Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Friday, February 25, 2011

Hujah Dan Fakta Sejarah Pemecatan ANU WAR 13 Tahun Lampau Melalui Penerangan Ceramah. Nilaikanlah, Tiada Konspirasi !









54 comments:

cintakan tanahairku said...

terbaikkkkkkkkkkkk.......

Anonymous said...

Saya ucapkan Terima Kaseh kerana Ummi sanggup meluangkan banyak tenaga dan masa untuk pergi ceramah di beberapa negeri. Terima Kaseh juga kerana upload kan ceramah di Youtube. Pada tahun 1999, makcik saya yang bekerja dengan seorang ahli politik telah bercerita kepada saya tentang Anuar, Asmin dan Samsidar . Cerita nya amat mengejutkan saya dan amat sukar untuk saya percaya pada mula nya. Apa yang mak cik saya cerita kan kepada saya adalah konsisten dengan apa yang Ummi ceritakan di dalam ceramah . Ada banyak lagi yang mak cik saya ceritakan tapi saya tak mahu menulis disini kerana tidak mahu meng aibkan orang lain .


.

Anonymous said...

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH KEPADA PUAN DI ATAS PENDEDAHAN INI YANG AKAN MEMBUKA MATA SEMUA MANUSIA YANG BERAKAL.

Zek said...

Dah dengar 3 kali di blog minaq jinggo.fotopages.com. Memang hebat.

Selepas dengar, kalau ada yang masih nak sokong Anwar, sahlah dia menyokong kerana kepentingan diri semata-mata.

Bila lagi Ummi nak adakan ceramah? Dimana dan bila?

Ar said...

Bismillah Hir Rohman Nir Rohim.

Salam Ummi.

Hujjah2 yg cukup menyakinkan bagi mereka yg ingin mencari kebenaran.

Jaga kesihatan mu supaya boleh terus membongkar rancangan licik musuh2 Islam di Mahkamah kelak InsyaAllah. Saya sentiasa berdoa kpd Allah supaya ia permudahkan perjuangan mu.

Wassalam.

Org seberang

Melayu Gombak said...

Yang kami sayangi Ummi,

Saya dan rakan-rakan sangat tersentuh dengan penjelasan yang diberikan. Ada di antara kami yang tidak dapat mengawal perasaan, yang sebak dan menangis apabila mendengarnya. Kami sebenarnya adalah penyokong PR dan Anwar Ibrahim. Tetapi penjelasan ini sangat meyakinkan kami, bahawa keberanian dan kelancaran Ummi dalam menjelaskan keadaan tidak boleh dilakukan oleh orang yang hendak menipu. Kami berikrar akan mengalihkan sokongan kami dari PR ke BN dalam PRU nanti untuk menyekat Anwar dari menjadi nakhoda negara tercinta ini.

Terima kasih Ummi, terima kasih daun keladi.

Jaga keselamatan Ummi dan kami harap Ummi akan sentiasa dilindungi Allah untuk terus menyatakan kebenaran walaupun pahit kerana melibatkan darah daging sendiri.

InsyaAllah, akan kami sampaikan kepada sesiapa yang sempat kami bersua agar semua terhindar daripada tipudaya dan putarbelit Anwar dan gerombolannya.

Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

Sampaikan salam ukhuwah kami kepada Ummi, ibu Ummi yang tercinta dan adik beradik Ummi yang lain.

Kami Sayang Ummi!

Bulldozer said...

Ummi,

Bila nak datang ke Selayang. Tak sabar betul nak mendengar penjelasan secara terus daripada Ummi.

Adakan ceramah dengan bekas-bekas pemimpin PKR seperti Ezam, Zaharin, Zulkifli Nordin, Ruslan Kasim dll.

Saya harap Ummi datang ya.

Anonymous said...

harp ummi dapat war2kan ceramah ummi.. mcm malam ni, melepas kale CPI mlm ni

Tarikh : 25 Februari 2011 [ Jumaat ]
Masa : 9.00 malam
Tempat : Perkarangan Dewan TABIKA Kemas
Jalan Serdang 18/15C Seksyen 18, Shah Alam, Selangor

Penceramah ;

Yb Senator Ezam Mohd Nor [Ahli Dewan Negara]
Sdri Ummi Hafilda Ali [Adik Azmin Ali]
Sdra Abdul Ghani Haroon [Bekas Exco AMK PKR]

Tai said...

