Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Sunday, January 2, 2011

SALAM PERJUANGAN DAN KENALI SAYA SEADANYA,UMMI HAFILDA ALI

Assalammualaikum, apa khabar,salam perjuangan, selamat tahun baru 2011, moga di lembaran baru ini kita diberi hidayah dan kekuatan untuk meneruskan misi yg masih belum selesai selagi manusia durjana dibiarkan bermaharajalela.WAJIB KITA TENTANG DAN PERANGI HABIS-HABISAN.KITA TIDAK MAHU BUMI BERTUAH INI HANCUR DEK TANGAN JUBURIN MENCATURKAN POLITIK KEJI, TUNDUK DIBAWAH KETIAK HAPAK DAP,DUNIA HIPOKRASI, JUARA SEKS LUAR TABII,AMALAN PERKONGSIAN BINI,PERSEKONGKOLAN DENGAN YAHUDI.ENOUGH IS ENOUGH. CUKUPLAH ,CUKUPLAH SETAKAT ITU.LETIH LETIH TENGOK GELAGAT MANUSIA-MANUSIA DURJANA NI.

Ni ramai yg masih tak reti bahasa, tak bukak mata, tak kerah minda untuk berfikir sejenak dok hantar message maki hamun kata nista, KENAPA SETAN, PUNGGUNG KAU KEPANASAN KE?Aku tak penting, bukan aku nak rampas Putrajaya, YG MENJADI ISU TUNGGAK IALAH  LAYAK KE ORANG YG KAU SANJUNG DAN DEWA-DEWAKAN TU MENJADI PEMIMPIN UMMAH SEJAGAT? Sedangkan dia begitu bermurah hati menaburkan air mani nya di sana sini. bini orang ke , tunang orangke, jantan sejenis ke , mat jambu ke, apa nak jadi, nak tunggu tsunami baham bumi ke dengan kau-kau sekali. Kau sapa , pernah ke kau kenal dia secara peribadi,sedangkan aku adik azmin yg terlibat secara langsung dan kenali dia sejak aku lahir kedunia ni lagi, dan hubungan anwar dengan keluarga kami memang akrab sampaikan ketika arwah nenek meninggal dunia pun, dia yg mengimamkannya.Kalau lah aku tahu masa tu dia dah buat kerja-kerja terkutuk,memang akan ku tendang pungkuk dia menyembah bumi.Eeeeeeee setanan betul lah dia ni.Sampaikan satu ketika dia mengutuk wan azizah di depan kami, dia kata kak wan macam ikan sepat kering, depan tak de, belakang pun tak de, so apa maknanya tu, lu pikir lah sendiri.

Balik-balik nak tanya berapa juta aku dapat kali ni, hey babi kau paham tak melayu, atau kau nak suruh nalla cakap tamil nadu, aku dah bersumpah waulahi, wabilahi, wataulahi, bahawasanya aku tak pernah di upah oleh mana-mana ahli politik untuk membuat surat salah laku anwar, dan Dr.Mahathir tak pernah bayar walau sesen haram pada aku,dan tak pernah bagi satu projek pun kat aku, dan kalau saya menipu, saya rela dilaknat oleh tuhan.Maaf hadirin,kerana memanggil mereka dgn perkataan ba alif ba ya itu, kerana mereka menggelarkan saya dengan perkataan yg amat-amat kesat yg tak sanggup saya menulis di sini which is i feel i dont deserved at all, setelah perjuangan yg cukup menuntut ketahanan mental, fisikal,dan spritual yg utuh,yg menyebabkan saya hilang segalanya jutaan projek iklan saya yg mencecah hampir 9 juta ringgit yg telah pun ditandatangani sebelum kes ini meletup,akhirnya sijuburin mengarahkan seseorang yg berkuasa di Airport Berhad untuk membatalkannya, yg akan saya dedahkan dgn bukti di dalam buku saya nanti yg akan dilancarkan tak lama lagi, bukan itu sahaja, kebebasan diri tak mudah saya keluar berseorangan untuk beberapa tahun memandangkan ransangan reformasi yg dahsyat ketika itu, sebarang kemungkinan mungkin berlaku.maruah diri tercemar dengan begitu teruk sekali melalui fitnah yg dahsyat dan teori konspirasi yg keji, pls lah faham, apa yg saya telah lalui, kalau benci saya pun tak pe, yg penting tengok bukti-bukti dan hujah-hujah yg saya kemukakan analisa dan lihat serta nilaikan sendiri.Jangan jadi seperti SIPUT BABI YG SLOW DAN BENGAP , APA YG  KAU TAU  HANYA JADI PEROSAK BUMI.

Bukaklah mata, dah tunjuk bukti pun sape yg dapat juta-juta hasil jual diri pun, kau tak nampak,dah tunjuk surat bukti hantar kat Mahathir 13 tahun lalu pun kau nak kata konspirasi lagi, so apa lagi bukti yg kau nak tunggu VCD BERSIRI dari Nallakarupan, aku takut kau terus meninggal di jalanan ,sebab terkejut beruk.So bawak-bawak lah solat hajat dan mintak petunjuk, tak payah percaya kat aku kalau kau dah benci sangat, tapi tak kan kau tak percaya kat tuhan, atas segala ketetapan hukum karma dan qadak nya.Kira aku dah baik lah tu diam membisu selama 13 tahun, seperti lilin membakar diri,dan persoalan kau kenapa aku muncul kembali tak kala pilihanraya menjelang tiba? Yes, itu memang matlamat aku, sebab aku tak mau apa yg berlaku dlm PRU 12 yg lalu kerana dek dua beranak pak mentua dan menantu, yg dibuai dek mimpi-mimpi syahdu,dgn sifat bodoh sombong membelakangkan negarawan negara ketika itu, iaitu Ayahanda Mahathir Mohamad,dgn biadap dan angkuhnya dia berkata SIAPA MAHATHIR, AMBIK KAU HILANG 6 NEGERI, kena tulah lah tu, hati tu busuk sangat, mulut pun jahat, mulut capoi, tak tau menerima shukur, tak tau berterimakasih sedangkan Mahathir bagi dia KERUSI EMAS di singgahsana teratas, tapi itu balasannya, memang HAPRAK betul lah dia ni,cuma dia ni baik sikit je dari si juburin tu sebab dia tak main belakang, tapi DIA SELALU DOK TENGOK BELAKANG SUPAYA ANAK MENANTU DIA DITARIK SAMA BERKONGSI KUASA,eeeeeeee, tolong lah ada jugak orang -orang melayu jahat mcm ni, memang mulut aku laser, tapi bertempat beb, bukan je al juburin yg ku sesah , sape saja pemimpin yg tak bermaruah memang wajib ditegur,KUASA RAKYAT LAH YG MENENTUKAN KEDUDUKAN MEREKA DISINGGAHSANA ATAU DICANTAS DIMAHKAMAH DUNIA,YG SELEBIHNYA DALAM KEKUASAAN YG MAHA ESA UNTUK MENENTUKAN SIAPA KITA DIATAS PENTAS DUNIA INI.Apatah lagi si aljuburin memang pakar spinkan keadaan rakyat yg kebetulan dah meluat dgn VERSI PAK MENTUA DAN MENANTU, so pucuk dicita, ulam mendatanglah, di sulamkan pulak dgn fitnah yg lemak berapi,maka berapi-rapilah kebencian rakyat ketika itu, maka zam zam alakazam, bungkus nasi lemak cerita BN kalah teruk masa tu, sakit nya hati aku,dapat rasakan kepedihan hati dan persaan ayahanda Mahathir ketika itu, beliau mengambil masa 22 tahun membina segala kecermerlangan tapi dua beruk hancurkan hanya dalam satu penggal, yg satu aljuburin, yg satu paham paham jelah, kuiz kepintaran anda siapa dia,ambik kau, sekarang sesama dia saman menyaman ,memang kartun lah kau orang.Saya walaupun tak pernah diberi sebarang imbuhan mahupun kedudukan di dalam parti namun kesetiaan saya kepada parti pemerintah tidak berbelah bahagi, walaupun dalam banyak keadaan saya amat kecewa hinggakan kehari ini pun tidak ada seorang pun pemimpin umno yg mencari saya atau e mail kepada blog saya mengucapkan terimakasih di atas segala perit jerih saya MENYELAMATKAN NEGARA DARI PENGKHIANAT BANGSA. Tapi tak apa lah nawaitu saya yg penting, bukan darjat dan kedudukan yg dicari, atau projek serta tender untuk diberi, yg penting SELAMATKAN BUMI BERTUAH INI.YG SELEBIHNYA ALLAH YG BALAS, sebab itu, saya tidak pernah cuba untuk berpaling tadah kerana umno adalah tunjang perlindungan kepada orang Melayu untuk terus maju dan payung kepada pelbagai bangsa untuk berteduh dibawahnya.Apatah lagi saya amat mengkagumi dan menghormati KHALIFAH DUNIA ISLAM YG HEBAT DI ALAF SIBER IAITU TUN DR. MAHATHIR MOHAMAD.

