Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Saturday, February 19, 2011

TEMUI SAYA ESOK DI IPOH DAN BATU GAJAH, 20HB FEB BERSAMA RAHIMI

Assalammualaikum, dah lama tak menulis, al maklum sibuk dengan buku, sibuk dengan business pengurusan makanan halal ke iran, sibuk dengan ceramah,dan juga persiapan penubuhan ngo baru saya yg diberi nama Pergerakan Srikandi,yang kini dalam merangka agenda utama penubuhan dan kearah mana hala tuju pergerakan ngo saya nanti yg ingin disasarkan demi membawa kebaikan kepada ummah sejagat terutamanya dalam usaha-usaha membina generasi muda dan belia yg hebat,yg berani ,yg berjaya , yg berwawasan, yg beriman dan yg tak melupakan apa tujuan dia dijadikan di atas mukabumi ini terutamanya membantu insan-insan yg dilanda musibah kejadian alam mahupun penghidupan.

Inilah sumbangan saya yg seterusnya dalam meneruskan perjuangan di bumi bertuah ini, setelah perjuangan politik menentang kemungkaran dan hipoikrasi insan paling munafik didunia yg saya jangkakan akan dapat dinoktahkan tidak lama lagi apabila peluru berpandu saya dilancarkan.Inshaalah, apatah lagi dengan perkembangan semasa di mahkamah dengan bukti-bukti sahih yg tak dapat dinafikan lagi, hingga membuat kita loya, mual ,nak muntah mendengarnya, alahai malu melayu, umur dah 64 tahun, rumah kata pergi , kubur kata mari, masih nak buat kerja tak senonoh yg nabi tak ngaku umat.

Pada Vanbus yg al samdul bin biol, nak poosing kot mana lagi, apa bulu si dajal boleh terbang sana sini ke, atau dicabut dek saiful masa dia tengah tido,air mani pun boleh bancuh dek saiful ke mcm buat kopi or teh tarik ikut resepi konspirasi? kah kah kah, Jawab sikit, ikan sepat kering, DR. WAN AZIZAH YG BIJAK PANDAI MENIPU, berdrama,bersekongkol dengan suami dajal semata-mata nak kaya, nak glamour, nak kuasa apa punya pompuan, semua cerita jijik dan keji dia tau, bahkan samsidar pun dipanggil pompuan sundal dan dilarang pijak rumah dia sampai hari ni, tapi kalau kat luar ,kat mahkamah, mereka boleh berpelukan bagi menutup kekejian dosa suami kongsi antara mereka. Hi pelik tetapi benar, ada jugak manusia mcm ni dalam dunia ya.Maklumlah bukan perempuan melayu, tak berdarah melayu, tak berjiwa melayu, tak beadab melayu, tak punyai roh melayu,tak cintakan melayu, bagi dia pegi mampus melayu kena tipu.

Apa pun kita semua mendoakan lah adik saiful agar diberi kekuatan oleh allah dalam menghadapi saat-saat getir seperti ini ,dan moga Allah berikan kemenangan besar buat yg benar dan teraniaya, sesungguhnya ALLAH MAHA MENGETAHUI, ALLAH MAHA MENDENGAR.Tiada jihab diantara langit dan bumi doa-doa orang yg teraniaya.Ujian cukup berat bagi beliau, dah lah diri diliwat, dia pulak dimaki hamun, dihina, disumpah seranah dek penyokong biol mcm Vanbus ni, diri pulak difitnah kononnya dapat upah, dimana kah rasionalnya seorang bapa sanggup mengheret anak kesana kemari untuk mendapat keadilan hingga pergi menyerahkan memorandum kepada Yg diPertuan agong semata-mata untuk memberitahu anak aku diliwat tolong adili seadilnya, kalau bukan berpaksikan kebenaran, apakag sanggup seorang ayah mengadaikan maruah anak dan dirinya semata -mata apa sejuta, 10 juta, 100 juta, logik ke,lu pikirlah sendiri.

Apa vanbus, kalau dr. mahathir upah kau,suruh kau ngaku bini kau dirogol atau anak perempuan kau diliwat dek anwar,dengan nilai 30 juta sanggup ke kau nak gadai muka, maruah diri terpampang sana sini dekat akhbar, kata bini kau dah dikongsi dengan sidajal tu, SANGGUP KE? SANGGUP KE??????Pasti tak sanggup kan,tak taulah kalau kau ni memang mata duitan , dan dah tak pikir pasal moral.Sepatutnya mana-mana bapa atau ibu harus bersimpati kepada ayah saiful dan saiful apatah lagi wan azizah , dimanakah nilai keibuannya,dan saya nak tanya PADA ANU WAR JUBURIN DAN AZIZAH PLASTIK MANA PERGI ANAK LELAKI TUNGGAL KAU YG BERNAMA IHSAN, MANA KAT AMERIKA KAN, KENAPA, KENAPA DIA MENJAUHKAN DIRI DARI KELUARGA, DAN KENAPA HARI PERKAHWINAN NYA JUGA TAK DIBUAT DIRUMAH KAU BERDUA YG BERNILAI 7 JUTA TU , KENAPA,JAWAB, AKU NAK KAN JAWAPAN, AKU TAU JAWAPANNYA, TAPI AKU NAK DENGAR BUAT PERTAMA KALI KAU IKAN SEPAT KERING BERCAKAP BENAR DALAM HIDUP KAU,DOK PEMBOHONG SIANG KE MALAM, dah jadi darah daging al maklumlah dok terhidu bau kunyit setiap hari, mata pun dah kuning tak nampak kebenaran.Pakai tudung, imej muslimah konon, perangai nauzubilah, munafik,pembohong,menghalalkan zina,maksiat, liwat semua yg keji berlaku pada suami kau,dan sanggup tutup mulut dan bersubahat semata-mata kerana kuasa, duit, glamour diraikan,dan kedudukan tinggi yg bakal diraih, busuk hati, pemfitnah tuduh dr m suruh suntik yg bukan bukan lah , tapi tak mampus pun sampai hari ni,dr m aniaya laki kau lah , dr.m upah orang lah, mulut busuk mcm bangkai,binawei punya pompuan, gi lah kau balik korea tu, buat menyemak je kat msia ni, ni tanah orang melayu, bumi melayu, jangan orang lain pulak nak tentukan hala tuju kita or ambik alih tampuk kepimpinan kita, nyah kau dari sini.

Hanya wan azizah seorang saje perempuan kat msia ni, yg setuju dan suka bersuamikan laki yg main belakang, selalunya perempuan melayu akan tentang habis-habisan kalau tau selera suami dua alam, dan akan memohon perceraian kiranya suami tidak bertaubat, tapi pelik dengan sisepat kering ni, dia syok pulak laki dia dok tibai anak-anak muda punya ramai dari sukma, azizan, mior, hairany dan saiful tanpa rasa marah dan masih terus gelak ketawa temankan suami tiap hari kemahkamah n seronok pulak dengar yg kotor-kotor disebutkan dalam mahkamah tu, lalu  ke kau wan azizah bila nak suap nasi tu , tak terbayang ke mcm mana laki kau tibai saiful seperti yg diceritakan dalam mahkamah tu.eeeeeee apa punya pompuan, sampai tak de jati diri,sekelumit iman, dan nilai diri sebagai isteri, ibu dan wanita muslimah.Renung-renungkan lah wahai pembaca ku.assalammualaikum.

103 comments:

cintakan tanahair ku said...

salamm.... akak ummi.. jgn lupe datang TERENGGANU DARUL IMAN... kami menunggu kedatangan akak...

ALLAH S.W.T Maha Melihat Lagi Maha Mengetahui... insyallah...

Demi Agama Bangsa & Negara...

Anonymous said...

Assalamualaikum Umi,

Saya amat berharap agar pihak kerajaan Malaysia memandang serius dakwaan Umi bahawa Wan Azizah orang Korea. Itulah apabila kerajaan asyik sibuk hendak ikut trendy fashion Anwar Ibrahim-hanya yang bertudung bertutup litup je yang dapat kerja dengan kerajaan...hari ni orang Korea esok lusa wanita Yahudi yang pakai tudung tutup litup boleh jadi pegawai kerajaan Malaysia...no problem asalkan tutup litup ....renungkanlah wahai kerajaan Malaysia jangan ambil mudah dan jengkel perkara ini.

Anonymous said...

Siapakah yang benar ? Anuar kah yang benar atau Ummi kah yang benar ? Hanya Tuhan saja yang tahu. Tapi yang confirm ialah rakan rakan Anuar dalam PKR sudah satu persatu meninggalkan PKR. Fikir fikir kan lah ...


.

Anonymous said...

Bijak ummi tembak vanbus... Juburin dan penyokong buta dia memang bkebolehan buat bende ajaib. Dia boleh hantar jin cabut bulu anwar. Dia buleh suruh jin datang bagi mimpi hingga terpancar air mani dan dia boleh hantar jembalang utk cucuk juburin dgn kuman HIV. Macam2 lg lah kebolehan gila yg boleh dilakukan dek juburin dan dipak turutkan olwh pentaksub buta n bebalnya

Anonymous said...

orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki.

aku rasakan, kau ni sebenarnya lelaki. sebab muka kau mcam azwan ali, cuma kau extreme lembut.

tu yang bahasa kau longkang nak mampus, eeeeee.

oh ye perempuan Melayu, kau rasa kau confirm ke malaysia ni Melayu yang punya? tak pandai sejarah jangan sibuk nak merempat kat tanah sendiri.

semoga kau mati cepat.

