Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Saturday, January 8, 2011

SAYA CABAR KARPAL SINGH DAN MAT SABU NYATAKAN PENDIRIAN LAWYER PALING TAK BERMARUAH TAK BOLEH DIPERCAYAI DAN SI ISLAM MUNAFIK ...(Baca komen yg ke109,panas n ngeri,)TQ

LAWYER PALING TAK GUNA DAN TAK BOLEH DIPERCAYAI

ISLAM YANG MUNAFIK



MANUSIA DURJANA


SAYA MENCABAR KEDUA -DUA MANUSIA INI IAITU KARPAL SINGH DAN MAT SABU UNTUK MENYATAKAN PENDIRIANNYA TENTANG SI ALJUBURIN INI.JANGAN MENIPU, JANGAN BERDOLAK DALIK, JANGAN CUBA BERSELINDUNG,JANGAN CUBA MENAFIKAN KERANA KEMUNGKINAN AKAN SAYA HERET KAMU BERDUA KEMUKA PENGADILAN.KESABARAN SAYA TELAH SAMPAI KEPENGHUJUNGNYA,DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA YG TERCINTA.JANGAN CUBA MENJADI PUAKA MENGHALALKAN CARA DEMI KEPENTINGAN POLITIK MAHUPUN IMBUHAN LUMAYAN YG MUNGKIN ANDA PEROLEHI WAHAI KAPAL SINGH PENIPU , DARI SI JUBURIN NI.

 KEDUA-DUA MANUSIA INILAH YG TELAH MENJADI PETUALANG DI ATAS SEGALA KEBENARAN YG INGIN DITEGAKKAN.MEREKA ADALAH DI ANTARA ORANG PERTAMA YG SAYA TEMUI BERSAMA AZIZAN BAGI MENDAPATKAN NASIHAT DAN PANDANGAN SEBELUM SURAT SAYA DI BAWA KEPADA PERDANA MENTERI,DATO SERI DR MAHATHIR MOHAMAD KETIKA ITU .

SAYA MASIH INGAT LAGI DI INGATAN BAGAIMANA SAYA BERSAMA-SAMA AZIZAN MEMANJAT PEJABAT SI KAPAL BOCOR NI BAGI MENDAPATKAN KHIDMAT NASIHAT SEBAGAI PEGUAM TERNAMA DI MSIA ALKONON, RUPANYA CILAKA PUNYA MANUSIA,MENGKHIANATI KEPERCAYAAN SAYA.

DIA MENJADI BEGITU GEMBIRA DAN TERUJA SETELAH MENDENGAR SEGALA KELUHAN DAN PENGADUAN AZIZAN DENGAN PANJANG LEBAR DAN MENASIHATKAN KAMI AGAR PENGAKUAN SUMPAH DIIKRARKAN BERSAMA.DIA JUGA BERJANJI AGAR PERKARA INI DI HERET KEMUKA PENGADILAN TANPA MENGIRA STATUS SIAPA ANWAR KETIKA ITU.

KAMI MERASA AGAK TERHARU SEORANG PEGUAM TERNAMA SANGGUP BEKERJASAMA DENGAN KAMI UNTUK MENGENENGAHKAN KES INI DI PARLIMEN BAGI MENARIK PERHATIAN PERDANA MENTERI KETIKA ITU, KERANA SEMEMANGNYA KAMI TIDAK MEMPUNYAI AKSES DENGAN PERDANA MENTERI DAN SIAPALAH KAMI,SEBAGAI RAKYAT BIASA YG BEGITU BERKOBAR-KOBAR INGIN MENEGAKKAN KEBENARAN.BAHKAN SI KAPAL PEMBELIT INI BERKALI -KALI MEYAKINKAN KAMI BAHAWA AKAN MEMBANTU KAMI DI MAHKAMAH NANTI.MEMANG TAK GUNA SI KAPAL NI, APABILA AKHIRNYA KEPERCAYAAN KAMI SEBAGAI ANAK GUAMNYA DIKHIANATI KETIKA SIJUBURIN DIHADAPKAN KE MAHKAMAH .

DIA CORNER 360 DARJAH MEMIHAK KEPADA SIJUBURIN, KERANA APA HADIRIN, TOLONG JAWAB, TAK LAIN TAK BUKAN , MUNGKIN KERANA IMBUHAN YG LUMAYAN DAN KEPENTINGAN POLITIK DI MANA SIJUBURIN AKAN DI JADIKAN KUDA TUNGANGAN DI MASA DEPAN BAGI MENCAPAI SEGALA ASPIRASI MEREKA, SEMUA INI ADALAH MANUSIA-MANUSIA JAHANAM DI ATAS MUKA BUMI YG HARUS DI LUDAH BERATUS KALI.

SAYA MENYERU MAJLIS PEGUAM MENGAMBIL SATU TINDAKAN YG AMAT TEGAS KE ATAS PEGUAM YG PALING TAK BOLEH DIPERCAYAI, TIDAK AMANAH SAMA SEKALI,TIDAK MEMPUNYAI INTEGRITI,HARUS DIGANTUNG KHIDMAT GUAMNYA KERANA BREACH OF TRUST, MENGKHIANATI ANAK GUAMNYA DENGAN CARA YG TIDAK BERTAMADUN, PALING TIDAK BERMARUAH.ORANG MCM NI PUN BOLEH JADI MP.CIH JIJIK DAN KEJI.

BEGITU JUGA MAT SABU TELAH DATANG KEPEJABAT SAYA DIDANAU KOTA SETAPAK KETIKA ITU BERSAMA-SAMA GENG-GENG PASNYA SETELAH SURAT SALAHLAKU TULISAN SAYA TERSEBAR BAGI MENDAPATKAN KEPASTIAN DAN PENGESAHAN TERMASUK CERITA AZIZAN. MEREKA KELIHATAN BEGITU PUAS DENGAN CERITA YG MUNGKIN MENGUNTUNGKAN MEREKA KETIKA ITU,DAN MAT SABU JUGALAH MERUPAKAN WAKIL RAKYAT YG TURUT MEMBANGKITKAN CERITA SALAH LAKU ANWAR INI DI DALAM PARLIMEN PADA TAHUN 1997 SETAHUN SEBELUM ANWAR DIPECAT.

JADI KEPADA PENYOKONG-PENYOKONG TEGAR ALJUBURIN, NILAIKAN DIMANA KONSPIRASINYA? DIMANA? MEREKA JUGA YG MENDESAK DR, MAHATHIR MENGAMBIL TINDAKAN, DAN DALAM MASA YG SAMA MEREKA JUGA LAH YG TELAH BERKONSPIRASI BERSAMA ALJUBURIN BAGI MENGELIRUKAN MASYARAKAT. WAHAI PARTI PAS, DI MANAKAH NILAI KEISLAMAN KAMU YG DILAUNGKAN, DI MANA?

SAYA MERASA AMAT-AMAT KECEWA KEDUA DUA PETUALANG INI TELAH MENGKHIANATI KEPERCAYAAN SAYA DAN KETULUSAN SAYA DALAM MENEGAKKAN KEBENARAN.BAHKAN MEREKA LAH YG BEGITU TERUJA , AMAT TERUJA BILA MENDAPAT TAHU SEGALA PERBUATAN KEJI DAN TERKUTUK SI MANUSIA HINA DAN KEJI ANWAR IBRAHIM. BAHKAN MAT SABU LAH ORANG PERTAMA YG MENGGELARKAN AL SHEIKH AL ANWAR AL JUBURIN DI DALAM PARLIMEN DAN KARPAL ADALAH ORANG PERTAMA YG MENDESAK AGAR DR MAHATHIR MENGAMBIL TINDAKAN DRASTIK PADA SIJUBURIN SEHINGGA BELIAU BERTIKAM LIDAH DGN SI JUBURIN SENDIRI DI DALAM PARLIMEN BAHKAN MENGGUGUT BAHAWA BUKTI ADA DI TANGANNYA DAN DGN TEGAS DAN BANGGANYA MENGAKU BAHAWA DIA ADA BERTEMU DENGAN SI MANGSA LIWAT IAITU AZIZAN, DAN SI PELAPUR IAITU SAYA SENDIRI.

INILAH LAWYER PALING CILAKA DAN AHLI PAS YG DURJANA YG TELAH MEROSAKKAN SELURUH SISTEM KEADILAN YG ADA ,LEBIH BELIT DARI ULAR  , LEBIH SETAN DARI PELESIT ,BILAMANA SEBELUM MAHATHIR MENGAMBIL TINDAKAN MEREKA LAH YG BERIA-IA MENDESAK, MEMBERIKAN TEKANAN ,DESAKAN DAN UGUTAN SUPAYA KES ITU DIKENAKAN TINDAKAN YG AMAT KERAS.

TETAPI BILA DR. MAHATHIR TELAH MELAKSANAKAN TUGAS INI DENGAN SEADILNYA MENGIKUT LUNAS-LUNAS PERUNDANGAN SERTA KEADILAN DUNIA MELALUI PENYIASATAN RAPI OLEH PIHAK BUKIT AMAN SELAMA BEBERAPA BULAN DI BAWAH KAWAL SELIA, KETUA PENYIASAT DATO MUSA HASSAN SELAKU SAC 11 KETIKA ITU, DAN SETELAH SEGALA BUKTI-BUKTI KUKUH DIPEROLEHI MELALUI PELBAGAI BAHAN BUKTI YG AMAT-AMAT MENGEJUTKAN DI LUAR JANGKAAN DI RUMAH DATO NALLAKARUPAN (TAUKE JUDI MAGNUM) YG JUGA MERUPAKAN RAKAN BAIK ANWAR SELAMA 30 TAHUN , MAKA BARULAH SATU RUMUSAN UNTUK DR MAHATHIR MEMANGGIL KESEMUA SAKSI KETIKA ITU DALAM WAKTU YG BERASINGAN ,BAGI TUJUAN PENGESAHAN DAN PENGALAMAN SETIAP SAKSI.SEMUA PROSES KEADILAN TELAH DILAKUKAN OLEH DR MAHATHIR MENGIKUT PROSES KEADILAN DUNIA MELALUI BUKTI-BUKTI SAHIH DARI PIHAK POLIS SEPERTI PITA RAKAMAN PERBUALAN DGN PELACUR, MANGSA-MANGSA LIWAT,DENGAN PIHAK YAHUDI DAN PENYANGAK MATA WANG SEPERTI SOROS,SENJATA,PELURU,FAIL-FAIL RAHSIA KERAJAAN DI RUMAH NALLA, VIDEO-VIDEO PANAS DLL SERTA MENGIKUT LUNAS  ISLAM SUPAYA BERLAKU ADIL KEPADA SEMUA MANGSA DAN PELAPUR MAKLUMAT YG MEMAKAN MASA HAMPIR SELAMA 1 TAHUN.

DR.MAHATHIR TELAH MELAKUKAN TUGASNYA SEBAGAI KETUA NEGARA DENGAN SEADIL- ADILNYA , NAMUN APABILA TUGAS MULIA ITU DILAKSANAKAN SEPERTI KEHENDAK DUA PUAKA ITU, IAITU KARPAL SINGH DAN MAT SABU, DAN MEMECAT SIDURJANA DARI SEMUA JAWATAN KABINET PADA 2HB SEPT 1998,SETAHUN SELEPAS SURAT SAYA DIKELUARKAN, DAN MENDAKWANYA DI MAHKAMAH, SI DAJAL KARPAL DAN PAS TELAH BERTINDAK UNTUK PUSING 360 DARJAH UNTUK MENGHENTAM DR. MAHATHIR DAN KEPIMPINANNYA BAHKAN SANGGUP MENGUTIP SERTA MENJADIKAN SAMPAH MASYARAKAT INI SEBAGAI JUARA KEPIMPINAN MEREKA,TANPA RASA BERSALAH DAN HINA.

 CUBA NILAIKAN JENIS MANUSIA APAKAH MEREKA INI. SERBAN SEBAKUL DIKEPALA TAPI HATI DAN TINDAKAN MEREKA AMAT-AMAT MENJIJIKAN, AMAT-AMAT KEJI DI SISI AGAMA ,SAMPAH BANGKAI YG TELAH DI BUANG OLEH DR. MAHATHIR DI KUTIP SEMULA OLEH MEREKA UNTUK DIJADIKAN SENJATA UNTUK MENZALIMI KEPIMPINAN DR. MAHATHIR DGN MEMUSING CAKAP KONONNYA SIJUBURIN DI ANIAYA DAN DIZALIMI, SERTA TERGAMAK MENGHERET MASYARAKAT YG TAK MENGERTI APA-APA UNTUK TERPENGARUH DENGAN SEGALA TEORI KONSPIRASI MEREKA YG AMAT-AMAT KOTOR DAN KEJI SERTA MENGHERET NAMA -NAMA PEJUANG KELEMBAH HINA SEHINGGA SAKSI PALSU TURUT DI BAWA KEMAHKAMAH UNTUK MENGAKU PERBUATAN TERKUTUK TELAH DILAKUKAN BERSAMA SAYA DEMI MENGGAMBARKAN BETAPA HINANYA SAYA SEBAGAI SAKSI YG MEMPERJUANGKAN KEBENARAN.

SEHINGGAKAN SETELAH SAYA MEMBUAT SUMPAH LAKNAT JUGA MEREKA TERUS MENGHUKUM SAYA DAN MEMFITNAH SAYA, SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN SAYA INGIN MELIHAT MEREKA AKAN DIHUKUM OLEH ALLAH DENGAN BALASAN YG AMAT-AMAT PEDIH YG TAK TERPIKUL DEK BADAN MEREKA SENDIRI AKIBAT KEZALIMAN YG AMAT DAHSYAT KEPADA SAYA DAN DR MAHATHIR SERTA TAN SRI MUSA HASSAN DEMI MENEGAKKAN KEBENARAN.

YG MENGAMALKAN KEADILAN ADALAH KEPIMPINAN UMNO, APABILA MANA-MANA MENTERINYA TERLIBAT DALAM MANA-MANA SALAH LAKU ATAU APA SAHAJA ETIKA KERJA YG TIDAK MENEPATI KPI TUN KETIKA ITU, MAKA MEREKA HARUS MENINGGALKAN JAWATAN DGN CARA TERHORMAT WALAUPUN BELUM DIDAPATI BERSALAH  DI ANTARANYA.

SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN SEGALANYA BAGAIMANA DATO HARUN BEKAS MENTERI BESAR SELANGOR YG POLULAR DAN BERPENGARUH AKHIRNYA KEPENJARA, MOKHTAR HASHIM MENTERI BELIA KEPENJARA BAHKAN KES YG MELIBATKAN MARUAH DIRI DAN INTEGRITI YG LEBIH AIB DAN HINA IAITU DITUDUH MEMBUNUH, TAN SRI MAT TAIB  ATAS TUDUHAN RASUAH, TAN SRI RAHIM TAMBY CHIK JUGA AMAT AIB DGN TUDUHAN SALAH LAKU MORAL, ABU HASSAN BEKAS MB SELANGOR JUGA ATAS TUDUHAN MORAL BERSAMA ADIK IPARNYA AKHIRNYA TUNDUK KEPADA TEKANAN,YG TERBARU KES KHIR TOYO, MEMANG KERUSI MB SELANGOR NI PANAS IBARAT KENA SUMPAHAN KERANA 4MB NYA DIHERET KEMUKA PENGADILAN TAPI MEREKA TAK LAH MENJADI SETAN MENGHERET PENGIKUT DAN PENYOKONG KE KANCAH HINA, BERDEMONSTRASI SANA SINI BAGI MELEPASKAN TENGKUK AKIBAT KESALAHAN SALAH LAKU.

BEGITU JUGA BEKAS PRESIDEN MCA ,KIRANYA SIFU BAGI MASYARAKAT CINA BERTAHUN-TAHUN MENERAJUI PARTI MCA AKHIRNYA REBAH MENYEMBAH BUMI DALAM PERTUDUHAN YANG HINA ,NAMUN MASIH MAMPU TERSENYUM BILA DIHADAPKAN KEMAHKAMAH.MEREKA MASIH MEMPUNYAI MARUAH DIRI DAN SEDIKIT INTEGRITI SEBAGAI BEKAS PEMIMPIN MASYARAKAT DI MANA TIDAK SEKALI-KALI MENGHERET RAKYAT KE KANCAH DOSA KEJI MEREKA.BAHKAN PRESIDEN SATU KUASA BESAR JUGA SEPERTI PRESIDEN CLINTON BILA DI TUDUH MEMPUNYAI SKANDAL SEKS DENGAN MONICA LEWNSKY MASIH MAMPU KEMAHKAMAH BERSENDIRIAN DAN AKHIRNYA MEMOHON KEAMPUNAN DI SELURUH DUNIA.

