Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Wednesday, January 19, 2011

ANU....WAR UBAI LEBIH DAHSYAT LAGI DARIPADA ABDULLAH UBAI,SEORANG TOKOH MUNAFIK YG MEMECAH BELAHKAN UMMAH SEMASA ZAMAN NABI MUHAMMAD S.A.W KATA MUFTI PERAK





AIDCNews – 18/01/11 – Datuk Seri Anwar Ibrahim semata-mata memenuhi nafsunya untuk berkuasa dan beliau sanggup melakukan apa sahaja termasuk terlibat dengan gerakan Yahudi sedunia kata Tan Sri Dr Haji Harussani bin Haji Zakaria, Mufti Perak.
“Ini semata-mata nak memenuhi nafsu dia. Nak berkuasa. jadi dia bersetujulah dengan Yahudi, nak memecahbelahkan orang, supaya orang menyokongnya. Itu sahaja. Dia bukan ada apa-apa.
“Anwar Ibrahim ini, semata-mata nak balas dendam. Itu sahaja kerja dia”, katanya.
Ketika ditanya adakah peranan Anwar sekarang ini sama seperti Abdullah bin Ubai, seorang tokoh munafik yang memecahbelahkan ummah semasa zaman Nabi Muhamad SAW di Madinah, Tan Sri Harussani merenung sejenak, dan menjawab “Saya ingat lebih daripada itu kot”, sambil disambut gelakan para hadirin yang turut serta dalam sesi interbiu eksklusif bersama Mufti Perak itu.
Kenal Anwar Sejak Zaman ABIM
Ketika ditanya kenapa beliau berpendapat demikian, Harussani menjawab;
“Saya bukan tak kenal Anwar Ibrahim. ABIM ni, mula-mula berceramah pasal ABIM (di Pulau Pinang)..yang mengumpulkan orang, saya yang pertama buat perhimpunan di Pulau Pinang. Majistret pun saya panggil, ketua polis, semua hadir, saya himpun.
“Bila diluluskan (perhimpunan itu), dalam mesyuarat yang pertama (ABIM itu), saya (pun) keluar daripada ABIM, tak jadi dah saya masuk. Tak daftar pun.
“Pasal…Anwar (ketika itu) (ber)kata (dengan penuh semangat), ‘sekarang (mari) kita (pergi berdemonstrasi) ke istana !’.
“Saya kata, Anwar…, sekarang kita (ABIM) baru jadi ‘tauge’ (kacang cambah). Tauge ni, saya kata. Pukul orang, dia patah, orang pukul (pun), dia patah. Semua patah. Lembik. Biarlah kita jadi batang kacang (dulu), orang langgar, dia bercalar, kita sebat, dia bercalar.
“Dia (Anwar) kata, Sudah..mati… pada kami, Harussani sudah mati, tidak ada lagi (semangat) jihad..so saya tak masuk (ABIM)”.
Pernikahan Anwar – Azizah
Harunssani juga mengakui beliau turut terlibat dalam penikahan Anwar dan Datuk Seri Dr Wan Azizah, ketika beliau menjadi Kadi di Pulau Pinang.
“Dia (Anwar) kahwin pun, saya yang benarkan (dia) (ber)nikah. Pasal itu (arwah Tan Sri) Ghazali Shafie (Menteri Dalam Negeri dan Penerangan ketika itu) nak tangkap saya tu. 40 polis datang jumpa saya. Hantar polis, masuk dalam pejabat saya. ASP Benggali (yang masuk).
“Saya tanya dia (polis) pasal apa masuk (ke pejabat saya). Pasal kahwin kan. Hak dia (Anwar) nak kahwin. Pasal apa (awak) datang ?. Aku yang berkuasa dalam benda ni (perkahwinan).
“Nah ambil fail… buat… apa nak buat. Kamu nak tangkap aku, tangkap, bicara aku. Tunjuk mana undang-undang (yang) salah.
“Keluar macam tu (saja) Benggali (itu)…. (yang) datang dengan bapa Azizah (Wan Ismail) “, katanya.
Menurut Mufti Perak itu lagi ketika majlis pernikahan Anwar itu, bapa Wan Azizah iaitu Datuk Dr Wan Ismail Wan Mahmood tidak bersetuju dengan penikahan tersebut kerana Anwar pada masa itu dilihat radikal dan menentang kerajaan melalui demonstrasi pelajar.
Wan Ismail ketika itu berada dalam kerajaan yang bertanggungjawab dalam Majlis Keselamatan Negara (1970-1993), yang dibentuk oleh kerajaan untuk membendung kacau bilau dalam negara angkara anasir komunis.
Apabila Wan Ismail menolak lamaran Anwar Ibrahim, dengan pertolongan Ustaz Ahmad Awang, pegawai di Pusat Islam ketika itu, telah membawa Wan Azizah ke Permatang Pauh untuk menikahkan mereka menggunakan wali hakim.
Harussani yang ketika itu menjadi Kadi Pulau Pinang telah melakukan majlis akad nikah pasangan tersebut.
“Bapa Azizah tu, dia pun nak perli saya. Masa saya ambil kursus keselamatan. Dia (Wan Ismail) jadi pensyarah. Semua (yang hadir adalah) DO. Dia kata, ala seminggu (kursus ini) apa susah sangat. Tangkap mana-mana, ni tok kadi ada (di sini).. boleh nikah. Orang pun gelak.
“Sekali anak dia (Wan Azizah), saya tangkap suruh nikah sekarang macam mana”, kata Harunssani sambil disambut gelak ketawa.
Selepas itu, dalam satu majlis jamuan, Harunssani berjumpa lagi dengan Anwar. Ketika itu beliau bertanyakan sejauh manakah penerimaan bapa mertua (Wan Ismail) terhadapnya selepas perkahwinan itu.
“Lepas tu, semasa jamuan makan, saya tanya dia. Anwar, macam mana pak mertua (Wan Ismail) ?
“Dia (Anwar) kata. Menantu (jadi) menteri. Menantu sayang lah. Dia cakap”, katanya.
Agenda Pluralisme Agama Aliran John Hick
Mufti Perak juga turut ditanya berkenaan dengan agenda pluralisme agama seperti yang terkandung dalam ucapan Anwar di London School of Economics (LSE), bertajuk “‘Religion and Pluralisme in a Divided World” pada Mac tahun lalu.
“Itulah masalahnya. Anwar tidak pernah menzahirkan (sebelum ini), sekarang baru (dia) zahirkan (sebut).
“Kalau dulu dia (Anwar) kata, dulu lagi saya (dah) kata (dia) murtad. Orang yang kata semua agama sama (adalah) murtad. Pasal, Tuhan kata “Inna Din ind Allah al Islam”. Tuhan kata satu sahaja agama Allah iaitu Islam.
“Jadi kalau kita kata (semua agama) sama, maknanya kita melawan Tuhan. Murtad dibuatnya. Itu hanya pendapat John Hick untuk memecahbelahkan orang Kristian pada kurun ke 16. Itu yang berpecah Kristian tu.
“Padahal, orang Yahudi sendiri.. tak buat macam tu (pluralisme agama). Kalau dia (Yahudi) buat macam tu, dia (juga) berpecah. Tapi dia tidak buat. Dia mahu memecahbelahkan orang beragama (lain)
” Jadi sekarang dia (pluralisme agama) masuk unsur ke Malaysia. Nak memecahbelahkan orang (Islam).
“Pasal apa ada (diwujudkan) School of Oriental and African Studies (SOAS). Kenapa ada fakulti agama diHarvard University… apa semua. Tok guru semua(nya) Yahudi. (Semua ini) semata-mata untuk memecahbelahkan orang Islam. Kalau tidak apa tujuan..
“Tapi kita megah dapat doktor daripada Amerika…ini ada masalah (lah)..”, katanya lagi.


=============================================================


Bertaubatlah Anwar – Mufti


KUALA LUMPUR 19 Jan. – (Utusan) Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria hari ini meminta Datuk Seri Anwar Ibrahim bertaubat dan segera kembali ke pangkal jalan ekoran perbuatannya yang terlalu mengikut nafsu semata-mata mahu mencapai matlamat politiknya.
Sambil mengakui perubahan yang berlaku pada Anwar pada masa ini amat memeranjatkannya, beliau berkata, antara perbuatan itu ialah pengiktirafannya terhadap gerakan pluralisme yang jelas amat bertentangan dengan Islam.
Tegasnya, walau apa alasan sekalipun Anwar sebagai seorang Islam haram mengiktiraf gerakan tersebut kerana kesannya boleh membawa seseorang itu menjadi murtad.
”Hanya Islam agama di sisi Allah dan ini jelas termaktub di dalam al-Quran iaitu dalam surah Ali Imran ayat 19: ‘Sesungguhnya Din (agama) di sisi Allah hanya Islam’.
”Bagi saya apa yang dilakukan oleh Anwar ini hanya mengikut nafsu. Anwar sanggup menghalalkan cara demi mencapai matlamatnya. Sebagai seorang sahabat saya menasihat supaya Anwar kembali ke pangkal jalan dan segera bertaubat kepada Allah SWT,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai pandangannya terhadap perjuangan Anwar yang juga merupakan Ketua Pembangkang dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Mengulas lanjut Harussani berkata, sekiranya dikatakan semua agama sama, itu sebenarnya merupakan tindakan yang jelas melawan Allah kerana agama di sisi-Nya hanya Islam.
”Murtad dibuatnya. Pluralisme hanyalah merupakan pendapat John Hick bagi memecahbelahkan orang Kristian pada kurun ke-16,” katanya.
Justeru Anwar, ujar beliau, harus sedar bahawa kehidupan di dunia ini hanya sementara dan setiap manusia akan dipertanggungjawabkan apabila berhadapan dengan Allah ketika di akhirat kelak.
Dalam perkembangan sama, beliau mengakui amat terperanjat dengan perubahan yang berlaku kepada Anwar jika dibanding pada zaman dahulu terutama semasa menjadi pemimpin utama Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM).
”Saya akui pada masa itu saya melihat Anwar merupakan seorang pemimpin Islam yang cukup hebat. Saya juga yakin terhadap kemampuannya membawa perubahan kepada kehidupan yang lebih islamik.
”Bayangkan melalui pengaruh Anwar kebanyakan mahasiswi yang berada di universiti tidak lagi memakai skirt tetapi berbaju kurung. Perubahan itu hasil daripada pengaruh Anwar sendiri,” katanya.
Namun beliau berkata, harapan yang disandarkan kepada Anwar itu tidak lagi berpanjangan kerana Penasihat PKR tersebut berubah 360 darjah.
”Anwar sekarang bukan Anwar yang dahulu. Anwar sekarang sanggup menghalalkan cara demi mencapai matlamatnya. Anwar sekarang bertindak hanya mengikut nafsunya demi untuk berkuasa,” katanya lagi.
Dalam pada itu ketika ditanya sejauh mana hubungannya dengan Anwar, Harussani berkata, beliau merupakan individu awal yang bersama-sama berusaha menubuhkan ABIM.
”Saya bukan tidak kenal Anwar. Mula-mula berceramah pasal (penubuhan) ABIM di Pulau Pinang), saya yang pertama buat perhimpunan. Majistret pun saya panggil, ketua polis, semua hadir, saya himpun.
”Apabila diluluskan penubuhannya saya tidak menjadi ahli ABIM. Puncanya, Anwar ketika itu mahu ABIM ke istana. Saya kata, Anwar, sekarang kita baru jadi ‘tauge’. Tauge ini, pukul orang, dia patah, orang pukul (pun), dia patah. Biarlah kita jadi batang kacang orang langgar, dia bercalar, kita sebat, dia bercalar,” katanya.
Ekoran kenyataannya itu, Anwar berkata kepadanya yang beliau telah mati semangat jihadnya.
”Anwar kata, sudah mati, pada kami, Harussani sudah mati, tidak ada lagi (semangat) jihad, jadi saya tidak masuk ABIM,” ujarnya.
Bercerita lebih lanjut, Harussani juga mengakui yang beliau turut terlibat dalam pernikahan Anwar dan Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail ketika bertugas sebagai Kadi Besar di Pulau Pinang.
Harussani berkata, berdasarkan kuasa yang ada padanya pada masa itu, beliau telah membenarkan Anwar dan Wan Azizah dinikahkan atas wali hakim setelah bapa Wan Azizah tidak bersetuju dengan perkahwinan itu.
”Bukan saya yang nikahkan tetapi oleh seorang ustaz lain. Saya hanya beri kebenaran sahaja. Akibat kebenaran yang saya berikan itu sepasukan anggota polis datang menemui saya untuk disiasat. Pasukan itu diketuai oleh seorang Asisten Supritendan (ASP).
”Saya tanya sebab apa mereka masuk ke pejabat saya. Pasal kahwinkan (Anwar dan Wan Azizah). Itu hak dia (Anwar) nak kahwin. Pasal apa (awak) datang? Saya yang berkuasa dalam perkara ini. Tunjuk mana undang-undang (yang) salah,” katanya.
Akhirnya beliau berkata, pasukan polis terbabit tidak ambil apa-apa tindakan.
Sementara itu dalam satu majlis keraian selepas berlangsungnya perkahwinan itu Harussani pernah bertanyakan kepada Anwar mengenai tahap penerimaan bapa Wan Azizah.
”Pada masa itu Anwar sudah menjadi timbalan menteri. Beliau kata pada saya sekarang ini bapa mertua sayanglah,” katanya lagi. Utusan



=============================================================


Menurut Imam al-Ghazali di dalam kitabnya Ihya’ Ulumuddin terdapat 5 keadaan yang dibolehkan untuk mengumpat.
Pertama, apabila seseorang itu dizalimi. Orang yang dizalimi itu boleh mengadu tentang kezaliman seseorang itu kepada pihak berkuasa.
Kedua, bila meminta pertolongan untuk mengubah kemungkaran.
Ketiga, apabila meminta fatwa, keaiban dan kelemahan orang lain boleh disebutkan.
Keempat,apabila cuba untuk menyedarkan masyarakat tentang bahaya dan kesesatan yang berlaku di sekeliling mereka. <–
Kelima, apabila maksiat dan kemungkaran berlaku terang-terangan

=============================================================

BOLEHKAH SESIAPA MENGESAHKAN KEBENARAN KOMEN DAN KENYATAAN PENGUNJUNG BLOG SRIKANDI7  DIBAWAH INI - BETUL KE ANWAR TERKANDAS DI UNIVERSITI?

