Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Monday, January 3, 2011

ANWAR PENYAMUN DAN PEROMPAK HAK RAKYAT, JAWABLAH PASAL SENYAP, SPRM SILA SIASAT SAMPAI AKAR UMBI RAKYAT NAK TAHU





PANAS, PANAS, PANAS, WAHAI ANWAR DAN AZMIN SERTA PENYOKONG PKR, PAS SILA JAWABLAH SIAPA PENGKHIANAT BANGSA, SIAPA PEROMPAK HARTA NEGARA, SIAPA BAPAK RASUAH ,SIAPA AGEN YAHUDI,SIAPA PEMUSNAH DAN PEROSAK BUMI, SIAPA PENIPU BESAR, SIAP PUTAR ALAM,SIAPA MANUSIA DURJANA,SIAPA ? SIAPA ?JAWAB , JAWAB,JANGAN MENIPU RAKYAT LAGI, SUDAH TERANG LAGI BERSULUH DENGAN PENGAKUAN BERSUMPAH DATO MURAD, SELAKU TIMBALAN GABENOR BANK NEGARA ,SEHINGGA MENGHERET BELIAU KEPENJARA.

SAYA MEWAKILI BERJUTA RAKYAT DI LUAR SANA INGIN TAHU DAN DENGAN PENUH TAKZIM MEMOHON PIHAK SPRM MEMBUKA SEMULA KERTAS SIASATAN SALAHLAKU ANWAR KETIKA MEMEGANG JAWATAN MENTERI KEWANGAN BERSANDARKAN PENGAKUAN BERSUMPAH DATO MURAD SERTA BEBERAPA BUKTI LAIN YG SAYA DAN RAKAN -RAKAN SEPERJUANGAN AKAN KEMUKAKAN.

DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA TERCINTA, KITA TIDAK MAHU SIDURJANA BERTOPENGKAN IMEJ ISLAM MENGABUI MATA DAN MENTALITI ORANG MELAYU YG MUDAH TERTIPU DENGAN PIDATO YG HEBAT DAN IMEJ YG ISLAMIK, TETAPI HAKIKATNYA MEREKA ADALAH SETAN-SETAN BESAR YG MELAHAP SEGALA APA ADA DI DEPAN MATA TANPA MEMIKIRKAN SEGALA YG HALAL DAN HARAM,HANCUR BANGSA, HANCUR MALAYSIA PUN MEREKA PEDULI APA, KERANA BILA-BILA MASA MEREKA BOLEH TERBANG KE MANA SAHAJA PELUSUK DUNIA MEMOHON SUAKA POLITIK DENGAN DUIT YG BERBILLION DIDALAM AKAUN LUAR NEGARA.

DATO SERI NAJIB SAYA MERAYU, DENGAN TEGASNYA SUPAYA MENGARAHKAN PIHAK-PIHAK YG BERKUASA MEMBONGKAR SEMULA FAIL FAIL PENYALAH GUNAAN KUASA YG PALING KOTOR, PALING KEJI, PALING HINA DI ATAS MUKABUMI INI DARI INSAN YG BERNAMA SANG ANWAR BIN IBRAHIM.

DIA BUAT BANK NEGARA SEPERTI HARTA KARUN MOYANG DIA ZAMAN BERZAMAN.MENGGIGIL RASANYA BILA BERCAKAP PASAL MANUSIA PALING CILAKA NI MENIPU RAKYAT, MEROMPAK HARTA RAKYAT,MENGHANCURKAN BUMI MALAYSIA , MEMECAH BELAHKAN ORANG MELAYU,SAMPAI KITA SEMUA BERBALAH-BALAH, BENCI-MEMBENCI.TUDUH-MENUDUH,DENDAM-MENDENDAM SEMATA-MATA KERANA SATU MANUSIA BANGSAT AKHLAK, BANGSAT IMAN.

BACA BEBERAPA BAIT PETIKAN DARI AKHBAR NEW STRAITS TIMES DAN UTUSAN YG BERTARIKH 29HB OKTOBER TAHUN 1999.

1) ANWAR KAWAL AKAUN 3 BILLION

2) DATO ABDUL MURAD  MENDEDAHKAN BAHAWA ANWAR IBRAHIM MENGAWAL  SEBANYAK 20 AKAUN INDUK (MASTER ACCOUNTS) YG DIURUSKAN OLEH KRONI-KRONINYA MEMBABITKAN ASET, SAHAM DAN WANG BERNILAI LEBIH 3 BILLION.

3) ABDUL MURAD DALAM AKUAN BERKANUN YG DIIKRARKAN DI DEPAN PESURUH JAYA SUMPAH  DISINI PADA 26 OKTOBER LALU.

4) ANWAR JUGA MEMBERIKAN SEKURANG-KURANGNYA AS10JUTA (RM 38 JUTA) KEPADA SEBUAH AGENSI KUMPULAN PEMIKIR AMERIKA SYARIKAT YG BERPUSAT DI WASHINGTON UNTUK MENAIKKAN IMEJ NYA DI NEGARA- NEGARA BARAT, KHUSUSNYA DI AMERIKA SYARIKAT , UNITED KINGDOM DAN LAIN-LAIN NEGARA EROPAH.

5)  MURAD MENDAKWA  TERPAKSA MELAKSANANKAN ARAHAN-ARAHAN ANWAR SEPERTI MENGATUR PINJAMAN-PINJAMAN BANK DALAM JUMLAH BERATUS-RATUS JUTA UNTUK KRONI-KRONINYA ,WALAUPUN INI BERTENTANGAN DENGAN UNDANG-UNDANG,' KERANA SEBAGAI MENTERI KEWANGAN DIA AKAN CINCANG SAYA JIKA ARAHAN-ARAHAN TERSEBUT TIDAK DILAKSANAKAN.

6) MODUS OPERANDI ANWAR IALAH PECAH DAN PERINTAH DAN OPERATOR SETIAP AKAUN INDUK TIDAK MENYEDARI KEWUJUDAN AKAUN INDUK YG LAIN.

7) ANWAR MAHU APPC (ASIA PACIFIC POLICY CENTRE) KUMPULAN PEMIKIR BARAT YG BERPUSAT DI WASHINGTON. APPC DIKETUAI OLEH DOUGLAS H.PAAL BEKAS PEGAWAI KANAN MAJLIS KESELAMATAN NEGARA AMERIKA SYARIKAT YG MEMBANTU MENAIKKAN IMEJ ANWAR DI AS DAN EROPAH.

8) BELIAU MENYIFATKAN PERBUATAN ANWAR MENDESAK TABUNG TABUNG NEGARA DIURUSKAN OLEH APPC SEBAGAI ANCAMAN DAN PENGKHIANATAN KEPADA KEPERCAYAAN AWAM.TEGASNYA APA YG SAYA NYATAKAN ITU TANPA RAGU-RAGU MEMBUKTTIKAN BAHAWA ANWAR MERUPAKAN SEORANG PEMIMPIN TIDAK BERPRINSIP YG BERSEDIA MENGORBANKAN TABUNG TABUNG NEGARA UNTUK KEPENTINGAN POLITIKNYA DGN PERTOLONGAN ELELMEN-ELEMEN ASING.

9) BELIAU MENENTANG KERAS POLISI-POLISI ANWAR SEPERTI HAD PINJAMAN DIBENAR( LEGAL LENDING LIMIT) PENURUNAN HAD HUTANG TIDAK BERBAYAR DARI 6 BULAN KEPADA 3 BULAN ,PENGECUTAN KREDIT DAN MENGENAKAN KADAR FAEDAH YG TINGGI.SEKARANG BARU SAYA SEDAR BAHAWA PENDEKATAN TERSEBUT MERUPAKAN RANCANGAN POLITIK ANWAR UNTUK MENGHANCURKAN EKONOMI NEGARA DAN MENJATUHKAN MALAYSIA DALAM USAHA MENJEMPUT DANA KEWANGAN ANTARABANGSA IMF BAGI MEMBOLEHKAN ANWAR MEMAKSA DR MAHATHIR MOHAMAD MELETAKKAN JAWATAN DAN BELIAU ANWAR MENGAMBIL ALIH JAWATAN PERDANA MENTERI.

10) MURAD MOHON MAAF BIARKAN DIRI DIPERALAT OLEH ANWAR.

11) SETAKAT YG SAYA TAHU, DAN MELALUI PENGLIBATAN SAYA SENDIRI LEBIH 120 JUTA TELAH DIBAYAR KEPADA ANWAR ,KRONI-KRONINYA DAN ORGANISASI YG DIGUNAKAN UNTUK MEMAJUKAN CITA-CITA POLITIKNYA.SEBAGAI CONTOH , ADALAH DALAM PENGETAHUAN SAYA BAHAWA ATAS ARAHAN ANWAR,DANA-DANA DARIPADA AKAUN INDUK DIBAYAR KEPADA DIRINYA ,INDIVIDU,INDIVIDU DAN ORGANISASI YG DIKAITKAN DAN TERLIBAT DGNNYA ANTARA 1992 HINGGA 1997.MENURUT BELIAU,SECARA PERIBADI BELIAU MENGETAHUI BAHAWA BAYARAN-BAYARAN DIBUAT DARIPADA AKAUN INDUK KEPADA PIHAK-PIHAK BERIKUT:
ANWAR IBRAHIM SENDIRI RM 50 JUTA DLL SEPERTI DALAM KERATAN AKHBAR TERDAPAT DIVIDEO.

12) ANWAR MENGARAHKAN TONG CEO PHILEO ALLIED BANKMENGAMBIL SAMSIDAR TAHARIN UNTUK BEKERJA DENGAN BANKNYA.KATA MURAD ADALAH DIKETAHUI DGN MELUAS BAHAWA SAMSIDAR DIBAYAR DGN GAJI YG TINGGI DAN DISEDIAKAN DGN SEBUAH KERETA DAN PEMANDU DAN PADA KEBANYAKAN MASA DIA TIDAK PERLU PERGI BEKERJA.

13) I HAVE THE PROOF AND AM WILLING TO CO-OPERATE WITH THE AUTHORITIES ADDING THAT HE APOLOGISED TO THE NATION AND PEOPLE FOR FOLLOWING ANWAR'S INSTRUCTIONS.

14) ANWAR HAD INSISTED THAT THE WASHINGTON BASED APPC TO MANAGE BANK NEGARA 'S RESERVES OF RM50 BILLION AND THE EMPLOYEES PROVIDENT FUND .

15) I HAVE NOW COME TO REALISE , AFTER LONG SOUL-SEARCHING AND PONDERING THE VARIOUS RELEVANT FACTORS  AFFECTING THE COUNTRY , THAT ANWAR IS NOTHING MORE THAN A LIAR AND A HYPOCRITE,WHO IS NOT A BIT CONCERNED ABOUT THE SAFETY OF THE COUNTRY AND RAKYAT APART FR HIS POLITICAL AMBITIONS.

Lihat lah bait-bait ayat yg terpampang di dada-dada akhbar 11 tahun yg lalu, dan kaji setiap hujah dan sumpah berkanun DATO MURAD , apakah ini konspirasi lagi, siapa yg PALING KEJI DI SINI, KEJI DARI SEGALA NAJIS, KEJI DARI APA SAHAJA BANGKAI DIATAS MUKABUMI INI.tidak ada SATU MANUSIA DI ATAS MUKABUMI INI SEJAHAT ANWAR BIN IBRAHIM Setiap manusia tak lari dari melakukan dosa samaada kecil mahupun besar, sejahat-jahat lelaki, kalau dia gila betina pun, atau main judi, tapi tak lah sampai HARTA NEGARA DIROMPAK SEWENANG-WENANGNYA MCM MOYANG DIA YG PUNYA, TAK LAH SAMPAI BINI SETIAUSAHA PUN DITALA, SEGALA BALACI DAN DIVER SAMPAI PEMBACUH KOPI DI LIWAT, ITU TAK TERMASUK PELACUR-PELACUR YG DIBEKALKAN OLEH NALLA DARI CHINA, SAMPAI MEMFITNAH YG MELAMPAU KE ATAS SAYA DAN TUN M SEMATA-MATA MENUTUPI DOSA, SAMPAI SANGGUP MENGHURU HARAKAN NEGARA,MENGHERET ULAMAK DAN GENERASI MUDA DAN ORANG-ORANG KAMPUNG YG TAK MENGERTI APA-APA.

APA AKAN JADI PADA NEGARA KALAU SURAT SAYA TIDAK MENYUSUL KETIKA ITU? MALAYSIA MENJADI NEGARA BANGKRUP DEK KERANA EKONOMI YG RUNTUH SERTA YAHUDI AKAN MULA BERTAPAK MENGURUSKAN SEGALANYA. KITA TELAH DIJAJAH SELAMA 400 TAHUN SEBELUM ITU MELALUI PENAKLUKAN, TAPI HASIL DARI KERINGAT NENEK MOYANG KITA YG BERMANDIKAN DARAH MENETANG PENJAJAH KITA BERJAYA MERAIH KEMERDEKAAN PADA TARIKH KERAMAT 31 OGOS 1957,DAN SELEPAS BEBERAPA DEKAD PENAT KERINGAT PEMIMPIN-PEMIMPIN TERDAHULU SEHINGGA ZAMAN ERA KEBANGKITAN REVOLUSI MENTAL DAN SIKAP ORANG MELAYU KEPADA LEBIH MAJU DAN KORPORAT DI ERA MAHATHIR, TIBA-TIBA IANYA DIPUNAHKAN SEKELIP MATA SAHAJA OLEH SATU MANUSIA PALING CILAKA , SANG ANWAR IBRAHIM YG TAK PEDULI APA , SEMATA-MATA MERAMPAS KUASA DAN BERMAHARAJALELA.APAKAH MALANGNYA BUMI KITA?ADAKAH KERANA KITA SENTIASA BERCAKARAN SESAMA KITA, MENYEBABKAN ALLAH MENGHANTAR SATU DURJANA BAGI MENGUJI IMAN DAN KESABARAN KITA.

Saya masih teringat bagaimana saya mengigil bila mendapat tahu segala perancangan azmin dan anwar dengan segala agen asing untuk menghancurkan negara bahkan perancangan mereka sekiranya Mahathir dapat digulingkan melalui keruntuhan ekonomi, mereka bercita-cita MENGHAPUSKAN SISTEM BERAJA DAN MENGISTIHARKAN REPUBLIK DAN MENGHALAU RAJA RAJA MELAYU KELUAR DARI NEGARA. SETERUSNYA MELANTIK DIRINYA SENDIRI SEBAGAI PRESIDEN DAN AZMIN SEBAGAI TIMBALAN PRESIDEN TERMUDA DIDUNIA.CITA-CITA TERLALU BESAR SEDANGKAN DIRI TERLALU KOTOR BERGELUMANG DENGAN NAJIS DAN BANGKAI.MAKA DGN ITULAH SAYA MENGAMBIL RISIKO YG CUKUP BESAR UNTUK MENYELAMATKAN BUMI BERTUAH INI.

