Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Tuesday, December 28, 2010

PART 5, BACA, FIKIR GUNAKAN AKAL, RENUNGKAN DAN NILAIKAN SENDIRI

Assalamlualaikum, salam perjuangan kepada semua penyokong penyokong tegar saya, ha ha maaf gurau ya,terharu amat terharu dengan nasihat , pujian dan kata-kata semangat dan dorongan yg diberikan kepada saya dalam meneruskan perjuangan yg hebat ini yg rasanya telah sampai ke penghujungnya.Allah sahajalah yg membalas budi baik anda semua mendoakan untuk saya dan negara serta berbaik sangka di atas apa yg diceritakan.Moga hijab telah dibuka oleh allah swt untuk kita berfikir dan merenung seketika. SIAPA DIA YG SEBENARNYA, KENAPA SENYAP MEMBISU SERIBU BAHASA.Tak mampu diluah dgn kata-kata , apabila ramai yg telah dapat menilai siapa saya, dan siapa dia, ALLAH MAHA AGUNG, ALLAH MAHA BESAR, ALLAH MAHA MENGETAHUI, ALLAH MAHA MENDENGAR RINTIHAN HAMBANYA.
IZINKAN KAMI YA ALLAH MENEGAKKAN KEBENARAN DGN PERTOLONGANMU, KAMI HAMBA YG LEMAH YG TAK MAMPU MENOLAK TAKDIR DAN MUSUH, NAMUN DGN RAHMATMU KAMI MEMOHON SELAMATKAN LAH BUMI BERTUAH INI DARI DIZALIMI OLEH PENGKHIANAT-PENGKHIANAT BANGSA.AMIN YA ROB BAL ALAMIN.
Huh semakin panas,tak tumbuh tak melata, tak sungguh bukti tak ditunjuk didepan mata, itu baru sedikit belum yg lain yg mungkin akan buat mereka lari malam , tak pe tungguuuuuuu, masih beri peluang kepada mereka supaya tinggalkan lah dunia politik, kerana sememangnya mereka tak layak untuk memimpin masyarakat, jauh sekali memimpin keluarga, hanya yg ada adalah nafsu rakus yg bermaharajalela,KUASA DAN HARTA , HIDUP BERTUHANKAN DUIT, NILAI DAN NORMA SEBAGAI HAMBA ALLAH DINODAI SEMAHUNYA,PULANG LAH KAMU KEPANGKAL JALAN WAHAI AZMIN, TINGGALKAN LAH WANITA YG KOTOR ITU DARI MENJADI SURI HIDUPMU,BANYAK LAGI WANITA YG BAIK DILUAR SANA YG LAYAK DIJADIKAN ISTERI, MENGAPA PERLU DISIMPAN BANGKAI DIDALAM RUMAH.TAKUT LAH KEPADA ALLAH, MALU LAH KEPADA MALAIKAT.
APA YG KAMU TUNGGU, SAMPAI NALLA NANTI HILANG PERTIMBANGAN LAMBAKKAN SEGALA BUKTI YG AMAT-AMAT NGERI.Jadi carilah jalan pulang, sebesar buih lautan pun dosa hambanya,namun bila anda kembali yakni bertaubat dan menginsafi dgn penuh takzim dan memohon maaf bagi semua yg telah difitnah dan dizalimi, sudah pasti ALLAH PENUH DGN SIFAT AR RAHMAN, SIFAT PEMURAH,INSHAALAH TAUBAT YG KONSISTEN PASTI DITERIMA. NAMUN MY LAST WARNING TO U, IF U STILL NAK MENEGAKKAN BENANG YG BASAH, DOSA YG KEJI,FITNAH YG MELAMPAU, AKU ISTIHARKAN PERANG HABIS-HABISAN KE ATAS KAMU ANWAR, AZMIN, AZIZAH DAN SAMSIDAR.KITA BERPERANG DGN MATA PENA, KITA BERPERANG DGN BUKTI DAN KEBENARAN, KITA BERTEMU DIMAHKAMAH DUNIA, KITA BERJAWAB DIMAHKAMAH TUHAN,AKU LEBIH RELA HILANG SATU ABANG DARI BERSUBAHAT DENGAN MU UNTUK MENGHANCURKAN 27 UMAT YG TIDAK BERDOSA.NAUZUBILAH MINZALIK, NOT ME AZMIN, NOT ME ,NABI NOH PUN BIARKAN ANAKNYA MATI KARAM DI DEPAN MATANYA SENDIRI, U KNOW ME WELL, IF I SAY NO, NO MATTER WHAT, THE ANSWER IS NO, EVEN KALAU AKU MATI SEKALI PUN KERANA PERJUANGAN INI, AKU PASTI AKU TELAH MELAKUKAN SATU JIHAD YG BESAR KEPADA AGAMAKU, BANGSAKU, TANAHAIRKU, ALIF, BA TA FALSAFAHKU YG TAK MUDAH DIGUGAT DENGAN DESAKAN DAN UGUTAN, NO WAY MIN, NO WAY MIN.ALLAHHUAKHBAR 7X
MARI KITA SEMUA BUAT SOLAT HAJAT DISERATA PELUSUK BUMI, MINTA ALLAH DATANGKAN KEBENARAN DGN KADAR YG SEGERA, SELAMATKAN LAH ORANG ISLAM DARI TERUS BERPECAH, DARI TERUS BERCAKARAN, DARI TERUS KELIRU DGN FITNAH DAN TEORI KONSPIRASI YG PALING KEJI,MOGA ALLAH AMPUNKAN SETIAP DOSA DARI KITA, MOGA ALLAH LAHIRKAN SEORANG PEMIMPIN YG HEBAT DIANTARA KITA UNTUK TERUS MEMACU MALAYSIA DAN ISLAM KE ARAH KEGEMILANGAN SEANTARIO DUNIA.AMIN YA ROB BAL ALAMIN.
PERSOALAN KE 11 ???????????
Kenapa azmin memusuhi kakak-kakaknya, kak long dan kak lang serta ipar duai selama berbelas tahun lamanya semata-mata kak long dan kak lang berpihak kepada kebenaran.Kakak dan famili tak mudah dijual beli,famili berpegang kepada apa yg diketahui.Kenapa kak long , kak lang dan azwan sanggup menemani saya selama 100 hari kemahkamah kalau bukan saya dipihak yg benar, Namun masyarakat tidak tahu, setelah segala teori konspirasi kotor mereka menghantui setiap benak fikiran rakyat yg tidak berdosa.Yg paling kesian ialah nama ayahananda Mahathir di heret kekancah hina dan fitnah yg amat-amat zalim dan tidak masuk akal. TUN, IBU SAYA HAJAH CHE TOM SAMPAIKAN SALAM DAN BERKALI-KALI MEMOHON AMPUN DAN MAAF KEPADA TUN DI ATAS KEZALIMAN DAN KEHINAAN PERANGAI ANAKNYA AZMIN YG TELAH MENGHANCURKAN ISLAM DAN NEGARA YG TERCINTA. Namun ibu tetap ibu , kasih ibu kasih yg suci, kasih sepanjang zaman , masih mengharapkan sinar iman di hati anaknya azmin, sempat beliau menitipkan pesan kepada azmin sebelum berlepas ke Mekah , BERTAUBATLAH AZMIN, namun menyebabkan azmin naik angin mengatakan dia tidak mempunyai dosa, budaya angkuh dan riak ni mungkin dia belajar dari tok guru, semua orang umno masuk neraka, dia-dia je masuk syurga.
Kalau azmin nak menjadi pemimpin rakyat dia perlu menjaga hati dan kebajikan setiap ahli keluarganya terlebih dahulu, lebih-lebih lagi ibu yg semakin uzur. Wahai azmin, berapa kali dalam setahun , dua tahun ,5 tahun, 10 tahun kau bawak mak pegi jalan-jalan, pegi hospital tiap bulan buat check up, kalau tak keluar negeri pun sekurang-kurangnya kepasar tani, kerumah adik beradik dia, berapa kali, aku nak tanya, JAWAPANNYA TAK ADA LANGSUNG. Tapi kalau pasal aljuburin sanggup kehujung dunia,kemahkamah, sampai kena gantung sebagai MP pun sanggup, memang kau dah buta hati, akibat dosa-dosa yg semakin berdaki, sampai kak long dan kak lang pun kau nak musuhi.Cuma setahun sekali bila raya,kau paksa mak bagai nak gila datang kerumah kau, sebab apa, nak tunjuk pada dunia , drama bersiri kau tu, kononnya kau lah anak mithali, pada hal kalau mak telefon kau 10x satu hari pun kau tak angkat angkat. so pegilah azmin, peeeerah, cukup=cukuplah perangai munafik dan plastik kau tu, TOBAT NASUHALAH.TINGGALKAN LAH SI POMPUAN KEJI TU DAN SI TUA KUTUK ALJUBURIN TU, MUNGKIN LEPAS TU MATA KAU YG BUTA TU TERANG KEMBALI.
Kepada kak long dan kak lang serta abang jamal, dan abang said, jutaan terimaksih kerana prinsip anda semua tidak berubah, yg benar tetap benar, yg salah tetap salah, anda semua tak boleh dibeli dengan wang ringgit. TQ so much,kalau dahulu saya seorang sahaja yg bersuara, azmin telah meletakkan saya di tahap yg paling hina dgn fitnah dan teori konspirasi kotornya, tapi apa kata min, KALAU KALI NI SELURUH AHLI KELUARGA BERSUARA, KALAU KAK LONG , KAK LANG BUKAK MULUT SAPE KAU YG SEBENARNYA ,MACAM MANA ADAKAH KAU JUGA AKAN KATA PADA DUNIA KAKAK-KAKAU KAU DIUPAH ATAU PEREMPUAN HINA, SANGGUPKAH KAU MEMFITNAH MEREKA? MEREKA YG MENJAGA, MEMBELAI KAU,KETIKA KECIL, TERGAMAKKAH KAU MENZALIMI MEREKA. RENUNG-RENUNGKAN LAH MIN, CARI LAH JALAN PULANG, PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA, TINGGALKAN LAH DUNIA POLITIK , SEMEMANG KAU TAK LAYAK MEMIMPIN MASYARAKAT SELAGI ISTERI DIGADAIKAN.
PULANGLAH MIN , AKU SEDIA MEMAAFKANNYA DAN MELUPAKAN SEGALANYA,DGN SYARAT KAU BERTAUBAT DAN TIDAK MENIPU RAKYAT.
JUTAAN RAHMAT BUAT BONDA TERCINTA DAN JUTAAN TERIMAKASIH KEPADA KAK LONG DAN KAK LANG SERTA SELURUH KELUARGA YG TELAH MENYOKONG PERJUANGAN SAYA. HANYA ALLAH LAH YG MEMBALASNYA.
Di bawah ini disertakan wajah kak long saya yg jelita, NORLIA ALI , berusia 53 tahun dan sering muncul dalam iklan-iklan perdana, samada di kaca tv mahupun diakhabar-akhbar. Dibawah gambar kak long dalam banyak akhbar menerusi iklan pelaburan di maybank TQ KAK LONG .
Sengaja saya redakan isu yg panas ini, kerana ada orang yg resah, gundah gulana, saya juga manusia, cuba bertimbangrasa, namun kalau kelihatan tiada jalan pulang, maka perjuangan harus diteruskan,.................

110 comments:

dino.yp@gmail.com said...

1st! teruskan usaha mu yang murni! insyaallah tuhan akan membantu menguatkan anda.

Anonymous said...

2nd.. terUskaN perjuanG kak ummi.. demi agama..bangsa dan tanah air..

Anonymous said...

aku terbaca info menarik kat -http://www.anwaraidc.com/?p=4164

saja nak tau, betul ke azmin tanya camtu?

miszoe said...

teruskan perjuangmu wahai srikandi demi agama bangsa dan tanah air yg tercinta.. ALLAHHUAKBAR7x

Anonymous said...

ummi,

keluarga aku pun ada lelaki yg personaliti dia sebiji mcm azmin ni. adik bradik aku pun 7 org juga. aku boleh paham apa yg ko ceritakan ni sbb keluarga aku pun ada masalah yg lebih kurang sama mcm ko. azmin ni jenih yg cakap dia je yg betul, sapa tak ikut dia jadi musuh. dia nak ngongkong org, kene ikut ckp dia je. kaki beradu domba, setiap ckp dia mesti diselitkan dia je yg bagus. org lain tak cukup bagus.
dgn org lain pijak semut tak mati. baik bukan main. sanggup berabis dgn kawan.

susah nak berhadapan dgn org mcm ni kecuali adik bradik yg kenal sebiji dgn darah daging je yg boleh kalahkan dia. org lain jgn harap.

anyway ummi, be strong and reveal everything...aku sure ko tentu ada banyak yg nak diceritakan.

emah

NFH said...

Kepada Anwar & Azmin,

Nampaknya jalan ke depan bagi korang berdua dah tak nampak. Sangat-sangat kabur. Cuma ada satu cara, saman terus Ummi Hafilda kerana memfitnah korang.

Kalau tak, korang tobat jelah. Belum tentu rakyat nak maafkan. Ada yang dah meninggal kena tipu macam arwah mak Saiful.

Hmm..tak tau apa nak cakap lagi.

Anonymous said...

