Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Friday, February 4, 2011

TUN M: KETUK KEPALA NIK AJIS DAN ANWAR, BARU MELAYU BOLEH BERSATU









Tun M: Ketuk Kepala Nik Ajis Dan Anwar, Baru Melayu Boleh Bersatu.



“Cara mudah, ketuk kepala nik ajis dan anwar kerana penyakit itu semua datang daripada mereka,” kata beliau menjawab satu soalan bagaimana untuk menyatupadukan orang melayu yang menurutnya sudah berpecah tiga.

“Niat mereka hanya untuk mendapat tempat. anwar dengan dasarnya untuk sampai ke putrajaya dan nik ajis adalah seorang ‘opportunist’. tidak ada niat mereka ini untuk berkhidmat untuk agama, bangsa dan negara, itu yang susah hendak berbaik dengan mereka,”

Tun mahathir mendakwa orang melayu sudah berpecah kepada tiga dan kuasa politik semakin mengecil dan tidak menolak kemungkinan akan menjadi macam orang melayu singapura.


Tun juga menyifatkan usaha menyatupadukan orang-orang Melayu itu menemui jalan buntu kerana tidak adanya keinginan daripada kedua-dua pemimpin berkenaan, nik ajis dan anwar untuk ke arah itu. klik disini






Nik ajis pertahankan lee kuan yew dengan menganggap cadangan lee kuan yew supaya orang Islam singapura tidak terlalu kuat berpegang kepada ajaran Islam adalah tidak seburuk dari Islam nasionalis melayu."


Sehubungan itu, tun mahathir berkata, bayangkan sahaja pendekatan Islam bawah pemerintahan nik ajis ketika beliau duduk sebaris dengan pemimpin lain dalam pakatan haram seperti guan eng, karpal singh dan kit siang.



"Jika pendapat kawan baik nik ajis menuntut supaya amalan ajaran Islam dilonggarkan, nik ajis mungkin bersetuju kerana Islam nasionalis lebih teruk daripada lee kuan yew," sindir tun mahathir.



Pada 27 Januari lalu, utusan malaysia juga melaporkan nik ajis mengeluarkan kenyataan itu dengan membandingkan dengan sikap segelintir orang Melayu di negara ini yang membuang sama sekali Islam dan mengambil pendekatan nasionalisme. komen tun m pasal nik ajis klik sini



NIK AZIZ HARUS MUHASABAH DIRI DEMI ISLAM DAN UMMAH 

Terlampau ghairah nak bersekongkol dng DAP dan Lee Kuan  Yew serta
barua  Yahudi, takut nanti jadi pencacai di negara sendiri, masa tu menangis
air mata darah pun dah tak guna. Sedarlah wahai bangsaku, kita telah dijajah
selama 400 tahun. Apakah kerana badut-badut politik dan pengkhianat ini kita
akan dijajah semula?


Apabila Tun Mahathir menegaskan bahawa Malaysia adalah Tanah Melayu dan 
ianya kekal begitu sampai bila-bila di mana kaum imigran perlu menerima 
konsep dominan Melayu dalam agama, bahasa mahupun budaya, pastinya 
ramai yang akan melenting untuk membedal Tun Mahathir. KLIK SINI



Cerita tentang Malaysia bukan milik Melayu sudah lama diperkatakan. Ada 
yang membuat teori, Melayu sendiri bukanlah penduduk asal di wilayah ini.
 Malah ada yang tidak segan silu menyatakan bahawa Semenanjung Tanah 
Melayu adalah sebahagian daripada negeri India atau negeri China dengan 
fakta-fakta sejarah yang sangat melucukan.


Atau dalam bahasa mudahnya, mereka ingin memberitahu bahawa orang Melayu 
tidak lebih berhak berbanding masyarakat Cina dan India yang sejarah kedatangan 
mereka ke negara ini secara beramai-ramai adalah pada penghujung abad ke-19 
dengan bantuan Inggeris.

Semenanjung Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak terletak di kawasan yang dikenali 
sebagai Kepulauan Melayu yang mula dikenali di barat menerusi tulisan Alfred 
Wallace pada abad ke-19 dahulu. Sebelum pembahagian sempadan negara yang 
mewujudkan negara-negara seperti Malaysia, Indonesia, Singapura, Brunei, Filipina 
dan Timor Leste. Lebih tepat lagi, Kepulauan Melayu merupakan sebuah kawasan berlingkungan 3 juta kilometer persegi dari hujung benua Asia di sebelah tenggara 
sehingga ke Australia. Antropologis pula meluaskan kawasan Kepulauan Melayu
 sehingga merentasi Lautan Pasifik sehingga berhampiran dengan perairan Chile.



Jauh sebelum kedatangan kaum Barat dan imigran-imigran lain, orang Melayu 
yang terdiri daripada Melayu-Deutro, Melayu-Polinesia dan Melayu-Melanesia 
mendiami kawasan ini tanpa banyak maklumat yang diperolehi untuk 
didokumentasikan. Atau dengan kata lain, kaum Melayu mengamalkan dasar 
tertutup kecuali sebahagian kecil di utara Kedah dan Sumatera yang terdedah
 kepada laluan perdagangan serta pelayaran.



Itu cerita sejarahnya...



