Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Thursday, December 16, 2010

Ummi Hafilda

50 comments:

Unknown said...

"Realleaks" dari Ummi Hafilda

Melayu Pasir Gudang said...

salam mohon kebenaran untuk linkkan blog serikandi 7 ke dalam rakan melayupasirgudang.blogspot.com

anak sufi said...

salam mohon linkkan blog saya anak sufi dalam blog umi. bersama kita menentang keangkuhan dan pengkhianatan anwar ibrahim serta sekutunya..
saya juga telah linkkan blog umi ke blog saya. terima kasih..

abg joe said...

Yg nyata Ummi Hafilda tetap anggun..cantik jelita..!

Anonymous said...

Ummi smoga niat murni di berkati

INSYAALLLAH

NFH said...

Sedihnya tengok video ni..

Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul. Hidup Srikandi7!

Semoga Allah merahmati mu.Amin

Anonymous said...

Eh, ada video lagi..

Anonymous said...

..perjuangan yang telah pun bermula....berbelas tahun dahulu....diteruskan lagi kini...

masih untuk matlamat yang sama....mendukung suatu kebenaran...

meski jalan yang makin berliku....bersama 'angkatan yang baru dan lama'...namun tetap mengharapkan agar dipermudahkan segala urusan hingga akhirnya...InsyaAllah....

wallahu'alam...

Anonymous said...

Bukti kejayaan 16 Septemper si Nuar dah menyerlahkan dia memang seorang bapak penipu dan memang individu tak boleh dipercayai..

Penjelasan yang amat mudah..

Shahrul Pandan

Anonymous said...

Salam Kak Ummi.....

Saya Faizal x student Tuan Guru Hj Ali antara yg lama mengaji dengan arwah. Dari rumah lama, lepas tu ke bukit emas (masa bungalow tengah dok buat) sampai ke bungalow. Sekarang Faizal pening. Abg. Azmin cerita lain, kak ummi cerita lain. Faizal pun tak tahu sapa yg betul. Semasa mengaji arwah tuan guru merupakan org kuat UMNO. Dia pernah cerita makna lambang UMNO. Masa kekalutan Faizal tak sempat kerana berada di Michigan sedang menuntut. Agak terkilan sebab tak depat hubungi arwah tuan guru mungkin tak de rezeki.

Al-Fatihah utk tuan guru haji Ali.

Apis said...

Assalamualaikum

kak ummi ape khabar? hope sentiasa sihat & tabah. sy just nak tanya sket. ape plan akak lepas nie? Ade idea tak macam mana nak stop kan parti keadilan & DSAI & Azmin. Saya takut, perpaduan negara akan efect dengan kekalutan yg mereka bawak.

Anonymous said...

hm. buat video nk raih simpati org ke. sikit aku x simpati lgsung. bertaubat lah umi. duit yg ko dpt tu duit haram. duit untuk memfitnah orang. isk3.

retox8000 said...

Anonymous December 16, 2010 12:19 PM,huyoo sodap yo mulut tu bercakap org buek fitnah.kau pun samo buek fitnah,tuduh org makan duit haram,ada bukti?xder bukti x yah bercakap,tutup mulut.baik kau berzikir.

Badak Cute said...

Korang semua pernah bace blog azwan ali tak?

http://silaserazwanali.blogspot.com/

Cuba baca entri2 lama azwan ali.. fuh sngat2 perasan baguz dan bajet popular.. Ayat tak boleh bla, pastu tak bole ditegur serta berlagak taat agama sedangkan ayat dalam blog macam kafir quraish

Kalo adik pon perangai macam tuh apatah lagi kakaknya.. So, kita tengok ajer blog srikandi7 nie apa yang akan terjadi kelak.. mula2 mmg la cover.. suatu hari nanti persaan bajet baguz, popular dan berlagak akan menguasai diri..

Minta2 la peminat2 ummi guide dia agar tak tersasar jauh ok..

dari: badak cute

Anonymous said...

