Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Friday, January 14, 2011

SIDANG MEDIA (BACA NOTA PENTING DIBAWAH) .......KAH KAH KAH SI DAJAL & SI DAYUS TAKUT DGN NYAMUK BACA KISAH RAJA NAMRUD YG ANGKUH MATI KERANA SEEKOR NYAMUK (BACA ARTICLE DISEBELAH KANAN)








Salam, masih ada yg cuba melakukan serangan karektor yg bersifat fitnah keji, bagi menjejas kredibiliti saya sebagai saksi utama, para pembaca sekelian kalau baca blog saya tolong lah baca dari mula dari Dec 2010,janganlah terus melompat ke tajuk yg baru dan membuat kesimpulan anda sendiri, telah beberapa kali saya nyatakan bahawa azminlah yg membuang keluarga , bukan saya, kenapa selama 100 hari ke mahkamah, kak long, kak lang dan azwan menemani saya bukan dia, dan kenapa dia tidak bertegur sape dgn mereka sepanjang dimahkamah , bukan itu saje bahkan berbelas tahun, dia tidak mempedulikan kakak-kakaknya walaupun pada hari yg mulia seperti hari Raya.

 Saya dah letak gambar keratan utusan di atas saya bersama kakak-kakak dan abang selama 100 hari kemahkamah tak kan superimpose lagi , anda lupa ke semua paper keluar cerita tersebut hari-hari di mahkamah, superimpose apa, sampai gambar dengan mak pun nak di katakan superimpose, tak tau lah saya apa bahasa lagi nak saya jawab, sebab saya bukan pembohong dan putar alam mcm azmin dan anwar, saya dah bersumpah laknat sepuluh tahun yg lalu apabila difitnah berzina dengan seorang saksi palsu yg tidak saya kenali secara peribadi cuma saya tau dia balaci dato sng kawan baik anwar n azmin ,gambar juga telah ditunjuk disebelah kanan, tapi anda masih nak menuduh saya, terpulanglah, kenapa azmin sampai hari ini tidak mahu bersumpah laknat, pikirlah sendiri, sape betul s, sape salah, yb zulkifli nordin bekas peguam anwar ada mengatakan si iban sarawak di beri upah tanah diselangor dan dilantik sebgai chairman, inshaalah akan kita bongkarkan dimahkamah nanti.
Kalau perbualan provokasi saya dengan dato sng boleh dirakam untuk memerangkap saya, dan saya juga banyak mengacah untuk menduga mereka ketika itu ,secara logiknya kalau saya berzina dengan driver atau balaci atau barua sng tu sudah pastilah video panas tersebut akan di bawa kemahkamah sebagai senjata utama mereka dan  akan memberi kemenangan besar pada mereka, kenapa tak buat, AZMIN JGNLAH MAIN KERJA KOTOR, APA KATA KALAU TO' GURU NALAKARUPAN DEDAHKAN SEGALA YG  PANAS PASAL BINI KAU TU????,SANGGUP KE TERSEMBUR NASI, SETAN DAYUS? APA PUNYA BETINA ,AKU DENGAR MAIN PUN DEPAN NALLA LEBIH DAHSYAT DAN KEJI DARI PELACUR. AKU DAH LAMA SABAR MIN, KAU JGN CARI PASAL PROVOKE AKU,NANTI KAU YG MALU BESAR. Apa dah kebulur sangat ke sampai si dayak yg makan babi, yg ngaku murtad, yg muka pun mcm babi nak jadi pilihan aku, apatah lagi kerja terkutuk mcm tu,nauzubilah minzalik.
 azmin sanggup lakukan apa saje ,walau terpaksa memfitnah adiknya demi menutup dosanya yg dayus sebagai suami,saya harap kalau dia tak bertaubat dan insaf,moga Allah berikan bala yg besar pada dia dan baginda si iban serta anwar yg telah banyak meletakkan saya di tahap paling hina.TUNGGU SAYA DI KELUARAN KHAS BERSAMA IBU SAYA DAN KAKAK-KAKAK SAYA SERTA ABANG DAN IPAR -IPAR SAYA UNTUK MENCERITAKAN SIAPA AZMIN SIDAYUS MAKAN REZEKI LENDIR UNTUK BESARKAN ANAK-ANAK.

176 comments:

Anonymous said...

Salam Ummi,

Mari kita bersama-sama menghancurkan niat Anwar Ibrahim seorang peliwat tegar untuk menjadi imam kita.

AllahhuAkbar...
AllahhuAkbar...
AllahhuAkbar...

Anonymous said...

terima kasih kerana membuat PC.saya percaya apa yang diperjelaskan.PC yang diadakan bukan tekanan politik,sebenarnya menuntut hak dan mempertahkan maruah.minta jangan dedahkan semua bukti yang ada.Gunakan word Azwan Ali " TUNGGU.....".Kita mahu mahu feel kes ni satu-satu.biar dapat dihayati.biar puak disana terseksa dengan pendedahan berikutnya.kami boleh bersabar.kami akan ikut pendedahan yang akan dibuat.Sekarang ni cacing dah kepanasan.Allah maha berkuasa.DIA yang menghidupkan dan mengambil nyawa kita.Seram nak melihat bagaimana Allah ambil kembali nyawa mereka.Moga Allah mengambil nyawa kita semua dalam keadaan sempurna dan beriman.Kita tak mahu menderhaka kepada Allah ,Raja dan pemimpin.Apalagi kepada ibu bapa dan keluarga kita.Moga kita jadikan cermin diri kita apa yang berlaku sekarang,di SEL,di PP dan di KEL.cacamarba.Kita mampu mengubahnya.

tokapi said...

Kak Umi, jgn lupa scan masuk gambaq Azmin dgn Che Det masa dulu-dulu tu ok.. Tq.

fierdah said...

salam ummi.....biar apa pun...dgn hati yg tulus ikhlas...sy percaya 200 peratus kata2 awak... teruskan perjuangan murni ini...demi agama bangsa dan negara....(kerol30@yahoo.com.my)

Anonymous said...

"13 tahun orang Melayu dikencing!" Oleh itu Ummi, teruskan menyaman mereka yg tidak bertanggungjawab tu. Go Ummi Go!

-Pakcik Menang Motto-

samagreen said...

Syabbas Umi!!

Perjuangan baru bermula!!

Salam dari kami semua.............

zed said...

pertamax

jika ummi di pihak yang benar panjatkan doa mu itu kepada Allah yang satu. sesungguhnya tiada pertolongan yang Maha Agung selain daripadaNya.

sy menyokong ummi untuk membongkar kebenaran.

haidaan said...

Ummi,Semoga Allah bersama sama Ummi orang yg teraniaya dan dianiaya..Saya selalu berpegang kepada"..doa orang yg teraniaya akan di makbulkan Allah..."semoga Anu war dan konco konconya tersungkur dan melutut memohon maaf kepada Ummi dan rakyat Malaysia..I know you are a strong woman..I will support you all the way till the truth will be prevailed.Insyallah..

Anonymous said...

Go! Go! Ummi!

TanTinTun said...

Sheikh Aljuburi, Ikan Sepat Kering, Kapal Tunda@Mr.Poosingh dan Mat Sabun@PasPisPus jangan nak mengencing orang melayu lagi. Dari dulu lagi aku meluat dengan tengok si Aljuburi ni semasa dia mula-mula masuk umno, aku jarang sungguh meluat tengok orang, cakap pun ala-ala bahasa baku ...Poodahh laa cit.

Pokok said...

Nak dengar apa kata mat sabu.. kalau yang lagi 3orang tu tak payah lah.. memang tak jawabnya.

Anonymous said...

Are you sure?

Anonymous said...

hebat...ummi..
demi kebenaran...
apa nak heran dengan cabaran dan ugutan dari pengkhianat ugama,bangsa dan negara...
mana lebih penting..antara seorang ahli keluarga dengan masa depan bangsa dan negara..

Anonymous said...

SALAM KAK UMMI,

BAGAIMANA NANTI KALAU ANWAR AL JUBURI NANTI GUNA STRATEGI TANGGUH.. TANGGUH... TANGGUH.. MACAM KES SAIFUL? WHAT ARE YOU GOING TO DO WHEN THAT HAPPENS?

puyee said...

Salam Ano January 13, 2011 10:11 PM,

Jangan risau. Allah bersama semua akan jadi mudah.
Tangguh pun ada hikmah kes saiful tu, kerana Allah bukak satu persatu kesalahan Anwar tu. Allah yang campak dlm hati anwar dan karpal nak tangguh utk apa? utk Allah bongkar kemungkaran mereka lagi dasyat sehinggalah kemunculan ummi dec 2010. Lihatlah bagaimana saksi bersumpah rahimi, rashid telah muncul dgn mengatakan yg benar yg dia dipaksa selama ini.

Anwar merancang, Allah merancang, perancangan Allah pasti menang.

Selagi kita buat sesuatu perkara yang HAQ kerana perintah Allah dan niat untuk sukakan Allah pasti Allah bersama membantu.

Ummi dah cakap semasa PC semalam, kita ada Allah, jangan takut pada manusia kerana manusia tidak boleh buat apa2 tanpa izin Allah, selama ini Anwar hantar pembunuh upahan untuk ummi tapi sampai sekarang ummi masih hidup krn tiada yg bagi mati hidup melainkan Allah. Anwar bukan tuhan boleh bagi mati atau hidup. Sampai ajal mati spt arwah isteri azizan, ajal dah sampai dan anwar akan ditanya allah atas perbuatan dia kat isteri azizan.

Yang haq pasti ditegakkan oleh Allah, yang batil akan dihancurkan oleh Allah.

wslm

Anonymous said...

Sebagai rakyat Malaysia biasa daripada golongan silent majority, saya sangat menghormati dan menyanjung niat murni Ummi. Saya pasti bukan wang RM700 juta yang menjadi isu utama disini tetapi lebih kepada mencari kebenaran yang hak serta memperbetulkan sejarah negara suatu hari nanti.

Saya berharap semoga perjuangan Ummi jangan dijadikan sebagai suatu personal vandetta, tetapi 'a national duty'.

Pihak berkuasa terutamanya KPN diharap dapat berbuat sesuatu bagi memastikan keselamatan Ummi samada sebelum mahu pun selepas kes ini selesai supaya insiden-insiden yang tidak diingini seperti mana yang berlaku kepada isteri Azizan dan isteri Tan Sri Aziz tidak berlaku kepada Ummi pula.

Anonymous said...

Saya doakan semoga Ummi dan kita semua di pihak yg benar.

Cuma kpada Ummi dan semua bloggers, hati2 lah kerana selepas ini Anwar dan konco2nya akan buat sekali lagi "character asassination" kpd Ummi.Diorg tengah cari idea tu.

Ummi kena berhati2, kalau boleh elakkan berada di majlis2 Umno. Bukan apa nanti timbulah isu Ummi jumpa Najib lah, UMNO upahlah, dpt juta2 lah. Jadi persepsi "upahan" tu akan membantutkan perasaan org ramai benci dan hina pada Anwar ketika ini yg sedang menggelegak . Anwar ni licik, sifu dia pun Yahudi.

Bab mengalih isu nie memang ngeTOP.

Hati2 dan kali ini kita semua rakyat biasa tidak akan tertipu.

Aku bukan benci 100% parti pembangkang, tapi percayalah Malaysia lebih aman tanpa manusia bernama Anwar Ibrahim nie.

Parti pembangkang carilah pemimpin yg membangkang utk kemajuan Malaysia. Bukan menjahanamkan MALAYSIA AT ANY COST! Anwar perlu dijatuhkan! Lepas tu aku sanggup sokong pembangkang utk membetulkan "check & balance" kerajaan UMNO & BN.

Anonymous said...

..perjuangan yang masih diteruskan...demi mendukung suatu kebenaran...atas nama suatu keadilan.....

jangan bicara tentang perjuangan jika belum teruji dan diuji...

jangan bicara tentang hati...jika yang hanya ada hasad dengki..ego...

jangan bicara tentang kebenaran...jika yang hanya ada taksub...fanatik....angkuh...

kerana manakan sama perjuangan haq dengan perjuangan bathil...

wallahu'alam...

Anonymous said...

1. saya sokong Ummi, dari kes 1998 lagi saya masih x faham kenapa Tun M perlu memfitnah Anwar, untuk jatuhkan Anwar perlu pecat saja (memang dipecat pun), x perlu fitnah atau konspirasi...buang masa saja. Bukankah Tun M berkuasa sebagai PM.Jadi kes liwat pada 1998 tu bukan fitnah, tapi kebenaran. inilah faktanya.

2. pendedahan Ummi akan menyedar kan golongan muda kisah sebenar yg berlaku pada tahun 1998 itu, bagi pengikut Anwar yg kini berpaling pendedahan Ummi tidak dapat dipertikaikan lagi.Ramai yg dah tak percayakan si peliwat tegar ni.

3. Saya percaya untuk menyedarkan golongan yg taksub dengan Anwar ni tidak cukup membongkar kisah sejarah lama tapi turut memberikan kesedaran yg menyentuh naluri mereka tentang masa depan Melayu dan Islam. Mereka mungkin pemuja Anwar no. 1 di dunia ini, tapi mereka sanggup ke melihat Islam dan Melayu diperkotak-katikkan di nusantara ini. jangan sampai menang sorak, kampung tergadai.

4. Ummi patut percepatkan dokumentari dan laporan visual atau video ala paparazzi (seperti Melodi politik)yg dirancangkan sebelum ini. Tak sabar melihat muka-muka tembok ni (anwar, azmin, azizah, karpal, mat sabu, samsidar dll) ditanya dengan soalan bertubi-tubi, ha ha...agaknya bagaimana gerak geri mereka bila ditanya nanti.

5. GO UMMI GO!! SELAMATKAN MELAYU DAN ISLAM DI MALAYSIA DARI PENGARUH LIBERALISME ANWAR ALJUBURI!- nurazlan, sarawak

Anonymous said...

Sekiranya internet sepopular sekarang pada tahun 1998 tentu kita tidak 13 tahun ditipu oleh Anwar...

zed said...

Ummi, ada di kalangan mereka yang mengatakan sebenarnya Ummi lah yang dibuang keluarga. Bahkan gambar Ummi bersama bonda tercinta di dalam blog ini dikatanya superimpose. Mereka juga ada menunjukkan gambar keluarga Ummi bersama ibu tetapi gambar Ummi tiada.

Jadi kalau boleh Ummi letak lah gambar Ummi sekeluarga yang terkini agar segala pertanyaan tentang Ummi dan keluarga tidak seperti yang digambarkan mereka

Ummi kalau boleh buat la facebook ke dan letakkan gambar2 bukti serta gambar Ummi sekeluarga.

Sy hanya insan yang memerhati. masih lagi belum menjatuhkan hukum siapa yang benar dan siapa tidak. Sy menilai berdasarkan bukti yang disediakan kedua belah pihak.

p/s semasa reformasi 98 sy masa tu tak tahu apa dan ketika itu saya berada di Sogo Complex. berkata sy dalam hati yang ketika itu tingakatan 3. "Malaysia ada buat sambutan apa ni?" bila sy baca balik apa yang berlaku. itu la titik permulaan bergolaknya negara saya yang tercinta.

Tai said...

Tahniah kak Ummi. Teruskan perjuangan. Tuhan senentiasa bersama akak. Dah dengar dah sidang media tu. Dan hari ni, si Anwar berahim gagal dalam rayuannya di mahkamah rayuan Putra Jaya.

Anonymous said...

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=30348:umno-bawa-pelakon-veteran-serang-anwar&catid=1:utama&Itemid=50

Saman ni sekali
jangan bagi diaorg komen jer

Anonymous said...

salam

Ya Tuhan, selamatkanlah Iman dan Tauhid kami kepadaMU serta NabiMU Muhammad SAW.
Ya Tuhan, walaupun kami tidak mengalami peperangan secara fizikal, namum peperangan minda, diantara kebenaran dan kebatilan ini amat menikam hati kami.
Ya Yuhan, kami redha Engkau hidupkan kami di akhir zaman, zaman fitnah, zaman yang tidak ketahuan mana yg baik dan mana yg jahat.
Ya Tuhan, kasihanilah kami, ibu bapa kami, adik-beradik kami, ahli keluarga kami, saudara-mara kami serta umat Islam seluruhnya dan semua manusia yg cintakan kebenaran.
Ya Tuhan, tabahkanlah hati Ummi Hafilda binti Ali, teguhkanlah keyakinannya, selamatkanlah dirinya dari sebarang mala petaka kerana perjuangan ini sebenarnya baru bermula.

Anonymous said...

ditakdrikan ummi jumpa karpal utk mengadu masalah sbg peguam tersohor negara - kemudian karpal betul2 telah memusing fakta ummi setelah anwar dipecat dgn anggapan ummi ni macam budak kecik yg senang utk dipermain2kan. dan sekarang ummi memusing balik membetulkan semula fakta2 tersebut supaya karpal terbelit sendiri dgn fakta rekaannya sendiri.

ditakdirkan ummi didatangi oleh wakil2 parti islamik yg sepatutnya boleh diharap utk membela kebenaran. tetapi kepercayaan itu telah disalahguna utk menghengtam kembali sipencerita utama. namun ummi kini kembali menuntut keadilan dari parti yg sepatutnya meletakkan keadilan pd tempat sepatutnya.

tetapi diatas semua takdir tersebut, rupa2nya Allah datangkan Tan Sri Musa Hassan kepada ummi sbg seorang warga yg tulus meletakkan kebenaran dan keadilan pd tempat yg sewajarnya.

Tahniah Tan Sri Musa diatas segala jasa demi yg menegakkan yg haq dan mencegah yg batil.

Anonymous said...

when ummi rise...
anwar & azmin fall....

puyee said...

Salam Ummi,

Saya harap ummi terus ditabahkan hati oleh Allah meneruskan perjuangan ni.
Setiap perjuangan ada cubaannya. Sudah pasti.

Nabi-nabi mengajak kepada yang HAQ spy manusia beriman kpd Allah namun banyak yg menentang dari yang mengakui kalimah tauhid Tiada tuhan selain Allah da rasul adalah utusan Allah.

Kaum Ad menentang Nabi Hud
Kaum Tsamud menentang Nabi Saleh
Kaum soddom menentang Nabi Lut
Bani isreal menentang Isa dan Musa
Quraish menentang Nabi Muhammad saw

Sebagaimana Allah terangkan dlm Quran byk yg ingkar dari yg beriman. Tapi yang menegakkan kebenaran diberi kemenangan disisi Allah. Yang batil hancur.

So, Ummi yakin dgn janji Allah. Allah pasti menolong bg yg berusaha menegakkan kebenaran.

Wassalam...

Anonymous said...

Kak Ummi...persetankan setan2 dajal yg tak abis2 menyalak dgn tuduhan2 liar semua tu....mereka tu semua tak ubah seperti hanjing suruhan yg dh sawan akibat ditutuh dpn blkg...tujuan mereka tiada lain, hanya satu iaitu utk provoc serta divert issues dgn harapan Kak Ummi akan terjerat dlm permainan kotor mereka yg akhirnya mahu melihat Kak Ummi tersungkur.
Kak Ummi...you're fight with them with a bullets....so, tak perlu layan fitnah2 makhluk mughalazah yg maha jijik ni....
Kak Ummi just focus with ur missions...Insyaallah....Allah sentiasa bersama di pihak yg benar..

