Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Saturday, February 12, 2011

SALAM TEMUI SAYA MALAM ESOK 13HB FEB DI KELANG BERSAMA YB SENATOR EZAM

Salam, apa khabar semua, diharap anda semua sentiasa dalam sihat walafiat dan didalam rahmatnya.Ramai-ramai lah kita buat solat hajat daripada segala niat jahat Anwar dan azmin ke atas agama, bangsa dan negara. Setiap solat tu jangan lupa mendoakan buat negara yg tercinta, jangan dok doa untuk diri sendiri dan keluarga sahaja, doakan allah beri pembalasan kepada pengkhianat-pengkhianat negara yg telah merosakkan akidah, nilai penghidupan penuh dgn fitnah yg melampau, pembabitan dengan yahudi,ambik duit yahudi semata-mata nak jatuhkan negara islam yg aman damai,dengan hidup mereka yg tidak bermoral sama sekali, semua duit haram saada melalui rompakan kolar putih, rasuah, upah dan penajaan dari Yahudi mahupun perlakuan seks yg melampau diluar tabii yg nabi tak mengaku umat , laki bini boleh dipajakkan pada boss durjana semata-mata kuasa dan kekayaan, ingin menumbangkan kerajaan dengan cara paling kotor hasil perencanaan Yahudi, menghapuskan sistem kedaulatan Raja Berpelembagaan yg menjadi tunjang memartabatkan bangsa Melayu dan wadah perjuangan bangsa dan payung untuk semua.

Kata ikon Mahatma Gandhi ada benarnya, kalau kita hidup untuk diri sendiri dan keluarga sahaja, kita masih belum dianggap berguna, tetapi KALAU KITA HIDUP UNTUK DIRI SENDIRI DAN KELURGA SERTA BERKORBAN DAN BERJUANG UNTUK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA, MAKA BARULAH KITA MENJADI MANUSIA SEMPURNA.Paling kurang pun kalau kita tak mampu jadi pejuang rakyat, namun setiap hamba Allah mampu berdoa demi kesejahteraan negara , kerana doa adalah senjata orang-orang mukmin.

Maka mulai hari ini bagi yg tak pernah berdoa untuk agama, bangsa dan negara, wajiblah berdoa mohon Allah menunjukkan kebenaran, dan mengembalikan keamanan perasaan rakyat untuk tinggal di dalamnya tanpa fitnah, tanpa hasad dengki,tanpa niat jahat,tanpa pencabulan Yahudi dan moga allah menurunkan limpah rahmat  kesihatan dan rezeki yg melimpah ruah dibumi bertuah ini agar lebih banyak peluang penghidupan yg lebih baik bagi ummah sejagat serta melahirkan pemimpin yg hebat diantara kita di persada dunia yg mendaulatkan Islam dan kehebatannya.

Masa dia kat dalam pagar besi selama 6 tahun, adakah anda semua perasan Msia aman damai, tenteram, tanpa stress dan fitnah jahat dan orang melayu menjadi berhemah semula tanpa kurang ajar dan agresif yg melampau,bahkan parti PKR parti kelentong rakyat ini juga hampir berkubur, azmin juga kalah dalam pilihanraya, ketika itu,tetapi bila sisetan dajal ni keluar, negara menjadi gegak gempita huru hara dibuatnya dengan segala dakyah fitnah yg melampau yg tidak terbendung samaada dari individu yg di fitnah mahupun pihak kerajaan.

Dajal ini satu ujian cukup besar buat kita semua.Tetapi hairan kenapa kerajaan bersikap terlalu bertenang dan tidak mengambil kepentingan majoriti rakyat yg inginkan kedamaian .SEPATUTNYA SEBAGAI PENJENAYAH YG PENAH MENJADI BANDUAN APATAH LAGI DENGAN PERTUDUHAN LIWAT YG AMAT SERIUS ,SEPATUTNYA SETIAP PERGERAKANNYA DI PANTAU DAN PASSPORT ANTARANGSANYA DIRAMPAS,KERANA SEMUA MAKLUM DENGAN PEMBABITAN BELIAU DGN YAHUDI SERTA JGN BAGI PERMIT SAMASEKALI UNTUK DIA DGN SEWENANG-WENANGNYA BERCERAMAH DISANA SINI TANPA SEKATAN DAN BATASAN SEDANGKAN APA YG DICAKAP SEMUANYA PEMBOHONGAN DAN FITNAH YG MELAMPAU YG HANYA MERACUNI PEMIKIRAN RAKYAT DAN MENIMBULKAN KEBENCIAN RAKYAT KEPADA KERAJAAN

Cukup hairan, tidakkah kerajaan belajar dari kesilapan pemerintahan dizaman pak lah dimana sidajal diberi muka yg berleluasa, mampu menimbulkan persepsi kebencian yg melampau keatas pak lah dan menantu yang akhirnya membawa kepada hilang 6 negeri.Strategi yg digunakan hanya timbulkan sesuatu persepsi negatif dan kebencian rakyat yg meluap -luap kepada individu tertentu, tanpa rakyat sendiri mengkaji apakah sumbangan besar sidajal ni semenjak keluar dari penjara ,dah hampir 7 tahun dah, keatas agama, bangsa dan negara????? Lagi caca merba adalah dengan isu murtad lina joy, dengan plurisma agama, dengan menghalalkan kalam allah untuk semua dan perpecahan yg nyata umat melayu khususnya orang islam .

Apatah lagi dimana -mana dia berceramah ,isu pokok yg akan disentuh dan diserang adalah isu Rosmah Mansur,yg kadangkala sampai melampaui batas sehingga menimbulkan kebencian rakyat yg meluap luap kepada isteri Perdana menteri. wahai PM ku yg budiman, sepatutnya Dato Seri memandang isu ini dengan lebih serius lagi demi kepentingan majoriti rakyat dan keselamatn negara yg lebih penting mengatasi kepentingan individu manusia durjana seperti anwar ini. Allah telah memberi kuasa kepada Dato Seri untuk melindungi rakyat, maka saya merayu agar dato seri lindungilah kami dengan mengambil tindakan amat tegas kepada pengkhianat negara seperti anwar dan azmin yg telah banyak memfitnah dato seri, isteri dan kerajaan di dalam mahupun luar negeri yg telah membawa satu imej yg amat buruk kepada negara.

Peduli apa amerika nak kata atau spesis dua alam nak kata, yg penting KEDAULATAN NEGARA HARUSLAH DIMARTABATKAN.Ikut sahaja jejak langkah Tun M,walaupun ketika itu MENDAPAT TEKANAN YG BEGITU HEBAT DARI AMERIKA UNTUK MELEPASKAN ANWAR DARI PENJARA DAN DARI SEBARANG PERTUDUHAN, APABILA WANITA PALING BERKUASA DIDUNIA IAITU SETIAUSAHA AMERIKA SYARIKAT MADELINE ALBRIGHT TURUN, NAIB PRESIDEN AMERIKA ALGORE TURUN, 7 SENAT KONGRESS TURUN,SEHINGGA MENGGUGUT BAKAL DIADAKAN SEKATAN EKONOMI, DGN SINIS DR M MEMBELASAH ,HOW I WISH TO MEET UP WITH MONICA LEWSKEY, TERLALU DALAM SINDIRANNYA,YG MEMBAWA MAKSUD KALAU KAU BOLEH DAKWA PRESIDEN KAU KERANA SALAH LAKU SEKS DIMAHKAMAH, MENGAPA AKU TIDAK BOLEH MELAKUKAN PERKARA YG SAMA,SEDIKIT TUN TIDAK GENTAR PADA KUASA YAHUDI,SEMEMANGNYA DIA KHALIFAH ISLAM SEJATI DIALAF SIBER, YG AKHIRNYA disumbat saje pengkhianat putar alam ini,di atas kesalahannya walaupun laungan Mahazalim, Mahafiraun, reformasi dan sebagainya, persetankan mereka, yg penting rakyat dah penat hidup dalam stress dari zaman pak lah hingga ke hari ini berpanjangan seolah-olah tiada penghujungnya.

 Cukup-cukuplah tu kerajaan dah terlampau baik melayan kerenah mereka,sehingga kes saiful pun dah tertangguh samapi 50 kali dgn pelbagai helah dan auta, sampaikan HAKIM PUN DIA NAK PECAT, TAK KE KELAKAR, punya gila babinya anwar ini.14hb feb ni, tak tau apa pulak drama bersiri dia yg akan dilakunkan, khabarnya konon insiden perlanggaran dan penculikan akan berlaku bagi meraih simpati rakyat mengikut satu lapuran blog,waulahhualam, kalau benar, hebat.Kalah yusuf haslam punya drama bersiri.

Dato Seri, saya mewakili berjuta rakyat diluar sana, ingin pihak SPRM menyiasat segala kekayaan azmin, samsidar dan anwar serta wan azizah diluar negara, serta bukti-bukti saham puluhan juta ringgit yg telah dilapurkan sebelum ini. Kalau Khir Toyo dan lee liong ssik telah didakwa, kami ingin pihak kerajaan memandang serius segala salah laku anwar dan pasangan seks tabii nya yg melampaui batas supaya rakyat tidak tertipu lagi.

CERAMAH SAYA MALAM ESOK 13HB FEB BERSAMA SENATOR EZAM AKAN MERUNGKAI SEGALANYA BERTEMPAT DI PADANG AWAM TAMAN SETIA ,JOHAN SETIA, IKUT KESAS HIGHWAY HALA KE PORT KLANG, SELEPAS TOL KOTA KEMUNING,AMBIL SIMPANG KIRI KEJALAN KEBUN,JUMPA TRAFFIC LIGHT,AMBIL KEKANAN KE JOHAN SETIA,DARI TRAFFIC LIGHT DLM 2KM SEBELAH KIRI.PUKUL 830 MALAM.JUMPA ANDA DISANA.

BAGI MEREKA YG PEMFITNAH SEPERTI TV SELANGOR TAK PAYAH HADIR, KERANA HARI ISNIN SAYA AKAN MEMBUAT LAPURAN POLIS KEATAS KAMU DIBAWAH FITNAH JENAYAH YG MENGAMBARKAN HANYA YG BURUK DAN KEJI TENTANG SAYA MELALUI CERAMAH BARU-BARU INI DIKEBUN BUNGA. FAKTA-FAKTA BERASAS KAMU TAK TUNJUKKAN, SEBALIKNYA DAKYAH KEKEJIAN KEATS SAYA.