Anonymous said...



Based from the survey almost Anwar@MahaFiraun & Supporter from rubbish@Stupid due to only rubbish would support the rubbish@Anwar


As per as mine concerned Anjing never pass the UM studies. But i had a doubt how come the stupid can be TPM. Can Anybody shared about that? Anjing is Really a Good Actor. Anyhow suitable for them. Perhaps the Anjing & supporter would be buried soon because of Nyamuk. I'm sorry if used a bad said but this way the Anjing&co does. Additionally i had doubt about Anwar background due to trait look like Firaun inherent. But Anjing point to Tun M. Actually Anjingla from Firaun DNA! Please anybody can clarify about that? Just had a doubt about it's.

Obviously for the Anwar & co supporter U just suitable for Anwar & Co. Frankly said Malaysia no need a People like U due to backstep person trait & ungrateful.

Anwar and Co. suppose to sent to Tanjung Rambutan soon because the their need to. Anwar&Co. only for org GiLA.

107 comments:

Anonymous said...

Hi. Im just 19years old. Saya sangat sangat berbangga dengan Umi Hafilda kerana sanggup menggadaikan darjat, harta dan segalanya demi mengakkan kebenaran. Sungguh sungguh berani. You really make me believe that no matter who we are we have to be honest and walk to the true way no matter what. One thing that I'm wondering, how can he slept with husband and wife and the husband and wife is still together and the husband is your brother and he is againts you. and why syamsidar did not make any statement to you. and kept quiet like nothing happen. and can even live in this complicated life. and how can she even sampai hati to do all this to the family. it seriously will affecting her son and daughter. you know what, you are very strong woman. seriously u have no idea how a lot of people really support you in this. especially woman. "whatever is wrong is still wrong even everyone is for it, and whatever is right is still right even everyone is against it." i wrote your blog id in my fb. and many ppl call me munafik and some people give a good comment. im wondering why these people want to get emotional and all, i just write 'srikandi7.blogspot.com' . so i delete my post coz keadaan menjadi tegang. see how your blog is effecting people. they get mad and say shit things. when i ask why, they said that umi hafilda nak balas dendam. when i said why dendam, he said everything that anuar have done to you, then i keep asking why and why and why and why, it is clearly the person tell everything that is wrong which anuar have done. but he is still blind.

r3mu said...

ikut cerita,dia gagal tahun pertama pengajian dan tiada pangkat kepujian semasa tamat belajar, cuma ijazah am.

rujuk:
Yahaya Ismail, "62 Dalil Mengapa Reformasi Anwar Gagal", Penerbitan Usaha Teguh Sdn Bhd, Petaling Jaya, 1999.

sumber: AIDC-http://goo.gl/MRraf

p/s: tapi dia anugerah tuhan..peduli apa sama ijazah..anu-gerak-tutuh-jubur la katakan..

Mujahidin Antarabangsa said...

Beri sokongan kepada perjuangan Ummi Hafilda di Facebook :

Copy paste link di bawah > http://www.facebook.com/pages/Kami-Sokong-Perjuangan-Ummi-Hafilda-Ali/190427264305817?ref=mf

Anonymous said...

Ramai pesakit Jiwa&Mental terdiri daripada penyokong PKR,DAP&PAS. Cuba kita lihat penyokong apa sebenarnya Penyokong PKR,PAS&DAP alami 1st. Political disorder,
2nd. Mental disorder & 3rd Mental Block. Dari sumber yg boleh dipercayai sejak UMMI cuba perhatikan Penyokongnya yg kepanasan seolah disodomy oleh Idolnya@Al-JUB. Padan Muka diorang sembah lagi melangit Idolnya & kutuk org yg tidak sehaluan denganya. Ku ingatkan Bulan@Bintang rupanya GengTaik@Anwar&co. Neraka lah tempat Mereka. PAS Kata@NAJIS. Rupanya ikut pintu belakang. Blehla Ikut sekali terjun Longkang. Oh Mak Oh Bapak dunia nak terbalik.Oh Mak Oh Bapak dunia nak terbalik. Rambut aku panjang dia kata jembalang, rupa2nya dioranglah Pakatan Syaitan(PKR,PAS&DAP). Ada baiknya aku jg kain sendiri selepas UMMI dtgla. Kalo tidak diorang yg bercakap tak berhenti. Cakap2 lg. Cuba Cakap untuk diri sendiri kenapala bodoh,dungu,selengga,sengal,masuk air sampai bleh percaya dgn IDOL@Anwar ni. Hu.. bleh gelak guling2 tu.

Al-Jub telah mensyirikkan ALLAH dengan meminta bantuan ritual selain dari ALLAH. Nauzubillah Minzalik.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=CdYyWpvlhc0

Alhamdulilah- Too phat feat Yassin with lyric.

Please share for the support.
SyukraN.

Unknown said...

“Jadi kalau kita kata (semua agama) sama, maknanya kita melawan Tuhan. Murtad dibuatnya. Itu hanya pendapat John Hick untuk memecahbelahkan orang Kristian pada kurun ke 16. Itu yang berpecah Kristian tu.
++++++++++++++

Note:
Professor John Harwood Hick (born Yorkshire, England, 1922) is a philosopher of religion and theologian. In philosophical theology, he has made contributions in the areas of theodicy, eschatology, and Christology, and in the philosophy of religion he has contributed to the areas of epistemology of religion and religious pluralism.

CORRECTION: JOHN HICK BUKAN GENERASI KURUN KE 16.

Njah said...

Assalammualaikum Ummi.
Cepat-cepatlah Ummi settlekan semua ini, lebih cepat settle lebih baik dah fedup dengan telatah dan perangai juak-juak mereka

Anonymous said...

pada saya Al juburi sudah sakit mental, sejak lama dah.....tapi musykil kenapa masih ramai yang tak dapat menilai dan mengukur? atau kerana ingin ganjaran besar? anak dan isterinya kenapa asyik menyalahkan orang lain? dalam kelambu sendiri kena berak cirit, dok asyik melihat kelambu orang lain. ada lebih baik awak 2 orang tu duduk diam-diam kat rumah. dengan cara tu, awak 2 0rang akan lebih dihormati.

Anonymous said...

tempoh enam tahun dikira 24 september 2004 hingga 24 september 2010 atau hingga 24 september 2011??. ummi kata tempoh enam tahun ialah 24 september 2011!!

siapa boleh beri penjelasan...

Anonymous said...

KESIAN KAT ANWAR n PUAK2 n PAKATAN DIA....
WARGA SEJATI SELANGOR TAU DAH...
MEREKA2 TU SMUA KURANG KASIH SAYANG...
TU YANG DOK MINTAK PERHATIAN...
SEBAB KURANG KASIH SAYANG LA...
CARI JALAN LAIN UNTUK DAPAT LEBIH KASIH SAYANG n PERHATIAN...

aliff said...

Cepatlah2 anuar dilaknat...dah fed-up ngan telatah die..yang peliknyer PAS boleh ikut rentak die plak tu..kalau DAP tu tak katelah....mmg nak kuasa...

Anonymous said...

1) DSAI bukan saperti Abdullah Bin Ubay tetapi hanya seorang Muslim yang masih ada ciri-ciri mushrik dalam percakapan dan tindak tanduknya saperti Arab Jahilliah di Mekah Mukarramah.

Orang Munafik tidak wujud dizaman sebelum Rasulullah SAW berhijrah ke Medinah Munawarah.

Suasana Iman tidak wujud sebelum berhijrah. Setelah Berhijrahnya Rasulullah SAW dan bersatunya kabilah terbesar Aus dan khazraj serta dibimbing oleh puak Muhajir dalam perkara Iman, Ilmu dan Amal maka suasana di Medina Munwarah bertukar sehingga banyak terkesan dengan suasana sahaja sehingga Islam masuk kedalam hati mereka.

Suasana begitulah telah menzahirkan bapak munafik sehingga matinya ia itu Abdullah Bin Ubay.

2) Apa yang kini terlihat percakaran politik atas platfom DEMOKRASI semua yang terlibat dalam konflik itu sebenarnya berada atas platfom "jahilliyah Quraish Mekah ". Jadi tidak timbul karektor saperti Abdullah Bin Ubay, hanya karektor saperti Abu Jahal, Abu Talib, Abu lahab dan Abu Bakar dll.

Suasana jahilliyah menguasai kehidupan ahli Mekah sebelum Rasulullah SAW. hijrah. Begitulah yang Malaysia sedang hadapi. Suasana jahilliyah menguasai kehidupan rakyat di Malaysia.

Bangsa Melayu yang majoriti, berugama Islam sejak lahir sedang membiarkan iman mereka bercampur aduk dengan perkara yang mensyirikkan Allah SWT dengan cubaan untuk 'berjihad'dengan meletakan keyakinan kepada "kuasa majoriti rakyat" ( syirik ) untuk mencapai keadilan, aman dan sentosa bagi Malaysia.

3) Oleh kerana suasana iman ( bi'ah imaniyah ) belum ujud maka tidak boleh kita nak hukum seseorang itu Munafik....atau Mukmin...dsb nya.

Harap kita jadi Hamba Allah SWT dan jangan sekali-kali kita menjadi Hamba Demokrasi sehingga amalan sebagai seorang Muslim terkeluar dari diri kita.

4) DSAI masih seorang Muslim dan menjadi tanggungjawab setiap kawannya membantunya dari terus menjadi mangsa kepada nafsu buas atau Syaitan.

Semoga DSAI mendapat Taufik Hidayah dari Allah SWT.

5) Plurisme Agama yang sedang diperjuangkan DSAI bukanlah diyakini DSAI tetapi hanyalah isu yang terbaik digunakan untuk kepentingan politiknya.

Matlamat utama DSAI dalam kehidupannya adalah demi pengiktirafan dirinya adalah NOMBOR WAHID. Inilah penyakit sebenar DSAI.

To Be Number One In All His Undertakings !

6) Musuh DSAI yang utama adalah dirinya sendiri dan dia sehingga kini gagal mengalahkannya. Malang sungguh DSAI kerana tiada kawan yang berkawan dengannya kerana Allah SWT tetapi hanya memperkudakannya kerana keseronokan dunia.

7) Mufti Perak telah dengan lalai membuka ruang yang lebih luas untuk Syaitan menguasai DSAI.

Det Kecik

Anonymous said...

Sejak Anu War lepas dari Penjara banyaklah kemusnahan dia buat untuk Malaysia, untuk Agama dan untuk Melayu khasnya. Putar belit Anu War ini sehinggakan Nik Aziz pun tertipu dan sanggup bersama Anu War memperlekehkan dan membelakangkan Islam yang PAS perjuangkan.

Jika dulu mana ada DAP dan lawyer kafir sanggup mempersoalkan hukum Islam. Mana ada Hindraf, mana ada orang Melayu sanggup baring menghalang kenderaaan Sultan.

Bahana apakah yang menimpa Malaysia dek seorang yang bernama Anu War ini. Sedarlah kita rakyat Malaysia, sedarlah kita orang Melayu dan sedarlah kita orang. Islam khasnya.

BERSUMPAHLlah Anu War jika anda benar! Itu sudah cukup kami orang Islam untuk mempercayai anda!

Anonymous said...

well done. semoga kemenangan berpihak kepada kebenaran. kepada penyokong2 tegar pembangkang buka lah mata dan hati, berfikirlah secara rasional. ummi dan saiful dah bersumpah, mereka berani kerana benar. itupun masih x percaya xpe, lihat saja di mahkamah nnti. mereka takut bersumpah kerana apa agaknye?

Tai said...