Anonymous said...

masalah ini serah pd mufti malaysia .kita ada 14 mufti dia bolih settle.di mesir hanya 1 mufti .kita dah terlebih mungkin depa bolih tlg ummi ku tahu kau derita dato shekh .najib lagi lih tlg senang aje itu jln nya surga atau neraka .aku rakyat marhein tompang bomi tohan.ummi jadi wali allah dan tinggalkan dunia ni utk capai darjat dan tinggal semua orang munajat lah dapat lihat tuhan bukan manusia.

Anonymous said...

salam ummi

pada tahun 1998,ketika Anwar dipecat,tiba-tiba kita dilambakan dengan berbagai-bagai artikel di internet yang menyerang kerajaan dengan isu nepotisme, kronisma dan sebagainya.pada hal sebelum itu semua itu bukannya isu.

kalau dapat kita baca balik artikel-artikel tersebut ok juga sebab minda kita lebih rilek sekarang tak seperti tahun 1998.jadi kita dapat membuat penilaian semula apa yang ditulis.

cerita ummi ini membuat kan saya rasa artikel artikel yang dikeluar dahulu lebih bersifat untuk mengalih isu sebenar kenapa anwar dipecat.

Anonymous said...

Salam Ummi,

Saya setuju dengan cerita Ummi berkenaan ibu Wan Azizah bukan Melayu kerana ada seorang lelaki yang berumur dari Penang yang memberitahu saya bahawa ibu Wan Azizah sebenarnya Cina Singapura--- maka tidak hairanlah dia tiada semangat Melayu....lagi satu pakcik itu juga memberitahu dengan tak semena-mena adik beradik Anwar Ibrahim menjadi jutawan...dari mana mereka mendapat duit sebanyak itu.....saya pun heran juga mengapa anak lelaki Anwar berdiam diri...anak perempuan pulak yang lebih-lebih mempertahankan ayahnya soranglah yang 'anugerah tuhan'..saya dengar cerita sebenarnya semua orang di Kedah dan Penang tau sangat perihal keluarga Anwar Ibrahim ni...mostly bukan perkara baik ...tapi saya heran mengapa cerita-cerita itu tidak sampai ke sini..
..saya sentiasa menyokong dan mendoakan kesejahteraan Ummi & keluarga...hancurkan petualang-petualang negara dan musuh-musuh Islam,Amin

Anonymous said...

Salam Kak Ummi,

Kami teringin nak tengok video yang selama ni dikatakan datuk Nalla ada simpan. Apasal datuk Nalla sampai sekarang tak pernah tunjuk? Video yang datuk Nalla simpan itu video berkenaan dengan apa? Kak Ummi dah pernah tengok ker video tersebut?

Pengikut2 taksub Al Juburi ni sebenarnya nak tengok video yang menayangkan kelakuan lucah Al Juburi baru mahu mempercayai segala dakwaan selama ni. Lihat saja segala video yang telah dipaparkan di youtube.. terutamanya perbualan Al Juburin dengan semua skandalnya... semua pengikutnya mengatakan itu bukan suara Al Juburi tapi suara orang lain yang pandai meniru suara Al Juburin. Begitulah taksubnya para pengikutnya.

Saya tak nampak di mana kelebihan Al Juburi sehinggakan pengikutnya tidak nampak kebenaran dan tertutup mata hati. Saya cuma takut nanti Al Juburi bersama pengikut2nya suatu hari nanti ditimpa musibah bila Allah sudah murka seperti yang berlaku pada umat-umat yang terdahulu.

Seperkara lagi, pengikut2 bukan Islam tidak pernah menghiraukan tentang soal moral pemimpin mereka. Apa yang mereka pentingkan adalah apa yang pemimpin itu boleh berikan pada mereka dan bukan soal peribadi pemimpin itu... yang mana ini berbeza dengan orang Melayu yang berugama Islam. Sebagai contohnya tentang skandal Chua Soi Lek... masih diterima oleh orang-orang Cina walaupun pernah terlibat dalam skandal seks. Orang Cina bersifat oportunis... siapa yang boleh memberikan keuntungan kepada mereka maka orang itu yang akan mereka sokong.
Jadi pada pandangan saya untuk menjatuhkan Al Juburi dengan mendedahkan soal moralnya saja adalah tidak mencukupi.

Zek said...

Jangan hairan dengan apa yang berlaku sekarang. Ini semua adalah ketentuan Allah belaka.

Melalui episod demi episod, kita dapat melihat perancangan Allah untuk rakyat mengetahui watak Anwar, Azizah, Azmin, Shamsidar, pemimpin2 DAP dan Pemimpin2 PAS khasnya Mat Sabu. Kalau Anwar telah dijatuh hukum, kita tidak dapat mengetahui semua ini. Penangguhan itu ada hikmatnya.

Allah juga telah membuka jalan untuk membersihkan nama Tun Dr.Mahathir, Umi Hafilda dan Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Cuma nak ingatkan UMMI, bertindaklah dengan bijaksana berpandukan ajaran Islam yang maha suci. Insya Allah kebenaran pasti menemui orang yang beriman dan bertaqwa.

Assalamualaikum.

Anonymous said...

Satu-satunya anak lelaki Anwar si Ehsan tu selalu gak bergaduh dengan Anwar kerana malu dengan tingkah laku Anwar tuh. Anwar bagi dia kawin, lpas tu antar ke Amerika, tinggal di sana. Itu maklumat yang dimaklumkan kepada saya.

Anonymous said...

Salam Ummi,

saya ada 2 penemuan setelah mendengar pc..

i.bukti-bukti resit/slip asal itu diperolehi/diberikan oleh siapa-- Shamsidar atau Afifah? tak mungkin dokumen seperti itu berkeliaran di dalam rumah kan...

ii.firasat saya mengatakan bahawa Azmin sebenarnya adalah decoy Anwar --untuk memudahkan Anwar mendekati dan mengetahui secara dekat perwatakan Tun M....apabila Tun telah menerima Azmin sebagai anak angkat...maka lebih mudahlah Anwar masuk jarum...lagipun penasihat Anwar kan puak-puak Yahudi tu

Anonymous said...

salam kakak pink ranjer,,,, teruskan berjuang,,,
suara yg kakak pink ranjers lontar kan cukup ikhlas,,, sampaikan meleleh airmata jantan saya,,,,
kami orang theganu sntiasa diblakang kakak pink ranjers,,,,

Anonymous said...

Salam Ummi......harap Ummi tabah menghadapi semua ini...berat mata memandang berat lagi bahu yg memikulnya....

Apa Ada Pada Dunya said...

Asalamualaikum Ummi;

Niat Ummi memang murni. Saya kagum dengan keberanian UMMI... Seperti Nabi Nuh dengan keluarganya sendiri.

Pagi ni, saya tergerak nak tulis komen diruanganan UMMI kerana selama ni saya dok tulis dalam facebook dan dalam blog saya sendiri.

Saya harap agar Allah akan tunjukkan kebenaran kepada seluruh rakyat Malaysia. Tak ada nilai hidup didunia jika kebenaran tidak ditegakkan. Tiada nilai hidup didunia jika ada bukti tapi disorokkan. Tiada nilai hidup didunia jika takut pada kebenaran.

Teruskan usaha murni UMMI... Semoga kamu berada disisi yang benar maka lenyaplah yang batil kerana saya sendiri pun dah muak dengan kerenah PR - PKR - PAS dan DAP.

Tak salah jadi pembangkang, tapi biarlah isu-isu semasa yang diutarakan, bukanlah isu-isu agama kerana isu agama itu tidak perlu dipolitikkan. Memang Agama dan politik seiringan tetapi lagi cantik kalau diasingkan.

Saya kagum dengan kesungguhan UMNO membela nasib rakyat. Ya laa... ada orang UMNO yang bina rumah besau-besau, ada yang tuduh itu duit rasuah, kickback laa dan macam-macam lagi sebab anak-anak, saudara mara bukak bisness.

Takkan nak halang ahli keluarga berniaga? Rakyat pun dapat bekerja sebab peluang pekerjaan diwujudkan. Kalau yang bsing tak dapat Kontrak dan habuan, memang itu bukan rezeki mereka laaa... Kan rezeki tu urusan Allah, kita berusaha sahaja... kenapa harus dipolitikkan?

Kalau benar mereka makan rasuah, kalau tak dapat balasan dunia, akhirat pun terbalas juga kannn...

Apa laa ada pada dunia... cuma saya bimbangkan nasib ANAK-ANAK dan GENERASI akan datang jika orang ISLAM yang sinonim MELAYU diperlekehkan dan diperkudakan.

Saya harap pendedahan UMMI akan mengakhiri kemelut TOPENG Pengkhianat NEGARA, PENGKHIANAT BANGSA DAN AGAMA.

Dengan sekalung doa buat semua yang membaca:

Al-fatiha,

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Malik, Ya Fatah, Ya Hakim, Ya Wahab, Ya Dzul Jalalliwaliqram...

Kami hamba mu yang hina memohon dengan segala kekuasan mu, dengan segala pengetahuan mu, tunjukkanlah kami kebenaran dalam kes Anwar Ibrahim kerana sesungguhnya kami tidak mahu lagi tertipu dengan lagak seperti alim ulama.

Ya Azim, kami hamba mu yang hina, memohon agar memakmurkan Malaysia dan membebaskan kami dari niat jahat yang di rancang oleh parti-parti yang tidak bertanggungjawab kerana kami amat mensyukuri nikmat mu Ya Allah di bawah pemerintahan kerajaan sekarang ...

Ya Fatah, kami hamba mu ini memohon agar kau bukakan hati seluruh rakyat Malaysia untuk memilih KErajaan BN dibawah pimpinan UMNO untuk terus memerintah Malaysia sehingga hari Kiamat...

Ya Sultan, Ya MAlik, Ya Wadud, Ya Huu... Ya Huu... Ya Huu..

Dengan segala limpah kurnia mu Ya Allah yang telah kau turunkan kepada Mursidul Asrar Rasulullah SAW serta Keluarga dan sahabat-sahabat beliau... Kami hamba mu yang hina ini memohon agar di tamatkan perbicaran dan keputusan yang kami nantikan ini dengan segara kerana kau sahaj yang tahu akan kesedihan dalam jiwa sanubai kami.. Amin Amin Amin

Asalamualaikum....

Apa Ada Pada Dunya said...

Asalamualaikum Ummi;

Niat Ummi memang murni. Saya kagum dengan keberanian UMMI... Seperti Nabi Nuh dengan keluarganya sendiri.

Pagi ni, saya tergerak nak tulis komen diruanganan UMMI kerana selama ni saya dok tulis dalam facebook dan dalam blog saya sendiri.

Saya harap agar Allah akan tunjukkan kebenaran kepada seluruh rakyat Malaysia. Tak ada nilai hidup didunia jika kebenaran tidak ditegakkan. Tiada nilai hidup didunia jika ada bukti tapi disorokkan. Tiada nilai hidup didunia jika takut pada kebenaran.

Teruskan usaha murni UMMI... Semoga kamu berada disisi yang benar maka lenyaplah yang batil kerana saya sendiri pun dah muak dengan kerenah PR - PKR - PAS dan DAP.

Tak salah jadi pembangkang, tapi biarlah isu-isu semasa yang diutarakan, bukanlah isu-isu agama kerana isu agama itu tidak perlu dipolitikkan. Memang Agama dan politik seiringan tetapi lagi cantik kalau diasingkan.

Saya kagum dengan kesungguhan UMNO membela nasib rakyat. Ya laa... ada orang UMNO yang bina rumah besau-besau, ada yang tuduh itu duit rasuah, kickback laa dan macam-macam lagi sebab anak-anak, saudara mara bukak bisness.

Takkan nak halang ahli keluarga berniaga? Rakyat pun dapat bekerja sebab peluang pekerjaan diwujudkan. Kalau yang bsing tak dapat Kontrak dan habuan, memang itu bukan rezeki mereka laaa... Kan rezeki tu urusan Allah, kita berusaha sahaja... kenapa harus dipolitikkan?

Kalau benar mereka makan rasuah, kalau tak dapat balasan dunia, akhirat pun terbalas juga kannn...

Apa laa ada pada dunia... cuma saya bimbangkan nasib ANAK-ANAK dan GENERASI akan datang jika orang ISLAM yang sinonim MELAYU diperlekehkan dan diperkudakan.

Saya harap pendedahan UMMI akan mengakhiri kemelut TOPENG Pengkhianat NEGARA, PENGKHIANAT BANGSA DAN AGAMA.

Apa Ada Pada Dunya said...

Dengan sekalung doa buat semua yang membaca:

Al-fatiha,

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Malik, Ya Fatah, Ya Hakim, Ya Wahab, Ya Dzul Jalalliwaliqram...

Kami hamba mu yang hina memohon dengan segala kekuasan mu, dengan segala pengetahuan mu, tunjukkanlah kami kebenaran dalam kes Anwar Ibrahim kerana sesungguhnya kami tidak mahu lagi tertipu dengan lagak seperti alim ulama.

Ya Azim, kami hamba mu yang hina, memohon agar memakmurkan Malaysia dan membebaskan kami dari niat jahat yang di rancang oleh parti-parti yang tidak bertanggungjawab kerana kami amat mensyukuri nikmat mu Ya Allah di bawah pemerintahan kerajaan sekarang ...

Ya Fatah, kami hamba mu ini memohon agar kau bukakan hati seluruh rakyat Malaysia untuk memilih KErajaan BN dibawah pimpinan UMNO untuk terus memerintah Malaysia sehingga hari Kiamat...

Ya Sultan, Ya MAlik, Ya Wadud, Ya Huu... Ya Huu... Ya Huu..

Dengan segala limpah kurnia mu Ya Allah yang telah kau turunkan kepada Mursidul Asrar Rasulullah SAW serta Keluarga dan sahabat-sahabat beliau... Kami hamba mu yang hina ini memohon agar di tamatkan perbicaran dan keputusan yang kami nantikan ini dengan segara kerana kau sahaj yang tahu akan kesedihan dalam jiwa sanubai kami.. Amin Amin Amin

Asalamualaikum....

Anonymous said...

laaa....

azmin tu anak angkat kesayangan Tun M?
lepas tu ai pulak gunakan azmin utk menikam Tun M dari belakang?

azizah tu bukan melayu?
arranged-married dgn ai utk jadi bakal wanita pertama?
semua strategi itu ditutup dgn kemasnya disebalik tudung dan perwatakan islamik azizah?

adakah hanya org melayu Islam tulen sahaja yg benar2 mempunyai jiwa patriotik spt pejuang terdahulu utk mempertahankan kedaulatan negara?
kita nilaikan lah sendiri?
tanah tumpah darah ini tidak pernah berbohong akan keikhlasan anak2 watan yg sanggup berjuang menyatakan yg hak keatas yg benar.
itulah keramat dan aura sbg penghuni asal tanah yg sungguh berkat ini.

hhmmmm....macam cerita konspirasi barat yg biasa kita tengok dllm filem kan?
menjatuhkan pemimpin dunia ketiga dan dunia Islam melalui pengaruh org terdekat dan wanita/isteri pemimpin kanan.

Tun M memang sgt lantang terhadap zionist, tak hairan yahudi akan melakukan strategi licik sebegitu rupa utk jatuhkan Tun M dan targetnya ialah semasa krisis ekonomi 1997/98.

zionist perlu segera menawan malaysia utk menjayakan NWO melalui pemimpin boneka mereka dibantu oleh isteri dan orang kanannya.

tetapi rupa2nya semangat tun fatimah srikandi silam masih mengalir segar sehingga sekarang bg membangkitkan rakyat yg sedang tidur lena, lalai dan lupa setelah sekian lama dijajah dan terjajah mindanya.

Anonymous said...

" AZMIN JGNLAH MAIN KERJA KOTOR, APA KATA KALAU TO' GURU NALAKARUPAN KELUARKAN VIDEO PANAS BINI KAU TU,SANGGUP KE TERSEMBUR NASI, SETAN DAYUS? APA PUNYA BETINA ,MAIN PUN DEPAN NALLA LEBIH DAHSYAT DAN KEJI DARI PELACUR "

azmin ngan samsidar mesti saman UMMI!!
buktikan anda dipihak yang benarrr!!!

love from nallareqek

Anonymous said...

Salam Ummi,
Teruskan perjuangan, Semangat Sri Kandi jangan pernah luntur!! Benar "Tangan yang Mengayun Buaian itu Mampu Menggoncang Dunia". Perjuangan menentang kezaliman itu jihat.

Anonymous said...

Salam..

Kepada yang masih lagi tak boleh nilai fakta2 yg Ummie dah tunjukkan dan jelaskan tu, silalah berikan ruang dan masa utk kaji dan baca balik2 fakta tu (bukti yg Ummie tunjuk)dan renung2kan jika akan adanya lagi bukti2 baru yg lebih "MEMERANJATKAN & MENYENTAK" kita semua. Janganlah sampai kena tunjuk bukti yg bergerak yg akan seluruh dunia nampak dan kalau masih nak pertahankan yg salah tu, maka seluruh dunia akan mengutuk negara kita mempunyai majoriti masyarakat yg tak menghargai ilmu berfikir...renung2kanlah...

P/S: Tak taulah bahasa apa lagi nak digunakan untuk bg org faham....nak sangat kot dorang tunggu BUKTI BERGERAK YG DIRAKAMKAN KOT.....tunggulah...bukti skrg yg kita tengok pun dah menakutkan apa lagi yg bakal dilihatkan nanti...Nauzubillah.....

Mimie

Anonymous said...

sabar dek umi, teruskan perjuangan, kakak sentiasa menyokongmu dengan doa... insyaallah, sejak umi menulis di blog ini, setiap lepas solat wajah dek umi sentiasa terbayang dan doa moga Allah lindungi mu dari segala bencana...

kak fizi

admin said...

Salam Ummi. Sudah lama saya nantikan saat ini. Terimakasih. Yang hak harus diperjuangkan demi agama, bangsa dan negara.Segala usaha murni Ummi akan dibalas di akhirat.Banyak yang masih tidak mahu berfikir. Saya baru melawat websites pro-pembakang dan rata2 komen menyatakan saudari terdesak dan dibayar kerana pilihanraya umum yang akan datang tidak lama lagi. Ini merupakan salah satu sebab utama mengapa Anwar masih bongkak kerana penyokong2 taksubnya yang langsung tidak mahu berfikir. Jangan dilayan mereka.Kerana mereka negera Malaysia, anak dan cucu kita akan rugi. Yang mengelikan hati tidak diceritakan pula fakta dimana Karpal Singh dan Mat Sabu pusing 360 darjah, resit 2 bukti Azmin dan Shamsidar jutaan ringit dan Anwar yang kecut perut untuk bersumpah laknat dari dulu sampai sekarang Memang manusia kadangkala bebal dan tidak mahu berfikir. Mungkin pendedahan Ummi akan menyedarkan mereka, insyallah. Jutaan terimakasih buat Ummi dan semangat kental Ummi. Diakhirat nanti Ummi dan kita semua akan dipertanggungjawabkan dan dibayar samada dosa atau pahala di atas segala perbuatan kita. Doa buat Ummi dari saya dan rakyat Malaysia yang menyokong Ummi. Hanya satu dalam sejuta. Alhamdulilah syukur kepada Allah

Unknown said...

