Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Wednesday, January 26, 2011

SALAM , LIHATLAH VIDEO RAKAMAN SAYA KETIKA DIBUKIT AMAN,DOAKAN SAYA BERJAYA MENEGAKKAN KEBENARAN




SALAM, HARI NI KHAMIS,  SAYA AKAN KE BUKIT AMAN MEMBUAT LAPURAN POLIS TERHADAP BEBERAPA INDIVIDU BESERTA BAHAN BUKTI,SEBAGAI MEMBERSIHKAN NAMA SAYA YG TELAH DIFITNAH SECARA MELAMPAU.LAPURAN AKAN DIBUAT TERUS KEPADA KETUA PENGARAH BHG SIASATAN JENAYAH, DATO SERI BAKRI ZININ.

 SAYA PUN KADANGKALA PENAT , BILA BERMATI-MATIAN CUBA MENEGAKKAN KEBENARAN , NAMUN MASIH ADA SUARA-SUARA SUMBANG YG MENGHIRIS PERASAAN, TAK CUKUP ITU DITABURKAN PULA FITNAH YG DAHSYAT DI BLOG PEMBANGKANG,SO SAYA DAH PENAT, BIARLAH POLIS SIASAT DI MANA LETAKNYA KEDUDUKAN CERITA SAYA.DIHARAP KALI NI ,SI ALJURB TAK LARI LAH KEMANA-MANA KEDUTAAN BUAT LAWAK GIMMICK PUTAR ALAM.RELAX ,BAWAK BERTENANG,KALAU TAK BUAT KENAPA TAKUT????????

BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH.
INSHAALAH AKAN SAYA CERITAKAN DI BLOG SAYA SEKEMBALINYA SAYA DARI BUKIT AMAN.DOAKAN SEGALANYA BERAKHIR DENGAN SELAMAT DAN KEBENARAN DAPAT DITEGAKKAN SECEPAT MUNGKIN.

TIDAK SANGKA SAYA HARUS MELALUINYA SEKALI LAGI SELEPAS 13 TAHUN BERLALU, SEMUANYA KERANA KASIH SAYANG SAYA YG MENDALAM KEPADA AGAMA SAYA, BANGSA SAYA DAN NEGARA SAYA.INI LAH PENGORBANAN TERBESAR SAYA KEPADA UMMAH DAN NEGARA. APA PUN PANDANGAN MANUSIA TERHADAP SAYA, YG PENTING ALLAH TAU NIAT ATAU NAWAITU SAYA. SEKIRANYA SAYA BERNIAT JAHAT SAYA MOHON ALLAH HUKUM SAYA , TETAPI SEBALIKNYA SEKIRANYA NAWAITU SAYA ITU DEMI KESEJAHTERAAN UMMAH , MAKA SAYA MOHON ALLAH LINDUNGI SAYA DAN MEMBERI KEMENANGAN BESAR KEPADA SAYA.

SEMPAT MENALIPON IBU, KAK LONG DAN KAK LANG POHON RESTU JUGA DARI SUAMI MEREKA AGAR SEMUANYA MENDOAKAN SAYA SELAMAT DAN SAYA BERADA DI LANDASAN YG BETUL.

KEPADA PENYOKONG-PENYOKONG SETIA SAYA ,SOKONGAN ANDA DAN DOA ANDA AMAT SAYA HARAPKAN DAN HARGAI. HANYA ALLAH YG BALAS SEGALA BUDI BAIK ANDA. YG PENTING DOA UNTUK NEGARA AMAN, SELAMAT DARI GANGGUAN PENGKHIANAT-PENGKHIANAT NEGARA DAN DARI ANASIR-ANASIR LUAR.
AMIN YA ROB BAL ALAMIN.

137 comments:

anamasyhur said...

Teruskan perjuangan Kak Umi, kami rakan2 blog kak umi mendoakan segalanya dalam keadaan baik dan lancar.teruskan berjuang demi kebaikan agama, bangsa dan negara....

Selamat membuat laporan yang terbaik esok hari.....terima kasih..

Anonymous said...

Kak Ummi, Allah sentiasa bersama kak Ummi percayalah..teruskan usaha kak ummi tanpa jemu...doa yang tak putus2 buat kak ummi...semoga selamat sentiasa dan berjaya ...

anakdegil said...

Akak da bez...pembohongan msti d bongkar,keadilan harus d tegakkn..IsyaAllah kejayaan akn hadir stelah usahe keras..Teruskn perjuanganMu dgn hati yg iklas..:)

Zek said...

Saya mendoakan semoga Ummi berjaya dalam misi untuk menegakkan kebenaran demi Agama, Bangsa dan Negara.

Semoga ALLAH MELINDUNGI UMMI. AMIN!

Anonymous said...

tetapkan iman, tetapkan nawaitu, tetapkan hati srikandi7.. semoga ALLAH memberkati setiap langkah, setiap tindakan, setiap perbuatan pada setiap waktu.

insyaALLAH.. walau tidak semua orang merestuinya kini.. nanti mereka akan berterima kasih
hanya ALLAH mengetahui mengapa Ummi yg dipilih untuk memikul beban ini.. u r not an ordinary lady. u hv a very strong character .. that make u a special person

burnstrux said...

ummi, all the best for tomorrow. i have faith and you have my full support in this. one day, the truth shall prevail. ummi, hopefully you datang penang, i want to meet you personally and hail!

Anonymous said...

Kak Ummi jgn gentar....Allah sentiasa bersama-sama org yg benar....sy doakan segala urusan kak Ummi dipermudahkan oleh-Nya...sokongan sy sentiasa bersama kak Ummi

Anonymous said...

Semoga segalanya berjalan dengan lancar dan didoakan Ummi dalam lindunganNya. Amin.

....hasnahas

Anonymous said...

SALAM UMMI.PERGILAH BERJIHAD DI JALAN ALLAH.KEMENANGAN PASTI MILIK UMMI INSYALLAH.MOGA TEMBOK BESAR PAS DAN PKR AKAN RUNTUH DENGAN PEMIMPIN YANG ANGKUH.BERSABARLAH DALAM MEMBUAT TINDAKAN AGAR MUSUH AKAN TENGGELAM SATU PERSATU. HIDUP UMMI!

dilacts said...

Ummi, saya adalah di antara mereka2 yg bersama anda sejak 13 tahun dahulu. Semuga Allah tetap bersamamu diperjuangan kali ini dan segala urusan esok dipermudahkan olehNYA. Aminn..

Anonymous said...

Kami mendoakan segala usaha ummi akan berjaya dan sentiasa di berkati ALLAH SWT kerana menegakkan kebenaran. Amin.

PENCINTA KEDAMAIAN said...

kebenaran pasti akan terserlah..
semoga kak ummi diberikan kekuatan, kesihatan dan ketenangan dalam mengharungi cubaan duniawi yg penuh halangan ni. amin ya rabbal alamin..




HAPUSKAN PETUALANG AGAMA, BANGSA DAN TANAH AIR!

karl said...

mohon link http://wicararumi.blogspot.com/

Anonymous said...

First to Fight for the RIGHTS!
Go umi go..we know u can do it..!

Ahmad Naim said...

sesungguhnya ALLAH berada disisi org yang teraniaya..doa org teraniaya dimakbul ALLAH

Anonymous said...

Salam UMMI, teruskan perjuangan mu tu....dan diharap UMMI sentiasa selamat serta berjaya demi menengakkan agama, bangsa dan negara.

Ani said...

Salam Ummi,

Yakinlah pd yg SATU. Sekiranya niat mu baik, akan mendapat pertolonganNYA, insyaALLAH. Semoga apa yg Ummi lakukan didalam keredhaanNYA. Amiin....

telusuriterengganu said...

lakukan demi agama bangsa dan negara...selamat maju jaya...

NAJIHA NAHBEE said...

Asalamualikum.

Dalam keadaan tenang melangkah kaki menegakkan kebenaran.

Dalam keadaan sabar mohon kemenangan dari Allah.

Mudahan Ummi akan mendapat Doa Restu dari semua penyokong Ummi.

Salam Perjuangan Dari : ALK

http://isteri-mamak-tua.blogspot.com

Anonymous said...

Salam, kak Umi....

Hanya iringan doa, dapat dititipkan..sungguh kuatnya semangat kak Umi...sepanjang mengikuti blog kak Umi dapat memancarkan keikhlasan kak Umi ...yang sebelum ini saya antara orang yang blur ...tak faham-faham kemelut DSAI ni.....

Tapi kini, apa yang menjadi persoalan satu persatu terungkai, Sungguh besar jasamu....

Kuatkan semangat, berdoa, berdoa, berdoa kepada Allah...itulah kekuatan segalanya...

Anonymous said...

Salam...

Jangan lepaskan setiap peluang untuk MEMBONGKAR SEGALA KEMUNGKARAN DAN TIPU MUSLIHAT itu Ummi. KAMI sentiasa bersamamu InsyaAllah...penjuangan mu akan kami teruskan....tak kira berapa lama masa diambil, semua yg tercatit akan kami rekodkan berbelas2 kali supaya generasi2 kami melihat, mendengar dan membaca BERKALI2..sejarah srikandi yg membongkar muslihat paling jahat pernah berlaku di negara kita ini...biar generasinya malu utk hidup malah malu sampai tak sudah kerana mempunyai keturunan YANG PALING HINA SEHINA2NYA kerana suka berbohong, merompak hak rakyat paling teruk merompak harta yg mungkin melibatkan hak anak2 yatim....SubhanAllah....

P/S: Ummi, kami sentiasa bersamamu, terus2kan....jangan berhenti biar seberat mana pun tekanan.....InsyaAllah, akan ramai yang bangkit berjuang bersama2mu....InsyaAllah

Mimie

Yazeed Muhammad said...

Teruskan Ummi..masa tak banyak lagi dan waktu ini ditahun inilah saat paling tepat membongkarkan segalanya.
Suburkan kembali bumi bertuah ini dari anasir2 perosak jangkitan kuman dari pembawa penyakit yang harus dihapuskan.
Bangsa dipijak2 agama suci Islam semakin dipersendakan dengan mendekati pada tahap melampau.
Bangkitlah ..kuatkan langkahmu demi kebenaran..kami mendoakan kejayaan anda.

Anonymous said...

Salam perjuangan, saya ingin mendoakan moga Allah memberikan kekuatan dan kesihatan yang sempurna kepada anda dalam menentang durjana pengkhianat bangsa. Semoga diberi petunjuk kepada kita semua masih ada Srikandi sejati di bumi bertuah ini.

Unknown said...