Bagus kak Umi. Saya dah dengaq penerangan tu. memang tak berubah. mantap seperti apa yang tertulis di blog. jadi, teruskan usaha untuk menghapuskan dia yang gila dan tak siuman ni.

Anonymous said...

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH KEPADA PUAN DI ATAS PENDEDAHAN INI YANG AKAN MEMBUKA MATA SEMUA MANUSIA YANG BERAKAL.

February 25, 2011 8:04 AM


ko ni...bukan puan laa..cik ummi yer...

Mahasiswa said...

Salam...

Saya mahasiswa yang sedang berfikir dan menilai mana satu pemimpin yang benar2 baik...masing2 ada pro and cont..

Daripada apa yang Cik Ummi ceritakan, saya dapat lihat sifat ikhlas dan jujur dalam wajah Cik Ummi.

Kpd rakyat Malaysia, setiap apa yang dibicarakan oleh pihak UMNO, PKR mahupun PAS, kerajaan mahupun pembangkang handaklah buka mata dan minda terlebih dahulu sebelum menghukum. Siapa diri kita hendak menghukum orang sebaliknya perlu fikir dan nilai mana yang baik dan buruk.

Terfikir sejenak... sekiranya apa yang dikatakan oleh Cik Ummi ini adalah satu retorik, palsu dan konspirasi, mengapa ibu Ummi tidak melarang sama sekali Ummi mendedahkan perihal kanspirasi antara Abang kandung Ummi yang merangkap ANAKNYA SENDIRI dengan Anwar Ibrahim. Takkan seorang ibu merelakan anaknya ini memburukkan abangnya jika abangnya benar2 tdk bersalah??? Itu sebenarnya lebih meyakinkan lagi saya yang Cik Ummi benar2 dipihak yang benar.

Doa daripada saya agar Malaysia akan terus aman...Tdk salah utk kita buka aib seseorang sekadar perlu, semata2 utk menyatakan kebenaran dan membela diri yang difitnah.Teruskan perjuangan.Yang hak akan terus tertegak dan yang batil akan tertumbang dgn kuasa Allah.

Allahuakbar!!!

Anonymous said...

Salam Ummi..lagi pendedahan!!!

Pendedahan tentang perangai buruk Anwar Ibrahim oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Murad Khalid sungguh menjijikkan. Ini membuktikan dan meningkatkan lagi keyakinan rakyat bahawa pertalian Anwar dengan Barat adalah konspirasi yang terbesar bukan sahaja untuk menjadi Perdana Menteri tetapi juga pemimpin kesayangan Barat.

Dalam Akuan Berkanun, Murad berkata Anwar mempunyai 20 akaun induk bernilai RM3 bilion untuk menjaga kepentingannya.

Pendedahan-pendedahan yang telah dilakukan oleh pihak-pihak lain dan perlakuan melampau Anwar sendiri dengan pemimpin-pemimpin Barat membuktikan bahawa Anwar licik berkonspirasi semasa Dr. Mahathir sibuk membangunkan negara.

Dari akuan-akuan tersebut, dia memperuntukkan wang untuk beberapa individu yang rapat dengannya dan organisasi-organisasi untuk meningkatkan imejnya, termasuk Pusat Dasar Asia Pasifik yang mendapat RM38 juta. Ini merupakan satu angka yang sangat menakjubkan untuk kerja-kerja mempromosikan seorang pemimpin dan bukannya sebuah negara.

Kepentingan Pusat Dasar Asia Pasifik untuk Malaysia tidak dapat dinilai kerana ia hanya merupakan kuda tunggangan Anwar untuk menaikkan imejnya dan menjadikannya Perdana Menteri.

Pusat ini hanya beroperasi untuk Anwar kerana selepas Anwar dipecat, pusat ini tidak lagi aktif. Kalau dilihat laman webnya, input terakhir ialah pada 24 Ogos 1998, lebih kurang seminggu sebelum Anwar dipecat akibat tuduhan penyalahgunaan kuasa dan salah laku seksnya.

