Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Tuesday, January 25, 2011

ANUGERAH SETAN BUAT AZIZAH, AZMIN DAN SAMSIDAR..........TAHNIAH KONSEP PERKONGSIAN PINTAR DIAMALKAN OLEH MEREKA.............BERKONGSI RAHSIA, KUASA,ISTERI,SUAMI,ANAK,HARTA,KASIH SAYANG,WANG RINGGIT,KELASSSSS


‘Dalam Bulan Ramadhan Pun Anwar Ketagih Meliwat’ – Bekas Mangsa

Mat Jambu rupanya patutlah Juburin pening lalat, Bulan puasa pun nak balun, memang bapak segala setan Nu War ni. Suruh bersumpah gigil, masa membuntut tak takut pulak.


AIDCNews – 24/01/11 – Bekas Imam Besar Masjid Negara, Ustaz Taib Azamuddin Mohd Taib terkejut dengan pendedahan bekas mangsa liwat, Hairani Hj Nahfis yang juga bekas penulis pidato Anwar yang mendapat bayaran RM14,000 sebulan itu menceritakan bahawa dalam bulan Ramadhan pun Anwar masih ketagih untuk melakukan aktiviti homoseksual.
Hairani : Ada kadang kala bulan puasa siangnya puasa,malamnya terawih saya balik terawih, malam kan, dia (Anwar) telefon jugak suruh saya datang,(ke rumah Anwar di Bukit Damansara) kita dah terawih kita puasa.
Taib : Allah. Hah..ha..
Hairani : ..dah bersihkan diri, kemudian dah.., malam cuba tambahkan ibadat lagi, terawih.., balik dia ajak lagi, kan. Saya tau kalau tiba rumah dia tu, mesti akan jadi benda tu (liwat)..
Taib : Hem..hem..
Hairani : ..ni kita bulan puasa kan, jadi, saya bagi macam-macam alasan lagilah. Saya kata mak saya ada kat rumah lah, mak saya tak sihat, saya nak jaga. Sampai dia feduplah. Itulah keadaannya kan,.. beberapa insiden yang berlaku antara saya dengan dia.
Taib : Jadi berapa kali yang..?
Hairani : Lebih daripada tiga kali..
Taib : Lebih daripada tiga kali..?
Hairani : Saya tak dapat menolaknyalah, tiap-tiap kali memang saya tak rela, saya tak pernah keluarkan air mani saya. Tak pernah naik pun, apa namanya ni..
Taib : Ya..
Dalam pengakuan bekas mangsa liwat itu, Ustaz Taib Azamuddin masih lagi bertugas sebagai Imam Besar Masjid Negara. Pengakuan itu dibuat di pejabat Ustaz Taib di Masjid Negara selepas pemecatan Anwar pada tahun 1998.






Menurut mangsa itu, dia diliwat lebih daripada tiga kali bermula dari tahun 1994 di rumah kediaman Anwar, yang dianggap ofis peribadi yang terletak bersebelahan dengan bilik perpustakaan.
Menurutnya, dia mengenali Anwar sejak masih belajar lagi, tetapi tiada apa-apa kejadian homoseksual kerana hubungan secara profesional. Mangsa liwat yang juga bekas pensyarah salah sebuah universiti tempatan itu juga turut mengenali adik angkat Anwar, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja.
Pada satu hari dalam tahun 1994, Sukma menelefon Hairani untuk berjumpa di kedai karpetnya di Bangsar. Dalam perbualan itu Sukma memberitahu abangnya, Anwar mahu berjumpa.
“Kemudian saya tanya pasal apa? Dia (Sukma) kata memang dia dah lama nak jumpa. Mesti ada sebab nak jumpa, kan? Lepas tu dia kata, datang aje laa dia kata, datang nak bagi kerja ke, apa ke.
“Sebab masa tu memang saya ada, bagitau dia (Sukma) sebelum tu yang saya nak cari kerja baru. Kemudian dia kata datang aje. Saya tak tahu macam mana, hati saya berat nak pergi, berat nak jumpa..” kata Hairani.
Dalam pertemuan itu, Hairani menyatakan persetujuan untuk berjumpa dengan Anwar. Sukma memberitahu dia akan menelefonnya untuk mengesahkan tempat pertemuan dengan Anwar itu.
Pada sebelah malamnya, Sukma sekali lagi menelefon Hairani. Dia meminta Hairani berjumpanya pada keesokan harinya, sebelah petang, di Medan Damansara, Pusat Bandar Damansara. Dia meminta Hairani meninggalkan keretanya di situ dan dia akan datang mengambil menaiki keretanya untuk berjumpa dengan Anwar.
Dalam perbualan itu, Sukma memberikan telefonnya kepada Anwar untuk bercakap sendiri dengan Anwar.
“Dalam telefon tu dia (Anwar) kata kenapa susah sangat nak jumpa dia? Dia melawak-lawaklah. Tak de.. saya kata saya seganlah nak jumpa dengan orang-orang besar, kan. Dia kata, tak de nak segan-segan apa-apanya. Saya pun macam dia jugak, dia kata. Dia kata, oklah, esok Insyaallah kita jumpalah”, katanya.
Menurutnya pada keesokannya, dia menunggu Sukma di tempat yang dijanjikan dan Sukma datang mengambilnya serta membawa ke rumah kediaman Anwar di Bukit Damansara, No 8, Jalan Setiamurni 1, Bukit Damansara.
Sukma membawa Hairani masuk ke rumah itu melalui pintu dapur dan dibawa ke bilik khasnya. Di rumah kediaman Anwar di Bukit Damansara, Sukma telah diberi keistimewaan mendapat satu bilik khas di tingkat atas rumah tersebut.
Tidak lama selepas itu, Anwar turut memasuki bilik Sukma itu, berjabat tangan dengan Hairani dan memeluknya dalam jangka masa yang lama.
Ketika itu Ustaz Taib Azamuddin tertarik dengan kenyataan ‘pelukan yang lama’ dan bertanyakan adakah tiada sesiapa ahli keluarga Anwar, selain Sukma pada masa itu.
Taib : Makna pelukan tu lama?
Hairani : Ha’ah lama.. Dia kata, “..punya lama saya dok tunggu nih, bertahun-tahun sejak I kenal you lagi”.. Saya rasa tak sedap laa bila dia kata macam tu.. kemudian, dia terus peluk saya.
Taib : Keluarga yang lain tak de?
Hairani : Tak de.
Taib : Di rumah tu?
Hairani : Di bawah tu ada, pembantu dia.
Taib : Maknanya isteri ke, anak dia semua tak de?
Hairani : Tak de. Mungkin diaorang ada kat dalam rumah, tapi tak jumpalah.
Taib : Hem..hem..
Sekali lagi Ustaz Taib Azamuddin mencelah apabila Hairani memceritakan Sukma turut berada di dalam bilik itu, semasa Anwar memeluknya.
Taib : Maknanya 3 oranglah waktu tu?
Hairani : 3 orang.
Taib : Hem..hem..
Hairani : Kemudian, dia ajak saya duduk atas katil, dia pegang macam tu (menunjukkan tangan sebelah kanan Anwar memaut bahu).. dan berbual-bual sikit, dia dok ulang-ulang.. dia kata “lama tunggu, juai mahal, susah nak jumpalah.” Dia tanya khabar semua. Tangan mula berjalan, tangan tu.. teruslah terjadi benda tu dia tindih saya.., emm.. berlakulah hubungan homoseks ini. Saya nak tolak tak boleh.
Taib : Waktu tu Sukma masih ada?
Hairani : (mengangguk..)
Taib : Oo.. dia tak keluar?
Hairani : Selepas tu, masa tengah tu dia ada laa, cuma dia masuk bilik air, kemudian dia masuk balik, memang sepanjang tu memang dia ada. Sebab dia duduk di tepi bilik tempat kejadian tu. Kira macam dia tunggu di situ lah. Saya pun tak tau apa-apa, tak membantah apa-apa, tak de lah macam memekik “jangan”.. dia siapa, kan? Lepas tu.., tapi memang saya tak ada nafsu langsung untuk melakukannya.
Taib : Ya lah.. (mengangguk-angguk)
Menurutnya sepanjang aktiviti homoseksual itu, Anwar turut komplen kepadanya kerana ‘bendanya’ tidak keras. Hairani mengakui bendanya tidak keras kerana dia tidak bernafsu dan terkejut. Selepas selesai aktiviti homoseksual itu, Anwar mengajaknya mandi bersama untuk membersihkan badan.
Hairani : Benda ni lepas selang dua tiga hari tu, dia telefon suruh datang sekali lagi. Saya tak tahu nak buat apa. Nak datang takut jadi lagi. Tak datang takut apa jadi pulak, kan. Sampai benda ni berlaku dua tiga kalilah.., sampai kadang-kadang sampai saya bagi macam-macam alasanlah, sampai dia muak dengan macam-macam yang dibagi.. dia selalu telefon sayalah.
Sampai dua tiga kali cerita pasal benda tu, saya tak boleh terima lagi.. benda tu. Terutama bercakap dengan orang macam tu tentang perkara berkaitan dengan hubungan seks. Tapi itulah hakikatnya, itulah realitinya yang betul-betul berlaku. Saya cuba keluar daripada.. emm.. ada satu masa tu saya dah takut sangat. Nak lari daripada dia. Satu malam dia telefon suruh saya datang ke rumah dia, kan.
Saya malam tu saya tak mahu langsung kan.., saya rasa diri saya kotor kan. Takut nak pergi.. takut, tak pergi takut, sampai saya, saya pergi jugak ke rumah dia, tapi on the way saya telefon dia. Saya kata ada orang ikut saya.
Taib : Ya.. ya..
Hairani : Saya menipu sebab saya tak mahu pergi ke rumah dia kan. Jadi saya create.
Taib : Di Damansara tu lah..?
Hairani : Di Damansara.. (mengangguk), kata ada orang ikut saya sebab saya takut. Dia kata apa ni, bawak terus kereta..dia kata nanti dia suruh polis tembak siapa orang ikut.
Taib : Oo..
Ustaz Taib Azamuddin juga sekali lagi mahu mendapat pengesahan Hairani adakah aktiviti homoseksual itu dilakukan di antara Hairani dengan Anwar atau bergilir-gilir tiga orang, termasuk Sukma.
Taib : Dak, minta maaf cakap ni, minta maaflah cakap kalau saya mencelah . Ni secara analyticalnya. Cara ni.. dia nak mintak bergilir ke atau dia sorang je?
Hairani : Dia sorang.
Taib : Oo.. dia sorang je la. Maknanya dialah yang ada keghairahan, aktif, apa semua tu dialah maknanya?
Hairani : Tapi dia ada suruh saya buat jugak, tapi saya tak boleh sebab benda tu tak de.
Taib : Ya lah, memanglah kita tak.., ye lah benda tu, benda tu bukan boleh buat-buat..
Menurut Hairani, kejadian liwat itu berlaku tanpa kerelaannya tetapi sukar untuk menyakinkan orang lain mempercayainya termasuk isterinya.
Hairani : Dia ni pada saya, saya anggap dia macam hero saya. Isteri saya pun puji dia, dan dia pun orang pemimpin sayalah, pemimpin masa depan, anak cucu saya, saya ingatlah. Tiba-tiba ini berlaku pada saya. Apa yang dia buat pada saya jadi, rasa segan tu ada laa, takut ada.., macam-macam perasaan.
Saya cuba bersihkan diri beberapa kali tak tahulah adakah, nak mintak pandangan Ustaz, adakah perbuatan saya tu, Tuhan.. Tuhan masih terima keampunan orang macam saya ni.. masih mengampunkan orang macam saya ni lah, boleh tak saya bertaubat, dan taubat saya diterima dalam keadaan apa yang telah saya lakukan.
Taib : Dia, dalam hal yang begini, ialah, yang saya setakat apa yang boleh saya faham daripada cerita tu setakat ini. Berlakunya benda ni di luar kerelaan kita, dan apa tu. Hampir-hampir seolah macam memaksalah.
Cuma, bentuk paksaan tu secara yang tu, bawak kita menjadi tersepit, serba salah. Yang akhir, sudahnya kita terpaksa menurut.. dari apa yang, yang kemahuan itu. Jadi dari segi, wallahu’alam lah..
Hairani : Memang.. memang saya.., hidup saya runsing, sebab itulah kan sampai dia sedikit sebanyak meninggalkan kesan hubungan saya dengan isteri saya lepas dua tiga tahun, setahun selepas saya apa namanya ni.. berkahwin, kemudian baru enam bulan saya berkahwin benda ni berlaku, jadi isteri saya tak..,
Bila saya cerita bagitau betul-betul, dia susah nak terima hakikat macam mana seorang lelaki boleh memaksa lelaki lain melakukan hubungan seks tanpa gunakan pisau ke, apa ke, tapi kita rasa macam kita terpaksa melakukannya. Jadi dia tidak boleh menerima hakikat. Tapi hakikatnya benda tu berlaku, memang dia tak gunakan pisau ke, apa ke. Dato’ Seri tak gunakan pisau ke apa, tapi, dia control saya dari segi mental, saya tak boleh nak buat apa..
Taib : Ya.. ya.. kita tau
Hairani : ..tak boleh nak elak, tak boleh nak tolak.
Taib : Tu kuasa minda boleh.
Hairani : Yang itu yang susah saya nak terangkan pada isteri saya, dan dia tak boleh terima tu, dan dia tak.. dia masih kesal kenapa saya tak cerita pada dia sebelum kami kahwin. Walaupun benda ni berlaku empat lima tahun sebelum kami berjumpa pun, kan.
Ikutilah pengakuan seterusnya di AIDC Reveal. 

