Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Saturday, February 26, 2011

TEMUI SAYA MALAM INI, 26HB FEB BERSAMA PENCERAMAH SENSASI DATO IBRAHIM ALI DAN HJ RUSLAN KASSIM DI JENJARUM, ULU LANGAT PUKUL 9 MALAM PASTI PANAS, PANAS, PANAS.........TONTON VIDEO DIBAWAH

102 comments:

Anonymous said...

Saya rasa Ummi akan fokus memberi ceramah di negeri negeri yang di takluk oleh pakatan rakyat dalam pilihan raya lalu terutama nya Selangor kerana ada khabar angin yang mengatakan bahawa Asmin akan menjadi menteri besar di Selangor kalau PR menang lagi di sana di dalam pilihanraya akan datang. Apakah yang akan terjadi terutama kepada orang melayu kalau Asmin menjadi menteri besar nanti ?

.

Anonymous said...

habis lingkup lah negri selangor kalau Asmin jadi MB. semua wang Rakyat dan cukai pelaburan dan duit zakat akan masuk poket dia dan anwar utk persediaan bayar duit loyar (kapal poosing). so rakyat selangor akan jadi peminta sedekah d negri sendiri

HHH said...

Salam Kak Umi,

Boleh berikan detail eg. alamat dimana ceramah malam ni akan berlangsung?

Teddybear Cute said...

Teruskan kak Umi dengan pendedahan. jangan berhenti.e

cintakan tanahairku.. said...

as salam...

akak ummi... nanti datang TERENGGANU DARUL IMAN ok... kiteorg tunggu..

utk FUCKVANBUS...

KITE KOMEN KAT SINI TAK PERLU KENA BAYAR OK... KITEORG IKLAS MEMBERI KOMEN..

TAK MCM KO.. DAPAT DUIT DARI BAPAK2 PAKATAN HANJING KO TU UTK KOMEN KAT BLOG UMMI... MAI CNI ADIK KO.. AKU SUH ORG LIWAT ADIK KO.. KO NAK X?? DAN APA YG KO RASA???

Anonymous said...

Jadualkanlah juga ke negeri pantai timur.

Anonymous said...

Jadualkanlah juga ke negeri pantai timur.

Cindur Putih said...

Pasti gempaq, apatah lagi apabila Ummi berganding dengan 2 orang tokoh 'bulldozer' yang akan meranapkan pakatan di negeri selangor.Haji Ruslan Kasim dan Dato Ibrahim Ali mesti ganyang habis2an.

InshaAllah, Selangor akan kembali ke tangan UMNO-BN.

Teruskan perjuanganmu Srikandi7 yang kami kasihi.

Rempitis said...

Ummi,

Semalam kami gi dengar ceramah Ruslan Kassim kat Lembah Jaya. Memang dia pemidato hebat. Masih terngiang-ngiang asakan suaranya dalam benak hati kami.

Apapun PR mesti dibenamkan terus.
Hidup UMNO!
Hidup BN!

Anonymous said...

Ummi yang saya hormati,

Ini pertama kali saya bukak dan ikuti blog Ummi. Apa nak cakap ya, saya tergamam, terkedu dan kaget. Ya kaget, kaget dgn kehebatan Ummi dan kaget dengan segala pembongkaran yang dibuat.

Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi mengundi PR dalam mana-mana pilihanraya. Itu janji saya.
Sekarang undi saya dan seluruh isi keluarga saya hanya untuk UMNO. Kami ada 11 undi yang bakal diberikan kepada UMNO.

Terima kasih Ummi.

Anonymous said...

Dengar cerita asmin nak langgar bos dia sendiri anwar. Ada gerakan yang sedang berjalan untuk memastikan asmin jadi presiden pkr. Juak-juak dia sedang bekerja untuk itu. Mungkin sekarang ini anwar dianggap sebagai liabiliti pkr, strateginya sudah pasti asmin ditonjolkan. Mungkin untuk alih perhatian rakyat terhadap kes anwar seolah-olah asmin bersih sedangkan dia juga watak utama dalam cerita-cerita yang berkait anwar.

Jaga-jaga, jangan termakan dengan umpan pkr dan pr durjana.

SiamangTakGagap said...

Ummi, Jenjarum di Kuala Langat la bukan Ulu Langat. Takpa kesilapan teknikal.

Teruskan langkah keramat ummi untuk menggempur benteng-benteng pakatan rakyat. Gandingan ummi, dato ibrahim ali dan hj ruslan kassim memang ngam dan mantop.

We Salute You Ummi!

Noor Hady said...

buat ummi dan sume pnyokong2 golongan pmfitnah..sudah2 la..sampai bila korang nk buat dosa..hidup ni singkat jer..

Anonymous said...

kronologi...perkaitan individu2 tertentu....konsisten....cukup konsisten....baca dan hafal skrip pun belum tentu sekonsisten dan spontan macam tu.....kerana semua yang dinyatakan itu adalah daripada....pengalaman yang dilalui nya sendiri...dirasai....sudah tentu kefahaman yang diperolehi...akan dapat memahamkan juga mereka yang mendukung kebenaran....

semoga perjuangan yang telah bermula....dan diteruskan ini...bersama angkatan baru dan lama.....mendukung kebenaran....demi agama, bangsa dan negara.....akan sentiasa terpelihara oleh-Nya....agar mereka semua memperolehi kekuatan jiwa.....dan istiqamah dalam iman....

wallahu'alam...

A said...

ASSallamualaikum

13 tahun lalu, aku pernah mendengar ceramah yg di buat oleh roslan kasim di gong kapas terengganu.malam itu encik roslan kita adalah antara orang yg membela anuar brahim, seolah sanggup gadai nyawa untuk anuar.
Tapi lihat sekarang, beliu telah bertaubat dan insaf dan kembali kepangkal jalan

inilah tanda orang yg berakal..

cintakan tanahairku.. said...

buat ummi dan sume pnyokong2 golongan pmfitnah..sudah2 la..sampai bila korang nk buat dosa..hidup ni singkat jer..

February 27, 2011 10:18 AM

====================================

ko rasa fitnah ke?? kalo ko rasa fitnah... ko saman je ummi... apa nk tkt??

aku pun dulu gile babi duk sanjung anu_war n hanjing2 nye... tp bile duk pikir.. dan terus pkir... xde fitnah nye...

aku pun pelik kalo ini fitnah kenapa tak saman?? kenapa tak report polis?? kenapa dan terus mengapa?? membisu dan terus terbisu kan diri...

kalau dalam 1 rumah tu.. ketua nye baik akhlak nye.. maka baik lah susunan anak2 nye..

tapi kalo dalam 1 rumah tu.. ketua nya huru hara.. maka bergoncang lah susunan anak2 nye.. KELUAR PARTI LAH WEIIII....

Anonymous said...

Noor Hady:

Ummi menceritakan pengalamannya yang benar2 berlaku. Fitnah apa ke bendanya?

Sebenarnya yang membuat fitnah ialah Anwar, Azmin Ali, Azizah, Shamsidar dan Saifuddin Nasution.

Saifuddin pun bukannya tak tahu pasal peribadi Anwar tetapi kerana fulus. Bersekongkol sahajalah demi wang dan kuasa.

Pemimpin PAS lagi tahu pasal Anwar kerana mereka dulu tahu daripada Dr.M. Mereka sendiri yang mendapat maklumat itu dari Ummi. Siapa yang memberi gelaran "Anwar alkhalwati Al-juburi" kalau bukan dari mulut Mat Sabu. Aneh sekarang mereka pula letak Anwar jadi pemimpin mereka, pemimpin PR.

Aku hairan parti yang kononnya berjuang untuk Islam meletakkan pimimpin munafik dan rosak moral jadi pujaan mereka.

Maka jangan hairan ramai yang simpati kepada PAS akan cabut lari kerana mereka mahu menggunakan akal fikiran mereka untuk menilai yang mana betul dan mana salah.

Anonymous said...

Noor Hady kamu ni cofirm jenis manusia yang tak guna otak. Tuduhan yang begitu menghina pun mereka sanggup berdiam diri. Apakah jadahnya. Maruah diri sendiri pun tidak berani untuk mempertahankannya. Apa jenis manusia.

Kalau dah yakin ummi buat fitnah, kenapa tak report saja pada polis, kenapa tak saman saja dan kenapa tak bersumpah tak melakukan apa yang dituduh oleh Ummi?

Kalau akulah dihina macam itu, dah lama aku saman aje Ummi. Dah lama aku bersumpah kat Masjid dan panggil media cetak dan media letronik untuk merakamkan peristiwa itu. Tapi ada syaratnya. Iaitu kalau aku tak melakukannya.

Kalau aku bersalah, aku pun akan senyap macam Anwar, macam Azmin, macam Azizah dan macam Shamsidar. Aku pun tak berani macam mereka juga.

Ada faham Noor Hady?

Anonymous said...

Teruskan pendedahan Ummi,biar kebenaran mmengatasi penipuan selama ini....saya doakan semuga Ummi sentiasa sihat dan selamat sejahtera...

Anak Jati Perak said...

"Noor Hady said...
buat ummi dan sume pnyokong2 golongan pmfitnah..sudah2 la..sampai bila korang nk buat dosa..hidup ni singkat jer.."