Anonymous December 16, 2010 12:19 PM...SAH2 MMG FITNAH

UMMI DAH JADI JUTAWAN DLM BUSINESSS TAHUN 1993 LAGI...TERLALU JAUH DGN PERISTIWA 1998 ITU...UMMI MMG MANUSIA YG GIGIH DLM KERJAYANYA...MALAH TAHUN 1998 ITU ADALAH TAHUN YG MERUGIKAN DALM BUSINESSNYA...SAPER KATE DIA UNTUNG DAOPAT DUIT JUTA2 DARI pm MASA TU... ADE BUKTI KE... UMMI MMG DAH BERDUIT MASA TU...

badak laut said...

Sayang benar kat umi hafilda nohh??

Gi la kahwin dengan dia..

q0l0p said...

Badak cute. memangla ko badak!

"Kalo adik pon perangai macam tuh apatah lagi kakaknya..."
So, Kalu ikut analogi ko tu, Abang dia AZMIN ALI lagi la Hampas... Azwan takat bidang hiburan jer.. Ummi dalam bidang niaga jer.. Azmin tu dalam bidang politik taw.. yg akan tentukan hala masa depan bangsa. Kalu si hampas tahap yg tertinggi dari Azwan dan Ummi ni ko sokong memangla ko bangang. Good luck.

Badak Penyayang said...

Bagi la aku blog azmin ali ok..

sama ke mcm blog ummi dgn azwan ali?

Yang mana satu lagi merepak dan bajet taat agama?

Sila jawab?

Arif Omar said...

tahniah ummi . teruskan perjuangan anda. jangan pedulikan peliwat tu. anda adalah diri anda sendiri. di doa semuga anda terus berjaya dalam segala hal. tq

Arif Omar said...

PINJAM UNTUK PAPARAN BLOG SAYA

Anonymous said...

hahaha..bdk badak ni penyokong tegar azmin..blog elok xsemestinya prangai pon elok wahai badak oi..ko anak ikan anwar ke wahai badak..btw..ko ni laki ke pomp..len mcm je..ke spesis 2 alam..hahaha

Anonymous said...

Syabas Mtahgo..aku bukan nak sokong ummi tidak bertudung cuma kitaskrg berada di zaman penuh Fitnah..

Kekuasaan dan kemasyhuran di dunia jadi ageda utama.

kita berada dikalangan 2 pihak yang kita sendiri tidak pasti mana satu yang benar dan mana satu tipu semata2

Ayuh Anwar teruskan sahaja prosiding Mahkamah jauh sekali berumpah LAKNAT. kenapa harus dilengah2 jgn berdolak-dalih..isu tidak relevan dimomokan.


Mana sudah perjuangan sejati Anwar, cakap berapi... cukulah aku terpedaya dgn 16 September ko tu.

dah mual sangat dgn Anwar nie.
dah tu ko heretkan sama PAS.

heheeh apapun kite tunggu je lah tup2 dalam PRU nnt Anwar buat SUMPAH LAKNAT cam saiful tentu PR leh MENANG kan..

tapi kalau dah Menang Martabatkan lah ISLAM ye. boleh tak??

Anonymous said...

Walaupun terpaksa menghadapi pelbagai rintangan,walau sudah 10 tahun lebih dan kini kembali Ummi tetap masih kelihatan angun dan menawan...

Anonymous said...

so..Ummi...whats next? Menyelok perkasam biar sampai ke pangkal lengan. Tapi kenape bro Nuar dan azmin tak response dan diam menikus?

EX-PKR said...

MAAFKAN KAMI. MAAFKAN KAMI. MAAFKAN KAMI. MAAFKAN KAMI. MAAFKAN KAMI. MAAFKAN KAMI.
MAAFKAN KAMI KAK UMI.

X- liPAS said...

Nice to see u alive and kicking..

Kalau u pemfitnah, for sure hidup u dah tak keruan dek berkat doa dan yasin jutaan puak PAS yg dikategorikan almost maksum tu..kan..

Instead, yang masih hidup tak keruan..adalah brader Anuar..tak habis-habis dgn spinning dia..dan kes liwat..

Mmm..Anuar ni pernah pergi Mekah ke belum?? A bit curious..sebab Rasulullah pesan.., dajjal tak kan masuk 2 kota..Mekah & Madinah..

Anonymous said...