LIHAT KATA-KATA DATO MURAD, BAGAIMANA CARA ANWAR IAITU, PECAH DAN PERINTAH, APA YG DIPINTA WAJIB DILAKSANA KALAU TIDAK HABISLAH MASA DEPAN ANDA.TETAPI DIA LUPA ALLAH LAH BERKUASA DI ATAS SEGALA-GALANYA SELAGI ALLAH TIDAK MENGIZINKAN SELAGI ITU NIAT JAHAT ANDA TIDAK AKAN TERKABUL.AKHIRNYA ALLAH HUMBAN DIA KE LEMBAH YG AMAT HINA JATUH MERUDUM MENYEMBAH BUMI,TERPELANTING KEPENJARA HANYA SURAT DARI SEORANG INSAN KERDIL YG TIDAK MEMPUNYAI KUASA .TETAPI DIA MASIH TIDAK PELAJARI APA-APA DARI SEGALA BALA YG TELAH MENIMPA SEMATA-MATA KERANA HARTA DAN WANG ROMPAKAN YG MASIH MENGUNUNG TINGGINYA, DIA TAU BEGITU MUDAH MEMBELI HATI ORANG MELAYU YG RENDAH MORAL DAN RENDAH IMAN, TETAPI TIDAK SAYA. SAYA LEBIH RELA MATI DARI MENGADAIKAN HASIL BUMI BERTUAH INI KETANGAN YAHUDI.KALAU SAYA INGINKAN WANG PANAS, SUDAH PASTI SAYA MENERIMA PELAWAAN ANWAR PULUHAN JUTA UNTUK MENARIK BALIK SEGALA PERTUDUHAN SAYA KETIKA ITU, TETAPI SAYA MEMILIH SEBALIKNYA UNTUK HILANG SEGALA PROJEK PENGIKLANAN SAYA DAN TERPAKSA MENERIMA QADAK DITANGKAP 50 POLIS SEPERTI PENJENAYAH DAN DIDERA SEPANJANG MALAM DAN DITAHAN SERTA DIBAWAH KAWALAN POLIS SELAMA HAMPIR SETAHUN.

APAKAH ANDA SUDAH LUPA BAGAIMANA WANITA PALING BERKUASA DIDUNIA KETIKA ITU, IAITU SETIAUSAHA NEGARA AMERIKA MADELINE ALBRIGHT SANGGUP TURUN KE BUMI MSIA MEMBERIKAN TEKANAN KEPADA AYAHANDA MAHATHIR UNTUK MELEPASKAN ANWAR ,DIIKUTI OLEH 7 SENAT, DAN DISUSULI PULA OLEH NAIB PRESIDEN ALGORE .SIAPA ANWAR DARI SEBUAH NEGARA KECIL?KENAPA AMERIKA BEGITU BERMINAT KEPADA DIA, KALAU BUKAN DIA MENJADI BONEKA YAHUDI YG AKAN DICUCUK HIDUNG BAGI MEMENUHI TUNTUTAN MEREKA.BAHKAN MENGUGUT UNTUK DIADAKAN SEKATAN EKONOMI, MUJURLAH ALLAH MENAKDIRKAN MSIA MASIH DIPERINTAH OLEH KHALIFAH ISLAM BERMARUAH YG TEGAS, BERANI, ANAK JANTAN YG TIDAK AKAN TUNDUK SAMA SEKALI PADA MANA-MANA TEKANAN WALAUPUN DARI KUASA BESAR, DAN AKHIRNYA MEREKA TELAH DI HALAU BALIK DGN CARA YG PALING BERMARUAH DAN BERANI. KELASSSSS MAHATHIR. JUTAAN TERIMAKASIH TUN KERANA MENYELAMATKAN BUMI MSIA YG BERTUAH INI DARI INSAN DURJANA INI, SEBAB ITULAH ALLAH MENGURNIAKAN KESIHATAN DAN KETAJAMAN FIKIRAN YG HEBAT WALAU PADA USIA 85 TAHUN KERANA JIHADNYA YG AMAT BESAR DEMI AGAMANYA, BANGSANYA DAN NEGARANYA WALUPUN MENYEBABKAN BELIAU MENJADI TIDAK POPULAR , DICACI, DIHINA OLEH RAKYAT JELATA YG TERPENGARUH DEK SIDURJANA .
JUTAAN AMPUN TUN DARI RAKYAT KINI YG MULA DAH MENGERTI KENAPA IANYA TERJADI.

APA AKAN JADI, KALAU ANWAR MENJADI PERDANA MENTER???????NAUZUBILAH MINZALIK. MUJURLAH ALLAH MASIH SAYANG BUMI BERTUAH INI, BERKAT ORANG-ORANG ALIM YG RAMAI DIKAMPUNG KAMPUNG YG BANGUN TAHJUD DI TENGAH MALAM.AMIN . SAMA-SAMALAH KITA TERUS BERDOA DGB DOA QUNUT NAZILAH AGAR ALLAH DATANGKAN PERTOLONGAN DENGAN KADAR YG PALING SEGERA UNTUK MENYELAMATKAN KITA SEMUA DARI KEHANCURAN DAN MENGHUKUM MEREKA-MEREKA YG MENJADI PEROSAK KEPADA UMMAH DAN NEGARA.YA ALLAH SELAMATKAN LAH KAMI DARI PEROSAK-PEROSAK NEGARA.AMIN










144 comments:

hisham said...

terima kasih UMMI...
kami sedar sekarang....banyak penyelewengan dilakukan anwar yang rakyat tidak tahu...
ALLAH bersama mu...
teruskan perjuangan

Anonymous said...

PANAS! PANAS! PANAS!

SPRM Jalankan tugas anda. Anwar bukan maksum. Bekukan hartanya macam Takhsin.

Anonymous said...

Teruskan usaha mu UMMI. Semoga terbuka hati rakyat yang telah dibohongi oleh Anwar selama ini.Moga sumpah laknat adik Saiful Bukhari Allah bayar cash.

Anonymous said...

Speechless!!

Really bastard!! Bloody hypocrite!! All his life is only one thing that he wants..power-power-power whatever it takes, depan belakang, halal haram semua sama..idiot you Al-Jubori!

east8071 said...

tahniah ummi...
pendedahan anda menyedarkan kami akan hakikat yang sebenarnya...
teruskan perjuangan anda

Anonymous said...

menggigil den, berpinar2 biji mata baca duit berbillion2 ringgit.

....maksudnya Tun M tu memang sedaya upaya memantapkan ekonomi negara sampai malaysia boleh mencapai reserve berbillion.

....lomah lutut den, wang kwsp pun nak disonglapnya. tang tu memang duit rakyat.

....kawan2 yg masih kecik waktu tu ke, yg sudah terlupa ke, yg tak kisah ke, cuba ingat balik nasib negara2 jiran setelah dijerat/terjerat oleh imf - thailand & indonesia. elok juga kalau imbas kembali camna huru-haranya negara mereka diwaktu tu.

ummi, nak wat camna, Tun M berjaya mengekalkan kita masih duduk di zon selesa, kita memang tak terasa sangat bahana krisis ekonomi waktu tu. so ramai org tak terasa signifikan tindakan Tun M memecat pencuri tabung negara tu.

tapi kesan jangka panjang boleh dilihat bila byk kilang terpaksa ditutup, syarikat gulung tikar dan ramai hilang pekerjaan.

yahudi memang mengidam ya amat bumi malaysia ni utk melengkapkan cita2 new world order mereka. ini bukan cerita fantasi, tapi yg betul2 punya. malaysia adalah negara terakhir yg masih belum dapat dicekup oleh zionist jahat tu.

ummi, nampaknya kena gali balik berita2 about what had happened 13 years back.

terima kasih!

east8071 said...

tahniah ummi...
teruskan perjuangan anda.

Ular Menyusur Akar said...

Umi kau buat ribuan rakyat Malaysia mengalirkan air mata.

Kepada pengujung yang di kasihi. Jangan paksa UMNO atau BN memihak kepada UMI. Biarlah mereka memberi sokongan secara individu. Saya tidak rela ia menjadi bahan untuk menikam balik kerajaan.

agbr47: Terima kasih UMI

Anonymous said...

salam

kalau macam tulah perancangan anwar, memang berniat meruntuhkan ekonomi negara, jadikan hidup rakyat susah sbg umpan utk menarik masuk bantuan imf, padanlah pun rangkaian perniagaan dan ekonomi al arqam yg sedang berkembang maju waktu tu, habis ditebasnya. habis kesemuanya...tutup..tutup..dan tutup..klinik bersalin islam kena bungkus, makanan halal islam kena tapau...hiburan islam kena ban...
hanya berbekalkan tuduhan sesat yg belum pasti sampai sekarang - ia menjadi modal utk melingkupkan satu perniagaan bumiputra melayu islam di negara kita. semua sesat, kicap masin pun jadi sesat, tauhu pun sesat, kaset zikir asmaul husna pun sesat....wooo...rupa2nya utk menutupi kesesatan diri sendiri la tu.
kalau nak banding, org kapiak yg terang dan jelas tak beriman pd Tuhan pun masih boleh berniaga, nombor ekor lagi, ramai pulak org melayu "mencari rezeki" kat kedai2 nombor ekor (jgn tak tahu dan jgn nafikan!). boleh pulak kedai2 mereka beroperasi.
ramai org tertipu dan ramai lagi yg beranggapan ia angkara mahathir menutup perniagaan org melayu yg sebegitu.

Anonymous said...

i solute your spirit .. memang klass!!

Anonymous said...

Terima kasih Ummi, kerana Ummi sanggup menolak tawaran lumayan demi masa depan kami generasi Melayu pasca merdeka. Ummi sanggup mengorbankan diri sendiri demi rakyat Malaysia tercinta.

Terima kasih Ummi, kerana membongkarkan lakonan mereka. Di tahun 2011 ni, kita tengok sejauh mana tipudaya mereka. Mungkin mereka akan gunakan taktik dan strategi baru semata-mata untuk meraih simpati rakyat. Jangan biarkan diri kita ditipu sekali lagi, cukuplah tahun 1998 kita ditipu hidup-hidup.

Anonymous said...

Air mataku menitis lagi setiap kali membaca pendedahan umi tentang kedurjanaan si peliwat itu. Memikirkan betapa jika anuwar berjaya menjadi PM. EEeeeiiiii....sekarangpun golongan gay dah naik tocang. Alamatnya tsunami suam2 kuku dahulu akan menjadi panas menggelegaklah gamaknya.
Apa yg ketara akibat kedurjanaan anuwar ialah rakyat bukan melayu dah berani atau naik toyang mempersoalkan islam dan hak melayu dalam perlembagaan. BERANI BETUL MEREKA SEKARANG. ADA JUGA YG BERPURA2 BERSAMA DGN MELAYU ISLAM, HAKIKATNYA MEREKA BERMUKA2 SHJ SEBELUM MENDAPAT KUASA. APABILA BERKUASA NANTI....RASAKANLAH KITA SEMUA DI MANA LANGIT ITU TINGGI ATAU TIDAK. REKOD SEJARAH TIDAK PERNAH MENIPU TENTANG BETAPA SESUATU BANGSA YG ISLAM ITU AKAN DISIKSA HABIS HABISAN JIKA PEMERINTAHNYA BUKAN ISLAM. KENAPA PAS DGN NIKAJISNYA BEGITU BODOH?????? NAUZUBILLAH, LAHAULAWALA KUWWATAILLA BILLAH HILAALIYYILAZIMMMMMMMMM

Melayu Pasir Gudang said...

Mohon ummi supaya dapat menyiarkan semua artikel di dalam akhbar arus perdana sebagai satu lagi channel untuk menerangkan perkara yang sebenar.

Anonymous said...

Memang patut sangat-sangat TDM memecat DSAI. Walaupun ketika itu TDM hampir-hampir nak serahkan jawatan PM kpd DSAI. Mujurlah Ummi mengambil tindakan lebih awal. Jika tidak, punahlah negara tercinta ni.

Keberanian Ummi untuk berjuang dan berjihad, telah membakar semangat kami untuk bangkit bersama-sama Ummi. Kami sedar, tanpa Ummi, kami akan hidup merempat di tanahair sendiri. Terima kasih Ummi.

Anonymous said...

Hisham,

Cukup terang lagi bersuluh..... dakwalah di mahkamah.... hihihihi...

Singgang said...

Yet another superb revealation young generation tak sedar...main hangguk jer....keluarkan semula semua salah laku anwar yang belum habis terhukum tu...

PARANGkontot said...

Salam,
Sebenarnya tentang bab ANUGERAH TUHAN kita kena BERBAIK SANGKA dengan Allah s.w.t. Mungkin pada parti pembangkang inilah ANUGERAH tuhan merka adalah TIKET mereka ke Putrajaya. Walaupun ada diantara mereka terpaksa MENGADAIKAN identiti yang BERUPA Islam mereka demi MENGEJAR cita-cita politik.

Tapi bagi kita yang dapat melihat dengan lebih dalam, ANUGERAH Tuhan yang dimaksudkan adalah Allah MENUNJUKAN kepada kita dan generasi akan datang FAHAM serta YAKIN bahawa memang ada manusia dikalangan kita BERPERANGAI seperti Anwar Ibrahim. Mungkin 20 tahun dahulu tidak siapa yang akan PERCAYA ada dikalangan MANUSIA yang BERPERANGAI sedemikian ditambah lagi dengan KETERAMPILAN(berupa) keagamaan beliau.

Allah telah MENZAHIRKAN kepada kita bahwasanya manusia TIADA BATAS untuk membuat sesuatu, hatta perkara yang tidak boleh DIBAYANGKAN seperti apa yang telah dilakukan oleh Anwar selama ini. Jadikan ia sebagai PENGAJARAN dan SEMPADAN bagi semua , sekiranya kita LALAI dan ANGGKUH tidak mustahil kita boleh MENJELMA seperti MANUSIA yang Bernama Anwar Bin Ibrahim.