Sekarang, tuhan dah tunjuk, siapa yang betul dan siapa yang salah. Teruskah perjuangan akak.

Anonymous said...

Anwar takut nak bersumpah, sengaja melewat-lewatkan perbicaraan, itu dah menunjukkan dia salah. Berani kerana benar, takut kerana salah!

Zek said...

Teman nak tanya sikit kepada pengunjung-pengunjung blog Ummi ini, kalau anda dicabar dengan tuduhan2 yang tidak benar, adalah anda akan berdiam diri sahaja.

Berdiam tidak akan menyelesaikan masaalah. Keraguan akan bersarang dihati anda. Persoalan akan timbul. Kenapa tak jawab kalau semua itu fitnah belaka. Dengan cara berdiam diri tidak akan menyelesaikan masaalah yang dihadapi.

Dah sebulan Ummi lanyak kamu, tapi mereka tetap menutup mulut. Tak mahukah membela diri dengan menyaman Ummi? Atau pun pergi ke mana-mana masjid dan bersumpah mubahalah seperti yang dilakukan oleh Saiful dan Ummi.

Teman ingin nak bertanya pengunjung, apakah anda akan berbuat perkara yang sama sekiranya anda dituduh berzina dengan isteri orang atau suami orang sedangkan kamu tidak melakukan perkara itu.

Biar saya jawab sendiri. Sudah pasti kita akan membela diri dengan cara menyaman orang yang menuduh atau pergi ke mana-mana masjid dan mengangkat sumpah menafikan perbuatan itu.

Tetapi hairan bin ajaib, mereka berempat senyap tak bunyi langsung. Menafi pun tidak, mengaku pun tidak. Choy Soi Lek lebih gentleman dengan mengaku dan sekarang ahli partinya terima dan dia menang Presiden Partinya MCA.

Yang aneh dan sungguh ajaib, Ummi yang menuduh pula yang menyaman mereka. Pertama sekali berlaku dalam sejarah dunia. Bolehlah dimasukkan peristiwa ini dalam Guiness Book of World Record.

ikhwankb said...

subhanallah..sudah terang-terangan di dalam Al-Quran..sejak kedatangan Islam..Kristian dan Yahudi menyekutukan ALLAH...ALLAH melaknat Yahudi..tapi apa nak hairan, "tuan guru" kata syaitan leh jadi kawan

Anonymous said...

Apo yg Pakcik MM hairan adolah; stolah Taib Azamuddin (Bokeh Imam Bosar Masjid Negaro) dongar sgalo ponorangan si mangso liwat, dio sendiri masih boleh mondiamkan diri bilo PAS dikoncing dek si Penjubur laknatuAllah ni.

Memang betulah stongah org kato PAS memperdagangkan agamo utk kepentingan politik eh. Ends justify the mean! Marah botul Pakcik.

Go Ummi Go!

-Pakcik Monang Motto-

Anonymous said...

salam Ummi

perseverance...........!!!!

perseverance...........!!!!

perseverance...........!!!!

Anonymous said...

Det Kecik said...

"3) Oleh kerana suasana iman ( bi'ah imaniyah ) belum ujud maka tidak boleh kita nak hukum seseorang itu Munafik....atau Mukmin...dsb nya."

habis tu yang pas kata umno kafir tu... suasana iman dah wujud belum???

macam tu pompuan yang tak pakai tudung boleh lah... sebab suasana iman tak wujud lagi kat malaysia nie????

wahai Det Kecik, kita ni hidup zaman jahiliah???? maksudnya kita ni tengah tunggu nabi baru lah..... itu maksud kau??? Anwar Ibrahim insan anugerah tuhan tu lagi maksum tu ker nabi yang kau maksudkan????

pergi jahanam lah kau orang pas.... kau lah sebenarnya yang merosakkan dan menyesatkan. kau jual ilmu agama kau untuk kepentingan diri kau dan puak-puak kau. kau tahukan mana yang benar dan mana yang salah, kau sengaja memutar-mutarkannya demi keangkuhan kau. semoga Allah SWT melaknati kau dan seluruh puak-puak kau.

Anonymous said...

Al-Jub tak payah la lg berangan nak jadi PM. Ko jadi je Hang Kebun@cangkol lg baik. Lakonan ko dah tak laku lg. Lg satu aku nak bagitau ko dulu blajar Malay study tapi sylibus ko tu thn 1970 masa tu org Melayu kurang bijak. Tapi skrg dah berbeza. Ko jgnla fikir ko bleh perbodohkan mereka lg. Patutla ko yg sengal@loser bleh jadi Menteri masatu. Tengku Razaleigh yg berkelulusan Ekonomi lg bijak daripada ko. Tapi ko ckp ko lg bagus. Psl ko mmg berckp pandai tapi buat keje tak tau. Kalo ikutkan la Kuli adalah org yg lebih layak daripada ko. Tapi rakyat kelantan juga sengal jgk kena goreng sbb PAS cakap dia lagi pandai. Kalo sekrg dgn kelulusan ko tu ko bleh jadi pencacai je mcm dia. Tapi dia lebih muliola takdo tipu 1malaysia@dunia. Tapi kalo masih sempat ko blakon2 la pasal dunio ni kojap jo. Tapi itu bMakno ko tunggu balasan ALLAH. Tapi kito sumo tak kisah pilihan ditangan anda. Lg satu nasihat den kopado PAS bubarkan je la parti ko jadi bebas. Ko cari la makan dgn cara yg lebih mulio. Jgnla gunokan AGAMA demi kepentingan nafsu serakahmu. Kamu PAS tak layak memberi nasihat kepada Umat Islam DiMalaysia kerana pengkhianatan dan penyelewengan kamu byk dikesan. PAS tlg jgn blakon lagi. Tapi kalo PAS juga sanggup tunggu balasan ALLAH silakan. Den tak kisah yg penting kerjasama. SyukraN Praised to ALLAH.

anakdegil said...

Assalamualaikum Kak Umi,u r da bez trskn usahe mndedahkan siapa Anwar sbnrnya.Jgn sesekali takut berdepan dgn mereka,kak umi tidak berseorangan ramai lagi yang diluar menyokong kak Umi...Kuatkan Semangat Teruskan Jihad..

Anonymous said...

Banyak yang kita tak tahu, dah diberitahu.Rasanya kita dapat bezakan mana benar dan salah. Itupun bergantung pada akal kita.manusia tak sama dlm berfikir.kalau sama pasti aman dunia. tetapi setidak-tidaknya fikirlah,bezakanlah. mana baik dan manayang buruk.pernah dengar TIN KOSONG...mungkin ciri itu ada pada ANU WAR..

Anonymous said...

Kalau di fikrkan kebelakang semula(bukan belakang tu...) kita boleh tak senaraikan 10 shj yang telah kerajaan bantu kita atau keluarga kita. Cuba boleh tak kita senaraikan lima shj apa yang telah diberi oleh PAS dan PKR bantu kita ?.
Kalau nak kata agama kerajaan dah sediakan sekolah,sembahyang pun kerajaan dah sediakan.Agama pula adalah daripada anutan zaman nabi.Cuma tak tahu hingga kini mana masjid besar yang PAS atau PKR bina di setiap negeri..Kesimpulannya tak merasakan apa apa sumbangan dari PAS.

Anonymous said...

Jangan harapkan masjid besar, masjid kecil pun kat Kelantan ni sendiri pun ada ke PAS bina? PKR apatah lagi. Semuanya yang dibina pun hasil duit orang ramai dan kerajaan. Kalau harapkan PAS x tahulah macam mana...

Anonymous said...

Anon 3:42....

"habis tu yang pas kata umno kafir tu... suasana iman dah wujud belum???

macam tu pompuan yang tak pakai tudung boleh lah... sebab suasana iman tak wujud lagi kat malaysia nie????"

Awat bingai sangat. Awat duk kutuk PAS ?.......Kalau PAS kata UMNO kafir, maknanya jenayah syariah telah dilakukan.....Zaman jahilliah Rasulullah SAW sibuk dakwah dikalangan bangsanya di Mekah untuk membasmi Syirik. Pompuan la ni x pakai tudung, kita kena lah sibuk dalam dakwah untuk basmi maksiat/mungkar dan bukan duk sibuk berpolitik macam UMNO. Bingai betoi UMNO ! Macam Tun Dr. Mahathir tuh....

"wahai Det Kecik, kita ni hidup zaman jahiliah???? maksudnya kita ni tengah tunggu nabi baru lah..... itu maksud kau??? Anwar Ibrahim insan anugerah tuhan tu lagi maksum tu ker nabi yang kau maksudkan????"

Betoila kita ni berada seumpama zaman jahilliah kalu ikut cara hang tulis dalam komen hamng tuh ! Tak payah tunggu nabi la....kalu hang umat nabi hang kena buat kerja nabi saw ( dakwah ilallah ). Ada paham ka ? Inilah duk makan minum barang subahat.....ish ish ish..

DSAI tu seorang muslim dan bukan munafik yang terperangkap dalam millah yahudiyah wa nasoro macam parti politik yg lain spt UMNO. itu jer....

"pergi jahanam lah kau orang pas.... kau lah sebenarnya yang merosakkan dan menyesatkan. kau jual ilmu agama kau untuk kepentingan diri kau dan puak-puak kau. kau tahukan mana yang benar dan mana yang salah, kau sengaja memutar-mutarkannya demi keangkuhan kau. semoga Allah SWT melaknati kau dan seluruh puak-puak kau."

Mulut hang betoi betoi macam CHIBAI !! Jahanam dajjal memang akun syok pegi, tapi hang ni duk syok nak masuk syurga dajjal...betoi tak ? Hang p la masuk syurga dajjal dan aku p masuk jahannam dajjal..ok ?

Aku mana ada juai agama macm hang tuh.....aku komen pun x dapat satu sen pun. Hang tu kenai sangat ka dgn ummi, dsai, mahathir dan mufti perak ? kalu hang x kenai jgn banyak gebang kat sini. cakap biaq ada ilmu tepat atau maklumat tepat...ish...ish...ish...basruah UMNO ni.....

Det Kecik

Anonymous said...

Det Kecik!!!!

hang pendakwah????? hang tabligh????

macam tu cara hang buat dakwah??

pergi lah dakwah kat anwar ibrahim tu????

bodoh, kita bukan dalam zaman jahiliah tapi kita dalam zaman saidina abu bakar.

pergi tanya amir tabligh kat india tu, kita ni zaman jahiliah ker??? bodoh!!!

Anonymous said...

wahai Det Kecik..

aku memang ahli umno pun dan aku tak pernah kisah kalau kau kata aku baruah umno. cuma aku kesal sebab aku terlewat jadi baruah umno. Aku baru aje masuk umno pada 2008 iaitu selepas pas sanggup bersekongkol dengan dap untuk tubuh kerajaan negeri di perak.

macam mana kau pasti yang aku tak kenal ummi, tun M dan lain-lain tu. adakah kau ni maha mengetahui???? atau kau juga anugerah tuhan macama anwar ibrahim tu???

memang tak pernah aku nafi pun bahawa kerja yang paling mulia dalam dunia ni adalah kerja Nabi SAW iaitu dakwah. cuma aku tak boleh terima yang kita ni berada dalam zaman jahiliah, itu aje.

memang aku kurang berilmu atau mungkin langsung tak ada ilmu sebab aku sekolah kampung aje tapi aku ada iman.

ummmi sanggup buat blog ni sebenarnya supaya kita semua sedar siapa anwar dan azmin tu. kenapa perlu sedar sebab anwar dan azmin tu silap hari bulan boleh jadi pemimpin utama negara kita.

anwar dan azmin dah janji kalau pakatan rakyat menang mereka akan hapuskan ketuanan melayu.

apa itu ketuanan melayu???? kenapa melayu dikatakan tuan sedangkan ada melayu macam aku ni ilmu pun tak ada, macam mana aku boleh dikatakan tuan pulak.

melayu jadi 'tuan' kat malaysia ni sebab 4 perkara dalam perlembagaan malaysia iaitu islam yang merupakan agama orang melayu sebagai agama rasmi, bahasa melayu bahasa rasmi, raja melayu sebagai raja malaysia dan keistimewaan melayu.

kalau anwar dan azmin serta pihak pakatan rakyat dapat malaysia ni mereka akan hapuskan ketuanan melayu ni dan secara kebetulan berdasarkan bukti-bukti dari ummi dan anwar ibrahim sendiri yang sampai sekarang ni masih lagi tak sanggup buat sumpah laknat untuk nafikan yang dia liwat saiful, so kita sebagai orang islam dan melayu kena lah tolak mereka.

kalau hang nak dakwah anwar ibarahim dan azmin, aku tak pernah nak larang. dan kalau asbab dakwah dan doa hang tu, anwar dan azmin bertaubat, aku tumpang bersyukur.

tapi sekarang ni kami semua dalam blog ni nak tolak anwar dan azmin serta pakatan rakyat dari memerintah negara kita ni. aku tak sanggup lihat kita hilang islam sebagai agama rasmi kita, itu aje.


karkunslacks.

