin Pakatan Rakyat
Dok caci dan tabur fitnah
Nafsu puak-puak ni lagi serakah

Melayu berharta
lupa zakat lupa segala
Pemimpin ego, rakyat tak diutama
8 Mac, tsunami melanda
Sekurang-kurangnya beringat sama
Allah tentukan nasib bangsa
Beramal bertakwa nescaya terpelihara
Gerhana politik pengajaran berharga

Usman Awang kata
Melayu itu berani jika bersalah
Kecut dan takut kerana benar
Kerajaan Perpaduan PAS dok syarah
Demi kebaikan kafir mereka mengalah
Maruah Islam sanggup disanggah

Usman Awang kata
Melayu di Tanah Semenanjung
luas maknanya
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Arab dan Pakistani semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Lalu terfikir aku
Mengapa ini berlaku
Hebat tang mana bangsamu ?
Bijasanakah keturunanmu ?
Sehingga ramai mengaku Melayu ?

Sejarah tidak mungkin berbohong
Tanah keramat ini
Dinoda penjajah yang rakus memerah
Merampas hak dan juga maruah
Beratus tahun Melayu jadi sampah
Melayu tak akan hilang
Kata Hang Tuah
Mungkin betul, mungkin salah

Kata Tun
Melayu Mudah Lupa
Dibela diangkat ke mata dunia
Oleh pemimpin yang tak megenal lelah
Kegemilangan bangsa sudah terserlah
Walau beratus tahun dijajah
Yang bukan Melayu sanggup berhijrah
Mengangap diri cukup bertuah
………
Sedang bangsa sendiri
memandang rendah
Pemimpin UMNO yang berjasa
dianggap bersalah
Pemimpin UMNO diiktiraf dunia
dianggap rasuah
Kata Usman Awang
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi

Sejarah Melaka 1511
Tak kan tak ingat lagi ?
Melayu berbalah kuasa dicari
Kerana hasad dan juga dengki
Pengkhianat Melaka
Adalah bangsa sendiri !!
Sampai kiamat ke dok lagu ni ?

Dari kekejaman Chin Peng
Serta nafsu binatang Bintang Tiga
Nenek moyang bangun membela

Dari runtuhan sejarah Melaka
Tun Mahathir bangunkan Putrajaya
Tamadun Melayu diakui dunia

Dari tamadun yang hilang
Tun bina mercutanda bangsa
Hingga kemakmuran jelas terasa

Dari sejarah penjajahan yang lama
Kita mampu menghulurkan segala
Bosnia dan Palestin hormat kat kita

Di saat bangsa Arab masih leka
UMNO membela umat Islam sedunia
Wahai pembangkang Melayu..
Hina sangatkah pemimpin kita ?

BERSAMBUNG....

manjbp70@hotmail.com said...

Part 2: Gerhana Politik Melayu

Kata Usman Awang
Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Sedangkan kampong telah tergadai

Mana perwira ? Mana laksamana ?
Mana slogan “Pemuda Perkasa”
Tak cukup garang mengaum suara
Jadilah Singa wira bangsa
Jika sekadar pasang poster..
Upah Mat Bangla saja !

Tanamkan jihad UMNO diperkasa
Kaji sejarah renungkan bangsa
Buka mulut lontarkan agenda
Bukannya bermewah dan kumpul harta
Atau cari projek berjuta
Zaman dulu pakai basikal saja

Jihad UMNO menentang penjajah
Mungkin generasi baru buta sejarah
Pemimpin jahat tersingkir sudah
Yang bernafsu kotor selalunya kalah
Kalau tak percaya
hang pa lihatlah sejarah
Bersatu Bersetia Berkhidmat
Moto dan Cogankata Azimat
Tak faham…tak ambil berat
Kemerdekaan negara telah tersemat
Jihad UMNO Parti Keramat
Perjuangan suci yang paling hebat

UMNO tak bersalah
Ahlinya tak mahu berubah
UMNO tak bersalah
Pemimpinnya tak belajar bersyarah
UMNO tak bersalah
Ahlinya lesu mengharap laba
UMNO tak bersalah
Pemimpin dan ahli
Lemah jiwa cepat mengalah
UMNO tak bersalah
Pemimpinnya elit,
sikit benar yang ramah.
Nak balas surat atau sms pun susah