Terutama balaci utama kamu yg bernama Siti Aisah Shaikh Ismail yg menghentam dan memfitnah saya dengan begitu dahsyat didalam tv selangor melalui beberapa ayat yg dia sendiri hanya mengutip cerita cerita sampah yg tidak bermoral tanpa bukti berbanding dengan saya setiap pertuduhan berasaskan fakta, kronologi dan bukti yg saya genggam ditangan saya seperti sijil sijil saham,kononnya dia mengatakan saya hanyalah cebisan manusia hina yg sudah tidak mempunyai nilai lagi, pelakon kitar semula, mendapat imbuhan yg lumayan untuk memfitnah anwar kononya, umno yg dah tempang dah lemah dan pelbagai lagi kata nista,hi sedap mulut kamu ya siti aishah pakai tudung likup mcm wanita muslimah tapi mulut lebih hina dari yahudi, tak tau hujung pangkal,hanya jadi boneka ,barua, hentam orang, kau tau ke apa yg berlaku dalam kain dlm keluarga aku, kau duduk sebumbung ke dgn azmin,kalau tak silap fitnah jenayah kalau didapati bersalah 7 tahun penjara, so jawab jawablah nanti ya.lebih baik kau belajar pakai tudung likup dari samsidar , tapi jual diri walau dah jadi bini orang dan mak orang , aku cakap aku ada bukti yg amat -amat kukuh , tunguuuu dimahkamah nanti, bawak bertenang , nanti tersembur nasi dari mulut kau pulak bila tengok bukti yg aku ada.

Jadi kepada penyokong -penyokong setia saya diharap temui anda semua disana nanti.Assalammualaikum.

88 comments:

Sokong Ummi said...

1st...

Kak Ummi mmg terbaekkkk.
Saya sokong Kak Ummi. Saya sokong perjuangan Kak Ummi.

Kak Ummi, mana video ceramah 9 hb tu. Saya tak dpt datang. Ceramah 13hb pon saya tak dpt dtg gak. Nanti jgn lupa letak video ceramah Kak Ummi kat blog ni ya. TQ.

Zek said...

Kalau dekat teman pergi. Tapi tinggal jauh sangat.

Harap dapat ucapan Ummi dibuat dalam U-Tube.

Kepada mereka yang tinggal berdekatan, jangan lepaskan peluang ini untuk mengetahui perkara benar.

Datanglah beramai-ramai.

Tengah2 said...

Hati kamu penuh dendam...
Hati kamu penuh benci..
Kati kamu penuh kehitaman...
Kata-kata mu penuh dengan kebusukan...

Banyakkan beristifar...
Ingat pada Allah

Tulislah dengan berhemah...
Letakkan gambar bertudung kamu...

Allah berfirman yang bermaksud: “Dan hendaklah mereka (wanita) menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka.” (Surah al-Nur, ayat 31)

Kamu membuka aib org setiap hari..
Tetapi kamu tidak sedar aib mu terbuka setiap hari kepada seluruh dunia...

Semoga Allah mengampuni kiter...

PP said...

saya doa kan Allah S.A.W beri pelindungan kepada Ummi dan memberi kemenangan kepada Ummi dan semua yg teraniaya oleh si Nuar,Azmin dan para pembangkang...
semoga Ummi , Haji Saiful sentiasa di bawah lindungan Allah S.A.W. Amin...

adi said...

terlebih dahulu saya nak mintak maaf pada ummi dan tun. saya sungguh menyesal dan insaf sekarang. dulu saya menyokong jiwa raga saya pada si aljuburi. saya sanggup memaki hamun dan mengutuk ummi dan tun. sokongan saya pada aljuburi bertambah kuat bila beliau di penjarakan. tapi setelah dia keluar penjara dan membuat onar pada bangsa dan negaranya sendiri, kepercayaan saya pada si aljuburi ni beransur ansur hilang. saat ni pun saya sudah hilang kepercayaan padanya TOTALLY. setiap perkataan aljuburi, LANGSUNG saya tak percaya. Ada berkat jugak pabila pak lah keluarkan aljuburi dari penjara. saya dapat melihat satu persatu pembohongan dan penipuan si aljuburi terbongkar. kalau dia masih dipenjara, mungkin saya tak tau diri sebenar si aljuburi ini. saya rasa ramai lagi org2 diluar sana yg masih belum mau terima kebenaran ini. jadi disini saya menyokong usaha ummi utk memberitahu perkara yg sebenar pada rakyat. TERUSKAN UMMI!!!

Anonymous said...

@tengah2 : mari jual negara, sokonglah anwar ibrahim, Pas, DAP!!! Hidup PR!!! (Penjahanam Rakyat)

Whitepearl said...

Teruskan Perjuangan mu Kak Ummi......

Anonymous said...

kpd Tengah2....


sebab ingat kepada Allah lah Ummi bertindak sebegini...Aib yg di buka untuk menyedarkan, bukan Aib yg tak berbukti, ada buktinya .dosa Ummi lagi besar jika "aib" ni di senyapkan padahal dia dah tahu apa yg berlaku sebenarnya...jangan ingat bila orang bertudung secara otomatik dia tak akan berbuat dosa dan takkan buat maksiat...
jangan le kamu menggunakan isu Ummi tak bertudung untuk menutup segala kebenaran yg di bawanya...

Semoga Allah mengampuni kamu...

Anonymous said...

Kepada penyokong2 Penjahanam Rakyat..jika benar anda seorang Islam sejati cuba lah junjung al-quran..dan niat kepada Allah..minta di berikan hidayah dan petunjuk..jika busuk dalam hati anda jangan lupa..Allah bayar CASH..

Selamat berjuang UMMI...

daturaAINnoXia said...

salam ummi..
pembongkaran berbukti n berfakta sebenarnya yg rakyat nak dengar dan tengok...
mudah2an ramai yg akan sedar..
perjuangan ummi dan lain2 untuk menyekat kerosakan yg dibuat oleh anwar, azmin dan konco2nya...pasti dapat menyelamatkan msia tanah air tercinta ini...dan terus aman..
insyaallah.

Ugly Truth.. said...

kpd Tengah2:

tujukan kata-kata ini kepada penyokong PR, dan bloggersnya kerana ia lebih secocok dgn perbuatan mereka selama ini.

"Hati kamu penuh dendam...
Hati kamu penuh benci..
Kati kamu penuh kehitaman...
Kata-kata mu penuh dengan kebusukan...

Banyakkan beristifar...
Ingat pada Allah

Tulislah dengan berhemah..."

betul kan!!

Anonymous said...

Tengah2

Memang la betul apa yang hang tulis tu....setiap insan Muslim pun paham..tak payah nak tulis kat sini...Ummi ni bukan baru baligh semalam...

Allah pun dah cakap...kalau ada kemungkaran cegah dengan tangan, kalau tak dengan mulut, kalau tak boleh jugak dengan hati (maaf saya tak ingat ayat ni secara detail)

Kalau Ummi tak membuat apa apa pencegahan hari ni sebab nak pikir pasal aib macam yang hang tulis tu, sedangkan mat sodok pun tak pikiag pasal aib ni (sumpah laknat jauh sekali laa) bila negara ni dah tergadai dek mat sodok yang sanggup nak bagi post TPM pada geng mata sepet sebab nak kejar nafsu serakah nak jadi PM, pada masa tu satu sen pun dah tak guna kalau Mesia ni dapat kat tangan mata sepet.

Keluar air mata darah pun dah tak guna masa tu dan sudah terlambat.

Ada faham? hang nak ke mesia ni jatuh kat tangan kapiaq?

kalau ya pun hang dah tak tahan nak ceramah kat sini tolong tengoklah secara totallity jangan main hentam under the belt aje.

Teddybear Cute said...

Teruskan kak Ummi.

Anonymous said...

Tomorrow 13hb Feb. Ahad.

Ini kena pergi ini.
Kita tegakkan kebenaran.

Kalau Anuwar tidak berminat menjadi PM dan tidak memecah belah kan orang Islam.

Blog Ummi akan menjadi bacaan harian saya. Dan sokongan saya kepada Ummi.

Shah Alam 7.

Tengah2 said...

Bila saya tulis "kiter" termasuklah diri saya sendiri...

Saya tidak ikut islam Nik Aziz
Saya tidak ikut islam Anwar Ibrahim
Saya pun tak ikut islam Najib
Saya pun tak ikut islam Rosmah
Saya pun tak ikut islam pemimpim islam kini

Saya ikut islam Nabi Muhammad
Saya ikut sunnah nabi dah Al-quran

Blog ni pada saya betul...
Tapi salah caranya...

Menegur biar berkhemah..
Bila org mencaci kiter
Kita menegur org dengan cacian
Maka kita sama sahaja...

Tegurlah dengan berhemah....
Dan tutuplah aurat kerana itu yg dituntut islam -nabi muhammad, islam al-quran...

Anonymous said...

jom pegi ramai-ramai...

Anonymous said...

kadang2 pengalaman yang dilalui....membuatkan kita sukar untuk berbaik sangka dengan makhluk bernama manusia.....maka sebaik2 pilihan adalah dengan berbaik sangka dengan ALLAH S.W.T...

meski pun demikian...DS Najib....telah berjaya sedikit sebanyak mengubah persepsi rakyat terhadap pentadbiran kerajaan....membuatkan rakyat sendiri menilai bagaimana pihak yang satu lagi tu....

dan dalam masa yang sama....DS Najib telah membuatkan DSAI n the gang langsung takde value...ke hulur ke hilir...ke sana ke sini....tapi semakin lama semakin di tolak...oleh rakyat di bumi bertuah ini....

semoga ALLAH S.W.T melindungi para pendukung kebenaran....pejuang keadilan....dan melimpahkan rahmat-Nya ke atas bumi Malaysia khususnya...dan negara2 saudara kita yang lain amnya....

wallahu'alam...

Anonymous said...

Duhai si Tengah2....

kalau engkau kata "Saya ikut islam Nabi Muhammad
Saya ikut sunnah nabi dah Al-quran"

kenapa kata pada Ummi sebegini:

Hati kamu penuh dendam...
Hati kamu penuh benci..
Kati kamu penuh kehitaman...
Kata-kata mu penuh dengan kebusukan...

ada kata - kata kamu tu berkhemah??

Anonymous said...

Salaam...
marilah kita bersolat hajat agar kebenaran terserlah dalam jangka masa yg tersdekat ini...Amin...