Ummi,

Ada satu penyakit psycho penyokong2 AlJuburi dan Parti Ajaran Sesdat PAS yang dinamakan DENIAL SYNDROME. Mereka2 ini akan sentiasa menolak segala fatka yang nyata mengenai kelemahan dan kesalahan AlJuburi dan parti islam keramat mereka. Penyakit ini sukar dipulihkan kerana dia sudah menjadi jiwa raga mereka. Kepercayaan mereka itu samalah juga dengan konsep "meme" iaitu sesuatu kepercayaan itu walaupun salah masih dianggap suci dan tidak cacat, dan "meme" ini juga berperanan seperti virus, dia akan menyerang orang lain yang sudah dirasuk dengan "meme" yang sama. AlJuburi sudah menjadi sebagai "meme" kepada mereka. Kepada yang tidak faham, just google the subject. Walau bagimanapun, ada juga di kalangan mereka yang telah sedar dan meninggalkan "meme" mereka.

Unknown said...

Anonymous said...
Salam Kak Ummi,

Kami teringin nak tengok video yang selama ni dikatakan datuk Nalla ada simpan. Apasal datuk Nalla sampai sekarang tak pernah tunjuk? Video yang datuk Nalla simpan itu video berkenaan dengan apa? Kak Ummi dah pernah tengok ker video tersebut?

-----
NALLA selama ini memang belum mendedahkannya kepada umum di atas sebab2 yang beliau lebih maklum, dan beliau tak mahu JUMP THE GUN. Maknanya Nalla memang very wise man, lagi pun ia kesah peribadi, yang hanya perlu didedahkan apabila sampai masanya - IAITU DI MAHKAMAH! Tapi Nalla dah tunjuk kat Ezam, dia (Nalla) susun semua gambar ahli keluarga kesayangannya kat tempat video tu dan dia kata kat Ezam, kalau dia (Nalla) bohong, kesemua ahli keluarganya akan kena laknat (sebagai satu sumpahan Nalla dengan cara dia sendirilah). Nalla pun mainkan video itu kat Ezam dan Nalla beredar, dia biarkan Ezam lihat sendiri dan buat keputusan sendiri - lepas peristiwa itu Ezam pun keluar PKR dan lari dari AlJuburi. Itu setakat yang saya pernah terbaca somewhere lah. wallahu wa'lam

Anonymous said...

Salam Umi,

Take care and kuatkan azam. Diiringi doa, Ummi dan penyokong-penyokong akan berjaya.

Kenapa puak disana - saman tetap saman. Tapi saman berpileh.

Shah Alam 7.

PARANGkontot said...

Salam,

PLEASE Umi, we KNOW you had SUFFERED for the past 13 years and you had been very PATIENT CONSIDERING the EXPERIENCE you had gone through.

Do not FALL into their TRAPS nor UNNECESSARY reaction against their counter attack. That is what they WISH for from you, TANGO with them. They are DESPERATE to DISCREDIT you even MORE now.

When they MANEUVER you ANTICIPATE and PREPARE for your next MOVE. At this STAGE you HAVE the HIGHER GROUND while on the other hand, it's OBVIOUS they are OUT OF ROOM to MANEUVER.

PLEASE stay FOCUS.......THE BATTLE HAD JUST BEGUN. You can rest ASSURED that by now SKIRMISHERS are ALONG SIDE you.


REMEMBER, it's only a matter of TIME now before LAUNCHING your BLITZKRIEG for the final BLOW.....

Anonymous said...

Anwar juga ahli freemason dengan agenda persama rataan agama dan link freemason ini menunjukkan beliau ialah anggota dan ahli pertubuhan freemason

link nya: http://www.ottawamasons.ca/index_files/Page576.htm

Anonymous said...

membela kedaulatan tanah air adalah tanggungjawab yg sangat dituntut.

bila kita tahu seseorang itu pastinya akan mengambil kesempatan pd pru13 utk sekali lagi mencuba nasibnya menjadi pm, dan kita tahu bgmn peribadi tersembunyinya, adakah sbg seorang yg waras hanya akan mendiamkan diri sahaja??

ini bukanlah perjuangan diatas nama parti atau tiket mana2 kumpulan politik. ia adalah perjuangan rakyat malaysia yg rata2 masih hidup dlm paras sederhana bergelut siang dan malam mencari sesuap rezeki dan sekelumit kebahagiaan hidup bersama anak2 dan keluarga serta ahli masyarakat yg lainnya.

kepada org2 yg rasa kedudukan mereka sudah selamat dgn harta dan pangkat, bisnes yg melimpah ruah...anda kena ingat, semua zon selesa itu tak akan kekal lama jika kita membiarkan org yg tidak layak menjadi "IMAM" kita.

disaat mereka anak beranak bermewah, bersenang-lenang, adakah mereka benar2 prihatin kpd nasib rakyat kebanyakan tanpa mengira bangsa dan agama??

so ummi memang kena round the country utk terangkan perkara sebenarnya sebelum pru13...go ummi...go...!!!

INGAT - ini bukan cerita ttg BN ke, UMNO ke, kerajaan ke atau parti cap apa2 pun - ini cerita ttg keadilan utk rakyat negara ini.

Anonymous said...

salam....
buat ummi...tabahkanlah hati dan pikiranmu dalam meneruskan perjuangan ini. kami tahu ummi sedang berdepan dengan dugaan yang berat ketika ini. semuga Allah sentiasa melindungi ummi. pada aljuburi tu...kenapalah Allah jadikan kamu manusia,, kenapa tidak dijadikan kamu binatang. kalau muka kamu bertukar jadi binatang..barulah puak puak pkr boleh percaya apa yang ummi katakan. Apapun semuga Allah membuka pintu hati penyokong PAS dan Pkr kembali kepangkal jalan.
para pemimpin Umno,,jangan dok diam membisu saja....lansung x bagi respon apa yang ummi kata...tak da batuke........ee geramnya....

Anonymous said...

Biar aku ringkaskan apa yang aku dapat kat sini…
1. Aku salah faham tentang perjuangan…pendirian…Tun Mahathir, TS Musa Hassan, saudara Azizan, Ummi Hafilda n family (exclude itu Azmin eh)…terhadap agama, negara dan bangsa….demi suatu kebenaran…atas nama satu keadilan…

2.Aku tak sangka sampai begitu sekali makhluk bernama manusia boleh lakukan…termasuk lah membuat ugutan….sampai boleh membunuh…..memfitnah….berkonspirasi untuk menjatuhkan..…mengkhianati agama, negara, bangsa termasuk darah daging sendiri….mempermainkan kalimah syahadah….termasuklah mempertikai sumpah laknat….mengelirukan rakyat tentang kalimah Allah (sedangkan kalimah Allah itu hanya milik agama Islam yang BENAR)……semata2 untuk harta...kuasa...dan seangkatan dengannya..

3.Aku makin tak sangka apabila seorang makhluk bernama manusia itu masih terus2an melakukan perkara2 yang terkutuk dan terlaknat…tanpa sikit pun rasa gentar akan kekuasaan Allah S.W.T (nampak kat luar memang lah macam tak gentar tapi tetap tak mahu akad dengan bersumpah laknat dengan kesaksiannya Allah S.W.T)

4.Betapa sesuatu ilmu dan amal itu pabila diletakkan ke tempat yang lebih tinggi daripada iman…maka…segala macam hujah yang bersandarkan logik akal semata digunakan untuk disalahtafsirkan…disalahgunakan hanya untuk membenarkan sesuatu yang menjadi impian mereka…kepercayaan mereka.

Sekarang ni timbul pula pertikaian yang pada asalnya bukan tujuan utama….
1.Bila Ummi Hafilda ke hadapan….keperibadian pula menjadi isu dalam menerima apa yang dinyatakan…dijelaskan oleh beliau…

2.Bila Ummi Hafilda bertindak menyaman….muncul lah kenyataan mahkamah dunia ni akan jadi sandiwara semasa atas nama konspirasi…

3.Bila Ummi Hafilda bersumpah (termasuklah sumpah laknat Hj Saiful)…..pertikaian tentang sumpah pula kedengaran…..tak boleh percaya lah sebab niat tak betul…proses tak betul….tempat tak betul….

4.Bila Ummi Hafilda memberi hujah yang nyata dengan memberi bukti gambar, rakaman suara, resit dll…..maka mula lah depa dok kata yang semua tu boleh direka….boleh di buat…boleh begitu…boleh begini…

5.Bila Ummi Hafilda menyatakan siapa sebenarnya Anwar, Azizah, Shamsidar, Azmin dan seangkatan dengannya….timbullah pula kenyataan beliau hasad dengki dengan depa…tak sedaq diri, tak malu sampai sanggup aibkan keluarga sendiri…dijaja sana sini…

6.Bila Ummi Hafilda menyatakan yang beliau disokong oleh Mak Tom, kakak2nya, Azwan…depa kata plak beliau yang sebenarnya dibuang….apa kes..?

Macam ni je lah…pada sesiapa yang nak cari kebenaran…sepatutnya da dapat da…..yang tak dapat lagi tu…sama ada tak berlapang dada…atau pun memang fanatik, taksub, ego….dan sendiri ada agenda sendiri….tak gitu…?

Cuba fikir lah….bukti saksi…tak terima…bukti rakaman tak terima…bukti kenyataan tak terima… bukti dokumen tak terima…sampai bukti sumpah laknat pun korang tak terima….apa kes…?

Psai sumpah laknat tu…kesaksiannya adalah Allah S.W.T….yang Maha Mengetahui…Maha Adil…Dia adalah Pencipta…Dia adalah Penentu….korang pertikai ke…?

Aku sama sekali tidak…sebab…kepercayaan dan keyakinan aku hanya pada Allah S.W.T…. tiada tuhan yang disembah melainkan Allah S.W.T…dan Nabi Muhammad S.A.W itu pesuruh Allah S.W.T…

Tidak akan sama perjuangan Haq dengan perjuangan Bathil…

Wallahu’alam…

Anonymous said...

Aku tak tahu sama ada anda pernah dengar bagaimana Dato Nalla telah memesang Camera pada casing lampu dalam bilik tempat Anwar dan Shamsidar buat kerja tak senonoh tu.

Semua peristiwa itu telah dirakam oleh Dato Nalla dan memang ada didalam simpanannya. Itu sebab Dato Nalla mencabar Anwar dan Azmin menyamannya. Tapi mustahil Anwar dan Azmin berani kerana ia akan disiarkan di Mahkamah nanti.

Kalau ada sesiapa yang teringin sangat nak tengok video itu, jumpalah Dato Nalla. Ezam dah tengok dan selepas menyaksikan dengan mata kepalanya sendiri, dia tidak teragak-agak meninggalkan boss yang disanjungnya suatu ketika dulu.

Tapi sanggupkah anda menontonnya?

Kalau aku diupah dan disuruh melihatnya, pasti aku tidak mahu menontonnya. MALU SANGAT MELIHAT PERANGAI SEORANG PEMIMPIN ISLAM YANG PERNAH DISANJUNG SUATU MASA DULU BERPERANGAI MACAM SETAN.

Sedih campur geram.

Slow N Steady said...

Sorry saya ni SLOW sikit tapi masih ingin TAHU.

Rezeki LENDIR tu apa?
Boleh sesiapa TOLONG terangkan?

Anonymous said...

salam

sesungguhnya perjuangan kebenaran itu tidak terhad & tidak dipunyai atau tidak dimiliki oleh mana2 kelompok parti tertentu.

kerana ia disandarkan terus kepada Allah SWT. Allah yang menjadi pembela. maruah dan keselamatan diri dipasrahkan secara total kepada Yang Maha Pemberi Keselamatan.

sudah menjadi lumrah ia tidak dibela oleh mana2 parti dlm sesebuah negara kerana setiap parti itu ada kepentingan masing2 demi menjaga pangkat, kuasa dan kedudukan sendiri.

perjuangan kebenaran adalah milik semua rakyat yg cintakan keadilan tanpa sebarang syarat utk mengisi borang dan bayaran yuran keahlian.

ia bergerak sendiri dgn cara tersendiri kerana ia lahir dari sebab musabab Allah mendengar dan mengabulkan doa orang2 yg teraniaya dan dianiaya oleh mereka2 yg berkuasa tetapi telah menyalahgunakan kuasa utk memenuhi nafsu rakus tamak dan haloba.

Anonymous said...

perghh.....mantap ummie. Betol punya laser laaaaa

Anonymous said...

Salam Saudari Ummi,

Saya pernah mengelar,mengutuk,mencaci saudari dgn bermcm-mcm kata kesat sebelum ini.Maafkan saya.Sebelum ini saya terperdaya.
Harap Ummi dpt maafkan saya.
Skrg sy dibelakang Ummi 100%.Teruskan Ummi.Insyaallah kebenaran tetap akan muncul.Sekali lagi Maafkan saya.

Ex-Reformasi 98 said...

Sblm PRU ke-13 nanti, diharapkan segala2nya telah terdedah. Selama 13 tahun Ummi merana kerana ditekan dan tertekan.

Dah tiba masanya untuk Ummi counter attack. Kalau asyik bertahan jer, sampai bila kan. Skrg adalah masa untuk menyerang balas.

Dedahkan dan londehkan semuanya supaya budak2 muda yg tak tau jalan crita sbenar akan terbeliak mata. Budak-budak ni msh mentah lagi ketika tercetusnya reformasi dulu. Sbb tu lah diaorg tak pecaya walau disogokkan ngn bukti2 dan saksi2 nyata sekalipun.

Bagi mereka yg telah mengalami zaman reformasi seperti saya lebih memahami apa sebenarnya yang berlaku. Terima kasih Ummi kerana bongkarkan segala-galanya kerana inilah jihad sebenar demi agama, bangsa dan negara tercinta.

Njah said...

Asalammualaikum Ummi,
Saya telah mengikuti perkembangan blog Ummi dari awal lagi. Namapaknya semangat membara Ummi semakin membara. Bahasa yang Ummi gunakkan kepada mereka memanglah pedas dan kesat. Begitulah caranya kalau orang dah marah, dan saya kira itulah bahasa yang paling sesuai untuk mereka. Sekiranya bangsa sendiri dijaja untuk kepentingan kotor mereka, dan sekiranya agama Islam dipermain-mainkan untuk politik jijik mereka, selamatkan negara tercinta ini dari terus diporak perandakan oleh pemimpin-pemimpin seperti ini. Semoga perjuangan Ummi dapat bantuan dari Allah. Insyallah.

Njah said...

Bagus juga kalau Ummi dapat buat roadshow untuk menarangkan keadaan sebenarnya kepada genarasi muda, kerana mungkin di antara mereka tidak memahami keadaan sebenarnya

Anonymous said...

ummi, bila awak nak buat tabung ummi hafilda tu??

kami pun nak menyumbang jugak!

tolong tunaikan hajat2 kami ya...!

bila dah bukak akaun tu, tolong publish kat blog awak ni yek!

kami pun nak itut jugak perjuangan membela negara ni...!

Anonymous said...

Slow N Steady said...

Sorry saya ni SLOW sikit tapi masih ingin TAHU.

Rezeki LENDIR tu apa?
Boleh sesiapa TOLONG terangkan?

==================================

Bab ini kena tanya ibu atau ayah sendiri baru jawapan yang paling tepat akan diperolehi... hehehe

Anonymous said...

salam ummi..initialy i was wrong bout u..and i do really wish u cud forgive me,all these years n days i tot your the other way round,but after seeing your press statements,it seems your on da rite n thruthful side..and all i can do is to pray n doa for your goodwill n health..may Allah bless u on facing this puzzling situation n be strong sis.....yeop

Anonymous said...

Si perompak tu anggap ummi sebagai nyamuk...tapi dia tak tahu ummi ni umpama nyamuk aedes, gigit dia nanti demam sampai boleh mati....

Anonymous said...

terus terang aku katakan...bila tengok muka nuar brahim...rasa nak muntah. hairan dengan penyokong tega..nuar hang tak rasa jijikke dgn kaki jubur ni...tuhan bagi otak...pikirlah sendiri
Kesian mak bapak nuar buleh anak macam tu.....kecik kecik x nak mampu, bila tua nak mampus menyusahkan bangsa pulah....pooorah

Pemutar Skru said...

Memang patut sgt2 Najib tolak pelawaan Anwar utk berdebat kerana semua org tau Anwar sgt mahir berpidato dan berhujah. Kira memang pandai la bab putar-memutar fakta ni.

Memandangkan Najib tak pandai putar2, memang tak sesuailah kalau Najib berdebat jugak. Takut nanti najib kalah free jer, sbb beliau tak reti nak spin fakta. Oleh itu, Ummi adalah individu yg paling sesuai utk berdebat ngn Anwar kerana Anwar tak boleh nk putar2 fakta kerana segala2nya telah jelas dan sukar untuk dinafikan sama sekali.

Anonymous said...

DEMI AGAMA ,BANGSA DAN NEGARA. . . .PERJUANGAN DITERUSKAN!!!!!


SENTIASA ALLAH BERSAMAMU

Anonymous said...

Salam perjuangan.

Setahu saya rezeki lendir selalunya dikaitkan dengan hasil pelacuran. Contohnya suami yang sanggup melacurkan isterinya untuk mendapatkan wang atau pangkat, senang cerita macam bapa ayamlah! Sekadar penjelasan umum.

Untuk Umi...
Lebih dekatkan diri dengan Allah kerana walaupun saudari mendapat sokongan berbanding 1998, perjalanan kali ini lebih ranjau dan durinya, taktik kotor menggunakan teknologi moden kian canggih dan manusia semakin tak takut berbuat dosa.

Saya menanti solat hajat perdana untuk keamanan agama, bangsa dan negara kita. Juga untuk anggota keselamatan yang sejak kebelangakan ini menjadi sasaran pihak tertentu untuk menghapuskan kepercayaan rakyat terhadap mereka.

Kepada umat Islam ini termasuk jihad untuk kita. AllahuAkbar!

Slow N Steady said...

@ Anon 1:3

Thx for the explanation. Kita baru nak talipon mak kita nak tanya. Nasib Baik.....

Anonymous said...

Salam perjuangan Ummi....

Bila baca blog Ummi, teringat kisah Kamal Antartuk (bapa kemusnahan Turki),bagaimana sifat2 peribadinya penindasannya (boleh baca sini http://www.myspace.com/2178251/blog/3641843)dan cara kematiannya (boleh baca sini)...Nauzubillah...

P/S: Diingatkan bahawa Raja Namrud mati kerana seekor nyamuk yang halus (sila baca sini http://ms.wikipedia.org/wiki/Raja_Namrud) Renung2kanlah

Mimie

Anonymous said...

Salam perjuangan Ummi....

Bila baca blog Ummi, teringat kisah Kamal Antartuk (bapa kemusnahan Turki),bagaimana sifat2 peribadinya penindasannya (boleh baca sini http://www.myspace.com/2178251/blog/3641843)dan cara kematiannya (boleh baca sini http://diniahfalahiah.blogspot.com/2009/10/kamal-antartuk-laknatullah-alaih.html)...Nauzubillah...

P/S: Diingatkan bahawa Raja Namrud mati kerana seekor nyamuk yang halus (sila baca sini http://ms.wikipedia.org/wiki/Raja_Namrud) Renung2kanlah

Mimie

Anonymous said...

cerita bodoh..

Anonymous said...

salam

ummi terima kasih kerana menyedarkan kami semua akan tanggungjawab yg lebih besar terhadap agama, bangsa dan negara.

terutamanya saya mengingatkan diri saya supaya akan lebih bersungguh2 memperbaiki diri:
- solat taubat
- solat hajat
- solat dhuha
- solat tahajjud
- membaca Al Quran
- berselawat
- bersedekah

cuba untuk mengurangkan aktiviti2 yg tidak berfaedah terutama hiburan yg melalaikan.

berdoa sentiasa bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi utk keselamatan dan kesejahteraan agama, bangsa dan negara.

sudah sampai masanya kita tidak boleh lagi hidup nafsi2, bersenang2 dan bermewah2 utk diri sendiri dalam lingkungan keluarga sahaja.

tetapi bersama menyumbang apa sahaja yg boleh kepada masyarakat dan negara sedaya mungkin.

berbuat sebanyak mungkin kebaikan supaya dengan itu akan menjadi asbab Allah membuka hijab dan meleraikan segala titik hitam dosa & maksiat, sihir & sumpah yg menggelapkan hati, makanan & minuman tidak halal serta subhah, hedonism melampau yg selama ini menyelubungi minda dan jiwa kita.