Bersediakah kita
Menahan airmata
Tatakala PRU 13….
Putrajaya beralih kuasa
Tamadun dibina hanya sia-sia
UMNO & BN berputih tulang berputih mata

Langsung tak mustahil
Melayu hilang kuasa
Teori R.A.H.M.A.N.
Sampai ke noktah akhirnya
BN bungkus…UMNO entah ke mana
Hang tuah tersentak.. tersilap kata
Nampaknya maruah Melayu hilang di dunia

Jangan mimpi nak mempertahan agama
Jangan tersentak jika laungan azan
tak boleh guna pembesar suara
Tika itu kita jadi bangsa peminta
Mengharap ehsan simpati mereka
Pejuang-pejuang UMNO menangis hiba
Kegemilangan tamadun yang baru dibina
Ranap diragut kebodohan bangsa

Anonymous said...

Berani kerana benar... takut kerana salah.... Doa seorang ibu adalah yang paling mustajab... Teruskan perjuanganmu.

Unknown said...

Dari awal cerita kejahatan para penderhaka sudah saya ketahui awal 90-an Umi...tahniah kerana sdari memilih jln yg betul dan Allah telah memilih anda untuk mengalas tugas amat berat itu...Dan sya dapati sejak peristiwa 1997 dan 1998 ramai YB2 haprak samada dari UMNO/BN mahupun PAss sekalipun...Dan saya prcaya sdaripun telah menyaksikan sendiri retetan peristiwa demi peristiwa menimpa mereka yg telah sama mendukung pembohongan dan penderhakaan Anuwar....Mereka terlalu sukar untuk membuka minda dan minta petunjukan ALLAH yg maha mengetahui dan maha mengatur segala kejadian untuk difikirkan oleh muslim dan muslimah beriman...Syabas dan Tahniah sdri telah menempuhi zaman2 kesukaran dgn tabah dan sabar..lnsya Allah..dgn izin dan takdirnya..Bumi bertuah ini akan menyaksikan sekali lagi peristiwa atau sejarah akan berulang kerana pengkhianat belum puas untuk merobek negara ini untuk dijadikan mamahan dan Padang Jarak Padang Terkukur....

Anonymous said...

Tahniah dan Syabas Umi....sejak 1997 sehingga tamat,,saya setia mengikuti kes UMI..dan sya sudahpun mengetahui kes Nuar sejak awal 1990-an lagi...kerana byk campurtgn beliau dlm keputusan politik yg mengarut dan menyakitkan hati raykat...dalam diam2 dia mempunyai agenda peribadi..Luaran dia nampak alim dan warak..dalaman terbakar mcm setan....Percayalah..bahawa Allah swt telah memilih Anda untuk melaksanakan tugas pembongkaran salahlaku dan penyelewengan Nuar daripada menjadi PM...betapa liciknya dia sehingga abang kandung UMi sendiri dpt dipisahkan daripada adik beradik dia...Masya Allah..semuga Allah cepat memberi hidayah pada Abg Umi...lnsya Allah....jgn sampai nyawa sudah berada di hujung khalqum baru nak bertobat..maka sia2lah segalam amalan dan kehidupan kita sbg hamba Nya...Teruskan UMI..insya Allah..Allah bersama org yg benar dan sabar....

changkatlobak said...

http://azhar360361.blogspot.com/2010/12/kuiz-berapakah-kesalahan-anwar.html

Kuiz, Berapakah Kesalahan Anwar


Anwar dipecat dari TPM dan Timbalan Presiden UMNO dan dibicarakan atas dua kesalahan.

Cuba tanya penyokong reforrrmasi atau pak lebai PAS, berapa pertuduhan atas Anwar, saya yakin mereka akan berkata Anwar telah dituduh secara konspirasi atas kesalahan meliwat. Cuba tanya, boleh bertanya secara rambang dalam status facebook anda.

Ramai yang terlupa bahawa Anwar juga dituduh atas kesalahan menyalahgunakan kuasa dan didapati bersalah. Lebih penting, kesalahan ini tidak dirayu.