Bagaimana manusia melihat saya tak penting tapi apa yg lebih penting bagaimana ALLAH MENILAI NAWAITU SAYA.Seperti sekarang walaupun orang umno tak tolong saya , namun Allah hantar orang-orang hebat di dunia menjadi kenalan dan rakan kongsi perniagaan saya, betul jugak kata-kata orang tua-tua kalau kita tolong B, tak suka sebut A, ha, ha nama sipolan tu, jangan harap B akan tolong kita balik ,sebaliknya kerana keihkhlasan kita Allah akan hantay X, Y, Z untuk tolong kita .Ini lah yg berlaku dalam jihad saya ini, setelah saya hilang banyak peluang perniagaan termasuk jutaan ringgit projek pengiklanan, akhirnya saya dapat menembusi pasaran pembekalan makanan halal keTimur Tengah,kerugian saya sebelum ini dibayar oleh ALLAH puluhan kali ganda atas apa yg saya perolehi sebelum ini. Amin. amin.
Akan saya tunjuk didalam web tv saya satu hari nanti atas apa yg saya kerjakan di atas mukabumi ini, inshaalah semuanya rezeki halal nikmat fikiran yg tajam yg Allah berikan kepada saya.Apabila pembekalan makanan halal saya dan pembekalan iron ore mencecah puluhan juta setiap bulan akan saya niatkan untuk menubuhkan YAYASAN HAFILDA bagi membantu mereka-mereka yg memerlukan.Shukur ke hadrat ilahi Allah menakdirkan saya mengenali mereka-mereka yg kaya raya dari timur tengah dan berkedudukan yg amat tinggi yg terdapat dalam video klip lagu Ummi di atas,supaya masyarakat melihat saya bekerja mengunakan minda untuk rezeki yg halal ,bukan dengan memakan duit lendir atau duit memfitnah orang, nauzubilah minzalik,reput setiap urat saraf saya kiranya saya memakan rezeki seumpama itu.Bukan hendak mendabik dada melalui connections yg ada, tapi saya rasa saya perlu bersuara atas kebenaran, saya bukan seperti yg digambarkan oleh si durjana jalanan. 

Saya amat mengkagumi tokoh korporat Tan Sri Syed Mokhtar AlBuhary, memang layak dia diberi gelaran TOKOH MAAL HIJRAH, satu dalam sejuta umat islam yg berhati mulia sepertinya setiap tahun didermakan sehingga 700 juta rm untuk Yayasan Albuhary , subhanaulalah,sejuk perut ibu yg melahirkanya, banyak pengalaman lalunya yg patutnya dijadikan ikhtibar untuk kita, pernah bekerja di sebuah kilang bagi menampung kehidupan keluarga, menahan nafsu sehingga usia 43 tahun baru berkahwin semata-mata membina kedudukan yg mantap untuk diri dan ibu yg tercinta, sehingga kini masih memakai kereta perdana tak perlu bermegah, tak perlu menyumpah seranah, tak perlu berdemonstrasi, tak perlu memfitnah, tapi cukup masa dan ketika bantuan diberi kepada rakyat jelata, tak perlu berangan-anagan merampas kuasa, tak perlu bersekongkol dengan yahudi untuk menjadi kaya, dan tak perlu mencium tangan orang pollitik hanya bagi mendapatkan projek dan kedudukan.Hidup biar ada maruah diri yg tinggi,iman yg kuat, hati budi yg suci, halatuju yg jelas dan sumbangan kepada umah sejagat , itu lah yg perlu kita semua julangkan, bukan sijuburin perosak negara, apa yg dia dah buat selain mengkayakan kroni-kroni, famili-famili,dan buah hati, buah hati, serta meruntuhkan ekonomi sampai interest rumah dan kereta mencecah belasan peratus, index saham jatuh menjunam ke paras negara bangkarap,bursa saham dijadikan gelangang seperti casino terlalu banyak spekulasi dan gimmik yg menyebabkan harga naik dan merudum mcm roller coaster,yg menjadi mangsa rakyat jelata yg berendam air mata, tapi orang melayu mudah lupa, syok kena tipu turun temurun,dah jadi darah daging.Kesian, kesian.SISAMDOL DAN SIBAHLOL.  

Maka bangunlah wahai bangsaku dari tidur yg lena, dari mimpi yg ngeri, malang diperintah oleh orang yg nabi tak mengaku umat, jauhkan diri anda 1000 batu darinya kerana aura orang munafik ngakk bagus dong untuk didekati,nanti malang 44 hari.NYAH KAMU DARI SINI, PERGI LAH  ENJOY DGN SI YAHUDI-YAHUDI, KERANA TITIK HITAM DOSA DAH MENGUASAI DIRI DAN HATI ,RAKYAT PUN DAH JADI BENCI, MUKA PUN DAH HITAM MCM SETAN JELMAAN DAH TAK DE SERI.CAKAP PUN DAH MCM ORG GILA BABI,APA NAK TUNGGU LAGI, TUNGGU NALLA BAWAK VCD BERSIRI.TUNGUuuuuuuuuu. Auw I tak nak tengok u, suwei cina kata 44 hari, ha ha. Banyak kerja lain lagi..........

Apa kata wahai penyokong-penyokong tegar ku kita adakan temubual ekslusif bersama hafilda dan Tun M dan Tan Sri Musa untuk merungkai segala kekusutan di benak kepala anda semua dan mendengar dari kami secara live atas apa yg berlaku, di atas apa yg diperjuangkan selama ini. SETUJU ATAU TIDAK? kalau setuju e mail pada saya, saya ingin lihat respons positif terlebih dahulu, namun bukan sekarang, inshaalah satu masa dan ketika kalau diizinkan tuhan serta Tun dan Tan sri bersetuju dan mempunyai kelapangan bersama.
Inshaalah doakan yg terbaik buat agama, bangsa dan negara.Sekian wasalam.
Saya menghargai anda semua.Ampun dan maaf dipinta di atas kekasaran bahasa, siapalah saya, hanya manusia biasa, tahap kesabaran saya kadangkala tercabar juga, di atas kerenah mereka yg sengaja tak mau membuka mata dan menggunakan minda. ANGINLAH AKU. bye, bye, Assalalualaikum.

119 comments:

Anonymous said...

tq .. proceed dengan temubual tu .. benar tetap benar ..Jack Brisbane

hisham said...

salam..
UMMI....setiap detik kami menunggu tanpa jemu segala pendedahan kisah kemunafikan anwar ini.
jangan takut menuju kearah kebenaran.
ini tahun 2011 UMMI...bukan lagi di tahun 1998.
ramai dah sedar dan akan terus menyedarkan mana2 yang masih belum sedar....
INSYAAALAHHH...UMMI

Anonymous said...

denga kaba azmin gi check dna afifa kat london.. betul ke?

tkali said...

SAYA SOKONG 100%

Ummi sama CheDet sama Musa Hassan mesti gempaq!!
Depa mesti kecut perut!!

UMMI, TERUSKAN PERJUANGAN!

Anonymous said...

Akum Kak Ummi,

Kak Ummi harus bertanding dalam PRU 13 sebagai calun bebas atau mewakili PEKASA.

Adik rasa kak Ummi layak bertanding.

Dengan menjadi calun, ramai pengundi akan perhatikan apa yang kak ummi nak cakap. Message dan ucapan kak Ummi akan mejadi tumpuan dan tersebar luas ke seluruh negara

Bukankah itu kehendak kak ummi untuk menyebarkan yang benar dan 'membersihkan diri' dari tuduhan palsu yang dilemparkan selama ini?

Please consider...

Muhammad Azli Shukri said...

apasalahnya kalau ummi dapat upah pun..bukankah sudah terbukti Anwar telah disabitkan dengan kesalahan yang ummi dedahkan selama ini...

man on da street said...

Well done gutsy lady for your entry. You really spit venom at your enemies, I would have done the same things too. Berapa lama mau tahan betui tak? Always on the defensive where got road, time to fight back and be on the offensive, thats the way to go . You really dont mince your words when you are mad, straight forward, blunt and direct to the point. You've got style and strong character. When you reveals to your critics about your source of incomes and your earnings I guess thats a smart move to shut them up. To the UMNO family, lets give this sister of ours a helping hand and moral support. Dont let her fight alone- WAKE UP and be counted! She might not be needing it but let her know that we have ears and she's on our side.

Anonymous said...

salam

tahniah di atas kejayaan bisness halal food ummi.
yess....teruskan niat bangunkan yayasan hafilda..saya doakan dari jauh.
ramai lagi saudara2 dan anak2 kita amat memerlukan bantuan terutama dlm pendidikan. siapa lagi nak bela jika bukan dari kalangan kita yg sudah berjaya.

Anonymous said...

dulu saya tak berapa kenal siapa tan sri musa hassan.
tau la dia ni ketua polis negara.

tapi yg lebih signifikan ialah dia ni amat menjaga solat.

tabik spring wwooo....!!!

Asterina Azuan Sapphire said...

teruskan kak ummi..
sy sokong 100%

ANTI Pak JangGOAT said...

Bukakah parti pembangkang termasuk PAS mengetaui perihal salah laku ini sebelum Anwar Ibrahim disingkirkan dari Jawatan TPM? Akan tetapi apabila AGAMA dan ALLAH di LACURKAN demi kepentingan POLITIK, maka disingkaplah SATU PERSATU aib mereka khalayak UMUM untuk mengetahui seiapa diri mereka yang sebenar.

“Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan KAMU SEMBUNYIKAN YANG BENAR ITU PULA PADAHAL KAMU SEMUA MENGETAHUINYA.” (AlBaqarah Ayat 42)

Maha suci Allah memakbulkan permintaan rakyat MALAYSIA yang sentiasa meminta “ Tunjukan kami jalan yang LURUS” Surah Al Fatihah Ayat 6. Telah banyak petunjuk dan hijab diangkat bagi mengenali mana satu intan dan kaca. Malangnya apabila HIJAB KEAIBAN mereka telah DISINGKAP masih ramai yang tidak dapat MENGHADAPI dengan fikiran yang RATIONAL.

Mereka akan menggunakan apa cara untuk MENUTUP serta MENIDAKANYA. Malah mereka selesa TERBELENGGU dengan "Denial Syndrome" Mereka MENGADA-ADAKAN bahawasanya bukti bukti yang DIHAMPARKAN kepada mereka adalah dibeli PELACUR POLITIK, FITNAH,KONSPIRASI dan berbagai bagai TUDUHAN yang hanya mengikuti KEHENDAK dan CITARASA politik mereka.

“Apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, (bukankah) mereka mempunyai HATI yang dengan itu mereka dapat MEMAHAMI, atau mempunyai TELINGA yang dengan itu mereka dapat MENDENGAR? MAKA SESUNGGUHNYA BUKANLAH MATA ITU YANG BUTA, TETAPI YANG BUTA, IALAH HATI YANG DALAM DADA.” (Surah Al Hajj Ayat 46)

Anonymous said...

salam

saudara2 ku dlm parti P@$
adess....serba salah dibuatnya

nak diberi nasihat dan teguran, mereka tu nampak lebih alimnya dari kita ni.
satu patah teguran keluar, nanti beribu2 patah hadis & ayat Al Quran dibalas balik.
tak lah semua cam gitu.
tapi yg dah campur-aduk dgn politk demokrasi tu yg problem.

"ahli agama berjawatan rasmi
perosak agama di atas nama agama
mereka akan sedar diri
atau menerima hukuman Illahi
kerana kesalahan mereka"

boleh saja tukar halal-haram semata2 utk kepentingan politik

ANTI Pak JangGOAT said...

Teruskan perjuagan mu UMI, Kami sentiasa belakang mu dan KESEJAHTERAAN ke astas bumi MALAYSIA.
Sekiranya Allah tak izinkan walau macamana AUTA dan PUTARBELIT pun tidak akan dimakbulkannya. Sekarang kita dah dapat MELIHAT bagaimana HIJABNYA disingkap satu persatu, bahkan puak yang MENYOKONG Anwar pun dah disingkap AIB mereka. Cuma masa akan menjadi penentuanya, BERSABARlah

Anonymous said...

tak salah pun kalau ummi buat pendedahan ni sbg persediaan utk PRU13.
itu hak dia sbg seorang rakyat Malaysia.
jika buat masa ni undi pilihanraya yg menjadi jalan utk menyelamatkan kedaulatan negara.
teruskan je ummi.

sebenarnya bangsa2 lain pun berhak tahu perkara yg sebenarnya. tak semua ultrakiasu. rata2 nak kan kehidupan yg selamat dan sejahtera.
dia org pun kena tipu jugak.

Anonymous said...

semua orang amat merindukan pemimpin yg adil dan berwibawa

kata2 dibawah telah ditulis pd tahun 1990an dan hanya sekarang ia telah dan sedang terjadi.

"diwaktu itu dunia ini
segalanya akan berubah
segala rahsia akan terbongkar
takkan dapat lagi berpura-pura
kerana ia akan terjadi
ia akan pasti tiba"

saya selalu memikirkan apa mende rahsia2 tu.
mungkin salah satu ialah apa yg didedahkan oleh ummi.

thanks ummi diatas kesabaran & ketabahan melihat lakonan realiti seorang manusia yg amat menyakitkan hati. memang amat membakar hati. 13 tahun mengumpul kekuatan - go ummi..go...

Anonymous said...

kak umi, kita sehati sejiwa la! i salute u bile u citer pasal beruk KJ dan Pak Lah tido petang2 tu, mmg setuju sgt!!! u babikan aja penyokong2aljuburin tu, i dalam facebook terus sialkan babikan aja, pasai depa punya kapla slalu spin smpai penin kepala, so keep it up, terus bongkarkan

serius i tak sabar tggu nalla punya pendedahan

Anonymous said...

Saya penyokong kebenaran, maka umi juga saya sokong krn umi berada di batas kebenaran. Org munafik sesama munafik shj yg menyokong kebatilan (termasuk org pas- jgn tak ngaku krn syariat kata gitu)

Saya sokong beribu kali malah mendesak agar temubual eksklusif antara umi dgn 2 tokoh itu dibuat. Marilah kita memahamkan rakan taulan dan sanak sedara kita tentang puak2 munafik itu.

Anonymous said...

..perjuangan yang masih diteruskan...demi mendukung suatu kebenaran...atas nama suatu keadilan.....

buat Tun Mahathir...Tan Sri Musa Hassan...Ummi Hafilda n Mak Tom sekeluarga...Azizan Abu Bakar...dll...sekali lagi jutaan terima kasih.

buat Pak Lah...terima kasih kerana tahu pada masa dan ketika Malaysia memerlukan kekuatan yang bukan calang2...dgn memilih PM yang cekal...tabah...patriotik...agar negara tidak tergadai dek kerana kesilapan Pak Lah yang berterusan....(apa2 pun syukur ke hadrat Ilahi...kerana Tun Mahathir begitu lantang bersuara sehingga membuka mata sebilangan besar rakyat akan sesuatu yang org lain tidak nampak)

masih segar di ingatan tatkala persidangan UMNO sewaktu hadirnya Tun Mahatihir ke atas pentas bersama barisan kepimpinan UMNO (termasuk PAK Lah)...pada ketika itu merasakan betapa humblenya Tun Mahatihir...berjabat tangan bersama Pak Lah.....kerana Pak Lah itu juga manusia biasa yang tersilap percaturan...tersilap jua perkiraan...dalam membaca percaturan politik yang begitu jelek...dan sehingga kini meski DS Najib bersama angkatan baru dan lama membangunkan ekonomi negara....mempertahankan kedaulatan negara...dan martabat ISLAM....Tun Mahathir masih memerah keringat dengan konsisten untuk ISLAM...negara...dan bangsa...

yang saling membezakan antara pejuang....adalah pada matlamat...pada cara...

perjuangan haq takkan sama dengan perjuangan bathil....

Anonymous said...

ummi..betul ka hang nak siarkan video bersiri dari nalla tu..
ummi...itu bukan ke video 18sssxxxx??
abis la mata ku nanti...
hang biar betul ummi..
kalau ada pun pikio banyak kali nak nengok kot.

tapi..PASTINYA orang akan kata, itu video pun konspirasi jugak.

Anonymous said...

Saya setuju 200% bualbicara live camtu. Setuju sgt2 kalau Ummi ajak TDM dan Tan Sri Musa berdiskusi tentang wajah sebenar Anwar Ibrahim di sebalik topengnya. Lepas tu nanti jgn lupa ajak Ezam dan Nalla pulak. Gerenti akan jadi bualbicara paling hot di tahun 2011.

Anonymous said...

Ummi,

Saya setuju temu bual tersebut. Teruskan.

Shah Alam 7

ISLAM ITU AGAMA said...

Salam

Terima kasih atas info yang sangat2 membantu untuk menjaga agama bangsa dan negara tercinta.

Cik UMMI.... gambar dgn mak 2 lebih cantik kalau bertudung

Kalau nak marahkan saya.... saya terima... tapi jangan marah kepada Allah swt.

Warisan

Noor Faiza said...

Salam Ummi,

Membaca posting Ummi membuatkan saya bersemangat. Penuh dengan inspirasi.

Ummi Boleh! Malaysia Boleh!

Lihatlah pembaca semua, jika diizin Allah, kita semua boleh berjaya. Selamat maju jaya Ummi dalam bidang yang diceburi.

Tentang live show bersama Tun dan TS Musa tu tak yah pun tak pe. Sebab dah jelas dan terang lagi nyata siapa sesumpah tu.

Anonymous said...

Tahniah, kerana kali ini Ummi lebih berani ke hadapan kerana sudi mengajak Tun Dr. Mahathir dan Tan Sri Musa dlm merungkai byk persoalan yg bermain di fikiran ramai rakyat Malaysia.

Diharapkan perancangan Ummi di tahun 2011 ini mampu memberikan 'tumbukan' K.O ke atas Anwar dan Azmin. Kali ini biarlah pendedahan dan pembongkaran Ummi tu, menyebabkan mereka tewas dan tidak mampu lagi utk bangun.

Anonymous said...

Temubual tu mesti diadakan jugak kerana msh ramai lagi penyokong2 PKR dan PAS kat luar sana yg tak pecaya ngn Ummi. Mereka nak dengar penjelasan dari mulut Ummi sendiri, Tun sendiri dan Tan Sri Musa sendiri.

Dr. RBAONG said...

Tahniah kerana berani mendedahkan apa yang terpemdam selama ini.

Kalau dapat kurangkan sikit kemarahan dalam tulisan dan kurangkan juga perkataan yg kurang elok, saya rasa tulisan ini lagi banyak kesannye dan impaknya.

Walau macammanapun saya antara orang yg akan menyokong anda, dan saya dari tahun 1997/1998 lagi tak percaya pada manusia Anwar ini
.

Teruskan dedah apa yg patut didedah.

Anonymous said...

ummi sabar ye..

bukan apa , semua orang sayangkan ummi, sebab tu dia orang suka bila ummi bertudung.

tapi hakikat sebenarnya ialah, bukan mudah utk seseorang wanita itu berhijrah menekadkan azam & tekad yg bulat utk menutup aurat - terutama buat sesuatu perkara tu BENAR DAN SEBENAR2NYA HANYA KERANA ALLAH SWT.

takut nanti bile cepat berubah, cepat pulak berpatah balik sebab ia bukan lahir dr keazaman diri sendiri.

ramai contoh yg kita boleh ambil pengajaran seperti artis2 wanita - sheila rusli, farah diana, catriona, liza hanim, nora pun berudung litup - semuanya ada cerita tersendiri bgmn mereka mencari kekuatan utk berhijrah menutup aurat - bukan atas paksaan sesiapa.

hidayah Allah turun mencurah2 bagai rintik hujan di pagi hari. cuma kita tak tahu bila dan ketikanya hati manusia itu akan berubah.

doakan..dan terus berdoa semoga rintik hujan itu jatuh terus kehati semua wanita muslim kesayangan kita di bumi bertuah ni...semoga semuanya dijaga, dibela dan terbela maruah mereka dunia akhirat.
amin

Anonymous said...

'Temubual tu mesti diadakan jugak kerana msh ramai lagi penyokong2 PKR dan PAS kat luar sana yg tak pecaya ngn Ummi. Mereka nak dengar penjelasan dari mulut Ummi sendiri, Tun sendiri dan Tan Sri Musa sendiri.

January 2, 2011 1:51 AM'

Mereka tak tau sebab tak nak buka pancaindera.

Tun dah kata tak rela Malaysia ada pemimpin homoseks.

TS Musa lak dah testify dalam court boleh beli buku baca atau tengok arcive Utusan Malaysia atau baca blog AIDC.