Teruskan perjuangan umi, ALLAH SENTIASA BERSAMA DGN ORG2 YG CUMA MASA SAHAJA YG MENENTUKAN 2 KEJAYAAN YG PASTI KITA AKAN DPT IAITU KEMENANGAN DI DUNIA DAN DI AKHIRAT JUGA KITA PASTI DPT ATAU DI AKHIRAT SHJ KRN ALLAH TIDAK MEMBERIKANNYA KETIKA DI DUNIA.

Cuma sy masih berharap jika ada maklumat dedahkan tentang tindakan Taib Azamudin apabila ada pengakuan liwat oleh anuwar dibuat kpd dia.

Ana Islah said...

Salam..anggaplah ini satu novel yang berkisah sebuah keluarga..Jahat-jahat abang atau ahli keluarga kita..ia tetap keluarga kita..

Tetapi sekian lama membongkar satu persatu..seperti ada agenda tersendiri dan tersembunyi....Khas untuk saudari..Anda sayangkan keluarga anda..bincanglah cara baik..bukan dengan hebohkan satu dunia bahawa dia adalah perosak..padahal itu adalah darah daging anda.

Kepincangan hidup akibat wang yang mana boleh merosakkan segalanya..Jaga aib keluarga kita. dan ingatlah !!!Haram memutuskan silaturrahim dan ianya adalah kemurkaan Allah selepas syirik pd Allah .

p/s: Jika anda dipihak yang benar..pasti anda mengambil pendekatan agama telebih dahulu..bukan sekadar cari publisiti menghebohkan keborokkan keluarga sendiri..Jaga maruah keluarga anda..kesimpulannya mudah !!!"Baiknya diri kita....apabila kita menjaga aib diri dan keluarga kita"

maaf..jika saudari terasa.saya bukan dari mana-mana politik,,cuma mencari jalan yang terbaik.

tkali said...

AZMIN SUDAH SERUPA CANCER CELL, TARAK BUANG KALU, SATU BADAN KASI ROSAK!...DULU DIA CELL BAIK, SUDAH KAWAN ITU BURUK PUNYA CELL, ADA JANGKIT, CHEMO PUN TARAK BOLEH BAIK...KENA POTONG JUGAK!!!
UNTUK SELAMAT SEMUA ORANG!

UMMI TERUSKAN PERJUANGAN.

Lada said...

Ana Islah,

Ummi bongkar pasal tanggungjawab paada bangsa dan agama. Kalau dia dia, sapa nak ambik tugas tu?

Kalau nak ambik pendekatan silatullrahim, suruh tok guru nik ajis satukan umat Islam la ni. Bukan benci mmbenci, kafir mengkafir?

Bukan ringan nak korban kan kisah keluarga. Tapi syabaas Ummi, teruskan lg perjuangan anda utk kebenaran...

From Manchester with luv...

Ular Menyusur Akar said...

Anon December 28, 2010 5:30 AM,

Umi tidak sekadar menyatakan hal keluarga sahaja. Lebih besar dari itu iaitu masalah kepentingan agama dan negara.

Ini bukan perjuangan Umi sahaja tetapi juga perjuangan umah negara ini yang cintakan agama dan negara.

agbr47: Anon ni tak tahu sejarah cerita ni ke?

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/ said...

Salam Ummi,

Ezam pernah berkata, Anwar dan isterinya Wan Azizah, Azmin dan isterinya Shamsidar sekali-kali TIDAK AKAN menjawab atau memberi ulasan terhadap apa jua perkara yang dibangkitkan olehnya (Ezam), Ummi, Nalla dan bekas penyokong-penyokong rapat Anwar yang telah sedar dan keluar dari PKR akan penipuan Anwar serta konco-konconya.

Saya juga amat kesali apa yang telah berlaku kepada Allah Yarham Khalid Jafri semasa hidupnya yang dibankrapkan oleh Anwar disebabkan kelicikan Anwar menipu tentang DNA anaknya Afifa bersama Shamsidar dengan mengambil darah anak lain sebagai gantinya dengan komplot yang terancang.

Ummi, teruskan perjuangan mu untuk melondehkan kejahatan tersembunyi yang diamalkan oleh Anwar dan konco-konconya

http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/2010/12/anwar-ibrahim-insan-yang-sempurna.html

Zek said...

"APA YANG KAMU TUNGGU, NANTI SAMPAI NALLA HILANG PERTIMBANGAN, LAMBAKKAN SEGALA BUKTI YANG AMAT-AMAT NGERI." Kata-kata UMI yang penuh makna.

Saya pernah mendengar ceramah tiga pupu kepada Anwar Ibrahim yang menyatakan bahawa Nalla telah memasang alat perakam video di casing lampu dalam bilik tempat Anwar dan Shamsidar melakukan perbuatan yang terkutuk itu di Trivoli Villa. Jadi apa yang berlaku ada dirakamkan. Anwar tak boleh nak menafikan kerana buktinya amat kukuh.

Seperti kata UMI janganlah sampai Dato Nalla hilang sabar dan mendedahkan kandungan video yang amat mengaibkan itu.

Terimalah hakikat bahawa Anwar dan Azmin telah sampai ke penghujung jalan. Untuk Anwar menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke 7 rasanya amat sukar sekali.

Rakyat Malaysia yang siuman tak mungkin dapat menerima seorang peliwat dan penzina menjadi PM. Mereka mahu orang yang bersih atau pun sekurang-kurangnya kelihatan bersih dan mempunyai kualiti pemimpin seperti cekap, amanah dan beriman.

Azmin, dengarlah nasihat adik kamu UMI. Dia adik kamu, darah daging kamu. Dia berniat baik. Tinggalkan Anwar. He is finished. Dia tak mungkin dapat menjijakkan kaki ke Putrajaya sebagai PM.

BERTAUBATLAH sementara pintu taubat masih terbuka.

Assalamualaikum!

Simpati pada Ibu UMI.

Anonymous said...

ana islah!!!

silaturrahim??? nik ajis dari muda sampai tua masih dendam dengan umno apa pasal???? orang umno bunuh mak bapak dia ker???? putuskan silaturrahim dia dengan adik beradik dia ker???? sudah lah aku cukup bosan bila orang gunakan agama untuk kepentingan diri. cakap aje kau sokong anwar si anugerah tuhan (anugerah tuhan tu apa, nabi ker??? anwar tu) tu kan. kalau adik beradik tu dah munafik tak kan nak jalinkan silaturrahim dengan dia. kau ni bodoh lah!!!!! hati buta lah kau ni!!!!! kalau kau tu munafik,cakap tak serupa bikin, perlu ker nak jalin silaturrahim dengan kau????? bodoh lah kau ni????? kau ni sesat ker????? keluarkan hadis atau ayat al-quran yang mengatakan kena atau wajib jalinkan silaturrahim dengan golongan munafik???? kau kan orang pas (ahli syurga)yang cakap berdasarkan sumber hadis dan al-quran. pergi mampuslah kau ana islah konon????

Juhari said...

Ana Islah, Mana yang mesti lebih diutamakan abang kandung atau Agama, Bangsa dan Negara.

Umi adalah seorang pejuang hebat. Berapa orang yang sanggup menolak tawaran daripada abangnya Azmin jutaan ringgit supaya UMI bersubahat dengan Anwar dengan menarik balik suratnya kepada Tun Dr Mahathir?

Sampai ke hari ini UMI masih berusaha supaya abangnya bertaubat dan meninggalkan Anwar. Ibu UMI juga telah berdoa setiap hari agar anaknya insaf dan bertaubat.

Saudari kena faham senario hubungan UMI dengan abangnya.

Mudah-mudahan usaha UMI memisahkan abangnya Azmin Ali dengan Anwar dimakbulkan Allah.

Anonymous said...

pantun 4 kerat yg wajib dibaca anda :
wan azizah dan anwar kahwin lari,
nurul izah pula berwali fasik,
anwar dan azmin agen yahudi,
yang menjadi mangsa rakyat yang sick.(rakyat yg rosak otak dan iman)

pak ibrahim bapak anwar sontot org gaji,
anwar pula tiduri isteri orang,
sampai bila org pas dan adil nak dikencing tanpa henti,
apa nak tunggu nalla bawak vcd dari seberang?

wahai melayu marilah pulang,
tinggalkan 3A yg kotor dan keji,
jgn kita nnt jadi masa perang,
akibat yahudi yg mula masuk kaki.

jadi renung2 kan lah dan muhasabah diri.

dari : anugerah tuhan

mthago said...

Kepada Ana Islah,

Allah perintah kita sbg org islam mencegah mungkar dan mengajak kebaikan.

Kemungkaran yg dibuat oleh seorg yg memiliki kuasa, mesti ditegur. Kerana dia berada pd kedudukan itu. Perintah Allah mencegah keburukan dari terus tersebar. Apatah lagi ia dilakukan oleh seorang yg akan jd ketua krn kesannya akan jadi besar.

Mencegah keburukan dari tersebar adalah perintah Allah, apatah lagi ada bukti yg kukuh.

Bersangka baik adalah perintah Allah kepada hal yg tidak jelas dan samar2 buktinya. Spt hal Aisyah r.ha difitnah melakukan zina. Allah bagitau dlm quran spy org beriman bersangka baik krn tidak ada bukti.

Tetapi sekiranya sudah ada bukti jelas tentang satu kemungkaran, dan tidak mencegahnya. Ini namanya melanggar perintah Allah. Menyorok kemungkaran yg dibuat oleh org yg akan memegang kuasa besar negara ini. Kalau yg buat mungkar bukan ketua dan hanya rakyat biasa, cukup mungkar dicegah secara tertutup.

Kalau awak nak tahu lebih lanjut apa yg sy jelaskan diatas,pls read this article..

http://mthago.wordpress.com/2010/12/23/ummi-hafilda-serikandi-negara/

wsslm
mthago@gmail.com

Anonymous said...

PEMBUKA KATA Srikandi 7:

Assalamlualaikum, salam perjuangan kepada semua penyokong penyokong tegar saya.

ALHAMDULILLAH DAN TAHNIAH,UMMI HALFIDAR DAH DAPAT MENGUMPUL PENYOKONG2 TEGAR. RATUSAN DAN RIBUAN PENYOKONG2 TEGAR. TAPI SIAPA YE MEREKA NIE.

BOLEH BUAT "KELAB UMMI HALFIDAR" LEPAS NIE. JADI AHLI KELAB SORANG RM: 10. WOW....... KAYA UMMI. LEPAS TU LEH JUAL PRODUK UMMI HALFIDAR KAT AHLI2 KELAB UMMI HALFIDAR..LEH JADI JUTAWAN UMMI. LEH GANTI ARWAH DATO SUSILAWATI.

TAHNIAH UMMI...................

Anonymous said...

hai ramai jugak yang jahil mana lebih dosa besar jual bini, makan rasuah, sekongkol dgn yahudi, main belakng, pecah belahkan umat, tipu rakyat semata2 gila kuasa nak jadi pemimpin berbanding dgn ummi yg dh bersabar selama 13tahun dihina, ditangkap,diseksa kerana cuba menegakkan kebenaran.apalah bebalnya kau ni joyah,apa jadi kalau ummi berdiam diri?hancur negara,mungkin anak kau juga akan dirogol dan diliwat anwar.dalam islam pun zina hukumnya rejam sampai mati di khalayak ramai,maknanya apa allah halalkan si penzina diaibkan dan diseksa pada mata manusia.hey ramai sgt melayu bebal mcm kau ni joyah.tu lah negara huru hara.bodoh mcm lembu!

-Pengikut Setia-

Anonymous said...

hai ramai jugak melayu yg bebal,betullah kata mahathir,melayu mudah lupa.sampai berbillion duit bank negara dibawak lari sampai gabenor masuk penjara,sampai interest kereta dan rumah cecah 16% dan berapa ramai bini org die sebat dan rembat.samsidar laila dan bini dato'hamzah ADUN Perak.mangsa liwat punya lah ramai.munawar sukma,azizan mior,saiful,tu belum masuk lg kisah pelacur-pelacur dari china yg dibawak dek nalla,sewa rumah dato'shafie abdullah utk buat kerja terkutuk.tunggulah 18 video lucah dari nalla,baru kau taw ucapkan terima kasih kat ummi.hey bebal punya melayu,ade ke novel keluarga dia kata,cari publisiti lebih baik kau hantukkan kepala kat batu bangang sgt,tak faham2.punyalah penat ummi menaip panjang cerita kronologi dari mula sampai hari ni,dok kata nak cari publisiti.hatuiih,seludah utk ana bebal mcm lembu.

Anonymous said...

Salam Ummi dan yang lain2

U've changed ur postings Ummi, lebih sopan and tak keterlaluan, am sure it will attract more readers, much better.. Jangan ikutkan hati, kita still orang Islam, orang Timur, harus ada santun yang tinggi, biarlah pencacai2 yang low morals tulis apa diorang nak, jangan ikutkan, jangan jatuhkan martabat diri kita 'kay

Pada Ana Islah, Anon 6:51, UMNino, kita doakan aje la Allah berikan mereka kesempatan untuk melihat mana yang benar mana yang palsu.. Orang2 macam ni kita cakap macam mana pun takkan berubah, biar la Allah yang menentukan buat mereka.. Yang harus di'inform' adalah orang2 yang mencari kebenaran, like me.. I pun bukannya support UMNO/BN tapi I still believe and prescribe to the concept, I still believe the old ways still can work, tak caya cuba tengok kat kampung2, macamana semua kaum boleh hidup in harmony, but then this is a different subject..

All I want is the truth... And you've given me this Ummi, so thank you.. Teruskan perjuangan, let the world see who Anwar truly is, your brother has been a pawn Ummi, forgive him and continue to pray for his redemption..

