Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Tuesday, January 11, 2011

BACA UTUSAN MSIA HARI NI, MUKA DEPAN,SAMAN 700 JUTA DAN JUGA JUMAAT NANTI ......MENGAMBIL IKTIBAR DARI KEJATUHAN DINASTI SHAH IRAN, BALA AKAN PASTI KUNJUNG TIBA,BILA MANUSIA MENCABAR KEKUASAAN YG MAHA ESA,MEREKA MATI DALAM KEADAAN SESAT DAN HINA ,RENUNG-RENUNGKAN LAH SEKETIKA

Zaman Kegemilangan Keluarga Diraja Shah Iran Dan Permaisuri Farah Diba Yang Akhirya Tersungkur Menyembah Bumi Dalam Keadaan Hina Akibat Dosa-Dosa Mengkhianati Agama, Bangsa Dan Negara.

Anak lelakinya Ali Redza Pahlavi mati dalam keadaan sesat dan hina dengan membunuh diri.

Adik perempuanya juga memilih jalan kesesatan dengan membunuh diri. begitulah berakhirnya sumpahan keluarga diraja Shah Iran.

Salam , apa khabar anda semua, banyak positif komen dalam tajuk si kapal poosing yg lalu, moga anda dapat melihat kebenaran yg cuba diperjuangkan,di mana tiada langsung unsur konspirasi,bahkan yg berkonspirasi adalah mereka-mereka yg mementingkan agenda parti atau kepentingan diri mengatasi kepentingan negara dan ummah.

INSHAAALAH SAYA AKAN MENERUSKAN SAMAN TERBESAR TERHADAP SI KAPAL POOSING, SI JUBURIN PADA HARI KHAMIS , 13HB JAN 2011,SATU TARIKH KERAMAT SETELAH 13 TAHUN MEMENDAM KESABARAN MENAHAN KERENAH TIPU DAYA DAN TEORI KONSPIRASI KOTOR DAN KEJI MEREKA,BIAR SATU DUNIA MENDENGARNYA DAN MENILAI SIAPA MEREKA? Maka kepada penyokong-penyokong setia saya sila beli akhbar-akhbar pada hari Jumaat terutama Utusan Malaysia.Doakan saya berjaya nanti, demi menegakkan kebenaran dalam menyelamatkan negara yg tercinta.

Minggu ini, ingin saya sorot kembali rentetan sejarah zaman kegemilangan pemerintahan Di Raja Shah Iran suatu ketika dulu, tujuan saya tidak lain dan tidak bukan bagi kita membuka mata dan minda supaya sejarah telah membuktikan segalanya bahawa KEKUASAAN ALLAH MENGATASI SEGALANYA DARI SEMUA PERANCANGAN MANUSIA, DAN HIDUP INI JANGAN MELAMPAUI BATAS MELANGAR NORMA-NORMA KETAMUDAN MANUSIA DI KALA KITA BERADA DI SINGGAHSANA.

Mereka di sanjung, di puja hidup seperti dewa-dewi di syurga buatan manusia dengan mengenepikan semua tutntutan agama serta nilai-nilai ketamadunan manusia. Mewah semewahnya, duit negara, duit mereka, arak menjadi sajian utama tak kala menyambut perayaan negara, majlis tari menari menjadi agenda utama dengan bertukar-tukar pasangan,sama seperti yg Anu war amalkan ketika menjadi TPM dalam majlis-majlis tertutup dia akan berjoget sakan,bahkan ada yg lebih memeranjatkan saya apabila maklumat dari duta Iran sebelum ini iaitu Mr. Mahdi Khandaghabadi, bahawa dia ni satu spesis dgn si juburin
bahkan isteri-isterinya juga turut terlibat dalam bertukar-tukar pasangan.

Shah juga merupakan boneka kepada CIA , banyak persamaan watak  dengan sijuburin yg anda boleh tonton dalam video di bawah  sebagai pengajaran dan iktibar untuk kita semua supaya belajar mengenali SIAPA DIA ,SEBELUM BUMI BERTUAH INI DI LANDA MUSIBAH AKIBAT KIFARAH ALLAH KIRANYA KITA SEMUA BERPELUK TUBUH DAN MENGHALALKAN CARA.KITA TIDAK MAHU SAMPAI PERTUMPAHAN DARAH BERLAKU SEMATA-MATA DUA TIGA MANUSIA DURJANA MEMPORAK PERANDAKAN NEGARA .

Kezalimannya hampir sama walaupun mungkin belum sampai ketahap pembunuhan ulamak dan pejuang-pejuang negara beramai-ramai, namun penyalahgunaan kuasa begitu ketara, apabila surat saya mula menyusul , bagaimana beliau mengarahkan 50 polis, menangkap dan mendera saya , banyak kejadian ngeri sepanjang tahun, kereta saya di bakar, peluru di hantar dgn ugutan bunuh, kepala kucing dikerat hidup-hidup dgn darah didepan rumah dgn tulisan, KAU AKAN MAMPUS DALAM MASA 3 HARI, kenapa? kenapa? perkara ini boleh terjadi di negara yg penuh amai damai ini, bagaimana isteri azizan yg sedang sarat mengandung 9 bulan mati dilanggar sehinnga bayi terkeluar dari kandungan,isteri Dato Aziz Samsudin juga meninggal ditempat kejadian selepas perlanggaran kereta di mana tayar kereta dilonggarkan. Mengapa ini berlaku? Siapakah yg telah berkonspirasi untuk melakukan pekerjaan terkutuk ini? Maka renung-renungkan lah wahai pembaca-pembaca ku.sekali pun anda mungkin tidak di lahirkan sebagai pejuang, namun cukup sekadar membantu negara melalui doa-doa kepada Yg Maha Esa.

Shah Iran akhirnya MATI DALAM KEADAAN HINA, DIBUANG NEGERI HINGGAKAN TIDAK DAPAT DIKEBUMIKAN DI TANAH TUMPAH KELAHIRAN SENDIRI.Akibat terlalu banyak dosa-dosa yg dibawa bersama, dengan wang hasil rompakan negara, rezeki-rezeki haram itu digunakan untuk membesarkan anak-anak dalam kemewahan yg tiada terperinya seperti apa yg berlaku kepada Azmin kini,hidup seperti anak raja,percutian mewah keseluruh dunia, kapalterbang dan hotel kelas pertama,tak termasuk shopping semuanya barang jenama yg mencecah puluhan dan ratusan ribu setiap kali pergi bercuti, menjadi tidak berkat, Shah Iran juga, walaupun dilimpahi dengan kemewahan yg berbillion ringgit untuk 7 keturunan,  namun akhirnya anak-anak MEREKA MEMILIH UNTUK MENCABUT NYAWA MEREKA SENDIRI MELALUI PEMBUNUHAN DIRI,  TERLALU HINA CARA PEMERGIAN MEREKA, DI DALAM KEADAAN SESAT LAKNATULLAH, MALU KEPADA DUNIA ISLAM.

Semoga perkara ini semua menjadi pengajaran, betapa keberkatan rezeki itu amat -amat penting dalam memberi makan kepada keturunan kita, jangan sesekali mempersendakan allah dan agama , jangan khianati bangsa dan jangan rosakkan negara semata-mata nafsu rakus menguasai diri untuk berkuasa.Renung-renungkan lah.Kehinaaan keluarga di raja iran akhirnya kedua-dua anaknya yg begitu sempurna di mata dunia, hilang kewarasan, hilang pertimbangan dalam hala tuju penghidupan.Maka bertanyalah kepada diri, mengapa kita di jadikan di atas mukabumi ini?

 Balasan allah kadangkala lambat,kerana allah penuh dengan sifar ar Rahman Maha pemurah untuk mengampunkan dosa-dosa hambanya apabila kita kembali bertaubat walau dosa sebesar buih lautan, namun dosa dengan manusia amat-amat berat , apatah lagi dosa memfitnah sehingga seseorang hilang maruah diri, menghuru-harakan negara dengan perpecahan ummah yg berleluasa melalui pidato dia yg meracuni setiap hati insan nurani yg tidak mengerti apa-apa.Lihat sahaja BALA YG MENIMPA KELUARGA MEWAH DIRAJA SHAH IRAN TERJADI SELEPAS 30 tahun kematian bapanya.Satu tempoh yg agak panjang untuk allah memberi kesempatan untuk mereka bertaubat, namun sebaliknya, maka dtglah seruan KUN FA YA KUN , ALLLAH KATA JADI, MAKA JADILAH YA.

