Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Friday, December 31, 2010

WARKAH KERAMAT BUAT TUN DR. MAHATHIR ,TAHUN 1997 YG DI TULIS OLEH UMMI HAFILDA ALI ........Selamat Tahun Baru,Moga Rahmat Datang Mencurah-curah kepada kita dan negara.Amin......SEMBOYAN TELAH BERBUNYI MENUJU MEDAN BAKTI......
























139 comments:

Anonymous said...

bongkarkan lagi kak ummi.......surat yg sama, pada mulanya saya agak kurang percaya bila saya membacanya 2-3minggu lepas, tapi telah disiarkan di blog kak ummi saya peraya surat ni benar dr kak ummi.

Singgang said...

Panas...panas...bukti semakin nyata,,,,teruskan kak ummi...i love u

AloQStaQ said...

SAYA SUKA PEMBONGKARAN KALI INI SAUDARI UMMI THE SRIKANDI 7 !!!

Teruskan lagi ... ramai lagi (berjuta-juta) rakyat yang maseh tak tahu apa yang Ummi tahu !

Kita beritahu !!!

Kalau ada kesempatan dan peluang, elok buat jelajah 1Malaysia "KITA BERITAHU !!!" ...

Bongkar al juburin! ...

Sahabatmu :
AloQStaQBlog

afzan izzani said...

speechless terus baca surat nih

Muhammad Azli Shukri said...

inilah yg dinanti2kan oleh rakyat Malaysia

C L J said...

Ummi buatlah dengan upaya dan cara Ummi. Nanti ramailah yang akan dengan ikhlas menyambungnya dengan berbagai kemahiran tersendiri pula. Kemunculan Ummi adalah pengesahan yang amat amat diperlukan. Inshaallah.

Wake UP! said...

Teruskan perjuangan untuk membongkar kebenaran.

Anonymous said...

Spechless..seorang TPM perangai macam playboy. sampai dah ada anak dengan gf. adoiiiii la... ini kah calon PERDANA MENTERI Malaysia???? Nauzubillah...

Semut Hitam said...

MANA DIA PENYOKONG TEGAR AL - JUBURI INI??? DIMANA MEREKA SEKARANG???

Kenapa mereka tak desak Anwar, Azmin dan Shamsidar ambil tindakan jika semua yang dinyatakan ini tidak benar?

Kenapa Anwar tidak buat siri Gelabah seperti pendedahan WikiLeaks mengenai pendedahan ini???

Ayuh, mari kita cabar mereka supaya ambil tindakan yang sewajarnya jika ini satu pembohongan.

Slogan Anwar: LAWAN TETAP LAWAN!!! MANA DIA SEKARANG??? KENAPA TAK MELAWAN???

Teruskan Kak Ummi. Kami sentiasa dibelakang.

MelayuSelangor said...

JAHANAM ANWAR! JAHANAM AZIZAH! JAHANAM AZMIN! JAHANAM PKR! JAHANAM PAKATAN!

Anonymous said...

Salam Ummi,

Teruskan perjuangan demi ugama kita dan bangsa kita. Saya menbaca nya merasa takut .... takut kepada tuhan... dan dalam masa yang sama bersyukur Ummi sanggup berkorban ... masa menulis dan keselamatan diri.

Beliau ingin menjadi PM ... kalau orang kebanyakkan jika didalam keadaan yang sama pun ... kita patut menegur.

Shah Alam 7

tutu said...

ape species homo sapiens la anwar n shamsidar niii...xtau malu tul... smp anak2 pun leh tau mak dia ada hubungan sulit...aiyaaaaiyai...

Anonymous said...

Jahanam puak2 Pas lahanat yg menjadi si kitol kpd Melayu dan Islam di Malaysia..krn sokongan merekalah anwar dan dap naik tocang loni. Mereka punya gelap hati sampai tidak sedar bahawasanya dua ekor binatang itu sedang mempergunakan mereka. Mereka pura2 shj menyokong dan bersama dgn islam dan pas.

Pro UMMI said...

tak tahu laa apa akan jadi kalau aljuburin terlepas jadi PM,mampus negara kita kena tsunami.

teruskan lgi kak ummi,sy suka dengan pendedahan panas nie....biar satu malaya & dunia tahu.

nie dinamakan wikileaks malaya...

kepada penyokong aljuburin ini satu peringatan...

"KEMBALILAH KEPANGKAL JALAN SEBELUM ANDA DI JUBURIN OLEH SIMAMAT NIE"

amin...

Anonymous said...

salam

ummi, walau setabah mana pun hati dan jiwa seorang manusia yg masih waras, namun menerima perkara diluar dugaan dan lari dari norma2 kehidupan adalah SANGAT PAHIT.

PAHIT bg ummi sekeluarga mengenangkan nasib abang kandung jadi sebegitu rupa.

PAHIT bagi kami rakyat yg cintakan kesejahteraan menerima hakikat sejarah hitam seorang bekas bakal pemimpin yg sebegini. kami pun bukan suka sgt baca cerita2 cam ni, tiada apa yg hendak dibanggakan pun. tetapi memandangkan manusia sorang ni pernah jadi org no. 2 negara, TERPAKSA juga kami ambil tahu hal ehwal kehidupan lampau krn ia membabitkan kepentingan awam.

padanlah zinoist suka sgt dgn bekas bakal pemimpin cam gini - bukan saja ada perempuan simpanan tetapi ada lelaki simpanan juga - nasib lelaki tak boleh mengandung, kalau tak mesti dah ramai anak2 dia, ttp kesian jugak sebab lelaki tu terpaksa menanggung sakit "misteri"

chenerong ular said...

SALAM, TAHNIAH, BERANI KERANA BENAR, TERUSKAN..............

Abdul Hayee said...

Terima kasih Cik UMI kerana menyiarkan surat UMI pada Tun Dr. Mahathir.

Sudah terang lagi bersuluh. Anwar kena lupakan hasrat dan cita-cita untuk jadi PM Malaysia.

Malu rakyat Malaysia kalau PMnya begitu teruk moralnya.

Terima kasih sekali lagi Cik UMI.

Assalamualaikum!

Anonymous said...

Kalau dlm permainan chess, Anwar skrg kena check mate. Kalau dlm medan pertempuran, tangan dan kaki Anwar telah dikunci mati oleh Srikandi7.

Anwar takde pilihan lain lagi. Satu2nya tempat yg paling selamat utk Anwar mendapatkan perlindungan ialah di Penjara Sungai Buloh.

lanchini said...

terkedu!

Anonymous said...

Bongkarkan Cik Umi, Anwar telah melepasi batas perilaku kemanusiaan.
Allah sentiasa disisi orang-orang yang benar.
Kak Siti ......

Anonymous said...

keh keh keh... si gile jubor tu brani ke nak saman srikandi Malaysia ni? Arap ade pencacai berok mereka yg sampaikan crite ni pada penggile jubor tu... kalu rase x bersalah, ape lagi samanlah wahai penggile jubor @ pembohong besar dunia.

Keh.. keh.. keh...

Anonymous said...

JAHANAM BETULLAH PENCACAI AL-JUBURIN!

Pak Hak said...

Komen saya mengenai ucapan Pluralisma Agama Anwar di LSE London pada Mac 2010…..

Jangan enak ngomong saja wahai Anwar anak Ibrahim. Dan bila cakap jangan banyak konar untuk men”camouflage”kan sifat kemunafikanmu dengan menggunakan bahasa akademik dan intelektual konon.
Andainya benar semua agama itu sama, sebagaimana yang didakwa oleh kaum pluralisme agama ini, bagi yang mau berfikir, coba kita tanya diri kita; mengapa Allah SWT mengutus Khatamman Nabi (Penutup Segala Nabi) iaitu Nabi Muhammad Rasulullah SAW? Bukankah tugas murni Baginda yang diperintahkan oleh Allah ialah untuk menegakkan semula agama wahyu yang telah bengkok, seperti ajaran Esa AS yang telah dibengkokkan oleh rahib-rahib Nasrani, dan ajaran Musa AS yang telah dibengkokkan oleh rahib-rahib Yahudi? Apakah Anwar mahu jadi rahib Hindraf yang menyamar dalam Islam yang mau membengkokkan akidah agama suci ini? Atau Anwar jelmaan Masih AdDajjal di akhir zaman yang mau menggugat iman dan akidah kaum Muslimin? Semoga Allah selamatkan akidah semua saudara Muslimin kita di Malaysia ini. Amin

Anonymous said...

Terima kasih dan syabas Cik Ummi atas pendedahan berani ini..kau lah penyelamat bangsa..tapi kau kena lebih berhati-hati dan berwaspada sebab Anwar dan konco-konco nya amat bahaya..semoga Allah melindungimu dan keluarga tercinta..Amiin..

Anonymous said...

Salam,Kak Ummi,

Speechless... dahsyatnya perangai manusia yang bernama Anwar bin Ibrahim... dan Shamsidar yang tidak dapat dinafikan kebodohannya...

Kak Ummi,

Terima kasih saya ucapkan kerana berani membongkar kejahatan manusia bernama Anwar dan Shamsidar... jika tidak, Dr. M sudah pasti memilih si peliwat ini utk mengetuai kerajaan. Saya doakan semoga Kak Ummi terus diberi kekuatan dan perlindungan yang berterusan dari Allah S.W.T untuk membongkar kebenaran.

Anonymous said...

Berpeluh-peluh, bulu roma saya berdiri bila terbaca surat Ummi kerana tak percaya Anwar sanggup melakukan perbuatan keji seperti itu. Dulu saya langsung tak percaya Anwar mempunyai perangai seperti itu malah amat membenci Ummi kerana telah memfitnah Anwar. Tetapi pendedahan Ummi telah merungkai segala kepalsuan bakal Perdana Menteri(mohon Tuhan jauhkan). Teruskan pendedahan agar segala KEPALSUAN ANWAR ANUGERAH SYAITAN tersebut diketahui rakyat.

Anonymous said...

..perjuangan yang masih diteruskan...demi mendukung suatu kebenaran...atas nama suatu keadilan.....

jutaan terima kasih atas kasih sayang Mak Tom n arwah TG Ali, Pn.Norlia n suami, Pn.Intan Dawini n suami, Mohd Azman, Azwan, Ummi Hafilda...terhadap tanahair tercinta...yang tiada galang ganti untuk suatu kebenaran meski dengan pelbagai tekanan sehingga maruah keluarga dan nyawa jadi taruhan....terima kasih.

dipanjangkan juga rasa terima kasih ini buat...Encik Azizan Abu Bakar, Aton, serta rakan2 karib Ummi Hafilda....terima kasih atas kasih sayang kalian terhadap tanahair tercinta...

Tun Mahathir...negarawan yang bukan pada nama...bukan jua pada kuasa tapi pada hati dan minda yang terarah pada kasih sayang yang tidak terhingga pada tanahair tercinta...sehingga manusia yang 'dibuta'kan oleh kata2 serta perilaku mereka yang munafik...fasik...'menjatuhkan' segala penghukuman hanya sebab beliau menegakkan kebenaran...sehingga kini memerah segala keringat yang ada...untk ISLAM...negara dan bangsa....

manakala mereka yang munafik...fasik...bukan sahaja masih bersekongkol menjatuhkan negara...memfitnah...menganiaya..mereka yang mempertahankan kebenaran...kesetiaan pada tanahair...bahkan secara terang2 menyesatkan umat akhir zaman di bumi Malaysia khasnya dengan kesesatan yang nyata...

semoga laknat ALLAH tertimpa pada mereka yang dengan sengaja membenarkan...menyesatkan...kesucian agama ISLAM ini...aminnnnn

jangan bicara tentang hati...kalau yang ada hanya hasad dengki..keladak dosa...jangan bicara tentang kebenaran kalau yang hanya ada tamak...taksub...fanatik...

wallahu'alam...

Njah said...

Subahanallah, apa nak jadi ni Ummi. Setelah membacanya meremang bulu tengkok saya. Insyallah Ummi segala kebenaran akan Allah tunjukkan satu persatu. Ini bukan maruah kelauarga Ummi sahaja, tapi maruah orang Islam yang dipermainkan 0leh so called pemimpin

MANAMANA said...

TUAN2 & PUAN2,

LEPAS BACA SURAT UMMI, BACA PULA BLOG

OutSyed The Box : Anwar's 17 Nights of Terror.

BUAT KEPUTUSAN SENDIRI.

Anonymous said...

he he he...kedutaan mana lagi mau pegi ha????..

Anonymous said...

salam

kalau dgn org terdekat pun dia boleh spin dan ambil kesempatan - apalah sangat dgn so called rakyat marhain - dgn sekali ucapan berbisa je - mudah sgt orang ramai diperlembukan - peduli ada dia.
sedarlah sape2 yg masih menyokong dia ni...anda hidup2 telah diperlembukan secara terhormat....sorry to say..

pd satu tahap - mungkin sgt susah bg azmin utk kembali ke pangkal jalan kerana sudah jauh terperosok kedalam gaung yg gelap dan dalam. jln mudah ialah "terpaksa" jauhkan diri dr keluarga dan meneruskan agenda diri sendiri. sebab tu ibu, ahli keluarga dan org lain tidak putus2 berdoa dan berharap agar azmin segera tersentak dari tidur yg panjang dibuai mimpi ngeri.

kerana masih sayangkan azminlah umi & keluarga terpaksa berbuat begini setelah bertahun menjeruk rasa mengharapkan agar dia berubah

teruskan perjuangan ummi hafilda

Anonymous said...

Rakyat Malaysia mudah lupa

They need to be reminded about the fact again and again and again

Taniah Srikandi 7 !

You are THE REAL srikandi to me and many Malaysia

Anonymous said...

lama Ummi simpan surat ni.. dah berkarat paperclips tu dah.. tapi, tetap BOOMM!!

saya amat berharap agar Ummi terus berhati-hati.. puak yang terkena tengah sakit hati.

Semoga ALLAH terus memberikan Ummi ketabahan, kekuatan mental dan fizikal DAN SPIRITUAL untuk terus berjuang menegakkan KEADILAN.

dulu bolehlaa diorang temberang, guna simpati dan airmata..
skrg ni bukti jelas didepan mata..