Mungkin pada masa itu Anwar tidak lagi menyalurkan wang kepada pusat tersebut kerana menghadapi masalah yang amat besar akibat dari salah lakunya.

Pelik lagai ajaib, ketua pusat tersebut, Douglas H. Paal yang mendapat wang yang banyak ini hanya merupakan seorang pakar lobi dan kerjanya untuk meyakinkan dunia Barat bahawa Anwarlah sepatutnya menjadi PM. Hasil dari kerja-kerja inilah yang memberikan Anwar harapan palsu bahawa dia adalah pemimpin terpilih di Asia.

Perasaan ini membuak-buak sehingga Anwar menjadi terlampau yakin dan mula merancang untuk menjadi pemimpin nombor satu Malaysia.

Anwar boleh menafikan semua ini tetapi Murad Khalid sudah ada segala bukti-bukti dan telah membuat pertimbangan yang komprehensif sebelum membuat Akuan Berkanunnya. Pendedahan Anwar membuktikan bahawa dialah “BAPAK SEGALA KONSPIRASI”.

Dialah yang merancang untuk menjatuhkan Ghaffar Baba sebagai TPM. Dia telah menderhaka dengan menyimpan berkotak-kotak surat rahsia kerajaan di luar negara untuk mengugut kerajaan. Dia juga telah bersekongkol dengan IMF dan menggunakan kaedah-kaedah mereka semasa gawat melanda Malaysia yang hampot melumpuhkan ekonomi negara ini.

Seperti baru-baru ini dia mengadu diracun dan apabila didapati tidak benar, Anwar selamba sahaja kerana kegagalan terakhir ini hanya merupakan salah satu dari puluhan atau ratusan malah ribuan rangkaian konspirasinya.

Anwar tidak boleh melarikan diri lagi. Dia terperangkap dengan sistem konspirasi yang telah dia sendiri wujudkan. Akhirnya, jerat makan tuan. Sesungguhnya pembalasan Tuhan bukan sahaja di akhirat. Kepada semua rakyat, selamatkanlah negara ini dari pemimpin yang sedemikian rupa.

Tora Maraya..

Anonymous said...

isi ceramah dah bagoes cume intonasi dan gaya ceramah kurang power la kak ummmi...perlu diberbaiki...hehehe

Anonymous said...

Syabas.
Harap Cik Umi tidak terlalu emosional. Kalau boleh jangan gunakan bahasa yang kasar dan kesat. Tengok bagaimana TDM menyusun kata-katanya bila menjawab TGNA. Cara berhujah juga mengambil peranan penting kerana mereka yang tidak hendak percaya akan terus tidak percaya.

ieda said...

semoga Allah melindungi Ummi agar dapat membantu membongkar kepincangan hidup umat Islam.

Alhamdulillah said...

Salam Perjuangan,
Terima Kasih kepada Ummi Hafilda yang sudi datang ke kawasan yang agak jauh juga dari bandar semata-mata untuk menerangkan apa sebenarnya yang berlaku. tahniah kepada Ummi dengan pendedahan ini saya fikir penyokong PKR akan berfikir secara rasional. Sebagai pengerusi penganjur semasa di Batu Gajah saya amat terharu dengan kehadiran yang begitu ramai melebihi 2000 orang. Yang paling seronok penyokong Pas pun ada. Apa pun tahniah Ummi Insyaallah kita akan berjumpa lagi

Sungai Rapat Online

Anonymous said...

sebenarnya banyak benda yg saya nak tau ni.harap umi dapat jawab. curious sgt rasanya. pertama sejak bila anwar berkenalan ngan shamsidar. Masa bila pulak azmin kawin shamsidar, masa dah keje ngan anwar atau sebelum kenal anwar.Agak-agak sapa yg ngorat sapa Anwar ngorat Shamsidar ke shamsidar ngorat anwar. kenapa shamsidar plak yg jadi kekasih awal n akhir Anwar sedangkan byk lagi betina lain dia boleh dapat, what so special about Shamsidar? ada byk lagi saya nak tanya harap umi dapat jwb soalan ni dlm blog ni soalan lain akan menyusul nanti.
Thanks Umi

Anonymous said...

