Salam, blog ini diwujudkan bagi menjawab segala keraguan, kekusutan dan sejarah peristiwa paling kontroversi pada tahun 1998. Hanya yang benar lagi benar berpaksikan hujah dan bukti bagi menentang segala hipokrasi, pembohongan insan munafik Anwar Bin Ibrahim. Yang hak tetap hak yang batil akan lebur. Hanya kuasa Allah yang akan menentukan di mana kita berada.
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT, KITA HARUS BERANI BERSUARA bagi menentukan di mana kedudukan pemimpin kita samaada di singgahsana atau dicantas di mahkamah dunia.

SAMA-SAMALAH KITA MEMANJATKAN DOA AGAR KEBENARAN DIDATANGKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA OLEH ALLAH S.W.T BAGI MENYELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI PENGKHIANAT NEGARA....

SALAM PERJUANGAN DARI UMMI HAFILDA BINTI ALI

Friday, February 11, 2011

PC UMMI HAFILDA

72 comments:

Anonymous said...

We are waiting for the "bombs".....
mudah-mudahan tersedar le mereka yg masih di lamun mimpi.....

Suara VANbus said...

wah begitu berapi ceramah auta kakak korang....sudahlah...kat sini kesimpulan dia aku igt tun bijak rupanya bebal mcm korang n kakak korang gak...ops terlebih sudah..isu tudung isu Islam gak wei..bagitau kakak korang kalau nak ceramah pakai tudung litup, pakai jubah, atau lebih jelas menutup aurat...baru leh ceramah nak sentuh isu2 agama, bangsa dan negara..isu besar banyak sgt kat sini tapi kakak korang jelas gunakan hujah lapuk n paling kelakar kaitkan kenyataan arwah bapak dia..wei, kan ke ayah azmin dah meninggal jadi sapa nak tolong jawab...bagi isu barulah...kate ade yang lebih menggemparkan dari cite azizan n cpul..cepatlah, xkan nak edit2 or rekayasa dulu...tggu statement polis konon...senang gile kakak korang dapatkan hak untuk polis siasat kes yg dia bawa kan..sedangkan berpuluh2 laporan yang anwar wat dulu satu hapah pun x dilayan...ini semua dendam peribadi...ada sesuatu yang kakak korang nakkan dari dulu sampai ke Kiamat dia xdptkan?????? ceramah depan pencacai umno n bn bolehlah...buat kat Stadium Bukit Jalillah kalau berani?????? demi agama konon...Kalau sygkan agama nasihatkan pemimpin2 umno yang jauh lebih teruk n tersasar menyimpang dulu baru srikandi kononlah....kan jambu rahimi dah cakap tunjang kekuatan PR adalah ANwar sebab 2 kakak korang n kutu2 berahak yang dah xlaku mulakan kempen serang peribadi Anwar sekali lagi...satu pun hujah kakak korang xboleh pakai..eleh, demi agama, bangsa dan negara...pengkomen yang bebal dalam ni je yang beriye mempertahankan hujah kakak korang...korang igtlah, xkan berjaya pun kempen ni kerana umno n bn akan lingkup pru 13 ni..kakak korang hanya dipergunakan untuk membantu kempen serang peribadi anwar...aku yakin sudah tertulis diLauh Mahfuz bahawa Umno n Bn akan tumbang pru 13..kepada pengkomen2 semua...silakan komentar kerana hujah2 korang sgt membantu hahahahahahahahaha.....hujah org mati pula kali ni....

Betty Latif @ BL said...

kasihan tengok vanbus ni..

Anonymous said...

Bravo VANBus...

Aku sokong komen ko..komen ko boleh di ibaratkan sebagai sang teruna yang sebelum tidur di malam hari perlu memakai bedak sejuk untuk mengelak dari timbul jerawat...
Dalam maksud yang lain ialah..terpaksa komen balas walaupun dalam hati kecil mu itu tersingkap segala kebenaran dengan apa yan g di dedahkan...yang ni di panggil penyakit " ANNOYING TRUTH SYNDROME "...so VANBus,agak2 membantu tak komen aku ni...muahahahahahahahahaha...mati itu pasti....i likeeeeeeeeee.

Anonymous said...

BUAT VANBUS

KAU LAH ORG YG BETUL2 BUTA HATI, BUTA FIKIRAN DAN BUTA AKAL.

MOGA SATU HARI NANTI ALLAH BUKAKAN SEMUA YG KAU BUTA ITU.

KITA LIHAT NANTI BAGAIMANA VANBUS.... MENERIMANYA.

Drpd: Org Nogori

Teddybear Cute said...

Teruskan kak Ummi, jangan mengalah di separuh jalan. kami sokong akak.

Anonymous said...

Wah suara VANbus ....muncul balik kau yek.....penat engkau tulis tapi semua hampeh.....hahaha... boleh tulis macam ni lak..."...aku yakin sudah tertulis diLauh Mahfuz bahawa Umno n Bn akan tumbang pru 13.."......ooooo.......dasat - dasat ...kau boleh nampak apa yg Allah dah tentukan....budak berhingus boleh lah percaya......suara VanBus engkau dah terlampau desperate , engkau sebenarnya dah tak de idea dah .....hanya melepaskan geram sebab penat engkau mempertahankan si Nuar, tapi senang2 dah kena lipat!!!! penat engkau ye....kesian....btw engkau lah yg bebal!

hisham said...

saudara suara vanbus..
aku juga seolah-olah nampak dalam lauh mahfuz bahawa anwar akan disumbat dalam penjara dalam tempoh yang lama.
kali ini tak tahu racun apa pula yang akan diberi pada anwar.
dulu heboh kata kena racun arsenic..
kritikal keadaan dia masa tu...
ingatkan nak mampos dah..
rupa2nya semua itu lakonan..
mampos tak mahu...hidup lama2 menyusahkan orang.

Anonymous said...

aaa~ sudah...suara vanbas wakil TOK(Totally Obfuscating Krap )guru N.Ajis sudah bersuara...hiduplah kamu dengan pegangan politik kamu itu... berbicaralah kamu demi menegakkan batang keadilan parti politik kamu sanjungi itu! dan ingat orang pertama yg kak umi jumpa untuk membongkarkan rahsia Brader Anwar Bin Ibrahim ialah Crap-al Sink-i peguam tunda termashur di malaya!

Anonymous said...

Pelik betul la org2 macam SuaraVANBAS nie...melalak mcm anjing je tapi hanya nak maki hamun. At least Ummi ada bagi fact & figures nak support kenyataan2nya...yakin dah tertulis kat Lauh Mahfuz ya? Hebat betul...Nabi pun x pernah guna perumpamaan macam tue nak jawab tuduhan2 org kafir..betul la, kalau Allah dah tutup mata hati tu mmg susah nak dapat hidayah and terima kebenaran. Loser!

Suara VANbus said...