BEGITULAH MANUSIA BILA MELAKUKAN KESILAPAN MAMPU MENGAKU DAN AKHIRNYA MEMOHON KEAMPUNAN, YG MELIHATNYA JUGA AKAN MENJADI SEJUK, SIAPALAH KITA UNTUK MENGHUKUM MEREKA SELAMA-LAMANYA SEKIRANYA MEREKA TELAH BERTAUBAT,KERANA NABI SENDIRI PUN MENGAMPUNKAN UMATNYA. YG MENJADI KEMARAHAN KITA SEMUA APABILA KEKEJIAN DOSA DIJADIKAN BAHAN UNTUK MENYERANG SEMULA KEPIMPINAN BAGI MERAIH SIMPATI DAN SOKONGAN BAGI PENGGULINGAN KUASA DALAM KONTEKS STRATEGI KEBINATANGAN YG MELAMPAUI NORMA-NORMA KETAMADUNAN MANUSIA.

BAYANGKAN KALAU SETIAP PEMIMPIN UMNO YG DI HADAPKAN KEMAHKAMAH AKAN MELAKUKAN STRATEGI PALING KOTOR SEPERTI ANWAR DENGAN BERDEMONSTRASI, APA JADI KEPADA NEGARA TERCINTA? SUDAH PASTI MALAYSIA AKAN DILABELKAN OLEH DUNIA SEBAGAI NEGARA BERDEMONSTRASI, YG AKAN MENYEBABKAN JUTAAN PELACUNG DAN PELABUR AKAN LARI MENINGGALKAN KITA.JADI RENUNG-RENUNGKAN LAH SIAPA LAH PETUALANG NEGARA DAN PEROSAK BUMI BERTUAH INI?

MAKA WAJIB KITA PERANGI MEREKA HABIS-HABISAN SEHINGGA MEREKA LAYU MENYEMBAH BUMI MENGAKUI KEBINATANGAN KERAKUSAN SIFAT JAHILIAH MEREKA.SAYA INGIN BERTANYA ADAKAH PARTI KEADILAN LEBIH-LEBIH LAGI PARTI PAS YG ISLAMIK KONON NYA PERNAH MENGAMBIL TINDAKAN DRASTIK ATAU PUN MENGHERET AHLI-AHLINYA YG SALAH LAKU KEMUKA PENGADILAN SEPERTI APA YG UMNO LAKUKAN. ADA KE ? ADA KE? JAWABLAH PERTANYAAN SAYA SEIKHLASNYA.MAT SABU PERNAH DI TANGKAP KHALWAT SUATU KETIKA DULU APA JADI KESUDAHANNYA, DAN YG TERBARU ADUN SELINSING ,SIAP COVER PUNYA COVER, TUTUP PUNYA TUTUP SIAP SI PELAPUR DI LANGGAR KERETANYA HINGGA REMUK, ISLAM KAH ITU?

BAGAIMANA HENDAK MEMIMPIN NEGARA KALAU KEADILAN HUKUM HAKAM AGAMA DILETAKAKAN DI BAWAH MEJA ,INDAH BIBIR BILA MENGELUARKAN FATWA, TAPI BILA KENA BATANG HIDUNG SENDIRI, SEMUANYA HALAL, MAIN DENGAN BINI ORANG PUN DIJANJIKAN SYURGA, SAPU DUIT BERJUTA-JUTA PUN JANNAH TEMPATNYA, MAKI ORANG SUMPAH ORANG FITNAH ORANG PUN SYURGA TEMPATNYA, MEMANG ORANG JENIS INI PALING PALING MUNAFIK DI ATAS DUNIA.DIA BUAT DOSA PAHALA INI MCM MAK BAPAK DIA YG PUNYA KUASA.SUKA-SUKA NAK BAGI, BAGI,SUKA-SUKA NAK HUKUM, HUKUM.PEEERAH SETANAN SEMUA.TERIMALAH BALASAN TUHAN KERANA MEMPERSENDAKAN SEMUA HUKUM HAKAM.

WAHAI RAKYAT YG BUDIMAN DAN BERIMAN, MAKA NILAIKAN LAH DI MANA KEDUDUKAN CERITA DAN PERJUANGAN SAYA ,SIAPA KAH PEMIMPIN KHALIFAH ISLAM YG SEBENARNYA ,SIAPA KAH PEJUANG KEADILAN PERUNDANGAN NEGARA KALAU BUKAN TAN SRI MUSA YG TELAH BERJAYA MEMBONGKAR SEGALANYA,YG KEJI LAGI HINA.SEDIH MELIHAT MASYARAKAT MELAYU KHUSUSNYA ISLAM MENJADI BAHAN TERTAWA BANGSA LAIN AKIBAT KEBODOHAN MEREKA.

BEGITU KEJI PERCATURAN POLITIK PARTI-PARTI PEMBANGKANG , KETIKA MENDAPAT BERITA ,MEREKA BERSORAK-SORAK SEPERTI KERA MENDESAK DR.MAHATHIR MENGAMBIL TINDAKAN SEGERA,DAN MENCEMUH DENGAN PELBAGAI KATA NISTA KONONNYA MAHATHIR MENYIMPAN PELIWAT NEGARA, TETAPI SETELAH TINDAKAN DI AMBIL, MEREKA MENUKAR CERITA KONONNYA SIJUBURIN TELAH DIANAIAYA DEMI MODAL KEJI POLITIK MEREKA, DAN SANGGUP BERSAMA MENGELARKAN AYAHANDA MAHATHIR DGN PELBAGAI PERKATAAN HINA SEPERTI MAHAFIRAUN, MAHAZALIM, MAMAK PENIPU DAN PELBAGAI LAGI YG TAK SEPATUTTNYA KELUAR DARI MULUT MEREKA.SEPATUTNYA KALAU BENAR PAS MENGAMALKAN SEGALA NILAI ISLAM YG DITUNTUT DALAM AGAMA , MEREKA WAJIB DAN PATUT MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMAKASIH KEPADA AYAHANDA MAHATHIR DALAM MENEGAKKAN KEBENARAN MEMENUHI TUNTUTAN ISLAM
.
TERLALU HINA ANDA SEMUA YG MEMUTAR BELITKAN FAKTA ,JIJIK AMAT-AMAT JIJIK.TERIMALAH BALASAN ALLAH DI AKHIRAT NANTI.KEPADA TUN M, INI ADALAH SATU JIHAD YG AMAT BESAR DEMI MENYELAMATKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA YG TERCINTA WALAUPUN MENYEBABKAN DIA DI HINA, DICERCA DAN MENJADI TIDAK POPULAR BERBANDING SIDURJANA,  MOGA ALLAH MELETAKAKAN TUN DI KALANGAN YG AMAT TINGGI DARJATNYA DI AKHIRAT NANTI DEMI JIHAD DAN PERJUANGAN NYA DEMI UMMAH DAN ISLAM SEDUNIA.AMIN.

SEKALI LAGI SAYA MENCABAR KARPAL SINGH DAN MAT SABU MENYATAKAN PENDIRIANNYA, MENGAPA MEREKA MENGIANAYAI SAYA DAN AZIZAN, MENGAPA?
APAKAH INGIN MEREKA DI HERET KEMUKA PENGADILAN KERANA MEMUTAR BELITKAN FAKTA DAN TERLIBAT SAMA DENGAN SIJUBURIN MENGHURU- HARAKAN NEGARA DENGAN SEGALA PEMBOHONGAN KEPADA RAKYAT DAN TEORI KONSPIRASI YG AMAT-AMAT KEJI DAN HINA.KAMU SEMUA ADALAH PEROSAK BUMI YG SEBENAR-BENARNYA.

KEPADA PENYOKONG-PENYOKONG SETIAKU DAN PEMBURU-PEMBURU KEBENARAN SERTA  KETELUSAN APAKAH YG PERLU SAYA DAN ANDA SEMUA LAKUKAN KEPADA PEROSAK-PEROSAK BUMI BERTUAH INI? WAHAI PELIWAT TEGAR AL SHEIKH AL ANU....WAR ALJUBURIN, WAHAI TIMBALAN PRESIDEN DAYUS AZMIN, WAHAI ISTERI CURANG TERLAMPAU SAMSIDAR TAHARIN, WAHAI LAWYER PEMBELIT DAN PELESIT KARPAL,WAHAI PRESIDEN MUNAFIK AZIZAH, WAHAI MAT SABU DAN PENYOKONG-PENYOKONG MUNAFIK JAWAB SETIAP LAPURAN DAN PERTUDUHAN SAYA, SEKIRANYA TIDAK RAKYAT AKAN MENILAI ANDA SEMUA SEBAGAI PENGKHINAT BANGSA DALAM SEJARAH MALAYSIA.

JUTAAN TERIMAKASIH KEPADA TUN DR. MAHATHIR MOHAMAD KERANA TELAH MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI KEHANCURAN SI DURJANA WALAUPUN AKHIRNYA MENYEBABKAN DIA DIHINA.

JUTAAN TERIMAKSIH KEPADA TAN SRI MUSA BEKAS KETUA POLIS NEGARA,KERANA TELAH BERJAYA SEBAGAI PEGAWAI PENYIASAT YG BERWIBAWA, YG TELAH BERJAYA MEYAKINKAN PERDANA MENTERI KETIKA ITU DGN SEGALA BAHAN BUKTI,BELIAU JUGA TIDAK TUNDUK KEPADA SEBARANG TEKANAN DAN UGUTAN SIDURJANA, WALAUPUN 3X BELIAU DIPANGGIL OLEH SIDURJANA UNTUK MENUTUP FAIL PENYIASATAN, NAMUN DENGAN TEGAS DAN BERMARUAH DIA MELAWAN DGN MEMBAWA ALQURAN SAMBIL BERKATA DATO SERI DI DUNIA SAYA LEPAS, DIAKHIRAT SAYA BERJAWAB.

SATU DALAM SEJUTA MANUSIA HEBAT SEPERTI MUSA, TAHNIAH TAN SRI , MOGA JANNAH TEMPATMU MELALUI JIHAD YG BESAR APATAH LAGI TAN SRI YG SAYA KENALI AMAT MENJAGA SOLATNYA TIDAK DILAMBATKAN WALAU SESAAT PUN BILA TIBA MASUK WAKTU MELALUI PENGALAMAN SAYA NAIK TURUN KE BUKIT AMAN SELAMA SETAHUN MEMBERI KETERANGAN, SETIAP KALI MASUK WAKTU ZOHOR DAN ASAR, WALAU KETIKA SEDANG MENGAMBIL KETERANGAN, BELIAU AKAN BERHENTI UNTUK BERSOLAT .BERTUAH IBU YG MELAHIRKAN ANAK YG HEBAT DAN BERIMAN SEPERTINYA.AMIN.SAYA CUKUP MENGHORMATI ORANG YG MENJAGA SOLATNYA PADA TEPAT WAKTU NYA.

KEPADA PEROSAK-PEROSAK BUMI TUNGGULAH MASANYA KAMU SEMUA AKAN DIADILI OLEH YG MAHA ESA.SEBAGAI RAKYAT TERUSKAN DOA -DOA KITA KEPADA YG MAHA ESA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAR KADAR SEGERA DAN KEMUSNAHAN SERTA KEHANCURAN KEPADA PENGKHIANAT BANGSA. YANG HAK TETAP HAK, YANG BATIL PASTI LEBUR. ALLAHHUAKHBAR 7X

171 comments:

zed said...

pertamaxx

teruskan perjuangan ummi

Anonymous said...

mereka akan menerima pembalasan atas perbuatan mereka..Allah maha kuasa

kiasu said...

Bekas Pemimpin DAP pun sudah hentam Karpal Singh atas bawah kiri kanan.

Baca link ini:-

http://weechookeong.wordpress.com/2011/01/06/yb-karpal-singh-should-offer-himself-as-a-witness/

Karpal Singh sudah tersepit, baca dengan tak baca.


Gua cayalulah Ummi, berapa kerat orang yang berani cabar karpal Singh, cabar nak saman Karpal Singh.

Menteri Amaran pun kecut telor dgn karpal Singh.

NFH said...

Sungguh berani Srikandi bila berkata yang benar dan hak.

Soalan cepumas, kenapa Karpal Sinki dan Mat Sabun menganiaya Ummi dan Azizan?

Jawab Jawab Jawab!!!

Ummi, saya sokong 100% Ummi saman dorang. Go Ummi Go!

Anonymous said...

teruskan perjuangan ummi. walaupun tidak mampu utk b'juang dan b'usaha seperti ummi,namun saya akan dan sentiasa mendoakan agar segala kebenaran dapat ditegakkan demi agama islam,negara dan bangsa. Insyaallah.

Anonymous said...

Asalamualaikum Umi..

Saya merasakan Umi memerlukan pengamana yang wajar dari pihak berwajib.

Pendedahan yang kedua kali ini teramatlah saya sanjungi, kerna rakyat akan lebih memahami akan putarbelit yang telah dimainkan oleh pihak yang terlibat.

Dan satu lagi yang saya harapkan agar nama TUN MAHATIR dapat di bersihkan dengan bermacam tuduhan konspiracy politk oleh beliau.

Harapan agar nama TUN MAHATHIR bersih dari tomahan-tomahan tak berasas dari puak Anuar Al Juburi ini.

Pendedahan hari ini mengenai Karpal sing dan Mat Sabu...adalah tepat sekali, kerana ramai yang tidak tahu akan hal ini.

Jadi sekarang tindakan undang undang terhadap Karpal bisa diambil kerna mengkianati anak guamannya...syabas Umi.

Kami berdoa akan keselamatan Umi agar semua kebenaran terungkap.

wasalam dari:Angkatan Langcang Kuning.

http://isteri-mamat-tua.blogspot.com

NAJIHA NAHBEE said...

Saya amat berharap..

kali ini pendedahan yang Umi lakukan lebih teratur dan sistematik.

Ceritanya mudah di fahami masyarakat I Malaysia kini.

Semoga nama TUN Mahatir akan bersih kembali.

Maka berakhirnya "Dajjal" anuar aljuburi dan PKR pasti akan berkubur....amien

Jaga diri UMI dari sebarang kemungkinan pihak DAJJAL ini..

:ALK

isteri-mamak-tua.blogspot.com

Anonymous said...

semoga Allah SWT melaknat anwar dan yg bersekongkol dgnnya. amin ya rabbal alaminn.

Anonymous said...

Syabas dan tahniah. teruskan berjuang demi untuk menegakkan kebenaran. Tuhan dan tunjukan kepada Kapal Singh... lembik kaki.... Mat Sabu dan menyasau... termasuk yang lain. Lupa pulak Al Juburin dan kuncu2nya... meracau-racau ke hulu tanjung .... Sama2 kita mendoakan. Tuhan akan tunjukan dalam tempoh yang terdekat. InsyAllah. Tengok dan lihat.

NFH said...

Saya harap para pemberita akhbar perdana di Malaysia, Utusan Malaysia, Bertia Harian, NST dll sila petik cabaran Ummi dalam blog ni dan siarkan di muka depan akhbar.

Kita nak Karpal jawab.

Majlis peguam sila ambil tindakan. Karpal pecah amanah. Sila tarik lesen si lawyer pembela penjenayah ni.

Anonymous said...

KArpal Singh has no morals nor ethics.
YB Wee has called him out and he acts like a typical, sad to say, twisting snake.

Sabu and his ilk, are your typical fire and brimstone no different than that you find in churches.
Everybody is wrong and they are always right. Worst still, we must blindly follow them.
PAS lets a Soddom and GOmorrah be their leader.
What morals!

WSY

Anonymous said...

teruskan pela**ran ummi

Anonymous said...

Geram betul aku dengar cerita si Karpal Belit ni. Rasa macam nak Pancit aje Tayar Kerusi roda dia.

Memang patut pun dia kena Penampar Almarhum Agomg Sultan Johor yang lalu.

Anonymous said...

CILAKA PUNYA KARPAL SING!!! BAIK KAU MINTAK MAAF KAT SELURUH RAKYAT MALAYSIA. KAU SANGGUP DIAM DAN TENGOK NEGARA NI KUCAR KACIR MASA REFORMASI ANWAR DULU. KENAPA KAU BERSEKONGKOL DENGAN DAJAL NI!!! AGAK-AGAK KAU PUN SAMA JENIS SUKA MAIN BELAKANG!!!. TAK GUNA PUNYA LAWYER!!! MEMANG TAHAP ANJING!!! ANJING PUN LEBIH MULIA DARI KAU!!!

maae said...

