Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Monday, February 14, 2011

CERAMAH DI JOHAN SETIA RAMAI YANG HADIR DIPETIK DARI BLOG MEDAN INFO KITA


Malam tadi bertempat di Taman Setia dalam Kampung Johan Setia Klang, sebuah lokasi dibawah naungan Parlimen Kota Raja, Umi Hafilda Ali sekali lagi menaiki pentas ceramah UMNO.

Walapun hanya beberapa malam yang lepas Umi telah berceramah didalam kawasan yang sama, namun kerana pengundi pengundi di Taman Setia mahu dengar sendiri pembongkaran…, pendedahan…, dan cerita cerita panas yang selama ini tidak pernah disampaikan kepada umum, terutamanya mengenai Anwar, Azmin dan Shamsidar.

Umi adalah darah daging kepada Azmin Ali sekaligus bermakna beliau juga adalah adik ipar kepada Shamsidar kekasih Anwar…

Apakah untung yang boleh diperolehi oleh Umi untuk menceritakan tembelang abang kandungnya sendiri..?? Cubalah kita letak diri kita didalam diri Umi Hafilda….

Sebesar mana pun nilai wang dilambakkan.., sejuta, dua..? Barangkali mungkin seratus juta..?? Tergamakkah kita untuk naik ke pentas pentas ceramah mendedahkan keburukkan perangai abang kandung darah daging kita sendiri..???

Semua cerita yang didedahkan oleh Umi bukanlah sebuah kisah yang biasa kita dengar…. Isi kandungan cerita yang diselongkar oleh Umi seperti, Azmin tawarkan wang yang besar nilainya agar Umi menarik balik surat aduan kepada Tun Mahathir mendedahkan bukti bukti dan saksi saksi memang berlaku skandal seks Anwar – Shamsidar, Azmin pernah bawa pulang ke rumah wang tunai yang besar nilainya…., salinan asal dokumen bank wang simpanan Shamsidar dan adik beradiknya bernilai jutaan ringgit, dan bermacam macam lagi kisah seram Anwar – Azmin – Shamsidar….!!

“ saya rela hilang abang kandung saya sendiri daripada membiarkan 27 juta rakyat Malaysia tertipu dengan menerima Azmin sebagai pemimpin dan Anwar sebagai Perdana Menteri… “ tegas Umi dalam ceramahnya malam tadi yang disambut dengan tepukan gemuruh hadirin dimana ramai yang terpaksa berdiri dibahu jalan kerana kerana kerusi dibawah khemah khemah yang disediakan telah penuh diisi.



Body Guard Body Guard Umi Hafilda..?? Inilah sebenarnya taiko taiko Kota Raja yang sangat sangat digeruni oleh Xavier, Shuhaimi dan kuncu kuncu Dr Mariah...!!

95 comments:

Anonymous said...

Bile nak buat kat area bangi kak Ummi?

Anonymous said...

kak umi...kalu ade video lagi bagus..kasi upload cepat2 ek...

Anonymous said...

Tak nampak gambar Ezam, datang ke dia?

Anonymous said...

Dimana Ezam ?

Gambar terakhir, ke enam-enam mereka tengak terpegun dengan ceramah Senator Ezam.

Shah Alam 7.

Anonymous said...

salam ummi,

bila nak buat kat area ampang atau ulu klang atau bkt antarabangsa? saya jamin mesti pack punya..

Anonymous said...

Peh...ramai betul ye...

Ada 10,000 ke?

Orang bangang dan bebal aje yg nak pergi dengar temberang nenek kebayan ni...

Yang hadir ni mesti orang yg memuja memuji dia dalam blog...kesian kat dia orang ni...

He he

Anonymous said...

Umi
Akak cuma nak cakap yang rakyat m'sia memang terhutang budi dengan umi. Bukan mudah nak bertahan dan berpegang dengan prinsip seperti apa yang umi buat ni. Teruskan bongkar dan terima kasih ye dik. Moga umi diberi kesihatan yang baik dan rezeki yang halal dari Allah.

HHalem said...

Tahniah kerana berjaya menganjurkan 2 perhimpunan berturut2.

Tumpulah perhatian kepada menyaman Karpal dan Anwar Banduan.

Menyaman yg lain2 yg tak bersangkut paut akan menghilangkan daya tumpu dan mental Ummi. Seperti Akhbar yg hendak melariskan jualan. Kalau sudi baca lanjut di

http://hhalem.blogspot.com/2011/02/ummi-balun-tibai-rembat-dan-sebat-satu.html

(copy paste)

Frm HHalem

cintakan tanahairku said...

Peh...ramai betul ye...

Ada 10,000 ke?

Orang bangang dan bebal aje yg nak pergi dengar temberang nenek kebayan ni...

Yang hadir ni mesti orang yg memuja memuji dia dalam blog...kesian kat dia orang ni...

He he

February 14, 2011 11:28 PM

===============================

ko lagi bangang tahap gile babi... ko mmg lagi x sedar dri lagi weii.. kesian kat ko... ko suruh lah anu_war ko tu yg ko agung2 kan tu.. saman ummi kalo berani... ade berani??? kan anu_war raja segala saman... mana kate2 hikmat dia.. LAWAN TETAP LAWAN.. lawan lah kalo berani...

darahmelayu said...

Salam.




Salam. Sistem demokrasi di Malaysia skrg ni menyaksikan pertembungan utk merebut kuasa di antara "yg baik" n "yg jahat". Kita akui yg baik tu x sempurna, tp mereka terbuka pd kritikan n teguran. Di pihak yg satu lg penuh dgn hipokrasi, lidah biawak n entah apa2. Pembangkang sepatutnya jd 'check n balance' tp depa ni melampau sgt. Pd yg masih sokong depa ni, pakailah akal anugarah Tuhan utk fikir apa akan jadi kalau depa dpt perintah M'sia. Org mcm Anwar tu layak ke jadi PM? tak tergamak rasanya..

Anonymous said...

Assalam,
UMMI ,Berhemah dalam berbicara, ramainya org bukan bermakna sokongan total terhadap kita. Org memang suka cerita sensasi mcm tu. Semoga sihat, diberi kesabaran yg lebih tinggi, dimurahkan rezeki. Lawan tetap LAWAN

goodlistener said...

Moga dapat manafaat yg dtg menghadiri diri, kalau tiada halang lebih banyak pendedahan dimaklumkan kpd rakyat malaysia. Mohon sekiranya dapat diadakan di kawasan ulu kelang , titiwangsa dan bukit antarabangsa.Biar org malaysia mengetahuai tindak tanduk mereka berdua yg sebenarnya. Moga Umi tabah dalam mengarungi kehidupan harian dari gangguan drp puak PARTI AJARAN SESAT dan puak PARTI KIAN REPUT.Teruskan Usaha sdri.tk

Anonymous said...

Kalau ummi bohong memang la bangang org yg dengar ceramah dia.tp kalau apa yg dikatakannya betul,maka org yg pegi dengar temberang anwarlah yg paling bodoh dan dungu....jd mangsa rogol minda

Anonymous said...

Penganut taksub anwar tak boleh jawab pun...abih2 pun tuduh berniat nak aibkan anwar...bende aib yg dia buat tak dpt pun mereka nak tepis...ummi ckp dgn bahan bukti wpun pun tak detail...tp penganut fahaman liwat bckp hanya berdasarkan kyakinan yg membuta tuli bahawa anwar tak mungkin liwat org...itu je...fakta nak ptahankan pun bdasarkan kyakinan bhw semua dokumen itu palsu..semua org yg mengaku itu dibayar atau dpaksa...bukti dia dbyar atau paksa pun takda...kata pemimpin umno rompak harta rakyat dn hidup mewah...tp anwar yg terang2 hidup mewah hasil rompakan sms jd tpm tak pulak penyokong bebal anwar jawab...memang sah ko org dah guna otak krn otak ko org dah diliwat oleh aljuburin tersohor...umat nabi lut pun tak sangka rupanya ada org lebih dasyat dari dia...

Anonymous said...

Anon 11.28...
Ko kesian kat kita org...? Hahaaha...kita org yg kessian kat ko tau tak...? Anwar memang perlu org mcm ko krn kalau takda prg mcm ko...juburin ni dah tak laku dah...mungkin dah join mat2 jubor di belakang mati....

Teddybear Cute said...

Ok, teruskan pembongkaran kak.

Anonymous said...

@Anonymous-February 14, 2011 11:28 PM
Gua lagi kesian kat lu, bengap tahap mentibang sebab masih lagi memuja-muji pemimpin anugerah tuhan yg di tabal oleh bininya sendiri. lu ni mesti budak hingusan buta sejarah takpun melayu mudah lupa berfahaman assabiyah penjilat DAP yg satu hari nanti akan menghalau melayu guna penyapu, dan kalau lu nk tau 16 sept dulu, eh, 13 mei 1969 diorang dh buat, kalau lu cerdik baca buku sejarah la....

V7 said...

Anonymous February 14, 2011 11:28 PM said...

Peh...ramai betul ye...

Ada 10,000 ke?