Anonymous said...

apsal ramai peguam nanmuslim yang bermatian bersama pejuang senjata dalam seluar dalam tuu..

bak fatwa pujannga ummi " specis pemakam air lendir"

Anonymous said...

Sudah sah Anwar Aljuburin ini anggota Freemason sebagaima yang dinyatakan dalam website ini (http://www.ottawamasons.ca/index_files/Page576.htm). Namanya disebut paling atas pulak tu! Jadi Saudara-saudara yang baca Blog ni perlu sebarkan seluas2nya perkara ini kepada saudara seagama kita. Freemason itu pertubuhan sulit bapak segala Zionist dan Yahudi yang agendanya mau menghancurkan Islam. Sah kita wajib mengisytiharkan perang jihad keatas mahluk bernama Anwar Ibrahim ini; kalau tak dia mati kita mati. Tapi kita mati masuk syurga…..dia mati?
Terima kasih saya ucapkan kepada Saudara Anonymous (January 14, 2011 9:16 PM) yang telah meng”highlight”kan perkara ini.

Anonymous said...

SALAM KAK UMMI,

KERANA SEEKOR NYAMUK MACAM KAK UMMI LAA AL JUBURI TERSUNGKUR MENYEMBAH BUMI PADA TAHUN 1998... KAH KAH KAH.

BERAPA RAMAI ORANG DAH MATI AKIBAT GIGITAN NYAMUK??? BERAPA RAMAI ORANG TAK BOLEH TIDUR MALAM SEBAB SUARA NYAMUK?

NYAMUK PUN NYAMUK LAA KAK UMMI... AL JUBURI NAK MENGHINA NYAMUK MAKHLUK TUHAN... SEDANGKAN DALAM AL QURAN PUN ALLAH ADA MENCABAR UNTUK MANUSIA MENJADIKAN SEEKOR LALAT.. INIKAN PULAK NYAMUK. ANWAR BOLEH JADIKAN SEEKOR NYAMUK??

KEKUATAN MAKHLUK KEJADIAN ALLAH JANGAN DIBANDINGKAN DENGAN SAIZ. KUMAN YANG SANGAT HALUS TU PUN BERJAYA MEMBUNUH BERIBU-RIBU MANUSIA DARI DULU LAGI. WAHAI AL JUBURI... DON'T UNDERESTIMATE UMMI HAFILDA... IT WAS THIS WOMAN THAT BROUGHT YOU DOWN.

Anonymous said...

Dear Ummi,

My 2 kupang advice:-

1. Keep cool.
2. Don't be emotional.
3. Be objective.
4. Beware of traps that they set up to discredit you and to disorientate you.
5. As someone says, you have the upperhand now. Be more circumspect.

To others: I'm a freemason too. Freemasonry is not as bad as you think.

FM

Anonymous said...

eeeee..x sabo2 nak tengok video bini azmin jual lendir....

Anonymous said...

Salam Ummi

You started the whole thing 13 years ago with your warkah keramat but the job is still not done. It has taken a long time but The time has finally come to finish the job. Anwar and all his kunchu kunchu have brought nothing but destruction, perpecahan, kesusahan...Let's bury them once and for all. It won't be easy and it make drag on for many years just like the saiful case. May Allah bless Ummi and friends and give strength and istiqomah in this jihad.

Zek said...

Saya sedar Ummi tiada masaalah kewangan. Tetapi sebagai penyokong Ummi saya juga ingin menyumbang untuk Agama, Bangsa dan Negara Malaysia yang tercinta.

Oleh itu cepatlah tubuhkan TABUNG MENENTANG KEMUNGKARAN atau nama2 lain yang sesuai. Sebaiknya buka akaun tersebut di MayBank kerana ia banyak cawangannya.

Letakkan Nombor akaun di blog Ummi.

Saya yakin dan percaya ramai yang ingin menyumbang.

pejuang rakyat said...

bangkit laaaa semua rakyat negaraku yg tercinta....hulurkan bantuan utk kita membentuk satu kuasa baru menyelamatkan negara kita bersama2 kak umi...kerana keihlasan amat2 penting..biar pun kita lemah tapi kalau kita semua bersatu mesti kita mampu merubah semuanye...tiada yg sempurna didalam dunia ni...kerana kesempurnaan hanya ade pada dunia lagi satu....

pencinta negara said...

kepada rakyat2 malaysia......kita dah dikianati dikencing hidup oleh si pengkianat negara.....ni ade lah masa utk kita bersatu....bongkarkan segala rahsia bongkarkan ape yg kita tahu dgn fakta ..sebarkan agar segala fitnah pada kak umi , dr mahathir dan tan sri musa yg selama ini dicemari... adalah berdosa besar kita jika tak menyebarkan segala yg kita tahu ...pada yg tak tahu kaji kembali sejarah2 lamer amik tahu kerana ni soal bangsa dan agama....sebarkan lah dgn ikhlas agar pengkianat ini mula takut pada bayangan dia sendiri......

Anonymous said...

sebagai seorang ibu, saya risaukan keselamatan anda, umi. orang munafik macam setan tu, apa-apa pun boleh dibuatnya.
sudah lama saya menangis kerana anda. 100 % saya percayakan anda sejak 13 tahun dulu.

Anonymous said...

Kak Umi Teruskn Perjuangan......Kak Umi Berhati cekal!! Saya sokong kak Umi X1000

Anonymous said...

saya cuma nak tanya satu aja....kenapa bila ada saja pilihanraya kat malaysia ni, tetiba aja muncul muka-muka sembab mcm ummi hafilda ni buat cerita baru

Unknown said...

Anonymous said...
Sudah sah Anwar Aljuburin ini anggota Freemason sebagaima yang dinyatakan dalam website ini (http://www.ottawamasons.ca/index_files/Page576.htm)

----

MELAYU MANGKUK!

Sudah check betul2 ka? Itu Pak Arab lah, namanya pun sama. When I used to check the website some time back, the same guy was a Tyler of the Lodge, tapi sekarang dia dah Worshipful Master. AlJuburi is not a regular FM in Civil Service Masonic Lodge No.148. Macam mana AlJuburi tu jadi member of Ottawa Civil Service? Macam mana Aljuburi nak jadi regular FM kat Ottawa? Jangan jadi mangkuk! Saya dah ulas perkara ini elsewhere.

Ramai mangkuk2 ni yang tak tahu menahu pasal FM, mereka suka baca pasal conspiracy theories written by anti-Masonic writers of the nasara.

As far as I know, Aljuburi is not a mason here in Malaysia. Tapi kalau nak kaitkan Aljuburi dengan FM, the only place where he can get himself initiated should be Washington DC since he spent several years there. Tapi lodge yang mana yang nak recruit Aljuburi? Kalau ikut his connections, he might join the Nur Lodge (Turkish lodge, with branches in Israel). Or else, he can join another type of FM run by Gulen. There is a Turkish/Islamic form of FM run by Gulen with 7 degrees. Itu pun, kalau lah si Aljuburi tu nak masuk FM. Otherwise, this peliwat bukan FM lah, tak perlu masuk pun. Ada orang fikir FM ni sangat jahat. But most FM are fine gentlemen!

Kajilah betul2, pergi jumpa FM, tengok lodge mereka. Tapi memang betul ada organizasi atasan yang guna FM untuk tujuan lain, that is undeniably true. Tapi tak kan kerana some bad FM kerbau bawak lumpur maka semua FM terpalit kot?

Anonymous said...

Siapa keturunan AlJuburi dan W AZizah mesti malu apabila keduanya telah tiada didunia.Malu kerana telah tertulis dalam sejarah sebagai pengkhianat bangsa dan negara serta rendah moral valuenya.Apa yang diaorang makan selama ni? adakah dari wang yang tidak halal sehingga menja di darah daging sekeluarga . Begitu juga dgn kroni nya.Kita akan lihat sesiapa yang makan wang tak halal termasuk keluarganya hidupnya akan melarat dan ditimpa kehinaan.Allah maha kaya buat umatnya.Naauminzalik..

Anonymous said...

Salam Ummi,
Berani kerana benar! Teruskan perjuangan walau pun pahit kerana going against your own flesh & blood! Saya memang kenal sangat2 Azmin and over the years since University of Minnesota-Duluth days, saya dah sangka Azmin ni memang gila kuasa, kedudukan, etc.... & sanggup buat apa saja demi perkara2 tersebut... nampaknya tebiat dia tak berubah... he can fool some people some of the time, but he definitely WON'T be able to fool ALL the people all the time... sepandai tupai melompat, akhir nya akan jatuh ketanah juga... inshaAllah, we'll see that di dunia ni lagi...

Anonymous said...

Masa zaman reformasi 1998,pakcik sy sekeluarga merupakan penyokong2 kuat aljuburin.malah sehingga ke hari nie masih xpercaya anwar meliwat termasuk kes Saiful.Apabila berjumpa,perkara yg sentiasa kuar dr mulutnya mengutuk kepimpinan UMNO/BN.

Sy ada pengalaman,apabila sy bercinta dgn seorg gadis dr kelantan selama 3tahun.Kemudian percintaan kami yg hendak diakhiri ngan ikatan perkahwinan dihalang secara senyap2 oleh ahli keluarganya kerana bg mereka sy dari parti UMNO dan mereka dr PAS.UMNO kan kafir..tue pendirian mereka.Malah sy dimaki dicaci dlm telefon,tue belum bersua muka.Bg mereka,PAS menjamin masuk syurga,UMNO tidak..

Kes terbaru dlm idup sy apabila sy skang hampir melangsungkan perkahwinan.Bakal isteri sy hendak membuat t-shirt utk dipakai ahli keluarga.T-shirt itu rekaan ahli keluarganya sendiri n hendak meletakkan logo 1Malaysia padanya.malangnya niat dia dihalang oleh ABG IPARNYER (bukan darah dagingnya)yg merupakan penyokong PAS.Katanya 1Malaysia ciptaan yahudi/israel.Nie mesti kes lepas geram aljuburin kena gantung 6 bulan.Tindakan dia tdk menghormati keluarga mertua dan memandangkan dia bukan darah dagingnya..

Cukuplh 2 kisah nie memperlihatkan bagaimana penyokong2 PAS terlalu taksub ngan politik hingga sanggup membelakangkan sesama islam..Kerana itu cina2 bia-DAP sesuka hati mempermainkan ayat2 al-quran,kuar masuk masjid/surau tanpa tutup aurat siap berjoget lg.nama Allah dijadikan bahan politik,nama org kafir didoakan dlm khutbah jumaat, Arak berleluasa dijual di kedai serbaneka 7-eleven di selangor dan terbaru melarang penguatkuasaan pekerja islam bekerja di kedai menjual arak..

Dengan definisi mudah,PAS hanyalah parti untuk menang pilihanraya..

Unknown said...

Anonymous said...
saya cuma nak tanya satu aja....kenapa bila ada saja pilihanraya kat malaysia ni, tetiba aja muncul muka-muka sembab mcm ummi hafilda ni buat cerita baru..

----
LAGI MANGKUK!

Ummi tak bawak cerita baru, dia bawak cerita lama, 13 tahun dulu. Ni ko orang ni tak pandal baca ke, atau suka serkap jarang sebab ko orang ni penyokong Aljuburi kan?

Pasal muka sembab tu tak ada kaitan langsung, itu tanya Allahu wa ta'ala kenapa dia bagi muka Ummi begitu, ko orang nak cabar Allah ka?

Lagi2 pasal pilihanraya... dulu masa Haji Saiful buat laporan polis, mereka kata semua tu pasal PRK kat Permatang Pauh. Ada pulak budak PAS rakan saya kata Saiful dapat RM200,000 UMNO masuk akaun. MANGKUK! Saya dah jumpa uncle Saiful sendiri kat KL, dia kata tak ada pun. Tak kene mengena dengan PRK pun.

Ni mind set penyokong AlJuburi dan PR semua macam tu lah. Kalau kita letak bukti depan mata pun tak nampak. Memang hati mereka sudah buta, telinga mereka sudah pekak, dan mereka itu sangat tuli. There is no remedy to such taksub people.

Aljuburi telah bawa fahaman yang seakan-akan "CULT" melalui subtle technique of mind control...

Malas mau cakap dengan orang bebal wei.... terlalu dungu, tidak boleh diajar langsung.... Itu lah tahap ketaksuban penyokong Aljuburi dan parti2 yang sealiran dengannya.

Anonymous said...

It is hard to believe that a man is telling the truth when you know that you would lie if you were in his place.

~Henry Louis Mencken, A Little Book in C Major, 1916

Anonymous said...

Anon, January 15, 2011 2:54 AM

sekarangni mudah je nak buat fake website.. so, jngn mudah jump on conclussion.. tskut prangkap dr hacker pembangkang jugak.. dpt point political mileage lg bangsat durjana tu..

fokus shj isu sekarangni.. lebih jelas bukti dr walking evidence

Anonymous said...

kalau lepas PRU baru nak cerita semuanya akan hancur negara ni dibuatnya.Percayalah kebenaran akan menghancurkan kebatilan.Mudah-mudahan negara kita akan terus selamat dari si anwar durjana,amin.

Anonymous said...

saya cuma nak tanya satu aja....kenapa bila ada saja pilihanraya kat malaysia ni, tetiba aja muncul muka-muka sembab mcm ummi hafilda ni buat cerita baru

January 15, 2011 5:46 AM
--------------------------------

1. Ummi adalah seorang yg berjiwa patriotik. Sebelum ni Ummi berdiam diri (yakni bersabar) kerana abangnya Azmin. Tapi apabila PKR sudah memukul gendang dan meniup semboyan untuk menolak ketuanan Melayu, Ummi bertekad sudah tiba untuk Ummi bertindak kerana UMMI TAHU APA SEBENARNYA YANG BERLAKU YANG KITA SEMUA TIDAK TAHU MENGENAI ANWAR ALJUBURI AL LIWATI. Ini tidak ada kaitan PRU nak dekat atau tidak, tapi jika benar pun kerana PRU, itu juga tidak salah kerana Ummi tidak mahu kuasa jatuh ke tangan seorang yg jelas kotor peribadi dan moralnya. Katakan kau tahu seseorang itu jelas kaki liwat, zina dan maksiat ingin menjadi pemimpin kepada negaranya, adakah kau akan berdiam diri begitu saja??? Kemunculan Ummi dan blognya adalah selepas pengumuman Azizah untuk menolak Ketuanan Melayu tersebut.Itu adalah titik tolak Ummi utk bertindak.

2. Saya percaya kebanyakan mereka yg menentang PR yg jelas tidak mempunyai semangat Perlembagaan terdiri daripada mereka sama ada rakyat atau blogger yg PATRIOTIK, BERJIWA MELAYU dan NUSANTARA, JUJUR dan MENENTANG KEMUNGKARAN DAN LIBERALISME BARU YG CUBA DIBAWA PR, BUKAN MENGHARAP PADA BALASAN KEDUNIAAN, DAN TIDAK MEMPUNYAI PERTALIAN PUN DENGAN UMNO.

3. Hanya kerana mereka menentang idealisme PR dan pemimpinnya tidak bermakna mereka adalah agen UMNO atau upahan UMNO. Kenapa mereka yg patriotik dan berjiwa Melayu ini menentang PR? jawapannya mudah: kerana PR tidak berjiwa Melayu.

4.Perang pada PRU13 bukan sekadar antara BN lawan PR, itu cuma tersuratnya, yang tersiratnya atau intipati sebenarnya ia adalah perang antara penjunjung Perlembagaan melawan petualang bangsa dan agama dan pengamal politik kebinatangan iaitu ANWAR ALJUBURI ALLIWATI.


5. Kita tidak nampak bahaya besar kerana golongan mereka (Anwar dan konconya) belum berkuasa lagi. Apa yg kita lihat sekarang, cuma bau atau puing sahaja.Itu pun sudah cukup menakutkan. Bahana atau kemudaratan sebenar akan jelas berada dimata dan dirasai sampai ke tulang temulang apabila ALJUBURI berkuasa nanti...dia sudah banyak terhutang budi.

- Dari aku yg Bukan sokong UMNO, tapi sokong Melayu-

Anonymous said...

babi punya nuar jubo. hidup meyusahkan org.....

kamil

Admin said...

Salam Ummi Hafilda,

Anwar Ibrahim takut jejentik bukan nyamuk !

Klik : http://novandri.blogspot.com/2011/01/edisi-aedesi-jejentik-pun-anwar-ibrahim.html

Anonymous said...

Sesiapa yang ada niat tak baik dihatinya,Allah akan gagalkan cita-citanya.Itulah yang berlaku kepada Anwar Ibrahim,cita-citanya nak jadi PM tak kesampaian sampai sekarang dan nampaknya sampai dia mati nanti.Harap Allah lindungi kita dari pemimpin pemimpin yang rosak . Kejayaan generasi Sahabat mempertahankan Iman dan Akidah selepas kewafatan Rasulullah S.a.w lah yang menyebabkan orang melayu dapat bertemu dengan Islam dan Islam menjadi agama bagi orang Melayu dengan bertunjangkan iman dan akidah dan hasil yang dinikmati adalah akhlak yang mulia.Maka wajib bagi orang melayu menolak orang yang rosak akhlaknya menjadi pemimpin atau Imam ,mempertahankan iman dan akidah ,melakukan pengorbanan diri dan harta. "Allah Tala beli diri dan harta orang beriman itu dengan syurga"

blogenstarz said...

Jangan banyak sangat bercakap...
Ikan yang selalu membuka mulutnya,akan termakan umpan pancing akhirnya !

Simpan sikit buat peluru dimakamah nanti !

Emancipation Lr Mohd Ariff said...

Salam kak Ummi Hafilda...

Saya begitu kagum dgn keberanian kak Ummi dalam membongkar kes-kes nie yg sudah berlarutan lamanya...Saya byk mengkaji dgn membaca akhbar-akhbar pda tahun 1998 ketika perbicaraan kes DSAI...ada jga saya membuat kajian tntang apa sebenarnya berlaku dalam kes liwat dan rasuah DSAI...

Sehingga kini saya masih mengikuti dan membuat kajian kesahihan kes-kes yang berlaku pd tahun 1998...ketika itu kak Ummi Hafilda menjadi topik utama dalam kes DSAI...

Saya percaya apa yg dikatakan oleh kak Ummi dan pengakuan kak Ummi dapat membongkarkan rahsia yg sudah tertanam lamanya. Saya sedih kerana ada manusia yg taksub dgn manusia yg berpura-pura sehingga org berpercaya sehingga kini...Mengenai isu liwat DSAI, ada jgn kwn2 saya mengatakan bagaimana dgn usia DSAI boleh meliwat org muda iaitu Saiful Bukhari....

pada awalnya, saya percaya bagaimana usia DSAI boleh meliwat Saiful...tp bla saya fkir balik, mustahil org tua boleh lakukan apa sahaja pd org lain..sdgnkan pada msa skarang, seorang Datuk boleh merogol cucu malah Ustaz juga boleh meraba/merogol cucu....