FAKTA & BUKTI bukan KONSPIRASI AIR LIUR BASI

TERIMA KASIH UMMI, kalau tak kerana keberanian UMMI & KELUARGA, TUN MAHATHIR yang telus, serta dengan izin ALLAH.. M'SIA mungkin mempunyai PM yang X berwibawa serta 2 ALAM ..ALHAMDULILLAH

Anonymous said...

TAHNIAH DAN JUTAAN TERIMA KASIH BUAT KAK UMI SEKELUARGA DI ATAS PENDEDAHASN YANG BERANI DAN IKHLAS INI.......ANDALAH SERIKANDI BANGSA YANG BERANI BERKATA DENGAN KEBENARAN MESKI PUN IANYA AMAT PERIT,GETIR SERTA AMAT MUDHARAT.....TERUSKAAN USAHA MURNI INI DEMI MARUAH AGAMA DAN BANGSA......KAMI AKAN SENTIASA BERDIRI TEGUH DI BELAKANG KAK UMI....BONGKARLAH DAN TERUS BONGKAR MELALUI SELURUH MEDIUM,DAN MEDIA YANG ADA AGAR IANNYA SAMPAI KEPADA SELURUH HAMBA RAKYAT......SEMOGA DENGAN PENDEDAHAN INI MINDA DAN PERSEPSI RAKYAT YANG TERKELIRU AKAN TERUNGKAI.......SESUNGGUHNYA KAMI TIDAK RELA BUMI BERTUAH INI JATUH KE TANGAN INSAN YANG RENDAH MORAL DAN BUDI NYA.......CUMA SATU PESANAN SAYA PADA KAK UMI SEKELUARGA BERHATI-HATI DALAM MENEMPUH HIDUP KALIAN KERANA GOLONGAN TERSEBUT ADALAH INSAN TERDESAK SERTA TIADA PERTIMBANGAN...MEREKA BOLEH LAKUKAN APA SAJA........DAN YANG PALING PENTING KAK UMI SEKELUARGA TERUS DEKATKAN DIRI PADA ALLAH.....BERTAWAKAL LAH PADANYA KERANA SESUNGGUHNYA MANUSIA TIADA BERUPAYA UNTUK MELAWAN QADA DAN QADAR ALLAH.......UNTUK KAK UMI SEKELUARGA SAYA DAN RAKAN -RAKAN YANG LAIN SENTIASA MEMANJATKAN DOA SEMOGA ALLAH MEMPERMUDAHKAN PERJALANAN HIDUP KAMI DAN SENTIASA DIJAUHI ALLAH DARI MARA BAHAYA........KAK UMI SEKALI LAGI SALAM UKHWAH DAN SALAM KEBENARAN SAYA HULURKAN BUAT KAK UMI......

Salam Nora said...

salam perjuangan untuk Kak Ummi..

'You can lie to some people all the time, you can lie to all people some time, but you can't lie to all people all the time!!'

Temberang Anwar pasti akan pecah juga..Yang hak pasti berdiri, yang batil akan rebah..Hanya masa yang menentukan..

Kepada semua yang menyokong Anwar, fikirkanlah sebaik2 nya. Menyokong orang yang salah maka kamu turut terjerumus dalam lubang yang sama.

Kuatkan semangat Kak Ummi, Allah takdirkan Kak Ummi menjadi pembawa kebenaran dalam kes ini. Teruskan, Kerana mereka ini merosakkan Negara. Selagi mereka belum bertaubat maka kita perlu perangi mereka.

Anonymous said...

Ummi, ajaklah sekali Azizan Abu Bakar berjuang bersama2 Ummi. Saya tau Aizan tak bersalah. Cuma ramai kawan2 saya yg tak pecaya, selagi Azizan tak menampilkan diri.

Ramai rakan2 saya yg taksub ngn Anwar mau Azizan memunculkan diri dan mengiyakan semua dakwaan Ummi. Selepas itu, barulah mereka betol2 pecaya kat Ummi (agaknyalah).

Shamsidar sudah pasti tidak boleh diharapkan utk membuat pengakuan kerana beliau berada dlm Kem Anwar. Selain itu, saya juga mahu Karpal Singh dan Mat Sabu menafikan penglibatan mereka dlm isu liwat pada tahun 1997.

Anonymous said...

terima kasih kak ummi.buka cerita habis-habis.rasanya tak berani puak tegar PR nak buka dan baca srikandi 7 ni!Oleh itu mari kita pakat copy n paste dan emailkan pd mereka semua..Moga Negara tercinta dijauhkankan dari BALA dan BENCANA..

Anonymous said...

Saya mengaku tersilap selama ini menyokong DSAI. Sejak membaca blog ini, saya semakin tidak percaya lagi dengan DSAI.

Saya pun hairan yang amat sangat DSAI tidak bersumpah sampai sekarang.

Anonymous said...

Salam Semua....sya ni pengikut tegar blog ummi ni....SAYA NAK TANYA KENAPA KORANG ZAMAN DULU...BUKAN MAIN LAGI MENYOKONG SI NUAR TUU....APABILA KORANG TENGOK MATA DIA LEBAM SAMBIL BERDIRI MEGAH N ANGKAT TANGAN????...DI SEBABKAN MATANYA LEBAM TERUS KORANG TUDOH TUN M MACAM-MACAM......haa sila jawab???

Anonymous said...

salam umi...
tak salah i.. dialog perbualan telefon tu ada di dalam youtube... sila link kan pada blog umi... i'm soooo sure lagi gegar.. hidup 'harimau melaya'

Anonymous said...

salam

adik (anon December 30, 2010 11:33 PM )yg bertanya - itulah dia panahan kata2 dan pidato "berbisa tapi poyo" dari manusia yg sorang tu.

sentimen bencikan Tun M juga sangat kuat tambahan setelah diapi2kan oleh parti yg lagi satu tu.

dan ramai dikalangan orang muda terpesona dan terkesina dgn kehebatan dia berpidato...it's serious!! kawan saya gila habis dgn dia ni..ditambah dgn imej islamiknya tu. dan juga pergerakan dia ni disokong oleh anasir dari luar yg hendak memporak-perandakan negara. negara luar juga 'panas' dgn Tun M. benda2 ni saling kait-mengait. Alhamdulillah masih ramai diantara kita tidak tertipu dgn lakonan dia ni.
tetapi berapa ramai pula orang agama, intelek, orang pandai dan hebat telah percaya kat dia ni tanpa boleh dibangkang lagi.

biar saya terus terang - disebabkan abang saya sokong umno (sebab dah jadi tradisi keluarga dikampung)dan kakak ipar sokong pkr (dia ni org keyel dan berada), kalau pasal politik pasti kakak ipar akan masam muka. sampai mak ayah saya pun perasan perkara ni. dan adakah saya suka dgn tindakan isteri abang saya?? - sudah pasti tidak. kalau nak berpolitik dan sokong sesiapa pun, janganlah sampai bermasam-muka. kita orang diam je, malas nak memanjangkan benda tak faedah. tapi mak saya "bising" jugak, cuma cakap diantara kita orang lah. tak berbaloi kecoh pasal manusia yg sorang ni.

serangan media dan internet memang sgt hebat waktu tu, dan saya pasti ummi mesti terasa keseorangan & amat tertekan (bersama keluarga) bila mana rakyat tidak percaya akan hal yg sebenar2nya berlaku.

adik..dia ni org no. 2 negara, hampir nak jadi PM dan menjadi orang kepercayaan Tun M. Tun M pun boleh ditipunya, Tun M pun tertipu oleh lakonannya. apalah sangat org2 yg jauh dan tak kenal dekat dgn dia ni...kacang rebus je..ke tahi lembu je...maaf guna words ni nak menunjukkan betapa org yg tidak tahu duduk perkara sebenar telah betul2 ditipu oleh helah dan lakonannya

Ya..sememangnya Tun M tidak sempurna dan boleh melakukan kesilapan tetapi Tuhan jugalah yg membuka pintu hati Tun M utk membuat siatan aduan dari seorang rakyat kerdil dan ciput macam ummi ni. orang tahu Tun M nih susah nak dipengaruhi dan tetap pendirian, tetapi bila dia dah buat keputusan - i fire you...that's it...menggelabah orang tu macam cacing kepanasan dan memang panas berapi pun.

Hang Nadim said...

dalam hal karpal singh ni.. saya agak terkeliru, adakah dia layak menjadi peguambela kepada DSAI? memandangkan satu ketika dia pernah menuduh dan mahu mengheret DSAI ke depan, tapi kini dia menjadi peguam bela. rasanya ada sesuatu yang berlaku antara DSAI dengan karpal singh.

em.. rasanyer ni lah PERANGKAP yang disebut oleh Lee Kuan Yew, PERANGKAP OLEH DAP,

Anonymous said...

Tun Mahathir cuma tersilap perkiraan....sebab beliau konsisten nak membangunkan Malaysia...nak mempertahankan perlembagaan....yang antara lain nya adalah Islam sebagai agama rasmi....

sudah tentu lah orang seperti Anwar ni da study habis da pasal pendirian Tun Mahathir....yang begitu 'outspoken' bila berkaitan dengan isu keislaman...isu kenegaraan...

Anwar ni plak melayu...amik kursus pun sastera melayu...lagak pun melayu...perjuangan pun nampak lah melayu (walau pun lebih barat dpd barat)....

tapi sekali tersedar kesilapan...tidak sesekali Tun Mahathir berpatah lagi mempercayai Anwar ni...malah beliau begitu 'gentleman' mendepani apa sahaja tekanan...implikasi...meski pada masa tu Anwar ni da banyak pasang 'pengkhianat'...

orang yang ditipu tak tahu diri nya ditipu...tapi yang menipu tu mestilah tahu kan....

apa pun...orang yang bijak adalah apabila dia tahu bagaimana...bila nak memperbetulkan kesilapan...sebab dia takkan jatuh dalam lubang yang sama dua kali...itu lah orang yang berpendirian...

oleh kerana itu...beliau adalah negarawan...dan masih konsisten nak bangunkan negara...mempertahankan perlembagaan...perluaskan pengaruh ISLAM...tapi Anwar tu asyik pi ma pi mai tang tu je lahhh...no value at all...

wallahu'alam...

Anonymous said...

Salam to all

Jaga jaga Anwar dan konco2nya sedang berkira kira nak lari keluar negara macam Thaksin untuk mendapatkan suaka politik. Pihak berwajib be ALERT jangan sampai bolos macam Raja Putra.

Anonymous said...

salam

sebenarnya ada seseorang lagi yg telah dibaham hancur lumat oleh mamat ni dek kerana seseorang itu dgn beraninya telah meramalkan bahawa mamat ni akan jatuh dan tak akan mendapat kerusi igauan sbg PM Malaysia yg tercinta.

habis dibalun semua yg menjadi milik seseorang ni sehingga label "sesat" menjadi jenama utama ke atas dirinya.

sebut je nama orang tu, pasti jenama "sesat" yg akan melekat. kenapa?? gara2 kerana seseorang ni "suka2" dan "pandai2" meramal kejatuhan mamat ni - dek kerana perangai peliknya tu lah. tetapi seseorang tu bertindak demikian demi keselamatan negara walau seseorang tu sedar akibat buruk yg akan terjadi dan telah pun terjadi. habis dikerah seluruh tentera dan anggota keselamatan menangkap seseorang tu seperti apa yg telah mamat tu buat keatas ummi dan azizan - salah guna kuasa la tu.

aleh-aleh yg dpt nama buruk - Tun M jugak. apa2 yg buruk baling je kat Tun M. mamat ni terlalu bersih dan suci utk melakukan perkara2 diluar tabii.

saya salute Tun M sebab hingga sekarang beliau masih prihatin dgn masalah negara. ye lah..orang boleh cakap..dah dia bekas PM, memang dia sudah sebati dgn tugas2 tersebut dan menjadi tanggungjawab dia berbakti kepada negara.

well...masalahnya...boleh saja Tun M tu berihat bersama anak cucu kerana sudah ada PM lain yg tadbir negara. tapi Tun M tidak begitu. Masih lagi menabur bakti dgn caranya tersendiri.

cam ummi gak..boleh saja ummi ni pejam mata, tutup mulut, pekak kan telinga tak kisah pasal mamat tu. mungkin juga ummi boleh saja terus ambil kesempatan dgn mamat tu utk jana kekayaan segera. tapi ummi memilih utk berbakti kpd negara dgn caranya yg tersendiri.

kalau org kata - ramai yg memuji & menyokong ummi, itu rasanya belum cukup utk memadam luka dihati setelah dikhianati oleh orang yg dia sendiri percayai suatu ketika dahulu. tetapi pengorbanan ummi ni amat berbaloilah sebab makin ramai rakyat yg tersedar dari bahana pukauan yg ngeri ni.

Anonymous said...

Anwar-anwar, kalau kes liwat dengan saiful tu punyalah kau cepat saman menyaman, belum sempat abis yang ini, kau saman lagi yang itu...
Tapi untuk pendedahan UMMI ni, mampus terberak kau tak berani saman...
kenapa..(pertanyaan kepada pkr dap dan pas)

Lu pikir lah sendiri...lembu!!!