Apa yang dikatakan oleh Tun Mahathir, pastinya sangat menyakitkan hati 
para pembangkang yang cuba menjadikan Melayu sebagai kelas kedua 
di negara dan kawasan mereka sendiri. India dan Cina yang tinggal di 
Afrika Selatan dan sama usia dengan India serta Cina di Malaysia, tidak
 pernah menuntut persamaan taraf seperti yang terdapat di negara ini 
sekalipun mereka adalah warga negara di negara yang pernah mengamalkan 
dasar apartheid yang mengukuhkan penjajahan kulit putih ke atas kaum asal 
Afrika Selatan.



Barangkali kerana jumlah mereka yang jauh lebih kecil membuatkan mereka 
tidak banyak merungut dan berlagak macam yang terdapat di Malaysia. Bahkan 
Cina dan India yang terdapat di Afrika Selatan dapat bertutur dalam bahasa 
Afrikaans dengan lancar tanpa pelat seperti di Malaysia.


Memperkatakan tentang Melayu pastinya akan menimbulkan ungkapan rasis 
tetapi menentang Melayu, tidak pula dianggap begitu.

Itu adalah senario yang sangat pelik berbanding mana-mana bahagian lain
 di dunia ini. Dan senario tersebut hanya wujud - satu-satunya - di Malaysia!!!!

Nukilan THE FLYING KICK





40 comments:

Teddybear Cute said...

harap mereka berdua ni cepatlah pergi. Buat kacau saja.

izak48 said...

Anwar hanya mengejar mimpi yang kian pudar dan bakal padam sebelum sempat ia menjejakkan kakinya ke anak tangga Putrajaya yang menjadi impiannya siang dan malam. Termengah-mengah mengejar kedudukan sebagai PM seolah-olah coba merampas takdir dan menagihnya untuk menunaikan. Namun tidak kelihatan kilas harapan dimanapun.

Hanya kekurangajaran satu-satunya menjadi senjatanya. Ia coba menyambar dengan rakus sesuatu yang ditakdirkan bukan menjadi miliknya. Bak ular yang licik dia menyusup melalui jalan-jalan berselirat lagi kabur lalu dengan itu menukar wajah kehidupan tanah air tercinta ini semakin tunggang langgang jadinya.

Sewaktu memegang jawatan TPM dikontrolnya hampir semua media arus perdana Malaysia dan mewarnakan dirinya putih-seputihnya bak melambangkan sebuah kehidupan yang tak tersentuh noda. Namun takdir Yang Maha Esa mendahului segalanya. Muncul dipersada bumi tercinta ini Srikandi negara Ummi Hafilda yang dengan penuh keberanian layaknya seorang wira menelanjangi “jatidiri” manusia yang bernama Anwar Ibrahim hingga ke kerangka empulurnya. Ternyata manusia yang satu ini punya warna hidup yang diselubungi oleh pembohongan dan dalih-berdalih dalam kata-kata dan lakunya. Namun tampil Srikandi sekali lagi diwaktu bumi tercinta ini amat memerlukannya…….lalu jaringan pembohongannya dikoyakrabakkan kecai berderai.

Ingatlah wahai Saudara Anwar, teman sekuliah saya dulu, apabila diri tercampak di depan rahang maut yang tinggal hanyalah tuaian sesalan yang tandus. Namun pintu taubat Ar-Rahman Ar-Rahim, sang Halik, yang kepadaNya kita akan kembali sentiasa terbuka. Sambutlah panggilanNya sebelum terlambat!

Anonymous said...

bila laaah dia orang ni nak insaf...bab agama bukan main pandai...dengar cerita...taraf ulamak....tapi banyak perkara ( isu Allah, cthnya), kita dok confuse dengan pendirian mereka. Tak rasa sayang kat bangsa dan agama lagi ke????????

Anonymous said...

hari ini Nik Ajis gembira bersalaman dgn LKY.Tapi adakah hari esok dia akan ketawa lagi?.Kalau kita ada kuasa maka kita boleh merancanakan negara ini seperti yang kita mahu.Kita kata melayu tu islam dan kita boleh lihat islam di mana2.Boleh dengar azan dan musabaqah.Apa jadi selepas ini jika bukan kita yang memerintah dan mengharapkan orang lain untuk merancanakan apa yang kita mahu.Melayu akan terus hilang kuasanya,islam hanya tinggal nama.Semua aktiviti agama pada masa itu perlu mendapat kebenaran memerintah.

Anonymous said...

Adanya dua ekoq makhluk Allah ini menceriakan suasana Politik Malaysia. Mereka berdua ni adalah badut tegar. Sorang layak bergelar Wak Sirr dan sorang lagi layak bergelar Wak Dogol yakni Icon Wayang Kulit.