Aku tertunggu2 satu fakta, bukti dan hujah2 yang sangat2 meyakinkan dari korang wahai pengkomen sekalian yang memungkinkan aku mempercayai dakwaan kakak korang tapi ternyata semuanya cerita2 lama zaman purbakala yang diulang cetak semula????? Kenapa????
Kerana tiada hujah lain boleh menggoyahkan karisma Anwarkan???? Serangan rasuah xkena, serangan kwn yahudi terpalit kat umnoapco plak..jadi serangan peribadilah yang paling wajar dan senjata utama dalam permainan kakak korang...cubalah kaitkan isu2 terkini ke???? Aku ingatkan hujah kakak korang mantap n tegas rupa2nya bergantung pada kata2 arwah ayahnya itu dan ini....itu sebab aku kata dendam peribadi...ada benda kakak korang nakkan sebenarnya tapi realitinya sampai ke Kiamat pasti dia xkan dapat....sebab tu roadshow plak satu negara melaungkan anwar n azmin penderhaka, pengkhianat, dan sewaktu dengannya...korang boleh kata apa sahaja tapi aku tetap mengatakan hujah2 korang masih lagi kabur dan tersasar..korang nak komen apa sahaja aku berlapang dada menerimanya jadi hak aku utk membahaskan apa sahaja yang kakak korang perkatakan...

Anonymous said...

VANbus,

Mindset kamu sudah tertutup untuk menerima kebenaran. Pada kamu yang benar itu salah dan yang salah itu benar.

Ummi tak perlulah layan orang seperti ini.

Kamu ada blog kamu sendiri. Kau bolehlah maki hamun siapa juga yang kamu suka. Berilah pendapat kamu yang bernas-bernas hebat-hebat itu semoga boleh mempengaruhi pembaca blog kamu yang sealiran dengan kamu.

Kehebatan idea kamu macam Presiden Bush, PM Blair, NP Al-Gore dan pemimpin2 yahudi seperti Benjamin Netanyahu dll.

Sepupu VANbus said...

Udah2lah ler tu VANbus. Ko tak abis2 nak kacau kakak kitaorg ni. Ko pegilah kacau Bang Nuar ko tu. Bang Nuar tu kan adalah idola ko kan. Aku kalau ikutkan malas dah nak melayan karenah ko sorg ni. Tapi memandangkan ko mcm nekad ajer nak serang kakak kitaorg ni. So, kitaorg terpaksalah serang ko balik. Ko faham tak tu VANbus.

Kak Ummi jgn layan si VANbus. Dia mungkin blom faham cerita sebenar versi Kak Ummi. Apa yg VANbus ni tau, cuma mengambil versi dari idola dia ajer. Untuk pengetahuan ko VANbus, aku sendiri adalah penyokong dan peminat Pak Syeikh sejak tahun 1998 lagi. Tapi tahun demi tahun, aku menganalisa setiap fakta, setiap hujah. Aku bandingkan semua fakta dan hujah secara telus. Tahun 2000, aku mulai mencari kebenaran. Akhirnya, aku dapati fakta dari Kak Ummi adalah terlalu kuat dan sukar utk disangkal sama sekali.

Ketika Kes Saiful Bukhari mula2 meletup., keyakinan aku pada Kak Ummi semakin bertambah. Lebih2 lagi org2 kanannya turut mengambil keputusan utk keluar PKR seperti Ezam, Nalla, Zahrain, Zulnordin, Zaid dan lain-lain. Hari ini, keyakinan aku pada Kak Ummi telah meningkat kpd 500%. Cukup2lah VANbus dan sesiapa jua yg cuba nak wat onar, aku nasihatkan ko berhenti ajer lah, kerana aku percaya dalam pertempuran ini, kak Ummi pasti akan menang. Insya Allah.

Anonymous said...

kpd vanbas, bagi aje la bontot hang kat nuar..tak payah bekias-kias

Sokong Ummi said...

Kepada Suara VANbus,

Tolong suruh bos kau bersumpah laknat. Kalau dia tak mau bersumpah, suruh dia saman Ummi.

Ummi, mana video ceramah Ummi tu. Hari tu, saya tak dpt datanglah. Harap, sesiapa yg ada video tu, tolong letak kat blog Ummi ye.

Anonymous said...

VANbus...

Dah sah Anwar Ibrahim balon belakang dia atas VAN dan kemudian sambung atas bus...

Limau purut 3 serangkai
Buta perut tak ada akai....

shazmonaz said...

VANbus,

saya sokong... nak bagi ceramah kena pakai adab... tapi nk tegur, tegur semua parti ok... jgn bangsa lain buat ceramah dlm surau kita ko diam jer... apa nik aziz ckp ko diam jee.. klu nk cerita agama, cerita pasal agama betul2 tp buta disebelah pihak.. semua umat islam menyembah ALLAH SWT... takda pengecualian... takda dlm Quran ckp belah Malaysia, Nik Aziz dan Anwar jaga...

V7 said...

Suara VANbus said...

Aku tertunggu2 satu fakta, bukti dan hujah2 yang sangat2 meyakinkan dari korang wahai pengkomen sekalian yang memungkinkan aku mempercayai dakwaan kakak korang tapi ternyata semuanya cerita2 lama zaman purbakala yang diulang cetak semula????? Kenapa????
Kerana tiada hujah lain boleh menggoyahkan karisma Anwarkan???? Serangan rasuah xkena, serangan kwn yahudi terpalit kat umnoapco plak..jadi serangan peribadilah yang paling wajar dan senjata utama dalam permainan kakak korang...cubalah kaitkan isu2 terkini ke???? Aku ingatkan hujah kakak korang mantap n tegas rupa2nya bergantung pada kata2 arwah ayahnya itu dan ini....itu sebab aku kata dendam peribadi...ada benda kakak korang nakkan sebenarnya tapi realitinya sampai ke Kiamat pasti dia xkan dapat....sebab tu roadshow plak satu negara melaungkan anwar n azmin penderhaka, pengkhianat, dan sewaktu dengannya...korang boleh kata apa sahaja tapi aku tetap mengatakan hujah2 korang masih lagi kabur dan tersasar..korang nak komen apa sahaja aku berlapang dada menerimanya jadi hak aku utk membahaskan apa sahaja yang kakak korang perkatakan...

February 11, 2011 3:13 PM
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bukti??? fakta??? hujah??? tak perlu. kau suruh aje tok guru sesat kau tu si nik ajis buat solat hajat untuk dapatkan bukti, fakta dan hujah biol yang kau nak kan sangat tu.

atau pun kau tanya aje terus pasal bukti, fakta dan hujah tu kat tok guru biol kau tu, bukan ker tok guru biol kau tu maha mengetahui???

macam lah bukti, fakta dan hujah tok guru jubuh kau tu mantap dan tegas???

memang lah kau ada hak untuk membahas, siapa pulak yang halang hak kau??? kau ni bodoh dan biol lah macam tok guru sesat kau jugak.

dendam???? bukan ummi berhak ker untuk berdendam??? macam kau berhak untuk membahas....

kau ni memang bodoh dan biol lah....bukti, fakta dan hujah konon...

apa bukti, fakta dan hujah kau yang kau berhak untuk membahas dalam blog ni?????

blog ni tok guru sesat kau yang punya ker???? atau tok guru jubuh kau yang punya???