Apakah salahgunaka kuasa yang telah dilakukan oleh Anwar?

Secara ringkas begini, pada 5 Ogos 1997, Ummi Hafilda telah menyerahkan surat kepada Dr Mahathir bertajuk PERIHAL SALAHLAKU TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA. Ianya dibuat bersama dengan persetujuan kami kelima-lima beradik, ia itu Norlia bte Ali, Intan Dawini bte Ali, Mohd Azman bin Ali, Mohamed Azwan bin Ali dan Ummi Hafilda bte Ali.

Surat ini sampai ke pengetahuan Anwar.

Pada 13 ogos, Anwar arahkan SB untuk menakutkan dan menggempar Ummi Hafilda. Ummi tidak dapat dijumpai.

17 Ogos, Ummi dan Azizan ditemui di rumah Dr Ristina di Bangsar. Eh! Kalau konspirasi kenapa polis tidak sorokkan Ummi dan Azizan di tempat lebih selamat????

18 Ogos, Anwar arahkan SB untuk memaksa Ummi Hafilda membuat surat menarik balik pertuduhan. Anwar arahkan polis untuk tidak mendakwa Ummi kerana tidak mahu publisiti. Anwar arahkan surat penarikan pertuduhan itu hendaklah ditujukan kepada Dr Mahathir.

20 Ogos, SB kata Ummi dan Azizan sudah buat surat penarikan pertuduhan dan diserahkan kepada Dr Mahthir.

27 Ogos, SB kata Dr Mahathir tidak ambil apa-apa tindakan pada Ummi dan Azizan. Senyap Mahathir menakutkan Anwar. Anwar arahkan SB Tmemaksa Ummi dan Azizan membuat surat penarikan kedua yang ditujukan kepada umum dan diposkan kepada dia. Tapi Anwar silap, semua polis pasti akan merekodkan setiap pertemuan mereka.

28 Ogos, SB berjaya medapatkan surat dari Azizan di Kelab Golf Titiwangsa.

29 Ogos, surat dari Ummi di hotel Pan Pac bilik no 1426. Kini Anwar lega.

itulah 17 hari yang menakutkan Anwar TPM.

kepada siapa yang hendak mendapatkan cerita lebih lanjut, sila rujuk disini http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2010/08/anwars-17-nights-of-terror.html

Siti Mardhiah said...

Salam Kak Ummi, kak tak buat badge Facebook ka?

usssooong!!! said...

Bang Non berbalut leher. Bang Non berbalut leher semasa dibebaskan. next day flew to Munich. Berubat di sana. Bagus fine medical support. Selepas itu terus buat umrah.

Saya cuma aneh sebab dikompang bahawa Bang Non mengalami masalah tulang belakang dan konon dirachun. Bila pergi ke Munich, ok lagi. Bulih terima sebab pergi berubat. Tapi dalam masa 2 minggu lepas itu, terus ke Mekah buat umrah.

Umrah saya tidak sentuh. Cuma bukankah sakit belakang itu satu sakit yang sakit. Perlu rehabilitation yang konsisten walaupun selepas berubat.

Dengan kondisi yang "tidak terurus, dirachun, tidak mendapat layanan yang sewajarnya di dalam penjara" serta faktor umor, Adakah cepat recoverynya?

Kuasa Allah menentukan segalanya. Hati manusia ni, cuma berfikir secara terbuka.

mrkleemann said...

DSAI memang pandai bermain kata2 dan bermain dgn api...yg akhirnya kelak akan membakar bangsanya sendiri..dia adalah 'si kitul' abab ke 21...sama dgn si kital di zaman kesultanan melayu melaka..akhirnya hilanglah empayar tamadun melayu..yg satu ketika dulu adalah hub perdagangan...semoga Allah mempercepatkan balasannya terhadap 'si kitul' dan teman tp mesra nya itu..agar kita dpt melihat kesudahan ceritanya..doa saya agar Agama,Bangsa dan Negara kit terpelihara hendaknya..amin

rafi said...