Ummi, all the best. Nawaitu dan usaha yang paling penting. The rest di tangan Allah. Kepada di dunia ni - those who have the power, who can make a difference towards the truth, kepada siapa wanita yang solehah ini pergi meminta tolong - tolonglah; jalankan tugas dengan amanah. Think of your ultimate master (Allah) who will judge you (and all of us) surely and eventually.

Anonymous said...

Ya Allah, selamatkan sesiapa saja yang ingin selamatkan Malaysia dari kemusnahan dan fitnah manusia paling jahat itu.
Kami tak mau Malaysia diperintah oleh manusia keji sonsang dan kaki pemfitnah.
Kami juga tak mau rakyat malaysia terus di bohongi oleh anak, isteri dan kuncu-kincunya.

Anonymous said...

Saya doakan segala perancangan berjalan lancar.. amenn..

Anonymous said...

pegi dahhh.....

AJAI62 said...

Assalam

Teruskan perjuangan... makluk perosak agama, bangsa dan negara harus ditentang.

Anonymous said...

Apo lai yg nak Pakcik MM nak kato, ALL THE BEST. Go Ummi go!

-Pakcik Monang Motto-

Anonymous said...

Salam Ummi.
Teruskan kami menyokong dengan mendoakan agar misi kita berjalan lancar.

Siti Norhanim

Anonymous said...

Assalamualaikum Kak Ummi...teruskan langkah yang berani ini...setiap keikhlasan & kejujuran demi agama, bangsa & negara pasti mendapat balasan yang amat baik dari Allah swt...

Anonymous said...

Smoga Allah s.w.t. merahmati segala niat baik dik Ummi..tamatkan segala KEKEJIAN dan KEJAHATAN yang telah mereka2 lakukan...AMINNNN.

Anonymous said...

Allah SWT sentiasa menjanjikan kemenangan kepada yang hak... Insyallah semuanya akan berakhir dengan kemenangan. AL JUBURI akan sentiasa keluh kesah dan tidurnya tidak pernah akan nyenyak kerana perbuatannya. Memecah belahkan umat angkara kepentingan duniawi.

malaysia tanah air ku said...

Yang Hak Pasti Berdiri,
Yang Batil Pasti Jatuh!
Semoga Allah selamatkan Ummi, dan memberi kejayaan besar kepada Ummi, dan insan2 yg telah teraniaya oleh nya.. Jangan pedulikan suara suara sumbang itu...

Berani kerana benar , takut kerana salah.

Anonymous said...

Al Jub dah menggeletar... Tapi masih tak nak bertaubat. Dah tua nak mampus, rumah kata pergi kubur kata mari masih cari punggung!

Anonymous said...

Good Luck Ummi.

Selamatkan Malaysia dari Anwar, Family & Co terkenal Pakar Bontot di dunia. Keturunan pengkhianat. Anwar & Family takde Kelulusan menyara keluarga dgn politik ssb keturunan org yg bodoh. Tanpa politik Anwar & Co hanya pencacai sbb2 la yg ramai penyokongnya merupakan pencacai sahaja. Anwar & Co manusia bodoh yg wujud diMalaysia. Katakan tidak pada yg sewaktu padanya. Demi Malaysia tercinta.

Anonymous said...

somehow i think bout u when i come across tis blog (http://tamanlagu.blogspot.com/2010/04/ayat-ayat-ruqyah-mp3.html) sekurang-kurangnya ia mampu memagar diri umi ..insyaALLAH
harap ummi dapat manfaatnya

semoga ALLAH terus memberikan umi ketabahan, kekuatan, kesihatan yang baik

Anonymous said...

Salam dan doa buat Ummi.

Ya Allah Ya Kayyum..Kau selamatkan lah insan yang bernama Ummi Khafilda daripada perkara2 buruk yang tidak di ingini dan Kau berikan lah kejayaan yang menyeluruh sehingga akhir perbicaraan. Amiin Ya Rabbal al amiin.

Mat Benut.

AyuniFarhanaMN said...

kak ummi semoga semuanya berjalan dgn lancar ~AMIN~ teruskan perjuangan kami sedia menyokong anda .... org yang benar akan sentiasa dilindungi oleh-NYA....

AyuniFarhanaMN said...

semoga semuanya berjalan dgn lancar ~AMIN~ tuhan akan sentiasa melindungi org yg benar.. KAK UMMI, teruskan perjuangan anda buktikan kebenaran agar org2x yg buta hati buta mata ini akan dapat membuat penilaian yg sewajarnya...

Anonymous said...

Report Polis apa pulak yang baru ni Ummi. Anwar ni memang tak sedar yang beliau dah pun dihukum oleh Allah. Kena jil tu dah kena hukumle dengan restu Allah. Kalau Allah tak restu tentu tak kena. Ini semua hasil solat hajat kita. Yang peliknya orang orang spti Tok Adi Awang, Tok Nik Ajis, Nasharudin dll. masih tak sedar menyokong mereka bersama sama lanun kapalsink dll yang tak tau agama Allah tu. Depa ni nak kena hukum seperti DSAI ke? Tok Nik Ajis pikik la betui-betui sebelum terlambat.

awatcheq said...

Salam Ummi,

Dengan kalimah Bismillahirahmanirrahiim..saya dengan setulus hati mendoakan Ummi akan berjaya menegakkan kebenaran kali ini. Walaupun telah sekian lama tapi Allah saja yang mengetahui mengapa sekali lagi kebenaran perlu dibongkar. Doa orang yang teraniaya akan tetap dimaqbulkan Allah. InsyaAllah akan terungkai semuanya kali ini. Saya doakan juga agar AI akan bertaubat kerana sesungguhnya pintu taubat masih terbuka luas untuk isterinya, anak2 dan kuncu2nya yang taksub dengannya selama ini. Yang paling saya doakan ialah agar umat Islam yang berpecah belah selama ini akan bersatu kembali menentang segala huru-hara yang ditimbulkan oleh orang kafir.Sedihnya, umat Islam seperti AI sendiri yang menjadi dalangnya. Adakalanya saya kasihan kepada beliau kerana dipandang begitu rendah dan hina sekali. Tetapi itu adalah kerana kerakusannya yg mahu berkuasa sedangkan beliau lupa Allah lah Tuhan Yang Maha Berkuasa. Kepada Ummi saya doakan Ummi tabahkan hati, kuatkan iman untuk berdepan dengan semua ini sekali lagi. Kami akan tetap menyokong Ummi dan yakinlah Allah itu sentiasa bersama-sama orang yang benar.

Truth hurts...

Salam kasih sayang,
Orang Edgecumbe Road,
Penang.

Unknown said...

Muga perjuangan akan terus berjaya demi bangsa melayu yg berdaulat Amin.

the1 said...

ya allah ya tuhan,

pohon kau tujuk kan kami kebenaran.

andai hamba mu ummi hafilda benar kau tunjukkan lah kebenarannya....

andai musuh-musuhnya yang benar kau tunjukkanlah juga kebenarannya...

hamba-hamba mu yang lain nya perlukan pedoman untuk terus berjuang untuk kelangsungan kesucian islam di atas bumi mu ini...

ya allah... kami pohon petunjuk mu.

YUSOF AMIN said...

SALAM UMMI, BUAT APA YANG PATUT SUPAYA SI JUBRI NI MERENGKOK DI SUNGAI BULOH UNTUK SEPSNJANG HAYATNYA,SUPAYA ORANG MELAYU DAN ISLAM SELAMAT DIBUMI KITA.OH YES TOLONG JANGAN PANGGIL SI JUBRI NI ALJUBRI KERANA DIA BUKAN ARAB,TAK PASTI APA KETERUNANNYA SEBAB DIA MENOLAK KETUANAN MELAYU,SIJUBRI NI MAMAK TONGKANG AGANKNYA.SAYA DOAKAN AGAR UMMI BERJAYA DAN DILINDUNG OLIH ALLAH.

Anonymous said...

SALAM DAN DOA RESTU DARI SAYA UNTUKMU UMMI.

SEMUGA ALLAH MEMUDAHKAN SEGALA URUSANMU.

JANGAN LUPA TITIK JUGA NIK AJIS YANG TELAH DIPERGUNAKAN OLEH LEE KUAN YEW.

NAIL THEM DOWN. ANUAR. KIT SIANG. AZMIN. KARPAL AND ALL THEIR SUPPORTERS.

YA ALLAH SELAMATKANLAH MALAYSIA. UMAT ISLAM DAN UMMI.


AMBIA

NN@KD said...

UMMI,

TERUSKAN PERJUANGAN MENEGAKKAN KEBENARAN!!! ALLAH SENANTIASA MELINDUNGI ORANG ORANG DIJALAN YANG BENAR.DOA RAKYAT MALAYSIA SENANTIASA BERSAMAMU.INGAT !!! DAJJAL AKHIR ZAMAN ALJUBURI BERSERTA PASANGANNYA DAN KONCO2NYA YANG BERTOPENGKAN ULAMA ISLAM PAS MESTI DIKEKANG DARI TERUS MENYESATKAN UMAT ISLAM.NEGARA MEMERLUKAN SRIKANDI SEPERTI UMMI!!! DAJJAL ALJUBURI MESTI DILAKNAT ALLAH DAN RAKYAT MALAYSIA BERSEDIA DAN RELA HATI UNTUK MENGHANCURKAN DAJJAL AKHIR ZAMAN ANWAR ALJUBURIII.

NN@KD said...

UMMI,

TERUSKAN PERJUANGAN MENEGAKKAN KEBENARAN!!! ALLAH SENANTIASA MELINDUNGI ORANG ORANG DIJALAN YANG BENAR.DOA RAKYAT MALAYSIA SENANTIASA BERSAMAMU.INGAT !!! DAJJAL AKHIR ZAMAN ALJUBURI BERSERTA PASANGANNYA DAN KONCO2NYA YANG BERTOPENGKAN ULAMA ISLAM PAS MESTI DIKEKANG DARI TERUS MENYESATKAN UMAT ISLAM.NEGARA MEMERLUKAN SRIKANDI SEPERTI UMMI!!! DAJJAL ALJUBURI MESTI DILAKNAT ALLAH DAN RAKYAT MALAYSIA BERSEDIA DAN RELA HATI UNTUK MENGHANCURKAN DAJJAL AKHIR ZAMAN ANWAR ALJUBURIII.

ANTI KAKI LIWAT said...

Salam Kak Ummi, saya dan kawan2 penyokong Kak Ummi mendoakan agar Kak Ummi berjaya dan pastikan si kaki liwat tu dan sekutunya nikajis di lakhnat olih ALLAH SWT didunia dan akhirat. HIDUP KAK UMMI DAN PERGI MAMPUS SI KAKI LIWAT DAN RAKAN SEKUTUNYA TOK NAJIS

Anonymous said...