Yang penting skang ialah kita tolong dedahkan pada friends & family. Just my 2 cents

ahbiza said...

Cadangan Umi untuk mengadakan temubual ekslusif bersama Tun Dr. Mahathir, Tan Sri Musa Hassan serta Umi Hafilda amatlah dinanti-nantikan.

Kedua-dua tokoh ini dan Umi banyak menyimpan rahsia Anwar. Seorang bekas PM dan seorang lagi ketua penyiasat kes Anwar yang tahu banyak sangat rahsia Anwar.

Bukan tujuan untuk mengaibkan tetapi untuk menjelaskan perkara yang benar kerana selama ini pembohongan demi pembohongan telah disumbat ke telinga rakyat.

Mesti satu negara gempar. Saya yakin dan percaya Anwar dan ahli keluarganya akan lari ke luar negara semasa temubual itu diadakan.

Mudah-mudahan temubual itu dapat disiarkan secara langsung di TV 1 supaya dapat diikuti oleh seluruh rakyat yang ingin mencari kebenaran.

Saya berdoa semoga Tun Dr.M dan Tan Sri MH dibukakan hati mereka untuk berbuat demikian demi menyelamatkan negara yang tercinta ini. Amin,

Anonymous said...

Bravo Ummi,

Penulisan yang paling POWER dan TEPAT PADA SASARAN sehingga kini!

Right on target! Tak perlu berbunga atau berseni demi kebenaran. saya kagum, anda tetap "be yourself" apabila menulis.

Bahasa anda melambangkan betapa anda berani bercakap kerana benar, tidak berselindung walau sepatah perkataan. Tulisan anda amat menggerunkan, tikaman yang sungguh berbisa.

Kepada Anwar dan Azmin, berdiam diri, membisu dan tidak melawan balik, membuktikan kamu bukan sahaja bacul, pengecut dan sedang kecut menggelupur, tapi juga kami mengakui akan kebenaran tuduhan Ummi.

Anwar & Azmin, takut ya kamu dengan Dato Nalla & Ummi Hafilda, masakan kamu tidak berani menyaman atau mencabar supaya VIDEO BERSIRI XXX ANWAR disiarkan.

Kepada pemimpin2 UMNO, apa yang kamu tunggu2 lagi. Bangkitlah, gasaklah si penjubur dan penjilat berdua ini. Itu pun kalau kamu masih ingin menjadi wakil rakyat kami.

Allah Hu Akbar!

Anonymous said...

Anwar, Azmin, tidakkah kamu berdua ada harga diri? maruah?

Nafikanlah tuduhan Ummi ini. Samanlah dia, samanlah Dato Nalla. apa yang ditunggu2 lagi.

berani kerana benar!

lawan tetap lawan? atau pooodah!

Anonymous said...

Anwar
Azmin
Shamsidar

Kamu semua telah terang2 ditudoh. Kamu tiada pilihan kecuali membawa tudoh ini ke mahkamah.

Adakah kamu takut kerana video2 bersiri dato nalla?

tidak cukup setakat hanya melaung2kan bahawa semua ini fitnah.....

Sokong Bebas said...

Ayuh Ummi Hafilda, hentam si petualang2 ini habis habisan. Kami di belakang mu.

sudah pasti kami tidak berani di depan Anwar, bahayaaa!

sokong anda bersama Tun Mahathir dan Hassan Musa. Panggil juga my hero Rahim Noor, biar terkencing mereka.

M. Subra said...

I just came back from Sri Andalas Klang. Most Indian community there are already pissed off with DSAI and Azmin Ali.

Most of us are not too concerned whether DSAI really involved with sodomy or is it conspiracy. But DSAI only know how to promise and talk sweet things.

He really has a twisted-tongue. DSAI always forget what he had said before.

But not many young non-malays are reading this blog to know about Ummi Hafilda. More must be done to reach them.

Anonymous said...

Ganyang Anwar, gasak dia sampai tersungkur. Memang dasar pembelit, penipu Anwar ni. Dah tak tahan sabar aku.


Azmin, kau diam aje, kau tak malu ke? tak betul ke tuduhan adik kau ni? jawab la, face to face like a jantan man

tentang temubual tu, why not Ummi, go for it.

Anonymous said...

saya sokong. apa nak takut skrg kita ada blog dan facebook. kita boleh nilaikan dan analisa sendiri dan zahirkan apa yg ada di benak fikiran. anwar dah tak boleh sewenang2nya memfitnah dan mengupah penulis web palsu utk spin isu. tgk skrg apa dah jadi dgn rpk. hidup segan mati tak mau. hidup bergelumang dosa.

boyz said...

salam, aku baru masuk blog ini.


wow, power gile ayat kak Ummi

Wan Azizah = IKAN SEPAT KERING

wakakakakakaka!!!!!!

Wake UP! said...

Kak Ummi. Saya faham kemarahan Kak Ummi.

Teruskan perjuangan untuk membogelkan kedajalan Anwar haram jadah.

Anonymous said...

Salam Ummi,
Your writing has destroyed Annuar credibility and today the younger generation is reading it and trying to digest what happended years ago. I am glad you are telling them. I have known you sometime ago and now you are back. I like reading your articles but the choice of words should be more articulate but with strong impact. There are others who are reading your articles so, show some respect. keep it flowing . Thank you.

duluPas said...

Hahaha lawaknya boyz, ok kalo begitu saya ingin mengumumkan perubahan penting dalam Barisan Pucuk Ulam Pimpinan PKR iaitu:-

Ketua Umum: Anwar Ibrahim Aljuburin

Presiden: IKAN SEPAT KERING

Timbalan Pres: IKAN SEPAT BASAH

Naib Pres: Anak Ikan Sepat Kering

Anggota Majlis Tertinggi: Ikan Kaloi, Ikan Siakap, Ikan Keli, Ikan Haruan, Ikan Koi, Ikan Lampang, Ikan Susah Hati dan Ikan Paus.

Anonymous said...

Kalau nak buat jugak talk show tu, syaratnya jgn involvekan Tun Mahathir lah, please.

Bukan apa, kita suma dah tau pendirian dia pasal Anwar. Apa lagi yg kita harap dari beliau. Dah cukup byk berkorban.

The rest boleh on saya sokong!

Anonymous said...

Salam Umi
Saya cadangkan kerajaan Malaysia hadiahkan pulau kecil buat Anwar kita namakan Pasir Sebutir, Dia boleh tubuhkan negara Pasir Sebutir dan jadi PM, isterinaya Timbalan PM dan anaknya merangkap semua Menteri, kan PKR parti anak beranak, dekat dapur pun boleh buat parlimen. Jadi mereka bertiga boleh memerintah dan berkuasa. Penyokong tegar Anwar, bolehlah berpindah ke sana termasuk Tian Chua. Aman Malaysia. Mereka anak beranak tak layak untuk menjadi pemimpin Malaysia. Cakap tak serupa bikin. Apa macam semua, setuju dengan cadangan saya?

Anonymous said...

Salam perjuangan Kak Umi. Saya sentiasa memberitahu anak dan generasi muda lain bahawa ingatlah Anwar sebagai pengkhianat agama dan bangsa. Saya doakan kak Umi sentiasa dilindungi Ilahi dalam mendedahkan kebenaran ini. Lawan tetap lawan. Persetankan setan-setan di luar sana yang hidupnya sentiasa menyetan dan menyesatkan orang lain. Tak kiralah yang berjubah atau berjubur.

Anonymous said...

dek tangisan "ikan sepat kering" laa... nyawa politik nuar yg dah "nyawa2 ikan" leh jadi SEPAT RONGGENG

-luv from tanjung sepat

Jebat said...

salam
teruskan perjuangan anda saya doakan agar niat murni untuk menubuhkan Yayasan Hafilda dimakbulkan,
Pasal nak buat live talk show tu saya rasa jangan libat kan Tun Dr Mahathir dan Tan Sri Musa Hasan.
Kemungkinan talk show ini boleh menjejaskan proses mahkamah kesliwat nanti, fikirkan semula.

Anonymous said...

Ramai yang terkeliru pasal Kes Liwat I dan Kes Liwat II. Percayalah, kalau kita memanggil Tun Dr. Mahathir dan Tan Sri Musa Hassan untuk sesi temubual, ianya langsung tidak mengganggu perjalanan Kes Liwat II kerana hansard mahkamah utk Kes Liwat I telah didokumenkan serta telah diketahui ramai. Lagipun temubual ini menjurus kepada perbicaraan Kes Liwat I yg failnya telah lama ditutup.

Lagipun, kedua-dua tokoh berkenaan tidak terlibat secara langsung dengan perbicaraan Kes Liwat II. Mereka berdua tidak boleh dianggap seolah-olah menghina mahkamah kerana mereka berdua bukanlah saksi utama dalam Kes Liwat II. Lagi pun, kalau nak dikatakan soal menghina mahkamah, Anwar sendiri telah banyak kali membangkitkan isu liwat dan konspirasi walaupun kesnya masih dlm proses perbicaraan.

Cerita Ummi memerlukan pengesahan. Oleh itu, kehadiran kedua-dua tokoh berkenaan adalah penting untuk mengesahkan dakwaan Ummi terhadap Anwar dan Azmin. Selain itu, Ezam dan Nalla juga harus dilibatkan sama supaya dakwaan Ummi menjadi lengkap dan tidak boleh disangkal sama sekali.