Salam perjuangan buat Srikandi 7. Teruskan perjuangan mulia ini. Berkata benarlah walaupun pahit. Semoga segala niat baik itu akan mendapat petunjuk dan keberkatan drp Allah.

Anonymous said...

Alhamdulillah...sesungguhnya Allah telah anugerahkan seorg insan yg berhati mulia, cekal dan berani dlm mendedahkan perkara munkar ini di Malaysia yg tercinta ini.

Pd mulanya mmg sy jugak berasa kesal dan x puas ati ngan Tun sbb sy jugak mengkagumi Anwar, tp 50/50...

Namun lama kelamaan sy yakin bhw mmg benar dgn apa yg berlaku dan skarang Anwar akan cuba menangguhkn perbicaraannya...sedangkan kita mesti berani kerana benar dan takut kerana salah....Mmg betullah pepatah Melayu itu...

Sy dgn penuh harapan agar usaha murni saudari mendapat berkat dan kejayaan dari Allah Ta'ala kerana yg benar itu adalah HAK dan yg palsu itu adalah BATIL...

- Kudin

Anonymous said...

Kak Umi..truskan perjuangan sampai ke akar umbi apa yang kak umi tahu itu,biar rakyat menilai sape dipihak yang benar....Melayu akan hilang kalu PKR berkuasa jd selongkar kak umi

mesira said...

Assalamualaikum Wbt Cik Umi , Tahniah kerana Berani Menentang Si Munafik dan selamatkan Bangsa, Negara dan Ugama.

Soalan dari Anonymous "Adakah Pemimpin PAS, Mahfuz ,Mat Sabu maklum akan Anuar kaki Liwat. Jawapnya pasti mereka tahu kerana rakan politik mereka Ahli Parlimen Baling Taib Azamudden Md Taib bekas Imam Besar Masjid Negara pernah menerima & mendengar aduan mangsa Liwat Anuar bekas penuntut UKM yang pernah memohon kerja dengan Anuar.
Pertemuan mangsa telah di atur oleh Sukma Dermawan yang telah mengambil mangsa di Bangsar dan di bawa ke rumah Anuar di Bukit Damansara , di situlah berlaku LIWAT tanpa rela dan di saksikan oleh Sukma sendiri.

Mangsa begitu Trauma dan tertekan maka mangsa telah berjuma dengan imam Besar Masjid Negara (ketika itu )Taib Azamudden Md Taib,sekarang ini Ahli Parlimen Baling .Pertumuan telah di rakam kan dalam bentuk VCD , maka Cik Umi wajib membantu mangsa yang senhingga hari ini tidak di beri pembelaan.Harap kan Pak Imam tapi tak boleh harap.

Taib Azamudeen bekas Pak Imam yang FAHAM akan Kandungan Isi Al Quran , semua peyongkong Anuar terus solat hajat , baca Yasin kononnya Anuar mangsa konspirasi dan doa supaya Anuar terlepas dari Tuduhan liwat!, saya mohon baca makna dalam Surah Yasin (36) Ayat (65) yang bermaksud:Pada hari ini kami tutup mulut mereka, dan berkatalah kepada kami tangan mereka dan memberi Kesaksianlah kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka dapat melihatnya"

Bijaknya Anuar berpiadto , Pak Imam berkhutbah , tapi di Mahkamah Allah "MULUT MENJADI BISU", begitu lah Anuar yang bijak berpidato -BISU. Pak Imam yang Berkhutbah di Mimbar Masjid Negara BISU! Wan Azizah yang bersusah payah membela suami walaupuan beliau juga mangsa- BISU! Azmin - BISU, Shamsidar -BISU . Tapi Mangsa liwat, Azizan , Saiful dan lain lain yang tak berani kedepan , anggota mereka akan menjadi Saksi dan boleh " Berkata kata" di Mahkaham Pegadilan Allah Swt.

Sekali lagi Cik Umi mangsa ini juga wajib di bela .VCD ada ditangan kami .

mesira said...