Anwar Bin Ibrahim akan TERMAKTUB dalam SEJARAH negara sebagai seorang ahli politik yang PUTAR ALAM dan SANGGUP melakukan apa saja termasuk di LUAR BATAS kemanusiaan bagi MENGEJAR angan-anganya dan NAFSU SARAKAHnya. Untuk genersi akan datang PERCAYALAH memang ada MANUSIA jenis ini yang tidak MENGENAL batas-batas KEMANUSIAAN dan jangan TERKEJUT sentiasa berwaspada jika kita BERTEMBUNG dengan manusia jenis ini satu hari nanti.

Unknown said...

Ummi,

I need to contact you. Please write to my email address (I think you have it from the comment section of this blog). You may have heard of me elsewhere in the cyber world. Ummi, banyak bekas pelajar-pelajar MCKK sekolah Al Juburi tu menyokong Al Juburi membuta tuli. Mereka tu terlalu taksub, dan mereka hanya percaya harakah, malaysiakini, suara keadilan, majalah roket etc. Ummi mesti sediakan maklumat-maklumat panas ini di alam cyber, AND DO IT FAST! And get the book on Al Juburi out in the street as fast as you can. Banyak generasi baru yang mula buka mata. Saya pun memperjuangkan benda yang sama, saya lakukan semua itu mengikut kemampuan dan kapasiti profesional saya. I have many followers by now. Yes, I AM SURE UMMI CAN DO IT! I hope to meet you some day. SELAMAT BERJUANG!

Anonymous said...

Dear Ummi,
A lot of people had forgotten about these articles including me. Thanks for the reminder.Lets hope SPRM will start investigating soon.
You are doing a great job. Keep it up. Get rid of Anwar once and for all.

Unknown said...

salam
Yakinlah walaupun beribu usaha dan kekuatan dikumpulkan untuk mendapat kekuasaan tanpa izin Allah maka ianya tidak akan berhasil, kerana kekuatan manusia dan kebendaan seluruh dunia ibarat setitik air jika dibandingkan kekuatan Allah.Selagi ada insan yang ikhlas seperti Pn Umi dan ulamak yang bangkit malam untuk munajat kpd Allah diwaktu malam untuk menarik rahmatnya maka bala kerakusan manusia akan dihindarkan oleh Allah. Sama-sama kita mendoakan kesejahteraan malaysia dari manusia yang rakus ini. amin

Anonymous said...

cepat2lah puak2 P@$ tu tersedar. sudah2lah berkawan dgn musuh2 islam yg sebenar.

betul kata sedara kat atas tu, bila org kapiak yg jahat dah dpt perintah negara islam (diatas tiket pengkhianat dari org melayu sendiri), tak akan seorang pun melayu islam akan terlepas dari disembelih.

lihat camna melayu champa kat vietman - kena sembelih ngan komunis pol pot, org rohinya kena sembelih ngan diktator junta myanmarm, hhmmm yg terdekat org pattani tak abis2 kena buli, org iraq dan orang2 islam di negara2 lain habis kena sembelih.

saudara2 ku, jika kita tak pertahan kedaulatan malaysia, apa jaminan kita boleh pula berbuat bakti dgn saudara2 yg susah ditempat lain.

sebenarnya bangsa2 lain pun kena tipu gak, mereka dihasut utk membenci org melayu yg tak pernah jentik pun anak2 mereka atau kacau tempat ibadat mereka. mereka telah dikelabui oleh kesenangan material sehingga tidak tahu menghargai keamanan negara.

benda ni bukan nak menakutkan, tapi
peristiwa 13 mei patut menjadi ingatan selama2nya. bukan nak ngungkit tapi ramai yg tidak tahu atau belum tahu hakikat sebenar disebalik 13 mei 69.

sorry ummi..lari tajuk dah. tapi semua ni berkaitan.

Anonymous said...

salam
Berdoalah semua semoga negara kita yang dicintai ini diselamatkan oleh Allah dari bala manusia yang rakus kuasa. amin

Anonymous said...

salam umi

heran saya bagaimana anwar masih bebas sebebasnya walau pun banyak tindakanya adalah terang lagi nyata adalah salah disisi agama dan juga undang undang negara.

keadaan ini lah yang membuatkan masih ramai lagi yang masih terpedaya.

Anonymous said...

Anwar the really dajal&busted Malay. Patutla beria benar dia nak lupakan sejarah. Kalo aku jumpa ko@Aljuburi ingin ku spin kepala ko. Bodoh punya makhluk dkt atas muka bumi perangai macam yahudi mabuk. Anwar makhluk paling bodo dkt muka bumi. Anwar lahir di darat menjadi dajal, lahir di laut mati lemas lg bagus. Kepada penyokong beliau bolela dikuburkan satu liang lahat dgnnye. Selalu mengatakan org rupanya yg ckp lg rubbish. Tp rubbish pun skrg ada harga yg ko org no value at all.

Bersyukur sgtla Tun.M membuat keputusan tepat. TQ Srikandi Ummi.

Anonymous said...

Butir2 perlantikan Shamsidar Taharin dalam Allied Bank di Jalan Ampang dengan gaji berbelas ribu sebulan dan segala kemudahan lain, tanpa perlu datang ke pejabat, perlu didedahkan.

Cerita ini amat konsisten dengan apa yang Dato Nalla beritahu tidak berapa lama dulu.

Cuma rakyat perlu didedahkan dengan jelas fakta dan bukti skandal Shamsidar=Allied bank ini. Supaya tiada pihak terutama saki-baki penyokong Anwar yang beriya2 mahu mempertikaikannya.

Anonymous said...

To Shamsidar & Azmin, kamu mesti menafikan tuduhan dibawah ini:-

12) ANWAR MENGARAHKAN TONG CEO PHILEO ALLIED BANKMENGAMBIL SAMSIDAR TAHARIN UNTUK BEKERJA DENGAN BANKNYA.KATA MURAD ADALAH DIKETAHUI DGN MELUAS BAHAWA SAMSIDAR DIBAYAR DGN GAJI YG TINGGI DAN DISEDIAKAN DGN SEBUAH KERETA DAN PEMANDU DAN PADA KEBANYAKAN MASA DIA TIDAK PERLU PERGI BEKERJA.

Sudah tentu Ummi ada bukti2 perlantikan di atas, atau silalah Shamsidar saman jika tidak benar.

Anonymous said...

YA ALLAH AKU MENADAH TANGAN MENGUCAPKAN RASA SYUKUR KEPADA MU KERANA TELAH MENYELAMATKAN NEGARA INI DARI DIPERINTAH OLEH MANUSIA DURJANA YANG BERNAMA ANWAR BIN IBRAHIM.

YA ALLAH AKU BERSYUKUR KERANA UMI HAFILDA TELAH KAU LAHIRKAN DENGAN KEBERANIAN UNTUK MENDEDAHKAN PETUALANG BANGSA YANG BERNAMA ANWAR BIN IBRAHIM. MEMANG LAYAK DIA DIGELAR SRIKANDI.

TERINGAT AKU AKAN PERMINTAAN TUN DR MAHATHIR KEPADA RAKYAT NEGARA INI SUPAYA MENGADAKAN SOLAT HAJAT UNTUK DITUNJUKKAN KEBENARAN. MAKA PADA HARI INI KEBENARAN YANG DIPOHONKAN ITU TELAH KAU TUNJUKKAN YA ALLAH.

DOA HAJI SAIFUL BUKHARI AZLAN DI MEKAH, DI MADINAH, DI JABAR NUR, DI HADAPAN MULTAZAM TELAH DIMAKBULKAN ALLAH.

SUMPAH MUBAHALAH YANG DILAKUKAN OLEH HAJI SAIFUL BUKHARI AZLAN DI MASJID WILAYAH DUA TAHUN YANG LALU TELAH DIMAKBULKAN ALLAH. ANWAR SAMPAI KE HARI INI TIDAK BERANI MELAKUKANNYA. HAIRAN! ORANG YANG MENDAKWA DIRINYA TERINAYA TAKUT UNTUK BERSUMPAH.

AKU BERTAMBAH HAIRAN MENGAPA PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS YANG DAH TAHU PERANGAI BURUK ANWAR MASIH HENDAK BERSEKONGKOL DENGAN ANWAR IBRAHIM.

TERIMA KASIH KHAS KEPADA TUN DR.MAHATHIR MOHAMED.
TERIMA KASIH UMI HAFILDA BT. ALI.
TERIMA KASIH HAJI SAIFUL BUKHARI.
TERIMA KASIH AZIZAN.
TERIMA KASIH DATO MURAD.
TERIMA KASIH MANGSA-MANGSA ANWAR YANG TELAH MEMBUAT PENDEDAHAN DALAM U-TUBE.
TERIMA KASIH TAN SRI MUSA HASSAN KERANA BERTEGAS MENERUSKAN SIASATAN WALAUPUN MENERIMA UGUTAN DAN ANCAMAN DARIPADA ANWAR IBRAHIM SUPAYA MEMBERHENTIKAN SIASATAN.
TERIMA KASIH KEPADA YB TAIB AZAMUDIN BEKAS IMAM BESAR MASJID NEGARA (SEKARANG AHLI PARLIMEN PAS YANG TELAH MENEMUBUAL MANGSA ANWAR}
TERIMA KASIH KEPADA MOHD SABU KERANA ANDALAH YANG MULA SEKALI MEMPERKENALKAN NAMA ANWAR AL-...... SEHINGGA MELEKAT NAMA ITU SAMPAI SEKARANG.
TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DALAM MENYEDARKAN RAKYAT.

Anonymous said...

Dear Ummi,

At last but not least, you have blown out the firaun treasure...Firuan is dead and the liar is to follow suit.

Keep up the good work. .. dig more and keep us enlightened.

Tai said...

Akak ada facebook tak? Saya seorang yang oku penglihatan.

Anonymous said...

terim kasih ummi kerana semangat anda menjadi inspirasi kepada saya utk menjadi lebih prihatin kepada perkara2 yg lebih luas dan penting.

pd tahun 2011 ni sebenarnya saya berazam utk menjadi warga yg tidak hanya berfikir dlm ruang lingkup diri dan keluarga terdekat sahaja.

setiap kali naik kenderaan awam, lrt, monorel, bus atau pun komuter, saya melihat manusia berpusu2 pergi dan balik kerja. tapi apakah yg lebih bermakna di sebalik semua itu selain dr kasih sayang dan sikap ambil peduli,saling mendoakan, bertolong bantu sesama kita. itulah kebahagiaan yg sebenarnya.

terima kasih kerana memberi input bermakna utk lebih sayangkan negara buat saya serta warga yg lain.

Anonymous said...

wei...kalau betul la..nape tak dakwa kat mahkamah...takat dok citer dalam blog ja aku pn boleh....

kasut ku said...

terima kaseh akak ummi...saya x tahu pasal ni...terima kaseh kerana memberikan fakta secara detail...

Tai said...

Untuk pengetahuan semua, ramai di kalangan warga oku penglihatan ni, adalah penyokong kuat DSAI. Sesuatu mesti dilakukan untuk membukakan mata mereka yang dah memang sedia buta ni. mata hati pun dah jadi buta dah.

NDee_Tganu said...

kalau setakat "pong pang pong pang" wat cite baik tak payah la jika tiada bukti. Keratan akhbar tu lu nak wat bukti? wakakaka wat gelak dlm mahkamah je weh. Lu kata tu cite 11taun dulu. knape xambik tindakan sekeras-kerasnya kalau ada bukti yg anwar tu pecah amanah gitu? takkan mahathir boleh sebengong gitu sampai tak tahu tentang undang2. kan mahkamah tu dok bawah ketiak mahathir? lu taip bukan main panjang tapi habuk tarak hahahahak lawak ambang 2011. bagus....bagus teruskan lawak lu

Anonymous said...

Anwar Ibrahim adalah Dajal Melayu

Anonymous said...

Semoga Allah merahmati mu,Ummi...

Sekarang kita perlu ketelusan SPRM pula untuk merungkai kebenaran ini.

Dulu cuma tahu 'bits and pieces' dari 'amalan kroni'. Kini dah hampir nampak gambaran wajah syaitan sebenar dan amat, amat,amat mengerikan dan menakutkan.

Jutaan terimakasih kepada Tun M kerana tidak menggadai melayu dan hak-hak melayu kepada IMF.

Jika tidak mati lah kita dengan penuh kesesatan...yahudi atau nasrani - Maha Besar Allah selalu peringatkan dalam bacaan Surah Al Fatihah...

Semoga Allah meredhai,buka jalan kebenaran melalui luahan insan bergelar Ummi ini...

Hanya doa mengiringi perjuangan mu...untuk masa depan generasi, agama,bangsa dan Negara tumpah nya darah kita.

Anonymous said...

kak umi!!! saya minat kat kakak! nak sign!!!


ANWAR ko boleh blah dari bumi Melayu Islam ni!

Anonymous said...

"AKU BERTAMBAH HAIRAN MENGAPA PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS YANG DAH TAHU PERANGAI BURUK ANWAR MASIH HENDAK BERSEKONGKOL DENGAN ANWAR IBRAHIM."

Apa nak dipelikkan dengan pas, pemimpin yang paling atas sekali boleh terang-terang cakap "LEBIH BAIK BERKAWAN DENGAN SHAITAN!!!" so..apa nak di hairankan..lalalala...

AbaNG4557 said...

ALLAHU AKHBAR ! ALLAHU AKHBAR ! ALLAHU AKHBAR !
DENGAN NAMA MU YA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI, PERTAHANKANLAH BUMI MALAYSIA INI YAA ALLAH, DARIPADA MANUSIA YANG DURJANA DAN DERHAKA KEPADA SUMPAH DAN TAAT SETIA SEBAGAI PEMIMPIM YG KAMI LANTIK UNTUK MENTADBIR BUMI MALAYSIA INI. YAA ALLAH LAKNATILAH MEREKA YANG KAMI LANTIK SEBAGAI PEMIMPIN ITU SEZALIM ZALIMNYA YG TELAH MENDERHAKA SEBAGAI PEJUANG AGAMA BANGSA DAN NEGARA. YAA ALLAH HANCURKANLAH PERTAHANAN MEREKA AGAR MEREKA MUSNAH SEMUSNAH MUSNAHNYA HINGGA TIDAK ADA BALA TENTERA YG DAPAT MEMBANTU DAN MENOLONG NYA LAGI.. YAA ALLAH.
BERIKANLAH KEPADA KAMI RAKYAT MALAYSIA DAN RAJA-RAJA KAMI YG BERPELEMBAGGAAN KEKUATAN UNTUK MEMAKMURKAN DAN MENYELAMAT TANAH TUMPAH DARAH KAMI MALAYSIA INI YG KAMI CINTAI.. YA AZIZ YA JABBAR YA MUTAKABBIR YA ARHAMARAHIMIN. AMIN AMIN AMIN.. HIDUP MALAYSIA ! HIDUP TUN MAHADHIR! HIDUP UMNO! HIDUP BARISAN NASIONAL DENGAN PIMPIMNAN UMNO! ALLAHU AKHBAR! ALLAHU AKHBAR! ALLAHU AKHBAR!