Lepat Pisang said...

udah udah le tu vanbus ooii!!!
kat tempat aku ni pemuja bang nuar kau tu dah tak berani nak bukak cerita pasai bang nuar kau tu,takut tercalit kunyit.
kepada Sokong Ummi saya sokong anda dan Ummi dan semua penyokong Ummi.
kepada Ummi teruskan perjuangan,
Insyaallah kebenaran pasti menang.

Anonymous said...

Salam buat Ummi & keluarga.

To VanBus,

sudi juga u mendanggok dekat sini dan melalak panjang lebar. Buang masa aje, kita semua gunakan akal bukan main ikut2 aje macam u orang.
Tadi u cakap Lu Mampus bukan BN kan? Apa yang Ummi katakan ada betul nya yang dia buat ini kerana BN satu2 nya parti nenek moyang kita. Sedangkan dia bukan BN lagi. Lagi pun sekarang ini yang nampak sangat beriya-riya nak singkir Raja Raja kita ia lah pkr bukan BN.
Tak payah lah nak menyorok konon di balik mana pun orang dah tahu. Orang kampong semua dah tahu. VanBus, kalau suka dengar tak suka tak apa tak ada orang yang paksa u.

Terima kasih Ummi kerana menyiar kan posting ini. Ummi benar2 nampak berseri bertudong dan tenang.

Allah maha adil, kebenaran akan terungkai dengan perlahan lahan. Kalau sekelip mata tak rasa azab nya. Nak tarik rambut dalam tepong mesti lah dengan perlahan dan berhati2. Walau macam mana pun saya kagum dengan Ummi yang sanggup berkorban maruah keluarga demi bangsa, ugama & negara. Syabas Ummi teruskan kita semua akan mendoakan yang terbaik buat Ummi.

Mat Benut.

Anonymous said...

Saya rasa tak payah layan VANbus.
Tapi kalau tidak ada orang macam dia boring juga.

Yang pasti kita tidak dapat "influence the other side 100%".
Yang pasti VANbus sudi juga datang ke blog ini.

Itu pun satu kejayaan.

Shah Alam 7.

Bapak Angkat VANbus said...

Aku kesian kat engkau wahai VANbus kerana tak nampak cahaya kebenaran. Cuba luaskan sikit pandangan engkau tu. Jangan bergantung kepada logik akal semata-mata. Cuba fikirkan kenapa Anwar tak pernah saman Ummi sampai sekarang. Sudah 2 bulan blog ini dibuka, tetapi dalam tempoh itu tiada seorang pun yang berani menyaman Ummi. Cuba fikirkan kenapa.

Kenapa...kenapa...kenapa

Ketika semua fitnah datang kepada Anwar, belum pernah kita dengar Anwar bersumpah laknat. Kenapa harus takut bersumpah, jika kita berada di pihak yang benar. Bukan payah pun nak bersumpah. Modalnya cuma air liur dan senaskah Al-Quran. Kenapa takut untuk bersumpah ?

Kenapa...kenapa...kenapa

Anonymous said...

utk mengambil hati penyokong pr..seeloknya kak umi tak perlu gunakan pentas umno...lebih2 lg kat selangor tu....

Anonymous said...

vanbus ni sebenonye nak glamer je.. mcm pandai tapi bengap, mcm terer tapi lemau, macam tau tapi mangkuknye la.. kelaut dah kau ni.. bebaloi ke nak layan? ayayaiyai...

Adiwira said...

Salam Kak Ummi,

Saya adalah antara ribuan rakyat Malaysia yg dahagakan kebenaran. Tahun 1998 dulu, saya adalah pembaca tetap web mahazalim. Macam-macam fitnah dilemparkan terhadap Tun dan Kak Ummi dalam web tu. Ketika itu, saya tak percaya pada akhbar perdana. Saya cuma membaca akhbar Harakah dan Ekslusif sahaja.

Tetapi kini, ketika era blog semakin bercambah. Semakin banyak pendedahan yang melondehkan sisi gelap pemimpin yang digelar anugerah tuhan itu. Dengan lambakan blog mesra kerajaan, banyak maklumat yang betul-betul membantu saya dalam membuat pertimbangan politik. Terima kasih Kak Ummi kerana menyelamatkan negara ini daripada dihancurkan oleh petualang negara.

Anonymous said...

betul tu vanbus,
dah 13 tahun diorang buat rekayasa filem tut..tutt tu tak siap2.

cerita basi yang sama diulang-ulang sehingga kaki buntutt menganass kat buntut saiful pula..

anu war laks dah kena arsenik ngan hiv sampai sekarang masih segar bugar lagi..almaklumlah.. anugayrah tuhan

Anonymous said...

Hai Suara VANbas, ko tak nampak ke atau buat2 tak nampak? or tak dengar ke atau buat2 tak dengar? or tak faham ke buat2 tak faham?. Org tak siuman pun boleh faham cerita kak ummi ni. Kata org dah terang lagi bersuluh. Kalau ko manusia yg berakal, aku rasa ko diam lagi baguslah..

Presiden Celik Mata Celik Hati said...

hei anak tak bismillah van bus,takde bukti kepala bapak kau,yang ummi tunjuk akaun sundal ssamsidar kat malaysian french bank saja ada 8 juta lebih,mana datang dan tak termasuk sijil saham original yg nilainya 20juta yg disimpan 13tahun atas dasar kesian tak sampai hati kalau abg dia ditangkap.buta ke kau gampang dan apa hal anwar lantik samsidar jadi director kat phileo allied bank dgn gaji 30ribu tanpa perlu pergi bekerja,kenapa kalau bukan jual puki kat anjing anwar.aku cabar kau pergi check maklumat tu betul atau fitnah sial.mampus kau lagi baik,kalau begini teruk punya fitnah kononnya kat samsidar n anwar n azmin,kenapa anjing tu semua diam membisu.apa takut video samsidar memantat dgn anwar jadi tatapan umum.di mahkamah kan diaorg semua suka ssaman org,kenapa dgn ummi n nalla menikus.apa kau nk jadi agen jual video tu,dapat jugak kau tukar van buruk kau tu.mmg bangsat punya keturunan kau ni sial.

Anonymous said...

korang tahu tak, vanbus tu seorang islam tulen, bakal ahli syurga. so, jangan kata apa-apa kat dia. apa yang dikatakan tu benarrrr belaka. hiak tuih. bagi depa semua orang tak betui. yang betui al jub saja.

Anonymous said...