Ini bukan soal politik lagi, ini soal satu manusia yang will go to the ends of the world to fulfill his ambition, even to the point of selling his country.. May Allah have mercy on us all, Amin

dari seberang

Ana Islah said...

Salam respond !! saya menjalankan tanggungjawab saya sebagai pendakwah.Saya bukan menyebelahi mane-mane pihak.Bagi yang kurang memahami cara atau saranan saya ini amat menyedihkan kerana kita adalah ummat yang sungguh dhaif dan hina sering melakukan kesilapan serta semua pemimpin itu bukan maksum..Malah dalam sejarah Islam juga ada pemerintah yang bernama Al-Hajjaj Bin Yusuf Bin al-Hakam ats-Tsaqafi yang memerintah dengan penuh zalim bagi kelemahannya..tetapi kita sukar menerima kelebihannya !! Ummat sekarang lebih kepada mencari kebenaran tetapi tersilap cara dengan penyelesaiannya.Dalam Islam yang cantik dan tersusun dengan rapi segala usul dan masalah hendaklah diselesaikan dengan cara yang terbaik.Kita mengutuk TGNA,PM atau Anuar Ibrahim.Kita kenal dia,rapat ke ?? kita tinggal dengan dia ke ??Kita hanya mendengar spekulasi tentangnya disebabkan salah faham politik yang tidak kena dengan selera kita.

Kenapa tidak mengambil kelebihannya ??
Berbalik kepada isu ini saya rasa akal sememangnya boleh kita terima tetapi cara ini adalah tetap salah disisi syarak.Akal dan nafsu sering berkait rapat dalam menyelesaikan sesuatu isu,tetapi kita kurang dan lemah apabila menyelesaikan mengikut hukum syariat Islam.Jika ada kebenaran laporkan kepada pihak berwajib..jangan huru-harakan atau membuat provokasi murahan sekadar memenuhi nafsu serakah sahaja.

Yang juru respond juga terus menjadikan ini sebagai medan menghentam pribadi seseorang tanpa menyeledik kesahihan sesuatu berita.Ingatlah...kita diakhir zaman..banyakkan amal kita bukan dengan menimbulkan fitnah lebih-lebih lagi dengan mengaibkan manusia.Allah akan membuka aib seseorang jika dia membuka aib saudara muslimnya.

p/s: maafkan saya jika ada terkasar bahasa.saya diri yang dhaif ini mengajak semua agar hentikanlah perkara yang no2 dibenci Allah ini..

anti 3A 1S said...

alamak apa yeop kau kata si NALLA TUKANG SUPPLY PELACUR-PELACUR DARI CHINA?huh mmg dia ni tiger woods malaysia lah.gampang punya anwar n ada pengomen lain pulak kata nalla ada video die tgh projek dgn shidah.patutlah nalla cabar azmin dayus n cabar anwar gampang,ni diaorang snyap tak lawan tak saman,mampus kita kalau dia jadi PM,nasib baik lah Allah hantar ummi selamatkan bumi bertuah ni.terima kasih srikandi,mmg celaka lah 2 ekor ni tyermasuk 2 betina neraka tu,si jijah dgn si shidah,berambuslah semua pgi dekat yahudi,zina lah puas-puas,xde sape nak marah.jgn hancurkan kami kat sini.marah aku mengelodak,akan aku ludah 4 ekor binatang ni kalau aku jumpa.

Anonymous said...

sis tolong keluarkan gambar shamsidar masa bergetah dulu.. (getah sgt kew???) dengar msa dia muda... memang seksi habis..!! kasi panas sis!!!

Anonymous said...

kepada Ana Islah,

Betul ke tindakan Anwar memfailkan kesalahan 'Qazaf' terhadap Saiful dengan mengatakan Saiful memfitnah beliau meliwatnya?

Adakah kesalahan 'Qazaf' terpakai untuk kes ini mengikut Akta berkenaan?

Boleh jawah tak jika anda mengaku anda sebagai pendakwah?

paksuman62 said...

anon 6:51 hg eja nama penuh umi pun tak betoi nak komen mcm org pandai. udah bodo nk cadang RM10 utk fee fansclub umi, itu bidaah (bukan Bedah mak menakan hg).

ps: ken eniwan plis xplen hu is "dato susilawati?".kalau arwah dato' sosilawati aku kenai.

cian mak bapak hg........

Anonymous said...

kepada Ana Islah,

Betul ke tindakan Anwar memfailkan kesalahan 'Qazaf' terhadap Saiful dengan mengatakan Saiful memfitnah beliau meliwatnya?

Adakah kesalahan 'Qazaf' terpakai untuk kes ini mengikut Akta berkenaan?

Boleh jawah tak jika anda mengaku sebagai pendakwah.

anti 3A 1S said...

hey ana,kau ni mmg ustaz pas yg bebal.kau tanye kita kenal die ke,kita duduk dgn dia ke,kan ummi tu adik die,mstilah taw hal keluarga,sampai dh tunjuk bukti saham berjuta pun yg diberi anwar kt shidah,kau kata fitnah lagi.lebih baik kau pegi mati lah,sia-sia jd pendakwah tapi takde hidayah n kau kata amek kelebihan apa,penipu rakyat,hancurkan ekonomi negara,x igt ke interest kereta sampai 16percent,kau tak taw terima kasih kat ummike.kalau tak hari ni kau kena bayar 6x ganda.bodoh,belajar x abis n mmglah SPRM tgh siasat.sabarlah,tapi mcm kau taw si juburin akan tangguh sampai 10tahun setiap kes.kenapa takut,sumpah pun xberani,aib dia tu,dia yg zalimi diri dia.ummi dh tutup mulut punya lama selepas ditangkap dan didera,kau x baca sejarah ke?kau berambuslah masuk neraka dgn sijuburin dan si dayus tu !!

Anonymous said...

Kepada Ana Islah si Pendakwah,

Boleh tak orang yang teraniaya difitnah (anwar) membuat sumpah laknat untuk membersihkan dirinya?

Apakah hukumnya wahai Ana Islah?

Anonymous said...

Pada Ana Islah

Maksud 'Islah' tu menurut Ibn Manzur dalam bukunya Lisan al-Arab jilid 2, bermaksud menghilangkan kerosakan atau mendirikan semula sesuatu yang telah runtuh

Nama tu memang sangat sesuai dengan niatnya, berdakwah.

Niat tu memang betul mengajak kepada kebenaran, ikut panduan syariat Islam, sangat terpuji, tapi satu je soalan nak diajukan: adakah Ana Islah juga memberi komentar yang sama di blog2 yang lain, baik dari penyokong atau pembangkang? Dah cuba dakwahkan YB Lim Guan Eng? Dah berkomentar di blog KJ? Dah bagi nas2 di blog Teresa Kok bila dia komen pasal azan? Ada anda berkomentar bila TGNA cakap it's ok berpakat dengan parti yang dia sendiri pernah label setan (DAP)? Ada Ana Islah sampaikan dakwah di blog DS Najib? Rasanya belum pernah dilihat nama Ana Islah ni di blog2 mereka2 ni...

Mungkin blog Ummi ni tak ramai orang tau, dan dia pun takde pengaruh atau kuasa politik so senang la sikit nak berdakwah kat sini. Saya lagi dhaif, saya lagi tak pandai bab2 ni, tapi yang saya tau Islam tu adil, Allah itu adil dan kita sebagai umatNya jugak harus adil, baru la Justice for All! Maafkan saya kalau komen saya ni tak betul, mungkin Ana Islah guna nama lain kat blog2 tu, boleh jadi?

anti 3A 1S said...

hey ana bebal,kau kata hentikan la perkara yg dibenci oleh allah ni,mengaibkan orang.aku rasa allah lebih laknat kau,nik aziz ngn hadi awangserta seluruh pengikut pas kerana menghalalkan kemungkaran penzina dan peliwat serta pengkhianat yg bersekongkol dgn yahudi.tu pun kau nk sokong,babi semata2 nak raih undi simpati,ulamak akhir zaman betul.seperti yg tercatit dalam alquran,penghuni neraka yg terakhir kerana menghalalkan cara.hancur islam kerana 10 org mcm kau ni ana islah !

chenerong ular said...

TEGAKKAN PERKARA YANG BENAR, SYABAS.

Unknown said...

UMMI,
Percayalah walau satu dunia ni berjaya Anwar yakinkan dan menjadi penyokongnya, tapi hanya Ummi seorang sahaja yang tahu rahsia sebenar, dan berjuang menentangnya.. yakinlah Ummi tetap akan menang, sebab bersama Ummi adalah Allah.. Tuhan Yang Maha Berkuasa..
Andaikata kerja UMMI ni tak berjaya nak jatuhkan Dajal2 ini.. sabarlah, percayalah ada hikmahnya..
Maha Kasih nya Tuhan, mgkin Tuhan nak selamatkan Ummi jugak, sebab kalau kerja2 yang Ummi buat ni berjaya dgn segera atau secara tunai, takut nanti Ummi rasa Ummilah yang menjatuhkan semua Dajal2 yang amat besar dalam sejarah malaya ni... Jika begitu amat sukar Ummi nak menjaga hati dari rasa ego, rasa besar, rasa dah berbuat jasa yang besar sangat2 kepada negara, bangsa dan agama.. rasa-rasa ini adalah amat bahaya sebenarnya.. sebab ia berpotensi menjadikan segala amalan dan perjuangan tidak bernilai disisi Allah nanti.. Apalah artinya kita menang di dunia tapi tiada nilai di sisi Allah..
Cuba baca sejarah Nabi Yunus yang diuji dengan ikan Nun..
Kerana sayangnya Tuhan pd Yunus.. carilah hikmah dari sejarah nabi Yunus tu...
Walaupun hakikatnya kerja Ummi ni amat besar dan senjata yang paling berkesan tapi sebagai hamba Allah jangan ada sebesar debu pun dalam hati kita merasa kejayaan tu adalah dari usaha kita..
Kita makhluk yang hina.. Kita tiada apa2.. Kita lemah tapi Allah kurniakan jutaan nikmat pada kita..
Andai kita dapat ibu yang zalim, yang meletakkan bayi yang masih berdarah di tepi longkang., apa yang kita boleh buat.. semut yang datang pun kita tak mampu nak menguisnya di waktu itu... Bayi tu mgkin hanya dapat menangis dan merintih2 shj di mlm yang gelap... hingglah kehabisan suara dan akhirnya kehabisan tenaga, kesjukan yang amat sgt dan mati lah dia sebagai syahid..
Tapi baiknya Tuhan dah lahirkan kita dari ibu dan bapa yang penyayang.. bukan dari manusia yang berhati iblis spt itu,..
Sebab mesti ada perbezaan antara pejuang kebenaran dan pejuang Allah.. sebab pejuang Allah mencari keredhaan Allah dan meyakini kemenangan itu adalah dari bantuan Allah..
Islam itu milik Allah maka Allahlah yang menjaga dan memenangkannya.. Pejuang Allah yang mati dalam peperangan jihad, mereka nampak kalah pada musuh tapi mereka menang di sisi Allah...
Tapi Ummi perlu terus bekerja dan berjuang dengan 1001 cara, tapi tetap menjaga keredhaan Allah... yakinlah kerja2 Ummi ni amat besar impaknya dlm sejarah yang sedang lakonkan ini..
Jangan jadi mcm PAS yang nakkan kemenangan hingga Islam dah dibelakangkan.. nak sebut Islam pun takut secara terang-terangan..
Lihatlah Tuhan tunjukkan siapa PAS sebenarnya..
Takbir.. Go.. Ummi Go..
ALLAHU AKBAR.. Ya Allah, Kami faham Ummi pun amat lemah tapi Engkaulah yang memberi dia kekuatan.. Selamatkan dan rahmatilah dia dalam perjuangannya di dunia.. lebih-lebih lagi di akhirat kelak..
Moga juga Anwar, azmin, Syamsidar, PAS dan semua mereka dan kami juga Engkau ampunkan.. pimpinlah kami semua dan selamatkanlah kami semua..

Anonymous said...

ana islah!!!!!

mana hadis yang kata kita kena jalinkan silaturrahim dengan orang munafik?????? mana dia!!! wahai orang yang mengaku dirinya sebagai pendakwah???? jangan cakap berbelit-belit macam yahudi dan nik ajis lah. dan jangan nak gunakan agama untuk tutup kelemahan dan kebodohan diri. ummi tu tak kenal azmin ker???? sampai dia tak boleh nak cakap pasal azmin. yang kau tu duduk sekali dengan nik ajis, anwar si anugerah tuhan dan azmin ker? sudah lah orang pas yang hati buta, sanggup jadi anjing orang kafir, sanggup jual agama, jadi pondan bila kalimah Allah dimain-mainkan, sanggup jadikan kafir sebagai peminpin, sanggup tolak perpaduan sesama islam, sanggup gunakan agama untuk dapatkan sokongan politik dan kuasa. sudah lah....pergi mampus lah kau ana islah (kononnya pendakwah).

Anonymous said...

wahai ana islah yang mengangkat dirinya sendiri sebagai pendakwah....

kenapa kau tak berani nak mengaku yang diri kau tu adalah pengikut pas totok yang bertuhankan nik ajis. yang sanggup ikut cakap nik ajis membabi buta. hanya orang pas atau pengikut nik ajis yang buta hati sahaja yang akan berlagak mengaku dirinya sebagai pendakwah. dakwah tu kerja mulia para nabi dan rasul. keje dakwah bukan duduk kat komputer mengadap internet lah bodoh.....