HANG JEBAT said...

ndee tganu- anda masih MENTAH lagi.
Takde baca punya orang. Main ikut jeee.
N-NUAR AJAK ENGKO MAKAN AISKRIM
D-DUDUK DEPAN TAPI TAK NAMPAK
E-ENTAH-ENTAH BUTA KAYU
E-ESOK ENGKO P BELI HARAKAH TAHUN 1998...BACA!,JNG TENGOK JEE
T-TOLONG AMBIK WUDUK LPS TU SOLAT ISTIKARAH DAN HAJAT!
G-GUNA OTAK/FIKIRAN/HATI/MATA!!
A-ANDA TERTINGGAL BAS!
N-NANTI BALIK JANGAN LUPA MINUM SUSU MENGKUBONG
U-UNTUK KECERDASAN OTAK/MINDA/MATA ANDA
.................BUATLAH LAWAK LAGI KAMI KAT SINI MEMANG SERONOK TENGOK ENGKO BUAT LAWAK!
Sambil2 baca blog ni yg tengah PANAS ni hang buat le LAWAK hang tu!
UNTUK KAK UMI...TERUSKAN PERJUANGAN!
BIOR ORG MCM NDEE NI TERPANCUT2 AIR KEBODOHANNYA!!!
TERUSKAN PERJUANGAN KAK UMI!
ALLAH BERSAMA ANDA

Anonymous said...

BUKTI = UTUSAN ?? SYARIKAT NAK BUNGKUS PUN BOLEH JADI PROOF JUGAK KE ?? MAU SPRM NAK LAYAN NI CERITA KE ??..OKEY KALAU TANGKAP ANUAR PUN LEPAS NI PRU13 MAU UMNO PERINTAH LAGI KE?? DAN BANYAK RAKYAT TANGGUNG SUSAH LOL !!!! MINYAK KATA TAK NAIK..TIBA-TIBA HUJUNG TAHUN NAIK..BARANG SEMUA NAIK HARGA..ADOOIII SAKIT KEPALA BN.."BARANG NAIK"..CUBA KORRANG PIKIR LEPAS NI SAPE NAK JADI PM ?? SEMUA DAH HARU BIRU MALAYSIA!! SEMUANYA ADA YANG BUSUK HATI DAN TAK SETUJU...BAGI KAT PR...ORANG BN TAK SETUJU..NAK BAGI BN..PR PULAK BANGKANG !!! HARU LA..KAT MALAYSIA NIE..SEMUA BENDA NAK SURUH TERBAIK..INGAT CERITA BILL CLINTON !!!! MISS TAK DAPAT TANGKAP OSAMA..TERUS KENA REJECT JADI PRESIDEN= KES SKANDAL JEA..!!! HA..HA..HA.. MALAYSIAKU..DAH HARU BIRU..SEBABNYA =RAMAI ORANG BUSUK HATI LOL !!!GILA PANGKAT..HARTA..DAN..KUASA !!!!

Anonymous said...

anon 9:27..

sebaiknya kamu pindah saja dari malaysia nih..
cari negara yang bagus pada kamu...
negara yang harga barang turun setiap tahun...negara yang tak ada manusia busuk hati..negara yang pemimpin2nya baik macam malaikat..
negara yang segalanya baik buat kamu dan dapat memenuhi segala kehendak hati kamu.
pergi pindah ketempat yang tak ada perebutan kuasa,atau sempurna segalanya.
semuanya tak bagus pada kamu.
orang macam kamu ni,kalau dihantar suruh tinggal bersama binatang dalam hutan di afrika pun mungkin binatang2 tu reject.
kamu akan menyusahkan mereka saja.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam Umi.

Dah pandai letak video dan image.Syabas

Teruskan pendedahan.

Aku Peduli Apa @ APA said...

PARANGkontot said...
Salam,
Sebenarnya tentang bab ANUGERAH TUHAN kita kena BERBAIK SANGKA dengan Allah s.w.t. Mungkin pada parti pembangkang inilah ANUGERAH tuhan merka adalah TIKET mereka ke Putrajaya. Walaupun ada diantara mereka terpaksa MENGADAIKAN identiti yang BERUPA Islam mereka demi MENGEJAR cita-cita politik.

TEPAT SEKALI SDRA.ANUGERAH DARI SUDUT YANG BERBEZA...

penyokong ummi said...

hai ndee tganu kau ni mkn budu byk sgt.tu lah bebal lembu atau kau mmg anak gampang mcm anwar duk nk main.benda sius,kalau mahkamah tu bawah ketiak mahathir,kenapa anwar sial dok saman sana sini gunakan mahkamah gampang.maknanya dia percayalah kredibiliti mahkamah.saman chandra,saman khairy,saman mahathir.sape yg lawak kalau mahathir yg control mahkamah pasal dia dok saman mahathir.otak kau kt jubo ke?pas tu kau tnye kenapa x dakwa,baru ummi dgn nalla dgn anuar shari nak serahkan bukti.kau tak reti baca ke bebal,dia baru suruh SPRM bukak kertas siasatan.sabar lah,apa kau igt keratan akhbar tu boleh reka-reka ke?kalau x betul,kan dia suka saman.kenapa ummi dh telanjangkan dia selama 3 minggu dia dan azmin x lawan diam mcm bacul mcm tikus?kenapa takut tembelang pecahkan sial.kalau dlm parlimen bukan main dia menyalak.kenapa dgn ummi jadi bisu.anak haramlah kau ni.org dh tunjuk bukti saham original pun kau nk pertikaikan.allah laknat kau baru tau.masuk bawah lori lah kau sokong manusia sial n gampangmcm anwar perosak bumi.babi punya penyokong PKR,DAP n PAS.sial semua,neraka lah kauorg.

anugerah tuhan said...

anwar lahanat,anwar dajal,anwar murtad,anwar kafir,anwar yahudi,kenapa?sebab dia dh lafaz plurisme ugama.kepala bapak dia,apa hukum org murtad?mayat nya xboleh disemadikan dan dibiar dibaham oleh binatang berbisa.aku sumpah kau anwar,mati dlm keadaan paling ngeri.bala besar buat kau anwar.perit seksa nk mati manusia paling sial atas muka bumi ni dan tak selamat utk keturunan kau yg makan duit rompakan tu.hidup senang lenang anak beranak dalam banglo indah,terbang sana sini dgn mewah,makan enak-enak di hotel 5 bintang.treatment kat hospital n doktor paling mahal kt dunia di german,semua dgn duit haram duit merompak,duit melacur diri kat yahudi.babilah kau anwar,bala buat 7 keturunan kau dan cucu.haram kau kerana x sah jadi wali sebab kau wali fasik.sial punya anwar n keturunan kau.

zainudinM said...

Dari luaran sahaja kita dapat lihat betapa hodohnya wajah anwar sekarang...Tiada langsung NUR iman...
Yang dapat kita lihat sekujur tubuh yg mempunyai rupa sangat ngeri....mungkin dibayangi iblis laknatullah....
Ya Allah...selamatkan Negara Kami Malysia. Bukakan hati-hati rakyat malaysia yg telah diracuni durjana pengkhianat bangsa dan agama ini..un

M.A.F.81 said...

to :
Anon 9:27, Anon 7:55, Ndee_Tgnu n yg sekapal dgnnya..

Nak biar diri nampak bebal, biar berpada-pada.. Jgn melampau.. Hilang darjat korg sebgai manusia berakal..
Susah nk memahamkan jenis2 korang ni.. bg la fakta apa pun, klu dh taksub, trus jadi taksub bangsat yg x boleh diadjust lgsg..
Mcm ni la.. klu dh syg sgt kt Anwar smpai sanggup gadai apa2 je yg korg ade..aku cadangkan :

1) Korg try la kuarkan benda ni kt blog2 yg pro Anwar, tgk apa respond dorg..
2) Korg sendri try la buat report polis pasal fakta2 yg ada kt sini.( klau korg amik tindakan ni, sure Anwar maki korg la..hehe)
3) Korg pegi cari Anwar bangsat ni kt mana2 yg korg bleh cari.. korg bwk sekali Ummi, Nalla, Ezam, Chandra Muzaffar n lain2 penah rapat ngan Anwar, debate dpan mata telinga korg..then ko dengar n tgk elok2 mcm mana Anwar nk handle that situation..(dgn syarat, Anwar dilarang bwk sape2..or apa2 yg boleh bikin 'mandrem'.. sure Anwar balik umah sula blkg dia sendri pakai besi mop.. :)

Korg jgn bebal sgt...sabar..x perlu Ummi sendri nk kuarkan dlm akhbar perdana smua fakta2 yg dikuarkan kt sini.. Skrg bukan mcm dulu..dulu bleh la Anwar 'pegang' IT nk jatuhkan org..especially Tun..skrg kitorg pun dh pandai..sampai org2 mcm korg ni nmpak jauh lebih bebal dr bebal yg korg sediada..hehe
Jap lg ada la kuar tu w/out Ummi sendri nk tehegeh2 publishkan.. sabar yer.. :)

ZEK AJZ said...

Ndee tganu

YA ALLAH BUKAKANLAH PINTU HATI Ndee tganu UNTUK MELIHAT KEBENARAN. AMIN! AMIN! AMIN! YA RABBAL ALAMIN!

Anonymous said...

Baru kami sedar Ummi telah banyak berkorban demi masa depan kami. Tanpa Ummi, sudah pasti negara tercinta ini akan dijajah oleh bangsa asing. Ekonomi Malaysia akan dipegang oleh mereka. Kita terpaksa tunduk kepada kehendak mereka.

Masanya telah tiba untuk kita bangkit bersama-sama Ummi demi menegakkan kebenaran. Jasa Ummi pada negara takkan terbalas sekiranya kita masih berdiam diri tanpa berbuat apa-apa.

wmu350 said...

saya akui pada 1998 anwar adalah seorang yg amat melekat dihati majoriti rakyat ketika itu,saya salah seorang yg mengikuti dgn dekat setiap kes berkaitan anwar..saya juga akui selama ini saya tidak suka dgn ummi,

tetapi simpati saya tidaklah sampai saya mengadai negara untuk insan bernama anwar...

mana email?...kali terakhir saya nampak ummi ketika kita sama dalam program kat hotel singgahsana?...saya kena halau..dek gara2 anwar!....jika ada peluang saya nak jumpa!maaf saya tak jumpa email jadi saya tulis kat sini

Anonymous said...

salam

dulu waktu tahun 90an, saya selalu dengar orang cakap Tun M ni pakai macam2 tangkal, dari bomoh siam lah, bomoh indonesia lah, dari bomoh orang red indian amerika pun ada.

tapi sebenarnya siapa yg suka pakai mandrem mandrem ni??
adakah "orang itu"??

Anonymous said...

APE SPESIS ANWAR NI? AKU RASA DIA ADALAH JELMAAN SEMULA 'KAMAL ANTARTUK'..TAKUT-TAKUT NANTI KALO MATI BUMI TAK TERIMA..!ASTAGHFIRULLAH..

Anonymous said...

just wonder... why now?eemmm something i not right...

Anonymous said...

Ya allah ..selamatkan malaysia dan islam dari manusia2 durjana....amin

Anonymous said...

Ndee Terengganu

Lu cari populariti murahan

Lu apa tau.

Gua nak cita sket

Lu tengok harta benda Anwar Ibrahim

Rumah dia besar gedabak. Lu tanya orang KL. Ikut gaji TPM, dia tak mampu beb, dia tak join bisnes, duit dia kawal ngok, bro. Masyuk.

Lu periksa sket barua-barua dia.join bisnes. Lu mau cakap apa, kalau lu tak tau.

Lu pikir sikit, AS bagi dia jadi penceramah. Dia barua AS. Tun Mahathir masih kesian dia, beb. dia pulak tak kenang budi. Lu outlah ilmu, ilmu kosong, cakap lebih.

Lu tengok kroni dia. Dia pegang kewangan ngok sebelum Tun Mahathir tau perangai buruk dia.

Dia dah kaut duit rakyat, lu lagi buta.lu kira berapa lama dia jadi menteri kewangan. Buta betul lu!

Gua mahu bagitau lu, PKR, Pas, DAP boleh jaham!PRU-13, Pakatan Haram Jadah bungkus!boleh jalan dah!

boy said...

SYUKUR YA ALLAH.....
TAHNIAH UMMI....DALAM X SEDAR..AIRMATA SY MENGALIR....MUNGKIN PADA WAKTU TU SY MASIH BUDAK LAGI...TAPI SY MASIH INGAT APA YG TERJADI....TERUSKANLAH USAHA MU UMMI...BERJUANGLAH UTK AGAMA,BANGSA & NEGARA..... PADA KAWAN2 SEMUA...BACALAH...KAJILAH....DAN SEDARLAH......kerol30@yahoo.com.my

Anonymous said...

berita tu memang dah keluar dulu.. tapi ramai ytak ambil kisah ditutup dengan faktor simpati..

rakyat malaysia ketika itu berjaya didivert oleh si bangsat ni dngn lakonan2 sebelumni..

tahniah UMMI.. pendedahan ini adalah intipati sebenar mengapa Anwar wajib ditentang.. dosanya bukan hanya pd UMMI, Azizah, keluarganya, Saiful dan mangsa2 liwatnya.. dosanya adalah pd rakyat Malaysia keseluruhannya.

Pro UMMI said...

Salam semua penyokong UMMI,saya jumpa satu web pro PKR keadilangerik.blogspot.com,bukan main sokong aljuburi...mati hidup,tido sebantal,tapi tak ada yang nak komen...saya ingat dia dan orang dia aje yang baca...takut nak komen...SRIKANDI7 punya blog panas..mmng mengancam...

TERUSKAN DENGAN PERJUANGAN UNTUK MENUTUP SEGALA KEMUNGKARAN YANG TELAH DILAKUKKAN OLEH ALJUBURI...

BERHATI-HATI DENGAN BELAKANG ANDA...

PENNYOKONG PKR SEDANG MEMRHATIKAN BELAKANG ANDA....

AWAS.......

Nur Hazwani said...

Anugerah tuhan, sabar. Aku pun marah dia juga. Ingat, 7 keturunan tidak bersalah. Kita tumpukan kepada kesalahan dia sahaja.

agbr47: Ummi akan maafkan mereka jika dia bertuabat. Aku pun begitu. Jika tidak bertaubat, aku serang dia.