Saya masih lagi mengkaji kes-kes 1998 sehingga kini. walaupun pd tahun 1998 saya masih lagi sekolah rendah, tp itu tidak menjadi penghalang utk saya mengikuti kes tahun 1998 sehingga kini...

Saya berdoa agar Allah memberi kekuatan pada kak Ummi sehingga titsan darah terakhir dalam menegakkan kebenaran....

Saya tidak mahu negara kita diperintah oleh manusia yg berpura-pura dan menutup kesalahan dirinya sendiri...

Saya tidak mahu Pakatan Rakyat memerintah negara kita kerana jika mereka mula memerintah, hancur bangsa Melayu dan agama kita....perbuatan mereka pada masa sekarang sudah membuktikan mereka merosakkan institusi negara kita...

Perjuangan kak Ummi, saya sokong 100 peratus...saya bertuah dpt membaca blog kak Ummi dan mengenali kak Ummi dgn lebih dekat...sejak tahun 1998 saya mahu mengenali kak Ummi...dah akhirnya, saya dpt mengenali kak Ummi dgn lebih mendalam...

Semoga Allah memberi kekuatan pd kak Ummi....semoga perjuangan kak Ummi berjaya hendaknya...:-)

Wassalam...

Anonymous said...

hahaha semua komen yg bajet sokong kau sbb kau dh approve yg support kau je, entah2 yg kutuk kau lagi ramai. hahahaha

Unknown said...

Salam Ummi. Saya sentiasa mengikuti dan menyokong usaha murni Ummi mengheret PENGKHIANAT No.1 Negara ini ke pengadilan.

Saya juga tertarik dengan video ini berkaitan PC Ummi...heret sekali Karpal si Singh dan Mat si Sabpu..ke mahkamah.

http://www.youtube.com/watch?v=nuQJSIUCxPo

Anonymous said...

Anonymous said...
saya cuma nak tanya satu aja....kenapa bila ada saja pilihanraya kat malaysia ni, tetiba aja muncul muka-muka sembab mcm ummi hafilda ni buat cerita baru..

===================================

haha mesti budak agas2 ni...
sokong jela al-jubr kau tu sampai bila2..kalau2 muka jambu boleh jadi pembantu kempen pilihanraya ANUar tersayang kau tu
-muhammad-

Anonymous said...

Salaam all,

One thing for sure: If they knew Aljuburi true character as exposed by Ummi, no Freemason would want to come near Aljuburi, what more to invite him to this esoteric and distinguished fraternity!

Importantly, don't be narrow-minded. It's because of our narrowmindedness that a crook and conman like Aljuburi can hold sway the psyche of the Malay for far too long.

Ummi not wearing tudung is becoming an issue (this is never an issue in the Quran), and as such conmen like Wan Azizah and Nik Aziz prevail. We are too superficial and shallow in our knowledge and thinking and that's the reason why these crooks are still around.

Anyway, Ummi, whatever they say, you are very beautiful to me. How I wish I could be by your side always to give you support. Nevertheless, I have always been with you, at least in spirit, from day one.

Regards
FM

Anonymous said...

saya cuma nak tanya satu aja....kenapa bila ada saja pilihanraya kat malaysia ni, tetiba aja muncul muka-muka sembab mcm ummi hafilda ni buat cerita baru..
8888888888888888888888888888888888888
tak payah tanyalah.kau tanya kat Al Juburi tu.Nanti dah kena barulah dia tolong jawabkan.

Anonymous said...

anon January 15, 2011 10:06 AM
===================================
...Mengenai isu liwat DSAI, ada jgn kwn2 saya mengatakan bagaimana dgn usia DSAI boleh meliwat org muda iaitu Saiful Bukhari....
===================================
ini lah yang aku katakan sebagai taksub (T)...fanatik (F)...ego (E)...

aku tau pendirian kau bila berdepan dengan 'soal jawab' logik akal ni....sbb aku pun pernah ber'soal jawab' dengan golongan TFE ni...

1. depa akan berkata...biaq betul...takkan lah perkara liwat tu boleh berlaku....

2.kemudian bila sana sini dok cakap perkara tu memang berlaku....mulalah ragu2 tp sbb da TFE maka pertikai kan plak...Anwar kan ke tua...takkan lah dia larat nak buat...(agaknya masa ni depa ingat mangsa plak yang liwat Anwar kot....)

3.lepas tu mula lah saman....bawak masuk mahkamah.....bila dah jadi hangat bila Hj Saiful bersumpah laknat dengan kesaksiannya Allah S.W.T...mulalah timbul kata2..sumpah pun dipolitikkan...main2 dengan sumpah. (tang ni pelik...depa tau lah sumpah ni tak boleh dibuat main2...apatah lagi sumpah laknat...)...niat tak betul...proses tak betul....tempat tak betul....Allah S.W.T Maha Mengetahui....Maha Adil....depa pertikai ker...? apa kes...?

4.kesimpulannya ialah da depa tu TFE...maka lepas satu...satu lagi logik akal diputarbelitkan....kerana apabila ilmu serta amal diletakkan lebih tinggi daripada iman..jadi lah kes macam tu...

wallahu'alam...

Anonymous said...

kepada penyokong tegar aljuburin...ko igt pemimpin anugerah tuhan ko ada approve komen yg kutuk2 dia...hancinglh..dia pn sama kuarkan komen yg sokong dia jer.approve sambil makan karipap..Kt tempat aku ada kedai jual buah2an,penyokong PAS siap pasang bendera DAP..aku nk tanyalah;abg,ada jual buah nuar x..?hahahaha

Anonymous said...

amin......

Anonymous said...

sokong Ummi seratus persen!!!

Anonymous said...

anon January 14, 2011 11:06 PM
===================================
perjuangan kebenaran adalah milik semua rakyat yg cintakan keadilan tanpa sebarang syarat utk mengisi borang dan bayaran yuran keahlian.
===================================
dalam soal ini....disebabkan negara kita Malaysia....mengamalkan dasar demokrasi berparlimen....perlu adanya pilihanraya dalam memilih pemimpin...maka kita perlu membuat pilihan yang bijak dalam memilih parti yang mentadbir secara bijaksana yang termampu oleh mereka atas kelemahan serta kekurangan mereka sebagai seorang hamba-Nya...

apa yang pasti tidak sama sekali mempertaruhkan agama Islam yang BENAR....sebagai alat agenda politik sempit bertujuan...mendapatkan sokongan....mendapatkan kuasa...harta...sehingga sanggup keliru lagi mengelirukan...sampai lah kepada sesat lagi nyesatkan....

pada ketika itu (da jadi pun sekarang ni) keharmonian...keamanan...menjadi galang gantinya....yang bukan sahaja menjadi2 dengan pertikaian apa yang telah disepakati atas nama perlembagaan (seperti laungan azan...memasuki ruang masjid sesuka hati....mengunakan ayat2 Al-Quran...)sehinggakan agama Islam sebagai agama rasmi juga dipertikai....apa kes...?

wallahu'alam...

Unknown said...

Whoever wrote:
2. Saya percaya kebanyakan mereka yg menentang PR yg jelas tidak mempunyai semangat Perlembagaan terdiri daripada mereka sama ada rakyat atau blogger yg PATRIOTIK, BERJIWA MELAYU dan NUSANTARA, JUJUR dan MENENTANG KEMUNGKARAN DAN LIBERALISME BARU YG CUBA DIBAWA PR, BUKAN MENGHARAP PADA BALASAN KEDUNIAAN, DAN TIDAK MEMPUNYAI PERTALIAN PUN DENGAN UMNO.
========

100% SETUJU! Saya bukan UMNO, tetapi tetap menolak PR! Ya, ramai orang macam saya yang berjuang semata-mata untuk agama, bangsa dan negara. Mereka ini tidak berparti. Mereka bebas dan tidak terkongkong kepada mana-mana ideologi. Mereka ini lebih ramai, lebih kritikal, lebih rasional, lebih waras, tidak "bias" kepada mana-mana parti. Dan mereka inilah yang menentukan siapa akan menang pada setiap pilihanraya. Mereka inilah yang menjadi sasaran para perayu undi PR yang ganas, yang kurang ajar, yang biadab, yang samseng, yang gangster. Kalau tidak, mengapa mesti ada perayu2 undi yang suka buat kacau tu? Minta semua perayu undi PR tu biarkan sahaja pengundi2 tu pergi pangkah, kamu2 perayu2 pergi main jauh2, kenapa nak ganggu kami2? Tak payah lah nak sibuk kempen dan ceramah2 sebab nak pancing orang2 macam kami ni. Tetapi apa yang parti2 jahat PR buat adalah tersangat sibuk nak pancing undi. Tak payah nak pancing2 lah, tak payah nak kempen-kempen, tak payah nat fitnah-finah. Semua taktik jijik dan jahat inilah yang dilakukan oleh PR untuk dapatkan undi mereka yang atas pagar, tak masuk mana-mana parti.

puyee said...

Anonymous said...

hahaha semua komen yg bajet sokong kau sbb kau dh approve yg support kau je, entah2 yg kutuk kau lagi ramai. hahahaha

January 15, 2011 10:29 AM

*********************

Kau ni buta mata dan hati. Kesian kat kau. orang yg percaya kat anwar ni betol dan tak salah, memang org yang betol2 org yg Allah tutup mata hati.
Kau ingat anwar ni tuhan ke takde salah? dan sentiasa betol?

Yang tak buat salah langsung Allah swt. Kerana Allah tuhan dan tiada tuhan selain Allah.

Kau ni semacam takda iman kepada Allah dan Qada' dan qadar. krn kau tak percaya yang berlaku semua ni kehendak Allah. Kau ingat semua ni boleh berlaku tanpa izin Allah? siapa yang izin semua ni keluar? boleh ke semua ni keluar tanpa izin Allah?

Kau ni terlalu bodoh dan dangkal. Allah bg kau otak supaya pikir utk dapatkan kebenaran. bukan pikir Anwar mesti betul dan benar. Dia buka tuhan yang takda nafsu syahwat. Kau ingat dia nabi ke takda iblis ganggu dia supaya buat mungkar?
Lagi berkuasa seorang tu lagi besar iblis datang, lagi alim seseorg tu lagi besar iblis datang, kerana apa?
kerana once ketua atau org yg konon dipanggil ulama jadi sesat, akan sesat ramai org bawah dia.

Kau ni otak ada tak? kenapa anwar duk asyik tangguh kat court? takut ke berani tu?
kenapa anwar taknak bersumpah laknat utk buktikan dia tak buat spt yg dituduh?

contoh mudah, orang tuduh kau bunuh orang sedangkan kau tak buat. apa kau buat?
aku pasti, tanpa disuruh2 kau akan sendiri nak sumpah laknat utk buktikan kau tak salah.

sebab fitrah manusia yg Allah tetapkan dan takkan berubah, berani kerana benar dan takut kerana salah.

Aku percaya sikit masa lagi bhw yang BATIL akan hancur, bukan setakat anwar saja tapi semua pemimpin batil akan Allah hancurkan dan yang HAQ akan Allah tegakkan atas muka bumi negara bertuah ni. Orang beriman dan soleh dikalangan orang islam akan Allah jadikan pemimpin yang meneraju kebaikan dan mencegah kemungkaran.

Kepada kau yg masih buta mata hati utk terima yang benar. Bykan taubat dan istighfar.

Wassalam

Hazman said...

Salam saudari Ummi,

1. Saya ingin menasihati saudari, jika saudari benar benar berjuang demi agama, berusahalah melakukan tuntutan agama. Kerana tuntutan agama yang WAJIB dilakukan iaitu menutup aurat, saudari masih tinggalkan.

2. Kenapa program yang menghina Islam iaitu membina kelab malam juga dimasukkan dalam ETP Najib, jika BN benar benar membela Islam?

3. Lebih baik kiranya jika sudari menggunakan bahasa yang lebih bersopan. Kurangkan penggunaan kata kata kesat, walaupun terhadap orang yang saudari benci. Bukankah agama tidak pernah mengajar begitu?

Anonymous said...

salam ummi
biarlah anuar brahim kata ummi nyamuk. sebenarnya nuar amat kecut peruk dengan ummi. sebab nyamuk inilah yg menyebabkan dia merengkok dalam penjara 6 tahun.sebab tu dia lansung x brani nak berdepan dengan ummi. dia hanya berlindung di belakang pak janggut je.muka kedua orang tu pun dah nampak macam tahit, nak tumpang berkatlah konon..dari puakpuak hati pembelot
kalu nuar tu betul berani dan betul, dah lama dia samam ummi. apa yg penting fakta dan segala bukti ada pada ummi.ummi kena berhati hati. Raja putar alam no 1 dunia, memang akan putar habis. dia akan guna segala kelemahan teknikal dan taktikal untuk putar dan putus untk melepaskan diri. pasang jerak cukup2, makin dia cuba nak melepaskan diri, dia kan semakin tersepit, dah nampak dahh

Anonymous said...

Hazman said...
Salam saudari Ummi,

1. Saya ingin menasihati saudari, jika saudari benar benar berjuang demi agama, berusahalah melakukan tuntutan agama. Kerana tuntutan agama yang WAJIB dilakukan iaitu menutup aurat, saudari masih tinggalkan.

2. Kenapa program yang menghina Islam iaitu membina kelab malam juga dimasukkan dalam ETP Najib, jika BN benar benar membela Islam?

3. Lebih baik kiranya jika sudari menggunakan bahasa yang lebih bersopan. Kurangkan penggunaan kata kata kesat, walaupun terhadap orang yang saudari benci. Bukankah agama tidak pernah mengajar begitu?

>>>>>

1) Kenapa hukum itu hanya untuk ummi? Kenapa hukum yang sama tidak diajukan kepada Anwar dan PAS? Di mana letaknya hukum bagi peliwat? Kenapa PAS terima peliwat, apa hukumnya?
Yang perlu ditutup sebenarnya adalah jiwa dan hati, kemudian barulah menutup yang luaran. Anwar,Wan Korea, Azmin, Shamsidar, Mat Sabu, Nik Aziz, Haji Hadi dah ke hijabkan hati? Tak guna nak tutup2 yang luar kalau benda alah tu tak tutup, hati juga tak tutup.
2)Kenapa ada lebih banyak pusat maksiat di negeri PR?
3)Kenapa Ummi yang perlu berbuat begitu, tetapi kenapa penyangak PR, pengikut Anwar, orang PAS menggunakan kata-kata kasar, kesat, hina?

zed said...

Anonymous said...

Salaam all,

Ummi not wearing tudung is becoming an issue (this is never an issue in the Quran), and as such conmen like Wan Azizah and Nik Aziz prevail. We are too superficial and shallow in our knowledge and thinking and that's the reason why these crooks are still around.

Regards
FM
January 15, 2011 3:05 PM
-----------------------------------

ur r wrong about this statement. in the Quran there is a verse that mention about tudung (hijab) for muslimah.

Dalil mengenai wajibnya mengenakan pakaian bahagian atas (khimar/tudung) adalah Firman Allah,

“Hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dada mereka” [TMQ An-Nur (24):31].

u can read the whole Surah for the detail.

Anonymous said...

Salam..
Saya cuma nak tahu,. dalam kes liwat membabitkan saiful dan anwar tu si saiful suda buat sumpah kan.. si anwar dah buat ke?

Anonymous said...

Hazman, January 15, 2011 6:12 PM
===================================
1. Saya ingin menasihati saudari, jika saudari benar benar berjuang demi agama, berusahalah melakukan tuntutan agama. Kerana tuntutan agama yang WAJIB dilakukan iaitu menutup aurat, saudari masih tinggalkan.
===================================
menutup aurat itu hukum nya WAJIB....sahih.

Ummi Hafilda tidak pun menyatakan sebaliknya...

===================================
2. Kenapa program yang menghina Islam iaitu membina kelab malam juga dimasukkan dalam ETP Najib, jika BN benar benar membela Islam?
===================================
ada kah terdapat sebarang hukum yang dikeluarkan oleh pihak berwajib yang menyatakan KELAB MALAM itu wajib untuk dihadiri oleh umat ISLAM...? atau bercanggahnya sebarang hukum sehingga mengHALALkan yang HARAM...?

bagaimana pula tentang pernyataan yang menghina ISLAM....?

1. Kalimah ALLAH tidak dipertahankan...malah dikeluarkan pernyataan yang membenarkan agama lain gunakan walhal kalimah ALLAH hanya milik agama ISLAM yang BENAR...

2. sumpah laknat dipertikaikan....sedangkan kesaksiannya adalah Allah S.W.T....yang Maha Mengetahui...Maha Adil...

3. ayat2 Al-Quran digunakan secara sesuka hati....oleh mereka yang bukan beragama ISLAM dengan pelbagai alasan....hanya untuk membenarkan...?

===================================
3. Lebih baik kiranya jika sudari menggunakan bahasa yang lebih bersopan. Kurangkan penggunaan kata kata kesat, walaupun terhadap orang yang saudari benci. Bukankah agama tidak pernah mengajar begitu?
===================================
maka dalam hal ini...adakah kita sebagai manusia biasa....dengan serba kekurangan serta kelemahan...tidak dapat menerima kelemahan serta kekurangan seorang manusia lain....sedangkan sama sekali tidak melibatkan akidah beliau...?

wallahu'alam...

Anonymous said...

PKR&PAS meme pengkhianat negarala. N.ajis&PAS ko ni meme ulamak paling sial diMalaysia. Ko pun berlakon kuat ye. Dah tau tp berlakon plak. Ko tak dpt masuk TV ko belakon dalam politik ke? Publisiti murahan. Ulamak@Pelakon. ko ni bukan ulamak tapi pukimak. Bgku ko lg hina dari Aljuburi menyorokkan fakta. Haram jadah punya makhluk. ko tau tak ramai yg tersasar pasal ko punya statement yg BIAS. Berharap ALLAH balas secepat mungkin pada ULAMAK macam ko. Kerana ramai ingin melihat secara terus apa yg bakal berlaku kepada pemimpin&penyokong yg macam ko dpt balasan. Ya ALLAH please Granted asap. Aku bukan ingin mencabar ALLAH, cuma ingin membuatku lebih beriman kepadanya. ttp jika tak berlaku. Aku masih bertuhankan mu Ya Allah. Kun fa ya KUn.. PAS@PKR Bersengkongkol ya.. Maaf meminjam bahasa yg selalu digunapakai oleh PAS& PKR shj. Dgn menghina org padahal diri diorang lagi hina daripadanye. PAS@ Ko ni Ulamak yg takabbur. Ko pun dah tiru ko punya idola Juburi@Antarturk@Anjing=sama babi.

Kepada Pengkhianat. Ku berharap parti PAS menukar namanya kerana memalukan umat islam dimalaysia. Baikla ko tukar je Parti ajaran Sesat meme sesuai sgt. Kesian ramai yg tersesat mengikut tapi kata org lain yg sesat.. ha.. Kelakaula ko org ni. Bukan kelakar tapi bodoh rupanya. Anwar=Anjing sama babilu.

Berharap pihak keselamatan menjaga keselamatan Ummi serta menjamin keselamatannya. UMMI asset negara.

Neraka la penyokongnye atau dapat malakapetaka didunia segera. Kerana diorang ni punya mulut mempertahankan idolanya mengalahkan Nabi Muhamammad saw & serta menafikan Qadar&Qadak ALLAH.