Anonymous said...

ana islah, kau kata semua pemimpin bukan maksum. tapi kenapa juak-juak pas yang macam kau mengaku diri adalah pendakwah, pejuang islam, penegak keadilan sanggup mengutuk dan menghina pemimpin-peminpin negara dengan pelbagai macam cara. bukan ker pemimpin-peminpin negara kita malaysia yang tercinta ni jugak bukan maksum. sebenarnya apa sahaja yang juak-juak kau buat betul kan. aku berani kata kalau suatu masa besok Allah tunjukkan yang bini dan anak-anak pompuan juak-juak pas ni tak pakai tudung, juak-juak pas atau ulamak-ulamak pas akan kata tak apa ianya dibolehkan. macam kes sekarang ni di mana juak-juak pas ni bersekongkol dengan kafir. kalau dulu sanggup kata umno kafir sebab bersekongkol dengan kafir. kenapa tak mengaku hari ni yang mereka juga kafir seperti umno kerana bersekongkol dengan kafir. sudah lah, jangan gunakan agama untuk kepentingan diri.

duluPas said...

Ana Islah said...

anggaplah ini satu novel yang berkisah sebuah keluarga..

---hello, ini bukan macam novel atau filem atau wayang kulit la, ini adalah KEJADIAN YANG BENAR2 TERJADI. SENANG CAKAP, A SPADE IS A SPADE.

Jahat-jahat abang atau ahli keluarga kita..ia tetap keluarga kita.------hello, ini bukan soal keluarga semata2 la, ini adalah soal MELIBATKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA. Senang cakap, abang Umi ini membabitkan rakyat.

Tetapi sekian lama membongkar satu persatu..seperti ada agenda tersendiri dan tersembunyi....

----hello Ana, kau baru habis SRP ke? dah 12 tahun Umi Hafilda memendam rasa, dah 12 tahun Umi, ibunya dan keluarganya meminta Azmin kembali ke pangkal jalan, apa kebenda agenda tersembunyi yang kau nak fitnah di sini? Kau tahu ke agenda tersembunyi yang kau tudoh ni? Kau ahli keluarga rapat atau kakak Azmin ke nak tudoh sebarangan?


Khas untuk saudari..Anda sayangkan keluarga anda..bincanglah cara baik..bukan dengan hebohkan satu dunia bahawa dia adalah perosak..

-----Hello Ana, apa masalah kau? kau tak baca betul2 ke apa yang Umi tulis selama ini? Bukankan mereka telah berusaha selama ini dalam diam2 supaya Azmin berubah, sebaliknya Azmin sanggup marah2 kepada ibu kandungnya sendiri. Azmin tak pernah melawat ibunya selama berbelas tahun? Ana, kau tak lulus subjek Bahasa Melayu SRP ke?



...dan ingatlah !!!Haram memutuskan silaturrahim dan ianya adalah kemurkaan Allah selepas syirik pd Allah --------hello Ana, kau buta huruf ke? kat mana dalam penulisan UMi yang dia mengatakan dia mahu memutuskan pertalian keluarga? Kan dia meminta2 berkali2 supaya Azmin berubah, tinggalkan pembohongan dalam politik, dan Umi sanggup bermaafan dengan abangnya semula. Kau bisu dan pekak hati ke? atau kau pura2 tak faham tulisan Umi yang terang lagi bersuloh.


Hello Ana, adakah kau dah beri komen yang sama dalam blog2 Anwar dan Azmin dengan nasihat yang sama kepada mereka? ------hello, potong kuku ayam saya jamin komen kau tak akan disiarkan dalam blog Anwar, Azmin atau penyokong2 tegar mereka.

PAS, tak usah cakap le pasal PAS, mereka semua betul dan baik belaka, orang lain semua jahat dan durjana. Oh lupa, sapa masuk DAP pun dah jadi bersih suci macam pak2 janggoat PAS.

Anonymous said...

Ana Islah Pendakwah said:

Kita mengutuk TGNA,PM atau Anuar Ibrahim.Kita kenal dia,rapat ke ?? kita tinggal dengan dia ke ??Kita hanya mendengar spekulasi tentangnya disebabkan salah faham politik yang tidak kena dengan selera kita.

Hello Ana, nak tanya sikit, Kua kenal Umi Hafilda, rapat ke ?? kau tinggal dengan dia ke ??

Hello Ana, kau hanya dengar spekulasi dan kau salah faham. kebanyakan pembaca di sini dengar berasaskan bukti yang Umi berikan, memikir dan menilai berasaskan akal yang Allah berikan, bukan nya dengan cara bermusoh2an sesama umat Islam yang dibuat oleh Nik Aziz.

Dalam UMNO majoriti adalah umat Islam, tidak semua umat Islam dalam UMNO jahat sepertimana buruk sangka anda dan pihak PAS. Adakah dengan menganggap Nik Aziz Tuan Guru, anda sebagai Pendakwah bersetuju bahawa umat Islam dalam PAS dan UMNO bermusohan dan tidak bersatu. Anda bersetuju pati kafir DAP lebih Islamik daripada UMNO?

Atau anda cumalah Pendakwah hipokrit yang tidak dapat berlapang dada dan terbuka hati untuk menelan kebenaran?

Ana, anda sangat bias dan hipokrit sebab anda adalah seorang Ahli Pas. Masakan tidak ahlinya, kerana Nik Aziz yang sanggup menolak perpaduan UMNO/PAS kerana dendam kesumat lamanya, anda junjong dia sebagai Tuan Guru. Kami amat faham, penggunaan "TGNA" adalah bahasa Pas. Tak perlulah berpura2 mengaku anda neutral dalam politik. Sikap hipokrit anda terserlah.

kam said...

Ana islah,berdakwah tu bagus,menyambung kerja nabi.Tapi biarlah dengan ikhlas dan hikmah/bijaksana.

Mendedahkan aib tu tengok tempatlah.Kalau pemimpin pembinasa umat dan sangat diragui 'kebersihan'nya dengan pelbagai tuduhan salahlaku pun kita nak tutup mata semata2 sebab taknak mendedahkan aib,memang tak kenalah tu.Pemimpin2 pas pun termasuk nik aziz selalu mention pasal ni.

Kalau benda basic macam ni pun ana islah masih tak faham(konsep mendedahkan aib)baiklah ana islah belajar lagi kemudian barulah berdakwah.Bukan apa takut jadi 'ajaran sesat' nanti.

Anonymous said...

Salam Ana,

bukalah minda dan buatlah penilaian berasaskan akal fikiran yang Allah berikan.

dan apabila anda ingin berdakwah, berdakwahlah dengan hati yang jernih dan merendah diri tanpa perlu mengangkat diri atau menggelarkan diri anda sebagai Pendakwah.

tak perlulah menghebahkan ke seluruh pelusuk dunia maya ini bahawa anda adalah bergelar Pendakwah, kerana Allah maha mengetahui segala2nya, tanpa perlu riak oleh sesiapa.

andainya anda seorang Pendakwah sepertimana anda sendiri menggelar diri, apakah anda seharusnya bersikap tabah berhadapan segala kritikan dan hinaan dari kami yang daif agama ini.

Sabaliknya anda menjadi terlalu sedih menerimanya. bererti anda tidak redha dan tidak terbuka dalam berdakwah. anda bersikap anda saja yang betul, orang lain yang salah.

anda kecewa kerana ada kata2 yang keras, tetapi tidakkah anda intipati pandangan2 yang tidak sehaluan dengan anda, iaitu fakta, bukti dan kesan akibat perlakuan Azmin itu?

maksud saya, anda kecewa kerana ragam penulis2 di sini bukan kerana message2 yang diutarakan oleh penulis2. you missed the point.

Anonymous said...

Jikalah seseorang itu adalah Pendakwah, tidak wajarlah dia perlu mengakui dirinya seorang pendakwah tidak menyebelahi mana2 pihak dan dalam masa yang sama dia bersembunyi disebalik anon yang diberi nama Ana Islah.

Pendakwah mestilah seseorang yang semua orang boleh kenali, dengan nama dan kedudukan beliau yang diketahui ramai. Tidak perlu khuatir atau emosi, serta bijak dalam memberi pandangan dalam suasana pendengar/pembaca dari ideologi politik yang berbeza.

Tidak sedih dengan tohmahan, sebaliknya tabah membalas hujah.

Hanya pendakwah celup sahaja yang berani berdakwah sambil sembunyi muka.

My 2 cents opinion.

Bekas PKR said...

Wahai Ana Pendakwah,

Anda menudoh Umi Hafilda melakukan pembongkaran ini ......seperti ada agenda tersendiri dan tersembunyi...

Amat jelas disini anda juga berprasangka buruk terhadap Umi yang menjurus kepada sifat fitnah. Adakah anda pasti beliau ada motif tersembunyi? Seperti hendak memeras ugut Azmin atau sebagainya?


Kenapa anda tidak mengajukan persoalan terhadap Anwar dan Azmin demi kepentingan agama bangsa negara, iaitu kenapa DIAM MEMBISU, TIDAK BERANI BERSUMPAH LAKNAT, TIDAK AMBIL TINDAKAN UNDANG2 TERHADAP UMI & NALLA KERANA FITNAH?

Jawablah wahai pendakwah straight to the point. Tak perlu konar2.

Anonymous said...

Umi, saya mintak tolong jgn lengah2kan lagi. Kalau bole himpunkan sekaligus utk Part 6 hingga 10. Part 11 hingga Part 15. Biar cepat sikit.

Lagi satu, saya dengar umi msh menyimpan bukti yg blom penah dikluarkan sblm ni. Saya mintak umi dedahkan semuanya.

Saya rasa kesian sgt2 kat pengikut2 dan penyokong2 anugerah tuhan tu.

Dlm dunia persilatan, umi bolehlah diibaratkan sbgai setaraf ngn tok guru silat. Setakat ni yg cuba melawan anugerah tuhan, semuanya telah tumbang belaka sbb diaorg cuma bertaraf jurulatih aje. Saya mengharapkan dlm pertempuran kali ni, umi benar2 boleh membuktikan bhw umi adalah srikandi sebenar.

Umi, mulakanlah langkah silatmu dgn langkah yg kemas. Tumbangkan anugerah tuhan tu dgn jurus yg amat hebat. Kami mengharapkanmu.

Anonymous said...

Ana Islah, tak tau nak tulis gapo2 kat mu ni. Geram teramat2 aku kat mu. Gigil raso badan ambo menahan marah. Tp alhamdulillah ramai ruponyo dok marah ko mu yg buta mato dan ati. Meme mu tak ikut perjalanan cite doh tu nak bg komen lak.

Anonymous said...

Go Umi Go. Pakcik MM totap sokong bondo yg elok. Reveallah segalo Pandora Story yg selamo ni org tak tahu.

-Pakcik Menang Motto (PMM)-

MUS said...

ADUHHH...PANAS SUNGGUH KOMEN2 DARI ANDA SEMUA ...DAN TETIBA ANA ISLAH TERUS POPULAR DALAM MASA YG SINGKAT..

ITU LA ANA... DALAM MEMBERI KOMEN DAN BERDAKWAH DITEMPAT BEGINI JGN TERUS BERHUJAH DGN SECARA TEORI SEMATA2 SEBALIKNYA MESTI MEMBACA SEJARAHNYA TERLEBIH DAHULU DAN RESAPKAN SEGALA PERMASALAHAN YG SEDANG DIHADAPI OLEH PENULIS.. BILA SUDAH BERADA DIDLM ZON PERMASALAHAN ITU BARU BOLEH DIGABUNGKAN TEORI DAN HAL YG SEBENAR...

KALAU BERHUJAH DIRECT AMBIL DARI NAS2 YG BERADA DIDLM KITAB TANPA GAMBARAN YG SEBNR MMG LA ORG AKAN BOLEH BIDAS SEMULA...

tETAPI TAHNIAH LA JUGA SEKURANG2NYA ANA KINI TELAH BERSEDIA MENGHADAPINYA DAN BERFIKIR SECARA ADIL DGN KEDUA2 PARTI...PENYOKONG UMMI MMG SUDAH LAMA PANAS MEMBARA...JIKA DIPERCIK MINYAK LAGILAH MENYALA...BERBELAS TAHUN TU MENAHAN KESABARAN UNTUK AZMIN BERUBAH TERTAPI MAKIN LAMA MAKIN TERUK... UMMI TIDAK MENJAUHKAN KELUARGA TETAPI AZMIN YG MENJAUHKAN KELUARGA ITU YG UMMI CUBA PERBETULKAN ..USAHA TELAH DIBUAT BERBAGAI2 DEMI KELUARGA TETAPI BILA MELIBATKAN BANGSA DAN NEGARA CARA BEGINI MUNGKIN SALAH SATU JUGA UNTUK ORG BIASA...MAAFKAN SAYA YA aNA... HARAP SABAR TERHADAP KOMEN2 YG PANAS DARI PENGKOMEN2 DIATAS.....

Anonymous said...