Anonymous said...

dalam pas siapa amir??? maksud aku ketua. nik ajis atau hadi mat jenin tu???

kenapa puak-puak ulamak dalam pas macam pondan tak berani langsung nak bercanggah pendapat dengan nik ajis. apa saja cakap nik ajis tu semua betul walaupun cakap nik ajis tak ada point langsung. nampak sangat mereka ni bukan perjuangkan islam tapi kemaruk kuasa.

aku perhatikan nik ajis ni makin lama makin sesat. aku tengok orang pas ni anggap nik ajis maksum, apa yang dibuat dan apa yang dicakap semuanya betul.

kes kat tenang tempoh hari, ada ker patut kata kalau pengundi tak undi pas dia orang golongan jahiliah. hebat sangat ker pas tu??? sampai jatuh ke tahap jahiliah kita kalau tak undi pas.

tapi itu semua tak penting sebab itu masalah pas yang kononnya memperjuangkan islam tapi pada hakikatnya hanya nak gunakan islam untuk kepentingan politik mereka. yang penting tanggungjawab kita untuk bantu ummi bagi memastikan si anwar ibrahim tu tak jadi PM dan lim kit siang tak jadi TPM.

mana boleh terima kalau PM kita mat liwat dan TPM 'anak tiri' lee kuan yew. huru hara negara kita nanti.


-V7-

anti jubor said...

det kecik van bus dan kasim selamat cuba ambik wuduk,solat dan berdoa berjam-jam mintak allah bagi jawapan n hidayah kat kau.orang sape si anwar munafik ni,kau nak kata mahathir keturunan mamak.kau taw tak dato sijubo tu mmg keling paria betol masuk islam.kau tgk lah pak ibrahim tu kan muka keling.apa lah dungu kau ni,buta perut apa.kenapa bila bapak ayam nalla cabar anwar ,azmin n azizah sampai suruh azmin jawab apa itu dayus dia snyap mmbisu seribu bahasa ,knowing them dh pasti dia saman macam si jubo saman khairy,chandra n tun.kenapa bila nalla n ummi maki kaw2 telor pun xkluar.sekarang mcm tikus.saman lah kata tak percaya mahkamah,yg duk saman ratus2 juta kat chandra,tun n khairy tu kenape?maknanya percaya lah jugakkan.apa lah kau ni bebal det kecik.

anti jubor said...

det kecik van bus dan kasim selamat,meh aku nk cerita kat kau sape keturunan anwar jubo ni.kau kata mahathir mamak sedangkan dato anwar sahkeling paria betol yg masuk islam.kau tgklah muka pak brahim tu,tak muka keling jual kacang putih.pi lah kau det kecikaku org penang selang 10rumah dari rumah pak brahim.mmg sekeluraga keturunan penzina dan caca merba.pak brahim tibai org gaji dia sampai beranak jadi adik pompuan anwar,tu anak gampanglah.mokhtar abang anwar tu sampai mati jadi mat gian lalok dadah,idrus abg anwar cikgu yg pernah didakwa ramas buah dada anak murid abang dia,rani kaki judi n playboy malaya,marzuki pun tibai anak gundik anwar anwar.so satu family mmg keturunan gamapang n laknatullah.org sekampung taw betapa kejinya depa ni semua,kesian kau orgkena tipu.

Anonymous said...

Persoalan timbul kepada sesiapa boleh membantu kerjasama amat dihargai.

Apakah agama Anwar? Pelopor LGT.
Adakah Anwar seorang Muslim? ???

Adakah Anwar menganuti Judaism? ??? bersetuju dgn Pluralisme, LGT & Bersahabat bkn berkawan.

Adakah Anwar menpunyai DNA Yahudi@Khanzar? Bapa Anwar berasal dari India mungkin kah menpunyai darah yahudi kerana Di India ada perkampungan Yahudi. Proxy bersetuju dgn penubuhan Negara Israel.

Adakah Anwar mengerjakan solat dan solat Jumaat? Tak pernah jumpala.

Di Akhir Zaman dimana Generasi Ghufarah bakal menyinar, disamping Dajal sudah kelihatan dari pelbagai Bangsa.

Nwar&Njiz(Dumb&Dumber)Dajal Mata1. Penyelamat Palsu.
Mata kanan & hatinya BUTA tidak dapat melihat&mengerja kebaikan, tp hanya Melihat dgn mata kiri shj suka melihat & mengerjakan yg tidak baik.

SB said...

salam..
apalah nak dihairan sangat dengan pandangan vanbus kalau di bandingkan dengan Ezam mohd nor yang bermatian membela Anwar sehingga masuh penjara.dulupun Ezam sanggup melakukan apa saja bagi mengatakan Anwar benar, Anwar difitnah dan seumpamannya.Begitu juga dengan rakan rakan Anwar yang lain.
Yg bezanya Ezam dan rakan rakannya sekarang sudah faham dan insaf dan menerima kebenaran.
Vanbus hanya pengikut kerdil yg belum lagi cukup matang untuk menerima kebenaran sebagaimna Ezam dan yng lain lain tu..Siapalah vanbus yg hanyalah sekadar pak turut dan seronok bila diberi perhatian...

Anonymous said...

Hebat sunggu pendedahan yang diucapkan siapa sebenarnya nil ajis.Belajar diIndia ,bahasa arab tahu sikit2,tafsir Quran ikut suka dia walau pun sekerat.Tokoh dan ulama agama tahu ilmu dan perangainya.Kita yang sedikit ilmu agamanya ikut sahaja apa yang dia ucap.betul atau tak betul pun kita ikut.tapi orang byk ilmu agamanya tahu, betul atau tak betul.Itu sebab dia boleh goreng orang yang taksub,pemimipin dan penyokong PKR,DAP dan UMNNO.Kesian Nik Ajis akhirnya kesilapanya memakan diri.
Tak sampai hati lihat foto nik ajis bertinggong di tepi tembok.Kembali kepangkal jalan.