Teruskan perjuangan melawan ALJURB tu..Itulah DAJAL dalam muka yang sebenarnya..Kami sentiasa menyokong segala kebenaran untuk bumi Malaysia yang tercinta.

anti nu war said...

KAK UNMI YANG DISANJUNG, SAYA BERDOA AGAR UMMI BERJAYA MENGHAPUSKAN ORANG2 YANG MUNAFIK SEPERTI SU KAKI LIWAT NI DAN YANG MENYOKONGNYA SEPERTI TOK GURUNYA YANG DAH NYANYUK DAN ORANG2 YANG MENUDUH UMNO KAFIR,DULU KATA UMNO KAFIR KERANA BERKERJA SAMA DENGAN BUKAN ISLAM SEKARANG PAS MENJILAT PUNGGUNG LIM KIT SIANG DAN JUGA SI POOSING YANG LANGKAT MAYATNYA DULU

Anonymous said...

YA ALLAH BERIKANLAH KEKUATAN DAN KEMENANGAN KEPADA UMMI, BERIKAN KEHANCURAN DAN KEMUSNAHAN KEPADA PENGKHIANAT NEGARA.
TERUSKAN UMMI SRIKANDI BANGSAKU. HIDUPMU PENUH KEMULIAAN KERANA NIATMU DAN KEJUJURANMU,JAGA DIRI BAIK BAIK...KERANA MUSUHMU PASTI BERUSAHA MENCARI JALAN SEDAYA MUNGKIN UNTUK MENYELAMATKAN DIRI.
GO UMMI..GO UMMI!!!!

Anonymous said...

Ummi,
Tabahlah Ummi, ingatlah hidup ini sementara, selagi kita boleh menyumbang sesuatu kepada agama dan negara, teruskan lah langkah ini. JIka dirimuu berada dilandasan yang benar, maka teruskan la....dan percaya lah Allah akan sentiasa bersamamu...

Y.A NASUTION said...

Syabas Kak Ummi, teruskan memperjuang untuk menghapuskan orang2 yang yang seperti nuwar dan penyokung2nya.Lebih2 lagi orang2 yang konon ulama yang menjilat punggung limkitsiang dan kapalkaram poosing dan juga ikan kering sepat dan yang lain2.KAMI BERDOA SEMOGA KAK UMMI DAN KELUARGA DIRAHMATI ALLAH SWT DAN MUSNAHKAN ULAMAK MUNAFIK YANG TAK SEDARKAN DIRI, AMIN AMIN DAN SELAWAT PADA NABI MUHAMMAD SAW.

Unknown said...

Saya sentiasa menyokong akak.Saya tahu akak berada di pihak yg benar.Walaupun pelbagai tohmahan dilemparkan pada akak. Doa orang yang teraniaya selalunya dimakbulkan Allah.

Anonymous said...

Janganlah risau saudari UMMI HAFILDA, walau pun ada antara kami yg tidak menghantar post sebagai tanda sokongan kami, tapi percayalah, berjuta2 orang dibelakang kamu terus menyokong walaupun secara tidak langsung. mereka berdoa, mencari sokongan saudara mara mereka untuk menyokong perjuangan kamu. kini bukan lagi sekadar"Perjuangan UMMI HAFILDA" tapi Perjuangan kita bersama.

Tai said...

teruskan kak Ummi. kebenaran mesti ditegakkan. Untuk pengetahuan akak, saya bukan melayu, saya cina. namun ada juga bukan melayu yang menyokong kak Ummi. Kebenaran mesti ditegakkan. si DSAI memang pembawa sial kat negara kita.

omong said...

like :-)

Anonymous said...

saya doakan umi lalui hidup ini dengan dirahmati allah

Pak Hak said...

Salam Ummi,

Pak Hak pesan supaya Ummi banyak baca zikir “HASBUNALLAHI WANI’MAL WAKIL, NI’MAL MAULA WANI’MANNASIR” seperti yang Ummi buat waktu ke mahkamah pada tahun 1998 dulu, supaya Allah SWT terus memberikan kemenangan kepada Ummi. InsyaAllah Pak Hak akan doakan kejayaan Ummi terus dan semoga Ummi berada dalam lindungan Allah sentiasa. Amin

Anonymous said...

Salam Umi,

Teruskan ganyang si Gayboy Tua dan si anak ikannya tu.. Kami sentiasa akan mendoakan kesejahteraan buat Umi untuk terus berjuang.

Anonymous said...

Go kak umi.. go.. kami menyokong kak umi..

Anonymous said...

meletop....
bawa semua yang terlibat kemuka pengadilan...
hati2 dalam pergerakan...
musuh ummi berada dimana-mana.

Anonymous said...

kalau kita percaya kepada rukun iman semuanya ini Qada dan Qadar tuhan.Walaupun masanya lewat dan lama itu semuanya ketentuan ALLah.Banyak hikmahNya mengapa perkara ini berlaku sekian lama.Mungkin sudah cukup masanya ABI dan rakannya di beri peluang untuk u turn dan bertaubat.Doa orang teranyia danpercayalah telah dimakbulkan oleh Allah.Kita bersyukur kerana kita dapat mengetahuinya dan bersyukur kerana tidak bersubahat dalam perkara yang pada awalnya kita ragu.Jauhilah dari bersubahat kepada perkara yang kita ragu.Mungkin inilah satu persatu dirunjukan olehNya agar kita boleh menerimanya.

puyee said...

Salam Ummi,

Semoga Allah bantu dan mudahkan urusan mu.
Allah lah tempat bergantung harap. kerana Dia lah tuhan, tiada tuhan selain Allah. Allah yg maha berkuasa. tiada yg berkuasa selain Allah. Allah tuhan dunia akhirat.
Ummi betulkan niat buat kerana perintah Allah utk menghalang mungkar dari tersebar dengan niat utk sukakan Allah. Ummi buat utk keredhaan Allah pasti Allah bersama ummi.
Ummi jgn takut dan gentar dgn orang2 yg berniat jahat kerana tidak akan berlaku keburukan melainkan dgn izin Allah.
Tiada yg memberi perlindungan melainkan Allah. Tidak akan berlaku keburukan kepada ummi melainkan dgn izin Allah. Anwar dan orang2nya tidak ada kuasa nak dtgkan mudarat pd ummi melainkan dgn izin Allah.
So ummi teruskanlah dgn niat untuk sukakan Allah dan mencari keredhaan Allah. Pasti Allah bersamamu.

Anonymous said...

bila tengok video tu, rasa macam tengok drama.. very touching :(
tapi, ianya adalah realiti yang terpaksa dipikul oleh UMI seorang sendiri.
semoga ALLAH merestui perjuangan UMI, diberikan kekuatan fizikal, mental dan spiritual dan di permudahkan segala urusan UMI.

“You must be strong now. You must never give up. And when people make you cry and you are afraid of the dark, don't forget the light is always there.”

Anonymous said...

Assalamualaikum Umi.
Tanpa terhalang walau sedebu ragu saya amat mempercayai yang Umi berpihak dengan kebenaran. Teruskan perjuangan Umi...

Anonymous said...

Kak Umi, teruskan perjuangan mu Kak..
Kami rakyat malaysia tetap akan menyokong Akk..

Anonymous said...

sebak melihat ketabahan kak umi....kak umi teguh kan iman anda, kami rakyat malaysia yakin,Allah sentiasa berada di pihak yang benar...kami akan doakan kak umi dlam menegakkan perjuangan ini...

Anonymous said...

Salam Ummi,

Kesian juga tengok Ummi tadi melalui video di Bukit Aman.

Doa saya Ummi di lindungi Allah.

Ummi sebenarnya telah berkorban untuk rakyak Malaysia dan orang orang Islam. Terima Kaseh Ummi.

Shah Alam 7.

zainalsamsudin said...

sallam ummi, saya ingin cadangkan supaya polis siasat juga siapa kah DR.Robert Heller yang menulis surat kpd Dr. M suatu untuk beri perhatian terhadap azmin. Ada kemungkinan juga Anuar yg minta dia buat begitu, kemungkinan juga beliau dan kumpulan tertentu di america ada agenda untuk mendekati Perdana Menteri ketika itu.bagi mendapat maklumat2 tertentu atau kelemahan yg ada pada PM. boleh jadi ini rancangan dan agenda Anuar dan lakunan yg dimainkan oleh azmin

zainalsamsudin said...

ummi dan semua yg menyokong ini lah masanya untuk bongkar segalanya ayuh...semua sokong......alahhuakbar3x

hamba Allah said...

assalamualaikum ummi,
saya sejak dahulu yakin bahawa anda di pihak yg benar dan tun M juga di pihak yang benar.

saya doakan perjalanan ummi dalam menempuh dugaan dan dalam menegakkan kebenaran dikurnia Allah jalan yang selapangnya dan dipermudahkan segalanya. jika saya berada ditempat anda sekalipun saya tetap akan melakukan tindakan yg sama.

antara seorang abang yg tidak menjalankan amanahnya sbg seorg abang dan kewajipan menegakkan kebenaran atas nama agama dan negara... saya juga rela mendahulukan agama dan negara. yg salah tetap salah sampai bila2... yg benar tetap akan muncul akhirnya.

jagalah keselamatan diri, ambillah langkah terbaik dgn mendapatkan khidmat bodyguard... tawakkal dan berserahlah kepadaNya setelah berusaha. sekali lagi saya panjatkan doa agar Allah mempermudahkan perjuangan ummi.

insya-Allah

Anonymous said...

Salam Kak Ummi,
Usah risau..kebenaran akan terbukti jua nanti..Kalau dulu mika berarak menyokong AlJub...kali ini apa saja yang berlaku..kita akan berarak untuk kak ummi...guane gamok!

Jom..Inilah barisan kita...

Adiwira said...

Salam Kak Ummi,

Saya sokong Kak Ummi 200% supaya Kak Ummi tepis fitnah2 mereka. Mereka ni mmg jenis yg tak sayang mulut. Suka-suka hati jer mengumpat dan memaki hamun Kak Ummi.

Enough is enough!...Bagus sbb kali ni Kak Ummi sudah tutup mulut mereka. Biar mereka terus terdiam dengan keberanian dan ketegasan Kak Ummi. Memburuk-burukkan Kak Ummi di ruang siber seperti blog, forum, facebook dan twitter adalah satu perlakuan jenayah yg amat keji sekali.

Mereka bukan sahaja tidak memberi peluang kpd Kak Ummi utk membuat penjelasan, malah segala kata2 Kak Ummi ditolak mentah2 oleh mereka. Hanya kerana ketaksuban pada idola mereka iaitu Anwar Ibrahim. Penyokong2 PAS dan PKR jugak tumpang sekaki memfitnah Kak Ummi.

