Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Thursday, January 6, 2011

LIHATLAH SESUMPAH DALAM PELBAGAI GAYA ,SUKA PAKSA ORANG BUAT PENGAKUAN BERSUMPAH, TAPI DIA SENDIRI PALING TAKUT BERSUMPAH KERANA TAKUT DI MAKAN SUMPAH MEMANG DIA SAMPAH

Salam, subhanaullah, amin, amin,syukur kehadrat ilahi dan merasa amat terharu kerana ramai yg telah mendapat hidayah dan petunjuk dari Yg Maha Esa, di mana kedudukan cerita saya,dan siapa kah yg di pihak benar atau siapakah pengkhianat negara?Dari ratusan komen-komen yg saya terima dapat saya rumuskan di sini majoriti masyarakat telah berpihak kepada saya ,berbanding dahulu di mana perjuangan saya hanya bersandarkan kekuatan semangat juang serta sokongan moral dari keluarga dan pertolongan dari Allah swt.Terimakasihlah di atas segala nasihat, pandangan, pujian ,sokongan dan yg penting segala doa-doa dari anda semua terutama untuk negara tercinta.

Bagi yg masih blurr,bengap, samdol bin bahlol, ego,angkuh,biadap dgn kata-kata kesat, bawak-bawaklah bersolat, berzikir ,beristifar, berselawat ,baca quran banyak-banyak supaya jiwa anda lebih tenteram,lebih ikhlas mendengar pandangan orang, supaya hati lebih bersih berbaik sangka dengan orang dan yg penting supaya anda di beri hidayah siapakah yg anda dukung dan siapakah yg anda sanjung.

Kepada yg dok bertanya kenapa sekarang cerita dah basi, orang tak mau dengar, hanya mereka-mereka yg takut dengan kebenaran dan hakikat bahawa pemimpin pujaan mereka tak lebih dari sesumpah yg akan bertukar -tukar wajah dan imej mengikut keadaan setempat dan suhu sheikh nya di tahap mana, kalau dia dah naik sheikh , maka paham-paham je lah segala kopiah, segala serban akan tercampak bertaburan.

Mengetahui sejarah, mengkaji sejarah dan menilai sejarah amat penting wahai penyokong-penyokong tegar aljuburin, contohnya bagaimana kemerdekaan di capai hasil bermandikan darah dato nenek moyang kita dahulu kala menentang penjajah, bagaimana peristiwa 13 mei 1969 boleh berlaku rusuhan kaum,dll agar semua peristiwa pahit itu menjadi iktibar untuk kita supaya lebih peka, lebih patriotik,lebih berhati-hati dan lebih menghargai kestabilan ,keamanan dan kejayaan-kejayaan yg telah kita raih selama ini.Jangan lah kerana nila setitik maka rosak susu sebelanga.Renung-renungkan lah, maka wajib saya membongkar semula peristiwa paling pahit di alaf siber yg penuh kontroversi ketika aljuburin di dakwa di mahkamah pada 1998.Ramai terutama generasi muda hari ni yg masih tidak mengerti mengapa simunafik dipecat, dibicarakan dan dipenjarakan.

Apa pun layan lah video di bawah ini bagi kita menilai siapa sesumpah ini,cakap banyak-banyak pun masih ada yg tak sudi nak baca,atau masih bengap nak menerima atau sengaja taksub gila atau dah memang sama-sama suka sejenis.Waulahhualam.

Lihat dan dengar sendiri, betapa dia punya besar pembohong ,apa yg dia kata dia tak buat, itulah amalan dia hari-hari,apa yg dia fitnah dan kutuk orang itulah yg dia dok buat siang malam, bila dia bercakap sahaja ,satu perkataan pun kita tak boleh percaya dan harus dibuang di tong sampah.Anu War, Anu War nama pun dah membawa maksud perang, berperang dengan dosa=dosa dan hipokrasi bagi menutup dosa-dosanya,sanggup dia menjual nama allah seperti dalam video bila dia berkata bersyukur kepada allah sepanjang 8 tahun jadi menteri kewangan satu saham pun dia tak ambik sekeping tanah pun dia tak ambik ,RAJA PUTAR ALAM DUNIA NO 1 PADAHAL BERBILLION DIA BAWAK LARI, BAGI KEKASIH HATI PUN BERJUTA-JUTA SEPERTI BUKTI YG DITUNJUKKAN, ITU TAK TERMASUK KRONI-KRONI DAN FAMILI FAMILI TERMASUK PAK BRAHIM JADI CHAIRMAN IOI BERAPA BANYAK SUDAH SAPU DAAAA.Memanglah satu saham dia tak nak ambik sebab sikit dia cuma sapu yg besar saje yg cecah berbillion-billion.LEBIH ULAR DARI ULAR.HARAP SATU HARI NANTI TERBELITLAH LIDAH DIA TU BILA MENIPU, MENGUTUK DAN MEMFITNAH ORANG.

Video yg satu lagi dibawah menunjukkan bagaimana si setan ni dok merenyeh bini orang dan juga jantan ,salah seorang isteri orang politik juga, selera dia ni mengalahkan Tiger woods,jadi apa lah gelaran kita nak bagi dia ya atas selera seksnya yg tiada batasan jantina dan dalam usia 64 tahun, rumah kata pergi, kubur kata mari, mari ,mari dia masih TERUJA PASAL SEKS EKSOTIK NI, ada tak rasanya pakar-pakar atau ustaz-ustaz perubatan islam boleh mengubatkan penyakit ketagihan seksnya yg melampau tu.
BEKAS TPM YG TERLAMPAU........Kesian ikan sepat kering,tapi dia ni pun satu penyakit jugak ,dia tau segalanya,tapi sama-sama plastik, sama-sama hipokrit,semata-mata berangan nak jadi WANITA PERTAMA.Tak kisahlah laki nak tibai sape pun janji aku kaya raya, keturunan aku kaya-raya, pergi mana -mana orang sanjung, orang raikan, orang cium tangan,aku peduli apa, hati sakit tapi aku glamour begitulah si jijah ni, Anuar shaari dgn ezam kenal sangat sikap plastik si zizah ni,seperti dalam penerbangan ketika pergi berjumpa Estrada bekas Presiden Filipina dulu,(kaki betina yg anak haramnya saje 17 orang, org mcm tu pun jijah gi jumpa minta pandangan, restu sifu lah kot) bersama Anuar Shaari, bekas setiausaha sulitnya dia berkata dengan begitu bersemangat, KAK WAN YAKIN KAK WAN AKAN CIPTA SEJARAH MALAYSIA, KAK WAN AKAN JADI PERDANA MENTERI WANITA PERTAMA DI MSIA, SEBAB TENGOKLAH RANSANGAN RAKYAT BERIFORMASI DI SANA SINI......KEH KEH KEH ADA HATI RUPANYA.CAKAP PUN TAK PANDAI,BERANGAN TAK SUDAH LAKI BINI NI.

DAH MEMANG JODOH LAH TU, PEREMPUAN YG JAHAT HANYA UNTUK LELAKI YG JAHAT , KALAU BAIK TAK KAN KAWIN LARI KOT, LAYANnnnnnnnnnn

Ewah, ewah pandai kau beronggeng ya juburin,kelassssss first class punya SESUMPAH, BILA MASUK MASJID BACA KHUTBAH PUN HUH, MACAM MALAIKAT HIDUP ,KALAU BERPIDATO PUNYA LAH BERAPI-RAPI SAMPAI KAK KIAH, KAK JOYAH, KAK TIMAH TURUT BERSIMPATI DAN MEMBENCI PEMERINTAH HINGGAKAN BURUNG YG TENGAH TERBANG PUN BERHENTI DAN MERAUNG SEPUAS HATI SAMPAI HUJAN SEBAB KESIAN TERTIPU SI ANU (WAR) KENA ANIAYA KONONNYA, KESIAN BURUNG KENA TIPU..........LAYANNN LAH KAU PENYOKONG TEGAR YG BUTA PERUT, BUTA HATI, BUTA MATA , BEBAL FIKIRAN.