VanBus...mak ko ajar ilmu maki2 ek...yg ko tuduh umno ni betul la kot tp kaji semula la k...yg umno berahak yg ko tuduh tu la anwar ibrahim..zaman dia dlm umno penuh dgn taktik sampah dan busuk...kesian ko ni bila jumud dgn seseorg tokoh lubang tahi sampai x leh nilai apa yg bathil...ko yg bebal antara terbebal dlm pakatan ranap..

zed said...

Ini lah akibatnya kalau pihak masing2 tidak bekerjasama. Satu pihak dah laksanakan tapi satu pihak bg mcm2 alasan. kesudahannya umat Islam Malaysia bergaduh kerana perkara yang dikatakan ragu2.

kepada Nuar, klu ko betul nk pimpin negara ni, ada eloknya ko bersihkan diri ko daripada fitnah2 manusia. klu ko sendiri kata mahkamah kat Malaysia ni tak adil ada konspirasi, apakah Allah juga ko tak yakin? Bersumpah la dgn nama Allah Yang Maha Mengetahui bahawasanya ko tidak pernah melakukan seperti tuduhan yg dilontarkan oleh pihak di sini. Ko sebagai ex- presiden ABIM takkan suka tgk perpecahan berlaku antara umat Islam Malaysia? Kenapa susah nk bersumpah? Ko ada agenda tersendiri ke smpi susah nk bersumpah? Ko tak yakin dgn Allah Yang Maha Mengetahui ke? Ko tak percaya dgn balasan Allah terhadap org yg memfitnah ko? Ko tak percaya laknat Allah terhadap umatNya setelah bersumpah mengikut apa yang diajar dalam Islam? Dh terang2 Allah akan melaknat sesiapa yg bersalah seperti yg termaktub dalam Al-Quran. Ke memang ko tak percaya Al-Quran?

Wahai hamba Allah yg bernama Anwar Ibrahim bersumpah la demi kebaikan umat Islam Malaysia agar hilang segala perbalahan ini.

Kenapa? Kenapa? Kenapa? ko tak nak bersumpah?

kepada Suara Vanbus, klu boleh ko tolong la tanya si Nuar ni kenapa tak nak bersumpah? ko yg tahu nilai2 agama takkan ko nk tgk sesama umat Islam Malaysia berbalah sbb perkara yg diragui? Bersumpahla dgn nama Allah Yang Maha Mengetahui.

Anonymous said...

Salam untuk semua.

Kepada "Suara VANbus" saya ada beberapa perkara yang berkaitan tentang lucunya kesinambongan politik memperlekehkan MELAYU yang derkatakan oleh anda.

1) Singapura ditendang dari Malaysia pada 16 Sep 1965. Birthday Lee Kuan Yew juga adalah pada 16 Sep. Anwar Ibrahim pun nak tubuhkan kerajaan 16 Sep. Ada udang disebalik mee kot?

2) Berapi rapi Anwar hentam Malaysia beberapa bulan sebelum PRU12 di sebuah hotel diSingapura. Kenapa pilih Singapura. Dan apa ke jadah Nik Aziz sering jumpa LKY di Singapura? Dan beriaia Anwar dan Nik Aziz menyanjong LKY. Bukankah dia tu golongan oportunis.

Teruskan usaha kamu Vanbus memperlekehkan bangsa Melayu. Jangan dah terantok baru nak tengadah. Dah lambat.

Semuga kamu berjaya menghaprakkan BANGSA DAN UGAMAMU SENDIRI. Itu pun kalau awak mengaku awak tu Melayu atau berugama Islam. Kalau tidak. Sila datang ke JPN, renounce citizen and u are welcome to Singapore.

albi said...

Kelakar betul tengok si vanbus ni. benci benci tapi tak putus putus lawat blog ummi...berapa lama nak hantuk kepala kat tembok??

Anonymous said...

Org mcm vanbus tu sebenarnya dia tahu fakta umi itu betul tetapi krn nakkan jwtn dan habuan drp anuar dan azmin, maka dia sangguplah membutakan mata hatinya, MACAM ABU JAHAL...........BAPA SAUDARA NABI ITU BUKAN TIDAK NAMPAK KEBENARAN NABI MUHAMAD TETAPI DEMI NAFSU SENDIRI, KEBENARAN DIA TOLAK TEPI.........TAK GITU TUAN2 DAN PUAN2?

Anonymous said...

mengambil hati penyokong PR????!!!
tak payah!mereka mana ada hati>>>>
hati telah diserahkan kpd ANUghairah dan Tok n.ajis maaaa...

Anonymous said...

Vanbustard ni sebenarnya tak bangga jadi orang melayu..macam Nik Aziz. Anwar pun tak bangga jadi orang melayu..rupa2nya nak jadi orang yahudi - kononnya kaum terpilih hahahaha ....kasihann mereka.

Anonymous said...

Salam untuk semua.
Istimewa untuk Vanbus. Kesiang ke mu. dok raba-raba dalang kegelapang. Tak nampok langsung gelap terang. Mu doh jauh tinggal bah. Pasal dok jupe cari bas steng. Takleh nok streit langsung. Dok cekok situ je lah.
Kesiang ke mu.

Anonymous said...

aku setuju dgn V7,hisham, zed, albi dan yang lain2 tu....untuk pengomen2 ala2 idup tapi tak tahu malu....nak mati pun tak nak gak ni....

pi tanya tok guru serba tahu hangpa yang sesat tu ye...mesti dia ada 'fakta'...'hujah'...'bukti'...

pi mintak tok guru serba tahu hangpa yang sesat tu....buat solat hajat....biaq pecah perut depa yang 'memfitnah'...'menzalimi'...menganiaya'....

pi suruh tok guru serba tahu hangpa yang sesat tu....ampunkan dosa2 tok guru tok guru yang lain...yang dok dengki dengan 'kewalian' dan 'kemaksuman' hangpa n the gang tu...

da biol makin biol....tapi tak pa hangpa pun bukan nya nak jadi PM....sampai yang lain nak kisah pun....tak gitu..?

Anonymous said...

Salam Umi. Bertambah kuat jemaah kami berdoa.

Ya Allah, limpahilah Rahmat dan Kesejahteraan ke atas hakikat Rahmat Ketuhanan. Mutiara yang terang benderang, memancar dengan rahsia pengertian, Cahaya segala sesuatu yang menjadikan Manusia wadah kebenaran Ketuhanan.
Yang bagaikan kilat memancar dengan melimpahkan curahan Rahmat kepada setiap insan yang menghadapNya. Dari segenap tempat dan masa.
Dan cahayaMu yang bergermelapan, memenuhi denganNya wadah ciptaanMu dengan ketinggian Mertabat.

Ya Allah, limpahilah Rahmat dan kesejahteraan ke atas Haqiqat Kebenaran yang mempernyatakan daripadaNya naungan seluruh rahsia-rahsia Haqiqat yang memiliki kearifan Teragong.
Yang senantiasa merintis jalanMu yang sempurna.