Nallakarupan ,kita "1 Malaysia" , wajib kita selamatkan negara kita daripada pengkhianat negara. Bila lagi nak keluarkan bukti, kamu pernah jadi sahabat karib Anuar & drebar pribadi untuk bawa Shmsidar dengan kereta Jaguar . Kesian rakyat keliru , segerakan kebenaran.Hancur negara kalau si polan ni jadi PM. mampui kita.

Apis said...

Assalamualaikum. banyak jugak perkara yang saya dpt dr blog kak ummi nie ek. ape pun hope akak sentiasa tabah.

terdapat banyak persoalan yg sememangnya sy nak tnya pada akak ummi atau pun semua pembaca termasuklah penyokong fanatik DSAI. salah satu nyer ialah

kenapa Anwar nak sgt jadi PM?
dah cukup confident ker die nak pimpin negara dengan pelbagai masalah die skang nie?

kalo saya jadi Anwar kan,saya stop sume ni. jaga anak isteri & keluarga, senang kata jadi orang biasa jek la. leh pg surau, belajar agama, main2 ngn cucu, ade kelapangan wat ziarah umrah ker. rase tenang jek hati. yer la. dengan umur DSAI skang nie, die sepatutnya bersyukur sgt dengan ape yang die dah ade. sebab tak semestinya ape yg die ade skang nie orang lain terutamanya Rakyat dpt rase. tentang kekhilafan atau pun silap yang die penah wat tu,jadikanlah satu pengajaran. semua orang wat silap kan?? kalo benar diri bersalah, banyakkan taubat n nikmatilah kehidupan ini dengan langkah yang positif.

sudah la tu......
jgn dikusutkan keadaan. nanti rakyat pun jadi pening. dah la kehidupan skang nie semakin strugle. iman ntah kemana, akidah pun goyang, sosial budak2 muda pun kucar kacir, baik kita sama2 fanatik untuk sama2 bantu perjuangkan nilai2 Agama yang suci murni ni untuk anak2 kita, bangsa n masyarakat serta tanah air. yang jernih kita ambil, buang yang keruh.

kepada penyokong fanatik DSAI,
sudah2 la tu. yang mana baik kita ambil k, yang buruk kita jauhkan. bnyak2kan doa yang terbaik untuk kita bersama. tak perlu la nak loghat sgt berpolitik.

tak kira parti politik ape yang kita sokong.. kita tetap Adalah Islam, jgn di tinggalkan syariat, bawak yang mana kita mampu. kalo ade yang tak berapa baik dalam kepimpinan kerajaan kita doa semoga mereka dapat hidayah dari Allah.

kalo ler rasuah punya isu jadi masalah,kita cube berpesan2 dengan orang terdekat kita agar kita sama2 ikhlas dalam memperbetulkan keadaan.bentuk dari asas.takut kiter terlepas pandang, esok anak2 kita mase darjah satu pun pandai main rasuah kalo kite asik nak pupuk kepentingan duit jek dalam hidup semata2. jika rasuah masih berleluasa,mintak tolong pada Tuhan. Bangkit dalam semangat yang positif. kalo asik nak dok kate owang tu salah, kite betul.. sampai ke sudah tak habis. Tak letih2 ke anda semua???? sekiranya DSAI atau Azmin atau Parti keadilan ni masih relevan dengan perjuangannya, takder la terlalu bnyak masalah yg timbulkan?? kalo dah banyak sagt masalah dalam parti, tutup kedai jer dulu. kaji balik segala masalah dan bangkit dengan semangat yg baru dengan jalan yg betul tanpa ade unsur kepentingan meterialistik. kalo rase diri tak mampu korbankan kepentingan diri dan hanya nampak untung duit jek dalam politik, better tak perlu la berpolitik. yang merana nasib anak bangsa jugak nanti sebagaimana yg jadi skang nie.

saya menyeru kepada semua, jom kita back to basic. kenal pasti ape tujuan kite dilahirkan di muka bumi ini..

segala yang baik adalah dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kekhilafan saya sendiri...

kepada kak Ummi, saya sokong semangat akak. kita wat yang mana kita mampu k. yang kesian kat ramai generasi muda skng nie, belajar sejarah mase spm pun malas, asik tido jek dalam kelas, tapi sibuk nak fanatik berpolitik,.. kutuk kerajaan, kutuk kepimpinan pemimpin, macam dah takde adab plak. sokong tak tentu arah. tapi tak kaji secara rasional. akak try la gunekan pendekatan yang terbaik melalui pengalaman akak untuk bentuk semula pemikiran fanatik2 DSAI ni. takut terkorban plak akidah mereka sebab terlalu sibuk berjuang untuk DSAI.

k gud luck kak Ummi.

wassalam

Shady El-hafez said...