Ada cermin tak? Berdiri betul2 di depan dengan membelakanginya, lurut kain atau seluar sehingga menampakkan buntut ko, bayangkan sejenis torpedo sedang bergerak hendak menuju sasaran dan menujah-nujah anu ko? Tarak otak punya worang. Penipuan dan pembohongan anwar bukan suatu dosa ke? Bukan pada seorang atau dua orang, tapi rakyat seluruhnya termasuk ko le biol. Nak bukti - anwar kata "kita akan merampas putrajaya pada 16hb September" beberapa tahun lalu.Maka aku, ko dan angkatan biol semua duduk tercongok menanti penuh debaran pada tarikh itu. Apa jadi? Sampai sekarang pembohongan dan dosa pembohongan itu takkan dapat dimaafkan oleh sebahagian besar penyokong PR. Fitnah dan jangan buat dosa konon. Cermin dulu buntut ko wahai Noor Hady.

Ko tak merasa seperti mana kami rasa sewaktu duduk dalam Abim dulu. Dia angkat kaki dan masuk UMNO hingga kami terkapai-kapai macam anak ayam hilang induk. Kami berpecah. Angkara siapa, biol? Waktu dia dipecat dari UMNO dan menubuhkan parti serpihan baru, Umat Melayu berpecah lagi. Angkara siapa, biol? Memecahbelahkan ikatan perpaduan umat itu bukan ke satu dosa, biol?

Jangan buat dosa konon. Sudahlah!

Anonymous said...

Noor Hardy (Cahaya Kekerasan),

Apa saja yang tidak memihak kepada kamu dan pakatan kamu, fitnah. Apa saja yang datang daripada kamu dan pakatan kamu semuanya benar belaka, tiada yang benar kecuali benar-benar. Seolah-olah kamu dan pakatan kamu maksum, tiada cacat cela, dosa dan noda. Ptuiih. Wek, uwek, ptuiih, ptuiih.

Bosan kami dengan orang-orang semacam kamu.

Luqman said...

salam kak Ummi...
datang la ke melaka untuk membuat ceramah... saya begitu kagum dengan keberanian kak ummi menentang org yg berkuasa 13 tahun dulu.. bukan calang org yg mampu menumbangkan org nombor 2 yg berkuasa di Malaysia.. Sesungguhnya tuhan sudah memberikan kita Tun Fatimah alaf baru iaitu kak Ummi...

Luqman said...

salam kak Ummi...
Saya begitu kagum dengan keberanian kak Ummi ketika menentang org nombor 2 negara 13 tahun dulu. Bagi saya kak Ummi seorang pahlawan melayu yg sejati.. Sesungguhnya Allah telah mengurniakan Malaysia Tun Fatimah alaf baru iaitu Ummi Hafilda.
Saya harap kak ummi dapat membuat ceramah di Melaka...
Teruskan pejuangan Kak Ummi saya dan keluarga sentiasa menyokong kak Ummi..

Sg Siputer said...

Ummi tersayang,

Bila nak berkunjung ke Sungai Siput. Kami di sini sedang meminta pihak-pihak tertentu supaya menjemput Ummi dan Haji Ruslan Kasim untuk berceramah di sini.

Apa kata Yang Berbahagia Datuk Ahmad Fakeh Adam? Jangan tak jemput. Ini demi kepentingan umat Melayu dan Islam.

Anonymous said...

tapi sebenar nya kita harus berterima kasih kepada pembantu rumah samsidar yang telah membuka rahsia ini , kerana tanpa dia rakyat malaysia mungkin skrg ini telah di perintah oleh seorang peliwat

Anonymous said...

salam kak ummi...
saya mmg penyokong kak ummi dalam isu nie..tp rasanya kalau kak ummi asyik berceramah cerita yang sama, saya tertanya2 bila agaknya kes nie akan selesai..bila nak naik court? x sabar nak tahu 'peluru berpandu' tue..dh lama rasanya rakyat Malaysia ditipu oleh si ANU nie..

Anonymous said...

Kak ummi,
datang la ke Felda2 atau kawasan orang asli.
Mesti makcik Felda melopong dengar cerita Hantu Kak Limah dari Kak Ummi.
Kemudian, bagi lah janji menarik seperti "you help me, i help you"
Seolah2 duit kerajaan ni bapak Najib yang punye

UMNO Bangang

triple h said...

kami bersama kamu umi...sriandi kami

Anonymous said...

SOKONG PAS/PKR ADALAH SOKONG DAP YANG ANTI MELAYU.

PAS SOKONG ANUAR ALJUBURIN PELIWAT NO-1 NEGARA. JUSTERU KALAU KITA MENYOKONG PAS NABI TIDAK MENGAKU UMAT TERHADAP KITA SEMUA..BERAT TU.

SEKARANG PAS/PKR/DAP DI PULAU PINANG MENGANJURKAN CERAMAH-CERAMAH "HARMONIS" SETELAH MEREKA HANCURKAN DAN MUSNAHKAN HIDUP ORANG MELAYU P.PINANG.

HARMONIS ATAU MEMPELAM HAROM MANIS..BUUUUUUSOK.

UMMI/ESAM/ROSLAN KASSIM DAN DATUK IBRAHIM ALI TOLONG DATANG CERAMAH DI BALIK PULAU/SG. ARA/ PTG PAUK DI PULAU PINANG..KITA MAKE SURE TIADA ORANG MEMBAZIRKAN UNDI MEREKA DLM PRU13 NANTI.

Anonymous said...

kalau azmin jadi mb selangor pakai nampak lah..dia nanti korek pasir semua kawasan akan jadi DAM tenggelamlah orang melayu kerana azmin akan sapu habis duit-duit rakyat selangor macam juga dia bawa balek duit berkotak-kotak macam biskut seperti yang khabarkan oleh adiknya ummi.

Anonymous said...

bagi aku ada dua saja kat sini...sama ada si nuar betul atau si umi hafilda ni betul...dari segi perjalan cerita setakat ni aku nampak si umi hafilda ni la yg tak betul...masuk paper kononnya sanggup hilang saudara demi rakyat...HIARKK TUIHH! apa pun ko teruskanlah dgn sampah kau tu umi hafilda..ko ingat majoriti rakyat nak percaya ke? ko ingat majoriti rakyat selangor nk telan fitnah ko tu bulat? kalau pru13 selangor masih ditangan PR aku cadang baik ko terjun kat landasan komuter je la...dah la anak dara (masih dara ke?) tua...kuat fitnah lak tak ingat neraka! lagi satu aku tgk dekat blog kau ni 99.99% adlh komen dari penjilat UMNGOK kahkahkah ko ni dayus x boleh nak terima kenyataan...semua nak ditapis...tapi x pa skrgnya ko baca entry aku ni

cintakan tanahairku.. said...

Kak ummi,
datang la ke Felda2 atau kawasan orang asli.
Mesti makcik Felda melopong dengar cerita Hantu Kak Limah dari Kak Ummi.
Kemudian, bagi lah janji menarik seperti "you help me, i help you"
Seolah2 duit kerajaan ni bapak Najib yang punye

UMNO Bangang

February 28, 2011 12:13 AM

=================================

lagi2 bangang utk ko... dah lah bangang.. samdol cap kaki penyepak atas muke ko sendiri... kesian nye.. ade jugak org malaysia mcm ko ek... kenapa ko rasa ini fitnah jgk ke?? apa lagi der.... saman lah... ko berani?? cakap bukan main besar... pokpek pokpek... ko suruh bapak hanjing ko saman ummi.. ade bran??? xde bran nye... hhahahhahaha puihhhhhhhh....

Anonymous said...

Sewaktu saya mengerjakan haji tahun lepas, saya panjatkan doa ditempat2 mustajab dikaabah memohon pada NYA, supaya Msia selamat dari anasir2 yg berniat menghancurkan agamaNya, dan penganutNya. Jika anasir itu dikalangan peliwat, pembohong,pezina dan berkiblatkan yahudi ..hancurkan dia seperti mana hancur nya kaum LuT dan sebalik nya juga jika perkara ini tidak benar. Saya berdoa, menangis, merayu pada Nya , pada kudrat yg ada pada saya biarlah syahid yang menjemput saya .Tidak akan saya benarkan pemimpin sebegini memerintah hidup saya dan keluarga saya!

AdiTempur Selangor said...

"Kak ummi,
datang la ke Felda2 atau kawasan orang asli.
Mesti makcik Felda melopong dengar cerita Hantu Kak Limah dari Kak Ummi.
Kemudian, bagi lah janji menarik seperti "you help me, i help you"
Seolah2 duit kerajaan ni bapak Najib yang punye

UMNO Bangang"

-------------------------------

Kenyataan ini jenis merapu pecacai pr. Apa yang cuba dijelaskan kita tak tahu. Macam sang beruk yang terlepas dari ikatan dan kandang, tak ketahuan mana hendak dituju. Memanglah duit kerajaan bukan bapak najib yang punya, dan ia juga bukan KEPALA BAPAK kau dan KEPALA BAPAK PR yang punya. Woi bahlul, pemimpin2 kau yg menerajui negeri2 pakatan sedang mengagih2kan projek kepada kroni2 dan juak2 mereka, apa yang kau dapat?
Pemimpin2 kau dari dap sedang menginjak2 orang Melayu dan maruah orang Melayu, apa kau buat?