79 comments:

NAJIHA NAHBEE said...

Asalamualaikum semua..

Nak kata macamamana lagi pasal Anwar Al Jubri ni...

Kalao ata semua ni mengaruk Anuar Al jubri cepatlah bersihkan nama ...Anak anak dan Isteri AJIJAH cepatlah bantu Anuar bersihkan nama keluarga... ini TIDAK, mendiamkan diri dan counter attack kononnya semua fitnah.

Kalau fitnah, SAMAN aja..


Bila dibiarkan lama lama... tanggung lah sendiri akibat perbuatan sendiri.

Maruah Anuar Aljubri...Isteri dan Anak anak yang sekongkol dengan nya akan jatuh hancur berderai di BUMI MALAYSIA....


Walau pun DUIT BERLORI..
boleh LARI KE LUAR NEGARI..

Manakan sama dengan Hidup di negeri sendiri..

Pada yang ARIF tentang taubat NASUHA: silakan keluarkan info buat Anuar Aljubri dan keluarnya nya.


salam dari ALK

oRang kAmpong said...

Aku xtau nak kata apa dah,klu blh mintak yb ustaz taib azamuddin buat sesuatu.tolonglah rakyat msia ni.bab aku rasa yb adalah yg paling rasional sekali dlm banyak2 yb pas.

NAJIHA NAHBEE said...

Sedikt tentang Taubat Nasuha:

Dosa yang dilakukan seorang manusia baik yang terkait dengan Allah swt, seperti : tidak menjalankan perintah-perintah-Nya ataupun dosa yang terkait dengan manusia lainnya, seperti : mencuri harta bendanya dan lainnya, menuntutnya untuk melakukan taubat agar Allah swt memberikan ampunan kepadanya dan manusia yang dizhalimi tersebut memberikan pemaafan kepadanya.
Cara-cara melakukan taubat nashuha :

1. Meninggalkan kemaksiataan yang dilakukannya.

2. Menyesali perbuatannya.

3. Bertekad kuat untuk tidak mengulangi lagi selama-lamanya.

4. Jika terkait dengan hak-hak orang lain maka hendaklah ia mengembalikannya kepada yang memilikinya.

atau terkait dengan ZINA:

5. Hendaklah anda segera menikahi wanita yang telah anda zinahi itu demi menghindari terjadinya perbuatan keji itu lagi.

الزَّانِي لَا يَنكِحُ إلَّا زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لَا يَنكِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ


Artinya : “Laki-laki yang berzina tidak mengawini melainkan perempuan yang berzina, atau perempuan yang musyrik; dan perempuan yang berzina tidak dikawini melainkan oleh laki-laki yang berzina atau laki-laki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan atas oran-orang yang mukmin.” (QS. An Nuur : 3)

Mudahan kita sama sama ingat mengingati antara kita. sesama Islam Amien.

salam dari :ALK

Anonymous said...

salam

walaupun aku tidak mahu dan malu, tetapi terpaksa juga aku telan ceritera sebegini sbg iktibar buat diri, anak cucu serta keturunan kita di kemudian hari.

semoga kita semua sentiasa berdoa semoga kita dan mereka dijauhkan oleh Allah dan dipelihara maruah mereka oleh Allah dari terjebak dan dijebak dlm aktiviti seks bebas.

seks bebas adalah senjata zionist utk melemahkan iman orang islam. ia adalah dosa besar yg mengundang kemurkaan Allah bukan sahaja pd si pelaku tetapi masyarakat sekelilinh juga akan terkena tempiasnya.

kasihan kepada mangsa2 kerana ai menggunakan ilmu pukau minda yg tidak difahami oleh org lain kecuali mengsa itu sendiri.

nauzubillah, jgnlah sampai nak cuba sendiri dibaham oleh ai, baru boleh terima dan sahkan bhw ai memang peliwat tegar.

cicit dato bahaman ounya jiran said...

andai benar seperti dicanangkn...

kalah ke binatang dh tabiat die...
men langga ikut sedap rasa...
dh ler songsang...
bulan mulia semacam jer...

bio jadi hok ngutip tin kt bando tu haa...
tau gop knl mana halal haram..
mana jantan betine....

napa la hok dlm suratkabo mati terapung kt sungai klang bkn die...
myb tol..tuhan bg masa nk suh tobat nasuha...

jln benar sentiasa ada..
takkan nk tunggu bala dlu nuar weh..

Anonymous said...

Salam kak Umi, ada 1 persoalan yang selalu bermain di fikiran saya...

SIAPA SUKMA INI YANG ANWAR JADIKAN ADIK ANGKAT???

APA BAIK SANGATKAH DIA NI??? BIJAK???

SAMPAI SEKARANG ORANG TAK TAHU KENAPA ANWAR JADIKAN SUKMA ADIK ANGKAT???

Anonymous said...

Tersekat-sekat nafas aku membaca kisah ni, kesian mangsa si Nuar..bertaubatlah Nuar jgn kerana dosa kamu anak cucu kami yg menerima bala dari Allah..kasihanilah hamba2 mu Ya Allah..bukakanlah pintu hati keluar Si Nuar ni...AMINNNNN...

