Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Tuesday, December 14, 2010

Srikandi 7

37 comments:

Anwar Suran said...
This comment has been removed by the author.
Anwar Suran said...

Eh, tak perasan pulak ada video kat sini.. Tak payah la lenguh-lenguh tangan menaip lagi kan? Life is easy

Ahmad Syukri said...

Minta email UMMI HAFILDA ,

Anonymous said...

muga terbitlah cerita " 100 HARI YANG PENUH CABARAN "

Anonymous said...

wahhhh bagus le mcm ni....gune video lagi baik dari menulis, lengoh tangan kak umi...dah mcm penyimpan mohor besar raja nak bagitau hari raye.....hehehheh seloroh jgn marah kak

Teruskan perjuangan, luahkan segala isi hati, rahsia atau ape2 maklumat tentang abang akak dgn peliwat tegar tu. Kami rakyat berhak tahu segalanye, selama ini asyik dengor cakap si nuar tu je kate diinaya.
Semoga Allah melindungi Kak Umi.
Amin

DukeOfUMNO said...

Dear Kak Ummi,

1, Saya rasa Kak Ummi terlupa nak attach email Kak Ummi di blog ini untuk dihubungi...

2. Saya amat berbesar hati sekiranya Kak Ummi dapat meluangkan sedikit masa bersama saya untuk sedikit interview yang akan saya muatkan di blog kerdil saya...jika Kak Ummi berminat, mohon emailkan persetujuan Kak Ummi ke email saya, dukeofumno1@yahoo.com

3. Syabas kerana telah mula berblog dengan niat yg suci murni demi perjuangan Islam, Melayu dan Tanah Melayu...kita bongkar segalanya!

4. Blog Kak Ummi telah saya linkkan di blog picisan saya.

Sekian, Terima Kasih

Anonymous said...

I love you ummi

Anonymous said...

Kak Ummi... kami semua dibelakang Kak Ummi. Kami telah nampak kebenaran lantaran keberanian kak Ummi suatu masa dulu. Moga Allah melindungi, merahmati Kak Ummi dunia dan akhirat. Teringat saya pada hadis nabi yang maksudnya berbunyi lebih kurang begini (sorry tak ingat ayat sebenarnya):
Kalau kamu melihat sesuatu kemungkaran maka hendaklah engkau perbetulkan dengan tangan kamu, Kalau tak berdaya maka perbetulkan dengan lidah kamu dan kalau tak berdaya juga maka perbetulkan dengan hati kamu dan itulah selemah-lemah iman.
Saya yakin Kak Ummi sekarang berada diperingkat yang pertama iman yang pertama. Jangan takut kepada manusia Kak Ummi.. takut pada Allah saja. Apa yang berlaku hanya dengan izin Allah.
Hanya sokongan yang mampu saya berikan kepad Kak Ummi.. Wassalam.

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/ said...

salam Ummi,

Saya pinjam video untuk disiarkan dalam blog saya. Semoga yang hak mengatasi yang bathil.

Selamat berjuang untuk agama, bangsa dan negara tercinta.

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/

Anonymous said...

Macam ni punya jasa...usahkan Tan Sri, Tun pun sepatutnya boleh diberi kepada mu Ummi.

Saya sendiri telah membaca surat Ummi kepada Tun (masa tu Dato' Seri) Dr Mahathir sebelum ia diketahui umum lagi - secara sembunyi-sembunyi, takut kalau-kalau menjadi kesalahan pulak kerana memilkinya di tangan, maklumlah anwar masa tu very powerful. First impression, it must be a run of the mill "fitnah" from somebody who was looking for attention/cheap publicity.

Sapa boleh percaya...Anwar kan masa tu sedang unggul. But it struck a chord with me given my own one insignificant little experience interacting with the "great" man himself somewhere overseas about a decade before reading that letter. How he arrogantly dismissed the smallish "complaint" I voiced to him the moment I managed to grab his attention for a few seconds. I was thrown back, surprised and quite shocked given the high opinion that I had of him up to that moment. The more I thought of his pompous reaction, the more bitter I became in the way I perceived him.

I can still recall that as I sobered up, a thought crossed my mind that this guy would be capable of doing anything to stay where he was or go even higher (he was not yet DPM then, but already a senior minister). He didn't give a hoot about you, your problem or about anything actually...except himself. The thought was spot on as proven by the way he progressed up the party hierarchy and the cabinet.