Kakak Ummi Hafilda Terus Berjuang..
Doa saya agar kak Ummi diberi Kekuatan, menentang org Zalim' Amin.

Anonymous said...

Doakan, Ya Allah, limpahilah rahmat dan kesejahteraan ke atas hakikat Rahmat Ketuhanan. Mutiara yang terang benderang, memancar dengan rahsia pengertian, cahaya segala sesuatu. Yang menjadikan manusia wadah kebenaran Ketuhanan. Yang bagaikan kilat memancar dengan melimpahkan curahan Rahmat kepada setiap insan yang menghadapNya daripada segenap tempat dan masa. Dan cahaya yang bergermelapan memenuhi denganNya wadah ciptaanMu dengan ketinggian mertabat. Ya Allah,limpahilah rahmat dan kesejahteraan ke atas Haqiqat kebenaran yang mempernyatakan daripadanya naungan seluruh rahsia-rahsia haqiqat yang memiliki ke arrifan teragong. Yang senantiasa merintis jalanMu yang sempurna. Ya Allah, limpahilah rahmat dan kesejahteraan ke atas penyeru kebenaran dengan kebenaran yang menjadi gedong teragong , sumber bagi segala limpahanMu yang daripadaMu, kepadaMu , meliputi cahaya yang terpilih. Dan Rahmat Allah juga ditujukan kepada Rasulollah SAW dan kesemua ahli keluarganya, para sahabat, para solihin, sidiqqin,anbia, syuhada, nabi-nabi,rasul-rasul,Imam-imam besar,wali-wali Allah, jemaah At Tijani, muslimin dan muslimat sejak dunia ini di lahirkan. Aminnn...

sehek_ku_ayu said...

Subhanallah...
Syabas umi... kami diSemporna sentiasa menyokomg anda. Biar jauh, doa kami bersama anda. Laknat Allah pada zionist berkulit melayu..Aljuburi..musang berbulu ayam..

Anonymous said...

Allah sentiasa menyebelahi yang benar, dan Insyallah segala kekufuran akan Allah tunjukkan, Allah Maha mengetahui. Saya doakan kesejahteraan saudari.

Anonymous said...

kak ummi...saya menyokong akak....tudung bukan segalanya...tudung jugak kadangla ajadi topeng....jihadlah kak...saya sokong....

Anonymous said...

apela ko ni mohd aziz December 16, 2010 8:00 PM..aku jgk anti nuar berahi n pr dan aku jgk skong umi hafilda..tp ko xpyh la wt statemnt tdung bkn segalanya..mmg btul ade yg pkai tdung tp akhlak xelok..tp tudung tu WAJIB!!..ade arahan ALLAH dlm QURAN!!skong jgn la membw rebah..tp skong la dgn bijaksana wahai mohd aziz..

Unknown said...

Assalamualaikum Ummi, Semuga Allah melindungimu dan syabas diatas perjuangan anda,Allah tetap ada untuk setiap kebenaran biarpun lambat tiba waktunya. Alhamdulillah, perjalanan itu kini kian hampir...InsyaAllah.

Anonymous said...

SAYA RASA RAKYAT MALAYSIA DAH NAMPAK SANDIWARA PUAK PUAK TU,TERUSKAN PERJUANGAN,SELAMATKAN MALAYSIA DARI PUAK PUAK JAHANAM TU..

Diary Kayangan said...

salam. berdakwahlah secara hikmah, contohi Rasulullah kita. insyaAllah akan kita lihat hasilnya, insyaAllah. sama2 kita doakan yg terbaik buat semua ye. amin.
sis ummi, jaga diri ok. take care.

LONGLANTANG said...