Anonymous said...

salam ummi....ipoh n b gajah watkat mane?

Pancung Kepala PKR said...

orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki.

aku rasakan, kau ni sebenarnya lelaki. sebab muka kau mcam azwan ali, cuma kau extreme lembut.

tu yang bahasa kau longkang nak mampus, eeeeee.

oh ye perempuan Melayu, kau rasa kau confirm ke malaysia ni Melayu yang punya? tak pandai sejarah jangan sibuk nak merempat kat tanah sendiri.

semoga kau mati cepat.

February 19, 2011 3:02 PM

***********************************

BANGANG! lu ni betul la Melayu mudah lupa berfahaman Asabiyyah penjilat kafir harbi DAP.
Lu ni mesti biasa main lubang kunyit sebab laki dgn pompuan pun x kenal... biasala, penyokong pemimpin anugerah tuhan....
Untuk pengatuhan lu wahai Melayu lupa yang CILAKA , sejarah ketamadunan Melayu bermula di tanah Melayu pada 8000 tahun selepas Masihi. Memang tanah ni Melayu yang punya
Apasal lu nak pertikaikan? Lu berani kongsi UiTM dgn Cina, India? lu nak buat negara ni jadi mcm Singapore? Lepas tu ada hubungan diplomatik dgn Israel? lu nak Kit Siang jadi TPM? lu nak Karpal jadi PM? Nak harap N.Ajis, Mat Sabu, Hadi Awang yang x habis2 memecah belah kan Melayu dgn fahaman Asabiyah? Fikir pakai otak la, bukan pakai lutut. Cakap pakai mulut tapi jangan ikut perut!!!

Anonymous said...

orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki.

===================================
JUAK JUAK PKR NI BUTA SEJARAH, PENGOMEN INIPUN BUTA SEJARAH. TAK SEKOLAH AGAKNYA

Anonymous said...

Ummi datang ke Ipoh dan Batu Gajah tak nyatakan tempat dan waktunya.
(Venue & Time?)

Siput Merah

Anonymous said...

dear umi, si anon 3.02 pm tu yang bangang tahap tak boleh di ajar. orang begitu bukan dikategori sebagai bebal, baghal, bengap, bodoh, stupid tetapi di kategori sebagai manusia dayus yang tak ada otak. walau sebanyak mana bukti dan petunjuk yang Allah telah berikan , mereka ini masih tidak nampak dan akan terus menerus menentang kebenarana dari Allah. mereka ini akan termasuk dalam golongan seperti penduduk dan kaum di zaman yang menentang Nabi Noh Alahisalam. mereka akan lenyap dari dunia ini dengan azab sengsara yang menimpa mereka seperi kaum tersebut. so biarkan sahaja mereka itu dengan segala alasan bodoh mereka tersebut. their time will come. Anwar time will come also. look at his bloody face. dah macam lubang kunyit busuk. hilang seri, hilang kuasa. wan jijah juga akan follow suit..

Anonymous said...

dear umi, si anon 3.02 pm tu yang bangang tahap tak boleh di ajar. orang begitu bukan dikategori sebagai bebal, baghal, bengap, bodoh, stupid tetapi di kategori sebagai manusia dayus yang tak ada otak. walau sebanyak mana bukti dan petunjuk yang Allah telah berikan , mereka ini masih tidak nampak dan akan terus menerus menentang kebenarana dari Allah. mereka ini akan termasuk dalam golongan seperti penduduk dan kaum di zaman yang menentang Nabi Noh Alahisalam. mereka akan lenyap dari dunia ini dengan azab sengsara yang menimpa mereka seperi kaum tersebut. so biarkan sahaja mereka itu dengan segala alasan bodoh mereka tersebut. their time will come. Anwar time will come also. look at his bloody face. dah macam lubang kunyit busuk. hilang seri, hilang kuasa. wan jijah juga akan follow suit..

Anonymous said...

salam ummi.. bila nak datng Banting?

Anonymous said...

Salam... ummi Bla nak datang Banting?

Anonymous said...

Salam...Ummi, Bila nak datang Banting?

Aduka Lang Buana said...

"orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki."

Woi Bagang nak mampus, cuba bagi tau Malaysia siapa punya, bapak kau yang punya ke? Kalau kau pandai sangat sejarah, bagi tau le? Nenek moyang Lim kit siang, karpal singh, sivarasa rasuah yang punya ke?
Kau tu jantina apa? Binatang ada kedua-dua anu? Bahasa yang kau gunakan tu bahasa apa? Bahasa si bangsat anak barua yang tak tahu mana laki mana pompuan? Tak tahu mana yg betul mana yg salah? Gampang laknat kalau aku tahu siapa kau dah lama aku ajar macamana nak jadi lelaki?

Persetankan komen-komen manusia macam ni. Teruskan Ummi. Kami sentiasa ada untuk anda.

Aduka Lang Buana

mohdadrenal@yahoo.com said...

Anon 3.02 pm
1) nmpaknya vanBus dah lahirkan keturunannya yg bengong & bangang
2) rasanya hang ni bukan org melayu & kalau melayu, maknanya memang sah hang ni spesis melayu mudah lupa..
3) hang jugak bukan rakyat msia sebab zero ilmu ttg sejarah msia
4) semoga hang kekal dgn kebangangan & kami biarkan siluncai terjun dgn labu2nya...teruskan mnyokong si Juburin & Niki Ajis yg ibarat langit dgn bumi jika dibanding dgn Tun Dr M yg Maha Cerdik maklum seorang doktor perubatan lagi..banding si Juburin cuma lulusan General Degree er.. Niki Ajis apa kelulusan nye? sarjana? Doktor falsafah?.....
5) hang buat provoke smpai org lain bdosa terikut2 perangai orang PAS & PKR yang suka maki hamun...

Anonymous said...

Aku rasa mangkuk ayun PKR tak pernah dengar nama Tanah Melayu dalam sejarah. Kalu perintah negara sah habis sejarah ditukar mcam seberang tambak. Tak plak melalak biol2 ni.

Anonymous said...

biar apapun.....bila da tertutup mata dan hati...sesungguhnya tiada lagi yang dapat menembusi hati dan akal nya....selain jika Allah memberikan hidayah....

tak perlu menunggu menjadi 'seseorang' untuk berbuat sesuatu yang benar.....tidak perlu menjadi sape2 untuk berkata benar....

semoga dipermudahkan urusan dunia akhirat.....buat pendukung kebenaran.....dan terpelihara iman mereka....untuk berjuang demi agama, bangsa dan negara....

wallahu'alam...

Anonymous said...

saya bakal pengundi PRK Merlimau Melaka. Ummi & rakan2 tak datang beri ceramah kat Merlimau ke nanti semasa tempoh kempen PRK kelak. Pasti gempak & sambutan luarbiasa dari kami penduduk luar bandar untuk dengar kisah benar dari darah daging si??? datanglah ummi...

zed said...

Anonymous said...

orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki.

aku rasakan, kau ni sebenarnya lelaki. sebab muka kau mcam azwan ali, cuma kau extreme lembut.

tu yang bahasa kau longkang nak mampus, eeeeee.

oh ye perempuan Melayu, kau rasa kau confirm ke malaysia ni Melayu yang punya? tak pandai sejarah jangan sibuk nak merempat kat tanah sendiri.

semoga kau mati cepat.
February 19, 2011 3:02 PM

___________________________________

ko membuta ke masa cikgu ajar sejarah?

hahahahaha

Alien Dari Planet Marikh said...

Ummi, gunakan ajer peluru berpandu tu. Kasi bersepai diaorg semua. Diaorg ni ingat terlalu kebal sangat. Ummi dah tembak berpuluh-puluh kali pun, diaorg masih wat derk jer, siap leh gelak-gelak lagi tu. Mcm takde apa-apa yang berlaku pulak.

Wahai penyokong-penyokong Pakatan Rapuh, bersiap-sedialah kamu, kerana tak lama lagi Ummi akan mendiamkan korang semua dengan bukti yang lagi dasyat. Ummi masih lagi menyimpan rahsia besar pemimpin yang bergelar anugerah tuhan itu. Cuma tunggu masa yang sesuai aje untuk dikeluarkan.

Anonymous said...

Salam untuk Ummi dan semua pembaca.

1) Saya adalah penyokong anda untuk menelanjangkan kepincangan Anwar, dan konco2nya serta pembangkang dari hari pertama awak menerajui blog ini.

2) Saya sering tertunggu2 berita dan tulisan terbaru awak. Hari2 saya melawati blog ini.

3) Tetapi saya kecewa point2 awak tetap sama dan diulang2 beberapa kali. Mana isinya tulisan awak ini.

4) Tolonglah ubah persepsi demi kelangsongan membela nasib bangsa dan negara.

5) Jangan salah faham dengan tulisan saya ini. Hanya awak Ummi yang dapat merobah keadaan. Pleaseeee....


AMBIA

Teddybear Cute said...

Teruskan perjuangan akak. jangan mengalah!