Di bawah ini saya sertakan gambar kenangan bersama duta iran yg juga seorang pejuang negara di zaman shah iran, beliau bersama bapanya seorang ulamak tersohor dan abangnya telah disumbat kepenjara apabila turut serta dengan Ayatollah Khomeni dalam revolusi menggulingkan kepimpinan Shah yg di katakan dua alam , waulahhualam, cerita ini saya dapat melalui Mr. mahdi, beliau amat mengkagumi kepimpinan Tun M, dan amat menghargai perjuangan saya dalam menyelamatkan negara, sehingga mengeluarkan surat tahniah dari kedutaan, syukur amin, orang luar nampak nilai perjuangan saya, namun org sendiri mencemuh saya tanpa menkaji fakta dan sejarah.

Saya juga bershukur di beri kesempatan bertemu dengan ulamak tersohor dari iran, seorang bertaraf ayatollah dan menjadi di antara penasihat kepada Presiden, dalam soal-soal agama, sempat memberi doa-doa terpilih sebagai amalan dalam perlindungan diri dan beliau akan menelefon saya sebulan sekali bertanyakan khabar dan sering mendoakan saya dan membuat solat hajat untuk saya ,amin alhamdulilah.Allah hantar orang-orang yg hebat dalam hidup saya untuk menjadi sahabat dan rakan perniagaan saya.Begitu juga seperti Mr.Hammam, Presiden bola sepak Asia AFC,kenalan peribadi saya, Prince Salman As saud keluarga diraja saudi juga adalah rakan-rakan perniagaan, bukan tujuan saya membangga diri, tetapi tujuan saya ingin menerangkan saya tidak perlu orang-orang umno atau berkonspirasi dengan mereka untuk membuat fitnah kepada anwar,atau mendapat rezeki melalui cara yg keji, tidak perlu, allah beri saya akal, ilmu dan pengalaman disamping doa-doa dan amalan surah waqiah dan ar rahman, inshaalah rezeki yg luas ada di mana-mana.Al Quran penuh dgn mukjizatnya, yakinlah kepada allah dan kebesarannya. nescaya anda selamat walau mungkin sejuta tentangan untuk menegakkan kebenaran.Namun kuasa Allah yg satu mampu membinasakan kekuatan lautan manusia. sedarlah apa pun kita hambanya.Maka renung-renungkan lah apa yg dapat kita pelajari dari cerita kejatuhan Shah Iran dan cara kematian keturunannya.

Salam , jumpa lagi di lain lembaran ,saya amat-amat menghargai segala sokongan dan doa-doa anda semua.Jutaan terima kasih yg tidak terhingga, saya sayang anda semua sebagai saudara seislam.Moga anda dan keluarga diberi jutaaan rahmat dari yg maha esa. amin ya rob bal alamin.


Bersama bekas duta Iran di Malaysia, Mr Mahdi Khandaghabadi
Bersama Mr Shahnazi, Penasihat Kanan Kepada Presiden Iran
Bersama YM Tengku Sulaiman Adinda Sultan Selangor dan Prince Salman As Saud, Ananda Saudara kepada King Abdullah dari Saudi (berbaju putih)
Bersama ulama tersohor Iran Ayatollah yg saya sanjungi






93 comments:

duluPas said...

Menakjubkan iktibar di atas.

Menakjubkan keberanian Ummi untuk membawa Karpal Singh ke muka pengadilan, tanpa berdolak dalih tanpa menunggu lagi lantas bertindak.

Khamis 13 Januari 2011 akan tercipta satu lagi sejarah perjuangan untuk agama bangsa dan negara.

Kami bersama mu Ummi.

Cekik said...

Bila Ummi Hafilda berkata beliau akan menyaman Karpal Singh, beliau pantas melakukannya. Tiada riak, tiada dolak-dalih, tiada sebarang keraguan.

Keyakinan Ummi mencerminkan kebenaran.

Bila Anwar Ibrahim berkata beliau akan mendedahkan hal itu, hal ini, perkara itu, perkara ini, semua yang diuar-uarkan oleh Anwar tidak dibuat selama ini. Banyak alasan, banyak dolak-dalih dan penuh keraguan.

Cakap tidak serupa bikin dan cerita2 tin kosong Anwar hanya menggambarkan beliau seorang pembohong dan penfitnah.

Para pembaca sekelian, bandingkan lah tindak-tanduk di antara Ummi Hafilda dan Anwar Ibrahim, maka dapatlah kita menilai sendiri yang mana intan yang mana kaca.

malahan Anwar bukan setakat kaca yang menyesat dan memecahbelah umat Islam, bangsa Melayu dan rakyat Malaysia, malah Anwar adalah racun segala racun.

Anonymous said...

Sudahlah Anwar, Azmin berhentilah, bersaralah dari politik hipokrasi kamu.

Sebelum Bala, Nalla dan Gopala datang mencabut gelaran Sivaji the Boss kamu, sebelum Srikandi 7 membongkar lagi pembohongan dan kemunafikan kamu berdua, berhentilah.

Dah semakin ramai yang tidak mempercayai kamu lagi. setakat berkata itu semua fitnah tetapi tidak mengambil tindakan ke atas pemfitnah, anda sebenarnya semakin berbohong wahai anwar.

"believe not on words you say but on things you do"

Anonymous said...

Tarikh2 keramat:-

Anwar Ibrahim: Pada 16 September 2008 saya akan menjadi Perdana Menteri Malaysia

Ummi Hafilda: Pada 13 Januari 2011 saya akan menyaman Karpal Singh @ kepala posing

Siapa yang cakap dan buat? Siapa pula yang tunda tunda tunda?

Anonymous said...

Ummi, teruskan perjuanganmu, kami tetap insyaallah bersamamu, mendoakan kejayaanmu dan kejayaan agama, bangsa dan negara kita......ameeeen.

Anonymous said...

Yahoooo...ya be da be du...
Saya terlalu gembira yang amat sangat. Akhirnya, Ummi saman jugak petualang bangsa itu.

Ummi, saya tak sabar nak melihat reaksi 'orang itu'. Harap-harap beliau tak konar baring lagi. Putar selagi putar. Hehehehe....

Jom ramai-ramai kita mengiringi Ummi ke mahkamah demi membuktikan sokongan kita pada Ummi.

Anonymous said...

jangan lupa saman sekali bapak budak yang anak dia bawak ba alif ba ya ke sekolah tuuu

Anonymous said...

Saya dan keluarga menyokongmu Srikandi

Teruskan perjuangan yang murni ini. Kami doakan kesejahteraan dan lindungan Allah untukmu. Amin

hanismalik said...

Sy sering mengikuti blog Ummi dan tertarik dgn pendedahan anda...cuma saya agak sangsi kerana Ummni menyanjung tinggi dgn pemimpin2 Iran kerana mereka kan telah difatwakan sesat. Dalam kitab2 mereka sering mengutuk2 sahabat2 Nabi dan menganggap Al-Quran yg kita ada hari ini adalah palsu.
Mereka juga sering berpura2 atau takiyyah dlm setiap perbuatan mereka. Walaupun nampak baik, ttp semuanya merupakan kepura2an.
Jadi saya agak sangsi sedikit perjuangan Ummi utk artikel kali ini. Namun saya harapkan apa yg ummi dedahkan dlm artikel2 sblm ini itu benar.
Untuk maklumat lanjut ttg kesesatan Syiah, Ummi boleh menonton video oleh Maulana Asri iaitu seorang pakar hadis di Malaysia.
http://www.youtube.com/watch?v=QyxfxjhIing

Anonymous said...

Go go Cik Srikandi.. berjuang untuk kebenaran akan diingati sepanjang hayat. Tp kalau berjuang utk kebatilan, kehinaan yg bakal dpt tempat sepanjang zaman.

Doa kami akan mengiring keberanian anda..

hisham said...

ALLAH BERSAMA MU...UMMI.TERUSKAN PERJUANGAN....
KAMI BERADA SEBARIS DENGAN MU(bukan dibelakang,bab belakang hanya kerja anuar) MENENTANG PENGKHIANAT NEGARA...

Anonymous said...

SAlam Ummi,
Bersyukur saya kerana Ummi menyokong Utusan Melayu.
JAngan dibiarkan suratkhabar keramat Melayu ini terkubur.
Dan kamu dalam Utusan, kurangkan artis bertonggek dan lebihkan perjuangan dan forum.

Saya terkejut MAjlis Peguam berdiam diri dengan keperilaku salah PooSingh.
Agaknya, PooSingh adalah Idola mereka, sampai takut untuk menyuarakan kebenaran.
MAna Zaid Ibrahim dalam hal ini.
Pernah "Akupun Melayu" ini bising pasal Keluhuran Undang-undang.
Agaknya sekarang dah tak fashionable.

Toing!

Njah said...