Mari kita semua belajar nyanyi dan menari dari cikgu tari serba boleh depan boleh belakang boleh, AL SHEIKH Al ANU WAR AL JUBURIN  YG TERLAMPAU.......................LAYANnnnnnn










90 comments:

iss_muddyz said...

assalamualaikum kak ummi, TAHNIAH.. sbb akak berjaya meluahkan ape yang terbuku di hati akak dan disertakan dengan bukti yang kukuh.. dan pada masa yang tepat.. jangan lupa utk publishkan buku akak... sy rasa, sy pun tak mampu nak buat cam akak buat.. Tahniah kak.. Tahniah..

iss_muddyz said...

assalamualaikum kak ummi, TAHNIAH.. sbb akak berjaya meluahkan ape yang terbuku di hati akak dan disertakan dengan bukti yang kukuh.. dan pada masa yang tepat.. jangan lupa utk publishkan buku akak... sy rasa, sy pun tak mampu nak buat cam akak buat.. Tahniah kak.. Tahniah..

Anonymous said...

Mesti penyokong2 PKR akan spin isu ni dan ckp ada org tiru suara idola mereka.

Anonymous said...

Oh Nasib Oh Malang, Azizah tak datang.

Best jugak lagu ni kalau buat karaoke.

Anonymous said...

Bunyi macam kasar bahasa terapi ini lah hakikatnye selama 13 tahun kak Umi simpan..........Teruskan Kak Umi.

Ramai2 kite Sokong Perjuangan Kak Umi kat Fecebook.

Pro Ummi said...

Salam,

Hebat gila jantan Aljuburi nie.Nafsu mengalahkan harimau.Semuanya nak di tala.Apa nak jadi la si aljuburi nie.Saya ingat bini dia kurus sgt tu yg dia tak selera...

Kepada penyokong tegar aljuburi takkan nak sokong orang macam nie...Nak kena tsunami ke????

Syukur kerana Ummi telah mendedahkan kisah si aljuburi nie...

Kepada Ulama PAS kenapa dok senyap aje...Hang pun nak geng dengan aljuburi nie ke????

KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN SEBELUM TERLAMBAT...

SYABAS UMMI....DEDAHKAN LAGI...SAYA AKAN TUNJUKKAN KEPADA PENGUNDI DI TENANG JOHOR.....BETAPA JAHAT SI ALJUBURU NIE.....

Ular Menyusur Akar said...

OK Ummi, background ini munasabah.

Wou, thank a lot. Senang kami nak buat kerja.

agbr47: Nuar dah sampai ke penghujung.

Anonymous said...

Terima kasih kak Ummi...banyak sangat info yg kami tak tau...!

Anonymous said...

Huh... Inilah dia pemimpin Anugerah Tuhan Azizah. Kesian Pakcik MM tengok Zizah, dapat laki mcm ni. Apa rasa Zizah agajnya ye.

Kesian juga Pakcik MM tengok anak2 Anwar, dapat bapak macam ni. Bapak kaki buran depan belakang.

Tahun2 mendatang mesti cucunya juga bengang dgn Anwar bila rakan cucu2nya bertanya, "Betul ke atuk kau tu kaki perempuan & kaki main bontot?" Hah, apa cucu dia nak jawab. Siapa yg susah? Mereka dan keluarga mereka gak. Hai... Nuwar. Ontahlah.

Apa2pun Pakcik MM Totap sokong Ummi. Go Ummi Go!

-Pakcik Monang Motto (PMM)-

Anonymous said...

kebanyakan komen dpd mereka yang mengarut da mula 'berusaha' mengalihkan isu... dengan cuba untuk mengalihkan perhatian terhadap pendedahan Ummi tentang hujah2 yang 44...

mereka ini bukan inginkan KEBENARAN tapi itu bukanlah matlamatnya....kerana Ummi Hafilda dll meneruskan perjuangan bagi mendukung suatu kebenaran....atas nama suatu keadilan...mempertahankan kedaulatan negara...mengangkat martabat agama ISLAM...di bumi yang bertuah ini....sekaligus berupaya dengan izin-Nya membersihkan nama2 serta maruah yang tercalar dek politik yang jelek ini.....

teruskan perjuangan...dengan lebih cekal dan tabah berbanding berbelas tahun dahulu....bersama angkatan baru dan lama...biar ada yang mempertikai...anggap sahaja jiwa dan hati mereka telah mati....tidak diberikan hidayah oleh-Nya untuk bersama KEBENARAN...

wallahua'alam...

q0l0p said...

Salam umi...

I tunggu satu jer. Siapa nak walikan Afifa anak saudara u tu bila dia nikah nanti.

Azmin kah? Wali Hakim kah? atau Tok Guru?

he he he.. keep we update ekh.

Njah said...

Tahniah Ummi. Semakin hari semakin terselah kejahatan yang telah dilakukan orang yang dinamakan pemimpin. clip video yang ditunjukkan jelas menunjukkan pemimpin yang bermuka-muka. Diharapkan lebih rami rakyat yang sayangkan bumi ini melayari blog Ummi dan biar mereka menilai sendiri apa yang sebenarnya telah berlaku dan agar dapat mengelakkan bumi tanah tumpah darah saya punah disebabkan manusia seperti ini, dan manusia-manusia yang tak mahu menerima kenyataan. Take care Ummi

Pakteh said...

Tahniah srikandi 7

Anda muncul tepat pada waktunya dan terus dedahkan keburukan manusia bernama An War ini.

salam perjuangan dari pakteh

Anonymous said...

1st

hhan said...

masyaallah....pengikut anwar nak kata apa pulak ni...

Anonymous said...

Sakit matalah kak nak baca, cerah sangat....

Anonymous said...

Salam,

Berapa ramai Anwar menyuruh orang bersumpah atau membuat akuan bersumpah demi menutup perangai buruknya.

Umi pun mempunyai pengalaman akuan bersumpah bagi pihak Anwar dulu.

Doktor Pusrawi, Anwar manupulasikan contex Akuan bersumpah nya.

Ingat lagi Rasid? Macamana beliau diarah untuk menanda tangani Akuan Bersumpah.

Rahimi pun? Pada BULAN yang sama. October 2010.


YB Zulkifli Nordin telah diarahkan memalsukan isu Altantuya.

Siapa lagi ye? rasanya tuan-tuan semua boleh fill in the blank dan kita tengok macamana "track record" Anwar memanupulasi dan ada masanya memaksa Akuan bersumpah. Kita mulakan senarai manupulasi Anwar....

Anonymous said...

Salam,

Satu Corak yang menarik tentang Mat Zian Ibrahim. Cuba lihat kembali Kenyataanya akan dipamirkan kepada umum pada masa dan waktu yang diperlukan. Akuan Mat Zian sejak dari dulu sampai sekarang digunakan pad saat dan ketika Anwar memerlukan mengembalikan imej beliau dimata ramai.

Mari Selidik pada bulan-bulan Akuan Mat Zain dikeluarkan, akuan Mat Zainnya bukan baru malah dah lama. Cuma ianya berlu diulang-ulang supaya pada waktu yang sesuai. Mesti ada seseuatu yang Anwar terdesak hendak digunakan.

Yang terkini Jan 2011 , cuba kita kaji apa peritiwa akan datang yang Anwar inginkan perhatian umum dan Apa yang sekarang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Anonymous said...

Tajuk Lagu :
Oh Nasib...Oh Malang...Azizah tak datang...

Penyanyi : Mat King Leather

Komen aku : Pitching suara Mat King Leather ni agak bagus. Ada bakat utk jadi penyanyi. Menari (berjoget) pon bagus jugak. Boleh jadi kathib lagi. Kira serba-serba bolehlah. Salute la pada beliau, kira layakla digelar Anugerah Tuhan.