Anonymous said...

salam ummi

nampaknya senarai mangsa anwar panjang.

kepada yang jambu dan handsome berhati hatilah dengan peminpin PKR.elakan dari terlibat dengan parti PKR.sebab kalau pun tak terlibat secara lansung dalam skandal homoseks mungkin bau akan terasa.

harga diri atau maruah itu penting.
apalah guna hidup tidak bermaruah,

Anonymous said...

Fuhhhhh... dasyat..dasyat. Speachless Pakcik MM. Ko ni binatang ke Nuwar?

Go Ummi Go!

-Pakcik Monang Motto-

Pro UMMI... said...

Salam Kak Ummi,

Mengucap panjang saya.Si aljubri nie kaki bontot rupanya.Kalau sesiapa ada perasan dahulu semasa dia muda muda kat dahi dia ada tanda hitam seperti orang warak bersembahyang...La nie bukan kata hitam NUR ISLAM pun dah tak ade...

INSAFLAH WAHAI ANU...WAR,SEBELUM ANDA DITELAN BUMI...

Saya pun dah tahu nak cakap apa lg
pada penyokong tegar ANU..WAR nie....

Zek said...

Teman kesian betul dengan anak-anak Anwar dan Azizah kecuali Nurul Izzah.

Mereka tentu tertekan di sekolah mereka atau pun di tempat-tempat kerja mereka.

Banyak iktibar yang kita perolehi dari peristiwa yang dahsyat ini.

Pemimpin2 Besar PAS seperti Abdul Hadi Awang, Nik Aziz Nik Mat, Nasaruddin, Mat Sabu, Mahfuz Omar, Dato Harun Din sebenarnya tahu dan amat arif tentang perkara ini kerana mereka juga telah dimaklumkan oleh Karpal Singh di Parlimen dan di sebuah hotel.

Nak nafi kata mereka tak tahu menahu tentang perkara ini, tak boleh langsung.

Tetapi yang menghairankan kenapa mereka sanggup bersekongkol dengan Anwar?

Kalaulah Anwar masih dalam kerajaan BN, yakin dan percayalah video temuramah ini akan berada di-tiap-tiap rumah penyokong2 PAS. Cerita salahlaku Anwar ini akan dijaja dalam ceramah2 mereka diseluruh negara dan penyokong2 mereka akan bersetuju dengan pendedahan mereka tanpa soal langsung.

Tapi sekarang mereka boleh tukar 180 darjah dan menyokong Anwar. Bukan sahaja menyokong tetapi meletakkan dia dipuncak kepimpinan PR.Pengunjung2 blog ini nilaikanlah sendiri perjuangan parti PAS. Apakah mereka benar-benar berjuang untuk agama Islam sebagaimana dilaung-laungkan dulu?

Sekarang dasar PAS sudah jauh berubah selepas pertemuan empat mata dengan PM Singapura Lee Kuan Yew. Saudara/ri bolehlah andaikan sendiri.

Renung-renung dan fikir-fikirkanlah.

Wallahua'lam. Assalamualaikum.

Teddybear Cute said...

Teruskan pendedahan seperti ini yang ramai orang tak tau. Teruskan.

Anonymous said...

sokong umi dll, tentang nuar and the gang

Anonymous said...

Salam buat Ummi.

Semenjak dari mula2 memasuki blog ummi, saya setiap hari gairah sungguh masuk blog ini untuk mendengar bukti2 yang hendak di ceritakan. Macam tengok drama tv hari2 nak cari kesudahan cerita, sunggoh menakjubkan.

Kisah azmin sebelum ini cukup memberi kesan pada diri saya. Perasaan geram, marah dan keinsafan(walaupun saya tak buat perkara tu) airmata ni bila masa pulak dia menitis. Nak beri koment dah terlalu banyak di situ jadi tunggu lepas cerita baru.

Terima kasih Ummi kerana sudi berkongsi pada umum, mengadai maruah keluarga demi bangsa, ugama dan negara. Kalau ummi tak ceritakan sampai bila pun orang tak tahu kisah insan mulia yang benama Dr Mahathir Muhamad. Perasaan kepuasan hati yang tak terhinngga di sanubari. Orang ini lah saya anggap hero di pentas dunia pada satu masa dulu. Tapi bila segala tomahan dan fitnah di taburi saya hampir2 percaya.

Syukor alhamdulillah yang benar tetap benar. Laut tak selalu surut, what goes around will comes around.

Terima kasih Ummi sekali lagi saya doakan awak sekeluarga sihat walafiat dan selamat.

Mat Benut.

Tak rela ditipu lagi said...

Agak2 berapa banyak adik angkat LELAKI yang Anwar ada? Anwar ni x ada adik ke nak angkat anak org lain ni? Kepada pemimpin umat Islam kat Malaysia ni, cukup2 lah tertipu atau memang nak bersekongkol dengan Anwar ni. Jangan sampai kita jadi macam kaum Nabi Luth, terbalik bumi.

Anonymous said...

Anwar & Family the liwat gangBang. Maybe Norul eJah&Gjah pun sama psl mana tumpahnya kuah kalo tidak kenasi. Tu pasal la Norul Ejah perempuan ada misai tapi dicukurnya. Tak payah nak sorokla. Sblm Norule Ejah dilahirkan pun Anuwar kaki menjubo. Maybe anak laki&puan pun ditale oleh Anuwar. Anuwar ni pun haruan makan anaknya psl Org Gilala katakan. Tapi kalo dia rosakkan keluarga nya sendiri bagus jgk tapi suka sgt melibatkan org lain. Ni mesti Gjah suruh dah tak tahan asik kena sondol dgn Anugerah syaitan katanya. Berangan nak jadi 1st lady la katakan. Tapi masalahnya dia suka melibatkan org sekeliling mmg Sual la keturunan diorang ni. Harap2 ALLAH mengambil nyawanya lebih awal pasal ramai GAY mengagungkannya kerana GAY diangkat menjadi pemimpin la katakan. Tapi yg kelakarnya yg bukan GAY byk sokongnya sebabtu la anak2 penyokong yg mengaguminya ramai yg jadi GAY jgk. Mmg bodo btul keturunan yg menyokong Anuwar & Co.

YA ALLAH jauhkan aku dari golongan Anuwar&Co. Tolong beri balasan secepat mungkin.

siti khadijah said...

assalamualaikum Ummi,
Syabas , you are the best whistleblower ever! Teruskan perjuangan, and jaga diri baik2...your enemy is still on the loose out there.
buat penyokong tegar DSAI--pikir2 le sendiri, hari ni dia mengaku dia anugerah tuhan, besok mungkin dia mengaku dia tuhan pulak-and you still believe him!

buat penyokong-penyokong "kami benci saiful bukhari" di facebook, tolong list apa dosa dia pada engkorang sampai korang benci dia, apa pula jasa Anwar selama ni yg korang sanjung sangat...tolong listkan..

mat said...

Assalamualaikum....
Di Akhirat nanti Yb. Ustaz Taib Azamuddin boleh jadi saksi...lagi parah!!

Anonymous said...

onie

segala kemungkaran yg dilakukan oleh anwuar telah dilondehkan oleh dik UMMI .... tpi dia masih memijak dibumi ALLah swt. ni dengan lagak sombong bongkaknya dan masih nak menuding jari mencari kesalahan orang untuk mencover kesalahan sendiri... his...his... ada juga manusia seperti ini yang tak merasa sidikit kelumit rasa berdosa.....

YA ALLAH..... KAU YANG MAHA MENGETAHUI SEGALA APA YANG BERLAKU DIATAS BUMI MU INI.... KAU TUNJUKKAN LAH KEPADA ORANG ORANG YANG MASIH BUTA HATI N BUTA MATA INI SATU KESEDARAN..... SUPAYA MENOLAK KEHADIRAN ORANG YANG CUBA MEMECAHBELAHKAN SAUDARA ISLAM NYA HANYA UNTUK KEPENTINGAN POLITIKNYA SENDIRI....KAU LINDUNGI NEGARA KAMI INI DARI ORANG-ORANG KEJI INI...

pie said...

Cerita ni dah lama aku tahu,ada dalam youtube kan.Tapi elok juga diulangsiar untuk yg tak tahu.

Cuma yg tak sedapnya gambar hairani terpampang.Bukan apa kesian mamat ni menanggung malu.Dia ni mangsa macam saiful dan yg lain2 tu.Aku harap pada orang2 yg kenal hairani janganlah kutuk dan caci dia.Dia bukan macam sukma yg syok kena balun tu.

Cara anuwar memperdayakan mangsanya sama saja iaitu dengan guna kuasa mempengaruhi mindanya yg powerful.Sebab itu orang2 mudah terpengaruh dengan dia melalui pidatonya,melalui pertuturannya apatah lagi melalui pujuk rayunya.Ini memang bakat dan kemahirannya yg istimewa.

Jadi memang betullah bak kata hairani tanpa gunakan pisau atau kekerasan dia boleh mengikut kehendak aljub tanpa kerelaannya.Ini juga yg berlaku pada saiful.Pertanyaan seperti 'takkanlah tak boleh melawan orangtua' adalah pertanya naif yg tak tahu betapa berkuasanya kuasa pertuturan yg boleh mengawal minda orang lain.

Dia lebihkurang macam pukaulah tapi bukan pukau gunakan mentera,cukup sekadar kata2 dan personaliti serta keyakinan tuan punya badan.Ingat kes seorang bapa yg menyerahkan anak perempuan bawah umurnya untuk dinikahi?Dia kata dia dipukau,sebenarnya apa yg terjadi samalah seperti kes hairani ni.