Anonymous said...

Hai Tengah2,

Adakah kamu akan diam sekiranya kemungkaran berlaku di depan mata? Tuhan menyuruh kita mencegahnya dengan apa cara sekalipun. Kalau tak berkuasa dengan tangan gunakan mulut/lidah dan kalau tak berkuasa juga sekurang-kurangnya cegahlah dengan hati (berdoa).

Bagi teman perjuangan ummi merupakan satu jihad. Ummi banyak mengetahui berbagai kemungkaran yg telah di lakukan oleh kedua dua mereka demi memenuhi cita-cita politik mereka. Tak kan dia nak diam aje kot. Kalau dia diam aje kita semua pasti akan di timpa musibahnya. Mungkin negara kita tergadai suatu hari nanti, siapa tahu.

Jadi sebelum ini terjadi, dia bertanggung jawab untuk mencegahnya dengan memberitahu kita semua iaitu mencegah dengan cara menggunakan mulut/lidah. Adakah itu merupakan satu kesalahan atau dosa. Itu adalah suruhan Tuhan. Jadi lu pikirlah sendiri wahai Tengah2........

kkamdias said...

Tengah2 adalah contoh spesis yg dikehendaki oleh aljuburin. Lg Ramai org mcm tengah2 lg byklah pembohongan Dan fitnah yg akan dilempar juburin dlm setiap ceramahnya. sbb org percaya kelentong dia.

Ummi tak termasuk dlm category org yg membuka aib org lain dgn sengaja krn ummi dah bg peluang 13 tahun utk juburin, azmin Dan azizah utk membetulkan diri. Serupa juga dgn Tun M...Tun bg peluang Dan masa seluas2nya pd anwar utk tidak menerima aib dan menasihatkannya meletak jawatan tp dia degil. Sblm ambil tindakan Tun panggil mangsa2 juburin minta pengesahan sekali lg. Akhirnya baru dia dipecat Dan dituduh dimahkamah.

Allah berjanji dlm Quran Dia Akan aibkan dikhalayak yg lebih besar sesiapa yg membuka aib org lain dgn sengaja Dan berniat jahat.
Tp hari ini Tun M masih terus hebat Dan sehat. Sebaliknya juburin sendiri yg sudah mengelupur hari Demi hari. Muka pun nampak jelas penuh dgn ketidaktenteraman hidup dan langsung tiada seri...
Kpd penyokong buta,pekak Dan bisu sijuburin,,,,ko org tau tak? Sebenarnya sijuburin inilah yg sedang menerima pembalasan aib yg teramat sgt kerna ape? Kerana dosa juburin yg tidak henti2 mengaibkan org lain dgn sengaja Dan berniat jahat. Aib yg diterima pd 1998 dulu adalah akibat dr dosanya mengaibkan Rahim Tamby Chik dlm kes yg sewaktu dgnnya. Ketika itu segala media yg dikawal juburin mengulangtayang kisah RTC Dan dgn sengaja menunjukkan gambar2 lama RTC yg tak bersongkoks dan berambut afro look agar rakyat nampak memang RTC muka perogol. Begitu la nodus operandi juburin dlm usaha menjatuhkan musuh politiknya.
Akhirnya janji Allah spt mana firmannya utk aibkan org yg mengaibkan org lain dgn sengaja Dan berniat jahat telah terjadi pd juburin sehingga dia diaibkab hinge ke dlm rumah Dan dlm bilik sulit pun diketahui seluruh dunia. Itulah menunjukkan betapa mama kuasanya Allah!!!!!

kkamdias.blogspot.com

Anonymous said...

Wahai sitengah2...kalau benar kamu ikut nabi Muhammad,kamu ikut alquran...kamu tak Akan melibatkan dire dlm suasana fitnah dan ketidakpastian ini. Sangkaan kamuthdp ummi juga tidak begitu bunnyinya....so jgn pandai2 claim kamu tu ikut nabi...nabi tak mcm kamu...Ada faham? Jgn buat malu...

Anonymous said...

kepada Si Tengah2,
jika engkau orang yg alim (seperti mana yg engkau cuba tonjolkan), kenapa engkau tak pertikaikan keengganan Anwar menuruti ayat 61 surah Ali'Imran. Kalau engkau orang Islam menurut AlQuran, engkau akan tahu ayat tu ayat apa...ini bukan hadis atau fatwa yg boleh dipertikaikan.
engkau hanya cuba menidakkan kebenaran yg cuba disampaikannya oleh Ummi dgn isu bertudung. Bagaimana pula dengan Haji Saiful, adakah beliau perlu berserban baru engkau dan penyokong PKR mempercayainya......Yang aku nampak terang2 sekarang ni satu persatu bala dan aib memimpa si Nuar dan azmin...sampai tak tertanggung oleh bahu-bahu mereka . Ingat -> doa orang yg di zalimi tiada hijab antara langit dan bumi..sekalipun yg dizalimi itu bukan Islam.
Yang hak pasti berdiri, yg batil pasti lebur...
Adalah semua yg berlaku keatas Anwar dan sekutu2 nya adalah kemakbulan doa Ummi dan Haji Saiful di Mekah ? dan sama - sama kita renungkan...

Anonymous said...

Buat semua pembaca blok Srikandi 7,

Sesuatu kejadian itu ada hikmahnya yg kita tidak tahu. Itu semua kerja Allah, Dia yg lebih mengetahui.

Kesilapan Pak Lah membebaskan DSAI ada hikmahnya kpd rakyat Malaysia. Sekiranya DSAI masih di Sg. Buloh maka selamanyalah rakyat Malaysia dan sebilangan pengikutnya akan tertipu dengan lakonannya. Alhamdulillah,Allah masih sayangkan kita rakyat Malaysia kerana masih ramai lagi yg sujud kepadaNya. Dgn bebasnya DSAI sedikit demi sedikit Allah tunjukkan kpd kita siapa sebenarnya dia. Dan dikuatkan lagi dengan kehadiran Ummi Hafilda bersama bukti-buktinya dlm menguatkan lg niat jahat DSAI. Kepada penyokong tegar DSAI apakah anda tidak nampak semua ini? Setelah 13 th berlalu, Allah masih tidak mengizinkan DSAI menjadi PM. Itulah hikmah yg perlu kita lihat skrg dan renungkanlah.
Mahukah kita semua, anak cucu cicit kita hidup menderita disebabkan kesalahan kita memilih seorang pemimpin yg sgt2 keji peribadinya. Fikir2kanlah.

Drpd: Orang Nogori

Ani said...

Ya ALLAH ya tuhan kami, selamatkanlah agama, negara dan bangsa kami dari kaum yg ZALIM & FASAD (melakukan kerosakan).
Saya menyeru kpd bloggers semua, marilah kita sama2 berdoa: Ya Allah, daku memohon pd mu segala yg baik seperti yg dimohon oleh nabi mu Mohamad dan memohon perlindungan mu dari segala yg buruk seperti yg dimohon oleh nabi mu Mohamad. Sesungguhnya engkaulah sahaja tempat kami memohon pertolongan dan engkaulah tempat kami mengadu. Kami tidak mempunyai apa2 kekuatan kecuali dgn pertolongan ALLAH yg maha tinggi maha Agung.

Ani said...

Orang Nogori.

Saya bersetuju 100 peratus dgn kata2 mu itu.Tiap2 yg berlaku itu memang ada hikmahnya. Allah sahaja yg maha mengetahui. Wallahualam.....

Anonymous said...

Teruskan perjuanganmu.. Insya Allah akan mendapat keberkatan.. jangan takut yang benar tetap benar..

Anonymous said...

Klau bertudung pun x de maruah baik x yah pakai tudung...org bertudung bukan bererti dia baik dan sebaliknya...aku kdg2 heran jugak yg pakai tudung ni lbh jahat dan hina dari yg x bertudung..jgn nilai diri org pada tudung aje..

Anonymous said...

Klau bertudung pun x de maruah baik x yah pakai tudung...org bertudung bukan bererti dia baik dan sebaliknya...aku kdg2 heran jugak yg pakai tudung ni lbh jahat dan hina dari yg x bertudung..jgn nilai diri org pada tudung aje..

Anonymous said...

Kita cadangkan kalau ada bukti yang kukuh AL Ju... nak khianat Sultan dan Raja maka tarik balik anugerah dan oingat yang diberi.Kita lihat perkara ni modesoperandi PR terutamanya PKR yang tak hormat kepada raja. Di Perak bks MBnya sembah DERHAKA KEPADA SULTAN.Di Selangor,MBnya derhaka kepada Sultan setelah perlantikan angkat sumpah.Sultan dah perkenankan tapi MB tak perkenankan sehinnga nak ubah perlembagaan tubuh negeri.Seolah2 nak tunjuk MB lebih berkuasa daripada Sultan.Cuba fikrkan kalau UMNNO menjadi minoriti? maka logiknya perlembagaan yang tidak memihak kepada mereka akan dipinda.Masa tu lah baru kita hak sultan dan hak melayu sudah tiada.Durjana......

Anonymous said...

Sekarang ni bukan isu tudung?.
kenapa makcik cina tak pakai tudung masa senamaerobik kau tak bising.sebab kau semua boleh tgk papaya dia yang ranum dan bontot dia yang menjadi pujaan hati mu.Hipokrit betul.Apa lagi fatwa yang nak kau spin?itulah kalau memihak kepada APS dan PKR.Salah kat orang kau nampak,betul kat orang kau spin salah.Kalau PAS kesalahan pun boleh spin jadi betul.Haram pun boleh jadi Halal.Ingat ni logo ka halalka?

Anonymous said...

Apa gunanya bertudung,berjangoat,berserban aka berjubah sekalipun tetapi hati penuh dendam kesumat,mulut sentiasa membuat fitnah dan caci-maki....

V7 said...

Tengah2 said...

Hati kamu penuh dendam...
Hati kamu penuh benci..
Kati kamu penuh kehitaman...
Kata-kata mu penuh dengan kebusukan...

Banyakkan beristifar...
Ingat pada Allah

Tulislah dengan berhemah...
Letakkan gambar bertudung kamu...

Allah berfirman yang bermaksud: “Dan hendaklah mereka (wanita) menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka.” (Surah al-Nur, ayat 31)

Kamu membuka aib org setiap hari..
Tetapi kamu tidak sedar aib mu terbuka setiap hari kepada seluruh dunia...