Anonymous said...

hmmm.. mula-mula nampak menarik dan menyokong kata-kata ummi......tapi bila dah masuk slot youtube nie macam dah lain jadi nyer,,,naper yek ?? suara dalam telephone boleh rekod ?? suara anwar ?? hebat juga boleh rekod suara yang sama jelas...CSI pun gelak...mcm rekod dalam studio aje..aku tak paham nie..nape boleh jadi cam ni

Anonymous said...

Komen Juri No.2 :

Memang pitching Mat King Leather ni ok, cuma dia fail dari segi penghayatan.Sepatutnya lagu ni dinyanyikan dengan nada sedih sbb lagu ni menggambarkan tentang seorg isteri yg jarang jengok suaminya kat penjara. Lain-lain OK. So, cuba lagi tahun depan ya. Next!

Anonymous said...

ANON 10.02:)

bila ckp psal sumpah laknat...depa dok cakap sape2 boleh buat sumpah...ada gak yg cakap org buat salah pun sgp sumpah laknat...ada juga yg ckp sumpah laknat tu cara tak betul...niat tak betul...ni tak betul..tu tak betul...

bila suruh saman...depa kata sape2 boleh saman...ada yg ckp ala saman pun buat apa...mahkamah da tentu tak adil...

bila kemuka saksi...kata di bayar...kata tu...kata ni...

bila bg video...kata pulak video ni tak betul...'konspirasi' lakonan lah...tu lah ni lah...

bg surat...cakap sape2 boleh reka surat tu...sape2 boleh tu...sape2 boleh ni..


KAU PERNAH KE PERGI KAT SYARIKAT TELEKOMUNIKASI....KALAU NAK DGR BOLEH AJE...

Ular Menyusur Akar said...

anon 10:02 PM, tak percaya? Di rumah aku dah ada 2 set telephone recorder. Tape ada dan satu lagi memory.

Norlaila sendiri yang berkerjasama untuk mendedahkan kes dia samada perbualan telefon dan interview. Kenapa tak percaya.

agbr47: Orang hulu pun dah ada astro.

Tapping & Shredding Man said...

anon 10:02

Apa susah “Tap” aje kat junction box , exchange box dia. Kalau kat office lagi best, “Tap”kat PABX.. Walau pun ketika rakaman video Umi tersebut diera sebelum Y2K, system echange PABX boleh di "Tap" dengan menggunakan simple tape recoder. Kalau ada high end walkman yang ada recording function pun boleh.

Recording yang tak jelas kalau recording dibuat diluar litar seperti pada headphone telephone. Tapi kalau dibuat didalam litar as clear as it is.

Dengan technology sekarang VOIP PABX hang “kentut “pun dengar tau. So hati-hati kalau pakai telephone office, funtion PABX sekarang ada build in recording tau!!!!

p/s masa zaman “walkman” anon 10:02 dah ada atau sekolah belum ?

Anonymous said...

anon January 5, 2011 10:02 PM
===================================
hmmm.. mula-mula nampak menarik dan menyokong kata-kata ummi......tapi bila dah masuk slot youtube nie macam dah lain jadi nyer,,,naper yek ?? suara dalam telephone boleh rekod ?? suara anwar ?? hebat juga boleh rekod suara yang sama jelas...CSI pun gelak...mcm rekod dalam studio aje..aku tak paham nie..nape boleh jadi cam ni
===================================
a'ah...eh..kenapa eh...?

macam2 lah kau ni...kau cakap pasal menarik...? kau ingat KEBENARAN ni untuk menarik perhatian orang ker...da takde kerja lain...

kau pernah kerja kat CSI ker...? tu memang menarik...boleh kongsi 'expertise'....

sini pendedahan...yang didakwa sebagai bukti...sama ada nak bukti kan secara sah...masa ni lah patut kau suruh mereka yang memeprtikaikan tu untuk saman...so that CSI boleh buat kerja depa..ok?

tak habis2 lah depa ni....orang jalan kedepan...dia plak berpusing2...dok ikut jalan belakang...

apa apa aje lah...

Anonymous said...

Thanks kak Ummi 4 ur info, Anuar AlJuburi ni sememangnnya Anugerah Tuhan untuk bukan utk memimpin, tapi untuk menguji Masyarakat Islam di Malaysia supya membezakan antara yg BENAR & BATIL.. teruskan perjuangan Kak Ummi, Allah sentiasa bersama org2 yg benar..

Anonymous said...

anon 10:02

Hang ni mungkin baru tau 2, 3 function hpone “CSL” dah rasa expert pasal phone networking.

Kat office aku Boss rekod phone Executive. Sebab dia di syaki mendapat under table dalam perolehan syarikat. Tak lama lepas itu dia terpaksa memberhentikan diri(diberhentikan).

Satu kes lagi laki orang dengan bini oranag bercinta dalam satu office(syarikat). Phone dia orang pun kena rekod. Seronok mendengar perbualan geli-geli tu. Tu saja, boss sound kat diorang, jangan buat kerja tak senonoh dalam office.salah seorang dah kena tukar department.

Tak menjadi satu perkara pelik kalau talipon direkodkan dengan jelas.

Unknown said...

Banyak video2 ni available lama dah, kemudian AIDC pun ada kumpul. Ada orang dungu yang tak tahu teknologi komunikasi, kerana recording telefon ni perkara yang sudah lama wujud. Banyak info dan fail-fail lama semasa Kes Liwat 1 dulu benda-benda ni dah wujud. Bila saya tengok video2 yang ada kat sini, ia bukan perkara baru - tetapi mungkin ramai yang tak tahu, sebab itu Ummi letakkan video tu di sini. Majoriti orang kita memang tak maklum, dan ada juga pihak penyokong tegar tu yang mengatakan video2 ni adalah bukan original. Sebenarnya pihak kerajaan sudah pun memantau kegiatan Anwar dan pihak polis sudah menjalankan siatan termasuk perbualan telefon dan pengakuan2 mangsa Al Juburi. Banyak fail-fail ini ada di Bukit Aman, ni cuma sikit-sikit yang terlepas keluar. Sebab tu Al Juburi hot kat Musa Hassan. Al Juburi mahu jadi PM sebab nak buang bukti2 tu. Tapi sampai kini tak berhasil, sebaliknya, lebih banyak rahsia dah mula bocor. Al Juburi menganiayai ramai orang, dan dia bawak ramai penyokong2nya supaya membela dirinya, sedangkan Al Juburi yang banyak membuat kesalahan. Lagi dulu lagi saya tidak pernah percaya Al Juburi, dan saya juga sering menjadi mangsa penyokong tegar Al Juburi. Tetapi saya tetap yakin satu hari nanti kebenaran tetap terserlah. Dan hari ini kebenaran sudah mula terserlah. This is just the beginning ... bak kata Al Gore (kawan Al Juburi) semasa kempen global warmingnya. Al Juburi memang bersama Al Gore dalam mempengaruhi dunia untuk menerima rancangan Al Gore. Tetapi Alhandulillah Al Gore ditentang hebat oleh pelbagai pihak, dan Al Juburi juga ditentang hebat oleh pelbagai pihak. Kemenangan adalah di pihak yang benar, maka marilah kita sama-sama saksikan adegan-adegan yang akan berlaku di dunia di masa akan datang. Al Juburi lines up with NWO leaders untuk rancangan 2012, sebab itu Aljuburi bermati-matian untuk ambil alih kuasa di Malaysia. Kalau anda dengar peristiwa besar false flag seperti yang berlaku pada 911, maka yakinlah, Al Juburi merupakan antara dalang yang terlibat sama.