Anonymous said...

salam ummi,

saya cuba berkongsi maklumat ttg sejarah melayu yg byk tidak diketahui oleh kita semua.
tapi saya yakin, Tun M adalah org yg sangat faham sejarah sebenar org melayu sebab itu beliau pernah menyebut bhw tok nenek kita dulu adalah pelayar, pedagang dan pahlawan yg hebat.

mereka dibawah adalah anak2 melayu kita yg sedang giat menjalankan kajian dan penyelidikan ttg sejarah melayu. semoga memberi manfaat.

ttp perlu diingat, mereka juga sekadar berkongsi kajian mereka dan tidak memaksa kita menerima bulat2 pandangan yg diberikan.

sejarah melayu adalah yg paling misteri dan paling tidak diketahui didunia.

dari dulu tanah melayu digelar semenanjung emas. sebab itu usaha utk menakluk golden chersonese ini masih dan sedang berjalan sehingga sekarang melalui proksi2 yg dilantik oleh yahudi.

mesir sudah bergolak, semua 11 ribu pelajar malaysia dikerah balik. tidakkah kita mahu mengambil pengajaran? adakah keamanan yg kita nikmati ini akan kekal perpanjangan??
fikir2kanlah sebelum terlambat.

ummi, teruskan dan teruskan perjuangan..........


http://mistisfiles.blogspot.com/

http://halamansrikandi.blogspot.com/

http://riwayatmelayu.blogspot.com/

http://lokalgenius.blogspot.com/

http://ibnurusydi.blogspot.com/

http://susorgalor.blogspot.com/

Anonymous said...

“Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994

"Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

"Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

baca lagi di http://badutrakyat.blogspot.com/2011/02/panas-inilah-sebenarnya-fakta-pas-telah.html

Anonymous said...

Kalau ya pun awak semua tak suka pada Nik Aziz...janganlah sampai menghina beliau dengan gambar macam tu...

Hina sangat ke dia, kotor sangat ke dia, busuk sangat ke dia...ini soal politik...biasalah.

Cik Ummi, awak yg memulakan semua ni...awak tanggunglah segala dosa awak dan mereka2 yg terlibat dalam kerja2 yg mengaibkan ini, dunia dan akhirat...

Ingat Cik Ummi, hari ini awak mengaibkan Nik Aziz...saya percaya dengan keadilan Allah Taala...suatu hari nanti awak akan mendapat keaiban yg lebih dahsyat lagi...

Sekadar mengingat...En
ough is enough Cik Ummi...

Anonymous said...

selain dua orang ini adalah lagi seorang di Perak yang bersekongkol dengan DAP, meroyan kan jawatan MB.

Siput Merah

Anonymous said...

selain dua orang ini adalah lagi seorang di Perak yang meroyan jawatan MB.

Siput Merah

Anonymous said...

anon February 5, 2011 6:23 PM said..

Kalau ya pun awak semua tak suka pada Nik Aziz...janganlah sampai menghina beliau dengan gambar macam tu...

Hina sangat ke dia, kotor sangat ke dia, busuk sangat ke dia...ini soal politik...biasalah.
Cik Ummi, awak yg memulakan semua ni...awak tanggunglah segala dosa awak dan mereka2 yg terlibat dalam kerja2 yg mengaibkan ini, dunia dan akhirat...

Ingat Cik Ummi, hari ini awak mengaibkan Nik Aziz...saya percaya dengan keadilan Allah Taala...suatu hari nanti awak akan mendapat keaiban yg lebih dahsyat lagi...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau tahu pulak rasa terhina. yang kau dan puak-puak pas kau termasuk dengan tok guru bodoh kau tu kutuk, maki dan hina orang umno ikut suka boleh pulak.

ini soal politik (menurut kata kau) lah, kita orang punya suka nak buat apa, biasalah (menurut kata kau)tu, itu pun kau nak kecoh.

kalau takut kena hina, suruh tok guru bodoh kau berhenti dari berpolitik. kau dengan tok guru kau tu sama bodoh dan biol lah.

ummi aibkan tok guru kau???? yang tok guru kau kata umno tu kafir dan jahiliah tu apa????

kenapa tok guru bodoh kau tu boleh ikut suka hati dia aje untuk cakap apa, dia tu maksum ker atau dia tu nabi yang cakap dia adalah wahyu???

kau ingat kita orang lupa yang kau orang cakap mahathir tu mahafiraun dan umno tu israel.

kalau berani buat lah sumpah laknat ikut syariat tok guru kau tu.. yang mahathir tu mahafiraun dan umno tu israel. kalau kau berani lah.

bila saiful yang islam tu buat sumpah laknat dengan nama Allah SWT kau tak nak percaya tapi bila sila bala yang kafir dan si baginda yang murtad tu buat sumpah mati-mati kau percaya.

kau kalau tak suka dengan blog ni, kau boleh blah. kita orang kat sini bukan suka golongan macam kau yang sanggup jual agama untuk kepentingan diri.

-V7-

Anonymous said...

salam ummi
apa jadi dgn persoalan ke 12 sehingga 44, dah terbengkalai ke?
lama dah tungguuu.. bila laa nak disambung..