Semoga Allah mengampuni kiter...

February 12, 2011 4:12 PM
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

isteri raja petra pun tak pakai tudung tapi tok guru sesat kau tu si nik ajis kata raja petra tu dah macam nabi Yusuff.

sepatutnya kau kena tanya tok guru sesat kau tu dulu, boleh ke tidak ummi tak pakai tudung. mana lah tahu kalau-kalau tok guru sesat kau tu kata boleh sebab dia dah buat solat hajat dan tuhan dah ampunkan dosa ummi dan tuhan dah benarkan ummi untuk tak pakai tudung.

aku bukan apa, risau kalau-kalau tok guru sesat kau tu tak redha kat kau pulak sebab kau buat komen tanpa izin dia.

Anonymous said...

Salam Ummi
Teruskan perjuangan, jangan takut dan gentar. Jangan dilayanlah kerenah2 manusia yang tak mengerti. Asyik2 cerita pasal buka aib orang, tak pula mereka komen si Nuar yang keluar negeri memburukkan negara sendiri. Anaknya pun sama.Anwar rosak kerana penyokong2nya. Macam mana nak bertaubat, pengikut2nya membelanya membabi buta. Naik syok pak syeikh ni. Itulah bahaya kalau dipuja berlebihan, yang semakin rosak dan sukar bertaubat adalah Anwar kerana mendapat sokongan dan dia semakin naik tocang dan berani. Pergi keluar negeri sesuka hati dan memburukkan negara sendiri. Tapi yang herannya sampai sekarang Anwar tak berani saman Ummi, tetapi pengikut2 setianya seperti yang Ummi baru cerita, si Aishah ke benda namanya berani buat fitnah macam2 pada Ummi. Saman sahaja mereka Ummi, itulah cara yang terbaik untuk menutup mulut mereka kerana jika dibiarkan mereka ini, Anwar semakin naik tocang dan semakin kurang ajar. Sekarang pada pendapat saya yang merosakkan negara adalah penyokong Anwar, Anwar perangainya dari dulu sampai sekarang tidak berubah. Apo nak kato, dah nik Aziz sendiri bersekongkol dgn Anwar, jadi si Aishah tu apa lagi. Dunia nak kiamat. Yang harus diperangi adalah penyokong2 Anwar dan pastikan PRU13 tidak jatuh ketangan ketua mereka.Saman mereka Ummi, baru lepas tu mereka takut, UMMi bercakap ada bukti, mereka bercakap ikut emosi. Saman mereka, UMMi, teruskan kerana mereka2 inilah yang tak mahu berfikir membuat Anwar menjadi2.

Anonymous said...

Salam Ummi,
doa saya pasti mengiringi Ummi.

bila terbaca tentang kehilangan Mohd Farid Abdullah, saya percaya Ummi juga mempunyai risiko yang amat tinggi. saya amat terharu dan kagum dengan kecekalan dan keberanian ummi.
Hanya ALLAH yang dapat membalas jasa baik dan memberkati perjuangan Ummi... demi BANGSA MELAYU & MALAYSIA.

Anonymous said...

Kerana bersahabat dengan Dajal Zionist, Al Juburi pun Dajal.

Wahai kawan2 bayangkanlah muka Al Juburi, baca Ayat Kursi 7X dan tiup ke mukanya (boleh cari gambarnya di dalam blog mana2 dan buat demikian).

Kalau 100 orang baca Ayat Kursi 7X seorang kepada Al Juburi, dia dapat 700 kali, maka syaitan dalam diri Al Juburi akan menjadi lemah dan lari lintang pukang ke hujung dunia bersama Al Juburi.

Jom kita lakukan demi agama, bangsa dan negara tercinta.

Siput Merah

Anonymous said...

Kalau Cik Ummi tu buat program nak masuk neraka...awak semua ikutlah sekali ye?

Bodoh tak boleh nak diajar, bebal tak boleh nak ditunjuk...

Tak gheti2 bahasa...

Yang korang percaya buta pada makhluk macam tu, kenapa?...

Ada akal Allah bagi, jadi gunakanlah sebaik baik nya...

Lagi korang memuja memuji dia...lagi seronoklah dia...itu sebenarnya yg dia mau...blog dia paling top diM'sia sekarang ni...Anwaraidc, Azlishukri, Gerakan Anti PKR, Darul Ehsan Today pun boleh tutup kedai...

Glamour dan Sanjungan itulah moto hidupnya sekarang selepas bertahun2 layu...

Ummi...kalau awak tak siarkan komen saya ni, macam komen2 yg lepas...memanglah awak hipokrit...

sejahtera39 said...

salam ummi....
saya memang sentiasa menunggu pendedahan2 dr sauadari ummi...
saya harap satu hari nanti saya dapat mendengar secara langsung dr mulut saudari kerana setakat ini hanya dapat melalui ruangan ini shj...
maklumlh jauh dr selangor...
semoga saudari teruskan pendedahan tentang salah laku nuar aljubri ni...

Anonymous said...

Tengah2 said...

Hati kamu penuh dendam...
Hati kamu penuh benci..
Kati kamu penuh kehitaman...
Kata-kata mu penuh dengan kebusukan...

Banyakkan beristifar...
Ingat pada Allah

Tulislah dengan berhemah...
Letakkan gambar bertudung kamu...

=============================

tetengah oi, sesuatu fakta itu, sama ada dari org bertudung atau tak, even kalo dtg dari org bukan islam sekalipon, kalo salah tetaplah salah, kalo betul tetaplah betul. Kata ikut agama Allah dan Nabi, takkan tak rereti lagi kot, bende basic tu. contohnye, ayat kau tulis ni kat atas ni, kau mesti rase dah berhemah gile la kan.. tapi cobe kau kaji balik elok2 maksud ayat kau tu, ape yg tersirat ddlmnye.. kau ni cume bermuka2 guna ayat yg nampak mcm baik, tapi isinye penuh kejian pada org lain. katekanlah kau pompan bertudung, adakah ini akan menghalalkan pendapat/ayat kau tu disisi Allah? org mcm kau buat org2 mcm aku rase ngeri.

Njah said...

Yaa Ummi kalau boleh balun, balun kasi habis. Semoga umi berjaya

Anonymous said...

As Salam Ummi, bila nak mai Ampang, Selangor?. Kami penduduk Ampang pun nak dengar jugak ceramah umum nih......

Pak Tam said...

Salam Ummi,
Teruskan perjuangan mu..kami sentiasa memberi sokongan di belakang mu.

Anonymous said...

KEPADA TENGAH2 & PENULIS 1027 pm

Aku rasa kamu berdua menulis krn nak dapat reaksi drpd orang lain. Orang cakap pasal negara, maknanya perkara besar, perkara yg melibatkan 27 juta umat manusia, perkara yg menentukan hidup matinya bangsamu Melayu, perkara kedaulatan Islam di tanah airmu, perkara tergadai atau terjualnya tamah airmu, KAMU(Tengah2) pulak cakap pasal tudung, yg sekor lagi(x 1027) cakap nak cari glamor. Kamu berdua ingat blog Ummi mcm akhbar Harakahkah? Mcm majalah Manggaka? Mcm majalah Gila2ka? Memang bebal dan buta hati kamu berdua.

Memang salah Ummi tak pakai tudung tetapi seharusnya pendedahan yg dibuat Ummi tentang ai dan azmin boleh diasingkan, itu 2 perkara yg berasingan. Untuk seseorang mengatakan cerita Ummi merupakan kisah dongeng adalah terlalu tolol kerana Ummi menceritakan perkara yg dia sendiri alami. Ummi juga ada bukti yg kukuh. Kalau setakat menafikan dan menafikan maka siapa pun boleh berbuat demikian. Kalau betul Ummi menfitnah maka dah tentu ai dan azmin telah membawa fitnah itu ke mahkamah, tetapi itu tidak berlaku.

Saya percaya kalau penderitaan yg Ummi tanggung terkena ke atas Tengah2 atau x 1027 dah lama kamu dah jadi gila tak keruan, tetapi Allah masih sayangkan Ummi, Ummi masih sihat, cantik dan ceria. Ummi diseksa oleh polis atas arahan 2 orang yg berkuasa itu, dimalukan terlebih dahulu oleh dua orang yg berkuasa itu, apalagi salah seorangnya darah dagingnya sendiri. Cuba fikir2lah Tengah dan x1027. Kalau kail panjang sejengkal, lautan luas dan dalam jangan diduga.Ada cakap kalau kamu ada mengerti, tosah cakap kalau kamu buta hati, nanti kamu ditertawakan orang kerana kebebalan kamu sendiri.

masmerah

lelaki anti tudung yang hipokrit said...

sibuk sangat nak nilaikan unni kerana tak pakai tudung apa hal.cetek betol la pikiran jumud kauorg.dont judge the book by its cover .tgk saje permaisuri aishah duk tutup likup mcm penghuni syurga tapi gila batang.sampai tak segan silu tempah bilik hotel kat mandarin dgn harga 30ribu semalam selama 3 hari.nak puaskan nafsu dgn uncle seekers.tgk blog u seekers baca part 1 smpai part 9.perangai buas nafsu aishah.jijik aku dgn gambar dia tanpa tudung dok gomol n peluk uncle smpai satu gambar tu lurah tetek dia pun nampak.so apa lah makna pakai tudung setakat nak cover line tutup dosa mcm wan azizah n samsidar.atas tutup puki share dgn azmin n anwar .biol lah kauorg kadangkala perempuan yg tak bertudung lebih mulia akhlaknya dan menjaga solatnya.org fitnah ummi mcm2,pelacurlah,jalanglah,tapi takde satu bukti aku cari hari ni,samaada dlm media atau dlm blog menunjukkan gambar dia dgn kegiatan yg tidak bermoral.takde menguatkan lagi keyakinan aku pada dia.kesian dia,ujian berat nak tegakkan kebenaran.org lain yg menyundal dia pulak dapat gelaran.tengok berapa ramai anak yg buang anak semua pakai tudung.buat hina imej islam je.yg jadi pelacur kat kelantan dkat dgn ofis si keparat nik aziz pun pakai tudung.yg menipu bank 47juta Dr.Halimah pun bertudung,so sebab itu ulamak TERSOHOR MESIR PUN PERNAH BERKATA RAMBUT BUKAN AURAT SEKIRANYA PEMAKAIANYA AKAN HANYA MENCEMARKAN IMEJ ISLAM KECUALI MEREKA YANG BENAR2 BERIMAN DAN MENJAGA SOLATNYA.TENGOK BERAPA RAMAI BERTUDUNG KAT MALAYSIA TAPI TAK SOLAT,BERSEPAH DALAM PANGGUNG WAYANG MAIN ROMEN SO TUDUNG BUKAN PENENTU AKHLAK N IMAN.

zed said...