Orang bangang dan bebal aje yg nak pergi dengar temberang nenek kebayan ni...

Yang hadir ni mesti orang yg memuja memuji dia dalam blog...kesian kat dia orang ni...

He he
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

memuja memuji??? bukan kau ker yang sanggup sembah tok guru sesat kau tu si nik ajis.

orang bodoh dan tolol macam kau aje yang akan sanggup puja dan sembah nik ajis sesat tu.

Anonymous said...

ummi,

bila nak buat di bandar baru salak tinggi & sepang. jangan under estimate sokongan dari kawasan sini. kami kebanyakannya adalah silent voters. prime area di kawasan KL. tapi di outskirt ialah askar simpanan, kekuatan kami 10x ganda dari kawasan tumpuan. hehe..

abgBO

Anonymous said...

Alhamdulillah, ramai org dah sedar dan bangkit skrg. takbirx3.

ayuhh ummi kita bongkar semua cerita anwar munafik dan koncu2nya.

silap2 anon 11:28 tu, si samsidar.... hahaha....

tengah meroyan sorang2 kat rumah...

hello samsidar... sekarang ko tanya duit ko yg menimbun tu, boleh ke duit beli kebahagiaan hakiki.?? hehe...

Anonymous said...

Salam Ummi, teruskan perjuangan menegakkan Dunia ini dengan yang benar lagi benar.
Untuk pengetahuan semua, Dunia ini akan berdiri teguh sekiranya ada yang empat berikut:

Pertama:
Adanya Pemimpin yang adil dan saksama dan tidak menzalimi rakyatnya. Yang zalim tu seperti Firaun, kerajaan Bosnia yang bunuh ramai Umat Islam, Yahudi di Israel yang bunuh ramai rakyat Palestine. Bukan DS Najib ye..DS tu baik dan adil orangnya.

Kedua :
Mempunyai Ulamak yang tinggi-tinggi ilmunya. Yang banyak membantu Umarak dan memakmorkan Negara. Bukan Ulamak Serban yang memecah belahkan umat.

Ketiga:
Ramai orang-orang kaya dermawan yang banyak menolong fakir miskin, anak-anak yatim,ibu-ibu tunggal dan lain-lain. Bukan yang sombong, depan matapun tak nampak orang susah memohon pertolongan. Macam kat P.Pinang, lagi di roboh bangsal peniaga miskin.

Keempat :
Ramai fakir miskin, anak-anak yatim mendoakan kesejahteraan orang-orang dermawan dan negara yang tercinta.

Inilah ciri-ciri di mana Dunia boleh berdiri kukuh selagi keempat-empat ini di jaga rapi. Sebab itu datangnya Slogan " Rakyat di dahulukan...Pencapaian di Utamakan..!!

Aminn..

cintakan tanahairku said...

dengar-dengar sini..
baca-baca sini...
aku sokong ummi bukan secara membabi.
tapi aku sokong kerana cukup bukti..

dengar-dengar sini..
baca-baca sini..
aku menunggu anu_war saman ummi
tp sampai sekarang kenapa tiada lagi..

dengar-dengar sini..
baca-baca sini..
ku bangun pagi buka blog ummi..
semakin pedas semakin berisi..

dengar-dengar sini..
baca-baca sini..
kalo anu_war az_min lelaki sejati..
saman lah ummi kalo ini fitnah kan diri...

dengar-dengar sini..
baca-baca sini..
aku menanti terus menanti..
bila lah anu_war nk lari..

dengar-dengar sini..
baca-baca sini..
sampai sini lirik ku ini..
ada masa ku tulis lagi...

Anonymous said...

Assalam Ummi;

syabas dan teruskan niat murni tulus iklas. Alang2 seluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan. Usah di risaukan yang segelintir yang tak ada telinga untuk mendengar kesian mereka. Hehehe....
sebab anu war dah tutup semua lubang2 mereka.

Mat Benut.

Anonymous said...

las salam umi, saya ada try cari fb farah afifah dan jumpa satu nama fifahazmin di springform facebook....ada chat2 dia ngan kawan2nya x terakhir spt tercatat 3 mnggu lepas. umi bacalah sndiri perbualan anak gadis shmsidar (tak berani nak kata anak dara azmin sbb blm sahih lg stakat ini) yg antaranya ada menyebut tntng umi n keluarganya.

yg paling menarik dia ada berkongsi bahawa shmsidar n azmin sdg merancang untk membeli sebuah banglow di TTDI Valley Ampang yg setiap satunya bernilai jutaan ringgit...betapa seronoknya seorang shamsidar n azmin ni yek....tak yah kerja susah2 sampai tua, duit dah ada juta2 dlm simpanan. dtng dari mana duit tu hanya mereka dan anwar(takkan azizah n nurul izzah tak tahu atau saja tak nak ambil tahu)dan Allah sahaja yg tau.....

bagi umi yg tahu dan nak bg tau kat semua yg tak tahu dan tak sedar2 diri lg...go umi go....

Anonymous said...

i luv u ummi...

Anonymous said...

kak umi saya link kan post kak umi ke blog saya..

Anonymous said...

Peh...ramai betul ye...

Ada 10,000 ke?
...................................
Kau apa hal?
Tengok muka UMMI dan bandingkan dgn muka AjBr..yang kau sayang tu.Muka UMMI ada Nur dan Ikhlas.Muka AlJB..dah tak dak NUR dan kelam serta hitam.Kerana hitam tu dari dalam. Itu pun kau tak perhati...Sewellah kau ni.
Anak- anak beranak ALJB.. makan wang haram.Kesian aku kat anak anak isterinya yang terpaksa makan dari hasil bapanya.Tubatlah.Jgn ikut mcm suami dan bapa kamu.Taubat...ajak AlJub..pgi mekah. masih ada masa dan sempat lagi.

Suara VANbus said...

Salam..marah sesangat pengkomen ye..xpelah...terima kasih kerana mendoakan aku terus dapat sinar kebenaran..kenapa polis sampai harini xsiasat laporan kakak korang??? ke terlebih siasat so dah tau kot sape betul sapa temberang....harini adik korang dakwa dlm mahkamah anwar suh oral seks pulak???? ish..ish...rekayasa baru ke??? tolong...tolong...pengkomen yang bebal tolong bagitau kebenaran apa yg kakak korang nak degar2kan?? bituihlah buju warakpon karakkarakkuitoiman paltusima dekwieh daroktawiskolobujo...lebih auta dari fakta kakak korang..ops ustazah ummie....moga2 sinar maulidur rasul akan membuka pntu hati aku, anwar, bn, pr, korang n kakak korang utk muhasabah diri...tq....

Anonymous said...

suara Vanbus...

memang lah ko ni taksub ngan si Nuar...nak mempertikai kan Haji Saiful.....dia dah buat sumpah muhabalah.....si Nuar apa dia buat. ...lepas ni ko akan kata Allah tu salah....lepas tu ko kata lak si Nuar tu tuhan....memang ko dah buta hati...

atau ko ni sebenarnya si Nuar?

cintakan tanahairku said...

vanbus aka anu_war aka az_min...

kalau mcm tu hati kamu penuh dgn daging busuk lah kan.. hati kamu penuh kekotoran kan..
hati kamu penuh kebencian kan...

sempena maulidur rasul nie... bgslah agar hati kamu di terangi dgn ke insafan... sebab hati kamu busuk sgt2..

Anonymous said...

Salam Ummi, teruskan perjuangan. Dalam satu juta rakyat, dah tentu ad satu yang biul dan pak turut membabi buta. Yahudi bawak dia ke lubang biawak pun dia akan ikut, sebab satu skru longgar dalam otak.

Sempena Maulidur Rasul marilah kita perhatikan sifat dan akhlak Rasulollah yang cantik dan tinggi darjatnya di sisi Allah swt. Terdapat sepuluh Akhlak Nabi yang patut di contohi semua:


1. Nabi sebagai Hamba Allah SWT.
Nabi tidak pernah meninggalkan Solat dan Solat berjemaah. Walaupun kaki Nabi bengkak, walaupun telah dijamin Syurga Allah, Nabi sebagai Hamba, tetap mendirikan solat dan perintah Allah.
2. Nabi sebagai Suami Mithali.
Nabi memanggil isterinya dengan nama-nama yang cantik. Seperti memanggil nama Aisyah -"Yaa Humairah.." " Si pipi Merah..". Ada yang dipanggil "Si bunga Mawar.." Bukan macam Aljuburi panggil isteri " si sepat kering.." sudah tentu marah isterinya!!
3. Nabi sebagai Ayah Mithali.
Nabi menjadi ketua keluarga yang amat di sayangi oleh Anak dan cucunya. Mereka juga menjadi contoh yang terbaik seperti Siti Fatimah kepada masyarakat.
4. Nabi sebagai seorang Imam.
Nabi tidak pernah meninggalkan jemaah sebagai seorang Imam yang sangat berdisplin. Imam di satu Masjid, kalau tak bertugas tak datang. Tetapi Nabi sentiasa bersama-sama jemaahnya.
5. Nabi sebagai seorang Guru terbaik.
Nabi amat tinggi keilmuannya dan menjadi Guru yang terbaik dan menghasilkan anak-anak murid yang berakhlak tinggi dan ada yang dapat menyebarkan Islam ke merata Dunia.
6. Nabi sebagai seorang Peniaga.
Nabi amat jujur dan amanah di dalam semua urusan jual belinya. Bukan mengambil rasuah atau memberi rasuah tender seperti banyak peniaga Tender sekarang.
7. Nabi sebagai Sahabat terbaik.
Nabilah sahabat yang paling sejati. Sanggup menangis bersama-sama sahabatnya Abu Bakar, Umar, Ali dll. Sanggup bersusah payah demi kesejahteraan persahabatannya.
8. Nabi sebagai Ketua Panglima.
Nabi yang paling di depan sekali dan menyerang musuh hampir di dalam 33 jenis peperangan. Bukan General penakut duduk di kerusi empok saja, dan menekan punat Missle.
9. Nabi sebagai Mubaligh terajin.
Nabi tidak berhenti-henti memberi Dakwah Tauhid kepada semua yang di jumpanya. Nabi sanggup di ugut sebanyak 15 kali dengan rancangan membunuhnya. Namun Nabi masih terus berdakwah dan berdakwah membawa kebenaran. Ummi, teruskan membawa kebenaran ini ye..
10. Nabi sebagai ketua Negara, Raja, dan Presiden terbaik.
Kesemua bangsa dan puak-puak di Madinah menyanjungi pentadbiran adil Rasulollah.

Nabi Muhammad SAW. Nabi Terbaik, sebaik-baik contoh. Khatamul Anbiya. Nabi Akhir Zaman, tiada Nabi lagi selepas ini. Pembuka segala kebenaran, dan penutup segala kebathilan. Salam dan selawat ke atasNya dan Ahli keluarganya. Amin..

Anonymous said...

sabola vanbas oi.. mahkamah ngan polis tu kalo bapak kau punye, bole la soh kau rush kasi cepat settle. yg bapak sedare kau yg tukang liwat tu dok lengah2 sampai 50 kali tak plak kau tanyekan ye. kasi adil la tanye dedue..kate keadilan.

V7 said...

Suara VANbus said...

Salam..marah sesangat pengkomen ye..xpelah...terima kasih kerana mendoakan aku terus dapat sinar kebenaran..kenapa polis sampai harini xsiasat laporan kakak korang??? ke terlebih siasat so dah tau kot sape betul sapa temberang....harini adik korang dakwa dlm mahkamah anwar suh oral seks pulak???? ish..ish...rekayasa baru ke??? tolong...tolong...pengkomen yang bebal tolong bagitau kebenaran apa yg kakak korang nak degar2kan?? bituihlah buju warakpon karakkarakkuitoiman paltusima dekwieh daroktawiskolobujo...lebih auta dari fakta kakak korang..ops ustazah ummie....moga2 sinar maulidur rasul akan membuka pntu hati aku, anwar, bn, pr, korang n kakak korang utk muhasabah diri...tq....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bodoh punya driver van yang merangkap sebagai driver bus ni, kalau kau nak buka pintu hati kau senang aje.

kau suruh aje tok guru sesat kau tu si nik ajis buat solat hajat, pasti lagi confirm pintu hati kau akan terbuka. tak perlu nak tunggu sinar maulidur rasul, tok guru sesat kau tu memang hebat, maksum dan maha mengetahui.

kau ni benda simple macam tu pun kau tak boleh nak fikir, kau ni makin lama makin biol dan makin sial lah.

Pro Ummi said...

kepad vanbus.....

Bak kat Dr azizan kalau otak kiri kita kata ia negatif maka otak kanan akan menerima seadanya......

Ingatlah jgn terlampau mengikut hati...tetapi gunakanlah otak kanan yg bernas lgi bijaksana.....

Ada otak cuba gunakan.....anuwar & azmin byk duit pernahkah kita dgr mereka menderma pada rumah anak yatim,ibu2 tunggal & sebagainya????

Ada otak cuba gunakan sebaik mungki....Jgn nanti Allah tarik semula kurniaan yg telah diberikan...

Sekian....

Anonymous said...

oral sex..masa zaman sukma remaja lagi dah biasa aljub tu buat...

Anonymous said...

Tahun 1998, di rumah Datuk Shariff Omar, saya ada di sana semasa UMMI hadir utk memberi penjelasan kelakuan Al Juburi yang paling tidak masuk akal. Tahun 1998, semua kena pakai topeng utk menutup mulut dan hidung. JEREBU @ JUBURU

Wahai Penyokong2 Al Juburi, renung2kanlah serta buat penilaian mengenai keluarga Al Juburi dari Bapanya hingga ke abang adiknya, keluarganya macam gambar P.Ramlee "Keluarga 69"

DIA said...

DIA

aanginpun berputar putar...
tepuk tangan .....tepuk biar bergemuruh....
ketawalah...lihatlah...
kita telah menang
inilah permulaan yang baik...
mereka telah jadi kacau
mereka telah bergomol sesama sendiri...hahaha...

rancangan kita berjaya akhirnya
jarun telah mencucut
tuba telah mengena
mereka sudah mabuk
mabuk kuasa
mabuk rasa
mabuk emosi.......

kawan kawanku..
aijubub telah bersama kita
ulamak alpuki alpolitik
sokong kita tampa malu..tampa malu
walaupun kita berci islam
walaaupun kita berci melayu
walaupun kita benci raja
mereka tetap sokong kita....
tepuk tangan.....hahaha...
kita berjaya, kita berjaya
inilah permulaan yg baik

kita hapuskan semua, raja, melayu, ulamak islammmmmmm,kita akan hapuskan semua...
negara ini bebas, belakang depan sama rasa, peduli apa.
negara unca sam edola kita
yahudipun janji sokong kita..haha
depan belakang sama rasa...
hahaha....hahhaha....
pejuangan kita baru bermula...

hahaha...mereka telah pecah
kita akan bisa perintah
lepastu mereka kita pijak pijak..
raja sultan kita suruh pindah...
kita akan bisa jajah....hahaha...

hidup aljub...hidup al puki ulamak
hiduppp...
sebelum kami semua memempuskan kamu......HAHAHA...

Anonymous said...

Si Karpal Poosing dah mintak kes sodomi II dibatalkan, alasan teknikal...(dari sebuah blog)....

Masalah pengisian borang pro forma digunakan sebagai landasan bagi peguam Anwar Karpal Singh untuk meminta peguam negara agar kes sodomi II dibatalkan.

Maskipun Dr yang memeriksa Saiful-Dr Khairul Nizham Hassan mempertahankan bahawa Saiful tidak menggunakan perkataan "Cubaan"-namun kerana dalam borang itu tertulis perkataan Cubaan meliwat dan cubaan melakukan oral sex-maka ianya dijadikan landasan oleh Anwar sebagai "bukti baru".

Dalam perkara ini- bukanlah silap Saiful sebagai mangsa-namun adalah kesilapan pengisian borang pro forma.

Para doktor yang memeriksa Saiful perlulah memberitahu mahkamah-bahawa borang pro forma adalah borang awal dalam metologi pemeriksaan-selepas itu, penemuan akan ditulis kemudian bagi mengsahkan dakwaan pengadu.

Kepada para doktor yang terlibat jangan berganjak dengan penemuan anda-kerana berakibat menafikan keadilan terhadap mangsa-yakni Saiful.

Perbicaraan Sodomi II terpaksa ditunda pada jam 2 petang kerana masalah "black out".

Anonymous said...

kak umi...susun skrip tu elok2...jgn jadik mcm si saiful tu...tak makan dua hari...tak mandi...tak cuci jubo...adehhh...nak tergelak pulak dgr.

Anonymous said...

Ummi tak yah susun skrip elok2 ....dia bukan berlakon....Aljub tu yg kene susun skrip , kan dia pelakon terhebat, script dia kene kosisten , nanti kantoi...tapi scriptwriter Aljub ni banyak, dari negeri omputih lagi.....dan dia ramai pencacai yg boleh tolong tulis script utk dia...

kenapa pelik ke kalau orang yg diliwat tak mandi 2 hari? kalau org biasa lain le...ini dah berlaku kes jenayah keatas dia...pikir le sket...

HHH said...

Assalamualaikum,

Kak Ummi, I hope you could give your talk in Ampang/Cheras. I really interested for all your facts shown here.

Since 1998 I was confused with the political situation between Anwar and Tun Mahathir. I was 15 yo that time and my political perspective is circled by my parents.

Now with your 'stringent fact' and knowledge against Anwar, it is quite a shocked what is shown here. If all this facts are true, Malaysia authority has to take their corrective action before it is too late.

I hope this won't be one of the conspiracy theory planned by the Zionis to deplete Islam in Malaysia.