PP said...

Agaknya Wan Jijah ni dah kene mandrem kaw-kaw dgn di Nuar kot....
sebab tu sampai jadi gitu..laki dia perangai cam setan pun dia kata laki dia anugerah tuhan....kan si Nuar ni raja mandrem.....

Anonymous said...

dasyattt tu

UAE said...

Tak silap saya , ada dlm cerpen dlm Mingguan Malaysia, 16th Jan jika tak silap,bertajuk "anugerah setan" menceritakan perihal Ihsan ni, nama-nama dlm cerpen telah ditukar kpd nama2 lain, tapi masih seakan2 nama asal mereka...dlm cerpen ni di beritahu yg Ihsan confessed dgn Tok Guru di Qatar(yg baru balik haji, Nik Ajis kan pegi haji last year), bahawa masih kecilnya telah diliwat bapanya sendiri....
cuma amati cerpennya ....saya rasa berkisar pada cerita yg benar....

Anonymous said...

JOM BERUBAH, SALAMATKAN MALAYSIA DARI ANWAR IBRAHIM

Anonymous said...

Lebih mulia xde laki dari berlakikan laki2 yang sukakan lelaki dan merestui perbuatan laki dengan relahati untuk cover story demi untuk menjadi 1st lady

Anonymous said...

Teruskan dedah Umi. Saat kejatuhan pasangan ni dah hampir.

Dulu sy ada baca satu artikel. Haiwan babi saja yang tidak kisah bila pasangannya dikongsi oleh babi jantan yang lain. Haiwan lain mesti mengamuk dan mempertahankan kawasan dan diri mereka bila ada jantan lain yang cuba2 nak kenen sehinggalah salah seekor tewas.

Sekarang ni manusia pula tak kisah bila pasangan mereka dikongsi oleh orang lain. Lebih malang, bila haiwan masih berasmara dengan cara betul walau tidak berakal dan manusia memilih lubang najis. Nampaknya haiwan masih lagi mempertahankan mertabat mereka. Dimanakan mertabat manusia?

Anonymous said...

yer tak yer kann...kak umi bler mau kawin??

Anonymous said...

Anwar!!!!!!!!!!! kubur kau layak disirami dengan air kencing saja.

V7 said...

Anonymous February 19, 2011 3:02 PM
said...

orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki.

aku rasakan, kau ni sebenarnya lelaki. sebab muka kau mcam azwan ali, cuma kau extreme lembut.

tu yang bahasa kau longkang nak mampus, eeeeee.

oh ye perempuan Melayu, kau rasa kau confirm ke malaysia ni Melayu yang punya? tak pandai sejarah jangan sibuk nak merempat kat tanah sendiri.

semoga kau mati cepat.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bahasa lonkang??? bukan ker tok guru sesat kau si nik ajis tu pernah kata yang tuhan juga mencarut...kau dah lupa ajaran sesat tok guru kau tu..

ummi tak ada laki??? aku tahu lah berkat solat hajat tok guru sesat kau si nik ajis tu kau kini dah ada laki. jangan berlagak...aku tahu lah tok guru sesat kau power...

malaysia melayu punya??? kau ni bodoh dan biol lah. malaysia, singapore, thailand dan seluruh alam ini milik Allah SWT.

tak pandai sejarah??? tok guru sesat kau si nik ajis tu, orang jakun pun dia tak kenal...

cepat mati??? aku tahu lah kau anak murid nik ajis sesat tu, kalau ya pun biar lah tunggu sampai tok guru kau tu pencen dulu baru lah kau boleh gantikan dia. jangan jadi macam tok guru sesat tu yang bodoh, biol, jahil ilmu dan kemaruk kuasa.

Anonymous said...

jangan sibuklah org kahwin ke tak nak kahwin ke itu pilihan masing2.oh ya lah kak ummi,saya seakan dapat mengagak anak laki nuar tu dihantar tinggal di amerika,ada peristiwa pastinya antara dia dan bapaknya. tak beranilah cakap tapi pastinya dot dot dot dot gitu! seram lah dgn mahluk bernama anu war ni.

Anonymous said...

kepada 3:02,

lain kali kalau nak cakap kaji2 lah dulu.. jgn main cakap jer.. ko kata ummi macam lelaki? mcm azwan ali?? hallo, azwan ali tu yg dah mcm muke ummi. si azwan tu yg dah jadi extremely lembut... takkan ko tak perasan..

Anonymous said...

Sgt memalukan, org yg mengaku Islam, mengaku Melayu, tp suka bercakap benda2 yg keji, yg buruk, yg tak senonoh. Nak tegakkan kebenaran bukan ini caranya. Tak takut dosakah?

saudi126 said...

Puak ni kalau maki banyak mana pun tak jalan punya.Bukti yang dok ada tu bawak keluaq jangan dok tunggu lagi.Depa ni dah buta akal buta hati cakap apa pun tak guna dah selagi bukti tak timbul depan mata depa.

ar said...

Bismillah Hir Rohmn Nir Rohim.

Salam Umi.

Teruskan misi mu utk dedahkan kemungkaran. Jangan endahkan seta
n2 yg cuba mengalihkan tumpuan mu.Tetap besabar dan atur langkah perjuangan dgn penuh hati2.
Saya sentiasa berdoa utk mu.

Org seberang.

Anonymous said...

As salam Ummi,

to anon Feb.19 3:02pm. Tentu lah Malaysia asal negeri melayu nama negara Malay_sia erti Malay ialah melayu bengap betul lah dia ni.

Melayu ada banyak melayu saya ingat awak ini rasa2 melayu kunyit kot. Melayu kunyit dah ramai sekarang ni, tapi dah hampir terkubor tok guru nya.

Kah! kah! kah!

A said...

orang melayu macam kau je yang biol. patulah tade laki
======================================================================
as salammm....
tolong jangan hina ummi sebab ummi belum kawin lagi.
apa kau orang ingat ummi tak laku ke?
Di Malaysian berlambak lelaki yg tergila gilakan ummi dan mahukan jadikan calon isteri, mungkin ummi je yg belum bersedia untuk mendirikan rumah tangga.
hakikatnya belum sampai jodoh.
takkan lah pekara ni tok guru kau orang tak bagi tazkirah....
mana akidah kau orang.??

saya harap ummipun akan mendirikan rumah tangga, jangan memilih sangat ummi..oi

Anonymous said...

Umi;

boleh tak bagi susur jalur keturunan Anwar Ibrahim..

Saya dengar dia ni keturunan Tamil dari belah atuknya..betulke!

hamba Allah said...

jika si nuar ni terang-terangan mempertahankan plurarisme agama dlm tweeternya kpd beberapa pepimpin lain,kerana membidas najib yg mempertahankan bahawa hanya Islamlah satu2nya Agama syumul disamping menghormati agama lain... jika Ustaz asri pun kata kita sbg Islam WAJIB mempertahankan kata2 najib sb ianya benar dn menidakkannya boleh menggugat IMAN DAN AKIDAH... fikirlah secara logik, di manakah si nuar ini sekarang? yg meninggikan iman dan akidahnya atau sebaliknya? adakah kita perlu dgr saranan si nuar jembalang ini atau dgr saranan ustaz asri... kalau x mahu dgr saranan najib CAN U PLS DGR SARANAN USTAZ ASRI... adakah manusia sebegini yg kita ingin angkat jadi pemimpin? manusia yg terang2an iman dan akidahnya pun skrg seakan diragui... nauzubillah :|

Anonymous said...

oh ye perempuan Melayu, kau rasa kau confirm ke malaysia ni Melayu yang punya? tak pandai sejarah jangan sibuk nak merempat kat tanah sendiri.

semoga kau mati cepat.

February 19, 2011 3:02 PM
________________________

Ya Allah apa nak heran IQ mereka nie tahap keldai....dah tok ketua pun tahap gitu....pengetahuan am pun tak lulus...nie lak org2 bawahan tok ketua...lagilah anak2 keldai. ceroita banyak2 pasal nusantara (area nusantara pun depa tak tau kut dari mana ke mana..pengetahuan am GAGAL niekan nak cerita lanjut pasal geografi...kah kah kah)pun konperm depa tak tau....tu belum cerita pasal satu dunai sebelum semua berpecah...komperm ternganga....sebab peta kaum ali Jakun pun GAGAL. Tak payah cerita lebih2 kat orng mcm nie sebab memang bengap tahap gaban..buang karan je.

Anonymous said...

British memberi kemerdekaan kepada tanah melayu dengan nama 'MALAYsia' bukan CINAsia atau INDIAsia...sejarah simple mcm nie pun susah nak nampak ker...tengok pada nama je dah jelas sejelas-jelasnya...bangap nau.

Anonymous said...

Pepatah orang Melayu kita.." DIAM TANDANYA SETUJU " maknanya kalau Ummi memberi Fakta-Fakta dan Bukti-Bukti dan Mereka-Mereka tu DIAM aje..itu tandanya SETUJU..Hehehe

Kidjoe

Anonymous said...