Lg satu sesiapa bleh dpt salasilah keluarga Anwar & Azizah sila kemukakan kenapa mempunyai busted character. Supaya dpt menghindari dari org yg sebegini. Aku rasa org macam bleh la dimasukkan dalam majalah3@national georgrapic nanti untuk tatapan masyakat malaysia umumnya atau dunia. Adakah Anwar@aljuburin dajal?

drpd
Menyesal menyokong pas&pkr@tipah terpipu@dajal

Bermula hidup baru tanpa diselubungi misteri lagi. Aljuburin & PAS only had Ulamak pukimak.

Anonymous said...

Pasukan Keselamatan please beware because i tough Al-Juburin ingin melarikan diri tetapi tidak tahu kemana lagi. Maybe ke kedutaan Turki la kot pasal Antaturk idolanya rupanya. Anwar ko meme bodo sokmo. Pinjam kata Najis demi politik. Ulamak Kerusi rupanya. Ku belajar bahasa kesat kerana mengikut ulamak pas yg takkabur bercakap serupa Tuhan.

Anonymous said...

Anon 8:12 PM

Bukan "kain tudung kepala" tetapi "selindang", yang mesti menutup dada.

Banyak perbezaan makna dan implikasinya.

Anonymous said...

Pemutar skru, January 15, 2011 12:57 AM

===================================
Memang patut sgt2 Najib tolak pelawaan Anwar utk berdebat kerana semua org tau Anwar sgt mahir berpidato dan berhujah. Kira memang pandai la bab putar-memutar fakta ni.
===================================

DS Najib adalah PM...tak perlu untuk beliau melayan seorang makhluk bernama manusia ini...sebab beliau adalah pentadbir negara...penglibatan beliau secara langsung hanya akan menambahkan ruang fitnah untuk manusia macam ni bersandiwara atas nama tak takut dosa...tak kisah pahala.....

Anwar ni bukan mahir putar belit tapi langsung tak takut dosa...tak kisah langsung pasal neraka....(tapi takut nak akad dengan bersumpah laknat...tu yang pasti...)

==================================
Memandangkan Najib tak pandai putar2, memang tak sesuailah kalau Najib berdebat jugak. Takut nanti najib kalah free jer, sbb beliau tak reti nak spin fakta. Oleh itu, Ummi adalah individu yg paling sesuai utk berdebat ngn Anwar kerana Anwar tak boleh nk putar2 fakta kerana segala2nya telah jelas dan sukar untuk dinafikan sama sekali.
===================================
tak delah menang nya si Anwar tu psai...orang dah tak takut dosa ni....apa2 pun dia boleh cakap...apa2 pun dia boleh buat....apa nak heran...

wallahu'alam....

Anonymous said...

Bila penyokong peliwat mengalihkan isu kepada 'aurat' dan 'perhiasan' wanita Islam plak.

Tafsiran ayat 31 surat An Nur oleh HAMKA dalam kitab "Soal Jawab Agama Islam" Penerbitan Pustaka Melayu Baru cetakan ketiga 1980 pada muka surat 48-50:-

"Dan katakanlah kepada wanita-wanita beriman hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara "kelaminnya" dan janganlah mereka mempertontonkan "perhiasan" mereka kecuali yang lahir saja, dan hendaklah mereka memberlitkan kain kudung ke dadanya dan janganlah mereka memperlihatkan "perhiasan" kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka (mertua), atau anak laki-laki mereka, atau anak suaminya, atau saudara lelaki mereka, atau anak lelaki dari saudara lelaki mereka, atau anak lelaki kepada saudara perempuan mereka (kemenakan), wanita-wanita mereka (sesama mereka), atau hamba-hamba sahaya perempuan, pengikut-pengikut lelaki yang tiada syahwat kepada wanita atau, kanak-kanak yang belum ingin melihat "aurat" perempuan; Dan janganlah merentakkan kaki supaya diketahui orang "perhiasan" mereka yang tersembunyi; Dan taubatlah kamu kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu mendapat kemenangan".

Di ayat ini dijelaskan bahawa yang penting bagi mereka (wanita-wanita) ialah menahan, jangan bermata genit. Kedua jangan mempertontonkan "perhiasan" kecuali perhiasan yang biasa kelihatan saja, misalnya cincin di jari, subang di telinga, gelang di ujung lengan. Untuk menjaga jangan sampai "perhiasan" yang tersembunyi kelihatan, hendaklah selendang dibelitkan ke dada. Kerana dada atau susu adalah "perhiasan" yang paling menarik mata laki-laki - HAMKA.

Atau kita amik fahaman mudah iaitu mana-mana anggota badan wanita itu jika dia menampakkan secara sengaja atau tanpa sengaja dia merasa malu atau lelaki lain (kecuali suaminya) yang ternampak itu juga merasa malu atau menaikkan semangat syahwatnya maka itulah 'aurat' wanita.

Belahan atau alur buah dada wanita itu (dalam al-Quran disebut 'perhiasan' wanita) pemula ransanngan nafsu lelaki untuk melakukan perhubungan sex, itu pun belum nampak lurah alat kelamin wanita lagi.

Sebab itu dalam ayat di atas hendaklah wanita itu menutup atau menudung 'perhiasan' atau lurah perhiasan (buah dada) kerana 'perhiasan' itu adalah sebahagian dari 'aurat' wanita.

Kita jangan mengikut kaum Taliban dan pun puak Syiah yang mendecreekan seluruh anggota wanita itu adalah 'aurat' dan sebab itulah muka wanita juga adalah 'aurat' dan perlu memakai burqa atau purdah.

Mungkin yang kuat sex itu apabila melihat rambut wanita saja telah menaikkan nafsu syahwat binatang mereka.

Kama Irahsa said...

kes anwar ni dah berlarutan berbelas tahun lamanya. kalau benar nalla mempunyai senjata rahsia / bukti teknikal yang boleh checkmate anwar, keluarkan sahaja. kenapa nak tunggu lagi lama?? kenapa nak simpan lama2 bukti yang begitu penting? sebab ada kepentingan ke kalau anwar berkuasa? ini sangat bahaya untuk negara kalau pemimpin negara boleh diugut dengan bukti2 yang mengaibkan. kita kena prevent pemimpin yang rendah moral daripada naik. bukan manipulate seseorang kerana ada bukti perlakuan sumbangnya.

kalau video tu betul2 wujud, tolonglah keluarkan secepat mungkin sebab rakyat dah lama bergaduh kerana seseorang yang bernama anwar. kenapa nak main catur ni lama2 sedangkan boleh checkmate macam tu sahaja. tolonglah..

Anonymous said...

Salam Hazman,
January 15, 2011 6:12 PM

----------------------------
Kenapa program yang menghina Islam iaitu membina kelab malam juga dimasukkan dalam ETP Najib, jika BN benar benar membela Islam?
----------------------------

Kenapa Selangor dibawa PKR masih ada Kelab malam, jika benar PAS didalam PKR kuat dan benar benar membela Islam ?

PKR - Sila tutup semua kelab malam di Selangor dulu. Lepas itu di Penang. Kedah dan Kelantan tunggu next election.


Shah Alam 7

Unknown said...

Kama Irahsa said...
kes anwar ni dah berlarutan berbelas tahun lamanya. kalau benar nalla mempunyai senjata rahsia / bukti teknikal yang boleh checkmate anwar, keluarkan sahaja. kenapa nak tunggu lagi lama?? kenapa nak simpan lama2 bukti yang begitu penting? sebab ada kepentingan ke kalau anwar berkuasa? ini sangat bahaya untuk negara kalau pemimpin negara boleh diugut dengan bukti2 yang mengaibkan. kita kena prevent pemimpin yang rendah moral daripada naik. bukan manipulate seseorang kerana ada bukti perlakuan sumbangnya.

=======

I THINK there is a point here on the part of Nalla, I totally agree with you - tetapi apa yang terjadi sekarang adalah perkara yang tidak diduga, kesemua ini adalah kuasa Allah yang menentukan. Kalau ikut senario yang asal, andaikan AlJuburi sudah berkuasa awal dulu, maka memang benar seperti yang anda katakan di sini. Sekarang kesemuanya sudah berpusing 180 darjah, si AlJuburi pulak tak berjaya jadi PM, dan senjata Nalla tetap makan AlJuburi tetapi dalam SENARIO YANG BERBEZA, iaitu senjata itu boleh digunakan ke atas AlJuburi untuk menggagalkan cita-cita nak ke Puterajaya. Allah Yang Maha Kuasa. Remember:

"And they planned and Allah (also) planned, and Allah is the best of planners" 3:54.

Tuhan Maha Kuasa, Dia boleh tukar niat jahat kepada niat baik, you see?

Anonymous said...

salam..aku nak mengambil kesempatan ini utk mohon maaf sbb pada 1998 aku telah termakan fitnah Anwar terhadapmu. Zaman tu aku student kat UPM, umur 22 thn.

Hari ni aku sudah cukup dewasa untuk bezakan benar dan salah. Aku harap kau dapat maafkan aku.

Woi Anwar bin Ibrahim..! Aku ishtiharkan perang terhadap kebatilan dan fitnah yang sungguh dahsyat kau lemparkan terutama terhadap Tun Dr Mahathir.

Berani kerana BENAR, takut kerana SALAH!. Jelas kau bacul, dayus dan penakut, pengampu Yahudi..
- Sumpah Saiful lum jawab
- Kes liwat tangguh..dan tangguh dan tangguh
- Sumpah Ummi lagi tak terjawab
- Kalau berani jalankan segera ujian DNA bagi AFIFA..

ada berani? aku tak heran kalau kau tak berani sbb kau mmg PENAKUT..!

semoga Allah memberi kekuatan kepada mu, Ummi Hafilda.

-aku je..-

puyee said...

Kepada penyokong PAS dan PKR tegar,

Tolong baca perihal Tok Guru yang korang anggap wali takda dosa dan wajib syurga tu.

DATO’ NIK AZIZ, IDOLA ATAU AYATOLLAH UNTUK PAS

Kebanyakan ahli PAS tidak akan sesekali menerima hakikat bahawa Dato’ Nik Aziz hanyalah merupakan manusia biasa yang tidak lari dan akan melakukan kesalahan. Apa yang dapat dilihat ialah makin banyak Nik Aziz memberi kenyataan maka makin banyak kesalahan akan dilakukannya. Apabila beliau melakukan kesalahan, tidak ada seorang pun dari kalangan ahli PAS berani menegur atau mengingatkan beliau. Kerana terlalu memuja beliau, kebanyakan ahli PAS memilih untuk berdiam diri apabila mereka melihat atau mendengar kesalahan yang dibuat oleh Dato’ Nik Aziz ketika memberi komen dan kenyataan sesuatu perkara. Sebahagian ahli PAS akan berusaha mencari jalan untuk mentafsir secara positif setiap kali Dato’ Nik Aziz membuat kesilapan ketika memberi komen satu-satu perkara dengan tujuan mereka terus menghormati Dato’ Nik Aziz dalam hati mereka. Oleh kerana tidak ada seorang pun berani mengingatkan beliau setiap kali beliau melakukan kesalahan, hakikat sebenarnya Dato’ Nik Aziz berada dalam kedudukan yang sangat bahaya kerana beliau akan terus melakukan kesalahan akan datang tanpa ada orang yang berani serta memiliki kebijaksanaan untuk menegurnya. Jadi, siapakah yang boleh menegur beliau selain daripada dirinya?

more in >

http://mthago.wordpress.com/2010/12/21/dato-nik-aziz-idola-atau-ayatollah-untuk-pas/

mthago said...

Salam kepada pongomen tentang tudung tu,

Many has supported Dato’ Seri Anwar because they think that Dato Seri Anwar is a true Islamic leader while Ummi Hafilda, by her outward appearance, appears unreligious and un-Islamic. Ummi Hafilda does not cover her hair while the wife and daughters of Dato’ Seri cover their hairs. Because of the outward unreligious appearance of Ummi Hafilda, many decided not to believe what she has said.

I have said in my previous articles, that Malays are very much into cosmetic and superficial appearance. Malays care more about appearance than reality. Malays have proverb which says; Biar Papa Asal Bergaya. A person who knows how to look rich, pious or religious can easily deceive the Malays. Jemaah Al-Arqam and Tabligh have been successful in influencing the Malays to join them because they have been good at showing pious outward appearances through their clothing and minor Islamic practices. When peoples observe them wearing Islamic attires and giving great attention to minor Islamic practices, then they think that these people must be giving much more attention to greater Islamic practices. Looking at the outward appearance of Ummi Hafilda, many Malays will jump to the conclusion that Ummi Hafilda and Tun Dr Mahathir are unreligious persons because they do not appear pious outwardly especially through their attires. The action of Ummi Hafilda to bring Dato’ Seri Anwar to the court was looked upon by many Malays as the action of an unreligious person. Many Malays jeered at her and they regarded all the evidences that she had thrown against Dato’ Seri Anwar was a perjury and falsehood. Many Malays believe the words of Dato’ Seri Anwar more than the words of Ummi Hafilda because Dato’ Seri Anwar look more religious than Ummi Hafilda. When Dato’ Seri Anwar gave speeches, it was accompanied with verses of the Quran and the Hadis of Prophet Muhammad saw. Who could have believed such horrendous actions such as sodomy could have been done by Dato’ Seri Anwar who appears to be so knowledgeable about Islam.

more in> http://mthago.wordpress.com/2010/12/23/ummi-hafilda-serikandi-negara/

mthago said...

Kepada yang tak faham perintah Allah yang mana patut didulukan.

Because Ummi Hafilda is not wearing a tudung, many think of her as not religious and they decided not to believe whatever she said and they called her with so many bad names. Wearing a tudung but do not perform daily prayers and do not forbid evils is not a sign of piety. Inviting people to good and forbidding people from evils and performing five times prayers are signs of piety. Wearing tudung is relatively a smaller order of Allah and many can easily wear a tudung but not everybody can do the things that Ummi Hafilda has done. May Allah Showers His blessings upon her.

more in >

http://mthago.wordpress.com/2010/12/23/ummi-hafilda-serikandi-negara/

Anonymous said...

assalamualikum.....
pd yg mmberi komen22...aku rasa x elok kalau dok maki hamun dan mendoakan pd kecelakaan org lain. kata kesar keji dan gelaran buruk untuk oran lain x digalakan dalam islam.walaupun org yg kita tuju tu benar benar zalim sekalipun. tak boleh caci maki pd dia.hehe...
tp anta semua boleh mendoakan sesuatu yg baik baik saja. x usah maki hamun, mencaruk x tentu hala..ini Tuhan marah. bila Tuhan marah doa x diterima....so...doakan saja perkara yg baik akan berlaku utk negara kita.x kira sapa perintah..asalkan baik untuk agama bangsa dan tanah air. pd sri kandi7, teruskan usha anda, mungkin anda di takdirkan sebagai penyelamat atau penyebab utuk kemulian bangsa dan tanah air....

Anonymous said...

makcik bila nak pakai tudung?... dah tus kedepot tu... insaflah ye jgn menfitnah... allah tu maha kaya...

Panglima Perang Cyber said...

Salam Perjuangan Kepada Kekanda Srikandi Moden Cik Umi Hafilda


Perjuangan yang hebat dan mantap dengan izin Allahu Akbar. Pandangan Panglima melihat apa yang telah dibentangkan Umi kepada dunia.


Maka demi menyokong pendedahan ini Panglima telah menyiarkan video pendedahan umi di blog picisan Panglima.

http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/01/faktanya-nyamuklah-pembunuh-namrud.html


Dan membuat sedikit cerita mengenai 'gelaran nyamuk' yang dilabelkan Anwar kepada Umi.

Masih kita ingat musuh Allah digelar Namrud telah mati kerana gigitan nyamuk yang berada dalam otaknya selama 40 hari.


Allah menghina Namrud dengan menghantar selemah lemah makhluk yang gagal ditentang oleh Namrud yang begitu angkuh dan sombong.

Harapan Panglima dan Bloggers sekelian agar Umi akan selamat dan berjaya mematikan langkah Namrud versi moden yang gilakan kuasa dan gadaiakan maruah agama dan bangsa demi mencapai cita cita menjadi ketua negara.


Doa Panglima agar Umi dan keluarga akan istiqamah untuk akhirnya.



Salam perjuangan alif ba tab dari kami Bloggers Pembela Negara !!!

kak embun said...

Sokong 100%
Hapuskan peliwat tegar itu.

Anonymous said...

The issue now is not about ummi wearing tudung or not. That is her own problem with Allah. each and every one of us i believe have our own issues with Allah. none of us is maksum. The issue now is aljuburi. just because she's not wearing tudung does it means all that she said are untrue?? what sort of stupid logic is that?? stop this stupid nonsense. if you want to advice her do so but pl dont mix up the two issues.

Abah said...

Habis rosak anak-anak Malaysia nie..komen macam taik aje..Nie duk percaya kata UMMI ..marah pulak kalau orang taksub pada Anuar !!! Nak jadi bijak kena denga dua-dua pihak !!! sebenarnya korang nie semua kena tipu aje..ummi saje nak cari publisti...masa nak pergi report hari tu ..ada 300 000 orang ikut ke ??..sembang dalam blog aje la..Nyamuk dalam kelambu..kalau dah lapar..bantal pun dia gigit @meroyan !!!


Kes 12 tahun...luka berdarah kembali..ke ada orang cucuk luka tu ?? he..he..he..pikir pakai otak la..nak taksub tu kena tengok sape dia tu..Buta tuli punya manusia adalah golongan yang malas berfikir panjang ...

Anonymous said...

mthago said...
Kepada yang tak faham perintah Allah yang mana patut didulukan.

Because Ummi Hafilda is not wearing a tudung, many think of her as not religious and they decided not to believe whatever she said and they called her with so many bad names. Wearing a tudung but do not perform daily prayers and do not forbid evils is not a sign of piety. Inviting people to good and forbidding people from evils and performing five times prayers are signs of piety. Wearing tudung is relatively a smaller order of Allah and many can easily wear a tudung but not everybody can do the things that Ummi Hafilda has done. May Allah Showers His blessings upon her.
more in >
http://mthago.wordpress.com/2010/12/23/ummi-hafilda-serikandi-negara/
January 15, 2011 11:07 PM
___________________________________

inilah ruang utk org Melayu mudah dipergunakan. sama juga kes anwar.. dia mendapat pengaruh kuat di awal kemunculan menggunakan topeng islam.. begitu juga PAS, berselindung di balik gelaran ulama' dan nama Islam partinya utk tujuan mendapatkan kuasa.. contoh2 bnyk dah terutama selepas PRU12..

zed said...

mthago said...

Kepada yang tak faham perintah Allah yang mana patut didulukan.

Wearing tudung is relatively a smaller order of Allah and many can easily wear a tudung but not everybody can do the things that Ummi Hafilda has done. May Allah Showers His blessings upon her.
-----------------------------------

bro ko pasti tutup aurat tu perintah kecil Allah?

apa yang Ummi bagitau dalam blog ni soal lain tapi bab menutup aurat tu tak boleh la kita cakap perkara kecik.

ia adalah dua perkara yg berbeza. membongkar kebenaran dan menutup aurat adalah perkara yang berbeza.

mmg kita tak boleh menilai orang daripada penampilannya, tapi kan bagus kalau Ummi diberi hidayah untuk menutup auratnya?

aku doakan semua muslimah di dunia dapat menjaga aurat seperti yang diterangkan di dalam Al-Quran.