Njah said...

anon February 5, 2011 6:23

Enough is enoughlah for pas untuk menuduh orang Islam lain tidak se Islam macam orang pas. Ada mata lihat, ada telinga dengar, kedua pancaindera ini Allah anugerah kita untuk menilai yang mana baik dan yang mana buruk. Gunakan sebaik mungkin sebelum kedua-dua ini Allah ambil semula

Anonymous said...

Pada semua pembaca. Maklumat Umi ini bukanlah cerita dongeng,cerekarama,cerita hasutan,cerita Politik mahupun fitnah. Ini adalah perkhabaran dan peryataan kebenaran di atas Hakikat kebenaran. Semuanya jelas terhadap DSAI dan TGNA. Kita harus jelaskan kepada umum tentang Hakikat kebenaran ini. Bagi yang berkomputer, sambungkan kepada semua pembaca komputer, bagi yang tiada, sila beri ulasan lisan kepada mereka yang masih kabur dan taksub. Ramai rakyat Malaysia yang sudah tergelincir kerana permainan persepsi Anwar dan Tok Guru yang licik. Anwar menggambarkan Pemimpin Negara kita sekarang amat lemah dan ekonomi Negara amat lemah. Tak Guru menggambarkan Pemimpin Negara amat zalim, kafir dan Negara ini bukan menegakkan Agama Islam tetapi Negara Sekular. Tok Guru juga menggambarkan pada orang-orang kampong yang Syurga itu jaminan dari PAS sahaja, sedangkan Syurga itu milik Allah dan masuk kita ke Syurga Allah yang penuh kenikmatan yang perpanjangan itu hanya di atas keredhaan Allah, Rohim Allah swt. Bukan banyaknya Amalan kita yang kita banggakan dan bukan kerana memangkah Parti PAS. Agama kita adalah Agama Tauhid, bukan Agama Parti-parti. Kita mengEsakan Allah dan memohon Rohimnya, bukan mengejar Parti untuk masuk Syurga. Bolehke Amalan yang selama seratus tahunpun di jadikan tiket untuk masuk Syurga Allah yang tiada pengakhirannya ? Amat-amat kecil sekali dan tidak layak langsung, melainkan Allah reda di atas Rohimnya, maka barulah pintu Syurga itu di buka kepada kita. UMNO sudah lama menegakkan Rukun Islam yang lima. Lihatlah laugan Azan, lihatlah pusat Zakat, lihatlah laungan Ramadhan, lihatlah Tabong Haji, lihatlah pentadbiran masyarakat Islam, lihatlah Universiti Islam, sistem kewangan Islam, bangunan Islam, dlll lagi. Cuma yang kurang adalah Tauhid Individu yang harus dimantapkan oleh individu itu sendiri. Masjid masih kosong, zakat dan derma ikhlas masih kurang, dan masih ada maksiat di semua Negeri termasuk Kelantan serambi Mekah. Kerana itu semua adalah Ketauhidan individu kepada Allah swt., bukan kekurangan pentadbiran kerajaan.
Di harap DSAI,Azmin,TGNA cepat-cepat kembali ke jalan yang benar dan di redhoi Allah swt. Aminn..

Anonymous said...

orang yang duduk minta sedekah tu ialah SYAITAN PAKAI SERBANG. pada mulanya dia suka bersahabat dengan syaitan nkerana nak menang pilihanraya, lama lama syaitan tu dah MERUPA seperti orang dalam gambar tu.
ps.JANGAN AMBIL SYAITAN JADI SAHABAT, SEBAB SYAITAN KAN MUSUH KAMU YG NYATA. TP Orang dalam gambar tu tapsir syaitan boleh di buat sahabat......taubatlah wehh..

Anonymous said...

Nik Ajij jgn buat tak elok, rupa dah tak elok. Kalo rupa dah buruk perangai baik byk yau kataku. Nakjadi anjing neraka ke? Sblm ni kamu menyokong utk menghina org tapi skrg ia berbalik kepada kamu. PadanMukalu Bodoh. Adakah Adil itu? Adakah kamu org yg mendapat pertunjuk. Bagiku kamulah telah byk melahir manusia bersikap kurang ajar seperti kamu.

Untuk pengetahuan org bukan muslim juga hairan mengapa ada org muslim berperangai seperti kamu NikAjij contoh untuk IslamPhobia. Ada dari mereka percaya pada akhir zaman akan dtg org yg berpura alim pada hakikatnya ia adalah Org Bodoh. Kamu jgn bongak sgt org yg panggil Kamu Tok guru cuma org PAS. Org PKR kata Tok TipU ingat kan Sifu.
Org lain kata penyelamat Palsu.

Berapa ramaikah yg org kelantan yg menjadi Muslim di kelantan berbanding KL?

Seorng kenalan cina dikelantan tp menerima Islam di KL. Dia berkata org Islam di KL berlainan dgn org PAS diKelantan. Org Pas melihat dgn mata kiri kerana mata kanannya buta.

N.Ajing Jgn ingat Hang Teror, ramai lagi org bodoh mcm kamu kerana org yg pandai bersyukur itu hanya sedikit sahaja. Kamu hanya seekor lalat kata Anwar@. Apala N.Ajij ni berangan Kuat nak jadi Artis ke? N.ajing berkata berkawan dgn syaitan (refer2Anwar&co,LKY,LKS,LGE) takpe? Bila org bodoh berkata N.Ajij. Duduk Malaysia dah bertahun cakap Bahasa Melayu mcm org Utan bila pegi bandar merabai/n jah. Tula pasal org yg mengankat org bodoh sebagai pemimpin. Ulama Kerusi yg Bidaah.