Anonymous said...

kenapa agak2nya dia ni begitu beria-ia menjaja bahawa dirinya terkena konspirasi apabila rahsia gelapnya terbongkar dek kerana angkara ummi hafilda.

org yg tidak bercita2 sangat hendak jadi PM kerana agenda tertentu yg dibayangi oleh orang luar - tak lah sampai seteruk ini hendak membela diri.

ramai juga contoh bekas pemimpin yg jatuh dan mereka rilek je, tahap TPM malah level PM pun ada - rilek je bekas PM tu berundur walau pun sebenarnya ada org yg mengusulkan supaya terus duduk sbg PM. tapi kerana masih ada harga dan maruah diri dan tidak mahu melihat perpecahan rakyat menjadi lebih teruk - berundur juga akhirnya. kena kutuk jugak tu, tapi tak buat apa pun.

kenapa agaknya dia ni macam rasa bersalah sgt ya??

dan tanya diri - adakah dia ni sebenar2nya ada kesah dan peduli terhadap perpaduan rakyat dlm negara?? ada ke..??

adakah dia menganjurkan kasih sayang dan semangat kerjasama antara rakyat berbilang kaum di negara kita?? ada ke..??

dan sebenarnya adakah dia ni ada mengajak kita benar2 menjadi hamba Allah dan umat Nabi yg ikhlas & tawaduk serta risaukan keselamatan kita diakhirat sana?? ada ke...??

entahlah...?? aku sedang mencari jawapannya..tapi tidak ketemu juga.

kenapa aku sebok pasal dia ni??
mestilah...silap haribulan boleh je aku akan merempat di negara sendiri dek kerana tanah air sudah dikerumuni oleh tangan2 rakus, now pun sudah boleh nampak banyak yg berlaku....bangsa ku tidak bersatu dan porak peranda disebabkan kepentingan peribadi dia ni.
ape ke hal nye...??

Anonymous said...

Sudah2lah Anwar. Kau lari ke rumah Duta Turki pada malam Saiful buat laporan polis, apa kejadahnya?

kau buat2 le cerita ada orang nak bunuh kau dan ahli keluarga kau, aku masih le boleh terima. tapi bila kau tidak mahu buat laporan polis, bila kau tokok tambah bahawa penyokong2 PKR pun nak kena bunuh (aku masih dengar video ucapan kau di depan rumah duta tu), amat nyata kau hanya temberang.

kau tidak mahu bersumpah. berdosa kah kalau kau bersumpah untuk perkara yang benar? untuk menafikan fitnah?

sebenarnya, sejak peristiwa rumah duta turki itu, aku masih menaruh harapan kau tidak bersalah.

apabila ramai penyokong2 kau dalam blog kau menyuruh kau bersumpah mengenai tuduhan Saiful, sebaliknya kau guna fatwa songsang bahawa tidak perlu bersumpah, maka bertambahlah keraguan aku terhadap kau Anwar.

sekarang bila aku baca blog Ummi Hafilda ini, dan kau Anwar dan Azmin tidak langsung membalas atau menafikan tuduhan ini, maka aku ambil keputusan untuk berasa amat percaya bahawa kau Anwar memang peliwat. Kau Azmin memang dayus.


aku minta maaf le byk2 kpd Tun Mahathir. ramai geng aku dah nampak yang mana betul. lega rasanya skrg.

Anonymous said...

Dari atas sampai ke bawah, semua komentar menyokong perjuangan mu, srikandi


Ayuh teruskan perjuangan. Nama mu akan di kenangan sebagai pejuang tulin bangsa dalam sejarah Melayu selama nya

Tun fatimah, Tun Teja, Serikandi Ummi !

Anonymous said...

ummi berjuang bukan utk kepentingan peribadi.

malahan pernah di counter-fitnah "bercinta" dgn orang tu...huhu..ohh..terlalu sadisnya ...bagaimana mungkin..tidakkk....!!

tapi ummi ni sebenarnya seorang yg kelakau jugak orangnya....

"SEMBOYAN TELAH BERBUNYI MENUJU MEDAN BAKTI......"

ummi, awak dolu-dolu bercita2 nak masuk tentera ke..? ke nak jadi polis wanita kot? emmm...atau pun polis trafik ke..? jadi komando kapal selam ke..? (maaf ye bergurau)

tak pa..hang sekarang dah pun jadik srikandi.

lagu ni mengingatkan saya waktu sekolah rendah dulu, cikgu kelas punya la semangat ajor lagu2 patriotik cam gini...teringat kat cikgu pulak.

selamat tahun baru 2011!!

sebenarnya blog ummi ni dibuka seminggu selepas tahun baru hijrah 1432 (sorry ye jika tersilap fakta)

orang soleh cakap, Tuhan selalu beri kemenangan kpd umat Islam diawal tahun baru hijrah.
seperti adik saiful kita yg masih sihat walafiat sampai sekarang dan terus sabar & tabah demi sebuah keadilan. begitu juga dgn ummi, tetiba muncul pulak nama yg sememangnya sudah dilupakan. sy memang terkejut kucing la bila nengok berita ttg ummi hafilda ni. ape kono makcik sorang ni muncul lagi ditengah2 umat yg amat dagakan kebenaran.

Anonymous said...

Ummi, kaulah srikandi ku...

ANWAR & AZMIN,

KORANG DAH TAK LAKU. INFACT KALAU KAU BERDUA LALU DEPAN AKU, KAN KU LUDAH BERKAHAK KAT LU ORANG!!

MACAM NI KE NAK JADI PEMIMPIN? CERMIN LAH DIRI BAIK-BAIK.

SKANG,AZMIN KAU BERJAWAB DULU DENGAN 'ANAK' KAU AFIFA YANG TAK BERSALAH TU.

KITA NAK TAU, AFIFA ANAK SIAPA???

Anonymous said...

Haji Saiful Bukhari Azlan dah bersumpah depan kaabah. Beliau berani berbuat demikian di tanah yang suci bagi seluruh umat islam. Adakah semua itu belum cukup, wahai penyokong2 PKR ?

Saya tak kisah kalau Anwar tak mahu bersumpah. Itu hak beliau. Tapi hak rakyat Malaysia ialah inginkan satu perbicaraan yg adil diteruskan. Oleh itu, menangguhkan perbicaraan seolah2 menafikan keadilan utk saudara Saiful. Di akhir perbicaraan, saya cuma mahu tahu sama ada Anwar bersalah atau tidak. Itu ajer.

Bawal said...

Cuma nak tunggu bila Anwar nak saman.. Ini mesti saman punya..

Anonymous said...

Pada mulanya aku teringin nak sokong PAS. Tapi bila PAS beramas mesra ngn DAP, aku terus batalkan niat aku tu.

Lepas tu, aku nak sokong PKR pulak. Tapi apabila melihat org kuat PKR ni ada 'personal problem' dan pada masa yg sama jgak kamceng ngn DAP. Aku pon tak jadi sokong PKR.

Aku pening kepala ngn Pakatan Rakyat (PR) ni. Semua parti yg bernaung dlm PR mempunyai matlamat yg berlainan. Bagaimana mereka boleh membina perpaduan dengan ideologi yg sgt2 berbeza. Adakah mereka bersatu hanya kerana semata2 ingin memenangi PRU-13?

mthago said...

Salam Ummi,

Semoga Allah membuka jalan yang lebih terang untuk manusia melihat yang benar dan mengenal kebatilan.

To All,

Ummi adalah srikandi negara.
http://mthago.wordpress.com/2010/12/23/ummi-hafilda-serikandi-negara/

Tahniah ummi...semoga Allah sentiasa bersama

debatrakyat said...

Selamat Tahun Baru dan Selamat Berjuang demi Agama bangsa & Negara.


Tahun 2011 - Berubahlah wahai Anwar, masa anda semakin berlalu.

Anonymous said...

Salam Ummi,

Selamat Tahun Baru, Semboyan Telah Berbunyi...ayuh kita bersatu, hancurkan petualang negara.

Warga KL

Anonymous said...

A VERY NIIIICCCCEEE 1!!! hahahaha pdn muka anwar al jubriiii

Anonymous said...

Inilah barisan kita
yang ikhlas berjuang
siap sedia berkorban
untuk ibu pertiwi

Mari kita minta Allah restui perjuangan kita menentang puak sodom di bumi bertuah ini.

Tolong kami ya Allah untuk menegak kebenaran. Amin..Ya robbal alamin.

melayurayadaily said...

sedih memikirkan pemimpin macam anwar.

kedua, berbangga adanya orang seperti berani mendedahkan pengkhianatan

ketiga, terharu membaca komen kawan-kawan.

Teruskan ummi.

Anonymous said...

Inilah kesannya,yang dimohon oleh Saudara Epul di tanah Suci.Satu-satu, bukti terkeluar daripada orang2 yang tidak disangka.Allah telah menjajikan kepada kita setiap kakitangan dan anggota badan akan bersuara.Tak tahulah kalau kaki tangan tu keluarga atau orang terdekat dan badan tu perti-parti atau persatuan2.Tapi itulah janji Allah yang maha esa yang memakbulkan doa orang teranyia.Moga dipihak satu lagi, pemimpin dan pengikut P$@ suatu hari juga ditunjukkan tipu muslihatnya.Banyak lagi perkara yang tidak pernah kita tahu akan muncul dengan sendirinya.Selama ini kita ditipu dan terpengaruh dengan puak2 yang bersekongkol.Takut mati dalam keadaan yang tak beriman kerana berada bersama golongan2 ini.Nauzubillah.Sekarang ni yang ringan sedang timbul dan yang berat sedang tenggelam.Kita lihat puak P$@ telah diterbalikkan .Dulu apa yang tak betul dan tak boleh di mata dan hati mereka sekarang semuanya boleh.Musuh sudah sampai ke kawasan surau dan mimbar masjid.maksudnya dah terleka tak kenal musuh yang akan menjatuhkan dan memalukan iman mereka yang sangat rapuh.Untuk ummi biarlah apa mereka nak kata,asalkan nawaitu benar kerana Allah.Moga 2011 akan mengubah situasi negara kearah kebaikan dan meninggalkan perjuangan yang sia2.Amin

Anonymous said...

Salam buat Umi. Saya tidak menyokong Anwar sejak dahulu lagi semasa beliau gagal sebagai Menteri Kewangan, Big time. Masalahnya rakyat Malaysia yang memberikan simpati tidak bertempat. Kerana sayangkan dan kasihankan Anwar, Anwar disokong.Sedangkan kepandaian tak seberapa selain pandai berpidato. Kalau company kita sendiri, kalau mempunyai project manager atau pengurus yang tak pandai, dah lama kita pecat atau suruh berhenti, Sama seperti pemimpin, kalau dipecat, apalah nak dikasihankan, dia kan bekas menteri, banyak duit. Sekarang yang penting anak2, kita, cucu2 kita dan generasi akan datang, masa hadapan mereka. Bayankanlah kalau PKR, dan Dap berkuasa, hancur masa hadapan mereka, kita tak tahu apa akan jadi pada masa hadapan, tapi kita sudah lihat Singapura dan tengok nasib Melayu disana. Nak hapuskan ketuanan Melayu, itu agenda Anwar dan Nik Aziz pun sama, Apa jasa mereka pada rakyat selama ini. Rakyat Kelantan kerja di Selangor, buat duit di tempat lain,dapat duit biasiswa tajaan Mara balik undi Pas. Kasihan anak2 kita, cucu2 kita. kita yang dapat merubah nasib kita dan generasi akan datang. Pastikan undi tidak kepada mereka. gunakan akal fikiran dan jagan emosi, nanti anak2 kita yang rugi

Anonymous said...

Umi Hafilda + AIDC + Team telah menyelamatkan Malaysia daripada seorang pemimpin Biseksual yang rakus dengan seks..yang kini menjadi alat Yahudi Amerika !!!!!!!! Semoga Allah memberi rahmat ke atas pejuang2 ini..amin

Kucing said...

Cantik lah Kak Umi Hafilda ni...
kak umi cantik
kak umi lawa
kak umi pejuang srikandi cintaku!!!

EMANG said...

Fuh !!! Sungguh puitis, melankolik, bermakna, jelas, puas dan terbakar semangat membaca tulisan srikandi melayu kak Ummi Hafilda. Seorang wanita yang cekal dan berprinsip telah menjadi seorang penyelamat negara. Pejuang wanita yang menyelamatkan Malaysia dari seorang lelaki durjana Anwar Ibrahim Al-Juburi. Kalau tidak ada jiwa cekal dan berprinsip dalam jiwa kak Umi tentu negara akan dipimpin oleh seorang manusia durjana yang rakus dengan Harta, Pangkat, Wanita dan Lelaki...

Anonymous said...

Apa yg saya takutkan, jika Anwar jadi PM. Siapa sebenarnya yg lbh berkuasa. Kemungkinan Anwar akan mengikut rentak DAP. Seperti yg kita sedia maklum, DAP dari dulu hingga sekrg terlalu memusuhi hak keistimewaan Melayu dan Ketuanan Melayu. Apa akan jadi pada bangsa Melayu jika Anwar terlalu memberi muka kpd DAP ?

Anonymous said...

Assallammualaiku w.t.b.
Terimakasih ummi kerana keluarkan surat kepada PM Tun M tu. Syukur pada Allah telah panjangkan umur saya dapat menatap tulisan ummi dan ulasan dari ummi tentang apa yang berlaku tahun 1997 itu.
Lagi satu ingin saya sampaikan rahsia kemenangan pkr pada 2009. Klunya: Azizah beritahu semua org si haprak pilihan Allah jadi PM. Dia dapat dari mana maklumat ini? Siapa orang yang beritahu dia? Azizah percaya sebab orang tu serahkan 6 negeri pada dia(termasuk wilayah). Tentu dia lebih dari percaya. Azizah, fahamilah, kamu dibantu; untuk hapuskan islam hadari, tidak lebih dari itu.
Pru13 kali ini, si haprak nak buang ketuanan Melayu. Maka berjuang lah kau sorang2. Kau akan jatuh seperti yang lain.
Ini bumi para raja2 berdaulat, jangan sesekali buat sumpah dehaka.
Jika tuan-tuan hairan menjadi-jadinya masalah moral sekarang ni, puncanya satu sahaja. Setiap 5 tahun seluruh rakyat Malaysia akn di'bomb' dengan kuasa mistik dan ilmu hitam supaya parti2 politik dpat mnang dlam pilihanraya. Bomoh Melayu, cina, india semua mempertaruhkan ilmu masing2. Jadi ada antara anda tidak dapat menahan dan jadi hilang akal, kena mind-control, dan hilang pedoman sebab sihir2 ni sentiasa 'on'.
Ummi, saya mohon maaf kerana selama ini memikirkan yang bukan2 terhadap ummi hanya kerana membuat bacaan tulisan orang2 dalam internet yang saya sendiri tak kenal siapa. Sekarang ummi tulislah apa yang sebenar berlaku, kami nak baca.

zoro

Traveler said...