Then I forgot about the letter until it was brought back up about a year later by none other than Tun himself. Immediately I sensed that you were speaking the truth and I believed you from that moment on. As they say, the rest was history....!

satriatimur said...

keiklasan, keberanian, keluhuran pasti dapat menewaskan kebatilan....
insyaallah...
perjuangan yang benar akan merasai pahit pada permulaannya dan akan manis dikemudiannya.

berjuanglah srikandi malayu.

http://bersatuislamelayu.blogspot.com/ said...

askm kak umi..semoga terus bjuang menegakaan kebenaran

sy pinjam nya video ni lkt di blog saya http://bersatuislamelayu.blogspot.com/

Anonymous said...

Umi
Pakai tudung kerana Allah bukan kerana desakan atau takut persepsi orang.

p/s I won't judge people by their tudung.

Anonymous said...

Don't judge people by it's tudung?
Yes, right but.. mana lagi okey?

a) Baik dan tidak bertudung
b) Jahat dan tidak bertudung
c) Baik dan bertudung
d) Jahat dan tidak bertudung

Siapa yang jawab selain daripada 'C' sila jangan mengaku islam ok?

Pakai tudung kerana persepsi orang? Hey, ia lebih baik daripada langsung tidak bertudung okey.. So, better bertudung, daripada rambut kembang berwarna merah. Walaupun wanita itu tak ikhlas untuk memakainya tetapi lama-kelamaan akan jadi ikhlas jugak ok.. yer la, kalo dah rutin maka insyaallah akan terbiasa.. Please tukang komen yang lain jangan nak campurkan halal dan haram ok.. If u islam sila terima kenyataan yang wanita WAJIB bertudung tak kira ikhlas ataupun tidak..

usssooong!!! said...

Menegur secara tidak bernama adalah sunggoh koman walaupon berkata benar

hisham said...

menegur secara tak bernama adalah sungguh koman walaupun berkata benar..
benar tu..usssooong....
kalau niat menegur itu benar2 ikhlas...kenapa lak nak guna ANON2 ni...
orang jujur dan ikhlas tak takut sesiapa kecuali ALLAH...
KEPADA ANON 10.49..
MUDAH SEKALI ANDA MENILAI DAN MENGHUKUM SESAMA UMAT BAHAWA DENGAN MEMJAWAB SOALAN ANDA SAJA SUDAH CUKUP UNTUK MENENTUKAN SESAORANG ITU LAYAK MENGAKU DIRINYA ISLAM ATAU TIDAK.
macam parti politik pula,undi mereka akan masuk syurga,undi parti yang satu lagi masuk neraka.
pernah dikisahkan satu masa dizaman nabi(maaf aku dah lupa sebab cerita2 begini dah tidak ada lagi dalam pengajaran ugama Islam disekolah sekarang)seorang pelacur telah dijanjikan syurga olih ALLAH hanya kerana wanita tersebut telah memberi air kepada saekor anjing yang sedang kehausan dipadang pasir.
bagi anjing minum pun dijanjikan syurga olih ALLAH..
janganlah kita lekas menjatuhkan hukuman sesuka hati dalam bab ugama..
ilmu kita tak seberapa..

Anonymous said...

Tidak semua dari kita mampu menghadapi dugaan seperti Umi.

Kepada yg menghina, saya yakin Umi sudah lali dgn hinaan dan cacian.

Kalau anda ingin menghina sila buka blog baru khas utk menangkis tulisan Umi.

Kami yg majoriti di sini ingin
bersama Umi untuk memperlihatkan kebenaran yg sebenar.

Setuju 100% dgn anon December 14, 2010 8:38 AM

~ Peneroka

Anonymous said...

Kita di sini sedang membincangkan isu kegemaran Anwar suka meliwat sana sini, puak Erdogan pula cuba mengalih perhatian kepada soal rambut wanita. Lari plak dari isu yang sedang dibincangkan.

Bertepuk soraklah nanti kaum Yahudi melihat Muslims bercakaran / bermusuhan sesama Muslims sendiri tanpa dorongan mereka. Kaum Yahudi pun suka Muslims sendiri bangkitkan 2 isu pencetus permusuhan antara Muslims, iaitu Hudud dan Rambut Wanita.