Ya Ummi, teruskan perjuangan.
Dedahkan apa yang patut diketahui umum. Selamatkan bumi bertuah ini dari manusia seperti ini. Insyallah Ummi, Allah sentiasa berada disisi orang-orang yang jujur dalam perjuangan.

Cg Pian said...

SALAM, KAGUM DENGAN SEMANGAT JUANG SAUDARI, SAYA TELAH LAMA PANJANGKAN TULISAN SDRI TANPA KEBENARAN SDRI AGAR RAMAI YANG BOLEH MEMBACANYA DAN MENDAPAT HIDAYAH DARI PENGALAMAN DAN PENDAPAT SDRI. MAAF. SAYA AKAN TERUSKAN BERSAMA MEMPERJUANGKANNYA, MOGA DIBERKATI, AMMIN.

Pak Hak said...

Syabas Ummi atas tindakan pantas untuk menyaman Ketua Kafir Harbi setaraf Abu Jahal Karpal Singh. Tapi lepas ini jangan lupa saman Anwar Aljuburin tu juga. Mari kita ramai-ramai buat solat hajat dan doakan supaya Ummi berjaya demi kebenaran dan demi mempertahankan agama, bangsa dan tanahair tercinta.

Zek said...

Umi, saya sememangnya pelanggan tetap Utusan Malaysia dari kecil lagi hinggalah sekarang.

Saya amat gembira sekali kerana akhirnya Umi akan mengambil tindakan menyaman dua makhluk perosak negara itu.

Pesanan saya, berhati-hati dan jaga keselamatan diri Umi.

Assalamualaikum.

Anonymous said...

Anwar, Azmin dan Shamsidar, bila pula nak saman UMI.

Patutnya lama dah saman. Tapi takut ya. Sebab apa yang Umi kata semuanya benar belaka.

Kalau salah dah lama kamu bertiga berlari ke Mahkamah menyaman UMI dan lepas itu canang seluruh negara bahawa Umi memfitnah kamu dan kamu dah saman dia.

JELAS TAKUT KERANA SALAH.

Mana dia slogan"LAWAN TETAP LAWAN"?

Sekarang apa yang kamu sampaikan hanya penyokong taksub kamu sahaja yang percaya. Kebanyakan dah tak percaya termasuk rakan-rakan yang sama berjuang dulu.

Anonymous said...

untuk makluman semua, semalam anwar dan azmin ada datang ke masjid tmn greenwood gombak. jelas tanda sokongan kepada mereka berdua dan sangat kurang. dulu kita lihat kalau mereka datang, penyokong2 tegar mereka akan berpusu2 datang. tapi semalam tak penuh ruang beranda masjid tu. lebih kurang 50-60 je rasanya.

umi, teruskan perjuangan ini, semoga Allah bantu kamu dan selamatkan negara ini dari terus hancur oleh manusia yang tidak bertuhankan Allah sebaliknya menjadikan nafsu sbg tuhan2 mereka..

Anonymous said...

Salam Ummi,

Sila war-warkan tarikh dan masa Ummi akan memfailkan saman terhadap Anwar dan Karpal Singh di Mahkamah Tinggi nanti.

Harap dapat maklumat awal supaya boleh bercuti mengiringi Ummi.

Syabas dan tahniah Ummi.

So geng, marilah kita bersama-sama memberi sokongan moral kepada Ummi dengan mengiringi beliau untuk memfailkan saman itu. Biar Anwar dan Karpal terkejut beruk dengan sokongan kita kepada Ummi nanti.

Pak Hak said...

Untuk adik Hanismalik,

Pak Hak rasa adik Hanismalik ni “miss the point”. Yang Ummi cuba nak sampaikan ialah pelajaran sejarah (historical lesson) yang dapat kita ambil daripada apa yang berlaku di negara Iran pada tahun 1978/1979 itu, yang dikenali sebagai Revolusi Iran. Apabila pemimpin sesebuah negara berlaku zalim, seperti yang dilakukan oleh mendiang Shah Iran, membelakangkan hukum Allah, nilai-nilai ketamadunan dan susila manusia, mengamalkan budaya hedonist (liwat, sex bebas boleh tukar pakai bini), menjadi agen CIA dan Yahudi tunggulah hukum Allah. Pak Hak yakin Ummi tetap berpegang kepada akidah Ahlissunnah-Waljamaah dan tidak menganut fahaman Syiah kerana Pak Hak dah kenal Ummi dari dekat bertahun-tahun.

Din ZS said...

Hari ini genap sebulan Umi buka blog Srikandi7. Blog Umi telah mencapai lebih 180,000 hits.

Tahniah!

Teruskan perjuangan.

hanismalik said...

pak Hak,
Owh kalau macam tu mujurlah...alhamdulillah...lega juga saya mendengarnya...bukan apa, saya sudah membaca buku tulisan Maulana Asri ttg kesesatan Syiah ni melalui kitab2 tersohor mereka...
Bukan apa, selama ini setahu sy PAS yg byk terpengaruh dgn revolusi Syiah pada tahun 70an dahulu...(kata orang la, sy pun xpasti)
Jangan pula kita turut sama terpengaruh...
Apapun, skrg sy juga sudah mula meragui Anwar Ibrahim wpun satu masa dahulu amat menyanjung tinggi beliau. Semuanya atas sikap berdiam diri beliau dan juga kenyataan2 dan ucapan2 terkini beliau yg agak terpesong akidah menurut pendapat ilmuan Islam.
Semoga Allah SWT memberikan taufik dan hidayah kpd ANwar Ibrahim dan Azmin Ali supaya sentiasa berada di jalan yg benar dan bertaubat.

Anonymous said...

Nampak gayanya si Kapal Poosing nak kena tukar SPORT RIM kerusi roda dia. Tengok macamana dia nak beraksi dalam kes ni. he,he ,he....

KsAi Tercabar said...

Umi akan menyaman KARPAL DAN ANWAR pada hari KHAMIS 13HB.JAN.2011. Masa dan Mahkamah mana tak pasti.
Kepada yang ada kesempatan iringilah UMI beramai-ramai sebagai tanda sokongan moral.

Go, go, go UMI HAFILDA.

Wa caya lu Umi.

Sukma Rindu said...

Terima kasihlah UMI kerana menyedarkan saya.

Diharap ramai lagi pengikut Anwar akan mengikut jejak saya.

Anonymous said...

Apo, Ummi nak saman Karpal Singh? Yeahhh... dah lamo dah Pakcik MM tunggu2 bondo2 yg macam ni. Kao saman jo Singh tak konal dek untung tu Mi. Pakcik MM sokong 101%. Samo2lah kito tengok macam mano Singh tu nak spin. Go Ummi Go!

-Pakcik Menang Motto-

kkzalee said...

ummi....tegak bulu roma saya setelah membaca tulisan ummi..allah allah maha besar ya allah beri lah kekeutan iman kepada ummi untok menghadapi apa jua rintangan dalam menegakkan kebenaran demi untok bangsa ku agama ku negara yang tercinta..ya allah kau maha mengaetahui yang mana kebenaran dan yang mana kedutaan..makbulkan lah perjuangan murni unyok ummi..ummi saya bersedia menjadi sukarelawn bila2 masa ummi perlukan dalam perjunagan ummi.ini kerana saya pernah melalui saat genting dimasa zaman 13 mei dimana kami mempertahankan hak orang2 melayu.agama sehingga salah saorang teman kami gugur....wahai bangsa ku ingat lah...sejarah..dimana kita hampir2 tewas..ditangan penhinat bangsa...salam saya pada kaklong (teman sekerja)

Anonymous said...

Be Strong UMMI....Semoga dipermudahkan jalan untuk perjuangan ini

Tgk dari Jauh

Anonymous said...

salam

13 tahun mengumpul kekuatan

13/1/11 menyaman karpal singh

13 tu angka keramat woooo.....!!!

(INGAT!! sesungguhnya Allah Yang Maha Kuasa, nombor & makhluk tiada apa2 kuasa!)

Anonymous said...

woww....pemerintah yg kaya raya tetapi hidup tanpa didinding dgn iman, akhirnya jadi macam tu ke??

jubah baldu nye pun dah panjang berjela2.

pada tahun2 1990an saya pernah dengar org bercerita ttg aktiviti & pesta seks bebas dlm masyarakat, laki bini saling exchange partner.

nak ke kita ada pemimpin yg cam gini perangai nye? tak kira lah sesiapan pun.

jika boleh, minta djauhkan dari bala bencana tsunami ke, perang ke, bila kita aman, barulah boleh tolong saudara seagama dan manusia dari negara lain.

kalau kita pon kucar-kacir camna nak berbakti kat org lain.

wow..ada pejuang waktu 13 mei, 69, saya salute kat sdr kkzalee. bagi peringat kat budak2 muda ni betapa peritnya rusuhan dan peperangan.

yup, pd 13 mei, 69, org melayu sebenarnya hampir tewas, tapi Allah lah yang lebih sayangkan bumi berkah dan bertuah ini.

boleh saja Allah tarik balik nikmat aman damai jika kita lalai dan leka tidak mahu ambil pengajaran.

just my 2 cents!

mohd said...