Bagus Ummi..cuma saya sangat risau dengan keselamatan Ummi...Ummi, jaga diri baik-baik.

Anonymous said...

Umi....ada aura...
Cara umi berceramah amat menenangkan, lancar, padat dengan fakta dan nampak ikhlas ia keluar dari dalam diri umi. Mungkin sebab umi dah simpan selama 13 tahun. Sy dah tengok beberapa kali tapi tak jemu. Umi...terima kasih.

Unknown said...

Kenapa tak buat rakaman betul2, bukannya susah sangat. Kualiti sound video ni tak berapa bagus lah. Lain kali minta pihak penganjur supaya buat rakaman cantik sikit boleh tak?

Anonymous said...

selamat sejahtera

thanks ummi utk penerangan yg jelas dan tak pernah diketahui umum
tak kisahlah walau ummi cakap berulang2 sampai org yg dah tahu jemu mendengarnya

kita rakyat malaysia pun dah berpuluh tahun ditipu dan dikencing dgn alasan2 teori konspirasi yg sama oleh ai keatas ummi, tun m dan tan sri musa

so it's fair lah

sebenarnya ada dua orang lagi unsung hero and heroin dlm kes kejatuhan ai iaitu:
pakcik azizan dan mak eton.

rupa2nya masih ada lagi insan2 kecil dan kerdil yg bekerja hanya sbg driver dan pembantu rumah yg berhati mulia, masih ingatkan Tuhan, masih ingatkan dosa dan pahala, masih ada iman dan sanggup mengepikan kepentingan diri sendiri demi tidak mahu melihat kemungkaran terus berlaku.
sy tdk berniat memperkecilkan driver dan pembantu rumah, tapi mereka juga adalah 'nyamuk' berbisa yg berjaya menggugat kedudukan insan berkuasa setinggi jawatan tmp.

terima kasih pakcik azizan dan mak eton. Allah sahaja yg dpt membalas jasa baik mereka berdua dgn keampunan, rahmat, kesihatan, keselamatan dan kebahagiaan didunia dan diakhirat.

sama kesnya dgn hj saiful (dah haji budak kecik ni..)hanya sbg pembancuh kopi (apalah sgt, org tak pandang pun..) tapi adik hj saiful is another nyamuk senyap berbisa yg berjaya menyuntik ai yg telah lupa bhw sepandai2 tupai melompat, akhirnya jatuh ketanah juga.

padanlah kat malaysia byk nyamuk dan bahaya pulak tu.

ummi, teruskan, teruskan dan teruskan..

tolong buka akaun utk NGO baru ummi, kami nak menyumbang mana2 yg boleh ye...jgn hampakan harapan kami..

Anonymous said...

Rabu lalu, Nor Aidora, 38, menyatakan, ujian analisis profil DNA yang dilakukan ke atas sehelai tuala, satu botol plastik air mineral dan sebatang berus gigi adalah sama dengan DNA ‘Lelaki Y’ yang merupakan penyumbang DNA utama di dalam salur dubur (rektum) Mohd. Saiful Bukhari.
siapa lelaki Y tu......bg lah DNA kahkahkah..

Anonymous said...

Salam Umi ... Terima kasih kerana sanggup bersusah-payah untuk mendedahkan pembohongan Anwar Ibrahim. Kalau Umi tak cerita, ramai rakyat Malaysia akan terus tertipu. Lebih teruk lagi, mereka akan terus menyanjung Anwar Ibrahim.

Semoga pendedahan umi akan dapat membuka minda semua rakyat Malaysia. Biar semua orang fikir sendiri. Nak percaya atau tidak, terpulanglah ... TAPI, NALURI SAYA MERASAKAN : UMI BERKATA BENAR COZ SAYA TENGOK MUKA ANWAR PUN, HATI SAYA RASA LAIN MACAM ...DARI DULU-DULU LAGI. SEOLAH-OLAH ADA SESUATU YANG TERSEMBUNYI DI SEBALIK WAJAHNYA...