Anuwar aljuburi ni tak tahu nak cakap apa dah,tuhan aje yg akan membalasnya,cuma sama2lah kita berdoa disegerakan pembalasan supaya tak menambah lagi kerosakan yg dia lakukan pada orang lain.

Anonymous said...

apa kata kalau kita pakat buat solat hajat. Imam dr yg neutral parti. insyaallah ramai akan ikut serta . ni bukan soal mana2 parti tapi keswejahteraan ummah, agama dan negara.

adios said...

salam cik umi... mau tak kalau pakat ramai2 buat solat hajat mohon hidayah, petunjuk dr Allah. Imam dari yg neutral parti. insyaallah tak semestinya buat kat stadium..masjid banyak.ni bukan masalah parti lagi tapi masalah negara dan agama.

Anonymous said...

sesapa yg ada teman-teman golongan gay cuba le tanya diaorang...diaorang tahu citer gini.
bagi yg takde member gay..ha cuba la berkawan and tanya...jgn terjerumus skali udah..kihkihkih..

Anonymous said...

USTAZ22.....KAU SEKARANG PUN SAMA SAMA BERSEKONKOL UNTUK MEMERTABAKAN AL JUB,UNTUK JADI PEMIMPIN (pm) MALAYSIA. SEPATUTNYA BILA DAH TAHU SI ALJUB INI KAKI ALJUB, X USAHLAH BERPAKAT DENGAN PAKATAN SYAITAN NI.INILAH TOK ALIM ZAMAN SEKARANG, KUASA, WANG PUNYA PASAL..KEBENARAN DI TOLAK KETEPI. DIMANAKAH KEWARASAN USTAZ NI.ENTAHLAH LABU!!!!

NAJIHA NAHBEE said...

Asalamualaikum.

Saya terkejut dari berita Lee Kuan Yew hairan kenapa Isu Anuar AlJubri di hebohkan ...

Dia nak samakan Agama dia dengan Agama Islam...!!!! bodoh punya Mr Lee.

Ini Malaysia negara Islam dan Anuar Al JUbri tu agama Islam..berucap pasal Islam...

Lee Kuan Yew Bodoh di

http://isteri-mamak-tua.blogspot.com

salam dari ALK

Abg Jacky said...

Anwar tak rindu ke ngan Resort Sungai Buloh ? Tempat tu indah tau, suasananya indah dan permai sekali. Sangat sesuai untuk Anwar yang inginkan ketenangan dan ketenteraman. Yang paling bestnya, jauh dari bayang-bayang Ummi.

Apa kata kalau Anwar kembali menginap kat sana. Lama-lama pun takpe. Takde saper nak marah. Saya berani jamin, kalau Anwar dah masuk sana nanti, Anwar boleh tersenyum puas dengan layanan 5 star kat sana.

Ummi dah beberapa kali suruh Anwar pegi sana secara sukarela, tapi Anwar tak mau. Free of charge pun tak mau. Nampaknya kali ni, Ummi terpaksa bertegaslah sikit.

Kepada Anwar, Resort Sungai Buloh telah lama menanti kepulanganmu.

Anonymous said...

salaam...
apa kata lepaih ni kita buat filem "Jangan Main Belakang or Jangan Sondol Belakang" ala ala Jangan Pandang Belakang gitu...rasa-rasa hit box office kot!! haha....sorry ye...melawak je..

Suara VANbus said...

Ya Allah!!!!!!! mcmtue skali kelakuan Anwar Ibrahim eh??? rasa2nya kakak kite ni layak jadi pengarah filem lucah...hari2 cerita lucah je dalam blog dia...lepas tue para pengkomen dia smua memang kaki lucah tue yang seronok nak tunggu step by step cerita dia...sudahlah..buang masa je..ada baiknya korang semua bermuhasabah termasuklah aku...kalau korang hebat sangat calonkan lah kakak kita ni kat mane2 pru nanti..pastu korang usung dia setiap kempen bagitau cite ni kat org2 kg...pastikan anwar kalah baru korang betul2 teror....cite dah basi wei...wat skrip barulah...korang ape tau time 98 tue...abaikanlah..tingkatkanlah produktiviti masing-masing...tggu pru 13 lah...aku pun nak tengok gak kehebatan PARTI GILA PUBLISITI ni untuk gang2 kakak kita...korang lantik kakak kite jadi presiden pastu korang yag jadi pengkomen dan penyokong jadi barua dia...kempen habis-habisan....pru nanti aku nak tengok kakak kita jadi mp yang terhebat....maaf kalau tersinggung tapi padulik la..negara demokrasi kan...

Anonymous said...

suara Vanbus,

dah terang lagi bersuluh.....at least Ummi ada bukti....hang punya idola ada apa....cakap banyak isi tarak....mai lah share kat sini apa jasa idola korang...sekali ngan bukti yek...seperti mana idola hang dok mintak bukti bila wikileak dedah kan keje liwat dia.....

-yg baru jadi x-pkr supporter.

yg baru jadi ex PKR...

Anonymous said...

adinda umi! shabas saya ucapkan atas keberanian anda saya sokong dengan solat hajat inshaallah, anda akan mendapat kemenangan dunia dan akhirat kerana anda telah berusaha menyelamatkan umat islam khasnya dibumi allah ini dari dilaknat oleh allah nauzubillahi min zalik,anda telah diberi allah petunjuk untuk lebih berani mendedahkan perkara yang benar berlaku,dan berdoa smuga ramai lagi tampil menjadi saksi dalam perkara yang benar,jgn takut allah bersama-sama dgn org yg benar ya allah!selamt kan dan peliharalah umi dari musuh-musuhnya amin ya rabbalalamin!.

Anonymous said...

adinda umi! shabas saya ucapkan atas keberanian anda saya sokong dengan solat hajat inshaallah, anda akan mendapat kemenangan dunia dan akhirat kerana anda telah berusaha menyelamatkan umat islam khasnya dibumi allah ini dari dilaknat oleh allah nauzubillahi min zalik,anda telah diberi allah petunjuk untuk lebih berani mendedahkan perkara yang benar berlaku,dan berdoa smuga ramai lagi tampil menjadi saksi dalam perkara yang benar,jgn takut allah bersama-sama dgn org yg benar ya allah!selamt kan dan peliharalah umi dari musuh-musuhnya amin ya rabbalalamin!.

Tipah Tertipu said...

SuaraVANbus

Dengaq sini baik-baik. Sdra Saiful dan keluarganya dulu macam hang juga. Taksub gila kat Nuar. Setelah dia kena barulah dia dan seluruh keluarganya sedaq siapa Nuar yang sebenaqnya.

Mereka secara terbuka mohon maaf pada Tun Dr.Mahathir atas ketelanjuran mereka.

YB Ezam Mohd Noor juga taksub gila pada Nuar sehingga sanggup masuk penjara, masuk ISA, masuk lokap, dengan tangan digari kerana abg Nuar.

Setelah dia sedaq siapa Nuar yang diagungkannya dulu, dia belah dan tinggalkan Nuar.

Hampir 90% pengasas PKR (PARTI KELENTONG RAKYAT) dah cabut lari dan tinggalkan Nuar. Kenapa???
Berapa ramai wakil rakyat PKR belah. Kenapa??? Berapa ramai ahli PKR dah keluar. Kenapa???

Tak pernah berlaku di dunia ini ada parti politik yang ahlinya keluar beramai-ramai macam ini. Bukaqlah minda hang tu. Jangan jadi tengin. Ada otak tu fikirlah. Jangan sokong membabi buta ok bro?

Assalamualaikum.

atas pagar (nampak semua) said...

Betoi apa tipah ckap tuh Vanbus,
Bukak laa minda tuh, jangan sekadar dengar tetapi tak fikir.
Manusia berakal laa sebaik-baik kejadian.
Taubat laa anwar, Mufti pun dah bersuara.
Wan Azizah pun sama, kenapa la boleh jadi macam tuh. Dekat dunia tuhan dah balas, tapi masih tak sedar.
Pengajaran untuk semua dan generasi akan datang.

Anonymous said...

Sekarang kita tahu bagaimana Peliwat Tua ini memerangkap orang yang lagi muda dan kuat dari dia.

Sebenarnya kita boleh lihat dari penyokong tegar Peliwat Tua ini. Dimana walaupun mereka tak pernah bercakap dengan dia, mereka sungguh teruja dengan Peliwat Tua ni hingga sanggup defend dia mati matia.
Ada pula yang mengangkat Peliwat Tua ni sebagai Pemimpin mereka!

Anonymous said...

van bus.. aku pelik apsal tiba2 suruh umi bertanding pilihanraya pulak.. she is not politician

you are typical PR supporter. smua pasal politik.. saiful, umi.. tak pernah lagi setakat ini berkempen undilah BN.. sedangkan matlamatnya utk dedahkan siapa anwar.. kita boleh lihat pemimpin2 awal yg diberitahu mengenai pendedahan ini adalah dr PAS dan DAP.. tp UMI silap.. orang politik is orang politik.. tinggi mana sarban dan turban, tetap matlamat kuasa lebih tinggi dr kebenaran..

about azwan, i can smell something not right happen in your family after PKR won Selangor. I will keep that, and believe it will be azmin weapon to deny your credibility.


tp jika benar seperti yg sy jangka, ketahuilah kredibiliti UMI lebih kuat dan konsisten drpd musuh2 UMI.

NAJIHA NAHBEE said...

Asalamualaikum buat VANBUS,

Saya tak nampak apa apa kena mengena dengan menegakkan kebenaran dan harus jadi wakil rakyat dalam hal ini.

