Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Sunday, January 30, 2011

TONTON DAN NILAIKAN SESUMPAH DI BUMI BERTUAH ,DIA SANGGUP LAKUKAN APA SAJE DEMI KUASA WALAUPUN MEMPERSENDAKAN ALLAH DAN AGAMA


Lihatlah bertapa hipokritnya si munafik ni, bila ada jawatan puji melambung dan bersumpah setia tapi bila dipecat terus dilaung diktator di huru harakan negara. anjing pun tahu menghargai tuannya walau hanya diberi tulang tapi ini lebih hina dari anjing setelah diberi dulang emas. Dari keluarga bangsat datangnya.



Tidak ada langsung unsur paksaan atau penderaan dikenakan keatas Sukma bagi mendapatkan keterangan oleh ASP Roduan ketika itu di Bukit aman, berbeza dengan fitnah dan dakwaan Anwar bahawa Sukma didera, dipaksa dan disiksa oleh polis untuk mendapatkan keterangan kejadian liwatnya. Dasar putar alam dan pemfitnah bagi mewujudkan kebencian rakyat kepada pihak polis. Lihat sendiri betapa harmoninya suasana penyiasatan berbeza dengan gaya Anwar memaksa polis mendera saya dahulu macam penjenayah macam komunis dibuatnya, tetapi dibawah Tun M masing-masing diberi hak sendiri bercakap dari hati dan pengalaman serta bukti, begitulah berbezanya Tun M memerintah dari si durjana ini.



Hoi Aljurb kok ya pun nak famous satu dunia pun janganlah sampai kau gadai agama dan mempersendakan Allah, tak takut mampus ke? Umur dah 64 apa nak jadi?




Hoi Nuar sape ajar kau yang kalimah Allah tu untuk semua? Ugama apa? ko nak jadi jadi Firaun ke? suka hati kau je nak ubah hukum Tuhan semata-mata nak tarik orang bukan Islam sokong kau. Kalau kena bakar colok satu hari nanti apa kau nak buat jugak macam kau hangguk 7X masa kat kematian Teoh Beng Hock. Moyang mana ajar kau?



105 comments:

Anonymous said...

Kak Umi

teruskan pendedahan anda..

Anonymous said...

Serikandi 7
Baru sikit tengok je cepat2 tutup sebab geli nak muntah tengok aljub membodek. Mintak2 aku hidup lebih lama dari dia. Dapatlah aku tengok apa kesudahannya orang perangai macam aljub!!!

Ya Allah, jauhi anak cucu cicit aku dari keluarga aljub...Amin.

NAJIHA NAHBEE said...

Aslamualikum,

Semuga cepat semuanya terbongkar, kerna konspirasi An war ini amat jauh sekali...dan negara akan tergadai kalau An war dapat memerintah bersama DAP.

Ingat akan kaitan DAP dan PAP dan Yahudi....juga AN war terbabit..


baca di :

http://isteri-mamak-tua.blogspot.com/2011/01/apabila-lee-kuan-yew-bercakap-pasal-tun.html


salam dari :ALK

Ansar Ahmad said...

asalamaualaikum semua,

bukti dah cukup banyak, jangan tunggu lama lama.

Nallakarupan, hairani , munawar, saiful dan banyak lagi.

Dendah kan semuanya secepat mungkin. Berkordinasi dengan semua bukti dan saaksi segera.

Maslah Anwar dan PKR ini ibarah barah...lama di biar bertambah parah dan susah di buatnya.


Segeralah...tampil dan kordinasi..sesama yang ada bukti dan saksi saksi semua...hapuskan BARAH ini....hancurkan mereka ini dari mereka menghancurkan agama bangsa dan negara kita yabg tercinta MALAYSIA.


Ada link bukti dan saksi untuk bacaan disinia;

http://kamarklasik.blogspot,com

salam;ALK

Anonymous said...

Al-Jub tak payah la lg berangan nak jadi PM. Ko jadi je Hang Kebun@cangkol lg baik. Lakonan ko dah tak laku lg. Lg satu aku nak bagitau ko dulu blajar Malay study tapi sylibus ko tu thn 1970 masa tu org Melayu kurang bijak. Tapi skrg dah berbeza. Ko jgnla fikir ko bleh perbodohkan mereka lg. Patutla ko yg sengal@loser bleh jadi Menteri masatu. Tengku Razaleigh yg berkelulusan Ekonomi lg bijak daripada ko. Tapi ko ckp ko lg bagus. Psl ko mmg berckp pandai tapi buat keje tak tau. Kalo ikutkan la Kuli adalah org yg lebih layak daripada ko. Tapi rakyat kelantan juga sengal jgk kena goreng sbb PAS cakap dia lagi pandai. Kalo sekrg dgn kelulusan ko tu ko bleh jadi pencacai je mcm dia. Tapi dia lebih muliola takdo tipu 1malaysia@dunia. Tapi kalo masih sempat ko blakon2 la pasal dunio ni kojap jo. Tapi itu bMakno ko tunggu balasan ALLAH. Tapi kito sumo tak kisah pilihan ditangan anda. Lg satu nasihat den kopado PAS bubarkan je la parti ko jadi bebas. Ko cari la makan dgn cara yg lebih mulio. Jgnla gunokan AGAMA demi kepentingan nafsu serakahmu. Kamu PAS tak layak memberi nasihat kepada Umat Islam DiMalaysia kerana pengkhianatan dan penyelewengan kamu byk dikesan. Dimanakah terletaknya kehebatan lakonan N.Ajis&Anwar.
1.dihuruf N ke? Di pakaiannya ke? Di Baiah ke? Di Neraka?

N.Ajis ko tlg terangan apa itu Baiah?

PAS tlg jgn blakon lagi. Tapi kalo PAS juga sanggup tunggu balasan ALLAH silakan.

SyukraN Praised to ALLAH.

Anonymous said...

Ramai pesakit Jiwa&Mental terdiri daripada penyokong PKR,DAP&PAS. Cuba kita lihat penyokong apa sebenarnya Penyokong PKR,PAS&DAP alami 1st. Political disorder,
2nd. Mental disorder & 3rd Mental Block. Dari sumber yg boleh dipercayai sejak UMMI cuba perhatikan Penyokongnya yg kepanasan seolah disodomy oleh Idolnya@Al-JUB. Padan Muka diorang sembah lagi melangit Idolnya & kutuk org yg tidak sehaluan denganya. Ku ingatkan Bulan@Bintang rupanya GengTaik@Anwar&co. Neraka lah tempat Mereka. PAS Kata@NAJIS. Rupanya ikut pintu belakang. Blehla Ikut sekali terjun Longkang. Oh Mak Oh Bapak dunia nak terbalik.Oh Mak Oh Bapak dunia nak terbalik. Rambut aku panjang dia kata jembalang, rupa2nya dioranglah Pakatan Syaitan(PKR,PAS&DAP). Ada baiknya aku jg kain sendiri selepas UMMI dtgla. Kalo tidak diorang yg bercakap tak berhenti. Cakap2 lg. Cuba Cakap untuk diri sendiri kenapala bodoh,dungu,selengga,sengal,masuk air sampai bleh percaya dgn IDOL@Anwar ni. Hu.. bleh gelak guling2 tu.

Al-Jub telah mensyirikkan ALLAH dengan meminta bantuan ritual selain dari ALLAH. Nauzubillah Minzalik.

Anonymous said...

Iblis keturuan para jin bernama Ja'an. Dia sangat pandai, mirip malaikat, kemudian perangani nya menjadi buruk dan sombong. Ini adalah kerana Allah telah menjadi kan Adam dan diperintahkan agar semua malaikat dan jin menyembah Adam tetapi Iblis engkar dan dikeluarkan dpd syurga Allah. Dari sini bermulanya dendam kesumat Iblis terhadap keturunan Adam.

Dari Iblis turun nya syaitan tetapi tidak semua jin itu syaitan. Ada jin yang menganut agama Islam.

Kemudian Iblis berkahwin jin perempuan dan mendapat 5 anak. Setiap anak ditugaskan untuk menyesatkan keturunan Adam.

Salah satu anaknya bernama Al-A'war. Tugasnya bertanggong jawab terhadap maharajalela perzinaan. Dia menggalakkan orang melakukan maksiat dan menganggap maksiat zina itu satu keseronokan.

Wahai kawan2 janganlah beri nama anak anda dengan nama ini. Semoga Allah melindunggi kita daripada segala maksiat, gangguan syaitan dan dajjal.

Siput Merah

Anonymous said...

Selamatkan Malaysia dari Anwar, Family & Co terkenal Pakar Bontot di dunia. Keturunan pengkhianat. Anwar & Family takde Kelulusan menyara keluarga dgn politik ssb keturunan org yg bodoh. Tanpa politik Anwar & Co hanya pencacai sbb2 la yg ramai penyokongnya merupakan pencaci sahaja. Anwar & Co manusia bodoh yg wujud diMalaysia. Katakan tidak pada yg sewaktu padanya. Demi Malaysia tercinta.

PAS,PKR & N.Ajiz pengkhianat bangsa. Mak bapak diorg mesti menyesal dpt anak mcm diorg ni.
Nik Aziz Kufur Nik Mat

Anonymous said...

Anwar & Family the liwat gangBang. Maybe Norul eJah&Gjah pun sama psl mana tumpahnya kuah kalo tidak kenasi. Tu pasal la Norul Ejah perempuan ada misai tapi dicukurnya. Tak payah nak sorokla. Sblm Norule Ejah dilahirkan pun Anuwar kaki menjubo. Maybe anak laki&puan pun ditale oleh Anuwar. Anuwar ni pun haruan makan anaknya psl Org Gilala katakan. Tapi kalo dia rosakkan keluarga nya sendiri bagus jgk tapi suka sgt melibatkan org lain. Ni mesti Gjah suruh dah tak tahan asik kena sondol dgn Anugerah syaitan katanya. Berangan nak jadi 1st lady la katakan. Tapi masalahnya dia suka melibatkan org sekeliling mmg Sual la keturunan diorang ni. Harap2 ALLAH mengambil nyawanya lebih awal pasal ramai GAY mengagungkannya kerana GAY diangkat menjadi pemimpin la katakan. Tapi yg kelakarnya yg bukan GAY byk sokongnya sebabtu la anak2 penyokong yg mengaguminya ramai yg jadi GAY jgk. Mmg bodo btul keturunan yg menyokong Anuwar & Co.

YA ALLAH jauhkan aku dari golongan Anuwar&Co. Tolong beri balasan secepat mungkin. Terutamanya Nik Aziz Kufur Nik Mat

Anonymous said...

Anugerah Syaitan Anwar & co. the UnbelieveR due to resufed to believed Qada & qado ALLAH. Perhaps Anwar & co can buried in the same Grave. Hu... Let them see what the Idol had. Surely teribble. Anyway suitable for them. ALLAH Bless 1Malaysia sake. Luckily can differentiate them ealier.

I'm just thinking of what happen for whose already Died especially for REAL HARD ANWAR & CO had in the HELL now. I'm just lucky to know it's before died.

Praised to ALLAH. TQ ALLAH.

Anonymous said...

PKR&PAS meme pengkhianat negarala. N.ajis&PAS ko ni meme ulamak paling sial diMalaysia. Ko pun berlakon kuat ye. Dah tau tp berlakon plak. Ko tak dpt masuk TV ko belakon dalam politik ke? Publisiti murahan. Ulamak@Pelakon. ko ni bukan ulamak tapi pukimak. Bgku ko lg hina dari Aljuburi menyorokkan fakta. Haram jadah punya makhluk. ko tau tak ramai yg tersasar pasal ko punya statement yg BIAS. Berharap ALLAH balas secepat mungkin pada ULAMAK macam ko. Kerana ramai ingin melihat secara terus apa yg bakal berlaku kepada pemimpin&penyokong yg macam ko dpt balasan. Ya ALLAH please Granted asap. Aku bukan ingin mencabar ALLAH, cuma ingin membuatku lebih beriman kepadanya. ttp jika tak berlaku. Aku masih bertuhankan mu Ya Allah. Kun fa ya KUn.. PAS@PKR Bersengkongkol ya.. Maaf meminjam bahasa yg selalu digunapakai oleh PAS& PKR shj. Dgn menghina org padahal diri diorang lagi hina daripadanye. PAS@ Ko ni Ulamak yg takabbur. Ko pun dah tiru ko punya idola Juburi@Antarturk@Anjing=sama babi.

Kepada Pengkhianat. Ku berharap parti PAS menukar namanya kerana memalukan umat islam dimalaysia. Baikla ko tukar je Parti ajaran Sesat meme sesuai sgt. Kesian ramai yg tersesat mengikut tapi kata org lain yg sesat.. ha.. Kelakaula ko org ni. Bukan kelakar tapi bodoh rupanya. Anwar=Anjing sama babilu.

Berharap pihak keselamatan menjaga keselamatan Ummi serta menjamin keselamatannya. UMMI asset negara.

Neraka la penyokongnye atau dapat malakapetaka didunia segera. Kerana diorang ni punya mulut mempertahankan idolanya mengalahkan Nabi Muhamammad saw & serta menafikan Qadar&Qadak ALLAH.

Lg satu sesiapa bleh dpt salasilah keluarga Anwar & Azizah sila kemukakan kenapa mempunyai busted character. Supaya dpt menghindari dari org yg sebegini. Aku rasa org macam bleh la dimasukkan dalam majalah3@national georgrapic nanti untuk tatapan masyakat malaysia umumnya atau dunia. Adakah Anwar@aljuburin dajal?

drpd
Menyesal menyokong pas&pkr@tipah terpipu@dajal

Bermula hidup baru tanpa diselubungi misteri lagi. Aljuburin & PAS only had Ulamak pukimak.