Teruskan perjuangan Umi...

Anonymous said...

Anwar, disebabkan terlalu berkawan dengan YAHUDI maka perangainya dan tabiatnya menjadi keji sekali.

Rasa-rasanya kalau YAHUDI tahu cerita sebenar Anwar Al Juburin pasti muntah darah dibuatnya kerana perangainya yang saya rasa YAHUDI pun tak sanggup nak lakukan.

Anonymous said...

ANWAR PEROSAK BANGSA..SIAL..BABI..PAKAT RAMAI2..KERAT JE PELIR ANWAR YG BUSUK TU..PTUIH!!!

umat melayupg said...

salam kak ummi,
bila nak berceramah di Pasir Gudang Johor..pasti penuh...
tk.

Anonymous said...

Keh keh keh, nape Al-Juburi tu takut nak saman kak Ummi eh? Kata konspirasi... bile kak Ummi terang2an bercakap perkara pemecatan, kerja liwat AnWAR di khalayak ramai, si peminat Jubor tu terus senyap. Rasanye kalau org lain, mesti nak saman beratus2 juta.

Kesian di Jubor tu.. dah ilang teloq juga kot. Kah kah kah

Pendokong Setia UMNO said...

Saya syurkan buat CD atau VCD ceramah Ummi dgn penceramah2 yg hebat2 seperti Ruslan Kasim, Ezam dan Dato Ibrahim Ali.Tentu meletup!

Teruskan perjuangan anda wahai Ummi yang tersayang.

Anonymous said...

Terima kasih Umi kerana datang ke Batu Gajah, video itu saya dah burn ke cd banyak2 utk diberikan kepada kawan2 dan saudara mara .

Anonymous said...

Teringat cerita dari teman UITM bagaimana Anwar telah mempengaruhi mahasiswa2 untuk berdemontrasi pada tahun 70an kononnya berjihad ke jalan Allah menentang kemungkaran dan ketidakadilan di Malaysia. Pengalaman sendiri juga maklum bagaimana terkenalnya dia dikalangan murid2 sekolah berasrama penuh (terutama perempuan) dengan ceramah2 agamanya. Ish ish ish.
Begini rupanya kesudahan orang yang kononnya berjuang diatas landasan agama. Sangat menyedihkan! Inilah akibatnya apabila hati tidak ikhlas dan berjuang bukan kerana Allah tetapi untuk kepentingan diri sendiri. Sepandai-pandai dia merancang, hebat lagi Perancangan Allah.

Njah said...

Assalammualikum Ummi. Cepat settle lebih baik, aman semula negara kita. Banyak buang masa, banyak membazir wang rakyat. Semoga Ummi berjaya .

Anonymous said...

lagi cerita tentang perjuangan tun m membantu negara2 islam yg ditindas seperti bosnia.

sila baca di blog berikut:

http://militaryofmalaysia.net/2011/02/rahsia-negara-komando-ggk-bersiap-gempur-pengganas-serb-di-bosnia/

http://militaryofmalaysia.net/


kebanyakan misi tun m dan negara adalah bersifat high rank of P&C, melibatkan ketenteraan dan jika bocor akan memberi kesan keatas keselamatan dan ekonomi negara, sebab tu rakyat umum tidak mengetahuinya.

yup, disaat tun m sebok membela umat islam, ada seorang makhluk tu sebok membuat onar pulak, mengambil kesempatan diatas kepercayaan yg tun m berikan.

tidak disangka betul.....

Anonymous said...

Salam Ummi

Saya dah tengok ucapan Ummi di Y.Tube. Bersahaja, konsisten, tidak tersangkut sangkut bahkan ditokok tambah dengan sample kejadian cerita yang tak akan diketahui oleh mana mana rakyat marhain, kalau Ummi sendiri tak cerita.

Orang yang dangkal otak atau hatinya sudah gelap untuk menerima kebenaran sahaja yang akan percaya kata kata Ummi ini adalah tipu dusta.

Saya juga amat terharu membaca komen komen dari peminat Ummi yang dahulunya fanatik PKR kini sudah balik ke pangkal jalan untuk mengundi UMNO di pilihanraya yg akan datang ini.