Unknown said...

salam..
congrats cik ummi sbb dedahkn perilaku si anwar beserta dgn bukti...dulu sy mmg penyokong kuat anwar ms dia dipecat..x dinafikan dulu mmg sy mnyampah, memaki hamun cik ummi n tun m sbb dlm fkrn sy bnda ini 'konspirasi'..namun Allah maha bkuasa..makin hari makin terbuka pekung kejahatan dia ditambah dengan sanggup melacurkan nama Allah semata2 nafsu politik jht dia.. membuat sy tsedar yg sy mnyokong kejahatan..kepada org yg mnyokong anwar, fikir la sedalam2 nya samada kamu syg bumi bertuah ini atau sy manusia yg btopengkn syaitan.. anon 10:02, lain kali klu ye pn kamu ni bodoh n baghal...jgn tunjuk kebodohan kamu...bt malu kaum..

Anonymous said...

Persoalan Akidah Anwar Diperdebat dalam Perjumpaan Tertutup Bekas ABIM

http://www.anwaraidc.com/?p=4459

Kita tengok macam mana baik dia punya konar. Tanya lain, dijawab lain.

Kama Irahsa said...

ada pulak yg ckp suara2 tu lakonan. kalau aku jd norlaila tu, xde nye aku sggup kata dh kena tutuh dgn anwar kalau bende tu xbtul2 berlaku. pergi la cr perempuan yg bernama norlaila tu kalau nk tau kesahihan cerita ni.

kenapa perbualan anwar kena tap dh tentu sbb polis nk tau kegiatan anwar. kita rakyat biasa mane nk tau bende2 mcm ni. alhamdulillah ade sikit2 yg terlps pd org awam..

apa2 pun, azmin kena la jwb tuduhan umi ni..jgn buat snyp jer..org dh mula xpercaya!! jwb azmin, jawb!! rais yatim lg jantan la gitu..

Rais sudah. Azmin bila lagi?

Zek said...

Anon 10.20 PM

Tak sangka ada lagi orang yang ketinggalan zaman. Kalau hang panggil telefon rumah aku, tentu sekali aku boleh rakam suara hang. Kemudian aku playback dan hang boleh dengar suara hang bercakap dengan aku.

Teknologi merakam dari telefon dah lama ada.

Kalau hang tu tak cerdik janganlah tunjukkan ketidakcerdikan hang sampai begitu sekali. Malu weh!

Anonymous said...

kalau dah boleh rekod tu..macam dah dirancangkan !!! he..he....maklumlah bab gatai nie menteri umno memang no 1... suara tu nampak macam picthing lari sikit la..he..he..aku agak-agak jea...terserah pada korang la..tapi nak reka suara pun boleh kan...semua dah canggih !!!

Tapping N Shredding Man said...

Anon 3:12

Tahun 1997/1998 apa sofware yang ada waktu di pasaran untuk dibuat editing? Adakah sound yang didengar analog atau digital? Bilakah digital sound recrding /editing muncul untuk penggunaan awam kebanyakan di Malaysia?
1998 apa kebanyakan specifikasi komputer yang ada dipasaran pada waktu itu di Malaysia?

Bila 1st time kamu menggunakan komputer?

Anonymous said...

Aku sebenarnya YAKIN bahawa penyokong Anwar memang BODOH. Tapi tak sangka gak sebodoh Anon-anon pencacai dalam blog ni.

Hujah korang membuatkan lagi ramai orang lari dari Juburin macam lari dari pesakit kusta. Hahaha

Anonymous said...

Anon 3.12.

Kenapa hang kalut ?

Shah Alam 7 am.

Anonymous said...

Tangkap jea Anuar Ibrahim senang cerita...tak yah nak bukti lain lagi la,,kalau rasa tape tu dah kuat untuk jadi bahan proof ..tapi kini Anuar masih bebas..aku pun pelik jugak..dah banyak bukti..tapi sukar juga nak tangkap Anuar nie yea..Kalau logik Anuar itu penjenayah negara..kasi ISA la.. jangan banyak dalih pulak...PR masih ramai pemimpin yang bagus lagi.. Ada aku kisah ?? UMNO aje yang tak ada pemimpin yang berkaliber sekarang nie...ape hal bro ?? tangkap jea Anuar kalau dah cukup bukti !!! tak jugak tangkap...sembang dalam blog buleh la... !!!p/s:lepas nie ada pulak kluar tape Nik Aziz duk bergayut dengan artis muda..keh !! keh !!! keh !!! provokasi murahan alaf baru !!!

Bekas PKR said...

Bravo Ummi,

Kali ini ungkapan tajuk yang sangat pedas dan isi tulisan kecil berperenggan - menunjukkan sifat Ummi yang prihatin dengan syor2 dari pembaca, berjiwa mendengar tetapi berperwatakan tegas, dan berani berkata kerana benar.

Kata2 yang tajam menghiris ke dalam ulu hati Aljuburin -

paling saya suka AYAT POWER INI "SUKA PAKSA ORANG BUAT PENGAKUAN BERSUMPAH, TAPI DIA SENDIRI PALING TAKUT BERSUMPAH"


bagi yang masih muskhil dengan pendedahan Ummi, ajak2lah bertanya kepada Anwar dan Azmin:-

- mengapa berdiam diri
- mengapa tidak segera saman atas dakwaan fitnah
- mengapa pertikaikan sumpah laknat dalam Islam
- mengapa berdolak-dalih seolah2 bersumpah demi kebenaran itu tidak dibolehkan dalam Islam
- mengapa tidak mahu bersumpah supaya tidak dianggap fitnah
- mengapa pula boleh percaya dengan Perakuan Sumpah berbayar RM5
-mengapa perlu tunda2 kes jika yakin tiada bukti
- mengapa belum kemukakan bukti konspirasi dan menamakan semua pihak yang berkonspirasi


-dan mengapa pada awalnya penyokong2 Anwar meminta beliau bersumpah, apabila Anwar enggan mengapa berubah mengatakan tidak perlu pula


mohon kita sama2 terbuka untuk memikirkan banyak persoalan di atas sejenak tanpa bersifat prejudis.

sejenak sahaja!

Anonymous said...

January 6, 2011 5:05 AM

Kau tanya kenapa tak tangkap si Jubor tu?

Untuk pengetahuan kau dan goblok pencacai lain, Anwar memang dah kena tangkap pasal menjubor. Video di atas adalah sebahagian dari bukti Anwar meliwat. Tapi diibebaskan atas sebab 'suka sama suka' pada tahun 2004.

Pegilah sembah lagi si peliwat tegar tu. Geliii..

Anonymous said...

ANWAR SECARA TERANG2 TELAH MENOLAK KEESAAN ALLAH SEBAGAIMANA YANG UCAPANNYA DI LONDON SCHOOL OF ECONOMICS PADA BULAN MAC 2010 MENGENAI PLURALISMA UGAMA.

ANWAR BERSEKONGKOL DENGAN KRISTIAN UNTUK MENJADI JUARA KONONNYA. BELIAU LUPA SEBENARNYA BUKAN SAJA DIPERKUDAKAN OLEH VATICAN TETAPI PUAK CHINESE CHAUVANIS DALAM NEGARA.

ADAKAH RAKYAT MELAYU ISLAM BOLEH MENERIMA PEMIMPIN MUNAFIK YANG TELAH KUFUR NIKMAT INI?

FIKIR FIKIRKANLAH.

Anonymous said...

p/s:lepas nie ada pulak kluar tape Nik Aziz duk bergayut dengan artis muda..keh !! keh !!! keh !!! provokasi murahan alaf baru !!!

January 6, 2011 5:05 AM

Kalau tak buat apa ada hal bro...

dugo said...

Anony 3:12AM...


kalau dah boleh rekod tu..macam dah dirancangkan !!! he he

-cik anon, ini fakta atau teori? kau boleh pula tuduh2 tapi Ummi tak boleh.


maklumlah bab gatai nie menteri umno memang no 1...