Sape-sape yang teringin nak doa munajat, sembahyang hajat bersama dengan musuh ummi ni sila lah ke stadium melawati..senang nak tahu tarikh.masuk je laman mereka.

Munajat baik dan munajat jahat pun boleh.Siapa tahu...hati masing-masing.Hati ummi sudah berbisik macam ummi dedahkan disini.masing-masing punya niat.

Ummi dah dapat hidayah.Kalau ummi tak tahu, takkan dia berani mencabar perkara yang ghirar dan bersumpah dengan nama Allah ! Apa yang pasti bangkai berulat tetap berbau teramat busuk, meloyakan...

Kita mohon kepada Allah untuk hidayah Nya terhadap kemungkaran ini.

Teruskan ummi,berkata benar.kami orang kebanyakkan tak nampak perlakuan watak di belakang tabir. Anda telah mengalami nya.

bukan betina said...

Ummi,

Bravo anda berani kerana benar!

Belum pernah dalam sejarah Tanah Melayu akan bangkit seorang srikandi, seorang wanita kerdil tanpa jawatan, tanpa kuasa dan tanpa kedudukan yang tampil ke hadapan untuk mencabar si cilaka Karpal Singh yang konon dianggap Singa Kebal DAP, tanpa berselindung menuduh Karpal Singh seorang Penipu, Lawyer Paling Tidak Bermaruah dan Pengkhianat, dan berani menyaman si cilaka karpal singh.


ya, kalau sayalah Menteri Amaran yang pernah gah menghunus keris sandiwara didepan tv dan jutaan orang kononnya pahlawan melayu, tetapi sebaik terkena jentik langsung layu kuyu memohon maaf kepada bangsa lain, di manakah air muka saya hendak letakkan? nasib baik saya bukan si Halimunan Hidup yang kini menikus itu walaupun baru dicabar si Namewee, bukan pun si Kapal Pusing.


Ayuh Ummi, andalah peneraju bangsa yang akan bangkit menentang kelompok Hipokritus, Pembohong, Penipu, Pengkhianat, Penjubur, Pelahap, Perompak Kapal Singh, Anwar Ibrahim & Penyangak2 sealiran mereka.


Kami bangsa Melayu, umat Islam bersama mu. Saman si kapal pusing ini. Dia sudah terduduk, tidak bisa berdiri lagi, maju dan rebahkan si petualang hipokritus ini.

Anonymous said...

Allah hu Akhbar

Berilah kekuatan kepada Ummi demi menegakkan kebenaran, menghapuskan kemunafikan.

Ummi berani mencabar Karpal Singh untuk ke mahkamah. Ummi berani menggelar Karpal Singh si Cilaka, si Penipu.


Beranikah Anwar dan isteri2nya Azmin, Wan Azizah, Shamsidar berempat membawa Ummi yang kerdil seorang ini ke mahkamah????

Tepuk dada tanya selera. Lu pikir le sendiri. Apa lagi dolak dalih dan helah empat bedul ini diam membisu tidak bersuara menafi, menangkis atau bertindak mencabar Ummi? lantiklah si kafir Kapal itu untuk menyaman Ummi dan Nalla.


Yang saki baki masih percaya kpd Aljuburin ini, apa lagi alasan kamu untuk mempertahankan penipuan 4 bedul ini. lawan tetap lawan? pooodah

Anonymous said...

Ummi Srikandi ku,

Saya ikuti dengan teliti semua posting ummi dari mula sampai sekarang

Dari lenggok tulisan, nampak ummi sudah lama memendam perasaan marah yang terbuku di hati

Relax dan banyakkan bersabar Ummi, kesihatan diri Ummi harus di beri keutamaan juga takut nanti dapat penyakit darah tinggi/jantung dsb kalau terlalu stress.

Pejuangan kita masih jauh dan kami mendoakan Ummi di lindungi Allah sentiasa

Teruskan berjuang serikandi ku

Bekas PKR said...

UMMI PANGGIL KARPAL SINGH SI PENIPU, SI CILAKA, SI PEMBOHONG.

UMMI UGUT KARPAL SINGH MENGAKU ATAU AKAN BAWA DIA KE MAHKAMAH.


Keberanian Ummi amat terang dan jelas, hanya pengecut dan dayus yang sembunyi tangan. Yang masih berpaksi kepada Anwar dan Azmin ini, tolong tanya hero2 anda di mana simpan kote dan telor mereka sekarang? bila lagi nak lantik 12 orang peguam untuk saman Ummi seorang? bila lagi? bila?

nak ulang tanya, bila lagi? berceramah kat Tenang berapi-api. kena dengan Ummmi menikus babi.

Anonymous said...

"tak tumboh tak melata, tak sungguh tak mengata" - so ini bukan level fitnah atau mengumpat lagi wahai pencacai2 PKR.

Ini dah OUTRIGHT CHALLENGE terhadap pemimpin2 idola tersohor anda. Tanya ciput2 ini apa tunggu2 lagi, jawab le, nafi le dan saman le Ummi pakai 13 atau kalau tak cukup pakai 30 peguam2.

Lantik sekali milo singh, rumput singh, indiana singh, mangkok singh, kuat singh, harimau singh, tiger singh, cawan singh, SD singh, DNA singh, mani singh, santok singh, ship singh, sampan singh, sampah singh, tongkang singh, kalam singh dan kulom singh yang merupakan loyar2 ternama di Singhsia dan Malaysia.


Wahai Anwar, demi keadilan jika masih tak cukup loyar2 di atas, ambil lagi loyar2 dari Amrika, Enkland, Ostrolia, Korea selatan, Tukministan, Khazastan, Kepersetan, Usbeskistan, Pakistan, Kyzrstan, Hindustan, Goheadgostan dan Tanjung Rambutan.

Jangan lupa juga lantik pakar2 DNA dari Ostralia, India dan pakar2 kaji-cuaca, kaji-suara, pakar2 DNA, serta doktor2 pakar luar negara supaya berlaku adil.

Baru lah orang2 PAS dan PKR boleh percaya mahkamah mesia.

Dot said...

bila nwar dipecat, dia terus salahkan semua orang lain berkonspirasi. dia terus huru-harakan negara mempengaruhi orangramai berdemonstrasi. tak ada usaha menyucikan diri bersumpah menjunjung alQuran spt yg selalu kita jangka tapi lebih bersikap bacul mcm kura2 menyorok dibelakang penyokong2 tegarnya. dia menjelajah ke seluruh pelusuk negara berceramah berapi2 sambil terus menipu, menafi....Masyaallah!

tapi Tun meminta orang yg mempertikaikan tindakannya supaya memohon petunjuk Allah SWT, membuat solat hajat supaya kebenaran terserlah. tak lama selepas tu Tun ke tanah suci & dapat pula masuk ke dlm Kaabah! Subhanallah!!!

Alangkah jauhnya perbezaan yg Allah tunjukkan antara kebenaran & kepalsuan. ntah mcm mana lagi kebenaran Allah SWT yg anon2 penyokong pr nak, tak tahulah...

Anonymous said...

aku doakan agar terbuka hati ezam, nalla, zahrain, zul kulim, chandra, wee, azizan, ummi, dll "UNITE" demi negara tercinta

amat kagum dengan keberanian ummi.. GO UMMI GO!!

A strong person is not the one who doesn't cry. A strong person is one who is quiet and sheds tears for a moment, and then picks up her sword and fights again..

- sweet misery

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM,
Semoga sentiasa di berikan kekuatan dan kesabaran oleh Allah SWT dalam usaha Umi untuk menegakkan kebenaran.

Anonymous said...

sentiasalah bertahajud Ummi, saya percaya Ummi di pihak yang benar

Anonymous said...

Cahaya kebenaran telah semakin terang bersinar. Topeng-topeng si petualang telah Ummi tanggalkan satu persatu. Ambang checkmate sudah semakin hampir.

Kami penyokong-penyokong tegar Ummi, sudah tak sabar nak menantikan klimaks atas semua pendedahan Ummi. Apakah ada manusia yang akan tak senang duduk dan kepanasan bontotnya. Atau mungkin ada pihak-pihak yang cuba sedaya upaya untuk spin isu ini 360 darjah.

Nampaknya kali ini, Ummi telah kasi pukulan K.O yang tak mungkin dapat ditepis lagi. Kita tengok selama mana mereka mampu bertahan dan berkubu, kerana tak lama lagi akan hancurlah mereka dengan ledakan meriam dari Ummi.

Saya takkan benarkan walau seinci pun tanahair ini dipegang oleh mereka. Mereka langsung tidak layak untuk jadi pemimpin negara. Rakyat telah memberi peluang kepada mereka sebelum ini, tetapi mereka khianati amanah itu. Adakah wajar kita memberi peluang kepada mereka sekali lagi ? Mereka wajib ditentang habis-habisan sehinggalah mereka mendapat hukuman setimpal dengan kesalahan yang telah mereka lakukan.

Salam perjuangan. Salam Jihad. Allahuakbar.

Anonymous said...

Salam Ummi. Mereka berdua sesumpah dan memang tak layak di panggil pemimpin. PAS bukan pejuang Islam dan Melayu.Mereka menggunakan Islam untuk kepentingan politik dan tembolok mereka. Mana ada isu-isi yang menguntungkan mereka, mereka akan ambil kesempatan, Tengoklah kes Teo Beng Hock. Memang biasa manusia mengunakan agama untuk kepentingan diri di dalam dan luar negeri termasuk paderi2 kristian. Ini perkara biasa. Tengoklah anwar, petik Quran sini sikit sana sikit, orang ingat dialim, DAP pun dah pandai petik2 Al-Quran. Ini permainan politik,Umat islam di Malaysia jangan jadi BODOH dan tertipu. Harap pihak Utusan Malaysia dapat menyiarkan tajuk blog Ummi esok, Mereka berdua patut ditelanjangkan. Perosak negara dan manusia hipokrit. Syabas Ummi

Anonymous said...

Teloq nuar di dalam genggaman parti ultra kiasu dap. Tulah kalid gagap beria-ria menentang perlantikan suk selangor walaupun dah diperkenankan tuanku sultan.

Anonymous said...

Walaupun pendedahan dilakukan tp pada mata penyokong2 tegar, ia tetap dianggap pembohongan n konspirasi..walaupun chandra muzaffar,ezam mohd nor,lokman nor adam,annuar shaari,datuk sallehuddin hashim,zulkifli nordin,zahid mat arip,hamidzun khairuddin,datuk zaid ibrahim,datuk nalla n byk lg dh meninggalkan aljuburin tp penyokong2 tegar tetap melihat ini sbg konspirasi UMNO..

Tidak apa,yg penting pendedahan tetap terus dilakukan walaupun hanya 1 dlm 100 org akan percaya, tetapi tetap satu kemenangan untuk menyakinkan 1orang itu tentang permainan politik kotor aljuburin n penyokong2 tegarnya..

Anonymous said...

Pd pandangan sy,walaupun satu bahtera penyokong aljuburin meninggalkannya tetap tidak akan memberi kesan padanya..Cuma satu kelemahan aljuburin nie,cukuplah azmin ali keluar PKR..Inilah orgnya menjadi kekuatan n tulang belakang kepada aljuburin..

Kepada azmin ali, kembali kepada keluarga.igtlh andai anda meninggal dunia,sebusuk2 mana pun bau mayat anda,xkn diterima ngan tgn terbuka oleh anwar,azizah,nurul izzah sekeluarga utk uruskan..tp tgn bonda anda,adik beradik anda akan menyambut n menguruskan malah mencium untuk kesekian kalinya..Ingatlah keluarga anda,tinggalkan sandiwara dunia bersama aljuburin..

Anonymous said...

anon 10.08: Ada rasa panas ka? Atau seram sejuk satu badan?

Umi, saya telah bersamamu sejak dulu. Syukur alhamdulillah Umi bersuara kembali demi menegak kebenaran. Allah Maha Besar.

MAY

Anonymous said...

Saya doakkan semoga kak ummi terus tabah dan dilindungi oleh-Nya. Berani kerana benar dan kak ummi usah gentar kerana ramai di luar sana, termasuk saya yang sedia menjadi benteng & menyokong kak ummi untuk terus membuka pekung yang selama ini ramai yang tidak tau akan kebenarannya....semua rakyat Malaysia berhak untuk tahu siapa petualang2 & penderhaka2 ini yg telah memporak-perandakan bumi tercinta ini

Unknown said...

Saya amat malu kerana politik Malaysia sudah jadi politik budak-budak dan politik murahan. Di mana perginya sifat peramah, berilmu, intelektual, penuh hikmah, berintegriti, beretika, berbudi bahasa, bertoleransi, bersopan santun dan sebagainya. Rakyat Malaysia menjadi terlalu biadab kerana perangai rakus yang ditunjukkan oleh the so-called leaders macam si Aljuburi, pemimpin2 PAS, DAP dan PKR, yang sudah merogol Dewan Rakyat yang sudah jadi macam tempat budak-budak jahat yang kurang ajar lebih teruk dari pasar. Nilai sesuatu bangsa adalah budipekerti, maruah, sopan-santun, etika, hikmah, toleransi - yang mana nilai2 murni ini sudah terhakis kerana sifat gelojoh pemimpin2 seperti ini. Benarlah kita sudah semakin hampir kiamat sebab sifat ihsan sudah di angkat ke langit, yang tinggal hanya mahkluk berbentuk manusia yang bersifat binatang. Ya Allah, maka sekarang saya bersaksi bahawa saya berada di akhir zaman di mana perkara seburuk ini sudah pun berlaku terang-terangan di hadapan mata!

Anonymous said...

SALAM UMMI,

Saya nak bagi pendapat sikit. Jangan tulis panjang2 sangat untuk satu keluaran, bila terlalu panjang, bagi saya, konsentrasi bacaan akan hilang.

Contohnya pendedahan kali ini elok dibuat dalam dua episod satu untuk kapal tenggelam dan satu lagi untuk " lebai malang" - peristiwa dibilik 121.



Solid Behind You

Anonymous said...

Salam perjuangan,

Jika pada tahun 1998 dulu, kita buat reformasi semata-mata untuk menyokong Anwar. Apa kata pada tahun 2011 ni, kita buat reformasi II, tapi kali ini demi menyokong Srikandi.

Sekiranya Anwar didakwa, apa akan jadi kepada Pakatan Rakyat dan PKR sendiri. Mungkinkah pemimpin-pemimpin dalam PR akan berpecah-belah. Atau Zaid akan cuba menjadi hero dengan ketiadaan Anwar. Semua persoalan-persoalan ini akan terjawab bila tiba masanya. Tapi, apa yang pasti sekarang ialah Pakatan Rakyat tidak releven pada masa skrg.

Anonymous said...

KITA PANCITKAN TAYAR KERUSI RODA SI KARPAL SINGH.
BARU DIA TAU NAK KENA DUKUNG.

Anonymous said...

anon 7:28
warna latar blog ni pun ada kena mengena dengan ganguan konsentrasi.

Anonymous said...

Allahuakbar, yang benar pasti menang, yang batil pasti kecundang.

sri mersing said...

Salam Kak Ummi,

Teruskan semangat Tun Teja dan Tun Fatimah anda! Ramai yg menyokong anda di belakang.Banyak lagi yg kami belum tahu.Teruskan tegakkan kebenaran!

Anonymous said...

Karpal bertujuan menggunakan orang Melayu untuk menghancurkan orang Melayu sendiri.

Ramai yang masih tak faham2.

changkatlobak said...

tepat pada sasaran.

kak umi, jangan lah menaip pakai huruf besar. sakit mata membacanya

Zek said...

YA ALLAH SELAMATKANLAH NEGARA MALAYSIA INI DARI DIPIMPIN OLEH INSAN YANG SUDAH ROSAK AKHLAKNYA DAN YANG MUNAFIK. AMIN!

Unknown said...