Apa kah saudara VAN & BUS memahami apa yang di maksudkan oleh "Perjuangan Menegakkan Kebenaran" yang di maksudkan oleh adik UMMI ini????

Seperti maklum An War AL Jubri sudah di sahkan mahkamah terlibat dengan LIWAT pada tahun 1998.

Tapi Nama nya ANUAR BELUT ...licik sekali dalam bermain main dengan "konspirasinya".

Ya beliau masih mampu menutup "lubang lubang najis yang di koreknya".

Sekarang sudah 13 tahun lebih skandal ini berlalu, mungkin skandal skandalnya sudah bertambah banyak, bukan bererti cerita lapuk ya VAN & BUS..!!

Yang kita harap dan doakan adalah kebenaran terungkap...!!! dan salah satu dari Insan yang berani menampilkan diri adalah adik kita ini UMMI Hafilda. Beliau yang menanggungnya, kerna penglibatan ahli keluarganya Azmin dan kak iparnya Samsidar. Bahu yang memikul lebih berat dari mata yang memandang.

Tidak salah mencari dan menegakkan kebenaran jika kita YAKIN dan punya BUKTI. asal jangan buat FITNAH sudahlah.

Pengorbanagn adik UMMI di sini bukan nak jadi wakil rakyat..!!!

Pengorbanan adik UMMI di sini bukan nak cari punlisiti murahan..!!!

Pengorbanan adik UMMI di sini bukan kerna di bayar siapa siapa..!!

dan bukan di bayar UMNO..!!

Pengorbanan adik UMMI adalah untuk BANGSA MALAYSIA, AGAMA dan Negara...supaya kejahatan AN WAR AL JUBRI ini terdedah....

Juga harapan UMMI ini lebih ramai yang terlibat dengan kasus ini tampil dan berani diri demi Agama , Bangsa Malaysia dan Negara.


MENCARI DAN MENEGAKKAN KEBENARAN TAK SEMESTINYA NAK JADI WAKIL RAKYAT atau Presiden parti.

KAMI YANG MENYOKONG UMMI PULA JANGAN DI SEBUT BARUA, SEMOGA VAN & BUS pandai memilih bahasa yang sesuai jangan salah anggapkan semua penyokong UMMI ini dengan perkataan " BARUA "...!!!

MULUT memang sedap bercakap, tapi kalo "Cakap tak serupa bikin dan Cakap tak pakai Otak" lebih baik jangan bercakap dan jangan komen.

salam dari: Angkatan Lancang Kuning

zargus said...

Kesian mat vanbus ni.Ketinggalan zaman betul.Semua org dah celik hati tinggallah beberapa kerat yg benak tak reti2.

Kalau anu tak kacau negara ni tak pecah-belah,hasut rakyat sana-sini,tak buruk2kan negara di luar,tak jual nama Allah,tak kacau ketuanan Melayu,tak liwat anak2 muda rasanya takde siapa pun peduli mamat sekor ni.

manamana said...

Suara VANBus, CUBA LU PIKIR!

Dulu cite lama ni, ramai x caya sebab orang caya kata2 Nuar yg nampak warak tu.

Candra, Ezam, Roslan Kassim,YB Zulkifli, etc pun caya Nuar, lama2 lari juga! Orang2 lama dah tinggal 10% saja bersama Nuar!!

Lama2 asyik kena BOM oleh Nuar, sapa boleh tahan! Cabut la!!

TAPI, ada 10% lagi yg masih boleh tahan dgn BOM2 Nuar ni! BOM pun BOM la, janji RM masyuk!!

Semua Cite2 buruk Nuar oleh Umi, Nalla, Ezam, Etc SEMUA CONSISTENT, payah nak tolak kebenarannya.
Banding dengan cite2 Nuar ; Sept 16, Tengkok sakit, lari sorok d kedutaan Turki, APCO, fitnah2 Chedet, etc2, SEMUA BOM!

TAK MENGAPE!, KEBENARAN TETAP AKAN MUNCUL!

atas pagar (nampak semua) said...

Kak Ummi, buatlah solat hajat perdana,
Minta Allah lindungi perjalanan dan perjuangan kak Ummi sampai semua ini selesai, serta permudahkan urusan. Jangan bagi tua kutuk tu terlepas lagi.
Saya yakin ramai yang sokong.. kalau buat di sekitar KL or Putrajaya, InsyaAllah saya akan turut serta.
Seriously saya risau keselamatan akak, berilah peluang kepada yang lain untuk membantu perjuangan ini, walaupun sekadar doa.
Bayangkan 1000 mendoakan perjuangan ini, kuasa apa lagi yang lebih besar?
Anda semua.. Setuju kann??

Anonymous said...

Assalamualaikum, sebesar-besar jihat, adalah Jihat Akbar, iaitu, berani memperbetulkan Pemerintah atau Pembesar, yang terang-terang menzalimi rakyatnya, atau terang-terang menentang kesucian Agama Islam. Ustaz Taib, Musyridul Nik Aziz, Ustaz Hadi, patut berada di barisan saf pertama, memperbetulkan YB Anwar Al Juburi,Al Putaq Alam dari berterusan menzalimi rakyat ini sekiranya hati-hati mereka yakin akan kesalahan itu.

malaysia tanah air ku.. said...

salaam...
penyokong tegar PKR ni kebanyakkannya hanya tau menyalak, memaki hamun,mencerca ngan kata barua, babi, setan,anjing , lahabau , pada Tun M lagi tu-- pasal itu aje yg mereka tau...emo bagai nak rak!(cuba tengok di facebook "kami benci saiful bukhari"). kemelut dlm pkr sendiri dia orang buat-buat tak nampak. kalau setakat "lawan tetap lawan" budak hingusan pun boleh cakap..

Anonymous said...

memang deme due eko ni iblih

Anonymous said...

Suara VANBus...ko jangan risau..aku sokong kau...maksud aku ialah, aku akan sokong bilamana benda tu terjadi pada ko samada daripada Anwar ataupun mana-mana pemimpin PKR yang senafsu dengannya.
Aku sokong ko bilamana ko merasa perit kena tutuh jubur oleh Anwar atau mana-mana pemimpin PKR yang senafsu dengannya.
Aku sokong ko bilamana ko merasa perit bilamana gambar ko terpampang di merata cherok web atau FB sebagai mangsa kena balun jubur oleh Anawar atau mana mana pemimpin PKR yang senafsu dengannya.
Aku sokong ko bilamana lapuran polis ko kena balun jubor sampai ke kes mahkamah dan asyik tertangguh dan di tangguhkan oleh Anwar atau mana mana pemimpin PKR yang senafsu dengannya.

Banyak lagi kalau aku nak sokong ko VANBus oii..apapun...cuba ko tawarkan jubur ko untuk Anwar atau mana mana pemimpin PKR yang senafsu dengannya...then ko cerita kat aku dan aku akan tunjukkan sokongan aku kat ko yang tak berbelah bagi...

auwwwwwwwwww..i like...

Anonymous said...

@suara VANbus
halakan jubo kamu pada setan tu....
baru kamu sedo

Ular Menyusur Akar said...

Nuar telah di tolak oleh penduduk Tenang malah oleh sebahagian pemimpin pas sendiri.

Soi Lek kata parti kerahmatullah.

Anonymous said...

salam Ummi

Sudah dua posting you akhir akhir ini memang cukup menyengat; Posting Assmin anak angkat Tun M, dan posting ini. Kupasan yang sungguh menarik untuk tatapan generasi muda yang sememangnya perlu tahu character sebenar Mat King Leather.

Saya tertanya tanya apakah posting you yang seterusnya? Diharap lebih berbisa dan menyengat hendaknya.

Teruskan perjuangan Ummi.

Anonymous said...

ada penyokong pas kata umi dah tak ada duit.
itulah pemikiran siling mereka. bagi mereka semua penentang anuar buruk belaka.
penyokong anuar bagus dan mahu perubahan.
saya tak faham kenapa mereka menutup mata dan minda dari menyiasat siapa sebenarnya aljub. tak pernah terdetik di hati mereka bahawa aljub hanya manusia biasa, bukan malaikat?
aljub hanya bijak berkata, tahukah mereka orang yang pandai beretorik itu tak tau buat kerja?

Anonymous said...

Vanbus....orang kampong aku tak gheti nak nyebutnya..susah bebeno..deme kate macam bunyik beghambus...Nah berambus mike sebelum aku kejo masuk sungei tu...

Anonymous said...

kepada Ummi..
cuba u tengok video yg u load..(latest entry).ada yg tak related..cuba tengok balik.

Anonymous said...

kepada Ummi,
tengok video yg u load..latest entry (top video). saya nampak ada gambar DR.M yg makan kaki lah (cartonised) , gambar altantuya lah, tambang ferri naik lah, and video-video x-rated yg tak related to this blog. ada orang tamper ke?

malaysia jaya said...