Tai said...

Saya memang percaya cerita kak Ummi. Betullah, mengapa DSAI tak berani bersumpah?

Anonymous said...

Chilled! Geng anugerah tuhan meme byk yg masuk air. Tgkla Idolnye sapa: JubAntaturk(MahaPutar), AssMin (Dayus), Gjah(Sepat kering3way), NoRole eJah(PuanAdaMisai3way), ChamciDar(Slut) & HangPAS (NateBrok). Kebanyakkan pengkhianat mmg jahane3&nerako3 by aTokGuru. Diorg ni semua MalaikatMaut tgh cari2 tak lama lg2. Diorg tgh kepanasan ramai dkt luar negara skrg. Nak Nyorok dari Malaikat Maut konoNnyela. Kpd penyokong beliau berharap kembalilah bersama tapi kpd IDOLnye&Co diberikan pengajaran secara tunai oleh ALLAH hendaknya. Kepada yg tidak pasti lg itu hak anda. Tapi Al-Jub dah climax byk kali ko baru nak digest Up2ula cannot paksa meh. ThinkbyUown. Kepada penyokongnye anda tidak bersalah ttp IDOL ada yg bersalah. Kami sedia memaafkan kepada penyokongnye ttp tidak kepada IDOLnye. Tlg cari IDOL yg Benar. Bersamalah kita bersatu menyokong yg HAQ dan lenyapkan yg Batil. ALLAH AL-MIGHTY 7x

Kita bersama Anugerah ALLAH. Diorg guna nafsu tapi kita guna AKAL anugerah ALLAH.

Anonymous said...

Bersyukur kpd Illahi kerana UMMI telah menyelamatkan negara ini drp dilacurkan oleh Si Nuar...Amin. Teruskan pembongkaran...kami mahu bukti2 yg lain..panas2...biar smpai meletup dan hancur Si Nuar tu..

blog-tips-kurus said...

Selamat Berjuang Kak Ummi. Berusaha!!

Anonymous said...

Syabas kak Ummi, teruskan lagi usaha kak ummi tanpa jemu..Allah bersama orang yang benar..amin

Anonymous said...

Anon...January 22, 2011 11:20 PM

Karkunslacks....lu apasal sibuk sibuk dalam kumpulan orang lain...sebab lu ingat lu manyak pandai sebab itu dalam tabliq india lu sudah slacks.

Dalam tabliq lu tak dapat manfaat agama, dalam politik lu hanya "pariah".

Lu pegi selesai ploblem tabliq yang berpecah teruk sampai Syura Tablq lu pun berpecah. Lu jgn kasi kumpulan politik berpecah macam Tabliq india di malaysia berpecah.

betoi betoi keturunan Ubay....

poorahhh tabliq india ~!

Anonymous said...

Anon.....January 20, 2011 8:33 PM

Lewat atau sebaliknya perbicaraan dalam mahkamah bukan DSAI yang berkuasa. Bangang !

Kalau tak ada ilmu mengenai mahkamah, belajar la dan jangan ikut emosi jerrr.....

Ko p la maki hamun Hakim yang melambatkan bicara kes DSAI tuh !

Bodoh tahap Baghal !

DetKecik

Anonymous said...

@ikhwankb.....

Maksud Tuan Guru Nik Aziz kata.." lebih baik berkawan dengan Syaitan dari UMNO"...maknanya UMNO lebih jahat daripada Syaitan kerana Syaitan ikut arahan Iblis kerana Syaitan tu bodoh bendul.

Tapi UMNO tu ada ahli2 yang konon berpelajaran, tapi perangai lebih teruk dari lembu/babi dan kejahatannya memecah bangsa lebih syaitan daripada Syaitan !

Paham !

DetKecik

Anonymous said...

@Blog-tips-kurus said.."Selamat Berjuang Kak Ummi. Berusaha!!"

Betoilah...selamat berjuang kak ummi untuk memporak perandakan negara dan keluarga pak ali !

Tun pecat DSAI bukan la kerana moral kerana demi kepentingan jawatan PM. Kalau kerana moral kebanyakkan wakil rakyat dan Menteri2 BN boleh kena pecat !

Rakyat hanya nampak "kemarahan" DSAI setelah dizalimi oleh UMNO/TUN M.

Tapi kena fikirlah siapa dalang yang mencipta suasana kelamkabut politik negara sehingga "musuh" mengambil kesempatan ?

Dalang utama adalah Tun kerana ketamakan jawatan PM dan menghalang kenaikakan DSAI sebagai Presiden UMNO melalui pertandingan secara demokratik dalam UMNO, maka memecat DSAI bukanlah suatu "option".

Perlu diketahui ketika DSAI dipecat sokongan akarumbi UMNO yang diperolehi DSAI adalahmelebehi 80%.

DSAI bukan KULI,Musa Hitam, Pak Ghafar tetapi DSAI The Malay Tiger yang amat digeruni Tun M.

Tun M perlu bertaubat kerana beliau ada saham dalam kemelut yang dihadapi negara.

Kalau sesiapa yang kononnya mahu berjuang untuk negara dengan menyalahkan DSAI, biarlah dia juga berani bertindak keatas orang yang menciptakan DSAI saperti apa yang kita saksikan kini.....siapakah orang itu ?

Tun Dr. Mahathir Mohammad !

Perbalahan mereka berdua, rakyat jadi mangsa ! Keduanya memang ada ego yang teramat buas tetapi buasnya DSAI...kelihatan dan buasnya Tun M...tidak kelihatan.

Jangan duk asyik salahkan sebelah pihak sahaja dan membiarkan kejahatan pihak lain tanpa dihukum.

DetKecik

Anonymous said...

maksudnya kalau Dr M tak jadikan Anuar macam tu, maka anuar tak macam tu? wow, tak sangka anuar tu orang mulia beb. batang kayu ke? kena bentuk baru jadi?
kalau Dr M tak pecat anuar maka anuar masih mulia? kah kah kah. Dr M buas? Jahat?
Bingai betui sapa yang tulis tu. tak sedar diri lagi, dalam keadaan orang dah mula sedar. masih dok dalam khayalan mimpi, nak selamat malaysia konon. selamat bagi kat orang yang tak tau mentadbir, tau bedrcakap bohong saja.

Anonymous said...

wahai det kechik...

aku tak kisah lah kau nak kata apa. aku pariah ker....aku tabligh india yang slacks ker...ikut suka kau lah. kau punya mulut, kau punya suka lah.

memang aku pernah ikut tabligh, aku pernah sokong pas, aku pernah salah kan tun mahathir sebab pecat anwar, aku juga pernah simpati dengan anwar dan keluarganya serta pengikut-pengikutnya.


tapi itu dulu (suatu ketika dulu), hari ni aku pilih UMNO, aku berterima kasih pada tun kerana asbab dia, aku jadi aku hari ini. aku hari ini sokong najib dan aku juga simpati dengan ummi dan keluarganya.

hidup UMNO.....hidup TUN.....hidup NAJIB.....hidup UMMI.....


kau det kechik pergi jahanam lah.... kalau kau mampus pun tak kaitan dengan aku...

karkunslacks....tabilgh....india....paria....

Anonymous said...

@karkunslacks...January 27, 2011 10:18 AM

kalu orang tabligh yang main dua alam, aku tak heran tidak ada pendirian sehingga semua yang dia ceburi akan jadi slacks.

Mula sokong A, kemudian kelihatan A lemah dan tidak ada untung maka pindah sokong B pulak.

DSAI ( The Malays Tiger ) masih bernafas walaupun diserang dari pelbagai arah. Bukan mudah untuk Tun Mahathir untuk menewaskan DSAI saperti KULI, Musa Black dan Pak Ghafar....hehehe

Percayalah serangan peribadi yang melampau terhadap DSAI akan mengakibatkan hancurnya UMNO dan BN. Tanda-Tanda Besar sudah ada akan hancurnya UMNO yang kini diterajui Najib Razak yang kaki betina monggolia. Tanyalah Konsul Kehormat Monggolia ?

Hidup DSAI ! Hidup Kebenaran ! Hidup Islam !

Mati Tun Mahathir ! Mati Kebatilan ! Mati UMNO !

DetKecik

YUSOF AMIN said...

KAK UMMI,terima kasih kerana mendedahkan perangai dan gambar2 dan video2 SI JUBRI TU, BAGI PENYOKONGNYA SAYA SERU TENGOK DAN DENGAR VIDEO2 DAN GAMBAR2 YANG TELAH DI PAPPARKAN OLIH UMMI,LEBIH2 LAGI ULAMA PAS YANG MEMENTING DIRI DAN POLITIK YANG PENUH DENGAN HASAT DENGKI DAN MUNAFIK,KELUARKAN FATWA KAMU KEPADA AHLI2 DAN PENYOKONG KAMU SUPAYA BERTAUBAT NASHUA DAN KEMBALI KEJALAN YANG BENAR,JAUHKAN DIRI KAMU DARI ORANG2 SEPERTI SI KAKI LIWAT NI KERANA ALLAH AKAN MUSNAHKAN KAMU JIKA INGKAR.KEPADA SI IKAN KERING SEPAT RAYULAH PADA SI JUBURI LAKI KAMU NI MENGUNDURKAN DIRI DARI POLITIK UNTUK SELAMA2NYA KERANA CITA2NYA UNTUK MENJADI PERDANA MENTRI TIDAK AKAN MENDAPAT RESTU DARI ALLAH KERANA KAMU SENDIRI TAHU PERANGAI BUROK LAKI KAMU,IANYA BUKANLAH ANUGERAH DARI TUHAN TAPI SATU BEBAN KEPADA KAMU DAN ANAK2 KAMU.TOLONGLAH JANGAN MIMPI HENDAK MENJADI BINI BAKAL PM.KEPADA TOK LEBAI KULOP DALAM PAS JUGA BERTAUBATLAH DAN ADAKAN SEMBAHYANG HAJAT UNTUK KEMBALI JALAN ALLAH YANG BENAR DAN JANGANLAH BUAT SEMBAHYANG HAJAT UNTUK MENGHANCURKAN PEMIMPIN YANG SENTIASA MENOLONG KAMU DAN NEGRI YANG KAMU TAKBIRKAN,PAHAM TOK LEBAI KULOP SUPAYA MUKA BUROK KAMU TU NAMPAK JERNIH SIKIT.SEKIAN.HIDUP UMMImi

Anonymous said...

@ January 20, 2011 4:46 AM
Blogger Angela said...

“Jadi kalau kita kata (semua agama) sama, maknanya kita melawan Tuhan. Murtad dibuatnya. Itu hanya pendapat John Hick untuk memecahbelahkan orang Kristian pada kurun ke 16. Itu yang berpecah Kristian tu.
++++++++++++++

Mufti Perak cakap pasai Hick pun tak betoi kerana dia tak baca habih.

Maksud semua agama sama.. adalah dari segi hak beragama selain Islam.Yang digerakkan puak ekstrim Islam adalah hanya agama Islam dibenarkan dalam "kerajaan Islam" dan agama lain tiada hak untuk diamalkan dan dikembangkan.

Dalam Al-Quran memanglah difirman Allah SWT yang "Innadeen..'indallah..Islam " Itu dalam kitab suci Islam, tetapi dalam masyarakat dunia wujud berbagai agama selain Islam. Perjuangan DSAI hanya untuk menyedarkan penganut agama lain ada hak dalam kerajaan Islam.

Bingai punya Mufti Perak ! Jangan hanya pandai buat hukum tanpa memahami "konteks".

DetKecik

Anonymous said...

Assalamualaikum Ummi,

Dulu saya benci kat Ummi...sebab dulu saya ikut Reformasi Anwar dan your beloved brother Azmin. Tapi la ni i tak ikut dah sbb atakdak apa yg depa reform. Hahaha. Anyway..Sorry la dulu I kutuk u sbb depa semua kutuk..so I ikut la..

Sekarang I baru tau..tak sangka kan? I pun x pernah tau yg Azmin tu at one time dulu very close to Dr M.

Begitu rupanya ceritanya.

Anyway..welcome back. Hari2 i nak baca blog u... Keep up the good work! alhamdulillah.

CintaMalaysia said...

Ummi, teruskan perjuanganmu hingga ke akhir hayat! Usah mengalah syg!!!

Berjuta rakyat Malaysia setia berdiri di belakangmu. Kami tak dapat bongkarkan apa-apa sebab kami ni hanya orang biasa. Namun kami tahu kau srikandi yang sedang berusaha menyelamatkan bumi Malaysia ini. Kami AMAT YAKIN itu.

Ummi, 13 tahun lalu Ummi pernah melalui kehidupan yang amat dahsyat, usah biarkan kali ini Ummi jatuh terjelepuk lagi. Jatuhkan mereka habis-habisan!!!

yob said...

haha,lawak pon ad...
how can u talk about ur love toward allah when u not even wear hijab??
sy syg ummah, agama la ,bla2...
tpi x tutup aurat dgn sempurna,
benda pling basic dlm islam,
org ppuan nie sng,y yah berjuang susah2 camnie,jge anak suami elok2,tup2 msok syuga,
tpi klo katekanlah dpt mengislamkn 1 dunie pon,tpi tudong pon x ley nak pkai,,mmmmm,,wallahualam la :)
jdi insyallah klo ad perubahan pas nie,sy sudi berkunjung ke blog ini,
wassalam

yusof amin said...