KHAS UNTUK SAHABAT SEMUA

Warisan
Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Airmata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesama kita
Cita lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutup hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan gagah perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di Nusantara

...LIDI2 MASIH BOLEH SATUKAN

Pejuang86 said...

as-salam..

saya pertama kali mendengar nama akak pada awal disember lalu dalam utusan malaysia.. setelah membaca nukilan dari akak barulah saya tahu punca sbnar terjadinya pemecatan anuar.. dan saya ingin menyatakan sokongan saya pada akak 150%.. dan saya amat setuju dgn cadangan akak tentang mahu membuat dokumentasi ttg peristiwa ini serta cadangan membuat satu rancangan pendedahan ttg salahlaku wakil rakyat.. saya harap akak akn lebih tabah.. i'allah..

Tieah Madian said...

Sokong slot khas di tv (dokumentari) tersebut..

Anonymous said...

anyone is anon. truth stands clear from error.

Anonymous said...

UMI Hafilda.... Teruskan perjuangan anda !. Rakyat Malaysia tabik dengan kejujuran anda. I strongly suggest you buat buku in Bahasa as well as in English selain dokumentari. Reason is out there are many non Malays should also know the
truth.... For English edition the books can be sold worldwide and let those Americans and the Jews conspirators of DSAI know the truth. If possible translate into Indonesian language. Lots of Indonesian are supporting DSAI because of his propoganda using the Indon Metro TV regularly...You must do something to rectify this. I hated DSAI so much.... , when he was the Finance Minister he did not do anything to reduce the rising interest rates that went up to 16% as well as the exchange rates of RM5.00 per 1 USD and my import business suffered badly...What does he know about finance to run the Govt? All he know is to run the streets with his stupid mobs... and he made use of those Malays without brains to support his cause. He should be put back to Sg Buluh and throw away the key... Malaysia must thank you and Tun M.

Unknown said...

Salam... Berbelas tahun saya menunggu kenyataan dan pendedahan terbuka seperti ini, semoga Sdr. ummi diberi kekuatan dan hidayat utk menyatakan yg haq, tak sabar utk mendapatkan berita yg tidak diketahui oleh rakyat, terutama pendedahan perjumpaan ummi denganM enteri Besar dan Tun Sendiri. Dari 1997, sya membaca buku pendedahan 50 Dalil, hati sya sudah mempercayainya. SALAM PERJUANGAN , MENGHAPUSKAN YANG BATIL! AMIN...

Anonymous said...

salam pada ummi.Ya Allah selamatkanlah negara tercinta ini dari diperintah oleh si pengkianat dan si pendusta yang mahadasyat itu. pada ummi teruskan perjuangan anda, kerana andalah orang layak dan lebih mengentahui tentang sijuburi itu.
teruskan pembongkaran segala kejahatan si celaka itu...

Anonymous said...

Boleh tak bongkar rahsia kemalangan yang meragut nyawa isteri Azizan, seorang kerani disebuah jabatan kerjaan di KL yang pernah kerja sekali dengan saya? Ada tak kemungkinan kemalangan itu dirancang oleh sijuburin untuk membunuh Azizan dan menghapuskan saksi dan bukti?

Anonymous said...

Masih ramai lagi kat luar nie yang mempercayai anwarzionis...bila la orang tuer nak mampoih..idup menyusahkan agama..bangsa dan negara...silap2 mati tak diterima bumi...apa nak jadi dengan anak isteri..dapat bapa dajjal dimuka bumi...

Eumora Bar said...

Terharunya baca blog ni...teruskan perjuangan kak ummi...berani kerana benar

wira bangsa_jb said...

bila wikileak dedahkn DSAI punya masalah,semua xpercay..anak2 muda masa tu xamik port sgt n xtau per yg terjadi masa tu..Ummi Hafilda dtg tepat pd waktu nya,mungungkap n mededahkan siapa DSAI n AZMIN...kira ni version 2010

Mujahidin Antarabangsa said...

Assalamualaikum Kak Ummi..