Masa untuk bertindak. Bila dah dapat info psal anu ghairah ajijah ni sebarkan pada yang lain dan pastikan sedara, kekawan, anak beranak kita tak pilih Parti Kencing Rakyat. Sumbat dalam kepala otak generasi kini dan akan datang Aljuburi pengkhianat bangsa, agama dan negara. Biar melekat sampai mati perangai syaitan anak beranak Al-juburi. Ayuh bersama mecipta sejarah hancurkan si laknat tu. Setakat air liur maki cerca mamat ni tak guna gak. Bergerak kita dalam satu saf.

Pro Ummi said...

Salam Ummi,

Kita ikut ajelah apa yg Ummi nak tulis....Kalau Ummi cerita terus2 kat blog nie apabila tiba kat Mahkamah apa yg Ummi nak ckp....Tak suprise lg.

Bila kat mahkamah nanti baru Ummi akan keluarkan Bom Nuklear yg paling ampuh di dunia.....Amerika punya pun kalah...

La ni kita pantau aje....

Syabas Ummi tunjukan pada bangsa lain bahawasnya bangsa kita juga ada pejuang yg tulen utk mempertahankan BUMI MALAYSIA YG BERTUAH INI...

Anonymous said...

bingung saya dibuatnya... mana satu nak dipercaya ye????

Anonymous said...

kalau si Umi tak kahwin, apa pula hangpa yang susah wahai penyokong juboq? belambak pompuan tak kawin di luar sana. apa hangpa masuk neraka ka jika dia tak kawin? yang penting si juboq, bini dia yang pelik tu, anak dia yang bodoh sombong tu tak jadi pemimpin di malaysia. berambus wahai keluarga hatu raya

ida said...

assalamualaikum..
moga kebenaran terserlah dgn segera.sedih tengok orang yg terlalu taksub dgn seseorang hingga sanggup membutakan mata yg celik & memekakkan telinga yang ada hingga tak mahu melihat & mendengar fakta2 yg ada.Allah bagi kita akal fikiran.halusilah semua berita yg kita dengar & lihat.fikirlah sendiri.ummi berikan bukti.akhbar keluarkan berita....baca & fikir....kita semua bukan budak tadika lagi.

Anonymous said...

Assalamualaikum Ummi,
hakikatnya kita hampir seusia dan saya mengikuti cerita sensasi ini dr mula hingga ke hari ini. pada awalnya banyak yg saya tidak pasti tidak jelas dan tertanya-tanya namun kini saya jelas dan pasti berdasarkan apa yg umi tulis segalanya terbongkar sedikit demi sedikit sehinggalah saya benar-benar pasti yang berlaku , teruskan ummi andai itu yg terbaik demi utk nusa bangsa

Anonymous said...

Sokong gaya UMMI buat expression.Kalau cakap dgn baik pun orng komen itu ini,rasanya tepat kepada sasaran.Jangan bagi muka UMMI lipat maut.Sebab semua teman rapat byk dah CABUT, cuma kak 1 ni yang masih mengharap daripada laki dia.takut tak masuk syurga.Ingat kalau mati dalam keadaan munafik lagi jauh dari syurga.Kalau masuk PAS confirmn masuk syurga itu kata N AJIS.Ingat umur dah hujung..

Anonymous said...

Anon 11.46PM

Ummi!!!!!!!!!!kubur kau pun layak disirami dengan air kencing saja...

He he

Anonymous said...

Waktu ini..Anwar sedang berceramah di Markas Pas Kerdau dgn Tajuk: Ubah Sekarang/Selamatkan Malaysia..belum habis lagi..memang betullah minat bab belakang2 ni...pentas markas tu belakang jamban orang dan jamban kerbau..byk tahi kerbau keliling pentas..tp Anwar tak kisah..sbb dah biasa hidu benda2 belakang...

Anonymous said...

HAHAHA//

umi tu tunggu saya masuk meminang tu...

ya kan umi...?

hehehe gurau aja ya umi.

salam perjuangan.

Suara VANbus said...

Salam..wah kakak korang pun dah berapi sangat ni..Apapun alhamdulillah aku bersyukur maknanya komen aku kakak korang pasti menghayatinya..kalau x dia xkan mampu mengungkapkan sedemikian rupa..kepada pengkomen yang bebab..mestilah zina dan liwat ada bezanya..sebab korang beballah, korang xmampu merungkai fakta..aku hujah dari petikan kitab fiqh manhaji kerana kakak korang melalak tuduh anwar zina dengan shamsidar jadi aku ketengahkan bab qazaf..ape korang bahlul sgt ke bezakan tue semua..ke korang dah dikaburi auta gak..isu liwat, adik korang dah banyak terkantoi so rakyat m'sia pun bijak menilai..tuduh itu dan ini sampai skg kerajaan korang xberani ambil tindakan kat anwar..anwar sokong plural agamalah, anwar agen yahudilah, anwar agen cialah, anwar agen amerikalah, anwar agen rusialah..jadi anwar sgt hebat mengatasi semua pemimpin di seluruh dunialahkan..pasal tulah korang nak dia disumbatkan ke dlm penjarakan...korang tengok skg setiap buku jingga pr semua pemimpin haprak korang tiru dengan menggunakan nama lain tapi semua sama dengan matlamat pr jadinya....korang xnak anwar jadi pm kan, kenapa?? sebab nak jual negra kita kat yahudi??? apa punya beballah korang??? bukan smudah tu nak jual negra sendiri..tapi kakak korang saja je guna alasan kata anwar itu anwar ini..banyak yang kononnya fakta tu sebenarnya auta..aku sokong anwar sebab anwar n pr nak tumbangkan kerajaan haprak korang...aku boleh harungi dan berlapang dada dengan semua komen korang n kakak korang..xyhlah korang nak risaukan n kesian aku kena hentam..risiko masuk blog kakak korang mestilah tinggi bayarannya kan..jadi aku memang dah agak, jadi berguna gak berdakwa dan menyimbangkan akal2 pengkomen dengan baca komen aku...misi berjaya lah kiranya smpai kakak korang sebut nama aku disebabkan dia tau yang dia sebenarnya dAh xda modal lain...sikit2 anwar, azmin..ape yang dimarah sgt kat anwarpun korang sendiri xjelas sebenarnya?? nape eh kakak korang menyinga sgt ngan anwar???kalau nak diikutkan tun bebab korang pun selalu hina Islam zaman perintah nya dulu ops....tun mudah lupa sori...nape kakak korang xmembantai tun bebal korang menggila???? hina quran tue, hina hadis, tue, hina agama tue, ckp dlm ceramah autanya kakak korang berjuang utk agama bangsa dan negara arkh putuih...cakap degar2 wakopotarkabusbijarotanmaniltarukasiazarokanfasuldaiehadtreedastoerejakalisakuntalimulwalaf..kakak korang melalak isu lama yang dia sendiri memang tahu kebenarannya pada abg dia n anwar sendiri...udahla kakak, mohon maaf jelah pada abg ko tue..air dicincang xkan putus...mohon maaf je kat kak wan tue, kat nurul izzah n adik2nya, dan paling utama kat anwar sendiri...kalau kakak terus menulis dlm blog dengan cacian berterusan, aku tetap menulis dalam komen di blog akak bertujuan menyedarkan akak n pengkomen2 bebal...kakak sendiri xlayak jadi saksi kak..kakak pun xnampak kan kononnya perbuatan zina anwar ngan kakak ipar kakak???
mana saksinya kakak oi??? mana?? apapun semangat untuk mengautakan masyarakat m'sia yang ada pada kakak sya kagum sebab 13 tahun tue...hujah korup, penuh ngan berahi dendam, n nakkan itu tapi memang tahu sampai ke kiamat tidak akan dapat, betul x kak??? kakak jelah yang jawab.....satu lagi, kakak kalau bertudung penuh lagi ayu sebab pejuang agama kena tahu menutup aurat nanti kata mempermainkan agama pulak...

Suara VANbus said...

rumah kata pergi kubur kata mari sesuai kat tun bebal kakak...Aku takut umur 64 tahun terus dipanjangkan umur untuk memimpin n menumbangkan kerajaan korup kakak...kalau bapak kebanyakkan nak mengadu anak mereka diperlakukan oleh gang vip dalam kerajaan korup kakak, sama gak tak layanan ngan bpk sepul???? teruskan menulis kak, n aku terus membidasnya dengan hujah aku plak..kate sepat kering kak wan, ada gak 6 orang anak...kakak??? apa yang ada??? mujur nurul izzah anak perempuan, kalau anak lelakilah dia..................

Anonymous said...

vanbus ni boleh jadi shamsidar pasal dia ada laki.

dan boleh jadi azmin pasal dia tak suka melayu.

puyee said...

To ****

orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki.

##########

Tak hina, xde laki. Yg hina bila langgar perintah Allah. Mariam a.s takda suami dan menjadi wanita mulia disisi Allah krn dia tetap mentaati perintah Allah walau pelbagai cacian dan maki dari kaumnya krn menuduhnya zina setelah kelahiran isa a.s.

mengatakan orang takde laki sbg hina dgn mengatakan biol sgt tidak betul. Allah tidak pernah mengatakan dlm quran bhw orang perempuan yg xde suami sbg hina ataupun gagal. Dan sebaliknya Allah tidak pernah meyebut bhw orang yg bersuami sbg tidak hina atau berjaya.