Anonymous said...

ANUS WAR OOOO ANUS WAR... BILALAH KAU NAK INSAF ???

Teddybear Cute said...

Teruskan pendedahan akak. Rakyat perlu diberitahu semua pembohongan ini. kepada penyokong orang tua tak sedar diri ni, baik tinggai saja si tua terkutuk ni.

Anonymous said...

Si Nuar ni saja menangguh namgguhkan bicara Saiful tu , sebab bila dia dah jadi PM (he hopes to be PM after PRU13), dia ada kuasa mutlak untuk tutup kes tu....

Anonymous said...

teruskan tegak kebenaran..kerana kak ummi insan terpilih dari Allah dan saya doakan kak ummi terus sihat sejahtera dan dilindungiNya.

Anonymous said...

teruskan tegak kebenaran..kerana kak ummi insan terpilih dari Allah dan saya doakan kak ummi terus sihat sejahtera dan dilindungiNya.

Anonymous said...

Anwar cakap orang kata isteri dia 8 tapi sebenarnya sayu.
hakikatnya benarlah kenyataan tu ,Benarlah orang cakap 8 orang malah lebih.

Anonymous said...

cuba kita fikir hikmahnya Allah tak sampaikan hajatnya menjadi PM.Kita kena percaya qada da qadar ALLAH.kalau kita tak percaya dan mempertikaikanya boleh gugur iman kita.Itu semua ujian Allah kepada hambanya,kita mesti bersabar dan muasabah diri.jangan percaya ini konspirasi.kerana melibatkan negara dan ramai orang. dia buat konspirasi pada dr mahatir hingga sekarang pun tak boleh malah kawan2 dia pun lari,isteri pun kalau boleh nak lari kerana tak mahu bersubahat.LUFIKIRLAH......

mohd said...

1) bgus Ummi sertakan video2 ni sbb wpun sy dah tgk lama dlm youtube bbrp tahun lepas, tapi tak semua rakyat Msia yg tau & prnah tgk.. contohnya kwn2 sy staf2 kakitangan kerajaan pun smpai skrg ada yg tak tau apa2 ttg Anwar..
2) Bkn sebab apa,punca sbb mrk tak ambik pusing langsung apa yg terjadi, siapa salah sapa benar, janji mrk ada keja ada gaji..paling teruk kbanyakan mrk adalah pnyokong pmbangkang t'utama cikgu2... tgk je la calon PAS Tenang & suaminya..
3) dahulu sy prnah bdmping dgn org PAS ni sja nk blajar agama dgn mrk.. tapi kesimpulannya pd sy mrk ni HAMPEH...
4) dulu juga sy prnah bdmping dgn org PKR, kesimpulan sy mrk amat jauh dari islam & pjuangan mrk adalah pjuangan utk diri sndiri.. matlamat mrk mhalalkan semua cara..
5) cuma smpai skrg sy ttanya2 knp UMNO tak guna isu2 yg dibawakan Ummi utk mbantu mmulihkan kpercayaan rkyat kpd UMNO?
6) sbb UMNO pun bnyak yg perlu diperbaiki dlm UMNO sendiri, mrk "cinta dunia" melebihi segalanya..susah nk cari yg ikhlas..
7) cuma ksimpulan sy, yg mberi kurang mudarat pd rakyat adalah UMNO, ruang2 yg boleh diperbaiki banyak dlm UMNO sdgkan PAS & PKR seharusnya kita kuburkan saja krn ketaksuban mrk serta hati mrk yg telah tertutup & hitam legam sukar utk melakukan perubahan & transformasi... mrk tidak akan menerima nasihat dr siapa pun.. mrk fikir mrk lah yg menentukan siapa masuk syurga & neraka.. mrk ibarat ayam bkokok, ekor bgelumang dgn tahi..
8) utk Ummi, bsabar & tawakal .. ingatlah pjuangan Rasullullah yg mlalui ranjau bduri sdgkan baginda KEKASIH YG DIPILIH oleh Allah.. kita ini siapa? ganjaran syurga di akhirat bkn melalui jalan ksenangan & laluan mudah di dunia...teruskan istiqamah dlm pjuangan mnegakkan yg hak...

anti sibontot said...

aku rasa ntah ntah masa mata die lebam kene tumbuk tu dia yg tambah kot bg nmpak ngeri.mmglah rahim noor balun sebab mulut celupar,ludah tan sri,n sepak dgn kaki kat muka tan sri.kalau aku pun patah tengkuk aku bg bila kene malukan depan pegawai sendiri.itu pun dh baik lah rahim noor tu ala ala tumbuk manja,tu yg dia kasi lebam lg kot nk nampak polis jahat n zalim.hai anjing la anwar ni.

Pro Ummi said...

Salam Ukhwah kepada pembaca semua.....

Dah terang lagi bersuluh bahawasnya si Anuwar dah terpesong dari agama Islam yg suci ini.....

Mana boleh samakan Allah dgn Tuhan....Allah hanya utk org Islam....Tuhan hanya utk orang kafir...Si Anuwar mmg dah hilang akal....

Satu lg tgk si Kapal Poosing pun tak tunduk hormat....tapi Si Anuwar & Si azmin bkn main beria-ia lg....

Habis yg pakai kopiah putih tu tak nasihatkan Si Anuwar & si azmin ke?????Apa punya orang daaaaa.....Kata PAS penegak Islam...Pooorah laa.....

INSAFLAH PENYOKONG TEGAR SI ANUWAR. ANDA BUANG MASA & TENAGA AJE.....diorg seronok kebas duit anda & terus senang....apa yag anda dapa???????

Fikir2 kanlah......

Anonymous said...

Maksud konspirasi sebenarnya ialah orang bawah merancang untuk menjatuhkan orang atas.

Siapa diatas? Tun Dr. Mahathir sebagai PM. Anwar hanya TPM. Apa perlu PM berkonspirasi untuk menyingkirkan TPMnya. Dia yang melantiknya dan dia juga berkuasa untuk membuangnya atau menamatkan perkhidmatannya.

Berapa banyak menteri yang telah diberhentikan. Mereka tidak melawan dan mengamuk kerana disingkir. Mereka tahu undang-undang dan mereka patuh dengan keputusan orang yang melantik mereka. Tetapi Anwar mengamuk sakan.

Sebenarnya yang berkonspirasi ialah Anwar. Dia yang merancang untuk menjatuhkan PM TDM dan menggantikan tempatnya.

Nasib baik tidak terjadi kalau tidak kita telah diperintah oleh orang yang telah rosak moralnya iaitu seorang pelimat dan penzina.Nauuzubillah himinzalik.

Anonymous said...

MALAYSIA INI AKAN KEMBALI AMAN DAMAI SEKIRANYA ANWAR AL JUBURI AL MAMPUSI,AL KAPAL POOSING BAHANG TANAH, AL NIK NAJIS JILAT COK. SELAGI TIGA EKOR NI ADA DI BUMI BERTUAH INI, SELAGI ITULAH..MALAYSIA DI LANDA WABAK PANAS.. DISEBABKAN SYITAN SYAITAN YANG BERMAHARAJA DIBUMI MALAYSIA INI.

Anonymous said...

hehe..nuar oh nuar...

pengakuan saiful diliwat, nuar terus cakap tipu dan konspirasi sebab saiful hanyalah coffee boy yang tidak memberi makna kepada beliau.
tapi pengakuan sukarela sukma,nuar cakap sukma kena seksa dan paksa mengaku..mentanglah sukma tu pasangan dan adik angkat yang rela kena sontot..sampai sekarang masih kamceng.

ice said...

terdapat byk video2 yg menunjukkan pas, pkr n Dap ni mmg bangsat...

saya cadangkn kita himpunkn dan keluarkn dlm DVD sebarkan satu negara

Njah said...

Assalammualaikum Ummi,
Setelah menonton video-video tersebut memang jelaslah perbuatannya ini sudah melampau. Apa nak jadi dengan manusia ini! Melihat perbuatannya semasa melawat mendiang, ada juga kelihatan orang berkopiah bersam-sama di situ, tetapi mereka tidak melakukan apa yang dilakukan oleh Anuar. Tidakkah orang yang berkopiah itu menegur perbuatannya.

So what ever it is UMMI finish him off, dan saya mendoakan kejayaan Ummi dan untuk keselamatan negara ini.

Suara VANbus said...

Terima kasih kepada semua yang saling mengingatkan...terlupa plak nak ucapkan tahniah kat kakak kita pasai parti kuno umnonya n bn menang kat Tenang..Apapun pertarunga sebenar kat PRU 13..Aku dah tonton video kakak korang nie..oklah..aku akui ia memang terbaik tapi sukar nak percaya..aku nak sokong anwar or pr or ulama pas apa korang padulik??? korang pun sokong kakak korang so samalah..apa lagi video yang kakak ada..siarkan banyak2..aku bersyukur pasal dilahirkan dan dibesarkan di negeri darul umno tapi hati aku dulu kini dan selamanya xpernah nak terpaut pada parti kuno ni..yang aku hairan bila pru 12 bn kena tsunami barulah umno nampak pentingnya menjaga melayu...aku perbetulkan persepsi orang melayu bahwa tanpa umno melayu akan hancur...sudahlah, itu propaganda lapuk je...bagi aku umno ada lagi sesak nafas untuk melayu berjuang...senang je perkiraannya, bn yang perintah malaysia so memang dorang lah harus menyediakan segalanya..begitu juga kalau PR yang perintah..kalau korang leh pertahankan umno n bn 50 tahun xkanlah langsung xnak bagi peluang untuk membuktikan keberkesanan kepada pr memerintah..xpuas ngan pr lepas 5 tahun tukarlah plak kalau korang masih minat dengan parti kuno semula..kes anwar tangguh pun pasai pendakwa xnak serah nota perubatankan..sedangkan dlm kes liwat laporan doktor mestilah menjadi rujukan utama kan??? jadi kenapa pendakwa xbagi pulak dalam kes anwar??? kalau nak komen kakak kita ni aku malas nak cakap lebih2 nanti termencarut kat dia korang maki seribu kata..cuma aku nak cakap kat sini hanya orang2 yang percaya pada fitnah sahaja yang boleh terpedaya dan termakan dakyah2 kuno macam nie..bagi aku benda 13 tahun lepas baru sekarang nak jadi serikandi kononnya..mesti ada agendanyakan...beriye2 nak halang anwar yyyyyyyyyy??????? ke ada rahsia besar yang sangat besar takut pihak2 berkenaan plak yang nak dedahkan pasai tue xsabar2 nak sumbat anwar dalam penjara???? aku tetap bersama dengan perjuangan pr...apepun umno n bn harus diajar dalam pru 13 nanti...kalau boleh aku nak kakak kita ni dijemput dalam soal jawab di tv3...baru syok tengok live dlm tv dengar cite terlampau anwar yang nak didedahkannya...teruja sangat....seolah-olah kakak korang 24jam mengawasi setiap gerak geri anwar dari dia muda sampailah sekarang hanya untuk memastikan yang anwar ni seorang pemimpin yang rendah moral...hebatlah kakak korang kiranya kalau segala hal2 kelambu anwar, kak wan, abg2 dia...huh.....kate usahawan...tapi sempat lagi tengok aksi2 terlampau pemimpin kami....xpelah....cukuplah komen aku...esok kakak korang entry lagi kat blog untuk isu lain aku akan menyusul untuk komen yang lain demi mendemokrasikan keadaan di dalam komen2 dan menyeimbangkan akal pengkomen untuk lebih meyakinkan aku bahawa anwar memang seperti yang korang gambarkan tapi aku rasa xda hujah yang power setakat ni untuk aku memangkah bn n umno dalam pru 13....salam ketenangan dari aku untu ke merlimau plak selepas ni....

Anonymous said...

panas bontot kau Suara Vanbus?????

Anonymous said...

Suara VanBUs,
engkau masih belum bagi hujah - hujah kau pasal apa engkau sokong Nuar yg terang2 sokong pluralism agama, Nuar kata tuhan tu sama bagi semua agama......apasal ? Jgn cuba lari2...Engkau sokong Nuar yg sokong orang Murtad, dia terang2 lagi menyembah Beng Hock, Karpal yg kafir tu pun tak buat?? Jawap , jgn tak jawap. Jgn dok tukar topik je!!!

Anonymous said...

Suara VanBus ,

kalau engkau boleh kata BN menabur fitnah, kami boleh kata engkau pun menabur fitnah gak...kita semua manusia ...kita tak tahu dalam hati perut masing2.... , hanya Allah S.A.W yg maha mengetahui apa yg tersirat di dalam hati hambanya . Bezanya di sini Ummi dan Haji Saiful dah buat sumpah mubahalah/ sumpah laknat untuk membuktikan mereka tidak bersalah, hanya si Nuar ni aje yang kecut perut nak buat sumpah laknat!!Itu bezanya!!! ada pulak yg kata si saiful ni pegi haji konon dah nak taubat sebab menfitnah si Nuar--kalau betul dia fitnah, dah lama dia mintak maaf kat Nuar sebelum dia gi haji, dia takkan berani pegi dgn dosa yg besar terhadap orang yg difitnah, silap2 Kaabah pun tak nampak. Tapi aku tengok takde pun...elok je dia balik, siap bersemangat lagi untuk menegakkan kebenaran!! aku tahu engkau takkan komen ni sebab engkau tak leh jawap benda ni... engkau akan pusing2 kat isu lain..betul? kalau engkau tak tahu apa sumpah mubahalah, ni dia --dah disebut dlm Al Quran:

Melalui Ayat 61 Surah al-Imran itu juga pada perenggan yang terakhir, dinyatakan “kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang yang berdusta.”