Anonymous said...

Salam Ummi,
doa saya pasti mengiringi Ummi.

bila terbaca tentang kehilangan Mohd Farid Abdullah, saya percaya Ummi juga mempunyai risiko yang amat tinggi. saya amat terharu dan kagum dengan kecekalan dan keberanian ummi.
Hanya ALLAH yang dapat membalas jasa baik dan memberkati perjuangan Ummi... demi BANGSA MELAYU & MALAYSIA.
February 12, 2011 9:31 PM

______________________________________________________________________

siapa Mohd Farid Abdullah? blh bgtau apa peranannya?

Anonymous said...

biarkan penyokong PR menyalak sumbang disini..biarkan mereka mempertahankan pemimpin sengal mereka..mereka hanya ckp tanpa bukti dan fakta..balik2 isu bodoh yg mereka sendiri dibodohkan..kita same2 mendoakan agar kebenaran yg sebenar akan muncul..insyaALLAH, 14 feb ni biler sambung kes liwat aljuburin tu, mesti ade putar belit si lahanat tu lg..biarkan diorg ngan fitnah n tomahan..kite jgn terikut cara keji mereka..kite bergantung pada ALLAH maha Agung..maha Mengetahui..

Kak uMMi..
jgn gentar pun ngan anjing2 upahan mereka..
anjing2 tu menyalak je lbey..
tp xmenggigit..sebab xde keberanian ntuk gigit..huhu

zed said...

Fikir sejenak...

Mereka kata Ummi berzina dgn Beginda.

Beginda yg murtad tu?

Baca dalam Zulkifli Nordin nya blog, korang akan tau pasal isu ni...

Beginda yg murtad tu nak jadi saksi? Dh bengong gamaknya diorang ni...

V7 said...

Anonymous February 12, 2011 10:27 PM said...

Kalau Cik Ummi tu buat program nak masuk neraka...awak semua ikutlah sekali ye?

Bodoh tak boleh nak diajar, bebal tak boleh nak ditunjuk...

Tak gheti2 bahasa...

Yang korang percaya buta pada makhluk macam tu, kenapa?...

Ada akal Allah bagi, jadi gunakanlah sebaik baik nya...

Lagi korang memuja memuji dia...lagi seronoklah dia...itu sebenarnya yg dia mau...blog dia paling top diM'sia sekarang ni...Anwaraidc, Azlishukri, Gerakan Anti PKR, Darul Ehsan Today pun boleh tutup kedai...

Glamour dan Sanjungan itulah moto hidupnya sekarang selepas bertahun2 layu...

Ummi...kalau awak tak siarkan komen saya ni, macam komen2 yg lepas...memanglah awak hipokrit...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

yang kau bodoh sangat sampai sanggup sembah tok guru sesat kau si nik ajis tu apa???

sampai kau sanggup jadi lembu ikut aje cakap nik ajis tu kenapa???

bukan ker nik ajis tok guru kau tu sesat orangnya. kau ni buta ker biol???? sampai dah tak tahu nak beza kan yang benar dan yang sesat.

Anonymous said...

Bab tak tutup rambut lagi dibangkitkan di sini....

Renung-renungkanlah....

Tafsiran ayat 31 surat An Nur oleh HAMKA dalam kitab "Soal Jawab Agama Islam" Penerbitan Pustaka Melayu Baru cetakan ketiga 1980 pada muka surat 48-50:-

"Dan katakanlah kepada wanita-wanita beriman hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara "kelaminnya" dan janganlah mereka mempertontonkan "perhiasan" mereka kecuali yang lahir saja, dan hendaklah mereka memberlitkan kain kudung ke dadanya dan janganlah mereka memperlihatkan "perhiasan" kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka (mertua), atau anak laki-laki mereka, atau anak suaminya, atau saudara lelaki mereka, atau anak lelaki dari saudara lelaki mereka, atau anak lelaki kepada saudara perempuan mereka (kemenakan), wanita-wanita mereka (sesama mereka), atau hamba-hamba sahaya perempuan, pengikut-pengikut lelaki yang tiada syahwat kepada wanita atau, kanak-kanak yang belum ingin melihat aurat perempuan; Dan janganlah merentakkan kaki supaya diketahui orang "perhiasan" mereka yang tersembunyi; Dan taubatlah kamu kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu mendapat kemenangan".

Di ayat ini dijelaskan bahawa yang penting bagi mereka (wanita-wanita) ialah menahan, jangan bermata genit. Kedua jangan mempertontonkan "perhiasan" kecuali perhiasan yang biasa kelihatan saja seperti cincin di jari, subang di telinga, gelang di ujung lengan. Untuk menjaga jangan sampai "perhiasan" yang tersembunyi kelihatan, hendaklah selendang dibelitkan ke dada. Kerana dada atau susu adalah "perhiasan" yang paling menarik mata laki-laki - HAMKA.

Siapa tak kenal dengan HAMKA?.....

Anonymous said...

To Anon yg menulis ni:

"Bodoh tak boleh nak diajar, bebal tak boleh nak ditunjuk...

Tak gheti2 bahasa...

Yang korang percaya buta pada makhluk macam tu, kenapa?...

Ada akal Allah bagi, jadi gunakanlah sebaik baik nya..."


Aku rasa kata-kata ni lebih sesuai utk engkau dan sekutu2 engkau...cakap pakai emosi takde fakta!! hujah kau kosong, hampeh!!

Wak Jengkol said...

Salam Ziarah..

Insyallah, malam ini sekali lagi akan hadir di jalan kebun..kita jumpa di sana

Wak J
http://ulatdankulat.blogspot.com

mohdadrenal@yahoo.com said...

1) betul apa yg disebut oleh "lelaki anti tudung yg hipo" tu..(sy pun baca blog uncle seekers).. tak semesti btudung tak buat dosa @ maksiat2 lain, cuma dlm bab aurat dia dah cuba ikut perintah Allah...
2) cuma kalu btudung lebih baik, niat ati btudung itu serah pd Allah lah...
3) "dont judge book from its cover" ~ inipun betul jugak... tapi luaran mcerminkan apa di dalam... sy tak setuju ayat artis2 ppuan yg selalu beri alasan utk tidak btudung & bpakaian seksi dgn kata2 "wpun sy tak btudung, tak semestinya sy tak solat, sy nak jadik diri sendiri, sy tak nak hipo, sy akan btudung atas kerelaan sendiri, bkn desakan peminat etc..."
4) biar Ummmi dgn cara dia, wpun Ummi tak btudung smpurna spt Wan Jijah, tapi apa yg dituturkan mpunyai kebenaran & ketelusan bbanding wan Jijah...
5) kesimpulan ~ mnusia mmg tak sempurna & mmilih amalan, ada org pergi haji banyak kali tp tetap kedekut, ada yg tutup aurat tapi remehkan bab solat,ada yg tak tinggal solat tapi tak btanggungjwb pd keluarga... etc...

Anonymous said...

salam,
teruskan ummi saman sesiapa saja yg menfitnah ummi. jangan dibiarkan mereka ini. Ummi telah lama bersabar. jangan peduli apa orang kata. dendam atau apapun,, orang peduli apa. apa salah dendam untuk membersihkan diri dan menegakakn kebenaran.
puak puak tu tahu apa selain dari menkritik apa saja pekara yg tidak sebulu dengan sibapak setan tu.

lihatlah apa yg bapak setan kata ketika di us. "masuk mahkamah hanya syarat saja, keputusan telah dibuat, bila kemahkamah bermakna akan dipenjara" inilah fitnah terbaru bapa setan pada sistem keadilan dimalaysia.
kalau dah tahu begitu keadaanya kenapa bapa setan yg kenapa asyik saman orang saja mintak ratus juta.??
go ummi go ummi. teruskan pejuanganmu..jangan peduliii..

Anonymous said...

“Rakyat (Indonesia) boleh memilih apa sahaja yang mereka mahu… undang-undang pornografi menjadi debat yang besar di Indonesia, tetapi pada saya tidak begitu relevan.. isu kecil”, kata Anwar ketika berucap di forum “The Future of Democracy in the Islamic World”, anjuran sebuah badan pemikir AS yang berpengkalan di Washington DC, New America Foundation pada 10 Februari 2011

ucapan pemimpin anugayrah tuhan, mewakili pandangan pemimpin islam abad ini...
dipetik dari http://www.anwaraidc.com/?p=6224

sokong ummi said...

to anon
Bodoh tak boleh nak diajar, bebal tak boleh nak ditunjuk...

Tak gheti2 bahasa...
-------------------------------------
KAMULAH TU...

Anti Provokasi said...

Salam Ummi,

Diharap Ummi tak terperangkap ngn provokasi mereka. Mereka sengaja wat Ummi marah supaya Ummi saman mereka. Apabila Ummi telah menyaman mereka, ia adalah satu kejayaan kpd mereka. Ini kerana Ummi terpaksa menutup mulut disebabkan peraturan mahkamah menyatakan bahawa apa-apa kes yg dibawa mahkamah tidak boleh diulas atau dihebahkan secara terbuka.

Mengunci mulut Ummi adalah matlamat utama mereka walau dengan apa cara sekalipun. Ummi jangan saman mereka selagi fakta-fakta penting belum didedahkan kepada umum. Diharapkan Ummi mesti berhati-hati dengan setiap provokasi mereka.

Anonymous said...

kepada anti provokasi.

kalau tak boleh dedahkan kepada umum, dedah saja dalam mahkamah. saya harap jika kita sabjudis dan berfikiran negetif, satu kerjapun tak menjadi. takkan nak biarkab saja sifitnah tu bermahajalela....
apa yg penting ummi ada bukti dan fakta bukan cakap kosong..spt diaorang tu..wauallahualam...

Anonymous said...

Kpd.saudara Zed,
"siapa Mohd Farid Abdullah? blh bgtau apa peranannya?"

February 13, 2011 12:33 AM
-------------------------------------
Jika nak tau sape dia buka blog:
http://melayurayadaily.blogspot.com
http://www.sahabat-gunung.com

Drpd: Orang Nogori

Anonymous said...