Aku tinggal di pandan, dulu kerajaan BN ada juga menghadkan pemberian lesen tempat2 tak senonoh ( pub, kancah peleseran dsbnya ), tapi kerajaan kau membiak-suburkan lagi tempat2 ni.Ini mungkin atas arahan al-ustaz Lonnie Liew supaya kegiatan minum arak jangan diganggu, bahkan diperbanyakkan lagi. Kan ke dap yang menjadi policy maker kerajaan pr. Tengok di Perak, nizar sanggup beri tanah kerajaan negeri kepada kaum cina dengan status pajakan 999 tahun. Kalau pr perintah, kau pun terpaksa bungkus dan duduk di mana2 pulau sekitar nusantara ni.

Bangang al-Bahlul punya orang.
Kepala bapak kau!

Anonymous said...

Assalamualaikum Umi dan rakan-rakan seperjuangan semua.

Saya berpendapat bahawa kerajaan Negeri Selangor tumbang kerana terdapat ramai pekerja di dalam kerajaan negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya yang majoriti pro-parti pembangkang.Modus operandi mereka sangat licik saudara dan saudari sekelian. Salah satu cara ialah memasukan "mafia-mafia" mereka golongan muda ke dalam kerajaan Malaysia dan negeri-negeri target mereka. Ada juga pihak yang salahkan Pak Lah sebab Pak Lah silap letak calon di kawasan-kawasan tersebut. Walau apa pun tugas kita semua ialah pastikan Malaysia tak huru-hara macam Egypt, Tunisia, Libya..etc..etc...sebab ada beberapa ekor Orang Utan yang terlepas dari zoo negara kat Malaysia ni sedang sibuk hendak kembangkan konsep Islam & demokrasi....

Anonymous said...

DAKWAAN BEKAS PENOLONG GABENOR
BNM TERHADAP ANWAR!

A. Penggunaan Akaun Induk

Ketua Pegawai Eksekutif Phileo Allied Berhad, Tong Kooi Ong pernah mengaku kepada Abdul Murad bahawa Akaun Induk Anwar yang diuruskannya bernilai RM200 juta berdasarkan nilai saham-saham dan bangunan yang diserah-hakkan kepadanya.
Anwar mengarahkan bayaran-bayaran sebanyak RM121 juta dibuat daripada Akaun Induk:
1. Dirinya sendiri - RM50 juta

2. Datuk Abdullah Ahmad - RM5 juta

3. Datuk Nasaruddin Jalil - RM10 juta

4. Asia Pacific Policy Centre - RM38 juta dan Douglas H. Paal - (US$10 juta)

5. Institut Kajian Dasar (IKD) - RM5 juta

6. Aliran & Chandra Muzaffar - RM5 juta

7. ABIM - RM5 juta

8. International Institute of Islamic Thought (IIIT) - RM2 juta

9. Sebuah Yayasan Islam UK - RM1 juta

B. Pengambilalihan dan Pengaturan Pinjaman Yang Dibuat Atas Arahan Anwar Pengambilalihan Sikap Power, pemegang konsesi Independent Power Project (IPP) di Lumut, Perak. Konsesi itu dijual kepada MRCB atas arahan Anwar dan MRCB kemudian menyuntik konsesi itu ke dalam Malakof Berhad yang merupakan anak syarikat MRCB. Abdul Murad percaya keuntungan kira-kira RM50 juta daripada urus niaga ini jatuh ke salah satu tabung politik Anwar.
Anwar mengarahkan beliau membantu menyelesaikan hutang Marina Yusof dengan bank-bank tempatan yang berjumlah lebih daripada RM20 juta.

Sebuah syarikat yang berpangkalan di Pulau Pinang, Mercury Securities berhutang dengan MUI Bank lebih RM10 juta yang diperoleh melalui cagaran tanah pihak ketiga. Hutang itu diselesaikan melalui penjualan tanah yang diatur oleh Abdul Murad.

Anwar mengarahkan beliau membantu kumpulan Datuk Nazri Abdullah untuk mengambil alih Kumpulan New Straits Times daripada Renong.
Abdul Murad juga diarahkan oleh Anwar untuk membantu penulis teks ucapannya, Faiz Abdullah membeli Kewangan Usaha Bersatu Berhad (KUBB), yang pada masa itu dimiliki oleh Idris Hydraulic Berhad. Beliau menemui enam buah bank bagi mengatur pinjaman bernilai lebih RM400 juta.

cintakan tanahairku.. said...

bagi aku ada dua saja kat sini...sama ada si nuar betul atau si umi hafilda ni betul...dari segi perjalan cerita setakat ni aku nampak si umi hafilda ni la yg tak betul...masuk paper kononnya sanggup hilang saudara demi rakyat...HIARKK TUIHH! apa pun ko teruskanlah dgn sampah kau tu umi hafilda..ko ingat majoriti rakyat nak percaya ke? ko ingat majoriti rakyat selangor nk telan fitnah ko tu bulat? kalau pru13 selangor masih ditangan PR aku cadang baik ko terjun kat landasan komuter je la...dah la anak dara (masih dara ke?) tua...kuat fitnah lak tak ingat neraka! lagi satu aku tgk dekat blog kau ni 99.99% adlh komen dari penjilat UMNGOK kahkahkah ko ni dayus x boleh nak terima kenyataan...semua nak ditapis...tapi x pa skrgnya ko baca entry aku ni

February 28, 2011 1:07 PM

===============================


weiiii bangang cap unta... ko ingat ko sekor je duk selangor tu lembu... ko lagi bangang tahap berbangang2... kate kat umno plak.. kenapa x kate pakatan hanjing ko tu... ramai lagi org selangor nk dgr weiii... kalau kau xnk dgr.. lantak r... sial nak mampus... kecik2 mak bapak suruh pergi sekolah belajar tinggi2.. suh pikir guna otak bangang.. tp semakin besar otak semakin bangang...

kenapa ko rasa nie fitnah ke?? kalau nie fitnah buat ape ceramah weiii... lepas tu kan... kalau nie fitnah kenapa kepala bapak2 kau x saman ummi??? penakutttttttttt... hahahahhah puihhhhhhhhhhh...

Anonymous said...

To Anon yg menulis ni....

====================
bagi aku ada dua saja kat sini...sama ada si nuar betul atau si umi hafilda ni betul...dari segi perjalan cerita setakat ni aku nampak si umi hafilda ni la yg tak betul...masuk paper kononnya sanggup hilang saudara demi rakyat...HIARKK TUIHH! apa pun ko teruskanlah dgn sampah kau tu umi hafilda..ko ingat majoriti rakyat nak percaya ke? ko ingat majoriti rakyat selangor nk telan fitnah ko tu bulat? kalau pru13 selangor masih ditangan PR aku cadang baik ko terjun kat landasan komuter je la...dah la anak dara (masih dara ke?) tua...kuat fitnah lak tak ingat neraka! lagi satu aku tgk dekat blog kau ni 99.99% adlh komen dari penjilat UMNGOK kahkahkah ko ni dayus x boleh nak terima kenyataan...semua nak ditapis...tapi x pa skrgnya ko baca entry aku ni

=============================


Ni lagi pencacai PR yg otak dia letak kat bontot...ada otak tapi tak ada akal!!! dah takde idea nak cakap ....keje dia menyalak bukit je...nak berhujah tapi isi takdak!!! boleh jalan dah!!

Anonymous said...

lagi satu lupa nak tambah..aku tgk anjing2 bn kat sini suka sgt guna perkataan kalau..."kalau asmin perintah...lingkup" hahahaha...korang ni mcm tuhan boleh tau masa depan ye...yg haram jadah bn dok pelingkup malaysia dgn skandal berbillion ringgit korang buat dek...bodoh punya hanjing apko..skandal yg dah jadi sejarah dan terbukti...tgkla tuan2 korang buat apa dgn PKFZ? cerita ni bukan kat harakah tapi meloya bang...bukan sejuta tapi billion bang...tu baru satu skandal...dah banyak mana tuan2 korang meratah bumi malaysia ni sejak merdeka? dan satu lagi korang ingat kong choi, lion sik semua yg dituduh tu akan lekat ke? peeedah last2 sekali semua senyum sebab 'tak dapat dibuktikan' fu*k bn, fu*k mahkamah milik apko amno!

cintakan tanahairku.. said...

lagi satu lupa nak tambah..aku tgk anjing2 bn kat sini suka sgt guna perkataan kalau..."kalau asmin perintah...lingkup" hahahaha...korang ni mcm tuhan boleh tau masa depan ye...yg haram jadah bn dok pelingkup malaysia dgn skandal berbillion ringgit korang buat dek...bodoh punya hanjing apko..skandal yg dah jadi sejarah dan terbukti...tgkla tuan2 korang buat apa dgn PKFZ? cerita ni bukan kat harakah tapi meloya bang...bukan sejuta tapi billion bang...tu baru satu skandal...dah banyak mana tuan2 korang meratah bumi malaysia ni sejak merdeka? dan satu lagi korang ingat kong choi, lion sik semua yg dituduh tu akan lekat ke? peeedah last2 sekali semua senyum sebab 'tak dapat dibuktikan' fu*k bn, fu*k mahkamah milik apko amno!