Salam Srikandi. Terimakasih buat Umi.Saya berharap sesiapa yang mempunyai blog dapat membuat link kepada blog Umi, Supaya lebih ramai yang dapat membaca dan memyebarkan kepada umum kerana ramai lagi yang tidak mahu berfikir dan menggunakan emosi.Yang dapat mengubah nasib, adalah KITA kerana Anwar mungkin tidak akan berubah. Pastikan nasib generasi anak2 dan cucu2 kita tidak jatuh ke tangan orang seperti mereka.Demi agama, bangsa dan agama.Saya sudah link dan harap ramai begitu juga.Insyallah

Anonymous said...

MASYAALLAH,TAK PERNAH KU JUMPA ORANG YANG RAKUS TAHAP GILA BABI MACAM NI, RAKUS PADA:
1.Kuasa dan pangkat, cita-cita nak jadi PM.
2.Harta, semasa jadi menteri kewangan dan TPM habis harta negara kau bedal
3.Wanita
4.Lelaki
5.Pondan
6.Bohsia, bohjan

Mungkin satu masa nanti kucing, lembu, kambing, kerbau pun kau liwat.

OLEH ITU AKU RAYU SANGAT KEPADA PAS TINGGALKAN ANWAR,SEKARANG NI PAS MULAI DIBENCI DAN RAGUI KEIKHLASAN MEREKA DALAM MEMPERJUANGAN KAN ISLAM.PAS LEBIH BERWIBAWA, DIHORMATI DAN BERMARUAH JIKALAU MEREKA BERDIRI DIATAS KAKI SENDIRI KERANA ITULAH JATI DIRI YANG PERLU ADA DALAM DIRI SEORANG PEJUANG.

Anonymous said...

sebelum teruji...dan diuji...jangan bicara tentang yang haq...

PAS..pejuang ISLAM?

kalimah Allah tidak dipertahankan...malah mengeluarkan kenyataan yang keliru lagi mengelirukan...hanya untuk membenarkan agama selain agama ISLAM (YANG BENAR) gunakan....~akidah~

sumpah laknat dipertikaikan....tapi akuan sumpah yang menyebelahi kepentingan mereka dipertahankan...~kepercayaan kepada ALLAH~

hukum hakam yang jelas...dikelirukan....dan menimbulkan keraguan atas hukum yang telah pun jelas....

sekongkol dengan kafir DAP...yang tidak akan sesekali membenarkan ISLAM tertegak di muka bumi Malaysia ini...yang dijadikan tempat 'rujuk'...malah dipertahankan habis2an tiap perilaku dan kata2 mereka dengan alasan 'berbaik sangka'...berbaik sangka dengan kafir yang nak tentang ISLAM ni...???

begitu juga apabila...bukti demi bukti...menyerlahkan...kefasikan...kemunafikan...masih lagi mereka nak bicara tentang perjuangan ISLAM...???

umpama air dengan minyak....macamana pun 'sifat' serta 'rupa bentuk' nya tetap akan terkumpul sesama minyak....mcm PAS..PKR...DAP..

tetap percaya dan yakin perjuangan haq takkan sama dengan perjuangan bathil....

wallahu'alam....

Anonymous said...

SAYA MASIH INGAT LAGI PERISTIWA SEBELUM PEMECATAN DAN SELEPAS PEMECATAN ANWAR.

1st - selepas terdedahnya surat2 layang ummi mengatakan Anwar tidak layak jadi PM, ORANG2 PAS lah yang paling kuat mencanang satu malaysia UMMI di ugut, di khianat dan di ancam serta mengatakan ANWAR mengunakan POLIS untuk menekan saksi termasuk pengarang 50 dalil mengapa anwar tidak boleh jadi PM.

2nd - PAS lah paling cepat menjaja cerita kemungkaran ANWAR selepas pendedahan UMMI dan meminta kerajaan menyiasat kes ANWAR ni.

3rd - ANWAR DIPECAT - tup-tup PAS kata ANWAR kena konspirasi dan di fitnah. ???? part ni memang dah pelik mula-mula kata ANWAR buat lepas ANWAR kerjaan pecat PAS kata ANWAR kena fitnah.

4th - ANWAR buat roadshow meminta simpati RAKYAT - paling aku ingat ANWAR pernah sebut ada berkotak2 dokumen rahsia penyelewengan kerajaan. Tapi ni dah 2010 dah lebih 10 tahun tak ada 1 kotak pun dia dedahkan even dalam blog anwar sendiri.

5th - Pada pilihan raya 1999 ANWAR berjanji jika dia memerintah negara dia nak jual PUTRAJAYA (part ni nak ketawa dengar masa tu) tapi sekarang? SLOGAN UTAMA dia MENUJU PUTRAJAYA (putar jgn tak putar bang NUAR)

6th - 16 sept dia putar sampai sekarang ada gak penjilat jubur masih tak sengan silu percaya pada ANWAR

7th - isu penggunaan nama ALLAH. Rasa nak bunuh sahaja mamat ni dengan senang dia menjaja nama ALLAH boleh di gunakan oleh agama lain. Tak percaya cari je kat youtube ceramah ANWAR tentang isu penggunaan nama ALLAH oleh agama kristian.

boleh tak kalau aku bgtau kat sini siapa undi anwar sesungguhnya yang mengundi tu sesat dari jalan ALLAH?

Rindu kebenaran said...

Assalamualaikum,

Ustaz Ashaari Muhammad (Abuya) kenal siapa Anwar Ibrahim. Awal tahun 1990an Abuya dah beritahu kepada anak buahnya tentang tabiat Anwar seperti mana yang didedahkan oleh Ummi ini.Oleh itu Abuya setiap hari buat solat hajat memohon kepada Allah supaya Anwar tidak menjadi PM Malaysia. Abuya kata kalau Anwar jadi PM amat bahaya kepada negara dan agama kita. Pada tahun 1998, ketika Anwar dipecat,anak-anak buah Abuya tidak terkejut dan amat bersyukur kepada Allah diatas pemencatan tersebut.
Firasat Abuya ( Hadis kata "Takuti firasat orang mukmin kerana ia melihat dengan cahaya Allah")
1.Anwar Ibrahim tidak akan menjadi Perdana Menteri Malaysia.Abuya ada beritahu hal tersebut kepada Anwar melalui wakilnya, masa tu Anwar masih memegang jawatan sebagi TPM Malaysia. Anwar sangat marah dan Anwarlah Master Mindnya dalam menghancurkan jemaah Arqam dalam tahun 1994 dulu, bukan Tun Mahathir. Semasa Abuya ditangkap, 4 hari 4 malam tanpa henti Abuya disoal siasat, lebih dasyat dari Ummi.Mereka ingin tahu kenapa Abuya kata Anwar tak boleh jadi PM.

Selepas pilihanraya umum ke 12 dulu,Anwar mula tunjuk taring, Abuya kata Anwar umpama harimau yang sakit, dia hanya mampu mengaum sahaja, tetapi ia amat lemah dan selemahnya. Kata Abuya tujuan Allah menaik semula Anwar ke gelanggang pertarungan ialah agar ia tahu bahawa bukan sahaja dengan Tun Mahathir dia tidak mampu,dengan Paklah yang lemah pun ia tidak berdaya. Kata Abuya lagi orang yang berlakon dan berpura-pura dengan Tuhan, nescaya TUhan akan mempermain-mainkan dia semahu-mahunya.Abuya kata Anwar akan hancur-sehancurnya,Anwar akan jatuh dengan hinanya, jatuhnya Anwar umpama jatuhnya dari kemuncak gunung yang amat tinggi,bila jatuh ke bawah, hancur berkecai. Itulah perumpamaan yang diberikan oleh Abuya.

Semasa Anwar mencanang 16 September PR akan ke Putrajaya,hati kecil saya dan anak-anak buah Abuya yakin,Anwar tidak akan berjaya dan saya lihat ramai PR yang tertipu termasuklah TG Nik Aziz.

Berkenaan Tun Mahathir, Abuya beritahu seorang negarawan yang jujur dan ikhlas terhadap negaranya, bangsanya, agamanya. Oleh itu setiap teguran yang Tun buat adalah terbit dari perasaan cinta TUn kepada negara, agama dan Bangsa.Tun Mahathir orang yang bertuah kerana Tun selalu didoakan oleh Abuya dan oleh itu selepas Tun Mahathir bersara, Abuya dan Tun telah menjadi sahabat. Begitu juga dengan SB, sangat sayang kepada Abuya. Jangan terkejut Tian Chua juga pernah bertemu Abuya mengadu masalahnya dan beliau juga suka kepada Abuya.

Anonymous said...

Salam.....

Fuh, kalau mcm ni Malaysia punya bakal PM, malu besar wor....satu dunia pun malu nak sokong "dia" nie....biar dia cakap spin2 pun, org luar pun tak caya dah.....kesian kat anak bini dia...dia tak kesian kah??? anak bini tak dikesiankan...apalagi klu org lain....jgn haraplah....

Teruskan Ummi...teruskan berjuang habis2san....

Sukma Rindu said...

Mengalir air mata ku membaca semua komen2 yang masuk kerana semuanya menyokong Umi.

Pada satu ketika dulu Umi telah dimaki hamun,dicerca, diumpat, dihina, dibaling dengan telur busuk, dibaling dengan batu dan macam-macam lagi, tetapi Umi terus dengan perjuangannya untuk membongkar apa yang dia tahu bagi menyelamatkan negara ini dari seorang durjana.

Segala penderitaan yang telah ditanggungnya dalam misinya untuk mempertahankan negara tercinta ini daripada jatuh ke tangan orang yang tidak layak memimpin hanya Allah dan dirinya sahaja yang tahu.

Umi tetap tabah dan akhirnya kebenaran telah ditunjukkan kepada kita selepas 12 tahun berlalu.

Aku panjatkan rasa syukur kepada Allah dan berterima kasih kepada Umi yang telah berani menggadai nyawa melakukan sesuatu yang tidak ramai sanggup melakukannya. Terima kasih juga pada Azizan Abu Bakar, Dato Khairuddin Abu Hassan dan keluarga Umi sendiri (kecuali abangnya Azmin) yang turut sama berkorban untuk negara.

Jangan lupa juga kepada Haji Mohd Saiful Bukhari Azlan yang telah membuat laporan polis tentang salahlaku bekas Bossnya.

Jangan lupa juga kepada mangsa-mangsa yang telah membuat pengakuan kepada polis dan kepada Bekas Imam Besar Masjid Negara YB Hj Taib Azamuddin Ahli Parlimen PAS kawasan Baling, Kedah. Ini semua dapat kita lihat dalam U-Tube.

Sesungguhnya YANG HAQ PASTI BERDIRI DAN YANG BATIL PASTI JATUH.

Benar-benar INSAF.

Anonymous said...

Dengar berita dari AIDC, Azmin dan keluarganya sudah ke London sejak 2 minggu lalu selepas Ummi buat blog pendedahan ekslusif ini.

Ummi boleh confirm ke???

Cinta Malaysia said...

Assalamualaikum,
Ustaz Ashaari Muhammad (Abuya)pada awal tahun 1990an telah mengetahui siapa Anwar seperti mana yang telah didedahkan oleh Ummi. Masa tu Abuya setiap hari membuat solat hajat memohon kepada Allah supaya Anwar Ibrahim tidak menjadi Perdana Menteri Malaysia.Abuya kata jika Anwar jadi PM, ia amat bahaya kepada agama, bangsa dan negara.
Pada tahun 1998,apabila Anwar dipecat dari kerajaan, Anak-anak buah Abuya amat bersyukur dan sebab itu mereka langsung tidak terlibat dalam demontrasi menentang Tun Mahathir seperti mana yang dilakukan oleh parti PAS dan PKR.
Pada firasat Abuya (hadis ada sebut " Takutilah firasat orang mukmin kerana ia melihat sesuatu dengan cahaya Allah")Anwar Ibrahim tidak akan jadi PM.Abuya beritahu Anwar melalui wakilnya sebanyak 3 kali. Anwar sangat marah dan Anwarlah Master Mind menghancurkan jemaah Arqam pada tahun 1994 dan bukannya Tun Mahathir.Abuya ditangkap disoal siasat selama 4 hari 4 malam tanpa henti, lebih dasyat dari Ummi.

Selepas pilihanraya umum ke 12,Anwar telah mula tunjuk taringnya semula,Abuya beritahu Anwar umpama harimau yang sakit, hanya mampu mengaum,tetapi amat lemah.Kata Abuya tujuan Anwar dinaikkan semula ke gelanggang pertarungan ialah agar ia tahu,bahawa bukan sahaja dengan Tun Mahathir dia tidak mampu, bahkan dengan Paklah yang lemah pun, dia tidak berupaya.Orang yang berlakon dan berpura-pura dengan Tuhan, nescaya Tuhan akan mempermain-mainkan dia semahu-mahunya.Abuya kata Anwar akan jatuh dengan hina, jatuh Anwar umpama jatuh dari kemuncak gunung yang amat tinggi,hancur-sehancurnya. Sebab itu bila Anwar mencanang 16 September mereka akan ke Putrajaya,saya dan anak-anak buah Abuya yakin Anwar tidak akan berjaya kerana saya yakin dengan janji Allah tentang Malaysia. Dalam hal ini, saya lihat ramai orang tertipu, termasuk ulama-ulama dari PAS.

Tentang Tun Mahathir,Abuya memberi komen Tun seorang yang amat jujur dan ikhlas terhadap negara, agama dan bangsanya. Teguran Tun terhadap sesuatu kerana terbitnya rasa cinta dan sayang kepada bangsa, negara dan agama.Tun Mahathir antara orang sering didoakan oleh Abuya. Oleh itu tidak hairan, selepas Tun Bersara, Tun dan Abuya telah menjadi sahabat.

yobbote said...