Tiga pandangan mengenai rambut wanita Muslims oleh orang-orang Melayu selepas revolusi Iran 1979 dan dalam era Anwar Ibrahim, iaitu

1. Tutup rambut dianggap sebagai wajib dan mana-mana wanita membuka rambut dianggap melakukan dosa besar, umpama telah berzina dengan anak lelaki sendiri ataupun dengan bapa sendiri.

2. Membuka rambut dianggap dosa kecil seperti dosa-dosa kecil yang lain yang tidak diambilkira oleh Allah jika tidak terlibat dengan dosa besar dan sentiasa mengerjakan ibadat yang wajib. Dosa kecil ini boleh terhapus dengan hanya mengambil air sembahyang saja.

3. Membuka rambut tidak dianggap berdosa langsung.

Tafsiran ayat 31 surah An Nur oleh Profesor Dr. HAMKA dalam kitab "Soal Jawab Agama Islam" Penerbitan Pustaka Melayu Baru cetakan ketiga 1980 pada muka surat 48-50:-

"Dan katakanlah kepada wanita-wanita beriman hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kelaminnya (apam/pundek/cibai) dan janganlah mereka mempertontonkan perhiasan (buah dada) mereka kecuali yang lahir saja (seperti gelang tangan / rantai leher / subang wanita), dan hendaklah mereka memberlitkan kain kudung ke dadanya (supaya tidak menampakkan lurah buah dada) dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan (buah dada mereka) kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka (mertua), atau anak laki-laki mereka, atau anak suaminya, atau saudara lelaki mereka, atau anak lelaki dari saudara lelaki mereka, atau anak lelaki kepada saudara perempuan mereka (kemenakan), wanita-wanita mereka (sesama mereka), atau hamba-hamba sahaya perempuan, pengikut-pengikut lelaki yang tiada syahwat kepada wanita atau, kanak-kanak yang belum ingin melihat aurat perempuan; Dan janganlah merentakkan (menghentakkan) kaki supaya diketahui orang perhiasan (buah dada - saiz besar, sederhana besar) mereka yang tersembunyi; Dan taubatlah kamu kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu mendapat kemenangan".

Di ayat ini dijelaskan bahawa yang penting bagi mereka (wanita-wanita) ialah menahan, jangan bermata genit. Kedua jangan mempertontonkan perhiasan (buah dada) kecuali perhiasan yang biasa kelihatan saja, misalnya cincin di jari, subang di telinga, gelang di ujung lengan. Untuk menjaga jangan sampai perhiasan (buah dada) yang tersembunyi kelihatan, hendaklah selendang dibelitkan ke dada. Kerana buah dada (atau lurah buah dada) atau susu adalah perhiasan yang paling menarik mata laki-laki (pemangkin menaikkan nafsu syahwat lelaki) - Prof. HAMKA.

Kebanyakan orang Melayu malas membaca dan malas berfikir. Belajar satu arah dari ustaz/ulamak
berfahaman Syiah ataupun Yahudi dan Nasara (Dalam Kitab Torah/Injil - Old dan New Testaments) wanita juga dipaksa menutup rambut mereka) membuatkan kita malas menggunakan aqal pemberian Allah swt.

Ayoh! tumpukan perhatian kita kepada isu nafsu songsang Anwar Ibrahim dalam ilmu penjuburannya.

usssooong!!! said...

belajar satu guru ni berat. tapi kalau belajar tanpa guru lagi berat. Maka ringankan diri kita semua untuk belajar ramai guru dgn asas tauhid yang kontan. yeah

Suara VANbus said...

Apa hak korang untuk menghakimi anwar????????

ngaji agama bia abeh....tutup aurat tukan dah memang kewajipan setiap orang Islam...xpayah nak tulis kalau....Benda dah wajib tetap wajib...namanya pun orang Islam...

kenapa xbicarakan dato' seri mengikut undang2 Islam je..aku tanya korang jika korang berlapang dada...korang nampak ke anwar liwat cpul? ada saksi?? jadi nak komen seolah-olah korang nampak segala perlakuan itu berlaku apasaL?????