Semoga Allah membalas jasa jasa Ummi.

Anonymous said...

selamat sejahtera

terima kasih ummi diatas pendedahan pahit yg terpaksa ditelan bukan saja oleh ummi tetapi rakyat seluruhnya

saya sering tercari2 jawapan kenapa di tahun2 kebelakangan ini byk sgt gejala seks yg ntah apa2 yg semakin kronik

saya tidak berniat mencari salah sesiapa ttp jika mengetahui salah satu sebab musabab itu sudah cukup utk membuatkan kita faham

zionist tahu umat melayu islam amat menjaga adab sopan dan pergaulan. jadi utk menyebarkan tabiat buruk ini, zionist akan memancing org yg paling tinggi kedudukan dlm negara. jadi org ini menjadi "saluran tanaga negatif" dan dia tidak akan kesah dgn masalah ummat sebab org ini sendiri terlibat dgn perkara2 terkutuk tersebut

itu yg telah terjadi: isteri kongsi, suami kongsi dan anak pun kongsi juga

lagi satu masalah umat melayu ialah main nombor ekor. siapa yg tak buat jgn marah dan jgn terasa. tetapi berapa ramai diantara kita yg sudah ketagih umpama candu yg susah hendak keluar dr ketagihan nombor ekor. org bukan islam nak main - ikut depa lah. tapi main nombor adalah tidak sihat utk semua org.

bila ummi cerita sahabat baik ai dulu adalah tauke judi magnum, baru saya perasan bhw ia juga merupakan "satu saluran negatif" utk menggalakkan umat islam mencari rezeki haram dan membazir serta kurang percaya dgn untung nasib rezeki yg Tuhan tentukan. amat menyedihkan sekali.

tapi tauke judi pun sudah berpaling tadah dan tidak menyokong perjuangan sia2 ai.

tauke judi itu jugalah yg sudi menjawab kesangsian ezam bila beliau mahukan kepastian ttg salah laku ai.

rezeki tak berkat, keturunan tak berkat, semua jadi tak berkat - tak ke itu semua mengundang kemurkaan Allah.

ayuh kita beramai2 berdoa supaya Allah akan sentiasa memelihara iman kita selama2ya.

seperti pesan ummi, sudah tiba masanya kita tidak hanya berdoa dan prihatin utk diri sendiri dan keluarga sahaja, malahan inilah saat dan ketikanya kita benar2 prihatin, sayang, dan risaukan keselamatan iman seluruh ummat islam. juga semoga ramai lagi yg belum islam akan jinak hatinya dan bersama2 menyembah Tuhan yg satu Allah SWT.

Anonymous said...

Isteri Azizan meninggal accident kerana orang aljuburin nak lenyapkan azizan dengan melanggar kereta kancil azizan, tetapi yang terkorban adalah isterinya. Rahsia ini elok lah di bongkar.

Anonymous said...

aljuburi tak akan saman Ummi kerana kalau dier saman ummi...dier akan kalah sb itulah senyap aje dier....tak berani langsung dan buat mcm tak tau saje...malah mungkin dier pun dah cakap pada Azmin...supaya buat tak tau aje... kalau bertindak mati kita ...itulah pesannya...

Anonymous said...

salam uhkwah kak umi... saya doakan niat murni kak umi akan mendapat berkat daripada Allah...saya doakan dalam apa juga situasi kak umi tenang selalu...semoga kak umi selalu berada dalam lindungan Allah.. amin...

Anonymous said...

saya taklah mahu menuduh yg bukan2. berdosa dan fitnah.

tapi kalau ikutkan ummi, ada satu lagi kes berat yg belum boleh didedahkan dan masih dlm siasatan polis.

seperti kata anon February 27, 2011 11:26 PM, kes bunuh Azizan dan dato' samsuddin, tapi yg meninggal isteri masing2.

juga kes kereta ummi diletupkan dan juga mungkin kes cubaan utk membunuh ummi.

tapi anak2, isteri2 dan keluarga org2 yg berkenaan hidup mewah tanpa had. adilkah??

maksudnya - kes bunuh dan kes cubaan membunuh???

kasihannya pakcik azizan, isteri dan anak dlm kandungan telah terkorban.

napi sharx said...

bercaakap dgn bukti..2 yang aku percaya dgn ummi ni

Anonymous said...