Apabila kita bermubahalah, Allah akan memberi balasan buruk kepada mereka yang berdusta. Apabila kedua-dua belah pihak bermubahalah, mesti ada salah satunya benar dan salah satunya tidak benar. Melalui ayat itu, Allah menjanjikan balasan buruk kepada pihak yang tidak benar.

Orang Bodoh said...

Ini aje pendedahan bodoh kamu? cheh! buang masa aje aku baca! Srikandi apa nie? Pergi le repot polis banyak-banyak! Polis, mahkamah dan semuanya orang dah tak percaya doh! Macam sarkas! Malaysia nie negara pariah sarkas! Huang! huang! Pasal tu lah ramai-ramai sudah berhijrah keluar dari negara bodoh nie! Tak caya? Cuba check IP dari mana! Huang! Huang! kami sedang berkempen memburuk-burukkan negara nie dengan hebatnya! Tunisia dan Mesir sudah tersungkur! Lepas nie giliran Malaysia pulak! Huang! huang!

Zaeydee said...

Salam untuk semua,
Untuk VanBus..kami tak hairan untuk satu undi deme tu..kalau ada berpuluh undi macam deme lagipun kami tak heran...sbb deme dah hilang arah dan rasional..jadi dok katalah babi, gajah, rimau pun..fikiran deme dan orang-orang yang sewaktu dengan demepun dah macam tu..duduk dalam dunia gelap..sebab duduk dalam lubang AlJub...
Umno Kuno..ye tak ye jugak..sebb UMNO Kuno nilah yang menyebabkan Malaysia ni aman damai lebih 50 tahun memerintah...sebaik aje AlJub masuk politik..dah mula huru-hara..
Nak bagi peluang memerintah?..cermin muka dulu..dapat P.Pinang..huru-hara..dapat Perak..huru-hara..dapat kedah..huru-hura..dapat Selangor..huru-hara..dapat Kelantan kira oklah sikit..sbb masa UMNO Kuno ni memerintah..mika dah bangunkan negeri..PAS cuma basuh kaki saja.. Nak bagi Malaysia pulak..bukan lagi huru-hara tp haru-biru...sbb PM PKR dok sibuk nak cucuk bontot rakyat...
Kenapa UMNO Kuno tak bantu Kak Ummi?..ni lagi bahaya..sedangkan kak Ummi kata dia langsung tak ada link dengan UMNO Kuno..dia orang dok sibuk kata itulah barua UMNO Kuno..kalau UMNO Kuno tolong lagi lah mika kata dah terang lagi bersuluh..mmg kak Ummi barua UMNO Kuno....Nak bukti yang real..kawan cadangkan geng-geng VanBus tonggeng buntot kak AlJub..gerenti ditarahnya..time tupun kawan rasa deme tak nampak lagi bukti...sbbnya geng-geng deme dok rasa syok...
Itulah payahnya kalau kita dok bercakap dengan orang yang tak ada rasional...jadi bahasa brutallah penawarnya...Nasib baik Mona Fendy dah tak ada...kalau tidak boleh upah dia potong berbelas-belas potongan geng-geng VanBus ni kemudian campak kat laut atau kat Afrika...tentu mika kata..wauuu enaknya hingga menjilat jari...dok gitu?

Zaeydee said...

Salam untuk orang bodoh,
Kesian kat awak..dok jadi orang bodoh nak kata apa dah...memang bodoh. Otak dok jubur!

Anonymous said...

Orang bodoh panas punggong pasal kalah kat Tenang!! penat - penat dia bermati-matian dek si Nuar ni--my sympathies for you Orang Bodoh...kalau nak berpolitik ni, biar lah cerdik sikit...tapi nama engkau pun dah Orang Bodoh, tu la pasal....!!!!!!

Anonymous said...

ala biasalah pengomen 'tegar' putarbelitkan....dan alih2kan isu ni...apa nak diherankan...maklumlah da biasa keliru dan mengelirukan...lama2 sudah terkeliru...dan terbelit2

1) Kalimah Allah S.W.T yang hanya untuk agama yang BENAR iaitu agama ISLAM (akidah tu)...tak dipertahankan malah dikuarkan plak 'hujah' yang nyata keliru dan mengelirukan..untuk membenarkan agama yang bukan BENAR untuk menggunakan....

2) akuan sumpah yang memihak pada 'kepercayaan FTE@agenda sendiri' diterima...tapi sumpah laknat yang meminta laknat daripada Allah S.W.T sekiranya yang bersumpah itu berdusta...dan kesaksiannya adalah Allah S.W.T....yang Maha Mengetahui...yang Maha Adil...dipertikaikan...(tapi awat pasal 'baiah talak' tu diterima sebagai jihad plak....apa kes? ~tapi ni kes lain....kes agama ikut acuan dan tafsiran sendiri~)

3) hukum yang JELAS haram...halalnya....dikelirukan...dan mengelirukan....diperdebatkan plak gunakan hujah daripada sumber yang langsung tidak konsisten....

4) memang pun UMNO tu kuno@veteran...sebab pejuang kemerdekaan lah katakan....sejarah tercipta tu...tapi la ni da lalui penjenamaan dengan pemimpin sekali berganti...tapi awat lah PAS ni tang tu ja....tapi tang pendirian...tang manifesto pilihanraya....tang janji tu janji ni...sentiasa lah berubah ikut sape yang depa pakat....apa kes..?

apa pun aku tabik lah dengan pengundi kat Tenang...biar pun hujan....tanggungjawab tetap ditunaikan....semoga dipermudahkan urusan dunia akhirat....dan bumi bertuah ini dirahmati-Nya...aminnn

wallahu'alam...

Anonymous said...

orang bodoh (hang bukan bodoh tapi jumud dan bangang)January 30, 2011 10:55 PM

dan seperti biasa....tulis ikut sesedap rasa...mana yang boleh jadikan provokasi murahan...maka diteruskan lah....

takpa lah kalau da macam tu....hang pun pakat lah ramai2 pi cari makan kat tempat@negara lain....awat yang hang dok sibuk kat sini lagi....?

ooi....bangganya...kalau memburukkan tu maknanya...tak bercakap benar lah kan....tambah2 sini sikit....sana sikit...cerita dongeng semata lah ni....

aikkk....nak jadikan negara Malaysia ni mcm negara lain yang huru hara plak...negara2 yang hang sebut tu...salurkan bantuan kat Palestin tak...? tolong rakyat Palestin tak...? perjuangkan ISLAM tak...? awat lah hang ni jadi lagu tu...doakan lah yang terbaik untuk negara2 tu...dan negara Malaysia ni...doa tu kan senjata orang mukmin...tak tau ke? tak percaya?

wallahu'alam...

anakdegil said...

Kak Umi trskn lngkah perjuangan mu..jgn sesekali berundur mnntang manusia yg berlidah BIAWAK ni.Wlopn saye byk bace tntng kisah2 negatif ttg Kak Umi,tp saye ttp yakin yg Kak Umi ni berada di pihak yg benar>Sumpah laknat yg Kak Umi buat dlu adlah pgangan saye yg plng kukuh.Sbb saye sbgai org Islam mngetahui bahawe sumpah Laknat adalah smpah yg plng tgi dlm Islam.Cme mereka yg x tktkn seksaan ALLAH jek yg suke brmain ngan sumpah ni.

YUSOF AMIN said...

KAK UMMI, KUMPULKAN SEMUA VCD YANG ADA MEMPAPARKAN MUKA ANAK HARAM NI MELAKUKAN PERKARA YANG TAK SENONOH,SAYA PERCAYA MESTI BANYAK,BAGI KEPADA RAIS YATIM UNTUK DISIARKAN KEAPADA SELURUH STATION TV SUPAYA RAAYAT YANG BELUM PERCAYA ATAU YANG BELUM TAHU SIAPA SEBENARNYA ANAK HARAM NI, DALAM SATU CERAMAHNYA SELEPAS ANAK HARAM NI PECAT ,ANAK HARAM NI MENGATAKAN DIA TIDAK PERNAH MENGAMBIL SATU SEN PUN DAN SEINCI TANAH KERJAAN UNTUK DIRINYA MAHU PUN KELUARGA,MEMANG ANJIN NI TAK AMBIL SATU SEN,DIA HANYA SAPU 3 BILLION RINGGIT,ITU PUN YANG KITA TAHU. SEBELUM TUN MAHATHIR PUNGUT SI ANJING DARI TEPI JALAN,APA HARTA YANG SI ANJING NI MILIKI,DULU SI ANJING NI PAKAI BAJU DAN SELUAR YANG DI BELI KAT KAKI LIMA DI JALAN CHOW KIT,PINJAM BAJU KOT DARI KAWAN SEMASA ANGKAT SUMPAH JADI WAKIL RAAYAT,RUMAH PUN SEWA YANG BAYAR OLIH SI IKAN KERING SEPAT,INI NAMA GELERAN YANG DIBERI OLIH SI ANJING NI PADA BININYA YANG PADA KETIKA TU MASIH BERKERJA.BILA TUN M LANTIK SI ANJING NI MENTERI KEWANGAN,APA LAGI MACAM TIKUS DALAM GUNI BERAS LAH, SEMUA KUNCU2 YANG MEREPAT DULU DENGAN SEKELIP MATA JADI JUTAWAN, BAPAK JADI PENGURUSI DISEBUAH PUBLIC LISTED COMPONY DAN KEKASIH NYA MAKAN GAJI BUTA DI SEBUAH BANK DI K.L,LANTIK MAT JAMBU SEBAGAI SETIA USHA SULIT DAN PELBAGAI JAWATAN HANYA UNTUK SI ANJING NI SONDOL.MASA JADI MENTERI DAN TPM ,SEMUA AHLI PEMBANGKAG TERMASUKLAH LIM KIT SIANG,KAPAL KARAM POOSING,HADI AWANG,NIK NAJIS,MAT SABUN DAN LAIN SEMUANYA HAMPAS MASYARAKAT BAGI NYA,SEKARANG SEMUA LEMBU2NI KAWAN KARIB SEHIDUP SEJIWA,MASING2 MEMPERGUNAKAN ANTARA SATU SAMA LAIN UNTUK NAK HIDUP,LEBIH2 LAGI SI TOK GURU NIK NAJIS YANG DAH HAMPIR HILANG KUASA PADA PRU 11 DULU HINGA DAPAT HEART ATTACK,SEKARANG NI SITUA LAKHNAT NI SANGGUP MENGELUARKAN FATWA YANG BERTENTENGAN DENGAN AJARAN ISLAM DEMI UNTUK MENGEKALKAN KUASA,PERGI BERKEMPEN DI PRK TENANG WALAU PUN SAKIT DAH NAK MAMPUS,ALLAH DAH MEMBERI PERTUNJUK DENGAN JELAS KEPADA RAAYAT APA BILA CALUN MEREKA TERSUNGKUR DAN SEKARANG TENGAH BINGUNG MACAM MANA CARI KERJA BARU UNTUK MENYARA HIDUP,BOLIH KAH PARTY AJARAN SESAT INI MEMBERI PERTOLONGAN KEPADA BELIAU,JAWAB NYA JANGAN HAEAP,MALAH MEREKA AKAN MENJAUHI DIRI MEREKA.SIAPA YANG MERANA SEKARANG.INI TELAH BERLAKU PADA CALON2 MEREKA YANG TERSUNGKUR TERDULU.BALIK PADA ANJING KURAP SIJUBRI NI,JANGANLAH MELAMBAT2KAN PERBICARAAN KES LIWAT KERANA RAAYAT DAH TAHU PUTAR BELIT DAN TUJUAAN SI JUBRI MELENGAH2KAN PERBICARAAN NYA.BERSEDIALAH UNTUK PINDAH KERUMAH YANG LEBIH BESAR DAN DAPAT KAWAN2 BARU DAN BERTAUBAT NASUHA,LUPAKAN BERANGAN2 NAK JADI PM KERANA DIRI SENDIRI PUN DAH TAHU YANG ALLAH TIDAK MENGIZINKAN.PAHAM ANJING TUA LAKHNAT DAN INGAT PESANAN INI.

Suara VANbus said...