1)biarlah ummi tulis dgn style dia.. yg penting kita faham.. itulah luahan yg dipendam selama 13 tahun..
2)selama ini sy mencari2 di mana Ummi Hafilda & knp dia mdiamkan diri.. skrg baru sy mngerti..
3) 13 tahun dulu sy lah antara yg mnyambut Wan Jijah bila dia bceramah atas tiket PAS di Tlk Kmg. mmg dia jaga status & tarafnya dirasakan tinggi sgt bbanding muslimat PAS..
4) selain tohmahan, kejian & tuduhan pd idola sy Tun Dr M waktu tu, hnya 2 pkara yg mjadi psoalan sy:
i) Tun Dr M beri kpercayaan penuh pd DSAI mngenepikan menteri senior yg lain & diasuh sbg pgantinya, tapi mngapa Tun mngambil kptsn drastik utk mnyingkir nya? Jika tidak krn sesuatu pkra yg mgugat kslmatan ngara jika Tun Dr M meneruskan perancangannya Tun Dr M sanggup terima risiko dibenci atas tindakannya.. He's really a true & genuine HERO...
ii) mana PKR mdapat duit yg bnyk utk tlibat dlm pilihanraya & mnampung khidupan serta aktiviti parti & ahlinya yg kelihatan bmewah2 bbanding PAS wpun mula rmai golongan profesional m'anggotainya tapi masih kelihatan spt parti miskin dr dulu hingga skrg...
5) skrg semuanya jelas knp Tun Dr M tpaksa singkir DSAI & jelas mana PKR dpt duit sbanyk itu...
6) 13 tahun dulu ianya tidak jelas, sebab Ummi tak bpeluang mjelaskannya...
7) selepas 13 tahun baru Allah tunjukkan kbnaran sdikit demi sdikit... itupun hnya dpt dilihat bg mrk yg BERFIKIR...
8) teruskan pjuangan & sntiasa bhati2 serta mohon plindungan dari Allah sntiasa...

q0l0p said...

salam ummi...

Kalu "U turn" atau "berpaling tadah" tu bukan 360 darjah ummi., cuma maksimumnya 180 darjah jer.

Kalu 360 darjah balik ke asal ar... (Back to squre one) ;-)

Bila ummi jadi anak guam Karpal? ada penah dapat bil dari dia n ummi ada bayar fees ker? hehehe

Anonymous said...

salam

lawyer penipu.laywer celaka,lawyer bunuh lawyer.telah menjadi berita umum.

Bar council dimana anda?tidur atau sedang sibuk berpolitik.

Unknown said...

1) rakyat Msia yg mgaku cerdik kena buka minda & hati spy dpt terima & nilai sndiri info yg dibaca t'utama dr blog2 (nasib baik ada kmudahan ICT yg borderless world ni...smua dhujung jari, hnya kbijaksanaan mnilai & bfikir diperlukan)
2) selain blog Srikandi7, FT (Faisal Tehrani), Che Det, DR MAZA (Minda Tajdid) & lain2 blog yg bmanfaat dr segi ilmunya harus juga dibaca.
3) dgn itu kita akan dpt buat pnilaian secara rasional bkn saja logik akal ttapi yg bsandarkan dalil2 Al Quran & hadis..
4) Jika kita bnyak mbaca & mkaji bahan2 ini, kita akan nampak kaitan antara isu2 yang hangat diperbincangkan skrg..seterusnya mbbantu kita mbuat pnilaian lbh cerdik & bfakta tidak m'ikut emosi..
5) setengah video yg dikemukakan oleh Ummi sy dah lihat bbrapa tahun lps dlm Youtube & terkejut lbh2 lagi sandiwara DSAI yg bkerusi roda & bangun bjalan dgn sihatnya...
6) Cubalah cari dlm youtube ceramah2 DSAI di luarnegara, kita boleh buat penilaian sendiri...
7) spt mperlekeh batik Msia & m'agung batik indon serta Afrika..
8) isu pling hangat skrg adalah ttg akidah DSAI iaitu ttg Pluralisme.. baca 12 pkara yg dibanding oleh Tokoh Maal Hijrah Dr Uthman el Muhammadi ttg Pluralisme yg mbawa kpd pnyelewengan akidah DSAI .....
Nauzubillah...
9) baca dulu sblm nak komen apa2... setelah mbaca, melihat & mdengar (di internet saja)sy tak hairan DSAI mmg mengamalkan sodomi & dia seorang biseksual...
10) cari juga link2 yg berkaitan dgn org2 yg dikaitkan dgn DSAI spt Sukma etc...
11) skrg sy mngerti mengapa Ummi berdiam diri selama 13 tahun.... setiap manusia diuji ikut kemampuan, but u ummi, u r selected , the chosen... May Allah bless u always...

ishak99 said...

saya cadangkan kitu kumpulkan satu dana yang secukupnya untuk Umi memfail saman pecah amanah keatas kapal sinki dimahkamah. Dia anggap dirinya begitu macho sekali melakukan apa saja walalupun benda yang salah, untuk menegakkan kebatilan. Masih lagi dia tak sedar Allah telahpun menghukumnya diatas dunia sehingga lumpuh. Kapal singh harys bertaubat. Kami berdoa Umi punya kekuatan dan keberanian menegakkan kebenaran, dan semoga Allah mempercepatkan hukumannya keatas mereka yang melakukan dosa supaya kebathilan mereka nyata dari pandangan manusia. ishak99@gmail.com

Anonymous said...

qolop, isunya bukan darinkjah pusingan, isunya setelah mendengar dan menerima bukti2 yg dikemukakan karpal sink menjadi pula anak guam utk anwar . Mana ethic seorg peguam dlm hal ini?
sham

Anonymous said...

Salam Ummi.
Teruskan perjuangan untuk menegakkan kebenaran. Biar tersunkur & menonggeng si Al-Juburi tu, supaya siapa yang lalu boleh balun, kalau ada selera.

Nota:
Kalau boleh, jangan gunakan capital letters untuk semua perkataan. Saya rasa susah nak baca. Untuk tajuk, kata nama atau nak hilight sesuatu, baru OK.
Selamat Berjuang untuk kebenaran

tkali said...

Mat qOlOp,

Kalau pusing patah balik tu 360 la! Macam roundabout!! Mat Kulup oi!!

Karpal Singh, lawan kerajaan kalu dia kasi free!!!

KULUP, Lu tarak potng lagi ka!!

UMMI TERUSKAN PERJUANGAN!

NAJIHA NAHBEE said...

Hari demi hari kami berdoa.
Bertahun-tahun tabah menunggu tiba.

Siapakah yang mungkin menjadi perantara.
Di utus oleh yang maha kuasa.

Mudahan UMI HAFILDA lah orangnya..

Penegak kebenaran merobah Bangsa..

Kami bersama mu UMI HAFILDA.

Anonymous said...

Salam...

Sy cadangkan kak Ummi buat tindakan sendiri (saman) mereka. Sbb klu nk harap mereka sendiri dakwa Ummi kt mahkamah difitnah, mmg xlah.. sy yakin mereka xkn saman Ummi sbb nnt tembelang mereka terdedah dimahkamah.. akhirnya klu takde tindakan lanjut dr kedua2 belah pihak, perkara ni akan lenyap sedikit demi sedikit.. akhirnya mereka boleh kembali bermaharajalela..

p/s: sy pon berdepan situasi sama mcm kak Ummi dimana seorg abg sy telah berjaya dipengaruhi poltik kotor Anwar.. seluruh ahli keluarga sy yg lain masih utuh pd jalan yg benar.. mmg payah nk nasihatkn die.. tp setakat ni alhamdulillah ikatan kekeluargaan masih utuh antara kami..

salam perjuangan..

-poul-

Anonymous said...

taniah ummi kami yg bertugas di penjara menanti orang2 ini untuk d recyecal kalau dia terbuka hati. saya yakin dengan ummi

Anonymous said...

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA BESAR DAN MAHA AGUNG, Saya pernah membaca temuramah seorang wartawan (Pro PAS) dengan MAT SABU dalam sebuah majalah Pro PAS(maaf saya sudah lupa nama majalah tu) sekitar tahun 1997 ketika itu saya sedang bergelar mahasiswa. Mat Sabu dengan jelas tidak mempercayai ANWAR IBRAHIM (ketika itu TIMBALAN PERDANA MENTERI) kerana isu homoseksual dan lebih mempercayai DATO SERI (ketika itu) Dr MAHATHIR dan berharap Dr MAHATHIR memecat ANWAR serta berharap ANWAR bukan NEXT PRIME MINISTER MALAYSIA. Tapi selepas ANWAR di pecat memang keadaan menjadi terlalu terbalik mereka menuduh TUN dengan pelbagai gelaran tapi sekarang jika saudara lihat dari raut wajah TUN dan ANWAR sila perhatikan jelas2 wajah TUN berseri2 (mungkin pahala fitnah terhadapnya terlalu banyak) dan sila lihat wajah ANWAR berkerut (mungkin sebab tua) dan gelap (nampak mcm tak ada NUR - kenapa ya mcm tak de NUR?)

Anonymous said...

TERUSKAN PERJUANGAN MU WAHAI UMMI. BAWA ANJING-ANJING JALANAN DAN MEREKA YANG MUNAFIK YANG SANGGUP MENGGADAIKAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA SEMATA-MATA GILA KUASA MEMERINTAH NEGARA INI. JANGAN DIBIARKAN KEMUNGKARAN BERLELUASA. MASA DEPAN ANAK CUCU KITA AMAT PENTING DALAM MEMBELA NASIB MEREKA. AYUH TERUSKAN ..YA ALLAH ENGKAU BERIKANLAH KEKUATAN KEPADA INSAN BERNAMA UMMI HAFILDA. ENGKAU BERIKANLAH IDAYAH DAN RAHMAH KEPADANYA. LINDUNGILAH DIRINYA DARI SEBARANG BENCANA DAN UGUTAN. AMIN YARABBAL ALAMIN.

duluPas said...

TABUNG GUAMAN UMMI HAFILDA


Tidak mungkin Karpal Singh si kafir pembela peliwat Al-juburin ini akan mengaku dia silap. Kerana dianggap dirinya paling kebal, pintar dan handal. Ego dan sombongnya menggunung, malah Raja2 Melayu pun dicabar oleh anjing DAP ini.

Ummi Hafilda wajar meneruskan saman terhadap anjing ini. Buatlah persediaan dari sekarang dengan melantik sekumpulan Peguam yang berpengalaman seperti Shafie Abdullah dan Nor Hafarizam.

Kos mahkamah dan guaman memang besar dan kes memakan masa. Oleh kerana ini melibatkan kepentingan rakyat dan politik negara, disyorkan satu tabung khusus UMMI HAFILDA FUND ditubuhkan untuk membantu tindakan saman yang lancar.

Dengan menyumbang ke tabung ini, kita sama2 membuktikan kita menyokong penuh Ummi dan jika beratus ribu orang yang menyumbang berjuta2 maka akan menggambarkan betapa kuat dan padu sokongan ini.

Tabung ini bukan khusus untuk membiayai kos saman sahaja tetapi juga kos untuk mengadakan perhimpunan besar2an, serta membantu pusat2 anak yatim, dan sebagainya. Tabung ini hedaklah diurus oleh pihak bertauliah.

Jika menang tuntutan RM100juta misalnya, wang ini didermakan ke pihak2 yang amat memerlukan seperti Rumah Anak Yatim, Rumah Kebajikan, Rumah Orang2 Tua, Pusat Dialisis, Pusat Perubatan DLL.


Saya percaya ramai sanggup menyumbang RM1,RM5, RM10, RM20 malah RM100 atau berapa pun mengikut kemampuan demi kebenaran dan perjuangan agama bangsa dan negara kita.

Tubuhkan tabung ini, Insyallah seluruh keluarga saya akan tampil memberi sumbangan.

Jika

Unknown said...

1)Tun Dr M tidak kira dlm situasi apa, dpn siapa & dimana dia bcakap, pendiriannya tetap dan tidak berubah2..... bbanding DSAI, padan la dia digelar SESUMPAH.

2)Tun Dr M kata:" If that makes me anti-semitic then i'm proud to b anti-semitic, eventhough the term is wrong".

3) bandingkan dgn statement SESUMPAH dlm apology tournya:"Why do i need to use it if it causes so much misunderstanding, i need to b more careful."

4) tu yg depan lain ckp, blkg lagi lain ckp...tak de pendirian!!

Unknown said...

1) Bkn saje muka Anwar tiada NUR tapi yg peliknya muka Ustaz Dr Badrulamin (dulu rmai pengikut ni, tmasuk sy pegi dgr mana dia bceramah sblm kes 1998 la..)pun sama..

2) terkejut bila Badrulamin mnuduh DR MAZA (wktu tu mufti Perlis) sbg "bapak setan" dlm youtube!!!

3)mcm ni la perangai pemimpin PKR dah terikut2 cara pemimpin PAS, suka melabel org dgn gelaran yg teruk sekali...

4) skrg muka siapa yg ada Nur & muka siapa yg seolah2 tiada nur????..

5)Tun Dr M vs Anwar & DR MAZA vs Badrolamin????

6) Siapa yg bcakap dgn nada relax, tenang, senyum dgn yg menjerit, memaki hamun, menuduh tanpa bukti, melabel, mengkafir, mencarut, menempelak org bapak setan dll yg teruk2????

7) malunya sbg rakyat lihat pemimpin begini.....

Anonymous said...

salam
semoga Allah jatuhkan manusia munafik dan naikan manusia yang bener-benar beriman menjadi pemimpin,amin.

-mfaiz83- said...

kak umi! saya support anda! tolong buat facebook

Anonymous said...

Terngiang-ngiang ucapan Tun Dr. Mahathir pada bulan Sept.1998 apabila dia berkata:

"SAYA MINTA PADA TUAN2 DAN PUAN2 BALIKLAH KE TEMPAT MASING-MASING ADAKAN SEMBAHYANG HAJAT, BUKAN UNTUK SAYA TETAPI UNTUK KEBENARAN, SUPAYA AKHIRNYA YANG MENANG IALAH KEBENARAN."

Minta pengunjung-pengunjung blog ini nilaikan sendiri siapakah dipihak yang benar.

Haji Saiful telah selamat menunaikan rukun Islam ke lima pada tahun 2010.

Dia tidak putus-putus berdoa agar Allah tunjukkan kebenaran. Dia amat yakin bahawa dia adalah mangsa liwat Anwar maka sebab itu dia berani untuk bersumpah mubahalah di masjid Wilayah, K.Lumpur.

Tak mungkin Haji Saiful berani melakukannya kalau perkara itu tidak berlaku ke atas dirinya.

Anwar pula sanggup belanja jutaan ringgit dengan mengupah peguambela begitu ramai untuk membelanya. Ada beberapa peguambela sudah lari kerana mereka sedar bahawa mereka telah menyalahi hukum kerana membela orang yang telah terbukti bersalah.

Mat Sabu, Karpal Singh, Mahfuz Omar, Taib Azamudin semuanya telah meyakinkan penyokong2 mereka
bahawa Anwar telah melakukan kerja yang terkutuk itu. Dan penyokong mereka juga menerimanya dengan menjerit gembira dengan pendedahan itu.

Apakah kalau Anwar berada dalam UMNO perkara itu baru benar tetapi kalau dia berada diluar UMNO dia jadi bersih.

Kenapalah hampa mudah sangat kena tipu dan rela pula kena tipu. Seronok ke kena tipu oleh pemimpin2 kamu. Kamu diberi otak untuk berfikir. Tak bolehkah berfikir sedikit.

Tapi Alhamdulillah, ramai juga yang dulunya penyokong tegar Anwar telah diberi Allah petunjuk dan hidayah setelah mereka membuka minda mereka untuk berfikir. Mereka sudah dapat melihat kebenaran setelah melayari blog ini dengan izin Allah.

Semoga ramai lagi yang akan diberi Allah petunjuk dan hidayah setelah membaca posting UMI. AMIN!

MALAYSIAN UNITED said...

salam.. saya minta jasa baik saudara untuk link kan blog saya pada blog saudara.. www.malaysianutd.blogspot.com
TQ

shamie said...

you are really dare and great syabas umi, dont be scared.. maju terus kedepan membongkar segala kemunafikan si laknatullah ni saya dan lain2 sentiasa mendoakan agar kamu sihat dan selamat demi utk bangsa,agama dan negara kita

Anonymous said...

Penyokong tegar pembangkang baca ke blog ni? Mereka sanggup baca ke segala penerangan dan pendedahan ini? Azmin Baca ke, Mat Sabu baca ke? Karpal baca ke?, Kalau dia bacapun hanya untuk jadi bahan bukti untuk pertahankan diri jelah. Penyokong tegar BN pulak rasanya seronok sangat-sangat membacanya.

Jokiden, NS.

Anonymous said...

I like this blog...berani kerana benar..
http://bit.ly/hC8ru0

doncin cai said...

WELL DONE

Tai said...

Teruskan perjuangan akak. kebenaran sudah hampir.

Anonymous said...

Anon 3.55 am
peduli apa deme baca atau tak baca...
yang menjadikan mereka pemimpin, bukankah kita sebagai pengundi berdaftar
SHIT !

doncin cai said...