Thanks =)

Anonymous said...

kak umi...susun skrip tu elok2...jgn jadik mcm si saiful tu...tak makan dua hari...tak mandi...tak cuci jubo...adehhh...nak tergelak pulak dgr.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

ye la..patutnye mandi la hadas macam nuar tu kan.. makan sampai kenyang...ape ade hal takat kene tutuh kat montot.. takkan susah hati sampai tak makan kan? mmg kelakar.. tukang komen ni kompom dah biase niage montot tu pasal die biase je. main ngan binik/laki org pon takde hal kot. bravo! memang pengikut PKR sebenar.

Suara VANbus said...

tolong jelaskan pengkomen2 bebal...
kebenaran apa lagi yg korang nak suluh2kan????
Tak faham betul la adik korang ni..
Kejap kata kena liwat..
Kejap kata kena paksa buat oral sex..
Kejap kata tak basuh jubur 2 hari..
Kejap kata tak berak 2 hari..
Kejap kata sanggup tak solat jumaat sebab tak mandi wajib..

skg kata tak basuh mulut 2 hari pulak...Kalau bangun tidur kita terus pergi kerja tanpa gosok gigi..Kompom nak bercakap dengan orang pun segan..apatah lagi nak bersosial..macam mana la agaknya keadaan adik korang masa tu..
Dengan tak mandi 2 hari..
Dengan tak basuh jubur 2 hari..
Dengan tak berak 2 hari..
Dengan tak basuh mulut 2 hari..
Terlalu banyak kesangsian dalam tuduhan kamu ni..Errr.. Kalau tak mandi wajib 2 hari..Maknanya 2 harilah tak Solat Fardhu kan?
Rasanya.. boleh jatuh saksi fasik nehh! aduhai!!!!!!!!!

Kepada Allah SWT kita serahkan segala penyaksian dalam kes tuduhan yang amat berat ini....
selamat berkomentar penuh emosi wahai pengkomen bebal....

Anonymous said...

suara Vanbus;

ko yg penuh emosi dan bebal bukan kami....karpal poosing tu dah dah mintak batal kes sebab masaalah teknikal konon; sebab dah kering idea camno nak buat....DNA si nuar kat kat'badan' Saiful tu apa kes?
m
Si Nuar tu kata tuhan tu sama untuk semua agama kau tak kata fasik lak ye...padahal dah murtad tu..
nah ...cermin!!!

tapi biasa le ko, ko takkan jawap ,if it goes against you...

jgn jadi karpal poosing gak , cuba berdolak dalih.....

tahan mental ko ni tahap pencacai je!!!!

Uncle Suara VANbus said...

Buat Suara VanBus,

Kamu boleh bayangkan tak senario yg menimpa mangsa yg diliwat slps diliwat? Lebih2 lg jika mangsa tu takde nafsu utk diliwat.. Kalau mende yg sama terjadi dkt kau, aku gerenti ko pon akan trauma beb..

Sama jgk la senario yg menimpa mangsa rogol.. Mereka TRAUMA. So kemungkinan utk mereka x mandi/x basuh jubo/x solat/x berak 2 hari pon logik jugak bro.

Ataupon Suara VanBus berpendapat sebaliknya?

Anonymous said...

to Ummi,

lain kali tak payah lah nak layan suara Vanbus ni.....memang jenis bodoh tak boleh diajar...suruh dia gi buat blog , pegi le mencacai kat sendiri...mengata orang fasik...idola dia dok menyembah mayat , buat dek je....sokong pluralism yg membawa murtad tu , buat senyap je......

biar dia buat blog sendiri...biar dia syok sendiri mencacai kat sana!

Anonymous said...

yg bangun pagi terus cemolot nak bersosial tu.. org yg tak kene liwat montot die..nak berak kencing seme senang kecuali kalo kau ade penyakit sembelit terlampau la.. meh aku rodok dubur kau sat meh tengok mampu ke dak kau nak gosok gigi pepagi sambil nyanyi2 ka..nak gi keje ka..nak cuci jubur ka..nak mandi ka..kau ni skola sampai darjah berape ni? sok2 kalo anak laki kau ke..anak pompan kau kene rogol sok.. ha soh la die mandi bersih2 berak segala... kalo free2 baru gi spital check. dan jgn lupe mkn kenyang2 dan hiburkan hati jgn sedey2. lepas tu mak2 kau dolo kalo hari2 mude die tak solat 2 hari semua keturunan kau dah kire fasikla ek..kalo nak diqadha'kan semayangnye pon mmg tak gunela sbb kompom dah fasik. padanla nama kau vanbus. kepala tayar setara ngan kepala kau. kire komen kau ni tak emosi malah membina sangat la ni? ahahahhaahhaha...nak tercirit aku gelak!

Ex-Reformasi 98 said...

Terima kasih Suara VANbus kerana memeriahkan blog Ummi. Aku mmg dah lama menantikan kehadiran kau kat blog ni. Rindu pulak rasanya, kalau kau tak jenguk kami di sini.

Okla, VANbus memandangkan kau nak bicara soal logik, aku pun akan jawab secara logik gak.

Kau tanya :
Logikkah Saiful tak mandi, tak basuh mulut, tak basuh jubo dll ?

Aku jawab :
Logik sangat-sangat kerana mangsa telah mengalami trauma, fobia dan mengalamai tekanan mental serta emosi yang kronik, lebih-lebih lagi jika ia dilakukan oleh seseorg yang kita terlalu percaya serta sangat berpengaruh. Mangsa yang mengalaminya juga akan rasa terkejut dan seolah-olah sukar untuk menerima hakikat bahawa 'benda' tu berlaku ke atas dirinya sendiri. Untuk pulih, kadang-kadang perlukan tempoh yang agak lama, malahan boleh menjangkau sehingga beberapa hari.

Oklah, sekarang aku pulak nak tanya kau VANbus. Ni soalan logik jugak.

1. Logikkah kalau kau tak bersalah, kau lari ke kedutaan turki ?

2. Logikkah, kalau kau tak bersalah, kau suka tangguh-tangguhkan dan tunda-tundakan perbicaraan ?

3. Logikkah, kalau kau tak bersalah, kau tak berani saman Ummi ?

4. Logikkah, kalau kau tak bersalah, kau tak berani bersumpah laknat ?

5. Logikkah, sperma Nuar melompat ke dlm bontot Saiful ?

Anonymous said...

pada hemah saya, vanbas ni kebarangkaliannya pelajar sekolah dan pergi kesekolah menaiki van yg dijadikan bas sekolah. kebarangkalian besar juga, beliau seorang budak pompan sbb ayat2 yg digunakan beliau agak ke-awekan. atau, mungkin jugak beliau makhluk 2 alam. sbb tulah pemahaman dan perkataannya tak berape bernas.

Anonymous said...

huahuahua... bodoh tahap melantun-lantun nyer VANbus! lu bengong kakakaka!!! dah laa van, bus lak tuuu...... skrg mana satu betul van ker bus??? huahuahua!!!

Anonymous said...

Jawablah Suara Vanbus pertanyaan Ex-Reformasi 98 tu. Takkan nak mengaum aje macam van pecah exhaust. Soalannya simple2 saje.

LuckyStar said...

Kepada VANBUS, logiknya apa awak kata tu memang betul. Dua hari tak mandi, dua hari tak solat, memang macam cerita tipu. Tapi apa yg mustahil tu sebenarnya boleh berlaku. Rape Trauma Syndrom (RTS), merupakan sindrom yang dialami oleh mangsa-mangsa rogol @ force sex. Dalam kes Saiful sindrom ini juga boleh berlaku kerana beliau dipaksa untuk membuat aktiviti ini. Kesan psikologi yang dihasilkan oleh sindrom ini ialah seperti perasaan resah, bercelaru, tidak tahu nak buat apa (ala-ala blur), dan tak boleh berfikir dgn jelas (selalunya membawa kepada kecelaruan keterangan, disebabkan masa tu mereka masih berada di dalam keadaan terkejut).

Disamping itu sindrom ini juga menyebabkan seseorang itu merasakan diri mereka kotor yang terlampau, jd tak mustahil kalau Saiful x sembahyang sampai dua hari. Ini adalah kerana sebagai umat Islam kita telah dididik dari kecil, kalau nak sembahyang kena bersih. Jangan kotor-kotor (X salah ni ada kaitan dgn behaviorism theory). Jadi bila mangsa merasakan diri dia kotor, maka mereka rasa tak layak nak menghadap Allah. Memang kita akan tanya, apa pasal diorang rasa gitu? Tapi nak buat macam mana manusia mmg dikurniakan dengan perasaan2 gitu.

Ada juga yang cakap, Saiful tu muda remaja apasal tak tolak je Anwar tu? Penjelasan yang boleh saya bagi ialah anxiety attack. Anwar boss dia, idol dia, dan kemungkinan besar Saiful masa tu takut apa yg Anwar boleh buat pada dia kalau dia menolak. Dgn kata lain Saiful mungkin merasakan dirinya diugut bukan secara fizikal tapi mentally. FYI saudara VANBUS, mental blackmail lagi hebat kesannya dari fizikal blackmail. (Contoh, kalau kita kena ugut bunuh kita tau yang akan mati kita. Tapi kalau kita kena ugut, anak kita yang akan dibunuh, kita akan rasa lagi takut).