Assalamualaikum,

buat penyokong-penyokong tegar Anwar..
Aku tak kesah korang percaya ke tidak pendedahan ini....korang boleh cakap cerita ni semua palsu, dibuat-buat , semua saksi-saksi tu tipu belaka...tapi Ummi dah buat sumpah laknatnya, kalau dia tipu , dialah yang kena laknat dgn Allah, bukan kita...tapi aku nak korang desaklah pemimpin idola korang tu buat lah sumpah laknat yang serupa, kalau saiful tu korang kata sumpahnya tak betul, tempatnya salah, aku cadangkan korang desaklah pemimpin idola korang tu buat sumpah laknatnya kat Mekah, dalam Masjidil Haram, lebih afdhal kan...kita sama2 tengok nanti sapa yg kene laknat.
Bagi aku, sokongan Anwar terhadap pluralisme agama (menyatakan semua agama itu sama) dan cuba menghapuskan ketuanan melayu di bumi Malaysia ni dah cukup untuk aku menolak si Anwar ni dari menjadi pemimpin.Mungkin kalau pluralism agama diperkenalkan di sini kalau Anwar memerintah, rakyat boleh convert agama sesuka hati (termasuk yg islam), sebab semua agama sama di matanya...(?)

Anonymous said...

kepada Ummi,
dalam latest entry u, top video apasal ada video aksi panas, lelaki malaysia kuat dan hebat , kalau kita klik video2 ni (yg moving kat bawah tu), semua link to x-rated videos, dan video yg mengarut2, dan tak berkaitan. Boleh remove tak, sebab saya rasa misleading and tak appropriate utk umum.

Zek said...

TAHNIAH UMMI! Dalam tempoh 1 bulan 15 hari, blog UMMI telah mencapai 302,000 hits.

Ramai yang melayari blog Ummi kerana mereka ingin mencari kebenaran. Ummi mengemukan fakta dan bukti yang kukuh manakala pihak Anwar dan pengikutnya berhujjah mengikut teori dan andaian semata-mata.

Terkenang kembali apa yang diminta oleh Tun Dr. Mahathir pada tahun 1998 "BALIKLAH KE TEMPAT MASING-MASING DAN BUATLAH SEMBAHYANG HAJAT. BUKAN UNTUK SAYA TETAPI UNTUK KEBENARAN SUPAYA AKHIRNYA YANG MENANG IALAH KEBENARAN".

Melihatkan begitu ramai yang memberi komen di blog ini memohon maaf kepada Tun, maka jelas dan nyata bahawa kebenaran telah dizahirkan.

Alhamdulillah.

Assalamualaikum.

Abg Jacky said...

Ummi, saya kesian sgt kat kawan2 saya yg jadi penyokong tegar Pakatan Rapuh. Mereka seolah2 dah dibrainwash dan langsung tak dpt membezakan mana yg benar dan mana yg bathil.

Ummi, tolonglah sedarkan kawan2 saya yg bermasalah ni. Kalau boleh, saya mintak sgt2 Ummi turun padang. Jelajah setiap negeri. Segala bukti yg Ummi tunjuk, semuanya ditolak mentah2 oleh kawan saya yg taksub pada AI.

Walaupun dah 13 tahun berlalu, Ummi msh lagi dihina, dicaci dan dikeji oleh mereka yg tak nampak cahaya kebenaran. Saya rasa masanya sudah tiba utk Ummi tutup mulut mereka dengan bukti yg tidak boleh disangkal sama sekali.

Saya tidak sanggup mendengar Ummi dihina lagi. Enough is enough! Ummi, kekuatan dan kekentalan semangat Ummi adalah penting bagi saya demi menumbangkan petualang negara dari arena politik Malaysia.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Saya tak terperanjat akan komen-komen dari penyokong PKR, terutama dari PAS. Lihat saja lah di Tenang, bagaimana anak-anak kecil diheret ke medan politik. Dari sini lah bermulanya didikan sehingga menjadi kepada menjadi taksub kepada parti di dalam diri mereka. Payah bagi kita untuk mencelikkan mereka mereka ini. Hanya Tuhan saja yang boleh memberikan mereka hidayah untuk membuka mata dan minda untuk menerima kenyataan.

Buat Ummi, teruskan pendedahan semuga ini menjadi pemangkin bagi mereka untuk membuka mata.

Salam dari saya

Anonymous said...

PAK CIK ADA SATU CADANGAN..

cam mana kalau kita tiru cara aljuburi..dulu dia keluarkan cd kononya TUN M mengaku menzalimi dia (sebenarnya TUN M bercakap secara sinis) tetapi aljuburi edit dan selewengkan. dan cd tersedut diedarkan kepada umum beberapa hari sebelum pilihan raya.

mari kita buat perkara yang sama.. keluarkan cd adik angkat aljuburi sukma ketika memberi keterangan/pengakuan kepada polis..dan edarkan keseluruh malaysia sebab bukan semua orang melayari blog lebih-lebih lagi mereka diperdalaman.saya biasa menonton cd tersebut melalui blog.

cd itu hendaklah kita cantumkan dengan semua pengakuan oleh mereka yang biasa diliwat termasuklah percakapan talipon aljuburi mengurat/menggangu isteri orang.

ummi tubuh satu tabong kita semua kongsi untuk keluarkan beberapa juta cd percuma kepada rakyat .

drp: pak cik rahman1940.

Orang Miskin Mersing said...

Salam Ummi,
sudah ada cukup banyak bukti sejak 1998, jadinya kenapa Anwar di bebaskan?
Anwar tak kan jadi PM Malaysia, PR pun tidak akan ke Putrajaya, itu yang pasti. So why wait?
It doesn't matter anymore. Ada beribu orang kat Malaysia ni yang meliwat dan di liwat, cuma nasib aje sama ada kena tangkap atau tidak di lapurkan.
At current situation, members of the public dah tak kisah what is going to happen to Anwar, lantak le dia nak liwat lembu ke, kambing ke, kiranya benar segala tuduhan, he will get what he deserves, either here or in the after life.
So why wait Ummi, it's your call! Such issue are tiring enough for all of us Malaysian. We have to get on with our life surviving the hard times.
Niat baik Ummi nak selamatkan Malaysia saya sanjung, tapi selamatkanlah juga Malaysia dari rasuah, rempit, buang bayi, jenayah, salah guna kuasa, pelacuran, judi, gejala sosial, penghinaan keatas Islam. Isu liwat Anwar ini kecik sangat, boleh selesai sekejap aje sebab bukti sudah banyak.
So Ummi, selesai kan segera kes ni, orang Melayu/Islam perlu meneruskan kehidupan dalam keadaan aman dan sejahtera. Caci maki dan carut marut won't solves anything. Memanjangkan caci maki dan carut marut ni suatu hari nanti berbalik kepada diri kita sendiri. Cermin diri sendiri dulu kalau rasa diri lebih berakhlak dan lebih banyak pahala dari orang lain.
Settle this once and for all Ummi, dan tolong juga selesaikan masalah-masalah moral which direcly affect our life jika hendak jadi penyelamat bangsa, agama dan negara, then you will become a true hero to Melayu/Islam and Malaysian. Pujian dan sanjungan yang menggunung kepada Ummi juga
boleh bertukar jadi penghinaan suatu hari nanti. You will never know if tomorrow ever comes your way. belakang tengkuk sendiri pun kita tak boleh nampak.
Get it done Ummi, so all worries and fear will dissappear.
Semoga Allah Ta'ala melindungi kita dari kejahatan diri kita sendiri.

abang z said...

Assalaikum semua.
disini sukalah saya menyeru kepada sahabat seperjuangan, marilah kita berdoa dengan seiklas hati kita, semuga Allah , tuhan yang menguasai setiap hati makluk ini, supaya di bukan pintu hati Datuk Seri Anuar bin Ibrahim, penasihat umum PKR, serta pengikutnya insaf dan bertaubat dan kembali kejalan yang benar.
kita juga menyeru kepada DRAI supaya kunjungilah Baitullah,sujudlah di hadapan Kaabah, mintalah petunjuk dari Allah akan kebenaran yg hakiki,ingatlah dan sedarlah..hidup ini tidak lama hanya sementara.Bila bila masa saja nyawa kita boleh diambilNya.Janganlah di rosakkan negara Malaysia tanah air tercinta ini.Hapuskan rasa tamak haluba, dendam dan nafsu serakah yg tiada penhujungnya...
KEPADA SERIKANDI TERUSKAN PERJUANGANMU DENGAN CARAMU, :WADAH KATA KELUAR DARI LUBUK KEBENARAN" Saya berkeyakinan kebenaran akan tegap berdiri akhirnya...amiinn!!

Anonymous said...

Anon 9:41

Jika betullah apa yang saya fikir pasal comment saudara..

Memang kita akan nampak video2 tak related kat video yang kita paste...sebab ia dari YouTube...so, video yang kita tengok dibuka menggunakan youtube, nak tak nak memang ikut cara youtube. Jika kita buke youtube memang mcmtulah yang kita nampak. Tapi mungkin ada cara lain untuk save video keluar dari pautan youtube...dengan cara ini barulah vedeo2 yang releven tu tidak ikut sama.

hanya pandangan saya yang pernah link video youtube dalam website saya juga.

tobeng said...

Orang miskin mersing masih tak faham lagi kan?Anuwar dulu dibebaskan bukan sebab dia tak bersalah tapi disebabkan kesilapan teknikal pihak pendakwa(azizan lupa tahun kejadian-sebab banyak kali kejadian).Malah pihak hakim seramai 3 orang bersepakat bahawa memang ada berlaku kegiatan homoseksual.Cuba baca balik transkrip penuh penghakiman dulu.

Kalau anuwar nobody yg takde pengaruh merosakkan Malaysia,takde siapa pun pedulikan dia,lantak dialah nak meliwat kerbau pendek pun asalkan tak tertangkap.Sebab dia berpengaruhlah isu liwat dia jadi besar dan tak selesai2.Sepatutnya mudah dan sekejap saja dah selesai tapi dengan kelicikan anuwar dan kepakaran peguam pootar poosingh yg pandai memutarbelit secara teknikal,kes menjadi leceh dan sentiasa ditangguh2kan dengan niat.