Anonymous said...

hi pelik jugak aku,mcm ni lah punya berjuang selamatkan negara,satu pengiktirafan pun xde,samaada dari UMNO atau majlis raja-raja.ajaib,kalau xkerana surat dia,pengorbanan dia,seksa pedih dia,kehinaan dan fitnah ke atas dia.apa dah jadi kalau si bontot rampas kuasa dgn diaorang bungkus,habis future.kenapa srikandi kita dibiarkan sendirian memerangi dajal demi faedah dan habuan org lain.xfhmlah aku UMNO ni,mana lah org x sakit hati.kadang-kadang tak tau nilaikan yg mana permata yg mana kaca.ee tak faham aku,siti nurhaliza yg gedik dan gelek bontot atas pentas pun boleh dapat dato',apa jasa dia ambik laki org,setakat melalak kt pentas digiur sejuta jantan boleh?daud kilau yg gelek bontot pun dgn baju labuci dgn tuduhan sedomi pun dah dpt dato' tapi kenapa si ummi xdapat?tan sri pun dia layak wow,bukan kecik anak punya perjuangan,ditangkap,didera,naik turun mahkamah,nak dibunuh,dimaki,dicarut,dihina,kesian dia.kalau lah aku sultan,dah aku anugerah kan darjah kebesaran tertinggi negara,baru betul org melayu mengenang budi.peduli apa org nk kata yg penting pengiktirafan atas jasanya.

-penyokong setia-

Anonymous said...

hi pelik jugak aku,mcm ni lah punya berjuang selamatkan negara,satu pengiktirafan pun xde,samaada dari UMNO atau majlis raja-raja.ajaib,kalau xkerana surat dia,pengorbanan dia,seksa pedih dia,kehinaan dan fitnah ke atas dia.apa dah jadi kalau si bontot rampas kuasa dgn diaorang bungkus,habis future.kenapa srikandi kita dibiarkan sendirian memerangi dajal demi faedah dan habuan org lain.xfhmlah aku UMNO ni,mana lah org x sakit hati.kadang-kadang tak tau nilaikan yg mana permata yg mana kaca.ee tak faham aku,siti nurhaliza yg gedik dan gelek bontot atas pentas pun boleh dapat dato',apa jasa dia ambik laki org,setakat melalak kt pentas digiur sejuta jantan boleh?daud kilau yg gelek bontot pun dgn baju labuci dgn tuduhan sedomi pun dah dpt dato' tapi kenapa si ummi xdapat?tan sri pun dia layak wow,bukan kecik anak punya perjuangan,ditangkap,didera,naik turun mahkamah,nak dibunuh,dimaki,dicarut,dihina,kesian dia.kalau lah aku sultan,dah aku anugerah kan darjah kebesaran tertinggi negara,baru betul org melayu mengenang budi.peduli apa org nk kata yg penting pengiktirafan atas jasanya.

-penyokong setia-

Anonymous said...

WOW....Ummi well done dan teruskan rancangan untuk membuat pendedahan secara live and we will call it "Ummileaks"??? or "Aljuburileaks".....

Anonymous said...

Aduh Annuar...ramainya orang terpedaya. Masih teringat lagi rakan kerja cakap' Annuar is the best' Apalah yg best sangat tu...hahaha...tgk muka pun dah tau kaki penipu. Dulu masa Tun Mahathir angkat dia...my late mum menjerit sebab tau orgnya bengkok!!! Go Ummi go!!! Be strong!! Akak doakan agar kamu sentiasa tenang dan berjaya serta dilindungi Allah

AKU PEDULI APA @ APA said...

"Yes, itu memang matlamat aku, sebab aku tak mau apa yg berlaku dlm PRU 12 yg lalu kerana dek dua beranak pak mentua dan menantu, yg dibuai dek mimpi-mimpi syahdu,dgn sifat bodoh sombong membelakangkan negarawan negara ketika itu, iaitu Ayahanda Mahathir Mohamad.


Dgn biadap dan angkuhnya dia berkata SIAPA MAHATHIR, AMBIK KAU HILANG 6 NEGERI.


Kena tulah lah tu, hati tu busuk sangat, mulut pun jahat. Mulut capoi, tak tau menerima shukur, tak tau berterimakasih sedangkan Mahathir bagi dia KERUSI EMAS di singgahsana teratas, tapi itu balasannya.


Memang HAPRAK betul lah dia ni,cuma dia ni baik sikit je dari si Juburin tu sebab dia tak main belakang. Tapi DIA SELALU DOK TENGOK BELAKANG SUPAYA ANAK MENANTU DIA DITARIK SAMA BERKONGSI KUASA,eeeeeeee...


Tolong lah ada jugak orang -orang Melayu jahat mcm ni. Memang mulut aku laser, tapi bertempat beb, bukan je al Juburin yg ku sesah , sape saja pemimpin yg tak bermaruah memang wajib ditegur."

*****************************

Tahniah Umi ! Aku ingat aku sorang je berani tibai Dollah kau kau.Rupanya Umi pun hebat jugak.Walau pun marah kita pada Dollah mungkin atas sebab yang berbeza,tapi Munafik sekor ini memang perosak bangsa.

Salute

Anonymous said...

Apa pasal Anwar dan Azmin diam terus pasal Ummi Hafilda, apasal?

apa yang nak ditakutkan kalau tak betul. sambutlah cabaran Ummi.

kamu berdua orang politik, orang besar, orang hebat abad ini, orang yang bakal jadi PM dan TPM kononnya. hebat sekali kamu Anwar dan Azmin mengalahkan Hang Tuah, Hang Jebat, dato bahaman, mat Kilau, malah Mat Jenin pun kalah dengan kamu.


tapi dengan Ummi, apakehalnya kamu berdua menikus macam ikan sepat kering?

buat malu orang tg rambutan la.

Anonymous said...

penyokong setia oiiii...
hang tau tak awat sekorq pun orang umno tak mau pi jumpa dan bagi sokongan moral pada ummi tu pasai dalam umno sendiri la ni ramai manusia lupa daratan.
depa jenih hantu raya laparq dok tunggu habuan nak mentedghah.
depa bukan tau berterima kasih dan kenang budi.
tak pa la ummi oiii..
la ni dah ramai orang sebelah hang...
jangan pandang belakang lagi...teruskan perjuangan.
yang dok pandang belakang hanya anwar berahim saja.
nak buat lagu mana....harapkan wan azizah....depan tak dak...belakang pun tak dak...macam ikan sepat kerin..
belaga tulang mana nak sedap...
dapat shamsidar yang tembun gebu apa lagi...pedeghaih sakan la...

C L J said...

Ini dia cerita Ummi Hafilda. Cerita dari TS Musa Hassan juga pernah hamba dengar secara langsung dari mulutnya. Begitulah juga maklumat ekseklusif dari Tun Dr Mahathir dari sumber sumber dalaman dan langsung.

Terlalu banyak cerita yang orang ramai patut tahu dan menerimanya secara langsung. Kemudian terpulanglah kepada orang ramai itu untuk terus menerus menolaknya dan bersengkokol menanggung dosa bersubhat dengan dosa dosa besar atau sebaliknya menebus balik dosa dosa itu. Wallahuaklam.

Namun kerja kita tetap kena sampaikan apa yang kita tahu dengan pasti itu atau ikut menanggung dosa kerana gagal menyampaikan dengan cara terbaik mengikut kemampuan kita. Inshaallah.

Anonymous said...

Salam UMMI.
Terkesan di hati dengan kisah benar ini.Teruskan perjuangan DEMI AGAMA ISLAM,BANGSA dan NEGARA.
Semoga ALLAH senantiasa bersama orang yang shadik.

Mat SLOW And Steady said...

Orang mungkin mengelarkan aku ni SLOW sikit. Tapi aku tak kisah asalkan aku mahu belajar.

APA maksud sebenarnya IKAN SEPAT KERING tu ek?

Anonymous said...

Pendedahan yang berterusan ini akan memberikan kita gambaran dan maklumat yang terselindung selama ini. Kita lihat Nik Ajis dah mengelabah tak tahu mana yang boleh dan tak boleh.Dulu tak boleh tetapi sekarang semuanya boleh.Maknanya semua buku dan kaset ceramah agamanya boleh dibuang.Allah maha berkuasa.Masjid dan suaru dijadikan tempat politik bagi non muslim.Katalah perkara yang sama berlaku di kelantan,apa akan jadi?Itulah manusia yang mudah hilang perjuangan asal apabila berkompromi dengan pihak kafir dan menyembunyikan kebenaran kes yang dibacarakan.Moga AlQuran tidak dijadikan bahan puak kafir.Sekarang kita dah nampak keikhlasan Tun Mahathir.Moga negara kita akan kembali seperti sediakala semasa zaman pemerintahan Tun M.

karlozpaco said...

ur classic umi...for those about to reveal the truth...WE MALAYSIAN HARD ROCKERZ SALUTE U.10Q

Anonymous said...

Dear ummi....saya setuju..kita harus lakukan sekiranya nawaitu kita suci n langkah ini boleh mempertahankan negara dari di ambil oleh DAP....Ayuh orang MELAYU kita pertahankan negara kita ini dari di rampas oleh DAP yg kini strateginya menggunakan PKR n PAS

Anonymous said...

salam..

setuju dengan temubual tu... tapi ajak nalla sekali ngan vcd tut...

Anonymous said...

Buat lah apa-apa pun UMMI.. demi menegakkan kebenaran..
Saya mesti Pilih!!!!

Anonymous said...

Sakam
Ummi...kalau lah kami punya 1,000 Tun Mahathir,1,000 UMMI dan 1,000 Musa Hassan saya yakin nasib bangsa Melayu pasti terjamin. Yang ada pada anda bertiga hanya sekeping hati yg ikhlas dan itu memadai bagi kami.
Anda bangkit pada saat negara sangat memerlukan srikandi dan pejuang2 yg meletakkan maruah bangsa melebehi segalanya. Insya'allah dalam masa terdekat sy akan postkan di house of KP sebuah rencana 'grand plan' yg akan membuktikan anda dan sy dan ramai lagi yg akan memerangi gejala jahat pembangkang utk mengubah wajah Malaysia. dgn pendedahan demi pendedahan bakal merungkai dan membuka pekong yg busok dan bernanah dan semoga orang melayu semakin sedar.

Anonymous said...

Salam KAK UMMI..