Apa pun, saya cadangkan En, VANBUS banyakkan membaca. Kata pemimpin awak tu bijak pandai kan? Apa lagi, bacalah buku yang ada kaitan dengan isu2 ni. Boleh jadi pandai macam beliau juga. Lagipun membaca tu cara nak tambah ilmu. Menuntut ilmu tu kan disuruh dalam Islam. Jgn asyik ckp pasal agama je, tapi benda yg disuruh dalam wahyu pertama tak dibuat pun. ;)

Assalamualaikum w.b.r

Suara VANbus said...

Renungan buat pengkomen yang bijak sangat nk menghukum........

Zina: Syarat-Syarat Khas dalam Pensabitannya

Syarat-syarat Khas
Pertama:

Empat Orang Saksi
Tiada khilaf di kalangan ulama’ bahawa jenayah zina tidak dapat disabitkan kecuali dengan kesaksian empat orang saksi. Terdapat beberapa ayat al-Quran yang menjelaskan secara qat’ie tentang bilangan para saksi tersebut, diantaranya firman Allah SWT (Surah al-Nur: 4) yang bermaksud: Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan(zina) terhadap perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawa empat orang saksi, makasebatlah mereka lapan puluh sebatan.
Dengan ini ternyata bahawa bilangan empat orang saksi ini merupakan satu kemestian, lantaran itu jika bilangan mereka kurang dari empat orang maka hukuman had zina tidak akan dilaksanakan ke atas orang yang mereka saksikan. Sebaliknya mereka sendiri, menurut Abu Hanifah dan Malik, akan dikenakan had Qazaf. (mana saksi korang???..hai kalaulah M'sia ni ada hudud dah tentu semua pengkomen bebal akan dikenakan hukum qazaf...(Kalau berani pertikaikan dalil quran ni..kan korang pejuang tegar Islam...

Kedua: Lelaki
Jumhur fuqaha mensyaratkan para saksi di dalam jenayah zina itu hendaklah kesemuanya lelaki. Mereka sama sekali tidak menerima di dalam jenayah ini kesaksian orang-orang perempuan. (Ape cer Kakak korang???) Hal ini adalah disebabkan terdapat nas-nas yang menuntut agar bilangan para saksi tidak kurang dari empat orang lelaki. Lihat pengertian ayat-ayat al-Quran yang telah kita bentangkan di dalam syarat yang pertama sebelum ini.
Ketiga: Melihat Sendiri
Secara khususnya, di dalam jenayah ini, para ulama’ Mazhab Hanafi, Shafie (menurut salah satu pendapat mereka) dan juga Hambali mensyaratkan kesaksian yang diberikan oleh para saksi itu mestilah berdasarkan kepada apa yang mereka lihat sendiri. (Kakak korang nampak ke????) Dengan ini mereka menolak kesaksian berdasarkan kepada kesaksian orang lain atau berdasarkan kepada surat daripada seorang qadhi lain.(Surat kepada Tun konon...)

Keempat: Tidak Terlambat Memberikan Kesaksian
Seorang saksi yang telah melihat perlakuan zina berhak membuat pilihan sama ada menyatakan dalam bentuk kesaksian kepada pihak qadhi sebagai menyahut seruan Allah SWT (Surah al-Talaq: 2): Dan hendaklah kamu (yang menjadi saksi) meyempurnakan kesaksian itu kerana Allah semata-mata. Atau merahsiakan kerana sabda Rasulullah SAW: Siapa yang melindungi saudaranya yang muslim, nescaya Allah akan melindunginya pada hari akhirat.

Kelima: Kesaksian Disampaikan di dalam Satu Majlis
Maksud majlis di siniialah majlis kehakiman. Ulama’ Mazhab Hanafi, Maliki dan Hambali meletakkan syarat satu majlis kehakiman ini sebagai satu syarat kesahan sesuatu kesaksian. Oleh kerana itu terdapat antara para saksi yang datang selepas majlis itu bersurai maka kesaksiannya tidak dapat diterima.

Suara VANbus said...

Keenam: Qadhi Berpuas Hati dengan Kesaksian Para Saksi
Kepuasan hati qadhi ketika mendengar kesaksian yang diberikan oleh para saksi adalah satu syarat lagi yang diambil kira oleh para ulama’. Tidak kesemua kesaksian para saksi akan menyebabkan orang yang dianggap bersalah dikenakan hukuman had zina selama mana qadhi tidak berpuas hati dengan kesahan kesaksian yang dikemukakan. Oleh kerana ituapabila para saksi berselisih penjelasan tentang gambaran perbuatan zina, masanya dan tempatnya yang menandakan pembohongan mereka semua sekali atau sebahagian mereka, boleh menyebabkan seseorang qadhi menolak kesaksian mereka. Sebagai ekoran daripada penolakan ini, maka hukuman had zina tidak dapat dijalankan ke atas pesalah, dan mereka (iaitu para saksi) akan dikenakan hukuman had qazaf disebabkan kesaksian mereka yang tidak dapat diterima. Sebahagian ulama’ berpendapat, mereka tidak akan dikenakan apa-apa pembalasan, sementara yang lain pula menyerahkan hukuman pembalasan, sementara yang lain pula menyerahkan urusan pembalasan itu kepada qadhi menentukannya berdasarkan kepada keadaan dan suasana yang wujud pada saat itu, kemudian ia menjadi syubhah yang boleh menggugurkan hukuman had.

Ketujuh: Kemungkinan Berlaku Zina
Syarat ini berkaitan dengan diri penzina, iaitu orang yang disaksikan atau yang dianggap bersalah kerana melakukan zina hendaklah seseorang yang boleh melakukan persetubuhan. Tetapi jika dia, sebagai contohnya seorang lelaki yang terpotong zakarnya kesemua sekali, maka kesaksian mereka ditolak dan mereka dikenakan had qazaf

Kelapan: Mampu Menolak Dakwaan
Syarat ini bermaksud, seorang yang disaksikan atau yang dianggap bersalah melakukan zina hendaklah mampu menolak tuduhan itu, akan tetapi jika dia seorang yang bisu maka kesaksian para saksi tidak dapat diterima kerana dia kemungkinan mampu menimbulkan syubhah terhadap kesaksian mereka jika dia dapat bercakap.

Suara VANbus said...

Kesembilan: Kekal kelayakan Para Saksi Sehingga Hukuman Had Dilaksanakan
Jika diandaikan mereka meninggal dunia, hilang, buta, menjadi murtad, menjadi bisu, atau disebat kerana menjalani had qazaf sebelum dillaksanakan hukuman had zina ke atas penjenayah atau sebelum dijatuhkan hukuman berdasarkan kepada kesaksian mereka, maka hukuman had zina akan gugur kerana halangan-halangan tersebut jika didapati bersama-sama kesaksian mereka boleh menyebabkannya tidak dapat diterima, begitu juga jika ia berlaku sesudah itu. Para saksi berkenaan tidak akan dikenakan hukuman had qazaf. Syarat ini hanya ditekankan oleh ulama’ Mazhab Hanafi. Tetapi ulama’ Mazhab Shafie dan Hambali berpendapat bahawa halangan-halangan tersebut (yang dikira sebagai halangan oleh sebahagian ulama’) tidak memberikan apa-apa kesan kesaksian yang dibentangkan di dalam majlis kehakiman.

Kesepuluh: Merdeka
Syarat-syarat ini diterima oleh jumhur ulama’ di dalam jenayah zina sebagai salah satu syarat peribadi saksi. Oleh kerana itu mereka tidak menerima kesaksian yang diberikan oleh hamba abdi kecuali terdapat satu riwayat daripada Ahmad bin Hanbal yang menunjukkan beliau menerima kesaksian hamba. Ini merupakan pendapat Abu Thaur, kerana keumuman maksud nas tentang saksi dan lagi dia adalah seorang muslim, lelaki dan bersifat adil maka wajar diterima kesaksiannya sama seperti kesaksian mereka yang merdeka. Begitulah beberapa syarat khas di dalam jenayah zina yang ada kaitannya dengan diri penzina dan kesaksian para saksi, tanpanya maka hukuman had zina tidak dapat dilaksanakan ke atas penzina dan akibatnya kadang-kdang para saksi dikenakan hukuman had qazaf.