Hanis Malik ~ tlg layari juga blog Dr Faisal Tehrani & link2 yg bkaitan spy dapat info yg lebih menyeluruh & adil ttg Syiah... jgn terkejut bila mngetahui kebenaran atau anda menjadi lebih keliru atau ianya membuat anda lebih BERFIKIR dan berusaha meningkatkan ilmu anda ke tingkat yg lebih tinggi.... selamat membaca, mkaji & berfikir...anda sendiri lah mbuat penilaian & keputusan...

Anonymous said...

salam umi,saya memang tak nak tengok orng2 umno tunjukkan sokongan mereka pada umi sekarang...sbb kalau mereka buat begitu terang2an nanti pihak yng disebelah sana mcm biasalah akan mengambil kesempatan nak melabel isu konspirasi sekali lagi. so don't give them that chance n reason.

so amacam....mari kita ramai2 rakyat msia berkonspirasi plak
ngan umi n jatuhkan setanan, si kapal sing n parti2nya dri terus wujud di msia.

by the way......duit2 n saham2 rakyat yng mereka dah ambik tu tak blh msia claim balik k? mana patut mereka duk senang lenang sedangkan rakyat msia lain berhempas pulas nak hidup....

Angela said...

Ummi,

Saya kenal keluarga Shah Iran, dan ada yang menetap di Switzerland. Dan baru-baru ini anak Shah Iran, Prince Ali Reza, telah membunuh diri di Boston. Orang ini sudah bergumal dengan puak-puak nasrani-yahudi, dah belajar di universiti terkemuka di Harvard, dah pun jadi ahli pelbagai order elit yahudi nasrani, dah capai darjah tertinggi dalam order-order ini. Tapi dia bunuh diri juga! Shah Iran - atau Shahanshah - RAJA SEGALA RAJA - tidak direstui oleh raja dunia di Rom, iaitu Pontifex Maximus - sebab tak boleh ada raja yang lebih tinggi dari itu, maka sebab itu raja ini mesti disingkirkan. Tetapi sebab terlalu percaya kepada Barat, tapi dipermainkan, dan akhirnya jatuh tersungkur. Prince Ali Reza pun mati secara bunuh diri. Betul cakap Ummi, mereka mati dalam keadaan sesat dan hina. Dan ramai orang-orang Iran ni yang telah melarikan diri dan ada yang murtad di Amerika (see ICI Inc.) dan Eropah - itulah yang terjadi kepada golongan-golongan ini. Syabas, kasi balun si penderhaka AlJuburi ni dan setan biadab si singh yang tak kenang budi dan tak hormat di mana bumi dipijak dan di mana langit dijunjung. Kasi taroh sama dia Ummi, jangan bagi chance ya?

Angela said...

hanismalik said...
Sy sering mengikuti blog Ummi dan tertarik dgn pendedahan anda...cuma saya agak sangsi kerana Ummni menyanjung tinggi dgn pemimpin2 Iran kerana mereka kan telah difatwakan sesat. Dalam kitab2 mereka sering mengutuk2 sahabat2 Nabi dan menganggap Al-Quran yg kita ada hari ini adalah palsu.

UMMI, MEMANG ADA ORANG ISLAM YANG AKAN UNGKIT HAL-HAL INI. SEBENARNYA INILAH KELEMAHAN ORANG ISLAM, MEREKA MELIHAT PERKARA-PERKARA NEGATIF DAN SUKA BERPECAH BELAH. DI DALAM MENHGADAPI MUSUH-MUSUH KAFIRUN, UMAT ISLAM PERLU BERSATU. PERPECAHAN INI DILAKUKAN OLEH KUASA BESAR BARAT SECARA PECAH DAN PERINTAH, DAN SENTIASA MELAGA2KAN UMAT ISLAM BERDASARKAN KEPADA MAZHAB. MEREKA YANG SUNNI MESTI INGAT, SHI'AH DAN SUNNI TIDAK TERPISAH SEHINGGA IMAM JAAFAR SIDIK, DAN ULAMA SHI'AH DAN SUNNI PADA MASA ITU TIDAK BERPUAK-PUAK. DAN SATU LAGI UMMI, SHI'AH ADA KEKUATAN SENDIRI YANG MANA SUNNI TIDAK ADA. SAYA SENDIRI BUKAN SHI'AH, TIDAK MAHU PECAHBELAHKAN UMAT ISLAM - BAHAWA KEKUATAN SHI'AH ADALAH MEREKA MASIH BERPEGANG KEPADA AHLUL BAIT DAN MEREKA ADA KETUA AGAMA ATAU IMAM, MANAKALA SUNNI TIDAK ADA KETUA SEBAB MEREKA TELAH DIKALAHKAN OLEH BARAT, SEBAB ITU MEREKA SENTIASA BERPECAHBELAH. DAN INGAT UMMI, KAUM SHI'AH JUGA AKAN MEMAINKAN PERANAN YANG AMAT PENTING DI AKHIR ZAMAN. JADI JANGAN DENGAR KOMEN-KOMKEN SUMBANG SEPERTI INI YANG DIRACUNI OLEH PEMIKIRAN BARAT. KALAU NAJIB KATA 1MALAYSIA, DI SINI SAYA KATA 1ISLAM - MARI KITA SAMA-SAMA BERJUANG KE ARAH KEGEMILANGAN ISLAM. BYE.

Mujahidin Antarabangsa said...

Sokongan Kepada Ummi Di Facebook :

http://www.facebook.com/pages/Kami-Sokong-Perjuangan-Ummi-Hafilda-Ali/190427264305817?ref=mf

matatelinga said...

Salam Ummi,

Syabas atas keberanian Ummi, yg sentiasa cekal menegakkan kebenaran dan menentang kebatilan. Semoga usaha Ummi dipermudahkan oleh Allah swt, dan di iringi perlindungan nya.

Cuma, Ummi harus pastikan agar pendedahan Ummi dapat terus disiarkan...jgn nanti ada gag order dari mahkamah pula.

Kami sentiasa menyokong Ummi, dan akan turut serta nanti.

Semoga rahmat Allah swt bersama kita semua, amin.

jalan mesti kedepan said...

Teruskan perjuangan mu wahai seri kandi negara untuk menuntut kebenaran dimuka bumi ini saman lah org org yg telah menghina kamu dan mengaibkan keluarga kamu saman lah si penjahat tu jangan undur lagi jadi lah saperti tun fatimah dan tu teja melangkah tidak berundur lagi hamba menunggu 13/jan 2011.

Anonymous said...

Sy betul2 bangga la....Kak Ummi ni mmg anak jantan...kota ape yg dikata...org mcm ni la baru layak disanjung tinggi...bkn mcm mamat sekor tu...tak abis2 nak tunda2...tak tau la ape lg dia nk auta pasni...kalau tanam pokok rambutan, mau blh tuai hasilnya

Anonymous said...

SALAM KENGKAWAN(termasok penyokong2 ANwar DAP)....INGAT....kelebihan yg ada pada umat islam ialah DOA...Mari kita berdoa bersama sama (semua sekali!!!)...SELAMATKAN UMMI N NEGARA INI DARI BENCANA...

Anonymous said...

Assalamualaikum Ummi dan semua pembaca blog ini.

Syabas Ummi, Semuga Allah mempermudahkan urusan mu.

Kamu pulak Anwar janganlah nak sumpah dengan junjung AlQuran pulak. Mati balik hidup pun kami tak akan percaya lagi. Macam kamu sumpah junjung Quran di Masjid Negara waktu demonstrasi REFORMASI dulukan?

RUPA RUPA NYA YANG KAU JUNJUNG SIAP BERBALUT TU BUKANNYA ALQURAN TETAPI IALAH BUKU PANDUAN TALIPON YANG KAU BALUT CUKUP RAPI. TAK CAYA TANYA EZAM MD NOOR.

CUKUP CUKUPLAH TU ANWAR. KAU PUN DAH BERGELAR KIYAI ANWAR MUNAFIK ALKUFUR. TERUSKANLAH AGENDA KAU TU ANWAR BERSEKONGKOL DENGAN KAFIR HARBI ITUPUN KALAU KAU TAK TAKUT DENGAN ALLAH. BERBAIK BAIKLAH DENGAN KARPAL, KIT SIANG, GUAN ENG DAN YANG SEWAKTU DENGAN MEREKA. NANTI KAU MATI SENANG MEREKA BACAKAN TALQIN KEATAS KAMU.