Wah korang betul2 responlah pada hujah aku ni...terima kasih...macamtulah demokrasi..tapi aku xkan mencarut sebab tue kalau aku tersasul korang tolong igtkan..aku akan gunakan bahasa2 yang indah demi mendamaikan suarasa dan suasana orang yang nak baca komen aku..isu pluralisme dulu lagi bahkan bertahun2 dah korang labelkan kat anwar tapi terbukti tak betul pun..kalau betul anwar sokong pluralisme nape korang xnak lapor kat JAKIM, kat polis n sewaktu dengannya yang boleh ambil tindakn.. kan korang nak sgt sumbatkan anwar dalam penjara...korang kate bn n mahkhamah n umno kan adil lagi saksama..ape lagi yang korang xsebut anwar tue...skg nak kaitkan dengan pengganas plak..lepas ni ape lagi???? segala2nya memang korang n umno n bn sangat2 takut dengan pengaruh anwar di dalam dan luar negara..sebab anwar bijak dan pandai mengatur strategi sebab tue korang kalah teruk dalam pru 12...bukan nak belagaklah kan..fakta jelas korang kalah teruk..jadi umno n bn memang tau faktor kelebihan yang ada pada anwar so ciptalah berbagai2 konspirasi untuk menjatuhkan anwar..sebabnya bagi umno pas n dap sangat mudah kalau korang nak wat perancangan melagakan tapi bila anwar ada korang gagal sebab dia tau tipu daya dan helah korang sebab dia dah 16 tahun dalam umno n kerajaaan pasai..jelas skill n tipu helah tue berlaku depan dia dahulu...so Allah datangkan kakak korang sebagai ujian untuk anwar muhasabah dirinya yang telah banyak melakukan kekhilafan so bila dlm penjara anwar insaf yang umno memang keji jadi dia sedar hanya keluar dari umno sahaja dan menentang di luar lebih memberi ruang dan peluang untuknya menghadapi regim umno n bn...aku fikir kalau anwar terima cdgn tun suruh letak jwtn mase 98 kompem korang sendiri xbanyak bunyi tapi sebab anwar berhati waja, maruah dihina, diaibkan dan keluarga menjadi sasaran maka dia bangkit sekali lagi untuk menidakkan kebejatan parti korang so timbullah skrip lama untuk menghalang perjuangannya...sape suruh sepul bermubahalah..dia penuduh...maka dia wajib datangkan saksi dan bukti...dulu skrip 98...korang dakwa anwar meliwat tapi tempat yang korang tunjukkan ternyata masih belum siap ketika tu..jadi tuduhan dipinda...ape ni??? so keadilan ape yang korang hujahkan???? skg skrip baru keluar pula???? keluar cerita sepul skandal ngan salah sorang team pendakwaraya???? so korang minta bukti macam aku minta bukti n saksi kan jadi???? perbicaraan apa yang korang lakukan??? sepul sendiri boleh diragui???? dah dikira saksi fasik kan???? lepas tue jwpn dlm mahkhamah xkonsisten.kejap ingt kejap xtau..kejap lupe...ape ni???? heboh korang suh anwar lakukan sumpah laknatlah, mubahalah lah...korang parti umno n bn n sesapa yang sewaktu dengannya pun selalu memainkan hukum Allah inikan plak untuk korang nak bersumpah atas nama-Nya...jadi bila bab yang berkait rapat dengan hukum agama sudah tentu banyak kekhilafan yang melayu sangat suka perdebatkan???? apa korang igt segala-galanya boleh selesai dengan bersumpah ke???? aku yakin kalau anwar terikut dengan rentak sumbang korang bersumpah selepas tue korang akan wat hujah lain pula..kalau ikut rajih yang sebenarnya anwar xperlu bersumpah tetapi sepul yang kena datang bukti n saksi...kalau xberjaya itu namanya fitnah untuk menjejaskan nama seseorang...korang duk sebuk dengan upacara lilin, hangguk kepala masa tbh mati tapi bila pemimpin korang yang terang2 lakukan perkara mungkar xnak plak korang serbu suh sumpah..korang bukan xtau dalam umnokan bersepah pemimpin yang punya skandal??? xda plak korang melalak suh letak jwtn..bila berkaitan dengan anwar sahaja belum sempat masuk hari baru korang dah berkokok suh tangkaplah, resignlah...

Suara VANbus said...

wei aku nak buka mata korang jap....kalau betullah korang koba an anwar macam tu, selama 22 tahun tun perintah malaysiakan, xkanlah mahathir begitu naif xtau setiap perilaku anwar sedangkan dia pm ketika tu sudah tentu dia memiliki segala maklumat..kate pm yang kaliber, pemikiran melangkaui batasan xkan skandal anwar masa tue dia xleh hidu...yang aku taulah, sebenarnya masa 97 98 tun dengar anwar dah siap sedia nk lawan dia sebagai presiden so bile dengar macam tue maka tun jadi gelabah dan mula mendapatkan nasihat yang kurang cerdik dari penasihat2 hangguk die...maka terciptalah segala fitnah keji, konspirasi dan sewaktu dengannya untuk menjahanamkan karier anwar...maka anwar pun disumbat dlm penjara...bila dia keluar dia dah maafkan semua yang menzalimi dia...kini selepas 13 tahun apabila anwar berjaya menyatupadukan dap dan pas maka tsunami 2008 berlaku dan umno kembali bimbang dengan pengaruh anwar sedang kan seblum pihanraya 12 bila paklah n najib ditanya tentang pengaruh anwar dalam barisan pr dorang dengan angkuh menjawab: Siapa Anwar??? Apa relevannya dia skn nie???? maka rakyat menjawab kat paklah n najib dalam pru 12...paklah pun dah lelah skg sebab terpakse letak jwtn bukannya ikhlas wei...sape nak letak jwtn pm wei kalau bukan dengan paksaan..tun dulu pun gitu gak kan...hanya anwar sahaja yang mengorbankan jawatan tpm nya demi menegakkan kebenaran dan menentang kezaliman sehingga sekarang...walaupun dia xmaksum tapi moralnya tetap terpelihara..maka pa lagi hujah korang nak goyahkan semangat pr untuk menghadapi regim bn??? skrip lama dan bergabung dengan skrip baru tapi aku yakin sesangat perancangan tue akan gagal kerana Anwar tidak melakukan perbuatan tersebut malahan inilah fitnah terkeji yang paling hebat berlaku ke atasnya hanya kerana dia memimpin dnegan cemerlang pr menuju ke putrajaya....teruskan lag hujah korang ....aku tunggu...dan terus mengkomen untuk keseimbangan akal dan keutuhan demokrasi dalam dunia cyber...selagi kakak korang dengan hujah lapuk campur baru campur fitnah...aku akan terus tampil mengkomen...kalau korang seribu komen caci maki aku tapi aku sorang sahaja yang tegas menyatakan anwar difitnah, dizalimi, diaibkan, maka aku tetap berdiri bersama perjuangan anwar, pr, ulama, dan yang betul2 bersemangat nak humbankan pemimpin korang yang korup keluar dari putrajaya masa pru 13 akan datang........aku istiqamah dengan perjuangan menuntut kebenaran....aku padulik hapa dengan komen korang...bagi aku bila negara demokrasi maka aku harus turut serta dalam perjuangan menepis hujah di alam maya nie...seronok sangat kongsi pendapat dengan korang...sebab tue aku guna bahasa klasik n sinikal..sebab bila aku maki, korang maki aku xdapat apa...tapi bila aku telus dalam hujah aku n beradab korang akan membacanya dengan teliti dan masa tue pikiran korang pun akan bercambah untuk memikirkan segala hujah aku...aku suka sangat dapat komen dalam blog kakak korang..tq kat kakak korang kerana ikhlas siarkan komen aku untuk tatapan korang...diam xdiam dakwah turut terlaksana dalam komen aku dan hujah korang...yang nyata debat atau hujah xkan habis kerana melayu sangat suka pada agenda sperti ini maka kau datangkan keseronokan korang dengan hujah aku dan pendapat aku...sekian untuk kali ini...hatipun dah tenang sebab merlimau dah memanggil....caucincau...lalalala...tatatititutu.....salam ukhwah untuk semua pengkomen...

LuckyStar said...

My mom told me to don't judge a book by its cover... but Orang Bodoh really shows that sometime nama tu mmg mencerminkan tuannya... En Suara VANBus pula... suka hatilah apa kak ummi ni nak taruk... awk kata UMNO kuno? tau x apa maksud kuno tu?? selalunya benda2 yg kuno ni kita kena hargai tau... yg kuno nilah yang bagi kita perlindungan selama ni... jgn Kufur Nikmat sedara...

Anonymous said...

Suara VANBus dan Orang Bodoh,

Aku ingat lg suatu masa dulu PAS kata UMNO kafir kerana tak nak hukum hudud PAS, tlg tanya sama DAP dan PKR depa nak dak hukum hudud PAS? Kenapa takda fatwa tentang ketegaran pemimpin DAP yang langsung tak nak apa-apa kaitan yang berbau Islam? PAS tetap sekongkol dan tidur seselimut dgn PKR dan DAP. MCA dan parti2 bukan Melayu-Islam lain tetap menerima kepimpinan Melayu-Islam UMNO dlm BN, malah menerima negara ini adalah negara Islam ( boleh kata mereka kaum zimmi ), tapi DAP 'akan tentang sebarang usaha untuk jadikan Malaysia Negara Islam' ( itu sikap kafir harbi ) Kalau ikut Nabi, wajib mereka diperangi. Namun bagi PAS, DAP bukan harbi, DAP adalah parti Umar Abdul Aziz. Warna kulit PAS sebenarnya macam sesumpah yang akan berubah mengikut keadaan sekeliling - ada prinsip konon. Anwar guna PAS sebagai pecacai dia untuk memanjat kerusi di Putrajaya. Itu aje. Waktu dia TPM dulu, apa dia tak kata tentang PAS; parti kampung le, lebai kulop ketiak busuk mulut basi le, macam2 lagi. Sekarang, dia guna betul2 PAS. La ni kalau Anwar suruh orang2 PAS terjun dgn labunya, nescaya mereka pakat terjun kerana itulah rasmi Si Luncai PAS.

Boring le VANBus dan Orang Bodoh!

Pro Ummi said...

Kepada Orang Bodoh & pengikut tegar Anuwar....

Peringatan kepada anda semua...Kalau ahli keluarga anda telah di liwat oleh Si Anuwar nie apa perasaan anda....

Kalau anda ckp Mahkamah macm sarkas...Ingatlah suatu hari nanti mahkamah jugalah yang akan menyelamatkan anda....

Orang yang bersalah saja mengatakan mahkamah nie macam sarkas....Tetapi orang yang tak bersalah mahkamahlah tempat untuk membersihkan nama....

Ingatlah kalau tak ada UMNO dan juga pejuang seperti mak & ayah kita dahulu....kita tak akan senang seperti sekarang....

Kalau dah semunya tak betul kat Malaysia nie saya syorkan orang bodoh & pengikut tegar gi lah kat negara yg kau rasakan aman..bauatlah apa yg kau suka....

Orang bodoh nie tak kenal di untung sebab celik2 aje dah senang,apa nak semua dapat....tak ape balasan allah amat pedih kalau umat manusia tak pernah nak bersyukur.....

Buka mata besar besar....APA DAH TERJADI KAT PALESTIN...TAK PERNAH NAK AMAN....

INSAFLAH.....KITA PATUT BERSYUKUR DAPAT DUDUK DI NEGARA YANG INDAH DAN AMAN INI.....

ALLAHHUAKBAR 7x......

NenekBontotiYangKenaBontotGak said...

Kak Umi....bagus bagus....posting byk byk lagi...AlBontoti ni kena nyahkan dari malaysia.. Pengkhianat bangsa... kalau di bontoti ni lalu depan mata..rasa nak ludah je....bangsat punya manusia

NenekOrangBodoh said...

Orang Bodoh ni memang bodoh sungguh..Malaysia pun tak rugi apa apa hilang nko..Nko dok luar negara ada sapa heran ker?.. sebab kebodohan nko ni la ramai sangat bertuankan lubang bontot utk jadi PM. Otak dah takde fikiran..kurang lebih macam tongkek ayam..

Buat kak umi...byk lagi yang perlu didedahkan...biarkan pengikut lubang bontot ni makan dan minum air lekit juburin..

Anonymous said...

Wah, kau meracau apo VANbus oiii. Merepek meraban. Domam ko? Begitulah kalau otak dah tak boleh terimo kenyataan. Betul tak? Betoooolll!!!!

Go Ummi Go!

Pakcik Monang Motto

Anonymous said...

Orang Bodoh...memang nama tu sesuai utk orang macam kamu. kata Msia negara bodoh..tapi dok melantak, dok tido aman damai kat Msia nilah. Tak reti bersyukur, nanti Allah tarik semua nikmat yg kamu ada. klau dah meluat sangat kat Msia...belahhh la lu...nak tengok orang bodoh macam kamu kena tendang kat negara lain..baru ada akal

Anonymous said...

Anwar menggunakan wang utk meraih sokongan, sangkanya wang boleh menentukan segala2nya. Wang yang akan merosakkannya dan menjahanamkannya.

Anwar Ibrahim masa dah semakin hampir utk anda ke penghujung nyawa, sedarlah bahawa manusia tidak akan terlepas dari apa yang dia lakukan, balasannya tetap akan muncul. Tunggulah saat2 kejatuhan yang akan menghancurkan anda.

Kebenaran akan muncul.....
Insyallah..............

Anonymous said...

suara VANbus,January 31, 2011 1:58 AM, 1:59 AM

awat lah hang ni...

sat cakap pasal 'fakta'...sat cakap psal logik akal...sat cakap psal demokrasi....sat cakap psal konspirasi...sat tu sat ni...biasa lah tu keliru....mengelirukan...jadi terkeliru lah...sampai dah terbelit2...apa kes...?

da hang komen kat sini....yang mai ni asyik tunggu posting baru...tu yang layan je lah...da hang pun layannn....tak gitu?

takpa..sabaq no...tak sapa pun suruh hang terima perkara yang hang tak nak terima (hang bukannya nak jadi PM pun...sampai yang lain pun tak kisah hang ni wujud ka dak)....tak sapa pun suruh hang buat apa2 pun...hang nak seimbangkan akal no....gitu rupanya...

1)keimanan hang letak kat mana...?
2)ISLAM hang letak kat mana.....?

nak diselaraskan...dan diseimbangkan gak ka...?

biasaq la tu....da akai...pakai logik akai lah...tu yang berubah2 ikut kesesuaian akai...dan relevannya akai...dan sudah semestinya tidak konsisten...sebab dah berubah2 lah katakan...mcm hujah2 hang dan parti2 yang tak pertahankan kalimah ALLAH yang hanya agama ISLAM yang BENAR sahaja boleh gunakan tu (akidah hang letak kat mana...??)

wallahu'alam....

Anonymous said...