Anon 3.55 am
kalau nak tulis fikir dulu
dah tentu le mereka TIDAK MEMBACA blog ini.....
tapi yang menjadikan mereka, pemimpin adalah kita, sebagai pengundi berdaftar.........
ko pun tak payah baca le.... budak tadika punya masalah yang ko timbulkan...SHIT

Anonymous said...

go..go..go.pink ranjers,,, teruskan perjuangan,,,

Anonymous said...

Dalam tahun 2011 ni, saya ingin sekali melihat PKR dikuburkan. Sekaligus akan menyebabkan Pakatan Rapuh dibubarkan.

PKR yang orang-orang kuatnya terdiri daripada Anwar,Azmin,Azizah dan Izzah perlu ditumbangkan segera bagi menyelamatkan Malaysia tercinta. Saya harap, nasib PKR akan sama seperti Semangat 46 yang telah dibubarkan.

Cukuplah dengan UMNO yang memperjuangkan Melayu. PKR tak perlu mengambil alih tugas UMNO. UMNO adalah satu parti yang membela orang-orang Melayu. Pada masa yang sama bersikap toleransi pada rakan-rakan yang bukan Melayu.

PKR telah menyebabkan hubungan antara kaum menjadi kucar-kacir kerana membangkitkan soal ketuanan Melayu. PKR telah memberikan janji manis kepada kaum India dan kaum Cina. Pada masa yang sama juga, kaum India dan kaum Cina telah terpedaya dengan isu hak istimewaan orang Melayu.

Selama 53 tahun merdeka, orang Melayu tak pernah usik hak kaum India dan kaum Cina atas nilai persahabatan dan saling bertolenrasi. Tapi PKR spin 'Isu Melayu' yang boleh menggugat ketenteraman antara kaum. PKR perlu bertanggungjawab atas keterlanjurannya yang mengusik kontrak sosial antara kaum di Malaysia.

Anonymous said...

PKR - parti kencing rakyat
PAS - parti ajaran sesat
DAP - depan atau pungkok

memang benar, kelibat tiga2 parti ini hanya memecahbelah rakyat melalui politik perkauman dan kebiadapan.

ketiga2 parti ini hanya bergabung selagi ada aljuburin anwar. rebahnya aljuburin ini maka rebahlah pakatan haram yang tidak berdaftar hingga ke hari ini.

pakatan haram bukan semakin bertambah parti dah ahli, sebaliknya satu demi satu pemimpin terutama yang amat rapat dengan anwar telah meninggalkan dia. mereka lebih mengenali anwar berbanding kita. merekalah yang sekarang hebat menghembor dan meludah anwar kerana sudah sedar akan pembohongan peliwat ini.


kepada yang masih mahu mempercayai anwar, tak usahlah bertanya atau mempertikai kami yang sudah tahu siapa pembohong si juburin ini.

halakan pertanyaan kamu kepada bekas2 sahabat dan bekas2 pemimpin PKR yang sudah reject anwar.

sudah tentu mereka lebih mengenali anwar daripada anda. sudah pasti mereka lebih tahu. bukalah hati, fikir logiknya.

Anonymous said...

Minta Ummi nyatakan adakah beliau ahli UMNO? Saya cadangkan kepada UMNO untuk membawa Ummi berkempen di PRK DUN Tenang supaya mendapat liputan luas dan lebih jelas untuk rakyat mengetahui tentang rendah nya moral Ketua Umum PKR yang juga Ketua Pembangkang dan juga "Ketua Umum PR"

Anonymous said...

Satu persatu orang sekeliling Anwar sudah pergi tanpa kembali lagi. Lihat senarai mereka yang telah insaf dan sedar dari penipuan Anwar Ibrahim di bawah dan sebarkan agar rakyat dapat fikir kenapa begitu ramai yang telah meninggalkan beliau.

Adakah semua kerana wang ? Mustahil !!!

1. Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar,
2. Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor,
3. Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
4. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Zainur Zakaria
5. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Datuk S. Nallakarupan.
6. Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
7. Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
8. Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
9. Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan iaitu Lokman Noor Adam
10. Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md. Arip
11. Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha.
12. Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
13. Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
14. Setiausaha PKR bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
15. Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
16. Bekas naib presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
17. Naib Presiden, Jeffrey Kitingan,
18. BROTHER ZAID IBRAHIM
19. Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
20. Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
21. Bekas calon PKR teluk kemang/ antara pengasas PKR Abdul Manap Shahardin
22. Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor Datuk Dr Halili Rahmat
23. Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak Soraya Sulaiman
24. Timbalan Ketua PKR Bagan Serai Roshanita Mohd Basir
25. Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah
26. Terkini 2011 ramai ketua2 dan ajk2 cabang PKR di Sabah

Kerusi Parlimen

1. Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed
2. Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng
3. Ahli Parlimen Bagan Serai Mohsin Shamsuri
4. Ahli Parlimen Kulim Baru Zulkifli Nordin

Kerusi DUN

1. Adun Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi
2. Adun Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu
3. Adun Ngemah, Gabriel Adit Demong
4. Adun Lunas, Md Radzi Salleh
5. Adun Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah
6. ADUN Bukit Selambau, V. Arumugam
7. Bekas Timbalan Ketua menteri Pulau Pinang , Fairus Khairuddin

Anonymous said...

Satu persatu orang sekeliling Anwar sudah pergi tanpa kembali lagi. Lihat senarai mereka yang telah insaf dan sedar dari penipuan Anwar Ibrahim di bawah dan sebarkan agar rakyat dapat fikir kenapa begitu ramai yang telah meninggalkan beliau.

Adakah semua kerana wang ? Mustahil !!!

Dr. Chandra Muzaffar,Ezam Mohd. Noor, Ruslan Kassim, Zainur Zakaria, Datuk S. Nallakarupan, Marina Yusuff, Mohd. Annuar Tahir, Anuar Shaari, Lokman Noor Adam, Muhammad Zahid Md. Arip,Hamdan Taha, Datuk Salehuddin Hashim, Faizal Julaili, Awang Mumin Awang Marali, Abdul Rahman Osman, Saidatul Badru Tun Said Keruak, Jeffrey Kitingan,Datuk ZAID IBRAHIM, Nazaruddin Darmawan, Fauziah Sulaiman, Abdul Manap Shahardin, Datuk Dr Halili Rahmat, Soraya Sulaiman, Roshanita Mohd Basir, Aminah Abdullah, terkini 2011 ketua2 cabang dan AJK PKR di Sabah.

Kerusi Parlimen

1. Datuk Seri Zahrain Mohamed
2. Tan Tee Beng
3. Mohsin Shamsuri
4. Zulkifli Nordin

Kerusi DUN

1. Jamaluddin Mohd Radzi
2. ohd. Osman Jailu
3. Gabriel Adit Demong
4. Md Radzi Salleh
5. Badrul Hisham Abdullah
6. V. Arumugam
7. Fairus Khairuddin

Anonymous said...

PEGUAM ANWAR TARIK DIRI / MENINGGALKAN ANWAR

Tiga peguam terkemuka beragama Islam yang menarik diri atau telah meninggalkan Anwar Ibrahim dari membela kes liwatnya sama ada Sodomi 1 atau Sodomi 2 ialah:-

1. Hj Zainur Zakaria

2. Hj Sulaiman Abdullah

3. Raja Aziz Addruse


Apakah yang kita boleh terjemahkan bersabit penarikan diri peguam2 Islam tersohor di Malaysia ini?

Sudah pastinya keyakinan mereka setelah mengkaji bukti2 kes yang mereka perolehi. Islam melarang pembelaan seseorang yang diketahui melakukan kesalahan. Karpal Singh adalah penganut agama PAS, bukan agama Islam.

Anonymous said...

Ahli Parlimen Wangsa Maju, YB Wee Choo Keong pun dah berambus dari anwar.

Anonymous said...

shamsidar lacur diri pada anwar atas kerelaan azmin demi harta kekayaan dan sanjungan. jangan lupa azmin specis anwar suka depan belakang bisexsual.i beleived those's two ever did this thing betweem them homosex. samanlah who care, it's real. do not denied

Anonymous said...

cuba bayangkan kalau semua yang telah meninggalkan anwar (seperti yang telah anon January 8, 2011 8:19 AM senaraikan)memfailkan saman malu sebab nuar telah memfitnah mereka dengan mengatakan mereka mendapat imbuhan dari bn, yang mana ianya telah menjatuhkan integriti mereka...

kalau sorang 50 juta x 27 + 1(ummi)..wowww, kalau menang, memang cukup untuk didermakan pada anak yatim dan orang2 yang memerlukan :D

Anonymous said...

Kata-kata Anwar yang menggelikan dengan peristiwa 16 September 2008:

THE NUMBERS KEEP INCREASING!!

Rupa-rupanya yang bertambah itu bukan yang menyokong parti PKR tetapi yang keluar parti termasuk wakil rakyatnya sekali.

Wa lupa pulak. Ada yang masuk. Wakil rakyat Perak. Tapi sekejaapp aje. Dia acah aje. Kemudian dia masuk balik BN. Dia sedar pemimpin PKR tak bermoral. Terkantoi Anwar.

Bila dia umum masuk PKR, puji dia melangit. Tapi bila dia masuk semula BN kutuk bukan main. Kata kena beli le dan macam2 lagi.

WA MENYERU KEPADA PENYOKONG2 PKR, CUKUPLAH KENA KELENTONG SI ANWAR
KAKI PENIPU DAN PELIWAT TU. TINGGALKAN PKR = PARTI KELENTONG RAKYAT.

Anonymous said...

Salam Umi. Dalam Islam kalau kita nak kenal seseorang, kita perhatikan tutur katanyan, makan bersamanyan dan tingal serumah dengannya selama sekurang2nya 3 hari, Pengikut tegar Anwar, hanya dengar dan lihatnya dari jauh termasuk Nik Aziz, jumpa pun sekali sekala shj dalam setahun, Tapi Umi, sahabat2 karib Anwar TERMASUK Nalla(lebih 20 tahun mengenali Anwar, rakan tenis lagi) dan ramai penyokong dan pendukung PKR dah pun meningalkan Anwar kerana mereka lebih mengenalinya. Jadi pengikut membuta tuli dan tak pernah pun bersahabat ataupun berjumpa dengannys gunakan MATA, AKAL dan TELINGA. Jangan jadi seperti orang yang buta, tuli dan pekak spt yang dinyatakan dlm Quran. Rugi diri sendiri dan hancur Malaysia kalau ada pemimpin seperti ini menjadi PM.Lebih2 lagi sekarang MALAYSIA SEBENENARNYA telah dilanda FITNAH BESAR, Tengoklah sekeliling bayi dibuang hampir setiap hari,pornografi jadi tuntunan budak2 dan org dewasa secara bebas, PAs berbaik sangka dengan musuh Islam, umat Islam lebih percaya akuan sumpah rm10 drp sumpah laknat, kalimah Allah digunakan sewenang2 oleh org bukan
islam utk kepentingan politik, dan macam2 lagi.Harap tiada bala besar seperti Tsunami melanda Malaysia tidak lama lagi, Nauzubilah.Syabas UMi teruskan perjuangan demi AGAMA, BANGSA dan NEGARA.

Anonymous said...

Sememangnya tidak mungkin Karpal singh, Azmin Ali, Mat Sabu dll membaca blog nie..Mengangkat mereka mjd MP adalah rakyat yg mengundi..

Sekiranya ada rakyat yg tidak mempercayainya,terpulang pd mereka.Namun sekurang2nya ada usaha pendedahan, setelah pendedahan kita berdoa agar rakyat walaupun tidak semua akan kembali melihat apa yg selama nie diperjuangkan benar atau sebaliknya.Seterusnya disusuli bertawakal..Usaha+doa+tawakal=kejayaan..

Apa2pun kepada ummi hafilda,teruskan pendedahan n perjuangan dlm menegakkan keadilan menjatuhkan penyelewengan.Begitu juga kepada saiful,terus tabah n yakin kebenaran di pihak kamu..

Kepada pengundi DUN Tenang,igt perjanjian Anwar;sekiranya Johor ditadbir pakatan rakyat,Chua Jui Meng akan dilantik mjd menteri besar..apa nasib melayu islam ketika itu,usah difikirkan.cegah lebih baik dari merawat.

Njah said...

Alhamdulillah Ummi. Insyallah semua perbuatan derjuna yang dilakukan oleh manusia seperti ini akan menerima pembnalasannya, cuma cepat dan lambat adalah ketentuan Allah. Semakin banyak pendedahan yang dilakukan oleh manusia seperti ini semakin hati dibuatnya. Pembalit pada agama bangsa ini perlu ditentang dan didedahkan salah lakunya. Kalau kita mendiamkan diri seolah-olah kita menghalalkan perbuatan manusia seperti ini. Manusia perosak pada bangsa sendiri dan manusia yang akan mengucar kacirkan anak-anak cuci kita dimasa akan datang. Saya doakan agak Allah sentiasa melindungi negara tercinta ini dari orang-orang seperti mereka dan pada Ummi, terima kasih

Anonymous said...

Kerana PKR lah yg sanggup gadai bangsa dan agama menyebabkan aku menjadi ULTRA MELAYU.....kebencian teramat tinggi pada cina DAP dan HINDRAF.

Anonymous said...

salam

sesiapa yang masih waras, ada harga & maruah diri, berpelajaran, terbuka pintu hati dan fikiran PASTI akan rasa marah dan geram sebab telah tertipu dek lakonan ai. mereka juga akan 'merasa' penyesalan yg tak berkesudahan kerana malu bgmn dulunya boleh tertipu dgn kata2 manis tapi beracun ai.
sebab itu setelah mereka tahu tembelang dan penipuan ai, mereka terus maju ke depan tekan gear 5, membuat pendedahan demi pendedahan, cuba sedaya upaya supaya lebih ramai orang sedar dan tidak tertipu lagi seperti mereka.
itulah yg berlaku kepada yb zulkipli nordin, ezam , nalla dll terutamanya srikandi 7 - ummi hafilda

yb zul menulis dlm blog nya bhw dia pernah bertanya tentang ai kpd ustaz ashaari (waktu tu global ikhwan) dan dijawab oleh ustaz ashaari berkenaan ai. tetapi yb zul tidak mahu memberitahu butiran tersebut dan hanya mahu simpan utk dirinya sahaja.

kalau nak tahu jugak, kena tanya sendiri dgn yb zul kot.

orang tipu kita buta2, hidup2 dan perbodohkan kita weiii....siapa tak geram...!!

kalau kena tipu kawan perkara2 kecik2 pun kita dah panas, apatah lagi ditipu oleh org yg mempunyai pelbagai "alam kehidupan" yg bercita2 nak jadi pm pulak tu (walhal hanya jadi kuda tunggangan zionist). ramai reformist dulu yg beria2 berkempen sampai tinggalkan bisnes, rela masuk penjara hingga famili, anak bini kucar kacir - tapi apa yg mereka dapat???
sedangkan ai senang lenang dirumah besar terbang sana sini tanpa rasa peduli pun pd nasib penyokong2 tegar yg dah berkorban tinggal sehelai sepinggang.

INGAT - dibelakang ai ialah lim & family dan kapal & family --> simpang malaikat 44 minta dijauhkan malaysia dari dirampas oleh family ultrakiasu ni.
jgn sia2kan darah merah yg mengalir hasil pengorbanan pahlawan2 terdahulu seperti tok janggut, mat kilau dll.

Anonymous said...

Anon 12.32 PM

Saya ada dengar juga, Azmin tu sama macam Anwar, biseksual, Anwar bukan sahaja main dengan Samsidar, dengan Azmin pun Anwar main juga. Azmin bukan dayus, tapi dia pun juga kekasih kepada Anwar. Jadi mereka ni suami isteri jadi kekasih Anwar. Saya yakin sampai masa nanti Ummi akan dedahkan hal ni.

HHalem said...

Pendedahan terbaru Ummi terhadap Nalla, hatta Anwar sekali.
Anwar Menuduh Nalla. Nalla kata “Diam lu bodoh”

Nalla wajib diheret ke Mahkamah kerana menyimpan Fail Rahsia Kerajaan Malaysia.

Frm HHalem

Anonymous said...

Korang semua baca la sesuka hati dan komen la sesuka hati..kalau aku kata jangan percaya sure korang penyokong tegar BN akan melenting...aku ni kalau Umi tak menulis dalam bloq dia ni kisah Anwar pun..aku tengok mulut si Anwar pun dah tau dia ni ialah " Mat King Leather "...taukay kilang kunyit...jgn satu hari nanti keluar pula sorang lagi mangsa yang mengaku anwar mencerobohi lubang hidungnya atau lobang pusatnya...jenih Anwar ni bukan boleh harap..mcm2 dia boleh buat...hehehe...madaaaaaaaaaaaniiiiiiiii and meeeeruuuuuudummmmmmmmm la kau....chayoooo to Umi.

slm & rgds...MatSkodeng

Anonymous said...