Ya Allah, limpahilah Rahmat dan Kesejahteraan ke atas Penyeru Kebenaran dengan Kebenaran.
Yang menjadi gedong terAgong, sumber bagi segala limpahanMu yang daripadaMu meliputi cahaya terpilih.
Rahmat dan Selawat, ke atas Nabi junjungan, Rasullollah SAW dan ahli keluarganya. Aminn..

InsyaAllah lepas ini, semua yang tersimpan akan terbongkar bagi menutup segala kebatilan Yahudi yang menyelubungi ramai rakyat Malaysia, terutamanya umat Islam dan orang Melayu khususnya.

Pengikut Nabi Muhamad said...

apa nak heran nak orang cam VanBus tu.. nabi dah kata memang akan ada puak khawarij sehinnga kiamat...mereka akan berjuang sekali dengan si Dajjal Anwar...kan sudah terbukti dalam hadis....tak payah la nak layan ngan orang camni....sebagai org lebih baik kita bersatu

Hussin Kamdol said...

Salam 1 Malaysia..
Kawan memberi sokongan penuh pada kak ummi. Memang ada benda tak kena dgn ds nuar tu. Anggap jer vanbus tu umpama kambing mengembek. Ntah hape yg di embekkannya.. Mmbek mmbek..

Anonymous said...

Asalamualaikum.

Susah sangat pengkianat ini di bunuh aja...habis cerita.

Yang buta hati macam VANbus pun hilangkan dari bumi ini walau pun ada kat luarnegara.

Mampus mereka habis cerita tak banyak menyusakkan orang,

Anonymous said...

what a load of rubbish... tak ada isi langsung. this is all tabloid material.

Anonymous said...

kambing vanbus berkata-

suruh lembu hang tu AN WAR pi angkat sumpah laknat,tak susah pun..! isunya kat sini suruh dia angkat sumpah..pasti ramai yg kat sini akan pindah ke sana...heheh ada berani ka lembu hang tu angkat sumpah...tak berani lah aku rasa pasal lembu hang tu telur dia dah tinggal 1.....

M.A.F. 81 said...

alahai..."Suara Vanbus"...,
ko ni umur brapa.. blaja sampai mana..apa simbolik yg ko nk bwk ngan title "Suara Vanbus" ko ni sbnrnya..?
Its ok..aku phm..bukan ko sekor je spesis manusia yg mcm binatang yg menjilat anwar kt Msia ni.. ramai.. cuma ko sorg je yg konon ada 'jiwa pejuang lubang taik anwar' yg 'berani' tunjuk 'btg' kt blog Ummi ni..apa, cari publisiti ka bro? Hehe..ko mmg dh 'famous' dh kt cni...jgn risau.. kitorg dh award ko setaraf ngan azmin ali(even anwar sendri xkan terima ko setaraf ngan azmin..dia anggap ko sbg 'penjilat' lubang taik dia yg paling bangsat dia penah ada..)..dont worry..
Bai, title ko n gambar van ko tu je aku dh bayang tahap lembam kepala otak ko n personaliti ko.. USELESS..NONSENSE..RUBBISH.. yg boleh dipandu,diperguna,diubahsuai,dilanggar n dijahanamkan.. x da nilai..boleh ditunggang, dimanipulate n diperas seboleh2nya oleh anwar.. tu la ko punya fungsi..
Bai,idup klau takat praktis penuh kedunguan..kebebalan.. beh baik diam..then tunggu mati je la... Jgn la kacau fokus idup manusia lain yg tgh struggle mncari kebenaran hidup.. Klau nk jahanam dunia akhirat, pgi la jahanam sorg2.. jgn ikut style idola ko c anwar tu..mpengaruhi, mnghasut, mngajak n mngajar manusia lain utk sama2 jahanam mcm dia..
Bai, even aku panas hati ngan ko, tp aku tetap harap sgt agar ko turut mncari kebenaran.. moga ko diberi petunjuk drNya.. Honestly, aku teramat simpati ngan manusia2 mcm ko yg dh dipengaruhi dek anwar ni.. Pls la...try la cari kebenaran..buka minda..guna a'qal yg dianugerahkan Allah.. jgn tlalu taksub ngan someone yg terlalu genius memanipulate org lain, terlalu genius hipokrit n terlalu oportunist n optimist..
Bai, jgn sampai mati ko jd kuda or keldai.. Ko manusia..guna a'qal, rasional, pertimbangan kritis n guna iman dlm mncari kebenaran..
Sorry.., bkn niat aku nk mnghina ko yg sama spesis manusia mcm aku n Ummi..tp aku manusia biasa yg ada perasaan mrh n kecewa.. Harap ko phm btul2 niat aku, Ummi n her supporters.. Klau ada niat nk buat provokasi kt cni, pls stop it. Gunakan masa hidup yg ko ada utk byk belajar, buat research then buat pertimbangan n pemahaman sebaik mungkin, then berdo'a n tawaqqal pd Allah dlm ko nk mncari kebenaran. Insyaalah..moga Allah sntiasa melindungi n memancarkan kebenaran yg kita smua cari..
Salam..

Nenek Suara VANbus said...

Udah2 la tu korang sume buli cucu aku.. hati dia tak terbukak lagi.. Doa2kan la dia terbukak hati suatu hari nanti..

Buat cucuku, toksah la hang nak minta hujah/bukti/fakta dr pengkomen kat sini sdgkan hujah/bukti/fakta yg hang bg pon ZERO.. Udah2 le tu memperbodohkan diri..

Hati Pilu said...

Buat VANbus

Kesian betul..dah tertutup bebeno mata hati kao ni, itula.. Allah kata berfikir guna akal kat kepala bukan kat kepala lutut..rajinlah ckit guna akal tu jgn dok suruh orang lain fikirkan untuk kao. Orang yang malas berfikir je akan menafikan kebenaran atau kamu ni salah sorang dari orang-orang tu...kesian...

antipkr said...

aq rasa vanbus nie dah kena juburi oleh si boss die,sebab tu dia kata macam tu..hua..hua..hua...

http://www.antipkr.co.cc

Anonymous said...

Apa dia? Nak suruh Anwar, Azmin, Shamsidar dan Azizah bersumpah! Tobat Lahum depa takkan berani.

Suruhlah depa buat apa pun depa sanggup buat tapi bab sumpah ini janganlah suruh depa buat.

Kalau suruh depa telan bara api pun depa sanggup lagi weh tapi janganlah minta depa bersumpah.
Yang ni satu depa tak sanggup. Bab lawan tetap lawan tu tak masuk bab sumpah. Kalau suruh tungging ponggong pun depa sanggup tapi janganlah, janganlah suruh depa
bersumpah. Yang tu depa tak sanggup. Nak tahu kenapa?

Sebabnya.. semua yang Ummi cakap tu betoi dan betoi belaka. Tak ada satu pun yang tak betoi. Bukankah Ummi dok tunjuk bukti-bukti yang sah, terang dan nyata. Jadi macamana nak suruh depa sumpah. Habislah depa.