Anonymous said...

saya berpendapat apa yang ditujukan oleh UMMI Hafilda mungkin kerana dendam kesumat terhadap YB AZMIN DAN YB ANEAR IBRAHIM. kalau apa yang dikatakan oleh ummi betul bahawa YB Anwar melakukan perbuatan terkutuk, kononnya ade videolah . itulah dan inilah , kenapa sehingga sekarang tidak dapat di BUKTIKAN? Kenapa begitu KEJAM FITNAH dilemparkan terhadap dua insan yang berhati mulia ini? Adakah kamu BERDENDAM dengan YB berdua ini? Kalau kamu dan Dato Nalla Karuppan mempunyai bukti kononnya nak selamatkan Malaysia, ayuh BUKTIKANNN...BUKTIKAN..BUKTIKAN LAH WAHAI UMMI DAN DATO NALLA. JANGAN DIHINA MEREKA SEDEMKIAN RUPA. Tahukah kamu apa hukum membuat fitnah? BERIMANKAH KAMU WAHAI UMMI? TAKBIR..TAKBIR..TAKBIR..jangan banyak bergantung dengan Dato Nalla. dia pun ada cita-cita hendak jadi YB pada piliharaya nanti.

Anonymous said...

family aku antara yang terpksa gulung tikar gara2 percaturan anwar masa dia jadi menteri kewangan..betol apa yang Dato Murad tu tulis berkaitan cara dia tadbir sistem kewangan..

sbb dah naikkn interest, legal landng limit dari 6 to 3 months, mmg effect abes kat peniaga yang pastu, kena lak serangan speculator mata wang..

and dari dulu, aku anti anwar...coz aku org penang, aku tau xbyk sket sapa anwar yg bbtol drpd org2 yg kenal dia

Anonymous said...

Bilasampai waktunya dia akan diambil juga oleh Allah swt....klu umur kita panjang sama2lah kita saksikan bagi mana endingnya,kerana Allah itu maha adil dan bijaksana.

Anonymous said...

Bilasampai waktunya dia akan diambil juga oleh Allah swt....klu umur kita panjang sama2lah kita saksikan bagi mana endingnya,kerana Allah itu maha adil dan bijaksana.

Anonymous said...

Kak Ummi, your article posted at 4:02am

Awat lambat tidoq ?

Sejak petualang al-juburrin kucar kacir kan Malaysia, saya pun tak lena tidoq

Ayuh, kita sama2 nyah kan al-juburrin ke lubung juburin

Anyway, i suka your post. Keep up the good work!

MUS said...

anonymous 10.03:)

Bukti apa yg kau mahu..bukankah telah terlalu byk penerangan dan bukti2 tingkah laku yg telah dibongkarkan secara konsisten dan tuduhan terhadap Tun Mahathir dan ummmi borkonspirasi telah byk dipatahkan dan dapat dihujah secara terperinci dan konsisten dari semua rakan2 karib anwar terdahulu...dan pmbohongan Anwar telah byk terjadi ...apa lagi yg kau mauhukan ...kau ingat dunia ini padang masyar...sekelip mata boleh tunjukkan videonya... gunakan lah otak dan berfikir secara waras akan sejarahnya dari rentetan peristiwa ini sejak 5 july 1997. Bukannya ambik cerita Anwar pada sebulan seblum dipecat iaitu tahun 1998 itu...apa yg berlaku terhadap kelakuan anwar pada zaman 1997 ke bawah...dan apa yg berlaku terhadap kel;uarga ummi..apa yg berlaku terhadap sukma semasa remaja....cis berdebah betul ...Anwar terlepas sebab suka sama suka....termuntah aku....sukma bersalah sb bersubahat membenrkan berlakunya pertiwa menjubo...dah la buat oral sex seminngu sekali dgn sukma...bila sukma bercerita puak anwar pulak kata sukma dipaksa...[orah cit la... bukannya sekali dua sukma bercerita....kat penjara pun ada bercerita dgn Ezam... masa tu mana ade org paksa...Ezam pun terkejut tetapi masa tu ezam masih tak percya... ini membuktikan sukma bercerita tanpa dipaksa...

Anonymous said...

Anon January 3, 10.03 pm

Gobalakrishnan terima surat tunjuk sebab 45 muka surat

Ko baca paper tajuk di atas. PKR kata telus, mangkuk hayun telus, kritik sikit abis hulur surat 45 muka surat

Perintah nanti, semua tak boleh kritik. Diam bagai katak di bawah tempurung

PKR, Parti Korup Rasuah

Ummi teruskan pendedahan, buat tak endah pengomen-pengomen penyokong setia Mangkuk Hayun Anwar Ibrahim

Orang kata Tun Mahathir tak telus sepanjang pemerintahan Tun. Aku kata Mangkuk Hayun Anwar Ibrahim yang mengadu-domba mengapi-apikan. Mangkuk Hayun Anwar tak telus, tak boleh dikritik.

Mangkuk Hayun Anwar Ibrahim pengacau negara, perosak bangsa, pencabul agama

Anti Pak JangGOAT said...

Anon 10:03

Bayangkan sekiranya BINI adik atau abang kamu kena SONTOT dengan Nik Aziz, dan KESEMUA adik beradik dan anak-anak saudara kamu MENGETAHUI hal tersebut.. Adakah:-

A. Kamu mencari yang lebih BERPENGARUH dari Nik Aziz untuk meceritakan/melaporkan perihal yang berlaku?

B. Tompang sekaki, nanti dapat HABUAN politik?

Atau
C. TAKBIR, TAKBIR dan TAKBIR sepanjang hayat dengan BERHARAP ianya PULIH seperti sedia kala?

What say You?

Anonymous said...

salam


Tun M - PM power - surrender
Chandra Muzaffar - ahli akademik power - surrender
Zulkipli Nordin - peguam power - surrender
Nalla - tauke XXXX power - surrender
hhmm Zaid Ibrahim - ahli politik power - surrender
Saiful - tukang bancuh kopi power - surrender (bukan senang nak jadi tukang bancuh kopi dia - bukan calang2 orang..)
Ezam - penyokong power - surrender

dan mangsa2 penipuan yg ramai lagi diluar - surrender.


dan sorang lagi yg belum surrender - Azmin!!

mana boleh caya semua ni..karut!!
depa dibayar utk konspirasikan "orang tu"

kalau tak caya lagi - semoga Tuhan membuka hijab dari dirimu.
Amin!

Danny Lau said...

Wang banyak bayar lawyer handalan kes liwat tu datang dari mana? Dah la tunda kes liwat, semua lubang kelemahan undang-undang dicari supaya buang kes. Habis tingkat mahkamah diliwati untuk batalkan kes LIWAT nya. Entah berapa juta dah habis untuk bayar guaman dan mahkamah. Dari mana datang wangnya? Bukankah dari WANG RAKYAT YANG DICURI SEMASA JADI MENTERI KEWANGAN dulu?????

Anonymous said...

Ada yang mahu mempertikaikan bahawa laporan Utusan Malaysia yang dipaparkan oleh Ummi bukanlah bukti yang boleh diterima-pakai oleh Mahkamah.

Memang benar, tetapi keratan akhbar itu telah mendedahkan ujud satu Akuan Bersumpah (SD) oleh Bekas Timbalan Gabenor Bank Negara yang membuat tuduhan bertulis secara bersumpah.

Bukankah Anwar Ibrahim merupakan peminat nombor satu segala Akuan Bersumpah (oleh RPK, oleh Bala, oleh Rahimi, dan oleh Timbalan Gabenor BNM di zaman Anwar sendiri).

Jadi, amat wajar bagi Ummi meminta SPRM menyiasat Anwar. Jika Anwar mengatakan ini fitnah, sudahkah Anwar menyaman bekas gabenor tersebut? Apa kesudahan kes saman itu jika ada?

Beranikah Anwar menyaman Ummi?

Anonymous said...

Ada juga mangkok2 hayun yang meminta Ummi Hafilda menyaman Anwar dan Azmin. Yang menuduh ialah Ummi dan dato Nalla, yang dituduh ialah Anwar, Azmin dan Shamsidar.

Jika yang dituduh merasakan ini satu fitnah, mengapa harus membisu sebegini lama? Ambil sahaja tindakan saman serta merta kerana fitnah. Apa tunggu2 lagi.

Yang menuduh Ummi menabur fitnah, kamu ini mangkok2 hayun atau belangga2 bocor? Tidakkah kamu lihat surat2, resit2 dan kenyataan2 bertulis yang dibuat oelh Ummi? Tidakkah kamu tahu mahkamah sudah menjatuhkan hukuman ke atas Anwar?

Namun, walaupun Anwar pernah dihukum, disahkan menyalahguna kuasa, disahkan meliwat, tetapi berlaku perbuatan2 sampingan yang melibatkan Azmin, Shamsidar, Tong Allied Bank, Bekas Timbalan Gabenor BNM dan skandal2 lain yang terlepas pandang oleh generasi muda sekarang, terutama oleh mangkok2 hayun dan belangga2 bocor yang masih buti hati menyokong peliwat tegar Al-Juburin ini.

Anonymous said...

anon2 dan sape2 lah yang ngarut ni selalu nak bukti...ada nak bukti ni...ada yang nak bukti tu lah...

bila ckp psal sumpah laknat...depa dok cakap sape2 boleh buat sumpah...ada gak yg cakap org buat salah pun sgp sumpah laknat...ada juga yg ckp sumpah laknat tu cara tak betul...niat tak betul...ni tak betul..tu tak betul...

bila suruh saman...depa kata sape2 boleh saman...ada yg ckp ala saman pun buat apa...mahkamah da tentu tak adil...

bila kemuka saksi...kata di bayar...kata tu...kata ni...

bila bg video...kata pulak video ni tak betul...'konspirasi' lakonan lah...tu lah ni lah...

bg surat...cakap sape2 boleh reka surat tu...sape2 boleh tu...sape2 boleh ni..

cuba anon2 ni dan sape2 lah yang ngarut ni....cakap je la yg korang ni fanatik...taksub...dibayar...ego..dll kan senang...

cuba fikir kalau dah bukti bertulis tak boleh terima...bukti saksi tak boleh terima...bukti sumpah tak boleh terima..bukti apa lagi...?

kalau korg ni beragama ISLAM...sumpah laknat korang pertikai...? mintak laknat Allah kalau tak berkata benar...kau berani kalau tak berada di pihak yang benar....? Allah tu Maha Mengetahui....kau pertikai...? Allah tu Adil...kau pertikai..?

kalau korg tak pertikai psal sumpah laknat yang kesaksiannya adalah ALLAH... ....kau tgk sape yang tak pernah buat...?

perkara yg lain tu nak cakap apa lagi kat malaun2 ni...jap mcm ni...jap mcm tu...tukar akuan sumpah...tukar saksi...tukar lawyer...tukar tu...tukar ni...korg rasa munasabah plak eh...diorg pergi sana...diorg pergi sini...kau rasa sebab duit tu berkat lah...RM 50 pun boleh jadi cukup untuk malaun2 ni...baguih lah tu...tang ni korg percaya plak pada agama...tapi tak pa...sbb mmg pun korg ni akan bangkit sekali dengan depa nanti kat sana....ape nak heran...piiidaahhh...

Anonymous said...

Anonymous said...
wei...kalau betul la..nape tak dakwa kat mahkamah...takat dok citer dalam blog ja aku pn boleh....
January 3, 2011 7:55 AM


Macam ini ke standard penyokong Anwar mempertahankan al-juburin? Malunya, tak ada hujah langsung. hanya emosi kemarahan semata2.

bukalah hati, dan ajukan persoalan engkau kepada Anwar, Azmin dan Shamsidar kenapa tak saman saja Ummi kerana menfitnah? tanya mereka sama ada takut ke dengan video2 bersiri dato nalla. kalau tak takut, apa tunggu lagi, saman saja le

Anonymous said...

Ndee_tganu said...
kalau setakat "pong pang pong pang" wat cite baik tak payah la jika tiada bukti. Keratan akhbar tu lu nak wat bukti? wakakaka wat gelak dlm mahkamah je weh.


Wei bengap, bukan "keratan akhbar" tu le isinya. Isinya ialah Akuan Bersumpah oleh Dato Murad seperti dilapor oleh akhbar. bangangnya kau, kan Anwar sangat suka bab2 SD ni, Anwar dah saman ke Dato Murad?


Mintak kau tanya kat Anwar Ibrahim dalam blognya, dia dah saman ke Dato Murad? Dia dah saman ke Dato nalla, dia dah saman ke Ummi?

Anonymous said...

Ndee_tganu,

Ini soalan cepumas:


Mintak kau tanya kat Anwar Ibrahim dalam blognya, dia dah saman ke Dato Murad? Dia dah saman ke Dato nalla, dia dah saman ke Ummi?

Atau kau tanya Azmin Ali kat blog dia. jangan le malu2 bertanya dia ye.

Bila dah dapat jawapan, kau datang balik kat sini bagitau ya.

Anonymous said...

Assalamualaikum warohmatullah
Kepada seluroh rakyat Malaysia, bangunlah dari tidur yang panjang. Celekkan mata dan fikir dalam dalam segala Hujjah yang telah dikemukakan.

SAYA MENCADANGKAN KEPADA KERAJAAN AMBIL 'MINERVA INJUNCTION" TERHADAP SELUROH HARTA ANWAR, AZMIN DAN KONCO KONCONYA. JANGAN BERTANGGOH. BEKUKAN SELUROH HARTA HARTA MEREKA DISELURUH DUNIA. PLEASEEEEEEE..... CEPAT BERTINDAK. TIME IS RUNNING OUT.

Anonymous said...

Aku rasa kemalut politik sekarang boleh di selesaikan dengan mudah dan cepat jika ada kesungguhan di pihak UMNO

cara ini akan check mate PAS, DAP dan PKR dengan sekali gus!!

Caranya:

Buat ujian DNA ke atas Afifi anak Azmin dan jika terbukti DNA anak itu datangnya dari Anwar dan Shamsidar maka

dengan sendiri nya kredibiliti Anwar sebagai tunjang PK akan hancur..

Kenapa UMNO bodoh sangat ? Everything is fair in war.

They declare war on us, we declare war on them!

Anonymous said...

"Buat ujian DNA ke atas Afifi anak Azmin dan jika terbukti DNA anak itu datangnya dari Anwar dan Shamsidar maka"


Persoalannya, mahukah Azmin melakukannya?

Jika hendak buktinya maka Azmin, Shamsidar dan Anwar perlu menyaman Ummi di mahkamah dan mahkamah akan arahkan ujian DNA. Mungkin inilah yang ditakuti oleh mereka sehingga sanggup membisu sampai sekarang.