March 1, 2011 9:53 AM

=================================

xde guna ayat kalau2... ko pun bukan tuhan.. jgn nk kate kat org plak samdollll..... nk kate kat org.. cermin pakatan hanjing ko sendri... KOTA BAHRU ape kess?? 20 thn??? isu air x selesai... kate serambi mekah... mana serambi nye??? pasal isu PKFZ dah naik mahkamah lah bodo.. tunggu masa je.. x main lah tangguh2 nie.. mcm bapak hanjing ko... cakap kerajaan abis duit rakyat konon.. br merintah ckit huru hara... kalau 1 malaysia... bunuh lah sama dri ko org... hahahahhaha puihhhhhhh

Anonymous said...

Tak tahulah penyokong PR ni makin lama makin bebal.

Anonymous said...

ummi... miss u. bila nak ada cite baruuu?

Anonymous said...

assalamualaikum sahabat2 sekalian....
cuma ingin bagi peringatan sahaja untuk kalian yang bertelagah kat blog ni...
cukup2 lah kutuk mengutuk, caci mencaci...
rapatkan saf2 hadirin dan hadirat...
lupakan sengketa...
kebenaran yang akan menjelma tidak lama lagi harus memberi keinsafan dan pengajaran kepada kita di dunia ini supaya hari2 yang mendatang kita pasti menang.. melayu islam pasti bangkit berkuasa di malaysia dan pertingkatkan semangat kesatuan melayu islam di masa hadapan...
yang bersengketa bermaaf2an lah...
mudah2 mudahan bumi malaysia akan kembali aman damai.. dan islam akan ditegakkan seadil-adilnya...
supaya bumi malaysia akan menjadi bumi yang aman yang mendapat keredaan Allah S.W.T..AMIN..

Anonymous said...

masa zaman reformasi dulu aku pun x pernah percaya dengan anu war..

walaupun aku rasa sedih jugak sebab anu ar kena lucut jawatan sebab aku dah boleh terima dia untuk jadi PM masa dia sempat pegang jawatan Pemangku Pm masa Tun dulu...

masa dia kena letak jawatan, ingat x mcm mana Tun kena caci, hina dan kutuk.. segala MAHA yang keluar. segala TAIK(shit) yg kena kat dia. masa tu majoriti org melayu mmg berpihak kat anuwar. kesian aku tengok..

anu war kata dia kena fitnah. kena fitnah untuk jatuhkan dia. Tun Mahathir yg fitnah nak jatuhkan dia, tuduh dia meliwat.. NAK JATUHKAN DIA...

aku fikir punya pikir macam x logik pulak kata anu war nie,

1. kalau Tun nak jatuhkan dia, buat apa dia lantik anu war jadi TPM. BAik Masa dulu pun x pyah lantik kan.. senang..

2. Tun mmg dah sedia nak bagi jawatan PM kat dia, kalau x, buat apa dia bagi jadi PEMANGKU PM.

3. lepas tu, aku nak bagitau kat penjilat buntut anu war semua.. yg bebal x sudah2, kalau korang nak tahu sape yg tarik anu war dari ABIM masuk politik (UMNO @ PEKEMBAR) masa tue X LAIN X BUKAN ialah TUN MAHATHIR la. kalau dia nak fitnah, konspirasi, buat apa la dia tarik masuk UMNO dulu.. baik x pyah kan.. buang masa je..

lepas tue apa point dia nak fitnah..
nak berebut jawatan, ape kejadahnya
nak buat mcm tue.. dah terang2 Tun yg offer masuk umno, lantik jadi TPM.. lagi pun dia nie PM.

kalau nak tahu wahai SANG BEBAL penjilat semua, dlm politik nie, yg tukang fitnah akan fitnah org yang sama level atau atas dari dia, sebab nak rebut jawatan atau pangkat dan kuasa, bukan org bawahan dia.

bukan ke pelik tu namanya kalau dikatakan org atas fitnah org bawah..
umpama sultan melaka yg fitnah hang tuah. pelik kan. apa kelas..

4, kalau dia baik sgt, alim, anugerah Tuhan kononya, ngapa masa dlm UMNO dulu kwn baik dia bukan UStaz, Ulama dan golongan agama tapi si NALLA.. ape citer, ce ceti, ce cite...

5. kalau anuwar betul ngapa takut..
sumpah masjid x nak, lengahkan kes, PEPATAH MELAYU ada mengatakan berani kerana benar ,takut kerana salah, betul x..

Tun pun salah sbb ajak anu war masuk politik..
KU SANGKA INTAN RUPANYA KACA,
KU SANGKA AYAM RUPANYA MUSANG.
KU SANGKA ALIM RUPANYA KUCING,
KU SANGKA DEPAN RUPANYA BELAKANG..

aku bkn penjilat umno, ahli pun tidak.. tapi aku nyampah dgn org yg x mahu terima kebenaran.. ada otak bagi zombie liwat makan. BEBAL x sudah..

akhir kata

LAWAN TETAP LAWAN
LIWAT TETAP LIWAT

t kasih kak umi kerana siarkan komen saya. saya sokong kak umi...

BladerAnuBinIblahim said...

cintakan tanahairku,

Ko ni mesti babi peliharaan dap pembawa penyakit JE ( jubur enak ). Hei babi pr, teresa cock, eli wang, pjennis lee, lonnie liew sedang mengintai2 ketembamam daging ko utk disembelih. Mereka pernah menyalai lima ekor babi setelah berjaya merampas beberapa negeri. Takpa pemimpin2 dap, banyak lagi babi-babi pr yang boleh kau lantak dgn lahap. Salah sekornya - babi kacokan cintakan tanahairku. "Selamat menjamu selela"

Anonymous said...

Kpd para Penjilat pungkok anwar....
Dlm rekod mahkamah anwarlah yg paling byk saman org. Ckp sikit pasal dia saman.tuduh sikit saman. Sebut saja dlm kjaan siapa yg dia tak saman...
TAPI bila bab cabaran ummi.....terus diam membatu....ptuih2222. Bangang tahap duduk neraka jahanam ko orang ni...

rumi said...

Hahaha DNA 'lelaki Y' yg diambil dr dalam jubor saiful disahkan sepadan dengan DNA yg diambil dr barang2 kegunaan anwar semasa dalam lokap yg berupa berus gigi,tuala good morning dan botol mineral.

Penjilat2 anuwar nak kata apa ya?Bukti DNA nak kata fitnah juga ka macha?Mana alibi2 yg dulu sibuk2 anuwar n family nak kemukakan?Nak mampus ka macha mau tipu mahkamah.Bukti cctv dah keluar,mana boleh suka2 letak nama alibi kalau tak ada dalam cctv?

Habislah kau kali ni bang anu.Penjilat2 boleh cari idea macamana nak spin.Kebenaran sudah di depan mata nak nafikan lagi?Huhuhu

Anonymous said...

Babi-babi pr ini sedang berkeliaran menjinjing buku jingga mereka yang dihasilkan oleh pengarah strategis mereka Hafizi. Macam la buku jingga tu kitab 40 hadis.

aku dah baca buku tu, kebanyakannya dah dilaksanakan oleh UMNO-BN. Takda yang baru.Cuma yang takda projek ternak babi. Sebab apa? Sebab babi-babi dalam kandang dah keluar menyertai pkr.

joe said...

Kalau ya pun nak ganti kerajaan,nak ganti pemimpin,janganlah cari parti caca merba,anti Melayu/Islam,pemimpin gay,kaki bontot.Akai ada ka?

Nak ganti kepada lebih baik tak salah,jangan ganti yg lebih menjahamkan,itu bahlol namanya.

Itu bukti DNA dah match tu pencacai nak kata apa pulak?Magik David Copperfield?Fitnah konon.Fitnah kepala hangguk.

whatever said...

Kak Ummi...saya salute sangat dengan kak Ummi..kalaulah saya sebegitu berani dan juga tabah macam Kak Ummi..Semoga Allah melindungi dan merahmati Kak Ummi...

cintakan tanahairku.. said...

buat BladerAnuBinIblahim...

ko nie reti bc ke x??? ko tgk aku tulis mcm mana?? ko x bc abis ke? aduhhhaiii....

jawablah nuwar.... nanti go to P.S.B.. HAHAHHAHAHA PUIHHHH.

PD Coastal Station said...

Saya rasa takde guna nya kita beri bermacam-macam hujah yang kukuh kepada penyokong anuar ni sebab mereka tetap tak akan percaya walau apa pun bukti yang kita tunjuk. Kalau kita tunjuk video anuar tengah melakukan liwat pun mereka tetap tak akan percaya ... malainkan mereka sendiri kena liwat dek anuar . Dulu saifol pun penyokong setia anuar sehingga lah dia sendiri kena liwat, baru lah dia percaya.
Yang penting nya, kita patut bersyukur kerana diberi jalan untuk melihat kebenaran. Penyokong anuar tuu lantak lah apa mereka nak percaya ...

.

Anonymous said...

La...mana komen kawan Mek Ummi...

Kenapa tak siarkan...

Dah 2 komen kawan hantar...

Ish ish ish...kawan ingat awok ni jenis baik punya olang...

Rupa rupa nya penipu dan penakut jugak ye...

Kalau butut lu betina silikandi7 ah...tolong kasi siar itu 2 kawan punya komen ma...

He he jangan marah lo...silikandi7.

Anonymous said...

assalamulaikum sdri ummi,

bila nak siarkan video di jenjarum, ulu klang pd 26 feb lalu.

teruskan ummi allah akan memihak kpd yang benar.