takut nanti jika pembalasan syurga untuk korang di akhirat kelak sudah pasti tiba2 korang kena campak dalam neraka jahannam gara2 fitnah korang kat anwar...mase tu dah kiamat beb..korang taubat nasuhapun tara guna........
baik korang wat komen melayu kita makin bebal sebab sokong umno lagi bagus.....heboh ketuanan melayu tapi korang semua xkisahpun masa penang diperintah oleh sukun....apeni beb kate demokrasi??? dah time ni guan eng perintah bagilah can...dulu time sukun perintah melayu maju gile ke kat sana...cakap jangan pakai idung lah...suka2 kembang...suka2 kecut....

kakak kita ni jika dia betul2 ada maruah xkan nak buat blog caci maki abang dia sendiri...dia cakap dia orang islam..ada maruah..ada kesabaran....tapi nape cite family nak jaja dalam blog...itu bukan orang yang dah lali dalam perjuangan tapi nak ambil kesempatan..jika dia berjiwa besar tentu tabah dan sedikitpun takkan jaja keaiban keluarga di mata masyarakat...

kembali lah kepangkal jalan wahai umat Islam termasuk saya sendiri...

Islam itu indah n mudah..pegang teguh pada quran dan sunnah tambah ijma' dan qias dah cukup untuk pandu kita sebagai muslimin dan muslimah....

renungan korang: wikileaks kata anwar memang meliwat korang begitu teruja untuk mempercayainya.............

wikileaks kate bn n umno sampah di dunia amacam?? leh terima???

wikileaks kate najib kak ros memang terlibat dalam c4 monggol amacam??? teruja x???? najibpun kate jgn percaya wikileaks 2 kan???

wikileaks tue kate tun m memang pengkhianat bangsa, perkasa nak demo x suh tun m blah dari negara ni???

wikileaks kate bn n umno nak jual negara ni kat s'pore, amcm korang nak angkat senjata x jihad fisabilillah???????

renung2kan selamat dunia akhirat.....

Anonymous said...

VanBus........kalau ade sepupu ko rogol adik ko...pas tu adik ko report, atas alasan tak ade saksi, maka sepupu ko bebas le, adik ko pun mengandung........dapat le ko anak sedare tak berbapa yg sah.

aku tunggu wikileaks kut kalu ade cerita pasal umno nak jual malaysia kat singapore.aku pun tunggu jugak kot cerita pasal nikyaziz nak masukan fahaman syiah ni kat malaysia secara besar2an.

doncin cai said...

salam
past wast past
from my heart and soul
FORGIVE & FORGET
i were directly involved in our capital market since 1987
i'm agreed when you elobrate what happen back to 97/98
... reformasi
... al gore
... moron george soros
... currency & stockmarket
IANYA BERLAKU DI MASA YANG SAMA !
bulls**** anwar
at the same time singapore bank give handsome interest if we put our ringgit...30% ummi hafilda !
s***** singapore
alhamdulillah, dr mahathir di lahirkan di bumi negara kita.. credit also to his "think tank"
berapa ramai MELAYU yang terpaksa menjual kembali pinjaman ASB mereka, bilamana interest + blr = 16% sedangkan pulangan 10%
mana pegi joko sundram ?
sedarlah wahai MELAYU...
alhamdulillah, semua ini adalah kehendak Allah swt yang telah mengizinkan masalah ini mampu di selesaikan
MAY ALLAH BLESS YOU

hisham said...

kepada Suara VANbus...