Anonymous said...

pada sesiapa yg mempersoalkan knapa baru sekarang bukti2 nk tunjuk..

korg ingat senang ke nk kumpul bukti2 kes2 besar camni.. pegi mam la klu kes mcm ni boleh selesai dlm sekelip mata je.. kes curik motor pon boleh telan masa bertaun2 bru boleh settle..

klu dulu dgn sifat kebencian meluap2 dlm diri korg, dan jumlah korg pon terlalu ramai, boleh ke korg nk terima hnya sorg je manusia yg bercakap benar iaitu Ummi hafilda?

korg ingat bukti2 yg ummi, nalla, dan semua2 tu kumpul cume dalam masa sehari ke?? ntah ummi kenal ke tidak nalla pd masa tu.. semua bukti2 masih lg berselerak merata masa tu.. baru sekarang baru dapat satu kan semua bukti2 tu.. itu pon kena ambil masa selama 13 taun bru siap..

yg korg x puas ati sgt ni kenapa, saman pon baru bermula, tggu je la kt mahkamah nnt.. ak percaya, ramai yg maki hamun ummi kt cni skarang ni, nnt dtg balik sembah mintak ampun... benda belum settle dh mcm monyet..

-poul-

Anonymous said...

Sama ada tak faham...atau buat2 tak faham...atau jugak mmg sengaja tak nak faham....sy dgn rendah hatinya menasihatkan mereka2 itu semua supaya jgn buat semak dlm ruangan comment ini....dh secara jelasnya blog srikandi7 ini adalah luahan peribadi isi hati Kak Ummi yg selama ini dipendam tentang kedurjanaan manusia bernama aljuburin & kuncu2 nya. Kebenaran yg difikirkan perlu didedah dan dikongsi bersama demi mengelak kemungkaran dari terus bermaharajalela & terpesong jauh. Sy tak nampak kenapa issue aurat yg perlu diperkatakan. itu adalah hak kak Ummi & dosa pahala itu adalah antara diri beliau dan Allah....So, kita ni semua sebagai manusia yg serba kekurangan, tolong la berfikir dgn lebih luas seblm jatuhkan hukuman. Ada byk perkara di luar sana yg lebih penting yg perlu kita cegah...Jgnla hanya krn issue2 sebegini membuat kita jd jummud & bgga diri kononnya lebih mulia dr org lain. aurat itu mmg wajib ke atas setiap muslim tp kita tidak menjadi lebih islam dgn hanya menutup aurat....renung-renungkan lah

Anonymous said...

isunya di sini bukan pasal tudung. Isunya di sini adalah kesalahan Anwar dan mereka yang sama-sama dengannya. Kenapa pulak isu tudung yang dibesar-besarkan? Mengapa mesti serang peribadi, dan bukan lihat isu sebenar? Kita mesti lihat isu sebenar. Kalau Ummi pakai tudung pun, nanti ada yang kata macam2 pulak, hipokrit la, pura2 la, mengapa sekarang mau pakai tudang la dll. Kalau Ummi pakai seksi, sudah tentu lebih banyak komen. Tapi Ummi kenakan pakaian yang "decent" lah, tidak keterlaluan. Kalau dah tak mahu percaya, maka seribu dalih. Kalau mau percaya, cakap si kafir Karpal Singh dan barua2 DAP yang menipu pun penyokong taksub ni akan percaya bulat-bulat. Kesalahan Anwar tidak boleh ditutup hanya semata-mata kerana pakaian Ummi. Memang orang Anwar ni kaki kelentong, sama macam Anwar. Semasa di mahkamah nanti, isu pakaian Ummi tidak akan timbul. Ni si perempuan kafir bagi ceramah dalam masjid, dah lah tak pakai tudung, dah tu terang2 kafir, kenapa tak sibuk? Orang2 PR ni dan nyayuk lah ni. Ni ada yang pakai tudung, tapi melakukan perbuatan keji, bagi malu je lah. Sebab itu ramai orang tak hormat perempuan bertudung, setakat fesyen dan budaya sahaja, bukan benar2 kerana agama. Yang penting hati beb, mesti bersih.

Anonymous said...

salam

hati setiap rakyat malaysia sedang di proses oleh Tuhan. kita sudah silau dgn tipuan dunia - susah hendak menentukan mana yg betul dan mana yg salah. yg nampak betul ttp sebenarnya tidak juga sempurna, yg nampak salah ttp tidak semestinya berbohong serta hipokrit.

Kama Irahsa said...

itu la psl. isu ummi tak pakai tudung tak sabit dgn tabiat anwar yang suka menutuh bini org, laki org dan sape2 yg anwar suka.

ummi tak bertudung tetap tak menghalalkan perbuatan anwar yang suka menutuh!! titik!!

Anonymous said...

Kepada penyokong2 PKR, bawak bersabar ye. Nanti tak lama lagi Ummi akan dedahkan segala bukti-bukti yang boleh boleh membuatkan mata korang terbeliak.

Diharapkan dengan pendedahan Ummi ini nanti, pengikut2 PKR akan insaf dan segera memohon ampun ngn Ummi. Tak puas hati lagi ker wahai penyokong2 PKR ? Cukup2lah korang dah hina dan keji Ummi selama 13 tahun.

Sudah sampai masanya untuk Ummi tamatkan semuanya. Ummi msh menyimpan senjata rahsia yang belum dikeluarkannya lagi utk menjatuhkan Anwar. Anwar mesti dijatuhkan supaya PKR menjadi hancur. Apabila PKR hancur, Pakatan Rapuh juga akan hancur.

Kali ini, Ummi jgn kasi can lagi sama diaorg. Ummi harus dapatkan kembali maruah dan nama baik Ummi yang telah tercalar selama ini.

Anonymous said...

TU LA PUAK PAK KHATAN PAS NI, MENYOKONG PEMIMPIN TAK GUNA OTAK. KALO YE PUN KORANG X PUAS HATI PADA UMNO, APE SALAHNYE KORANG RAJIN SIKIT BERFIKIR WARAS CUBA CARI KEBENARAN & PERBEZAAN YANG SUDAH TERJADI DEPAN MATA.

AKU X KATE ISU TUDUNG NI ISU KECIK DALAM AGAMA.. TP ORANG BUKAN ISLAM PUN DAH BERANI SENTUH SENSITIVITI AGAMA ISLAM DALAM PENGGUNAAN NAMA ALLAH XDE PULAK KORANG NAK MELENTING BANTAH BAGAI BAH. APA LAGI ISU PEKERJA ISLAM KERJA DIKILANG & DIKEDAI ARAK. LAGI LAH KORANG ANGGAP ISU NI MACAM SEMUT SAMPAH JE DAN BUKANYE NYAMUK MACAM ISU ANWAR JEBON NI.

NAK CARI SALAH ORANG PUN JANGAN LAH PILIH BULU BAI.. JANGAN PANDANG YANG DIDEPAN MATE AJE.. PANDANG JUGAK KIRI & KANAN YANG KORANG SAMA2 BERDAMPING (DAP & PKR).. DAN PALING PENTING PANDANG BELAKANG..HAHA

cerita said...

GEORGETOWN: Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh hari ini menggesa peguam yang mewakili Ummi Hafilda Ali agar terlebih dahulu memahami dan meneliti peruntukan undang-undang sebelum memfailkan saman terhadapnya.

Katanya, ini kerana berdasarkan peruntukan undang-undang, seseorang yang ingin menyaman mana-mana pihak atas sebarang sebab sebenarnya diberi tempohtidak lebih dari enam tahun. "Apabila sesuatu kes itu telah melampui enam tahun...hadnya enam tahun dan mahkamah boleh menolak tanpa mendengarnya...dan dalam kes Ummi Hafilda ini, dia hendak menyaman perkara yang telah berlaku selama lebih 13 tahun lalu dan saya nasihatkan peguamnya supaya memahami dan meneliti undang-undang dengan baik," kata peguam kanan itu kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Ummi Hafilda yang mahu memfailkan saman berjumlah RM700 juta terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Karpal Singh serta PAS.

Menurut Ummi Hafilda, saman terhadap Anwar berjumlah RM300 juta dibuat atas dakwaan salah guna kuasa selaku Timbalan Perdana Menteri pada 1997 yang
mengarahkan dia ditangkap dan didera bagi mendapatkan pengakuan palsu.
Saman ke atas Karpal pula berjumlah RM200 juta kerana melanggar kepercayaannya selaku anak guam selepas beliau dan bekas pemandu Anwar, Azizan
Abu Bakar bertemu Karpal pada tahun yang sama untuk mendedahkan perilaku buruk
Anwar.

Wan Azizah dan PAS masing-masing disaman berjumlah RM100 juta.

Karpal berkata, pada 1997 memang beliau ada membuat desakan agar kerajaan menyiasat dan mengambil mengambil tindakan terhadap Anwar atas dakwaan kononnya terbabit dengan kegiatan salahlaku seks terhadap Azizan.

"Ketika itu, Perdana Menteri (Tun) Dr Mahathir Mohamad, Peguam Negara, Tan Sri Mohktar Abdullah dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor kesemuanya
menolak desakan saya malahan menyatakan bahawa ia adalah tidak benar dan
bermotif politik," katanya.

Beliau berkata hanya selepas dipecat pada 1998, Anwar dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan kes liwat melibatkan Azizan dan beliau kemudiannya membantu Anwar setelah diminta oleh bekas timbalan perdana menteri itu.

Katanya, pada 2004 Anwar kemudiannya didapati tidak bersalah dan dibebaskan dari tuduhan kes liwat itu setelah Mahkamah Persekutuan mendapati keterangan Azizan tidak boleh diterima.

"Jadi tiada sebarang asas dakwaan kononnya saya telah melanggar kepercayaan Ummi Hafilda mahupun melanggar sebarang etika seorang peguam," katanya.

Karpal juga menyelar desakan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang mahukan Peguam Negara mengeluarkan sapina terhadap beliau sebagai saksi kes liwat kedua Anwar yang melibatkan pembantu peribadinya Mohamad Saiful Bukhari Azlan.

Katanya, kes kedua Anwar yang melibatkan Saiful Bukhari pada 2008 itu tidak berkaitan langsung dengan kenyataannya pada 1997 kerana kes melibatkan Azizan itu telah selesai.

Beliau menyifatkan pihak yang membuat desakan itu sebagai tidak mempunyai asas dan tidak faham undang-undang. - BERNAMA

saudi126 said...

Syabas Ummi kerana keberanian anda menentang dajjal dajjal kecil itu.Kami penyokong penyokong anda akan tetap menyokong anda walau dalam apa keadaan sekali pun.Konspirasi,terima wang dari umno berjuta juta itu taktik lama dari dajjal dajjal kecil tu kami dah muak dan tahu rentak tari si dajjal dajjal tu.Cuma nasihat saya Ummi lebih berhati-hati kerana si dajjal tu tak duduk diam sebarang kemungkinan boleh terjadi.

Anonymous said...

assalamualaikum semua...adakah semo info yang cik Ummi sampaikan dlam blog ini smapai kepengetahuan semua rakyat jelata yang selama ini termakan dengan fitnah dan kencing dari Anwar Zionis nie..saya bukannya apa risau jea kerana bukan semua orang rajin dan suka membuka blog2 nie...nanti takut info nie hanya sampai dan diketahui oleh orang2 yang rajin membuka PC..macam makcik2 pakcik yang kat kampung tu belum tentu lagi dapat membaca Info2 yang Cik Ummi berikan..alamatnya nanti tak semua yang dapat mengertahui kisah yang sebenarnya2 yang berlaku selama ini

admin said...

Salam
Hoi Bebal dan Tak Berfikir,
Isu sekarang bukan Ummi tak pakai tudung, Ini pasal manuasia hipokrit. Cuba kau tengok ciri2 orang Munafik. Orang ini yang kita wajib tentang. Kau ni BODOH dan BEBAL sangat saya terpaksa bercakap kasar. Sebelum kau sibuk2 pasal UMMI tak bertudung, baik kau buat blog ke, berceramah ke, tengok macam mana wanita di Malaysia bertudung. Sekarang ni, Tudang atas kepala sahaja dan paras atas dada, macam2 fesyen tudung, Baju dibawah ketat sungguh ikut badan, pakai ala2 dress, Ikut badan habis, Sekarang umat Islam tak tahu sebenarnya sebab untuk bertudung ialah untuk melabuhkan ke dada. Rambut tak nampak tapi perhisan di dada didedahkan. Baik kau nasihatkan isteri atau adik2,kawan2 kau dahulu kalau mereka bertudung begitu.Sekarang ni macam2 fesyen tudang, Aryanilah dan macam2 tapi tutup rambut aje dan singkat habis. Ini bukan meutup aurat namanya, ini berfesyen.Saya suka kalau saudara2 yang pertikai tentang UMMI tak bertudung sekarang berceramah atau memberi nasihat kepada wanita Islam di Malaysia yang berfesyen bukan menutup aurat. Lepas tu baru kau nasihatkan UMMi supaya bertudung dan menutup aurat dgn cara sebenarnya. Yang banyak menimbulkan syawat adalah angota badan. Kau ni superficial dan bebal sangat. Kau boleh lihat dengan mata kepala kau sendiri, budak perempuan dan remaja islam bersekolah bertudung dan buat kerja tak senonoh dengan pasangannya . Tudung dah tak ada makna lagi. Belum lagi yang bertudung berzina tepi longkang. Kalau kau begitu perihatin, kau patut risau tentang budak2 dan remaja sekolah yang membuang bayi, Mereka ni bertudung juga. Kenapa ini terjadi, salah satu puncanya kerana didikan ibu bapa dan pornografi yang mudah dilihat dan ditonton budak2. Jadi ini yang patut kau ambil berat dan nasihatkan samada adik2 kau, kawan2 kau, kelaurga kau dan seluruh rakyat Malaysia. Malaysia sekarang dilanda FITNAH BESAR, Tengoklah pemimpin hipokrit dan munafik, bayi dibuang setiap hari dan wanita Malaysia berfesyen bukan menutup aurat. Harap jangan dilanda bala besar, nazubilah. Minta maaf bahasa kasar.

Anonymous said...

Salam Umi,

Saya memang menyokong perjuangan Umi. Apa pun mohon Umi berjuang dengan cara yang lebih berhemah. Mengungkap kata-kata ZEK, "Cuma nak ingatkan UMMI, bertindaklah dengan bijaksana berpandukan ajaran Islam yang maha suci. Insya Allah kebenaran pasti menemui orang yang beriman dan bertaqwa."

Di dalam perjuangan Ummi, rasanya kurang manis Ummi menggunakan kata-kata kesat untuk dilemparkan kepada "3-serangkai" ni. Sia-sia saja perkataan-perkataan kesat digunakan memandangkan ianya tidak dapat menembusi jiwa-jiwa yang boleh dianggap Bebal! (Maaf dan ampun kepada Ibu Ummi; tidak bermaksud untuk menjatuhkan mertabat beliau).

Saya bimbang Ummi digelar Antagonist dan provocative. Ada baiknya kita cuba approach lain ok?

Na-Uzubillah-Mizaleq.....tak rela si AnuWar menjadi PM kita!!!

Anonymous said...

Salam Ummi,

Saya menyokong penuh perjuangan Umi. Tapi saya pohon supaya Ummi berjuang dengan lebih berhemah. Tak perlu lah menggunakan kata-kata kesat kepada mereka yang mempunyai hati sekeras batu; nanti seperti mencurah air ke daun keladi pula.

Saya tertarik dengan ungkapan ZEK yang telah menulis komen pada 14 Januari 2011 (0750) izinkan,
"Cuma nak ingatkan UMMI, bertindaklah dengan bijaksana berpandukan ajaran Islam yang maha suci. Insya Allah kebenaran pasti menemui orang yang beriman dan bertaqwa".

Ummi jangan sampai digelar Antagonist yang provocative. Kasihanlah kat Ibu Tom yang terpaksa menyaksikan perbalahan ini. (She doesn't deserve these) Dan untuk Arwah Pak Ali sama-sama kita hadiahkan Al-Fatihah kepada nya. Amin.

Anonymous said...

karpal menasihatkan peguam ummi supaya meneliti undang undang jika ingin menyamannya. ini katannya kerana kes telah berlalu lebih dari enam tahun.
so.saya ingin mencelah,apakah negara ini terlalu miskin darisegi peruntukan undang undang sehingga dah tak mampu mmebawa seseorang kemuka pengadilan setelah kesnya melebihi enam tahun, sedangkan,
jenayah temtera jepun yg berlaku separuh abab yg lalupun masih boleh dituntuk gantirugi dan merima pampasan....kapal ni memang suka pusing........

demo said...

cilaka barua Parti Ajaran Sesat yang suka jilat pelir aljuburi dan kroni-kroni Parti Kelentong Rakyat & DAPig..cilaka ni semua memang suka spin masuk bab tudung la bab agama la bab itu la bab ini la sampai keluar dari topik utama..tak hairan la senang kena kelentong dengan aljuburi & ularmak najis. dorang pakai kepiah saja korang dah percaya dia lagi alim dari orang lain..dorang lilit serban saja korang dah percaya dia taraf ulamak..dorang baca sepotong ayat Quran saja korang dah percaya dia arif bab agama..apa punya tolol bin baghal la korang ni..

sikit2 nak cakap soal tudung..tak habis ngan fitnah kat Rosmah, sekarang nak fitnah Ummi pula..sebab rosmah tak pakai tudung je, korang fitnah dia setan dan macam2 lagi..pasal dia tak pakai tudung tu, nafsu korang menggelegak ke tengok rambut dia yang macam mak lampir tu? bodoh..tak heran la ostat2 pak jangoat ni asik suruh pakai tudung sebab dorang semua memang tak tahan tengok aurat pompuan walau rambut sekalipun..tu pasal banyak yang kahwin lebih dari satu, dan ada yang tibai bini orang lain (dalam keretapi pulak tu!)..nafsu serakah mengalahkan binatang..

cilaka barua kongkek pakatan sial kalau menulis/bercakap macam terlebih islamik dari orang islam laint..ada hati nak tunjuk bagus konon..padahal bab maki, fitnah, mengadu domba, rasuah, dan macam2 lagi semuanya puak pendokong jubur ni yang no.1 tiada tandingan suka buat..

pasal hal tudung pun kecoh satu dunia macam la itu topik utama..tu, bini azmin, shamsidar, anak2 dia semua tu..ada pakai tudung? ada korang sebok nak komen kat blog dorang suruh dorang pakai tudung? hipokrit..cibai punya juak2 jubur..

Anonymous said...

3. Lebih baik kiranya jika sudari menggunakan bahasa yang lebih bersopan. Kurangkan penggunaan kata kata kesat, walaupun terhadap orang yang saudari benci. Bukankah agama tidak pernah mengajar begitu?

January 15, 2011 6:12 PM
Maaflah saudara.kita jangan sebelah pihak sja nak buat tu ni.Kalau mu puak Pas semua perkara tersebut telah diucapkan oleh mereka dengan mengelar dgn ucapan yang buruk dan membiarkan perkara2 tak baik di Selangor dan PP.Kalau dgn Krpal Singh yang terang dan nyata tak mahu ISLAM pun mereka diam dan tak kisah ikut sahaja.Apa jadi kalau PR menang PRU13.Baru kamu nak cari Islam.Soryy ... sebelum tu kau tak kisahpun.Rasa membazir masa ja .

Anonymous said...

Kepada penyokong PAS dan PKR tegar,

Tolong baca perihal Tok Guru yang korang anggap wali takda dosa dan wajib syurga tu.
....................................
Pengikut PAS sebenarnya takut dgn NIK AJIS dan tidak takut dgn ALLAH.Semua yang dibuat hanya untuk political millage.