UMMI, SAYA DOAKAN KEJAYAAN KAMU. AMIN.

AMBIA

NAJIHA NAHBEE said...

Salam UMI

Bila masa dan waktu tepat UMI akan memfailkan saman itu.

Kami akan mengiringi UMI sebagai tanda sokong. Nak sokong duit tak mampu tapi sokongan moral dan doa insyallah....

Nyawa kami kalau boleh, juga kami pertaruhkan demi agama dan negara.


salam dari:angkatan langcang kuning

http://isteri-mamak-tua.blogspot.com

Anonymous said...

PERBEZAAN DI ANTARA UMMI HAFILDA DAN ANWAR ALJUBURIN


Ummi berani berkata dan berani bertindak menyaman.

Aljuburin menikus membabi-bisu dan takut untuk menyaman.

Nah saki-baki penyokong tegar Anwar, kamu pernah mencabar Ummi menyaman, beliau melakukannya. Bila lagi kamu mahu mendesak Anwar dan Azmin menyaman Ummi? Dah sebulan lebih, dah lama dah!

Di mana menikusnya Papa hebat Aljuburin Anugerah Tuhan ini?

Di mana menikusnya Azmin Ali? Cabaran aku di blog kamu tidak berani kau siarkan ya! dasar kebebasan media konon, piiirah pari oi

Anonymous said...

Rasanya kat sini ada yg salah faham kot. Cuba baca betol-betol, Ummi bukan penyokong syiah. Tapi Ummi suruh kita ambik iktibar dengan kejatuhan Dinasti Shah Iran sebgai tauladan bagi kita semua. Ada faham ker ?

Anonymous said...

Ya sokongan bukan semestinya dari wang ringgit semata2. sokongan moral amatlah mulia.

Kalau dah ada Tabung yang proper, saya pasti sumbangkan, walaupun seringgit, tanda sokongan.

Go ahead Ummi!!!!

mthago said...

Salam All,

SURAT TERBUKA UNTUK DYMM YANG DIPERTUAN AGONG DAN RAJA–RAJA MELAYU

Daulat Tuanku!

Ampun Tuanku, salah dan silap pembicaraan patek harap diampun.

Tuanku merupakan payung kepada semua orang melayu dan kaum lain yang menjunjung Tuanku sebagai raja mereka. Orang melayu di Malaysia sememangnya berpegang teguh bahawa DYMM adalah raja mereka. Orang melayu memang terkenal dengan ketaatan mereka terhadap raja-raja kerana mereka sudah turun temurun menganggap raja-raja adalah ketua mereka.

Mana-mana masyarakat yang inginkan kehidupan yang aman dan harmoni mesti mempunyai seorang ketua. Ketua kepada orang-orang melayu adalah raja-raja Melayu dan raja-raja Melayu ini hakikatnya adalah Ulul-Amri atau Amir atau juga Imam. Sebagai contoh dalam solat berjemaah, makmum mesti mengikuti setiap pergerakan imam. Apabila imam mengubah kedudukan pergerakan dalam solat, maka makmum mesti mengubah kedudukan yang sama seperti imam. Makmum tidak boleh mengubah kedudukan dalam solat mendahului imam dan sekiranya makmum mendahului imam maka solat makmum tersebut tidak dikira sebagai berjemaah bersama imam atau dalam kata lain solatnya batal. Apabila imam melakukan kesalahan dalam solat adalah menjadi kewajipan kepada makmum untuk membetulkannya. Allah memerintahkan makmum untuk membetulkan kesalahan imam dengan cara yang berhikmah. Allah memerintahkan makmum dalam solat berjemaah supaya membetulkan atau menegur kesalahan imam dengan menyebut “Subhanallah”. Apabila kita ingin menegur kesalahan imam, niat kita menegur imam bukan niat hendak membetulkanya tetapi niat hanya kerana perintah Allah dan untuk sukakan Allah. Allah mengajar kita supaya beradab dan berhikmah apabila memberi teguran kepada Imam atau Amir kita. Hal yang sama juga, apabila ketua kita ada melakukan kesilapan, Allah memerintahkan kita sebagai rakyat dibawah naungan ketua kiyta untuk memberi teguran kepada mereka dengan cara yang penuh berhikmah dan beradab.

DYMM Tuanku adalah satu-satunya ketua orang melayu dan ketua kepada semua rakyat Malaysia. DYMM Tuanku telah memberi amanah kuasa untuk mentadbir negara tercinta ini kepada rakyat dan melalui sistem demokrasi, rakyat memilih ketua dikalangan rakyat sebagai wakil mereka dalam Parlimen. Ketua parti politik yang memiliki bilangan majoriti di parlimen dilantik sebagai perdana menteri. Walaupun begitu, perdana menteri bukanlah Ulul-Amri. Ulul-Amri negara ini tetap DYMM Tuanku yang mana dilantik dari Majlis Raja-Raja Melayu. Dari kalangan Raja-Raja Melayu akan dilantik salah seorang dari mereka sebagai Yang Di-Pertuan Agong yang merupakan Ulul-Amri (Amir) untuk negara Malaysia.

DYMM Tuanku merupakan Amir mutlak. Dalam satu masa tidak boleh wujud dua Amir. Adalah menjadi perintah Allah supaya melantik seorang Amir untuk memerintah dan menjadi ketua dalam satu masa. Apabila wujud dua Amir dalam satu masa, maka fitnah akan timbul.

more in >

http://mthago.wordpress.com/2011/01/11/surat-terbuka-untuk-dymm-yang-dipertuan-agong-dan-raja%E2%80%93raja-melayu/

mthago said...

Salam All,

Untuk makluman ini;

SURAT TERBUKA UNTUK DYMM YANG DIPERTUAN AGONG DAN RAJA–RAJA MELAYU

Daulat Tuanku!

Ampun Tuanku, salah dan silap pembicaraan patek harap diampun.

Tuanku merupakan payung kepada semua orang melayu dan kaum lain yang menjunjung Tuanku sebagai raja mereka. Orang melayu di Malaysia sememangnya berpegang teguh bahawa DYMM adalah raja mereka. Orang melayu memang terkenal dengan ketaatan mereka terhadap raja-raja kerana mereka sudah turun temurun menganggap raja-raja adalah ketua mereka.

Mana-mana masyarakat yang inginkan kehidupan yang aman dan harmoni mesti mempunyai seorang ketua. Ketua kepada orang-orang melayu adalah raja-raja Melayu dan raja-raja Melayu ini hakikatnya adalah Ulul-Amri atau Amir atau juga Imam. Sebagai contoh dalam solat berjemaah, makmum mesti mengikuti setiap pergerakan imam. Apabila imam mengubah kedudukan pergerakan dalam solat, maka makmum mesti mengubah kedudukan yang sama seperti imam. Makmum tidak boleh mengubah kedudukan dalam solat mendahului imam dan sekiranya makmum mendahului imam maka solat makmum tersebut tidak dikira sebagai berjemaah bersama imam atau dalam kata lain solatnya batal. Apabila imam melakukan kesalahan dalam solat adalah menjadi kewajipan kepada makmum untuk membetulkannya. Allah memerintahkan makmum untuk membetulkan kesalahan imam dengan cara yang berhikmah. Allah memerintahkan makmum dalam solat berjemaah supaya membetulkan atau menegur kesalahan imam dengan menyebut “Subhanallah”. Apabila kita ingin menegur kesalahan imam, niat kita menegur imam bukan niat hendak membetulkanya tetapi niat hanya kerana perintah Allah dan untuk sukakan Allah. Allah mengajar kita supaya beradab dan berhikmah apabila memberi teguran kepada Imam atau Amir kita. Hal yang sama juga, apabila ketua kita ada melakukan kesilapan, Allah memerintahkan kita sebagai rakyat dibawah naungan ketua kiyta untuk memberi teguran kepada mereka dengan cara yang penuh berhikmah dan beradab.

DYMM Tuanku adalah satu-satunya ketua orang melayu dan ketua kepada semua rakyat Malaysia. DYMM Tuanku telah memberi amanah kuasa untuk mentadbir negara tercinta ini kepada rakyat dan melalui sistem demokrasi, rakyat memilih ketua dikalangan rakyat sebagai wakil mereka dalam Parlimen. Ketua parti politik yang memiliki bilangan majoriti di parlimen dilantik sebagai perdana menteri. Walaupun begitu, perdana menteri bukanlah Ulul-Amri. Ulul-Amri negara ini tetap DYMM Tuanku yang mana dilantik dari Majlis Raja-Raja Melayu. Dari kalangan Raja-Raja Melayu akan dilantik salah seorang dari mereka sebagai Yang Di-Pertuan Agong yang merupakan Ulul-Amri (Amir) untuk negara Malaysia.

more in>
http://mthago.wordpress.com/2011/01/11/surat-terbuka-untuk-dymm-yang-dipertuan-agong-dan-raja%E2%80%93raja-melayu/

mthago said...