Penutup
Apabila didapati kesemua syarat-syarat yang lalu dan para saksi memberikan kenyataan mereka, qadhi hendaklah menyoal mereka tentang takrif zina, cara berlakunya, tempatnya, masanya dan perempuan yang dizina. Pentingnya bertanya takrif zina kerana kemungkinan ia dimaksudkan dengan zina yang tidak mewajibkan hukuman had, seperti zina dengan mata atau dengan tangan. Pentingnya juga kita bertanya tentang cara berlakunya zina kerana kemungkinan ia dimaksudkan dengan persetubuhan bukan pada faraj, seperti berdakapan pada atau sebagainya.
Akhirnya dinukilkan daripada al-Fiqh al-Manhaji berkenaan dengan hukum menarik balik keterangan dan implikasinya: Menarik balik keterangan adalah haram sekiranya keterangan yang diberikan adalah benar. Ini kerana penarikan tersebut boleh menyebabkan sesuatu hak diketepikan. Saksi yang menarik balik keterangan boleh diangggap sebagai menyembunyikan keterangan. Allah SWT berfirman yang bermaksud (Surah al-Baqarah: 283): “Dan janganlah kamu (wahai orang-orang yang menjadi saksi) menyembunyikan perkara yang dipersaksikan itu. Dan sesiapa yang menyembunyikannya, maka sesungguhnya ia adalah orang yang berdosa hatinya.”

aku kongsi sedikit ilmu untuk pengkomen yang bebal..aku xseteror korang dlm agama kerana korang memang hebat jadi jaguh tapi apa yang baik aku raikan dan menerima seadanya....

Namun sekiranya keterangan yang diberikan adalah palsu, mereka wajib menarik balik keterangan kerana ia adalah keterangan palsu dan merupakan dosa besar. Semoga kita memahami isu ini dengan lebih jelas.

Kesimpulannya korang semua xnampak langsung perbuatan tersebut malah aku yakin kakak korang sendiri pun tidak menyaksikannya kan jadi jangan main2 dengan tuduhan yang sebegini rupa...bertaubatlah wahai semua pengkomen termasuk aku, kakak korang, adik korang, anwar, pr, bn umno, dan semua org Islam..

Suara VANbus said...

Hukuman Tuduh Zina

Orang Islam diharamkan menuduh orang Islam yang lain melakukan perbuatan keji (zina), tidak kira sama ada apa yang dikatakan itu benar sekiranya tuduhan tersebut palsu, ia adalah fitnah dan merupakan satu kezaliman. Berbohong adalah antara perbuatan haram yang paling buruk.

Walaupun tuduhan tersebut benar sekalipun, ia tetap dianggap salah. Ini kerana perbuatan ini akan mendedahkan rahsia dan mencemarkan maruah saudaranya. Apatah lagi Allah telah memerintahkan supaya kesalahan seperti ini disembunyikan oleh pelakunya apabila dia tergelincir dan melakukan noda atau dosa. Malah perbuatan ini hanya akan menghebahkan desas-desus yang tidak baik kepada masyarakat. Atas alasan ini, syara’ meletakkan tuduh zina sebagai dosa besar, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Jauhilah tujuh pemusnah. Para sahabat bertanya: Wahai Rasul apakah ia? Sabdanya: Mensyirikkan Allah, sihir, membunuh yang diharamkan oleh Allah melainkan dengan alasan dibenarkan, riba, makan harta anak yatim, melarikan diri ketika perang dan menuduh zina perempuan yang beriman yang tidak terlintas untuk melakukan sebarang kejahatan.”

Riwayat al-Bukhari (2615), Muslim (89), al-Nasaie (6/257) dan Abu Daud (2874)

Hukuman Tuduh Zina dan Dalilnya

Hudud ialah hukuman yang telah ditetapkan dan wajib diIakukan untuk memelihara hak Allah seperti hukuman zina, ataupun hak seperti hukuman tuduh zina. Hukuman bagi kesalahan tuduh zina yang memenuhi syarat-syarat hukuman ialah 80 sebatan. Selain itu, hak pesalah untuk menjadi saksi juga akan digugurkan, kecuali sekiranya dia bertaubat. Firman AlIah SWT:


yang bermaksud: Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka delapan puluh kali sebat, dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya kerana mereka adalah orang-orang yang fasik. Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah itu (dari kesalahannya yang tersebut) serta memperbaiki amalannya, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
(Surah al-Nur: 4-5)

Suara VANbus said...

Aku tinggalkan satu persoalan kat korang ye????

Atuk n Bapak korang nak meliwat korang, xkan sesenangnya korang merelakan ianya berlaku??? Sudah semestinya korang melawan hatta sampai tahap membunuh kerana mempertahankan maruah dan kesucian korangkan????

sama kisahnya korang mendakwa anwar sebegitu rupa....Bukankah adik korang seorang yg gagah perkasa??? Xkan sebegitu mudah dia menadahkan punggungnya untuk ditarah oleh orang tua seperti anwar????? xkan sebegitu mudah anwar memaksa dia lakukan oralseks, bukankah bila dipaksa sebegitu peluang besar untuk dia menggigit kasi putus itu barang sebagai tanda protes dan melawan??? Trauma macamna yang korang gambarkan sedangkan Doktor sahkan adik korang tenang sahaja..jadi di mana wujudnya situasi takut yg korang gambarkan yang memungkinkan adik korang menuruti segala kemahuan Anwar..

Anonymous said...

sangat setuju dengan fakta kesan dan trauma ke atas seseorang yg telah mengalami force sex spt kata LuckyStar, tapi rasanya vanbas tak akan paham bahasa2 tinggi dan sceintifik camni. dan saya memang setuju, vanbas kemungkinan besar seorang BUDAK POMPAN berdasarkan bahasa dan perincian yg biasenye org lelaki tak berapa nak timbulkan mcm pasal tak gosok gigi jadi segan, risau pasal hal ehwal penampilan dan bersosial dan mandi hadas (org pompan tiap2 bulan buat). ye tak cik Vanbus? kalau ye pun takkan lah nak ngaku ye dak. hehe

pak sedare VanBus said...

Camni lah VanBus......
kalau si Nuar tu baik, alim , sangat, dia takkan meliwat....ni ada sperma ni di dalam dubur Saiful, mana datangnya, kalau dia tak meliwat Saiful.
bukan isu Saiful melawan ke tidak....jangan nak putar belit kan isu....

Pokoknya Anwar MEMANG MELIWAT Saiful, dan air/DNAnya dibuktikan dlm dubur Saiful.

Kalau Anwar ni baik,alim, dia tak meliwat at the first place, ada paham!!! tapi kau memang bengap pun!!!!

Anonymous said...

Vanbus,

toksah nak tunjuk hang alim sangat lah, gi lah sembahyang hajat, buat le hari2, mintak tunjukkan sapa yg benar sapa yg tak, nescaya Allah akan tunjukkan kepada kamu , jika kamu "betul-betul" alim , dan dekat dgn Allah....

selama ni dah buat sembahyang hajat ke???????
Aku dah....

Anonymous said...

Vanbus,

engkau berdegar2 berhujah,menggunakan ayat Quran, untuk menunjukkan engkau ni alim dan apa yg kau cakap tu betul,tapi engkau tak jawap pun pertanyaan aku , kenapa kau sokong Anwar yg terang2 sokong pluralism, mana Islam kau tang ni?? macamana org nak respect hujah engkau..... atau pun ko pun makhluk 2 alam......dua - dua pun boleh, Islam boleh , murtad pun boleh.

Anonymous said...

saya sokong kak ummi dan berdoa agar kak ummi selamat dan berjaya dgn perjuangan yang blom selesai nih...

sesapa yang mcm bangang dok dengki tuh abaikan jer...sbb mmg ada pon manusia yang bebal ngan buta hati tak nmpk kebenaran...

Anonymous said...

Amboi amboi Suara Vanbus.... bukan main lagi panjang lebar kau berhujah ye, Hebat! Tapi bapak sedara kau berkepit dengan si karpal poosing kafir Harbi tu apehal pulak kau tak sentuhpun kau dah lupake? Kau kan bijak tentu faham apa maksud kafir Harbi. Kalau kau tak jumpa maksudnya meh sini aku tolong carikan: Maksud kafir Harbi ialah orang bukan Islam (kafir) yang wajib diperangi kerana mereka selalu mengganggu, mengacau dan mengancam keselamatan umat Islam. Tindakan memerangi mereka itu dilakukan sehingga mereka tidak lagi melakukan perkara yang boleh mengancam umat Islam dan negara (lihat kamus istilah Fiqh, halaman 152).

Takpe Ummi, teruskan perjuanganmu semoga ummi berada di pihak yang benar, insyallah.

Anonymous said...

mengong betoi vanbus nih,

tuduh zina? siapa tuduh zina?

Saiful mendakwa Anwar al-Juburi meliwatnya....

Ada kena mengena dengan perbuatan zina ke? liwat dan zina perbuatan berbeza, tetapi adalah berdosa besar. Namun Nabi tak mengaku umat dia lagi kalu meliwat.

Anwar tu seorang perempuan yang muslimah ke???

Aparaaaaaa... mengong sampai ke tua la lu.... hehehe

Anonymous said...

Kesian kat awak ye Cik Ummi...

Beratus orang memuja memuji awak dalam blog...dan blog awak pun berada on the top dari yg lain2...

Tapi, bila buat ceramah...kesian ye...berapa kerat aje yg datang...

Nampak sangatlah awak ni dah kena tipu atau pengampu2 awak yg tertipu...

He he

Jeddah said...

to anom yg menulis ni...
Kesian kat awak ye Cik Ummi...

"Beratus orang memuja memuji awak dalam blog...dan blog awak pun berada on the top dari yg lain2...

Tapi, bila buat ceramah...kesian ye...berapa kerat aje yg datang...