Suara VanBus,
mana hujah kau untuk mempertahankan anwar yg menyokong orang Islam yg murtad, dia kata tuhan itu sama untuk semua agama...terang - terang kau tengok dia buat.Tapi engkau masih tak nak nak mengaku. Aku dah kata kau takkan jawap , dan kau cari isu lain untuk di putar belitkan... kau kata macam lah Ummi ni 24jam dengan di Nuar , bini ni Wan Jijah tu 24 jam berkepit ngan dia??? Nak berpolitik , berhujah biar lah cerdik sikit!!!!!!

Anonymous said...

i like luckystar comments...give me five beb! ^.^

Anonymous said...

Kak Ummi, teruskan membongkar segala kepincangan...pedulikan org2 yg menyokong Si Anwar tu...hati diaorng dah buta......Allah bersama kak umi juga doa dari rakyat Malaysia yg bencikan pembohongan.....

NN@KD said...

VANBus dan orang bodoh,
Aku rasa engkau berdua nie memang geng sebontot dengan Anwar ALJUBOOORI kot.Dua2 ekor ni mesti dah biasa dengan Anwar ALJUBOOOORI.Otak kalau dah tak cerdik dan bodoh janganlah nak berkomen.Kedua2 ekor orang ni sememangnya menunjukkan dengan jelas bahawa hanya otak yang tak cerdik dan tak cukup ilmu aje yang jadi penganut dan pencinta jubor GAYBOY tua tu dalam PARTI KENCING RAKYAT.Kalau nak tahu Keldai dan Babi pun tak hingin nak bagi bontot mereka kat Anwar Aljubooori sbb bontot Anwar lebih busok dari bontot Keldai dan Babi.

Orang biasa said...

Inilah perangai pengikut2 fanatik Anwar Ibrahim, nak melihat kehancuran negara sendiri. Sesuai sangatlah dengan pemimpinnya.

samagreen said...

Salam 1 Malaysia,

TDM telah buat satu kesilapan besar dlm karier politik beliau dgn memecat Anu-ar dari TPM yg 'tak salah apa-apa pun'; "Melayu mudah lupa" hanya ditujukan kpd diri beliau sendiri, 'bukan kpd sesiapa pun'!!

Hanya mereka-mereka yg waras dan pintar sahaja yg masih kekal di dalam PKR. Mereka lebih mengenali perilaku Anu-ar dan tersangat 'menyayangi'nya!!

Tidak terkecuali Nicky Aziz, Kapal Pusing dan Lim Kit Malam juga 'sangat-sangat mengenali' akan hati budi Anu-ar!!

Jangan diherankan cakap2 'kosong' Dr Chandra Muzaffar, Abdul Rahman Othman, Dr Jeffrey Kitingan, Ezam Md Nor, Sallehuddin Hashim, Nalla Karupan, Zaid Ibrahim, Zainur Zakaria, Anuar Shaari, Ruslan Kassim, Lokman Noor Adam, Osman Jailu, Jamaluddin Radzi, Badrul Hisham Abdullah................

Zahrain Hashim, Zulkifli Nordin, Tan Tee Beng, Hj Mohsin Fadzil, Wee Choo Keong, Gobalakrishnan dll........ kerana mereka adalah antara 'segelintir' bekas PKR yg tak bertamadun, tak pandai mengenang jasa pemimpin, 'summum bukmum umyum fahum' dan tak menghargai 'anugerah' insan yg bernama Anu-ar!!

Anonymous said...

Betul kata Pakcik Monang Motto tu... Entah ape-apelah Si VANbus merepek meraban merapu tak tentu hala, Si Orang Bodoh pun sama.

Syabas Ummi, teruskan perjuanganmu alang alang menyelok pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

Zek said...

Hujjah2 yang dikemukan oleh suara VANbus dalam komennya yang begitu panjang lebar tidak ada satu pun yang boleh membuat aku terpengaruh dengan pendapatnya.

Kalau sudah ditunjukkan bukti dan hujjah yang benar sekali pun dia akan tetap tidak percaya. Dia hanya akan percaya sekiranya dia diperlakukan seperti Haji Saiful. Jadi untuk apa kita layan orang yang sudah tertutup mindanya. Buang masa sahaja.

Biarkanlah dia terjun dengan labu-labunya.

Anonymous said...

Suara vanbus...

aku rasa nk gelak baca komen ko incek vanbus...kah3.......
nampak sangat cetek akal...
xpe3...teroskan memberi komen moga aku dapat tengok lagik betapa cetek nya akal yg ko ada....boleh buat modal aku ketawa setiap kali aku jengah blog ni...

Ani said...

Suara Vanbus & orang bodoh,

Takpe lah, dah tak nampak kebenaran nak buat macam mana, kan? Nak sokong Anwar, sokonglah. "birds of feathers flock together, kan,kan,kan.......

Ani said...

Suara Vanbus & orang bodoh,

Takpe lah, dah tak nampak kebenaran nak buat macam mana, kan? Nak sokong Anwar, sokonglah. "birds of feathers flock together, kan,kan,kan.......

mat said...

BERTAUBATLAH WAHAI PENYOKONG PKR.., JANGAN MENANG SORAK KAMPONG TERGADAI DAH LE..
BERSYUKURLAH....TAK CUKUP LAGIKAH NIKMAT YG ALLAH BAGI PD KAMU DI BUMI BERTUAH NI.??? KENAPA NAK PERJUDIKAN NASIB BANGSA PD PUAK KAPIR LATNATULLAH TU WEH...INSAF INSAFLAH WEHHHH
KPD JUAK JUAK PAS, TOK GURU DAH BUAT DOA PERDANA, SOLAT HAJAT PERDANA, NAMUN TETAP JUGAK GERHANA..INSAFLAH...DOA ORG KUFUR NIKMAT TAK DI TERIMA...SO BERTAUBATLAH..IKUTLAH NASIHAT KARPAL POSING...DIAKAN SAHABAT KO!!!

Zaeydee said...

Salam khas untuk vanbus,
Panjang pulak komen deme kali ni. Tapi tak sedar dalam dok berhujah tapi makan diri sendiri. Deme kata negara kita demokrasi, maknanya memang sahlah TM tu bukan kuku besi macam deme dan malaun-malaun kau orang gebangkan selama ni.
Sebenarnya kalau nak baca pemikiran orang tegar AlJub..maka pemikiran mereka macam vanbus nilah..tak percaya sampai sudah kebenarannya.. Betul ke TM takutkan AlJub..Sorrylah kalau setakat pengaruh AlJub tu tak jadi hal punya...cuma yang TM takut perilaku moralnya..dahsyat bang...Orang UMNO pakai skrip lama? serupa je dengan deme...skrip baru takkan ada kalau tak ada skrip lama...lagipun kes liwat si Saiful ni baru berlaku setahun dua lepas...mana lamanya.. Konspirasi? deme kata orang-orang kawan buat konspirasi...orang-orang kawan kata deme buat konspirasi..jadi nak kena cari buktinya...nilah yang ummi dok cerita...kronologinya jelas...cuba kamu buat cerita kronologi yang jelas kisah kamu pulak..kami nak buat ulasan pulak...PAS? Parti Anak Syaitan ni tak usah kiralah...dah terbalik kut..kejap haram..kejap halal..kena pulak ulamak nyanyuk dok main fatwa..abis cerita..riak..takabur cukup lengkap..sorry la vanbus majoriti kat Tenang tambah naik untuk BN.. lepas ni kita berentap pulak kat Merlimau...kawan nak tunggu fatwa apa pulak yang PAS nak keluarkan...MasyaAllah

Anonymous said...

Kaorang semua tok sah layan vanbus dan orang bodoh

Kaorang komen posting ummi. lagi layan vanbus dan orang bodoh, kaorang pun jadi bodoh macam diaorang.Diaorang naik syok kaorang layan!

Aku nak bagitau kaorang, Nuar Juburi kepanasan, BN semakin kuat. PR makin melingkup. Aku percaya PKR tersungkur.


Ramai yang dah keluar PKR. Penipu, pembelit macam nuar siapa yang nak percaya. Keluar ramai-ramai pulak itu. Bodoh betul juak-juak PKR, PAS. Sokong DAP, padah diterima!!

PKR-parti anak-beranak dan kroni
DAP-parti anak-beranak
PAS-parti lembu kena cucuk hidung, kan dah kalah teruk kat Tenang!!

Melayu dah blah dari kaoranglah. Sedarlah!Galas dan Tenang. Lu pikirlah!

Atuk VANbus said...

Salam Ummi,

Bagi penyokong tegar Anwar, andai Anwar disabitkan kesalahan oleh mahkamah pun, mereka ttap akan mengatakan hakim dan pendakwaraya berkonspirasi.

Sekiranya Anwar disumbat ke dlm penjara sekalipun, mereka ttap mengatakan ianya satu lagi konspirasi. Apa sahaja yg berlaku kpd idola mereka (Anwar), mereka ttap berpegang kpd teori konspirasi.

Persoalannya

Adakah air mani Anwar yg melekat kat bontot Saiful, jugak adalah konspirasi ?

Adakah Ezam, Nalla, Gobala, Zaid dan lain2 yg meninggalkan PKR adalah satu konspirasi ?

Kesimpulannya, seandainya Anwar bersumpah mubahalah sekalipun, penyokong2 tegarnya, akan tetap mengatakan ianya satu lagi konspirasi, kerana Anwar terlalu maksum bagi mereka.

Anonymous said...

aku tak sabar nak tengok puak2 yg memfitnah ummi buat kenyataan terbuka camni - http://pahangdaily.blogspot.com/2011/01/memo-pahang-daily-online-pdo-memohon.html
insyaALLAH ...

Anonymous said...

Saya rasa suara VANbus ini bukan penyokong Anwar sebenarnya.

Daripada hujjah2nya, dia tidak serious membela Anwar kerana ia tidak mempunyai substance langsung. Mudah sahaja dipatahkan.

Saya fikir dia sengaja berbuat demikian untuk memburukkan lagi Anwar Ibrahim yang memang dia tahu dan sedar sebenarnya. Dia sengaja provoke untuk mendapatkan feedback yang lebih banyak tentang Anwar Ibrahim.

Sebagai orang yang tinggal di Manchester, United Kingdom mustahil dia tidak tahu siapa Anwar sebenarnya. Kalau didalam negera sendiri pun dia sanggup melakukan perkara yang terkutuk itu apatah lagi di luar negara. Tahu sama tahu sahajalah.

Jadi tak perlulah kita layan dia lagi kerana dia telah pun mencapai matlamatnya.

Anonymous said...

samagreen menggunakan reverse psychology.

Anonymous said...

saya di johor sedia bersama,dlm mencari kebenaran,dan jelajah satu malaysia.

duluPas said...

http://pahangdaily.blogspot.com/2011/01/memo-pahang-daily-online-pdo-memohon.html

Panaasss!

Blogger kaki fitnah PAS mohon maaf kepada Saiful kerana memfitnah, kononnya dengan rela hati tanpa tekanan!

Monday, January 31, 2011

Pahang Daily Online (PDO) Memohon Maaf Secara Terbuka Serta Tarik Balik Penyiaran Enam Artikel Kontroversi Mohd Saiful Bukhari Dua Tahun Lalu.


Poorah, dah kena saman rm 2 juta baru terkebil2 nak minta maaf.

Dah le tu, sambil minta maaf (kerana takut terberak 2 juta, siap berlapis2 cover-line pelbagai alasan dia minta maaf). Terang2 tidak jujur tidak ikhlas puak PAS ini.

usssooong!!! said...

Apa niat depa tu ? Sakan sakan. Apa niat depa masa gambaq ini dirakamkan? Sakan sakan.

Yang anunumus, setakat nak kutuk lebih kurang, tp anunumus...tahap anu ja lah

Anonymous said...

Lepaih ni si Nuar/PKR nak champion issue A.Kugan plak....apa-apa issue yg against goverment semua dia sapu...asal boleh disensasikan dan gain support.

PaKMie said...

Jika ianya benar...khdpn manusia yg bersifat spt ini amat dasyat sekali...

Usahkan mau diangkat menjadi seorang pemimpin manusia spt ini terlalu hina sekali disisi manusia apatahlagi disisi Allah Subhanawataalla..

Salam perjuangan utk semua, syabas kak Ummi...

rumi said...

Elok juga ada sorang dua yg kontra pendiriannya dalam ni.Barulah meriah sikit heheh

Suara vanbus mesti suka pasal dapat perhatian.Maklumla tinggal dia sorang aje sanggup merepek dalam ni.Yang lain2 tu dah malu nak ulang skrip lapuk burung kakaktua yg diajarkan oleh tuannya.Bagilah point2 baru sikit,ini cerita lama pun semua dibuat mengikut andaian tekak sendiri,faktanya yillek.

Cubalah fokus satu2 isu.Ini satu isu pun ko takleh jawab ko dah merepek meraban ke isu2 lapuk lain.

Aku rasa aku dah jawab dah panjang lebar pasal isu qazaf yg cuba ko putar-belitkan(baca balik di entri sbl ni 10x).Tapi ko tak faham rasanya pasal tu ko ulang balik skrip yg sama.

Aku cuma nak sentuh satu dua aje point 'andaian' ko pasal kes liwat 1 dan 2.

Kes liwat 1 dibuat secara pukal dalam satu pakej.Maknanya semua kejadian liwat azizan yg dan berpuluh2 kali tu dilonggokkan dalam 1 kes.Sebab itu keterangan azizan berterabur dan tak konsisten.Ini adalah kerana mamat drebar ni tak ingat tarikh kejadian, sebab dah berlaku bertahun2.Itu sebab dia tersilap bagi tahun, yg bila di cek ternyata tivoli villa pun belum siap.