nak cari saksi 4 orang????
setahu aku kalau dah ada saksi 4 orang dan termasuk yang 2 orang dah jadi 8..
ada 8 pasangan tuh.
bolih buat film lucah la..
siapa la nak ngaku yang dia buat benda tu.
nak suruh jadi saksi kes langgar lari pun payah..inikan nak jadi saksi adegan liwat.
kalau ada sampai 4 saksi kat situ..tentu benda ni tak berlaku..
suruh saja anwar tu pi MEKAH dan bertaubat serta bersumpah depan pintu KAABAH..
macam saiful buat tu.
siapa berani kata yang saiful tu buat sumpah dan berdoa depan pintu KAABAH itu hanya lakonan..
anuwar dah digantung dari parlimen 6 bulan.
pergi saja ke MEKAH dan duduk disana untuk beramal dan beribadah kepada ALLAH..
lebih baik dari dok tunjuk muka dia yang semakin hilang seri tu dalam ceramah yang berputar belit.
pergi kemana-mana ada wang..tak kan nak ke MEKAH pun kedekut..
AHLI2 PKR DAN AHLUL2 PAS SANGGUP KUTIP DERMA SETIAP KALI ADA CERAMAH DAN BERI WANG KUTIPAN TERSEBUT PADA ANWAR UNTUK TAMBANG DAN BELANJA PENGINAPAN DI MEKAH SUPAYA BELIAU BOLIH BERSUMPAH DI TANAH SUCI.
mungkin si anwar ini masih sayangkan kenikmatan belasah lubang2 jubor.
sebab itu dia tak mahu bersumpah dan bertaubat..
sebaik2 pengadilan adalah pengadilan dari ALLAH..
SEGALANYA TERLETAK PADA DIRI ANWAR.BERSUMPAH DAN MENGAKU TAK BUAT BENDA ITU..
KARPAL SINGH TU BUKAN FAHAM TENTANG ISLAM PUN,TAPI DIA PANDAI PULA SURUH ANWAR BERTAUBAT.

hisyam said...

blog ni untuk peminat cerita 'ANWAR YG TERROR' shj...sapa2 yg x suka cerita ni buat le blog sendiri tajuk 'ANUWAR ANUGERAH TUHAN'..potong stim betul le budak2 ANUWAR ni!!!

Anonymous said...

nuar mmg tak suka potong stim sb dier suker stim....jantan jambu la apa lagi...betina utk cover saja..

gayboy said...

Tok Guru kami (Anwar) tanya mana ada dosa pun kalau main rodok juboq. Ada ka nas dalam al-Quran atau ada dalam hadis sahih atau hadis tak sahih yang melarang kita rodok juboq orang lain atau isteri?

Tanya la Wan Azizah sedap ka tak sedap nikmatnya Anwar rodok. Emak Nik Aziz pun dapat Nik Mat. hua...hua...hua...

Anonymous said...

Kepada suara vanbus, spesies macam andalah yang menjadi perosak negara. Tak faham-faham. Tak boleh tengok dengan mata hati langsung. Berapa kerat sangat orang macam anda yang sokong aljuburi tu jika dibandingkan keseluruhan 26 juta rakyat Malaysia. Kalau kita dah tengok cara aljuburi tu rodok si Saiful takyahlah ada mahkamah. Ni dok delay bicara dah hampir 20 kali ni apa cerita. Lepas ni boleh masuk dalam rekod dunia. Tapi masih dok kata mahkamah tak adil. Lagi satu, ahli PKR kononnya 400,000 orang..wau. ramainya tu. Hakikatnya yang datang mengundi 10%...kurang lebih. Apa ke jadah parti ni. Tengok sikit muka-muka pemimpin PKR.Berlagak lebih dari sudu. Masa dalam UMNO dulu kau oranglah yang dok balung kontrak dan tender kerajaan. Habis2 kata orang lain pulak. Tu cerita parti anda dan karenah aljuburi. InsyaAllah lambat laun Tuhan tunjukkan juga.

Kepada kak Ummi. Life goes on. Teruskan perjuangan. Pedulikan hamprak macam si vanbus tu.

Abdul Hayee said...

Teman ni sebenonya penyokong kuat DSAI. Dari mula dia masuk UMNO dan kemudian menang KP UMNO Malaysia mengalahkan Dato Suhaimi Kamaruddin dengan 10 undi dan lepas itu memegang jawatan Timb Menteri di JPM, teman ikut dia. Kalau dia datang ke Perak jaranglah tak ada muka teman didalam majlisnya. Gemo bebeno teman mendengo dia berucap. Memang teman akui ucapan dia power gila.

Bila dia dipecat daripada UMNO dan dari jawatan kerajaan, timbul juga tandatanya di dalam kepala hotak teman. Betoi ke perangai Anwar tak senonoh macam diceritakan. Teman pun mula menyiasat dan mencari kebenaran. Nak mencari kebenaran mesti dengo dua belah pihak. Tak boleh dengo sebelah pihak terus jump into conclusion. Mana ada hakim dalam dunia ini dengo sebelah pihak terus jatuh hukum. Kalau ada pun kangaroo court (ala komunis). Dalam Islam mesti dengo dua belah pihak.