- hah, Anwar masa tu memang Menteri UMNO, kau setuju le tu Anwar gatal, habis kau dok sokong dia wat pe lagi? Umno dah buang menteri gatal ini, apasal PKR pi kutip si gatal ni pulak, dan kau sokong? kau pun gatal juga kot,



suara tu nampak macam picthing lari sikit la..he..he..aku agak-agak jea...terserah pada korang la..tapi nak reka suara pun boleh kan...semua dah canggih !!!

- Ummi bagi bukti dalam bentuk surat, resit, video. kau pulak pakai teori "aku agak-agak jea" - aku rasa kalau kau pi minta kerja kat ofis Kapal Singh pasal kau sokong Aljuburin ini, Kapal tu pun reject kau, sebab main agak2 je!


toksah le dok tulis pakai ayat "agak2" dan teori "tong kosong" tu anao ooi. kau buat malu kat Anwar aje. Komen le berkelas sikit.


Hehehe, dah makin kureng "modal" puak2 pencacai PKR ni. "Agak2" pun boleh jadi modal. Cucu karpal singh pun tergelak muntah susu.

Unknown said...

Komen No 3.

Suara memang macho habis, Nasib malang telah dihayati dengan penuh semangat. Tahniah, berjumpa dimunggu depan.

Kepada pengurus Cik Umi saya ucapkan syabas kerana anda berjaya membawa seorang pelakon, penyanyi, penju...... kedepan.

Mari kita sama-sama undi agar dia didalam golongan orang2 didalam Bamboo River.

AhliIjok

Anonymous said...

Bebas sebab suka sama suka ?? he..he.. macam nak cerita lebih aje pasal ape Anuar dapat bebas tu ?? cerita la..kenapa tak kasi merempat dalam ISA sampai mati jea..aku pun menyampah pasal pemerintah pengkhianat tu..korang nie buat aku berfikir lebih la..Tangkap..ada bukti..tangkap bertahun-tahun lepas balik ??? pelik kan...lepas kena tangkap tu baiklak Anuar sekarang..tak jumpa pulak kes pelik lepas kena penjara kan ?..tapi tetiba muncul kembali kisah lama ??? ha..ha..ha... provokasi kan ?? nak tangkap sekarang sebab tak ada bukti lain kan ?? jadi korek aje berita basi.""..kalau pemerintah kini adil.tak yah ungkit lagi cerita lama la...sebab dah kena penjara...nie duk pulun suruh masuk ISA lagi..SAPE suruh lepas ANUAR ?? SAPE yang LEPAS tu ?? he..he.. provokasi lagi nie !!!

p/s: paling lawak..anuar tumbuk matanya sendiri..keh..keh..keh..

Anonymous said...

memang ramai meletakkan kepercayaan membabi buta macam anon 3.12. .. hatta kalau terdapat video pun dia akan kata dah di edit. kalau kak wan mengaku pun dia akan kata kak wan dah dipaksa poliss... hanya fakta DNA tak boleh lari!!!
atau diri sendiri terlibat secara langsunggg... mcm saiful.
bila anon 3.12 terkena pun orang kata kena bayar

aljuburit mengamalkan ideologi Harry Truman "If you can't convince them, confuse them."

hanya orang yang terlebih pandai akan terkonfuse .. tidak mampu berfikir secara logik dan fakta. aku akan terus berdoa agar ALLAH membuka hati aljuburit mengakui sendiri segala kemungkarannya sebelum dia dipanggil menemui mungkar nangkir

Ummi, teruskan perjuangan. Allah sentiasa merestui doa mereka yang teraniaya.
Kita semua teraniaya.. jom kita terus berdoa
WHAT GOES AROUND COMES AROUND..

Anonymous said...

Anon 5.05 am.

Relax lah jangan emotional.

Minta pertunjuk dan berdoa kepada Allah... tidur sekejap ... lepas itu berdoa balik. Ulang 7x.

InsyaAllah.

Shah Alam 7

Anonymous said...

pelik kan...lepas kena tangkap tu baiklak Anuar sekarang..tak jumpa pulak kes pelik lepas kena penjara kan ?..
January 6, 2011 5:43 AM

Aku pun pelik dgn kau, kau tak perasan ke atau kau hidup dalam alam khayalan. Kau tak ingat kes Saiful ke skang duk dalam mahkamah sebab peliwat tersohor kau tu buat balik perangai lama...

Anonymous said...

kalau ada 10 orang saksi pun diorang akan kata dah kena bayar..
kalau anak dia tengok dan mengaku pun dia akan kata anaknya dah kena ugut..
aku cuma doakan AFIFA sendiri buat DNA tanpa paksaan.
aku rasa,kalau DNA nya sama ngan NUAR, dia akan kata DR dah kena bayar.. konspirabasi...
TAK CAYA???.. knowing him..skrip
basi tu dah hafal laa

buat Azmin,
Jangan hanya memandang kepada kehidupan dunia dan melupakan kehidupan akhirat; sedangkan kehidupan akhirat adalah kehidupan yang sebenarnya. Harta tak boleh dibawa mati.. Semoga Azmin mendapat petunjuk dan hidayah ALLAH. Ada yang diberi kesempatan yang lama hidup di dunia ini, ada yang hanya diberi umur yang sekejap. Semoga kesempatan yang berbaki ini dipergunakan dengan sebaik mungkin.

Anonymous said...

Anon 5.43 said: p/s: paling lawak..anuar tumbuk matanya sendiri..keh..keh..keh..
---------------------------

anon, diakui Rahim Noor tumbok sebelah mata Anwar sampai lebam kerana penjubur tu panggil Rahim "anjing"....Rahim silap tu, sepatutnya dua2 belah mata baru padan.

tapi anon, ini lagi lawak:-

...anwar kata dia sendiri cucuk racun arsenik, tapi tak mati2..keh...keh...keh


...anwar kata bini dia jijah cucuk kuman Aids, tapi dia tak mati2...keh...keh..keh


...anwar kata spy leman nak bunuh dia maka dia lari ke rumah duta turki sebab tu dia tak mati2...keh...keh...keh


...anwar kata 16 september 2008 dia akan jadi Perdana Menteri, alamak betul le anon, Anwar kan PM sekarang...keh...keh...keh


hah, yang ni tak lawak, yang masukkan aljuburin ke penjara dulu ialah Tun Mahathir dengan Karpal Singh dan mat Sabu pun setuju aljuburin menjubur. yang lepaskan aljuburin lepas tu ialah si mangkok Pak Lah yang lembap. Sebab tu Umno dah kasi turunkan jawatan si lembab ni....ada lawak ke anon???

Anonymous said...

ada seorang mangkok tu boleh plak cabar kerajaan supaya tangkap anwar pakai ISA.


inilah pencacai anwar cakap tak serupa bikin. kerajaan buat ISA nak tangkap kominis2 DAP tu depa juga bangkang ISA, suruh hapuskan ISA. skrg depa nak suka2 suruh guna ISA. ini salahguna kuasa le mangkok. kau tak sokong ISA tapi kau nak pakai ISA.

otak kau otak hISAp aje mangkok. pakai le otak, buka minda luas2 jangan hentam keromo shj.

aku ingat kalau kominis DAP ini pegang kuasa, lagi banyak ISA dia pakai sampai penjara kamunting penuh.

Anonymous said...

Ada komen yang kata rakaman telefon tersebut macam rakaman curi dan tak profesional. Macam ada konspirasi nak burukkan Anwar.

1. Kalau betul rakaman telefon itu adalah rakaman curi dan suara itu memang suara Anwar, maka memang sah Anwar bermoral rendah kalau bandingkan wataknya sebagai pemimpin berjiwa Islam.