Anonymous said...

hari ni dekat meloya rais anak yatim dgn tajuk Media Pembangkang berat sebelah Rais "Tengok saja akhbar Harakah, apa yg disajikan menerusi berita dan ulasannya langsung tidak memihak kepada keraja (BN)" ADOHHHHH BETAPA BANGANGNYA KENYATAAN SEORANG MENTERI!!! AKU INGAT pemilik blog ni je YG BANGANG! ADA YANG LEBIH BANGANG...RAIS RAIS KAU NI NAK PERBODOH ORG BERAGAMA BeEND BOLEHLA...woi mangkok harakah tu akhbar parti PAS siap kena tulis utk edaran ahli PAS! ADOHAIII takkan nak puja BeEND dalam tu!! Rais yatim ni saja bodoh atau nak perbodohkan rakyat? Tapi aku tau pemilik blog n penjilat BeEND dlm ni mesti telan punya KENYATAAN PALING BANGANG 2011!

Anonymous said...

Laporan Wartawan Perlu Adil Dan Seimbang
KUALA LUMPUR, 1 Mac (Bernama) -- Setiap laporan wartawan mesti berprinsipkan ciri-ciri keadilan, seimbang dan tidak berat sebelah, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim - to rais yatim..."JARI TENGAH N A LOUD FUCK YEAHHH"

p.s laporan wartawan harakah kot? kahkahkah

Anonymous said...

DULU AKU DENGAR UMMI MAHU SAMAN 700 JUTA PADA ANWAR, KARPAL, AZIZAH, MAT SABU, TP SAMAN ITU BELUM LAGI BERLAKU.
APAKAH PERKEMBANGAN ??

UMMI JANGAN CAKAP SAJA TP TIDAK MELAKSANAKANNYA......JGN BUAT MALU UMMI....

UMMI JUGA MAHU BUAT LAPORAN POLIS, TP PEGAWAI POLIS YG BAKAL MENERIMA LAPORAN ITU TIDAK ADA.
JADI APAKAH PERKEMBANGAN SEKARANG.

MUNGKIN AKU TIDAK MNGIKUT PEKEBANGAN ATAU MEMANG SAMAN ITU BELUM BERLAKU.
HARAP UMMI DAPAT PERJELASKAN...

Anonymous said...

BladerAnuBinIblahim baca tak abis, kesian cinta tanahairku..
hahahaha

MELAYURAYA said...

Sekarang dap gunakan perisai pkr/pas untuk hadapi org melayu. Di DUN Teratai, jenice lee ( wakil rakyat dap ) sudah melakukan tiga angkara terhadap bangsa Melayu:

1. Isu tanah kubur orang Islam yang hendak dibuat di kawasan hujung Taman Bukit Teratai. Jenice lee menjadi jurubicara kaum cina yang membantah.

2. Isu gerai tekun yg diroboh di Taman Muda atas alasan kesesakan lalu lintas sedangkan gerai-gerai kaum cina yang sudah lama dibina di kaki2 lima sepanjang jalan rumah kedai Taman Muda yang menyesak dan mengotorkan tidak pula diambil tindakan. Jenice Lee lah yang mendalangi arahan meroboh itu.

3. Isu guru disiplin yang kononnya cuba mencabul pelajar2 perempuan SMK Pandan Mewah sedangkan ia sudah dibuat laporan polis dan polis sedang menjalankan siasatan. Jenice lee dgn beberapa suku sakatnya cuba bertindak sebagai pembela kaum cina dengan menimbulkan kekecuhan di sekolah sambil memberi ancaman. Desas-desus mengatakan kes ini adalah konspirasi pelajar2 terhadap guru disiplin mereka. Kita tunggu siasatan polis selesai. Apapun moral pelajar-pelajar sekolah berkenaan memang rosak. Tak percaya tinjaulah sendiri perlakuan mereka selepas habis sekolah - berpeleseran, hisap rokok secara terang-terangan dengan memakai uniform sekolah dsbnya. Kita tunggu keputusan dr siasatan polis, jika guru disiplin itu tidak bersalah, kita akan menggunakan lunas undang-undang utk bertindak terhadap jenice lee dan suku sakatnya. Kita akan minta guru tersebut membuat saman malu.

Sedarlah bangsaku, jangan dipermainkan oleh dap yang ultrarasis dan sewenang-wenang membuat angkara di bumi Melayu ini.

Kuburkan dap dan pr dalam pilihanraya akan datang.

MELAYURAYA

cintakan tanahairku.. said...

La...mana komen kawan Mek Ummi...

Kenapa tak siarkan...

Dah 2 komen kawan hantar...

Ish ish ish...kawan ingat awok ni jenis baik punya olang...

Rupa rupa nya penipu dan penakut jugak ye...

Kalau butut lu betina silikandi7 ah...tolong kasi siar itu 2 kawan punya komen ma...

He he jangan marah lo...silikandi7.

March 2, 2011 12:34 PM

===================================

haiiyaaa.... apek r... lu ade bukti kaa...?? kalo lu ade bukti.. lu tolong lu punyee bosss lah... bg lu boss selamat maaa... awok r sekor lagi belaann bapak-bapak hanjing... kesian sama lu r... buduss... hahahahaha puihhh.

Anonymous said...

Salam,

1. Pada pandangan saya kempen 1 Malaysia tidak ada kena mengena dengan Israel. Hanya kerana Apco Worldwide menjadi perunding bagi Israel ia tidak bermakna Malaysia bersekutu dengan Israel. Ada ke perjanjian Malaysia dengan Israel?

2. Apco hanya sebuah entiti perniagaan sama seperti Coca cola, nestle dll lagi syarikat America yahudi. Yang dok bising tu pun dok minum coca cola.

3. Yang jelas terdapat dalam internet nama serorg pemimpin pembangkang yang mempunyai pangkat didalam beberapa yayasan yang mempunyai hubungan akrab dengan Yahudi dan para para penyokong peperangan Iraq!

4. Sejarah membuktikan bahawa penjuang bagi negara dunia ke tiga dan negara yang tertidas seperti Palestine adalah kerajaan Malaysia terutama sekali dibawah pentadbiran Tun Mahathir. Ini terbukti apabila negara2 lain mengiktiraf peranan Malaysia.

5. Tun Mahathir juga berhempas pulas cuba dan berjaya memasuki Palestine hanya kerana ingin melihat sendiri keadaan di sana walaupun mendapat tentangan dari puak Israel. Apabila Arwah Yaser Arafat di kepung, siapa yang beliau telefon meminta bantuan kalau bukan Tun, ada dia telefon Ketua pembangkang? Yang dok telefon pembangkang tak lain tak bukan paul wolfowitz?

6. Tun juga menaja, mengetuai dan pencetus bagi idea expedisi keamanan ke Palestine melalui kapal rachel corrie dan sebuah lagi kapal yang diserang oleh Israel hanya kerana ingin memberi batuan kepada orang-orang di Palestine dan tidak ingin pun meminta maaf kepada Israel kerana berbuat begitu.Dimana kah ketua pembangkang ketika itu? Adakah beliau berada di America melutut dengan Yahudi kerana ingin meminta maaf, oleh kerana berada di tempat demonstrasi di kedutaan America?

7. Apa yang ketua pembangkang buat? Pergi ke America melutut minta maaf? Melaong Reformasi? menggalakkan perpecahan? hanya keran ingin ke Putrajaya

8. Sayang semua yang melaongkan reformasi adalah orang melayu. Ini terjadi kerana ketua mereka menghalalkan perpecahan ini terbukti dengan isu2 sensitif yang dibawa oleh mereka. Adakah ketua mereka sanggup berbuat seperti Tun Mahatir. Saya rasa TIDAK!

9. Daripada sibuk melaungkan perpecahan baiklah pergi beramal dan berkerja bagi memperbaiki diri sendiri baru lah melayu berjaya!

10. Daripada sibuk bertentang dengan melayu sendiri baiklah bertentang dengan Israel! Berani ke?

mahasiswa

Paduka Rimba said...

"Anonymous said...
La...mana komen kawan Mek Ummi...

Kenapa tak siarkan..."

Siapa dia ni, pasti anak ayam dan babi yg dap bela. Babi ni, kalau ada perkara-perkara yang menyangkut kepentingan org melayu, buat derk aje. Kalau bangsa lain ludah muke dia, ludahan itu dianggap air keramat turun dari topekong. Dap dah mule nak pijak-pijak kepala org melayu, dia tak rase ape-ape kerana dia ni memang babi.

ChuaJuMiang said...

buat BladerAnuBinIblahim...

ko nie reti bc ke x??? ko tgk aku tulis mcm mana?? ko x bc abis ke? aduhhhaiii....

jawablah nuwar.... nanti go to P.S.B.. HAHAHHAHAHA PUIHHHH.

==================================

woi mangkai, wa bacia aa, lu punya aa, tak tau apa mau ciakap maa.lu milayu ka cina aa. kalau milayu aa, lu silupa gua makan babi punya maa. hali-hali kila wang, lain tatak. Silupa itu buntut punya komen aa, tak tau apa dia mau ciakap aa. Lu lua-lua olang silupa wa mapak punya babi lo. Tunggu time kasi masak lemak cili api oo.
Molo punya olang.

Anonymous said...