Salam All,

Untuk makluman ini;

SURAT TERBUKA UNTUK DYMM YANG DIPERTUAN AGONG DAN RAJA–RAJA MELAYU

Daulat Tuanku!

Ampun Tuanku, salah dan silap pembicaraan patek harap diampun.

Tuanku merupakan payung kepada semua orang melayu dan kaum lain yang menjunjung Tuanku sebagai raja mereka. Orang melayu di Malaysia sememangnya berpegang teguh bahawa DYMM adalah raja mereka. Orang melayu memang terkenal dengan ketaatan mereka terhadap raja-raja kerana mereka sudah turun temurun menganggap raja-raja adalah ketua mereka.

Mana-mana masyarakat yang inginkan kehidupan yang aman dan harmoni mesti mempunyai seorang ketua. Ketua kepada orang-orang melayu adalah raja-raja Melayu dan raja-raja Melayu ini hakikatnya adalah Ulul-Amri atau Amir atau juga Imam.

more in>

http://mthago.wordpress.com/2011/01/11/surat-terbuka-untuk-dymm-yang-dipertuan-agong-dan-raja%E2%80%93raja-melayu/

Anonymous said...

Saya sokong ummi.

Kita nantikan 13/1/11.
Dimana "lawan tetap lawan".


Pematang Pauh 7.

terbey said...

nanti kalau ada tabung mari kita sama2 hulurkan walau RM1 seorang ,janji ikhlas. Saya doakan semuga Allah membantumu sdri Umi, dan bertawakkallah padanya.

Anonymous said...

syukur umi sangup saman al-juburi. saman azmin sama.
saya myokong perjuangan umi.
selamatkan malaysia, selamatkan islam.

man said...

tahniah lah cik ummi..btui ka hang ni da sdaq..da abes pos mortem ka..kalu sudah baguih ler..mudah2an masuk syurga..

saifulbahraine said...

Teruskan perjuangan Ummi,membawa mereka ke muka pengadilan adalah jalan terbaik untuk membuktikan kebenaran. Saya percaya selepas ini ramai yg akan ikut jejak langkah Ummi begitu juga saya harap Azizan juga ambil langkah serupa.Sokongan kami tidak berbelah bagi.Tahniah'

Anonymous said...

Ummi,

kasi bocor itu kapal, kasi pusing itu kapala, kasi karam itu bising singh.

saman habis, kasi saman itu aljuburin juga.

maae said...

Salam ummi,

1.Pastikan janji di kota.13hb.Semua khas nya bangsa melayu menantikan kebenaran nya KECUALI yang bertopeng

2.Saya sudah sebati dengan Utusan semenjak pandai membaca hampir 50 tahun sudah.Utusan warkah suara perjuangan dan semangat melayu yang sentiasa berkobar hingga ke saat ini. Hanya bingai-bingai yang sukakan dongengan yang menyatakan warkah ini rasis!Tak salah kita baca semua,tapi mesti ada paksi nya

3.So,ummi be firm and may Allah guide you all the way through and true.Kami doakan keikhlasan anda, insyaallah.Kamai hanya orang-orang biasa dan tidak kenal dengan dunia yang anda lalui....

Mustaqim Abdul Rahman said...

sis...

long2 time ago...i mmg teramat suka berdebat ngn ahlul pas....smpai la terbaca ayat yg kata ALLAH butakan...pekakkan...bisukan....

so after that..i malas dah nak layan ahlul pas nie...apa diorang ckp i ikut angguk je la..dalam hati ckp pegi mam la korang...depan ALLAH kalau pandai jawab jer laa..

masalah pas nie sprti pesan ur mother....kita sama2 la doakan pada ALLAH supaya tunjuukan diorang jalan yg lurus(bila ALLAH dah tunjuk biasa depa ni salahkan kita plak)....PAS takkan beruabh sis...believe me...selagi kepala najis tue hidup...selagi tue lah pas akan jadi tunggangan syaitan...

Mustaqim Abdul Rahman said...

btw....send my regards to ur mom....tell her that i never believe "dibelakang seorang lelaki yg berjaya ada seorang perempuan"...

i always tell my mom...dibelakang setiap manusia(gal/guy) yg berjaya ada seorang emak yg menggengam dunia bukan untuk dirinya...tapi untuk anaknya...

Anonymous said...

Ummi Saman RM700 juta

Bagus Ummi. Saya sokong Ummi saman diaorg.

Anonymous said...

Sudah disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia hari ini Rabu 12.1.2011, UMI menyaman Anwar RM300juta, Karpal Singh RM200 juta, Wan Azizah RM100 juta dan PAS RM100 juta berjumlah RM700 juta.

Sekarang kamu berempat berjawablah dimahkamah dunia dulu.

Mat Sabu, sepatutnya selepas kamu dapat kebenaran daripada UMI, kau tegakkan kebenaran bukan mencari kesempatan politik. Maka sebab itu perjuangan PAS tidak diberkati. Banyak menipu, memfitnah, mengumpat dan mengkeji. Semuanya sifat2 mazmumah.

zek said...

Begitulah sifat srikandi. Apa yang dia cakap, dia kotakan demi Agama, Bangsa dan Negara.

Tahniah UMI.

Cepat tubuhkan Tabung UMI HAFILDA ALI sebagai sokongan kepada perjuangannya yang murni.

Anonymous said...

Go! Go! Go Kak Ummi...sy dh baca utusan yg kak ummi akan saman beruk2 tu rm700juta...selama ni si juburin bangga sgt dgn saman org juta2...skg ni, ko rasakan pulak!! lg2 kt kapal sink tu...semoga Allah akan permudahkan urusan kak Ummi utk terus menegakkan kebenaran. Saya sokong Kak Ummi!!!

Anonymous said...

Salam kak Umi,

Besok Khamis, 13 Januari 2011 di Mahkamah Tinngi Sibil mana Saman itu nak di'file' / daftarkan oleh peguam Ummi????

Adakah Jam 11.00 pagi?

Semoga dapat maklumat awal supaya kami dapat bersama-sama.

Anonymous said...

Serve them right!
senjata dah makan tuan

harap sangat pada mereka2 yang telah di malukan(nuar kata mereka dibeli)mcm ezam, anuar shaari dll membuat tindakan yang sama. saman malu n fitnah.
peluang keemasan ni mesti gunakan untuk membersihkan nama dan integriti korang!

kalau x bertindak tu kira... samaada xde telo (sorilaa.. nampaknya ummi lebih berani!) atau sahh dan betull anda memang dibeli!!!

aku doakan agar nuar kena blasahh dari segenap penjuru!
WAT GOES AROUND COMES AROUND

Anonymous said...

u r not an ordinary pompuan ummi, i admire your guts n courage.

i wish u success n semoga ALLAH memelihara dan memberkati perjuangan anda

john said...

Kak UMMI I give my 200% support(wish could give you more) to bring those laknatullah down... Semoga Allah memberkati perjuangan kak UMMI!

Anonymous said...

x caya satu baris pun....ye ker suma ni umi tulis sendiri....ker..pakai nama jer...org lain tulis...tiap post lain cara penulisannya...piiiiiiraaahhhh...
dah dekat PRU 13..comfirm salah satu strategi cyber trooper UMNO..utk agama bangsa dan negara konon...loya aku....

Anonymous said...

salam

ummi, buatlah akaun tabung ummi hafilda, letak no. akaun kat blog, so boleh kita orang menyumbang ramai2.

ummi, sedih dan sebak ni, macam rasa dah nak pergi perang pulak.

ummi, awak ni berani sangat lah, sampai orang yg selama ni tengah mimpi, masih khayal dan tidur nyenyak dlm zon selesa kena terpaksa bangun dan ikut awak pulak...huhu

kebangkitan sudah bermula..

ummi, tolong sampaikan hajat2 kami ni yek, kami pun nak menyumbang jugak supaya terasa ada peranan kami walaupun sedikit dan walaupun hanya rm1.00 je..

please ya...tq!

Anonymous said...