Salam kak Ummi......pendedahan demi pendedahan perlu diketahui umum terutama golongan muda dan yang tak tahu kisah sebenar pemecatan anuar ini,ramai yg tak tahu dan hanye mendengar dr sebelah pihak saja iaitu Anuar tetapi disebelah pihak Kak Ummi langsung kami tak tahu. ramai cair hati bile mendengar ceramah beliau, yg beliau telah diinayai dan menjadi mangsa konspirasi org tertentu utk membunuh kerier pilitik beliau.Saya antara penyokng beliau dahulu,sanggup bertempur dgn anggota FRU di Johan Setia dan di depan Mahkamah Tinggi KL dulu.Setelah melihat video pengakuan mangsa2 liwat dan mendengar rakaman perbualan telefon dgn perempuan simpanan beliau baru lah ade kesedaran akan budaya songsang Anuar ni.

Pada pandangan saya parti PAS cuma menyokong beliau kerana nampak akan keuntungan dr segi politik saja, walhal mereka dah tahu perangai Anuar lebih awal lagi.
PAS layak jadi pengutip sampah saje.

Teruskan perjuangan mu Srikandi ku.

Anonymous said...

salam

Ummi, nak kongsi doa ni.
dulu waktu gaza kena serang, kita ramai2 pakat baca doa qunut nazilah spy gaza terselamat.
sekarang, negara kita pun dah diserang sebenarnya -> final game. moga2 ada manfaatnya kita baca doa ramai2.

wahai Tuhan kami, Engkaulah keselamatan dan daripadaMu keselamatan. Kau Maha Suci Tuhan kami dan Maha Tinggi, hai Tuhan yg mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan. Kami dengar dan kami taat, ampunkan kami hai Tuhan kami dan kepadaMulah kesudahan Kami.
Oh Tuhan tolonglah tentera2 Muslimin, dan askar2 yg mengesakan Tuhan, dan binasakanlah org2 kafir, org2 degil, pembawa2 bid'ah, org2 yg menyekutukanMu. hancurkan musuh2Mu,musuh2 Ugama Islam.
Dan tolonglah kami terhadap mereka wahai Tuhan sekelian alam.
Hai Tuhan, pecahkanlah kumpulan mereka, bubarkan himpunan mereka, kurangkan bilangan mereka, goncangkan kaki2 mereka, turunkan siksa yg pedih keatas mereka dgn kekuasaanMu, hai Tuhan sekalian alam.
Tuhan kami, hai Tuhan kami, tolonglah kami mengatasi kaum kafir. Hai Tuhan kami ampunkan kami dan dosa2 kami, dan matikan kami sbg org Islam, dan moga2 Allah sejahterakan penghulu kami Muhammad SAW, keluarganya, sahabat2nya. Maha Suci Tuhanmu Tuhan Yang Mulia drpd segala kekurangan.
dan salam keatas sekalian rasul2 dan pujian yg sebenar ialah bagi Allah, Tuhan sekalian alam.
Amin.

mthago said...

PAS telah rosak krn dia.

Soalan yang saya ingin utarakan ialah samada status tuan guru ini sesuai atau sebaliknya digelar pada beliau. Seorang yang dikenali dengan status tuan guru, dia mestilah berkualiti dari segi kelakuan dan percakapannya yang seharusnya sesuai dengan gelaran yang diberikan kepadanya. Pada pandangan saya, sesiapa yang tidak memiliki kualiti dan ciri-ciri tersebut tidak sepatutnya diberi atau menggunakan gelaran sebagai tuan guru.

Kebanyakan ahli PAS tidak akan sesekali menerima hakikat bahawa Dato’ Nik Aziz hanyalah merupakan manusia biasa yang tidak lari dan akan melakukan kesalahan.

Apabila Dato’ Nik Aziz mengatakan Allah samseng, adakah beliau tahu apa yang beliau telah perkatakan? Apabila Dato’ Nik Aziz berkata Allah samseng, ini bermakna salah satu daripada 99 nama Allah, Asma Al-Husna adalah samseng. Adakah ‘samseng’ merupakan salah satu daripada nama-nama Allah?

Apabila Dato’ Nik Aziz memberi kenyataan satu masa dulu bahawa berkawan dengan syaitan lebih baik dari berkawan dengan UMNO, Dato’ Nik Aziz sebenarnya menjatuhkan martabat dirinya sendiri. Hal ini kerana, Allah telah memerintahkan kita supaya tidak sesekali menjadikan iblis dan syaitan sebagai kawan. Musuh kita sebenar bukan manusia tetapi syaitan. Dato’ Nik Aziz berkata lebih baik berkawan dengan syaitan daripada berkawan dengan orang UMNO.

more in> http://mthago.wordpress.com/2010/12/21/dato-nik-aziz-idola-atau-ayatollah-untuk-pas/

Anonymous said...

Dalam PRU-13 nanti, pelbagai cara yg akan digunakan utk mengambil hati rakyat. Kempen pilihanraya yg dilumuri dengan fitnah dan propaganda keji. Saya masih ingat lagi dlm PRU tahun 1999, poster mata lebam telah diedarkan ke setiap ceruk pusat mengundi. Selain itu, pelbagai taktik digunakan supaya rakyat simpati pada ‘mangsa konspirasi’ ketika itu.

Kini, ramai bekas penyokong2 ‘mangsa konspirasi’ tu telah sedar apa sebenarnya yg berlaku. Tun Dr. Mahathir adalah pemimpin yg bijak dan arif dlm menilai siapa yg paling layak menjadi pemimpin negara. Ramai peminat2 Anwar tak sedar bahawa Mahathirlah yg membawa masuk Anwar ke dlm UMNO. Mahathir jugalah yg memberi peluang kpd Anwar naik ke jawatan tertinggi secara ‘short cut’. Ini membuktikan bahawa suatu ketika dulu, Anwar adalah ‘anak emas’ Mahathir.

Mustahil sama sekali Mahathir nak menganiayai Anwar. Malah, apabila kes ini mula2 meletup, Mahathir lebih percayakan Anwar drpd Ummi. Apa yg berlaku selepas pemecatan Anwar, Anwar telah menuduh Mahathir melakukan konspirasi terhadapnya. Dalam web mahazalim, pelbagai tohmahan dan carutan dilemparkan terhadap negarawan itu.

Selama 12 tahun, kisah ‘aktiviti luar tabii’ disimpan dlm almari besi. Tapi, keberanian saudara Saiful utk membawa Anwar ke muka pengadilan telah membuka satu lembaran baru dlm sejarah. Rentetan dari kebangkitan Saiful, satu demi satu tembelang Anwar terbongkar dan terdedah. Rakyat Malaysia telah semakin cerdik dan matang, kisah konspirasi adalah kisah lapuk dan basi serta tidak sesuai didendangkan semula.

Kini, apa yg kita panggil sebagai ‘Kisah Dalam Seluar’ telah menjadi jelas sejelas2nya dan sukar utk dinafikan sama sekali. Ezam, Nalla dan Ummi sendiri adalah saksi-saksi yang terlibat secara langsung dlm kes Anwar. Sukar utk menafikan dakwaan mereka kerana mereka lebih mengenali Anwar berbanding kita semua. Saya harap, kisah Anwar ini menjadi pengajaran utk semua dan menjadi titik tolak dlm sejarah politik Malaysia dlm menuju wawasan 2020.

Anonymous said...

salam

dlm kes saiful, pd pandangan saya dia ikhlas kagum dgn idola pujaannya ai tu.
dia ikhlas utk berkhidmat dgn ai.
pd masa yg sama dia tdk tahu aktiviti gelap ai - kalau tahu, awal2 lagi dia cabut lari.
tetapi bila dia sendiri dianiyai oleh org yg menjadi pujaannya, pelbagai persoalan timbul dlm dirinya - betul ke? ok ke? mimpi ke? bengong nya jadi cam ni? apa ke jadahnya jadi cam ni? cam ni ke org yg nak jadi PM?

seperti ummi, saiful juga sebenarnya boleh mengaut kekayaan segera dr ai jika dia memilih jalan pentingkan dirinya sendiri- peduli apa dgn org lain.

tp siapa sangka anak muda yg nampak serba lemah, tiada kuasa dan pangkat, tidak dikenali, mempunyai hati yg cekal dan waja utk menghadapi manusia berpengaruh spt ai.

dlm saat ditekan dan tertekan, tiada siapa yg dpt memberi kekuatan
utk dia menghadapi sebarang kemungkinan kecuali Allah SWT. sebab tu dia memilih utk bersumpah, "mengaibkan" diri sendiri dikhalayak ramai secara live, sanggup pula menerima azab Tuhan didunia lagi jika dia bersalah. benda cam gini bukan suka2 nak cari publisiti murahan wooo...
cuma masalahnya bila ia berkaitan dgn ai, boleh saja org tuduh dia dibayar berjuta dan berkonspirasi utk jatuhkan ai.

sebab tu orang kata - kebatilan itu boleh diruntuhkan oleh hati yg benar2 ikhlas, jujur dan hanya mengharapkan pertolongan Allah semata2.

saya/kita yg melihat sebenarnya hanya mampu mendoakan dia dari jauh. selebihnya kita pun amat mengharapkan pertolongan Allah.

itulah dia seorang anak muda yg berhati cekal dan tabah.

saya tidak berniat memuji saiful, ttp jika saya/kita berada ditempat dia, belum pasti lagi apa keputusan kita berhadapan dgn org macam ai tu.

kita telah dididik dari kecil bhw amalan kaum NABI LUT tu adalah songsang dan Allah boleh jatuhkan hukuman secara cash. Jadi bila ia berlaku, pertama yg kita ingat mestilah amat takut dgn kemurkaan Tuhan. dan kepada Tuhanlah kita mohon supaya dijauhkan dr pemimpin yg songsang.

Anonymous said...

wah.... dari tahun 1998 aku tunggu nak baca surat tu... sekarang baru dapat baca.... TERKEZUT den...

kalau tak betul la kan...ANUar saman la UMMI...

tak sabar nak tunggu dia saman ni.. kan ke dia RAJA saman kat m'sia..


hahahah

Anonymous said...

Oleh RAHSIA BESAR / CICERO

Riwayat politik (dan juga keharmonian rumahtangga) Anwar Ibrahim tamat pada 5hb Ogos 1997. Itulah tarikh Ummi Hafilda Ali menulis sepucuk surat 19 muka kepada YAB Perdana Menteri Dr Mahathir bin Mohamed yang membutirkan salah laku seks dan tabiat liwat Anwar Ibrahim.

Surat Ummi bukan surat layang sebab Ummi turunkan tanda tangan, alamat rumah dan nombor KP pada surat keramat itu. Walaupun Ummi dihina dengan berbagai jenis fitnah dan tuduhan, pada suatu hari kelak sejarah negara Malaysia pasti akan menghargai Ummi Hafilda bt Ali sebagai seorang wanita pejuang dan wira negara yang telah berani tampil ke depan untuk menyelamatkan negara kita. Ummi mengalami penghinaan ditahan dan diseksa Polis atas arahan Anwar Ibrahim.

Di sini Unspinners ingin rakamkan terima kasih dan salam sanjungan yang setinggi-tingginya kepada Ummi Hafilda bt Ali. Hidup Ummi.

Muka pertama surat Ummi Hafilda bt Ali adalah seperti berikut:

5 Ogos 1997

Yang Amat Berhormat

Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamed

Perdana Menteri Malaysia

Jabatan Perdana Menteri

Kuala Lumpur


YAB,


PERIHAL SALAH LAKU TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA


Dengan segala hormatnya, merujuk kepada perkara di atas, saya Ummi Hafilda bt Ali ingin mengemukakan laporan khas mengenai perihal salah laku Timbalan Perdana Menteri.

YAB, laporan ini dibuat berdasarkan maklumat dan bukti yang telah kami perolehi sepanjang tempoh penyiasatan.

Ianya dibuat bersama dengan persetujuan kami kelima-lima beradik, ia itu Norlia bte Ali, Intan Dawini bte Ali, Mohd Azman bin Ali, Mohamed Azwan bin Ali dan Ummi Hafilda bte Ali.

Bersama-sama ini juga disertakan dengan lampiran khas mengenai maklumat lengkap sebagai pertimbangan untuk pihak YAB.

Segala perhatian, pertimbangan dan tindakan oleh YAB dalam menangani masalah ini sangatlah dihargai dan disanjung tinggi.

Bagi kami YA adalah tokoh pemimpin terulung negara yang kami cukup kagumi dan hormati.


Sekian, terima kasih.


Yang benar,


tt


Sila perhatikan bahawa surat Ummi ini disokong oleh lima adik-beradik daripada keluarga Ali. Jadi Ummi bukan berkelakuan « tidak senonoh » seperti mana difitnah oleh Anwar Ibrahim. Lima orang adik-beradik keluarga Ali setuju dengan surat itu.

Ummi ada menyimpan salinan suratnya kepada Perdana Menteri dan menunjuk salinan itu kepada kawan-kawan serta sahabat karibnya. Surat Ummi menjadi berita panas dan salinan fotostat beranak dengan pantas.

Dalam sehari dua, Anwar Ibrahim mendapat tahu berkenaan surat Ummi dan menjadi panik, cemas dan keliru. Dia tak tahu apa nak buat.

Pihak Polis pun telah mendapat tahu perihal surat Ummi. Pada 8 Ogos 1997, IGP telah memanggil Dato Amir Junus, Timbalan Pengarah Cawangan Khas (atau T/PCK) dan memberinya salinan surat itu serta mengarahkan SB menyiasat asal usul surat itu .

Pada 10hb Ogos 1997, Dato Amir Junus T/PCK telah berjumpa Dato Mohd Said Awang, Pengarah Cawangan Khas (PCK) di Subang Airport dan memberitahu PCK berkenaan surat Ummi. PCK mengarah Timbalannya untuk menyediakan laporan lengkap pada hari esoknya, jam 7.30 pagi 11hb Ogos 1997.