Nampak sangatlah awak ni dah kena tipu atau pengampu2 awak yg tertipu...

He he"

=========================

Dari blog nya dah cukup untuk tahu kebenaran, follower juga banyak..dah banyak yg dah sedar, kesan boleh nampak sekarang....

Kamu ni sebenarnya dah takde modal nak hentam, tapi hati terasa sakit sebab blog Ummi dah nak sampai 400,000 hit counter...ye dak?? konon nak sindir sinis2......tak jalan lah perli engkau tu.....hahaha!!!!!!!!!!Nak kata orang dah kene tipu, engkau tu yg tertipu tapi masih tak nak ngaku!!

perg.wanita UMNO bahagian wangsa maju said...

Salam Umi,

Masih ingat lagi Iza (Sha)? Iza doakan agar apa yg dilakukan dgn nawaitu yg baik insyallah akan beroleh kejayaan. Iza tetap menyokong Umi..

Batu Pahat Johor said...

buat VanBull

Mmmm..betul..doktoir pun setuju sesiapa yang jeka paksa buat mcm tu akan berada dalam keadaan resah, gelisah dll bila buat report..jika cool jer...something wronglah...tapi bacalah betul2 passage kat akhbar tu...saiful hadir ke hospital selepas berfikir sedalam2nya...setelah menenangkan fikiran...so, doktor setuju tiada apa yang pelik jika dia dalam keadaan tenang. Itu pun susah nak fikir ker...ke awak baru baca perenggan doktor kata 'org kena liwat akan resah, takut'...terus keluar fatwa..hadis2...kat rumah...tak sempat nak baca abis...tutup suratkhabar....terus komen kat ruang ini. Kita nie..jika marah macamana pun jika duduk sejenak berfikir dengan waras...ambil sembahyang..pasti akan tenang.Tak percaya...cubalah. marah sampai nak bunuh orng pun boleh tenang jika buat mcm nie...so, tiada yang peliknya saiful tenang masa buat pemeriksaan sebab dia telah lakukan perkara di atas.

Mmm...tapi konperm awak 'PEDULI APA' dengan semua ini kan...maksumlah katakan.

batu pahat johor said...

Tidak mustahil yang beri komen2 negatif dlm nie..adalah Nik ajis, anuwar, samsidar, azizah and the geng..manalah kita nak taukan...sebab tak reti2 bahasa sungguh..isu pluralisme yang paling kritikal tu pun tak nampak2...memang hati sudah hitam. Nanti jadi mcm Indonesia...sana agama pluralisme...jika ada arah mengatakan ke rumah Allah, jangan terkejut bila sampai rupanya gereja..tak percaya, pergilah indon...anan2 islam kena tangkap khalwat...dan dan tu kata 'saya bukan beragama Islam' sebab sama rata punya kes...esok masuk islam balik...tiba ramdhan..keluar islam jap....bila raya masuk islam balik sebab dapat kumpul duit raya....inilah yang akan berlaku bila agama dilayan sama rata. Murtad beb...dosa besar!

Tapi mereka akan tetap kata "PEDULI APA AKU' aku maksum beb...jika berdosa pun aku boleh jumpa nik ajis minta doa diampunkan. "PEDULI APA AKU' nik ajis kata..korang semua kafir..buat apa aku nak takut...aku Islam konperm masuk syurga sebab aku undi PAS...konperm punya masuk...ko tak caya tanya nik ajis...so, "AKU PEDULI APA'....

aduhai....apa nak jadi...itu pun tak nampak2...

batu pahat johor said...

Ynag paling kelakar...Nik ajis tak tahu ada kaum asli Jakun kat malaysia...Ya..Allah...ingatkan semua org malaysia tahu..rupak2 ada yang tak tahu...mcm nie nak jadi pemimpin? rasa nak tergelak pun ada...sebab ceteknya pemikiran seorang yang dinamakan pemimpin...terkejut sangat2 bila tahu ada pemimpin yang tak tahu...memang duduk bawah tempurung sungguh. Memanglah sekarang bukan isu kaum asli Jakun..tapi nak mempertikaikan ilmu pengetahuan am seorang pemimpin yang tidak patut mencapai tahap IQ sebegini rendah.

tapi 'PEDULI APA AKU' sebab orang asli jakun bukan islam mcm aku nie yang maksum...jangan ambil pot pasal mereka..

aduhai.

shahrul hafiz said...

jika kita buat sesuatu dgn niat yg baik..insyaALLAH perjuangan kita akan direstui dan dipermudahkan..semoga ALLAH sentiasa melindungi org2 yang dizalimi dan berjuang demi kebenaran..teruskan perjuangan kak ummi..

Sekadar Memerhati said...

Saya sekadar mahu tau sama ada Anwar meliwat atau tidak. Itu aje.

Saya akan menyokong dan mengundi PKR dlm PRU13 nanti, sekiranya :

Anwar rasa dirinya tidak bersalah, beliau hendaklah sanggup bersumpah laknat bahawa beliau tidak pernah meliwat dan tidak pernah 'usik' Shamsidar.

atau

Jika Anwar mengaku salah dan telah insaf, beliau perlulah bersedia untuk mengaku bahawa beliau pernah meliwat dan berjanji tidak akan melakukannya lagi serta sanggup meminta maaf kepada Ummi dan seluruh rakyat Malaysia.

Jika Anwar melakukan salah satu daripada 2 pilihan tersebut, saya dengan ini tanpa ragu-ragu, confirm akan pangkah Pakatan Rakyat dlm PRU13 nanti. Persoalannya, sanggupkah Anwar melakukannya ?

V7 said...

Suara VANbus said...

Aku tinggalkan satu persoalan kat korang ye????

Atuk n Bapak korang nak meliwat korang, xkan sesenangnya korang merelakan ianya berlaku??? Sudah semestinya korang melawan hatta sampai tahap membunuh kerana mempertahankan maruah dan kesucian korangkan????

sama kisahnya korang mendakwa anwar sebegitu rupa....Bukankah adik korang seorang yg gagah perkasa??? Xkan sebegitu mudah dia menadahkan punggungnya untuk ditarah oleh orang tua seperti anwar????? xkan sebegitu mudah anwar memaksa dia lakukan oralseks, bukankah bila dipaksa sebegitu peluang besar untuk dia menggigit kasi putus itu barang sebagai tanda protes dan melawan??? Trauma macamna yang korang gambarkan sedangkan Doktor sahkan adik korang tenang sahaja..jadi di mana wujudnya situasi takut yg korang gambarkan yang memungkinkan adik korang menuruti segala kemahuan Anwar..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

sekarang baru aku faham kenapa driver van yang merangkap sebagai driver bus ni marahkan saiful dan menangkan anwar. rupa-rupanya dia ada pengalaman yang hampir sama, apabila dia hampir diliwat oleh bapak dan datuknya. tetapi disebabkan kegagahannya dia berjaya melepaskan dirinya dari menjadi mangsa liwat bapak dan datuknya.

justeru vanbus adalah dari keturunan kaki liwat kerana bapak dan datuknya adalah peliwat.

Anonymous said...

HEBATTTTTTTTTTTTTTTTT...............

ADA PRO N KONTRA

RAMAI DAH CELIK IT

ANYWAY TERUSKAN KOMEN

BILA NAK MAI GOMBAK .....

ASIK DOK DENGAR SEBELAH SANA JA CERAMAH

MAI LAH C NI..

KAMI TUNGGUUUUUUUUUUUUUU.........

Anonymous said...

assalamualaikum,
diharapkan vanbus akan terus mengunjungi blog ini,memberi komen dan pendapat bodoh tanpa rasa jemu ye sebab saya terhibur dengan komen dan hujah saudara.

saudara mewakili pengikut pengikut setia dan tegar anughairah,sama seperti haji saiful dulu.namun nasib tak menyebelahi hj saiful kerana kopi yang dibuatnya terlalu lazat bagi anughairah sehingga terpaksa membawa hj saiful kemana mana dan.....

Anonymous said...

vanbus terbabas...kebabommm...dia nih baru kuar dari hospital...tu ada wayar yang sentot tak nmpk dah kebenarann...hampa semua tak yah cerita apa dah kat dia nih....sbb Allah dah tutup pintu hati dia untuk nmpk kebenaran walaupon ada bukti yang kukuh....

melainkan perkara yang terjadi kat sepol berlaku kat dia or depan mata dia baru dia akan percaya...

lantak ang la vanbas yang terbabas...ummi tetap mendapat sokongan dari aku dan semua...

setakat ang nak wat iklan kekadang copy paste petikan agama dari mana2 tapi dalam hati haram tak paham...

isu liwat kait ngan isu zina..hmmm..bengong yang terserlah...

kak ummi saya akan sentiasa doakan kak ummi dan menyokong kak ummi...

Anonymous said...

sama kisahnya korang mendakwa anwar sebegitu rupa....Bukankah adik korang seorang yg gagah perkasa???

kau pandai cakap orang.Cuba kau pula ditempat saiful,aku rasa kau pun tak boleh buat apa.ikut aja.Cubalah rapat dgn ALjub.. menanah dubur kau.