Masih ramai lagi tak tau kewujudan blog serikandi ni. Kalau boleh biarlah dapat dilihat oleh penyokong anwar dan keadilan supaya dapat dinilai sendiri oleh penyokong2nya. saya cadangkan supaya bagi link website ni dalam facebook anwar ibrahim.
http://www.facebook.com/pages/Anwar-Ibrahim/16194831839#!/pages/Anwar-Ibrahim/16194831839?v=wall

Anonymous said...

From my observation statement from wikileaks about Anwar Aljuburi. Lee kwan Yu had been received the information about the sodomy via N.Ajis. Coz during the wikileak information suddently N.ajis sickness. Can anybody clarify bcoz N.Ajis had closed relationship with Kwan Yeu. Actually N.Ajis backstep Anwar. But lee kwan yeu spin others.

Anonymous said...

MAT SLOW...
makna sepat kering pun tak tau ka...
hang pi pasar malam...cari ikan sepat kering..tengok lagu mana rupa ikan tu...nipis tak dak isi...
tapi ikan lain pun tak dak isi juga...cuma istilah ikan sepat tu ditujukan kepada orang pompuan yang badan dia macam papan...
tu yang anwar kata kat wan azizah...DEPAN TAK DAK..BELAKANG PUN TAK DAK.
MACAM SEPAT KERING.
maknanya tak menarik langsung...
tak macam samshidar...tembam dan gebu macam pau cina..
orang kedah panggil macam ikan lampam jawa.
melaluk la pula aku ni...

Anonymous said...

For certain, Lee Kuan Yew know about Anwar's sodomy act because:-

(1) Singapore and International Intelligence have technical evidence that Anwar committed the act - technical evidence includes video recording, telephone tapping, photographs and other spying information. Remember, Anwar's overseas trips included Singapore, Bangkok, Jakarta, Hong Kong, Australia, Europe and USA. Even the current USA Administration shifted their support from Anwar to DS Najib. Why? CIA, FBI, their job to advise their Govt.

(2) DAP and PAP have strong relationship. Karpal Singh is Anwar's chief lawyer and DAP's Chairman. Karpal Singh himself has proof way back in 1997 on Anwar's sexual involvement. The longer Karpal Singh aka DAP prolonged and postponed Anwar's sodomy case, the better for DAP politically. DAP will control Anwar.

Certainly Lee Kuan Yew knows so much about DAP's game plan. He is their sifu master. PAS will eat humble pie. So meanwhile, DAP and PAP will continue to aplease PAS.

Anwar is living by the day. PKR and PR are his life support. His only hope is his political survival. Otherwise, he would already be on the way to Putra Jaya, oops sorry, Sg Buloh Jaya.

oRang kAmpong said...

Apa kata Sri Kandi 7 ni diterbitkan dlm berbagai bahasa,mungkin pelawatnya blh mencapai jutaan dlm bln ni gak.umi bolih minta tolong ngan blogger mesra kerajaan.tuk bahasa indon biar aku buat bab obama tau ckp indon.mlm smlm aku jumpe dier kat pasar mlm kuala,dier mintak linkkan ceta anuar ni kat face book dier.bau pucat muka nuar.he he he obama tergelak anuar sudah berenti main bontot(loghat indon).

Anonymous said...

Ingat lagi tak, landskap politik Malaysia aman damai apabila Anwar menginap selama 6 tahun kat Resort Sungai Buloh. Ketika itu, Orang Bukan Melayu tidak membangkitkan soal Ketuanan Melayu langsung. Tiada sesiapapun yang mengusik hak Orang Melayu. Suhu politik Malaysia berada pada tahap normal kerana kita tak bergaduh sesama Melayu dan kaum-kaum lain.

Apabila Anwar dibebaskan, politik Malaysia menjadi kucar-kacir. Mungkin Pak Lah tersilap kerana membebaskan Anwar ketika itu. Selepas pembebasan itu, Anwar bukan saja tidak berterima kasih, malah balun balik Pak Lah sehingga beberapa negeri jatuh ke tangan pembangkang.

Oleh itu, tugas kita semua ialah menghantar Anwar dan Azmin kembali menginap di Resort Sungai Buloh demi kemakmuran negara tercinta.

The Mexican said...

Well done Kak Ummi. Sekarang baru ada semangat nak balik Malaysia. Sebelum ni kurang sikit semangat sebab risua tengok anak bangsaku yang terlalu bodoh menghambakan diri kat Mr. Back side killer!!

American Boy said...

Well done kak Ummi, semoga anak bangsaku terbuka minda mereka apabila membaca pendedahan ini. "I swear to defend this country from all enemy, foreign and domestic"

Anonymous said...

Teringat aku akan kata-kata Tun Dr Mahathir pada bulan Ogos 1998.

Nasihatnya: TUAN DAN PUAN, BALIKLAH KE TEMPAT MASING-MASING, BUATLAH SEMBAHYANG HAJAT, BUKAN UNTUK SAYA TETAPI UNTUK KEBENARAN, SUPAYA AKHIRNYA YANG MENANG IALAH KEBENARAN.

Hari ini ALLAH telah tunjukkan kebenaran satu demi satu.

Alhamdulillah.

Anonymous said...

selagi anwar ni masih hidup,selagi tu tanah melayu kucar kacir...anwar adalah dajjal melayu!!!KROOOIIHHH PTUUUIIII!!!LAHANAT KAU ANWAR!!KALAU KAU TURUN TENANG AKU AKAN LUDAH KAHAK KE MUKA BUSUK KAU!!!

Anonymous said...

salam

berat dugaan awak ni ummi.
pd mulanya of course kita akan respect sape2 la yg jadik menteri ni sebab sangka baik kita pd orang tuh.

tapi bila dah jadi yg un-sankarable, badak pun boleh speechless sampai dah tak mampu nak terkejut - ngucap panjang dan geleng kepala...

org yg ummi percaya, bakal pm, tetiba ngap kakak ipar sendiri, ngap abang kandung sendiri, ngap pekerja sendiri, ngap bini sendiri (sebagai seorang manusia, kesian gak tengok wan azizah tu - sampai kena perli macam ikan sepat kering oleh suami depan org ramai), ngap sana, ngap sini, balun sana, balun sini...

org melayu ni kalau dah sampai tahap maksimum gaban tu - terkeluar lah segala words of the words.

hehehe..jgn tak mengaku, at least kita pernah sebut gak bila dah terlampau gerem dgn seseorang. cuma org lain tak dengar la.

tapi cik ummi kita ni dah buat blog, terpaksa la semua org baca. itu nak menggambarkan betapa &&%%$$ dgn orang yg entahlah...Tuhan je yg tahu...

Anonymous said...

Ummi, please stick to facts. Cerita apa yang Ummi experience personally. Janganlah hentam Pak lah ke atau orang lain yang Ummi sendiri tak ada personal knowledge. Bukan semua yang Pak Lah lakukan itu salah dan bukan semua yang Tun M lakukan itu betul. Begitu juga Syed Mokhtar-Ummi puji melambung tapi orang lain pula kata semua projek besar kat Malaysia ni dia dapat sebab baik dengan Tun M.
Saya lebih berminat mendengar cerita pengalaman Ummi sendiri. Ummi memang berani.

Mat SLOW And STEADY said...

Anon 10:10

Terima kasih keatas kesudian saudara/saudari memberi penjelasan tersebut. he.he

Ironinya Ikan sepat kering tulah memang taste aku. Yang gebu dan tembam bukanlah sangat taste aku . Nak buat camana, rambut sama hitam tapi taste lain-lain babe. Begitu juga dengan orang lain. Ramai yang suka depan tapi ada juga yang suka BELAKANG:)

Thanks again.

pijut82 said...

Salam Kak Ummi,
Saya sokong dengan perjuangan Kak Ummi tp nak emailkan ke mana?
email saya pijut82@gmail.com, harap dpt Kak Ummi berikan email Kak Ummi.

Terima kasih

celik mata celik hati said...

hi ramai sgt yg bengap mcm siput babi bak kata ummi dok fitnah yg dahsyat pasal DNA afifa.faham x ketika itu musa hanya pegawai penyiasat dan anwar pula masih TPM sebab surat ummi keluar 1997 setahun sebelum anwar dipecat.so darah yg dibawa samsidar ialah darah liyana anak yg sulung.musa suruh bawak afifa ke bukit aman bukan bawak darah tapi anwar melarang,so musa xde kuasa masa tu tapi soal pokok,13 tompokan air mani disahkan oleh lim kong boon pakar DNA samsidar n anwar yg punya.kenapa x dicabar oleh pakar DNA dari australia yg azmin bawak kata lim penipu.tapi bila lim suruh ambik darah baru anwar n samsidar,kenapa anwar tak nak smpai sudah.bebal,faham x isu nya sekarang dh main dah berzina,soal beranak isu kedua,faham x siput babi.

Anonymous said...

Sembang aje lebih srikandi..dah 13 tahun baru nak ungkit..!!! mau ke Anuar nak layan blog nie..nak gertak pun.. masuk paper atau terus lapor polis daa..sekadar dalam blog,orang tengok aje..bila dah basi..atau pecah tembelang..baru kena batang hidung sendiri.Anuar datang dari UMNO juga..kenapa kena tendang ?? sebab umno tidak suka orang lawan boss !! jadi cari la isu panas yang boleh dia masuk penjara dengan usung tilam..Bila Anuar dah kuat semula...cari balik fail2 lama dan ungkit semula kisah silam..Melayu memang bodoh,,suka sangat cerita provokasi yang boleh menjatuhkan martabat melayu sendiri?? tengok kes Rais Yatim..tetiba jea muncul ??siapa punya angkara ?? muslihat tanpa kita sedari.sebenarnya...Melayu yang merosakkan bangsanya sendiri.!! nak harapkan Pas ?? baik gabung ngan Dap aje..Aku dah bosan dengan gelagat parti diMalaysia ini kerana sanggup membunuh kawan demi "nama,harta dan pangkat" !!!