Teman pun dengo juga ucapan Anwar. Dia kata bila dia keluar nanti tidak ada apa yang dibawanya kecuali sebuah kereta Proton Saga dan dia dah beritahu Azizah suruh dia siap2 untuk bekerja balik sebagai doktor. Kesian juga mendengo Anwar keluar seolah keluar sehelai sepinggang. Pendengar bukan main marah dan memaki hamun Dr.Mahathir. Timbullah gelaran Maha Zalim, Maha Firuun dan macam-macam lagilah yang tak sedap telinga orang yang berfikir mendengarnya, tetapi gemo beno le orang yang dah mula bencikan Dr.Mahathir.

Teman pun pergi pulak dengo di pihak lagi satu. Teman dengo penerangan daripada Dr. Mahathir. Setelah diterangnya dengan panjang lebo peristiwa yang berlaku sehingga menyebabkan Anwar disingkir, Dr.Mahathir berkata "TUAN TUAN BALIK KE TEMPAT MASING MASING, ADAKAN SEMBAYANG HAJAT BUKAN UNTUK SAYA TETAPI UNTUK KEBENARAN SUPAYA AKHIRNYA YANG MENANG IALAH KEBENARAN".

TERSENTAK teman dibuatnya. Mana mungkin Dr. Mahathir suruh orang sembahyang hajat sekiranya dia ada terlintas dihatinya hendak menginayai Anwar.

Jadi solat hajat telah diadakan di surau2, di masjid2 di seluruh negara. Malahan ada rombongan pergi ke Masjidil Haram di Makatulmukarramah untuk menunaikan solat hajat. Doanya sama iaitu mohon ALLAH tunjukkan kebenaran.

Tak berapa lama kemudian, Dr.Mahathir menunaikan ibadah umrah. Bila tiba musim haji, Dr.Mahathir pergi sekali lagi ke Mekah menunaikan ibadah haji. Di Mekah Dr.Mahathir telah diberi kesempatan masuk ke dalam KAABAH dan di MADINAH ke makam Nabi MUHAMMAD S.A.W.

Sekembalinya Dr.Mahathir dari menunaikan haji, seorang rakan teman (ADUN di Perak) telah berkesempatan bertemu dengan Dr.Mahathir di Putrajaya di sebuah cafetaria. Dia lihat Dr. Mahathir berbaris mengambil barang makan dan setelah membayarnya, dia pergi ke meja makan.

Katanya "SAYA LIHAT MUKA DR.MAHATHIR JERNIH, BERSIH".

ALLAH telah makbulkan doa solat hajat kaum muslimin dan muslimat.

Teman hairan kenapa Anwar yang merasakan dirinya terinaya tidak membawa seluruh ahli keluarganya ke Tanah Suci. Bukankah dia orang yang terinaya? Bukankah doa orang yang terinaya akan dimakbulkan oleh Allah. Sebaliknya Anwar round Malaysia menghasut rakyat supaya bangkit menjatuhkan kerajaan di bawah pimpinan Dr. Mahathir.

Maka teman ambil keputusan tinggalkan Anwar. Tindakan teman tepat. Kemudian Anwar ulang semula perangai dia yang lama dengan Saudara Saiful Bukhari Azlan, pekerjanya sendiri.

Saiful berani bersumpah tetapi Anwar sampai ke hari ini tidak berani melakukannya.

ORANG TAKUT KERANA BENAR ATAU KERANA SALAH?

Sama-sama kita renungkan. Assalamualaikum.

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/ said...

sdra Abdul Hayee,

Teman muatkan pengalaman sdra tu dalam blog teman

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/2010/12/teman-anwar-my-story.html

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/ said...

Pengalaman saya dengan Anwar Ibrahim ditulis di sini

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/2010/02/liwat-sumpah-anwar.html

Anonymous said...

Selamat berjuang Ummi...I love you...

Anonymous said...

Salam Ummi...tak pernah saya jumpa hingga kini seorang wanita yang mempunyai semangat yang begitu kental macam ummi.Sebenarnya kalau kita melihat banyak kebenaran yang telah Allah tunjukkan kepada kita.Cuma masih ada mereka yang sengaja tak mau terima kebenaran atau terlalu fanatik menyokong Anwar hingga lansung tak mau menerima kebenaran tentang kisah dan tabiat Anwar ni,jadi saya doakan Ummi terus berjuang untuk menegakkan yang hak dan menewaskan yang bathil...Selamat berjuang dan saya rasa sekarang ni dah ramai di belakang Ummi,tak seperti masa mula-mula dahulu...