Mereka telah melampaui batas dan wajar diheret ke pihak yg berkuasa kerana menyebarkan dakyah dan tohmahan kepada Srikandi. Kak Ummi jgn kasi peluang kat mereka kerana mereka boleh didakwa dibawah Akta Hasutan.

Salam perjuangan,salam jihad,Allahuakbar.

p/s : Kak Ummi, video tu dirakam pada hari ini (Khamis) kan. So, adalah lebih baik Kak Ummi masukkan video tu dlm entri terbaru. Sbb bagi kami yg sharing blog ngan Kak Ummi, entri lama tak akan keluar kerana entri tu akan dianggap expired @ bukan entri terkini. So, Selepas ni, saya mintak tolong Kak Ummi supaya tidak mengedit entri yang telah dibuat, tapi create saje entri baru. Thanx.

Tai said...

Dah dengar dah PC tadi. Bagus akak, teruskan perjuangan akak. jangan gentar dan gusar. Tuhan sentiasa bersama akak.

Anonymous said...

Salam semua,

Ummi sila nyatakan apa2 pertolongan yg Ummi perlu dari kami.

Pada kalian, mari kita bagi pertolongan pada Ummi. Setakat doa saja tk cukup. Kita perlu tindakan.

Johari

razak inn said...

teruskan perjuangan,saya sentiasa mendoakan semoga berolah kejayaan.semoga kak ummi mempercepatkan membongkar segala2 nyer,dah hilang sabar saya ni.memang celaka AnuWar,lagi cepat dia mampos ,lagi baik.saya terlalu geram sangat,dgn penyokong2 fanatik dia pun dah geram sangat,dia orang dah macam tak berakal seperti binatang.penyokong AnuWar mmg anak haramjadah,sial,babi,sundal,celaka....pegi mampos ngan PKR.

Anonymous said...

Semoga Umi bersabar, tabah & konsisten dengan perjuangan...saya dah tgk sedutan laporan polis Ummi..kesiannya Ummi..sabar lah ye...tapi yg penting ajarkan manusia2 tak guna tu..terutama sekali mamat Iban tu...grrr...harap2 mamat Iban & blogers penfitnah yg fitnah Umi akan dihumban dlm jel soon..grrr

sahabat gunung said...

Azmin 'Lacurkan' Shamsidar Untuk Kaut Kemewahan Dari Anwar? – Ummi Hafilda @ http://www.sahabat-gunung.com/2011/01/azmin-lacurkan-shamsidar-untuk-kaut.html

Anonymous said...

Nmpknya makin terserlah kejahatan yg telah dilakukan oleh Anu War dan Azmin selama ini...Insyaalah Allah sentiasa bersama org yg dizalimi dan bercakap benar...AMINNNN...

Anonymous said...

Semoga Allah S.W.T. mempermudahkan. Amin.....

Anonymous said...

Selamat segalanya untuk Ummi! selamat buat repot polis , dan saksi ,bukti-buktinya pun selamat....saya risau jugak , kalau-kalau si nuar ni ada orang dalam.....senyap aje dia...

Anonymous said...

sabar ye ummi sabarrr...sebak pulak tengok ummi kat press tv3 mlm tadi..tak sempat nak tengok dari awal..sbuk ngan anak2...apapun Ummi semoga Allah merahmati dan melindungimu dari syaitan2 yang direjam dan dari manusia2 yang zalim lagi pendusta...

PaKMie said...

Salam all...

Jika kita dipihak yg benar teruskan...Allah bersama org2 yg benar.

puyee said...

Salam Ummi,

Semalam saya bagi komen tak sempat tgk PC tu. Pagi ni Allah izin nak tengok. Sian kat ummi tanggung derita perasaan 13 tahun. Saya sentiasa doakan ummi dalam solat malam agar Allah pelihara ummi dari segala kejahatan dan musibah yang ada pada Anawar, Azmin dan pengikutnya. Semoga kesedihan ummi tanggung itu menjadi keredhaan Allah buat ummi. Semoga Allah berikan keceriaan dan kebahagian pada diri ummi suatu hari nanti samada di dunia dan akhirat.
Satu pesan saya pada ummi, sentiasa betulkan niat agar tidak terpesong. Sentiasa lafazkan dimulut beserta dihati, saya buat semua ni kerana perintah Allah dan niat untuk sukakan Allah sehingga Allah redha pada saya.
Dan dalam doa, sebutlah 'wahai Allah kepada siapa Kau hantar aku, samada yang jahat kepada aku atau yang baik terhadap aku, aku redha wahai Allah, asalkan Kau meredhai aku dunia akhirat' Ini doa nabi saw setelah dibaling batu setelah menjalankan dakwah kpd org taif.
Nabi berdoa didalam taman anggur milik org yahudi dan ketika itu badan nabi dilumuri darah kerana balingan batu sejauh 6 batu.

Wassalam...

burujerdi said...

Salam Umi, saya sangat tersentuh dgn apa yang telah umi lalui. InshaAllah, kebenaran akan tegak menyebar dan kepalsuan akan sirna. Semoga tetap tabah menghadapi segala pengangkaraan mereka yg sarat tersememeh oleh kemunkaran. Sikap dan tindakan mereka terhadap Tun Mahathir, negarawan ulung yg dikasihi juga tidak dapat dimaafkan.

Anonymous said...

Itu olang pegi mati lagi baik woo...suruh dia dan anak - anak ikan dia pegi cari mana satu negara yang mana boleh terima dia. Wa ingat NEPAL pun tak terima la...Apsal itu KARRR PALLL manyak cilaka ? Sekejap dia cakap itu AANNU WAR al jubori , Sekejap dia cakap al baiki..betul-betul banyak mangkuk hayun punya olang. Belapa manyak dia sudah makan itu wang....tapi cacat jugak....sudah lah , mau cakap manyak pun tatak guna. APA PUN KAK ! LU KENA KASI HENTAM CUKUP-CUKUP INI TATAK GUNA PUNYA OLANG. HIDUP BAGI OLANG SUSAH , MATI PUN BAGI OLANG SUSAH.

YUSOF AMIN said...

KITA TAK PAYAHLAH SURUH SI KAKI LIWAT NI ANGKAT SUMPAH LAKHNAT, KERANA DIA SENDIRI TAHU YANG DIA TELAH DILAKHNATI OLIH ALLAH,CUMA KITA TAK PERASAN,TANDA2 YANG DIA DAH DILAKHNAT OLIH ALLAH IALAH SEPERTI BERIKUT. 1. SEGALA CITA2NYA NAK JADI PM TAK DIMAKBULKAN. 2. MUKANYA DAH MULA KEREPOT 3.SAYA PERCAYA JIWANYA TAK TENTERAM4.TAK DAPAT TIDUR DENGAN LENA KERANA MEMIKIRKAN HARI PERBICARAAN YANG HAMPIR TIBA. 5.PERSAAN BUSUK HATI KERANA ORANG YANG DIPIMPINNYA DULU SEWAKTU DIA JADI KETUA PEMUDA DAH JADI PM. 6.DAH TAK ADA BETINA YANG NAK DI GODANYA LAGI HANYA YANG TINGGAL SI IKAN KERING SEPAT YANG MUKANYA PUN DAH TAK BERMAYA DAN KEREPOT JUGA. INILAH TANDA2 PERMULAAN LAKHNAT YANG ALLAH TURUNKAN KEPADANYA DAN AKAN MENYUSUL YANG LEBIH SERIOUS LAGI SEPANJANG HAYATNYA.KITA TUNGGU DAN LIHAT. KEPADA AZMIN,SAYA NASIHATKAN TINGGALKAN SI KAKI LIWAT NI DAN PERGI MEMOHON AMPUN DAN DOA DARI PADA IBU YANG SENTIASA MENYANGI ANDA SEBELUM LAMBAT,KERANA KALAU IBU DAH TAK ADA,ANDA AKAN MENYESAL SEPANJANG HIDUP.INGATLAT DOA IBU ALLAH TERIMA DAN MAKBULKAN PERMINTAANNYA,PEGILAH AZMIN SEBELUM TERLAMBAT SUPAYA HIDUP MU SENTIASA DIRAHMATI ALLAH DAN JADILAH ANAK YANG SOLLIH. AMIN AMIN

Anonymous said...

Ummi, Teruskan perjuangan menegakkan kebenaran. Jangan biarkan Anwar bermaharaja lela untuk menghancurkan bumi bertuah ini.
Ummi bertanggungjawab menegakkan kebenaran dan menentang kebatilan.

Salam

Y.A NASUTION said...

Kak Ummi, bila saya baca surat kak Ummi yang dialamatkan kepada Tun M dan penderitaan kak Ummi semasa ditangkap dan disiasat olib polis atas arahan anak haram jadah SITUA KAKI JUBOR TU saya rasa nak pegi jumpa situa anak haram jadah tu dan ludah mukanya dan tendang buahnya supaya tak bolih pakai lagi atau dikerat dan masukan kedalam jubur busuknya tu,bagitu geram dah marahnya saya kepada situa sial anak haram jadah tu.SAYA HARAP dalam kes liwatnya akan disambung tak lama lagi biarlah hendaknya makhmah mendapat si TUA KUTUK LAKHNAT ni bersalah dan dihukum MAXIMUM 20 TAHUN DAN DISEBAT 100 KALI DAN DIKURONG DALAM SATU BILIK YANG PENGHUNI JUGA KAKI JUBUR,BIAR DIA RASA,ANAK HARAM JADAH PUNYA BINATANG.BOLIHLAH DIA MENYANYI LAGU FAVORITENYA NASIB KU MALANG SI IKAN KERING SEPAT TAK DATANG.GERAM BETUL SAYA DIBUATNYA.BIARLAH ALLAH LANJUTKAN USIANYA SUPAYA DIA MENDERITA SEPANJANG HAYATNYA HINGA DIA MAMPUS DAN BANGKAI NYA DI CAMPAK DALAM TAKUNG NAJIS KERANA BUMI PUN TAK MAHU TERIMA BANGKAINYA. GERAM BETUL SAYA. HIDUP UMMI DAN MAMPUSLAH SITUA LAKHNAT NI,WASALAM.

Njah said...

Yes Ummi. go for it. Put an end pada semua perbuatan durjana ini. Selamatkan Bumi Malaysia yang saya cintai dari orang-orang seperti ini. Bila Allah murka, semua orang akan merasa nanti.

Anonymous said...

Salam Ummi

Saya memang percaya pada perjuanagn Ummi dari dulu lagi. Bukan senang untuk kita go against darah daging kita sendiri. Mesti ada sebab yang amat penting sehingga Ummi menentang abang Ummi sendiri sampai ke level naik mahkamah and sampai menulis surat ke Tun M 13 years ago. Benda simple macam ni pun penyokong jubur taik tak akan faham.