HIDUP UMMI HAFILDA!!!!!!!!! SAMAN JANGAN TAK SAMAN... AL JUBURI ASYIK SUKA SAMAN ORANG... NAH SEKARANG DIA PULAK PERLU DISAMAN. BANYAK LAGI BENDA YANG PATUT DI SAMAN... PATUTNYA SELURUH RAKYAT PUN PATUT SAMAN DIA SEBAB DIA TELAH BERBOHONG KEPADA RAKYAT TENTANG 16 SEPTEMBER, ARSENIK, HIV DAN LAIN-LAIN. MAMPUSLAA KORANG KALI NIH... YANG PELIKNYA SELAMA NI SEMUA ORANG TERLALU BAGI MUKA KAT BINATANG-BINATANG NIH... TAKUT SANGAT NAK AMBIK TINDAKAN UNDANG-UNDANG... TU SEBAB DIA ORANG NI BANYAK LEMAK... SI KAPAL KARAM TU PATUTNYA DILANYAK HABIS2... TERLALU BIADAB... KURANG HAJARRRR... BESOK BILA SI KAPAL DAH MAMPUS MARI KITA RAMAI2 LANGKAH MAYAT DIA.. SEBAB DIA YANG SURUH LANGKAH MAYAT DIA KALAU NAK TUBUH NEGARA ISLAM...

anti-bontot said...

hoi kalau kau dh buta hati bebal fikiran cakap je lah. yang kau nk pertikaikan bukan ummi yg tulis semua tu apa hal.kau igt dia apa kalau dh smpai pembesar n kerabat diraja dari dunia luar pn dia boleh link n dealbusiness,xkn menulis blog tak boleh.bebal betul penyokong tegar ni.patutlah senang dijuburi,dh smpai dia boleh kalahkan 13 lawyer dlm court sebelum ninhanya dlm masa 3jam saje hingga boss bontot kau masuk jail 6 tahun pun kau nk tnya betul ke ummi buat semua ni.melampau punya bodoh.kalau cara penulisan yg berbeza,sbb dia tulis dari hati n perasaan bila marah teringat kena dera dulu mmglah keras n brutal.bila sejuk sikit barulah cool.mcm mana nk suruh org tulis kalau kronologi cerita tu dia yg lalui.bebal bebal kau ni.just get loss berambus kt si bontot tu.

Anonymous said...

Cik Srikandi, mohon beri maklumat bile dan dimana cik srikandi akan buat PC atau sampaikan saman buat pengkhianat2 bangsa tu?? Biar kami kluar beramai2 utk menyaksikan peristiwa bersejarah ni esok. Apepun cik srikandi, gesaan saya supaya berhati2 kerana dajal2 tu sanggup melakukan ape saje utk menutup bukti atau menghalang perlakuan srikandi nnt.

kkamdias said...

Tahniah Umi. Teruskan. Saya pautkan Blog Srikandi7 di blog saya kkamdias.blogspot.com

Anwar Cabar PM berdebat? Cabaran Srikandi pun dia tak sahut...

Anonymous said...

Tahu Tak Kenapa si "ANUGERAH TUHAN" tu seboleh-bolehnya atau mati hidup balik pun nak Jadi PM? Sebab dia sudah "KLENTONG" semua agen YAHUDI dan Banyak termakan budi. Kalau cita-citanya tak tercapai alamat nasib dia akan jadi seperti agen-agen Yahudi/pemimpin dunia yang lain yang lalu... "THE TIDE WILL TURN AGAINST HIM" dan dia akan dimusnahkan oleh tuannya. Kalau orang dah banyak melabur tapi hasil tiada..

Contoh IRAN VS IRAQ, Yahudi Sokong IRAQ mulanya

IRAQ vs Kuwait, Yahudi Sokog Kuwait
Tapi kini apa dah Jadi?

Afganistan Vs former USSR, Yahudi sokong Afganistan, tapi kini apa dah jadi?

Agusto Pinochete dari Chili pun dulu Agent Yahudi tapi akhirnya apa nasib beliau?

Tu yang si AlJuburi tu takut

zain said...

assalamualaikum ummi. saya rasa sebak dan nak menitis airmata, bila ummi nak saman aljuburi tu. mereka ni adalah penkhianat bangsa., makluk perosak yang akan menjahanankan malaysia. tahniah dan syabas ummi..kami doakan anda dilindubgi Allah...amin....

r3mu said...

Ummi,

tolong jangan edit post..susah nak keep up to date..kalau nak buat makluman pendek, pakai twitter ke..atau letak satu baris kasi warna terang pada permulaan teks. bukan kat tajuk. caca marba jadinya.

apa pun, selamat menyaman gerombolan syaitan yang membuat anda menderita. semoga mereka lingkup dunia akhirat.

Sukma Rindu said...

Anon 11 Jan.2011 7.28 PM

Padanlah mudah benar kamu kena tipu dan dijual oleh Anwar. Minda kamu tertutup sehingga tidak nampak yang mana benar dan yang mana salah. Yang benar kamu kata salah dan yang salah kamu kata benar.

Hujjah UMI disampaikan dengan fakta bukan dengan emosi semata-mata. Semuanya adalah pengalamannya sendiri bukan rekaan seperti Anwar. Anwar kelentong dan terbukti. Tak hairanlah kerana dia penasihat PKR PARTI KELENTONG RAKYAT.

putra merdeka said...

salam ummi,
gua cilok artikel lu...
teruskan perjuangan!!!
tq

Noor Faiza said...

Alhamdulillah..Ummi saman 4 Jahanam sekaligus. Sapa sangka Wan Jijah pun kena sekali. Dan siapa sangka PAS dan bukan Mat Sabu sorang yang kena.

Saya sekeluarga doakan Ummi berjaya dan semoga kebenaran tertegak jua di bumi yang diberkati Allah ini.

Saya tak pernah meragui Ummi. Sebaliknya Anwar saya dah tak suka sejak dia jadi kurang ajar akibat dipecat Tun.

Doa saya mengiringi mu, Srikandi

Anonymous said...

Ummi, saya sangat setuju bila Ummi bengang dengan UMNO sebab tak reti nak berterima kasih dengan Ummi.

Saya pun tak paham dengan parti yang satu ni. Macam dah hilang fokus. Saya sebenarnya sayang pada UMNO tapi sorry to say, hanya pada masa pemerintahan Tun Mahathir sahaja.

Inilah jadinya kalau pemimpin hanya tau jaga kuasa dan yang belum jadi pemimpin asik cah keting. Nasib Melayu dan rakyat yang tergadai.

Maaf Ummi saya lepas geram kat UMNO dalam blog Ummi. The thruth is, UMNO has lost its touch to the true malay spirits.

Dalam alam cyber ni pun kita boleh nampak blogger UMNO berpuak-puak. Hai..bersatulah orang melayu. Agama kita sedang dihenyak-henyak.

Saya doakan keselamatan Ummi, Srikandi pejuang agama, bangsa dan negara. Aminn..

Angela said...

For Anwar Al Juburi Al Bontoti Al Penipu adik beradik Al Gore, your days are numbered.

You can fool some people all the time, you can fool all people some of the time, BUT YOU CANNOT FOOL ALL THE PEOPLE ALL THE TIME.

- Abraham Lincoln
16th President of the United States
(who was murdered by Jesuits)

For Anwar PakJubok Al Juburi, remember, ALL THOSE WHO CAME TO POWER THROUGH THE YAHUDU (Zionist/Mossad) WA NASARA (CIA/Jesuits/MI5/MI6) HAVE BEEN EXTERMINATED AT ONE TIME OR ANOTHER. YOUR TIME WILL COME, AND I WISH YOU HELL! I WOULD SEE THAT YOU WILL END UP IN INDIGNITY FOR ALL THE SINS THAT YOU HAVE DONE. Despite all that, we Malaysians are willing to forgive and accept you, and even God can forgive you, yes we will give you one more time to repent i.e. kamu balik ke pangkal jalan. Siapa kamu semasa dilahirkan, seorang bayi yang innocent covered in placenta fluid, without anything at all? Maka, ingat-ingat lah kamu dari mana asal usul kamu, dan ke mana jua kembali kamu - INNALILLAHI WA INNA ILAIHI RA JI'UN.....

hangkedee said...

Anon 7.28 anti bontot. Kenapa masih mempertahankan Aljuburi cadangan aku kamu pergi serah bontot kamu kepada aljuburi apa macam

Reformasi Jalanan 98 said...

Salam Ummi,
Boleh tahu pukul berapa dan mahkamah mana nak pergi. Kami 2 - 3kereta nak iring ummi. Sekarang saya dah boleh bezakan mana kaca dan mana permata.
Ramai di kalangan rakan saya yang sama2 reformasi dulu, sampai ada yang kena buang kerja kerana taksub ke Anwar. Sekarang segalanya telah terbongkar. Semuga di mahkamah nanti Karpal, Wan Azizah dan PAS terutama Mat Sabu akan berkata benar dan tidak berdolak-dalik. Elok juga kalu dapat panggil Dato' Nalla sebagai saksi.
Saya boleh jugak jadi saksi berdemonstrasi di Dataran macam orang bodoh 13 tahun dulu.