Anon 12:34 PM,

Apa sangatlah hujah kau,setakat maki hamun ajelah kau pandai.Bang anus kau dah terang2 kantoi kau tak nak poosingh ka bai?Bukti DNA pun tak mau percaya ka macha?Semua orang dah tahu drp mahkamah,lelaki Y=anuwar ibrahim kahkahkah

Aku selalu juga komen kat blog2 penjilat anus termasuk blog rasmi abang kau tu,satu pun tak berani siar.Komen2 tu pulak semua jenis yg berhemah dan berfakta(supaya tak kena reject),itu pun tak tersiar.Cakap orang takut,padahal geng2 kau 10x lagi bacul.

Species penjilat anus dah makin pupus,tak perasan lagi ka?kahkahkah

Anonymous said...

Jumpa lagi. Semua jangan emosi kalau penyokong ALJubri masih tak percaya dengan tuduhan terhadapnya.Kalau mahkahmah dah putuskan benar pun mereka takkan percaya.Nak buat cam no...depa dah tak percaya.Mereka tak mahu terima sebarang kenyataan yang benar kecuali mereka yang betul betul beriman yang percaya Qada dan Qadar.Jangan layan provok mereka tu.Kita lihat Ustz-ustz besar mana yang beri komen.mereka diam saja,mereka tahu perkara tu berlaku kecuali Ust PAS dan Bob Lokman yang nak cari ketenangan tapi berpolitik.

Anonymous said...

Dearest Kak Ummi,

You are such a true Malaysian warrior and never ever let the sinister remarks dampen your spirit to disclose the darkness of Amwar's heart! Everyday, i without fail pray to ALLAH for easing your journey and making you emotionally, spiritually and mentally strong!All in all, you are our next Tun Fatimah that can bring light to all Malaysians and our beloved country Malaysia. I will always be supporting you for the right cause and in the deepest bottom of my heart, all Malaysians love the way for who you are! We, Malaysians loved and will always love you!
Best Wishes and Regards,
FB:SRIKANDI KASIH!

Anonymous said...

SALAM UMMI.ALLAH TELAH MENGANUGERAHKAN DUA INSAN YANG BERBEZA PERWATAKANYA KEPADA KITA SEBAGAI PEMIMPIN.SATU ANUGERAH TUHAN YANG DISANJUNG OLEH SEANTERO DUNIA DENGAN SIFATNYA YANG LUHUR UNTUK MEMBANTU UMAT ISLAM DI MALAYSIA DAN DUNIA.MANAKALA SATU LAGI YANG SEDANG DALAM PERBICARAAN ATAS TUDUHAN YANG TIDAK DISANGKAKAN.SATU KE ARAH POSITIVE DAN SATU LAGI KEARAH NEGATIVE.TAPI KITA DIUJI OLEH ALLAH MAHU IKUT JALAM MANA.KITA DIBERI AKAL FIKRAN UNTUK MEMBUAT PENILAIAN.MOGA KITA TIDAK BERSUBAHAT DENGAN PERKARA YANG MENYESATKAN.ITU QADA DAN QADAR ALLAH YANG DIPERLIHATKAN KEPADA KITA.TERPULANG KEPADA KITA MENILAINYA.

Anonymous said...

Salam,
Banyak pembaca di sini salah erti sebenar perjuangan Ummi ini, dari segi hakikatnya.
Ummi sebenarnya bukan pun berpolitik. Bukan untuk menjadi pemimpin di dalam mana-mana parti politik atau di sogok oleh mana-mana parti politik.
Ummi juga bukan menyerang individu kerana kepentingan diri atau keluarganya.
Hakikat sebenar perjuangan Ummi ialah menghapuskan kebathilan yang di bawak oleh penyokong-penyokong Liberisma , pembunuh kesucian Islam dan pembunuh kedaulatan Tanahair Melayu.
Dia tidak peduli ia dibawa oleh bekas TPM ke, Abang kandong ke atau mana-mana individu yang berpangkat atau berpengaruh sekalipun.
Yang penting, semua rakyat harus mengetahui kebenaran seseorang yang amat berpengaruh tetapi secara langsung menjalankan agenda Yahudi.
Yang penting semua rakyat harus rational di dalam pemilihan yang berdasarkan Kesucian Islam yang haq, dan kedaulatan Tannahair Melayu yang selama ini mempunyai kuasa mutlak memerintah negara Malaysia yang tercinta dan aman makmur bersama -sama semua kaum yang menjadikan ia sama seperti Madinah pada zaman Rasullollah dulu.
Ini bukan cerita kecil, pasal lubang jubur Anuar, atau cerekarama Shamsidar, atau Azmin Mat curi pasir. Ini faqs and action, bukan cerita-ceghiti, taik mata dua kati. Tolonglah faham semua yang di luar sana.

Ummi,
Ketiga-tiga abang Ummi, Azmin,Azwan,Azman, semua mereka ini menghampiri pintu Neraka yang disediakan oleh Allah swt. kepada orang yang engkar perintahnya atau dinamakan melakukan Maksiat.

1. Mengatakan Ummi seorang Pelacur.
2. Memutuskan sirahtulrahim sesama adik-beradik melebihi 3 hari.
3. Mengharamkan berjumpa ibu kandong sendiri, sedangkan ia halal di sisi Tuhan.
4. Mengherdik Adik di khalayak ramai, di samakan dengan mengaibkan adik yang tidak berdosa.

Mereka semua harus bertaubat, sebelum terlewat. Nauzubillahiminzaliq.

Ummi,
Pasti!! kamu di pihak yang benar!!
Allahuakbar 3X

Anonymous said...

Salam,
Banyak pembaca di sini salah erti sebenar perjuangan Ummi ini, dari segi hakikatnya.
Ummi sebenarnya bukan pun berpolitik. Bukan untuk menjadi pemimpin di dalam mana-mana parti politik atau di sogok oleh mana-mana parti politik.
Ummi juga bukan menyerang individu kerana kepentingan diri atau keluarganya.
Hakikat sebenar perjuangan Ummi ialah menghapuskan kebathilan yang di bawak oleh penyokong-penyokong Liberisma , pembunuh kesucian Islam dan pembunuh kedaulatan Tanahair Melayu.
Dia tidak peduli ia dibawa oleh bekas TPM ke, Abang kandong ke atau mana-mana individu yang berpangkat atau berpengaruh sekalipun.
Yang penting, semua rakyat harus mengetahui kebenaran seseorang yang amat berpengaruh tetapi secara langsung menjalankan agenda Yahudi.
Yang penting semua rakyat harus rational di dalam pemilihan yang berdasarkan Kesucian Islam yang haq, dan kedaulatan Tannahair Melayu yang selama ini mempunyai kuasa mutlak memerintah negara Malaysia yang tercinta dan aman makmur bersama -sama semua kaum yang menjadikan ia sama seperti Madinah pada zaman Rasullollah dulu.
Ini bukan cerita kecil, pasal lubang jubur Anuar, atau cerekarama Shamsidar, atau Azmin Mat curi pasir. Ini faqs and action, bukan cerita-ceghiti, taik mata dua kati. Tolonglah faham semua yang di luar sana.

Ummi,
Ketiga-tiga abang Ummi, Azmin,Azwan,Azman, semua mereka ini menghampiri pintu Neraka yang disediakan oleh Allah swt. kepada orang yang engkar perintahnya atau dinamakan melakukan Maksiat.

1. Mengatakan Ummi seorang Pelacur.
2. Memutuskan sirahtulrahim sesama adik-beradik melebihi 3 hari.
3. Mengharamkan berjumpa ibu kandong sendiri, sedangkan ia halal di sisi Tuhan.
4. Mengherdik Adik di khalayak ramai, di samakan dengan mengaibkan adik yang tidak berdosa.

Mereka semua harus bertaubat, sebelum terlewat. Nauzubillahiminzaliq.

Ummi,
Pasti!! kamu di pihak yang benar!!
Allahuakbar 3X

Anonymous said...

Salam..

Saya baru sahaja terbaca dalam satu blog berkaitan dengan cadangan berkaitan kes Anuar ini. Saya bersetuju dengan cadangan diutarakan supaya kita bersama-sama berdoa secara umum sebab kita sebagai manusia biasa tidak tahu siapa yang sebenarnya bersalah...

Marilah kita bersama-sama berdoa kepada Allah swt:

"Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengetahu Lagi Bijaksana. Kau berilah petunjuk kepada kami siapakah yang benar dan siapakah yang salah dalam kes Anuar Ibrahim. Kami juga memohon supaya kau berilah bala yang sehebat-hebatnya kepada mereka yang bersalah supaya menjadi pengajaran kepada kita semua. Walau bagaimanapun, kami juga memohon supaya kau berilah keselamatan dan hidayah kepada para pemimpin dan rakyat Malaysia yang tidak bersalah... Amin.."

Saya mohon supaya pihak Ummi mengumumkan doa ini supaya seluruh Rakyat Malaysia dapat berdoa dan bersembahyang Hajat.. Kita tengik siapa yang kena..

Anonymous said...

APA YANG AKU NANTI NANTIKAN !!!

KO RANG NAK GADUH GADUHLAH DALAM LAMAN NI

LAGI KO LAYAN KAKI BONTOT NI LAGI BENGAP KITA DIBUATNYA

YANG AKU NAK TENGOK SATU JE

"ADEGAN NUAR TIBAI BONTOT SAIFUL DI AKSIKAN DALAM MAHKAMAH SEBAGAI BUKTI" ADEGAN YANG AKU TUNGGU TUNGGU

PASTI JADI GRAMMKY AWARD

Anonymous said...