Esok hari, 11 Ogos 1997, T/PCK dan pegawainya telah memberi taklimat ikut jadual pada 7.30 pagi. Secara kebetulan, pada jam 9:00 pagi yang sama, Dato Mohd Said Awang PCK juga menghadhiri mesyuarat rasmi bersama Anwar Ibrahim di pejabat Timbalan Perdana Menteri. Setelah tamat mesyuarat Anwar Ibrahim telah berjumpa sebentar dengan Dato Mohd Said PCK dan meminta bantuan SB untuk memantau kandungan surat Ummi.

Surat layang sudah lama menjadi sebahagian daripada budaya politik negara, tetapi Anwar amat runsing tentang surat Ummi kerana Ummi berani menulis nama, alamat dan nombor kad pengenalannya. Ini bukan surat layang. Anwar rasa amat cemas. Malam itu 11hb Ogos 1997, Anwar runsing, tidak tenteram dan tidak lena tidur.

BERSAMBUNG...

Anonymous said...

BERSAMBUNG...

i. Kali pertama - 12 Ogos 1997, 10:00 pm – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya

Pada hari esok, 12hb Ogos 1997, Anwar masih risau. Sebabnya sepanjang hari dia menunggu feedback daripada PCK tetapi PCK tidak telefon Anwar (maklumlah pegawai Kerajaan selalu lambat). Maka dia menyuruh ASP Zainal Aznam ADCnya memanggil PCK dan T/PCK ke rumahnya.

Aznam telah telefon T/PCK Dato Amir Junus dan suruh dia bersama PCK Dato Mohd Said Awang datang berjumpa Anwar di rumahnya pada 10:00pm. Inilah kali pertama kedua PCK dan T/PCK hadhir bersama di rumah Anwar Ibrahim di No. 47 Jalan Damansara. Pada perjumpaan ini, Anwar telah mengarahkan PCK dan T/PCK mengesan Ummi Hafilda. Pada malam ini pun, malam kedua, 12hb Ogos 1997 Anwar tidak dapat tidur lena, merasa lagi cemas dan juga tiada selera liwat sesiapa.

ii. Kali kedua 13 Ogos 1997 10:00 pm – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya

Pada hari esoknya 13hb Ogos 1997, sekali lagi PCK Dato Mohd Said Awang masih tidak telefon Anwar dengan sebarang laporan terkini. Anwar tidak sedar bahawa PCK Dato Mohd Said Awang pun pintar orangnya. Polis hanya membuat laporan tugas kepada Attorney General dan Menteri Dalam Negeri dan bukan kepada Menteri Kewangan atau TPM.

Jadi Anwar tiada pilihan kecuali memanggil PCK dan T/PCK pergi ke kediamannya sekali lagi. PCK dan T/PCK tiba di rumah Anwar pada jam 10 malam, 13hb Ogos 1997. Mereka berjumpa dalam bilik ‘library’ di rumah Anwar.

Kedua PCK dan T/PCK memberitahu Anwar bahawa IGP telah mendapat salinan surat Ummi daripada Dato Seri Megat Junid. Kemudian mereka melaporkan kepada Anwar bahawa SB masih belum dapat mengesan Ummi.

Anwar telah menggesa PCK dan T/PCK kerahkan tenaga SB untuk mengesan Ummi dan Azizan dengan secepat mungkin. Pada waktu itu juga, ia itu sekitar jam 11 malam, 13hb Ogos 1997 di rumahnya di 47 Jalan Damansara, Anwar Ibrahim telah mengarahkan PCK dan T/PCK untuk ‘menggempar’ Ummi dan Azizan atas surat yang ditulis Ummi. Maksud Anwar ialah SB perlu tangkap dan menakutkan kedua Ummi dan Azizan.

Ini menjadi dua malam berturut-turut di mana Anwar telah memanggil Pengarah Cawangan Khas dan Timbalannya pergi ke rumahnya. Malam itu pun Anwar runsing dan tiada selera liwat sesiapa pun.

iii. Kali ketiga 15 Ogos 1997 2 :00 pm – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya

Dua hari kemudian, pada 15hb Ogos 1997, PCK dan T/PCK telah bermesyuarat dengan pegawai SB. SB masih tidak boleh kesan Ummi. SB juga dapat tahu berkenaan sebuah surat layang baru ‘Talqin terbuka untuk Anwar Ibrahim ‘ yang telah tersebar. Surat ‘Talqin..’ ini merujuk juga kandungan surat Ummi.

Semua ini menjadikan Anwar lagi cemas. Surat Ummi hanya beranak secara fotostat di Kuala Lumpur. Tetapi surat layang ‘Talqin terbuka..’ pula di sebarkan secara luas. Anwar panik. Dan sudah dua hari PCK dan T/PCK tidak laporkan apa pun kepada Anwar. Ummi dan Azizan masih tidak dapat dikesan oleh SB. Anwat tak boleh tidur.

Jadi sekali lagi Anwar suruh ADCnya ASP Zainal Aznam panggil PCK dan T/PCK ke rumahnya di Jalan Damansara. Kali ini awal pagi lagi Anwar suruh ASP Zainal telefon PCK. Anwar panik. Jadi PCK dan T/PCK pergi ke rumah Anwar jam 2:00 pm.

Dan Anwar sudah dapat salinan surat layang ‘Talqin terbuka..’ dalam tangannya. Itulah yang cemaskan Anwar. Anwar suruh PCK dan T/PCK menyiasat siapa yang sebarkan surat layang itu.

Anonymous said...

Salam Semua,

Saiful tunaikan Haji tahun ini, dan berdoa dan pastinya meminta pertolongan Allah.

Tiba - Tiba sahaja bulan December 2010, Ummi di Mingguan Malaysia meminta Azmin bertaubat dan seterusnya dengan hadirnya Blog Ummi.Siapa kah yang mengerakkan hati Ummi.

Tanyalah siapa siapa yang pernah ke Mekah. Menunaikan Umrah atau Haji ... jika berdoa, meminta dengan Allah (yang kita minta harus nya berpada ... macam kita orang kebanyakkan tapi nak minta menjadi Sultan.. tak boleh lah) pastinya walaupun tidak sepenuhnya ... pasti nampak hasil nya. Insyaallah.

Shah Alam 7

Anonymous said...

BERSAMBUNG..

Di sini PCK Dato Mohd Said Awang gostan sikit. Dia (dan juga T/PCK) menasihati Anwar untuk membuat laporan Polis (Police report). Anwar pula jawab dia tak mahu buat laporan Polis sebab dia TAK MAHU KES DI SIASAT OLEH CID ! Itulah Anwar yang sebenarnya – dia takut akan pecah tembelang.

Tetapi setelah dipujuk, Anwar setuju membuat laporan Polis dan menyuruh ADCnya ASP Zainal Aznam membuat laporan Polis di pejabat PCK Dato Mohd Said Awang. Malam ini pun, 15hb Ogos 1997 Anwar tak dapat tidur.

iv. Kali ke-empat 16 Ogos 1997 10:00 pm – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya

Esok harinya 16hb Ogos 1997, Anwar resah, risau, cemas dan runsing semua sekali. Sudah empat hari berlalu tetapi SB masih belum dapat kesan Ummi Hafilda. Anwar panggil lagi PCK dan T/PCK ke rumahnya. Kedua PCK dan T/PCK telah tiba dirumah Anwar pada 10:00 malam. Anwar terpaksa mengulangi arahannya kepada SB – cari Ummi Hafilda dengan secepat mungkin.

v. Kali ke-lima 17 Ogos 1997 11:00 pm malam – Anwar telefon T/PCK

Akhir nya pada 17hb Ogos 1997, SB dapat kesan Ummi Hafilda dan Azizan berada di rumah Dr Restina di Bangsar. Pasukan Polis CID di kerah untuk pergi ke rumah Dr Restina dan menahan Ummi dan Azizan. Ummi di tahan tepat pada jam 11:00 malam di Bangsar.

Sebelum itu pada jam 8:00 malam 17 Ogos 1997, PCK Dato Mohd Said Awang dan T/PCK Dato Amir Junus dipanggil oleh IGP ke rumahnya. IGP sudah terima panggilan daripada Dr Restina yang mengatakan ada pasukan Polis kepung rumahnya. Oleh kerana Dr Restina tidak mahu membuka pintu dan gate, proses menahan Ummi Hafilda telah memakan masa dua jam, ia itu sehingga pukul 11 malam.

Hampir setiap minit daripada pukul 9:00 malam hingga pukul 11:00 malam, Anwar mendapat laporan (kemungkinan besar daripada ADCnya ASP Zainal Aznam) tentang kedudukan Ummi dan Azizan di rumah Dr Restina. Maka apabila Polis menahan Ummi pada 11:00 malam, Anwar dapat tahu secara instant. Anwar terus telefon T/PCK Dato Amir Junus yang berada di rumah IGP itu, bersama PCK Dato Mohd Said Awang. Setelah bercakap dengan T/PCK, Anwar minta bercakap dengan IGP. Anwar suruh IGP mengarahkan PCK dan T/PCK pergi ke rumahnya dengan segera. Maka PCK dan T/PCK bergegas ke rumah Anwar.

vi. Kali ke-enam 18 Ogos 1997 12:30 a.m. – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya

Maka untuk kali kelima (ia itu antara 12 Ogos dan 18 Ogos) PCK dan T/PCK tiba di rumah Anwar di Jalan Damansara pada 12:30 pagi, 18hb Ogos 1997 untuk melaporkan gerak geri SB mengesan dan menahan Ummi Hafilda Ali.

Anwar arahkan SB supaya memaksa Ummi dan Azizan menarik balik pengakuan mereka secara bertulis dalam tempoh 24 jam sahaja. Anwar mengulangi bahawa Ummi dan Azizan JANGAN DIHADAPKAN KE MAHKAMAH ! ! DIA TIDAK MAHU SEBARANG PUBLISITI.

Malam itu juga Anwar tidak dapat tidur lena.

vii. Kali ke-TUJUH 18 Ogos 1997 12:00 P.M. (tengah hari). – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya

Pada pukul 12:00 pm tengah hari, 18 Ogos 1997 Anwar sekali lagi panggil PCK dan T/PCK datang ke rumahnya. Anwar tanya tentang interrogation SB terhadap Ummi dan Azizan. PCK dan T/PCK berkata interrogation berjalan lancer dan Ummi sudah sedia menarik balik tuduhan nya. Anwar mengarahkan PCK dan T/PCK supaya Ummi dipaksa menulis pengakuan yang di tujukan kepada YAB Perdana Menteri.

viii. Kali ke - lapan 18 Ogos 1997 11:45 malam. – Anwar mengarahkan Azizan Abu Bakar dibawa ke rumahnya. PCK & T/PCK juga dipanggil sekali.

PCK dan T/PCK telah menunjukkan kepada Anwar pengakuan bertulis Ummi dan Azizan yang menarik balik tuduhan mereka terhadap salah laku seks dan liwat Anwar.

BERSAMBUNG..

Anonymous said...

SAMBUNG..

ix. Kali ke-sembilan 20 Ogos 1997 10:00 malam – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya.

Setelah Ummi dan Azizan diseksa dan di paksa membuat pengakuan bertulis, Anwar mengarahkan PCK Dato Mohd Said Awang membuat laporan kepada YAB Perdana Menteri (termasuk lampiran pengakuan Ummi dan Azizan). PCK telah serahkan laporan tentang pengakuan Ummi dan Azizan kepada YAB Perdana Menteri pada 20 Ogos 1997.

Pada malam itu 10:00 pm 20 Ogos 1997, PCK dan T/PCK telah pergi ke rumah Anwar untuk melaporkan bahawa laporan pengakuan Ummi dan Azizan telah pun diserahkan kepada YAB Perdana Menteri.

x. Kali ke-sepuluh 27 Ogos 1997 10:00 malam – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya.

Tetapi YAB Perdana Menteri tidak buat apa pun atau berkata apa pun tentang surat pengakuan Ummi dan Azizan. Dr Mahathir sibuk dengan perasmian kilang besi dan keluli, perasmian lebuhraya baru, perasmian airport baru, perasmian universiti baru, menentang dasar Yahudi di Palestin, menentang kuasa dunia Amerika Syarikat dsbnya.

Dr Mahathir tidak ada masa nak ambil tahu tentang kes Anwar main belakang orang atau Anwar main dengan bini orang.

Jadi Anwar menjadi risau sekali lagi. Tujuh hari kemudian pada 27 Ogos 1997, jam 10:00 malam, sekali lagi Anwar panggil balik PCK dan T/PCK ke rumahnya.

Inilah kali ke sepuluh Anwar memanggil kedua pegawai Polis itu ke rumahnya.

Anwar mengarah PCK dan T/PCK mendapatkan satu lagi pengakuan bertulis daripada Ummi dan Azizan. Kali ini pengakuan bertulis mereka mesti di tujukan kepada umum dan bukan kepada YAB Perdana Menteri sahaja. Dan Anwar mahukan pengakuan bertulis yang kedua ini di isikan ke dalam sampul surat dan di hantar ke pejabat dia pula (Pejabat Timbalan Perdana Menteri) melalui Pos Malaysia. Inilah kebodohan Anwar yang paling ketara. Apabila kes salahguna kuasa Anwar ini di bawa bicara, pihak pendakwa dapat mengesan setiap langkah bodoh Anwar menyalahgunakan kuasa nya.

xi. Kali ke-sebelas 28 Ogos 1997 11:00 malam – T/PCK telefon Anwar

Jadi Polis terpaksa mencari Ummi dan Azizan sekali lagi. Azizan di bawa ke Kelab Golf PDRM Titiwangsa pada jam 8:30 malam, 28 Ogos 1997. Setelah selesai mendapat pengakuan Azizan untuk kali kedua, T/PCK Dato Amir Junus telah telefon Anwar pada jam 11:00 malam dan membacakan isi pengakuan Azizan.