Saya dah tengok PC Ummi kat Bukit Aman. Terperanjat bila masuk part you nak saman jugak bloggers bloggers yang you sebut tu. Syabas, jangan bagi muka. Semoga menjadi pengajaran pada bloggers taik yang lain supaya tidak menulis mengikut sedap rasa tanpa bukti.

Bila kita baca pasal Mat King Leather ni, penyokong penyokong nya asyik tak habis habis cerita pasal keadilan untuk nya. Padahal ugama Islam amat mementingkan keadilan untuk semua. Bagaimana pula dengan keadilan untuk orang orang yang disodok macam Sepol tu? Dia pegi court untuk cari glamour ke? Kesian kes Sepol asyik tangguh dan tangguh. Bagaimana pula dengan nasib orang macam Hairani yang Ummi keluarkan postingnya sebelum ni? siapa nak bela nasib dia yang dah kena sodok oleh Mat king leather?. saya percaya ada ramai lagi anak ikan yg dah kena sodok, tapi sebab malu, takut nak lawan orang yang ada kuasa macam mat king leather, semuanya nobody pulak tu,dan tak nak kecoh,sebab nak jaga air muka sebab dah kena sodok, remain to be silent.

Sudah tiba masanya all this crap has to stop. Saya berterimakasih pada Ummi sebab amat berani untuk kedepan sebagai Srikandi zaman moden ni untuk menghentikan segala kemungkaran yang dilakukan oleh mat King Leather & company ni sebelum Allah swt turunkan bala kepada negara bertuah Malaysia ni sebab mendewakan seorang kaki sodok.

Allahuakbar!

ZAID AZMIN said...

NASIB BAIKLAH UMMI TULIS SURAT PADA DR.MAHATHIR ATAS SALAH LAKU SI HAPRAK TUA SIALTU,KALAU TIDAK TAK TAHULAH APA DAH JADI KEAPADA BUMI KITA NI TAPI YANG PASTI PAS DAN DAP MEMANG TAK HIDUP SENANG DIBUATNYA. PAS DAN HUDUDNYA AKAN DIKUBURKAN DAN SEMUA PEMIMPINNYA DITAHAN UNDER ISA DAN DAP PUN AKAN TURUT MENERIMA NASIB YANG SAMA,SEBAB SI TUA SIAL NI NAK MEMERENTAH SEUMUR HIDUP. KEPADA UMAT ISLAM DIMALAYSIA MARILAH MENDOA AGAR UMMI BERJAYA DALAM MISSINYA YANG MURNI ATAS KESEDARANNYA KITA SELAMAT DARIPADA MALA PUTAKA,SELAGI SISIAL TUA TU ADA DIBUMI KITA NI SELAGI ITU LAH TIDAK AKAN ADA KETENTERAMAN YANG KITA NIKMAT SELAMA NI. SAYA BERHARAP AGAR SI TUA SIAL DIDAPAT BERSALAH ATAS TUDUHAN LIWAT DAN DIPENJARA BAGI MASA YANG SUNGGUH LAMA,SUPAYA BILA SI SIAL NI DIBEBASKAN UMURNYA PUN DAH LANJUT DAH TAK TERDAYA MEMBUAT PERKARA YANG BURUK.DIA NI TAK SERIK SELEPAS MENJALANI 6 TAHUN DIPENJARA. TERIMA KASIH UMMI ATAS PENGORBAN ANDA UNTUK MENYELAMATKAN BUMI BERTUAH INI.HANYA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS BUDI ANDA.WASALAM

Zek said...

Teman bersetuju dengan YUSOF AMIN. Untuk Anwar bersumpah sudah pasti dia tidak akan lakukan kerana dia sedar dan dia tahu bahawa dia bersalah. Orang bersalah tak mungkin berani nak sumpah mubahalah. Lupakan sahaja untuk mencabar Anwar bersumpah. sampai mati pun dia tidak akan lakukan.

Tapi apa perlu dia bersumpah sebab dia telah pun dilaknati seperti tanda-tanda yang disebutkan oleh saudara Yusof Amin.

Cuma teman nak tambah lagi tanda-tanda Anwar telah dilaknati:

1. Parti PKR yang dipimpinnya semakin lemah. Terlalu ramai yang telah meninggalkan parti.

2. Lima orang Ahli Parlimen dan DUN telah keluar meninggalkan parti PKR.

3. Rakan-rakan seperjuangan yang mengasas parti PKR telah berhijrah meninggalkannya. Hanya tinggal 10% sahaja yang masih bertahan kerana mengharapkan sesuatu.

4. Melalui pendedahan Wikileaks, Ummi Hafilda, Annuar Shaari, Zahid Md Arip, Ezam Mohd Nor, Nalla, Zahrain, Zulkifli Noordin, Roslan Kassim, Hanafiah Man, Zaid Ibrahim dan Sallehudin Hashim satu dunia dah tahu siapa Anwar sebenarnya.

5. Tak terfikir ahli-ahli Parti sendiri telah mengadakan tunjuk perasaan membantah campurtangan Anwar secara langsung dalam pemilihan parti.

6. Hatinya bertambah sakit dan bertambah luka melihat orang yang paling dibencinya iaitu Tun Dr. Mahathir telah mendapat tempat di hati rakyat semula. Ramai yang dulunya termakan fitnah yang dilemparkan oleh Anwar terhadap Tun telah memohon maaf secara terbuka kepada Tun. Ini dapat dibuktikan apabila Nik Aziz puji Tun Dr. Mahathir, Anwar begitu marah pada Nik Aziz.

7. Ceramah Anwar sudah tidak menarik lagi kepada orang ramai kerana mereka sedar Anwar kaki kelentong. Lihat apa yang berlaku di Tenang. Anwar telah di ejek dan di boo. Sangat berbeza dengan tahun 1998 dulu dimana ceramahnya akan dihadiri oleh puluhan ribu malahan ada yang mencecah ratusan ribu.

8. Rakan-rakan rapat Anwar di luar negera seperti pemimpin Amerika dan Yahudi juga sudah tidak mempercayainya lagi. Mereka pun tahu yang Anwar kaki penipu dan tak boleh dipercayai langsung. Depan cakap lain belakang cakap lain.

9. Keluarga dia juga sudah tidak mempercayainya terutama anak-anaknya yang lain daripada Nurul Izzah. Azizah juga tahu perangai buruk suaminya tapi terpaksa memendam rasa kerana masih mengharapkan sesuatu.

10. Akuan sumpah palsu yang ditaja oleh Anwar sudah memakan diri. Ramai yang sudah mengaku bahawa Anwarlah yang menyuruh mereka membuat sumpah palsu dengan ganjaran yang amat besar.

11. Semua peristiwa yang berlaku ke atas diri Anwar mutakhir ini adalah tanda-tanda bahawa sumpah mubahalah Saiful serta doa yang dilakukannya di Tanah suci Mekah dan Madinah serta juga doa-doa kita juga telah dimakbulkan Allah.

12. Anwar sekarang berada dalam keadaan resah gelisah. Hidupnya sudah tidak tenteram lagi. Ini dapat kita lihat daripada wajahnya.

13. Yakinlah PAS juga akan meninggalkan Anwar akhirnya. Anwar sudah menjadi liability pada PAS sebenarnya sekarang ini. PAS akan lebih kuat sekiranya dia tidak bersekongkong dengan DAP dan PKR. Pemimpin2 PAS juga berdosa kerana mereka tahu siapa Anwar sebenarnya kerana merekalah yang mula2 membuka tembelang Anwar bukan pemimpin UMNO.

Percayalah Anwar berada diambang kejatuhan angkara perbuatannya sendiri. Semuanya telah ditentukan Allah jua.

Bertaubatlah Anwar sementara kesempatan masih ada.

Anonymous said...

perjuangan yang masih lagi diteruskan....demi mendukung suatu kebenaran....suatu keadilan...

mana mungkin untuk tidak lemah...penat...kerana kita cuma lah makhluk...

tapi mana mungkin pula untuk menyerah...kerana ini adalah suatu perjuangan...dalam menegakkan kebenaran...keadilan...

seandainya Tun Mahathir....TS Musa Hassan sebegitu sekali diperlakukan....di'gelar2kan'...tapi masih mampu untuk mempertahankan agama, bangsa dan negara....sehingga memacu Malaysia ke arah pembangunan....

namun Tun Mahathir tidak sesekali tersasar dalam memperjuangkan nasib saudara kita yang lain di Palestin...sehingga meski pun nama Tun Mahathir di'gelar2' oleh mereka yang tak sedar di untung ni (da munafik...fasik...dll..tak rugi apa pun kat Tun Mahathir kalau mereka menyalak sekalipun sebab mereka pun da jadi makhluk yang kufur nikmat)...namun nama itu lah yang dikenali di Palestin...sebagai pembela nasib saudara kita di sana....mereka yang lain tu (PKR, PAS dll)..ada depa kisah...? melainkan cakap2 yang merapu meraban jer....piiidahhh..

dan kini giliran seorang srikandi pula menghunus bait2 kata....perilaku...atas nama tidak akan sama perjuangan batil dengan perjuangan haq.....

wallahu'alam..

Suara VANbus said...