Persoalan kepada mereka, mengapa takut jika di pihak yang benar? atau mereka takut akan kebenaran dan terbongkarnya skandal2 lain.

Anonymous said...

ade lagi orang macam ni.. dah dah la tu.. SPRM dah tutup buku.. bekas pengarah siasatan BPR, abdul razak idrus pun dah cakap takde kes.. bukan nya tak siasat. Semua pasal Anwar dah ditelanjang. ape yg korang dpt? no kes. cukup2 lah tu fitnah.

Anonymous said...

KEH..KEH..KEH.... RANCANGAN UMNO SUDAH TIBA.(TANDA-TANDA PRU 13 SUDAH DEKAT) INGAT CERITA UMNO MENANG BESAR 2004 PRU 11 ?? . KIRI DAN KANAN BALUN ANUAR IBRAHIM... KONSPIRASI OH KONSPIRASI..CINA DAN INDIA GELAK !!! MELAYU MEMANG LAYAK DIANUGERAHKAN ..PELAKON TERBAIK..AUTA,KONPIRASI,KORUPSI,KAKI KELENTONG...KAKI KENCING RAKYAT...MEREKA LEBIH WARAS DARI MELAYU...PECAH BELAH MELAYU AMAT DITUNGGU OLEH MEREKA !!! ORANG BODOH MEMANG TAK LAYAK JADI PEMIMPIN !!!!

WAKA.WAKA..WAKAKKA...MELAYU GADUH SAMA SENDIRI..BILA LETIH BOLEH BELI 100PLUS KEDAI KITA HA..HA..HA..NAMA MELAYU DAPAT..PANGKAT MELAYU DAPAT...TAPI WANG KITA YANG PUNYA MAA !!!! =APEK&MUTU!!!

Anonymous said...

Anon 3:02am kata:

"ade lagi orang macam ni.. dah dah la tu.. SPRM dah tutup buku.. bekas pengarah siasatan BPR, abdul razak idrus pun dah cakap takde kes.. bukan nya tak siasat. Semua pasal Anwar dah ditelanjang. ape yg korang dpt? no kes. cukup2 lah tu fitnah."

PERSOALAN NYA: JIKA ANWAR NI BAIK SANGAT, KENAPA RAMAI PEMIMPIN KANAN PR CABUT LARI?

ADAKAH MEREKA SEMUANYA SALAH DAN ANWAR SAJA SEORANG YANG BETUL?

KAT SITU SAJA DAH NAMPAK DAH...

Anonymous said...

Dato Nala mana??? mana??? keluar lah tunjukkan mana VCD panas tu?? rakyat nak tengok jangan cakap saje!!!

Anonymous said...

Jangan tanya mana Dato Nalla. Jawab dulu semua persoalan Ummi.

Balaci Anwar tak guna otak.

SPRM jalankan siasatan anda dengan telus. Bekukan semua harta si setan Anwar. Kami yakin dia bersalah dengan pendedahan Dato Murad.

Anonymous said...

Bukti rasuah pemimpin UMNO yang Anwar simpan berkotak kotak mana??? mana??? rakyat nak tengok jangan cakap saje!!!

Anonymous said...

Kunci segala masalah sekarang berada pada tangan Wan Azizah. Kak Wan perlu memilih untuk tunduk kepada Allah swt atau Suami ? Lakukan solat ishtikharah minta petunjuk dari yang Esa. Berterus teranglah demi masa depanmu dan keluargamu diakhirat kelak.Ini adalah kerana seorang isteri wajib patuh kepada suami selagi suaminya tidak meminta seorang isteri melakukan suatu perkara yang bertentangan dgn agama islam itu sendiri. Sesungguhnya dosa dan hukuman yang menanti jika memecah belahkan umat islam begitu berat dan perit selama-lamanya..Na'uzubillah hi min zalik. Sesungguhnya Allah swt akan mengampunkan segala dosa hambanya jika bertaubat nasuha kecuali Syirik.

Anonymous said...

wahai para blogger dan anon 2:57am,

Aku syorkan you all terbit kan posting dalam blog masing masing bertajuk:

"Affifa Anak Anwar"

Sebagai pancing dan cabar secara halus kepada Anwar untuk menyaman jika mahu menyangkal article tersebut.

Jika mereka saman ke mahkamah- rahsia mereka akan bocor


Jika mereka tidak saman ke mahkamah- rakyat akan pandang serong

Apa pun tindakan mereka, kita dah menang
psychology dan persepsi.

Ayoh blogger, bola tanggung dah sampai..SMASH !

Ular Menyusur Akar said...

Aduh Umi, Kenapa kau pergi tukar background? Sukar sikit nak bacalah UMI.

Unknown said...

Eeeeiikkk.... tiba-tiba blog ni sudah berwarna warni siap dengan cili api? Buat lah blog ni cantik-cantik sebab budak-budak muda memang suka design macam ni .... be contemporary, be up to date, dan hentam lah Al Juburi et al secukup2nya, tambah lagi cili api, tumbuk lumat-lumat, lepas tu simpan kat tempat kesukaan Al Juburi, baru dia tau... biar sampai pijar benda alah anu-nya tu! he he he

obi said...

Agaknya patutlah ummi marah sangat sampai keluar kata2 kesat.Mana taknya dia yg kenal anwar personally dan tahu cerita sisi gelap anwar first hand lagi(sebab yg terlibat bukan orang lain pun dengan dia,abang,kakak ipar dan orang2 yg dia jumpa sendiri macam azizan dll),alih2 penyembah2 anwar yg tak kenal pun aljuburi ni,setakat tengok melalui media boleh tuduh ummi mengada2kan cerita dan buat fitnah sambil memertabatkan aljuburi sebagai pemimpin anugerah tuhan yg tak mungkin buat dosa.

Aku doakan kebenaran ditunjukkan segera.Aku dah bosan dengan permainan aljuburi melaga2kan orang Melayu dan rakyat Malaysia untuk kepentingan nafsu dia.

Pasal bukti video aljuburi menjubur dan mengongkek aku bajet memang tak ada.Aljuburi bukan bodoh,nak buat kerja pun pandai makan pandai simpanlah.Setakat bukti perbualan telefon atau dokumen2 rasuah dan salahgunakuasa dia mungkin boleh dapatlah.

Anonymous said...

salam kak umi,
nak tanya post akak yg terdahulu sampai persoalan ke9 jer... kata da sampai persoalan ke44.. harap smbung lah kak.... nak tau kronologi masa akak kena tahan dulu... saya masa tu baru spm tak tau sgt cerita pasal ni.. harap smbung ye kak umi.. salam perjuangan luv u kak!!!

Anonymous said...

panas da ni...mcm gambar cili da tu...

apa pun ckp depa yang serba karut ni...depa bukan nak tau kebenaran...sbb depa da tau pun 'kebenaran'...kebenaran nye...depa ni mmg fanatik...taksub...

dan depa ni gak di'taja'....depa ni ego nak mampuih sampai mampuih depa ni kot....

Ummi Hafilda...boleh dak sampaikan salam kat Mak Tom...respek kat Mak Tom ni pasai...boleh lahirkan anak mcm Ummi Hafilda dan yang lain....dalam masa sama...sgp pertahankan kebenaran meski melibatkan sorg anak 'jantan' yang da 'serong' tu...

Anonymous said...

Sis, tukar la background kaler lembut (cream, putih, lite pink, lite blue). Xdela sakit mata nk membaca nnti. thanks.

Anonymous said...

Salam....Fuiyo Ummi...blog dah cantik, mantap dan makin HEBAT....lagi panas dan semangat nak baca selalu....

Terima kasih Ummi

Anonymous said...

Rakyat wajib tau. Mana yang haq. Mana yang batil. Mana yang benar. Mana yang palsu. Oleh itu, bongkarkan dan dedahkan kesemuanya. Rakyat ingin 'mengenali' Anwar Ibrahim dengan lebih dekat lagi. Kami akui, kami memang tidak mengenali sangat beliau, tetapi selama 15 tahun, imej pak sheikh telah melekat dalam kepala kami.

Kini, kami akui imej dan penampilan baik, bukanlah jaminan bahawa peribadinya juga bersih. Kami juga akui bahawa kemahiran berpidato yang berapi-api tidak cukup menggambarkan peribadi seseorang. Kami tidak dapat membezakan antara lakonan dengan realiti.

Tapi memang benarlah kata orang, jika kita menipu sekali, kita sebenarnya telah menipu dua kali. Dan begitulah seterusnya. Namun, lama-kelamaan, penipuan akan terbongkar jua sedikit demi sedikit.

Memaksa sesiapa jua untuk melakukan akuan bersumpah adalah perbuatan yang amat-amat keji sekali. Ia adalah pencabulan hak asasi manusia dan harus ditentang sehabis-habisnya. Sampai bila perlu berlakon depan rakyat. Ingat, rakyat bukan bodoh, tidak seinci pun tanah ini akan diberikan kepada petualang-petualang negara.

Anonymous said...

Aduh, background kuning terang benderang ni menyilau mata nak baca.
lebih molek background yang asal tu.

apa pun terserah le pada empunya blog.

berat sikit saya nak baca selalu, takut mata pun jadi kuning...macam kunyit al-juburin

Anonymous said...

silau silau silau

kuning pekat ni terlalu pekat le Ummi, nanti anwar terpikat pula, hehehe

Anonymous said...

Anonymous said...
Dato Nala mana??? mana??? keluar lah tunjukkan mana VCD panas tu?? rakyat nak tengok jangan cakap saje!!!


Kak Anon nak tanya Anon di atas:-

Dato Anwar mana??? Azmin mana??? jawab lah tunjukkan mana cerita yang kamu anggap fitnah tu?? rakyat nak tengok kamu berani saman ke jangan diam bisu saje!!! kamu nak jadi PM konon, kena le jawab tuduhan ini.

Jawab anwar jawab, jawab azmin jawab, jawab shamsidar jawab!!!

Jawablah aPasal Senyap??? sakit tekak takkan dah 3 minggu tak baik2. rakyat nak tahu.

Anwar, kau jawab le kat sini dulu. Rakyat kat DUN Tenang pun nak tahu.
Kau nak kami edarkan potostat kopi (bukan kopi saipul daa) semua tajuk2 blog Ummi kpd rakyat di Tenang?

Dah 3 minggu mangkok hoi, jawab lah cepat. saman le cepat. lantik le karpal singh cepat. kau kan kaki saman. Lepaih kau saman, jangan pula kau tunda-tunda pulak! kau kan kaki tunda. Lepaih kau tunda, jangan kau putar-putar pulak! kau kan kaki putar. Eh eh, macam kami tak tahu pulak trik kau anwar.

poooodah sivagi the boss! dei anwar, bukan aku yang sebut poodah kat kau. Ahli2 PKR cabang2 kat Klang yang panggil kau pooodah tau.
Poodah.

Alamak, kuning sangat le Ummi, kasi cream sikit le.

aku umno said...

KASIAN UMI, SEKARANG INI SUDAH HABIS DUIT KE? MACAM EZAM LAH TU. HANTAM SANA HANTAM SINI DAPAT SENATOR. LEPAS INI UMI JADI SENATOR JUGA KE ?

B N - BABI NEGARA , HARAM PERTUBUHAN ITU.

NAJIS - DUNIA PUN TAHU SIAPA NAJIS TU, KALAU TIDAK PERCAYA CUBA TANYA ORANG MONGOLIA. KENAPA UMI TIDAK DEDAHKAN. DUIT FELDA ? KEKAYAAN YANG DIMILIKI OLEH DR M, ANAK SIAPA JADI BILIONAIR DAN BANYAK LAGI YANG TIDAK TERKATA DISINI TETAPI KENAPA UMI TIDAK DEDAHKAN BUTA KE, TULI KE PEKAK KE ? SEBAB TIDAK DI BAYAR DUIT KE ? ORANG SUDAH TAHULAH SENDIWARA INI.. ORANG YANG TIDAK ADA AKAL SAHAJA YANG TIDAK TAHU. PEGI DULU JANGAN MARAH ,,, KESIAN BINGGUNG HE HE HE HE

Anonymous said...

Wahhhh Kuningnya.

Otak aku pun dah naik kuning ni.

Rasa-rasanyalah, Ada kemungkinan tak Kak jijah dan Shamsidar kena tibai ikut belakang dengan Anwar Juburi? he,he

Haa tulah pasal kan otak aku dah kuning dah...

Anonymous said...

Ummi, mata saya sensitif & sakit ngn warna yg terlalu cerah. Saya mintak tolong Ummi tukarkan kpd warna yg tak berapa terang sangat. TQ

MENCARI KEBENARAN said...

KALAU DAH SEKIAN LAMA ANWAR TETAP MEMBISU BERERTI SEGALA APA YANG DIKATAKAN UMI DALAM BLOGNYA INI ADALAH BENAR, TIADA YANG TIDAK BENAR MELAINKAN BENAR DAN BENAR BELAKA. BETUL TAK?

SEBAGAI SEORANG AHLI POLITIK YANG HEBAT KONONNYA, BILA MARUAH DIRI DIPERKATAKAN, TAKKAN NAK DIAM SAJA. BUKANKAH WAJIB ANWAR MEMPERTAHANKAN? JALAN YANG BAIK IALAH BANGKITLAH MEMPERTAHANKANNYA. SEKURANG-KURANGNYA BERSUARALAH. ATAU PUN PERGI KE MANA-MANA MASJID DAN BERSUMPAH MENAFIKAN SEGALA YANG DISEBUT OLEH UMI.

ATAU PUN KERANA APA YANG UMI KATA ITU SEMUANYA BETUL BELAKA-LAKA TAK?

RAKYAT MENUNGGU. SAMPAI BILA DAH????

Anonymous said...

salam sis...u r very brave n very strong..keep up the good work..may ALLAH protect u n bless u always..insyaALLAH.do it for HIS sake.

DIN ZS said...

Aku Umno

Kalau mengaku UMNO, masakan memburuk-buruk partinya sendiri. Akui sahajalah aku PAS atau Aku PKR kan lebih baik.

Amat jelas anda tak dapat petunjuk lagi kerana segala yang telah dibongkar oleh UMI dengan bukti2nya tak masuk dalam pemikiran anda.

Saya berdoa semoga anda akan dibukakan pintu hati anda untuk menerima kebenaran. Amin.

Anonymous said...

Ummi mengingatkan Pakcik MM berita yg hangat yg pornah Pakcik MM baco 11 tahun lampau.

Ikutkan hati den, nak jo den ludah2 muka Nuwar ni. Memang kironyo diolah Pengkhianat Negaro Nombor Wahid sbonar eh! Setan bertopengkan manusio!