Pade sape yg meyokong PKR tu. Ade baiklah korg pikiaq blk. Hang dok nak kate org xbetul. Hangpa pun ape kurang dok ngate org sane sini mcm hangpa betui sgt. Cube la hangpa dok pahamkan sume ni. Da sah org yg hangpa anggap pemimpin PKR yg bejaye, berwibawa ape name tu??? Anu war ibrahin ngan sape assmin.. udahla tu..kalau hangpa takat sokong bende yg hangpa xtau mane ujung mane pangkal main belasah je nak kate org. Kalau hangpa kater pemimpin hang terrer..awat bile kak ummi buat statement sume jadi tikus.da tu sume nak habaq agenda kak ummi la. so nak pendek citer la kan.Kalau hangpa xtau luaq dalam citer.takat dengap pak brahim bsyarah je.so dok diam. Biaw org yg tau segale bende kasi settle.. Ada paham.. So kak ummi we all be behind you..Kak ummi xyah nak peduli diorg sume ni..nonsense je.

Anonymous said...

Anwar Anwar. Ko punya loyer Kapal Pusing dah minta mahkamah adakan trial within a trial pasal kononnya DNA Anwar diambil secara tak sah. Kalut punya loyer. Bangang nak mampos. Dulu kata Anwar main jubo. Sekarang kata tidak pula. Yang Anwar dah bertahun Polis minta dia beri darah untuk pastikan DNA. Tak mau kasi pulak. Tak ke namanya pengecut.

2. ANWAR, KO TU PENGECUT, BACOL. BANGANG, BODOH, BEBAL TAKDE KOTE. ORANG ADA KOTE SIMPAN KAT PETI NIKMAT ENGKO PULAK SIMPAN KAT PETI TAIK. BANGANG NAK MAMPOS.

3. BAGUSLAH BERSEKONGKOL DENGAN KAPAL PUSING. KIT SING. GUAN ENG NANTI KALAU MATI KAN DIA ORANG YANG BACAKAN TALKINKAN ENGKO KAN? MACAM NIK AZIZ PUNYA LER AMPU LEE KUAN YEW. BAGUSLAH TU. DASAR ULAMAK PUKIMAK.

BladerAnuBinIblahim said...

Cintakan tanahairku,

rasmi org melayu buat salah mesti mintak maaf. Saya BladerAnuBinIblahim dengan ini memohon maaf secara terbuka kepada encik Cintakan Tanahairku kerana kesilapan saya sendiri.

Maaf ya bro.

( Kalau org2 pkr gerenti tak minta maaf punya )

Anonymous said...

epol gombak said...

salam k umi,

aku menyeru pada org melayu yg celik hatinya, yg tahu mana yg hak mana yg batil, supaya edarkan rakaman ceramah umi nie pada saudara dan kawan2 kita supaya lebih ramai yg tahu perkara yg sebenarnya..

tak de la ikut menBABI buta, ikut je bau kunyit kemana saja dia pergi. ikut je perintah dia.

suruh angguk dia angguk
suruh geleng dia geleng
suruh masuk dia masuk
suruh tungging dia tungging

x de akai punya orang..
jadilah org mcm nie..

ada mata pandang
ada telinga dengar
ada mulut diam
ada akal fikir

mari kita tanamkan dalam fikiran kita agar gagalkan usaha zionis yg mewakilkan anu war jadi agennya di bumi BERDAULAT nie..

sape yg masih menyokong anu war FIKIR GUNA AKAL, BUKAN GUNA KEPALA TAKUK

say no to anu war...

LAWAN TETAP LAWAN
LIWAT TETAP LIWAT

-GAGASAN MELAYU BERDAULAT-

Budak JB Jati said...

Assalamualaikum Kak Ummi.

Mintak izin mecelah sikit.

Pengumuman. Kepada semua pengikut Parti Kencing Rakyat(PKR) Sila nyah dr blog kak ummi. Jangan nak buat semak je kat sini. Kami sume kat sini member comment atas nak menjage Agama, Bangsa Dan Negara Malaysia, Tanah Melayu.Kalau korg pengikut PKR ni hanya dok nak ye kan cakap anwar ibrahim tu. Tak payah la nak bcakap org salah ke org tak betul ke.. Sedangkan segale bukti tuduhan keatas anwar ibrahim da byk tsebar tu yang kecik baru. To all kak ummi supporters. Xpayah la kite layan pengikut PKR ni diorg ni ibarat NATO (No Action Talk Only). Tu pun ckp dok bantai merepek je. Ntah betul ke ntah idak. Abis sume kene kelentong. Kalau korg pengikut anwar ni nak sgt sokong anwar. Cube la korg fikir bebetul. Renungkanla.

Surah At-Taubah Ayat 23.
Wahai orang-orang beriman. Janganlah kamu menjadikan bapa-bapa kamu serta saudara-saudara kamu sebagai orang yang didampingi jika mereka memilih jalan kufur dengan meninggalkan iman , dan sesiapa di antara kamu menjadikan mereke orang-orang yang didampingi maka merekalah orang-orang yang zalim.

Anonymous said...

lagi bagus klw kita dpt tengok bapak2 mentri kt mahkamah.
DNA Y dgn saifool.., DNA X dgn C4nye..,and DNA Z dgn robekngahnye..

Baru meriah kt malaysia ni.. heheh
baru kita tau yang mana jantan dan yang mana betinanya.
ada berani ka..
undi aku utk org yg benar..
tp sapa yg benar..???

Anonymous said...

"Sudah 13 tahun saya bersabar. Saya tidak akan senyap selagi Azmin tidak mahu bertaubat dan meminta maaf kepada saya selaku adiknya,"
Ummi, tolong ingatkan azmin meminta maaf kepada seluruh rakyat malaysia juga.. beri tempoh untuk dia...then, bolehlaa Ummi ledakkan dengan informasi nuklear tu. apapun, semuanya telah tersurat...

didoakan semoga Ummi terus diberikan kesihatan fizikal dan spiritual yang baik,dan terus ingatkan mereka2 yang mendengar ceramah Ummi untuk melakukan sembahyang hajat atau berdoa agar ALLAH membukakan hijab mereka yang berdusta dan memfitnah

tetapkan nawaitu mu..
kalau boleh, mulakan setiap ceramah Ummi dengan doa agar ALLAH memberkati setiap langkah Ummi

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
(Al-Hujurat 49:6)

Anonymous said...

Terima kasih umi sebab dah dedahkan segalanya di kerdau.. tabek kat umi sebab dapat bagi anwar pukulan KO... kalau org kerdau x nampak juga memang hidayah Allah belum sampai... semoga perjuangan umi diberkati Allah. Jaga diri baik-baik sebab bila umi semakin berjaya, semakin ramai pulak yang cuba menggagalkannya...


Hati Pilu

Anonymous said...

Hello blader 6.58PM

Kalau gua babi aa...

Lu selupa nangui ma...

Hua hua hua...

Anonymous said...

sokong anon March 3, 2011 10:11 AM
agar ummi mention doa ni sebagai mukaddimah ceramah "Ya Allah Tuhan Yang Maha Mengetahu Lagi Bijaksana. Kau berilah petunjuk kepada kami siapakah yang benar dan siapakah yang salah dalam kes Anuar Ibrahim. Kami juga memohon supaya kau berilah bala yang sehebat-hebatnya kepada mereka yang bersalah dan menfitnah supaya menjadi pengajaran kepada kita semua. Walau bagaimanapun, kami juga memohon supaya kau berilah keselamatan dan hidayah kepada para pemimpin dan rakyat Malaysia yang tidak bersalah... Amin.."
- doa ni tak bias

Anonymous said...

Sifat munafik ialah sifat-sifat hipokrit (seperti sejenis binatang sesumpah) atau sifat talam dua muka atau musang berbulu ayam atau berpura-pura jujur. Seorang yang munafik ialah seorang yang berpura-pura baik dan jujur. Seorang yang bersifat telunjuk lurus kelingking berkait atau pepat di luar runcing di dalam. Ia bercakap manis tapi bohong. Ia pandai berbahasa sehingga orang boleh mempercayai percakapannya, ia pandai berjanji tapi mungkir, ia bijak mematerikan perjanjian tetapi ia cabuli dan apabila ia berbalah ia sentiasa ingin menang walaupun terpaksa menegakkan benang yang basah asalkan orang boleh percaya cakap dia, dia juga pandai bodek atau mengampu seseorang. Seorang yang munafik ialah seorang manusia yang ada otak tapi tidak berpendirian, mudah menggadai pegangan hidup; dia ialah orang yang suka berbalah atau bertengkar. Dia boleh berubah-ubah sikap apabila diperlukan oleh kepentingannya.

Anonymous said...

whoever choose Ummi to capaign is a sign of desperation...

I salute Anuar, Azmin & their family for finding it a waste of time to respond to Ummi and the likes.

We only trouble ourselves if we pay attention to crazies like Ummi.

Anonymous said...

betul tu anon March 4, 2011 1:28 PM..
terdesak punya pasal.. harakah sampai terpaksa mengsuperimposekan gamba ummi :D

Anonymous said...

anon March 4, 2011 1:28 PM..
Kesian pada engkau, mati-matian hendak membela

Anonymous said...