As'salam utk semua,
masih teringat saya sewaktu mula2 kes pemecatan DSAI dulu dimana bbrpa hari sukan Komanwel bermula sbb saya antara committee volunteer.. bersunggut didlm hati 'Dr M dah nyanyuk ke?..kan nak sukan Kmwel ni..apa2 hal tggu lah dulu..takut sgt kat DSAI la tu, bla bla..'dan sewaktu thn 98 tu jgak, Zulkifli Nordin dtg ke office saya di slh satu syrkt Telekomunisi di Jln Kemajuan, S14, PJ..berceramah ttg kezaliman n konsprasi utk jatuhkan DSAI, semasa itu dia adalah slh seorg peguambela utk DSAI..ramai dr kami tertipu dgn risalah n memo sblum itu yg memaklumkan yg Zulkifli dtg utk berceramah ttg isu murtad tp rupanya berpolitik...

Thn lps bln Jun saya melancong ke Itali transit ke Dubai sbb naik Emirates,1 flight dgn isteri DSAI sewaktu ingin pulang ke KL pd 18 Jun..dan pd 28 Dec 1 flight juga dr Istanbul ke KL..apa cerita tu? dgrnya selalu ke luar negara..utk bercuti atau ada sesuatu..Allahualam

Mier

afandi said...

apa yg berlaku pd Farid Abdullah menakutkan sy..bimbang perkara yg sama akan berlaku pd ummi..anwar bkan sebarang manusia,,harap ummi lebih berhati2..

Ka La Jen King said...

Umi,

Siti Aishah tu memang mulut puaka. Mufti Perak pun dia maki teruk-teruk. Tengok screenshot ni kalau tak percaya --

http://img96.imageshack.us/img96/3996/harussanibarisanneraka.png

ktmdnoor said...

SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? Apakah maksud disebaliknya?

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".
Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...
Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.
Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.
Menurut ustaz Zawawi Yusof, Baginda SAW memberi salam dengan lafaz“Assalamualaikum” dan menjawab salam dari para sahabat baginda dengan salam yang lengkap
iaitu “Waalaikumussalam warahmatulallahhi wabarakatuh”
Ringkasnya, baginda SAW akan ;Beri salam dengan ucapan - “Assalamualaikum” dan…Jawab salam - “Waalaikumussalam warahmatulallahi wabarakatuh”
Lagi satu, perlu diingatkan juga semasa menjawab salam, saya dengar ramai orang jawab salam dengan ucapan yang tidak tepat.
Jawab salam yang betul ialah ;
“WAALAI KUMUS SALAM”dan bukannya yang selalu saya dengar iaitu ;
“WAALAI KUM SALAM”
Apabila kita ingin berkirim salam pada orang lain, hendaklah kita berkata
“Kirim salam, assalamualaikum pada ZAID ye” contoh lerr…
Dan bukannya : “Kirim salam kat ZAID yer”
Dan jangan pula memandai-mandai tambah perkataan seperti ” Ko tolong kirim salam maut kat dia yer“.

Statement ini walaupun dalam nada bergurau, tapi ia adalah menyalahi syariat dan berdosa, walaupun sekadar gurauan!
Selain itu, janganlah kita menggantikan perkataan “Assalamualaikum” dengan“A’kum” dalam sms atau apa sekalipun melalui tulisan.
Jika perkataan “Assalamualaikum” itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan “As Salam” yang membawa maksud sama dengan “Assalamualaikum”.
Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortform“A’kum” dalam sms ataupun email. Perkataan ‘AKUM‘ adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk

orang-orang bukan yahudi yang bermaksud‘BINATANG‘ dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan ‘Avde Kokhavim U Mazzalot’ yang bermaksud ‘HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT‘.Jadi, mulai sekarang jika ada orang hantar

shortform “A’kum“, kita ingatkan dia guna “As Salam” kerana salam ialah dari perkataan “Assalamualaikum“.

* Jangan guna “A’kum” kerana“A’kum” bermaksud “Binatang” dalam bahasa Yahudi.

* Jangan guna “Semekom” kerana“Semekom”bermaksud “Celaka Kamu.”Gunakan perkataan “ As Salam” sebagai singkatan bagi“Assalammualaikum.”

Sekian, semoga ada manfaatnya

ktmdnoor said...

As salam buat Ummi
Teruskan perjuangan anda..
sedikit entri untuk semua
SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? Apakah maksud disebaliknya?

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".
Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...
Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.
Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.
Menurut ustaz Zawawi Yusof, Baginda SAW memberi salam dengan lafaz“Assalamualaikum” dan menjawab salam dari para sahabat baginda dengan salam yang lengkap
iaitu “Waalaikumussalam warahmatulallahhi wabarakatuh”
Ringkasnya, baginda SAW akan ;Beri salam dengan ucapan - “Assalamualaikum” dan…Jawab salam - “Waalaikumussalam warahmatulallahi wabarakatuh”
Lagi satu, perlu diingatkan juga semasa menjawab salam, saya dengar ramai orang jawab salam dengan ucapan yang tidak tepat.
Jawab salam yang betul ialah ;
“WAALAI KUMUS SALAM”dan bukannya yang selalu saya dengar iaitu ;
“WAALAI KUM SALAM”
Apabila kita ingin berkirim salam pada orang lain, hendaklah kita berkata
“Kirim salam, assalamualaikum pada ZAID ye” contoh lerr…
Dan bukannya : “Kirim salam kat ZAID yer”
Dan jangan pula memandai-mandai tambah perkataan seperti ” Ko tolong kirim salam maut kat dia yer“.

Statement ini walaupun dalam nada bergurau, tapi ia adalah menyalahi syariat dan berdosa, walaupun sekadar gurauan!
Selain itu, janganlah kita menggantikan perkataan “Assalamualaikum” dengan“A’kum” dalam sms atau apa sekalipun melalui tulisan.
Jika perkataan “Assalamualaikum” itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan “As Salam” yang membawa maksud sama dengan “Assalamualaikum”.
Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortform“A’kum” dalam sms ataupun email. Perkataan ‘AKUM‘ adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk

orang-orang bukan yahudi yang bermaksud‘BINATANG‘ dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan ‘Avde Kokhavim U Mazzalot’ yang bermaksud ‘HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT‘.Jadi, mulai sekarang jika ada orang hantar

shortform “A’kum“, kita ingatkan dia guna “As Salam” kerana salam ialah dari perkataan “Assalamualaikum“.

* Jangan guna “A’kum” kerana“A’kum” bermaksud “Binatang” dalam bahasa Yahudi.

* Jangan guna “Semekom” kerana“Semekom”bermaksud “Celaka Kamu.”Gunakan perkataan “ As Salam” sebagai singkatan bagi“Assalammualaikum.”

Sekian, semoga ada manfaatnya

ktmdnoor said...

As salam buat Ummi
Teruskan perjuangan anda..
sedikit entri untuk semua
SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? Apakah maksud disebaliknya?

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".
Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...
Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.
Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.
Menurut ustaz Zawawi Yusof, Baginda SAW memberi salam dengan lafaz“Assalamualaikum” dan menjawab salam dari para sahabat baginda dengan salam yang lengkap
iaitu “Waalaikumussalam warahmatulallahhi wabarakatuh”
Ringkasnya, baginda SAW akan ;Beri salam dengan ucapan - “Assalamualaikum” dan…Jawab salam - “Waalaikumussalam warahmatulallahi wabarakatuh”
Lagi satu, perlu diingatkan juga semasa menjawab salam, saya dengar ramai orang jawab salam dengan ucapan yang tidak tepat.
Jawab salam yang betul ialah ;
“WAALAI KUMUS SALAM”dan bukannya yang selalu saya dengar iaitu ;
“WAALAI KUM SALAM”
Apabila kita ingin berkirim salam pada orang lain, hendaklah kita berkata
“Kirim salam, assalamualaikum pada ZAID ye” contoh lerr…
Dan bukannya : “Kirim salam kat ZAID yer”
Dan jangan pula memandai-mandai tambah perkataan seperti ” Ko tolong kirim salam maut kat dia yer“.

Statement ini walaupun dalam nada bergurau, tapi ia adalah menyalahi syariat dan berdosa, walaupun sekadar gurauan!
Selain itu, janganlah kita menggantikan perkataan “Assalamualaikum” dengan“A’kum” dalam sms atau apa sekalipun melalui tulisan.
Jika perkataan “Assalamualaikum” itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan “As Salam” yang membawa maksud sama dengan “Assalamualaikum”.
Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortform“A’kum” dalam sms ataupun email. Perkataan ‘AKUM‘ adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk

orang-orang bukan yahudi yang bermaksud‘BINATANG‘ dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan ‘Avde Kokhavim U Mazzalot’ yang bermaksud ‘HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT‘.Jadi, mulai sekarang jika ada orang hantar

shortform “A’kum“, kita ingatkan dia guna “As Salam” kerana salam ialah dari perkataan “Assalamualaikum“.

* Jangan guna “A’kum” kerana“A’kum” bermaksud “Binatang” dalam bahasa Yahudi.

* Jangan guna “Semekom” kerana“Semekom”bermaksud “Celaka Kamu.”Gunakan perkataan “ As Salam” sebagai singkatan bagi“Assalammualaikum.”

Sekian, semoga ada manfaatnya

Anonymous said...

kalau ada any documents tu hebahkan jer kat teruss kat blog, lagi ramai orang tau lagi bagus. biar diorang saman ..kalau diorang beranilaa,
kalau dah jadi macam farid tu.. siann, dahlaa mcm kena mandremm... dokumen pulak ilangg.
nasib baik cepat cuba cari dia, kalau tidak..

jaga diri baik ummi..
amalkan ayat qursy tu...insyaALLAH

Anonymous said...

Anonymous said...
Kalau Cik Ummi tu buat program nak masuk neraka...awak semua ikutlah sekali ye?

Siti Aishah perempuan sial menggadaikan pantat untuk seluruh ahli PKR....

To the irrelevent bastards up there, lu cakap apa pun memang lu orang jenis bebal dan maksum, mangkuk hayun yang memang sepatut nya di letakkan di tandas untuk mencibuk pungkoq anuwar BABI n the gangs of lanuns.