Keadaan yg Allah wujudkan utk diri seseorg adalah dugaan Allah. Kaya miskin, berkuasa atau tidak, bersuami atau tidak adalah dugaan Allah. kaya tetap gagal kalau langgar perintah Allah spt Qarun. Berkuasa tetap gagal kalau langgar perintah Allah spt Firaun.

Allah menetapkan seseorang itu hina atau tidak berdasarkan ketaatan manusia terhdp perintah Allah. Jika seorang wanita yg bersuami langgar perintah Allah spt isteri orang tetapi berzina dgn orang lain, wanita itu tetap hina disisi Allah. Sebaliknya wanita yg tidak bersuami tetapi memelihara kemaluannya dari berzina dgn mana2 lelaki spt wanita2 soleh spt mariam a.s. dia tetapi mulia disisi Allah swt.

So, dun judge people by the cover but just people by the action. Because the action shows what is in the heart.

Wassalam...

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt,kak ummi, saya nak bagi teguran ikhlas ni...

kak ummi kena jaga bahasa kak ummi elok2, gunalah bahasa beradab. Kalau kita nak perjuangkan kebenaran ikhlas kerana Allah, biarlah cara pun beradab dan mengikut suruhan Allah dan Rasulullah SAW. Insya Allah, Allah sentiasa membantu hamba-Nya yang bertaqwa.Cuma ikut suruhan-Nya dan tinggalkan larangan-Nya.

Saya telah baca blog kak ummi ni....saya faham niat kak ummi, tapi banyak sangat bahasa yang tak elok didengar....

Ikhlaskan niat hanya kerana Allah.

Wallahu'alam. Jazakillahukhair.-UH

3036 said...

DSAI adalah agent perpecahan umat Islam di Malaysia!
Umat Islam perlu bersatu jika mahu terus maju. Jangan disebabkan politik kita semua bermusuhan.
Bersatu kita teguh!

Sekarang Rakyat dah buka mata..Takan sebagai seorang Islam, kita mahu membiarkan Negara ini diterajui oleh seorang Perdana Menteri yang rosak akhlaknya? Allah Maha Pemurah dan Maha Adil.. Kerana dengan tiada izin Allah jugalah DSAI masih lagi tidak dapat menjadi PM seperti yang diidamkannya. Ya Allah Ya Tuhanku, Kau rahmati lah Negara bertuah ini. Kau satukan lah hati-hati kami demi kemakmuran masa depan. Kau teguhkanlah iman kami kepada Mu.

Anonymous said...

Assalamualaikum Umi,

tak adil ummi lalukan demikian hanya ceramah dikawansan yang sama....saya cabar ummi buat ceramah di kajang.
kalau berani datang la...saya tunggu.

Anonymous said...

salam ummi...

saya telah mendengar ceramah ummi di batu gajah melalui portal PERAK TODAY... saya ucapkan syabas & tahniah atas ketulusan & istiqomah ummi dalam perjuangan menentang kebatilan.

saya hadiri satu kursus di sarawak & org2 sarawak nyatakan hasrat nak sangat dengar penjelasan dari mulut ummi sendiri tentang kemunafikan anwar... ramai antara mereka 'terminum' kencing busuk anwar yg sering bertandang ke sarawak akhir2 ini.

harap ummi & bekas2 reformis sedar akan buat siri jelajah ke sarawak sebelum pilihanraya negeri di sana... mereka perlukan lebih penjelasan terus & telus unt membantu perjuangan menentang kebatilan!

i know ummi will neva give-up!!!

Anonymous said...

ape nak tgu lg kak umi..tekan je punat peluru berpandu tu...jgn main wayang lebey...buhsan...tulisan yg same..ceramag yg same..haiyaa

Pendekar Tok Gajah said...

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt,kak ummi, saya nak bagi teguran ikhlas ni...

kak ummi kena jaga bahasa kak ummi elok2, gunalah bahasa beradab. Kalau kita nak perjuangkan kebenaran ikhlas kerana Allah, biarlah cara pun beradab dan mengikut suruhan Allah dan Rasulullah SAW. Insya Allah, Allah sentiasa membantu hamba-Nya yang bertaqwa.Cuma ikut suruhan-Nya dan tinggalkan larangan-Nya.

Saya telah baca blog kak ummi ni....saya faham niat kak ummi, tapi banyak sangat bahasa yang tak elok didengar....

Ikhlaskan niat hanya kerana Allah.

Wallahu'alam. Jazakillahukhair.-UH


***********************************

Bahasa yg Ummi gunakan ni kira dah terbaik dah. Kalau nak gunakan bahasa yang indah2 yg ada sastera sikit2. Belum tentu puak2 dari belah sana mau dengar. Bahasa yg keras takpe, asalkan difahami dan sampai ke telinga pendengar.

Alien Dari Planet Marikh said...

Pertama sekali, aku nak ucapkan terima kasih kpd vanbus kerana masih sudi menjenguk blog yg paling femes dan paling hot setakat ni.

Aku cukup suka sgt2 kerana ngko memberikan fakta-fakta yg menarik utk difikirkan. Aku dah baca kesemua fakta-fakta ngko dan aku dapati kebanyakannya menjurus kpd pandangan ngko dan logik akal semata-mata.

Apa kata pasni, kalau ngko nak berhujah, pastikan ada fakta dan bukti yg menyokongnya. Kalau ikutkan, aku pun boleh ckp apa saja tanpa fakta, tanpa bukti. Tapi sampai bila berhujah secara andaian semata-mata.

Aku rasa vanbus ni tak pernah baca apa yg ummi tulis. Main hentam ajer tanpa asas. Aku sarankan vanbus baca blog ummi ni start dari awal dan tgk video ceramah ummi. Kalau masih lagi tak pecaya, tolong kaji dan siasat sendiri segala kata-kata ummi sama ada benar atau tidak.

Jika segala apa yg ummi perkatakan adalah satu fitnah semata-mata. Aku cadangkan ngko anjurkan satu program diskusi antara nuar dan ummi. Letakkan nuar dan ummi dlm satu majlis khas. nuar dan ummi diberi peluang kemukakan hujah masing-masing. Di situ kita tgk siapa yg benar-benar bercakap atas dasar fakta dan siapa yg spin fakta.

Terus terang aku ckp, selama ini nuar lebih suka mempertahankan dirinya dan menafikan segala fitnah secara solo sahaja. Bukankah lebih baik nuar menafikan segala tohmahan ummi secara berdepan face2face ngn ummi. Barulah org pecaya bahawa nuar adalah benar dan betul.

anti pluralisme said...

kesian ko Vanbus....emo bagai nak rak!!! haha.....jgn nak cakap pasal Islam kalau kau menyokong si Nuar yg murtad tu!!!!!!!

takde sapa nak dengar hujah engkau pun!
perjuangkan lah tokoh pluralisme kau tu!!!!

Anonymous said...

Van ke Bus? Satu kecik, satu besak. Dia pun tak tau dia besak mana ?
Tapi yang aku tau sampai hari ni, walau macam mana Ummi dedah Aj jubog, Al Azmin, Shamsedak tak sedaq, depa tu dookkk diiammm... Oogk pun dak engk pun dak..
Aku ghasa depa tak beghani nak bawak ke tengah, sebab nanti habih gaduh laki-bini..hang kata aku..aku kata hang.. keluarga 69,71,1001 masalah.
Tapi aku satu kampong kat ceghok Tokkun ni dok tunggu... Kawan aku kat Penanti pun dok tunggu bila Al Jubog ni nak bukak mulut kat Masjid kami. Mai hang sat.. kat Khutbah Jumaat kami..aku nanti mai balon hangpa dengan penyapu Tok Siak kot.
Pantang nampak pungkok licin..

kalam said...

Vanbus,

Aku percaya ko tak baca pun hujah2 yg menjawab teori2 bodoh ko kan?Atau ko memang tak boleh tangkap?

Aku dah jawab lama dah persoalan qazaf yg ko tak faham tapi cuba juga nak menulis tu.Belajar lagilah ilmu copy paste dan google ko tu dik.Setakat copy paste berjela2 tapi tak relevan dengan isu baik tak payah dik.


Orang cerita undang2 Islam dia pun nak cerita tapi setakat ilmu google ajelah,last2 memalukan diri sendiri kahkahkah

Anonymous said...

Di merata-rata tempat terpampang banner yang dipasang olehjuak2 PKR "SELAMATKAN MALAYSIA" dengan paparan wajah AL-Juburin..kalau di tafsirkan betul2..banner tersebut sebenarnya membawa maksud.. "SELAMATKAN MALAYSIA dari ANWAR"..jangan biarkan dia memimpin negara kerana sape2 yang benar2 menghayati A;_quran apsti terjumpa ayat yang bermaksud.."Janganlah kamu mengangkat kafirun wal-munafikun menjadi pemimpin kamu" dah nampak nyata kan so hati-hati lah mereka yang berpegang kepada kebenaran.