KEPADA DET KECHIK DAN YOB,SAYA TAK TAHU DARI MANA ULU KAMPUNG AWAK BERDUA DATANG, TAPI DARI BAHASA YANG AWAK GUNAKAN MENUNJUKAN AWAK TAK ADA PELAJARAN YANG TINGGI,MUKIN SAMPAI DARJAH 6 ATAU KURANG DARI ITU. UGAMA ISLAM BUKAN LETAK DIPAKAIAN SEPERTI SERBAN ATAU JUBAH MAHU PUN TUDUNG TAPI PADA HATI YANG MULIA DAN DAN BERSIH DAN TINGKAH LAKU YANG BAIK.SAYA BERTUAH KERANA SAYA DAPAT PERGI HAMPIR SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL DAN DAPAT MELIHAT CARA MANA MEREKA YANG BERUGAMA ISLAM MENJALANKAN KEHIDUPAN DAN PAKIAN MEREKA SEHARIAN,APA JUA PAKIAN MEREKA SAMA ADA BERTUDUNG ATAU TIDAK ATAU PAKAI SERBAN DAN JUBAH MEREKA TETAP ISLAM DAN TIDAK MENUDUH SESAMA ISLAM KAFIR KERANA MEREKA TAHU APA BILA SESAORANG ISLAM MENUDUH ORANG ISLAM KAFIR MAKA ORANG YANG MENUDUH TU LAH KAFIR DAN TEMPATNYA ADALAH NERAKA JAHANAM,TANYALAH TOK GURU ATAU TUAN GURU AWAK SAMA ADA BENAR ATAU TIDAK.KAK UMMI TELAH MEDEDAHKAN SALAH LAKU PUJAAN AWAK ITU,KALAU BENAR DIA TAK LAKUKAN SEPERTI MANA KAK UMMI CAKAP MENGAPA DIA TAK BERANI SAMAN KAK UMMI,PUJAAN AWAK SUKA MENYAMAN ORANG BERMILLION RINGGIT,MENGAPA KALI INI DIAM TAK BERANI MENAFIKANNYA,CAKAP BERAPI2 DICERAMAH2 BELIAU.AWAK BERDUA BACA DAN LIHAT APA YANG KAK UMMI PAPAR DALAM BLOGNYA DAN TANYA DIRI MENGAPA PUJAAN AWAK TAK AMBIL TINDAKAN UNDANG2.JANGANLAH TERPISUNG,BALIKLAH KEJALAN BENAR DAN JANGAN TERPEDAYA LAGI.

Anonymous said...

biarkan aje, jangan layan lagi puak-puak tu. harap-harap kak ummi jangan paparkan aje komen puak-puak tu. percayalah mereka bukan buta tapi mereka sengaja buat-buat tak nampak. kita bukan tak boleh lawan mereka tapi untuk apa dan itu bukan matlamat kita yang penting kita kena teruskan perjuangan kita, kita kena pastikan anwar ibrahim dan pengikut-pengikutnya tak dapat perintah negara kita pada next pru13 dan seterusnya. yang pasti Allah SWT tahu niat kita. kita bukan sengaja nak aibkan anwar dan nak hapuskan karier politiknya tapi kita buat ini semua untuk agama, bangsa dan negara kita.

percayalah dan yakinlah bahawa Allah SWT itu Maha Mengetahui.

Anonymous said...

raja petra yang bini dia tak pakai tudung tu nik ajis kata raja petra tu macam nabi yusuff. apa nak heran kan...

benda simple aje, kalau ummi ni berada disebelah pakatan rakyat atau menjadi penyokong kuat anwar ibrahim macam abang dia azmin, mesti nik ajis kata ummi ni macam siti aisyah atau siti khatijah isteri Nabi SAW walaupun ummi tak pakai tudung.

macam anwar ibrahim dulu lah, masa anwar kat dalam umno, mat sabu lah salah sorang yang dedah kan bahawa anwar ibrahim kaki liwat tapi bila anwar ditendang keluar dari umno oleh Tun M disebabkan dia kaki liwat, tiba-tiba semuanya berubah anwar pulak yang diangkat sebagai pejuang reformasi. sepatutnya pihak mat sabu dan pas puji ketegasan Tun M kerana pecat anwar disebabkan dia amalkan seks luar tabii (yang dilarang oleh islam) tapi jadi lain pulak.

sama jugak kes rais yatim. kalau rais yatim dipecat oleh najib dari kabinet dan umno. aku berani kata puak-puak pas akan sokong rais yatim, silap-silap dia kata rais yatim anugerah tuhan atau pejuang rakyat pulak.

golongan macam ni ker kita nak jadikan pemimpin??? golongan macam ni ker pejuang islam???

sudah lah jangan layan....lebih baik..

admin said...

kat dunia ni aku pun tak tahu sapa dah yang betul, sapa yang fitnah, kalau betul tu satu kemengan, kalau tipu tunggu je kat akhirat

Anonymous said...

Asalamualaikum..
Saudari UMMI Hafilda..saya mampu mengucapkan tahniah, kesyukuran dipanjatkan kepada Allah subahanahuataala dan berdoaNya agar saudari terus berjuang untuk agama, bangsa dan negara kita semua.. Saya menyokong atas niat ikhlas dan kejujuran saudarri..saya rasa ramai diluar dari blog ini ramai rakyat malaysia menyokong tindakan saudari ini...dari itu kita sama sama buat solat hajat untuk menegak kebenaran..Insya-Allah.

Anonymous said...

Halo semua, dia kata 'DSAI The Malay Tiger'. Ini masalah baru pulak timbul kerana kena check Saiful, Hairani, Sukma dan llg kesan 'cakar harimau' pada badan mereka. Bukan setakat ambil bukti kat anu tu aje, sama ada lilitan anu bertambah besar akibat adanya penetrasi atau tidak. Kuku harimau kan ke tajam. Tak caya, tanya sama ustazah Norbaiyah tentang 'cakar harimau' punya penangan. Ishhh, seram I.

Anonymous said...

yob said...
haha,lawak pon ad...
how can u talk about ur love toward allah when u not even wear hijab??
sy syg ummah, agama la ,bla2...
tpi x tutup aurat dgn sempurna,
benda pling basic dlm islam,
org ppuan nie sng,y yah berjuang susah2 camnie,jge anak suami elok2,tup2 msok syuga,
tpi klo katekanlah dpt mengislamkn 1 dunie pon,tpi tudong pon x ley nak pkai,,mmmmm,,wallahualam la :)
jdi insyallah klo ad perubahan pas nie,sy sudi berkunjung ke blog ini,
wassalam

Komen kite oghang : Yob, engko pun kadang2 semayang kadang2 idak.Pg Islam, petang kapir, ptg islam, pg kapir, nak cakap banyak. Udah le yob, teghopong dighi dulu. Nak muntah ghasenya teman dgn gelagat mereka yang kononnya lebih islam drp oghang lain. Teman sebenonye tak suke ngomen oghang, tapi dah melampo sangat deme menghine umi, takkan teman nak diam aje. Mike tau nuar tu, waktu die masuk umno, ghame oghang abim ngelejat dan berpecah. Die nohen aje. Beghape ghame yang kecewa. Islamik sangat ke tindakannye tu. Bior kawan jadi musuh, bercempera dan fitnah memfitnah. Lepeh tu macam mana dia membela kroni2nye hingga jadi kaduk naik junjung, mula nak meghampeh kuase. Lepeh tu pule, beghape ghame oghang umno yang tercedera dan kecewa dgn tindakan die menikam umno. Udah le yob. Jgn bagi teman bongko pulak ghahsia bagaimane nuar mengkhianati para pendokong gerakan islam. Name-name mereka yang buncit kerana pink form tajaan nuar hingga lupe kawan sendighi. Name-name mereka yang soghok taghing kerana takut kepentingan terjejeh walaupun nuar dah keluo umno.

Udah le yob!

Bekeh Ahli Abim

Kak Hana said...

salam Umi, akak amat berbangga dengan apa yang Umi sedang buat dan mendoakan kejayaan Umi demi agama, bangsa dan negara. Cuma... Akak risau dengan emosi Umi yang mungkin sukar dikawal. Elakkan dari menggunakan bahasa yang terlalu kasar dan memperlihatkan kemarahan melampau (walaupun marah bebeno!) kerana nanti Umi pulak dilihat tiada beza dengan mereka. Akak sentiasa sokong Umi sejak hari pertama Umi dianiaya. Banyakkan sabar & isytighfar, insyaallah Umi akan sentiasa dibantu & dilindungi Allah.

Anonymous said...

tahniah ummi, teruskan usaha berani mu.
jangan dipeduli dengan kata-kata orang yang jahil.
mereka tidak mengenali siapa anwar yang sebenarnya.
bila dah kenal mereka akan jadi seperti bekas rakan-rakan anwar. semuanya menjauhkan diri.
mana ada manusia yang mulia akan kehilangan kawan rapatnya.
yang tinggal hanya mereka yang ingin megambil kesempatan,
teruskan usaha anda membongkar kebatilan.

Anonymous said...

utk det kecik.
x pyh la ko cuba nak menegakkan benang yg basah.
ko x tau citer disebalik pemecatan mat jubur tu.
apa yg ko bg sume tu cuma imaginasi ko saja.
Tun Mahathir x bodo mcm ko.
dia x mudah percaya citer dr mulut org.
kalu ko rasa ko lebih cerdik dr Tun mesti ko dah jadi somebody kat negara ni.
tapi apa yg ko ada cuma LABU.
biarkan....biarkan....

kak hana said...

anon, det kecik, yob dan sewaktu dengannya akak nak bagi nasihat sikit, kita kalau nak mula belajar agama cari guru melalui pendekatan islam bukan pendekatan politik. Memang islam tak boleh dipisahkan dari politik tapi tahap pengamalan orang islam bila berpolitik amat teruk. Binasalah orang yang mula mendekati agama islam melalui ulama politik kerana ia mudah diselewengkan. Pas sering melabelkan kerajaan tidak islamik tapi kerajaan tidak pernah menghalang rakyatnya dari melaksanakan amal makruf nahi mugkar termasuk nik aziz. Itulah sepatutnya dilakukan oleh ramai ulama dan tok guru pas, membantu menyelesaikan masalah dalam negara bukan berpolitik 24jam. Allah jadikan manusia berlainan kebolehan dan kepakaran, kalau kita pakar agama betulkan ketempangan dalam masyarakat, tak payah tunggu jadi PM baru nak buat kerja.

Anonymous said...

@ kak hana..February 2, 2011 4:34 PM


Setiap mereka yang belajaq agama dengan Tuan Guru PAS bermula dengan mensucikan TAUHID.

Demi tauhid, uslub PAS dalam memperjuangkan nasib bangsa dan negara berlandaskan Tauhid dan bukan berlandaskan NASIONALIS yang sekali-kali tidak mengizinkan Islam tersebar dikalangan rakyat Malaysia keseluruhannya.

UMNO perkudakan Melayu untuk kayakan golongan elit dalam parti tersebut. Busuknya ahli UMNO dah terpalit pada tubuh UMNO sehingga Melayu dah meluat.

DSAI mangsa Tun Mahathir dalam perebutan kuasa. Mahathir akan jadi mangsa Kemurkaan Allah kerana telah, sedang dan selamanya memecah-belahkan Melayu demi memusnahkan DSAI.

Semoga Tun Mahathir akan diazab Allah didunia ini lagi diatas jenayah perpecahan Melayu dalam negara ini.

DetKecik

Anonymous said...

bukan ker mat sabu yang merupakan wira pas dan kapal singh si peguam bela anwar yang kata anwar ibrahim tu peliwat????

mahathir siasat samada benar atau tidak. bila dah puashati dan bukti pun ada, baru mahathir pecat anwar itu pun selepas setahun. kau ni det kecik kena banyak baca dan fahamkan apa sebenarnya berlaku bukannya main belasah aje.

sepatutnya, kau dan puak pas kau patut berterima kasih kat mahathir kerana buat tindakan yang betul. tak kan kita nak PM Malaysia kita kaki liwat dan dari golongan kaum nabi luth???

kau siapa det kecik?? nak doa azab kat mahathir, jangan Allah swt terbalik kan doa kau dan kena kat kau sudah lah.

mahathir rebut kuasa???? dia PM masa tu lah dia nak rebut buat apa??? dia bagi kuasa PM tu kat anwar lagi ada. anwar tu yang kemaruk kuasa, itu pun kau tak boleh faham ker????