Mesti Azizah akan pertahankan suami Anugerah Tuhannya, kan! Will Wan Azizah reveal the truth? Ontahlah!

Go Ummi Go. Pakcik MM totap sokong Ummi

-Pakcik Monang Motto (PMM)-

Anonymous said...

Ummi,

Pakcik dah tua nak. Sakit mata pakcik tengok background kuning ya amat bila baca

Bila mata dah sakit, kepala pun pening mood nak baca pun hilang

lembut kan sikit warna agar rehat mata memandang nya.

Lagi satu, ayat2 ummi macam tengok Keretapi Tanah Api lalu. Pisah2 kan lah ikut paragraph senang sikit nak baca

Dan terakhir, gambar cili tu tak perlu lah banyak2 kerana menganggu tumpuan membaca

Ini saranan ikhlas pakcik untuk bantu ummi, Just keep it simple

Anonymous said...

waaa.. striking sangatlaa blog ni skrang ni.. ada cili api lagi:D
minta tolong kasi warna kuning yang lembut skit kat area tulisan tu..
berpinar-pinar mata pakcik
sori ummi, pakcik suka baca fakta ummi tu.. tapi, silau..

Anonymous said...

PECAH & PERINTAH

hebat tol slogan tu...

dia kasi huru hara negara dengan kejatuhan ekonomi macam Indonesia.. Suharto sampai hilang arah kerana ekonomi merudum... pas tu ade pihak baru amik alih kuasa... hanya kerana Suharto terlalu lama memerintah..
macam tu la dia nak buat pada TDM...

Salute.. TDM

Kursani..

Anonymous said...

Ada kemungkinan site nie kena "hack" kut. Kuning silau tak boleh nak baca.
Munkin ada orang panas sangat tak nak rakyat tau apa yang ada dalam blog ni.

Mujahidin Antarabangsa said...

KAMI SOKONG PERJUANGAN UMMI HAFILDA ALI!!!

http://www.facebook.com/pages/Kami-Sokong-Perjuangan-Ummi-Hafilda-Ali/190427264305817

Sila 'Like' Page Di Atas.

Anonymous said...

Aku UMNO

Ko gelarkan B N Babi Negara

Ko sedar

Brother Anwar Bin Ibrahim @ BABI

PKR @ Peliwat Keluarga Rakan

PR @ Perosak Rakyat

Boleh blah ko.

1malaysia said...

Boleh dikira munafik sekiranya kita mengatalkan semua pemimpin negara (UMNO khususnya)dari awal kemerdekan hingga ke hari ini bersih dari segala bentuk kesalahan. Baik dari aspek penyelewengan,moral dan akhlak yang buruk,pembunuhan dan bermacam-macam perkara lagi. k
Kalau kita hendak mencari kesalahan orang memang mudah, malah kita boleh menyenaraikan sehingga berhelai-helai m/surat. Inilah kesan dan akibat apabila kita mabuk memperjuangkan bangsa dari memperjuangkan agama. Secara tak langsung kita memaparkan kepada dunia sikap dan tabiat buruk bangsa kita yang sudah memang terkenal dengan..P.H.D.
Terima kasih kepada Ummi dan individu lain yang telah membuat pendedahan.Tetapi mengapa baru sekarang?! mengapa tidak dari dahulu? ...tepuk dada, tanyalah selera anda.So, kepada semua yang masih diberikan ALLAH kewarasan untuk berfikir janganlah kita dengan mudah bertukar menjadi ANJING KURAP yang 'diberikan' makan sisa makanan dan tulang untuk menyalak ke sana ke sini. Muhasabah diri sendiri sebelum menceritakan keburukan orang MELAYU.Hanya agama sahaja yang dapat menyatukan manusia dan menyelesaikan masalah.

Nik Nazli Jaafar said...

Ummi hafilda, saya menghargai apa yang dibongkarkan demi agama, bangsa dan negara tercinta ini. Pengorbanan serikandi terbilang ini hanya ALLAH sahaja yang membalasnya. Teruskan demi agama, bangsa dan negara tercinta ini.

Anonymous said...

Sebab tu saya suka perjuangan UMNO. Bila didapati ada pemimpin yang berkelakuan tak senonoh macam sisetan Anwar ni, boleh blah lah dari parti keramat ni.

Cuma biasanya pemimpin UMNO tau diri. Kalau dah buat salah mesti tak lama dalam UMNO. Tak percaya tengok Rais Yatim, dia sure akan letak jawatan. Salah tak salah no2 Nama parti kena jaga dulu.

MUS said...

1Malysia:)

persoalan yg mengatakan kenapa sekarang dan kenapa tidak dari dulu???

Anda silap anda tidak sedarkah sebnrnya UMMi telah membongkarnya sejak 1997 lagi...disebabkan pembongkaran dari dululah dia dilayan sebegitu teruk sehingga masa yg sesuai sekarang untuk menyedarkan semula pembongkaran yg terdahulu...kebenaran akan muncul juga walaupun memakan masa... begitu juga penipuan dan kesalahan akan terbongkar juga akhirnya ...satu persatu tuhan akan tunjuk secara cash ...sedar atau tidak saja...

Pak Long said...

Salam Ummi,

Pleasssss tukar background dari kuning merengak lubang kunyit kegemaran Anwar nih kepada color yang soft skit.

Sakit mata dan pening yang terlampau hingga tak dapat baca abis posting Ummi ini.

Anonymous said...

salam

cik ummi,

harap cik ummi boleh tukar background blog ni kepada yg lebih mata friendly ye..

sebabnya penyokong2 tegar ummi ni dah ingat macam2 pasal kale kunin ni

sorry to say - ada yg teringat warna kuning item yg kuar dr tempat belakang tu lah, kata blog ummi kena hack lah....

ummi, tolong ubah kale yek! berpinau mata den ni.

terima kasih!!

Anonymous said...

1malaysia (kononn2ye faham lah maksud slogan tu)January 4, 2011 8:32 PM

if baik semuanya tu malaikat...if jahat semuanya tu setan...

sape plak kata makhluk bernama manusia ni..baik2 belaka...

sape plak kata makhluk bernama manusia ni jahat2 belaka...

orang cakap pasal KEBENARAN...kau cakap pasal FITRAH...

orang cakap pasal MACAMANA....kau cakap pasal KENAPA...

nanti bila orang cakap pasal AGAMA...kau cakap pula pasal PAS

nanti bila orang cakap pasal PERPADUAN....kau cakap pula pasal PAKATAN...

kalau da tak boleh nak fikir...jangan fikir...kalau da tak pandai nak cakap...jangan cakap...kau solat...kau doa...moga2 rahmat ALLAH melindungi tiap hamba yang berkata BENAR...dan melindungi tiap hamba yang TERANIAYA...ok..?

aku cakap pasal kepercayaan pada tuhan...yang satu...tidak beranak dan tidak diperanakkan...iaitu ALLAH S.W.T...atas agama ISLAM yang BENAR...faham..?

Anonymous said...

1Malaysia.

Aku rasa kamu sendiri tak faham apa yang kamu sendiri tulis. Kamu juga "out of sort" dan "out of context" objektif penulisan Ummi Hafilda.

Pertama, tak siapa pun mengaku atau berkata semua pemimpin UMNO adalah bersih. You yang kata, dan aku rasa kau semacam nak kata semua orang PKR bersih kot.


Kedua, blog ini bukan nak menghina atau merendahkan bangsa Melayu. kamu dan melalut tak tentu pasal. Blog ini mendedahkan penyelewengan, kemungkaran dan hipokrasi pengkhianat bangsa iaitu Anwar dan Azmin. Dan skandal Shamsidar. Semua ini membabitkan kepentingan bangsa melayu. Di mana Ummi menghina melayu?

Ketiga, kau berterima kasih kepada Ummi kerana mendedahkan siapa sebenarnya petualang Anwar dan Azmin ini. Tiba-tiba kau gelar Ummi sebagai anjing kurap kerana mendedahkan perihal bangsat aljuburin dan persekongkolan Azmin. Kamu waras ke?

Keempat, ternyata kamu amat ketinggalan zaman dan tidak guna akal berfikir secara waras. Ummi sudah dedahkan perkara ini 12 tahun dulu, bukan sekarang. Anwar telah jatuh dan dipenjarakan. Setelah bebas, Anwar masih tidak insaf sebaliknya mahu mengulangi perbuatan jahat hingga bercita2 menjadi PM dengan membohongi rakyat. Maka sebab itulah Ummi terpaksa mendedahkan semula sekarang apa yad dia dedahkan pada tahun 1997 dulu, supaya generasi muda sekarang yang tidak tahu cerita lama boleh mengetahui kebenaran.

Hanya orang bodoh sahaja yang menuduh Ummi hendak menjatuhkan maruah bangsa melayu. Kamu 1Malaysia cuba mengalihkan isu.

Anonymous said...

Salam semua,

Tuduhan oleh Ummi amat berat dan spesifik.

Sebagai pemimpin politik yang bercita2 menjadi Perdana Menteri, DSAI perlu menjawab segala tuduhan ini bagi membersihkan diri. Begitu juga Azmin.

Tiada jalan lain kecuali mereka mengambil tindakan undang2 baki meyakinkan bahawa mereka difitnah.

Berdiam diri seolah2 mengaku tuduhan2 itu adalah benar.

Sebagai umat Islam dan bangsa melayu yang menawar diri untuk menjadi pemimpin di negara yang majoritinya Islam ini, wajarlah perkara ini dibawa ke pengadilan.


Berani kerana benar. Setakat ini, yang menunjukkan keberanian hanyalah Ummi Hafilda dan Saiful.

Di mana keberanian "lawan tetap lawan" mu wahai DSAI? Tidak nampak lagi bagaimana kami boleh terus menyokongmu lagi.

Anonymous said...

Ummi, tak payahla guna warna kuning dan gambar lada tu. Kesian kat saya yg buta warna ni. Nanti langsung tak nampak tulisan Ummi. Kalau sebelum ni saya lancar aje membaca, tapi kali ni macam tersekat-sekat sbb saya terpaksa mencerahkan bijik mata saya supaya boleh nampak. Lagipon gambar lada tu mcm mengganggu tumpuan saya utk membaca. Thanx Ummi.

Anonymous said...

anon January 3, 2011 7:42 AM
===================================
TERIMA KASIH KEPADA YB TAIB AZAMUDIN BEKAS IMAM BESAR MASJID NEGARA (SEKARANG AHLI PARLIMEN PAS YANG TELAH MENEMUBUAL MANGSA ANWAR}
TERIMA KASIH KEPADA MOHD SABU KERANA ANDALAH YANG MULA SEKALI MEMPERKENALKAN NAMA ANWAR AL-...... SEHINGGA MELEKAT NAMA ITU SAMPAI SEKARANG.
===================================
di mana kah mereka sekarang...adakah sudah berpindah...atau pun sudah berhijrah daripada Malaysia....?

tidak....kerana mereka masih di Malaysia bersama PAS....

bagaimana mereka boleh tidak istiqamah...sedangkan mereka cukup sedar tentang kebenaran...?

mengapa mereka bersama membuat pakatan...PAS..PKR..kafir DAP?

mengapa mereka tidak bersama2 dengan pihak yang mempertahankan kalimah ALLAH S.W.T...?

mengapa mereka tidak bersama2 dengan pihak yang mempertahankan sumpah laknat...yang kesaksiannya adalah ALLAH S.W.T...?

mengapa agaknya....???

KucingDangdut said...

AKU MACAM NAK BUNUH LAH SI ANWAR AL JUBURI NI.. BABI BETUL !!!!!!

bersemangat aku baca artikel kak umie...

wei, aku nak bunuh anwar wei!!! babi sial!!!! anwar sial!!!

Anonymous said...

Ikut perintah Allah. Bila ada bukti ada saksi bawa saja ke mahkamah dan adili seadil2nya. habis cite dan kita dirahmati Illahi.

Anonymous said...

walaupun begitu..kita mesti memastikan UMNo kalah sebab umno memelihara perasuah,pembunuh,penzina dll.

Ingatlah UMNO melantik APCO sebagai perunding..

APCO tu adalah syarikat Israel/YAHUDI...ORG ISLAM wajib menjauhi....

doncin cai said...

anwar memang GAMPANG !!!!!!!

Anonymous said...

UMI,
Darah kita sama merah, tekadmu dengan petunjuk Allah perangilah segala onah dan durjana manusia rakus kuasa anuar bin brahim. syitan yg menyerupai manusia berkelana dan semakin berantakan dinegara ini,

sekalipon kudratmu terbatas aku dari jauh doakan kesejahtraanmu utk terus mengorak langkah dan mengembling tenaga dengan niat suci mencari kebenaran sekalipon harus tempuhi ranjau yg tajam,

UMI, jangan tolek belakang, teruskan perjuangan mu hingga ketitisan darah terakhir........

SALAM PEJUANG....

Anonymous said...

SUDAHLAH...
AMENO...DULU KINI DAN SALAMANYE...
SAMA SAJA....

JANGAN TAKUT,KALAU ADA BUKTI X PAYAH KITA BISING2,DAH LAMA DAH ANWAR DAH DIDAKWA DAN DISUMBAT KE SG BULUH....

INGAT KES FITNAH LIWAT SATU (SIAP USUNG TILAM BILANG BULU DEMI MEMALUKAN ANWAR),SEMUA BUKTI X LEKAT.LAST2 ANWAR K PENJARA ATAS SEBAB RASUAH ARAH POLIS....

SKANG MUNCUL FITNAH DUA
...PUSING2,NK BUKTI X BAGI...TUDUH SUKA HATI...

JANGAN KATA RAKYAT X TAU...YANG RAKYAT NAK TAU KENAPA REPORT CHEGU BARD YG BKAJANG2 TU SPRM X SIASAT2 LAGI...DAH BEKURUN DAH...

LEE KUAN YEW KUNONNYA TAU SALAHLAKU ANWAR MELALUI WIKILEDS...HEBOH UTUSAN MELOYA,BRITE HAIRAN ULAS SMPAI X CUKUP KERTAS...TV SIANG MALAM ULANG2 SEBUT BENDA SAMA.TAPI BILA WIKILEDS DEDAH KES MENTRI ROGOL AMAH....SUNYI SEPI BISU...APAHAL?

SUDAHLAH...
DULU KINI DAN SELAMANYA...
BERSIH,CEKAP,AMANAH...
KEPIMPINAN MALALUI TAULADAN...
ISLAM HADHARI...
SATU MALAYSIA...

SAMA SAJA DA...