Anon 8:18
Bagi penyokonh hujahnya.

(Dipetik dari coment blog AIDC):-

Cuba kita senaraikan peristiwa yang memang diketahui dengan jelas Anwar menipu:-

1. Bukti 12 Kotak bukti rasuah era mahathir, KENCING !!!

2. Akuan Sumpah Azizan, KENCING !!!

3. Akuan Sumpah Umi Hafilda, KENCING !!!

4. Anwar & Keracunan Arsenik , KENCING !!!

5. Awar & Kerusi Roda @ patah tengkok, KENCING !!!

6. Permohonan Maaf Ghafar Baba, KENCING !!!

7. 16 Sept tubuh Kerajaan Baru Malaysia, KENCING !!!

8. DYMM menyokong Kerajaan Baru 16 Sept, KENCING !!!

9.ATM sokong Kerajaan Baru 16 Sept , KENCING !!!

10.”We Got the Numbers”, KENCING !!!

11. Konspirasi membunuh Anwar sejurus Saiful membuat Laporan polis, KENCING !!!

12. Isu Apco, KENCING !!!

13.FELDA Bengkrap KENCING!!!

14. Akuan Sumpah Rahimi, KENCING !!!

15. Akuan Sumpah Rasid, KENCING !!!

16. Ketelusa Pemilihan PKR 2010, KENCING !!!

17.Katanya dia tak kenal Saiful, KENCING!!!

18.Mengaku tidak akan bertanding dengan Tun Ghaffar utk jawatan Timb.Pres.UMNO,KENCING.!!!

19.Mengaku tak songlap wang rakyat, tetapi pengakuan Dato Murad menyimpan RM3 billion utk boss, KENCING!!!

20.Melibatkan DS Najib dgn pembunuhan Altantuya, KENCING!!!

21.Berjanji dengan penduduk kg buah pala sebelum PRU12. Kg buah pala tinggal kenangan. KENCING!!!

22.Berjanji (sebelum dipecat)tetap kan setia pada PM walaupun akan dipecat. KENCING!!!

23. Kata ‘LAWAN TETAP LAWAN’ tapi yang terjadi, TANGGUH TETAP TANGGUH.. KENCING!!!

24.Kata anti Zionist, Diam-diam buat Apology. KENCING!!!

25.Kata anti Zionist, tapi kawan baik dia HARDCORE Zionist. Kencing!!!

26. Menuduh Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman menfitnah Anwar di Washington, KENCING!!

27. Menuduh Umi Hafilda hantar surat CINTA bertan-tan kata SYOK kat Anwar, KENCING!!!

28. Menuduh pemimpin PKR yang KELUAR parti kena BELI, KENCING!!!


Jika 1 insiden TIPU, 2 insiden TIPU, 3 insiden TIPU. ADAKAH LOGIK insiden berikutnya , TIDAK tipu?

Anonymous said...

Melihat senarai yang keluar PKR (PARTI KELENTONG RAKYAT) bukanlah calang-calang orang.

Kebanyakan mereka adalah orang yang berilmu. Diantaranya ada peguam, doktor, guru dan pensyarah. Kerana mereka orang berilmu, mereka berfikir.

Selepas mengkaji mereka dapati mereka menyokong seorang yang tak sepatutnya disokong. Maka mereka tinggalkan dia.

Anwar dianugerahkan Allah pandai berpidato. Memang diakui bahawa dia hebat dalam bidang ini. Tetapi dia telah menyalahgunakan anugerah ini ke jalan yang salah. Dia gunakan kehebatan itu untuk menipu, berbohong dan kelentong. Pembohongannya telah diketahui umum. Hanya orang yang taksub sahaja tidak mahu mengakuinya mungkin sebab2 kepentingan peribadi.

Kadang2 ada orang yang suka dan rela diperbodohkan. Maka jadilah dia orang bodoh dan dengan mudah diperalatkan. Seperti penyokong2 tegar PKR sekarang.

Mereka akan berhujah dengan fakta bodoh untuk mempertahankan Anwar.
Kita kesihan melihat mereka tapi apa nak buat. Agaknya mereka belum mendapat hidayah. Mana yang dah sedar dan insaf, mereka tidak bertangguh untuk keluar meninggalkan Anwar seperti yang dilakukan oleh ramai rakan rapat Anwar dulu.

Kepada UMI teruskan perjuangan sucimu untuk menghalang manusia perosak negara ini daripada mencapai cita-citanya untuk menjadi pemimpin ke arah kerosakan dan kehancuran bumi bertuah ini.

Wassalam.

Dr.Yes

Anonymous said...

Karpal Singh tak akan dapat berjalan lagi untuk selama lamanya. Macam mana saya tahu? Sebab saya pernah menjadi terapisnya sewaktu dia mendapat rawatan kecederaan saraf spinanya. Karpal Singh tu ada kecederaan kat kawasan yang berisiko untuk mampus ( cervikal 1 hingga cervikal 7 ).

Anonymous said...

Karpal Singh tiada pilihan, menyahut cabaran Ummi Hafilda dengan kenyataan tipu-helah putar-belit, atau dipermalukan bak singa patah gigi, putus ekor.

Apapun jawapan Kapal Pusing ini, dia tetap berbohong dan wajar digelar Penipu.

Dia kini berkata tiada bukti kukuh bahawa Aljuburin meliwat, maka dia sudah menipu dalam Parlimen dan Konvensen DAP.

Dia telah berkata dalam Parlimen dan Konvensen DAP bahawa dia mempunyai saksi2 dan bukti2 kukuh bahawa Aljuburin meliwat, maka dia sedang menipu bukan sahaja mahkamah tetapi juga seluruh rakyat.


Kepala Pusing ini sudah tersepit kerana pembohongannya 13 tahun dulu sudah bocor ke pengetahuan rakyat.

Anonymous said...

Mat Sabu @ mat sabun PAS ini juga perlu menjawab cabaran Ummi. mat Sabu ini pernah ditangkap berkhalwat di sebuah hotel di Kota Bharu.

Pemimpin tegar parti Ajaran Sesat inilah yang menggelar Anwar Ibrahim sebagai Aljuburin. Inilah berkat penggajian parti sesat yang gemar melabel orang2 dengan pelbagai gelaran yang menghina.

Akhirnya gelaran hina terkena batang hidung mereka sendiri.

Adakah sesiapa dari pihak PAS, sama ada pendakwah Ana Islah, ataupun tok2 guru mereka, pak2 jangoat berserban sebakul PAS yang mahu menafikan anugerah ALJUBURIN ini kepada SiAnugerah Tuhan itu datangnya dari Mat Sabu PAS???

Ada? Ada?

dasar parti ajaran sesat ini memang kaki fitnah dan kaki hipokrit. suka menuduh orang lain semua salah, mereka sentiasa betul.

sampai sanggup menyambung dan menyebarkan fitnah amah dirogol rais yatim, apabila terbukti pembohongan balaci2 fitnah dari PAS PKR sesat pandai pula menikus babi.

dugo said...

Betul juga kata tok guru depa Nik Aziz - lebih baik berkawan dengan setan (Kapal Singh) daripada berkawan dengan munafik (Mat Sabu)....hmmm kena lagi batang hidung sendiri.

Anonymous said...

saya dulu tak kisah sgt tentang kapal pusing ni. lagi pun waktu Tun M dulu, mostly rakyat boleh tidur lena tanpa mimpi2 yg mengerikan.

ttp setelah Tun M resign, maka bermulalah era "keterbukaan" hingga yg dulunya hanya menikus pun sudah pandai bermain kata2 berbelit lidah hingga bercabang2 banyaknya.

lepas tu sahabat saya mengingatkan - agak2 kenapa kapal pusing tu boleh steady je belit sana belit sini. dia tidak akans seberani itu jika tiada "big boss" yg berkuasa dibelakangnya.

jadi saya pun congak2 siapa agaknya "big boss" nye tu...maka tak lain dan tak bukan.....yg berpangkalan kat pulau kecik di selatan tanah air ----dap--> pap --> zionist

saya tak suka betul lihat lee kuan yew datang ke penang tersenyum simpul seolah2 memberi alamat --hhmmm..tak lama lagi malaysia ni jadi la negara republik. lepas tu insiden chin peng pulak malu2 kucing nak claim jadi warga negara malaysia...whattt.....!!!! please say it againnn!!!!

oohhh...tidak...bersusah payah atm menyabung nyawa membanteras komunis menyebabkan negara byk kehilangan masa dan tenaga utk membangun dek bahana komunis..tetiba senang je nak masuk balik malaysia.
duduk lah kat bumi Tuhan mana pun TETAPI bukan di malaysia.

siapa di belakang kapal pusing --- lee kuan yew, chin peng...oh tidak...!!!! adakah mereka kesah, prihatin dan peduli akan nasib anak cucu kita di kemudian hari??
definitely NO!!
ratah, balun dan halau lagi ada...

Anonymous said...

Ummi selalu berkata bahawa negara kita masih terpelihara adalah berkat doa berterusan dan berpanjangan org2 alim, org2 ikhlas terutamanya wali2 Allah yg tidak kita kenali. mereka bangun malam bertahajjud dan bermunajat demi keselamatan rakyat.

sebab tu utk counter attack doa2 ikhlas org2 ini, the hidden hand (thh) mesti mewujudkan seberapa banyak dosa, kemungkaran, titik2 hitam melalui pelbagai saluran dan maksiat terlampau diluar jangkauan fikiran waras manusia sbg LOA (law of attraction)utk menutup hidayah Tuhan. dan segala kemaksiatan terlampau ini mesti dimulai atau dipimpin oleh bakal boneka mereka. sorry to say - lesbian, gay, homoseksual, zina adalah
"resepi" utama utk menutupi iman dan kebaikan ummah. bila rakyat rosak, maka mudah bagi mereka utk menerima sesiapa sahaja pemimpin yg juga rosak tanpa banyak soal. hati, jiwa dan minda sudah terhijab dari hidayah Allah dek kemaksiatan terlampau tadi.

saya amat tidak bersetuju jika pemimpin PKR dan seangkatannya naik jadi pemerintah negara - nanti habis rosak anak2 muda akan menjadi senasib dgn negara jiran sehingga "industri seks" menjadi salah satu aktiviti ekonomi negara. sekarang pun mereka tidak serik2 memperdagangkan manusia utk tujuan tersebut walau telah diserbu berkali2 oleh pihak penguasa.

pemimpin yg baik "moralnya" akan membawa rakyat kearah kebaikan "moral" .
begitu juga sebaliknya.

Anonymous said...

bila perkara2 yg tidak disangka berlaku, maka org mula membandingkannya dgn zaman Tun M dulu.

pd mulanya pelik binti hairan juga kenapa suatu waktu dulu tetiba timbul isu2 yg menyentuk sensitiviti ugama islam - pasal teressa kok pertikai azan, pasal padri besar nak guna nama Allah, pasal lina joy murtad, pasal seorang peguam wanita non muslim nak masuk jadi peguam syariah, pasal nak tukar gender status dlm mycard setelah tukar jantina, pasal namwee hina azan dan byk lagilah yg sengaja cari pasal yg bukan2.

rupa2nya mereka berani cari pasal sebab "bakal" pm malaysia ialah orang yg so called "open" akan segalanya - depan, belakang, atas, bawah etc

Anonymous said...

kalau dalam islam berzina tu kena rejam sampai mati.Maka kita buat kesimpulan hakikatnya si Anu tu dah mati,cuma sekarang yang ada bangkai bernyawa.Jadi sebenarnya PKR ini dipimimpin penasihat yang bukan ada roh lagi.Jadi siapalah dia sekarang?

Anonymous said...

Ummi, apa lagi nak ditunggu-tunggu. Saman aje Karpal Singh dan Mat Sabu. Mereka berdua dah terperangkap dengan putarbelit yang mereka sendiri lakukan.

Insya Allah, ramai peguam-peguam berbangsa Melayu di luar sana yang sudi membantu Ummi. Zul Noordin dan ramai bloggers Pro-BN dah hightlight pasal isu Karpal yang sesukahati menukar kenyataan berkaitan isu liwat.

Kebenaran mesti ditegakkan demi negara tercinta. Jika kita tidak bertindak sekarang, kita mungkin akan dijajah lagi oleh anasir luar. Perjuangan ini mesti ada titik noktahnya supaya matlamat tidak tersasar.

Matlamat utama kita ialah membawa Anwar dan Azmin ke muka pengadilan demi membuktikan bahawa segala dakwaan Ummi selama ni adalah benar dan bukannya fitnah.

Salam perjuangan. Salam jihad. Allahuakbar

Anonymous said...

Walau apapun, saya ucapkan terima kasih pada Utusan Malaysia kerana menyiarkan tajuk muka depan Mingguan Malaysia hari ini 'HERET KARPAL SINGH'

Walaupun diambil dari blog Zul Nordin tapi sudah cukup detail.

Karpal sila JAWAB! Kau memang lawyer tak bermoral.

Anonymous said...

MAT SABU,

Kau jantan, Ummi pompuan. Kau ada kote dan telor 2 biji. Pompuan dah cabar kau ni, kau jawab le.

buktikan yang kau jantan PAS bertelor 2. kalau kau tak jawab cabaran pompuan yang bukan pun AP macam kau, alamat telor kau dah tinggal sebiji kot.

cuba kau kankang check tengok kat bawah, ada sebiji atau masih 2 biji. jangan tengok belakang, nanti datang sebatang aljuburin pulak.

kau tak malu ke aku persenda kau macam ni?

jawab le Mat Sabu, kengkawan nak dengar.

Anonymous said...

Harakahdaily bukan main hebat muka depan dia bersubahat buat fitnah dan umpat kes amah indonesia konon dirogol oleh rais yatim.

herannya, ajaibnya, puak2 parti ajaran sesat yang minta video dan 4 saksi yang enjoy dok tengok anwar sodom saiful, tak pulak minta Harakahdaily ini buat benda yang sama, iaitu 4 saksi, video, apasal?

jawabnya, ajaran agama PAS tak sama dengan ajaran Islam le.

betui ke tuan editor Pas harakahdaily?

betui, betui, betui tuan anon. kami harakahdaily memang setan munafik.

Anonymous said...

wahai penyokong penyokong ummi....JOM KITA ISTIHAR BANTU UMMI HAFIDA MENEGAK KEBENARAN....APA KITA NAK TAKUT...ALLAH BERSAMA KITA YG BENAR...MARI USAHAKAN KITA BANTU SUPAYA SERAMAI UMAT MELAYU ISLAM DI MALAYSIA NI MEMBACA BLOG UMMI N BIAR MEREKA BERDOA PADA ALLAH N MENILAINYA SENDIRI....AYUH,MASANYA TELAH TIBA KITA PERANG MENENTANG DAP...UNDI DI TANGAN KITA...ALLAH MENYEBELAHI KITA....

Pak Hak said...

Saya sokong sepenuhnya cadangan Saudara duluPas (January 8, 2011 12:47 AM) untuk menubuhkan Tabung Guaman Ummi Hafilda bagi meneruskan perjuangan menegakkan kebenaran demi agama, bangsa dan tanahair. Saya bersedia menyumbangkan RM100 kepada Tabung yang dicadangkan ini. Saya rasa bukan saja Ummi patut saman Karpal (Ketua Kafir Harbi setaraf Abu Jahal ) tapi Ummi (bersama Azizan AbuBakar) juga wajib menyaman (civil suit) Anwar Ibrahim Aljuburin diatas segala stress, penderitaan jiwa dan fisik yang dialami oleh anda berdua akibat tindakan dan kezaliman Anwar. Dan saya cadangkan supaya Tabung ini dikendalikan oleh media arus perdana seperti Utusan Malaysia atau Berita Harian agar seluruh rakyat Malaysia yang punya hati nurani dan cintakan kebenaran dapat ikut serta.

Anonymous said...

Mat Sabu ni main sabun boleh le,

Jawab le Mat

Anonymous said...

Saya setuju 200% ngn Pak Hak supaya Ummi saman Anwar. Kalau Ummi tak saman sekarang, Anwar mungkin akan sempat menduduki takhta sebagai PM Malaysia. Masa tu, nak saman pun tak berguna dah. Sekurang-kurangnya jika Ummi saman Anwar sekarang, Anwar mungkin terpaksa tinggalkan kempen PRUnya semata-mata untuk jawab saman Ummi. Ini akan memberi kelebihan kepada UMNO untuk berkempen dalam PRU nanti kerana ketika itu tiada gangguan dari Anwar.