Jikalau lu orang mahu menegakkan keadilan lu punya Sivaji the Pengect, buktikan dengan hujah yang berfakta dan sahih. Prove to me and show me thats he is not a bloody fucker who is is born this world to disunite us Malaysians, and him being not a sodomiser and not corrupted in giving wealth to his father, mother, brother, sister, and his cronies. Prove to me that I am wrong. Check with facts , show to me the registrar of companies that I am wrong! Bagi tau saya mana mari itu duit untuk membina mahligai Gombak, mana datang duit untuk menaiki pesawat first class berkali kali ,hidup di hotel berbintang bintang acap kali menginap tak kira lah di oversea atau pun di dalam negeri.

Tunjukkan kan lah kepada saya kaki pembodek menggadai buntut untuk anuwar pada tahun berapa kah bulan september akan menjadi kenyataan beliau akan menubuhkan kerajaan?

Tunjukkan saya sewaktu dulu pabila beliau menjadi imam dan bercakap sebagai malaikat dfan kelentong di atas mimbar , keislaman nya?

Tunjukkan saya pabila beliau menjadi tpm melaungkan ketuanan melayu dan memertabatkan perjuangan UMNO, jangan kelentong sebab kementerian penerangan dan RTM masih ada dalam archive setiap apa yang beliau kelantong dulu Kalau dulu BABI ni cakap sebegitu, bermakna BABI ni ada lah manusia yang memang hiprokit taraf samdol ketagih buntut , ya tak?

Tunjukkan kepada saya beliau mempertahankan kedaulatan negara Malaysia , sewaktu kegawatan ekonomi dulu, beliau lah yang terhegih hegih untut mengadaptasikan formula IMF supaya kita di perhambakan olih kuasa barat. Ni tentu nya mempercepatkan beliau menjadi BARUA kepada yahudi.

Tnjukkan bukti kepada saya rakaman video yang beliau memperdaya sewaktu dalam penjara pabila menaikki kerusi roda, memakai neck collar? menikmati makanan dan family tanpa perlu di sokong untuk berjalan? tunjukkan kepada saya beliau telah di racunkan dengan arsenic, sampai sekarang tak mampus mampus lagi , menyusahkan rakyat malaysia aja?

Tunjukkan kepada saya mana beliau dapt wang untuk membiyai dua pejabat di US sebanyak USD 6 juta setahun?

Tunjukkan saya kepada bukti yang beliau mempraktikkan ketulusan pabila pengundian PKR pun macam kedai mabuk todi, meja yunggang terbalik, Isteri tidak di cabar, anak di lantik ke jawatan tertinngi, suami kepa shamsidar menjadi naib presiden, Siapa shamsidarengan nya eh?

Tnjukkan dengan bukti slogan lawan tetap lawan , tetapi asyik mengelak dan menunda court kes beliau. tak dak teloq ka?

Tunjukkan kan kan lah dengan bukti apa yang beliau cakap selama ni untuk membongkar apa yang bukti beliau ada kepada kita semua?

Tunjukkan degan bukti beliau dan azmin dan shamsidar telus , buktikan kapada kita senmua dan membuat ujian DNA Afifah, anak azmin, jangan sorok kat australia.

Tunjukkan dengan bukti banyak banyak lagi lah, dah menyampah lah untuk menta bukti kepada pengikut yang tak menggunakan otak yang di anugerahkan olih tuhan.

Sebenar nya mereka dan pengikut nya ada lah robot yang tidak mempunyai akal sendiri, kena ada remote control olih bang nuar, auw!

Zek said...

Ummi, Selamat berjihad malam ini. Saya doakan semoga Allah bukakan pintu hati mereka yang terlalu taksub kepada Anwar untuk menerima penerangan yang jelas dan benar dari Ummi Insya Allah.

Assalamualaikum.

Anonymous said...

Menutup aurat, kalau di sini konteksnya adalah menutup rambut adalah wajib bagi wanita kerana rambut wanita adalah haram.

Tapi ia hanyalah salah satu dari banyak tuntutan dalam agama terutama kpd wanita. Tidak bertudung bukan membawa kpd dosa besar yg boleh jadikan wanita itu terbatal agama nya.

Jadi dosa kerana tidak bertudung mungkin boleh dihapuskan dgn banyak pahala yg diberi Allah atas kebaikan yg lain.
Wallahualam.

Anonymous said...

Salam buat Ummi & keluarga.

Ummi, yang bertudong bukan semua nya yang baik dan yang tidak bukan semua nya tak baik. Apa guna nya kalau bertudong tapi di bawah terlopong. Maaf Ummi, dah banyak saya lihat. Yang bertudong bukan tanda semua nya baik, yang penting hati nurani masing2.

Tentang ucapan anu war di cnn jelas sekali hubungan nya dengan US & yahudi. Ingat senang nak beri ucapan di cnn kalau tak ada connection di sana. Saya rasa pada masa ini dan dulu lagi ramai yang sudah sedar politik tak baik US. Siapa yang berkuasa President kah atau ahli Senet? Ahli2 congress nya ramai yang terdiri dari orang2 yahudi. Ingat masa Tun jadi PM dulu, dia lantang kutuk mereka di UN dengan berani nya. Jadi sudah tentu mereka lebih gemarkan anu war jadi baruah merka. Lagi pun bila anu war jadi tpm dulu dia yang dapat carpet merah bukan Tun.

Bila merenong apa yang kerajaan lakukan sekarang tentu ada yang mereka rancangkan. Ummi tak perlu risau. Saya rasa pemimpin2 kita tak kurang hebat nya. Ingat, nak tarik rambut dalam tepong harus lah perlahan-lahan dan berhati-hati agar tepong tak berselerak. Yang penting Ummi harus teruskan project Ummi. Percaya lah berdiam diri jangan di sangka pengecut dan yang melalak-lalak di sangka kan berani. Kalau kita lihat gelagat mereka dap, pas & pkr rata2 mereka semua nya berani2 macam bapak mereka yang punya Malaysia. Tak kira lah di mana sahaja mereka berada, di depan umum, parliment dll. Malah dengan Sultan pun mereka berani derhaka.

Percaya lah Ummi orang2 politik tertinggi Umno/BN sekarang banyak mendengar dan memerhati. Mereka tentu lebih berhati-hati bila membuat tindakan. Fikir fikirkan lah.

Mat Benut.

Anonymous said...

Terdapat tiga pandangan mengenai rambut wanita Islam (Rambut wanita bukan Islam, tidak diketahui pula apa kitab agama mereka kata mengenainya) :-

1. Tutup rambut dianggap sebagai wajib dan mana-mana wanita membuka rambut dianggap melakukan dosa besar.

2. Membuka rambut dianggap dosa kecil seperti dosa-dosa kecil yang lain yang tidak diambilkira oleh Allah jika tidak terlibat dengan dosa besar dan sentiasa mengerjakan ibadat yang wajib. Dosa kecil ini boleh terhapus dengan hanya mengambil air sembahyang saja.

3. Membuka rambut tidak dianggap berdosa langsung.

Terdapat pula bepuluh-puluh mazhab yang ditubuhkan oleh Muslims sendiri yang sama ada sama pendapat atau berbeza pendapat dalam sesuatu perkara sama lebih-lebih lagi tafsiran mengenai ayat 31 surah An-Nur itu.

Sekian.

karimpendek said...

Aku sokong Kak Ummi 100%

Anonymous said...

SEMOGA PERJUANGAN DEMI KEBENARAN INI AKAN DIBERI ALLAH KEKUATAN BAGI MELAKSANAKANNYA..SYABAS BUAT UMMI

Anonymous said...

Buat Ummi Hafilda,

Ingin sy mengetahui di manakah Azmin berada skrg? Masih lagikah dia berada di luar negara?

Drpd: Orang Nogori

KL BOYZ said...

teruskan perjuangan demi bangsa, agama dan negara tercinta.

Anonymous said...

KAK UMMI, pasti kan si siti aishah mulut busok tu di sumbat ke penjara , kurang ajar punya anak haram jadah.ini mesti keturunan mamak tonhkang. surat beranak nya mesti siti aishah a/p,,,,,,,,,

mthago said...

UMMI HAFILDA SRIKANDI NEGARA

At that time, Ummi Hafilda was a much younger lady. She came forward to become the main witness in the trial case of Dato’ Seri Anwar Ibrahim. At that time Dato’ Seri Anwar Ibrahim was the Deputy Prime Minister of Malaysia and Ummi Hafilda was about to disclose all the secrets she has about the misbehaviors of Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Even Tun Dr Mahathir, who was at that time the Prime Minister of Malaysia did not believe what was about to be disclosed by Ummi Hafilda. Due to her persistence, patients, and her believe, Dato’ Seri Anwar Ibrahim was finally sentenced to six years imprisonment. It was the trial of the year. Most newspapers of the world covered the trial case. Because of the trial, Ummi Hafilda’s name raised to fame. Prior to the trial, she was only an ordinary young woman who was running her own business. In the seemingly naïve-looking young lady, lies the heart that is stronger than steel, lies the mind that is sharper than knives. Allah has used her to become the main witness in the most historic court case in Malaysia. Because she was the main witness in the court case, she had undergone untold sufferings and troubles. Paparazzi followed her and tried to cause trouble to her, yet she remained steadfast in her belief that Dato’ Seri Anwar Ibrahim had committed a very serious crime. She received many death threats and attempts to bribe her from her own brother. She had to move many times from one house to another house in different locations in a span of one year and her car was burned to ashes. At such a young age, Ummi Hafilda had undergone such troubles, only to prove to the court that Dato’ Seri Anwar had committed a grieve offence that finally led the court to sentence Dato’ Seri Anwar to six years imprisonment.

After years of silence and away from the limelight, once again Ummi Hafilda makes a comeback to the public attention when Dato’ Seri Anwar once again was brought to the trial. Ummi Hafilda has threatened to disclose all the secrets that she knows about the sodomy case trial that involved Dato’ Seri Anwar in 1998. She wants the sodomy case trial to be presented to the young generation of today in the forms of videos and films. She believes in doing so, it will explain the sodomy case trial in a clearer and more accurate manner. She believes it is her responsibility to explain to the younger generation the reasons for her serious involvement in the Dato’ Seri Anwar Ibrahim’s sodomy case. Many are skeptical about her sincerity. Many are questioning her integrity. Some have accused her to be a prostitute while some had accused her to have been involved in love affairs with so many men, including Dato’ Seri Anwar Ibrahim. She believes the time has come to clear her names from the various allegations and she wants the truth of the story to be revealed to the public. Ummi Hafilda must have been waiting for this precious moment to reveal the truth that only she knows. All this while, she must have been keeping all the true stories only to herself. Allah has gave her the time and the opportunity to reveal the true stories about what actually had happened in 1998 that finally lead to the dismissal and imprisonment of Dato’ Seri Anwar Ibrahim. CLICK!

cont'ed

mthago said...