Salam..nampak gaya semua penykong ummi pun fanatik gila ngan kakak kita ni..xpelah..aku masuk sebagai pengkomen yang nak cuba memahami apa sebenarnya matlamat kakak ni..aku nak komen apapun aku padulik hapa sebab negara demokrasikan..kakak korang nie komen maha dahsyat aku pun cuba menjadi pengkomen yang benar2 memahami..korang sibuk isu sumpah...lain kali kalau cetek n dangkal sangat bab agama jangan cuba2 mentafsirkan segala yang berlaku..ringkas ceritalah..kalau menuduh wajib datangkan bukti n saksi kalau hukum Islam jadinya qazaf..sebab 2 anwar nak wat qazaf..so korang pujuklah sepul tu lawan qazaf di mahkhamah syariah ape pasal pegi sivil...bila aku kate datangkan bukti n saksi ada pengkomen ckp benda macam tue mesti xdapat nak dtgkan saksi adil n bukan fasik...jadi jangan pandai2 menuduh..itu fitnah namanya..dulu 98 korang bawak saksi azizan yang ditangkap basah..ko g tanya adik korang yang belajar kat TASKI ABIM..Saksi macamtue leh pakai kE? jadi walipun xsah??? korang nak bangga apa dengan sumpah sepul???sape suruh die sumpah???dia penuduh, jadi dia kena datngkan bukti n saksi adil...kakak kite, kalau dah rasa sangat2 yakin, nape xnak dakwa anwar kat mahkamah syariah...mesti korang kate alasan yang lain plak kan...bawak mahkamah syariah lepas tue lawa qazaflah kalau korang yakin sangat..ini hujah mengarut..aku sokong anwar xbererti aku menyokong membabi buta...korang sokong kakak kite dengan hujah korang...aku sokong kebenaran dengan hujah aku...pedulik apa korang nak mengarut...korang semua orang Islam..aku xnafikan PAS pun ada yang serba kurangnya tapi istiqamah tetap ada dlm perjuangannya..melayu hebat dengan fitnah tau tak...lain xda..bila timbul dakwaan rogol kat sorang menteri di pihak korang pandailak korang bertegas itu fitnah...habis tue menuduh orang tanpa bukti n saksi bukan fitnah...suruh anwar bertaubat konon..kutuk ulama konon...korang suruh pemimpin bn umno sepul n kakak korang tu taubat sekali..sebab pintu taubat sentiasa terbuka untuk semua hamba Allah termasuk aku, anwar, korang, kakak korang, sepul,n sewaktu dengannya..bila dah melalak selepas 13 tahun orang hentam kaw2 tau plak wat repot polis...para pengkomen sekalian aku cabar korang wat perhimpunan 100 ribu sokong kakak korang utk menentang anwar...aku berani jamin korang berani sangat dalam komen2 je tapi kalau berlaku perhimpunan tue kompem xsampai 100 orang akan turun..sebab nya satu je...berani fitnah tapi bukti n saksi xda..yang ada semua saksi fasik...selagi blog kakak korang ni aktif selagi tue aku aktif menepis hujah korang dengan bahasa yang terindah di muka bumi...aku bantu korang dalam mencari kebenaran....dalam kekhilafan orang akan terus mencari kebenaran..aku doakan kakak korang panjang umur, anwar panjang umur, sepul panjang umur...bezanya anwar tulis blog xpernah carut, maki hamun n fitnah orang sampai sentuh2 bab kemaluan korang n kakak korang....anwar xsemaksum nabi tapi xsekeji pemfitnah...aku berlapang dada bila korang kritik semula..itulah negara demokrasi terpimpin yang aku bangga sangat2..ingat korang...aku sentiasa komen untuk keseimbangan dan kecerahan hati..aku gunakan bahasa yang klasik n sinikal sahaja..xsampai hati nak sebut bab2 kemaluan ni...aku dilahirkan n dididik supaya berbudi bahasa xkira siapa pun hatta org yang langsung xdikenali di dunia cyber...kalau aku ade mencarut korang tolong ingatkan aku seperti lagu ana rafali...salam bahasa indah wahai pengkomen n penyokong kakak kita...

komeng said...

Anuwar memang sengaja merancang dan mengarahkan karpal pootar poosingh untuk melengah2kan perbicaraan dengan segala skil membelit yg benggali lumpuh itu ada supaya perbicaraan dapat berlanjutan sampai PRU13.

Anuwar bajet pakatang akan menang dan dia akan naik jadi PM.Masa tu dia akan gunakan pengaruhnya untuk menggugurkan kes atas sebab teknikal lagi.Maka bebaslah dia dr dipenjarakan lagi walaupun dia bersalah.Sekian

Anonymous said...

VanBuzzzz tok,

Chilled. Ambil nafas byk2 ko tulis panjang sgt tok. Pening pala nak baca tok.

Anyway U just suitable for Anwar & Co friend. Let it be!

We slave an 1ALLAH more than a human being. We also had opinion.
We are 1Malaysia sake.

Anonymous said...

Muga Ummi sukses menghadapi rintangan dalam menegakkan kebenaran.

rumi said...

Suara vanbus,

Ko faham ke qazaf yg ko dok sebut2 tu?Jangan main sebut macam burung kakaktua tapi tak faham apa2.

Ok aku cite kat ko pasal qazaf serba ringkas yg mana aku faham.Menuduh orang zina/liwat tanpa 4 saksi yg adil,sekiranya tak berjaya mengadakan saksi boleh didakwa qazaf/berbohong dan disebat 80 kali sebatan.

Ok clear part ni.Saiful tuduh anuwar meliwat dia dan sah2 dia takde saksi kejadian.Mustahil anuwar nak meliwat saiful depan public.Jadi no saksi.Bila takde saksi adakah mangsa(saiful) pula yg bersalah?Dia mengadu dia kena liwat,dia pula yg kena sebat sebab tak dapat cari saksi?Akai ada?Kalau gitu zalimlah hukum Islam.

Tidak ,hukum Islam tak zalim.Tapi boleh dimanipulasikan oleh orang2 yg licik macam abang anu ko tu.Macamana boleh dimanipulasi?Boleh, bila mahkamah syariah kita bukanlah mahkamah yg menjalankan hukum Islam sepenuhnya.Mahkamah syariah Malaysia tidak membicarakan kesalahan jenayah(rogol,curi,rompak dll) ya.

Ramai orang termasuk vanbus sama ada tak faham atau sengaja menggambarkan seolah2 hukum qazaf adalah hukum yg stand alone atau terpisah dr hukum2 lain spt qisas,hudud dan ta'zir.Ini adalah ajaran sesat.

FYI,hukum qazaf bukanlah hukum yg stand alone.Apabila tidak ada saksi, pengadu tidak boleh disebat sewenang2nya macamana yg anuwar dan ko sangkakan.Hakim atau pendakwaraya akan switch kes dibawah hukum ta'zir.Ini bertujuan unuk melindungi pengadu/mangsa/penuduh.

Di bawah ta'zir harus dicari bukti2 untuk menyokong tuduhan seperti DNA,rakaman CCTV,keterangan2 saksi,laporan perubatan dll.Sekiranya sabit kesalahan dan tanpa sedikit pun keraguan yg dapat mengaitkan sitertuduh,hakim boleh menjatuhkan hukuman kepada tertuduh dengan hukuman di bawah hudud(di bawah kesalahan liwat).Manakala sekiranya terdapat bukti atau qarinah tapi tidak cukup kuat untuk di hukum hudud hakim bolehlah menjatuhkan hukuman di bawah hukum ta'zir(mungkin penjara dsb).

Masalahnya disini mahkamah syariah tidak ada peruntukan untuk kes jenayah yg secara automatik tidak ada peruntukan hudud dan ta'zir.Jadi seolah2 qazaf akan menjadi hukum yg terpisah atau stand alone.

Jadi nampak seolah2 keadilan hanya untuk anuwar tapi tidak untuk saiful!Nampak tak licik tak liciknya anuwar?

Sebab itu Dato' Jamil Baharom telah menghalang kes qazaf ini dr diteruskan dengan tujuan untuk menunggu dulu keputusan mahkamah sivil.Sebab mahkamah sivil disini bertindak sebagai 'pengganti' hudud atau ta'zir yg tidak dimliki oleh mahkamah syariah.Hanya melalui mahkamah sivil saja siasatan terperinci dapat dijalankan untuk menentukan bersalah atau tidaknya anuwar.

Selepas penghakiman dibuat oleh mahkamah sivil barulah kes qazaf ini boleh diteruskan atau digugurkan. Tapi qazaf tidak sesekali boleh dijalankan sebelum dr itu atas sebab2 seperti yg aku dah terangkan di atas tadi.

Aku tak tahulah sama ada ko faham atau tidak penerangan aku ni,tapi aku harap dapat membersihkan salah faham terhadap hukum hakam Islam ini sedikit sebanyak.

malaysia tanah air ku said...

suara VanBus,
kakak ni bukan macam pemimpin idola korang...sikit -sikit demontrasi....sikit-sikit demonstrasi...apa komen kau pasal si nuar ni bak sokong dan bawak pluralism agama ke Malaysia...tu yg terang2 dia buat...bukan fitnah...apa hujah kau nak sokong dia kali ni.....sudah le VanBus , engkau pun dah kena mandrem dek Nuar agaknya....panas bontot engkau bila tengok orang sokong Ummi ni... kalau ikut budi bahasa pengikut tegar si Nuar ni lagi dahsyat dan buruk bahasanya....cermin lah diri sendiri dulu....bukak mata tu besar sikit....mintak tuhan bagi pentunjuk sapa yg betul sapa yg tidak. Allah maha mengetahui. Bukan engkau yg layak bagi jugdement saksi sapa yg betul ke salah...engkau tengok ngan mata kepala sendiri ke?

Anonymous said...

kalau menuduh wajib datangkan bukti n saksi kalau hukum Islam jadinya qazaf..sebab 2 anwar nak wat qazaf

Hello! kalau bab mcm ni nak qasaf.itu semua temberang ja. Suatu hari nnti kena kat kau barulah kau tahu.orang kalau dah melakukan kesalahan ni mcm mcm dia akan cari jalan untuk lepaskan diri.kalau tak untung kat dia mcn2lah dia pusing.Kalau ramai orang bercakap,terutama kawan baik dan keluaraga terdekat mestilah perkara itu kita boleh percaya.cuma kena dibicarakanlah. x kisah kat mana.sebab mahkahmah tu adil.kau ni dah kena dengan AL jubur ke?
orang jahat je yang akan berkawan dengan jahat.orang baik akan lari dari orang jahat akhirnya.

nun manjung said...

Tak ade fitnahnya VANbus semuanya benar belaka... caya la...

Anonymous said...

suara Van Bus;

"pengkomen sekalian aku cabar korang wat perhimpunan 100 ribu sokong kakak korang utk menentang anwar...aku berani jamin korang berani sangat dalam komen2 je tapi kalau berlaku perhimpunan tue kompem xsampai 100 orang akan turun..sebab nya satu je...berani fitnah tapi bukti n saksi xda..yang ada semua saksi fasik...""

Engkau tuhan ke boleh tahu yg tak sampai 100 orang sokong si ummi ni..Engkau tuhan ke cakap ni semua fitnah dan semua saksi tu fasik, buat lah sumpah laknat, mengaku lah semua yg di buat Ummi ni palsu, kalau kau salah kau kena laknat..ada berani? Ummi baru buat laporan polis, court pun belum panggil bicara lagi, kau dah kenal ke saksi2 nya???? kalau nak berpolitik pun biar cerdik sikit....si Nuar tu kata BN subahat ngan Apco , mana buktinya ....?????????????

Unknown said...

kalau ummi menfitnah mesti dia sdah dilaknat allah krana dia tlah sumpah laknat d dpn al quran yg pnuh dgn mukjizat,,msih xda akal ke nak pikir lagi????ummi memperjuangkan agama islam tp mngapa kita perlu mengatakan dia menfitnah..xda akal nk fikir???

Zek said...

Kasim Selamat

Kamu telah mencabar Ummi untuk siarkan komen kamu dan cabaran kamu telah disambut oleh Ummi. Sah kamu telah tewas disini.