Mengingatkan saya kata Dhul Karnain. Apabila aku tiba di satu tempat dimana aku terjumpa sesuatu kaum yg kamu tidak akan faham perkataannya. Kataku mcm org Qlantan je. Apada org mcm nie pun ada? Kesian lebih baik meniaga org dari meniaga unta kerana org N.Ajiz &co kebanyakan Loser je minta tlg kepada taghut. Kata tkg karut PAS N.Ajiz. Ada satu masaelah makna Ajij adalah menyebarkan maklumat penyelamat palsu untuk selamat. Syurga itu Neraka dan Neraka itu Syurga. Amaran Jgn hanya melihat dgn 1mata kerana kita diberi sepasang mata.

Dr.2Mata

Tarzan said...

Ummi, saya rasa pasni Ummi fokus ajer pada fakta Ummi sendiri. Tak yah ceduk dari blog lain. Kalo ceduk pon sekadar ambik point2 penting ajer. Apa kata, kalo kita sambung semula fakta 44 perkara tu.

mthago said...

DATO’ NIK AZIZ, IDOLA ATAU AYATOLLAH UNTUK PAS

Suatu masa dulu negara pernah digegarkan dengan kenyataan Dato’ Nik Aziz berkata Allah juga mencarut dalam Quran. Kenyataan ini sebenarnya telah meletakkan darjat Allah menyamai darjat ciptaan Allah. Apabila Allah berkata dalam Quran ‘mereka lebih buruk dari haiwan’, ini bukan bermakna Allah mencarut tetapi ia merupakan perbandingan yang Allah gunakannya untuk menerangkan secara jelas kedudukan orang yang melanggar perintah Allah. Dalam bahasa melayu, ayat mencarut bermakna menyebut perkataan yang buruk dan perkataan yang buruk dalam bahasa melayu ialah perkataan yang berkaitan dengan bahagian kemaluan lelaki atau wanita. Apabila seorang berkata ‘awak lebih buruk dari haiwan’, ini bukan mencarut tetapi menerangkan secara jelas perbuatan buruk seseorang. Seorang yang dikatakan lebih buruk dari haiwan apabila dia hanya tahu untuk memenuhi kehendak dirinya sahaja dan langsung tidak berusaha memenuhi kehendak Allah swt. Mereka ini lebih buruk dari haiwan kerana mereka bersunguh-sungguh memenuhi keinginan mereka sahaja dan mereka sanggup melakukan perkara yang walaupun membahayakan orang lain. Dato’ Nik Aziz telah menggunakan perkataan yang salah iaitu mencarut bagi membenarkan hujahnya untuk menerangkan perihal Allah menyebut dalam Quran tentang orang yang melanggar perintah Allah lebih buruk dari haiwan. Bila Dato’ Nik Aziz berkata Allah mencarut, ini bermakna beliau telah menghina Allah. Ini tidak sepatutnya berlaku apatah lagi ia keluar dari mulut orang yang dianggap sebagai Tuan Guru oleh ahli PAS dengan mengatakan Allah juga mencarut. Semoga Allah mengampuni Dato’ Nik Aziz atas kesalahan tersebut. Iblislah musuh sebenar Dato’ Nik Aziz. Iblis telah dan sedang bekerja siang malam terhadap Dato’ Nik Aziz lebih daripada orang-orang lain dalam PAS kerana beliau ketua kepada ahli PAS. Sekali Dato’ Nik Aziz berjaya disesatkan dari jalan yang benar, maka seluruh ahli PAS juga akan turut berjaya disesatkan oleh Iblis. Iblis berusaha keras terhadap Dato’ Nik Aziz berbanding ahli-ahli PAS yang lain. Seorang yang memiliki status Tuan Guru adalah lebih baik banyak mendiamkan diri daripada banyak bercakap. Apabila Dato’ Nik Aziz ingin membuat kenyataan, fikirlah banyak kali sebelum melakukannya. Ini kerana, semakin banyak kesalahan dibuat oleh Dato’ Nik Aziz, maka semakin banyak peluang bagi iblis untuk menyesatkan Dato’ Nik Aziz dan semua ahli PAS khususnya dan orang islam di Malaysia umumnya.

http://mthago.wordpress.com/2010/12/21/dato-nik-aziz-idola-atau-ayatollah-untuk-pas/

Anonymous said...

Cik Umi saya harap gambar2 yang superimpose itu janganlah disiarkan dalam blog Cik Umi ini.

Kita jangan ikut cara blog pembangkang. Kita jaga tatatertib sebagai orang Islam. Orang Islam itu bersaudara kan?

Terima kasih.

NN@KD said...