Anonymous said...

Aku pantang betul dengan Anti-Bontot ni. Suka hati kaulah. Kau nak percaya, kau percaya. Kau tak nak percaya, apa boleh buat. Dasar otak/hati kau tu dah tertutup.

Apa2 pun aku harap lambat laun, hati kau dapat juga menerima kenyataan.

Go Ummi Go!

-Pakcik Monang Motto-

Anonymous said...

Sokong Umi 101%....lu tunggulah Kapal Pusing, Al-juburi, Jijah, Mat Sabun...kau jawab le kat mahkamah nanti...semua akan terlondeh..

-Nicky Arjiss-

Teddybear Cute said...

Teruskan saman tu kak Ummi. Puak-puak kurang ajaq ni, harus dihapuskan kerana menyusahkan masyarakat.

is said...

pakai la tudung tu dulu nak cakap pa pe pun

Anonymous said...

Terdapat tiga pandangan oleh golongan Muslims yang berbeza pandangan mengenai rambut wanita sama ada 'aurat ataupun tidak:-

1. Tutup rambut dianggap sebagai wajib dan mana-mana wanita membuka rambut dianggap melakukan dosa besar.

2. Membuka rambut dianggap dosa kecil seperti dosa-dosa kecil yang lain yang tidak diambilkira oleh Allah jika tidak terlibat dengan dosa besar dan sentiasa mengerjakan ibadat yang wajib. Dosa kecil ini boleh terhapus dengan hanya mengambil air sembahyang saja.

3. Membuka rambut tidak dianggap berdosa langsung.

Tafsiran ayat 31 surat An Nur oleh HAMKA dalam kitab "Soal Jawab Agama Islam" Penerbitan Pustaka Melayu Baru cetakan ketiga 1980 pada muka surat 48-50:-

"Dan katakanlah kepada wanita-wanita beriman hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara "kelaminnya" dan janganlah mereka mempertontonkan "perhiasan" mereka kecuali yang lahir saja, dan hendaklah mereka memberlitkan kain kudung ke dadanya dan janganlah mereka memperlihatkan "perhiasan" kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka (mertua), atau anak laki-laki mereka, atau anak suaminya, atau saudara lelaki mereka, atau anak lelaki dari saudara lelaki mereka, atau anak lelaki kepada saudara perempuan mereka (kemenakan), wanita-wanita mereka (sesama mereka), atau hamba-hamba sahaya perempuan, pengikut-pengikut lelaki yang tiada syahwat kepada wanita atau, kanak-kanak yang belum ingin melihat aurat perempuan; Dan janganlah merentakkan kaki supaya diketahui orang "perhiasan" mereka yang tersembunyi; Dan taubatlah kamu kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu mendapat kemenangan".

Pak HAMKA mejelaskan:-

Di ayat ini dijelaskan bahawa yang penting bagi mereka (wanita-wanita) ialah menahan, jangan bermata genit. Kedua jangan mempertontonkan "perhiasan" kecuali perhiasan yang biasa kelihatan saja, misalnya cincin di jari, subang di telinga, gelang di ujung lengan. Untuk menjaga jangan sampai "perhiasan" yang tersembunyi kelihatan, hendaklah selendang dibelitkan ke dada. Kerana buah dada atau susu adalah "perhiasan" yang paling menarik mata laki-laki - HAMKA.

Anonymous said...

setiap yang berjuang itu...pasti jelas tentang matlamat...jelas juga tentang kaedah...

1) matlamat tidak menghalalkan cara...(pernah dengar kan...yang dok dilaung2kan oleh PAS tu...tp la ni senyap lah sbb sekarang ni matlamat dah menghalalkan cara...)
2) berkata benar lah walaupun pahit..(pun pernah dengar kan...PAS gak yang dok habaq)
3) Islam itu JELAS..takde helah2...(PAS gak yang dok laung2kan sbb masa tu sesuai dengan depa...pasai nak kan kuasa...nakkan perhatian...)
4) yang Halal tidak sama sekali boleh bercampur dengan yang Haram..tetap hukum nya haram..(ala masa depa dok kata...UMNO ni macam jadi pak turut parti lain sbb nak kekalkan kuasa katanya larr...)
5) UMNO tu assabbiyyah...(la ni PAS dengan tak malunya kata depa ni pejuang ISLAM...bukan assabiyyah...tapi sape yang bukan ahli PAS...atau tak sokong PAS...maka neraka lah tempat mereka...giler!)

la ni...aku nak tanye...:
1) sape yang pertahankan kalimah Allah S.W.T...?
2) sape yang pertahankan ISLAM sebagai agama rasmi...? (yang terkandung dalam ketuanan Melayu)
3) sape pertahankan sumpah laknat...? (kesaksiannya adalah Allah S.W.T)
4)sape dok pertahankan kafir DAP...munafik2 kat PKR..PAS..sampai biaqkan..bukan biaqkan saja malah pertahankan dengan hujah2 mengelirukan untuk malaun2 ni hina Islam...?
5) sape dok kuarkan hukum hakam yang hanya sesat lagi nyesatkan...?

PKR tu tak de apa....manipulasi jer kerja depa...kafir DAP da memang tentang habis2an Islam...PAS ni yang da macam sesat lagi nyesatkan umat Islam...

wallahu'alam...

CINTAKAN AGAMA said...

Baguslah kalau syangkn agama....kalau btl2 sygkan agama,tlg tnjukkn dri saudari sebagai islam sejati...dan bukan islam hanya pada nama...brgmbar dengan tokoh agama islam,saudari tidak malukah?aurat terpampang sana sini?kalau btl2 nk keredjaan ALLAH S.W.T..ubah dri saudari jd seorang perempuan yang betul2 beragama islam...seorang perempuan solehah...INSYAALLAH ALLAH akan kurniakn permintaan saudari....seorang yg cintakan ISLAM

Anonymous said...

USA is trying to create another Shah Iran in Malaysia, Anwar Ibrahim Al-Dajjal Al-Juburi Wal-Liwati.

Well done Ummi. To make friend with US' most fearful enemy, Iran. You're well protected with the doas..InsyaAllah.

Anonymous said...

saya rasa kisah Shah Iran tu lbih mirip kepada Najib dan Rosmah....

Anonymous said...

anon,January 16, 2011 4:37 PM
===================================
saya rasa kisah Shah Iran tu lbih mirip kepada Najib dan Rosmah....
===================================
betul gak...tang golongan bangsawan tu...sebab DS Najib memang ada darah bangsawan..tak gitu...?

yang lain2 tu aku rasa bukan mirip lagi....tapi bakal jadi pada golongan yang mengHALALkan yang HARAM...mengHARAMkan yang HALAL...

parti politik PAS and the gang (PKR dan NGO yang sekutu dengannya)yang dok asyik keliru lagi mengelirukan...sampai la sesat lagi menyesatkan.....yang gunakan agama ISLAM yang BENAR sebagai alat hanya untuk kuasa...harta...pangkat...semata2..

Anonymous said...

Iran adalah fahaman siyah awak tak patut repect ayatollah yang benci para shabat .Berhati hati

Anonymous said...

Udahlah ummi, dah 13 tahun berlalu....kes anwar masih tak dapat dibuktikan....termasuk liwat 2 ni sekali...DNA ada dalam tubuh salful tapi kesan tembusan tak ada...abis tu mcm mana dna boleh ada dalam tubuh saiful? doktor tak pertahankan melalui nota2 klinikal tapi cuma melalui hujah...bukti klinikal tak dibekalkan semasa hujah dilaksanakan maka apa sudah jadi dn mcm2 lagilah...jadinya kita boleh taat kepada ayah kita selagi dia melaksanakan syariat Allah tetapi setelah dia menghalalkan judi, rasuah, pembunuhan, membatalkan hak seseorang, khalwat, menjual hak rakyat, menipu keterlaluan pada rakyat maka dengan itu wajib kita pertahankan yang benar...teruskan saman ummi itu...tapi apa yang dinyatakan ini diharap boleh jawab ya....

Umat Muhammad said...

Alhamdullilah Malaysia masih terselamat, jika anda menonton History channel,24/1/11 kisah bekas president Filipina Marcos, semasa berkuasa, begitu lah juga nampak nya jika Malaysia terlepas ke tangan Anwar dulu.- terima kasih Ummi salam sayang sesama umat. drp: umat Muhammad