Kasim Selamat, confirmed kamu ini jenis manusia yang tak tahu menilai diantara yang benar dan yang salah. Pada kamu yang benar itu salah dan yang salah itu benar.

Kamu tuduh Ummi berzina dengan iban berdasarkan pada akuan sumpah palsu yang dibuat oleh iban itu yang bernama Baginda. Tahukah kamu bahawa Ummi telah bersumpah laknat menafikan ada melakukan perbuatan terkutuk itu? Sedangkan idola kamu sampai ke hari ini tak berani nak melakukannya. Kenapa dia takut? Bukankah melalui sumpah itu dia dapat membersihkan namanya? Sebabnya kerana dia yakin dirinya bersalah.

Pada hari Khamis yang lalu Ummi telah membuat laporan polis supaya menyiasat tuduhan yang keji itu. Apakah kamu tak faham kerana otak kamu tidak boleh berfikir disebabkan ketaksuban yang melampau pada si peliwat itu.

Sudahlah Kasim Selamat kamu cucuk sahaja mata kamu tu supaya kamu benar-benar tak dapat melihat sebab kamu ada mata pun tapi tak dapat melihat kebenaran.

Tahukah kamu kenapa Ummi siarkan komen kamu ini? Kalau kamu tak tahu biar aku beritahu. Kerana nak beritahu pada semua yang melayari blog ini betapa tengin, bodoh, jumud dan bangangnya kamu ini.

Anonymous said...

Kasim Selamat - Awat hang tak suruh Abang Nuar hang tu saman saja Ummi Hafilda atau pun suruh dia pergi kat mana-mana Masjid dan buat sumpah Laknat kalau hang dah yakin dan percaya sangat dia tu betoi dan bersih sangat.

Aku cabar kau pulak, berani ke?

Anonymous said...

Buat VANBus

Apa ko nak buat bilamana adik pompuan ko kena rogol? Ko tau sape perogol tu, itupun adik ko yg bgtau. Masalahnya tak ada sape pon nampak adik ko dirogol, cuma ada masa tu perogol dan adik pompuan ko. Ini ayat ko,
"kalau menuduh wajib datangkan bukti n saksi kalau hukum Islam jadinya qazaf".
Soalan aku, adakah ko nak gunakan hukum qazaf juga?
Hahaha..... alamatnya adik ko kena hukum sb tuduh org tanpa bukti. Itulah Vanbus kalau nak bercakap ttg hukum Islam jgn ikut sedap mulut jer... Islam tu agama yg adil yang tidak menzalimi umatnya. So ko pikir2lah. Bacalah komen drpd Saudara "Rumi". Aku harap adik pompuan ko tak kena rogol atau liwat si Nuar jahanam.....

Drpd: Org Nogori

Anonymous said...

makhluk apa jenis anuar itu? jika bagi negara, lingkup punah hancur.
jika suruh jaga anak gadis, koyak rabak la budak tu.
kalau bagi anak teruna, longgar lubang tahi.
kalau dekat isteri orang, berkecai hati suami dia.

TIDAK AMANAH.

PANDAI AMBIL KESEMPATAN


SUKA MENUNJUK DAN CARI PUBLISITI MURAH

di universiti, tunjuk rasa sana sini, nak bagitau orang dia pemimpin hebat.

kalau orang lain yang dipecat dulu, tak kan timbul cerita demonstarsi jalanan kerana orang lain ada maruah diri.
ini makhluk tak ada maruah yang kena pecat, oleh itu heboh sedunia.

Anonymous said...

suara vanbus & kassim selamat,

suruh anwar saman ummi kalau semua ditnah. Tun M cakap sepatah je saman 100juta. Yg ummi cakap dah lebih sepatah tau, sepatutnya anwar, azmin, karpal, azizah dah saman ummmi...kenapa sampai skarang tak saman.
Otak ada ke tidak nak pikit benda simple camni?

Atau org yg taksub anwar ni otaknya IQ sgt rendah...

Anonymous said...

Salam untuk VanBus dan Kassim Selamat.

So rasional kita lawan rasional. Tetapi sebelum tu tolong baca dari awal entri Ummi ni. Jangan baca secara koret-koret tepi, tengah atau akhir. Sayapun pada mulanya tak faham kenapa AlJub kena penjara dulu kerana asasnya dia salah guna kuasa. Rupanya salah kuasa tu kerana dok guna jawatan TPM nak godam bukti-bukti salah laku yang dilakukan.
Rasionalnya kenapa TM pecat AlJub selepas menatangnya macam minyak penuh. Kerana rahsianya dah pecah. Tukang liwat, tukang memusnahkan ekonomi dan negara. Bacalah sejarah AlJub dan jangan lupa baca juga sejarah TM. Bezanya bagai langit dengan bumi.
Rasionalnya kenapa AlJub ramai penyokong. Kerana dia pandai berpidato dan memesongkan minda orang-orang muda. Orang muda memang darah panas. Kena pulak masa tu cerita buruk TM dijaja ke seluruh pelusuk planet. Maka beraraklah mika mempertahankan AlJub walhal mika tak tahu cerita sebenarnya.
Rasionalnya kesalahan AlJub. Cukup banyak. Selidik dan kajilah dengan teliti. Satu persatu dilakukan secara terang-terangan lagi bersuluh.
Rasionalnya kenapa kes liwat terbaru tak sudah-sudah. Kerana Kapal pusing tahu undang-undang. Di mana ada celah di situlah dikoretnya isu teknikal. Yang dahsyatnya lagi dulu Kapal Pusing yang kata AlJub tu meliwat siap kata ada bukti lagi. Malangnya hari ni Kapal Pusinglah peguam tegal AlJub. Pasal apa...itu politik kena cari untung jugak kalu.
Rasional kenapa ramai geng-geng PKR dah keluar..dan keluar tu pulak bukan calang-calang orang..kerana dia orang dah tahu siapa AlJub sebenarnya.
Dan seribu macam rasional lagi yang tak larat nak diperkatakan. Akhirnya Rasional kenapa penyokong-penyokong tegar macam kamu masih pertahankan AlJub..kerana kamu sudah hilang rasional.
Bertaubatlah weh...

Anonymous said...

Kasim Selamat dan suara VANbus tolong baca komen RUMI.

Jangan jadi bodoh sombong.

Anonymous said...

kalau nak berkumpul 100 ribu orang tunjuk sokongan kat Ummi rase nya mmg tak dapat nak gi.. maklumlah kaum ibu ada tanggungjawab pada anak-anak.. tapi doa2 dari kami ni rakyat Malaysia yang mahukan kebenaran akan sentiasa mengiringi Ummi.. Ummi kena bela maruah Ummi sebagai wanita... terlalu hina tuduhan yang diberi.. semoga Allah membuka hati dan minda rakyat Malaysia ke arah kebenaran

Anonymous said...

Harap-harap komen Rumi dan Anon 12.19 PM dapat membuka minda Kasim Selamat dan Suara VANbus.

Anwar tu kalau menjadi rakyat negara Saudi Arabia, sudah lama kena pancung.

hisham said...

terbaru.....Gobalakrishnan MP PADANG SERAI ISTIHAR KELUAR PKR.
padahal yb inilah penyokong kuat anwar....sanggup buat kempen mogok lapar depan pasaraya SOGO.

Anonymous said...

KASIM SELAMAT DAN VANBUS, adalah contoh penyokong aljub dan sekuncu dengannya..hidup dalam duniapun yg dia nampak ialah keburukan kerajaan dan dasar dasar kerajaan. yg dia cari dimana ada keburukan yg bersembunyi walau sekecil mana sekalipun. semua yg kerajaan buat tak betul bginya.org seperti Kasim dan VANbus, kalau hantar ke somalia baru dia insaf.baru dia tahu nak bersyukur yg malaysia adalah terbaik baginya.Sekarang
bagi dia org ni tak ada lansung kebaikan di malaysia ini. tak tahu bersyukur lansung...dakwa sokong islam, tp tak reti bersyukur....
Kenapa jadi begini...sebabnya dia orang dan ambil SYAITAN sebagai SAHABAT mereka, kempen untuk mereka. bagi mereka Tuhan itu samseng, tuhan itu maha sombong.(Ikut kata toK guru Nik azis) jadi diapun ikut tuhanlah kononnya.
Bab mungkir janji puak puak pas jadi juara. Bab putar belit dia amat bijak yg sekarang guru mereka
si karpal pusing pulak.
Saya harap ummi tak usahlah layan puak puak YG BERSAHABAT DENGAN SYAITAN ini. buang masa...

Anonymous said...

Aku nak tanya kamu wahai Kasim Selamat dan suara VANbus. Kalau ada orang tuduh kamu berzina dengan isteri orang atau dengan kakak kamu atau adik kamu dan orang itu cabar kamu kalau kamu tak lakukan sila bersumpah mubahalah. Mahukah kamu bersumpah?

Ummi dah tuduh Anwar dan Azmin macam-macam kenapa mereka senyap sahaja?

Anonymous said...

Kasim Selamat.

Kasim .. Kasim.

Mengapalah Hang kalut. Dah lah kalut, mencarut pulak.


Shah Alam 7.

samagreen said...

Salam 1 Malaysia,

Kali ni teman betoi2 tak percaya Kasim Selamat yg tulis!! Ini mungkin satu konspirasi atau fitnah utk memburukkan nama dia.

Sebabnya:

-Kasim Selamat adalah seorang yg ‘merendah diri’; ‘org kampong’ yg tak tau apa2 (maklumlah org kampong); pernah menasihati Umi ‘secara terbuka’ supaya tidak mendedahkan masalah keluarga secara terbuka. Tak Malu!!;

-Kasim Selamat adalah mungkin antara orang yg pernah ‘menasihati’ Weh Azizah supaya jangan mendedahkan masalah dalaman keluarga (walaupun ahli keluarga telah melibatkan/merosakkan orang luor). Tak baik!! Berdosa!!;

-Kasim Selamat bukan jenis orang yg bersubahat dgn penzina, peliwat. Masa kan dia senang2 nak percaya cakap seorang munafik.

Macamanapun, andaikatalah Kasim Selamat yg tulis…….. se x lagi teman sukar nak percaya yg dia udah berubah. Berubah dari separa normal kepada ‘pelupa’.

“Manusia yg lahir ke dunia akan melalui satu fasa ‘lupa dan lalai’ terhadap Penciptanya. ‘Lupa dan lalai’ (atau ghaflah) ini akan mengakibatkan potensi roh yg asalnya bersifat fitrah, suci dan bersinar (maarifat) menjadi pudar bilamana titik-titik hitam dan noda-noda dosa membaluti hati dgn ‘kegelapan’ (zulumat)”.