BERANI KERANA BENAR!!!!!!! TERUSKAN KAK UMI....SELAME INI PENYOKONG ANWAR DI TIPU...

Anonymous said...

SYABAS!!!!!!

Anonymous said...

Hi Ummi,

I'm a amateur novelist and writer who were there when you gave your speech at Merlimau, I wrote everything you said and to be honest I was very disturbed...I was having a lot of difficulties shaking my nerve cells of agony when I tried to hang out with my camera man and friend who was also there as well...

It's really hard to imagine about everything you've been through. You were just a young 28 years old woman who spoke the truth about that damn Anwar or should I say Anu War but ended up in jail, house arrest and other hell like experiences...It's amazing that you're still here and well thank god...

I'm really glad that I had the chance of listening to your speech dear Ummi Hafilda to the extend I want to write a book of you alone, about your sacrifice and the cruelty of devil incarnate named Anwar Ibrahim...it's such a shame for a devil like him to possess prophet's name in my opinion...

Anyway, I'll always pray for you and hope you will always stay in the right path and please don't you ever give up and also please take a very good care of yourself...
I'll always be supportive of you and will always with you in condemning Anwar and his cronies...

For you, I have all the respect I could give for you and may Allah bless you forever...always...

J.R Amora
Writerscafe.org

sihat malaysia said...

Pengalaman pahit Ummi di tangkap polis pada tahun 1997 sebenar nya adalah baik untuk Ummi kerana saya yakin pengalaman itu banyak mendewasakan dan mematangkan Ummi . Sebagai contoh : Nakhoda kapal yang hebat dan terbaik adalah nakhoda kapal yang telah melalui berbagai-bagai pengalaman pahit dan buruk semasa dalam pelayaran .

.

Izak48 said...

Waktu Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri dan pemimpin kita yang ulung beliau selalu berpesan dan mengambil sikap dalam pidatonya :

“ Kita hendaklah berusaha memajukan bangsa kita supaya kita dapat berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan bangsa-bangsa lain di dunia ini, agar kita jadi bangsa yang dihormati dan disegani.”

Tapi kalau Anwar Al-juburi tu jadi PM dia tak akan kata, tapi dia akan bagi “signal” kepada dunia yang seolah-olah bunyi nya begini:

“Kita hendaklah menunggingkan bontot kita yang coklat atau sawo matang tu untuk ditunggang oleh bangsa-bangsa yang kulitnya lebih cerah daripada kita, seperti Amerika, Yahudi , Bangsa-bangsa Eropah dan Mat Saleh yang lain, supaya bila kita nak berdiri pun tak boleh sama tinggi (sebab dah tak boleh diri tegak), apalagi nak duduk pun tak boleh sama rendah (sebab bontot kita dah melecet)”…Haha....

Oleh itu renung-renungkanlah dan pikir-pikirkanlah….

Anonymous said...

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH KEPADA PUAN DI ATAS PENDEDAHAN INI YANG AKAN MEMBUKA MATA SEMUA MANUSIA YANG BERAKAL.

February 25, 2011 8:04 AM


ko ni...bukan puan laa..cik ummi yer...

_______
ini bahasa menghormati, di tempat kerja saya cik juga dipanggil puan sebagai tanda hormat..saya mula2 kerja pun dalam surat tertulis puan bukan cik sedangkan belum berkahwin masa itu. Itu memang panggilan rasmi surat menyurat dan rasa hormat.

Anonymous said...

Aku dengar dan aku dengar ucapan Ummi ini berkali-kali dan aku dapati dia menyampaikan dengan begitu confiden. Tidak ada tersangkut-sangkut menandakan bahawa dia menceritakan pengalaman yang dialaminya. Jelas bukan cerita rekaan.

Kepada Anwar, Azizah, Azmin dan Shamsidar kamu semua akan terus membisu dan membisu kerana apa yang Ummi sampaikan itu adalah benar belaka. Kamu tahu Ummi berkata berkata benar itu sebab kamu tidak berani nak mencabar Ummi apatah lagi nak menyamannya.