Anonymous said...

semasa kes liwat pertama dulu saya salah seorang paling kuat menghentam tun dr mahathir yg saya rasakan perjalanan perbicaraan kes tersebut tidak di jlnkan secara adil sehingga hukuman di jatuhkan.Pada masa itu pihak tertuduh tidak di beri peluang mempertahankan diri dng melantik peguam peguam pembelaan.Pada masa itu saya begitu taksub mempercayai bahawa mahathir memang firaun dan zalim....tapi satelah kes liwat ke 2 ini berlangsung baru lah saya sedar bahawa ayahanda tun tidak mahu mengaibkan si tertuduh dan anak isteri nya di malukan secara terperinci dan terbuka di khlayk umum spt kes liwat 2 yg sedang berjalan sekarang ini.Walaupun kes 2 ini belum selesai tapi melalui berbagai perkembangan dan peristiwa yg berlaku salepas saiful membuat laporan polis,sumpah saiful,tertuduh lari ke kedutaan turkey,penghujahan dua hakim mahkamah rayuan sewaktu membebaskan tertuduh dulu,bertambah ramai pembantu pembantu nya yg comel comel melarikan diri dari beliau maka saya begitu yakin bahawa apa yg ayahanda tun lakukan dahulu adalah tepat dan betul.Bagi ummi,apa yg anda lakukan sekarang adalah patut dan teruskan demi agama dan bangsa.

matatelinga said...

Salam,
Memang betul tu... amannya bumi Malaysia semasa Anwar bertapa di Sg Buluh...
Alangkah bahagianya jika beliau kembali ke tempat yang amat sesuai baginya....bawa ikan sepat kering sekali...N.ajis pun boleh ikut sama...pencacai lain boleh kembali rehat semula.

Angela said...

Ummi,

I have been fighting this Al Juburi for years di alam cyber. I salute you!

Anonymous said...

salam

saya dulu sebenarnya tak kisah sgt dgn kes anwar ni. sebab saya pun taklah aktif dlm politik.

tapi bila dapat tahu perihal dirinya dari seorang alim yg boleh dipercayai, saya pun mula mengikuti dari jauh perjalanan karear politiknya.

nampak amat menakutkan sebab ada faktor luar yg menyokong dia dari belakang. sebab tu dia nampak berani semacam sebab sudah termakan budi anasir2 luar tu.

jika dia orang biasa2 je, siapa pun tak akan peduli perjalanan hidup dia, tapi kes dia ni melibatkan kepentingan dan keselamatan negara secara keseluruhan.

Njah said...

Syabas Ummi. Terima kasih di atas keberianan yang ditunjukkan. Syabas! Setelah membaca beberapa penjelasan dari Ummi, semakin jelaslah pergolakkan yang berlaku di bumi bertuah ini adalah sikap tamak pada kuasa. Orang kita perlu sedar, pergolakkan yang berlaku di antara orang kita tidak menguntungkan kita. Orang yang memporak perandakan keamanan akan menginggalkan bumi bertuah ini dengan harta yang dimiliki, yang tinggal hanyalah kita-kita dan anak-anak cucu kita. Teruskan perjuangan Ummi, semoga Ummi dalam peliharaan sentiasa

Anonymous said...

Ikan sepat masin kering masak lemak ngan pcuk ubi sikit punya sedap....Tapi selera anwar lain, dia suka ikan kembung...ikan kembung orang punya pun dia tibai.....apa punya manusia daaaa.....

-Nicky Arjiss-

Anonymous said...

" Sampaikan satu ketika dia (Anwar) mengutuk wan azizah di depan kami, dia kata kak wan macam ikan sepat kering, depan tak de, belakang pun tak de, so apa maknanya tu, lu pikir lah sendiri."

bini sendiri pun dia hina, apalagi kalau kekawan dia yang dah tak sehaluan, apalagi kalau musoh2 politik dia

saifulbahraine said...

Salam buat Ummi,Usah pedilikan haprak dan geng sijuburin biarkan mereka maki hamun seperti orang gila.Ummi sudah diamkan diri selama 13 tahun dalam ketakutan inikan pula maki hamun'Sya setuju Ummi wawancara Dr.Mahathir dan Tan Sri Musa tapi kena kaji dari sudut undang-undang jgn nanti tersangkut.Saya hendak Ummi berjuang habis-habisan menetang kemungkaran dan saya sentiasa menyokong walaupun dgn nyawa. Inshaalallah'

Anonymous said...

Dear Ummi,
Do what u think is right.I am disgusted with what Anwar had done to u,our beloved Tun and Malaysia. Its time to get rid of Anwar once and for all.

coklat~vanilla said...

salam kak ummi
teruskan dialog tu. cuma kalo arwah Tun Ghafar Baba masih ada..beliau adalah salah sorang yg wajib dijemput. mangsa konspirasi geng anwar.

saifulbahraine said...

Ummi,bahasa yg digunakan itu sangat tepat kerana penyokong dan geng sijuburin tu tak akan faham bahasa ibunda dengan baik.Begitu juga soal tudung, itu terpulang pd ummi diantara Allah.Yang penting nawaitu kena betul iaitu perjuangan untuk bangsa dan agama serta negara.Nafsu kena kawal jgn pandang serong pd sri kandi ini.Perjuangannya tidak boleh dibeli dengan wang ringgit . Hayatilah perjuangannya. Ibarat tutup di atas bawah menganga siapa yang tahu, kejarkan jutaan ringgit dan duduk diam-diam.Adakah anda seperti itu'Umi tanpa bertudung dalam lokap tak ada siapa yg ambil tahu , penderaan mentalnya dan mcm-mcm lagi.Teruskan perjuangan mu.

Anonymous said...

come on ummi...keep it up! wonder kenapa anwar aljuburi dan buah hatinya senyap? dah berapa lama ummi dah telanjangkan kisah sebenar tapi sepatah haram tak keluar dari mulutnya...takut kot!

Anonymous said...

Hei Nuar bedebah….kalau ko berani ko turun Tenang…...kalau tak aku dengan budak2 aku lempar muka engkau dengan taik sebagaimana kau hasut dan upah kumpulan BENDERA Indon lempar taik kat Kedutaan kita tahun lepas….

Anonymous said...

Tentang bahasa tu Takpe Ummi. Dengan orang keparat dan haprak macam ni bahasa yang sesuai memang bahasa sumpah seranah je. Jadi pembaca budiman kena paham sikitlah, memang bahasa sumpah seranah tu tak pandang koma ke full stop , terjah je! Kalau tidak dia jadi mcam keretapi locomotive yang hilang steam….

Anonymous said...

kali ini jika nak buat temubual....elok digandingkan...

Ummi Hafilda...YB Zulkifli....Senator Ezam...DS Zahrain...dll yg ex-penyokong dia supaya kita lebih maklum apa yang berlaku di sebelah 'sana' pada masa insan seperti Ummi Hafilda...Tun Mahathir...TS Musa Hasaan...dll 'diserang' dengan pelbagai tohmahan sehingga ada yang melibatkan nyawa....

wallahu'alam...

Anonymous said...

Kuningnya Mak Ngah!!!
Tak leh nak baca la plak!

Njah said...

Syabas sekli lagi Ummi. Bila kita bercakap dengan fakta-fakta yang ada dan bukan dengan fakta yang direka-reka, ini menunjukkan bahawa Ummi bukan bercakap kosong. Teruskan usaha Ummi agar segala kedurjanaan dapat dibongkar, dan Allah menyelamatkan kita semua dari manusia-manusia yang hanya pentingkan diri sendiri. Semoga Ummi dikurniakan kesihatan dan ketenangan dalam meneruskan perjuangan. Insyallah

Anonymous said...

Uikk Ummi, berpinar2 mato Pakcik MM mbaco blog Ummi kali ni, maklumlah lamo dah tak masuk. Kojap2 Pakcik MM pandang luar (pokok2 nan hijau) utk neutralkan mato ni hah. Maklumlah dah tuo.

Yolahh... Respek dongan Ummi ni, mantan PM sebelum ni & menantu pon kao bodal gak hehehe.

Apa2 pun Pakcik MM totap sokon Ummi.
Go Ummi Go!!!

-Pakcik Monang Motto (PMM)-

ameen said...

Liat sungguh nyawa anwar ni..
Luarbiasa betul ketahanan jiwa dia...
tapi memang la tiap bangsa ada pejuang ada petualang..
tiap zaman ada tokoh kebenaran ada lawan setandingnya..
inilah dunia..
Di belakang kebenaran ada tuhan, di belakang kesesatan ada syaitan dan dajjal..
keduanya saling menguatkan..
Kalau sebarang lawan yang bukan setanding akan tumbang...
zaman musa ada firaun.. zaman ibrahim ada namrud.. zaman muhammad ada abu lahab/ abu jahal/ abu suffian.. zaman khalifah turki ada ataturk.. zaman kita ni siapa tokoh2 utusan Allah dan utusan syaitan.. jawap.. sape dia..

Anonymous said...

Apasal Anwar, Azmin dan sewaktu den mereka diam membisu?

sikap yang amat mencurigakan

shficid said...

Salam Ummmi,

kami dibelakang anda, oops sorry, kami bersama2 anda. bongkarkan terus segala kemungkaran Anwar keparat ini.

Anonymous said...

Hai Anwar, bila lagi kau nak jawab tuduhan-tuduhan "killer-punch" oleh Ummi ini? kau sedang bincang dengan karpal singh ke? kau nak tunda kes ini ke?

mana boleh tunda lagi Anwar, kan kau belum keluarkan saman. itule kau, selalu sangat tunda tunda tangguh tangguh sampai hal yang belum jadi kes mahkamah pun kau suruh karpal singh tunda.


apa? oh kau belum lantik kapal tunda ya. ok2 kami percaya

Anonymous said...

Karpal Singh pun dah cakap Anwar Ibrahim has caused enough trouble to the country. Anwar ibrahim harus bertaubat.

Apa lagi kita nak cakap. Semua sudah terang lagi bersuluh.

Tak payah lah kata fitnah, bohong, konspirasi....buktikanlah dengan tindakan!

dino.yp@gmail.com said...

ikat sepat kering kalau di goreng memang sedap!