UMNO kudakan melayu????? umno pejuang melayu lah. pas yang gunakan islam untuk kepentingan diri dan puak-puaknya. kau ni, belajar sampai darjah berapa ni????

melayu dah meluat kat umno????? tu kat dun tenang, umno menang sebab undi melayu lah. itu pun kau tak nampak ker???

pas yang kononnya pejuang islam tapi masa kat dun tenang tak ramai pun orang islam yang undi mereka tapi ramai yang undi pas adalah orang kafir. kau tak tahu ker det kecik???? orang islam dah meluat kot kat pas sampai dah tak nak undi pas lagi. kesian pas....orang yang satu agama pun dah reject dia orang.

ker...pas dah jadi kafir sebab bersekongkol dengan dap?????

Anonymous said...

@ anon.. February 3, 2011 10:27 AM

Pelik betoi baruah UMNO, bila mat sabu/kapal singh dulu tuduh DSAI liwat kerana kini DSAI boleh gugat UMNO awak percaya lak. Tapi bila mat sabu/kapal singh kata UMNO/BN rasuah, zalim dll awak bangkang ??

Bila pulak Mahathir pecat menterinya disebabkan MORAL ???? Rahim Thamby Chik, Megat Junid, Tan Sri Aziz (bekas s/u sulitnya), Najib, Musa Hitam dll tak di pecat pun ??? Masaalah moral ??? DSAI hanya digunakan sebagai senjata untuk tumbangkan DSAI sebelum berlaku pemilihan dalam UMNgok.

Aku x payah baca/faham pasal kes Mahathir vs DSAI kerana kami berada dalam lingkungan.

Aku dan PAS syukur hanya kepada Allah dan bukan Mahathir kerana kejahatan Mahathir menjadi punca DSAI selamat dari kezaliman Mahathir/UMNgok.

Tuan Guru Nik Aziz tahu kisah sebenar kejahatan Mahathir setelah DSAI taubat dan kembali berjuang bersama PAS/DAP.

Selagi DSAI tidak didapati salah dalam apa jua dakwaan moral dalam mahkamah, ianya dikategorikan sebagai GOSIP. Kini calun yang paling sesuai untuk dilantik sebagai PM Malaysia adalah DSAI.

Aku adalah det kecik dan bukan Det Besaq (Mahathir). Orang kecik x boleh doakan azab kat orang besaq yang memecah belahkan bangsa melayu ???

Mahathir bukan "rebut kuasa" tapi cukup pening untuk mempertahankan kerusi Presiden UMNgok/PM kerana pengaruh DSAI kelihatan hebat. Apa jadi pada Gafar Baba ? Pertahankan kerusi Timbalan Presiden UMNgok ? Gagal, dan DSAI menang tanpa bertanding !! Tanyalah Rahim King nape Mahathir pecat DSAI!!

DSAI bukan kemaruk kuasa tapi Mahathir yang kemaruk kuasa dengan menghalang ahli UMNgok yang hebat saperti DSAI untuk naik menjadi Presiden UMNgok. Sama saperti orang yang duk kat tangga belah atas sekali akan tendang orang yang kat bawah.

UMNgok memang ditubuhkan untuk pejuangkan Melayu, malangnya sejak Mahathir menjadi Presiden UMNgok halatuju UMNgok digerakan seumpama ULAR yang berbelit-belit untuk perjuangkan Melayu, tetapi pada hakikatnya UMNgok di HIJACK mahathir untuk kepentingan Elitis UMNgok, kroni dan kaum keluarga.

UMNgok tika ini lebih galak perKUDAkan Melayu demi sikap tamak pimpinan UMNgok sehingga Melayu meluat dengan UMNgok.

Belajar bukan takat darjah jer, tapi belajar sampai ke liang lahad. Baruah UMNgok mana faham agama Islam sebab itu suka sangat nak bangkitkan hal belajaq takat darjah ????

Kat tenang, melayu johor apa nak di herankan. Bebal tahap badut. Tenang kan pot UMNgok ?? Melayu se Malaysia dah meluat dengan UMNgok serta pemimpinnya. Kalu berani, adakan PRU 13 secepat mungkin. Takut ???

Sudahlah baruah UMNgok, gabungan TG Nik Aziz & DSAI yang akan hapuskan kebatilan UMNgok dalam PRU13 nanti. Sebab itulah mahathir x habis habis takut dengan pengaruh mereka berdua.

Orang Islam berfahaman NASIONALIS sahaja yang meluat kat PAS. Apa nak heran. Dan kini pengaruh orang islam nasionalis dah x kuat untuk meraih undi. Yang reject PAS hanya orang islam UMNgok. So what ???

Yang jadi "kafir" adalah UMNgok kerana "berfatwa politik suku, agama suku".

Dap adalah "Kafir Zimmi" apabila berjuang bersama-sama PAS kerana mereka kini sudah bertambah jelas tentang Keindahan Islam sebagai addin.

MCA/MIC bersama UMNgok masih buta tentang Keindahan Islam kerana jelas UMNgok perkudakan Melayu, Islam dan Negara untuk kepentingan sifat tamak elitis UMNgok.

Hidup TGNA & DSAI, hiduplah Keadilan !

Mati Mahathir & UMNgok, matilah kezaliman !

Wallahi Khairul-Maakireen !

DetKecik

Anonymous said...

anon, February 3, 2011 7:11 PM

panjang gak hang komen....

maklumlah banyak 'fakta' dan logik akai...yang perlu diwar2kan...tak gitu...?

aik...angkat parti jadi agama plak ker...sampai da ibaratkan PAS tu sempurna...disempurnakan oleh sape? atas sumber dan asas apa...?

awat jadi lagu tu...berbelit2 da...sampai menyumpah2 plak...sabaq no...

kezaliman takkan mati sebab orang...keadilan takkan idup sebab orang...ia cuma akan terjadi atas keizinan ALLAH semata....tak tau ka...? atau tak percaya ka...?

ish...takkan sama perjuangan bathil dengan perjuangan haq ni...sebab perjuangan haq ni tertegak atas prinsip yang JELAS dan BENAR....konsisten...

apa pun....yang bersumpah laknat itu dah nyata...yang belum lagi tu yang dok tunda2kan penghakiman kat mahkamah tu....

wallahu'alam...

Anonymous said...

@ anon.. February 3, 2011 11:08 PM

komen tak panjang pun...pendik jer.

Bila lak diangkat parti sbg agama ? Awat hang konfius ni ? PAS jelas dalam memperjuangkan keadilan.

Sumpah2 x main ler. Hot2 ada main ler.

Kezaliman politik Malaysia akan bermula mati dengan matinya Mahathir & UMNgok..hehehe

Keadilan politik Malaysia akan bermulanya kerajaan pusat dikuasai DSAI & PAS/DAP/PKR..Takbir !

Yang sumpah lahnat lah yg duk belit2 sehingga pendakwaan pun x leh buat apa apabila Hakim kes terpaksa menunda lagi dan lagi.

Kalau ler "yang belum bersumpah" yang berkuasa tunda penghakiman, maknanya sah ler Mahkamah kita ibarat Mahkamah Kanggarooooo ?

fakta sebenar, tok hakim mahkamah la yg bekuasa menunda penghakiman. tau apa sebabnya ? Pendakwaan x de bukti. dan kalau di negara lain....

DAH LAMA DI BUANG KES OLEH HAKIM...DAN BUKAN TUNDA !!

1MALAYSIA BOLEH !

KAH KAH KAH KAH KAH !

Anonymous said...

anon, February 4, 2011 3:26 PM

awat lah hang ni....komen hang yang ni baru pendek skit...

PAS perjuangkan keadilan macamana tu...?

iyolah tu...yang bersumpah laknat atas nama ALLAH SW.T dipertikaikan....

yang nak dibicarakan kat mahkamah ditunda2kan...lawan lah cara fakta....biar menang dalam court atas nama keadilan bukan nya asik menunda atas pelbagai rayuan...tak gitu...?

apa yang sah....apa yang tak ni...?

yang sumpah laknat tu sah lah sbb tak berdusta....

yang tak bersumpah laknat tu sah lah berdusta....

wallahu'alam...

jadi nya....makkamah ni

Anonymous said...

anon February 4, 2011 3:26 PM said..

Yang sumpah lahnat lah yg duk belit2 sehingga pendakwaan pun x leh buat apa apabila Hakim kes terpaksa menunda lagi dan lagi.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau ni, langsung tak yakin yang Allah SWT tu berkuasa. saiful dah buat sumpah dengan nama Allah swt yang anwar ibrahim yang liwat dia dan kalau dia berdusta dia rela dilaknat oleh Allah SWT.

mana ada saiful berbelit-belit, anwar ibrahim yang cakap tak serupa bikin. semua orang tahulah tak payah lah nak spin lagi buat orang gelak aje.

maafkan aku, sepatutnya aku kena tanya kau samada kau ni islam ker kafir??? mana lah tahu yang kau ni kafir dan tak percaya tentang kewujudan Allah SWT. mungkin sebab itu kau tak yakin dengan sumpah laknat yang dibuat oleh saiful. dan kau juga rasa sumpah laknat tu tak perlu.

kalau benar lah kau ni non muslim, sekali lagi maaf kan aku dan aku tak nak berdebat dengan kau sebab kau hidup dalam gelap dan aku hidup dalam terang. semoga Allah swt beri kau hidayah.


-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

Dap adalah "Kafir Zimmi" apabila berjuang bersama-sama PAS kerana mereka kini sudah bertambah jelas tentang Keindahan Islam sebagai addin.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

dap kafir zimmi???? bodoh.. dap tu kafir harbi lah. kau ni kafir zimmi dengan kafir harbi pun tak dapat nak bezakan. kalau tak tahu pergi lah tanya harun din ulamak pas tu. tapi jangan tanya nik ajis sebab dia ulamak yang bodoh macam kau lah.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

Orang Islam berfahaman NASIONALIS sahaja yang meluat kat PAS. Apa nak heran. Dan kini pengaruh orang islam nasionalis dah x kuat untuk meraih undi. Yang reject PAS hanya orang islam UMNgok. So what ???

Yang jadi "kafir" adalah UMNgok kerana "berfatwa politik suku, agama suku".
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau ni kejap kafir, kejap islam... mana satu yang betul pun tak tahu. perangai macam yahudi berbelit-belit.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

DSAI bukan kemaruk kuasa tapi Mahathir yang kemaruk kuasa dengan menghalang ahli UMNgok yang hebat saperti DSAI untuk naik menjadi Presiden UMNgok. Sama saperti orang yang duk kat tangga belah atas sekali akan tendang orang yang kat bawah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau ni, kalau nak menipu pun agak-agak lah. Tun dah bersara pun. yang sibuk gila dan kemaruk nak jadi PM si jubuh tu. satu dunia tahu lah, sampai dia sanggup tipu satu dunia kononnya 16 september 2008 kerajaan BN yang ditunjangi oleh umno akan jatuh dan dia naik jadi PM. tapi itu semua hanya cerita donggeng aje, orang macam kau yang tergedik-gedik dan diperbodoh-bodohkan sama macam presiden pas kau tu si hadi mat jenin tu, nak jadi PM konon.

paling lawak sekali puak-puak pkr sanggup kejar ahli-ahli parlimen BN keluar negara, kononnya kerajaan tak bagi dia orang lompat parti padahal dia orang cuma buat lawatan kerja kat luar negara aje. kau lah orang yang paling percaya perkara tu kan????? padan dengan muka kau bodoh...... kau tak serik lagi ker???? jangan sampai kau kena jubuh sudah lah....


-V7-

Anonymous said...

@ anon.. February 4, 2011 5:41 PM ...

orang yang suka sangat main sumpah2 ni...biasanya FASIK....dan suka sangat sokong pun biasanya FASIK. Sumpah cara saiful pun x ikut syariat..hahaha

Memanglah Allah berkuasa, tapi ada orang macam awak berlagak macam ada kuasa sebab itu duk merapu sokong jahiliah UMNgok jer. kah kah kah

sapol x belit ? lu mimpi ka? sampai Najib Monggolia pung terpaksa kelentong...hahaha

cara awak tanya sah awak ni KAFIR ?? kah kah kah...

Jelas awak spisis paham Islam ala Jahiliah UMNgok kerana x nak belajaq Islam dari guru2 pondok saperti TG Hadi Awang dll. atau pun awak ni Kafir Asli ....huhuhu

Kat negeri arab yang KAFIR pada orang Islam duk mengaku diaorang "MUSLIM" dan penganut Agama Islam "KAFIR" tau..so,

maafkan aku la krana aku x rela debat dgn awak kerana awak "MUSLIM" yg duk dalam gereja? Sedangkan aku "NON-MUSLIM" yg duk dalam MASJID...ish ish ish

aku "non-muslim" bagi awak diselebungi Noor Allah, malangnya awak "muslim" diselebungi Noor Syaitan..

Ingat "Allah" awak x mampu beri aku Hidayah kerana awak berpaksikan Perjuangan JAHILIAH yg syirik dengan pencipta Langit dan Bumi ini.

detkecik

Anonymous said...

det kecik said....

Hidup TGNA & DSAI, hiduplah Keadilan !