..perjuangan yang masih diteruskan...demi mendukung suatu kebenaran...atas nama suatu keadilan.....

begitulah manusia....pabila satu pihak mendukung suatu kebenaran....ada sahaja penghalang...ada saja halangan...yang sering dilampiaskan rasa serba salah adalah di pihak yang mempertahan....

buat Tun Mahathir...negarawan terulung yang mendepani segala umpat keji...'hukuman' manusia yang tidak pernah ada hujungnya...sampai lah sekarang ni...masih ada yang ingin pertikai sedangkan apa yang Tun buat adalah untuk agama, negara dan anak bangsa nya....(paling tersentuh...beliau tetap fokus dalam pembinaan negara...meski ketika itu keadaan begitu celaru...dan pada ketika Anwar berada semula di persada politik...beliau tetap mempertahankan negara sedangkan beliau sudah tidak punya kuasa...dan beliau juga mempertahankan insan2 seperti Ummi Hafilda...dll...dengan tidak melibatkan lagi mereka...kerana beliau tidak mahu insan2 berkenaan merasa tertekan...begitu 'gentleman')

buat Tan Sri Musa Hassan...
siapa gerangan beliau pada ketika itu...hanyalah polis penyiasat...tapi sanggup memerah segala keringat hingga mengugat kerjaya dan periuk nasi beliau pabila penentangan secara terus terhadap pentadbiran sedia ada pada ketika itu... untuk apa?...hanya untuk agama, negara dan bangsa....

buat Ummi Hafilda...
insan ini lah yang memulakan pendedahan....meski berjuta dugaan bakal dihadapi...meski nama abang sendiri akan dibawa bersama...jangankan maruah keluarga...bahkan nyawa jadi pertaruhan...untuk apa?....hanya sebab agama, negara dan bangsa....

buat ibu Ummi Hafilda....
insan ini melalui pelbagai tekanan...pabila memilih kebenaran...keadilan...sehingga terpaksa memilih di antara anak2 yang keluar daripada rahim beliau sendiri....adakah kerana nikmat dunia? kerana di fikiran dan hati seorang ibu...nikmat akhirat yang dihajati..

buat kak long (Pn. Norliah Ali)n suami, kak ngah n suami, Azman, Azwan....
mereka adalah suatu pertalian yang menunjukkan betapa sebuah keluarga mampu sepakat dalam mendedahkan segala kemungkaran untuk suatu kebenaran...kerana mereka berpaksikan redha Allah mengatasi segala yang lain....

buat Azizan...
hanya orang biasa...yang ntah daripada mana...berdiri atas nama satu maruah...satu iltizam...tiada kompromi pabila bicara tentang agama, negara dan bangsa...sehingga arwah isteri berama anak yang dikandung menjadi antara pertaruhan yang tiada galang ganti nya....untuk apa?...untuk agama, negara dan bangsa...

untuk Datok Aziz Samsudin..
pada ketika gelaran menjadi taruhan...nikmat dunia menjadi perkiraan...beliau memilih bersama pendukung kebenaran...sehingga ujian isteri beliau terbunuh....dalam perjalanan mendukung suatu kebenaran...untuk apa?...untuk agama, negara dan bangsa....

dan juga untuk mereka yang lain yang masih hidup untuk menyaksikan sendiri..kebenaran yang makin tertegak...dan yang telah pergi...disucikan daripada fitnah (Al-Fatihah buat mereka ini)

jangan bicara tentang perjuangan jika yang hanya ada cuma minda....kerana perjuangan itu juga memerlukan hati sebagai pelengkap...dalam menuju keredhaan Ilahi...

wallahu'alam...

Anonymous said...

Zek dan lain-lain, apa kata kita pakat ramai-ramai cari video tu sampai dapat. Pasti nya dalam banyak-banyak supporters Ummi ada yang punya contact dengan pihak tertentu. Kita share bagi blog ni meletup. Rasa nye Ezam dah tengok salah satu video Uncle Nalla tu,tapi yang mane satu eehhh?

Anonymous said...

Salam Ummi,

Fuh, makin baca makin dekat kita kepada kebenaran...Ada video???? Biar betul....Fuh, tu kalau tak takut lagi tak taulah camana hidup org tu kan...lagi2 ada anak ramai, ada bini....tak dapat nak dibayangkan betapa kejijikan itu akan terpalit kat muka setiap generasinyer yg lahir....akan jd sejarah paling ngeri pernah tercatat, keburukan manusia paling dasyat...generasinya bakal diludahi...dia tak kesian ker kat anak2 dia yer????

P/s: Syabas Ummi...berani kerana benar...teruskan sampai nafas yg terakhir....

Anonymous said...

Syabas ummi..teruskan usaha murni anda kerana perjuangan masih lagi jauh. Banyak usaha yang mesti kita lakukan untuk memperbetulkan keadaan. Ini adalah perjuangan suci untuk menegakkan islam di bumi malaysia yang bertuah ini.

Saya berasa amat sedih apabila melihat perpecahan umat islam di malaysia disebabkan si durjana ini..

dugo said...

Ana Islah,

mempersoalkan Umi dengan "..seperti ada agenda tersendiri dan tersembunyi...." sedangkan anda sendiri tidak termasuk dalam kategori "kita kenal dia,rapat ke ?? kita tinggal dengan dia ke ??" yang keluar dari mulut anda sendiri Ana.

ini seperti meludah ke langit, berprasangka buruk dan ciri2 fitnah anda terhadap Umi. kecualilah, anda rapat dan mengenali Umi.

Anda tinggal dengan dia ke?

Anonymous said...

Salam Umi,

Saya ada satu soalan untuk diajukan dan harap mendapat jawapan yg sebenar drpd Umi dalam posting yg akan datang:

SIAPAKAH DR RESTINA DAN APAKAH PERANAN BELIAU?

Soalan saya bertujuan mendapat kronologi cerita spt yg Umi ceritakan. Apa yg saya faham Umi dan Azizan ditangkap di rumah Dr Restina, ala penjenayah oleh polis. Dr Restina sempat pula menelefon Datuk Musa (kini TanSri), membayangkan Dr Restina is somebody yg ada peranan dalam kisah besar dan benar ini. TQ

masmerah

Anonymous said...

Ana Islah - Kita hanya mendengar spekulasi tentangnya disebabkan salah faham politik yang tidak kena dengan selera kita.


Ana, politik membabitkan rakyat dan majoriti rakyat adalah Islam. Anwar & Azmin menawarkan diri untuk menjadi pemimpin kepada majoriti Islam di negara kita.

Jika ada spekulasi, persepsi dan tuduhan serius yang dilemparkan oleh Umi Hafilda terhadap Anwar, Azmin, Wan Azizah dan Shamsidar, apakah tidak wajar mereka yang dipahit tuduhan ini membisu seribu bahasa, tidak bersumpah dan tidak mengambil tindakan mahkamah untuk membuktikan bahawa tuduhan ini adalah fitnah dan palsu?

Jika isu ini membabitkan Ana dan keluarga mu, who cares to know. Tapi ini membabitkan integreti pemimpin dan kepentingan masyarakat. Everyone need to know the truth.

Itulah perbezaannya.

Anonymous said...

salam.ada di anatara kita yang kata kita bukan sokong umnno.tak sokong mana pihak,yang nak jadi kaunselor,nak jadi ustaz tak berani nak terima kebenaran.Masalah sekarang bukan masalah politik,tetapi masalah moral,agama, bangsa dan negara.Bykan nak cari publisiti.Janganlah nak tunjuk alim.Kalau keliru sembahyang hajat supaya dapat sedikit petunjuk.Kalau tak diceritakan pendedahan seperti ni dari orang terdekat mcm mana kita nak tahu perkara sebenar.Ceramah -ceramah sekarang bukan ceramah agama.Pakai serban melintang dan membelit semua nak cari wang bayaran ceramah.Usataz yang ada bukan semua mempunyai oman yang kuat.dia pun di uji oleh Allah juga.sebab tu mcm2 cerita kita dah dengar.Terusakan pendedahan.yang tak boleh terima kenyataan,bacalah akhbar yang suka highlight perkara yang tak betul.Islam tidak suka memutuskan sillaturrahim malah suruh menjalin silaturrahim.Macam mana Tok Guru dan puaknya tidak mahu menjalinkan silturrahim dgn puak islam lain.Malah boleh menjalinkan silaturrahim dengan puak kafir yang dengan jelas menolak Islam.Fikirlah sendiri.Ilmu tak menjadi ilmu kalau kita tidak mengamalkan.Ingat ini bukan bicara politik,tetapi pendedahan perilaku.

Sukma Rindu said...

Kau orang ni semua silap.

1.Siapa yang memperkenalkan tudung? Bukankah Anwar? Sebelum tahun 1970 mana ada perempuan yang bertudung.

2. Siapa yang menubuhkan Universiti Islam? Bukankah Anwar?

3. Siapa yang menubuhkan Insuran Islam? Bukankah Anwar?

4. Siapa yang menubuhkan Pajak Gadai Islam? Bukankah Anwar?

5. Bab bab liwat ini. Ada siapa yang nampak dengan mata kepala sendiri barang dia masuk ke dalam dubur mangsa. Tak adakan? Itu semuanya fitnah belaka. Jangan percaya semua ini.

6. Mari kita sama-sama sokong supaya Anwar jadi PM ke 7 selepas PRU 13 nanti. Barulah banyak pelabur akan masuk melabur ke negara Malaysia.

7. Tol akan dihapuskan.

8. Gaji Guru dan pegawai kerajaan akan bertambah RM500 sebulan.

9. Minyak petrol akan turun.

Bukankah langkah-langkah ini akan menyenangkan rakyat.

Cubalah fikir sedikit.

lada said...

Dey thambis2 and acis2...
Ini blog Ummi daa... Tp ana yg top...

sudah2 lah taruk ana islah... sian dia, sapa suruh cakap tap pakai otak. bincang fakta2 ummi la plak...

Anonymous said...

Saya pernah menghadiri perkahwinan salah seorang kakak cik umi pada tahun yang saya terlupa, rasanya tahun 1980an bersama salah satu saudara cik umi iaitu Allahyarham Cik Isa dari Sungai Petani.
Saya juga tahu kisah cinta antara Cik Shamsidar dan si Aljuburi.
Jadi saya faham dan teramat faham kenapa abang Cik Umi sanggup bersikap demikian.
Semuanya kerana wang, adakah wang ini yang akan membahagiakan dia diakhirat nanti.
Saya rasa sedih kepada ibu Cik Umi tentu dia teramat sedih dengan hal yang begini. Saya sokong Cik Umi, teruskan perjuangan anda.

Anonymous said...

Dalam Permainan chess, Umi diibaratkan sebgai White Queen yg nak check-mate Black King(Anwar). Cuma masalahnya, Black King ni dikawal ketat oleh dia punya Black Queen (Azmin). Susah utk White Queen check-mate Black King ni kalau berseorangan.

Saya cadangkan White Queen bergabung dgn White Bishops,White Castles,White Knights dan White Pawns dan menyerang serentak Black King dan Black Queen.

Itu cuma metafora dlm permainan chess. Dlm dunia sebenar, saya mau Ummi berganding tenaga ngn Ezam, Nalla, TDM, Anuar Shaari dan bekas2 org kuat PKR. Serang mereka bertubi2 sehingga Ummi berjaya check-mate Black King.

Anonymous said...

Siapa yang memperkenalkan tudung?
Siapa yang menubuhkan Universiti Islam? Siapa yang menubuhkan Insuran Islam? Siapa yang menubuhkan Insuran Islam?
Apa yang kamu cakap ni?Macam orang tak ada ilmu ja.Nampak sangat kamu ini kurang membaca.Dengar cakap tanpa maklumat yang kukuh.Sekarang ni bukan cerita siapa yang melakukan sesuatu.Faham tak? satu dunia cerita kes perilaku pemimpin yang kamu sanjung.Pergilah baca fakta dan dapatkan maklumat yang sebenar.Kalau kita benar ambil tindakan yang matang,jangan porak peranda dan menipu serta menaburkan janji.Kamu ni tak kenal lebih dekat dengan mereka berbanding dengan penulis blog.Kita mesti seimbang dalam membaca fakta.Jangan gadaikan negara dengan bergabung dengan negara-negara yang jelas musuh islam.Minta maaflah kalau berpandangan yang tak sealiran.

Anonymous said...

kalau dah semua benda-benda baik tu anwar buat macam kata sukma rindu (rindu kat sapa kat anwar ker???). kenapa anwar tak buat sumpah laknat macam saiful buat. saful yang tak buat insurans islam, pajak gadai islam, universiti islam dan lain-lain tu pun boleh buat sumpah laknat. kenapa anwar si anugerah tuhan tu tak boleh buat sumpah laknat????

Anonymous said...

TAHNIAH PASUKAN BOLASEPAK MALAYSIA.
BERJAYA MENEWASKAN INDONESIA 4 - 2.

Anonymous said...

a'ahh lah cuba2 lah fikir skit...:

1)masa kalimah Allah dipertahankan daripada digunakan agama selain agama ISLAM (YANG BENAR)...dimanakah Anwar?

2)masa sumpah laknat berlaku...dimanakah Anwar?

3)masa trajedi berdarah Memali...dimanakah Anwar?

4)masa Marvi Marmara (konvoi penghantaran bantuan ke Palestin)...dimanakah Anwar?

5)masa nak mengisytiharkan diri sendiri sebagai PM (16 Sept tu)...di manakah Anwar (da jadi ke PM)?

6)dan banyakkkk lagiiii...

wallahu'alam...

tkali said...

'Rindu Sukma'
Ini mesti anuar, dia sudah rindu sama sukma! Rindu kalu, indon sana pi!
NALLA, cepat2la kasi tunjuk itu tape! Diaworang mau saksi! Kita worang boleh jadi saksi! Anuar bikin depan! Anuar bikin belakang!