Anonymous said...

Saya sokong temubual tu diadakan.
Moga Ummi diberikan kekuatan, kepetahan dan kesihatan yang lebih baik pada hari itu.

Anonymous said...

way u go kak Umi!!

Orang Edgecumbe Road, Penang said...

Salam Ummi,

Walaupun kata-kata anada agak keras, saya yakin ramai yang memahami apa yang anda telah lalui. Hanya wanita yg teguh prinsipnya saja akan menjadi sekuat anda. Jangan gentar, Allah tetap bersama orang yang benar. Dalam coretan lalu, saya pernah mencadangkan Ummi mengawal kemarahan dan menulis dengan pilihan perkataan yang sopan. Kerana dari raut wajah Ummi yang ayu, kesopanan anda terserlah dan salurkan kemarahan anda dengan memilih ayat-ayat yang keras pengakuanyya tanpa menggunakan bahasa kesat. Yakinlah bahawa ramai diantara kami diluar sana yang menyokong anda. Saya sendiri sudah menyokong anda sejak 1998 lagi. Sabarlah Ummi..Allah sentiasa bersama orang yang dizalimi. Allah akan maqbulkan doa Ummi yang cukup dahsyat telah dizalimi...InsyaAllah.

Salam hormat,
Orang Edgecumbe Road,
Penang.

Anonymous said...

dulu dok cakap org taksub2 tapi naper sekarang biler kak umi bongkar kan rahsia ckp lain pulak.... dgr laaaa dua2 belah pihak nilai kan..........ni bukan main laaaa ni soal negara...cina india dah mula beli semua hak kita.... kita tinggal kuasa je tapi kalau semua pemimpin amik bt tak tau je macm maner..... pada anak 2 remaja sedar kan mak bapak kita sebb diorg dah dimanupulasi oleh sidia...berape ramai anak dan bapak bergaduh kerana pertahan kan sidia...igat kita kene bersatu,yg akan jatuh kan kita bukan india atau cina..tapi bangsa kita sendiri..sebarkan perjuangan ini.... jgn kerana org mempergunakan agama kita tertipu.....bangkit anak 2 muda semua sebarkan dgn fakta..sbb walaupun kita tak ade pada zaman itu tapi kita boleh menilai nye dgn teknologi yg ade..........igat perpaduan kita tanah air kita adelah segalanye

Anonymous said...

kita tak ckap sana situ btl...... kita sekarang ckp tentang kebenaran.... aku ni anak muda yg paling taksub dgn anuar aku siap nak jadi mcm dia dulu.... tapi biler aku sendiri kaji2 semua aku pergi kumpe kak umi sendiri aku sendiri dapat tau anuar dgn kroni2 sgt laaaa kaya...mak ayah aku siap derma lagi kat cilaka 2 ni konan diorg ni susah..... maner lagi berdosa... org berzina tak pakai tudung ,dgn org berzina pakai tudung... ni jawapan dia org berzina pakai tudung lagi besar dosa sbb dia tau tudung ni alat dan adat je.................. hidayah milik allah korang saper nak nilai org tu jahat k baik...sebab biler kita byk sgt kata pasal keburukan org setelah bertahun kita lp akan diri kita....yg btl katakan laaa btl....yg tak btl kata kan tak btl dgn fakta..bukan dgr2 ckp org.... dr mathadir mohammad aku benci giler dia dulu,tapi lepas aku pikir balik walaupun dia tak menekan agama sgt mungkin itu salah dia tapi dia lah yg berjaya bawak malaysia sampai hari ini ... dia berani ade k dia bertahun2 kutuk org beb.... tak ade ,dia relaxxxxxx........kalau korang semua tak sedar lagi malaysia ni bukan org melayu kita punye dah... sedar laaaaaaaaaaa semua ...aku tau betapa susah nye kak umi....sbb aku pergi jumpe dia...bantu laaa dia bagi cadangan yg kita boleh bt utk bantu dia....sbb bukan aku nak ckp ape laaaa pemimpin ammo sendiri bt tak tau je dgn dia,sbb ape mereka sendiri takut nak berjuang secara ikhlas laaaaaaa.. kalau kak umi ni nak jadi tali barut dia sokong je abg dia lagi senang laaaa.tapi dia still berjuang utk bangsa dia....tlg laaaa bantu kak umi utk kita bt satu revolusi baru.... kepada pemimpin 2 ammno berjuang laaa kerana keiklasan ...sbb knp korang byk kalah dan rakyat tak percayer korangt sbb yg berjuang dgn pas dan pkr banyak yg ikhlas tapi diorg dibodoh bodohkan kan oleh pemimpim diorg terutama sipengkianat bangsa tu sbb ape dia pandai ckp....memnag laaaa tak ade yg semprna tapi igat laaaaa negara kita masih aman dan kita tinggal kuasa sahaja kita mesti rampas balik tanah dan ekonomi kita kalau tak semua ni tak guna dah.............. kita akan bangkit semua laaaa utk pertahan kan negara kita... kepada pemimpin negara tak guna korang berjuang membabi buta..dan berckp mcm org tak ade ilmu...kalah kan hujah2 anuar dgn fakta bukan dgn auta sbb anuar bukan lawan korang... kalau berckp memang dia menag sbb ape dia dilatih begitu...kalah kan dia dgn fakta.....salam perjuagan kak umi jgn risau revolusi akan bermula

abdullah said...

Ya Allah..pasal Ummi Hafilda ni..dah takde keje lain je ke....tak abis abis nak pekena orang..pasal blog ni semua puji manusia macam ni...KO tapis comments tak baik pasal ummi hafilda ni heh?? TIPUUUU PUNYEE BLOGGGGGGGGGGGGG

Ahmad Naim said...

memang berharap benar temubual eksklusif ini diadakan..walau x secara langsung..rakaman pun jadilah..yang penting perkara sebenar mesti didedahkan..jemput sekali orang2 PAS yang kuat menyokong...kebenaran dan hukum ALLAH mesti ditegakkan..MALAYSIA mesti diselamatkan

Safri Rizal said...

salam..
bongkarkan lagi kemunafikan anwar ,
"kaki jubur".biar satu dunia tahu..siarkan pulak vcd yang dimaksudkan cepat..tak sabo aku nak tengok....

Anonymous said...

Anwar Ibrahim... masa dah makin hampir utk kamu menerima balasan apa yang kamu telah lakukan terhadap rakyat Malaysia.

Banyak sangat sudah teranaiya dan dianaiya.. "DOA ORANG-ORANG YANG TERANAIYA AKAN DIMAKBULKAN ALLAH"

Zakir said...

Masa kiamat untuk Anwar Ibrahim akan tiba bila2 masa dari sekarang. Kalau juak2 PR terutama yang Melayu Islam masih tak nampak2 lagi, memang sahlah mereka ini buta hati. Puak2 kafir harbi cauvinis paling rasis memang sah sah ahli neraka paling bawah. Mereka tu hidup selesa di dunia jer...

AeminEdia said...

ok proceed .... kome pun nak semua rakyat malaysia tau teruskan perjuangan .... saukkk

Anonymous said...

Assalam,
Saya x fikir Tun Mahathir dan Tan Sri Musa nak ditemuramah untuk itu, sebab mereka org budiman,yg x akan menjatuhkan maruah org dikhalayak ramai, bukan mcm saudara kita yang sorang tu, menjaja nama pemimpin ng kita dimerata dunia. Walau mcm mana pun kita tengok ajelah.

Kak Long said...

...sedang fikir, apa yg ada dlm fikiran keluarga dsai...kesian ...mungkin ditelan mati diluah mati bapak... pasal isteri tu satu hal...yg kesian nya anak-anak yg lain... kisah ini akan diingat sampai bila-bila..akan tercatat dlm sejarah. Memang anak2 ini diberi kekuatan yg luarbiasa ketika ibu dan ayah sedang bergelumang dgn masalah yg cukup memalukan...walaupun masih dalam siasatan tetapi perjalanan kes yg panjang...amat memualkan...

namun atas prinsip berani kerana benar, takut kerana salah...saya sokong perjuangan ummi...terusakan sesungguhnya kebenaran itu akan datang sendiri tanpa perlu ditegakkan...semuga perjuangan saudari diringi doa seluruh rakyat malaysia..amin

kaya said...

hebat juga ummi ni sri kandi bangsa,tapi semua ni dia orang susah nak caya asyik kata konspirasi juga tak tau nak bukti macam mana lagi baru nak caya.Melayu dah separuh kena jual tak sedar lagi.Kalau berterusan begini tunggu je lah

Richasan said...

Dear ummi, deep in my heart I say I truly belief in you. Keep on doing what you are doing now. May Allah help you. Please pray a lot as only Allah could help you. It up to Allah to make your effort a success. One point sis, please use a well mannered language even "OTHERS" with "serban" or whatever on their head use fault language. Language show our heart! I know you are mad, but sis, be patience..the time will come.

Anonymous said...

Dear Ummi,

When Anwar Ibrahim defamed you and Dr Mahathir way back in 1997/98, I believed in you and in Dr Mahathir.

Some people who did not know abt politics and Dr Mahathir wld believe in Anwar.

I believed in what you and Dr Mahathir said abt Anwar way back in 1997 / 1998.

I believed that you are being set up by Anwar with regards to the sex case etc.

And now one by one, piece by piece of the TRUTH will come out.

I hope to see Anwar go back to Sungei Buloh "Resort" coz that's the place he truly belongs.

Dear Ummi, I for one sincerely wish you all the very best in whatever you do.

May the blessing and protection of Allah Almighty be with you and Dr Mahathir always.


Khalidalwaleed
Singapura

Anonymous said...

TANIAH UMMI BONGKARKAN SEMUANYA SUPAYA SEMUA RAKYAT TAHU....SUPAYA ALJUBURI TAK DAPAT BERKATA LAGI....HANYA KELUARGA ALJUBURI YG DILAKNATI ALLAH NANTI .....