Mati Mahathir & UMNgok, matilah kezaliman !
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

yang aku perasaan, sejak kebelakangan ni makin ramai yang setuju, sokong dan pandang tinggi kat mahathir. tapi sejak kebelakangan ini juga, makin ramai yang sudah meluat, benci, pandang hina, keluarkan kata-kata kesat dan tidak sokong kat nik ajis dan anwar. aku rasa si bodoh ni salah tulis kot, atau pun dia cemburu sebab semakin ramai yang pandang tinggi kat tun mahathir.

Anonymous said...

det kecik said...

orang yang suka sangat main sumpah2 ni...biasanya FASIK....dan suka sangat sokong pun biasanya FASIK. Sumpah cara saiful pun x ikut syariat..hahaha
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau kata orang bersumpah tu fasik???? lepas tu kau kata saiful bersumpah tak ikut syariat pulak????

macam mana nak bersumpah supaya tak jadi fasik dan ikut syariat...bodoh????

Anonymous said...

det kecik said...

Memanglah Allah berkuasa, tapi ada orang macam awak berlagak macam ada kuasa sebab itu duk merapu sokong jahiliah UMNgok jer. kah kah kah
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

mana aku ada kuasa, nik ajis lah yang ada kuasa buat sembahyang hajat atas dosa oarng lain untuk ampunkan dosa orang tu.


aku makhluk aje...tak kuasa pun. Allah SWT yang berkuasa....bodoh.

Anonymous said...

det kecik said.....

maafkan aku la krana aku x rela debat dgn awak kerana awak "MUSLIM" yg duk dalam gereja? Sedangkan aku "NON-MUSLIM" yg duk dalam MASJID...ish ish ish
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

aku muslim duduk kat masjid lah... kau pernah duduk kat gereja ker??? ohhh... kau ni puak-puak dap kafir harbi tu...yang duduk kat masjid tapi tak beriman...

duduk kat mana tak penting lah bodoh, yang penting beriman.....

-V7-

Anonymous said...

@ anon February 4, 2011 7:04 PM

"Kafir Harbi" yang duk angkat senjata membunuh orang Islam saperti yang dilakukan Kerajaan UMNgok keatas Assyahid Ust. Ibrahim Libya.

"Kafir Zimmi" x angkat senjata melawan orang Islam sapertimana DAP berkerjasama dengan PAS untuk membenteras Jahiliah UMNgok dari menguasai kerajaan pusat. Malah DAP hanya memusuhi Jahiliah UMNgok kerana sudah sedar Islam yang dibawak UMNgok adalah PALSU dan KOSMETIK saja. Awak x caya, tanya "Allah" awak yang namanya di bumi MAHATHIR MOHAMMAD SIKANDAR KUTTY.

TG Harun Din bersepakat dengan TGNA dalam perkara DAP. Yang BODOH dan BEBAL ularmak parti Jahiliah UMNgok dan ahli2 serta org macam awak...ish ish ish.

detkecik

Anonymous said...

det kecik said....

Ingat "Allah" awak x mampu beri aku Hidayah kerana awak berpaksikan Perjuangan JAHILIAH yg syirik dengan pencipta Langit dan Bumi ini.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau cakap apa ni???? makin lama kau ni makin biol lah. bila pulak aku ikut perjuangan jahiliah. kau taksub sangat dengan tok guru kau yang bodoh tu, asal sikit jahiliah, asal sikit kafir itu aje modal yang ada. tapi yang penting aku muslim dan beriman pada Allah SWT. bukan macam kau non-muslim yang bodoh...

Anonymous said...

det kecik said...

TG Harun Din bersepakat dengan TGNA dalam perkara DAP. Yang BODOH dan BEBAL ularmak parti Jahiliah UMNgok dan ahli2 serta org macam awak...ish ish ish.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

mana ada harun din sepakat dengan tok guru bodoh kau tu... kau ni kuat menipu macam tok guru bodoh kau tu jugak.

-V7-

Anonymous said...

Anon February 4, 2011 7:55 PM

hahaha...dah emo kan? bagus lah.

kalau awak bodoh tahap gaban nak tahu SUMPAH cara sunnah wal jamaah, di persilakan mengaji dengan TGNA.

kalu rasanya jauh sangat, hang pi jumpa mana-mana TG. cari ilmu haq, hang kena rajin. jgn malas macam Mahathir a/l Mohammad Sikandar tau. Dia belajaq ugama islam tanpa TG sebab bagi dia ugama Islam sama macam baca buku sains.

haru biru bila ulamak mahathir a/l mohammad sikandar "berfatwa"..kahkahkah

detkecik

Anonymous said...

det kecik said...

"Kafir Zimmi" x angkat senjata melawan orang Islam sapertimana DAP berkerjasama dengan PAS untuk membenteras Jahiliah UMNgok dari menguasai kerajaan pusat. Malah DAP hanya memusuhi Jahiliah UMNgok kerana sudah sedar Islam yang dibawak UMNgok adalah PALSU dan KOSMETIK saja. Awak x caya, tanya "Allah" awak yang namanya di bumi MAHATHIR MOHAMMAD SIKANDAR KUTTY.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

berapa kali nak cakap, aku beriman dengan Allah SWT. kau ni tak faham ker???? susah sangat nak faham ker??? kau memang sama macam tok guru bodoh kau tu makin hari makin bodoh dan makin biol.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

"Kafir Harbi" yang duk angkat senjata membunuh orang Islam saperti yang dilakukan Kerajaan UMNgok keatas Assyahid Ust. Ibrahim Libya.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

masa tu kan tok guru jubuh kau si anwar tu dalam umno kan.. dia yang bunuh kot????

kau ni memang bodoh betul lah......itu pun tak tahu..

Anonymous said...

@ anon.. February 4, 2011 8:04 PM

apa nak heran awak duk kat masjid DIRAR, sebab tu pahaman Islam awak sebijik Jahiliah UMNgok..kah kah kah.

puak DAP bila dijemput masuk masjid Allah, suasana amalan dalam masjid akan tetap mempengaruhi hati dan jiwa mereka.

puak MIC/MCA telah lama dizalimi Jahiliah UMNgok kerana menjauhi depa dari "suasana amalan" dalam masjid. tapi aku x terkejutlah orang mcm awk semua x nak bagi mca/mic (Kafir Zimmi) parti Jahiliah UMNgok masuk masjid kerana duk bangga dengan Ketuanan Melayu UMNgok.

Hoi bodoh tahap gaban...orang beriman real cukup ambik kira tempat duk, tapi orang beriman palsu (kosmetik) duk kata duk kat mana x penting.

ahli2 parti jahiliah UMNgok banyak duk kat tempat maksiat dan ini dah terkenal. tahu nape? sebab Iman Palsu...sama macam awak la kutt.

detkecik

Anonymous said...

det kecik said.....

hahaha...dah emo kan? bagus lah.

kalau awak bodoh tahap gaban nak tahu SUMPAH cara sunnah wal jamaah, di persilakan mengaji dengan TGNA.

kalu rasanya jauh sangat, hang pi jumpa mana-mana TG. cari ilmu haq, hang kena rajin. jgn malas macam Mahathir a/l Mohammad Sikandar tau. Dia belajaq ugama islam tanpa TG sebab bagi dia ugama Islam sama macam baca buku sains.

haru biru bila ulamak mahathir a/l mohammad sikandar "berfatwa"..kahkahkah
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

aku tak emosi tapi tak tahan gelak dengan kebodohan kau ni...

apa kata kau suruh tok guru jahiliah kau yang bodoh tu ajar tok guru kau yang kaki liwat tu cara sumpah laknat yang ikut syariat supaya saiful pun boleh ikut sama bersumpah cara syariat tok guru kau tu.

aku nak belajar sumpah laknat kat tok guru kau tu nak buat apa, bodoh. bukan aku mangsa liwat atau bukannya aku peliwat macam tok guru jubuh kau tu.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

kalau awak bodoh tahap gaban nak tahu SUMPAH cara sunnah wal jamaah, di persilakan mengaji dengan TGNA.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tok guru kau tu ikut sunnah wal jamaah ker????

macam sesat aje tok guru kau tu....

-V7-

Anonymous said...

Anon..February 4, 2011 8:12 PM

orang jahiliah mcam awak ni senang jer nak kenal..

TG Harun Din di panggil harun din jer..konon la sokong TG Harun Din tapi sebenarnya dah bodoh nak hujjah.

hang ni x kan x tau apa jawatan TG Harun Din dalam Parti Islam PAS ?

bodoh....bodoh....macam Tuhan hang bernama Mahathir tuuuuu. kan ?

yg kuat menipu dari zaman Tunku sampai Najib Altunya...x silap aku spisis mcm hang tuuu, UMNgokk dan Anak Lelaki Mohammad Sikandar.

detkecik

Anonymous said...

det kecik said...

ahli2 parti jahiliah UMNgok banyak duk kat tempat maksiat dan ini dah terkenal. tahu nape? sebab Iman Palsu...sama macam awak la kutt.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau pulak dah jadi tuhan. boleh tahu mana iman real dan mana iman palsu. makin lama makin biol lah kau ni.

iman umno palsu, iman pas real lah. suka hati kau lah LABU.....

-V7-

Anonymous said...

Anon...February 4, 2011 8:38 PM

alhamdulillah..TG kami beraqidah Sunnah Wal Jamaah. Bukan macam TG awak beraqidahkan APCO...

orang yang beraqidahkan APCO spt awk, UMNgokk dan Tuhan UMngokk bernama Mahathir...memang la suka fatwakan TG kami sesat sebab x mahu "bersatu" dengan parti Jahiliah UMNgokk.

kami "no hard feelings" pun kerana ucapan memburukkan TG itu keluar dari mulut jahiliah.

detkecik

Anonymous said...

det kecik said...

puak DAP bila dijemput masuk masjid Allah, suasana amalan dalam masjid akan tetap mempengaruhi hati dan jiwa mereka.

puak MIC/MCA telah lama dizalimi Jahiliah UMNgok kerana menjauhi depa dari "suasana amalan" dalam masjid. tapi aku x terkejutlah orang mcm awk semua x nak bagi mca/mic (Kafir Zimmi) parti Jahiliah UMNgok masuk masjid kerana duk bangga dengan Ketuanan Melayu UMNgok.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

dah banyak kali aku tengok dap si kafir harbi tu masuk masjid tapi pelik sampai sekarang tak beriman lagi....

yang penting beriman bukannya berapa kerap masuk masjid.

tu si lee kuan yew tu, bapak tiri dap dari dulu lagi sebelum bapak kau lahir lagi dia dah masuk masjid tapi sampai sekarang dia masih tak beriman lagi.

kau nie...memang bodoh macam tok guru kau lah....

apa kaitan ketuanan melayu dengan mca dan mic masuk masjid???? kau ni makin biol lah.

Anonymous said...

det kecik said..

hang ni x kan x tau apa jawatan TG Harun Din dalam Parti Islam PAS ?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

memang lah aku tak tahu, aku bukan ahli pas. bodoh.

apa jawatan harun din dalam pas????

-V7-

Anonymous said...

anon...February 4, 2011 8:34 PM

biasalah org bodoh x sedaq dia x emosi..hehehe

sat kat TG kami sesat, kmudian jahiliah....inilah dah emo..hahaha

Umngokk Jahiliah...aku habaq.

TG kami sesat....hang habaq.

x achi la hang cakap lagu tuu.

aku suh hang belajaq sebab hang ada tanya. la ni konar kat lain lak..tak pa...tak paa...aku kasi chan kat hang...

TG kaki liwat sape ? aku x kenai la..tapi Pemimpin Agong bernama Datuk Seri Anwar Ibrahim aku kenai la. Hangpa nak hina dia, tapi sampai la ni walaupun diciptakan dia sebagai Bekas Banduan oleh tuhan hangpa bernama Mahathir. gelaran Datuk Seri masih lekat kat nama dia. Harum betoi gelaran yang dianugerah Raja-Raja Melayu.itu tanda DSAI dihargai Raja-Raja Melayu.

lagi satu..aku ingat hang pun dah kena liwat, sebab tu la suh hang belajaq cara bersumpah...hehehe

Anonymous said...

det kecik said...

orang yang beraqidahkan APCO spt awk, UMNgokk dan Tuhan UMngokk bernama Mahathir...memang la suka fatwakan TG kami sesat sebab x mahu "bersatu" dengan parti Jahiliah UMNgokk.

kami "no hard feelings" pun kerana ucapan memburukkan TG itu keluar dari mulut jahiliah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

berapa kali nak cakap, aku beriman pada Allah SWT bukan pada tun mahathir.

apco pulak???? kau ni macam-macam lah. kecap depan kecap belakang, dua-dua boleh masuk kau nie, macam tok guru jubuh kau tu.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

kami "no hard feelings" pun kerana ucapan memburukkan TG itu keluar dari mulut jahiliah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

aku cuma cakap yang benar, dan aku tak pernah kisah pun pasal hard feelings kau tu. kalau kau mampus pun tak ada kaitan dengan aku.