Lagi pun segala bukti dan saksi telah mencukupi untuk membantu Ummi. Semua individu yang pernah rapat dengan Anwar boleh menjadi saksi bagi pihak Ummi. Antaranya Ezam, Nalla, Anuar Shaari dan tak lupa jugak kepada Karpal Singh. Ingat tu, Karpal Singh jugak boleh jadi saksi Ummi tau pasal dia adalah orang pertama yang Ummi jumpa kan.

Saya rasa buat masa ni Ummi berbincang dulu dengan peguam Ummi untuk menyaman Anwar. Jika dulu Anwar boleh cari 13 peguam untuk membelanya. Saya rasa sekarang ini, jika Ummi ingin mendapatkan khidmat peguam, lebih dari itu pun Ummi boleh dapat tau. Ramai di kalangan peguam jugak ada yang menyokong Ummi tau.

Akhir sekali, pesanan saya kepada Ummi BERTINDAK SEGERA SEBELUM TERLAMBAT.

nik azizah said...

nik aziz buat solat hajat mintak bala kat najib.apa kata kita semua penyokong ummi yg cintakan kebenaran,ramai-ramai buat solat hajat dan baca qunut nazilah,mintak allah hancurkan anwar,azmin,azizah dan samsidar dan dtgkan sebesar2 bala sebab diaorang semua dah hancurkan ummah dan hidup diaorang lebih hina dari pelacur,menghalalkan semua yg haram.tak salah,ummi pun dah sabar n tutup mulut 13tahun dgn niat diaorang akan bertaubat,tapi diaorang celaka makin mengganas,jadi kita kene konsisten doa mintak bala kat perosak negara ni.nabi luth pun mintak bala pada umatnya yg melampau.

Anonymous said...

Assalamualaikum Ummi dan semua pembaca blog srikandi Ummi.

Bagi saya Anwar Ibrahim bukan saja boleh disifatkan sebagai MUNAFIK tetapi beliau sebenarnya beliau telah SYIRIK.

Sila baca dan fahami apa maksud beliau sewaktu memberikan ceramah mengenai Pluralisma Ugama di London Scool of Economics.

Terang terangan Anwar telah KUFUR dan sedang bersekongkol dengan golongan Kafirun samaada dalam negeri atau luar negeri untuk menghancurkan Islam.

Ingatlah wahai saudara2ku seagama. Islam sedang dicabar. Banyak Ulamak2 akhir zaman adalah penyebar fitnah Dajjal. Berwaspadalah.

Ummi Hafilda, teruskan perjuangan. Saya doakan semuga Allah sentiasa melindungi kamu dan keluarga. Ya Allah lindungilah kami dari fitnah Dajjal. Selamatkan Islam, Negara Malaysia dan Bangsa Melayu. Amin Allahumma Amin.

AMBIA

Anonymous said...

melihat semua ceritera dan alkisah ini, sebenarnya disudut hati kecil amat sedih dan merintih.
bgmn saudara2 sebangsa dan seagama boleh menjadi tersasar jauh sebegini rupa.
yg pandai pidato, suka kelentong orang.
yg nampak alim dan warak asyik nak meneraka kan orang.
yg duduk tinggi berkuasa nak lagi tambah power tak sudah.
yg harta sudah bertimbun, nak juga cari harta senang ambil hak orang lain.
bukankah mereka "sepatutnya" adalah saudara sebangsa dan seagama dgn ku..??
dan aku yakin aku serta yg berada disebelah sini adalah dipihak yg benar

dan mereka pun yakin mereka benar dan aku serta kawan2 ku disini adalah salah (tapi betul ke mereka tu 100% yakin?)

sebenarnya jauh di sudut hati yg paling dalam aku serta kawan2 disini amat mengharapkan mereka segera insaf dan kembali ke pangkal jalan.

anti dayus & anti jubo said...

sape nk taw meh sini aku cite,buat pertama kalinya, yg azmin ni pun mat jubo jugak,satu spesies ngn si peliwat tegar tu sebab tu die tak kisah bini dia kena tibai jugak dgn anwar,manusia paling keji laki bini jadi hamba seks anwar,janji senang,kaya raya.anak2 pun keliru tak tahu sape punya.kalau kt iran dah kena rejam dah diaorang ni,mujur kat malaysia.loyar buruk dgn tun.mana aku taw yg azmin tu biseksual?arwah dato' nasarudin,secretary anwar yg dulu pernah crita dgn aku,1st time azmin kena balun dgn pukimak anak gampang anwar ni masa kt new york.masa tu azmin 24 tahun sama macam saiful sebab azmin nangis2 kat dato' nasa.lepas tu lama2 die pun naik syok.sial punye azmin dgn bini dia skali kasi anwar tibai depan belakang.duit punya pasal,itu lah sebab anwar tunduk semua kehendak dia.takut rahsia pecah.aku mmg mintak bala kat 4 manusia sial ni sbb tu aku taw cerita

Anonymous said...

Karpal Singh = Kepala Pusing = Kapal Bising = Singh is King

Singh is King = Penipu

Anonymous said...

Dulu-dulu jambu-jambu ANUwar ni ada beberapa orang antaranya Azhar, Ronnie dan dua orang lagi tak ingat nama. Dia orang ni semua memang satu gerombolan. Bila kes meletup ada yang cepat-cepat kahwin nak tutup lobang dan ada yang lari ke Australia. Salah seorang tu pernah jadi Boutique manager kat Ferre milik SUKMA kat KL Hilton (sekarang Crown Plaza Hotel). Apa khabar le agaknya dia orang tu kan?

Anonymous said...

hai kesian aku si anuar...teruk dia kena kutuk dalam FB dia...kahkahkah..

http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Anwar-Ibrahim/16194831839?v=wall

iKhRam said...

salam..
saya ikhram..
berumur 23 tahun utk tahun ini..

saya pengikut kisah anda sejak saya berumur 11 tahun pada tahun 1999.. dan sentiasa mempercayai segala hujah anda..

dan kini.. saya pembaca blog kebenaran anda ini dan sentiasa mendoakan perjuangan anda.. kerana saya sayangkan pemimpin negara saya yg tidak berdosa dan sgt2 berjasa kepada saya dan rakyat jelata..

ingin sekali mengajak anda untuk melawat ke blog saya.. blog saya bukanlah blog politik tetapi lebih kepada blog yang mendamaikan perasaan yang sentiasa saya kias2 kan dengan pemikiran positif..

dan kali ini entry saya ada sedikit menceritakan senario manusia yang mungkin ada sedikit menyentuh perjuangan anda yang secara kebetulan bila saya baca berkali2 tulisan entry saya itu..

percayalah..
entry saya ini bukan penulisan berat..
ia lebih kepada santai..
saya berbesar hati menjempur anda..
kecil tapak tngan, nyiru saa tadahkan..

ini url blog saya..
http://bilaorangnogoriceloteh.blogspot.com/

sekian.

Anonymous said...

Lawyer2 profesional perlu bangun bersatu membentuk team untuk menyediakan kertas saman Ummi Hafilda terhadap Karpal Singh.

Ramai lawyer2 berkalibar yang tidak gentar dengan Kapal Pusing ini, di antaranya, Wee Choo Keong, Zulkifli Noordin, Zainur Zakaria, Mohd Hafaridzam, Shafie Abdullah.

Saya pasti gandingan team ini pasti merebahkan kapal tunda arrogan itu.

Anonymous said...

Umi sy syor you you refer karpal kepada Law society, desak Law soceity ambil tindakkan atas peguam yang mengambil kesempatan atas anak guam nya. Anda berhak menuntut keadilan atas diri anda dan kita lihat macam law society bersilat.

Anonymous said...

Pakatan Syaitan PAS & PKR. Akan ku gelak berguling2 kerana ketaksuban ketua& penyokongnya yg dungu di akhirat kelak kerana menyokong pengkhianat bangsanye sendiri. Aku berharap ketua dan penyokong pengkhianat bangsa ni tak akan pernah bertaubat sampai akhir hayatnye. Padan Muka Pakatan Syaitan neraka lah tempatmu. Yehaa!!!!!!!!

Anonymous said...

Kami sekeluarga sokong Umi....hidup Umi

Anonymous said...

Karpal Singh & Mat Sabu - You're both hypocrites!

Go Ummi Go!

-Pakcik Menang Motto-

Anonymous said...

Komen ngeri yg ke109 itu yang ini ke?

anti dayus & anti jubo said...

sape nk taw meh sini aku cite,buat pertama kalinya, yg azmin ni pun mat jubo jugak,satu spesies ngn si peliwat tegar tu sebab tu die tak kisah bini dia kena tibai jugak dgn anwar,manusia paling keji laki bini jadi hamba seks anwar,janji senang,kaya raya.anak2 pun keliru tak tahu sape punya.kalau kt iran dah kena rejam dah diaorang ni,mujur kat malaysia.loyar buruk dgn tun.mana aku taw yg azmin tu biseksual?arwah dato' nasarudin,secretary anwar yg dulu pernah crita dgn aku,1st time azmin kena balun dgn pukimak anak gampang anwar ni masa kt new york.masa tu azmin 24 tahun sama macam saiful sebab azmin nangis2 kat dato' nasa.lepas tu lama2 die pun naik syok.sial punye azmin dgn bini dia skali kasi anwar tibai depan belakang.duit punya pasal,itu lah sebab anwar tunduk semua kehendak dia.takut rahsia pecah.aku mmg mintak bala kat 4 manusia sial ni sbb tu aku taw cerita
January 9, 2011 6:59 AM

Anonymous said...

teruskan perjuangan kak ummi.. dulu memang saya menyalahkan kak ummi tp skrg saya dah sedar so, saya mohon maaf banyak2... kebenaran akan tetap memihak kpd k.ummi.. saya akan sentiasa menyokong

Anonymous said...

salam Ummi

Bleh tak advertisement itu apabila di click saja ia pergi ke new window dan blog ummi tak hilang.

Gunakan
<a href="url" target="_blank"

mthago said...

SURAT TERBUKA UNTUK DYMM YANG DIPERTUAN AGONG DAN RAJA–RAJA MELAYU

More in>

http://mthago.wordpress.com/2011/01/06/dymm-yang-dipertuan-agong-dan-raja%E2%80%93raja-melayu/

Pipi said...

You writing is full of hatred towards anwar ibrahim. The choice of words, the way you wrote leads me to this conclusion. Objective asal untuk menerangkan tentang siapa sebenarnya anwar ibrahim sudah agak tersasar saya rasa.

Shortening your entry and providing only the fact minus all the swearing could add more interest in your writing.

I don't like anwar ibrahim either but too much of name callings won't help.

Just my two cents.

Anonymous said...

DAPig & PAS & PKR Sialan...

Anonymous said...

Bagi mereka yang masih sangsi, sila berjumpa dengan Dato Nalla dan minta dia tunjukkan bukti yang kamu hendak sangat tu. Aku tak teringin pun nak tengok.

Pasti memalukan melihat pemimpin Melayu yang disanjung sanggup melakukan perkara yang menjijikkan.

Anonymous said...

Umi, teruskan dengan pendedahan seterusnya. Mudah-mudahan dapat membuka mata,telinga dan minda mereka yang masih tertutup.

Sukma Rindu said...

UMI, minda-ku, mata-ku, telinga-ku telah terbuka apabila saya membaca posting UMI dari yang pertama
(11.12.2010) hingga sekarang.

Kau memang layak digelar srikanda Malaysia. Kau telah menyelamatkan negara ini dengan izin Allah.

Rakyat yang sedar terhutang budi kepada mu. Terima kasih UMI.

Anonymous said...

Pipi,

Walaupun pendapat anda ada kebenarannya, namun saya berpendapat "berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya"

bahasa2 Ummi yang agak keras adalah akibat daripada peristiwa interrogation salahguna kuasa oleh anwar yang memberi kesan mendalam keatas Ummi.

bayangkan keadaan emosi Ummi ditindas dianayai begitu rupa selama setahun oleh anwar yang amat berkuasa masa itu, tanpa pembelaan sesiapa, kemudian dikhianati oleh karpal singh.

Pipi, put yourself in Ummi's shoe and imagine you facing the torture yourself. Saya pasti ianya merupakan peristiwa hayat hitam yang boleh meninggalkan kesan saikologi dan trauma.

Kita yang tidak melalui apa yang Ummi lalui, dicemoh dihina lagi, can we feel the same like her?

To me, Anwar Ibrahim wajar digelar aljuburin sebagaimana diberi oleh mat sabu, dan anwar/karpal ini umpama anjing

nurazuwa said...

Dear Kak Ummi

Betul apa yang diutarakan oleh beberapa pembaca blog akak. Saya agak terganggu kali ini membaca blog akak. Edisi sebelum ini lagi senang untuk dibaca. Mungkin sebab latar belakang warna blog serta tulisan CAPITAL LETTER. Sekarang saya baca banyak langkah2..sebab sakit mata. Harap kak umi dapat ambil perhatian. Terima kasih

Nurazuwa

Anonymous said...

saya masih ingat masa Cik Umi buat ceramah bersama datuk K di kampung saya di Alma Jaya,bukit Mertajam......saudari siap kena baling dgn plastic berisi ais......tapi Cik Umi tetap meneruskan ceramah sehingga habis....syabasssss....Allah bersama-sama mereka yg benar...teruskan demi ugama,bangsa dan negara.

Anonymous said...

Anti dayus

Ya Allah, aku tak dapat bayang keluarga Azmin ni, laki bini jadi hamba sex Anwar ni,paling jijik, paling kotor , rasanya zaman jahiliah sebelum Rasulullah lahir pun tak ada macam ni, zaman nabi Luth rasanya tak ada yang specis macam ni. MEMANG PATUT MEREKA NI KENA BALA, KALAU NAIK KAPAL TERBANG SAMA MEREKA NI, KITA JANGAN NAIK, KALAU ALLAH NAK TURUNKAN BALA, BOLEH TERHEMPAS KAPAL TERBANG NI, HANCUR BERKECAI DENGAN KITA-KITA SEKALI.

Ummi tolonglah anak saudara ummi, kesian mereka.

Anonymous said...

salam..
lpas kena pecat TPM..
anwar ade g umrah atau g haji x?
hee
biasanya klau org yg g tanah suci akan terima balasan or musibah atas dosa2 lampau yg dia telah lakukan sebelum ke tanah suci..
wallahualam..

Anonymous said...

Bila agaknya si kapir keling tu nak mampus. Harap dia mampus dalam kapal yang karam macam nama dia.

Anonymous said...

@ nurazuwa
saya setuju dengan cadangan sebab saya pun baca langkah-langkah sebab baca lama pening dan mata berair(bukan main-main). Umi Eloklah ditukar back ground yang lebih contemporary. Yang Panas adalah isinya bukan warnanya. Silap-silap yang baca panas mata terus tak baca, sebab dah tegur masih macam tu juga....

Anonymous said...

dah ke tahap azmin laki bini dibalun anwar...ini tuduhan amat berat!


kalau Rais Yatim, bukan main juak2 PAS dan PKR suruh dia mengaku la, menafi la, saman la, repot polis la, letak jawatan le...


kena kat batang Anwar dan Azmin, bukan setakat tak suruh sumpah atau saman, tapi menikus membabi bisu selama2nya.

ooi azmin, anwar, kau dituduh terang2 daa, jawab daa, saman daa... atau kau berdua meang dayus

Anonymous said...

Argh... mana satu komen ke-109, banyak sangat. Pls state date & time enuff.

Anonymous said...

Comment ke 109....

January 9, 2011 6:59 AM

Shah Alam 7.

Anonymous said...

Salam All,

Just to share info. Kesian nuwar dan azmin datang susah payah ke masjid ar-rahimah taman greenwood,gombak tadi 10jan11. al konon datang atas pakej pemimpin bermesra dengan rakyat. yg kesiannyalah tak ramai yg datang nak bermesra dgn dorang berdua tu. saya nampak lepas solat isyak tadi..nuwar uzur benar nampak, kurus, cengkung. sian sgt.
tapi apa kan daya dia buat pilihan jalan tu sendiri.

jawabnya. sendiri buat sendiri tanggungla..

Anonymous said...

weyyyyyyyyy.. x larat scroll down la.....byk sgt.

PANAS BERDESUPPPPPPPPPPP. pAK lEBAI N KAPIAQ HARBI TU MN ADA BRAN...TONG KOSONG JE.