Shaharudin said...

Aku pun turut mengikut pendirian "sekadar memerhati" bahawa aku akan pangkah PR sekiranya Anwar sanggup bersumpah atau saman Ummi. Tetapi kalau dia tidak melakukannya, aku akan pangkah BN. CONFIRMED.

Beranikah Anwar melakukannya?

Kalau tak berani maka CONFIRMED dia bersalah.

Maka aku akan undi BN.

PTERANODON said...

Assalammualaikum wth
Kepada ustaz vanbas,tertarik denga hujah tuan, boleh tak buktikan ayat al quran yang menunjukkan bukti meliwat memerlukan 4 saksi, sebab kalau sesama jantina hendak menentukan mukaddimah zina pun dah susah...

Anonymous said...

As salam Ummi.

Anon Feb.17 7:32pm;

orang macam ini tak layak nak perintah Negeri apa lagi Negara. Dia cuma boleh jadi penasihat aje, itu pun kalau orang mahu. Jadi ketua parti pun tidak isteri nya yang jadi ketua. Dia yang sibok2 aje.

Lagi satu vanbus, anu war di bicarakan di mahkamah sivil bukan di mahkamah syahriah? Hakim nya pun beragama christian agak nya dari nama nya, dia tak tahu ayat2 Al Quran yang u jelaskan panjang lebar tu. Lagi pun Saiful yang tuduh anu war.

Kita bukan taksub dengan Ummi tapi dengan cerita2 nya. Kalau anjing kita tolong, dia akan ingat kita sampai bila2. Tetapi manusia kadang2 jarang sekali dia ingat. Teruskan Ummi usaha yang murni ini.

Mat Benut.

Kutip said...

Kepada Vanbus,

Untuk hujah anda yang panjang tu, semuanya benar belaka. Kalau ikut hukum, memang tidak dapat dibuktikan tapi Islam memberi ruang kepada mangsa untuk membuktikannya dengan bersumpah laknat. Dan juga yang dituduh untuk membalas sumpah tersebut. Persoalannya sudahkah yg tertuduh menjalankan bahagiannya untuk menyangkal tuduhan?

Kepada Sekadar Memerhati,

Jika saudara hanya menyandarkan kepada kes liwat ini sebagai tiang pendirian anda, adalah amat lemah pegangan anda. Bagi saya, ada banyak lagi perkara2 lain (pluralisme, yahudi, IKD, John Mallot, Apology tour, Salman Rushdee, Soros, ICG, Paul Wolfowitz, etc dah tak larat nak sebut) yg bagi saya lebih penting untuk saya gunakan sebagai tanda aras sokongan saya. Setakat ni, kalau sekalipun kes liwat ini terbukti tidak benar, saya sekali2 TIDAK AKAN MENYOKONG ANWAR (dan PKR) dan saya tak kata saya akan menyokong BN tapi apa pilihan yang ada sekarang ni? Nampak macam satu tu saja yng buat kerja, yang lain hampeh!!!

Sekian.

freemalaysiakini said...

layarilah www.freemalaysiakini.com , percuma dan sebarkan kepada pembaca blog anda

Anonymous said...

Sekadar Mermehati
February 17, 2011 7:32 PM

"Jika Anwar mengaku salah dan telah insaf, beliau perlulah bersedia untuk mengaku bahawa beliau pernah meliwat dan berjanji tidak akan melakukannya lagi serta sanggup meminta maaf kepada Ummi dan seluruh rakyat Malaysia."

Part ni susah sikit lah dia nak kotakan, bak kata pepatah "Anjing kalau dah biasa makan tahi kalau tak makan menghidu pun jadi".. tapi kalau nak suruh dia tipu pasak ni no problem rasanya sebab dia dia tu raja auta

Anonymous said...

buat vanbus....kesian awak dilahirkan di muka bumi ALLAH ni! Orang yg paling menyesal sekali dalam dunia ni ialah MAK BAPAK AWAK!...

Anonymous said...

Asalamualaikum Ummi. Kesian tengok Vanbus, kelakar pun ada, ni tak habis gelak ni. Dear Vanbus, baiklah hang hentikan buat komen kat blog Ummi, tak pasal2 orang kata kau ni perempuanlah, bapak dan datuk kau pun tak pasal2 orang kutuk. Baik kau tak buat komen untuk menghentikan fitnah. Kau pun ada blog sendiri, carilah penyokong dan pengomen yang seangkatan dengan kau, kumpul ramai2 dan lawan blog Ummi. Namapun Vanbus, kau ni antara van dan bus atau tengah2? Baik kau hentikan, Fitnah tu tak elok kalau boleh elakkan diri daripada fitnah. Aku bukan apa cuma kesian kat kau. aje.

Anonymous said...

Hari ni dah 18hb...

Takde cerita baru ke Cik Ummi...

Cerita ceramah ni dah jadi nasi basi...

Keluarkan lah cerita baru Cik Ummi...tak syoklah macam ni...

Boringlah, takde cerita Anwar yg baru...

Kalau tak...dapat lagi tambah buat dosa...

He he

saudi126 said...

Van Bus,Saya tertarik dengan huraian anda tu tapi kalau perempuan tu di rogol dan mengandung tak ada pulak empat orang saksi apakah dia akan di hukum sebagai penzina?

Anonymous said...

Suara VANbus said...
Aku tinggalkan satu persoalan kat korang ye????

Atuk n Bapak korang nak meliwat korang, xkan sesenangnya korang merelakan ianya berlaku??? Sudah semestinya korang melawan hatta sampai tahap membunuh kerana mempertahankan maruah dan kesucian korangkan????

sama kisahnya korang mendakwa anwar sebegitu rupa....Bukankah adik korang seorang yg gagah perkasa??? Xkan sebegitu mudah dia menadahkan punggungnya untuk ditarah oleh orang tua seperti anwar????? xkan sebegitu mudah anwar memaksa dia lakukan oralseks, bukankah bila dipaksa sebegitu peluang besar untuk dia menggigit kasi putus itu barang sebagai tanda protes dan melawan??? Trauma macamna yang korang gambarkan sedangkan Doktor sahkan adik korang tenang sahaja..jadi di mana wujudnya situasi takut yg korang gambarkan yang memungkinkan adik korang menuruti segala kemahuan Anwar..
-----------------------------------

hihihi.. panjang lebar ade forumer yg cerita pasal psikology trauma.. susah sngt nak faham? ko mmg very ideal penyokong anwar.. bodoh sombong, tak mahu belajar dan sewaktu dngnnya

Anonymous said...

To Anom who wrote this:
"Hari ni dah 18hb...

Takde cerita baru ke Cik Ummi...

Cerita ceramah ni dah jadi nasi basi...

Keluarkan lah cerita baru Cik Ummi...tak syoklah macam ni...

Boringlah, takde cerita Anwar yg baru...

Kalau tak...dapat lagi tambah buat dosa...

He he"
--------------------------

You are just another typical SORE LOSER!!!!! pencacai si Nuar yg dah takde idea. pergi lah menyalak kat tempat lain!!
Jgn jadi macam Nik Ajis, boleh tentukan dosa pahaha, boleh mengkafirkan orang lagi!!
Macam bagus sangat , boleh jalan dah!!!

Anonymous said...

as salam...
(ni lari sikik dari tajuk)
aku nak petik kenyataan nik aziz kata tentang "orang umno tak boleh masuk surga.."
kesian orag umno kak malaysia ni...yg masih hidup maupun yg dah meninggal.Jadi bagi orang orang pas yng punya ibu bapa orang umno tu yg sudah meninggal.., merekapun dah tahulah ibubapa mereka bakal masuk neraka....
begitu juga dengan datuk atau moyang mereka pejuang amno dulu dulu...semuanya bakal di humban ke neraka.Ibu bapak nik aziz org umno ke pas.? klau org umno....nerakalah jawabnya...
Aduhh...

Nhz said...

Salam Umi,

Semoga allah memberi kekuatan & kesihatan kpd mu utk meneruskan perjuangan ini. Cuma saya minta agar Umi lebih berhemah sedikit dlm menggunakan bahasa. Tolong ya, Umi. May Allah bless u always. Amin.....

Anonymous said...

Assalam, saya nak jemput Ummi & YB Ezam ke Daerah Kbg. Pasu. di FELDA batu 8, Ummi tetapkan tarikh dan masa lain saya aturkan. Jemput Um mi di Airport Kepala Batas, Alor Setar.

nshinah said...

Tolong buat ceramah di BANGI pleaase!

Anonymous said...

“ saya rela hilang abang kandung saya sendiri daripada membiarkan 27 juta rakyat Malaysia tertipu dengan menerima Azmin sebagai pemimpin dan Anwar sebagai Perdana Menteri… “


yalah tu umi

Anonymous said...

Apa yang saya nampak ialah hanya satu hati yang sentiasa hitam dan penuh dengan kebencian yang maximum. Hanya masa yang dapat menentukan kebenaran...semuga Allah bersama oarng yang yang benar.