Anonymous said...

makcik bila nak pakai tudung?... dah tus kedepot tu... insaflah ye jgn menfitnah... allah tu maha kaya...
January 16, 2011 12:57 AM
4444444444444444444444444444444444444
Kenapa nak keluarkan isu tudung.Apakah semua oarang pakai tudung boleh dianggap baik tidak melakukan kejahatan.Itulah persepsi orang kita.Kalau nak jadi baik kena pakai tudung.Lihat oarang pakai tudung mcm is3 Aljuburi pun tak berani nak cakap perakara yang hak.mungkin selama ni dah makan wang haram suami dia dan anak beranak.

abang z said...

salam Ummi
Harap Ummi jgn layan sangat komen komen negetif dari blog ni. Fokus hanya pd matlamat sebenar iaitu membawa Anwar dan kuncu kuncu kemuka pengadilan. Kaji peruntukan mana yg boleh digunakan. KUMPUL SEGALA BUKTI, SAKSI,cari PEGUAM TERBAIK bg pembicaraan dimahkamah nanti.saya yakin Ummi lebih arif dalam hal hal tersebuk. Teruskan perjuanganmu yg mulia ini.
kepada yg cuba mengalihkan isu pakaian dan yg berkaitan dgnnya...saya syorkan...buka blog lain...bincanglah sampai ke akar umbi. disini bukan isu pakaian yg hendak dibincangkan...

Voice of Silent Majority said...

History is replete with lessons of nations going through process of “national regret” after experiencing devastation of wars, conflicts, national strife or irreparable economic damage just because the silent majority and the moderates of society failed to act and act in time. All these regrets are experienced too late, too little by countries like Germany after World War II, Japan after Hiroshima and more recently the disintegrated Balkan state of Yugoslavia. What are the single common denominator that has brought about devastation and untold misery in these countries? It is the fact that they are swayed, mesmerized and hypnotized by the demagogues in the like of Hitler, Mussolini, Slobodan Milosevic, Radovan Karadic and such characters. Now take that nearer home. We have our very own home grown demagogue (and mad dog) in the person of Anwar Ibrahim, who I’m fully convinced if elected to lead the nation, would cause devastation and untold misery to this beloved nation of ours.
So my fellow countrymen, the moderates and the silent majority, let us not forget this precious lesson of history. Let not this mad dog and demagogue ruin what we have achieved so far, for the sake of our future generation. Act wisely!

Anonymous said...

Cik Ummi sila teliti komen daripada CERITA (16.1.2011 4.04PM) yang dipetik daripada BERNAMA.

Cuma nak kongsi maklumat dan ingat mengingat supaya kerja yang Cik Ummi buat tidak terkandas.

Teruskan perjuangan.

Sokong UMMI.

Anonymous said...

Anwar menganggap Ummi dan Haji Hadi sebagai nyamuk!

Apa kata penyokong2 PAS? Sedarlah bahawa Anwar sebenarnya tidak pernah menghormati PAS. Sokongannya kepada hampa hanya sebagai alatnya sahaja untuk mencapai cita-cita peribadinya.

Sedarlah hampa dah dikencing dan diberak oleh Anwar serta Azmin Ali.

Bila mereka dah naik mereka akan tendang hampa semua. Aku dah kenal Anwar lebih 20 tahun. Tahu sangat perangainya. Yakinlah.

puyee said...

salam zed,

*********************
bro ko pasti tutup aurat tu perintah kecil Allah?

*********************


sebagai setiap org islam mesti berusaha utk taat semua perintah allah. kita kena jelas bhw dalam setiap perintah allah ada keutamaannya yang mana patut diduhulukan dan yang mana patut dikemudiankan. Apakah perintah yang asas yang semua wajib buat? 5 Rukun islam kan.

Tujuan komen diatas ditulis bukan utk menafikan mana-mana perintah allah spt bertudung, namun ia ditulis utk menjelaskan kpd orang2 yang memperlekehkan perjuangan ummi utk menegakkan kebenaran krn dia mempunyai bukti dan perihal sebenar tentang anwar hanya krn ummi tidak bertudung. Ramai org2 memperlekehkan ummi dan terus menafikan dia krn hanya semata-mata dia tidak bertudung. Kerana alasan ummi tidak bertudung rata-rata org yg tidak memiliki ilmu agama yg mendalam akan buat kesimpulan hanya semata-mata melihat outward appearance seseorg. Walhal dalam keadaan dia tidak bertudung namun dia berusaha menjaga solat 5 waktu dan perintah2 Allah yg fardhu lain sbgmana yg allah kehendaki, dia jauh lebih baik daripada seseorang yg bertudung namun masih melakukan dosa2 besar seperti memfitnah dan tidak solat. Kita jangan cepat menghukum org dgn melihat luaran semata-mata. Ada org yang bertudung tapi takut untuk menegakkan kebenaran.

Sekiranya ummi bertudung semata-mata utk tampil dengan bukti tentang anwar, ini jelas ummi hipokrit krn ummi bertudung utk dilihat orang dgn tujuan supaya ramai org percaya kpdnya krn penampilannya, amalan ni bukan utk sukakan Allah. Amal yg dibuat utk diperlihat kpd org adalah amalan yg syirik. Bersolat utk dilihat org, amal yg Allah buang. Amal yg Allah terima hanya bila dibuat utk sukakan Allah semata-mata.Biarlah ummi dgn keadaan diri dia sebenar dari dia jadi insan hopikrit spt anwar dan ramai ahli politik. Insyallah sampai waktunya, dia akan lakukannya dgn ikhlas hati tanpa dibuat atas dasar gesaan org. Ini mengajar amal agama tidak ikhlas utk sukakan Allah krn nak buat sebab org suruh. Apa yg bleh kita buat, doa kebaikan.

Ada satu kisah zaman rasulullah, ada seorang islam yang menjaga solat dan dimalam hari dia mencuri. hal ini telah diberitahu kpd rasulullah saw dan Nabi saw berkata suatu hari nanti dengan berkat amalan solatnya akan menghindar dirinya dari melakukan mencuri.
Kisah ini menunjukkan selagi seseorang berusaha menjaga perintah Allah yg besar maka perbuatan salahnya akan diperbaiki oleh Allah bila Allah rehdanya.
Setiap org ada kekurangan krn itulah sifat manusia. Kita semua tidak lepas dari buat salah dan silap. Kerana itu Allah bagi kita taubat. Taubat utk mereka yang buat salah dan mengaku salah dgn Allah dan kpd manusia yg terlibat. Mana ada manusia sempurna, hatta nabi2 pun ada buat salah dgn Allah namun krn mereka maksum kesalahan mereka segera ditegur dan diampunkan oleh Allah. Begitu juga kita ada yg buruk sini dan buruk sana namun yang berjaya ialah yg sentiasa berusaha membetulkan hubungan dgn Allah swt. Dan org yg rugi ialah org buruk tapi tidak berusaha untuk taat perintah Allah.

Harini ramai orang tertipu dgn luaran seseorang. Perlu diingat. Ini zaman fitnah berleluasa. nabi saw ada menyebut bhw zaman akhir akan ada org bercakap seperti nabi tapi amalan tidak spt nabi. nabi saw juga ada sebut bhw di akhir zaman fitnah bermula dari orang yang digelar ulama.

Anonymous said...

kenapa nak mengusutmasaikan sesuatu yang sedang cuba dileraikan...?

yang cuba dileraikan kat sini ialah KEBENARAN daripada seorang yang TERANIAYA...yang ingin memperjuangkan sesuatu yang dinamakan KEADILAN (ingat bukannya parti ye...)untuk agama, negara dan bangsa yang dicintai...

yang nak mengusutmasaikan sesuatu yang tidak langsung dinyatakan...diulas...dipertikaikan...apa kes...?
1. tidak pun Ummi Hafilda ini mengHALALKAN sesuatu yang HARAM...dan mengHARAMkan sesuatu yang HALAL....
2. beliau juga tidak meWAJIBkan sesuatu yang TIDAK WAJIB...dan tidak pula TIDAK meWAJIBkan sesuatu yang WAJIB...
3. beliau pun tak menimbulkan sebarang keraguan tentang akidah umat Islam berkaitan kalimah Allah S.W.T yang hanya milik agama Islam yang BENAR...
4. beliau tak pertikai kan malah mempertahankan sumpah laknat yang kesaksiannya adalah Allah S.W.T...yang Maha Mengetahui...Maha Adil.....
5. beliau juga mempertahankan ketuanan MELAYU (yang antara lainnya merupakan perkara terpenting iaitu agama ISLAM sebagai agama rasmi...)

so apa kes kat sini....?

wallahu'alam....

puyee said...

Kepada Zed,

Ini antara contoh maksud komen diberi tentang perihal tudung. Bertudung tapi membohong. So moral of the story, zaman fitnah yg dasyat ni jgn cepat judge poeple by the cover but just people by the action.

sumber : House PK
http://parpukari.blogspot.com/2011/01/gempar-nurul-izzah-pernah-nampak-anwar.html

*********************

NURUL IZZAH PERNAH NAMPAK ANWAR MELIWAT!

Bapak borek anak rintik. Itulah gambaran yang tepat yang boleh kami gunakan kepada Nurul Izzah.

Seperti yang kita semua maklum, wajah Nurul Izzah ada iras-iras Anwar dan begitu juga dengan perangainya.

Menipu dan membelit juga sebiji seperti Anwar. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.

Bukan niat kami hendak membuka aib atau memalukan Nurul Izzah, tetapi kami fikir rakyat perlu tahu siapa dia yang sebenar dan kita perlu tolak orang-orang seperti ini untuk diangkat menjadi pemimpin.

Jangan kita tertipu di sebalik keayuan wajahnya dan imej warak yang dibawanya. Perangainya sebiji sama seperti bapanya. Menipu telah menjadi makanan harian mereka sekeluarga.

Nurul Izzah tahu siapa bapanya yang sebenar. Tetapi sebagai seorang anak , baguslah jika dia tidak mendedahkan kepada masyarakat siapa bapanya demi menjaga maruah.

Tetapi dia tidak boleh menipu rakyat dengan mengatakan bapanya bukan peliwat. Dia hanya perlu mendiamkan diri sahaja. Jangan sesekali berbohong.

Semasa Nurul Izzah masih bersekolah di sekolah menengah, dia pernah lihat di depan mata bagaimana bapanya meliwat Azizan Abu Bakar yang pada ketika itu menjadi pemandu kepada Wan Azizah.

Kejadian berlaku di bilik membaca (perpustakaan) kediaman rasmi TPM. Selesai bersembahyang magrib atau isyak, Anwar telah meminta Azizan menonggeng punggungnya. Lalu Azizan pun tonggeng dan Anwar meliwatnya.

Semasa kejadian itu Anwar lupa mengunci pintu dan tanpa disangka-sangka Nurul Izzah telah masuk ke bilik tersebut dan terkejut besar sambil meraung-raung memberitahu kepada ibunya sehingga terpaksa ditenangkan oleh Wan Azizah.

Oleh yang demikian , nasihat kami kepada Nurul Izzah janganlah kamu hendak temberang kepada rakyat kononnya bapa kamu bukan seorang peliwat.

Kami bukan minta kamu dedahkan, kami hanya nak minta kamu jangan buka mulut dalam hal liwat kerana apabila kamu buka mulut, maka kamu telah berbohong. Apabila kamu telah berbohong, maka menjadi tugas kami untuk membetulkan apa yang kamu bohong.

Sumber: Selangor Daily

Wahai Nurul Izzah yang hipokrit! Aku cabar kau, kalau betul anak Anwar maka nafikanlah perkara ini dengan bersumpah! Ada berani?

Bingai @ Bangang said...

Untuk membantu anda! Sila baca entri di sini:Siapa Kata Saman Ummi Hafilda Tak Laku?

Atau di sini:
"Karpal Bulsh*tting Again"

Aku Yang Bingai
Siapa Kata Saman Ummi Hafilda Tak Laku?

duluPas said...

Salam Ummi,

Teruskan perjuangan untuk merebahkan Si pengkhianat Anwar, Karpal Singh dan Parti Ajaran Sesat PAS yang tidak bermaruah serta menggunakan agama untuk kepentingan politik sempit.

Kesan awal pengumuman Ummi untuk menyaman mereka telah terserlah:-

1. Anwar dengan response bodoh "nyamok" menggambarkan dia kepanasan dan kerisauan yang amat sangat.

2. Karpal Singh dengan response cuba meremehkan kes ini dalam hujah2 menerusi media menggambarkan dia sedar kes ini amat berat dan boleh merobohkan ego singh ini. Awal2 lagi Singh cuba mengalihkan isu dengan menggunakan perkara teknikal iaitu kes melebihi 6 tahun. Ini jelas bukan Karpal Singh yang biasa, tetapi Karpal Singh yang kerisauan. Sebabnya, sudah tentu dia akan mencabar Ummi bukan atas "teknikal" tetapi atas "fakta" jika dia yakin. Ternyata Karpal is in deep shit.

3. PAS menjawab saman Ummi dengan istilah "nyamok" juga menyerlahkan betapa mereka dangkal, kebudak2an dan dalam dilema yang amat sangat. Mereka semakin tertekan berada dalam kapal yang salah, yang akan karam.


Saya penuh yakin, Team Peguam mereka akan menggunakan segala helah teknikal untuk mempertahankan diri. Kes ini tidak akan mudah. Saya masih insist untuk cadangkan agar Ummi mengambil langkah berikut:-

(1) Segerakan penubuhan Tabung Guaman Ummi Hafilda - yang boleh menjana dan merangsang sokongan padu rakyat yang mahukan kebenaran dan keadilan.

(2) Menubuhkan Team Peguam (minimum 4-5 orang) atau bilangan yang sesuai supaya kes2 saman Ummi dilaksanakan dengan sebaiknya dan penoh strategi, memandangkan pihak Anwar & Co akan sanggup melakukan apa sahaja untuk membebaskan diri.

(3) Team Peguam Ummi hendaklah mula menunjukkan kekuatan dan serangan pada hari saman2 difailkan, sebagai permulaan perang dan terus-menerus menggunakan pelbagai media untuk menghentam Anwar & Co.


Saya percaya waktu2 untuk bertahan sudah berlalu. Inilah masanya untuk menyerang habis2an puak2 pengkhianat dan munafik itu.

Jadi Ummi, Team Peguam yang amat kuat diperlukan supaya sukses.

duluPas said...

Firasat saya, Karpal Singh sudah cuak dan bimbang apabila bergantung kepada soal teknikal "kes melebihi tempoh 6 tahun" untuk melepaskan diri dan cuba memperlekehkan peguam Ummi.

Biasanya Kapal Pusing ini akan mencabar balik dengan berkata seperti "walaupun kes sudah 60 tahun, saya berani minta Ummi sama saya, saya tidak takut, Singh is King".

Tapi sekarang, sedar tak sedar, keadaan sudah terbalik. Sinki Bocor sudah harap kest ini luput tempoh!!!!!lihatlah singh sudah pusing 360 darjah.

Bila Singh is King sudah takut, maka Anwar & Co pasti semakin menggeletar.

Anonymous said...

Salam sejahtera untuk Ummi dan semua rakyat pencinta kebenaran.

Karpal sudah makin ligat pusingnya. Tapi apa yang saya mushkil ialah adakah 'lawyer' tersohor ini menegakkan justice? Adakah Majlis Peguam menegakkan justice?

Apa yang saya rasa mereka mereka itu bukannya LAWYER (PEGUAM) tetapi ialah LIAR (PEMBOHONG).

Dimanakah kredibiliti peguam peguam ini? Sewajarnya tauliah guaman mereka ditarik balik kerana mereka bukan membantu mahkamah menegakkan justice TETAPI punya agenda untuk kepentingan diri dan kaum mereka sahaja.

Mereka pandai pulak memukul canang Mahkamah Malaysia tidak telus, berat sebelah dan macam macam tuduhan lagi. Tetapi fakta sebenarnya mereka adalah PEMBOHONG BESAR YANG BERSELINDUNG DI SEBALIK UNDANG UNDANG KONONNYA.

Presiden Majlis Peguam kenapa diam? Kalau yang berkaitan hak Melayu bukan main hentam. Bukankah sudah terang lagi bersuluh mereka mereka (peguam peguam pro pembangkang)itu adalah pengkhianat negara Malaysia.

Kepada seluruh rakyat Malaysia fikir fikirkanlah. Adakah wajar kita panggil mereka Lawyer atau Liar (pembohong).

Anonymous said...

Suatu masa yang kita nantikan..ALLAH pasti menemukan kita dgn kebenaran.Kebatilan akan lenyap sama sekali.Hati ni menangis...melihat kehancuran muslim di negara islam.Musuh2 islam tepuk tangan..menanti ruang menjatuhkn negara islam hanya dgn pergaduhan bgini.Kalau kita diserang..siapakah yg mara di barisan hadapan??semua org tgh gaduh sama sndiri..allahurabbuna

Anonymous said...

Karpal Singh SEDAR dia tak ada ruang nak berdolak dalih. Dalam erti kata lain, TAYAR Wheel Chair dia dah PANCIT....

Anonymous said...

Suatu masa yang kita nantikan..ALLAH pasti menemukan kita dgn kebenaran.Kebatilan akan lenyap sama sekali.Hati ni menangis...melihat kehancuran muslim di negara islam.Musuh2 islam tepuk tangan..menanti ruang menjatuhkn negara islam hanya dgn pergaduhan bgini.Kalau kita diserang..siapakah yg mara di barisan hadapan??semua org tgh gaduh sama sndiri..allahurabbuna

Anonymous said...

Anon,January 15, 2011 10:43

yup setuju.. nala juga ada kepentingan dirinya.. apa yg kita expect dr org yg sanggup bersubahat dngn perkara terkutuk dan kemudiannya merakamnya digunakan utk memicit telur rakan tenisnya jika perlu..but this is not the reason rakan tenis Nalla itu boleh dimaafkan memandangkan kerosakan dan kezaliman yg dilakukannya sangat dahsyat utk dimaafkan oleh umat islam

end of the day, kebenaran akan terserlah

Anonymous said...

CADANG-SAMAN SEPERTI YANG TELAH DIRANCANG.KARPAL TU SEBENARNYA DAH TAKUT.KALAU KENA BAB DIA MACAM-MACAM CARA DIA NAK PUSING MACAM AKSI COWBOY.KITA ADA MAHKAMAH.KITA ADA RAKYAT YANG MENENTUKAN KESAHIHAN.PENDEK KATA MEREKA DAH TAKUT KAT MANA NAK SEMBUNYI.MEREKA AKAN SALAH ANTARA MEREKA.KERANA KONSPIRASI DAH HAMPIR CHEK MATE.
CADANGAN UMMI PERGI BERDOA DI MEKKAH SEBELUM ATAU SELEPAS MEMBUAT SAMAN.MOGA UMMI DAN KITA SEMUA AKAN MENJADI NYAMUK YANG MEMBUNUH KEBATILAN.AMIN

Anonymous said...

Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. hersabda; "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)".

Anonymous said...

Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. hersabda; "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)".

Anonymous said...

Mari kita menentang Aljub - Kamal Atartuk versi Melayu habis-habisan .....sila baca bagaimana puak-puak Yahudi 'groom' Kamal Atartuk dari saat kelahiran --- dilahirkan dari bukan cara yang sah...dididik dengan dakyah-dakyah Yahudi seterusnya diangkat menjadi pemimpin ----ada banyak persamaan dengan Aljub bagi yang tidak nampak pencerahan lagi....Malaysia tidak memerlukan orang sepertinya,apatah lagi sebagai pemimpin....