2. Kalau rakaman itu bukan suara Anwar dan ia adalah konspirasi untuk burukkan Anwar, Anwar patut saman saja berjuta-juta ringgit seperti yang selalu dia buat. Video ni dah lama berada di internet. Takkan Anwar tak dapat maklumat tentang video ini yang memburukkannya dan boleh menjejaskan kepercayaan rakyat kepadanya.

YANG KITA LIHAT SEKARANG, ANWAR LANGSUNG TAK SENTUH ATAU SEBUT UMMI DALAM KOMEN-KOMEN BELIAU SAMADA KAT BLOGNYA.

KALAU ANWAR DIAM, RAKYAT AKAN LEBIH PERCAYA YANG ANWAR TAK LAYAK SEBAGAI PM. INI BAHAYA UNTUK ANWAR. DIA HARUS BERTINDAK!!!
ADA BERANI?

Anonymous said...

Ass Man..eh Assmin,

Seperti saranan Ummi, kau baliklah ke pangkal jalan. Tinggalkan perempuan keji itu. Tak guna dan dayus kau sebagai suami membiarkan bini kau ditutoh boss kau sendiri. Aku malu ada melayu macam kau ni!

Anonymous said...

- mesti ko nie org yg jarang memuji Allah kan? SUBHANALLAH bukan subhanaullah... kesian... jgn la bagi alasan ni masalah typo or what... hehe...

Anonymous said...

Salam Cik Ummi!

Berikut ini petikan drp komen di blog:
http://www.anwaraidc.com/?p=4459
yang sangat relevan utk tatapan pembaca Ummi.

*********************************

PARANGkontot says:
January 6, 2011 at 2:33 pm

Kalau sesiapa yang mengikuti SANDIWARA Anwar, ada kemungkinan kawan-kawannya dah kena KENCING dengan Anwar. Anwar akan membuatkan PUBLIC percaya seolah-olah Dia yang memanggil kawan-kawanya dan kemudian memberi TEGURAN kepada mereka. Seolah0olah dia yang HERO.

BUT the FACT is, Anwar’s Islamic Pluraism adalah MERBAHAYA pada AKIDAH masyarat Islam negara kita walau macamana keterampilan “HERO” yang ingin kita tonjolkan. Selidik dan faham betul-betul The ILLUSION yang Anwar mainkan. Sentiasa perhatikan hingga ke “minute Detail” untuk melihat gelagat SENI KENCINGNYA

Cuba kita senaraikan peristiwa yang memang diketahui dengan jelas Anwar menipu:-

1. Bukti 12 Kotak bukti rasuah era mahathir, KENCING !!!

2. Akuan Sumpah Azizan, KENCING !!!

3. Akuan Sumpah Umi Hafilda, KENCING !!!

4. Anwar & Keracunan Arsenik , KENCING !!!

5. Awar & Kerusi Roda @ patah tengkok, KENCING !!!

6. Permohonan Maaf Ghafar Baba, KENCING !!!

7. 16 Sept tubuh Kerajaan Baru Malaysia, KENCING !!!

8. DYMM menyokong Kerajaan Baru 16 Sept, KENCING !!!

9.ATM sokong Kerajaan Baru 16 Sept , KENCING !!!

10.”We Got the Numbers”, KENCING !!!

11. Konspirasi membunuh Anwar sejurus Saiful membuat Laporan polis, KENCING !!!

12. Isu Apco, KENCING !!!

13.FELDA Bengkrap KENCING!!!

14. Akuan Sumpah Rahimi, KENCING !!!

15. Akuan Sumpah Rasid, KENCING !!!

16. Ketelusa Pemilihan PKR 2010, KENCING !!!

(Tuan-tuan dijemput untuk menambah senarai KENCING Anwar)

Jika 1 insiden TIPU, 2 insiden TIPU, 3 insiden TIPU. ADAKAH LOGIK insiden berikutnya , TIDAK tipu?

Bolehkah dia DIPERCAYAI lagi, walau setinggi KLCC pun AKUAN BERSUMPAH yang akan DIPEROLEHi oleh Anwar untuk membersihkan namanya?

aljohari says:
January 6, 2011 at 7:14 pm

Parangkontot: Tambahan penipuan Anwar -

17. Katanya dia tak kenal Saiful, KENCING.

18. Mengaku tidak akan bertanding dengan Tun Ghaffar utk jawatan Timb.Pres.UMNO, KENCING.

19. Mengaku tak songlap wang rakyat, tetapi pengakuan Dato Murad menyimpan RM3 billion utk boss, KENCING.

20. Melibatkan DS Najib dgn pembunuhan Altantuya, KENCING.

(tolong sambung lagi untuk pengetahuan rakyat)

Noor Faiza says:
January 6, 2011 at 9:15 pm

21. Berjanji dengan penduduk kg buah pala sebelum PRU12. Kg buah pala tinggal kenangan. KENCING

22. Berjanji (sebelum dipecat)tetap kan setia pada PM walaupun akan dipecat. KENCING

23. Kata ‘LAWAN TETAP LAWAN’ tapi yang terjadi, TANGGUH TETAP TANGGUH. KENCING

Huihh..hancingnya…

*********************************

Anonymous said...

24. Lari menyorok di rumah duta turki kononnya ada ugutan bunuh terhadap dia, keluarga dia, penyokong dia (amboi ramainya nak kena bunuh..dari kata2 anu war sendiri), KENCING MALAM

25. Dato Zaharin dan lain2 yang lompat keluar parti dibayar RM2juta seorang oleh UMNO, KENCING MALAM

26. Dalam blognya dulu pernah tulis dia nak bawa masuk sekurang2nya 3 Multinational Funds dari USA dengan modal lebih US$3 Trillion, untuk masuk melabur di Malaysia, KENCING MALAM

27. Adun Bota lompat masuk PKR kemudian lompat keluar balik kerana tahu Anwar memang kaki kencing, KENA KENCING

Anonymous said...

Bukan sebarangan mahu tuduh bukti rakaman telefon itu direka dengan suara tiruan.

Pihak polis sudah tentu mempunyai rekod Talikom masa dan tarikh percakapan itu berlaku. rekod ini tidak boleh direka2.

jika benar rakaman itu tidak ujud, sepatutnya pihak yang dituduh iaitu Anwar menyaman sahaja penyebar video rakaman ini.

tapi anwar oh anwar, mana dia berani saman. menikus adalah.

Anonymous said...

Sudah lah Anwar, tak serik kah kau menipu rakyat.

Ini isu sama rata agama yang kau terang2 sokong, kau dah buang tabiat ke Anwar?

kes peribadi tu dah le kau belum settle2, ni kes membabitkan agama pun kau nak pesongkan...

Anonymous said...

Karpal Singh DAP dah jawab dan mengaku Dr Mahathir "betul". Karpal Singh pun dah minta Anwar "bertaubat".


Mat Sabu PAS (pemberi gelaran ALJUBURI kepada Anwar) bila lagi nak mengaku Dr Mahathir "betul"?

Janganlah malu-malu pulak Mat Sabu. Mengaku sajalah. Kita orang tak marah.

Anonymous said...

YA Dato’ Abdul Hamid bin Hj Mohamad, Hakim mahkamah Persekutuan telah membuat penghakiman seperti berikut:

" To summarise our judgment, even though reading the appeal record, we find evidence to confirm that the appellants (Anwar) were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen, sometime, this court..."

Tetapi pengikut PKR dan PAS buta hati. Pendewa Sang Liwat pasti akan kata Hakim telah di beli kan ?

Mereka betul betul dah kena mendrem oleh si Anugerah Tuhan

Anonymous said...

January 6, 2011 5:43 AM


Kenapa hang kalut ?


Pematang Pauh 7.

Politik Islam Sebenar (PIS) said...