Teruskan UMMI..perjuanganmu tetap di sokong..Demi Agama, Bangsa & Negara"

Anonymous said...

assalamualaikum..
Aku dulupun termakan juga hujah Nuar Brahim, dan akibatnya Terengganu diperintah olh PAS selama satu penggal.
Tanda sokongan pada pas masa tu sebab PKR belum wujud, akupun p lah sembahyang kat mesjid Rusila.mesjid yng dikenali seluruh dunia, mungkin boleh jadi pusat pemerintahan islam di malaysia ni.
Di mesjid Rusila tempat ambil wudud, punyalah hancing dan busuknya ,sebab masa tu tandas mesjidtu..hampir sangat dengan tempat ambil wudud.
Dalam sepenggal pas perintah , negeri ni dah naik hutan, taman shah bandar(masa itu dikenali padang Maziah) ditumbuhi rumput dan lalang, lembu lembu dan kambim berkeliaran sana sini. depan istana Maziah pun sama, menjadi daya tarikan biawak dan ular layaknya.
Begitu juga di Mesjid Terapung yg terkenal sekarang ni, memang benar benar terapung dengan najis manusia yang berak terus jatuh kekolam tersebuk. kalau sesiapa pergi rasanya memang nak muntah..air najis melimpah di jubin dan mengalir kekolam.tahap kebersihan yg amat mneyedihkan semaasa pemerintahan kerajaan pas.

Pegawai pegawai kerajaan yg tak sebulu dengan kehendak parti di tukar sana sini. Bila jadi isu, Haji Hadi jawab dengan mudah iaitu "sudah takdir!!"

Satu tahun dibawah pemerintahan parti HamPas, merupakan zaman gelap bagi rakyat Terengganu.Aku harap jgn sesiapa nak cuba cuba merasai "surga dunia" yg dijanjikan oleh Pakatan HamPas.!!
Mereka adalah pembohong gajah, dan rakyat Terengganu ditipu hidup hidup.

Rakyat Terengganu yg bangkit semula dengan slogan "serik doh weh" dan gelombang biru menyusur, akhirnya parti HamPas kalah pd BN, yg tinggal hanya undi kesihan untuk Haji Hadi bg mengekalkan satu kerusi pembangkan di Parlimen.

rakyat Terengganu sudah insaf.

HATI PILU said...

Salam Umi, bila nak sampai pahang ni, tak sabar nak dengar sendiri, lagi pun biar penyokong PR tu dengar sendiri, fikir sendiri dan bertindak sendiri untuk membetulkan DIRI SENDIRI.. asyik-asyik kata konspirasi kerajaan... teruskan perjuangan umi, kami sentiasa menyokongmu!

afandi said...

sy dh tgk video ceramah ummi diperak..sgt meyakinkan..sy cdgkan..ceramah ummi dibuat dlm bentuk vcd..sebarkan merata..pasti berkesan..utk menyingkirkn petualang itu..

mangkok said...

as salammm....
tolong jangan hina ummi sebab ummi belum kawin lagi.
apa kau orang ingat ummi tak laku ke?
Di Malaysian berlambak lelaki yg tergila gilakan ummi dan mahukan jadikan calon isteri, mungkin ummi je yg belum bersedia untuk mendirikan rumah tangga.
hakikatnya belum sampai jodoh.
**********************************
wkakkakaka..btul ke rmai??ntah ad ntah idok..huaaa33

peminatSrikandi7 said...

salam kak ummi...dhrpkn kak ummi dpt mmbongkar sapekah anwar ni sbnanye..adekah die ni keturunan tamil dsblh bpknye???
smuge ummi trus kn kes ni dmhkamah dgn jayenye dn smuge keadilan bepihak pd kite..aminnn

Pendekar Tok Gajah said...

HATI PILU said...

Salam Umi, bila nak sampai pahang ni, tak sabar nak dengar sendiri, lagi pun biar penyokong PR tu dengar sendiri, fikir sendiri dan bertindak sendiri untuk membetulkan DIRI SENDIRI.. asyik-asyik kata konspirasi kerajaan... teruskan perjuangan umi, kami sentiasa menyokongmu!


-----------------------------------

Saya mewakili penduduk di kawasan DUN Kerdau menyokong cadangan ini. Diharap Ummi sudi hadir ke tempat kami, supaya kami lebih jelas dan lebih faham tentang strategi sebenar pihak pembangkang. Di kawasan Kerdau sendiri, kebanyakannya terdiri daripada org-org kampong yg menjadi penoreh getah yg berkemungkinan akan mendapat maklumat yang tidak tepat oleh pakatan pembangkang.

Anonymous said...

ummi hafilda wanita besi berhati waja

http://abuyaghaib.wordpress.com/2011/02/20/buletin-rakyat-fisio-terapi-minda/

bila meningkat dewasa sebegini, baru saya sedar dan insaf rupa2nya bukan mudah dan senang bg orang melayu utk naik dan maju dlm perniagaan di negara sendiri. syeikh muhtar bukhari tu pun selalu je jadi mangsa kecaman dek kerana beliau seorang jutawan melayu - muslim.

ada je masalah problem nya
ummi sbg contoh, dek kerana membongkar salah laku tpm diwaktu itu, habis keuntungan berjuta2. apa ke halnya?

saya tengok bangsa lain tu senang menang je nak buat macam2 perniagaan di tanah melayu ni...

walau apa pun, perjuangan tetap akan diteruskan

ummi, terima kasih banyak2 sebab semenjak saya baca blog ummi dan mendalami semangat yg ada pd ummi, saya pun turut bersemangat juga dan lebih mengerti dan menghargai sebuah perjuangan demi kedaulatan agama, bangsa dan negara

itu namanya LOA - law of attraction

Anonymous said...

Salam Ummi,

Teruskan Ummi ... Ummi consistent dengan ceramah di Klang dan di Perak. Nampak lagi bagus Ceramah di Perak.


Shah Alam 7.

Anti-Cheriiiit said...

Anwar dah cheriit kami
waktu tu kami dlm abim
dia cakap soal islam syumul

Anwar dah cheriiit kami
ketika dia bantai umno kerana tak islamik
dia alih-alih masuk umno

Anwar dah cheriiit kami
kami terkapai-kapai waktu itu
abim berpecah, dia kata mahathir idolanya, mentor yg banyak mengajar

Anwar dah cheriiit kami
pabila keluar umno dan tubuh adil/pk/pkr
dia kata mahathir zalim, tak betui dan dah nyanyuk
umno berpecah

Anwar dah cheriiit kami
pabila bersekongkol dgn dap
yg tegar benci melayu, benci islam
yg kata melayu pendtg, suruh azan jgn bising, kepala pusing

Anwar dah cheriiiiiit kami
bila dia dekati pas hingga
ujud pengkagum dan simpatisan dirinya
nyaris-nyaris pas berpecah
jurang sudah lebar
syak wasangka berleluasa
sesama pas, angkara anwar

Anwar dah cheriiiiiiiiiit kita woi!

Anonymous said...

Sebenarnya, kita tak boleh marah anuar sebab dia dah kencing orang melayu.Kita perlu akui bahawa kebanyakan orang melayu adalah bodoh dan cukup mudah ditipu. Cuba bayangkan kenapa semua kaldai dadah yang di tangkap di luar negara terdiri dari wanita wanita melayu.Kebanyakan yang kena tipu dengan skim cepat kaya pun terdiri dari orang melayu. Jangan marah dengan anuar tetapi bertanya dengan diri sendiri mengapa tidak berfikir menggunakan akal.


.

afandi said...

KLAU NK DOSA MENCURI..SOKONG DN BELA SAJA ORG YG MENCURI..KLU NAK DOSA MELIWAT..BERZINA..RASUAH..SALAHGUNADUIT..SOKONG,SANJUNG,DAN BELA SAJA ORG YG MELAKUKANNYA..KPD PENCACAI PKR..FIKIRLAH DGN BIJAKSANA..SANGGUP KE PIKUL SAMA DOSA2 SPT DINYATAKAN?..HANYA KERANA MELAYAN JIWA "PENENTANG" BAU NAJIS PUN DIKATAKAN BAUAN BUNGA...BODOH KE? ATAU APA?

Anonymous said...

Ummi

Saya dah menonton video ceramah Saudari di Sg Rapat dalam blog Unspinners.

Terus terang saya katakan saya terpegun dengan apa yang Ummi ceritakan sewaktu ceramah tersebut. Kalau guna akal (pada yang mennguna akal) untuk berfikir - sepertimana Ummi selalu cakap - gunakan akal - memang apa yang Ummi cakap itu betul belaka.

Sebagai manusia yang boleh berfikir waras, saya tidak rasa apa yang Ummi cakap semasa ceramah tersebut adalah bohong.

Semoga Allah membalas jasa jasa Ummi.

ps

Saya terkejut dan tergamam dengan cerita Ummi part Ayahanda Tun menalipon Bush sewaktu isterinya berada di dalam kapalterbang di Iraq, dan kapalterbang hampir habis minyak untuk menghantar bantuan kemanusiaan di Iraq.

Semoga Allah membalas jasa jasa Tun Dr. Mahathir pada bumi Malaysia bertuah ini.