Sukma Rindu

Anonymous said...

SALAM 1 MALAYSIA.

Tertarik dangan ulasan komentar disini.

Coba kta bayangkan kelicikan ANwar Ibrahim.

Coba kita sahkan kata dan janji ANwar Ibrahim....

Coba kita teliti pergerakan Anwar Ibrahim....

Coba kita Ungkapkan ucapan ANwar Ibrahim mengenai Malaysia di luar negara...

Coba kita Kupaskan ucapan Anwar Ibrahim mengenai Islam kini..

Coba kita kaji dari mana sumber kewangan Anwar Ibrahim dari 1998 hingga kini....


LAYAK sebagai apakan ANWAR IBRAHIM ini di golongkan...????

1.Pembohong
2.Hipokrit
3.Pengila Sex
4.Musuh Negara
5.Murtad dan Penyebar Islam Sesat
6.Musuh Islam
7....
8...

Sudah berapa banyak kerusakan yang di buat oleh Anwar Ibrahim..??

Kalau sudah sah rankaiain Internasional nya...di bantu kewangan Yahudi ...dimana ANwar memiliki pejabat pejabat nya di luar negara dgn belanja berjuta juta setahun...!!!!Mana dapat duit...habis bulu pantat anak bini di jual pun tak mungkin Anwar ada duit sebanyak itu kalau tak ada sumbernya.

TUNGGU apa lagi...

Bertindaklah demi AGAMA BANGSA DAN NEGARA TERCINTA...

Sudah banyak kerosakan yang di lakukannya.

NYAHKAN kau ANWAR DARI BUMI ini...mampuslah kau ...lebih baik.>!!!!

kalau dari agama Islam, musuh agama aja seteruk Anwar ini ..dah lama di nyahkan..di makamkan.

Anwar tidak akan hidup senang dengan apa yang telah dia lakukan.

Ada yang memerhatikannya, percayalah...


Anwar boleh bermain main kelicikkannya di Bumi Malaysia, namun jangan ingat Anwar tak mengundang musuh nya di luar sana.


KALAU ADA RANCANGAN nak LARI lah bang Anwar...tak lama...kerna link anda dan di cium... bau lubang najis yang ada pada bang Anuar dah sebati....

ramai yang menunggu di luar sana..ANWAR SEBAGAI MUSUH ISLAM,,,!!!!


Semoga ketemu ..

ahbiza said...

Biarkan Suara VANbus membuat komen di blog Ummi supaya ada juga puak tu melayari dan membacanya.

Semoga terbuka pintu hati mereka selepas membaca entri Ummi dan segala komen-komen yang berikutnya seperti SUKMA RINDU yang akhirnya telah insaf dan telah memohon maaf pada Ummi.

Anonymous said...

Suara VANbus said...Actually vanbutts said nothing of substance, what he said comes out of his butt! Lu ada dalam golongan yang tertipu dan selalu dok kena tipu olih BABI.Selalu kena tipu sampai otak jadi bebal, tegar, Cuba buktikan kepada saya vanbutt, mana dia janji BABI menjelang september mau bentuk kerajaan? September tahun berapa 2020? Mana dia ketulusan kepimpinan parti, BABI sendiri pun tak berani nak menganggotai parti, ni kan pulak memimpin parti gabungan PKR, agak nya pengikut sebegini memang mangkuk betul ada kah rela di pimpin olih orang yang tak berparti, ada etika ka, wei? Parti Keadilan? Bini, anak, kuncu mejawat jawatan penting dalam parti, keadilan apa tu?Konon mempraktikkan ketulusan, apa dah jadi sewaktu pemilihan pemimpin parti? Ketulusan ke tu? Dengan elaun singgit menjadi punahsihat ekonomi selangor, elaun Mp bolih hidup sebagai jutawan, rumah tersergam indah di Gombak, menaiki pesawat First Class , menginap hotel lima bintang di luar negara, selalu terbang sana ke mari mana dapat wang? ketulusan ke tu? BABI pun cakap gama dalam ceramah nya jugak , dulu tiap jumaat baca khutbah , cakap hadith, tapi bab rasuah, memperkayakan mak ,bapak, adik beradik dia serta kroni, so dia lebih islamik dari orang lain ke vannbutt? Sayugia di ingat kan Mahkamah memang mendapati beliau bersalah di atas pertuduhan sodomi, 2 hakim daripada 3 orang mempersetujui bahawa memang beliau melakukan , tetapi di sebab segi teknikal, beliau di bebaskan. Lu apa mau cakap vanbutt? Mengenai issue APCO , apabila di minta tunjuk bukti BABI langsung diam tergamam,kena tindakkan lah. Lupa kah awak vanbutt apabila BABI berlari ke negara uncle sam untuk memohon maaf kepada seluruh organasasi yahudi dan kepada para pemimpin yahudi di sana, sehingga blogs dan akhbar di sana menulis tentang isu ini, INI KAH PEMIMPIN AWAK, VANBUT, LU PUNYA IDOLA? Yang terbaru BABI mempunyai dua pejabat di negaraq uncle sam yang menelan belanja USD 6 juta setahun untuk membiyai nya , mana mai duit cik, tlu ingat di tadah pungkoq kat sana ku? Lain kali do your bloody home work first bro vanbutt and dont talk cock, My foot with your stupidity.

Zek said...

Sebenarnya Anwar, Azmin, Shamsidar dan Azizah semuanya sudah mati... MATI AKAL.

Mereka tahu bahawa mereka bersalah jadi mereka juga yakin bahawa ALLAH tidak akan beri mereka jalan keluar.

Kalau kita kaji dengan teliti urutan peristiwa selepas kemenangan mereka dalam PRU 12 pada tahun 2008 bermula daripada hasrat nak tubuh kerajaan PR pada 16 Sept 2008:

1. Kononnya berjaya pujuk 31 orang MP dari BN menyokong PR hanya bohong. Seorang pun tak berjaya dipujuk. Yang ada pun ADUN PERAK. Itupun dia acah sahaja. Kemudian dia masuk balik menyertai BN. Akibat 3 Adun PR keluar parti dan menyokong BN, tumbang kerjaan PR di Perak. MB PR Nizar hampir gila dan DAP paling tertekan sehingga Karpal Singh begitu marah kepada Anwar dan menyuruh Anwar bertaubat.

2. Satu rombongan PR telah dihantar ke Taiwan untuk memujuk MP BN yang berada disana telah kembali dengan hampa. Seorang pun tak berjaya dipujuk.

3. Haji Saiful membuat laporan polis bahawa dia telah diliwat oleh Anwar.

4. Anwar lari menyembunyikan diri di kedutaan Turki selama beberapa hari. Anwar menuduh bahawa nyawanya terancam. Sebenarnya tidak ada siapapun nak bunuh dia. Dia berbohong semata-mata.