Ummi, teruskan perjuangan!

penyokong setia said...

apalah si pengomen ini ada cerdik ada bengap nya jugak.dia marah ana islah mmg pandai tapi bila dia cakap tak berpandukan fakta dan statistik,aku x setuju.dia kata blog umi tak ramai orgorang,rabun apa dia.baru dua minggu dah cecah sampai 100,000 hits.tak ramai apa.YB dan menteri serta artis pun xbley reach that target dan dia kata lagi umi xde pengaruh.kalau tgk komen pembaca sampai beratus setiap tajuk,YB Zul pun 0 komen, al-juburin pun xsampai 10.jadi sape yg byk pengaruh n kenapa anwar cukup takut dgn umi.sampai kat court pun bawak 13 lawyer.maknanya apa pengaruh la tu.the power of srikandi.cakap biar berfakta,baru nampak cerdik bang oi..

doncin cai said...

salam
aku mengelakkan dari putus "darah daging "..... TETAPI aku juga tidak rela hati seorang ibu terguris......
kalau itu kehendak abang ko, Umi...
aku di pihak engko....
tiada siapa suka hal kaum keluarga di kongsi bersama orang lain, TETAPI ko terpaksa Umi........
insyaAllah, orang terinaya dekat padaNYA

Anonymous said...

hey ngok,mmg kau ni xmembaca habis.nama pun sukma,sah sah bontot kau dah bersepai,sape kata dia yg bawak budaya tudung?budaya tudung dibawak oleh pas lah ngok n universiti islam,bank islam,insurans islam,semua idea tun M,termasuk wang dinar tapi si jubo dah spin,dia kan suka terbalikkan cerita n sape yg nak terima IMF yahudi.kalau bukan anwar,sape yg runtuhkan ekonomi sampai saham jatuh 200 index n 150 company bursa gulung tikar n ramai cina bunuh diri.bangang sape yg naikkan interest rumah smpai n kereta sampai 16percent,kalau bukan sijubor biol,sape yg bawak lari 3billion duit BNM,kalau bukan sijubo bagi shidah n nalla sial n sape yg sentiasa selamatkan dunia islam,yg lain kalau bukan mahathir.ngok,seluruh middle east dtg malaysia sebab siapa lagi kalau bukan era mahathir.yg kau sibuk pasal saksi liwat habis,kalau air mani anwar dah terbang ke jubo saiful,sape yg nk jadi pak sanggup?kau ke sial?babi lembu cakap pakai otak la,jgn pakai kemut kat jubo.kumat kamit tanpa fakta.puiihhh.kau mmg patut diludah.

doncin cai said...

ana islah

==================================
Salam respond !! saya menjalankan tanggungjawab saya sebagai pendakwah
==================================


"..........saya sebagai PENDAKWAH.."
no need you wrote la.... sebeno nya seorang pendakwah di nilai oleh orang lain....bukannya diri engko !!!
pikio dulu sebelum menulis....
nama bukan main cantik..
ingat ini :
NAMA & PAKAIAN etc TIDAK MELAMBANGKAN KEPERIBADIAN !
engko tak payah nak komen komen le, kalau engko "bias"...
engko ponah jumpa Umi ke ?
pegi le jumpa ! nasihatkan...
yang gatal sangat nak menulis, buat "peronjang" apa....
terima le hakikat yang engko seorang yang ego... cakap engko aje betul..orang lain semua salah..
shut up !!!!!!!!!

srikandi islam said...

alah,aku taw si ummi pendengki.dia jealous tu,shidah n azmin kaya raya.dia pun nk tumpang sekaki jugak nk glamour mcm abg dia.aku pun xsuka anwar tapi aku suka azmin.dia handsome nampak baik je.aku xcaya lah.apa pun nik aziz pilihanku,khalifah islam dialaf siber utk ummah sedunia.betul kata tok guru jgn aibkan org,biarlah anwar.apa ummi sibuk ,allah maha pengampun.tok guru boleh buat solat hajat utk dia,clearkan dosa dia.eerrrkk,ummi pendengki.aku pun srikandi jugak yg menegakkan kebenaran di tahap islam yg addin dari srikandi tok janggut.

doncin cai said...

ana islah,

" PART 5, BACA, FIKIR GUNAKAN AKAL, RENUNGKAN DAN NILAIKAN SENDIRI "

elit cyber said...

hey,shut up ummi.who are u to talk about anwar.he is too powerful.his connections with all the world leaders n u are nothing man n u tau tak dia tersenarai dalam 100 org paling berpengaruh didunia dalam majalah times.kenapa bukan mahathir n again u are nothing ummi.just shut up n close your blog.tutup kedai lah,buang masa,wasting time!

jangan syok sendiri said...

Sukma rindu anwar ka?

Ni mesti jenis kurang maklumat lagi taksub ni.

Tak dinafikan anwar memang ada jasa sikit2,takkanlah takde jasa langsung kan.Tapi taklah sampai memperkenalkan tudung.Tudung mula popular tahun 80an bukan 70an.Masa tu memang zaman 'kebangkitan Islam' di seluruh dunia.Jadi sebagai chameleon yg tahu kehendak 'audien'nya anwar memilih pendekatan Islam waktu itu(trend semasa).

Itu memang cara dia mencari pengaruh.Tengok sekarang mana slogan Islam anwar?Sebaliknya dia sudah jadi tokoh liberalisme dan pluralisme agama.Sebab apa?Sebab nak menang pengaruh bukan Islam yg ramai menyokong dia.Nanti kalau komunis sokong dia,dia akan bertukar jadi chin peng pulak.Dia lebih kurang macam power rangers.Bertukarrr!

Tapi bukanlah semua institusi2 Islam anwar yg tubuhkan.Kebetulan berlaku di zaman dia,jadi semua dia nak dapat nama.Lebih kurang camtulah.

Pasal tol takde,gaji naik RM500,minyak turun,pelabur berduyun2 masuk(sampai $1 trillion usd kata aljub) kalau aljuburi perintah,itu lebih pada cerita kartun doraemonlah.Budak2 terencat yg tak masuk sekolah khas bolehlah percaya kot huhuhu

Sukma sukma.. kena toron aje kau ni tak abis2 dgn bang nuar kau heheh

dani said...

elit cyber,

Memanglah aljuburi berpengaruh.Sebab itulah orang2 tongong macam ko boleh terpengaruh.

Sukahati ummilah nak tulis dan mendedahkan kebenaran.Kalau tak betul tuan ko dengan 'kekasih hati' dia bolehlah jawab atau saman.Macam tak biasalah pulak.Kata negara demokrasi,kebebasan bersuara..ini dah suruh diam pulak pasal kena batang hidung tuan sendirilah kan..

anwar aljuburin said...

salam kak umi please update regularly...tak panjang2 pun xpe short2 pn x kisah..janji regular updated..n then kak umi bolehlh selit skit gambar2 kak umi...tapi jgn lupa kak umi buat WATERMARK...nanti geng JUBURIN amik dia bwat mcm PRU tahun 99..GAmbar kepala lain bodi lain....dasar politikus....

terang bulan said...

dunia akhir zaman boleh percaya ke cakap perempuan tak pakai tudung.aku ragu2 la.wan azizah anak beranak tutup rapat samapai tgn pn pakai gloves lah.so renung dan lu pikirlah sendiri dari cerdik minda dan terang hati.

Anonymous said...

kengkadang aku heran.. dengan hanya memakai tudung, seorang perempuan tu baru boleh dipercayai, mulia..
bagi aku, attire has nothing to do with attitude~ dan bukan manusia yang menilai solehah atau tidak seseorang itu.

Anonymous said...

dan macam biasa lah...bila cakap pasal logik akal semata...mula lah berubah2 'fakta' ikut 'kehendak' semasa....

apa pun....yang orang dok kenai bukan Anwar...tapi Tun Mahathir...yang golongan dilaknat Allah dok benci...Tun Mahathir...bukan Anwar...

yang kata nya pejuang Islam...tapi pertikai kan serba serbi tentang sumpah laknat....dok pertikai bila pertahan kalimah Allah...dok kata tu dok kata ni....

tudung?....hang tak tau ker orang DAP yang tak bertudung dan tak Islam dan tak kan biarkan Islam tertegak pun orang Islam percaya...awat jadi isu plak...?

sebab 'logik akal'...maka berubah2 lah 'fakta' nya....

wallahu'alam....

Anonymous said...

khas ditujukan kepada TERANG BULAN...
dalam bab bertudung dan tutup aurat ni....
apa kata kita bersama pergi ke LORONG HAJI TAIB,KAWASAN CHOW KIT.
segala keperluan makan minum penginapan aku tanggung.
kita duduk kat situ dalam satu hari...
kau akan nampak wanita2 yang bertudung malah ada yang berjalan teramatlah sopan menaiki tangga rumah2 kedai yang yang dibawahnya menjual buah-buahan secara runcit dan borong.
mereka ke tingkat atas untuk menunggu pelanggan yang datang untuk mendapat khidmat sek dari mereka.
apa beza yang bertudung tapi jadi pelacur dengan yang tak bertudung tapi tak menjadi pelacur.
(aku tak maksudkan wan azizah tu pelacur)dia hanya lari ikut anwar pergi kawin disiam.
dulu bapa dia benci dengan anwar,sekarang tak benci dah..anwar dah bagi duit banyak.
sudahlah terang bulan...
yang bertudung itulah syaitan suka mendekati...senang puak2 syaitan ini berselindung disebalik tudung yang dipakai.
pelik aku dengan ahlul2 pas ni...si eli telanjang yang mengangkang dan amal sex bebas mereka sanggup pertahankan.
UMMI yang tak bertudung mereka kutuk.
aku rasa ramai muslimat pas yang berpurdah dan berjubah diluar tapi seluar dalam pun tak pakai.
sebabnya dengan memakai seluar dalam akan melambatkan pak janggoat pas yang kuat sex dan gatal(macam ostad saifol KTM)melepaskan hajat mereka.

tulisan ini aku tuju khas untuk TERANG BULAN shja.
tak tahu la pula dia ni betina atau jantan.
kalau kamu betina...hanya satu pesanan dari aku..pastikan yang kamu di gasak secukupnya sebelum kamu datang bulan(jika kamu dah berlaki,tak ada laki pun tak apa asal terkangkang).
lepas tu jumpa nik ajis dan dia bolih sms kat ALLAH minta ampunkan dosa kamu.

kepada UMMI dan pembaca lain..aku mohon maaf kerana terpaksa tulis begini demi sakit hati terhadap orang yang suka jadikan aurat dan tudung satu isu hanya kerana nak menunjuk dirinya baik.
sesekali terpaksa aku lepaskan geram..
maaf ummi.

Anonymous said...

To Sukma Rindu & Elit Cyber,

If your akal get into a rut, then the brain's function can gradually erode over time. Gunakan akal yg waraslah ye.

Go Ummi Go, Pakcik MM totap sokong Ummi.

-Pakcik Menang Motto (PMM)-

Anonymous said...

suci lagi mulia betul wan zizah yang pakai tudung lagi bersarung tangan tu.. kukuh sungguh imannya sehingga sanggup membelakangkan keluarga memilih presiden angkatan belia ISLAM mesia lari ke siam dan kemudiannya melahirkan anak x cukup bulan

Zek said...

Sukma Rinda:

1. Yang silap sebenonya mike.

2. Yang menubuhkan Universiti Islam, Bank Islam dan Pajak Gadai Islam itu ialah bekas PM Tun Dr.Mahathir. Banyak lagi sebenarnya yang Tun Dr.Mahathir dah laksanakan untuk negara kita ni. Diantaranya ialah: LAPANGAN TERBANG ANTARABANGSA SUBANG, KLCC, KL TOWER, LEBUHRAYA, JAMBATAN PULAU PINANG, CYBERJAYA, PROTON, PUTRAJAYA dan banyak lagi.

Janganlah Lembu punya susu sapi pula yang dapat nama.

3. Tentang Janji-janji manis Anwar, semuanya temberang. Berapa banyak janji-janjinya yang tidak ditunaikannya. Semasa jadi TPM apa yang dia dah buat? Yang nampak jelas ialah dia berjaya mengkayakan kroni-kroninya.

4. Bab tudung itu bukan dia yang memperkenalkannya.

Berhujahlah berdasarkan fakta bukan emosi.

Assalamualaikum!

Abdul Hayee said...

Tahniah UMI! Blog UMI dah mencapai lebih 100,000 carian (hits) dalam tempoh tak sampai 20 hari.

Layarilah blog UMI kalau ingin untuk mencari kebenaran tentang kes Anwar.

Anonymous said...

hanya allah yang mengetahui.

Anonymous said...

Sukma Rindu

Ko tabik sungguh kat Anwar.

Aku tanya ko satu soalan

Siapa yang jaja tarikh 16 September 2008

Menipu satu Malaysia

Toksah cakap pasal apa Anwar buat.sistem Islam? Ada bukti?Dia perasan dia buat ko pulak percaya.


Ko jawap siapa menipu tarikh 16 September? Mahu percaya si keparat Anwar Ibrahim!Konon Islamik. Podah!Munafik terbesar!

Srikandi Islam, ko tok sah guna word Islam. ko yang dengki kat Ummi, mahu kata orang lain plak.boleh jalan dah.

Elit Cyber, shut your mouth first. Anwar banyak connection? Podah. semua nak tunggang dia..nak baruakan dia..Anwar itu TIN KOSONG. Cakap banyak auta pembohong besar.bodoh betul ada orang macam ko kata anwar banyak connection.