-V7-

Anonymous said...

Anon..February 4, 2011 9:00 PM

dah ngaku x org PAS, apa sai duk sbuk2 nak tau pasai jawatan TG Harun Din tuuu???

bodoh la hang nih.

kalu nak hilangkan penyakit bodoh tu...tobat dan tinggalkan berjuang bersama parti Jahiliah UMNgok serta pi lah jumpa TG Harun Din yg hang duk syok.

Anonymous said...

det kecik said...

TG Harun Din di panggil harun din jer..konon la sokong TG Harun Din tapi sebenarnya dah bodoh nak hujjah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bila pulak aku sokong harun din. aku suruh kau tanya harun din sebab dia jugak salah sorang dari tok guru pas kau. aku tak nak kau asyik ikut dan taksub dengan tok guru kau yang bodoh tu. tu aje.

susah sangat ker nak faham. bila aku cakap kau bodoh dan biol kau marah tapi itulah kenyataannya.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

orang jahiliah mcam awak ni senang jer nak kenal..

TG Harun Din di panggil harun din jer..konon la sokong TG Harun Din tapi sebenarnya dah bodoh nak hujjah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


panggil harun din aje, kau terus gelar aku jahiliah. suka hati kau lah LABU. makin lama makin biol kau ni.

-V7-

Anonymous said...

anon...February 4, 2011 8:56 PM

beriman seseorang itu bukan UMNgok atau sesiapa yg tentukan. tak tau lak pulak..apa tuhan hang kata??

hang ni sah x caya pada kuasa Allah aku yang cipta langit dan bumi serta lain2.

org jahiliah mcm hang tu memanglah x suke masuk masjid pasai akidah hanpa APCO, jadi Allah kami izinkan DAP Zimmi masuk kedalam masjid Allah. apa sat susah sngt hang nak paham niii, atau sememangnya hang ni keturunan BODOH JAHILIAH macam Mahathir anak lelaki M.Iskandar

melayu sekular berakidahkan APCO sampai kiamat x kan paham apa kaitannya ketuanan melayu dgn MCA/MIC masuk masjid.

jawapan ada dalam kejahilan awk, cuma awk x nak ngaku. kesian..

detkecik

Anonymous said...

anon February 4, 2011 9:08 PM said..

dah ngaku x org PAS, apa sai duk sbuk2 nak tau pasai jawatan TG Harun Din tuuu???

bodoh la hang nih.

kalu nak hilangkan penyakit bodoh tu...tobat dan tinggalkan berjuang bersama parti Jahiliah UMNgok serta pi lah jumpa TG Harun Din yg hang duk syok.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

memang aku tak kisah pun pasal jawatan harun din tu. cuma aku rasa kau pun tak tahu jugak. itu sebab aku tanya kau.

bukan aku bodoh tapi kau tu dah makin biol.

berapa kali aku nak cakap aku bukan mangsa liwat dan aku pun bukan peliwat macam tok guru jubuh kau tu. jadi, kenapa aku nak bertaubat. kalau nak buang penyakit bodoh tak perlu bertaubat cuma perlu berfikir. orang yang bodoh macam kau dan tok guru kau tu si nik ajis adalah golongan yang tak boleh berfikir atau dengan kata kasarnya bodoh.

-V7-

Anonymous said...

anon..February 4, 2011 9:15 PM

bila hang menentang perjuangan Islam yg dibawak PAS, hang jahiliah mcm UMNgok dan Mahathir.

ciri2 jahiliah org tu x beradab dgn TG mcm hang tulis la ni. ape sai bodoh sngt ni ? P la blajaq ilmu islam betoi2, dan tinggalkan Jahiliah UMNgok dan perjuangannya.

yg biol, depa yg jaki kat pejuang Islam dalam politik negara. zaman jahilah quraish di mekah pung depa duk syok kata Nabi Muhamad tu sesat dan biol. apa nak heran dgn jahiliah UMNgok..hehehe

detkecik

Anonymous said...

det kecik said...

sat kat TG kami sesat, kmudian jahiliah....inilah dah emo..hahaha
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

sorrylah, semuanya pasal kau lah asyik sebut jahiliah, kafir, jahiliah, kafir sampai aku tersasul pulak. jadi aku tarik balik tok guru bukan jahiliah tapi pada aku tok guru kau tu memang sesat.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said....

beriman seseorang itu bukan UMNgok atau sesiapa yg tentukan. tak tau lak pulak..apa tuhan hang kata??

hang ni sah x caya pada kuasa Allah aku yang cipta langit dan bumi serta lain2.

org jahiliah mcm hang tu memanglah x suke masuk masjid pasai akidah hanpa APCO, jadi Allah kami izinkan DAP Zimmi masuk kedalam masjid Allah. apa sat susah sngt hang nak paham niii, atau sememangnya hang ni keturunan BODOH JAHILIAH macam Mahathir anak lelaki M.Iskandar

melayu sekular berakidahkan APCO sampai kiamat x kan paham apa kaitannya ketuanan melayu dgn MCA/MIC masuk masjid.

jawapan ada dalam kejahilan awk, cuma awk x nak ngaku. kesian..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

nie yang aku malas nak cakap dengan orang pas ni, akhirnya kau kata aku pulak yang bodoh padahal kau yang bodoh.

sekarang ni dah ada 2 Allah pulak, satu Allah aku dan satu lagi Allah si det kecik ni.

itulah sebabnya kita kena pertahankan bahawa kalimah Allah tu hanya untuk agama islam bukan untuk agama lain. dan secara kebetulan islam adalah agama rasmi kita yang memberikan kita kelebihan untuk pertahankannya.

sekali lagi aku ulang, aku beragama islam dan aku beriman pada Allah SWT yang satu.

aku bukan percaya tapi aku yakin Allah SWT yang cipta langit dan bumi.

kau det kecik agama apa????

-V7-

Anonymous said...

anon...February 4, 2011 8:08 PM

hang bukan ikut perjuangan jahiliah, tapi pejuangan jahiliah masuk dalam diri hang sebab hang x de ilmu berlandaskan sunnah wal jamaah.

itu lah...bila aku habaq hang emo...x ngaku...cuba hang baca balik sape yg mula pakai terma kafir..hang atau aku ?

penyakit jahiliah yang hang hidapi akan mengakibatkan diri hang takabur macam Mahathir & UMNgok.

betoi la..aku ni "non-muslim jahiliah UMNgok" mcm hangpa.Aku, PAS dan TGNA/TGHH x mukin spt hangpa yg "muslim jahiliah UMNgok"..

detkecik

p/s...maaf ...aku kena p kluaq dinner bersama keluarga aku.

salam.

Anonymous said...

det kecik said...

bila hang menentang perjuangan Islam yg dibawak PAS, hang jahiliah mcm UMNgok dan Mahathir.

ciri2 jahiliah org tu x beradab dgn TG mcm hang tulis la ni. ape sai bodoh sngt ni ? P la blajaq ilmu islam betoi2, dan tinggalkan Jahiliah UMNgok dan perjuangannya.

yg biol, depa yg jaki kat pejuang Islam dalam politik negara. zaman jahilah quraish di mekah pung depa duk syok kata Nabi Muhamad tu sesat dan biol. apa nak heran dgn jahiliah UMNgok..hehehe
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

pas memperjuangkan islam????? kau ni gila ker..

pas tu parti politik yang menggunakan islam untuk kepentingan politiknya.

pas yang bersekongkol dengan dap si kafir harbi tu kau kata pejuangkan islam????? kau biol lah.

aku tak sokong pas, aku jadi jahiliah.... kau ni sesat, tau tak?

aku tak beradab dengan tok guru kau tu??? apsal aku nak kena beradab dengan tok guru kau yang menyesatkan orang islam ni.

menentang tok guru kau yang sesat ni adalah tanggungjawab besar aku kat agama ISLAM, bangsa dan negara.

jadi jahilah quraish tu pun tak beradab dengan tok guru kau yang sesat tu.

tua betul tok guru kau, dah hampir sama tua dengan dajal dah.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

p/s...maaf ...aku kena p kluaq dinner bersama keluarga aku.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau nak pi makan???? kata pejuang islam.....

lapar sikit pun dah tak tahan ...

-V7-

Anonymous said...

det kecik said..

hang bukan ikut perjuangan jahiliah, tapi pejuangan jahiliah masuk dalam diri hang sebab hang x de ilmu berlandaskan sunnah wal jamaah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

dah aku pulak tak ada ilmu. kau pulak ada ilmu. suka hati kau lah LABU.

kejap depan kejap belakang. dua-dua belah kau sondol.

-V7-

Anonymous said...

det kecik said...

itu lah...bila aku habaq hang emo...x ngaku...cuba hang baca balik sape yg mula pakai terma kafir..hang atau aku ?

penyakit jahiliah yang hang hidapi akan mengakibatkan diri hang takabur macam Mahathir & UMNgok.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

yang kau sibuk sangat aku ni emosi ker tidak kenapa???

sekarang ni kau sibuk pulak siapa yang sebut dulu kafir samada aku ker kau.

tak kisah lah sapa pun yang guna dulu perkataan jahiliah dan kafir tu. tapi yang pasti perkataan tu datang dari mulut tok guru kau yang bodoh tu. suka hati dia aje cakap orang lain kafir dan jahiliah.

-V7-

anti jubor said...

det kecik van bus dan kasim selamat cuba ambik wuduk,solat dan berdoa berjam-jam mintak allah bagi jawapan n hidayah kat kau.orang sape si anwar munafik ni,kau nak kata mahathir keturunan mamak.kau taw tak dato sijubo tu mmg keling paria betol masuk islam.kau tgk lah pak ibrahim tu kan muka keling.apa lah dungu kau ni,buta perut apa.kenapa bila bapak ayam nalla cabar anwar ,azmin n azizah sampai suruh azmin jawab apa itu dayus dia snyap mmbisu seribu bahasa ,knowing them dh pasti dia saman macam si jubo saman khairy,chandra n tun.kenapa bila nalla n ummi maki kaw2 telor pun xkluar.sekarang mcm tikus.saman lah kata tak percaya mahkamah,yg duk saman ratus2 juta kat chandra,tun n khairy tu kenape?maknanya percaya lah jugakkan.apa lah kau ni bebal det kecik.

anti jubor said...

det kecik van bus dan kasim selamat,meh aku nk cerita kat kau sape keturunan anwar jubo ni.kau kata mahathir mamak sedangkan dato anwar sahkeling paria betol yg masuk islam.kau tgklah muka pak brahim tu,tak muka keling jual kacang putih.pi lah kau det kecikaku org penang selang 10rumah dari rumah pak brahim.mmg sekeluraga keturunan penzina dan caca merba.pak brahim tibai org gaji dia sampai beranak jadi adik pompuan anwar,tu anak gampanglah.mokhtar abang anwar tu sampai mati jadi mat gian lalok dadah,idrus abg anwar cikgu yg pernah didakwa ramas buah dada anak murid abang dia,rani kaki judi n playboy malaya,marzuki pun tibai anak gundik anwar anwar.so satu family mmg keturunan gamapang n laknatullah.org sekampung taw betapa kejinya depa ni semua,kesian kau orgkena tipu.

Anonymous said...

haha,lawak pon ad...
how can u talk about ur love toward allah when u not even wear hijab??
sy syg ummah, agama la ,bla2...
tpi x tutup aurat dgn sempurna,
benda pling basic dlm islam,
org ppuan nie sng,y yah berjuang susah2 camnie,jge anak suami elok2,tup2 msok syuga,
tpi klo katekanlah dpt mengislamkn 1 dunie pon,tpi tudong pon x ley nak pkai,,mmmmm,,wallahualam la :)
jdi insyallah klo ad perubahan pas nie,sy sudi berkunjung ke blog ini,
wassalam

V7 said...

Anonymous February 8, 2011 11:52 AM
said...

haha,lawak pon ad...
how can u talk about ur love toward allah when u not even wear hijab??
sy syg ummah, agama la ,bla2...
tpi x tutup aurat dgn sempurna,
benda pling basic dlm islam,
org ppuan nie sng,y yah berjuang susah2 camnie,jge anak suami elok2,tup2 msok syuga,
tpi klo katekanlah dpt mengislamkn 1 dunie pon,tpi tudong pon x ley nak pkai,,mmmmm,,wallahualam la :)
jdi insyallah klo ad perubahan pas nie,sy sudi berkunjung ke blog ini,
wassalam
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tak kisah lah apa pun, yang penting ummi tak sesat dan menyesatkan macam tok guru biol kau tu si nik ajis.

makin lama makin teruk kebiolan nik ajis ni. kau tak nak suruh tok guru sesat kau tu buat solat hajat supaya Allah ampunkan dosa tak pakai tudung ummi tu??

akuani said...

tq Ummi krna bgtau bnyak benda yg org tak tau sebelum ni. N Tun Mahathir's such a fantastic and farsighted leader. I respect him so much so that I've to draw the thin line between respect/like and fanatico.