Ini adalah perkara biasa.Contohnya kalau ditanya bila KLCC siap pun kita mungkin bagi jawapan yg salah,sebab kita tak ingat;atau bila first time kita dating dengan x gf kita pun belum tentu kita ingat,sebab kejadian dah berlaku bertahun2 dulu tambah pula kalau peristiwa yg kita benci untuk dingati!

Jadi akhirnya kes liwat azizan ditolak kerana kesilapan teknikal(kesilapan tarikh)oleh hakim.Tapi ini tidak bermakna bang anu ko tidak meliwat.Sementelah pula ketiga2 hakim seia sekata yakin dan percaya berlakunya kejadian liwat itu.Nampak sangat ko ni tak teliti orangnya.Tak faham pokok pangkal kes,main sembur ikut sentimen fanatik ko.

Kes liwat 2 adalah berlainan bai.Kes ini sangat direct kata lawyer dan cuma difokus pada satu kejadian saja.Kejadian itu pula masih fresh dan semua butir2 perjalanan kejadian termasuk tarikh dan jamnya sekali dingati dengan tepat oleh saiful.Tidak ada satu pun yg bercanggah.Ko jangan nak buat cerita kata keterangan berubah2 pulak ya.Sampai karpal pootar poosingh pun hilang akal nak pusing cara mana dah.Itu yg minta tangguh2 manjang tu.

Laporan perubatan apa yg tak bagi dol?Laporan perubatan rasmi dan lengkap dr hospital kerajaan semua dah bagi.Yg tak dibagi adalah 'catatan awal pemeriksaan doktor'.Catatan awal ini tak boleh diambilkira sebab bukan doktor pakar yg buat,lagipun tidak dilakukan dengan terperinci.Ia tidak diakui sebagai laporan perubatan pun.

Tapi pihak peguambela tertuduh sengaja nak menimbulkan keraguan awam untuk menimbulkan persepsi orang2 yg taksub dgn anuwar macam suara vanbus bahawa pihak mahkamah telah berlaku tidak adil kerana tak bagi pihak pembelaan 'laporan perubatan'!Konon2 perbicaraan berat-sebelah.

Sedangkan doktor pakar telah dengan jelas menerangkan bahawa kejadian liwat tak semestinya mengakibatkan kecederaan pada dubur mangsa jika bahan pelincir digunakan.Ini terjawab dengan bahan bukti kes ky jelly.

Jadi pihak pembelaan dah mati akal nak putar-belitkan kes.Semua bukti2 termasuk DNA telah dan akan dibawa masuk ke mahkamah.Semua bukti2 dan keterangan2 ini mana mungkin dapat disangkal oleh bang anu dan peguam poosinghnya.Katanya ada alibi.Mana dia alibinya?Dah tentu tak ada!Kalau benda tak ada nak diada2kan sekali kantoi dengan bukti cctv misalnya,mampuslah alibi ke dalam!

Itu pasal bang anu ko dah makin panik.Strategi tangguh tetap tangguh mesti turus dilaksanakan hahaha

samagreen said...

We disbelieved in ALL things what TDM has said, but strongly agreed ONLY one thing.......... "Anu-ar tak salah apa-apa pun"!!

You see, Anuar tak salah apa-apa pun!!

This's not what we said, but TDM said!!

We just SIMPLY follow!!

Follow one thing, n forget the whole things!!

RoyalCommission said...

A Royal Commission must be form to investigate the obscene wealth accumulated by the Chinese Taukehs such as Kuok, Lim Goh Tong, Vincent TAn and YTL.

How did these Chinamen who came with only a shirt on their back from China managed to acquire so much wealth within 22 years of Mahathir rule?

Are these Chinese untouchables. All the posters seems to touch on Syed Mohktar but what about these obscene 40 billion ringgits of Kuok from his sugar monopoly? Or Genting casino monopoly or 84 special gambling draws for Vincent Tan and MPurpose?

These are evil projects calculated on the worst of human weakness gambling. A Royal Commission will find out how IPPs who burned 40% power every day while the greenies count the plastic bags or switch the light in one night!

The Chinese wealth must be capped then only the Malays can catch up with them.

Imagine the per capita of the USA is 40k while the per capita of Malaysia is 4k and yet the richest men in US only have 50 billion.

While here Kuok and Ananda have assets worth 40billion!!

What is wrong with the UMNO leadership? Incompetent and useless. Talking about core poverty while allowing Chinese Taukehs billions!

Anonymous said...

Salam Ummi, teruskan menyaman penfitnah dan bloggers yg menfitnah UMMI walaupun mereka minta maaf. Dah kena saman baru nak minta maaf, buang masa aje dan tak ikhlas, Kasi ajar sama mereka supaya jagu mulut dan tulisan mereka. Duit itu boleh UMMI simpan atau buat derma amal jariah atau anak yatim. Dapat pahala di akhirat. Tiada maaf bagi mereka dll dan supaya mereka berhati2 next time jangan tulis sesedap rasa tanpa bukti.

Anonymous said...

Salam Ummi, teruskan menyaman penfitnah dan bloggers yg menfitnah UMMI walaupun mereka minta maaf. Dah kena saman baru nak minta maaf, buang masa aje dan tak ikhlas, Kasi ajar sama mereka supaya jagu mulut dan tulisan mereka. Duit itu boleh UMMI simpan atau buat derma amal jariah atau anak yatim. Dapat pahala di akhirat. Tiada maaf bagi mereka dll dan supaya mereka berhati2 next time jangan tulis sesedap rasa tanpa bukti.

Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman said...

Apa salah ker Saudara Anwar memberi tabik hormat pada Mendiang Teo B.H, sedangkan ``Nabi Muhammad SAW pada suatu ketika sedang bersembang dgn sahabat2nya, lalu mayat seorang yahudi diusung di hadapannya, lantas nabi bangun & tunduk hormat, lantas sahabat berkata, ya Rasulallah, itu mayat org yahudi & masa hidupnya pernah mencaci nabi, Nabi SAW berkata bukankah dia juga seorang insan``..Hangpa2 suma kat cni, xtakut ker percaya fitnah seumpama ini, xtakut ditimpa bala ker, siasat latar belakang pembawa sesuatu berita itu..Fatwa Dr Yusof Al-Qaradawi Ketua Ulama SeDunia, Jatuh Hukum Munafik bagi Yg Merencana Pertuduhan Fitnah Liwat Ini, Jatuh Fasik Bagi Org Yg Mengulang Pertuduhan Ini, Persaksiannnya xDapat DiGunakan Walau Untuk Menjadi Wali Kpd Pernikahan Anaknya..Fatwa ini bukan dari Ulama Kerajaan Umno !!

Mujahidin Antarabangsa said...

Sokonglah Perjuangan Ummi di Facebook :


http://www.facebook.com/pages/Kami-Sokong-Perjuangan-Ummi-Hafilda-Ali/190427264305817?ref=mf

Anonymous said...

Apa salah ker Saudara Anwar memberi tabik hormat pada Mendiang Teo B.H,
*************************************
betul tak salah kerana menghormati simati.tapi kaedahnya? Janganlah perbuatan itu menjadikannya syirik kepada ALLAH.
Kalau perbuatan tu bukan orang PAS atau pembangkang yang lakukan adakah mereka semua kata boleh.Inilah double standard, bila part pihak PAS yang buat tak ada masalah,kalau bukan pihak PAS dikutuk sehabis mungkin.Ini cara islam apa?Asyik nak kira untung kat puak PAS ja.

Abg Jacky said...

Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman said...

Apa salah ker Saudara Anwar memberi tabik hormat pada Mendiang Teo B.H, sedangkan ``Nabi Muhammad SAW pada suatu ketika sedang bersembang dgn sahabat2nya, lalu mayat seorang yahudi diusung di hadapannya, lantas nabi bangun & tunduk hormat, lantas sahabat berkata, ya Rasulallah, itu mayat org yahudi & masa hidupnya pernah mencaci nabi, Nabi SAW berkata bukankah dia juga seorang insan``..Hangpa2 suma kat cni, xtakut ker percaya fitnah seumpama ini, xtakut ditimpa bala ker, siasat latar belakang pembawa sesuatu berita itu..Fatwa Dr Yusof Al-Qaradawi Ketua Ulama SeDunia, Jatuh Hukum Munafik bagi Yg Merencana Pertuduhan Fitnah Liwat Ini, Jatuh Fasik Bagi Org Yg Mengulang Pertuduhan Ini, Persaksiannnya xDapat DiGunakan Walau Untuk Menjadi Wali Kpd Pernikahan Anaknya..Fatwa ini bukan dari Ulama Kerajaan Umno !!


Kepada Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman,

Nabi tunduk hormat berapa kali ? 7 kali ker ?

Betul tu Tuan Shaik, org yg menuduh liwat ni boleh jatuh fasik. Tapi masalahnya, segala tuduhan tu tak pernah pulak dinafikan oleh Anwar melalui sumpah laknat. Kalau sekiranya, sekarang ini Anwar sanggup bersumpah bahawa beliau tidak pernah meliwat, aku sendiri akan pangkah PKR dlm PRU13 nanti. Sekiranya Anwar sanggup bersumpah, aku akan sokong PKR 100%. Benda yg terlalu mudah. Bukan payah pun. Itu pun susah nak buat. Konar sana, konar sini…pusing sana, pusing sini…

manamana said...

Samagreen
'Anuar tak salah apa2 pun'

Itu kata Chedet dalam intonasi CANDEK (PERLI)!!

ADA PAHAM BAHASA MELAYU!!!

GO UMI GO!!

Anonymous said...

Tp tgk cara penulisan Kah Kah Kah Kah @ Geng Tanjung terpengaruh dgn website //tukartiub.blogspot.com/
takde pun adik beradik, ayah, pocik, mocik, saudara mara,kawan2 dia. Kesian penyokongnya kerana Idolnya rela menjadi Gila.

Kesian geng tukar tiub byk gelak tak lama lg tu Jadi Gila mcm idola dia la tu. Kesian muda2 dah gilo.
Baguih dok ada. Anak sapa la ni.

Sokong lah PKR&PAS&DAP jika anda ingin Idola yg Gila. Parti disediakan oleh org Gila utk Org Gila shj. Tahniah utk Kamu yg meryertainya. Semoga ke Hospital Bahagia soon.

Pada asalnya guru katanya. Dulu Keje menipu rakyat Kelantan jah.
Tp skrg nak tipu 1dunia kalo bleh. Jadi dinaikkan pangkat jadi Tuan Guru katanya. by Nik Aziz kufur Nik Mat.

katanya asal buka mulot nak menipu dan membohong by Anwar& Co. Dengar crita Anwar lepas ni nak jadi recording artis pasal kemungkinan tak bleh cari makan dgn politik. Besar kemungkinan menyertai Akademi Fantasia Edisi Idol Gila serta menyeru penyokongnya menyertainya sebagai teman Gilanya. Maybe kluar Melodi later. Anwar menyesal kerana lakonan hebatnya dalam politik telah dihidu byk org maka dgn tak malunya meminta utk menjadi Penyanyi sebagai mengubati kegilaanya. Tambahannya pula Jika pihak berkuasa bakal menangkapnya beliau ingin mengistihar dirinya sebenarnya Gila cara utk melepaskan dirinya.

Kwang3, Kih3.

Anonymous said...

samagreen said... (February 1, 2011 1:06 PM)
"Anu-ar tak salah apa-apa pun"!!


TDM bercakap dalam nada sinis dan menyindir, jadi faham2 sendiri la maksud sebenar beliau, ok.

RoyalCommission said... (February 1, 2011 1:19 PM)

A Royal Commission must be form to investigate the obscene wealth accumulated by the Chinese Taukehs such as Kuok, Lim Goh Tong, Vincent TAn and YTL.


Sebenarnya orang Cina ni kuat semangat membantu kroni2. Mereka akan buat pertubuhan2 dan trade guilds untuk membantu sesama mereka. Nama2 yang anda sebut tu dapat monopoli kerana mereka adalah pelopor dalam bidang perniagaan mereka ditambah dengan network dan strategi berniaga. Cuba fikir, Bill Gates tu kaya raya sebab dia tahu strategi berniaga, padahal dia bukannya reka apa sangat pun, banyak yang dia cedok2 dari syarikat lain. MS-DOS tu pun bukan dia yg buat, tp dia nampak potensi dan dia tau memasarkannya.
Macam tempat saya orang komen kenapa banyak sgt peniaga cina, orang melayu pemalas ke atau tak diberi peluang ke? Sedangkan kawasan yang ramai cina tu dah jadi pusat perniagaan mereka sejak sebelum merdeka lagi, mereka dah beranak pinak kat situ takkan kita nak suka2 suruh mereka pindah. Alhamdulillah bila diwujudkan kawasan perniagaan baharu, baru nampak peniaga2 muslim.

Zek said...

Samagreen - We disbelieved ALL things what TDM has said, but strongly agreed ONLY one thing "Anu-ar tak salah apa-apa pun!!"

Tak sangka samagreen dah ketinggalan zaman. Kenyataan tersebut disebut oleh TDM secara sinis. Ramai yang hadir mendengar ucapan Tun di Kelab Darul Ehsan Ampang. Kenyataan itu disampai oleh Tun secara sinis. Kalau kita mengikuti ucapan itu sepenuhnya kita akan dengar penonton ketawa kerana mereka semua faham maksud Tun. Jangan lupa Saifuddin Nasution ada hadir.
Tapi tujuan dia hadir untuk putar semata-mata.

Tun telah menerangkan sendiri maksud kata2 tersebut adalah merupakan sindiran semata-mata.