Anonymous said...

as salam ,

PKR perlu diharamkan kerana perjuangan parti ini semasa ditubuhkan sehingga sekarang oleh anak dan bini dia serta rakan2 baik dia sebelum mereka lari satu persatu kecuali azmin bukan untuk menolong rakyat atau bangsa tp cuma untuk membebaskan anwar ibrahim serta untuk membolehkan dia mencapai cita2 alkononya menjadi PM msia....parti ni juga kuat menghasut dr dulu sampai skrng tak sudah2 mengalakkan rakyat merusuh tak kira apa sbbpun contoh spt nurul izzah yg dgn bangganya menggalakkan pljr universiti untuk menunjuk perasaan w'pun hanya sekadar dlm pilihanraya kampus....(sebijik ikut perangai bapak dia) ibu dan ayah menghantar anak mereka belajar ke universiti untuk mendptkan ijazah atau diploma dgn harapan untk memperbaiki taraf hidup keluarga, skrng ada pulak matapelajaran sampingan iaitu "MERUSUH" dgn professornya Nurul Izzah bte Anwar Ibrahim....

Parti PAS perlu diharamkan sbb parti itu sudah menjadi parti ajaran sesat(PAS) bilamana orng berkata tujuan mereka ingin menjadi ahli atau mengundi pas ketika pilihanraya sbb nak masuk syurga (contohnya artis bob lokman)selalunya orng kalau ckp nak memperbaiki diri yg cetek ilmu ugama mestilah menghadirkan diri ke kelas ugama yg bertauliah atau memperbanyakkan membaca buku2 ugama tp penyokong taksub pas lain pulak. Bukankah hanya ALAH shj yng layak menentukan siapa masuk syurga atau ke neraka?

Agama yg benar hanya 1 iaitu ISLAM, tuhan juga hanya 1 iaitu ALLAH dan parti pas itu hanyalah sebuah parti politik spt gak umno, mic, mca, pkr ataupun dap. Ucapan
tahniah patut diberikan kpd tok guru nik ajis dan partinya kerana telah berjaya mencipta satu lg ugama yg baru di msia iaitu Ugama PAS......

Demi Agama, Bangsa & Negara....
go umi go......

Pemuda Insaf said...

Dengar2 dan pandang2 ada beberapa org YB PKR akan keluar serta beberapa cabangnya akan bubar. Kat utara ada, selatan ada, timur pun ada. Betul ke?

Kalau betul, selamatlah Malaysia. Lagi satu perkara, dalam buku jingga PR, boleh dikatakan kebanyakannya telah dilaksanakan oleh UMNO-BN. Cuma bab pelaksanaannya agak bermasalah sikit. Penjawat awam le katakan. Pejawat awam terdiri daripada org2 semua parti politik. Tak boleh letakkan kesalahan sepenuhnya ke atas UMNO. Macam kerajaan PR di Selangor, dah ada org2 politik PKR, PAS dan DAP berebut2 nakkan projek. Lobi-melobi, kroni dsbnya adalah suasana biasa. Spt juga kerajaan PR di bawah Nizar dulu di Perak. Belum apa-apa lagi dah berebut-rebut nak dapatkan ghanimah/harta dan projek di kalangan ahli-ahli PAS, PKR dan DAP. Mujurlah usia PR tak panjang di sana. Kalau tidak, angkara PR negeri boleh jadi padang jarak padang terkukur.

Keluarnya ahli-ahli PKR dan kembalinya keyakinan org2 Melayu terhadap UMNO serta bubarnya beberapa ranting dan cabang PKR adalah petanda Malaysia akan selamat.

Jangan biarkan PR bernafas lagi. Kita kuburkan mereka pada PRU ke 13ini! Ayuh bangsaku rapatkan saf dan kembalikan kekuatan orang2 Melayu!

Santri Ampang said...

Bila Ummi nak datang dan berkunjung ke Ampang dan Pandan. Kita mahu Ummi bersama-sama YB Ezam, Ruslan Kasim dan Zulkifli Nordin menggempur di sini.

Datanglah, kami tak sabar dan mendengar.

Anonymous said...

Dey....ini Anuwar laa....bila nak update blog ni wey??....

cintakan tanahairku said...

CARA-CARA MENGATASI TAKABBUR..
-i)-Ilmu
-Orang yang berilmu ditinggikan darjatnya oleh ALLAH. Firman Allah yang bermaksud " NESCAYA ALLAH MENGANGKAT DARJAT ORANG YANG BERILMU BEBERAPA DARJAT......." ( surah al-mujadalah 58:11)
- Namun begitu ilmu juga ada penyakitnya.penyakit ilmu adalah takabbur inilah penyakit yang menyerang alim ulama angkara takabbur ulama sekalipun akan terhina hal ini berlaku kerana mereka berasa hebat , besar,tinggi diri, dengan ilmu yang dimiliki.
- Cara untuk menghilangkan rasa takabbur dengan ilmu ialah dengan menyebarkan kembali hati kita kepada hakikat ketuhanan hakikat ilmu yang dimiliki oleh sebijak-bijak manusia pun masih terlalu sedikit jika dibandingkan dengan ilmu Allah.
- Bagi mereka yang berbangga (takabbur) dengan ilmunya renungi hadis rasulullah yang bermaksud "ORANG YANG BERILMU ITU AKAN DIBAWA PADA HARI KIAMAT LALU DICAMPAKKAN KEDALAM NERAKA." maka keluarlah perut panjangnya lalu ia mengelilingi perut panjang itu sebagaimana keldai mengelilingi tempat pengisar gandum maka berkumpullah penghuni neraka kepadanya seraya berkata " Mengapa engkau begini ? orang berilmu itu menjawab adalah aku menyuruh kepada kebaikan dan tidak aku kerjakan aku melarang daripada kejahatan dan aku kerjakan kejahatan itu.

beringat lah wahai NIK AJIS...

Anonymous said...

Saya baru sahaja membaca blog Cik Ummi dan pada 20 Februari lepas saya mendengar ceramah Cik Ummi di Batu Gajah. Saya serahkan kepada Allah untuk menunjukkan kebenaran. Cuma saya harap Cik Ummi menggunakan bahasa yang lebih bersopan dalam blog Cik Ummi. Jika tidak Cik Ummi sama dengan penyokong (pemimpin) DSAI dan juga PAS. Maaf ya atas komen saya.

shamonaz said...

Ummi, boleh tak panggil pakar blog, adjust sikit... dekat every "komen" tu ada kolum "reply komen"... so boleh tembak sikit dekat anonymous2 yg berani bercakap tp takut kenal diri..

Selamat Tinggal Pakatan Rakyat said...

Ummi yang disayangi,

Datang le ke Pandan utk bg penerangan dan pembongkaran isu-isu yang menyangkut kepentingan org2 melayu. Org di sini dah lama terpedaya dan tertipu dgn PR. Kami akan ajar PR bila pilihanraya nanti. Dulu undi kami bg kat PR, tapi kali ini tidak lagi.

Datang le dgn YB Datuk Ezam, YB Badrul Hisham dan Dato' Roslan Kassim. Kalau boleh ajak Datuk Dr Maamor sekali.

Anonymous said...

ibu saya penyokong tegar PAS sebab dia tak pernah tahu apa yang dibuat oleh tok guru dia. Yang dia tahu nama parti tu ada ISLAM dan pakaiannya nampak islamik. Dulu dia sokong apa Anwar buat sebab dia tengok PAS sokong. Sampai sekarang dia tak tahu pun yang anwar dah terlalu banyak menyeleweng . Kalaulah umi dapat datang ke pahang sebelum prk ni tentu sedikit sebanyak akan ada perubahan.

Hati Pilu

Anonymous said...

Ummi,

Saya pun orang Pandan. Turun le ke sini. Kami mahu dengar. Dalam pilihanraya yang lalu, saya juga memberi undi kepada Pakatan, tetapi kali ini 'minta maaf'. Saya tidak akan undi Pakatan lagi. Di kawasan ini, begitu ramai orang-orang UMNO mengundi Pakatan kerana tidak mahu kepada calon yang diketengahkan oleh UMNO. Macam di Lembah Jaya, orang UMNO sudah tidak ada keyakinan dengan Ismail Kijo. Sebab itu, BN kalah. Bukan kerana kekuatan Pakatan, tetapi kekecewaan orang-orang UMNO dengan calon. Tapi kali ini kami sudah sedar. Kalau calon muka baru, Datuk Dr Maamor ke, insyaallah, BN pasti menang.

Datang le ummi ke Pandan. Oh ya, regukan sekali dengan Dato Roslan Kassim atau Dato Ezam.

Salam Perjuangan untuk Srikandi7.
'We Love You'

Hamba said...

Hamba syurkan kepada para pemimpin UMNO utk mengambil Ummi sebagai calon di kawasan yang difikirkan sesuai. Hamba rasa dgn ketokohan, keberanian dan semangat juang Ummi yang tinggi untuk membela bangsa Melayu, Ummi tidak akan dikeciwakan. Hamba dan suku sakat hamba, insyaAllah akan memberi undi kepada Ummi.

Persiapkan diri Ummi untuk menjadi pemimpin bangsa. Kami sentiasa berada di belakang Ummi.

Semoga Allah sentiasa melindungi dan memberikan kekuatan kepada Ummi.

Salam sayang daripada hamba dan suku sakat hamba buat Ummi,Kak Long dan ibu Ummi.

Hamba
Barisan Pemusnah Pakatan Rakyat

The Librarian said...

Dulu masa YB Ezam cabar si Ikan Kering SEPAT dan Sepet zizah tu, maka bersilatlah Nururl Izzah Binti Juburin terhadap YB Ezam.