Salam kak umi wei...pakai la tudung, tutuplah aurat..kita nak dedahkan pape hal pasal pembangang ni, jgn bg depa ada isu yang nk dikaitkan ngan kita...kang depa wat isu kata Umi Hafilda, nak cakap mcm org agama, tapi yang agama suruh xmau buat..bertaubatlah kita...dedahlah sebanyak mungkin, supaya UMNO BN terus utuh...tutup aurat tu wajib...maaf jika direct..

Anonymous said...

Salam kak umi dan PoLiTiK IsLaM SeBeNaR,

Wanita itu sendiri adalah aurat kerana boleh menaikkan nafsu syahwat jantan.

Tolong pakai burqa ataupun purdah supaya tidak menampakkan aurat muka dan aurat rambut kerana dengan menampakkannya saja boleh mendatangkan berahi kepada pak lebai PAS sendiri.

Liwat itu perbuatan kaum Luth. Jangan sekali-kali kita menyokong dan mengikut perbuatan pengikut Nabi Luth itu. Nabi Luth dan Allah sendiri membenci dan melaknat kepada peliwat walaupun Tok Gundu Nik Ajis mempertahankan Anwar meliwat.

Anonymous said...

Sumpah kesetiaan Anwar pada TDM.

28. Angkut-angkut terbang ke langit, Mati disambar si burung merbah, Bertangkup bumi dengan langit, Kesetiaaan saya tidak berubah. KENCING

Anonymous said...

Kepada anon 3:33 dan seangkatan dgn nya

Patut lah penyokong tegar mudah kena tipu dengan pemimpin mereka!

Mereka menilai keimanan dan islam nya seseorang kepada keterampilan luaran

Orang yang berjubah, berpurdah, berjanggot akan di pandang lebih muslim dari yang lain. Sedarkah mereka ini jubah, purdah hanya lah alat di gunakan untuk mendapat sokongan.

Apa guna berpakai islam jika hati hitam.

Walaupun ketuanya mengeluarkan dakyah munafik, mereka tetap mendewa dewa kan mereka.

Kawan sesama islam haram tetapi kawan sesama kafir okey pulak!

Dulu kata haram umno berbaik dengan bukan islam tetapi sekarang mereka yang melebih lebih pulak!

We beat them at their own game. Cuba akak pakai purdah atau tudung dah lihat bagaimana ketua dan pengikut mereka akan mendewi kan akak. Dosa dosa akak akan di cuci bersih oleh para ularmak mereka.

Mungkin dengan cara itu penyampaian message akak tentang al juburi akan membuka tembok pemikiran dan akal mereka. Kata orang "matlamat menghalal kan cara"

PAS and their simplistik mind. What more can i say... hopeless fella

Anonymous said...

akak nk suruh org bwk2 bersolat,berzikir semua2..itu bagus..amat2 bagus..memperingati org ramai..
tp akak sndirik tu blajar2 laa pakai tudung dulu..itu pon suruhan Allah jgk kan..
byk je bunyik2 'ape igt org xpakai tu xsmyg ke,ape igt org pakai tudung tu sumer baik ke'..persetankn ideologi tu..dah mmg jaga aurat tu suruhan Allah,jgn nk byk dalih..
mintak maaf akak yer..

Anonymous said...

Anwar Bawa Fahaman Pluralisme Agama – Bekas Presiden ABIM
http://www.anwaraidc.com/?p=3868

Bekas ABIM lancarkan perang kepada Anwar Ibrahim ?
http://www.anwaraidc.com/?p=3964

Bukalah mata hati anda. Wallahua'lam.

Anonymous said...

bravo kak ummi kerana berjaya membuat pencacai2 peliwat tegar no.1 kt malaysia ni kepanasan bontot...byk betul suara2 sumbang yg tanpa segan silu beri komen ala2 muslimat & muslimin maksum. Geli pankreas sy...nk muntah pun ada...dlm islam, manusia yg paling mulia di sisi-Nya adalah terletak pd imannya. Sibuk konon nak nasihat org suruh pakai tudung, tp manusia GAY dpn mata dijulang tggi. Biarlah mangkuk2 ni semua nak kata apa pun pd kak ummi....pd sy, kak ummi dh buat satu tindakan yg sangat mulia. Hanya Allah shj yg boleh tentukan jahat atau baik sesuatu perbuatan....bknnya manusia2 yang BAKAL ahli syurga dgn hanya pangkah bulan....korang ni semua yg patut muhasabah diri!!

Anonymous said...

Terdapat tiga pandangan mengenai rambut wanita Islam:-

1. Tutup rambut dianggap sebagai wajib dan mana-mana wanita membuka rambut dianggap melakukan dosa besar, lebih besar daripada berzina.

2. Membuka rambut dianggap dosa kecil seperti dosa-dosa kecil yang lain yang tidak diambilkira oleh Allah jika tidak terlibat dengan dosa besar dan sentiasa mengerjakan ibadat yang wajib. Dosa kecil ini boleh terhapus dengan hanya mengambil air sembahyang saja.

3. Membuka rambut tidak dianggap berdosa langsung.

Tafsiran ayat 31 surah An Nur oleh Profesor Dr. HAMKA dalam kitab "Soal Jawab Agama Islam" Penerbitan Pustaka Melayu Baru cetakan ketiga 1980 pada muka surat 48-50:-

"Dan katakanlah kepada wanita-wanita beriman hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kelaminnya dan janganlah mereka mempertontonkan perhiasan mereka kecuali yang lahir saja, dan hendaklah mereka memberlitkan kain kudung ke dadanya dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka (mertua), atau anak laki-laki mereka, atau anak suaminya, atau saudara lelaki mereka, atau anak lelaki dari saudara lelaki mereka, atau anak lelaki kepada saudara perempuan mereka (kemenakan), wanita-wanita mereka (sesama mereka), atau hamba-hamba sahaya perempuan, pengikut-pengikut lelaki yang tiada syahwat kepada wanita atau, kanak-kanak yang belum ingin melihat aurat perempuan; Dan janganlah merentakkan kaki supaya diketahui orang perhiasan mereka yang tersembunyi; Dan taubatlah kamu kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu mendapat kemenangan".

Di ayat ini dijelaskan bahawa yang penting bagi mereka (wanita-wanita) ialah menahan, jangan bermata genit. Kedua jangan mempertontonkan perhiasan kecuali perhiasan yang biasa kelihatan saja, misalnya cincin di jari, subang di telinga, gelang di ujung lengan. Untuk menjaga jangan sampai perhiasan yang tersembunyi kelihatan, hendaklah selendang dibelitkan ke dada. Kerana dada (buah dada wanita) atau susu adalah perhiasan yang paling menarik mata laki-laki - Prof. HAMKA.

OK tumpukan perhatian kita kepada pendedahan-pendedahan mengenai sang peliwat Anwar Ibrahim al-Jubury (panggilan oleh Mat Sabu)ini. Focussssss.....

Saya tak berdosa kerana tak memusuhi wanita Islam yang tidak bertudung tetapi menutup kemaluan dan perhiasan mereka. Kitakan sesama Islam.

Yahudi amat suka bila Muslim sendiri bertelagah mengenai rambut wanita tanpa diapikan oleh mereka pun.

matatelinga said...

29. 'Nasib ku malang, Azizah tak datang'...KENCING JIJAH

Anonymous said...

Menyelamatkan negara tercinta daripada dijajah dan dinodai oleh petualang bangsa adalah satu jihad. Wajib kita pertahankan sehingga ke titisan air mani terakhir...Opsss!...Silap, hingga ke titisan darah terakhir....hehehehe.

Tai said...

Tahniah di atas keberanian akak. Teruskan. Saya oku penglihatan. jadi, tak dapatlah nak tengok video tu.

zed said...

saya doakan akak dapat hidayah untuk menutup aurat lebih sempurna

teruskan dengan jihad akak untuk mencari kebenaran

Anonymous said...

Syabas Ummi,

Allah bersamamu....

Anonymous said...