Wahai umat ISLAM keseluruhannya...Ketahuilah dan sedar lah bahawa DAJJAL AKHIR ZAMAN tidak lagi menyesatkan umat ISLAM dengan cara menakut2kan umat manusia serta mensyirikkan ALLAH secara terang2an kerana ianya tidak berkesan datas keimanan yang tinggi umat ISLAM di Malaysia ini. Maka DAJJAL AKHIR ZAMAN telah mengunakan kaedah yang halus iaitu menyesatkan dan mensyirikkan ALLAH dengan mengunakan IBLIS2 yang bertopeng ulama agama kerana ia lebih senang untuk terus menyesatkan umat ISLAM yang tidak mempunyai ilmu yang tinggi. Jauhi lah daripada terpedaya oleh IBLIS2 yang bertopengkan ulama.

Zek said...

Komen Anon 6 Feb.11 8.14 AM amat tepat sekali.

Kita banyak mencari kesalahan orang tetapi sedikit sangat yang melihat kesalahan dirinya sendiri. Banyak bilangan orang yang tidak bersyukur tetapi amat sedikit bilangan yang bersyukur.

Marilah kita ramai-ramai menjadi golongan yang sedikit iaitu mereka yang tahu bersyukur.

A said...

SALAM
PS
JANGAN JADIKAN LAMAN BLOG INI SEBAGAI MEDAN MENCARI DOSA, TP JADIKAN BLOG INI MEDAN MENEGAK KEBENARAN DAN MENAMBAH PAHALA. WAULLAHUALAM...

Anonymous said...

TAGIH PHILEO UNTUK WANG, TAGIH SHAMSIDAR UNTUK...

Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Abdul Murad Khalid mendedahkan bagaimana dia memperkenalkan Tong Kooi Ong, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Phileo Allied Berhad – sebuah syarikat senaraian papan utama BSKL yang mana Phileo Allied Bank berada di bawah kawalan Tong – yang juga terlibat dalam memberi bantuan kewangan kepada Anwar.

Kenyataan sensasi yang dibuat oleh Murad ialah bagaimana Anwar mengarahkan Tong supaya mengambil Shamsidar Taharin bekerja dengan banknya.

Shamsidar ialah isteri kepada Azmin Ali, bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar, yang juga merupakan antara ‘barang kes’ dalam perbicaraan Anwar!!!

KATA MURAD: “ADALAH DIKETAHUI DENGAN MELUAS BAHAWA SHAMSIDAR DIBAYAR GAJI YANG TINGGI DAN DISEDIAKAN DENGAN SEBUAH KERETA DAN PEMANDU DAN PADA KEBANYAKAN MASA DIA TIDAK PERLU PERGI BEKERJA”.

APA LAGI YANG NAK DIKATA???

APA LAGI YANG NAK DISOROK???

APA HALNYA YANG DIKATAKAN SHAMSIDAR ‘DIWUJUDKAN’ SEMATA-MATA UNTUK BERKONSPIRASI TERHADAP ANWAR???

APA HEBATNYA ‘BARANG KES’ INI SEHINGGA DITATANG BEGITU SEKALI!!!

APA MOTIF DAN AGENDA ANWAR???

SELAMAT BERJUANG UNTUK PARTI PIMPINAN WAN AZIZAH YANG TERKELUAR ANAK TEKAK MENGATAKAN KEJATUHAN ANWAR ANGKARA KONSPIRASI PERINGKAT TERTINGGI!!!!!!!!!!

puyee said...

salam UMMI,

saya cadangkan ummi tak perlu amik entry dari blogger lain. Dan harap ummi remove gambar2 yang diedit oleh blogger2 lain.

Ummi concentrate dgn bukti2 ummi cukup utk org menilai keburukan anwar dan pembangkang.

Gelap takkan hilang dgn bawak kegelapan. Gelap hilang dgn bawa cahaya.

Wassalam..

Anonymous said...

kenapa ummi marah kat Anwar ,
1 Azizah,Azmin dan Nik Ajis? Ummi telah di malukan dan dihina oleh mereka selama.Tak pelik kalau dia bersikap memalukan mereka.

rozifrasid said...

terdapat beberapa keterangan yang bagaikan kanak-kanak kecil berbicara. hummm...kurang fakta dan terlalu emotik...

Anonymous said...

Iyolah Mi, Pakcik MM setuju dgn pandangan sesetengah Anon, kalau boleh jangan lotak an gambar2 superimposed ye. Tak manis.

Go Ummi Go!

Pakcik Monang Motto

Anonymous said...

gambar nik aziz yang hina tu..mungkin hasil prudat dari kerajaan pakatan syaitan. tidak mustahil ia akan menjadi kenytaan. Apa yg PAS mampu lakukan didalam kerajaan pakatan sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan, PAS ibarat habuk di tepi gantang, menjadi penghidu punggung DAP,manakala PKR parti dalam gengaman DAP.
Pakatan kacau bilau ini ibarat kaki judi yg mencagar isteri dan anak masing masing dalam membuat pertaruhan.
Anwar dalam gengaman Azmin dalam gengaman shamsida,dalam gengaman karpal singh. manakala parti pas akan menjadi parti peminta sedekah...habuk taraa...hanya sekadai parti pencacai yg tak ada pendirian..(baik juga ummi taruk gambar itu untuk jadi ingatan)

Abukabir said...

puyee said...
salam UMMI,

saya cadangkan ummi tak perlu amik entry dari blogger lain. Dan harap ummi remove gambar2 yang diedit oleh blogger2 lain.

Ummi concentrate dgn bukti2 ummi cukup utk org menilai keburukan anwar dan pembangkang.