Kenapa bila Umi mencabar Mak dan BAPAK nya yang mana meletak maruah mereka sebawah-bawahnya hinggakan menghampiri taraf "BULU JUBUR", Nururl Izzah Binti Juburin hanya mampu DIAM membisu?

Mungkin Nururl Izzah Binti Juburin terpaksa akur "statement" Umi kerana Nurul Izzah binti Juburin pernah menyaksikannya sendiri aksi yang terlarang BAPAK nya semasa di bilik bacaan rumah kan?
Dan Nurul Izzah binti Juburin tahu dan faham benar perangai, minat serta kecenderungan BAPAK nya tanpa was-was lagi.

Anonymous said...

jijahh tak dtg tu, perasaan nak jadi 1st lady. hakhakhak....

jijah ingat nak jadi 1st lady kene jadi munafik mcm laki dia.

jijah tu anak beranak boddo....

VanJugak said...

Van Azizah, ooops, VanBus,

apa kau meghepek mengaban lagi ni, dah tak ketahuan hala, tak tahu ujung dan tak tahu pangkal. Macam ikan laga masuk dlm botol cuba mempertahankan 'benang yang basah di atas sutera emas'. Gunakan Islam untuk berhabis ikhtiar mempertahankan gerombolan sesat hang tu.

PR ( parti serpihan ) akan jadi sejarah, ditalkin dan dikuburkan oleh rakyat Malaysia. Mulia lagi debu yang melekat di kaki unta jika dibandingkan dengan orang2 macam hang. Dah tahu kebenaran tapi masih menafikannya.

Awat kalot sangat vanbus? hang bawak la kitab mana pun, sudah tentu kitab terjemahan kerana standard hang macam kaldai yang bawak kitab kat belakang di padang pasir aja. Bukan tahu apa pun, kitab asal bahasa arab. Baru baca dua tiga buku dah nak jadi ulama besaq. Itulah rasmi org2 pas. Baru dengaq keset, baca dua tiga buku agama, dok ceghoi dengaq ceramah, teruih tuduh org kafir.

vanbus, sekongkol dgn kafir harbi dap takpa. Apa dia, tahaluf siasiy? Amboi tang dia tahaluf, tang org lain kafir. Hang memang bebai tahap grammy award dan oskar. Buat hukum di hujung lidah memang le sedap. Aku nasihatkan hang cermin muka dulu, tanya pada diri sendiri, ikhlas ke aku, betoi ke aku? Kerana hang selalu sebut tentang Islam, solat istikharah dah buat ka?

Meluat eh.

Jubor Manis said...

orang melayu macam kau je yang biol. patutlah tade laki.

aku rasakan, kau ni sebenarnya lelaki. sebab muka kau mcam azwan ali, cuma kau extreme lembut.

tu yang bahasa kau longkang nak mampus, eeeeee.

oh ye perempuan Melayu, kau rasa kau confirm ke malaysia ni Melayu yang punya? tak pandai sejarah jangan sibuk nak merempat kat tanah sendiri.

semoga kau mati cepat.

----------------------------------
Kenyataan manusia di atas menunjukkan otaknya letak dijubor.

Bukan Malaysia aje Tanah Melayu bahkan seluruh nusantara Kepulauan Melayu.Indonesia itu Melayu. Siam itu Melayu. Filipina itu Melayu.

Orang barat dan yahudi pun mengakuinya sebagai MALAY ARCHIPELAGO. Ras Melayu ni merata oiii.

Sejarah dah tak boleh diubah.

Melayu BODOH boleh la ko tipu.

Anonymous said...

salam kak umi,

from epol,

saya pengundi di sungai rapat, ipoh tapi skg ni duduk gombak. bila tgk ceramah kat sini, saya rasa terkejut.

Baru saya tahu duduk sebenar perkara pasal kes anwar nie. dari asal k umi lah. yg jadi smpai skg org melayu berpecah sbb terpengaruh dgn pembohongan anwar nie.

dulu saya ingat kaitan k umi nie dgn anwar mcm peranan tokok tambah je dgn anwar,biasa biasa le.x penting pun crita akak saya rasa,

tapi susur galur cerita asalnya
dari kak umi rupa rupanya. saya betul2 terkejut rupanya k umilah peranan penting dan terutama dalam kes anwar sampai dia jatuh tersungkur. 13 tahun punya cerita baru hari nie saya tahu.. mmg saya btul2 terkejut.

baru saya tahu k umilah wirawati yg x didendang. bahkan dihina, dicerca, dimalukan dsb tapi ttp tabah menghadapi dugaan yg maha dasyat. setiap kali tgk rakaman ceramah di sg rapat, jiwa saya merasa sebak mengenangkan bagaimana teruk sekali k umi diperlakukan. saya x tahu sebelum nie bahkan saya rasa ramai sungguh yg x tahu.

jadi saya mengesyorkan k umi akan giatkan lagi beri ceramah, saya pasti akan pergi. lepas nie kat mana tlg bagitau supaya kami bleh war warkan pada yg lain. PASTI ksmi dtg..

satu lagi cadangan supaya rakaman ceramah dibuat salinan dan bagi pada yg x spt dgar ceramah. supaya ramai rakyat tahu SIAPA si penipu BESAR al juburin nie.. saya pun berazam akan buat salinan dan edarkan pada kawan kawan saya supaya lebih ramai yg tahu perkara sebenar.

t kasih wirawati x didendang.. saya akan teguh menyokong k umi..

akhir kata

KU SANGKA INTAN RUPANYA KACA
KU SANGKA AYAM RUPANYA MUSANG
KU SANGKA ALIM RUPANYA KUCING
KU SANGKA DEPAN RUPANYA BELAKANG

LLLAWAN TETAP LLLAWAN
LLLIWAT TETAP LLLIWAT..

Anonymous said...

kasar nyer bahasa....dari tulisan dah tau hati budi kamu....tak ikhlas...sebagai pakar psikologi dlm penulisan...hati kamu penuh dgn unsur2 negatif...cuba bykkan dgn membaca yassin...yassin itu jantung AL-Quran....insyaAllah...penulisan anda akan jadi ikhlas.....

Anonymous said...

aku nak mencelah sikit je,sebelum tu aku nak tanya si ummi hafilda, biasanya kalau kamu ditimpa masalah atau musibah ada tak kau pergi rujuk kepada ahli agama (ustaz) dahulu atau pun kau ni terus pergi merujuk kepada orang politik, kalau kau ni ada pergi merujuk kepada ahli agama, aku nak tahu siapa orangnya tu, ni aku nak pesan sikit, aku ni percaya pun tak tak percaya pun tak yang anwar ibrahim melakukan perkara seperti mana yang kau tuduh tu tapi aku nak kasi tahu sekiranya anwar melakukan perkara tersebut maka dia bedosa besar dengan allah tapi sekiranya kita menabaur fitnah kepada dia maka kita akan berdosa kepada anwar dan jugak kepada allah, ingat lah ummi hafilda sekiranya kita berdosa pada allah SWT, kita boleh mintak keampunananya bila2 masa, tapi bila kita berdosa dengan allah dan manusia maka kita kena minta ampun dahulu dengan manusia tersebut barulah kita boleh minta keampunan dari allah, ingatlah ummi hafilda hanya allah sahaja yang boleh mengubah hati manusia, walaupun bergunung2 alasan dan bukti dikemukakan atau berguni2 fakta yang diberi hanya allah sahaja yang boleh mengubah hati manusia, berusahalah dengan bersungguh2 wahai ummi hafilda sekiranya kamu rasa apa yang kamu lakukan sekarang ini adalah betul dan mendapat keredhaan dari allah dan berdoalah banyak2 kepadanya semoga penyokong2 fanatik anwar ibrahim ini akan berubah hatinya dan mempercayai setiap kata2 yang dikatakan oleh anwar adalah pembohong dan kata2 yang diluahkan oleh ummi hafida adalah benar belaka, ingatlah ummi hafilda hanya allah sahaja yang berkuasa mengubah hati manusia, akhir sekali jikalau kata2 ummi hafilda ini benar terhadap anwar semoga di akhirat nanti ummi hafilda akan ditempoatkan bersama-sama orang yang beriman dan bersama ahli shurga sekiranya semua ini adalah rekaan semata-mata maka keampunan lah jalan sebaik-baiknya semoga bila ajal menjelma nanti tidak diseksa atau dibukakan mata kerana dosa belum terampunan. wallahualam

Anonymous said...

aljuburin yang membinasa dan memporakporandakan bumi Malaysia ini akan dilaknat oleh Allah sekeji-kejinya satu hari nanti. Tunggulah!

Anonymous said...

Teruskan perjuangan Ummi. Memang ada orang yg dah buta mata hati terlalu taksub dgn Mat kunyit tu sampai apa pun fakta kita bagi dia kata konspirasi. Konspirasi kepala hotak dia orang. God knows you're right. Ribuan orang solat hajat sejak Anwar kena pecat. Tapi Tun Dr Mahathir masih steady dan sorang demi sorang kawan baik Anwar tinggalkannya. - Huzir Basri -

Anonymous said...

terbaek lah kak umi bg ceramah kat kemuning tadi!!!u r the best among the best!!haha...harap2 org2 kampung tau hal yg sebenar......

-seijin-

Adnan said...

umi mmg brani krne benar anwar trnyata takut krne slh.....