Anwar berasa tidak puas hati dengan surat Azizan dan mengarahkan T/PCK untuk membuat beberapa perubahan. Anwar mahukan perkataan ‘menafikan’ di masukkan pada satu tempat. Kemudian Azizan telah di paksa sekali lagi untuk menulis semula pengakuannya - mengikut arahan Anwar.

xii. Kali ke-dua belas 29 Ogos 1997 4:00 petang – T/PCK telefon Anwar

Ummi pula di bawa oleh SB ke Hotel Pan Pacific (Bilik 1426) pada jam 10:20 pagi, 29 Ogos 1997 untuk deraan sesi kedua. Ini adalah salah guna kuasa yang jelas. Ummi tidak mahu mengaku kalah dan terpaksa di ancam oleh SB dengan berbagai jenis ancaman dan ugutan. Akhir sekali Ummi yang hanya wanita muda dan berseorangan menangis, layu, kuyup dan mengalah kepada ancaman SB. Maka Ummi pun bersetuju membuat pengakuan bertulis untuk kali kedua.

Dan sekali lagi apabila selesai menulis, pengakuan Ummi di hantar kepada T/PCK (yang sedang menunggu di lokasi lain). T/PCK telah telefon Anwar dan bacakan pengakuan Ummi. Sekali lagi Anwar telah mengarahkan supaya beberapa perubahan dibuat. Ummi terpaksa menulis semula surat pengakuan itu mengikut kehendak Anwar.

Jelas bahawa pada Round Kedua ini, surat itu bukan pengakuan Ummi dan Azizan tetapi adalah pengakuan yang di tulis oleh Anwar Ibrahim yang terpaksa di terima dan di tanda tangani oleh Ummi dan Azizan.

xiii. Kali ke-tiga belas 29 Ogos 1997 petang – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya.

BERSAMBUNG...

Anonymous said...

SAMBUNG..

xiii. Kali ke-tiga belas 29 Ogos 1997 petang – Anwar panggil PCK & T/PCK ke rumahnya.

Setelah Ummi membuat pengakuan yang kedua itu, SB telah diarah Anwar masukkan surat pengakuan itu dalam sampul, melekatkan setem dan “matikan” setem di Pejabat Pos dan kemudian menghantar surat itu secara peribadi ke rumahnya. Oleh itu PCK dan T/PCK telah membawa surat pengakuan Ummi dan Azizan (yang kedua) dan pergi berjumpa Anwar di rumahnya.

Hanya sesudah PCK dan T/PCK menyerahkan pengakuan kedua Ummi dan Azizan kepada nya maka Anwar boleh tidur lena sekali lagi. Malam itu belangga pun pecah juga.

Kesimpulan

Kesimpulannya selama 17 hari, daripada 12hb Ogos 1997 hingga 29 Ogos 1997, Anwar Ibrahim telah begitu panic dan cemas akibat surat Ummi Hafilda Ali yang memecahkan tembelang busuk Anwar.

Pada 18hb Ogos 1997 sahaja, Anwar telah panggil PCK Dato Mohd Said Awang dan T/PCK Dato Amir Junus datang ke rumahnya sebanyak TIGA KALI ia itu pada jam 12:30 pagi, 12:00 tengah hari dan 11:45 malam. (Ummi dan Azizan ditahan SB sejak malam sebelumnya ia itu 17hb Ogos).

Seperti pengarah filem seram “horror movie”, selama 17 hari Anwar memberi arahan kepada SB untuk mengesan dan menahan Ummi dan Azizan. Kemudian Anwar suruh SB membuli dan “gempar” Ummi dan Azizan dan memaksa mereka berdua membuat pengakuan bertulis untuk menafikan tuduhan mereka bahawa Anwar terlibat dalam seks luar nikah dengan bini orang dan liwat dengan lelaki lain.

Atas kesalahan menyalahgunakan kuasa ini Mahkamah telah menjatuhkan hukuman penjara enam tahun ke atas Anwar Ibrahim.

TAMMAT!!

ameen said...

WAHAI ANWAR, TUHAN MAHA PENGAMPUN..
WAHAI AZIZAH DAN ANAK-ANAK..
WAHAI PENDOKONG DAN PENYOKONG ANWAR SEKELIAN..
MASIH ADA MASA LAGI.. UNTUK BERPATAH SEMULA..
PINTU RAHMAT TUHAN MASIH TERBUKA..
JANGAN SAMPAI IA TERTUTUP.. KERANA DI WAKTU ITU HUKUMAN TELAH TIBA..
HUKUMAN YANG PALING MENGERIKAN BILA HATI ALLAH SUDAH HITAMKAN.. BILA HATI SUDAH DICOP OLEH ALLAH.., MAKA KEBENARAN TIDAK DAPAT MASUK LAGI WALAU SEBESAR DEBU..
APA KITA NAK TUNGGU MCM FIRAUN DITENGGELAMKAN, MASA ITU DIA JUGA AKUR.. TAPI PINTU TAUBAT SUDAH TERTUTUP...
LIHATLAH ANAK NABI NOH, BILAMANA HATINYA TELAH DITUTUP OLEH TUHAN.. WALAUPUN DI DALAM BAH YANG TIADA DARATAN DIA MASIH KATAKAN ADA LAGI HARAPAN BUAT AKU.. MASIADA LAGI DARATAN UNTUK AKU..
AMBILLAH IKTIBAR.. SESUNGGUHNYA ORANG YANG SELAMAT ADALAH ORANG YANG MAHU BERFIKIR..

Anonymous said...

Masalahnya, perkara ini tidak diketahui umum sebab tidak ramai orang Malaysia terdedah kepada blog2 termasuk blog ini.

Adalah penting adalah untuk menghalang Anwar dan sekutunya terus menyekutukan Allah dan mempelekehkan Agama.

Anwar dan sekutunya akan menyebabkan ramai anak muda Islam MURTAD dan SESAT.

Patutnya perkara-perkara ini disebarkan ke arus berita perdana atau umum.

rosli said...

Salam Ummi,

Tahniah dan teruskan perjuangan. Kalau dapat dedahkan Buku Dalil 50 tu, saya pernah baca buku tersebut sebelum di cetak pada tahun 1997.

rosli said...

Salam Ummi,

Tahniah kerana berani dedahkan surat ini, lepas ni dedahkan pulak buku dalil 50 yang asal, saya dapat baca draf asal tahun 1997.

Anonymous said...

Teruskan usaha anda. Demi Allah selama ini kami tak tahu.

najm!ezOnE91 said...

kite tggu pyokong al juburi mengaum..p xtaw ah an spesis p drg klu msh skong pak mnteri sorg nie..subhanallah smge mnjdi ptnjuk kpd pyokng tgar pak mnteri sorg nie..

Anonymous said...

Kenapa Azmin dan Shamshida Cuti Mengejut Ke London ?

click here to read more http://www.anwaraidc.com/?p=4331

Soalannya ialah apa akan jadi pd afifa bila dah besar nanti dan sampai jodoh. Siapa akan jadi wali kepada nikah tersebut jika status bapa sebenar tidak diketahui?

Jika anwar, azmin dan shamsidar menutup perkara benar. Afifa kawin berwalikan si Azmin...perkahwinan itu tidak sah dan haram untuk bersama. Inilah namanya satu dosa dibuat akan membuka kepada dosa yang lain. Dahla hasil hubungan yang tidak sah jadinya Afifa...

Kesian si afifa yang tidak berdosa menjadi mangsa kepada dosa2 nafsu orang tuanya.

Untuk membendung dosa ini terus berlanjutan sangat perlu ujian DNA dijalankan sekali lagi untuk membuktikan bahawa benar Afifa anak azmin ali. Krn ada berita2 di kalangan blogger bahawa ujian DNA yang dahulu tidak dijalankan dgn betul kerana darah Anwar telah ditukar. Untuk memastikan dakwaan ini betul sgt perlu semua pihak termasuk pihak jabatan agama islam campur tangan dlm hal ini untuk mengelakkan nasab keturunan rosak terus menerus memandangkan kes ini sudah tersebar luas.

dankuala.com said...

ALHAMDULILLAH. TERUSKAN PERJUANGAN. SAYA JANGKA SEGALA KEPALSUAN, PENIPUAN, PENYELEWENGAN FAKTA YANG DIBUAT OLEH ANWAR DAN KONCO KONCO PAKATANNYA AKAN BERAKHIR TAK LAMA LAGI.

MARI KITA SAMBUT MALAYSIA BARU YANG LEBIH CEMERLANG DEMI MASA DEPAN ANAK CUCU KITA.

armizanizam said...

salam kak ummi , kita berada di pihak yg betol jgn takot untuk membuat jambatan kebenaran ,
beritahu dunia !!!

Anonymous said...

tahniah atas pembongkaran ini walau pun sudah lebih 10 tahun ia berlaku , tunjukkan pada Malaysian !!!

Anonymous said...

Assalamualaikum kepada seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam Bangunlah wahai bangsa ku ,kita tentang habis-habisan petualang bangsa ini demi menjamin kesejahteraan bumi tercinta. Seandainya benar isi kandungan surat ini ,maka Anwar akan di laknat Allh swt. Kepada pengikut setia beliau ,andainya mahu selamat dunia akhirat bawalah bertaubat . Amin.....

AKU WARIS PAHANG said...

Salam Ummi,

Tahniah dan teruskan perjuangan.Mohon izin siar gambar dan link blog di blog saya.

Di mana boleh saya dapat Buku Dalil 50 tu?

Anonymous said...

semakin PANASSS dengan komen2 yang begitu lengkap.
Harap lebih ramai lagi yang memberikan respon dari perbagai sudut untuk melengkapkan cerita ummi.

GO UMMI GO!!
Aku harap polis2 yang terpaksa bersubahat dulu tu eloklaa mintak maaf secara terbuka.

Anonymous said...

Sukma Rindu December 31, 2010 7:07 PM

"Jangan lupa juga kepada mangsa-mangsa yang telah membuat pengakuan kepada polis dan kepada Bekas Imam Besar Masjid Negara YB Hj Taib Azamuddin Ahli Parlimen PAS kawasan Baling, Kedah. Ini semua dapat kita lihat dalam U-Tube."

==================================
-Bekas Imam Besar Masjid Negara YB Hj Taib Azamuddin Ahli Parlimen PAS kawasan Baling, Kedah..-
===================================
perlu ada nya istiqamah....perlu konsisten bila berbicara tentang kebenaran....

apakah YB ini mempertahankan kalimah ALLAH daripada agama selain agama ISLAM (YANG BENAR) gunakan...?

adakah YB ini mempertahankan sumpah laknat...?

bukan kah YB ini turut bersama dengan 'gerombolan' pakatan rakyat yang sentiasa membuat haru biru...dan yang terbaru adalah sewaktu Dewan Rakyat...dijadikan tempat demo yang begitu murah...dan jelek...?

bukan kah YB ini turut membiarkan segala 'kekeliruan' ditimbulkan....apabila pertikaian tentang hukum hakam yang jelas...?

jangan bicara tentang perjuangan...jika belum teruji dan diuji....

wallahu'alam....

Anonymous said...

salam....nak tggu puak2 PR nak komen balas apa? tmbh2 lg dr Tuan Guru Nik Aziz....mesti rmai org nak dgr apa plak fatwa dia kali nie mengenai surat Kak Ummi nie...apa pun teruskan perjuangan Kak Ummi demi menyelamatkan maruah diri, keluarga, bangsa dan negara kita yg tercinta....terima kasih Tun Dr M sbb apa yg Tun dah lakukan dulu...terima kasih byk2...

saudi126 said...

Mana dia penyokong tegar PKR dan sewaktu dengannya pasai apa diam tak berani kata apa apa.Mana dia kata kata keramat anda "LAWAN TETAP LAWAN".Syurga dan neraka bukan hampa punya nak masuk keluar sesuka hampa saja.Ingat lah ada lagi yang lebih berkuasa.

Anonymous said...

tulah heran . lepas tu azizan kemalangan dan begitu juga dengan datuk shamsudin. Penyokong pembangkang masatu mengatakan bahawa itu adalah bala yang menimpa kepada pemfitnah. Padahal ada pihak yang cuba membuat ugutan rupanya. Jahat betul

Anonymous said...

Ummi, masanya telah tiba utk Ummi muncul di depan org ramai. Tak kiralah sama ada dlm road show atau muncul di TV. Yang penting, Ummi berani menonjolkan diri utk menyatakan kebenaran. Saya risau, sekiranya Ummi hanya berjuang melalui blog, penyokong2 PKR akan melihat seolah2 Ummi menyembunyikan diri di sebalik blog. Kami semua akan menyokong Ummi dari belakang dan akan membantu utk menguatkan hujah2 Ummi melalui sumber2 yg kami telah kumpulkan selama ini.

Ummi jgn risau dgn penyokong2 PKR kerana penyokong2 Ummi sebenarnya adalah lebih ramai dari mereka. Kebanyakan dari kami adalah terdiri dari bekas2 reformasi 98 dan bekas2 penyokong PKR. Kami akan berada di mana jua road show yg Ummi sertai sebgai membuktikan sokongan kami pada Ummi.

doncin cai said...

@ yobbote
alhamdulillah
seronok teman membaca komen mike..
mike mungkin muda lagi.....
...kita jangan pedulikan personaliti Umi.... tetapi KEBENARAN yang di buktikan........
kalau mike ikut perkembangan politik perak, 11 bulan pakatan haram jadah memerintah, lihat le kesannya terhadap kampung kita... Usai******, macam raja di pejabat daerah, majlis daerah.........
di beri pelacur... boleh dianggap sedekah.... masyaAllah !
pasyo pasyo yang ada di seri iskandar pun nak di sapu....!!!!
teman bukan politician... tapi sangat sayangkan ugama dan bangsa kita...selalu memikirkan apa yang terjadi kepada generasi generasi kita seterusnya.... INI ADALAH TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA
seburuk buruk umno adalah sebaik baik pkr.. Allah swt Maha Kaya chor...
wallahhualam

Anonymous said...

TQ ummi.

thn 98, umur aku masa tu 28thn. memang tak dinafikan masa thn 98 dulu susah aku dan semua org yg aku kenali nak percaya dengan pengakuan ummi ni.

anwar begitu cekap manipulasi media massa dan mata org ramai dibutakan dengan kelicikan pembohongan bersiri anwar.

tapi alhamdulillah, thn 2011 sinar kebenaran semakin menjelma dan anwar sudah semakin hilang pengaruh. skrg aku pun dah masuk 41 thn. dah tak emosi menilai maklumat. hehe..

tahniah utk ummi dan kecekalan hati ummi. semoga Allah SWT membalas segala jasa baik ummi & ibu. insyaAllah.

rahim

Anonymous said...