Terang bulan, ko ini penyokong bulan. taksub melampau. ummi bagi fakta, yang ko attack peribadi itu apa ke hal? Serang fakta dia.

Ummi ko bagitau semua orang pasal Anwar. Selamatkan Malaysia dari Anwar Munafik!Amin.

PAS PELUK DAP said...

Itulah masalah orang PAS ni.Dok kata orang lain jahat, buat fitnah kat Anwar,puak mereka lah baik, tak fitnah orang. YANG NIK AZIZ DAN KONCO-KONCO DOK FITNAH TUN MAHATHIR BUAT KONSPIRASI UNTUK JATUHKAN ANWAR,ADA BUKTI SAHIH KE BAHAWA IA SATU KONSPIRASI. KAU ORANG LIHAT KE?
DENGAN NAMA ALLAH AKU MINTA PUAK PAS TUNJUK BUKTI-BUKTI SAHIH BAHAWA IA SATU KONSPIRASI. KONON KAU ORANG TU TAK BUAT FITNAH, BAIK SANGAT KONON.

AKU RASA TUN MAHATHIR JAUH LEBIH BAIK DARI NIK AZIZ KERANA TUN SAYANGKAN BANGSANYA, AGAMANYA, NEGARANYA. BILA DAPAT BUKTI SAHIH, TUN TERUS PECAT SI ANWAR NI. NIK AZIZ AKU TAK TAU APA NAK CAKAP, TAK NAK SIASAT, BUAT BUAT TAK TAHU, TAHU TAPI PURA-PURA TAK TAHU, YANG PENTING DAPAT PI PUTRAJAYA.

LAGI SATU NIK AZIZ NI BERAT SEBELAH.DALAM KES SAIFUL, NIK AZIZ TAK PERNAH JUMPA SAIFUL, TANYA DARI HATI KE HATI, ASYIK DOK TUDUH SAIFUL JAHAT, SAIFUL DI UPAH ORANG UNTUK JATUH ANWAR, SEDANGKAN BARU-BARU NI SAIFUL MENGAKU DIDEPAN KAABAH MEMANG BENAR ANWAR MELIWAT DIA.YANG LEBIH MEMALUKAN NIK AZIZ SANGGUP PEGI KAT MAHKAMAH UNTUK BERI SOKONGAN MORAL KEPADA PELIWAT SEKOR NI.NIK AZIZ NI BOLEH KITA KATA ORANG YANG KAYA ILMU TETAPI TAK ADA NUR KEWALIAN DI HATI.

Ibrahim K said...

Saya nak tolong peringat kpd penyokong Anwar, dulu bila dia dipecat dia beri tahu semua orang yg dia tak ada apa2 cuma sebuah kereta Proton dan dia kata dia dah beri tahu Wan Azizah munkin dia kena bekerja konon nak tanggong keluarga.

Ketika itu orang ramai mula marah kpd Tun DM,dikata Tun DM zalim. firaun dan bermacam macam lagi , tapi hakikatnya

Anwar buat rumah harga berjuta juta ringgit, kereta mewah , berjalan kesana sini tampa hadnya, memburukan negara dimerata tempat apa kah jenis manusia seperti ini, fikir fikir lah.

ciktana said...

Sdr Anwar. Ingat pada Allah sebelum melakukan seasuatu perkara yang dilarang oleh Allah

NFH said...

Pencacai Anwar,Azmin,N.ajis dah tak tahan. Ummi baru bukak 11 persoalan. Ada 33 lagi on the way.

Kenapa 1 soalan pun tak leh jawab. Aleh-aleh divert ke isu lain. Isu tudung lah, isu bank islam lah, mahathir jahatlah.

Tolong jawab soalan Ummi. Bukan divert isu.

Anonymous said...

Assalamulaikum warohmatullah semua.

Syabas Ummi. Teruskan perjuangan. enung renungkan Kepada yang dah boleh berfikir tentang kemunkaran Anwar dan konco konconya. Alhamdulillah semuga anda semua tetap konsisten dalam menegakkan kebenaran. Kepada yang belum boleh berfikir, renung2kanlah. Semuga Allah memberikan petunjuk yang benar keatas anda. Amin.

Saya pernah menonton video oleh Prof Haron Din yang mengatakan bahawa bagi mereka yang mengamalkan, menyokong,mempertahankan pegangan pluralism ugama adalah MURTAD.

Sewaktu Anwar berucap di LSE, United Kingdom dia beria2 mempertahankan Pluralism Ugama. Kalau berdasarkan pendapat Prof Haron Din. Anwar telah Murtad.

Apakah jenis manusia ini yang hendak kita jadikan pemimpin Ummah? Boleh jalan.

Dalam hukum Islam orang yang telah MURTAD hendaklah kita tarbiyahkan dulu agar mengakui keesaan Allah. Jika Enggan hukumnya dibunuh dan jasadnya tidak boleh disemadikan dan dibiarkan untuk santapan haiwan liar.

Kesimpulannya Anwar dikelompok mana? MURTAD, MUNAFIK ATAU FASIK? Tuan Guru Nik Aziz tolong ceramahkan.

KEPADA BLOG PAKATAN. KENAPA DIKELUARKAN UCAPAN PENUH ANWAR DI LSE UK MENGENAI PLURALISM UGAMA DI BLOG ANDA. SEBABNYA KAMU TAHU SENJATA MAKAN TUAN KAN?

Beristighfarlah. Muhasabah diri dan jangan jadi "Bajak Wangkang" Raja Mende LIAR ini.

UMMI Teruskan perjuangan anda. ALLAH BERSAMA MU. AMIN.

AMBIA

Anonymous said...

Mungkin ini dah outdated (saya pun baru tau) tapi kepada mereka yang Islam dan masih mengagungkan Anwar Ibrahim, bacalah ucapan beliau di London School of Economics 18 March 2010, tolonglah baca... klik sini http://newasiarepublic.com/?p=17060#

The most disturbing statement: "Whatever the religion, whether it be Islam, Christianity, Judaism, Sikhism, Hinduism and many others, I believe that the higher truths which go beyond mere practice and ritual all converge on the singular truth: and that is from God we were sent forth and unto God shall we return.

Yet certain leaders of the major world religions continue to make exclusivist claims to the eternal truths rather than accepting the commonality that binds us."

Adakah maksudnya semua agama bertuhankan Allah? Or semua agama menuju jalan yang sama, iaitu keredhaan Allah? Surah Al-Imran ayat 19 jelas: Sesungguhnya agama (yang benar dan diredhai) di sisi Allah ialah Islam...

Pada PAS dan penyokongnya: I do support PAS's fundamental principle, tapi kenapa nak sokong DAP dan Anwar? DAP dah terang bulan mati hidup balik takkan sokong Islam. Anwar, tak tau nak cakap la, bukan hak kita nak menilai pendiriannya tapi kalau dari pertuturan dan perbuatannya? sangatlah diragui... Kalau PAS keluar PR, bertanding atas kekuatan diri sendiri, kan ke lebih elok? Kalah pun takpe, yang penting tegakkan syiar Islam, insyaallah ramai yang menyokong. Jangan lupa sejarah, suatu ketika dulu Parti Islam Se-Malaysia pernah jadi preferred choice untuk orang2 Melayu yang berpendidikan ugama, which I'm certain most Malays are now.

Wallahualam

Anonymous said...

Wahai Cerdik pandai sistem atau pakar2 blogger sekelian..
Tolonglah Ummi ni aturkan sistem sikit blog ummi ni, kesian la..
dulu sehari 3-4 kali gak aku masuk baca terkini dari ummi dgn semangat..
tapi bila sistem berterabur atas bawah, jadi pening dan penat nak baca lah bro..
please bantu ummi..
kerja ummi ni kerja besar, malah paling utama dibantu, tapi presentation amat dhoif, kesian sgt..
Nak harapkan Umno , ermm hampeh byk yang kecut teloq mcm nazri, hisyamuddin dll. Diorang tu tak sedar diri, dan tak tahu aspirasi rakyat era skrg, byk yang syok sendiri..
Jgn sokong ummi dgn kata2 je.. tapi lakukan dgn perbuatan la.. berilah ide pd ummi nak aturkan persembahan page blog ummi ni..
Saya tak pandai, kalu pandai lama dah saya ketuk pintu rumah ummi,..
sayanglah bro point bagus tapi cacmarba ...
Sape2 yang bantu ummi ni saya yakin akan dibalas syurga (kalau ikhlas la)..
Tapi kalau dgn Nik Ajis saya tak jamin ehh.. Nik Ajis nak jamin itu dia punya pasal..
Kau tengok blog2 penjahat dan penyesat tu, cantik,menarik, d'bomb lagi,
'Kebenaran yang tak bersistem akan dapat dikalahkan oleh musuh yang bersistem'
Nak berjuang ni kena ikut sunnah Rasulullah, sebab anwar dan komunis2nya juga penyesat2 agamanya ikut sunnah kemenangan dlam berjuang (diaorang ikut sunnah Yahudi)... Ok la.. Bantu ummi ya cerdik pandai semua..

Anonymous said...

Anwar ni memang sesumpah bertaraf dunia.., islam dia ni amat pelik betul.. ikut akal suka-suka dia je..
Dia ingat dia dah pandai sgt ke.. Ucapan islam anwar ni akan berubah2 ikut pendengar di depannya…. Ajaran Sesat Paling Standart Dalam Dunia .
Kalau bertuhankan akal dan nafsu mcm dia ni, memang sesat la semua… PAS pun dah dilaknat Tuhan sebab tu la dia bersekongkol dengan Anwar.. Kerjasama PAS dengan DAP dan Anwar adalah hukuman Tuhan kepada PAS sebenarnya..
Ucapan dia dalam bahasa inggeris, ulama PAS byk x tahu inggeris, yang tahunya puak erdogan yang jahil, so puak erdogan nak jaga anwar dia tak translate lah perkara2 yang mengelirukan yang akan ditentang oleh ulama ortodok dlm PAS..
Hancur betul lah islam diaorang ni.. belum campur lagi islam yang nak dibawa oleh pembaca ayat quran kafir..

Anonymous said...

Saya cadangkan Papa Gomo, Theunspinners dan Parpukari tolong upgrade blog ummi..
Dan lain-lain gak.. banyak blogger2 genius tu.. jgn pentingkan diri sendiri ok..

kurnia said...

oh bertudung je baik lah ? tak pakai tudung semua jahatlah ? mentaliti cetek ! orang cakap pasal kejahatan luar biasa anwar. alih alih si penyokong DSAI MACAM BIASALAH. tukar topik dan tukar topik.

pelik la dengan fan DSAI ni. tak boleh ke fikir yang anwar ni TAK pernah sumbang sesuatu berharga dkt negara kita. yang sumbang cuma JANJI MANISSSS. try compare apa yang mahathir buat bangunkan malaysia dengan DSAI ? macam langit dgn bumi. DSAI ni nak jual negara kita lagi adalah. ni semua bukan fitnah. masakan pokok bergoncang jika tiada angin ?

tolonglah buka hati terima kebenaran. sampai bila ni ? aman dunia kalau anwar ni tak dibebaskan dari penjara dulu. kesian saiful dan keluarga. semoga kes beliau diselesaikan dengan cepat dan jujur.

Anonymous said...

Ana 'bengap' Islah + Sukma 'tolol' Rindu + Terang 'buta hati' Bulan..
Contoh2 penyokong tegar.. kau bunuh pun dia ni, dia senyum sebab rasa 'mati syahid'.. Ajaran rosak+sesat wali selipar

Anonymous said...

kepada sukma rindu

1. History
The idea of an international Islamic education institution was first conceived in 1982 by the fourth Prime Minister of Malaysia, Mahathir Mohamad during a special meeting between OIC leaders to establish an international institution for tertiary education based on Islamic principles, known as the Islamization of knowledge. It was then shared with the then Minister of Education, Dato' Amar Dr. Sulaiman Daud; the Director-General of Education, Tan Sri Dato' Hj Murad bin Mohd. Nor and two other persons. Assoc. Prof. Dr. Kamal bin Hassan, then of the National University of Malaysia, a senior academic official who attended the meeting, was entrusted with preparing the first working paper on the concept of the university.

info from wikipedia

Anonymous said...

tudung??

budak pompuan depan umah aku bertudung.. rilek je bwk laki masuk umah..

ni nak banding wan azizah pakai glove.. bkan kata buruk.. dont judge ppl by its look...

but anything can happen..

tapi aku ttp suka pmpuan btudung.. hati2 zmn ni...

laki2 pon leh suka laki2...

Pak Hak said...

Komen saya mengenai ucapan Pluralisma Agama Anwar di LSE London pada Mac 2010…..

Jangan enak ngomong saja wahai Anwar anak Ibrahim. Dan bila cakap jangan banyak konar untuk men”camouflage”kan sifat kemunafikanmu dengan menggunakan bahasa akademik dan intelektual konon.
Andainya benar semua agama itu sama, sebagaimana yang didakwa oleh kaum pluralisme agama ini, bagi yang mau berfikir, coba kita tanya diri kita; mengapa Allah SWT mengutus Khatamman Nabi (Penutup Segala Nabi) iaitu Nabi Muhammad Rasulullah SAW? Bukankah tugas murni Baginda yang diperintahkan oleh Allah ialah untuk menegakkan semula agama wahyu yang telah bengkok, seperti ajaran Esa AS yang telah dibengkokkan oleh rahib-rahib Nasrani, dan ajaran Musa AS yang telah dibengkokkan oleh rahib-rahib Yahudi? Apakah Anwar mahu jadi rahib Hindraf yang menyamar dalam Islam yang mau membengkokkan akidah agama suci ini? Atau Anwar jelmaan Masih AdDajjal di akhir zaman yang mau menggugat iman dan akidah kaum Muslimin? Semoga Allah selamatkan akidah semua saudara Muslimin kita di Malaysia ini. Amin

Zek said...