It was really a tragic situation that no one can ever imagine to happen to Dato’ Seri Anwar. Dato’Seri Anwar had been dreaming to become the Prime Minister of Malaysia but the dream had turned to become a nightmare for Dato’ Seri Anwar, his family and friends. Who was instrumental in turning the dream to become a nightmare? The person was no other than the young naïve-looking girl by the name of Ummi Hafilda. Thus, naturally, besides Tun Dr Mahathir, Ummi Hafilda has become one of the most hated persons by Dato’ Seri Anwar, his family members and his supporters. All the dreams of the followers of Dato’ Seri Anwar had shattered to ashes. The person who has been instrumental in the downfall of Dato’ Seri Anwar Ibrahim was Ummi Hafilda. Naturally she is the most hated person in the life of Dato’ Seri Anwar, his family members and supporters. Ummi Hafilda has no followers to support her in her struggle to achieve justice. She revealed about her lone struggle against the aggressions and the humiliations done to her by Dato’ Seri Anwar and his supporters. Many people love Dato’ Seri Anwar and supported him but none including UMNO members had supported Ummi Hafilda during her tribulations. Almost all PAS, Jemaah Tabligh and ABIM members and many others supported Dato’ Seri Anwar. Many has supported Dato’ Seri Anwar because they think that Dato Seri Anwar is a true Islamic leader while Ummi Hafilda, by her outward appearance, appears unreligious and un-Islamic. Ummi Hafilda does not cover her hair while the wife and daughters of Dato’ Seri cover their hairs. Because of the outward unreligious appearance of Ummi Hafilda, many decided not to believe what she has said.

I have said in my previous articles, that Malays are very much into cosmetic and superficial appearance. Malays care more about appearance than reality. Malays have proverb which says; Biar Papa Asal Bergaya. A person who knows how to look rich, pious or religious can easily deceive the Malays. Jemaah Al-Arqam and Tabligh have been successful in influencing the Malays to join them because they have been good at showing pious outward appearances through their clothing and minor Islamic practices. When peoples observe them wearing Islamic attires and giving great attention to minor Islamic practices, then they think that these people must be giving much more attention to greater Islamic practices. Looking at the outward appearance of Ummi Hafilda, many Malays will jump to the conclusion that Ummi Hafilda and Tun Dr Mahathir are unreligious persons because they do not appear pious outwardly especially through their attires. The action of Ummi Hafilda to bring Dato’ Seri Anwar to the court was looked upon by many Malays as the action of an unreligious person. Many Malays jeered at her and they regarded all the evidences that she had thrown against Dato’ Seri Anwar was a perjury and falsehood. Many Malays believe the words of Dato’ Seri Anwar more than the words of Ummi Hafilda because Dato’ Seri Anwar look more religious than Ummi Hafilda. When Dato’ Seri Anwar gave speeches, it was accompanied with verses of the Quran and the Hadis of Prophet Muhammad saw. Who could have believed such horrendous actions such as sodomy could have been done by Dato’ Seri Anwar who appears to be so knowledgeable about Islam.

cont'ed

mthago said...

Can Ummi Hafilda and Tun Dr Mahathir match the pious appearance of Dato Seri Anwar? Certainly cannot. Many people can be easily deceived by outward appearance. The first order of Allah upon Muslims is not to change the outward appearance but to invite people to recite the Great Kalimah and the second order is to perform the five times daily prayer. To invite people to recite the Great Kalimah is also the work of inviting people to good and forbidding people from evils. The greatest evil that Dato’ Seri Anwar does is not doing the work of inviting people to good and forbidding the evils. Instead of forbidding the evils, Dato’ Seri Anwar himself is involved in evils deed. As a Deputy Prime Minister, the evils deeds that Dato Seri Anwar do could affect a great circle but had he become the Prime Minister, the evils deed will affect a much greater circle. Ummi Hafilda and Tun Dr Mahathir have the courage and the bravery to prevent the evil deeds from spreading by preventing Dato’ Seri Anwar from becoming the Prime Minister of Malaysia. Ummi Hafilda and Tun Dr Mahathir was not able to stop Dato’ Seri Anwar from committing the evil deeds but they were successful in preventing the evil deeds from spreading to a wider circle by preventing Dato’ Seri Anwar from becoming the Prime Minister of Malaysia. What Ummi Hafilda had done was highly courageous. She tried to stop someone powerful from becoming more powerful. Indeed the work needs courage and Ummi Hafilda has been instrumental in carrying-out the great task. With the help of Allah, she did it marvelously. Ummi Hafilda has been the mean to the downfall of Dato’ Seri Anwar Ibrahim. She described herself as Srikandi and that title fit her. During the great trial, Ummi Hafilda has continuously sought the help of Allah. She did mention in her articles that she used to wake up at 4am in the early morning, to pray Tahajjud. This story reveals the fact that, although Ummi Hafilda is not wearing a tudung but she guards her prayers and she struggled to stop evils from spreading. The order of inviting people to good and forbidding the evils and the order of performing five times prayers relatively are greater orders of Allah compared to the order of covering the hair or wearing a tudung. Although the order of wearing a tudung is relatively a smaller order of Allah but to most Muslims, it is a great order and a sign of religiousness. Many Muslims believe that the order of wearing tudung is greater than the order of forbidding the evils and performing daily prayers. Many Muslims think and believe that a person who is wearing tudung is a religious person even though she may not be performing prayers and is constantly doing evils. On the other hand many Muslims think and believe that a person like Ummi Hafilda, who is doing the work of preventing the evils from spreading and performing five times daily prayers but is not wearing tudung as unreligious.

Because Ummi Hafilda is not wearing a tudung, many think of her as not religious and they decided not to believe whatever she said and they called her with so many bad names. Wearing a tudung but do not perform daily prayers and do not forbid evils is not a sign of piety. Inviting people to good and forbidding people from evils and performing five times prayers are signs of piety. Wearing tudung is relatively a smaller order of Allah and many can easily wear a tudung but not everybody can do the things that Ummi Hafilda has done. May Allah Showers His blessings upon her.

http://mthago.wordpress.com/2010/12/23/ummi-hafilda-serikandi-negara/

Aku said...

to tengah2 dan sekutunya,

kau nie tak paham bahasa ke? atau baca atau dengar skit terus bg komen?

nak bg komen ke apa ke kena dgr the whole story..jgn dgr sekerat2. nanti tak faham cerita sebenar atau hujah sebenar.

kan ummi dah cakap, kalau azmin tu pekerja syarikat mana2 ke, penyapu sampah ke...dia tak perlu kalut ribut buat all those thing ...buang masa & buat penat je. tapi semua ni dibuat krn bahaya negara jika azmin dan anwar berkuasa bila dipilih oleh rakyat yg berjaya ditipu oleh mereka bedua ni. ada faham????

faham tak???

kalau tak faham jgn komen la...nampak sgt kebodohan kau kat sini.

Anonymous said...

Semalam saya di Johan Setia mendengar ceramah Ummi and Senator Ezam.

Saya ucapkan tahniah ... Ummi
consistent dengan hujah-hujah yang diluahkan,tenang dan berkeyakinan tinggi. Akhirnya saya kagum dengan keberanian Ummi. Tidak semua orang didalam keadaan yang sama akan dapat menulis didalam blog dan berceramah dengan perkara-perkara yang sama dengan begitu yakin.

Kadang-kadang terfikir juga ... apalah perlunya bercakap / berceramah begitu lama untuk meyakinkan orang ramai. Kalau tidak kerana niat untuk memenangkan orang-orang Melayu dan Islam supaya lebih bersatu.

Harapan dan doa saya lebih ramai lagi akan meyokong Ummi dengan usaha-usaha ini.

InsyaAllah dengan usaha Ummi dan Senator Ezam dan lebih ramai lagi, Selangor akan dapat dirampas kembali.

Shah Alam 7.

Anonymous said...

Saya harap Ummi dan Ezam dapat datang ke Seremban beri ceramah ... Thank You.

Law of the Universe says that the truth will prevail ...

.

Anonymous said...

harap ummi buat lah buku cerita kan semua ni.buku kan dalam semua bahasa dunia.english,arab,frence,german,indonesia,mandarin,hokkien,kantonis,tamil.urdu dll,biar dunia tahu siapa anwar dan untuk genarasi baru dan yang akan dilahir.

Anonymous said...

Berani kerana benar , takut kerana salah. Jadi tak salah bila Ummi bercerita yg benar. Yg sokong Anwar membuta tuli ni takde cara lain nak patahkan hujjah Ummi. Cerita ttg tak tutup aurat la, suruh istighfrar la, kononnya Ummi aibkan org.
Biasalah...penyokong2 tegar Anwar Ibrahim ni lebih suka bersubahat dari membongkar kemungkaran boss dia.

zihan said...

Salam ummi
Saya dapati ummi sudah lama tak update blog ummi? kenapa yer?

Anonymous said...

ummi kemana pulak ko menghilang, dah lama tak update blog nih..

ko ni ntah hidup, ntah mati wallahualam.

bukan aper, aku takut ko kena naya sebab keberanian ko membongkar suma rosia-rosia penting tuh..

kalu ko baca komen nih.. tolong la buat update sket.. takkan dh mati idea kot..ada banyak lagi rosia yg belum ditembelangkan.

tolong jgn senyap jer..

cityiklan said...

Salam Ramadhan Dari Saya Buat Semua
Cityiklan
Iklancoffee
andaforex
iklan percuma Online Malaysia

Adnan said...

umi mmg seorang yg brani walaupun nyawanya terancam....

mech said...

wooooooooot syabas kak umi ,berjuang jgn kira siapa dia ,kalau di bersalah tetap bersalah ,LAGI LAGI ORG YG BERNAMA ANUAR TRU SERTA ISTERI NTA JIJAH DAN ADIK AKAK AZMIN jgn bagi ruangan ser inci pun untuk mereka menjadi malaysia sebagai tempat mereka nak menyalak, andai kata di beri ruangan maka AKAN HANCUR LAH MALAYSIA AKAN DTG .HARAP HARAP KITA MEMPERTAHAN SEBELUM IA BERLAKU wooooooooooooot