Yang peliknya lagi kenyataan Tun yang lain yang benar semuanya kamu tolak dan terima satu ayat yang diucapkan dalam nada sinis.

Kamu tahukah makna sinis?

Kalau kamu tak tahu, padanlah kamu merapu. Kamu memang tak layak buat komen kerana otak kamu bengap sangat, berada dibawah par.

Inilah akibat kalau membaca akhbar Harakah dan Keadilan sahaja, maka fikiran kamu jadi jumud.

Bukalah sikit minda hang tu. Jangan jadi katak di bawah tempurung.

Anonymous said...

Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman
February 1, 2011 5:26 PM

===================================
Apa salah ker Saudara Anwar memberi tabik hormat pada Mendiang Teo B.H,....
==================================
cakap psal salah atau betul....dosa atau tidak....mudharat atau tidak....bersandarkan hukum apa...?

===================================
...sedangkan ``Nabi Muhammad SAW pada suatu ketika sedang bersembang dgn sahabat2nya, lalu mayat seorang yahudi diusung di hadapannya, lantas nabi bangun & tunduk hormat, lantas sahabat berkata, ya Rasulallah, itu mayat org yahudi & masa hidupnya pernah mencaci nabi, Nabi SAW berkata bukankah dia juga seorang insan``..
===================================
bagi sekali sumber...dan cerita sampai habis.......

===================================
Hangpa2 suma kat cni, xtakut ker percaya fitnah seumpama ini, xtakut ditimpa bala ker, siasat latar belakang pembawa sesuatu berita itu..Fatwa Dr Yusof Al-Qaradawi Ketua Ulama SeDunia, Jatuh Hukum Munafik bagi Yg Merencana Pertuduhan Fitnah Liwat Ini, Jatuh Fasik Bagi Org Yg Mengulang Pertuduhan Ini, Persaksiannnya xDapat DiGunakan Walau Untuk Menjadi Wali Kpd Pernikahan Anaknya..
===================================
cakap psal fatwa ni....atas definisi apa....atas skop apa....?

cakap pasal fasik....fitnah...?
hang cakap atas kepercayaan apa....?

aku cakap atas kepercayaan pada Allah S.W.T....dan akidah umat ISLAM adalah pada ALLAH S.W.T yang ESA....dan kalimah ALLAH S.W.T hanya untuk agama ISLAM yang BENAR....

sumpah laknat yang meminta laknat daripada Allah S.W.T sekiranya yang bersumpah tidak berkata benar....dengan kesaksiannya adalah Allah S.W.T...yang Maha Mengetahui...Maha Adil....hang pertikaikan ka?

===================================
Fatwa ini bukan dari Ulama Kerajaan Umno !!
===================================
pengasingan Fatwa tertentu atas ciri dan sifat apa....? hang buat pernyataan yang membeza2kan fatwa ini bersandarkan hukum dan sumber apa...?

awat tak cakap ja...hang ni FTE@ada agenda sediri...kan ke senang....tapi tak pa...tu urusan hang dengan Allah S.W.T....

wallahu'alam....

Anonymous said...

Awak ni tak ingat mati ke?

Ingat Cik Ummi, mati ni datang nye tak menentu masa...siang, malam, tengah tulis blog...tiba2 aje ZAP!!!nyawa dah melayang...

Jadi, berpada2lah ye Cik Umi...mengata, mengaib, mengutuk, memfitnah orang ni memang sedap...sebab lidah tak bertulang.

Hari ini kalau awak menutup aib orang, Allah akan menutup aib awak didunia dan juga diakhirat...

Tapi nampak gaya nya awak tak berhenti2 mengaibkan DSAI dan juga keluarga awak...apa kata tiba2 Allah menyelak dan mengaibkan awak tanpa awak sedari esok hari...

Bertaubatlah Cik Umi, sementara kita hidup ni...kalau dah masuk dalam kubur dah tak sempat dah...kena jawab soalan kubur pulaklah ye...marabbuka...saya mahu buka...

Eee seramnya...

Anonymous said...

YA ALLAH...BODOHNYA VANBUS NI....ORG DAH MCCM TAU ISSUE DIER MASIH KEBELAKANG... MALAS NAK ULANG-ULANG BALIK CITER DIER..YG PASTI VANBUSSS BODOH GILER-GILER PUNYA...

samagreen said...

(cont)

The same (way) how we viewed our idol, Anuar!

We just SIMPLY (blindly) follow!!

Follow one thing, n forget the whole things!!

Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman said...

1) Saya sokong Anwar dlm kes Lina Joy yg ingin isytiharkan dirinya keluar Islam. Apa kejayaan yg kita dpt utk sekat Lina semata2 mengekalkan perkataan Islam dlm IC nya yg barangkali dr kecil sudah xmengamalkan Islam. Bayangkan barah yg menimpa Umat Islam jika ada 1000 org seumpama ini yg hanya nama IC Islam, tp langsung xmengamalkannya, kecerdikan mereka barangkali akan menjadi pemimpin kelak menguruskan hal ehwal org Islam padahal mereka murtad.

2) Saya sokong penggunaan kalimah Allah hak semua, Nabi SAW xmembantah pd zaman baginda utk bukan Islam/Musyrikin Mekah menggunakannya malah dlm urusan bertukar2 surat antara pemimpin samada dia Islam/x pd ketika itu.“Dan sesungguhnya jika engkau (Wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik)itu: “siapakah yang menurunkan hujan dari langit, lalu dia hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya?” sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”. Ucapkanlah (Wahai Muhammad): “Alhamdulillah” (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian), bahkan kebanyakan mereka tidak menggunakan akal (untuk memahami tauhid) (Surah al-Ankabut ayat 63).

3) Bukan kiraan brapa kali Nabi SAW bg tunduk hormat bilamana mayat seorang Yahudi diusung lalu dpn baginda, tp menunjukkan betapa pegangan ajaran Islam yg sangat menghormati mayat bukan Islam walau sejahatmana dia ketika hidup, hadis juga x memberi tahu kiraan Nabi tunduk, yg penting boleh.

Buang masa Anwar sahut cabaran bersumpah, Nabi sendiri pernah berpesan jgn mempermain2kan sumpah, dulu lg da ada ingatan bahawa manusia memang berani bersumpah laknat, jd tindakannya adalah betul,Anwar pernah bersumpah pd Fitnah pertama dulu, & dia xperlu lg bersumpah semata2 nak sahut cabaran Saiful pembohong..itulah gunanya Anwar berdamping dgn Ulama, bukan berdamping dgn Yahudi APCO..!!

Anonymous said...

Hello samagreen

Are you idiot? Do not know how Malay people try to give their expression?

"Annuar tak salah apa2 pun"

Meaning that, TDM want to tell people Anwar is so perfect and he is not human being, then, 100 percent? Human being perfect?

If "Annuar tak salah apa-apa", why he sues TDM, seems Mahathir supports him, 100 percent. ridiculaous!

Idiot! Don't know how to understand malay.

Sengal!!!

Anonymous said...

Shaik

Anda dah tonton kenyataan Anwar di London School of Economic tahun lepas tentang pluaralisme?Anwar pendokong pluaralisme. semua agama sama taraf. Orang macam dia anda nak sokong.Nauzubillah.


Anwar ingin menampakkan dirinya sebagai jaguh untuk semua benda. Ikut audience.Cina macam ini. Melayu macam itu. India pun sama. Mat Salleh yang suka dengar pasal pluralisme, dia sokong juga. Tak nampak lagi? Lidah biawak dan sesumpah. Kesian.

Ulama-ulama soh dia bertaubat. Dia tidak layak digelar pemimpin even sedikit pun.Perosak agama dan bangsa dan negara. Bawak bertenang Shaik

Abg Jacky said...

Kepada Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman,

Tunjukkan bukti bahawa Anwar pernah bersumpah. Mana gambarnya ? Siapa saksinya ? Kalau nak bersumpah pun, biarlah beradab mcm Haji Saiful iaitu bersumpah kat masjid.

Abg Jacky said...

Anonymous said...
Awak ni tak ingat mati ke?

Ingat Cik Ummi, mati ni datang nye tak menentu masa...siang, malam, tengah tulis blog...tiba2 aje ZAP!!!nyawa dah melayang...

Jadi, berpada2lah ye Cik Umi...mengata, mengaib, mengutuk, memfitnah orang ni memang sedap...sebab lidah tak bertulang.

Hari ini kalau awak menutup aib orang, Allah akan menutup aib awak didunia dan juga diakhirat...

Tapi nampak gaya nya awak tak berhenti2 mengaibkan DSAI dan juga keluarga awak...apa kata tiba2 Allah menyelak dan mengaibkan awak tanpa awak sedari esok hari...

Bertaubatlah Cik Umi, sementara kita hidup ni...kalau dah masuk dalam kubur dah tak sempat dah...kena jawab soalan kubur pulaklah ye...marabbuka...saya mahu buka...

Eee seramnya...
February 2, 2011 1:36 AM


Kepada anon February 2, 2011 1:36 AM

Ummi telah diaibkan selama 13 tahun, tapi beliau senyap ajer. Segala cacian, carutan, makian, fitnah yang dilemparkan kepadanya semuanya beliau telan. Apakah Ummi perlu mendiamkan diri untuk 13 tahun lagi ? Jika beliau berdiam diri, ini bermakna beliau telah melakukan dosa besar iaitu membiarkan seorg manusia yg bermasalah untuk menjadi pemimpin negara.

Jika benar Ummi memfitnah Anwar, sila lah saman beliau. Ummi dah bukak blog ni selama lebih dari sebulan. Takkan dalam tempoh tu, seorg pun tak berani nak saman Ummi. Org yg berdiam diri seolah-olah bersetuju atau mengiayakan fitnah ke atas dirinya.

rumi said...

Shaikh,

Apa hukum menokok nambah hadis untuk menghalalkan perlakuan bidaah kelompok sendiri?

Ini aku cnp terjemahan hadis yg sebenarnya.

Sahl bin Hunaif dan Qees bin Saad melaporkan: Sesungguhnya Nabi SAW dilintasi di hadapannya oleh satu jenazah, lalu baginda berdiri. Diberitakan kepada baginda bahawa ia adalah jenazah seorang Yahudi. Lalu baginda bersabda: “Tidakkah ia satu jiwa?”.
Direkod oleh Bukhari (no: 1250) dan Muslim (no: 961).

Satu lagi riwayat yg berlainan berkenaan peristiwa yg sama.Jabir bin Abdillah melaporkan: Kami dilintasi oleh satu jenazah, lalu Rasulullah SAW berdiri, dan kami berdiri bersamanya. Aku berkata: “Wahai Rasulallah, Ia hanyalah jenazah Yahudi”. Lalu baginda bersabda: “Sesungguhnya bagi kematian itu ada kegerunan. Maka apabila kamu melihat jenazah, berdirilah”. Direkod oleh Ahmad (no: 1992) Dinilai Sahih oleh Ibn Hibban (no: 3050).

Ada beberapa lagi kisah yg sama dr perawi yg berlainan tapi tidak ada satu pun yg bercanggah.

Dimana yg ditulis perkataan 'tunduk'?Yang ada cuma perkataan 'berdiri'.Jadi satu bidaah yg nyata bila menokok tambahkan perkataan tunduk pada hadis yg cuma menceritakan nabi cuma berdiri bila ada jenzah kafir yahudi lalu di depannya.

Adakah perbuatan anuwar dan kawan2nya menghadiri dan menyertai ritual 'kow tow' cina mati boleh disamakan dengan perbuatan nabi yg cuma berdiri tanda menghormati jenazah?

Aku tak mahu jatuh hukum harus atau haram atau khurafat perbuatan kow tow anuwar dan kawan2nya tapi mengikut2 ritual kafir memang sangat 'merbahaya' dr segi akidah.

Jangan jadi macam yahudi dan nasrani yg suka tokok tambah kitab2 yg asal kawan.Lama2 yg haram semua akan jadi halal dek nak memenangkan idola dan puak sendiri.Nauzubillahi..

WA

rumi said...

Shaik,

Kenapa tiba2 nama Allah nak digunakan oleh kristian di Malaysia?Sedangkan pihak vatican sendiripun tidak menggunakan katanama Allah dalam merujuk tuhan mereka termasuk di dalam bible.Yang ada cuma god,lord,father,jesus,holy spirit dll.

Nama Allah cuma digunakan oleh penganut kristian di negara2 arab yg dah biasa menggunakannya mengikut lidah orang tempatan.Begitu juga di indonesia,digunakan kerana diajar oleh mubaligh2 kristian belanda yg dia sendiri(mubaligh belanda) tidak gunakan.Ini mungkin sebagai strategi 'dakwah' atau sebagai direct translation drp perkataan tuhan orang2 tempatan yg kebanyakan telah Islam pada ketika itu.

Jadi tidak ada keperluan atau isu pokok tentang penggunaan kalimah Allah ini bagi penganut kristian.Ianya bukan sesustu yg 'wajib' dalam agama kristian!Pernah tak kau dengar di dalam mana2 filem barat menyebut Allah?Yang ada cuma Jesus Christ atau God bukan?

Di dalam quran sudah tentulah Allah merujuk namanya sebagai Allah walaupun terhadap orang kafir kerana Allah tidak mengiktiraf nama2 lain yg diberi oleh kafir yg merujuk kepada tuhan.Takkan Allah nak sebut dalam quran nama latta dan uzza pulak?

Janganlah mudah sangat dipermain2kan oleh puak kuffar dan pularis agama untuk kepentingan nafsu politik yg tidak jujur.Cuba dengar apa kata dr harun din ttg isu ini.

rumi said...