APA KHABAR...MELAYU KALAU TAK IKUT ISLAM NAK JADI APA?YAHUDI!!!MEMANG MELAYU LA BANYAK KIRA PERUT SAJA...TAK MENGAJI ARAB,SIRAH NABI DAN APATAH HADIS..DEPANI DAJAI BESAR..SESATKAN ORANG MELAYU...TENGOK MUKA SEKOR SEKOR MACAM PENYAMUN L.O KERAJAAN,PANTANG LEPA SAPU DUIT...SEMUA BUAT KEJA KIRA POLOK..JANJI PROJEK...HALAM HARAM TIBAI SAJA...DOK PEBODO ORANG KG...KES TUNJUK PERASAAN BAJU HITAM DI SELANGOR ADA 16 ORANG YAHUD LAKNAT PI MASUK BUAT KACAU...LEPAS TU ORANG TUDUH PR...NILA YAHUDI TUAN PENJAHAT...KIRA NAK SAPU HAK RAKYAT...DAJAI SUNGGUH....TIDUR DALAM KAABAH PUN TAK JADI...IBARAT BELUKANG DIMANA ADA NAJIS,DISITU BELUKANG RUTUK...

doncin cai said...

@budak cute

an idiot

The Zeks said...

X-liPAS

Saya pernah dengar ceramah Dato Khairuddin Abu Hassan pada satu masa dulu. Tak berapa ingat tahun berapa.

Dia berkata bahawa Anwar pernah pergi ke Mekah tetapi Anwar telah disepak, ditendang dan diterajang waktu dia sedang tawaf.

Mungkin ada orang lain juga ingat akan peristiwa yang diceritakan oleh Dato Khairuddin. Wallahua'lam!

Saya masih mengharapkan Anwar diberi Allah taufik dan hidayah untuk bertaubat.

bekas pengundi pas said...

Kawan pun bekas penyokong anwar juga dulu.Kawan rasa kalau anwar betul2 ikhlas bertaubat dan minta maaf pada rakyat Malaysia keseluruhannya atas onar yg telah dilakukan selama ini insyaallah rakyat Malaysia boleh terima.

Lepas minta maaf eloklah anwar sekeluarga bermastautin ke luar negara dan jangan campuri lagi urusan politik negara.

Kawan pun nak minta maaf pada ummi pasal dulu mungkin ada termaki atau tercakap yg bukan2 pada ummi.Kawan mengaku kawan khilaf pasal kawan tak tahu,kawan keliru.

Kawan cuma doakan yg terbaik untuk pihak yg benar dan ditunjukkan kebenaran segera oleh Allah yg maha kuasa.

srikandi said...

hidup Ummi

srikandi said...

Ummi

srikandi said...

yes Ummi

Anonymous said...

Pedulikan yang berkasar dengan Ummi... mereka ni semua dah kena "brainwash" dengan janji-janji manis. Dah kelam kabut pun belum sedar... ataupun semua ada udang sebalik batu... biasalah kepentingan diri sendiri...selalunya macamtulah. Teruskan perjuangan Ummi...Guarantee Tuhan ada disisi you selalu... yang benar dia yang tahu, yang salah berjaga-jagalah.

Anonymous said...

Good Job! Heroin like you is very rare! 1 in 20 million in Malaysia

Anonymous said...

Agak2 lah, Anwar pernah ke sodok punggung Azmin? Berani ke Azmin bersumpah nafikan? Hehehehe

Unknown said...

A video of you telling all that is written here will be very welcome

Unknown said...

Ini yang susah nak faham ni. Bapak seorang ustaz yang begitu alim dan terkenal, tetapi anak bermacam macam pesen pulak, ada yang tak segan nak menunjuk kekentalan punggung, ada yang badan gah tapi lembut dan ada pulak yang ada menantu yang tak terurus. Apa ni semua memang Cobaaan

Anonymous said...

umi kekal jelita pada usia 40an..

bukak bisnes jual produk kecantikan lah

yang mendoakan said...

kalau mengutuk DSAI takut benda jadi doa. kalau termakbul kan padah jadinya. lagi teruk perangai dia karang. so apa kata kita doakan dia kembali ke pangkal jalan dan diberikan hidayah. smoga DSAI dan konco konco bertaubat. sama sama makmurkan MALAYSIA. aminnnn

kamal1113 said...

Cadangan :

Saya ingin cadangkan agar Kak Umi menulis sebuah buku tentang pengalaman Kak Umi dari mula hingga akhir.