Bukan sudah terbukti melalui DNA bahawa Afifa itu anak Azmin?Tolong semak balik.Ini boleh jadi fitnah paling teruk..

Azizan said...

Teruskan pendedahan Anwar aljuburi kaki temberang...kepada puak lembu PKR gunakan akal fikiran tuk buat penilaian,bkn guna kepala lutut...
Anwar aljuburi gay tua 'ANUUgerah Tuhan'....

rumi said...

Tentang DNA afifa tu aku pun tak pasti.Tapi ada cerita(tak tahu betul ke tidak)mengatakan ketika sampel darah diambil,sampel darah telah diambil dr kakak afifa bukan dr afifa sendiri.Jadi sudah tentu DNAnya sama dengan azmin.Wallahu a'lam

Kalau kita menganggap sampel DNA itu benar dr afifa maka kita terpaksa juga bersetuju dengan bukti DNA air mani shamsidar yg dijumpai di atas tilam di tivoli villa itu benar2 DNA shamsidar.Selain drp DNA anwar dan shamsidar terdapat juga DNA beberapa laki2 dan wanita yg tak dikenali di atas tilam itu.

Kita boleh buat kesimpulan apa yg berlaku di atas tilam itu dengan kehadiran DNA2 air mani individu2 berkenaan atau kita boleh juga kata pihak doktor telah memaksa shasidar memgeluarkan air maninya untuk disapu pada tilam.

Kalau tak silap DNA sama ada daripada air mani atau darah atau rambut dsb boleh dibeza2kan oleh pakar, jadi adalah sangat sukar dipercayai bagaimana sampel air mani shamsidar boleh dikeluarkan tanpa keizinan shamsidar melainkan ia keluar sendiri melalui proses semulajadi.

Wallahua'lam

Anonymous said...

Salam dan Tahniah buat Ummi,

Semoga Tuhan melindungi Ummi dan keluarga tercinta.

Kepada penyokong2 fanatik AI, bertaubatlah......Ingatlah...perbuatan kamu semua akan tetap dibalas...

Allah maha adil......

Semoga negara kita Malaysia dilindungi dari dipimpin oleh orang-orang berperangai lebih teruk dari binatang.....

Anonymous said...

perjuangan yang MESTI diteruskan!!! Allah maha besar. . .mari kita sama2 berdoa supaya kebenaran cepat akn terbongkar. . .jngn biarkan virus yang lebih jijik dr hiv nie terus bermaharajalela di muka bumi ini
. . . . . .

Anonymous said...

Kita kagum dengan hamba Allah ini, berani sumpah laknat 10 tahun dahulu, demi kebenaran. Setahu kita, sumpah laknat palsu selalunya sebelum 3 bulan pasti bala menimpa orang yang membuat sumpah laknat palsu ini. Sudah banyak terjadi terbukti didalam sejarah Islam. Bila lagi Anwar Ibrahim berani melakukan sumpah laknat ini bagi menangkis semua fitnah kononnya dilakukan musuh politik beliau. Apa yang beliau takutkan? Kalau beliau melakukan sumpah laknat palsu, sudah pasti beliau boleh menangguh nangguh bala yang akan di timpa keatas beliau daripada Tuhan. Bukankah Tuhan itu Maha Pengampun lagi Maha Pengasih?

G4UMNO

Gedung Akal said...

Kah...kah..kah...Alhamdulillah...rakyat Malaysia mendoakan Ummi Hafilda masuk Syurga Jannatul firdaus..kah...kah..kah...teruskan...amar makruf ..kah..kah..kah..

Anonymous said...

Kita kagum dengan hamba Allah ini, berani sumpah laknat 10 tahun dahulu, demi kebenaran. Setahu kita, sumpah laknat palsu selalunya sebelum 3 bulan pasti bala menimpa orang yang membuat sumpah laknat palsu ini. Sudah banyak terjadi terbukti didalam sejarah Islam. Bila lagi Anwar Ibrahim berani melakukan sumpah laknat ini bagi menangkis semua fitnah kononnya dilakukan musuh politik beliau. Apa yang beliau takutkan? Kalau beliau melakukan sumpah laknat palsu, sudah pasti beliau boleh menangguh nangguh bala yang akan di timpa keatas beliau daripada Tuhan. Bukankah Tuhan itu Maha Pengampun lagi Maha Pengasih?

G4UMNO

Badut Rakyat said...

bongkar,jangan tak bongkar semua pasala ANWAR AL-JUBURI NI.saya nak pinjam gambar-gambar ini utk post saya yer sebagai bukti...jangan marah yer cik ummi

Nik Nazli Jaafar said...

Buat srikandi ummi hafilda, teuskan membongkar segala kemungkaran sidajal akhir zaman Anwar AlJubuuuuri tu lagi dan lagi. Peliwat mcm tu tak ada tempat dibumi tercinta ini. Bagaimana Azizah boleh sanggup tengok AlJubuuuri tu hari2 entahlah. Inilah yang dinamakan pintu hati ditutup oleh ALLAH. Sanggup bersekongkol dengan suami peliwat untuk memusnahkan agama,bangsa dan negara! Kini nyatalah bahawa SYAITAN dan IBLIS cuba untuk memusnahkan ISLAM dengan cara menyesatkan golongan yang tidak mendalami ISLAM sepenuhnya sebaliknya hanya bertopengkan penampilan yang menunjukkan alim dlm bidang agama tapi ilmu cetek! Golongan inilah yang senang dipengaruhi oleh Anwar AlJUBUUURI untuk memusnahkan agama,bangsa dan negara tercinta ini.Semoga ALLAH dapat memberikan kekuatan untuk kita terus memerangi dan memusnahkan dan seterusnya menghancurkan DAJJAL AKHIR ZAMAN Anwar AlJubuuri. ALLAH HU AKHBAR.

Anonymous said...

Segerakan dan bertindak sebelum nasi menjadi bubur..paste komen2 blog ni dan sebarkan pada semua blog penyokong Al Khianati Wal Jubburi agar mendapt feedback drpd mereka..kerana drpd feedback itu mungkin ada perkara yang kita masih tidak tahu disembunyikan oleh golongan jahil ini...rasanya pada tahap ini AI telah boleh di rejamkan batu ketika dimana mana dia berada termasuk mereka mereka yang bersubahat dengan perbuatan laknat itu...apa pun kita tunggu dan beri masa sedikit sekiranya mereka ini mahu taubat nasuha dan kita boleh maafkan jika ianya berlaku yang mana dosa dosa mereka hanya allah yang maha pengampun menentukan..bersiap sedia lah muslimin dn muslimat dengan batu batu di tangan dalam beberapa hari yang akan datang Allah taala sahaja yang menentukan..Masyaallah.

Anonymous said...

woi.. tak baca berita ke? ahahaha.. DNA dipalsukan.. sudah2 la tu... hahahaha.. ini cerita dato murad cerita dah masuk SPRM dah pon.. dah tutup sbb takde bukti.. woii.. tak sedar2 lagi ke? hahaha pintu taubat terbuka luas..

sufri said...

bagus kak umi..jangan bagi can kat kaum mcm tu..saya percaya surat ini sahih...kite TERJAH !!!

Anonymous said...

habislah anwar tak pa dia boleh lari ke phoenix situlah tempat aman bagi dia

Anonymous said...

ish..terkedu...speechless...

Anonymous said...

Saya tabik spring kat Kak Ummi sekeluarga!Masa terjadinya kes ni saya masih terpinga-pinga mencari kebenaran antara konspirasi yang anwar dakwakan atau kebenaran yang allah hendak tunjukkan...Saya mengambil jalan untuk sembahyang beristigharoh dan keputusannya saya memilih untuk mempercayai dakwaan kak Ummi dan Tun M...Kak Teruskanlah Perjuanganmu !!!!Kami tetap bersama-sama dengan kak Ummi selagi niat kak Ummi iklas untuk memperjuangkan Alif,Bha,Tha ...Sesungguhnya Allah itu Maha Adil lagi Maha Bijaksana.

Anonymous said...

patutnya surat ni didedahkan awal2 dulu. dh lbh 10 thn & dh byk kehancuran & masalah ditimbulkan oleh pihak tidak bertanggungjawab. harap2 ramai yg baca & tau kebenarannya. selamatkanlah negaraku & tanahairku MALAYSIA.

Ryzal72 said...

Assalamualaikum Ummi,
Saya cadangkan u buat satu link khas kepada : http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2010/08/anwars-17-nights-of-terror.html
Saya yakin pembaca akan dapat membuat crosscheck maklumat dgn lebih tuntas. Ia amat bermakna sekali dalam memastikan bahawa setiap hujahan ummmi adalah bukan omongan. Ikhlas.

Anonymous said...

BRAVOOOOOOO.......MAMPOS KO NUAR..!!!

bocahmeru said...

saya hanya ingin mencari kebenaran.tolong buktikan segalanya sebelum kita menuduh

dididibunda said...

kenapa azizah dn anak2 anwar tak pernah mengulas apa2 dan mengiya atau menidakkan?keliru....

Suri said...

Salam buat Ummi, didoakan semuga Allah sentiasa memberi perlindungan kepada Ummi dan keluarga di dalam memperjuangkan kebenaran.
Orang yang beriman boleh kita lihat pada cahaya tenang di wajahnya. Cuba kita lihat wajah "AI" tu, menakutkan..dari situ sudah dapat kita faham.
Selamat Berjuang Ummi!

Ahmad Naim said...

salam..semoga pendedahan ini membuka mata dan hati di beri hidayah oleh ALLAH. Cadangan agar Kak UMMI membuat roadshow dan sesi dialog mengenai perkara ini ke seluruh MALAYSIA. ALLAH sentiasa dipihak yang benar. ALLAHU AKBAR

Anonymous said...

nak tanya ni...
kenapa ini semua timbul apabila pilihanraya semakin hampir?
ada kepentingan politik or kebetulan?
jika betol apa yang dicanangkan di sini, kenapa Tun Dr.M pernah mengaku menganiaya Anwar?
satu je kenapa saya sokong Anwar, beliau disokong oleh Tokoh Ma'al Hijrah negara 1431, Dr. Yusuf Qardhawi. adakah seseorang yang beriman seperti Dr. Yusuf Qardhawi akan dibiarkan Allah utk dimanipulasi oleh seseorang seperti Anwar?

Renung2kan lah..
fitnah akhir zaman..
jangan org lain yg berbalas fitnah, kita yg xtau apa pun kena bala Allah sekali..

Anonymous said...

Syabas Ummi di atas pembongkaran ini..rakyat perlu tahu manusia seperti ini memang tidak layak menjadi pemimpin. NAUZUBILLAH.Teruskan perjuangan demi kebenaran!

Anonymous said...

masya Allah, tak sangka anwar sekejam ini

i luv u kak! teruskan perjuangan!

goodlistener said...

SYABAS UMMI,SEMOGA SI KEPARAT YG BERTOPENGKAN ISLAM AKAN DIMUSNAHKAN 0LEH ALLAH SEMASA BELIAU MASIH LAGI MEMIJAK BUMI ALLAH, SAYA MENDOAKAN SEMOGA KEBENARAN AKAN MUNCUL DENGAN IZIN ALLAH

green apple said...

Halo Anwar, BERANI KERANA BENAR.

Kalau ko rasa ko BENAR, angkat Quran, sumpah laknat. Apa yang susah sangat?

Oh yes, memang lah susah, sebab kau tau kau SALAH kan?

Anonymous said...

Duluuu, tahun 1997/98, saya tak percaya Ummi..., malahan Ummi lah orang yang amat saya tak suka... Kemudian, ketika perbicaraan Nuar berlangsung.., saya selidiki cerita2 ini. Saya rapatkan diri dengan 'very close friends' of Nuar... Makin saya siasat.., makin terserlah warna sebenar Nuar ini.

Dengan Nuar..., dia boleh pusing jadikan mangsa sebagai pesalah.., dan pemangsa sebagai hero..

Cuba lihatlah sekeliling..., dah berapa ramai orang2 yang AMAT RAPAT dengan Nuar telah tinggalkan dia, kerana tidak mahu sekongkol dengan manusia ini. Yang dok 'giler2 ingat' mempertahankan Nuar sekarang ialah kebanyakan 'kawan2 baru'nya sahaja. Yang tak tahu asal cerita..., alih2 suka bangkang jer..!

Go ahead, Ummi...! Teruskan perjuangan...! Halang manusia ini dari memerintah negara kita ini. Bagi fakta... jangan berdalih2 macam manusia ini... Kebenaran tidak memerlukan sokongan..., akan tetapi, sokongan hanyalah untuk kebenaran..!

Anonymous said...

Allah Maha Besar...mudah2an segala rahsiamu terbongkar jua...

SweetSop said...

Salam Ummi,
13 years ago, i read with interest the scandal that enveloped Anwar. It was totally unbelievable. Now that Saiful's case has surfaced, again as a sex scandal that involved Anwar, i begin to wonder could he have been guilty all along or was he a victim??
My mind went to you, the lady who appeared in court everyday to testify against him. I wondered what had happened to her?? What had made her so determined to prove Anwar was guilty, could it have been money, or a genuine and sincere need to show to the world the ugly secret of Anwar which no one would believe of course.
Anyway while surfing youtube for the latest sex video of Anwar and a Chinese lady, i came across a video about you and some others about Anwar and his other sex scandals. I'm totally convinced that Anwar was a sex predator, a sex fiend. Disgusting tch, tch, tch...
You go girl, believe that the truth will prevail and the scrouge and the scumbag will be vanquished from the surface of the earth and never dare show their ugly heads again.
I wonder how come the wife and daughters believed in his innocence.
I will pray to Allah that if he is guilty let Allah shows us.
Ummi, may you succeed in all your endevour.
Wassalam.