Syabas Dan Tahniah Atas Keberanian Dan Kelantangan Kak Ummi Dalam Menegakkan Kebenaran. Teruskan Usaha Murni Kak Ummi Ini Dalam Mengelakkan Malaysia Daripada Jatuh Ke Tangan Sang Durjana. Semoga Allah SWT Bersama Orang-Orang Yang Benar.

Saya Juga Ingin Panjangkan Di Sini Untuk Meminta Keizinan Kak Ummi Untuk Membuat Satu Gerakan Menyokong Perjuangan Kak Ummi Ini Di Facebook. Harap Kak Ummi Tidak Keberatan.

- Mujahidin Antarabangsa -

Ahmad said...

Salam,

I alwiz believe there 2 side of a story. Kalau saudari, benar Insya Allah tak usah takut. Jika sebaliknya, Nauzubillahil Minzalik. Sila teruskan usaha. Media online seperti ini kurang pada 1990an. Ramai lagi yang masih belum tahu. Dan, terima kasih atas usaha ini.

Anonymous said...

salam puan ummi hafilda,

saya baru berumur 23tahun dan selama ini saya tidak pernah mengetahui kronologi sebenar mengenai cerita ini. syabas buat puan yang telah mewujudkan blog ini dan sekali gus menerangkan satu persatu tentang apa yang sebenarnya telah terjadi.

saya akui ketika kejadian ini berlaku saya masih kecil, tapi atas momokan cerita2 dari luar membuatkan saya menjadi pro anu War nombor 1. saya tak nafikan.. tapi ya allah, tuhan membuka mata saya dengan membuatkan saya ingin membaca blog puan yang saya jumpa di google search engine.

syabas buat puan yang tabah dengan ujian dan cabaran yang dilalui, mmg puan seorang wanita yang berjiwa kental, saya kagumi semangat dan pengorbanan yang puan lakukan.. jutaan terima kasih.

kalau anu War yang jd PM sekarang, tak tahulah apa yang akan jadi.

anyway teruskan usaha puan, saya akan terus menjadi pembaca blog puan dan menyokong dari belakang.
wassalam

Anonymous said...

BABI...Brother Anwar Bin Ibrahim...
tu je lah nak di kata...hehehehe

Anonymous said...

Salam Srikandi pejuang demi agama,bangsa dan negara..Teruskan perjuangan suci anda..ALLAH SWT sentiasa bersama orang-orang yang benar! Pasti!!..suatu hari nanti akan tiba bala daripadaNya untuk pengkhianat bernama Anwar!!!

Dpd J. Yassin,Ranau Sabah

benchuon said...

Salam sr ikani..teruskan perjuangan anda.Muga mendapat keberkatan Allah Swt..aminnn

Anonymous said...

Salam...teruskan perjuangan anda.Muga mendapat keberkatan Allah Swt.Aminnnn

Anonymous said...

terbaiklah kak ummi..anda hebat..berani buat pendedahan..dgn adanya pendedahan sebegini, seharusnya semua pihak termasuk saya sendiri yang nyaris terpedaya dgn tipu helah ANUwar dapat mebuka mata seluas-luasnya tentang penipuan besar yg dilakukan oleh ANUwar..berani kerana benar..Allahuakbar7x...

hadi said...

semoga Allah berkati perjuangan anda...kami rakyat malaysia yg cintakan keamanan akan sentiasa menyokong anda...amin

ZAINI JAMALUDIN said...

Salam perjuangan.Saya kagum dengan anda. Walaupun ada yang tidak menyokong tapi Allah bersama. Andainya anda gugur insyaallah syahid. Mungkin ramai tak berani bersuara tetapi di dalam hati mereka menyokong anda. Yang benar tetap benar.Orang yang berjuang kerana kebenaran selalunya diuji. Alhamdulillah keluarga anda menyokong terutama ibu anda.

Khari said...

sejarah UMNO memg menunjukkan parti ini memperjuangkan nasib rakyat. UMNO dlu hebat, tapi kenapa sekarang ramai Wakil Rakyatnya terdiri daripada golongan yang rendah moral & pengamal rasuah. Harap Dato Sri Najib membersihkan UMNO daripada najis2 ini. Semoga UMNO benar2 dapat memartabatkan Agama, bangsa & negara..