Salam, ini petikan dari Zulkifli Noordin (pun dah tinggalkan si aljuburin) yang mengomen sikap Pencacai PAS yang membalun Mahfuz Omar pemimpin Pas sendiri:

"Tapi isu yang lebih penting yang perlu dijawab ialah apakah dakwaan saperti yang terkandung didalam surat terbuka itu betul?! Jika tidak betul, ianya adalah satu fitnah yang perlu dinafikan dengan fakta dan diambil tindakan tegas, dan bukan dengan maki hamun serta label melabel, walaupun ada diantara mereka cukup kuat bab label-melabel orang. Teman tidak akan terkejut kalau ada dikalangan penyokong totok dan kelabu asap yang akan membalas hujah penulis Buluhmadu ini dengan dilabel sebagai pencacai umno, barua BN, munafik, mungkin juga talibarut kapir. Sebab itu sahajalah level mental dema yop!


Kata2 di atas pun sangat tepat terhadap Pencacai2 PKR,Anwar dan Azmin sendiri.


http://zul4kulim.blogspot.com/2011/01/donald-duck-politik-ghanimah.html

Anonymous said...

Salam Ummi...minta tukar colour background blog u.....terlalu terang macam info yang Ummi dedahkan....

Anonymous said...

30.Dalam ucapan perasmian Bangunan UMNO P.Pinang, Anwar selaku Ketua Perhubungan UMNO PP telah memberi jaminan bahawa dia tidak akan membenarkan Bahagian UMNO PP untuk mencalonkan dia sebagai Presiden. Tun Dr.Mahathir telah bertanya Pak Lah selaku Timb Ketua Perhubungan adakah keputusan itu dibuat dalam mesyuarat. Pak Lah kata tidak ada pun. KENCING!

Anonymous said...

Bertudunglah kerana iman semata-mata.

Anonymous said...

Tidak ada hujah daripada penyokong Anwar yang tidak dapat ditangkis oleh penyokong UMI kerana mereka bersemangat Islam tetapi penyokong UMI faham dan beriman dengan ajaran Islam.

Anonymous said...

Kenyataan ini saya tujukan kepada
yang bangang tapi nak tunjuk pandai.
Jika anda seorang awam yg biasa saja dan tidak melakukan apa2 kesalahan memang tiada siasatan.Tapi bila anda
disyaki membuat jenayah diri anda akan diperhati,diambil gambar,d rakam perbualan telefon,akauan anda dpantau.Bila anda ditangkap semua bukti ini didedahkan.Perkara begini banyak belaku kepada pengedar dadah.Apalagi pembesar negara pergerakannya dikawal jauh dan dekat tidak kira dlm dan luar negeri.Perkara yg ditakuti org2 ini membocorkan maklumat rhsia negara. Jika ada aduan bertambah ketat pemantauan itu dan itu belaku kpd makhluk yg dituduh dimahkamah sekarang.Cara siasatan dibuat bedasarkan kecil/besar sesuatu kes.
Jadi kalau tak tahu apa2 jangan nak memandai-mandai kata itu ini.Bila dah kena siasat ini lah padahnya.Rasa diri dah cerdik sangat sampai lupa org sekeliling.
Rasa diri dah berkuasa sangat sampai lupa wujudnya Allah!

Anonymous said...

Teringat kisah dulu-dulu sebelum kes Al-Juburi ni meletup circa 1996 -97. Ada kekawan yang kenal sangat dengan Tukang Jahit Baju si JIJAH tu buat lawak, " Si .... tu sambil ukur buat baju si JIJAH dia "ukur" laki kak Jijah sekali" dan dia orang pakat gelak ramai-ramai dan tukang jahit tu pun turut bangga dengarnya dengan usikan gerombolan seangkatan dengannya.

Anonymous said...

13thn aku kene tipu dgn nuar jubo....celanat ko nuar....jgn mampos dulu ....aku teringin sgnt nak tgk ko merana sblom mampos....

ishak

Mujahidin Antarabangsa said...

Sokong Perjuangan Kak Ummi Di Facebook :


http://www.facebook.com/pages/Kami-Sokong-Perjuangan-Ummi-Hafilda-Ali/190427264305817

anti-bontot said...

hoi kalau kau dh buta hati bebal fikiran cakap je lah. yang kau nk pertikaikan bukan ummi yg tulis semua tu apa hal.kau igt dia apa kalau dh smpai pembesar n kerabat diraja dari dunia luar pn dia boleh link n dealbusiness,xkn menulis blog tak boleh.bebal betul penyokong tegar ni.patutlah senang dijuburi,dh smpai dia boleh kalahkan 13 lawyer dlm court sebelum ninhanya dlm masa 3jam saje hingga boss bontot kau masuk jail 6 tahun pun kau nk tnya betul ke ummi buat semua ni.melampau punya bodoh.kalau cara penulisan yg berbeza,sbb dia tulis dari hati n perasaan bila marah teringat kena dera dulu mmglah keras n brutal.bila sejuk sikit barulah cool.mcm mana nk suruh org tulis kalau kronologi cerita tu dia yg lalui.bebal bebal kau ni.just get loss berambus kt si bontot tu.

Anonymous said...

Kesimpulannya disini,sesiapa terbabit dgn Amerika dan Yahudi mereka akan terancam dan akan mati dalam keadaan menakutkan sekiranya rancangan mereka gagal.Ini kita dah lihat dalam filem mereka mcm mana tindakan mereka.
Jauhkan diri kita terlibat dalam rancangan mereka.

Anonymous said...

dah banyak politik aku masok semua politikus sape lagi aku nak ikut ana pon tahu naik pening mikir hal politik gila meroyan lepas satu.satu timbul, tu politk memang buta hati.politik dunia semua x lih pakai tipu kuat.politik hari politik cari makan.janji masok halal haram bedal .manusia semakin dayus rahap.raja zaman org putih serah kuasa pd inggeris.rakyatjadi miskin.org politik perintah kroni jadi kaya.rakyat miskin merana.bila undi cari kita .habis undi hilang entah kemana.bersipot babi agak nya.mari lah kita tumbang kan mana 2 kerajaan zalim.

Anonymous said...

soronok baca macam buku cerita lagenda.berpolitik sakan cinta dunia xbawa kemana politik itu macam kasut sampai rumah duk luar(out side gol)main main politik ssekali sonok ge bagihot hal politik ,hidupx gurau x sonok kah kah kah kah kah kah kah.aku umno tak pembangkang x kangkang x ka ka ka kah salam ummi

Anonymous said...

minta bloger ni di tamatkan kerna banyak perkara merosakan akal manusia islam di laknat org kafir.akal itu tingkatan tertinngi dr iman ayotulaah khomeini revolusi fikirkan.syiah malaysia

Anonymous said...

salam...eheh, post ummi kate maksud name Anwar ialah -nama pun dah membawa maksud perang, berperang dengan dosa=dosa dan hipokrasi bagi menutup dosa-dosanya,sanggup dia menjual nama allah....

eheh, maksud anwar tu..cahaya..
Tapi kan, macam mana sekalipun, x sesuailah mak bapak dia letak nama tu. Kasihan..anak x ikut makna nama

Anonymous said...

salam...eheh, post ummi kate maksud name Anwar ialah -nama pun dah membawa maksud perang, berperang dengan dosa=dosa dan hipokrasi bagi menutup dosa-dosanya,sanggup dia menjual nama allah....

eheh, maksud anwar tu..cahaya..
Tapi kan, macam mana sekalipun, x sesuailah mak bapak dia letak nama tu. Kasihan..anak x ikut makna nama

Anonymous said...

Terima kasih kak ummi.. Saya selaku generasi muda memang tak tau secara detail mengenai perkara ini sebelum ini.. Sepatutnya kak ummi mendedahkannya awal lagi.. huhu..

Anyway, teruskan perjuangan.. take care kak..

Roger
-generasi baru-