Masalah rempit,rasuah dan segala macam gejala sosial wajib kita tangani tapi kenapa pula nak suruh ummi yg selesaikan?Itu tanggungjawab kita semua termasuk kamu.

Anonymous said...

salam ummi

kami berharap sangat ummi boleh buka akaun utk tabung ummi hafilda ke, tabung kebenaran ke - letak no. akaun kat blog, so kita boleh menyumbang beramai-ramai.

betullah kalau ada orang kata lebih baik derma kat anak2 yatim, tapi yang ni special - bile kita menyumbang sama , kita akan lebih terasa dlm menegakkan kebenaran di negara tercinta ni.

pada masa yg sama, berdermalah dan bersedekahlah sebanyak mungkin kpd rumah anak2 yatim dan fakir miskin.

just my seposen

Anonymous said...

Saya sokong Zargus....

Angkara sorang ni lah yang menghasut sana menghasut sini nak memecah-belahkan rakyat. Klau die tak mcam tu, kite pun tak kisah hal die. Azmin pulak tak berani nak paling tadah. Kalaulah Azmin boleh tinggalkan kawan die tu, banyak perkara dapat diselesaikn, Azmin boleh bersatu kembali ngan kaum keluarganya dan kawan die sorang tu .... nasiblah ...... (ape ditunggu lagi awak pegilah berehat di tempat lama ye.... jgn marah!)

tobeng said...

Untuk orang miskin mersing dan yang sewaktu dengannya:

1.Anuwar adalah agen pemecahbelah masyarakat Malaysia antara kaum dan antara sesama Melayu.Buktinya selepas pemecatannya dan akibat tindakan agresifnya keadaan politik negara bergelora dan kacau-bilau.Malah anuwar satu2nya pemimpin di dunia ini yg giat memburuk2kan negaranya sendiri di negara2 luar yg dikunjunginya.

2.Adakah beliau jujur dalam perjuangannya?Jawapannya tidak sama sekali.Perjuangan anuwar ibrahim hanyalah untuk menguasai kerusi perdana menteri by hook or by crook at all cost.Matlamat menghalalkan cara.Prinsip ketelusan,akauntabiliti,kesaksamaan dll hanyalah sebagai gula2 untuk menarik perhatian rakyat yg jauh panggang drp api jika dilihat drp sejarah dan latarbelakang anuwar sendiri.Lihat juga contoh sikap dan cara anuwar menerajui PKR yg lebih kepada one man show dan bersifat autokratik.

3.Perpecahan Melayu mengakibatkan perpecahan kaum.Kaum bukan Melayu sentiasa menunggu2 peluang untuk menguasai negara ini dengan lemahnya kuasa politik Melayu.

4.Adakah orang Melayu mesti sentiasa memenangkan umno dan BN sehingga BN menjadi terlalu berkuasa dan boleh berbuat apa saja?Sudah tentu tidak.Sudah tentu boleh diwujudkan parti alternatif yg lebih baik yg boleh menyaingi umno dalam mentadbir negara.Tapi kita lihat sendiri apa alternatif yg disediakan oleh anuwar dan kuncu2nya.Sebuah pakatan yang dikuasai oleh bukan Melayu/Islam yg berkuasa menentukan halatuju negara mengikut kemahuan mereka sedangkan parti orang Islam seperti pas cuma jadi pak turut yg mandom.Ini hakikat dari contoh2 yg ditunjukkan dalam pentadbiran negeri2 PR.Inikah corak pemerintahan negara yg kita mahu?

5.Adakah penguasaan pakatan rakyat akan menyelesaikan semua masalah rasuah,penyelewengan dan salahguna kuasa?Tidak semestinya.Tidak ada jaminan tentang itu selain retorik2 dan slogan2 kosong.Adakah pemerintahan di negeri PR begitu bersih,cekap dan amanah seperti yg dijanjikan?

6.Mengapa kita perlu sibuk2 tentang anuwar sedangkan dalam masa yg sama kita menghadapi masalah sosial kemasyarakatan yg membimbangkan yg turut perlu diberi perhatian serius?Sebenarnya kedua2nya adalah masalah serius bagi kita.
Anuwar adalah penyumbang kepada perpecahan kaum sehingga PM najib terpaksa mewujudkan gagasan 1 Malaysia untuk merapatkan kembali jurang perpecahan yg terjadi akibat tindak-tanduk anuwar.
Tenaga kita terlalu banyak dihabiskan untuk memadamkan api perkauman dan kekacauan politik yg ditimbulkan oleh anuwar dan kuncu2nya sehingga perhatian terhadap masalah sosial yg meruncing menjadi berkurang dan seolah tidak terkawal.

7.Jadi sebab itulah mengapa kita perlu menyahkan anuwar dari persada politik tanahair yg secara tak langsung akan turut menyelesaikan banyak masalah lain yg ditimbulkan olehnya.Kita juga akan punya lebih tenaga dan masa untuk perkara2 lain yg lebih penting selain dr berpolitik setiap waktu.

Anonymous said...

Salam Ummi
Saya ada satu cadangan. Apa kata Ummi tunjukkan saja bukti video xx Anwar kepada umum. buat sidang akhbar dan upload ke internet. muka tunjukkan , lain2 bhgn tutup. Kita kasi KO untuk Anwar.Aksi muka bukan boleh tipu atau edit dalam video. Ramai sangat yang tak percaya. Dah bagi tunjuk resit berjuta tak percaya, bekas imam interview tak percaya.Kita kasi tunjuk video. Tak payah masuk court. Buang masa dan habis duit aje. Belum lagi bab peguam Anwar, poosing dan tanguh2. Kita kasi pengangan KO once and for all. Bagi yang masih tak percaya juga selepas ini, memang betul2 mereka buta dan tuli. Itu satu Malaysia dan satu dunia pun dah tak boleh tolong. Mereka jawab sendiri di akhirat kerana menyokong pemimpin sebegini. Pemimpin rosak kadang kala disebabkan oleh penyokongnya.

Anonymous said...

Kepada semua penyokong anwar al juburi a/l kaki liwati,jawab soalan ini. MENGAPA ANWAR AL JUBRI TAK DAPAT JADI PM, PADA HAL SATU KETIKA DULU ALJUBRI ADALAH ORANG YANG KEDUA BERKUASA SELEPAS DR.MAHADHIR,KAKI KIRINYA DAH MASUK SRI PERDANA MALANGNYA ALJUBRI TERSUNKUR DAN JATUH TERUS MASUK SRI SUNGAI BULUH DAN TINGGAL DISITU SELAMA 6 TAHUN, INI ADALAH KERANA ALLAH SWT TAK MEIZINKAN ALJUBRI JADI PEMIMPIN DINEGARA ISLAM INI SEBABNYA BACA DAN PAHAM APA YANG UMMI TELAH DEDAHKAN,ITU BARU BALASAN DIDUNIA INI DAN ALJUBRI AKAN MENERIMA BALA ALLAH YANG LEBIH DASHAT LAGI SEPANJANG HIDUPNYA.PERINGATAN= ORANG YANG MELAKUKAN HUBUNGAN SESAMA JENIS ATAU MELAKUKAN LIWAT RASULLULLAH TIDAK AKAN MENERIMANYA SEBAGAI UMATNYA DAN KEKALAH DIA DINERAKA JAHANAM BUAT SELAMA2NYA.INI TERMASUKLAH SEMUA PENYOKONGNYA.PINTU TAUBAT TELAH TUTOP BAGINYA.

jijah said...

assalamualaikum,
memang pengikut-pengikut tegar PKR dah ditutup hatinya..kekuatan mereka hanyalah menyalak dan memaki hamun dengan kata-kata kesat disegenap media dan alam siber, seperti orang yang ada otak tapi takde akal. dah kering idea..pembangkang tin kosong.
apa? Soi Lek raja porno?? kau tengok lah si nuar dulu....kata dulang paku serpih ,mengata orang dia yg lebih....

Anonymous said...

PAS akan dapat kemenangan yang besar di TENANG kiranya Pak Nik mengimamkan sembahyang hajat mohon petunjuk dari ALLAH agar dilaknatkan nuar serta mereka2 yang bersubahat jika benar nuar melakukan perkara SODOMI... dan jika tidak, laknatkanlah mereka2 yang berkonspirasi akan perbuatan SODOMI tersebut.

Nuar jangan takutt sebab memang dia tak lakukan.. malah lebih afdal jika dia turut sama mengAMINNNkan.

Saya percaya PR akan bertambah kuat jika ini dapat direalisasikan!
Semoga kita beroleh kemenangan dalam PRU13!!

Pengikut Nabi Muhamad said...

Ya Allah...baru aku tahu bagaimana situasi sebenar mangsa2 peliwat AI...kesian mereka adalah mangsa ilmu pukau

Nasihat saya pada mereka yang ada potensi berdekatan dengan AI

selalu lah baca ayat Qursi tiap kali berdepan dengan nya, semoga kita akan selamat...

Ya Allah...berikanlah kesedaran pada Anwar Ibrahim dan sekeluarga...selamatkanlah orang2 islam dari dipesongkan olehnya

tkali said...

Anon 6.16,

Banyak bagus you punya cadangan, Minta PAS buat SEMBAHYANG HAJAT PERDANA SATU MALAYSIA.

Nik Jit boleh jadi imam. Kita semua ramai2 mesti pi!