5. Bila Anwar keluar dari tempat persembunyian, dia dakwa dia tak berapa kenal pun Saiful. Sah berbohong.

6. Selepas kegagalan projek 16 Sept 2008, pemimpin2 PKR sudah mula sedar mereka telah dipermainkan oleh Anwar. Mereka sedar mereka telah ditipu. Maka bermulalah penghijrahan keluar beramai-ramai pemimpin2 PKR. Bukan sahaja pemimpin2nya keluar bahkan wakil rakyatnya pun turut keluar. Bilangan MP dan ADUN makin berkurangan.

7. Pemilihan jawatan PKR membuatkan bertambah derita Anwar dan pemimpin PKR yang tinggal. Penyelengan peringkat tertinggi yang tak dapat disembunyikan telah melemahkan lagi PKR. Bertambah lagi ahli-ahli dan pemimpin2 keluar parti.

8. Saiful telah pergi menunaikan haji di Mekah. Di Tanah suci Saiful yang teriniaya telah berdoa dan berdoa dan terus berdoa semoga Allah menunjukkan siapa yang benar. Sekembalinya dia dari Tanah suci, dia kelihatan lebih tenang, muka bertambah berseri dan tiada langsung tanda2 dia dilaknat kerana melakukan Sumpah Mubahalah. Sedangkan sebelum itu Anwar dan pemimpin2 PAS telah menyebarkan fitnah kononnya Saiful menderita berbagai-bagai penyakit. Sah, terang dan nyata semuanya tidak benar. Hanya palsu belaka. (Layari blog Zulkifli Noordin untuk maklumat lebih jelas lagi).

9. UMMI HAFILDA mengumumkan akan menentang Anwar dan abangnya Azmin demi Agama Bangsa dan Negara dan seterusnya membuka blognya atas nama Srikandi7. Nama yang memang sesuai kerana Ummi layak diberi anugerah tersebut kerana peranannya untuk menggagalkan Anwar dari memegang tampuk kerajaan. Kalau Anwar berjaya menjadi PM hari ini Malaysia mungkin tidak ada lagi Raja-Raja Melayu kerana kemungkinan Negara Malaysia ini akan menjadi negara Republik seperti yang dirancangkan oleh Azmin Ali. Kalau Anwar jadi PM mastermindnya adalah Azmin Ali.

SEPATUTNYA DYMM RAJA-RAJA MELAYU DAN KERAJAAN MEMIKIRKAN UNTUK MEMBERI SESUATU ANUGERAH KEPADA UMMI HAFILDA ALI KERANA PERANANNYA MENYELAMATKAN NEGARA MELAYSIA YANG BERTUAH INI DARIPADA JATUH KE TANGAN ANWAR IBRAHIM DENGAN IZIN ALLAH MELALUI SURAT KERAMATNYA KEPADA PM.

FIKIR-FIKIRKANLAH.

Anonymous said...

Penyokong tegar sukar menerima apa jua pendedahan. Bg aku cukup simple,UMNO mempunyai keahlian hampir 3juta..Ahli yg ini dijaga agar 100% undi kepada UMNO. Masa yg sama mencari undi atas pagar & dikalangan ahli pembangkang. Menang PRU-13 adalah cara utk mengelakkan PR & anwar berkuasa. Apa2pun yg utama UMNO kena bersatu..Tidak perlu mencari undi ahli pembangkang kalau undi ahli sendiri kpd mereka.

Anonymous said...

oleh sebab aku menyampah tahap siling kat anu war tu, sejak 1998 lagi, hangpa tau dak. aku tak kebuluq nak baca blog depa.
tapi si bongok vambus tu tak habis-habis nak campur tepi kain orang. kalau hang meluat sangat jangan baca blog umi nanti hang saiko.

sokong ummi said...

to vanbus
ehh kalau bekas pegawai khas anwar ibrahim mendedahkan anwar ada hubungan dengan yahudi, vanbus tak percaya, aku ingin persoalan siapakah vanbus yg sebenarnya???

Adakah vanbus pernah menjadi pegawai kain selimut anwar yg lebih tahu segala galanya tentang anwar.

Bertapa butanya mata hati vanbus. Cubalah vanbus fikir dengan minda yg terbuka, sudah berapa ramai pengikut pengikut yg paling rapat dengan anwar telah insaf dan meninggalkan anwar. apakah mereka ini bodoh dan tidak berpelajaran jika dibandingkan dengan vanbus.apakah vanbus lebih bijak akal daripada mereka ini? Apa kelulusan ekedemik dan pekerjaan vanbus sekarang. kalau bijak sangat napa tak jadi pencuci bontok
anwar, minta gaji lima angka!!

inilah vanbus, contoh pengikut anwar yg bodoh tak dapat di ajar, cerdik tk boleh diikut.

UAE said...

penyokong- penyokong tegar pembangkang ni mengatakan kerajaan sekarang ni mcm dictator, eloklah tukar government, tapi dalam dalam PKR sendiri terserlah dictatorship nya tak nak komplen pulak ye...hanya si Nuar ngan Azmin saja yg boleh berkuasa dlm PKR, dia orang select sapa dia suka..kalau dah berkuasa dlm kerajaan macam mana tu???...lebih teruk dari Mubarak kot...elok leh cermin2 pihak pembangkang tu dulu sebelum mengata orang....

Anonymous said...

Kemanakah Anwar pada 14 Februari ni?
Adakah yg berikut boleh berlaku?....(di petik dari sebuah blog)....


14 februari ? ini bukan valentine day.


14 feb kes liwat anwar bersambung. setakat ini anwar dah pecah rekod dunia, 50 kali kes ditangguh.


3 tahun kes berlangsung. karpal dah mati ide. mati pucuk dalam mengembangkan benda yang sukar dikuncup.


lagi kes liwat berlangsung lagi berdebar rasa hati anwar.


mengikut maklumat terbaru yang diaplikasikan dalam pelbagai bentuk versi, anwar kabarnya sudah merancang insiden.


bukan insiden sembarangan insiden.


ini insiden dalam pembikinan.


kabarnya anwar sudah mengupah samseng negara jiran untuk menganiaya,menculik,mencederakan beliau selepas ini.


dengan insiden rekcipta ini, anwar berharap agar rakyat simpati. mungkin kerana insiden ini jugalah demonstrasi mesir bisa berlaku di malaysia.


bekas duta amerika iaitu john mallot akan menjadi jurucakap utama insiden ini.


seterusnya mengikut perancangan mereka, anwar akan lari ke luar negara.


menjadi thaksin dan seterusnya tidak perlu mendepani kes liwat yang bakal mensabitkan kesalahan 20 tahun penjara !

Anonymous said...

Kalau Anwar lari ..


Bekukan semua aset dia dan keluarga dia..


Buat tim tindakan khas buru dia macam anjing...!!!

tembak kalau melawan..ANWAR musuah negara ...

Anwar Musuh Islam//


Biar mampus dia//


Menyampah aku/


Dengar nama aja dah menyampah...sama dgn anak ini yang bersubhat....nak meluat aku tenggok HIPOkrit ini..