Apis said...

Assalamualaikum. Maafkan saya sebab cuba mencelah disini. saya nie takdele nak kata arif & aktif dalam berpolitik dan menyokong sesapa. mengundi pun tak lagi. hehehe

tapi ape yg saya lihat secara pandangan pribadi. politik Malaysia nie dah macam cerita filem hindustan. dok heboh konspirasi sana sini, tapi nasib rakyat pun masih tak terurus.

Kepada kak ummi, saya ucapkan terima kasih sebab berani tampil membuat luahhan seperti ini. kes yg jadi kat akak pada 1997 & 1998 tu pun sy tak clear sgt coz baru darjah 6 mase tu. ape pun sy doakan yg terbaik untuk kita semua dunia & akhirat.

kepada penyokong2 yang fanatik tu.. muhasabah diri balik semula. kita sesama islam. kita ada pegangan yang jelas. masing2 lebih pandai dari saya kan. so fikir2kan la yer. mana baik dan mana buruk. dunia ni sementara jek tau. akhirat tu yang kekal selamanya.

rase nyer kurang bijk la kalo kite sebuk sokong orang, berpolitik macam dah takde kerje lain. mengutuk, memfitnah dan sebagainye, sedangkan pembangunan insan & moral dalam diri pun lemah. kite sama2 betulkan diri kita, betulkan isteri atau keluarga kita dan dalam masa yg sama perbaiki secara berhemah ape yg tak betul dalam masyarakat kita seberapa mampu kita.

kita nie semua hak Allah SWT. tak semua bende kita leh jadi hakim. mana yg dah rase diri agak keterlaluan tu, come on... back to basic. kite ade Agama. kalo kurang Faham dan rase ilmu masih tak cukup kita sama2 belajar. InsyaAllah kita selamat. tengok balik sirah Rasullullah,belajar dan cuba aplikasikan dalam kehidupan kita seharian. jangan kita hari nie dok sebuk jadi fanatik menyokong seseorang sampai kita lupa nilai2 murni dalam kehidupan kita. tak mau la maki2 orang, kutuk2, fitnah2, kita sendiri pun tak tau yang mana betul mana silap. kan tak elok macam tu kan. Yang sudah 2 sudah la. k. Assalamualaikum.

Anonymous said...

saya menitiskan air mata membaca blog Umi....kebenaran sudah tersingkap. Umi, teruskan berjuang demi agama, bangsa dan negara. Ayuh Melayu! Kita bangkit! Ayuh Malaysia! Selamatkan negara kita dari dajjal munafik Anwar Al Juburi.- Anak Sarawak

srikandi said...

hidup Ummi..

zed said...

Suara VANbus said... kakak kita ni jika dia betul2 ada maruah xkan nak buat blog caci maki abang dia sendiri...dia cakap dia orang islam..ada maruah..ada kesabaran....tapi nape cite family nak jaja dalam blog...itu bukan orang yang dah lali dalam perjuangan tapi nak ambil kesempatan..jika dia berjiwa besar tentu tabah dan sedikitpun takkan jaja keaiban keluarga di mata masyarakat...

-----------------------------------

masalahnya keluarga dia yang sorang tu pemimpin parti, nak memimpin rakyat. kalau dah dia berlaku zalim atau perkara mungkar kena la bagitau. takkan nak suruh org yang mungkar lagi zalim nak jadi pemimpin?

letak diri ko sebagai contoh la. kalau adik lelaki kamu tu buat perkara mungkar dan kamu tahu. adik kamu tu nak jadi pemimpin dan suka menipu rakyat. takkan kamu nak diam je? kamu dah tahu dia menipu dan jgn nanti di akhirat kelak kamu di tanya kenapa tak cegah baru nak menyesal.

Hahn said...

Maaf Ummi tadi tu blog pembangkang. Sila jangan keluarkan. hehehe

Ini yang elok kita rujuk pasal Nik Ajis yang konon ulamak.

http://anakbukitgantang.blogspot.com/2010/03/penentangan-ulama-pondok-kelantan.html