Jangan lupa sama itu Anuar, mana tau nanti dia cakap sakit tengkok pulak!

GO UMI GO!

Anonymous said...

jangan layan orang pas ni. pada mereka nik ajis tu dah macam nabi. apa sikit nik ajis, aku tak nampak apa hebatnya nik ajis ni. kalau nak kata ilmu agama tinggi, aku dengar di belajar agama dekat india aje, hebat lagi hadi awang si mat jenin tu belajar agama kat madinah. nak kata nik ajis zuhud, aku tengok sami buddha lagi zuhud dari nik ajis sampai seluar dalam pun tak ada, pakai sehelai kain aje balut badan. dia orang ni dah taksub pada nik ajis atau lebih tepat lagi dah sesat dah.biarkan aje, kau dia orang ikhlas, Allah swt akan tunjukkan jalan yang benar untuk mereka.

Anonymous said...

Nik Ajis memalukan Ulamak di Malaysia tp bagiku N.Ajis bukan Ulamak tp org paling bodoh dkt Kelantan. Org kelate panggil Nik Ajis nate brok. Bagiku byk lagi Ulamak yg muktabar. Malaysia negara bertuah menpunyai para ilmuan dan cendiakawan terbaik di dunia. Cuba tanya dkt org kelate Nate brok tu utk siapa sebenarnya. Jwpnya Nik Azizla sape lg!!!!

Anonymous said...

kalau ketua ulama dah kena liwat, ketua iman dah kena liwat, apa kejadah makhluk sehina binatang.

si taib sicelaka lahanat

Anonymous said...

INI VANBUS SAYA RASA DAH BANYAK KALI KENA SONDOL OLIH SIJUBRI TUA BANGKA TU,ITU SEBAB DIA BERMATI2AN MEMPERTAHANKAN SIJUBRI TUA BANGKA TU SEBAB KALAU MAKHAMAH MENDAPATI SI JUBRI TUA BANGKA TU BERSALAH,HABISLAH DIA TAK DAPAT DI SONDOL OLIH SIJUBRI TUA BANGKA TU LAGI,SUSAHLAH DIA NAK BERAK,JADI KAK UMMI TOLONGLAH JANGAN KELUARKAN KOMMEN DIA LAGI KERANA RAMAI PENYOKONG KAK UMMI DAH MULA MELUAT DENGAN DIA PUNYA KOMMEN,SURUH DIA PEGI CARI POOSING UNTUK GANTI SIJUBURI YANG KENINGNYA MACAM LEMBU TUA.MEMANG KAKI SONDOL PUNYA RUPA , KALAU TAK DAPAT POOSING SURUH PEGI JUMPA TOK NAJIS YANG MUKANYA PUN KERBAU TUA YANG NAK MAMPUS. GERAM BETUL SAYA DENGAN SI VANBUS NI. HIDUP KAK UMMI.Y.A NASUTION

YUSOF NASUTION said...

SAYA TAK PAHAM MENGAPA ORANG2 PAS MENYANJUNG TINGGI DENGAN NIK NAJIS NI DAN TERLAU TAKSUB DENGANNYA HINGGA TAK TAHU APA ITU KEBENARAN DAN YANG SONGSANG,SITUA NYANYUK NI TAHU HANYA SEMBAHYANG HAJAT DAN DAH BERAPA KALI YANG ALLAH TUNAIKAN HAJAT MEREKA,NAK HANCURKAN UMNO DAN BINASAKAN NAJIB TAPI KITA LIHAT NAJIB DAN UMNO SEMAKIN DI SAYANG OLIH ORANG MELAYU DAN ISLAM DAN MUKANYA PUN BERTAMBAH SERI TAPI KALAU KITA LIHAT MUKA SITUA NYANYOK NI MAKIN HARI MACAM KAMBING TUA YANG ORANG PUN TAK MAHU MAKAN KERANA BAHU BUSUK DAN JUGA MUKA SI KAKI LIWAT TUA BANGKA TU,MUKANYA NYA MACAM LEMBU YANG DAH NAK MAMPUS,LAIN KALI BILA MUKA TUA2 BANGKA NI KELUAR DALAM TV ATAU SURAT KABAR LIHAT BETUL2 SAMA ADA SAYA CAKAP BENAR ATAU TIDAK INI MENANDAKAN ORANG2 SEPERTI NI SYURGA BUKANLAH TEMPAT MEREKA.TAK PERCAYA TANYA AWANG.

mohd said...

1) utk pengikut blog ini, jgn lupa baca juga blog Tun dr M di CheDet. kalau Tun dah tak de, sy tak tau dimana lagi nak dptkan info yg betul/tepat mngenai pelbagai isu semasa dlm & luarnegara..
2) baca ulasan ttg Spore & Lee Kuan Yew, isu sejarah (disampaikan bgitu bsahaja tanpa mnyentuh kes Interlok tp kita faham maksudnya)..
3) hanya jauhari mengenal maknikam, Tun seorng negarawan yg sebenar, semangat patriotiknya tak perlu dipertikai, cintakan kedamaian, hti yg bersih & ikhlas dlm mengulas & mnyampaikan sesuatu isu (samada dipuji @ dikeji beliau tetap tersenyum & bcakap dgn nada relax & selamba tapi penuh makna)..
4) bbeza dgn org PAS yg suka maki hamun org & doakan yg buruk kpd lawan tapi sesuailah sbb kbanyakan mrk bkn cerdik pndai mana pun.. tgk la kelulusan mrk... amat jauh berbanding Tun seorang Doktor..
5) kesimpulan sy bg "org bodoh" & "vanbus" memang patut mrk bdua ni dah berambus pun dr Tanah Melayu.. kami tak perlukan org spt anda berdua di sini. kalau boleh anda jgn masuk campur dlm blog ini sbb anda tak de kena mngena dgn idup rakyat sini.. Duk luar sana & jgn balik2 ok... buat kacau rkyat dgn idea2 bodoh kamu & ketaksuban kamu..
6) kalau kamu sbg pelajar & ditaja keluar negara oleh kerajaan, jelaslah anda tak sedar diuntung & tak btrimakasih punya manusia. Jika anda larikan diri dari sini utk cari kehidupan lebih baik di sana dgn duit anda sendiri, maka teruslah mnetap di sana... jgn balik2 kalu hanya mnambah mudarat pmikiran rakyat sini...
7) kesimpulannya ~ tak semua yg keluar negara ni cerdik rupanya..

KEE LIN TONG said...

Ada seperkara lagi tentang vanbus ni, gambar rasmi blog dia adalah sebuah van yang terselak kat belakang ( terbukak bonet ). Patuk pong dia penyokong tegar, blog sendiri sudah menceritakan siapa gerangan pemiliknya. Van yang terbukak kat belakang adalah simbol
1. orang yang suka tentang belakang
2. suka sangat cakap belakang-belakang
3. belakang mari mesti kasi hantam
4. bukan peminat 'jangan pandang belakang'
5. belakang 'parang' jika diasah lagikan tajam
6. dan segala yang belakang-belakang

Tapi payah pegi kat blog dia, caya lah kata saya.

PEMBANTERAS SASULIS said...

'atas pagar (nampak semua) said...
Kak Ummi, buatlah solat hajat perdana,
Minta Allah lindungi perjalanan dan perjuangan kak Ummi sampai semua ini selesai, serta permudahkan urusan. Jangan bagi tua kutuk tu terlepas lagi'

Komen:Mintak maaf, kita jangan terpengaruh dengan dakyah PAS, mana ada Solat Hajat Perdana. Kalau solat hajat tu, solat hajat aje la. Kenapa nak diperdanakan lagi. Kitab mana depa rujuk, fatwa ulama mana depa pakai. Kalau ada solat hajat perdana, mungkinkah lafaz niatnya 'usolli sunnatan hajat perdana'i ruka'ataini lillahi ta'ala'.

Jangan menambah-nambah apa yang sudah termaktub dalam bab-bab ibadah ni. Biarkan Pas seronok sendiri tersasul dan terbiul.

Anonymous said...

Orang Pas balik2 sembahyang hajat besar2an.hajat apa ? ada kah pernah mereka perhatikan hajat mereka selama ini telah ditunjukkan oleh ALLAH.Lihat keadaan saiful dan anwar.lihat keadaan TMM dan Najib.Lihat keadaan sekarang , Pas kalah baru ni.Janganlah kata bila kalah dgn alasan itu dan ini. tapi kalau menang senyap pula tak bagipun alasan.Apakah parti Pas ni parti yang direstu oleh ALLAh.Yang senantiasa akan menanag.ingat...Nabi-nabi pun pernah diuji oleh ALLAH,dan telah menerima dgn rasa bersyukur samaada menyebelahinya atau tidak.Ini semua boleh meningkatkan imannya.Orng Pas ni diajar agar tidak boleh kalah.mesti menang sahaja. mereka tidak bersyukur sekiranya kalah.Seolah-olah bercanggah kepada percaya kepada QADA dan Qadar ALLAH.

Anonymous said...

macam ni la aku tgk semua kat dalam ni ada poin masing-masing...kalau nak best korang masuk je facebook kami benci saiful bukhari (KBSB) tu bantu 'mencari kebenaran' sebab aku tgk semua yang cuba menangkis serangan KBSB memang tak berjaya berhujah dgn matang...semua kalah teruk...mungkin boleh tunjukkan keberanian, kebolehan anda berhujah di sana...mungkin umi hafilda sendiri boleh mengepalai serangan...