To Karpal Singh

You are really bastard. Terlalu banyak pembohongan yang kau buat untuk memecah belahkan orang Melayu dan rakyat Malaysia Dulu kau kutuk Anwar sekarang bukan main bela lagi. Dasar Benggali Murtad Haram Jadah.

Sama juga dengan anak engkau Gobind Singh Deo nak jadi loyer hero lah konon. Pasal Teo Beng Hock wah wah wah bukan main bersilat engko masa coroner enquiry mengatakan Teo Beng Hock kena bunuh. Tapi sebenarnya engko tahu itu hanya tipu daya engko untuk political mileage kan? Lepas Agong lantik Suruhanjaya Diraja. Lari pulak. Tak ke real Bastard tu.

Hey Karpal engko nasib baik ada kat Malaysia kalau kat Tripoli Libya memang mampus kau kena tembak dengan BAZOOKA. Bastard punya Benggali

Anonymous said...

suka lihat korang bercakaran kat sini..semoga malaysia makain maju..aku dua2 pihak sukar nak percaya

la Vie said...

To anon who wrote this:
============================
whoever choose Ummi to capaign is a sign of desperation...

I salute Anuar, Azmin & their family for finding it a waste of time to respond to Ummi and the likes.

We only trouble ourselves if we pay attention to crazies like Ummi.
=================================


seems that I don't see Wan azizah or Nurul Izzah lately nowdays to accompany DSAI to show support to him whereever he goes for campaigning. WHY?????????

Family sendiri pun dah malu, tak tahu mana nak letak muka, bukan sebab tak nak layan Ummi. Kalau betul DSAI tak bersalah, they (Azizah and Nurul Izzah) will not hide and will accompany DSAI whereever he goes campaigning.....hehehe.....

cinta said...

tak tahu kenapa ditahan polis? tapi semua org ingat dia lari ke kedutaan turki lepas saiful buat laporan polis. drpd crta pasal dia, lg baik tngk cerita pramlee pasal otak penipu kena jual lelong pun tak laku dah

cintakan tanahairku.. said...

BladerAnuBinIblahim....

yelah sy maafkan awak... sy tahu awk silap bc... hikhikhik..

ape yg penting kite 1 agama 1 bangsa dan 1 negara...

org2 pkr... hati keras... diaorg malu nk mintk maaf... tak mcm kite bro... huhu..

Anonymous said...

"whoever choose Ummi to capaign is a sign of desperation...

I salute Anuar, Azmin & their family for finding it a waste of time to respond to Ummi and the likes."

===================================

...but they never waste their time making mockery of what is truth and justice and insinuating the people...they never waste their time instigating and contaminating young breeds to go against a full-fledged government of the people.

What a time waste!

Anonymous said...

Saya simpulkan DSAI seperti dibawah: Mengunakan politik untuk hidup. Dari muda dia naik keatas kerana dasar2 Kerajaan, sampai hidup mewah anak bini kroni. Salahgunakan kuasa lepas tu bila kantoi, habis satu Malaysia diporak perandakan, Melayu dipecah belahkan dengan anugerah petah berkata2 yang Allah berikan. Kalau Malaysia hancur pun takpa asalkan dia dapat ke Putrajaya. Pandai pulak kata Kerajaaan korup padahal dia yang jadi kaya raya, orang lain nak naik tak boleh, keadilan kepala hotak dia! Apasal la orang Melayu ni bodoh sangat,marahkan nyamuk kelambu dibakar. kalau korang kerja kuat sikit memang boleh hidup senang di Malaysia ni, tapi pasal termakan kata2 si sekor ni, semua korang salahkan kerajaan.Apasal tak saman kerajaan pasal kau beranak kat Malaysia macam Hindraf paria tu buat? Orang2macam ni rasa macam The world owes them a living....

Anonymous said...

dulu aku pun penyokong kuat anwar, kemana saja dia berceramah aku akan pegi. rupanya apa yg aku dengar dari mulut anwar selama ini tak lain tak bukan hanyalah pembohongan belaka. kini aku dah insaf dan dan tak akan termakan dengan cerita bohong anwar dan kuncu-kuncu pr. tak kan aku benarkan pr memerintah nagara yg tercinta ini. percayalah kalau pr memerintah akan hancurlah negara ini. jadi jauhkan diri dari pr...

cintakan tanahairku.. said...

as salam...

kak ummi plss SAMAN HARAKAH.... suratkhabar yg paling bodo sekali dlm malaysia... kate parti islam... tp duk fitnah org no.1

MENATANG PUNYE HARAKAH....

baru aku tahu... bob lokman masuk pas utk ape... utk jadi ahli politik pas yg suke mencaci org...

SOKONG LAH PAS KERANA DLM PAS ADA SYURGA...

PAS LEBIH TERUK DARI AYAHPIN...

abang z said...

as salam...
saya amat bersetuju dengan komen yg mengatakan supaya ummi berdoakan sebelum memulakan ceramah. cuma yg saya tak setuju jika kita minta supaya di jatuhkan bala yg sebesar besarnya pada pihak yg bersalah. Kita tidak digalakkan berdoa untuk keburukan orang lain sebagaiamana y6g dilakukan oleh Nik Aziz.

Lebih elok jika kita berdoa supaya org yg bersalah terasebuk diberi petunjuk dan hidayah oleh Allah supaya kembali kepangkal jalan dan segera bertaubat.

Perlu dingat dan diyakini....kalau Allah hendak mendatangkan keinsafan kepada seseorang amatlah mudah bagi Allah. Kunn fayakun...kalau Allah kata jadi maka jadilah dia...semuanya atas kehendah Allah../.. ALLAHUAKBAR......

lelaki z said...

Lelaki Y dah disahkan sbg anwar ibrahim.Nak pusing apa lagi?

Jenis peminat2 lelaki Y macam anon 1:28 ni kalau pungkoq dia sendiri kena tibai dengan anuwar pun dia tak percaya.Ilusi katanya..

Anonymous said...

semua org besar2,kenamaan atau artis jika hendak meminta sesuatu mesti jumpa dgn musy.am pas...kononnya suruh belia tlong doakan untuk mendapatkan sesuatu sebagai contoh untuk dapatkan anak keranasudah bertahun kawin tp masih tak dapat anak...disini sy ingit ty hy beliau seorang ke yg ALLAH akan tunaikan doa?adakah umat islam yg laen ALLAH tidak akan menerima doa mereka?bertaubatlah wahai penyokong pas,jika berterusan mcm ini rosak lah akidah umat islam di malaysia.

myfuad said...

dunia diakhir ini sedang dilanda fitnah bagai selimut malam. untuk jalan selamat eloklah kita tidak terlibat, kerana perbicaraan dimahkamah pun dilihat agak meragukan. jadi untuk jalan selamat eloklah bebaik sangka sahaja dibimbangi dengan buruk sangka menjadi kesusahan dikemudian hari.
bagi saudari kamu akan menang jika berada dipihak benar walaupun dikalahkan didunia. bagi kami anda dan anwar masih saudara islam kami biarlah Allah menentukan untuk anda.

Hamba Allah said...

Assalamualaikum,

Setiap manusia tidak sempurna namun Allah beri akal untuk kita fikir yg mana baik yg mana buruk....begitu juga kerajaan mungkin tidak sempurna tapi kita harus bersyukur kita hidup dgn aman, bebas menjalankan urusan agama dapat hidup senang...diri kita sendiri yg sepatutnya menentukan setiap amalan kita pada Allah bukan dengan menyalahkan org lain bila berlaku penzinaan, rogol, pembunuhan, judi, arak....ingat kita bangsa melayu yg beragama Islam...saya tak sanggup kalau negara yang kita sayangi ini ditakbir oleh pihak DAP yg menggunakan PKR dan PAS....terang2 DAP tak mahukan Islam...saya takut dan saya berdoa kepada Allah...Ya Allah bantu kami rakyat Malaysia, berilah keamanan, kebenaran dan berilah kesejahteraaan hidup dunia dan akhirat kepada kami dan jauhkan lah dari dipimpin oleh bangsa2 yg ingin hancurkan Islam dan Malaysia.....Amin

Kak Ummi Hafilda teruskan perjuangan jika benar akak dipihak yg benar semoga Allah beri petunjuk kepada kita semua...Amin

Anonymous said...

lama menyepi? Dah habis modal ker? lama tak memblog! atau diugut lagi? pegang bara api biar sampai jadi arang kak

Anonymous said...

Saya ingat lagi masa reformasi tahun 90an dulu masa anu war kena lucut jawatan TPM, dia kata difitnah, dia kata ade 40 kotak yang mengandungi fail2 bukti penyelewengan BN. Dah bertahun tahun anu war dibebaskan dari jel.PR dah menang kat 3 negeri. mana kotak-kotak yang mengandungi bukti penyelewengan tu? kalau betul wujud, bawa lah masa ceramah macam Ummi buat. Ni tak cakap, cakap, cakap tapi bukti tak tunjuk, bukan menipu ke name nye tu.......

Anonymous said...

Ummi : sy berharap sgt ummi dpt membela penduduk permatang pauh, sdrkan mereka2 ini..sy btol2 sdh..ckp la dgn apa anwar dh bt, bangsa berpecah belah krn dia..sy arap ummi dpt dtg berceramah d pmtg pauh pd msa akan dtg...dan membongkarkan pembohongan anwar slm ini...