Anonymous said...

wah begitu berapi ceramah auta kakak korang....sudahlah...kat sini kesimpulan dia aku igt tun bijak rupanya bebal mcm korang n kakak korang
.....................................
Orang mcm Vanbus ini bebal ,pencacai taik,senang cerita bodoh idoit tak bole giajar.suka spin cerita orang.Orang cerita lain dia spin cerita lain.ini masa SPM dan exam mesti meniru.makan duit hasil penipu.sebab tak faham apa orang cerita.Otak bukan kat kepala tapi kat Jub...dia.
Pi rahhhh.

Anonymous said...

AKU AKAN SOKONG anw DAN azm JADI PEMIMPIN KITA TAPI SYARATNYA BUKTIKAN BAHAWA SEMUA YANG DINYATAKAN DALAM TUDUHAN TIDAK DIBUAT.BUAT SUMPAH LAKNAT.KALAU MEREKA LAKUKAN RAMAI ORANG AKAN KEMBALI MENYOKONG KAMU.
vANBUS TU SAHAJ NAK PROVOK.JGN MUDAH TERPENGARUH.SEBAB DIA TU NAK MINTA SESUATU .MUNGKIN NAK JUB..ATAU JOB?

Anonymous said...

bagi aku.. sikit sebanyak.. pak lah perlu bertanggung jawab keatas apa yang berlaku.

kalaulaa pak lah tidak menyalah gunakan kuasanya dulu dengan merealisasikan idea bernas menantunya tu.. mungkin senario politik tak secemar macam sekarang ni

Anonymous said...

Saya pun dok rasa2 si OKT (org kena tuduh)ni akan merancang sesuatu utk elak drpd menjadi tetamu jangka panjang di Sg. Buloh.

Kalau tak silap, saya pernah terbaca mengenai seorang calon pilihanraya Taiwan yg upah orang supaya mencederakannya.

Matlamatnya ialah untuk menagih simpati pengundi.

Mungkinkah si OKT ni akan ceduk taktik yang sama?

Mat Teropong.

Anonymous said...

Saya pun dok rasa2 si OKT (org kena tuduh)ni akan merancang sesuatu utk elak drpd menjadi tetamu jangka panjang di Sg. Buloh.

Kalau tak silap, saya pernah terbaca mengenai seorang calon pilihanraya Taiwan yg upah orang supaya mencederakannya.

Matlamatnya ialah untuk menagih simpati pengundi.

Mungkinkah si OKT ni akan ceduk taktik yang sama?

Mat Teropong.

Anonymous said...

muga Ummi sentiasa di dalam lindunganNya... aminnn....

Anonymous said...

pelik kan..

abu mayat pun dia sanggup sembah, tak perlukan fatwa dari mana2 pihak pun tapi nak buat sumpah laknat bagi membela diri dari tuduhan meliwat tak sanggup.

apakah orang2 PR yang dambakan momentum politik ni tak nampak2 lagi, sekiranya si anu ni bersumpah, dah pasti mereka mendapat sokongan politik yang besar.

apalagi suruh la si anu bersumpah.

Anonymous said...

salam buat smua..
Tujuan kita di blog ni ialah ingin mengetahui apa yg di sampaikan oleh srikandi ummi dan berkongsi matlamat perjuangan beliau..bantu apa yg wajar..
Jadi, tumpukan perhatian kita kpd ummi..bukan kpd org seperti Vanbus. Biarkan dia..just ignore him/her..

puyee said...

To All Commentators,

Jangan peduli dgn van bus tu. Orang yg buta mata utk lihat siapa dipihak yg benar biarkan dia buta krn bukti2 dan hujah drpd ummi cukup kuat utk dilihat sbg tanda siapa di pihak benar.

Lihat sejarah dulu kala orang yg buta mata hati utk lihat kebenaran spt abu jahal dan abu lahab dan sekutunya. walhal bukti yg nyata Allah turunkan dlm quran melalui rasul yg mereka sendiri kenal sbg orang yg jujur sebelum jadi rasul digelar al-amin krn kejujurannya.

Kalau Allah butakan mata hati, Nabi depan mata pun mereka tolak kebenaran yg dibawa oleh utusan Allah. Mereka tuduh nabi penipu,ahli sihir, orang gila dan sbgnya. Nabi muhammad saw sendiri dituduh menipu oleh kaumnya sendiri Quraisy.

Ni apatah lagi ummi yg bukan nabi, seorang manusia biasa spt kita semua. Lagila orang yg Allah butakan mata hati spt van bus utk terima bukti2 dan pengakuan dari ummi.

Orang yg Allah sesatkan dan butakan mata hati takkan nampak sesekali kebenaran. Dia percaya betul2 dgn apa yg difaham. So tak guna bertekak dgn mereka ni krn buang masa. Kalau saje nak layan angin dia okla tapi takyah masuk kepala.
Cth mudah, kita percaya ayah pin dan pengikutnya sesat, tapi mereka percaya mereka dijalan betul. haji kahar pun sama dia pecaya dia betul sama gak ngn abuya, nik aziz dan sbgnya. Mereka dah percaya dgn apa yg mereka percaya.

so takyah la melayan dorang ni.

Wassalam...

Anonymous said...

Orang kampung boleh la Kak Ummi bohong. Kak Ummi dengan YB Azmin baik diam je la. Dua beradik ni buat Malaysia ribut. Dua-dua tak boleh percaya.

Ucop said...

Salaam Kak Umi, teruskan pendedahan.Sejarah akan jadi saksi sumbangan Kak kepada Malaysia.
Saya paling menyampah dengan orang hipokrit macam ni, satu keluarga dapat menafaat dari dasar dasar kerajaan sampai kaya raya 7 keturunan makan tak habis,lepas tu pasal tak dapat satu benda habis kerajaan difitnah dengan seribu satu seranah sampai negara porak peranda.Kalau mereka saja dapat itu adil tapi orang lain tak boleh. Saya memang menyanjungi Tun M dari dulu tapi ada juga rasa was2tentang kes Anwar ni.sekarang terbukti lah kebijaksanaan Tun M yang memang berpandangan jauh.Saya sedih bila dia difitnah sebegitu rupa,tapi kebenaran pasti muncul.Salaam

Anonymous said...

Buat Suara VANbus,
kalau ko x boleh terima fakta nko boleh beramBUS. Jangan nak melalak2 kat sini macam anjing menyalak bukit...baik berhenti merapu sebelum nko kena reBUS...

Anonymous said...

tak heranpun kalau van bus buruk tu rajin sangat bertandang kat blog ni sebab kat blog dia tak ada kekawan yang minat nak masuk/baca tulisan dia yang mengalir mcm air kumbahan. busuk.

teruskan perjuangan umi tak payah layan beruk seekor ni. terloncat-loncat mcm kera sumbang. ekekek memangpun kera sumbang. hahahaha