Hasil dari penjualan buku tersebut mungkin boleh didermakan kepada anak-anak yatim & ibu tunggal. Moga-moga Allah SWT kembalikan abang kak Umi kepangkal jalan.

Anonymous said...

Sama-sama berjuang untuk kepentingan kebenaran .Baca juga wahibkesumba@blogspot.com

Anonymous said...

salam,semoga anda berada di jalan yg lurus lagi benar.sememangnya untuk menegakkan keadilan agak sukar dewasa ini tapi lama kelamaan ianya akan menjadi realiti.kesungguhan dan ketabahan mengiringi anda sentiasa.tiada yang benar selain benar belaka,moga-moga perjuangan anda demi masa,agama,bangsa, di redai oleh yg esa..dia melihat lagi maha mengetahui..penulis melihat dari sudut keadilan dan keamanan hakiki....salam perjuangan.73 ( www.9w2imn.blogspot.com )

Ainna mardhiah Ahmad Faizul said...

kak umi, muge dilindungi Allah s.w.t. saya sokong kak umi. saya mendoakan kebenaran yang sebenar akan terbongkar. Yang bersalah akan tersungkur. Allah tu ada. Kita doa bnyk2 ye..

Anonymous said...

Teruskan apa yang u buat skrg UMMI. Biar si laknat ALJUB mampos bersama sama kuncu2 dia. Nape diorg tak buat DNA tests keatas lubang belakang, Azmin, Wan Azizah dan Shamsidar???? U jgn takut utk lemparkan barua2 ni ke NERAKA DUNIA Ummi. Saya doakan kejayaan u.

Anonymous said...

Teruskan apa yang u buat skrg UMMI. Biar si laknat ALJUB mampos bersama sama kuncu2 dia. Nape diorg tak buat DNA tests keatas lubang belakang, Azmin, Wan Azizah dan Shamsidar???? U jgn takut utk lemparkan barua2 ni ke NERAKA DUNIA Ummi. Saya doakan kejayaan u.

Anonymous said...

emm.xtau yang mana betul..banyak sangat fitnah menfitnah dizaman ini..walaubagaimanapun,kasihan keluarga umi hafilda ni yang kucar kacir. Adik beradik bergaduh sesama sendiri.memburuk-burukkan darah dagng sendiri.Kalau Ibu masih ada didunia,adik beradik tak boleh sepakat,apatah lagi apabila mereka tiada nanti. Mereka tentu mengharapkan doa anak2 yang soleh serta bersatu padu.sebab itu,anak2 kita sekarang kena asuh dengan didikan agama yang tinggi.terarapkan perkara asas seperti solat 5 watu,menutup aurat.

hasnan said...

ummi .. lantaklah ape org nak kata dan caci maki .. dulu ummi kena lagi teruk, apa ada hal .. teruskan perjuangan kami ada bersama, InsyaAllah

Anonymous said...

ummi .. lantaklah ape org nak kata dan caci maki .. dulu ummi kena lagi teruk, apa ada hal .. teruskan perjuangan kami ada bersama, InsyaAllah

azali ms said...

Tahniah atas keberanian Umi menegakkan kebenaran. Semoga di berikan kekuatan oleh Nya untuk Umi terus memperjuangkan perkara yang benar. Saya sebagai orang biasa, yang tidak pandai erti politik pun dapat mengetahui tentang al-juburi. Memang patut Umi ajar al-juburi cukup-cukup. Penjenayah Politik, Pengkianat Agama,Bangsa dan Negara. Tuhan sudah memanjangkan umur al-juburi untuk jadi kan teladan untuk disempadani oleh Rakyat Malaysia pelbagai kaum, tetapi masih ada yang tidak sedar. kalau dulu, saya amat menyanjung keperibadian pemimpin PAS.di sebabkan wujud al-juburi, baru lah nampak perjuangan Pas yang sebenarnya..Hikmah di sebalik Al-Juburi.. PAS memang gila kuasa. Sepatutnya mereka yang terlibat dalam perhimpunan HARAM Bersih pada 9 Julai 2011, di hantar ke Hospital Bahagia kerana mereka ini gila. Rakyat tak sokong, mereka nak kan kuasa.... SYABAS UMI HAFILDA... Saya telah menonton ucapan Umi di Taman Mewah, Taiping, Perak yang lepas.