Mc Sabu pun terlupa yg dia pernah jumpa dgn Umi; Kapal Pusing pun lagi terlupa yg dia pernah ambik Umi sebagai anak guam dia; Nicky Aziz pun terlupa nak jumpa dgn Saiful, sbb dah dengor ‘cakap’ Anu-ar aje.

Jadi apa yg nak diherankan!! TDM pernah katey “Melayu mudah lupey”, tapi beliau sendiri pernah terlupey, sbb tak semeney-meney memecat Anu-or ‘yg tak salah apey-apey pun ’.

Akhir katey, teman masih tak percayey ni Kasim Selamat yg tulis. Kalo bukan Kasim…. Ahmad Albab le yg tulis!!.

Anonymous said...

Ummi... Anggap lah apa kebenaran yang akan Ummi dedahkan mengenai Anwar itu sebagai suatu 'JIHAD'...

Saya sokong anda ... Jauhkan sekali2 dari unsur fitnah.. just tell what you know about this manusia..., dan Allah akan membuka lebih banyak kebenaran mengenainya. Anwar telah cuba menghancurkan negara ini... Namun, mudharat atau munafaat sesuatu negara HANYA terletak di atas kehendak Allah jua. Manusia kena berusaha..., semuga usaha Ummi merupakan antara gerak Allah bagi mendedahkan sifat sebenar Anwar ini..

Ani said...

Kassim Selamat & Vanbuss,

Pernah tak anda buat sembahyang istiqarah? Sekiranya belum, saya cadangkan, anda buatlah utk mendpt petunjuk Allah. Mohonlah supaya hati kita ini akan memihak kpd kebenaran bukan sebaliknya. Sekiranya petunjuk itu tidak memihak kpd kita, kenalah akur. Insyaallah, sekiranya kita betul2 ikhlas, akan mendpt petunjuknya.

Anonymous said...

aiseh...datang da pengomen2 setia dalam memutarbelitkan 'fakta' yang depa cipta dan kemudian depa belit2kan sampai lah depa terbelit sendiri gamaknya....

awat lah lagu tu...

hang kata pasal Islam..? da tu mana perjuangan Islam parti2 yang dok laung2kan kalimah Allah..?
1)pasai apa tak pertahankan kalimah Allah daripada agama lain gunakan selain agama Islam yang BENAR...?
2)pasai apa pertikai sumpah laknat yang mintak laknat daripada Allah...dengan kesaksian nya Allah..sekiranya yang bersumpah itu berdusta...? pertikaikan Allah Maha Mengetahui...pertikaikan Allah Maha Adil....ka?
3)psai apa hukum yang JELAS haram...halalnya...dikelirukan...mengelirukan...dengan pelbagai hujah serta sumber yang langsung tidak konsisten...?
4)awat lah tak terima jer kenyataan...yang hangpa mai sini sebab FTE jer...or agenda tersendiri....(tapi takkan lah nak ngaku sebab mmg da berbelit2 pun serba serbinya....yang akhirnya...ngutuk...menghina...mencerca...mencarut....nak alihkan perhatian...timbulkan plak provokasi murahan...tak gitu..?)

wallahu'alam..

Ani said...

Kassim Selamat & Vanbuss,

Pernah tak anda buat sembahyang istiqarah? Sekiranya belum, saya cadangkan, anda buatlah utk mendpt petunjuk Allah. Mohonlah supaya hati kita ini akan memihak kpd kebenaran bukan sebaliknya. Sekiranya petunjuk itu tidak memihak kpd kita, kenalah akur. Insyaallah, sekiranya kita betul2 ikhlas, akan mendpt petunjukNYA.

Anonymous said...

salam vanb bus.....ko ni dah ketinggalan zaman daaa....penyokong penyokong anuwar sume dah boring dgn anuwar pada zaman skarng ni....engko yg masih tergila-gila kan si anuwar tuu....

Anonymous said...

Salam, VANBus adalah penyokong fanatik@tegar@apa-bikin-pun-betul-dan-islamik-punya-parti@PAS=PKR. Suatu ketika dulu kita diberi fatwa bahawa menyokong calon kafir juga akan menjadi kafir. Kita juga diberikan fatwa bahawa bersekongkol dengan parti kafir sama seperti menegakkan kekafiran. Dulu matlamat dan dasarnya adalah menegakkan Daulah Islamiah dan 1001 islami tafsiran mereka.
Sekarang ini, mengundi calon bukan Islam dalam angkatan mereka akan nantinya memenangkan Islam di kemudian hari. Bersekutu dgn parti kafir harbi DAP atas alasan tahaluth siasiy @ fiqh haraki @ uslub dakwah @ apa kata ustaz mereka yang maksum adalah sejajar dengan tuntutan Islam. Jihad menegakkan Daulah Islam bertukar ( tentunya berselindung di sebalik istilah2 Islam )menjadi Negara Berkebajikan dan hudud sudah tidak kedengaran lagi.
Pegang lilin ( ingat aksi Nizar )dan tunduk 7 kali ( ingat aksi Anwar ) bg melahirkan rasa takziah terhadap TBH adalah syar'i. And so on and so forth.
"Jalan belakang kita pilih, mengata orang kita yang lebih"

Anonymous said...

semoga allah memberkati usaha Umi yg murni ini, insyaallah.

Anonymous said...

aku memang percaya keparat anwar melakukan perkara laknat itu, apa jenis manusia dia ni tak takut akhirat ke, dunia ni sementara ia akan hancur satu masa nanti nak bertaubat pada waktu itu dah terlambat. Aku pun dah buat tinjauan rumah no 8 chan cin mooi yang dikatakan diduduki oleh azmin memang besar gila rumah dia, mewah jugalah.

Anonymous said...

Vanbus n kassim selamat

u all dah salah masuk rumah ni, u r not welcome here

tak pasal pasal kena bantai, hilang dah cerita umi

bab suruh demo ni, itu budaya nuar dari dulu sampai sekarang, ni kerja kerja gila orang oreang macam u berdua

orang orang yang tak pro nuar ni bukan kaki demo, tapi bukan bermakna tak da kekuatan.

doa 100ribu dari kami lebih afdal dari demo 100ribu orang seperti kamu. Lihat apa hasil demo kamu dari dulu sampai sekarang ... ilek ... makin sepi adalah

tapi lihat... apa hasil doa kami secara senyap senyap ??

Kasim n vanbus ... kalau u all gila jangan hasut kami jadi gila macam u all ... cukup la u all gila ... sebab tak banyak hospital untuk orang gila kat malaysia ni,

Sundal lu kasim n vanbus

XOX said...

Salam Umi,

Teruskan perjuangan anda demi membuka minda mereka2 yang telah digelapkan dengan WANG. Telah lupa DOS APAHALA, telah lupa HALAL HARAM....

Semoga Allah akan melindungi Umi dan keluarga sentiasa...

Anonymous said...

Tp tgk cara penulisan Kah Kah Kah Kah @ Geng Tanjung terpengaruh dgn website //tukartiub.blogspot.com/
takde pun adik beradik, ayah, pocik, mocik, saudara mara,kawan2 dia.

Kesian byk gelak tak lama lg tu Jadi Gila mcm idola dia la tu. Kesian muda2 dah gilo.
Baguih dok ada. Anak sapa la ni.

Sokong lah PKR&PAS&DAP jika anda ingin Idola yg Gila. Parti disediakan oleh org Gila utk Org Gila shj. Tahniah utk Kamu yg meryertainya. Semoga ke Hospital Bahagia soon.

Pada asalnya guru katanya. Dulu Keje menipu rakyat Kelantan jah.
Tp skrg nak tipu 1dunia kalo bleh. Jadi dinaikkan pangkat jadi Tuan Guru katanya. by Nik Aziz kufur Nik Mat.

katanya asal buka mulot nak menipu dan membohong by Anwar& Co. Dengar crita Anwar lepas ni nak jadi recording artis pasal kemungkinan tak bleh cari makan dgn politik. Besar kemungkinan menyertai Akademi Fantasia Edisi Idol Gila sertas menyeru penyokong nya jugak menyertainya. Maybe kluar Melodi later.

Kih3.

Anonymous said...

Allah Maha Mengetahui!!.. Kebenaran itu sememangnya amat pahit ditelan..Namun, lagi susah bagi kita untuk mengatakan KEBENARAN.. apatah lagi melibatkan org yang bertopengkan syaitan.
Harap Kak Ummi tabah dan cekal untuk mengharungi ini semua.. selagi nawaitu kita betul.. insya'allah.. Allah akan melindungi kita. Semoga berjaya.

The Sun, Sea @ Sand said...

Only God knows...

Anonymous said...

Have to get your approval to leave a comment? What the heck!...No wonder la only good comments were posted...yinna dei...

The Sun, Sea @ Sand said...

I feel like vomitting...

Anonymous said...

Ini kisah aku pulak,
Masa mula2 anuar ibrahim kena pecat, aku memang bengang giler dgn umi ni, sampai ikut pegi buat demo. Tapi akhirnya Allah swt bg hidayat kat aku dengan pandangan mata bashiroh nampak sangat tipu daya anuar tu, bersekongkol dengan puak2 serpihan kominis pulak tu yg memang aku benci dari dulu lg. Kalau yg bulan mengambang tu memang aku tak suka dari dulu jugak, pasal kalau dengar ceramah dia orang, dia orang jer la yang betul semua orang salah.
Alhamdulillah, Semuga Umi diberi kekuatan untuk membongkarkan segala tipu daya puak2 sesat ini agar negara tercinta ini terselamat dari tipu daya mereka.
Bagi yang masih jadi penyokong2 puak2 sesat pkr ni, banyakkan sembahyang tobat, dan istiqoroh di malam hari bersunyi diri, mudah2an dibukakan mata hati agar dapat melihat kebenaran jangan dok menyangka diri kita baik doh, rupanya kita penyokong kebatilan.
Saya percaya Umi berada dipihak yang benar, kalau tak masakan anuar dan azmin tak berani nak saman dia. Itu sudah cukup membuktikan siapa yang benar siapa yang salah. Nak bersumpah pun tak berani.
InsyaAllah, apabila datang kebenaran, batil akan hilang.

Umi! Selamat berjuang untuk kebenaran. Saya kagum dengan Umi.

KHALIDALWALEED said...

U r indded a strong lady Ummi..

If u cld be patience n strong for the past 13 years, i don't c d reason y u can't now.

No matter what, thousands n millions of the people out there including myself will give u our full support and will stand behind u all the way till those animals received the punishment that they deserved.

I wish to c d day when Anwar and his cronies disumbatkan kedalam penjara..

If i ever come across Anwar and his cronies, I will go up to them and spit in their face...