Anonymous said...

mak anwar pernah bgtau kat datuk nazri tentang masalah anwar tu supaya bantu cari jalan pulihkan anwar dari suka xxxxx
tapi bila anak dia dibuang dari TPM, mak dia cakap anak dia tak bersalah.

nak tahu lanjut tanyala Datuk Nazri Aziz yang masih dalam kabinet Najib skang tu.

Anonymous said...

Komen ke 109 tu mungkin pasal 1st time si Azmin dinodai oleh si juburin...panas & ngeri le tu pasal pecah dara..tak ke melaung budak azmin tu....gila, bangang, celako,celako,celako..keluarga 69 le ni..

-Nicky Arjiss-

Anonymous said...

Anon 6:01

Liwat ni susah nak buang tabiat. Tambahan pula liwat lelaki. Kalau Liwat perempuan tu abis-abis pun pasanganya terpaksa merelakan , tapi kalau suka kat Jubo lelaki mesti nak cari lelaki juga.

Satu cara sahaja Nuar boleh berehenti, Duduk Jel sampai Anu dia Lisut. Lepas tu taubat banyak-banyak sementara menunggu masa akhrinya hayat.

Klik Di Sini said...

mohon link di blog tuan..

mimview.blogspot.com

segala kerjasama didahului dgan ucapan ribuan terima kasih...

Anonymous said...

Anon 10 Jan.2011 5.56 AM

Biak betoi sikit cerita hang ni. Teman dengo dari anaknya Nurul Izah ayahnya masih kuat. Macam mana pulak boleh jadi kurus dan cengkung. Betoi ke yang hang tengok di Masjid ar-rahimah Taman Greenwood, Gombak tu Anwar?

Kalau betoi Anwar macam yang hang habak tu, maknanya sumpah mubahalah Saiful Bukhari sebagai orang yang terinaya dan doa UMI sebagai orang yang diinayai telah dimakbulkan ALLAH.

Anwar boleh tipu satu dunia, tetapi dia tidak boleh tipu ALLAH, dirinya, Saiful Bukhari,UMI, Azizan dan mangsa-mangsanya yang lain.

Yang HAQ pasti berdiri dan yang BATIL pasti tumbang.Alhamdulillah.

ALLAH MAHA MENGETAHUI.

ALLAH HU AKBAR.

Anonymous said...

Komen yang ke 109 ditulis oleh:

anti dayus & amp; anti jubo
January 9, 2011 6:59 AM

Anonymous said...

Sampai tara ini Umi dok bongkaq cerita hangpa berdua pun, Anwar dan Azmin masih membisu dan tak mau jawab. Awat senyap, jawaplah. Kalau tak betoi,samanlah. Banyak lagi yang UMI nak bongkaq. Jangan lupa itu belum lagi video dari Dato Nalla. Kalau keluaq yang tu, kesian kat isteri dan anak2 hang.

Bertaubatlah sementara ada kesempatan lagi. Dan berhijrahlah ke negeri yang disukai dan mohon ampun kepada Allah. Allah maha pengampun.

Kalau terus membisu bermakna mengaku perkara tu betoi.

Kalau dah betoi tak usahlah nak susuh2 bercita2 nak jadi PM. Takkanlah nak suruh kami mempunyai PM yang dah rosak moralnya dan akhlaknya.

Anonymous said...

Cuba layari blog Haji Saiful. Lihat wajahnya selepas balik dari menunaikan haji.

Kelihatan tenang, bersih dan berseri.

Posting dia menunjukkan seorang yang sentiasa beristiqamah. Tak pernah tulisannya ada unsur marah. Dia sentiasa redha.

Aku berasa sebak waktu menulis komen ini.

Ya Allah aku bersyukur kepada Mu kerana telah menunjukkan KEBENARAN. ALHAMDULILLAH.

Anonymous said...

Tekadkan azam.Teguhkan jihad,ayuh kita gempur kubu kuat lawan. Jangan biarkan mereka mempengaruhi minda rakyat. Strategi mereka hanyalah setakat 'brain wash' dan 'menukul paku berkali-kali' sehinggakan ramai yang confuze antara kebenaran atau kebatilan.

Kita perkukuhkan barisan kita untuk menyedarkan masyarat bahawa yang benar tetap benar dan tidak boleh di spin sesukahati. Jangan dibiarkan pemutar alam ini terus meracuni rakyat.

Perjuangan ini akan tetap diteruskan sehinggalah Ummi berjaya mendapatkan haknya kembali. Hak untuk mendapatkan pembelaan yang dituntutnya selama 13 tahun.

Anonymous said...

Aljuburin dan kata2 hikmah:-

Nurul Izzah: Papa hebat

Wan Azizah: Suamiku anugerah Tuhan

Karpal Singh: Anwar harus bertaubat

Dato Nalla: Anwar lu diam bodoh

Anwar: Are you okay?

Anwar: Can I f**k you today?

Anwar: 16 Sept we have the numbers

Anonymous said...

Kepada Ano January 10, 2011 7:24 AM

Ya, nampak muka dia cengkung dan badan kurus. Saya nampak ketika saya dalam masjid yang sama. Kawan saya nampak keadaan dia sama seperti mata saya lihat. kawan saya tu lagi la nampak jelas sebab dia duk makan semeja semasa program ramah mesra tu.

Anonymous said...

Sebenarnya solat hajat rakyat sejak DSAI tersingkir sama ada yang kontra atau pronya telah diqabulkan Allah apabila bala' diturunkan Allah kepada DSAI bila dia dijil atas kesalahan yang dituduh, liwat. Bala' seterusnya ialah - Disingkirkan daripada UMNO; hasrat untuk menubuhkan kerajaan pada 16 September digagalkan Allah dan akhirnya kemunculan semula Ummi Hafilda di arena blog untuk mengingatkan kembali peristiwa sama kepada rakyat untuk mencegah insan sedemikian daripada memimpin ummah. DSAI hingga kini masih tidak sedar atas bala' ini. Diharap alim ulama' dalam PAS sedar dan tidak bersekongkol dengan mereka supaya niat murni PAS bersama orang Islam lain (UMNO dll) untuk memimpin negara terlaksana. Kalau PAS salah langkah pemimpin-pemimpin mereka juga akan dibala' oleh Allah. Sekarang pun sudah nampak tanda-tanda apabila pemerintahan di N.Kelantan dan Kedah terkucal-kacil dan ketirisan sokongan di dalam beberapa PRK. Pemimpin agong mereka Tok Nik Aziz kerap diperlekeh rakyat di dalam blog-blog. Tolong renung dalam-dalam Tok Nik. Dulu tak berlaku seprti ni.

Anonymous said...

Salam Ummi,

Tahniah saya ucapkan di atas kebenaran yg di paparkan. Sedih juga bila terngat semula cercaan serta hinaan yg Ummi sertaa keluarga terpaksa lalui ketika pendedahan pertama dulu. Tak cukup dgn tu Ummi di dera dan dipaksa untuk membuat pengakuan bersumpah untuk menafikan tuduhan yg Ummi buat ketika tu.

Tapi Allah maha berkuasa. Yang benar tetap akan diberikan petunjuk dan hidayah. Ummi tetap seperti Ummi yg saya baca di tahun 98 ... tetap konsisten dan tidak berganjak dari fakta2. Dan hari ini teramat ramai yg memberi moral support kepada Ummi. Alhamdulillah..berkat ketabahan serta usaha murni Ummi untuk menegakkan kebenaran.

Saya doakan agar usaha Ummi diberkati Allah serta di beri petunjuk serta pelindunganNya dari insan2 yg berniat jahat terhadap Ummi.

Linsum said...

saya berdoa kat Allah semoga kebenaran akan timbul jua. terlalu byk fitnah yg berlaku sekarang. kepada Ummi, saya akan tetap mendoakan kesejahteraan anda.

Mujahidin Antarabangsa said...

Sokongan Kepada Ummi Di Facebook :


http://www.facebook.com/pages/Kami-Sokong-Perjuangan-Ummi-Hafilda-Ali/190427264305817?ref=mf

Reformasi Jalanan 98 said...

Terlebih dahulu saya memohon maaf dari umi kerana selama ini saya pandang serong, seserong-serongnya pada umi. Walupun saya tak pasti kebenarannya, sekurang-kurangnya dapat mengurangkan beban dosa saya terhadap umi. Sejak 2 sept 1998 saya memang percaya Anwar tidak bersalah, tetapi setelah beberapa tahun saya rasakan segala kononnya kebenaran dah terbalik 360 darjah kepada kebatilan. Segala kebatilan di tunjukkan sedikit demi sedikit yang pada saya akhirnya menyerlahkan kebenaran yang sebenar. Saya bersalah dengan Tun Mahathir yang saya anggap zalim rupanya penyelamat bukan sahaja kepada bangsa, malah Islam itu sendiri. MasyaAllah. Umi, teruskan perjuangan mu, sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang benar. Sekali lagi saya memohon maaf dari umi. InsyaAllah saya akan menjadi pembaca setia blog srikandi.

susumanis said...

astagfirullahalazim..semoga allah swt memberi petunjuk dan hidayah pada AI, AA dan isteri untuk bertaubat sebelum ajal menjemput mereka..astagfirullahalazim..

Anonymous said...

lawan ummi lawannnnnnnnnnnnnnnnnnnn..
bior mamposss si laknat tu semua...!!!!!

Anonymous said...

KALAU ANUAR SEDANG BERCERAMAH, DAN KEBETULAN ADA KILAT ATAU PETIR, LEBIH BAIK KORANG CAU ATAU CABUT CEPAT CEPAT, SEBAB TAKUT KILAT YANG NAK SAMBAR ANUAR TERKENA KORANG JUGA ....

YANG DARI DULU PERCAYA ANUAR NI KAKI TIPU

Anonymous said...

mana mungkin sama perjuangan haq dengan perjuangan bathil....

1) ada yang cari kebenaran...jumpa kebenaran itu...pegang...dan mendoakan yang terbaik buat yang berkata benar.....

2) ada yang cari kuasa...jumpa kuasa itu...pegang..dan gunakan kuasa tu untuk sentiasa berkuasa...

3) ada yang cari perhatian...jumpa perhatian itu...pegang...dan gunakan apa cara sekalipun untuk tetap jadi perhatian...

4) ada yang cari harta...jumpa harta itu...pegang...dan gunakan harta itu untuk dapatkan lagi harta....

untuk yang (2) - (4)....tiada yang akan bertambah kat hati dan minda mereka kecuali...taksub...fanatik...angkuh...

maka mereka ini akan secara 'konsisten' merasa hanya diri mereka sahaja...:
yang berhak....yang betul...yang elok belaka...

wallahu'alam...

Azhar CD said...

As-SALAM Ummi,

Semoga ALLAH memberi kekuatan kepada Ummi demi menegeakkan KEBENARAN.

Ummi sepertijuga Tan Sri Dato'Musa Hassan.....SATU DALAM SEJUTA!!!!

TAHNIAH. Take care. Wassalam

Anonymous said...

Anwar pelbagai wajah dan watak.. Al Juburi tidak menyedari bahawasanya wajahnya semakin menunjukkan kesonsangan hidup yang bercelaru. Sering menukar-nukar kacamata.. sehinggakan tidak terkira kacamata yang digunakannya. Wahai penyokong2 Al Juburi insaflah dan mohon drp ALLAH SWT petunjuk yang benar utk menyelamatkan bumi Malaysia.

Peristiwa pada tahun 1998menggunakan penutup mulut dalam sejarah Malaysia tidak akan berulang lagi.

Al JUburi tidak akan dapat melawan yang ALLAH SWT yang Maha berkuasa, dibiarkannya dengan lakonan yang akan memakan diri dan keturunannya akan dihina.

Teruskan perjuangan UMMI.

Wasalam

Anonymous said...

goroMemanglah mereka berdua ni benar-benar celaka.Mereka ni perosak bangsa dan negara. Mr pooSingh ni dari dulu lagi kita semua dah tahu perangai dan sikapnya anti ...... Dia berjuang dalam poltik pun kita dah tahu, dia mahu memestikan negara ini menjurus kearah negara republik. Banyak sikap dan tindak-tanduknya kita lihat lebih cenderong kearah itu-contohnya mentikaikan isu DEB, ketuanan Melayu, hak keistimewaan orang Melayu, dan instituisi Raja-Raja Melayu. Kalau Si pooSingh ni mempunyai sikap sedemikian rupa bukanlah satu-satu yang menghairankan kita rakyat alaysia yang tercinta ini kerana dia bukan orang Melayu pon. Tapi apa yang menyedihkan ada orang Melayu sendiri dari parti PAS yang membela dan menpertahankan sikap biaDAP Mr pooSingh ni. Nasihat saya saudari TERUSKAN PERJUANGAN INI DEMI KESEJAHTERAAN BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

Syukur kehadrat Allah SWT yg telah mengurniakan kesihatan, kekuatan, kesungguhan dan ketekunan kepada Ummi untuk meneruskan usaha murni ini. Tahniah Ummi, juga doa dari saya semoga kurniaan Allah SWT kepada Ummi berterusan. Sesungguhnya tugas yg besar itu berat dan memerlukan kesungguhan yg ikhlas. Saudara Kapal Belit kenapa tak jawab provokasi dari Ummi. Takut atau dah rasa memang salah? Aljuburin memang tekun memutar dan bertebu dibibirnya .... Ianya utk memutar rakyat sahaja ...... Tk

Anonymous said...

kak umi, u're truly srikandi. Terima kasih atas pendedahan ini. Terima kasih kerana menyelesaikan kekeliruan saya selama ini. I tell u dr dulu sy sangsi dgn anwar tp sy diamkan.

I LOVE U KAK UMI. Teruskan berjuang

nad

arinn02 said...

tak tau aper nak dikata,kerana terlampau geram yg amat sgt.lagi terlebih geram yg amat kepada penyokong2 tegar PKR,yg bebal sebebal2 nyer,tonggong setonggong nyer....mmg sial tul dier orang ni.yg paling aku geram,kebanyakan penyokong tegar Anu...War ni golongan org yg pandai2,berilmu tinggi...tapi...akal takder,mcm lembuuuuuu.ituhari,ader member citer kat aku...yg si Anu...War ni suka belasah bini munafik dier tu,kire nyer suka mendera bini ar.dier dpt tahu sbb setiap kali Wan Azizah kena belasah dgn AnuWar,Wan Azizah akan pegi klinik anak sedara member aku ni.klau Ummi boleh mengesahkan cerita member saya ni,lagi bagus.akhirkata,TERUSKAN PERJUANGAN MURNI UMMI TU.

arinn02 said...

tak tau aper nak dikata,kerana terlampau geram yg amat sgt.lagi terlebih geram yg amat kepada penyokong2 tegar PKR,yg bebal sebebal2 nyer,tonggong setonggong nyer....mmg sial tul dier orang ni.yg paling aku geram,kebanyakan penyokong tegar Anu...War ni golongan org yg pandai2,berilmu tinggi...tapi...akal takder,mcm lembuuuuuu.ituhari,ader member citer kat aku...yg si Anu...War ni suka belasah bini munafik dier tu,kire nyer suka mendera bini ar.dier dpt tahu sbb setiap kali Wan Azizah kena belasah dgn AnuWar,Wan Azizah akan pegi klinik anak sedara member aku ni.klau Ummi boleh mengesahkan cerita member saya ni,lagi bagus.akhirkata,TERUSKAN PERJUANGAN MURNI UMMI TU.

Anonymous said...

SYABAS UMI,BERJIHADLAH DEMI NEGARA TERCINTA INI.BONGKARLAH SUPAYA UMAT MELAYU TAHU SIAPA MANUSIA YANG MENGAKU ISLAM TAPI MUNAFIK.
PAKCIK BANGGA DENGAN MU,ANAK SAUDARA KU.(sembahyang hajat 12 rakaat,6 kali salam, jangan lupa)

Anonymous said...

umi, teruskan, bukakan topeng syaitan bagi makhluk yang berlagak alim.Allah bersamamu. Mungkin masa sudah sampai ajal kepada manusia yang menjual agama ini, janji Allah itu benar.

Anonymous said...

I salute you Ummi, kau telah membuka mata hatiku supaya melihat apa yang tersirat dan tersurat, serta kebenaran disebalik apa yang berlaku. Segala tanda tanya telah terjawab. Permainan politik memang kotor dan jijik apabila ia berada di tangan manusia yang tidak beriman dan bermaruah.

rangers ~nova said...

black belt 3 dan untuk ummi

rangers ~nova said...

ummi..u msti bgkit hgga ke titik yg t'akhir..