Sukma Rinda:

5. Bab bab liwat ini. Ada siapa yang nampak dengan mata kepala sendiri barang dia masuk ke dalam dubur mangsa? Tak adakan? Itu semuanya fitnah belaka. Jangan percaya semua ini.

Inilah hujjah pembangkang bila sebut mengenai liwat yang dilakukan oleh Anwar.

Ketahuilah sukma rindu dan penyokong2 pembangkang yang sependapat dengannya, bahawasanya dengan kehendak ALLAH, DNA telah diciptaNYA untuk kebaikan manusia, supaya dapat mengesan dengan tepat segala bukti yang diperlukan. Seperti juga cap jari tidak ada yang serupa.

Lihatlah kejernihan muka Saiful setelah kembali dari menunaikan haji. Kalau dia tidak berkata benar, yakinlah tentu akan berlaku perubahan yang tidak baik pada dirinya.

Mudah-mudahan Sukma Rinda akan faham dan kembali ke pangkal jalan. Assalamualaikum! Terima kasih.

Sukma Rindu said...

Saya telah baca semua kritik2 dan nasihat yang diberi pada saya iaitu 'jangan syok sendiri, tkali, dan yang paling banyak anonymous dan paling saya berterima kasih kepada Zek.

Ada kritikan yang pedas (tetapi tak mengapa bagi saya) dan ada kritikan bersandar pada fakta dan nasihat yang baik dan berguna menyuruh saya berfikir.

Setelah berfikir dan berfikir serta membaca surat UMI kepada Tun Dr. Mahathir dan membaca semula posting UMI dari mula lagi, saya telah mengambil keputusan untuk menyokong Umi. Maafkan saya Cik Umi. Saya amat yakin sekarang bahawa Cik Umi adalah di pihak yang benar.

Saya menyerulah kepada Ana Islah, elit cyber,srikandi Islam dan terang bulan, hayati tulisan Umi dari mula dan baca komen2 yang positif mengenai isu Anwar dan Azmin serta isterinya Shamsidar memang tidak dapat dinafikan bahawa semuanya benar belaka.

Saya mohon maaf kepada yang tersinggung dengan komen saya dan disini saya ingin menyatakan bahawasanya saya Sukma Rindu tidak lagi menyokong Anwar Ibrahim.

Teruskan dengan jihadmu menegakkan kebenaran UMI. Walaupun pahit bagi mereka tetapi itulah ubat penawar bagi mereka.

Terima kasih.

Unknown said...

Alhamdulillah.. Tahniah pada Sukma Rindu,
besar pahala kawan2 diblog ni yang telah dapat menyedarkan Sukma Rindu,
Syukur.. kalau ini benar..

Saiful Bahraine said...

Kepada Ummi diucapkan selamat menyambut tahun baru 2011. Sempena tahun ini semangat ummi mencegah kemungkaran dan menegakkan kebenaran tetap seperti tahun lepas.Biarlah pengkhianat negara hancur lebur di dunia ini . Teruskan perjuangan mu.

Anonymous said...

Salam buat Umi. Saya tidak menyokong Anwar sejak dahulu lagi semasa beliau gagal sebagai Menteri Kewangan, Big time. Masalahnya rakyat Malaysia yang memberikan simpati tidak bertempat. Kerana sayangkan dan kasihankan Anwar, Anwar disokong.Sedangkan kepandaian tak seberapa selain pandai berpidato. Kalau company kita sendiri, kalau mempunyai project manager atau pengurus yang tak pandai, dah lama kita pecat atau suruh berhenti, Sama seperti pemimpin, kalau dipecat, apalah nak dikasihankan, dia kan bekas menteri, banyak duit. Sekarang yang penting anak2, kita, cucu2 kita dan generasi akan datang, masa hadapan mereka. Bayankanlah kalau PKR, dan Dap berkuasa, hancur masa hadapan mereka, kita tak tahu apa akan jadi pada masa hadapan, tapi kita sudah lihat Singapura dan tengok nasib Melayu disana. Nak hapuskan ketuanan Melayu, itu agenda Anwar dan Nik Aziz pun sama, Apa jasa mereka pada rakyat selama ini. Rakyat Kelantan kerja di Selangor, buat duit di tempat lain,dapat duit biasiswa tajaan Mara balik undi Pas. Kasihan anak2 kita, cucu2 kita. kita yang dapat merubah nasib kita dan generasi akan datang. Pastikan undi tidak kepada mereka. gunakan akal fikiran dan jagan emosi, nanti anak2 kita yang rugi

Anonymous said...

kak umi cantik

EMANG said...

Fuh !!! Sungguh puitis, melankolik, bermakna, jelas, puas dan terbakar semangat membaca tulisan srikandi melayu kak Ummi Hafilda. Seorang wanita yang cekal dan berprinsip telah menjadi seorang penyelamat negara. Pejuang wanita yang menyelamatkan Malaysia dari seorang lelaki durjana Anwar Ibrahim Al-Juburi. Kalau tidak ada jiwa cekal dan berprinsip dalam jiwa kak Umi tentu negara akan dipimpin oleh seorang manusia durjana yang rakus dengan Harta, Pangkat, Wanita dan Lelaki...

EMANG said...

Fuh !!! Sungguh puitis, melankolik, bermakna, jelas, puas dan terbakar semangat membaca tulisan srikandi melayu kak Ummi Hafilda. Seorang wanita yang cekal dan berprinsip telah menjadi seorang penyelamat negara. Pejuang wanita yang menyelamatkan Malaysia dari seorang lelaki durjana Anwar Ibrahim Al-Juburi. Kalau tidak ada jiwa cekal dan berprinsip dalam jiwa kak Umi tentu negara akan dipimpin oleh seorang manusia durjana yang rakus dengan Harta, Pangkat, Wanita dan Lelaki...

Anonymous said...

Salam...

Bagi saya takpelah, blog cantik ker tak cantik asal statement "Killing Spree"....Fakta masuk ke kalbu...sapa terkena panahan memang leh sakit jantung terus.....hihihihi...anyway, kalau leh upgrade tu kira satu bonus, tapi, Ummi tetap akan menjadi pujaan hati sekarang nie....

P/s: Makin hari makin kerap baca blog Ummi....sampai setiap bait2 kata dalam blog nie dah jadi rekod..

diannazainodin said...

tidakkah Azmin mendapat apa2 kesedaran semasa di tanah suci jika benar2 dia melakukan perbuatan keji begitu juga isterinya....jika tiada...sesungguhnya dia di kalangan org2 rugi yg sudah tidak dipandang oleh penciptaNya...hinanyaa...

LipatKasa said...

Salam Semua..

Teruskan perjuangan UMI menegakan kebenaran dan keadilan..sedikit sebanyak masa depan negara, agama dan bangsa kita akan terselamat dari Dajjal yang akan meruntuhkan kita semua, dek kala nanti negara dan melayu rebah di jajah bangsa lain semula di mana akan berpijak anak cucu cicit kita masa hadapan mahukan melihat bangsa melayu dipijak, disepak, diterajang dikepala mahukah..mahukah kalian semua!!! sedikit cebisan dari "Bisik Awang Selamat" katanya tertarik dengan kenyataan bekas calon DAP P.Pinang A. Rahman Manap Menurut beliau, perjuangan DAP adalah total kepada kepentingan kaum Cina dan parti itu sebenarnya mahu meruntuhkan penguasaan politik Melayu di tanah air ini.

Katanya, walaupun Ketua Menteri Pulau Pinang sering menyatakan bahawa DAP hanya memusuhi UMNO tetapi realitinya parti itu bersikap anti-Melayu. ‘‘Mereka hanya mahu menjadikan Melayu sebagai alat mereka mencapai cita-cita politik.”

Rahman menjadi aktivis DAP pada dekad 90-an dan telah menubuhkan tiga cawangan DAP Melayu. Antara jawatan yang pernah disandang ialah Ahli Jawatankuasa DAP Bayan dan Exco DAP Pulau Pinang. Beliau pernah bertanding atas tiket parti itu di kawasan Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum 1995 tetapi tewas.

Beliau mengaku digunakan untuk berdepan dengan orang Melayu dan pegawai kerajaan. ‘‘Mereka akan terus berlakon kononnya boleh menerima orang Melayu tetapi hakikatnya mereka mahu melihat Melayu lemah dan tidak bermaya.

‘‘Kadang-kadang mereka sanggup melakukan sesuatu yang lebih baik daripada pemimpin Melayu hanya mahu memperdayakan pemikiran Melayu,” itulah antara luahan beliau. Menurut Rahman, beliau membuat pendedahan tersebut kerana tidak mahu orang Melayu tertipu dengan segala muslihat DAP.

Awang harap ia menjadi renungan orang Melayu dan umat Islam. Lebih-lebih lagi DAP kini memperhebatkan usaha untuk menarik sokongan Melayu termasuk menjanjikan peluang menjadi calon pilihan raya dan pelbagai jawatan.

Strategi DAP untuk terus mendampingi orang Melayu antara lain kerana tidak mahu bergantung kepada Pas dan PKR. Mereka bimbang Pas akan berpaling tadah daripada pakatan. PKR pula dilihat semakin goyah.

Sesungguhnya DAP adalah parti paling rasis di dunia. Pada Awang, ancaman DAP adalah jauh lebih berbahaya daripada apa-apa ancaman sekalipun yang pernah dihadapi dalam sejarah tanah air. Cuma bentuk penjajahan mereka lebih halus, berselindung atas slogan demokrasi dan tanpa menggunakan senjata. Tetapi implikasinya amat besar. Perlembagaan termasuk kedudukan Islam dan institusi beraja menjadi taruhan, yang akhirnya membawa Malaysia menuju negara republik. Apakah itu yang kita mahu?

LipatKasa said...

Salam Semua..

Teruskan perjuangan UMI menegakan kebenaran dan keadilan..sedikit sebanyak masa depan negara, agama dan bangsa kita akan terselamat dari Dajjal yang akan meruntuhkan kita semua, dek kala nanti negara dan melayu rebah di jajah bangsa lain semula di mana akan berpijak anak cucu cicit kita masa hadapan mahukan melihat bangsa melayu dipijak, disepak, diterajang dikepala mahukah..mahukah kalian semua!!! sedikit cebisan dari "Bisik Awang Selamat" katanya tertarik dengan kenyataan bekas calon DAP P.Pinang A. Rahman Manap Menurut beliau, perjuangan DAP adalah total kepada kepentingan kaum Cina dan parti itu sebenarnya mahu meruntuhkan penguasaan politik Melayu di tanah air ini.

Katanya, walaupun Ketua Menteri Pulau Pinang sering menyatakan bahawa DAP hanya memusuhi UMNO tetapi realitinya parti itu bersikap anti-Melayu. ‘‘Mereka hanya mahu menjadikan Melayu sebagai alat mereka mencapai cita-cita politik.”

Rahman menjadi aktivis DAP pada dekad 90-an dan telah menubuhkan tiga cawangan DAP Melayu. Antara jawatan yang pernah disandang ialah Ahli Jawatankuasa DAP Bayan dan Exco DAP Pulau Pinang. Beliau pernah bertanding atas tiket parti itu di kawasan Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum 1995 tetapi tewas.

Beliau mengaku digunakan untuk berdepan dengan orang Melayu dan pegawai kerajaan. ‘‘Mereka akan terus berlakon kononnya boleh menerima orang Melayu tetapi hakikatnya mereka mahu melihat Melayu lemah dan tidak bermaya.

‘‘Kadang-kadang mereka sanggup melakukan sesuatu yang lebih baik daripada pemimpin Melayu hanya mahu memperdayakan pemikiran Melayu,” itulah antara luahan beliau. Menurut Rahman, beliau membuat pendedahan tersebut kerana tidak mahu orang Melayu tertipu dengan segala muslihat DAP.

Awang harap ia menjadi renungan orang Melayu dan umat Islam. Lebih-lebih lagi DAP kini memperhebatkan usaha untuk menarik sokongan Melayu termasuk menjanjikan peluang menjadi calon pilihan raya dan pelbagai jawatan.

Strategi DAP untuk terus mendampingi orang Melayu antara lain kerana tidak mahu bergantung kepada Pas dan PKR. Mereka bimbang Pas akan berpaling tadah daripada pakatan. PKR pula dilihat semakin goyah.

Sesungguhnya DAP adalah parti paling rasis di dunia. Pada Awang, ancaman DAP adalah jauh lebih berbahaya daripada apa-apa ancaman sekalipun yang pernah dihadapi dalam sejarah tanah air. Cuma bentuk penjajahan mereka lebih halus, berselindung atas slogan demokrasi dan tanpa menggunakan senjata. Tetapi implikasinya amat besar. Perlembagaan termasuk kedudukan Islam dan institusi beraja menjadi taruhan, yang akhirnya membawa Malaysia menuju negara republik. Apakah itu yang kita mahu?

Anonymous said...

jangan gentar umi kami tetap meyokong perjuangan mu itu.