Diam kamu bukan bererti kamu benar tetapi kamu bersalah. Tidak ada manusia yang dituduh begitu rupa hanya mendiamkan diri jika ia tidak benar. Pasti mereka akan pertahankan diri sekurang-kurangnya menjawab tuduhan Ummi itu.

Kalau kamu semua dipihak yang benar sudah pasti kamu akan saman Ummi dan akan bersumpah dan bersumpah dan bersumpah dan bersumpah di semua masjid yang kamu singgah untuk membuktikan kebenaran kamu.

Pelik sungguh kamu semua boleh diam sahaja. Jawabnya DIAM KAMU ITU KERANA APA YANG UMMI KATA ITU SEMUANYA BENAR BELAKA.

Jalan keluar ialah KEMBALI KE PANGKAL JALAN DENGAN BERTAHUBAT NASUHA. MUDAH-MUDAHAN ALLAH TERIMA TAUBAT KAMU SEMUA.

Anonymous said...

tak baik aib hal orang bagi orang beriman hidup mesti ade tasauf jamin surga hentikan tindakan ini sia2 saje jng ikut bisikan saitan tolong stop perkara ni amin yg alim

Anonymous said...

Kepada Anon March 2, 2011 10:25 PM

Alahai..dah bosan ke mendengarnya..kami tak bosan pun..sebab biar kita perkatakan yang benar..bukan tujuan nak mengaibkan...tetapi nak menyelamatkan agama, bangsa dan negara dari petualang bangsa bernama Anwar Ibrahim setali barutnya..jangan lah nanti keturunan akan datang mengutuk kita kerana tidak berusaha menghalang si munafik dari jadi pemimpin kita...agama pun melarang kita memilih pemimpin seperti ini...so malam2 buat lah solat tahajud, taubat dan istikharah, witir..semoga anda mendapat hidayah Illahi...

Zek said...

Ceramah Ummi di Batu Gajah pada 20.2.11 telah mencapai 15,546 hits.

Tahniah Ummi Hafilda dan Minaq Jinggo.

Anonymous said...

Rasulullah s.a.w. ada mengingatkan menantunya Sayidina Ali sebaik mengahwini puteri baginda Sayidatina Fatimah . Baginda berpesan kepada Sayidina Ali, jika memakai cincin, pakailah di:

1. Jari manis
2. Jari kelingking.

Rasulullah s.a.w. menegah memakai cincin pada jari tengah ( jari hantu ) dan jari telunjuk. Kenapa? Kerana ia menyamai cara kaum Nabi Lut berhias. Kaum Nabi Lut itu ialah kaum dilaknati Allah kerana derhaka kepada-Nya.

Anonymous said...

Rasulullah s.a.w. ada mengingatkan menantunya Sayidina Ali sebaik mengahwini puteri baginda Sayidatina Fatimah . Baginda berpesan kepada Sayidina Ali, jika memakai cincin, pakailah di:
1. Jari manis
2. Jari kelingking.
Rasulullah s.a.w. menegah memakai cincin pada jari tengah ( jari hantu ) dan jari telunjuk. Kenapa? Kerana ia menyamai cara kaum Nabi Lut berhias. Kaum Nabi Lut itu ialah kaum dilaknati Allah kerana derhaka kepada-Nya.

Anonymous said...

Speech yg bagus. Sdr umi,

Perkembangan psikoseksual Anuar saya kaji. Ketika kecil, Anuar suka melangut tenguk Ghazal Parti di sekitar SP dan permatang Pauh. Dia dilaporkan amat taksub dengan tarian gelek penari2 pondan di pentas.
Ketika masuk MCKK, dia dikerjakan oleh para senior di lower six. Mereka jadikan dia bantal peluk mereka. Akhirnya dia mengerjakan juniornya pula dan anak2 muridnya di yayasan anda.

kakak said...

Saya amat sokong perjuanganmu, Ummi. teruskan demi yg benar

Anonymous said...

namun...dalam menilai manusia,hanya Allah yang Maha mengetahui!