Anonymous said...

Kasihan saya tengok perangai orang yang memberi komen disini.Saya rasa yang menulis tu semuanya melayu.Patut le B END boleh memerintah sehingga lebih 50 tahun.Senang sangat percaya perkara yang tidak pasti.Kita kena siasat siapa tu UMMI dan apa agenda nye.Adakah anda rasa dia tu seorang muslimah?Kalau kita tak pasti jangan tulis sebarangan sebab setiap apa yang ditulis akan dipertanggungjawap di depan ALLAH.Adakah anda mempunyai 4 orang saksi mengatakan Anuar tu meliwat.Jika kita tuduh tanpa saksi ,hukumanya 70kali rotan.Jika tidak dirotan didunia dosa ni akan dibawa didepan Allah diakhirat.Jangan asyik sokong saje tanpa ilmu.Dunia ni macam2 boleh buat - document ,pengakuan ,video ,gambar dll.Tinggal kematangan kita untuk mempercayai sesuatu itu.Kalau tak tahu lebih baik kita diam ,mengumpat tu saperti makan mayat saudaranye sendiri.Jika apa yang dikata tak betul ,semua pahala akan diberi kepada orang yang diumpat,dosa dia pula terpaksa kita tanggung.
FIKIR , fikir lah,jangan letak kan diri kita sebagai pengiklan bergerak untuk UMMI.
Kalau rasa tak puas hati,buat le siasatan,biarkan pehak berwajib menjalan kan tugas nye.

Anonymous said...

salam
tq kak ummi..coz bukak mata golongan muda spt sy ..mase si juburin tu kene tangkap sy bru umo 11 thn..sy fhm sket2 je time tu..tp skg baru sy fhm sepenuh nye nape sijuburin tu mmg patut di tangkap..rase nk hantar santau je kat juburin tuh..tp kak,wallpaper yg baru ni x gempak la kak :( ske yg lame lor.. ok kak wasalam :)

Anonymous said...

Best betul..

Hujah-hujah pencacai Juburin semuanya dangkal.

Tak dapat menahan kebenaran dengan bukti dan sumpah laknat.

Teruskan wahai Ummi Hafilda Srikandi7...

Anonymous said...

Anon January 5, 8.31 pm dan 8.58 pm

Korang pencacai PKR.

Semakin banyak korang bercakap semakin dangkal korang wahai pencacai dan juak-juak pkr

Korang sokonglah PKR, nak tadbir negara konon. Tadbir negeri pun kucar kacir. Khalid gagap bertambah gagap. Tak layak bergelar MB Selangor.Sama bapa dengan Al-Juburi. Ibrahim.Gaduh dengan kakitangan awam. Kerja bodoh. Gaduh dengan setiausaha sulit Sultan. Kerja bodoh.

Sampai tak tau apa kerja setiausaha sulit. Bodoh sebodoh-bodohnya. Dia ingat dia cerdik. Bodoh bebal tahap tak boleh dibantu dah.

Khalid dah terlepas cakap. Konon berkuasa pilih SUK. Ngok Khalid, SPA yang lantik, bukan ko. Ini perkhidmatan awam. Bukan Parti Politik. Khalid ingat sure menang. Alih-alih nak pinda undang-undang. Nampak sangat kedangkalan Khalid Gagap. Sebijik Al-Juburi. Penipu Pembohong Munafik.

Hidup Utusan Malaysia. Selamatkan Selangor. Selamatkan Selangor. Selamatkan Selangor. Daulat Tuanku. Daulat Tuanku. Daulat Tuanku.

Anonymous said...

sumpah bala juga yg diaorang percaya.
memang mangkuk pr ni.dan ramai yg cerdik kerana dpt peluang belajar sampai ke universiti,tempatan dan luar negara.bila dah habis belajar terasa diri terlebih pandai hingga apa saja kerajaan buat semua salah.
kalau takde kuota dan inisiatif serta perancangan kerajaan dari 1946 hingga sekarang besar kemungkinan mereka hanya menyambung tugasan dan profession nenek moyang...education is the equaliser.
masalahnya bila terasa lebih pandai.....

DONT CONDEMN,DONT CRITISE,DONT COMPLAINT.
BE THE BEST U CAN BE IN YOUR LIFE AND AFTERLIFE....

ANWAR ni mana dia pegi,dia akan merosak masyarakat. Universiti Malaya...UMNO(masa dia tak masuk UMNO,elok je UMNO)...sekarang PKR(masa dia duk sg buloh,elok je PKR),
tak lama lagi mengikut kata dia,dia akan gi PUTRAJAYA(rosak le,mintak dijauhkan ALLAH..sebab anwar hanyalah anu-gerah tuhan..bukan anugerah ALLAH)

Anonymous said...

aku bila baca komen dari anjing-anjing anwar ni aku makin yakin yang umno nie memang hebat. dan aku makin yakin dengan DS Najib, PM yang kita kasihi. sejak DS Najib ambik alih aku tengok anwar dan anjing-anjing dia nie dah macam tak ada value dah. jangan risau kita kena percaya dan yakin bahawa DS Najib boleh handle si anwar dan anjing-anjing dia nie. cuma yang penting kita kena terus sokong umno sebab hanya umno sahaja yang memperjuangkan ketuanan melayu. melayu jadi 'tuan' sebab 4 perkara dalam perlembagaan negara. islam agama rasmi (kenapa islam??? sebab islam agama orang melayu), raja melayu, bahasa melayu dan istimewa melayu. buang umno bermakna buang ketuanan melayu, buang ketuanan melayu bermakna buang 4 perkara tersebut(termasuklah islam agama rasmi). aku tak sanggup tengok bila islam bukan lagi agama rasmi, tiada raja melayu, bahasa inggeris jadi bahasa rasmi dan melayu tiada istimewa. aku tak sanggup. kalau tak kerana istimewa melayu aku tak dapat belajar setinggi ni dan pasti tak dapat kerja sehebat nie. aku tak sanggup!!!! terima kasih wahai anjing-anjing anwar, makin kuat kau menyalak kat blog ni makin kuat dan teguh yakin aku kat umno dan DS Najib.

Anonymous said...

Hahaha, lawak sungguh Pencacai PKR yang nak cuba selamatkan Anwar sesumpah tu.

Buat malu kat budak2 sekolah saja, ada ke patut Pencacai PKR ni kat Ummi Hafilda buat fitnah sebab;-

1. Umno lantik APco - bodohnya, apco pun dia tak faham

2. Ummi ada agenda, kena siasat - hoi, yang ada agenda nak jadi PM dan menteri ialah Aljuburin dan Azmin. Ummi bukan ketua wanita mana2 bahagian pun

3. Tak ada saksi, Ummi tak takut 70 kali rotan. Video, Gambar, Pengakuan, Bukti semua boleh dibuat zaman skrg - dey, kau tak habis sekolah ke? Islam adalah Addin sepanjang zaman dan Islam menggalakkan kemajuan ilmu sains dan teknologi - video, gambar, dna tu adalah kemajuan zaman daa.

4.Tidak ada "4 saksi" - ini le cetek agama. Saiful tu bukan ke saksi? Bukti2 DNA, air mani, video2 tu bukan ke evidence? Pengakuan SD - Anwar sudah tak percayakan SD ke? habaq mai sejak bila?

5. kita mengumpat, tak ada bukti, biar lah pihak berwajib siasat - bodohnye malaun ini. Kes sodomi Anwar ditunda2, apasal? macamana nak siasat kalau asyik tunda. Kalau fitnah atau mengumpat, apasal Ummi letakkan semua surat2 dan resit2? apasal yang kena fitnah jadi bisu?


Wahai Pencacai PKR, kau kalau beragama Islam mesti terima bahawa ada tuntutan sumpah laknat dalam Quran. Kenapa sesumpah tu tak mahu bersumpah? tak dikenakan yuran daa, bukan macam SD kena bayar RM5. Ini free of charge.

Kenapa Sesumpah Anwar dan Sesumpit Azmin tak saman2 Dato nalla dan Ummi? kan Anwar bertimbun2 duit dia balun, kata dato Murad dalam SD. Jangan lupa, Raja Petra pun buat SD, Bala pun buat SD, Rahimi pun buat SD, Saiful dan Ummi pun dah bersumpah. Kau jawab ini sudahlah.

Kalau tidak nah sepuloh sen, pegi main jauh2....

Anonymous said...

go,,go,, pink ranjers,,,,

Anonymous said...

aku pun dulu percaya idup2 anwar ni.

nampaknya, aku skrg idup2 tak percaya anwar lagi.


agak2nya apesel dia tak nak sumpah ek? berdosa ke bersumpah?


yg masih dok caya kat anwar, bole tlg jawab kat aku, berdosa ke kalo anwar bersumpah dia tak wat?

eida said...

SALAM,

Sedapnya mulut memyumpah seranah org...dari niat korg nak cari kebaikan ...berbakul keburukan yg korg dapat...psl DNA Afifa...dulu ms perbicaraan bukan ke hasil DNA menunjukkan azmin & Shamsidar adalah biological parent nyer...nie de kuar dlm paper mainstream malaysia dulu...jgn lupa 4 saksi dlm Islam adalah lelaki,Islam,berakal dan boleh diterima kesaksiannya...jd x pyh la nak cerita banyak klu x de bukti...aku tgk pemimpin UMNO ke Pembangkang sama jer klu dapat kuasa ngan duit...UMNO yg dulu kata de bukti2 itu ini pun byk x ditunjukkan lagi pada rakyat...tetibe ummi ni keluar lak setelah lama menyepi dalam kepompom...x pyh la ulang tayang cerita basi...asyik menonjolkan keburukan org jgn lupa 4 jari lagi tunjuk kelemahan diri sendiri...klu nak komen pun tunjuk la budi bahasa dan hikmah...jgn menonjolkan kedangkalan dan kurang ajar...kata pembela agama seharusnya cara dakwah Rasulullah kita jadikan panduan...masing-masing nak tegakkan benang basah tp sape pun x de bukti dlm tangan...wat tambah dosa jer...dah la pahala makin kurang beban kat sane KAT SANE besok dah x tergalas bahu memikul...:-(

zed said...

eida said...

SALAM,

Sedapnya mulut memyumpah seranah org...dari niat korg nak cari kebaikan ...berbakul keburukan yg korg dapat...psl DNA Afifa...dulu ms perbicaraan bukan ke hasil DNA menunjukkan azmin & Shamsidar adalah biological parent nyer...nie de kuar dlm paper mainstream malaysia dulu...jgn lupa 4 saksi dlm Islam adalah lelaki,Islam,berakal dan boleh diterima kesaksiannya...jd x pyh la nak cerita banyak klu x de bukti...aku tgk pemimpin UMNO ke Pembangkang sama jer klu dapat kuasa ngan duit...UMNO yg dulu kata de bukti2 itu ini pun byk x ditunjukkan lagi pada rakyat...tetibe ummi ni keluar lak setelah lama menyepi dalam kepompom...x pyh la ulang tayang cerita basi...asyik menonjolkan keburukan org jgn lupa 4 jari lagi tunjuk kelemahan diri sendiri...klu nak komen pun tunjuk la budi bahasa dan hikmah...jgn menonjolkan kedangkalan dan kurang ajar...kata pembela agama seharusnya cara dakwah Rasulullah kita jadikan panduan...masing-masing nak tegakkan benang basah tp sape pun x de bukti dlm tangan...wat tambah dosa jer...dah la pahala makin kurang beban kat sane KAT SANE besok dah x tergalas bahu memikul...:-(

-----------------------------------

ko ni mmg dasar bodoh, lain kali klu nk bagi komen baca dari post yang pertama dulu. tu la ko tak baca dari awal.

kenapa baru sekarang ummi buka cerita balik? sebab adanya orang bodoh macam ko ni yang masih lagi ditipu oleh mangkuk2 ayun PR.

ko baca balik dari post pertama yang ummi buat. jgn malas, sebab tu aku panggil ko bodoh.

Anonymous said...

sabar itu separuh dariiman diakhiri nanti akan tersuluh lah kebatilan yang sebenar...

LipatKasa said...

Selamatkanlah kami.. dr puak2 yg hina yg hendak meruntuhkan kesucian agama islam, yg nk menghancurkan bangsa melayu, yg nk merampas kuasa gila babi mangkuk tandas tak sedar dek untung duduk di Tanah Melayu pencarian rezeki yg melimpah ruah nk ckp pasal hak istimewa lg tu x puas ati..tu la bagi bongok sgt dok berkawan ngan kafir sekongkol nama saja balut serban ats kepala besar..pakai jubah smpi sapu tanah tapi ati x suci gak ckp macam org mabuk todi lali lilih..jap btl jap x btl

Amik berkawanlah ngan jahanam2 yg akan membunuh dr belakang sedar insaflah wahai umat islam..

perjuangan belum selesai ke titisan darah terakhir akan bangkit menentang habis-habisan jika agama,bangsa negara diganggu gugat oleh musuh2 Allah. Jangan kata melayu lemah boleh dipijak2 dan di permainkan cubalah usik jolok sarang tebuan sengatanya amat bisa sekali. harimau lapar atau cedera ngaumanya amat menakutkan sekali..

pirahhh!!! semua jahanam nk merosakan agama,bangsa dan negara akan di tentang habis-habisan.

Bongkar Umi!!..bongkar bangkitlah dari kubur setelah 13thn mati (bangun dr tidur yg panjang setelah menyepi diri)

Anonymous said...

salam..

ada komen yg mnyebut nm Allah..ini mmg sgt bgs menagunggkan nm tuhan...ttp sbaiknya jgn la pada ms yg sm meggunakan perkataan yg kurg elok..mcm cnjing,babi..kita kan org islam...nm Allah maha agung n suci..sdih pla bca dimulai dgn nm Allah dan berdoa..tetapi di akhiri sumpah seranah..ini pdgn peribadi shj..n smoga kita semua diberkati tuhan dan dilidungi rahmatnya...

Anonymous said...

aku doakan Malaysia supaya terselamat drpd pemerintah yg zholim..

anyway, korang yg aktif gle mengomen ni jgn lupa doakan ummi supaya tutup aurat sempurna tau.. tu bukan arahan aku, tp Allah.. kan? :)

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Maaf nak tegur sikit..
Sebelum nak tunding jari kpd diri org lain,betulkan diri sendiri dulu ye ummi..
Tutup aurat..cantik sangat ke tayang mahkota kat org lain..
rambut tu mahkota wanita..
Gambar kalau letak dlm frame kan cantik..sama la mcm pompuan,kalau pakai tudung kan cantik..
Dah perfect diri kita,g la tegur org lain...
tq....