Shaik,

Jangan suka buat andaian sendiri dan buat cerita karut spt 'anuwar pernah bersumpah' atau 'sesiapa pun boleh bersumpah laknat'.

Kalau anuwar bersumpah laknat sudah pasti video mubahalahnya tu dah tersebar ke seluruh dunia dan masuk dalam semua media.Aku dulu penyokong kuat dia juga dan memang aku ternanti2 mamat anuwar ini bersumpah laknat supaya dapat menutup mulut 'pemfitnah2' beliau waktu itu.Tapi sampai sudah haram mat king leather nak bermubahalah.Sumpah 'main2' ada lah dia cakap kat Batu Pahat dulu.Lebih kurang gini bunyinya;'Demi Allah saya tak buat'.Dahlah sumpah tak mengikut etika mubahalah yg ditetapkan,lepas tu tak jelas apa maksud dia 'tak buat',tak buat apa?Berani dia sebut 'wallahi,wabillahi,watallahi..saya tak pernah meliwat sesiapa,kalau saya berbohong,laknat Allah ke atas saya dunia akhirat',spt yg saiful lafazkan?Berani?Harammm..

Licik tak anuwar?Dia berani main2kan sumpah tapi bukan sumpah mubahalah yg semua orang tuntut dia buat termasuk dr asri dan n.aziz(dululah sbl kena ayat dgn anu).

Bukan calang2 orang berani bersumpah ya,mencabar Allah melaknat dirinya kalau dia bukan di pihak yg benar walaupun diupah berjuta.Melainkan orang itu kafir harbi atau munafik setaraf abdullah bin ubai atau samiri barulah dia berani kot.Adakah kau suka2 nak tuduh saiful munafik besar padahal dia bersaksikan Allah atas mubahalahnya?Adakah kau tak percaya kuasa Allah tapi lebih percayakan anuwar ibrahim?Nauzubillahiminzalik.
Mudah sangat bagi orang lain untuk menegakkan kebenaran dengan bersumpah tapi susah amat bagi anuwar.Kenapa?Berani kerana benar,takut kerana salah!

Anonymous said...

Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman
February 2, 2011 11:47 AM

begitu kisahnya...

maka jelas lah yang kita sama sekali tidak sama...

1)kalau kau bercakap dengan ilmu yang bersandarkan logik akal semata2....atau pun kau bercakap dengan ilmu semata2 untuk disalahtafsirkan...disalahgunakan.....maka aku pulangkan segala urusan itu pada ALLAH S.W.T....kerana itu adalah urusan kau dengan ALLAH S.W.T....

2)aku bercakap atas dasar akidah...sesungguhnya aku dengan yakin nya mengatakan kalimah ALLAH itu adalah semata2 hanya milik ISLAM agama yang BENAR....

3)aku juga dengan yakin mengatakan...sumpah laknat...yang bersaksikan ALLAH S.W.T itu adalah benar....dan aku pulangkan segala urusan itu hanya pada ALLAH S.W.T....kerana ALLAH sahaja yang MAHA MENGETAHUI...ADIL.....untuk ALLAH sendiri MENGADILI...

4)aku berlepas daripada segala niat...dengan apa cara sekalipun bagi tujuan untuk memanipulasi...menyesatkan...daripada sesuatu yang JELAS tentang kalimah ALLAH S.W.T...tentang agama ISLAM yang BENAR....

5)maka dengan itu...semoga dengan niat dan apa saja cara yang digunakan untuk memanipulasi...menyesatkan...daripada sesuatu yang JELAS...merupakan urusan ALLAH S.W.T untuk diADILI...dan untuk mereka yang dimanipulasi dengan sedar...disesatkan...dibangkitkan sekali bersama bagi tujuan suatu perhitungan di sana kelak....

pendirian aku JELAS tentang kalimah ALLAH S.W.T....pendirian aku juga jelas tentang ISLAM sebagai agama yang BENAR....

wallahu'alam....

kerana tiada Tuhan yang disembah melainkan ALLAH S.W.T...dan Nabi Muhammad S.A.W itu adalah pesuruh ALLAH S.W.T

LuckyStar said...

Salam, kepada saudara yg mengeluarkan hadis mengenai nabi juga menghormati jenazah/mayat bukan Islam. I think you are cleaver enough to see that there's a fine line between respect and duplicating other religion action. X salah kalau DSAI nak hormat, tapi kalau dah ikut cara sembah tu yang salah. Igt hukum menziarahi jenazah tu harus tapi kita diharamkan ikut upacara dan cara agama mereka.

Bagi Shaik Mohd Shaszari Shaik Sulaiman, memandangkan saya pun percaya bahawa ada murunah dalam Islam, saya setuju dengan beberapa pendapat saudara. Betul Lina Joy harus diisytiharkan Murtad bagi mengelakkan kekeliruan kepada ramai, tapi cara penyataan/perlaksanaan tu salah. Igt apa yg digembar-gemburkan Anwar ialah hak kebebasan memilih agama, yang mana jelas dalam Islam HARAM sama sekali. (Petikan youtube pada sceen 0.3o, ulang tayang kalau x percaya).

Tapi bila ia melibatkan penggunaan nama Allah dalam agama lain (kitab/bahan bacaan) ini boleh menggalakkan kekeliruan. Bayangkan apa persepsi anak-anak kecil yang baru nak belajar agama. Kalau tuhan Islam Allah, Kristian pun panggil Allah, agama lain pun panggil Allah, nanti disoal balik ibu bapanya "Ibu ayah, kalau Islam tu lain dari agama lain kenapa tuhan kita semua sama?" masa tu macam mana pula nak menjawab. Jangan salahkan anak2 kita kalau kekeliruan mereka menyebabkan mereka terikut dengan ajaran agama lain.

Pasal persoalan jenazah tu rasanya tak perlu dijelaskan lagi.

Pasal buang masa bersumpah tu saya rasa kalau kita mempermain-mainkannya memanglah buang masa, tapi kalau untuk mengelakkan fitnah dan buruk sangka tak salah langsung. Surah al-Imran Ayat 61 Allah berfirman yang bermaksud: “Kemudian sesiapa yang membantahmu (wahai Muhammad) tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan ) kamu, maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan- perempuan kamu, dan diri kami serta diri kami, kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang yang berdusta." Saudara Shaik fikirlah sendiri.

Pasal isu APCO tu, saya minta jgn diungkitkan. Nampak bodoh dan tak berpelajaran pula. Cuba rujuk fungsi APCO tu dulu baru cakap pasal APCO. Susah kalau menunding tapi tak membaca.

Yang penting dalam Islam, salah samakan ajaran Islam dengan agama lain. Iya, Islam dan agama lain mengajar kita ke arah kebaikan. Tapi perbezaan ketara dalam peganggan akidah membezakan Islam dan agama lain.

Cekik said...

Ada lagi wakil2 rakyat PKR akan keluar parti dalam masa terdekat....

tunggguuu!!!

aku said...

To Shaik Mohd Shaszari

1) Saya sokong Anwar dlm kes Lina ..
*******************************
P1: Sebenarnya islam lama dah rosak. Contoh jelas harini orang berupa agama gunakan agama untuk kepentingan dunia spt Anwar dan Nik Aziz. Nabi saw pernah berkata bahawa akan datang masanya orang cakap seperti nabi tapi tidak beramal spt nabi. Harini orang yg rupa nabi, cakap spt nabi tapi beramal tidak spt yg dicakap. Dalam surah as-saf ayat3-4, amat besar kebencian Allah kepada orang yg cakap tapi tidak buat spt apa yg dicakapkan.
Harini orang paling besar menjadi barah kepada kerosakan islam ialah pemimpin agama yg hanya gunakan agama utk capai matlamat dunia spt Anwar dan Nik Aziz. Kerana dgn rosaknya pemimpin tersebut..puluhan ribu @ jutaan orang akan sesat ikut iblis.
Orang islam mesti menghalang orang islam daripada murtad dan jika zaman pemerintahan islam dahulu, setelah didakwah kembali kpd islam tetapi masih mahu murtad hukumnya bunuh. Oleh kerana zaman pemerintahan islam belum ada termasuklah negeri kelantan yg gagal menjalankan hudud krn orang PAS iman lemah termasuk nik aziz dgn beri alasan salahkan pusat walhal nik aziz dan org pas kelantan iman lemah. takut orang daripada takut allah. nak jaga undi kot2 org tak undi pas jika buat hudud. terbukti bila adun selinsing seorang ust berzina dgn isteri kawan sendiri yg juga org pas. tapi nik aziz gagal jalankan hudud utk org nya sendiri. terbukti nik aziz tak takut Allah tapi takut org.


2) Bukan kiraan brapa kali Nabi SAW bg tunduk hormat bilamana mayat seorang Yahudi ....
***********************************
P2: Tolong bagi hadis yang menyebut secara detail bhw nabi TUNDUK kepada simayat yahudi itu. Yang ada riwayat sebut bhw nabi saw menangis bila melihat mayat yahudi yg mati tanpa islam. Kesedihan nabi krn atas kerja dakwah yg nabi saw lakukan bukan seperti nizar dan anwar tunduk upacara kematian TBH ikut agama buddha. nabi saw sedih krn yahudi mati tanpa islam bukan spt nizar dan anwar yg hadir atas maksud jaga hati kawan atas kepentingan politik. ada lihat anwar dan nizar menangis kat youtube tu? takde kan. so jangan adakan apa yg nabi tak buat. celaka dan laknat Allah akan timpa kamu nanti. dan nabi saw pesan bhw sesiapa yg berkata itu ini datang dari nabi saw sedangkan tidak maka akan masuk neraka.

3) Buang masa Anwar sahut cabaran bersumpah, Nabi sendiri pernah berpesan jgn mempermain2kan sumpah ....

************************

P3: nabi pesan jgn main2 sumpah atas perkara yg sia2. tetapi atas perkara yg benar tidak ada halangan utk bersumpah utk tegakkan kebenaran spt allah cerita dlm quran bhw nabi saw ajak org yahudi bersumpah laknat (mubahalah) krn yahudi mendustakan nabi. anwar sepatut berani bersumpah spt nabi saw spt kisah dlm quran yg saya sebut diatas bagi membenarkan dia dipihak benar. ternyata anwar tidak berani.

Ulama yg anwar berdamping spt nik azik dan hadi awang tu ulama politik yg hanya pandai cakap spt nabi tapi tidak beramal spt nabi.

note: kamu nampaknya hanya guna hadis yg kena dgn nafsu kamu dgn tafsiran yg salah sehingga guna hadis utk batalkan apa yg allah benarkan dlm quran. berhati-hati guna hadis krn berkata dusta terhadap celaka dan laknat allah akan dtg.

Anonymous said...

To Anon
-------------------------
Eee seramnya...
February 2, 2011 1:36 AM
-------------------------

So far Anwar tak nak saman Ummi - dah hampir 2 bulan Blog ini ada.

Kau je lah tolong samankan untuk Anuar ?

Shah Alam 7.

Alien Dari Planet Marikh said...

Salam Ummi,

Ni aku rujuk dari http://www.anwaraidc.com/?p=5501

Memang Anwar wajib bersumpah supaya pemfitnah2 Anwar akan senyap. Sbb tu lah aku kesian sangat kat Anwar. Selagi Anwar tak bersumpah, selagi itulah org akan terus mengata dan mengutuknya. Satu2nya jalan terakhir untuk mendiamkan mulut musuh2nya ialah dengan bersumpah laknat. Mudah dan praktikal.

Zek said...

Nuar: Balik-balik sayang suruh abang bersumpah. Balik-balik suruh bersumpah. Bukan abang tak tahu kalau abang bersumpah banyak perkara boleh beres. Dan ramai rakyat akan menyokong abang balik termasuk kawan2 abang yang telah tinggalkan abang. Tapi....

Jijah: Tapi apa Abang?

Nuar: Susah abang nak cakap kat sayang ni.

Jijah: Susah apa abang? Kan abang biasa bersumpah di Parlimen dan semasa jadi Menteri dan TPM dulu.

Nuar: Itu lain.

Jijah: Lain apa pula abang?

Nuar: Ayang tak fahamlah. Kalau abang angkat sumpah, abang akan kena laknat.

Jijah: Bukankah abang tak bersalah. Abang teriniaya bukan? Orang yang teriniaya, doanya akan dimakbulkan Allah. Abang tak buat semua tu bukan?

Nuar: Sayang..Abang.. Abang.. Abang tak berani sayang. Sayang boleh tekalah kenapa?

Jijah: Abang!! Jadi benarlah dakwaan mereka itu?

Nuar: Benar sayang. Maafkan abang. Tetapi kena terus berlakun untuk masa depan kita.

Jijah: Baiklah abang. (Terduduk dan tunduk)

anti jubor said...

det kecik van bus dan kasim selamat cuba ambik wuduk,solat dan berdoa berjam-jam mintak allah bagi jawapan n hidayah kat kau.orang sape si anwar munafik ni,kau nak kata mahathir keturunan mamak.kau taw tak dato sijubo tu mmg keling paria betol masuk islam.kau tgk lah pak ibrahim tu kan muka keling.apa lah dungu kau ni,buta perut apa.kenapa bila bapak ayam nalla cabar anwar ,azmin n azizah sampai suruh azmin jawab apa itu dayus dia snyap mmbisu seribu bahasa ,knowing them dh pasti dia saman macam si jubo saman khairy,chandra n tun.kenapa bila nalla n ummi maki kaw2 telor pun xkluar.sekarang mcm tikus.saman lah kata tak percaya mahkamah,yg duk saman ratus2 juta kat chandra,tun n khairy tu kenape?maknanya percaya lah jugakkan.apa lah kau ni bebal det kecik.