Gelap takkan hilang dgn bawak kegelapan. Gelap hilang dgn bawa cahaya.

Wassalam..

February 7, 2011 6:07 PM

SAYA AMAT SETUJU DENGAN PANDANGAN puyee di atas. Sebelum ini saya sokong tindakan Ummi apabila apa yang diluahkan 'all appear to be factual', tetapi akhir-akhir ini emosi Ummi telah nampak macam tidak terkawal lagi kerana nampak sudah unsur-unsur bukan fakta yang dicedok bulat-bulat daripada penyokong-penyokong yang suka mereka-reka cerita dan buat fitnah dengan membuat andaian-andaian palsu. Unsur-unsur fitnah (dan cerita/gambar palsu) ini hendaklah dinyahkan dari blog Ummi agar penyokong-penyokong akan yakin tentang fakta-fakta yang Ummi paparkan. Harap Ummi faham maksud saya.

puyee said...

Blogger Abukabir said...

SAYA AMAT SETUJU DENGAN PANDANGAN puyee di atas. Sebelum ini saya sokong tindakan Ummi apabila apa yang diluahkan 'all appear to be factual', tetapi akhir-akhir ini emosi Ummi telah nampak macam tidak terkawal lagi kerana nampak sudah unsur-unsur bukan fakta yang dicedok bulat-bulat daripada penyokong-penyokong yang suka mereka-reka cerita dan buat fitnah dengan membuat andaian-andaian palsu. Unsur-unsur fitnah (dan cerita/gambar palsu) ini hendaklah dinyahkan dari blog Ummi agar penyokong-penyokong akan yakin tentang fakta-fakta yang Ummi paparkan. Harap Ummi faham maksud saya.

February 8, 2011 10:43 AM

************

Salam Abukabir,

Saya tidaklah berpendapat bhw artikel2 dalam blogger lain yg ummi masukkan dlm blog ini merupakan satu fitnah. Ia mungkin berfakta. Tetapi gambar yg disuperimposed shj tak elok di masukkan di blog ummi bagi menjaga integriti blog ini.

Tahniah Ummi krn menerima pandangan kami krn newest entry skang masuk PART 7.

Thanks and may u get blessing from Allah.

Anonymous said...

Apa pendapat Sri Kandi Malaysia yang terulung dan terbehat Umi Hafilda tentang Chua Soi Lek yang menghina ISLAM?

Anonymous said...

sedih saya tengok gambar tok guru di ubah suai sebegitu... tak pa tok guru biar buruk di dunia tapi molek di akhirat...mungkin cik umi nie dah giler glamour kot...sampai x bleh beza ulama dan sorang kaki bontot...kalu cik umi nak ckp psl si bontot tu xpe la...tp sampai sorang tok guru pun kena tempias nye...cik umi x takut ke mati x sempat minta maaf kat tok guru..nauzubillah...

Anonymous said...

Tok Guru Tora dtg lagi.
Tok Guru Tora dtg lagi.
Tok Guru Tora dtg lagi.
Tok Guru Tora dtg lagi.
Tok Guru Tora dtg lagi.
Pasai SoLex to tnya Tok Guru@Ayah PAS a.k.a AyahPin kerajaan Langit@PAS.

Masalahnya N.Ajis bkawan dgn Syaitan proxy (LGE,LKY&Anwar). Mohon kejahatan & melakukan penyelewengan hukum ALLAH pada bangsa,agama & negara. Spt merasakan mahu berdoa kecelakaan padanya kerana kebiadapan seorang yg sendiri mengelarkan dirinya Tuan Guru kononnyala SPM(MCE) gagal byk menyalak pulak. Kalo dah bodoh jgn nak berlagak SyaitaN. Bljr dkt India&Mesir balik Kelantan buat berhala besar dkt Kelantan mengalahkan India&Mesir pulok doh. Kenapa Tok Guru Syaitan Firaun sudah rasuk Tok Guru suruh buat Patung besar2 dkt Kampung sendiri. Minta tlg Tagdut ke? Kenapa sbb ALLAH tak makbulkan doa Tok Guru yg berusia berpuluh2 tahun? Syaitannya Tok Guru byk makan Budu@Bodoh. Tok Guru ni keturunan Apa sebenarnya? Tlg dapatkan Salasilah keturunan apa sebenarnya?

Kpd penyokong tegarnya. Tlg tanya N.Ajis kalo kena hukum Hudud apa hukumannya kepada pengkhianat kepada agama, bangsa & negara??? Hudud yg selalu disuarakan dulu tapi skrg Hodoh pada rupanya yg byk sudah kelihatan. Tukar Parti jadi KEBAS sana sini psl takde manfaat selain onar dan duri yg dipasangnya pada bangsa, agama & negara.

Amaran kepada TOk Guru nak tipu org Klantan 20 tahun ambo tak kisah lantak pie la tapi kalo nak tipu 1Malaysia boleh jln da.

ustazazahari said...

bersabar lah saudara ku seIslam semua.....ini semua najib punya salah......kalau nk berkempen kt kelantan kena pakai baju ala arab...serban lagi baru org kelantan sokong...klu kt penang kena pakai baju ala cina...kalau kt kedah dan melaka kena pakai baju pahlawan melayu...kalau kt sarawak kena pakai cawat....baru boleh dikata kan Perdana Menteri semalaysia....